Įsakymas netenka galios 2021-01-05:

Lietuvos transporto saugos administracija, Įsakymas

Nr. 2BE-443, 2020-12-31, paskelbta TAR 2021-01-04, i. k. 2021-00005

Dėl Pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu mokymo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2017-04-25 iki 2021-01-04

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2013, Nr. 62-3103, i. k. 1132217ISAK004R-134

 

CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL PAVOJINGŲJŲ KROVINIŲ VEŽIMO ORO TRANSPORTU MOKYMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2013 m. birželio 6 d. Nr. 4R-134

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2013 m. vasario 27 d. įsakymo Nr. 3-124 „Dėl pavojingųjų krovinių vežimo oru Lietuvos Respublikoje“ (Žin., 2013, Nr. 23-1153) 2 punktu ir siekdamas užtikrinti Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos, sudarytos 1944 m. gruodžio 7 d. Čikagoje, 18 priedo „Saugus pavojingųjų krovinių vežimas oru“ ir Techninių saugaus pavojingųjų krovinių vežimo oru instrukcijų, papildančių Čikagos konvencijos 18 priedą, nuostatų įgyvendinimą:

1. T v i r t i n u Pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu mokymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šio įsakymo 1 punktu patvirtintas tvarkos aprašas įsigalioja nuo 2013 m. rugsėjo 1 d.

3. N u s t a t a u, kad asmenų, kurie iki 2013 m. rugsėjo 1 d. baigė pavojingųjų krovinių mokymus pagal galiojančią tvarką, mokymai galioja iki šiuos mokymus patvirtinančiuose dokumentuose (pažymėjimuose) nurodytos datos, bet ne ilgiau nei 2 metus.

 

 

 

Direktorius                                                                                       Kęstutis Auryla


 

PATVIRTINTA

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus

2013 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. 4R-134

 

PAVOJINGŲJŲ KROVINIŲ VEŽIMO ORO TRANSPORTU MOKYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu mokymo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu mokymų (toliau – pavojingųjų krovinių mokymai) organizavimo ir vykdymo tvarką bei reikalavimus asmenims, vykdantiems pavojingųjų krovinių mokymus ir jų tvirtinimo sąlygas bei tvarką.

2. Šis aprašas yra parengtas vadovaujantis Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos, sudarytos 1944 m. gruodžio 7 d. Čikagoje, 18 priedo „Saugus pavojingųjų krovinių vežimas oru“ (toliau – ICAO 18 priedas) ir Techninių saugaus pavojingųjų krovinių vežimo oru instrukcijų, papildančių ICAO 18 priedą, (toliau – Techninės instrukcijos) reikalavimais.

3. Šio aprašo reikalavimai taikomi orlaivių naudotojų, Lietuvos Respublikoje veikiančių antžeminių paslaugų teikėjų darbuotojams ir visiems fiziniams bei juridiniams asmenims, organizuojantiems ir vykdantiems pavojingųjų krovinių mokymus Lietuvos Respublikoje. Šio aprašo nuostatų privalo laikytis ir kiti pavojingųjų krovinių vežimo dalyviai, vykdantys pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu Lietuvos Respublikos teritorijoje veiklą.”

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-64, 2017-04-20, paskelbta TAR 2017-04-24, i. k. 2017-06809

 

4. Pagrindinės šiame apraše vartojamos sąvokos:

krovinių ekspeditorius – juridinis asmuo, kuris pagal krovinių ekspedijavimo sutartį su krovinio siuntėju organizuoja pavojingųjų krovinių vežimą oro transportu;

krovinio siuntėjas – fizinis ar juridinis asmuo, kuris savo vardu pateikia krovinių ekspeditoriui, vežėjui arba jo įgaliotam asmeniui vežti pavojinguosius krovinius oro transportu;

nuotolinis mokymas – pavojingųjų krovinių mokymas(-ai), vykdomas(-i) informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis ir visomis įmanomomis elektroninėmis ar interaktyviomis informavimo priemonėmis (toliau – nuotolinio mokymo priemonės);

pavojingieji kroviniai – gaminiai ir medžiagos, kurie gali kelti pavojų sveikatai, saugai, nuosavybei ar aplinkai ir yra įtraukti į Techninių instrukcijų pavojingųjų krovinių sąrašą arba klasifikuojami pavojingaisiais pagal Technines instrukcijas;

