Suvestinė redakcija nuo 2011-01-21 iki 2011-06-11

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 121-5212, i. k. 1091100NUTA00001244

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių IR TEISINIO REGULIAVIMO STEBĖSENOS PAŽYMOS PAVYZDINĖS FORMOS patvirtinimo

 

2009 m. rugsėjo 30 d. Nr. 1244

Vilnius

 

Pakeistas teisės akto pavadinimas:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2009, Nr. 109-4650), 11 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti pridedamas:

Pastraipos pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisykles.

Papildyta punktu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

2. Teisinio reguliavimo stebėsenos pažymos pavyzdinę formą.

Papildyta punktu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

TEISINGUMO MINISTRAS                                                             REMIGIJUS ŠIMAŠIUS

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1244

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS TEISĖKŪROS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklės (toliau – šios taisyklės) reguliuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) teisės aktų projektų, išvadų dėl Vyriausybės teisės aktų projektų rengimą, teisės aktų projektų skelbimą, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą, numatomo teisinio reguliavimo koncepcijų rengimą, teisės aktų skelbimą, konsultavimąsi su visuomene ir teisinio reguliavimo stebėseną.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

2. Vyriausybei įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus turi teisę teikti Ministras Pirmininkas, ministrai, savivaldybių tarybos ir kiti subjektai, kuriems tokią teisę suteikia įstatymai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

3. Rengiamas teisės akto projektas, taip pat jo teikimas, kita su teisės akto projektu susijusi lydimoji medžiaga (raštas, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti, įstatymo projekto aiškinamasis raštas, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, iš suinteresuotų asmenų ir institucijų gautos pastabos ir pasiūlymai, informacija apie konsultavimosi su visuomene būdus, jų dalyvius ir rezultatus, Lietuvos Respublikos trišalės tarybos (toliau – Trišalė taryba) išvados, jeigu teisės akto projektas svarstytas Trišalėje taryboje, kita su numatomu teisiniu reguliavimu susijusi medžiaga) (toliau – lydimoji medžiaga) skelbiama Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos (toliau – TAIS) Projektų registravimo posistemėje (http://www.lrs.lt/tais_tapis/).

4. Dėl TAIS Projektų registravimo posistemėje skelbiamų teisės aktų projektų pastabas ir pasiūlymus gali teikti visi suinteresuoti asmenys ir institucijos.

5. Teisės aktų projektai išvadoms gauti ir teisės aktų projektai Vyriausybei teikiami naudojantis TAIS Projektų registravimo posisteme pagal teisingumo ministro patvirtintą metodiką.

Ministro Pirmininko tarnybai turi būti pateiktas saugoti teisės akto projekto, svarstyto Vyriausybės posėdyje, originalas, jeigu Vyriausybei teisės akto projektas buvo teikiamas nesinaudojant saugiu elektroniniu parašu.

6. Teisės akto projektą rengianti institucija ar darbo grupė atsakinga už teikiamo Vyriausybei teisės akto projekto tinkamą parengimą, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą Europos Sąjungos teisės perkėlimo ir įgyvendinimo planuose ar kituose planavimo dokumentuose nustatytų terminų laikymąsi.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

7. Teisingumo ministerija teikia metodines rekomendacijas dėl teisės aktų projektų rengimo, teisės aktų projektų išvadų rengimo, dėl teisinio reguliavimo stebėsenos, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

8. Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys rengiamos ir sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1948) ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2001, Nr. 84-2938).

 

II. IŠVADOS DĖL TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ

 

9. Prie teikiamo įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto projekto išvadoms gauti rengėjai prideda ir atitinkamo teisės akto projekto lyginamąjį variantą, parengtą teisės aktų nustatyta tvarka, aiškinamąjį raštą (jeigu teikiamas įstatymo projektas), atitinkantį Lietuvos Respublikos Seimo statute (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97) nustatytus reikalavimus, atitikties lentelę, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažymą, šių taisyklių 30 punkto antrojoje pastraipoje nurodytą pažymą, kitą su parengtu teisės akto projektu susijusią medžiagą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

10. Raštas, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti, atsižvelgiant į tai, kas teisės akto projekto išvadoms gauti teikėjas, atitinkamai turi būti pasirašytas Ministro Pirmininko (ar jo rašytiniu pavedimu ? Ministro Pirmininko kanclerio), ministro (ar jo rašytiniu pavedimu ? viceministro arba ministerijos kanclerio), savivaldybės mero, kito subjekto, kuriam teisę Vyriausybei teikti teisės aktų projektus suteikia įstatymai, ar šio subjekto vadovo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

11. Rašte, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti, turi būti nurodyta:

11.1. teisės akto projektą teikiančio subjekto pavadinimas ir duomenys;

11.2. rašto registravimo data ir numeris;

11.3. teisės akto projekto pavadinimas;

11.4. teisės akto projekto rengimo pagrindas, tikslas ir kokiomis priemonėmis jis bus pasiektas;

11.5. ar numatomos konsultacijos su visuomene; per kokį terminą visuomenė gali teikti pastabas ir pasiūlymus;

11.6. kita svarbi informacija;

11.7. teisės akto projektą rengusio valstybės tarnautojo vardas ir pavardė, administracijos padalinio pavadinimas, telefonų numeriai, elektroninio pašto adresai; jeigu teisės akto projektą rengė komisija arba darbo grupė, – komisijos pirmininko arba darbo grupės vadovo pareigos, vardas ir pavardė, telefonų numeriai, elektroninio pašto adresai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

111. Rašte, kuriuo teikiamas išvadoms gauti individualaus teisės akto projektas, taip pat turi būti motyvuotai nurodytos priėmus teisės aktą galinčios kilti teigiamos ir neigiamos pasekmės.

Papildyta punktu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

12. Išvadoms gauti parengtas teisės akto projektas, teisės akto projekto lyginamasis variantas, aiškinamasis raštas, atitikties lentelė, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, šių taisyklių 30 punkto antrojoje pastraipoje nurodyta pažyma, atsižvelgiant į tai, kas teisės akto projekto išvadoms gauti teikėjas, atitinkamai turi būti vizuoti Ministro Pirmininko (ar jo rašytiniu pavedimu ? Ministro Pirmininko kanclerio), ministro (ar jo rašytiniu pavedimu – viceministro arba ministerijos kanclerio), savivaldybės mero, kito subjekto, kuriam teisę Vyriausybei teikti teisės aktų projektus suteikia įstatymai, ar šio subjekto vadovo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

13. Dėl visų Vyriausybei teikiamų teisės aktų projektų turi būti gautos Teisingumo ministerijos išvados.

14. Teisingumo ministerija išvadas dėl teisės aktų projektų teikia Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2009, Nr. 109-4650), nustatyta tvarka.

15. Teisingumo ministerija, teikdama išvadas dėl teisės aktų projektų, įvertina numatomo teisinio reguliavimo tikslą, priemones, teisinio reguliavimo metodą, teisės techniką, numatomo teisinio reguliavimo galimas pasekmes. Šios išvados teikiamos teisingumo ministro nustatyta tvarka.

16. Dėl Vyriausybei teikiamų teisės aktų projektų, susijusių ir su kitų institucijų kompetencija, turi būti gautos išvados dėl teisės akto projekte numatomo teisinio reguliavimo iš:

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

16.1. Finansų ministerijos – dėl teisės aktų projektų, susijusių su nacionaliniu biudžetu, valstybės pinigų fondais ar kitais valstybės piniginiais ištekliais, taip pat tarptautine finansine parama;

16.2. Krašto apsaugos ministerijos – dėl teisės aktų projektų, susijusių su tarptautinės humanitarinės teisės įgyvendinimu Lietuvoje ir karybos srities standartizacija;

16.3. Ūkio ministerijos – dėl teisės aktų projektų, kuriais įgyvendinamos su Europos Sąjungos vidaus rinka (laisvas prekių ir paslaugų judėjimas, gaminių saugos ir kokybės reglamentavimas, steigimosi laisvė, įmonių teisės, viešieji pirkimai ir kita), įmonių politika susijusios nuostatos, taip pat teisės aktų projektų, dėl kurių turi būti atliktas poveikio verslo subjektų administracinei naštai vertinimas;

16.4. Užsienio reikalų ministerijos – dėl teisės aktų projektų, susijusių su tarptautinėmis sutartimis ir kitais tarptautinės teisės aktais, ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių ir kitų tarptautinės teisės aktų projektų po to, kai dėl šių projektų buvo gautos išvados iš kitų suinteresuotų ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir kitų suinteresuotų institucijų;

16.5. Vidaus reikalų ministerijos – dėl teisės aktų projektų, kuriais Vyriausybė tvirtina didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičių; dėl teisės aktų projektų, susijusių su viešojo administravimo institucijų ir įstaigų steigimu, likvidavimu, reorganizavimu ar pertvarkymu, jų funkcijų pasikeitimu, taip pat dėl teisės aktų projektų, dėl kurių turi būti atliktas poveikio piliečių ir kitų asmenų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų administracinei naštai vertinimas;

16.6. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos – dėl vaiko teisių apsaugą reglamentuojančių teisės aktų projektų;

Papildyta papunkčiu:

Nr. 29, 2010-01-12, Žin., 2010, Nr. 7-317 (2010-01-19), i. k. 1101100NUTA00000029

 

16.61. Finansų ministerijos ir Vidaus reikalų ministerijos – dėl teisės aktų projektų, kai, įvertinus juose numatomą teisinį reguliavimą, nustatoma reikšminga akcizais apmokestinamų prekių nelegalios apyvartos išaugimo rizika (ministerijos savo išvadas teikia įvertinusios atitinkamai Muitinės departamento prie Finansų ministerijos ir Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos bei Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos nuomonę dėl šių teisės aktų projektų);

Papildyta papunkčiu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

16.7. Europos teisės departamento prie Teisingumo ministerijos (toliau – Europos teisės departamentas) – dėl teisės aktų projektų, susijusių su Europos Sąjungos teisės įgyvendinimu, teisės aktų projektų, susijusių su Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių projektų;

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. 29, 2010-01-12, Žin., 2010, Nr. 7-317 (2010-01-19), i. k. 1101100NUTA00000029

 

16.8. Lietuvos savivaldybių asociacijos (savivaldybių) – dėl teisės aktų projektų, susijusių su bendraisiais savivaldybių interesais. Kitais atvejais turi būti gautos išvados iš tų savivaldybių (savivaldybės), su kurių (kurios) veikla, teritorija ar turtiniais santykiais teisės aktų projektai susiję;

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. 29, 2010-01-12, Žin., 2010, Nr. 7-317 (2010-01-19), i. k. 1101100NUTA00000029

 

16.9. Trišalės tarybos – dėl teisės aktų projektų, susijusių su aktualiais darbo, socialiniais ir ekonominiais klausimais, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės, profesinių sąjungų ir darbdavių organizacijų susitarime dėl trišalio bendradarbiavimo;

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. 29, 2010-01-12, Žin., 2010, Nr. 7-317 (2010-01-19), i. k. 1101100NUTA00000029