pavojingųjų krovinių vežimo dalyviai – pavojingųjų krovinių siuntėjas, orlaivių naudotojas ir kiti pavojingųjų krovinių vežime dalyvaujantys asmenys. Ši sąvoka apima krovinių ekspeditorius, antžeminių paslaugų teikėjus, kitus subjektus, jei pagrindiniai pavojingųjų krovinių vežimo dalyviai naudojasi jų paslaugomis (pakavimo, krovinių ženklinimo ir žymėjimo, dokumentų pildymo, priėmimo, pakrovimo, keleivių aptarnavimo ir kt.) tvarkydami pavojinguosius krovinius;

universaliosios pašto paslaugos teikėjas (toliau – pašto paslaugos teikėjas) – pašto paslaugos teikėjas Lietuvos Respublikos Vyriausybės įpareigotas teikti universaliąją pašto paslaugą Lietuvos Respublikos teritorijoje.

Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme, Europos Komisijos 2012 m. spalio 5 d. reglamente (ES) Nr. 965/2012, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 216/2008 nustatomi su orlaivių naudojimu skrydžiams susiję techniniai reikalavimai ir administracinės procedūros (OL.2012 L 296, p. 1-148) (toliau – Reglamentas), ICAO 18 priede ir Techninėse instrukcijose.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-64, 2017-04-20, paskelbta TAR 2017-04-24, i. k. 2017-06809

 

5. Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA) vykdo šio aprašo įgyvendinimo priežiūrą ir kontroliuoja, kaip ūkio subjektai laikosi jo reikalavimų.

 

II. PAVOJINGŲJŲ KROVINIŲ MOKYMŲ ORGANIZAVIMAS

 

6. Pavojingųjų krovinių mokymai organizuojami šio aprašo 1 priede nurodytų kategorijų asmenims pagal šio priedo lentelėse nurodytas mokymo kursų temas.

7. Pavojingųjų krovinių vežimo dalyviai turi užtikrinti, kad jų atitinkami darbuotojai, susiję su keleivių ar krovinių, pašto vežimu oro transportu, būtų apmokyti pagal šio aprašo ir Techninių instrukcijų 1 dalies 4 skyriaus reikalavimus.

8. Pavojingųjų krovinių vežimo dalyvių darbuotojų mokymai privalo vykti pagal šių dalyvių vadovų patvirtintas pradinio ir kartotinio mokymo programas, parengtas pagal Techninių instrukcijų ir Reglamento reikalavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-64, 2017-04-20, paskelbta TAR 2017-04-24, i. k. 2017-06809

 

9. Su CAA privalo būti suderintos šių pavojingų krovinių vežimo dalyvių mokymo programos:

9.1       Orlaivių naudotojų, kurie vykdo komercinius oro transporto skrydžius;

9.2       Orlaivių naudotojų, kurie vykdo komercinius specialiuosius skrydžius ir turi išduotą leidimą vežti pavojinguosius krovinius pagal Reglamento reikalavimus;

9.3       Orlaivių naudotojų, kurie vykdo nekomercinius skrydžius sudėtingais varikliu varomais orlaiviais ir turi išduotą leidimą vežti pavojinguosius krovinius pagal Reglamento reikalavimus;

9.4       Orlaivių naudotojų, kurie vykdo nekomercinius specialiuosius skrydžius sudėtingais varikliu varomais orlaiviais ir turi išduotą leidimą vežti pavojinguosius krovinius pagal Reglamento reikalavimus;

9.5       Antžeminių paslaugų teikėjų;

9.6       Pašto paslaugų teikėjų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-64, 2017-04-20, paskelbta TAR 2017-04-24, i. k. 2017-06809

 

10. Teisę vykdyti pavojingųjų krovinių pradinius ir kartotinius mokymus turi CAA patvirtinti pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu mokymo instruktoriai (toliau – instruktoriai), kurių sąrašas skelbiamas CAA interneto svetainėje. Pavojingųjų krovinių mokymus galima vykdyti naudojantis CAA pripažintomis nuotolinio mokymo priemonėmis, jei tokia galimybė numatyta ir tinkamai aprašyta pavojingųjų krovinių vežimo dalyvio mokymo programoje.