 

16.10. Lietuvos vyriausiojo archyvaro – dėl teisės aktų projektų, susijusių su archyvų ir dokumentų valdymo politika;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. 29, 2010-01-12, Žin., 2010, Nr. 7-317 (2010-01-19), i. k. 1101100NUTA00000029

 

16.11. Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos – dėl teisės aktų projektų, susijusių su konkurencija ir valstybės pagalba ūkio subjektams;

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. 29, 2010-01-12, Žin., 2010, Nr. 7-317 (2010-01-19), i. k. 1101100NUTA00000029

 

16.12. Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos – dėl teisės aktų projektų, susijusių su valstybės registrų sistema, atskirų valstybės registrų steigimu, reorganizavimu ir likvidavimu;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1577, 2010-11-10, Žin., 2010, Nr. 133-6789 (2010-11-13), i. k. 1101100NUTA00001577

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. 29, 2010-01-12, Žin., 2010, Nr. 7-317 (2010-01-19), i. k. 1101100NUTA00000029

 

16.13. Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos – dėl teisės aktų projektų, susijusių su asmens duomenų tvarkymu;

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. 29, 2010-01-12, Žin., 2010, Nr. 7-317 (2010-01-19), i. k. 1101100NUTA00000029

 

16.14. šių taisyklių 16.1–16.13 punktuose nurodytų ir kitų ministerijų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų – dėl teisės aktų projektų, susijusių su šių institucijų ir įstaigų kompetencija.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. 29, 2010-01-12, Žin., 2010, Nr. 7-317 (2010-01-19), i. k. 1101100NUTA00000029

 

17. Kai Vyriausybės nutarimo projektą teikia vienos valdymo srities ministras, o Vyriausybės priimtą nutarimo originalą pasirašo kitos valdymo srities ministras, turi būti gauta išvada dėl teisės akto projekto iš tos ministerijos, kuriai vadovauja ministras, turintis pasirašyti priimto nutarimo originalą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

171. Asociacija ar kita nevyriausybinė organizacija turi teisę ministerijai raštu pranešti, kad yra suinteresuota dalyvauti derinant tam tikrus atitinkamam ministrui pavestų valdymo sričių teisės aktų projektus. Tokiu atveju atitinkami teisės aktų projektai teikiami asociacijai ar kitai nevyriausybinei organizacijai išvadoms gauti ir asociacija ar kita nevyriausybinė organizacija išvadas dėl teisės aktų projektų pateikia šių taisyklių nustatyta tvarka.

Papildyta punktu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

18. Institucijos, įstaigos ir organizacijos (toliau – išvadas teikiantys subjektai) privalo pateikti savo išvadas dėl joms pateiktų teisės aktų projektų ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, o kai pateikiami didelės apimties (10 ar daugiau puslapių) teisės aktų projektai, – ne vėliau kaip per 15 darbo dienų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

19. Jeigu dėl susiklosčiusių nenumatytų aplinkybių Vyriausybės nutarimas turi būti priimtas nedelsiant, institucijos gali motyvuotai prašyti pateikti išvadas dėl teisės akto projekto skubos tvarka. Išvadas teikiantys subjektai skubos tvarka privalo pateikti išvadas dėl teisės akto projekto ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

20. Jeigu išvadas teikiantys subjektai per šių taisyklių nustatytus išvadoms pateikti terminus jų nepateikia, laikoma, kad jie teisės akto projektui pritaria.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

21. Išvadų dėl teisės aktų projektų pateikimo terminai turi būti pradėti skaičiuoti kitą dieną po teisės akto projekto paskelbimo TAIS Projektų registravimo posistemėje.

 

III. NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO KONCEPCIJA

 

22. Gali būti rengiama numatomo teisinio reguliavimo koncepcija, kurioje pateikiama esamos padėties ir spręstinų problemų analizė, numatomo teisinio reguliavimo tikslas, principai ir pagrindinės nuostatos, galimos teigiamos ir neigiamos numatomo teisinio reguliavimo pasekmės, finansinis numatomo teisinio reguliavimo įgyvendinimo įvertinimas, numatomą teisinį reguliavimą pagrindžiančios nuostatos (kitų valstybių teisinio reguliavimo geroji praktika, mokslinių tyrimų, ekspertizių rezultatai, teismų praktika ir kita).

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

23. Numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos struktūra pasirenkama atsižvelgiant į reguliuojamų visuomeninių santykių svarbą, sudėtingumą ir pobūdį.

24. Rengiant numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos nuostatas įgyvendinančio teisės akto projektą, gali būti nesilaikoma numatomo teisinio reguliavimo koncepcijoje įtvirtintų teisinio reguliavimo sprendinių tik iš esmės pasikeitus teisinėms, socialinėms, finansinėms, ekonominėms ar kitoms aplinkybėms, dėl kurių numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos nuostatos tapo neaktualios, netikslingos arba negalimos įgyvendinti. Koncepcijos nuostatų nesilaikymas turi būti pagrindžiamas šių taisyklių 11 ir 46 punktuose nurodytuose dokumentuose.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

25. Teikiant išvadas dėl numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos nuostatas įgyvendinančio teisės akto projekto, gali būti teikiamos pastabos, neatitinkančios numatomo teisinio reguliavimo koncepcijoje įtvirtintų teisinio reguliavimo sprendinių, tik iš esmės pasikeitus teisinėms, socialinėms, finansinėms, ekonominėms ar kitoms aplinkybėms, dėl kurių numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos nuostatos tapo neaktualios, netikslingos arba negalimos įgyvendinti. Šios pastabos privalo būti pagrindžiamos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

26. Neteko galios nuo 2011-01-21

Punkto naikinimas:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin. 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

27. Numatomo teisinio reguliavimo koncepcija tvirtinama Vyriausybės nutarimu.

 

IV. NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMAS

 

28. Vertinant numatomo teisinio reguliavimo poveikį, surenkama ir analizuojama informacija, kurios pagrindu atitinkamais aspektais įvertinamas rengiamame teisės akto projekte numatomo teisinio reguliavimo galimas teigiamas ir (ar) neigiamas poveikis.

29. Numatomo teisinio reguliavimo poveikis vertinamas remiantis Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodikos, patvirtintos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 (Žin., 2003, Nr. 23-975), nuostatomis, reguliuojančiomis poveikio vertinimo aspektus, ir sprendimų projektų poveikio vertinimo klausimynu, pateiktu šios metodikos 1 priede.

30. Atlikus teisės akto, išskyrus įstatymą, projekte numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą, rengiama numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma.

Įstatymo projekte numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai išdėstomi įstatymo projekto aiškinamajame rašte. Atlikus mokesčio tarifą keičiančio įstatymo projekte numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą, papildomai rengiama pažyma, kurioje pateikiami atsakymai į šių taisyklių 29 punkte nurodyto klausimyno klausimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

31. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma nerengiama, kai:

31.1. rengiamas numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos ar kito teisės akto projektas, kuriame nurodomas numatomo teisinio reguliavimo poveikis;

31.2. rengiamas numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos nuostatas įgyvendinančio teisės akto projektas;

31.3. rengiamas teisės aktą, kurio projekte numatomo teisinio reguliavimo poveikis buvo įvertintas, įgyvendinančio teisės akto projektas (informacija apie atliktą numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą turi būti pateikiama šių taisyklių 11 ir 46 punktuose nurodytuose dokumentuose);

31.4. rengiamas įstatymo projektas;

31.5. rengiamas individualaus teisės akto projektas;

31.6. rengiama Vyriausybės išvada dėl Seime svarstomo teisės akto projekto;

31.7. teisės akto projekte atliekami redakciniai ar nežymūs, nustatyto teisinio reguliavimo esmės nekeičiantys pakeitimai arba taisoma teisės technika.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

32. Kai rengiami keli susiję teisės aktų projektai, pateikiama viena numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma.

33. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažymoje turi būti nurodyta:

33.1. teisės akto projekto pavadinimas;

33.2. numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti;

33.3. numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės (kartu nurodoma informacija, kurios pagrindu padarytos išvados dėl numatomo teisinio reguliavimo pasekmių);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

33.4. realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas;

33.5. Neteko galios nuo 2011-01-21

Papunkčio naikinimas:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin. 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

33.6. kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu.

 

V. KONSULTAVIMASIS SU VISUOMENE

 

34. Siekiant sužinoti visuomenės nuomonę apie atitinkamą problemą ir jos sprendimo būdus, geriau įvertinti numatomo teisinio reguliavimo teigiamas ir neigiamas pasekmes, jo įgyvendinimo sąnaudas, užtikrinti reguliavimo skaidrumą ir sudaryti visuomenei galimybę daryti įtaką tam tikro sprendimo turiniui, konsultuojamasi su visuomene.

35. Su visuomene nesikonsultuojama dėl:

35.1. norminių teisės aktų projektų, kuriuose atliekami redakciniai, nežymūs, nustatyto teisinio reguliavimo esmės nekeičiantys arba teisės technikos pakeitimai;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

35.2. individualių teisės aktų projektų.

36. Teisės akto projekto rengėjas nustato konsultavimosi terminus. Konsultavimosi būdus (suinteresuotų asmenų sueigos, apklausos, viešai skelbiami susirinkimai, atstovų kvietimai, kiti būdai, kaip susipažinti su nuomonėmis), jeigu įstatymų nenustatyta kitaip, pasirenka pats teisės akto projekto rengėjas.

37. Skelbiant (institucijos interneto svetainėje) konsultacijas su visuomene turi būti nurodyta:

37.1. konsultacijų apimtis (tikslai, tikslinės grupės, dėl ko konsultuojamasi);

37.2. siūlomos sprendimo alternatyvos ir jų numatomas poveikis.

38. Teisės akto projekto rengėjas konsultacijoms gali pateikti papildomą dokumentą – baigtinį klausimų, į kuriuos pageidauja gauti atsakymą iš tikslinės (-ių) grupės (-ių), sąrašą.

39. Įvertinus per konsultacijas gautus pasiūlymus, nuomones ar atsakymus, institucijos interneto svetainėje skelbiama informacija apie konsultacijų apibendrintus rezultatus.

40. Su visuomene konsultuojamasi vadovaujantis teisingumo ministro patvirtinta metodika.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

VI. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ SKELBIMAS

 

41. Teisės aktų projektai skelbiami TAIS Projektų registravimo posistemėje, išskyrus teisės aktų projektus, kurie Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka negali būti skelbiami.