11. Juridinis asmuo turi teisę organizuoti pavojingųjų krovinių mokymus, jeigu yra sudaręs darbo ar autorinę sutartį su instruktoriumi.

 

III. PAVOJINGŲJŲ KROVINIŲ MOKYMŲ VYKDYMAS

 

12. Pavojingųjų krovinių vežimo dalyvių pavojingųjų krovinių mokymai gali būti vykdomi instruktoriui vedant paskaitas arba be instruktoriaus, t. y. nuotolinio mokymo būdu naudojant CAA pripažintas nuotolinio mokymo priemones. Nuotolinio mokymo priemonėmis negalima vykdyti mokymų pagal šio aprašo 1 priedo lentelėje Nr. 1 nurodytas 1, 2, 3 ir 6 kategorijas.

13. Asmenys negali savarankiškai vykdyti su pavojingųjų krovinių tvarkymu susijusių funkcijų tol, kol pavojingųjų krovinių mokymai nebus sėkmingai užbaigti, t. y. asmenys bus sėkmingai išlaikę egzaminą (testą).

14. Mokymai laikomi sėkmingai užbaigtais, jei asmuo testo, vykdomo po mokymų, metu surenka bent 80 proc. visų galimų surinkti taškų sumos.

15. Jeigu asmeniui egzamino metu nepavyksta surinkti reikiamos taškų sumos, perlaikyti testą jis gali ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo atitinkamų mokymų pabaigos. Per nurodytą terminą neišlaikęs egzamino asmuo atitinkamus mokymus turi pakartoti iš naujo.

16. Ūkio subjektai, prieš organizuodami pavojingųjų krovinių mokymus, turi įsitikinti, kad jų samdomi asmenų mokymą vykdantys instruktoriai yra įtraukti į CAA interneto svetainėje skelbiamą instruktorių sąrašą ir jiems yra suteikta teisė mokyti atitinkamų kategorijų asmenis. Tais atvejais, kai pavojingųjų krovinių vežimo dalyviai naudoja nuotolines mokymo priemones, jie turi įsitikinti, kad šios priemonės yra pripažintos CAA.

17. Jei instruktorius mokė asmenis, neturėdamas teisės jų mokyti, arba mokymo metu buvo naudojamos CAA nepripažintos nuotolinio mokymo priemonės, šie asmenys turi būti mokomi iš naujo pagal šiame apraše nustatytą tvarką ir sąlygas.

18. Ūkio subjektai, kurių darbuotojams vykdomi pavojingųjų krovinių mokymai, turi užtikrinti, kad mokymo kursų apskaitos dokumentai būtų tinkamai pildomi ir saugomi.

19. Pavojingųjų krovinių vežimo dalyvių mokymo kursų apskaitos dokumentuose nurodoma ši informacija:

19.1. kategorijos, pagal kurią mokoma, numeris ir pavadinimas;

19.2. asmenų, kurie išklausė kursus, duomenys (mokymų data, asmenų vardai ir pavardės);

19.3. egzamino, pagal atitinkamą kategoriją, laikymo data;

19.4. egzamino įvertinimas procentais;

19.5. instruktoriaus vardas, pavardė ir parašas (netaikoma vykdant mokymus nuotoliniu būdu; tokiu atveju dokumente pasirašo už pavojingųjų krovinių vežimo dalyvių darbuotojų mokymus atsakingas asmuo).

20. Ūkio subjekto mokymo kursų apskaitos dokumentai (įskaitant užpildytus testo lapus) ir duomenys apie mokymo metu naudotas nuotolinio mokymo priemones bei šių priemonių naudojimo metu suformuoti protokolai (išrašai) saugomi ne trumpiau kaip 36 mėnesius nuo asmens paskutinio mokymo datos.

21. Pavojingųjų krovinių vežimo dalyviai turi užtikrinti, kad jų darbuotojų mokymai būtų pakartotinai vykdomi ne rečiau kaip kas 24 mėnesius. Pasikeitus atitinkamų teisės aktų reikalavimams, pavojingųjų krovinių vežimo dalyviai turi užtikrinti, kad jų darbuotojai būtų nedelsiant supažindinti su pakeitimais.

22. Kitoje valstybėje vykdytų mokymų metu įgyta kompetencija gali būti pripažįstama CAA, jeigu pateikiami dokumentai, įrodantys, kad mokymai buvo vykdomi pagal ICAO 18 priedo ir Techninių instrukcijų reikalavimus ir mokymus vykdžiusiam ūkio subjektui atitinkamos valstybės kompetentinga institucija yra suteikusi teisę vykdyti tokius mokymus.

 

IV. REIKALAVIMAI Instruktoriams, vykdantiems PAVOJINGŲJŲ KROVINIŲ mokymus, IR JŲ TVIRTINIMAS

 

23. Asmuo, kuris nori būti patvirtintas kaip instruktorius, CAA turi pateikti:

23.1. prašymą, kuriame nurodo savo vardą ir pavardę, adresą, telefono numerį, asmenų, kurių mokymus ketinama vykdyti, kategorijas;

23.2. ICAO arba Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) akredituotos mokymo įstaigos išduotą ir galiojantį pažymėjimą, patvirtinantį, kad asmuo sėkmingai baigė pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu kursus pagal 6 kategoriją;

23.3. mokymo medžiagą (paskaitų planą, skaidres, pratybų užduotis, testo klausimų pavyzdžius, mokymo procese naudojamų priemonių ir įrenginių sąrašą, žinių ir praktinių įgūdžių vertinimo metodus ir kriterijus), pagal kurią bus vykdomi mokymai. Pavojingųjų krovinių mokymo medžiagos rengimo rekomendacijas nustato CAA.

24. CAA atsakingas darbuotojas arba CAA sudaryta komisija (toliau – komisija), gavusi visus šio aprašo 23 punkte nurodytus dokumentus:

24.1. patikrina, ar pateiktuose dokumentuose yra visa būtina informacija;

24.2. įvertina pateiktos mokymų medžiagos turinį, jos atitiktį Techninėms instrukcijoms.

25. Jeigu CAA atsakingas darbuotojas arba CAA sudaryta komisija nusprendžia, kad dokumentai ir duomenys pateikti netinkamai arba ne visi, ar mokymo medžiaga neatitinka Techninių instrukcijų, CAA raštu ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo pateikimo dienos informuoja asmenį apie nustatytus trūkumus ir nurodo terminą nustatytiems trūkumams ištaisyti. Jei per nustatytą terminą trūkumai neištaisomi, prašymas toliau nenagrinėjamas ir visi pateikti dokumentai grąžinami pareiškėjui.

26. Jeigu CAA atsakingas darbuotojas arba komisija nusprendžia, kad visi pateikti dokumentai ir duomenys atitinka reikalavimus ir yra visos apimties, per 30 kalendorinių dienų nuo visų reikalaujamų dokumentų pateikimo datos pateikia vertinimo išvadas dėl asmens tvirtinimo instruktoriumi.

27. Atitikties vertinimo išvadas CAA atsakingas darbuotojas arba komisija surašo instruktoriaus atitikties vertinimo protokole.

28. Galutinį sprendimą dėl asmens tvirtinimo instruktoriumi per 3 darbo dienas nuo vertinimo protokolo surašymo dienos priima CAA direktorius.

29. Jei priimtas teigiamas sprendimas asmenį patvirtinti instruktoriumi, jis sumoka Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą rinkliavą ir gauna instruktoriaus pažymėjimą (2 priedas). Minėtas asmuo įtraukiamas į pavojingųjų krovinių mokymų instruktorių sąrašą, kuris viešai skelbiamas CAA interneto svetainėje.

30. Instruktorius turi užtikrinti, kad šio aprašo 23.2 punkte nurodytas pažymėjimas būtų nuolat galiojantis, todėl ne rečiau kaip kas 24 mėnesius turi baigti pradinius ar kartotinius pavojingų krovinių mokymus pagal 6 kategoriją.

31. Instruktoriaus pažymėjimas galioja 24 mėnesius nuo išdavimo datos.

32. Pažymėjimas pratęsiamas pateikus CAA prašymą, atnaujintą mokymo medžiagą ir šio aprašo 23.2 punkte nurodytą galiojantį pažymėjimą bei sumokėjus Vyriausybės nustatyto dydžio rinkliavą už pažymėjimo pratęsimą.