42. TAIS Projektų registravimo posistemėje skelbiamas teisės akto projektas:

42.1. teikiamas išvadoms gauti, visuomenei pastaboms ir pasiūlymams teikti. Kartu su teisės akto projektu skelbiama visa teisės akto projekto lydimoji medžiaga; jeigu buvo atliekami tyrimai ir analizės dėl numatomo teisinio reguliavimo, – šių tyrimų ir analizių rezultatai, rezultatų recenzijos ir atsiliepimai apie rezultatus (ar kitokios formos tyrimų ir analizių rezultatų įvertinimai);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

42.2. teikiamas Vyriausybei patobulintas pagal gautas išvadas šių taisyklių nustatyta tvarka, taip pat gautas pastabas ir pasiūlymus iš visuomenės su visa teisės akto projekto lydimąja medžiaga ir, jeigu buvo atliekami tyrimai ir analizės dėl numatomo teisinio reguliavimo, teikiami ir šių tyrimų ir analizių rezultatai, rezultatų recenzijos ir atsiliepimai apie rezultatus (ar kitokios formos tyrimų ir analizių rezultatų įvertinimas);

42.3. patobulintas po pateikimo Vyriausybei, t. y. patobulintas teisės akto projektas pagal pastabas ir pasiūlymus, pateiktus ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) pasitarime, kituose suinteresuotų institucijų pasitarimuose, Vyriausybės pasitarime.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

43. Vyriausybės posėdyje priėmus teisės aktą, Ministro Pirmininko tarnyba TAIS Projektų registravimo posistemėje teisės akto projektui suteikia perkeliamo į teisės aktų projektų archyvą statusą.

Paskelbus priimtą teisės aktą teisės aktų nustatyta tvarka, TAIS Projektų registravimo posistemėje nustatomas paskelbto ir įsigaliojusio teisės akto ryšys su jo projektu.

 

VII. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ TEIKIMAS VYRIAUSYBEI

 

44. Teikimas, kuriuo Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas, atsižvelgiant į tai, kas teisės akto projekto teikėjas, atitinkamai turi būti pasirašytas Ministro Pirmininko, ministro (arba ministro pavedimu – viceministro; nesant ministro – jį pavaduojančio ministro), savivaldybės mero, kito subjekto, kuriam teisę Vyriausybei teikti teisės aktų projektus suteikia įstatymai, ar šio subjekto vadovo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

45. Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas turi būti vizuotas Ministro Pirmininko, jeigu teisės akto projektą teikia Ministras Pirmininkas, ministro (jo nesant – viceministro arba ministerijos kanclerio ir ministrą pavaduojančio ministro), jeigu teisės akto projektą teikia ministras, atitinkamos valdymo srities ministro (jo nesant – viceministro arba ministerijos kanclerio ir ministrą pavaduojančio ministro), jeigu teisės akto projektą teikia savivaldybės taryba ar kitas subjektas, kuriam teisę Vyriausybei teikti teisės aktų projektus suteikia įstatymai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

451. Vyriausybei kartu su teisės akto projektu teikiami teisės akto projekto lyginamasis variantas, aiškinamasis raštas, atitikties lentelė, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, derinimo pažyma, šių taisyklių 30 punkto antrojoje pastraipoje nurodyta pažyma, atsižvelgiant į tai, kas teisės akto projekto teikėjas, atitinkamai turi būti vizuoti Ministro Pirmininko, ministro (jo nesant – viceministro arba ministerijos kanclerio ir ministrą pavaduojančio ministro), savivaldybės mero, kito subjekto, kuriam teisę Vyriausybei teikti teisės aktų projektus suteikia įstatymai, ar šio subjekto vadovo.

Papildyta punktu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

46. Teikime Vyriausybei turi būti nurodyta:

46.1. teisės akto projektą teikiančio subjekto pavadinimas ir duomenys;

46.2. teikimo registravimo data ir numeris;

46.3. teikiamo teisės akto projekto pavadinimas;

46.4. teisės akto projekto rengimo pagrindas, tikslas ir kokiomis priemonėmis jis bus pasiektas;

46.5. ar teikiamas teisės akto projektas atitinka Vyriausybės programą;

46.6. ar teisės akto projektas perkelia ir (ar) įgyvendina Europos Sąjungos teisės aktus (jeigu taip – kokius Europos Sąjungos teisės aktus (kai kurias jų nuostatas) perkelia ir (ar) įgyvendina ir kokius kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus reikės priimti siekiant užtikrinti visišką susijusių Europos Sąjungos teisės aktų perkėlimą ir (ar) įgyvendinimą);

46.7. ar teisės akto projektas notifikuotinas Europos Komisijai pagal Keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras taisyklių, patvirtintų Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617 (Žin., 1999, Nr. 45-1446; 2004, Nr. 63-2264), reikalavimus, jeigu taip – nurodyti notifikavimo Europos Komisijai datą;

46.8. ar teisės aktui įtraukti į teisės sistemą reikės priimti kitus teisės aktus, jeigu taip – kokius;

46.9. ministerijos, kiti išvadas teikiantys subjektai, iš kurių gautos išvados dėl teisės akto projekto, taip pat išvadas teikiantys subjektai, kurie per šių taisyklių nustatytus terminus nepateikė pastabų;

46.10. jeigu buvo konsultuotasi su visuomene, – informacija apie konsultavimosi būdą, gautas iš visuomenės pastabas, pasiūlymus ir jų įvertinimą;

46.11. ar teisės akto projekte apibrėžiamos sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo (Žin., 2004, Nr. 7-129) ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka;

46.12. teisės akto projektą rengusio valstybės tarnautojo vardas ir pavardė, administracijos padalinio pavadinimas, jo vadovo vardas ir pavardė, telefonų numeriai, elektroninio pašto adresai; jeigu projektą rengė komisija arba darbo grupė, – komisijos pirmininko arba darbo grupės vadovo pareigos, vardas ir pavardė, telefonų numeriai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

461. Teikimui, kuriuo Vyriausybei teikiamas individualaus teisės akto projektas, netaikomi šių taisyklių 46.5–46.8, 46.10 ir 46.11 punktų reikalavimai. Šiame teikime turi būti motyvuotai nurodytos priėmus teisės aktą galinčios kilti teigiamos ir neigiamos pasekmės.