33. Instruktorius, kuris siekia vykdyti papildomų kategorijų asmenų mokymus, pateikia šio aprašo 23.1 punkte nurodytą prašymą suteikti teisę mokyti papildomų kategorijų. Kartu su prašymu reikia pateikti atitinkamai papildytą mokymo medžiagą. CAA, gavusi visus nurodytus dokumentus, juos įvertina ir šio aprašo 24–29 punktuose nustatyta tvarka priima sprendimą, ar leidžiama mokyti papildomų kategorijų asmenis.

34. Instruktorius privalo nuolat domėtis tų pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu sričių, kurių mokymo paslaugas buvo patvirtintas teikti, naujovėmis ir, esant tos srities teisės aktų pakeitimams, nedelsti ir atnaujinti savo mokymo medžiagą.

35. Jei pasikeičia instruktoriaus duomenys, kurie buvo vertinami suteikiant teisę jam vykdyti mokymus, jis nedelsia ir apie tai raštu informuoja CAA. Gavusi šiuos duomenis, CAA vertina, ar pasikeitimai nėra esminiai, kad instruktorius galėtų toliau vykdyti pavojingųjų krovinių mokymus.

36. CAA turi teisę panaikinti instruktoriaus pažymėjimo galiojimą, jeigu:

36.1. instruktoriaus patvirtinimo metu CAA buvo pateikti neteisingi duomenys ar dokumentai;

36.2. instruktoriaus vykdomų mokymų metu buvo pažeisti šio aprašo reikalavimai arba jis nebeatitinka šiame apraše nustatytų reikalavimų.

37. Jei panaikinama instruktoriaus teisė mokyti tam tikrų ar visų kategorijų asmenis, instruktoriaus pažymėjimas pakeičiamas arba jo galiojimas panaikinamas. Apie tai per tris darbo dienas paskelbiama CAA interneto svetainėje. Panaikinus pažymėjimo galiojimą instruktorius per 10 dienų privalo grąžinti pažymėjimą CAA.

38. Apie bet kokį teisių vykdyti pavojingųjų krovinių mokymus apribojimą CAA per 5 darbo dienas raštu informuoja atitinkamą instruktorių.

 

V. NUOTOLINIO MOKYMO PRIEMONIŲ PRIPAŽINIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

39. Ūkio subjektas, siekiantis, kad jam būtų suteikta teisė organizuoti ir vykdyti pavojingųjų krovinių mokymus nuotolinio mokymo priemonėmis, CAA turi pateikti:

39.1. prašymą pripažinti nuotolinio mokymo priemones, kuriame nurodo savo vardą, pavardę ar pavadinimą, adresą, telefono numerį ir asmenų, kurių mokymus ketinama vykdyti, kategorijas;

39.2. mokymo medžiagą, pagal kurią bus vykdomi nuotoliniai mokymai, atitinkančią Techninių instrukcijų reikalavimus ir parengtą pagal šio aprašo 23.3 punkto reikalavimus;

39.3. nuotolinių mokymo priemonių naudojimo metodiką, kurioje aprašomi priemonių veikimo ir pritaikymo aspektai, asmenų žinių įvertinimo sistema ir egzaminavimo tvarka;

39.4. nemokamą prieigą prie nuotolinių mokymo priemonių tam, kad būtų galima praktiškai jas išbandyti ir įsitikinti, kad jos atitinka pateiktą mokymo medžiagą, naudojimo metodiką ir Techninių instrukcijų reikalavimus;

39.5. dokumentus, patvirtinančius, kad ūkio subjektas yra sudaręs atitinkamos formos sutartį su asmeniu, kuris atitinka šio aprašo 23.2 punkto reikalavimus ir kuriam pavesta vykdyti nuotolinių mokymų metu naudojamos mokymo medžiagos kontrolę bei jos atnaujinimą laiku (netaikoma, jeigu ūkio subjektas yra instruktorius).

40. CAA atsakingas darbuotojas arba komisija, gavusi visus, aprašo 39 punkte nurodytus, dokumentus:

40.1. patikrina, ar pateiktuose dokumentuose yra visa būtina informacija;

40.2. įvertina nuotolinio mokymo priemones, mokymo medžiagos turinį, praktiškai jas išbando ir įvertina jų atitiktį nustatytiems teisės aktų reikalavimams.