Papildyta punktu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

VIII. VYRIAUSYBĖS SPRENDIMŲ PROJEKTŲ IR VYRIAUSYBĖS REZOLIUCIJŲ PROJEKTŲ TEIKIMAS, SVARSTYMAS, ĮSIGALIOJIMAS IR SKELBIMAS

 

47. Prie Vyriausybės sprendimo ar Vyriausybės rezoliucijos projekto, vizuoto atitinkamos valdymo srities ministro arba jo pavedimu viceministro arba ministerijos kanclerio, atsakinga institucija prideda:

47.1. institucijos vadovo pasirašytą teikimą, kuriame turi būti šie duomenys:

47.1.1 teikime dėl Lietuvos Respublikos pozicijų klausimais, svarstomais artimiausiame Europos Sąjungos Tarybos posėdyje:

47.1.1.1. atsakingos institucijos pavadinimas, duomenys;

47.1.1.2. teikimo registravimo data ir numeris;

47.1.1.3. informacija apie Europos Sąjungos Tarybos posėdį, kuriame bus svarstomi klausimai, kuriais parengtos Lietuvos Respublikos pozicijos, teikiamos pritarti Vyriausybės sprendimu ar Vyriausybės rezoliucija (Tarybos pavadinimas ir numatoma posėdžio data);

47.1.1.4. trumpas Lietuvos Respublikos pozicijų Lietuvai svarbiais Europos Sąjungos Tarybos posėdyje svarstomais klausimais pristatymas;

47.1.2. teikime dėl Lietuvos Respublikos pozicijos klausimais, nenurodytais šių taisyklių 47.1.1 punkte:

47.1.2.1. atsakingos institucijos pavadinimas, duomenys;

47.1.2.2. teikimo registravimo data ir numeris;

47.1.2.3. Europos Sąjungos teisės akto ar kito Europos Sąjungos dokumento, dėl kurio teikiama Lietuvos Respublikos pozicija, pavadinimas ir numeris;

47.1.2.4. pasiūlymais priimti Europos Sąjungos teisės aktą ar kitu Europos Sąjungos dokumentu sprendžiamų klausimų esmė;

47.1.2.5. informacija apie Lietuvos Respublikos pozicijos derinimą, jeigu tai nenurodyta pačioje pozicijoje;

47.1.2.6. kita papildoma informacija;

47.2. Lietuvos Respublikos poziciją, vizuotą atitinkamos valdymo srities ministro arba jo rašytiniu pavedimu viceministro, arba atsakingos institucijos vadovo (Lietuvos Respublikos pozicija klausimais, svarstomais artimiausiame Europos Sąjungos Tarybos posėdyje, pateikiama per Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą), ir Lietuvos Respublikos pozicijų klausimais, svarstomais artimiausiame Europos Sąjungos Tarybos posėdyje, apibendrinimą, vizuotą atitinkamos valdymo srities ministro arba jo rašytiniu pavedimu viceministro, arba atsakingos institucijos vadovo.

48. Jeigu svarstant Lietuvos Respublikos poziciją Vyriausybės pasitarime pateikiama esminių pastabų ir pasiūlymų dėl atitinkamos Lietuvos Respublikos pozicijos patikslinimo iki Vyriausybės sprendimo ar Vyriausybės rezoliucijos teikimo Ministrui Pirmininkui pasirašyti, Lietuvos Respublikos poziciją patikslina už jos rengimą atsakinga institucija kartu su Užsienio reikalų ministerijos Europos Sąjungos departamento Europos Sąjungos reikalų koordinavimo skyriumi, Ministro Pirmininko tarnybos Politikos analizės ir reformų departamento Europos ir tarptautinių klausimų skyriumi ir suinteresuotomis institucijomis, pasitarime teikusiomis pastabas ir pasiūlymus Lietuvos Respublikos pozicijai patikslinti. Patikslintą Lietuvos Respublikos poziciją vizuoja atsakingos institucijos vadovas, ji pateikiama per Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

49. Vyriausybės sprendimai ir Vyriausybės rezoliucijos įsigalioja jų pasirašymo dieną ir tą pačią dieną turi būti paskelbti Vyriausybės interneto svetainėje (www.lrv.lt) teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IX. VYRIAUSYBĖS NUTARIMŲ ĮFORMINIMAS, PASIRAŠYMAS IR SKELBIMAS

 

50. Už tinkamą Vyriausybės posėdyje priimtų Vyriausybės nutarimų įforminimą atsakinga Ministro Pirmininko tarnyba.

51. Vyriausybės nutarimus pasirašo Ministras Pirmininkas ir atitinkamos valdymo srities ministras, nepaisant to, kaip jis balsavo per posėdį. Jeigu nutarimas apima kelias valdymo sritis, jį pasirašo Ministras Pirmininkas ir ministras, vadovaujantis nutarimo projektą pateikusiai ministerijai ar vizavęs nutarimo projektą.

52. Vyriausybės nutarimo, kuriuo pritariama įstatymo ar kito Lietuvos Respublikos Seimo (toliau – Seimas) teisės akto projektui, teikimą Seimui pasirašo Ministras Pirmininkas. Įstatymo ar kito Seimo teisės akto projektą vizuoja atitinkamos valdymo srities ministras ir Ministras Pirmininkas. Aiškinamąjį raštą paprastai vizuoja atitinkamos valdymo srities ministras. Ministras Pirmininkas nevizuoja įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto lyginamojo varianto.

53. Vyriausybės išvada dėl Seime svarstomo teisės akto projekto įforminama nutarimu, pasirašoma Ministro Pirmininko ir atitinkamos valdymo srities ministro.

54. Įstatymų ir kitų Seimo teisės aktų priedus (priedėlius) vizuoja atitinkamos valdymo srities ministras.

55. Vyriausybės nutarimus kartu su Ministru Pirmininku pasirašo tos valdymo srities ministras, kuris pasirašė ir ankstesnįjį nutarimą (neatsižvelgiant į tai, kas pateikė Vyriausybei svarstyti naują nutarimo projektą).

56. Jeigu ankstesnįjį Vyriausybės nutarimą pasirašė ministras, kurio nėra dabartinėje Vyriausybėje, nes atitinkama ministerija panaikinta, Vyriausybės nutarimą, kuriuo keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios anksčiau priimtas nutarimas, pasirašo ministras, kurio vadovaujamai ministerijai priskirtos panaikintosios ministerijos funkcijos.

57. Perdavus vienos ministerijos funkcijas kitai ministerijai, Vyriausybės nutarimą pasirašo ministras, kurio vadovaujamos ministerijos kompetencijai priskirti Vyriausybės nutarime reguliuojami santykiai.

58. Atitinkamos valdymo srities ministras negali atsisakyti pasirašyti Vyriausybės posėdyje nustatyta tvarka priimto nutarimo net ir tuo atveju, jeigu jis posėdyje balsavo prieš šį nutarimą.

59. Vyriausybės nutarimai, priimti Vyriausybės posėdžiuose pirmininkaujant ministrui, pavaduojančiam Ministrą Pirmininką (einančiam Ministro Pirmininko pareigas), teikiami pasirašyti bendra tvarka.

60. Jeigu reikia pasirašyti Vyriausybės nutarimą ministro, pavaduojančio Ministrą Pirmininką (einančio Ministro Pirmininko pareigas), valdymo sričiai priskirtais klausimais, nutarimą pasirašo pavaduojantis Ministrą Pirmininką (einantis Ministro Pirmininko pareigas) tos valdymo srities ministras.

61. Neteko galios nuo 2011-01-21

Punkto naikinimas:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin. 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

62. Kai nutarimą pasirašo pavaduojantis ministras, nutarimą prieš tai vizuoja tos ministerijos, kurios ministras pavaduojamas, viceministras.

63. Vyriausybės nutarimų priedai nepasirašomi, tačiau jų originalus vizuoja ministras, kuris pasirašo Vyriausybės nutarimą.

64. Jeigu svarstant teisės akto projektą Vyriausybės posėdyje pritariama pateiktoms nustatytąja tvarka pastaboms ir pasiūlymams dėl atitinkamo teisės akto projekto patikslinimo (pakeitimo ar papildymo), projekto svarstymas atidedamas ir projektas teikiamas pakartotinai svarstyti tik patikslintas atsižvelgiant į pateiktas pastabas ar pasiūlymus, jeigu Vyriausybė nenusprendžia kitaip. Teikiamas rengėjų patikslintas teisės akto projektas turi būti vizuotas šių taisyklių nustatyta tvarka.

Jeigu Vyriausybės posėdyje pateikiama teisės technikos, kalbos pastabų ar pasiūlymų dėl atitinkamo teisės akto projekto patikslinimo ir teisės akto projektas priimamas su sąlyga, kad jis bus teikiamas pasirašyti atitinkamos valdymo srities ministrui ir Ministrui Pirmininkui tik patikslintas atsižvelgiant į pateiktas pastabas ar pasiūlymus, priimtą projektą pagal posėdžio sprendimą (protokolą) patikslina projekto rengėjai per 2 darbo dienas nuo Vyriausybės posėdžio dienos.

65. Vyriausybės nutarimai skelbiami ir įsigalioja įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

Vyriausybės nutarimuose nustatomas naujas arba keičiamas ūkio subjektų veiklos reglamentavimas ir priežiūros teisinis reguliavimas turi įsigalioti gegužės 1 dieną arba lapkričio 1 dieną. Tokie Vyriausybės nutarimai turi būti skelbiami ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki jų įsigaliojimo dienos. Ši nuostata netaikoma, kai nustatomas naujas arba keičiamas ūkio subjektų veiklos priežiūros teisinis reguliavimas pagal Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytus įpareigojimus, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių reikalavimus, kitais Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais arba įtvirtinamas ūkio subjektams palankesnis reguliavimas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1408, 2010-10-06, Žin., 2010, Nr. 120-6112 (2010-10-09), i. k. 1101100NUTA00001408

 

X. TEISINIO REGULIAVIMO STEBĖSENA

 

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

66. Teisinio reguliavimo stebėsena – tai norminiuose teisės aktuose nustatyto galiojančio teisinio reguliavimo įvertinimas analizuojant teisinio reguliavimo faktinius padarinius ir jų atitiktį nustatant teisinį reguliavimą planuotiems tikslams ir padariniams, teisinio reguliavimo reikalingumą, pakankamumą ir efektyvumą, taip pat reikalingumą keisti teisinį reguliavimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

67. Gali būti atliekama viename teisės akte, teisės akto dalyje, keliuose teisės aktuose nustatyto teisinio reguliavimo stebėsena.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

68. Atsižvelgdama į Vyriausybės programą, Vyriausybės nustatytus veiklos prioritetus, ministrui pavestų valdymo sričių strateginius veiklos planus (strateginį veiklos planą), ministerijos strateginį ir metinį veiklos planus, įvertinusi kilusias problemas ar atsiradusius pokyčius atitinkamoje visuomeninių santykių srityje ir kitas aplinkybes, ministerija tvirtina teisinio reguliavimo stebėsenos planą ir jame nurodo numatomos atlikti teisinio reguliavimo stebėsenos apimtį ir terminą.