41. Jeigu CAA atsakingas darbuotojas arba komisija nusprendžia, kad dokumentai ir duomenys pateikti netinkamai arba ne visi, CAA raštu ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo pateikimo dienos informuoja ūkio subjektą apie nustatytus trūkumus ir nurodo terminą jiems ištaisyti. Jei per nustatytą terminą trūkumai neištaisomi, prašymas toliau nenagrinėjamas ir visi pateikti dokumentai grąžinami pareiškėjui.

42. Jeigu CAA atsakingas darbuotojas arba komisija nusprendžia, kad visi pateikti dokumentai ir duomenys atitinka reikalavimus ir yra visos apimties, per 30 kalendorinių dienų nuo visų reikalaujamų dokumentų pateikimo datos pateikia vertinimo išvadas dėl nuotolinių mokymo priemonių pripažinimo.

43. Atitikties vertinimo išvadas CAA atsakingas darbuotojas arba komisija surašo nuotolinio mokymo priemonių atitikties vertinimo protokole.

44. Galutinį sprendimą dėl nuotolinio mokymo priemonių pripažinimo per 3 darbo dienas nuo vertinimo protokolo surašymo dienos priima CAA direktorius.

45. Jei priimtas teigiamas sprendimas patvirtinti ūkio subjekto nuotolinio mokymo priemones, jis sumoka Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą rinkliavą ir įtraukiamas į pavojingų krovinių nuotolinių mokymo priemonių sąrašą, kuris viešai skelbiamas CAA interneto svetainėje.

46. Nuotolinio mokymo priemonių pripažinimas galioja 12 mėnesių nuo pripažinimo datos. Pasibaigus pripažinimo galiojimui, ūkio subjektas turi pateikti prašymą pripažinti nuotolinių mokymų priemones šio aprašo 39 punkte nustatyta tvarka.

47. Ūkio subjektas, kuris siekia vykdyti mokymus nuotolinio mokymo priemonėmis papildomų kategorijų asmenims, kurių mokyti jis neturi teisės, pateikia šio aprašo 39.1 punkte nurodytą prašymą suteikti teisę mokyti papildomų asmenų kategorijas. Kartu su prašymu reikia pateikti atitinkamai papildytą mokymo medžiagą ir suteikti šio aprašo 39.4 punkte nurodytą prieigą. Prašymas nagrinėjamas ir sprendimas suteikti teisę vykdyti mokymus nuotoliniu būdų priimamas šio aprašo 40–44 punktuose nustatyta tvarka.

48. CAA turi teisę atšaukti nuotolinių mokymo priemonių pripažinimą, jeigu:

48.1. nuotolinių mokymo priemonių pripažinimo metu CAA buvo pateikti neteisingi duomenys ar dokumentai;

48.2. ūkio subjektas mokymų vykdymo metu pažeidė šio aprašo reikalavimus ar jų neatitinka.

49. Jei atšaukiamas nuotolinių mokymo priemonių pripažinimas, ūkio subjektas netenka teisės vykdyti mokymus nuotoliniu būdu ir apie tai per tris darbo dienas paskelbiama CAA interneto svetainėje. Apie bet kokį nuotolinių mokymo priemonių pripažinimo atšaukimą CAA per 5 darbo dienas raštu informuoja atitinkamą ūkio subjektą.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50. Instruktoriai ir ūkio subjektai CAA paprašius privalo pateikti visus dokumentus, susijusius su pavojingųjų krovinių mokymu, bei užtikrinti, kad šio aprašo reikalavimų priežiūrą vykdantiems CAA darbuotojams būtų sudarytos galimybės stebėti vykdomus mokymus.

51. Asmenų pateiktus prašymus ir dokumentus, pavojingųjų krovinių vežimo dalyvių pateiktas mokymo programas bei kitų pridedamų dokumentų kopijas ir atitikties nustatytiems reikalavimams vertinimo protokolus (bylas) CAA saugo teisės aktuose nustatytą laiką.