Vyriausybė gali pavesti ministerijai atlikti atitinkamo teisinio reguliavimo stebėseną.

Valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys gali teikti pasiūlymus ministerijai dėl atitinkamo teisinio reguliavimo įtraukimo į teisinio reguliavimo stebėsenos planą.

Patvirtintas teisinio reguliavimo stebėsenos planas skelbiamas ministerijos interneto svetainėje ir apie šio plano patvirtinimą pranešama Teisingumo ministerijai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

69. Teisinio reguliavimo stebėsenai atlikti gali būti sudaroma darbo grupė. Prireikus į darbo grupę gali būti įtraukiami kitų ministerijų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, mokslo ir studijų institucijų, asociacijų, kitų įstaigų ir organizacijų atstovai, susitarus su jų vadovais.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

70. Atliekant teisinio reguliavimo stebėseną, gali būti pasitelkiami nepriklausomi ekspertai, kuriems gali būti atlyginama iš atitinkamai ministerijai Lietuvos Respublikos valstybės biudžete patvirtintų asignavimų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

71. Siekiant gauti teisinio reguliavimo, kurio stebėsena atliekama, įvertinimą, gali būti kreipiamasi į valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas, mokslo ir studijų institucijas, asociacijas, kitus subjektus.

Papildyta punktu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

72. Ministerija apie atliekamą teisinio reguliavimo stebėseną skelbia savo interneto svetainėje ir nurodo teisinio reguliavimo sritis, kurių stebėsena atliekama, teisės aktų, nustatančių teisinį reguliavimą, kurio stebėsena atliekama, pavadinimus, teisinio reguliavimo stebėsenos terminą, už teisinio reguliavimo stebėseną atsakingą asmenį (jeigu teisinio reguliavimo stebėseną atlieka darbo grupė – šios darbo grupės vadovą), jo telefono numerį ir elektroninio pašto adresą. Esant galimybei, apie atliekamą teisinio reguliavimo stebėseną skelbiama ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

Papildyta punktu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

73. Valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys per visą stebėsenos laikotarpį gali teikti ministerijai pasiūlymus dėl teisinio reguliavimo, kurio stebėsena atliekama.

Papildyta punktu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

74. Per vieną mėnesį nuo teisinio reguliavimo stebėsenos termino pabaigos parengiama, ministerijos interneto svetainėje paskelbiama ir teisinio reguliavimo stebėseną koordinuojančiai institucijai pateikiama Vyriausybės patvirtintos formos teisinio reguliavimo stebėsenos pažyma.

Papildyta punktu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

75. Jeigu reikia keisti teisinį reguliavimą, kurio stebėsena buvo atlikta, Vyriausybės teisės aktų projektai nustatyta tvarka turi būti parengti ir pateikti Vyriausybei kaip galima greičiau, bet ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo teisinio reguliavimo stebėsenos termino pabaigos.

Papildyta punktu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

76. Teisinio reguliavimo stebėseną koordinuoja Teisingumo ministerija, kuri:

76.1. teikia pasiūlymus kitoms ministerijoms dėl atitinkamo teisinio reguliavimo įtraukimo į teisinio reguliavimo stebėsenos planus;

76.2. prireikus teikia Vyriausybei nutarimo dėl pavedimo atlikti atitinkamo į ministerijų teisinio reguliavimo stebėsenos planus neįtraukto teisinio reguliavimo stebėseną projektą, kai šią stebėseną reikia atlikti atsižvelgiant į Vyriausybės programą, Vyriausybės nustatytus veiklos prioritetus, ministrams pavestų valdymo sričių strateginius veiklos planus, ministerijų strateginius ir metinius veiklos planus, esamą padėtį atitinkamoje visuomeninių santykių srityje ir kitas svarbias aplinkybes. Nutarimo projekte nurodoma teisinio reguliavimo stebėseną turinti atlikti ministerija ar kelios ministerijos, teisinio reguliavimo stebėsenos dalykas ir terminas. Jeigu atlikti teisinio reguliavimo stebėseną pavedama kelioms ministerijoms, viena iš jų paskiriama koordinuoti teisinio reguliavimo stebėseną ir atlikti šių taisyklių 74 ir 75 punktuose numatytus veiksmus;

76.3. kasmet apibendrina teisinio reguliavimo stebėsenos, atliktos per praėjusius kalendorinius metus, rezultatus pagal ministerijų pateiktas teisinio reguliavimo stebėsenos pažymas ir iki kovo 1 d. pateikia Vyriausybei ir ministerijos interneto svetainėje paskelbia metinę teisinio reguliavimo stebėsenos ataskaitą.

Papildyta punktu:

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

 

_________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 29, 2010-01-12, Žin., 2010, Nr. 7-317 (2010-01-19), i. k. 1101100NUTA00000029

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimo Nr. 1244 "Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1408, 2010-10-06, Žin., 2010, Nr. 120-6112 (2010-10-09), i. k. 1101100NUTA00001408

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimo Nr. 1244 "Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1577, 2010-11-10, Žin., 2010, Nr. 133-6789 (2010-11-13), i. k. 1101100NUTA00001577

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimo Nr. 1244 "Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 66, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 8-350 (2011-01-20), i. k. 1111100NUTA00000066

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimo Nr. 1244 "Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių patvirtinimo" pakeitimo