52. CAA sprendimai, priimti šiame apraše nustatytais atvejais, gali būti skundžiami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________


 

Pavojingųjų krovinių vežimo

oro transportu mokymo tvarkos

aprašo

1 priedas

 

PAVOJINGŲJŲ KROVINIŲ VEŽIMO ORO TRANSPORTU MOKYMO TEMOS ATITINKAMŲ KATEGORIJŲ DARBUOTOJAMS

 

Lentelė Nr. 1. Pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu mokymo kursų temos atitinkamų kategorijų darbuotojams

 

Darbuotojų kategorijos**

 

 

 

 

 

 

Temos*

Siuntėjai ir pakuotojai

Krovinių ekspeditoriai

Orlaivių naudotojai ir antžeminių paslaugų agentai

Aviacijos saugumo darbuotojai

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Bendrosios nuostatos

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Apribojimai

X

-

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Bendrieji reikalavimai siuntėjams

X

-

X

-

-

X

-

-

-

-

-

-

Pavojingųjų medžiagų klasifikacija

X

X

X

-

-

X

-

-

-

-

-

X

Pavojingųjų medžiagų sąrašas

X

X

X

-

-

X

-

-

-

X

-

-

Pakavimo reikalavimai

X

X

X

-

-

X

-

-

-

-

-

-

Ženklinimas ir žymėjimas

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Pavojingųjų krovinių vežimo dokumentai

X

-

X

X

-

X

X

-

-

-

-

-

Pavojingųjų krovinių priėmimo tvarka

-

-

-

-

-

X

-

-

-

-

-

-

Nedeklaruoti pavojingieji kroviniai

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Saugojimo ir krovos tvarka

-

-

-

-

X

X

-

X

-

X

-

-

Orlaivio vado informavimo tvarka

-

-

-

-

-

X

-

X

-

X

-

-

Keleivių ir įgulos vežami pavojingieji kroviniai

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Avarinės procedūros

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 

* Simbolis (X) reiškia, kad kursų tema yra privaloma.

 

**Darbuotojų kategorijų pavadinimai:

1 – siuntėjai ir siuntėjų vardu veikiantys asmenys, taip pat orlaivių naudotojai, kurie vykdo siuntėjo funkcijas ar rengia pavojingus krovinius kaip orlaivių naudotojo siuntinius;

2 – pakuotojai;

3 – krovinių ekspeditorių darbuotojai, tvarkantys pavojinguosius krovinius;

4 – krovinių ekspeditorių darbuotojai, tvarkantys krovinius ir paštą, kurie nepriskiriami pavojingiesiems kroviniams;

5 – krovinių ekspeditoriaus darbuotojai, atsakingi už krovinių ir pašto antžemines paslaugas ir jų saugojimą bei krovimą;

6 – orlaivių naudotojų ir antžeminių paslaugų teikėjų darbuotojai, priimantys pavojinguosius krovinius;

7 – orlaivių naudotojų ir antžeminių paslaugų teikėjų darbuotojai, priimantys krovinius ir paštą, kurie nepriskiriami pavojingiesiems kroviniams;

8 – orlaivių naudotojų ir antžeminių paslaugų teikėjų darbuotojai, atsakingi už krovinių, pašto, bagažo antžemines paslaugas ir jų saugojimą bei krovimą;

9 – keleivius aptarnaujantys darbuotojai;

10 – skrydžio įgulos nariai, orlaivio krovos planuotojai ir ją prižiūrintys (kontroliuojantys) darbuotojai, skrydžių dispečeriai;

11 – orlaivio įgulos nariai (išskyrus skrydžio įgulos narius);

12 – aviacijos saugumo darbuotojai, atliekantys keleivių ir jų bagažo, krovinių, pašto, atsargų patikrinimą, t.y. aviacijos saugumo darbuotojai, tikrinantys keleivius, jų rankinį bagažą, nešamus daiktus ir bagažo skyriuje vežamą bagažą, krovinius, paštą, atsargas, jiems tiesiogiai vadovaujantys asmenys (viduriniosios grandies vadovai) bei kiti aviacijos saugumo kontrolę vykdantys asmenys.

 

Lentelė Nr. 2. Pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu mokymo kursų temos orlaivių naudotojams, kurie neturi leidimo vežti pavojinguosius krovinius

 

Darbuotojų kategorijos**

 

 

 

 

 

 

Temos*

13

14

15

16

17

Bendrosios nuostatos

X

X

X

X

X

Apribojimai

X

X

X

X

X

Ženklinimas ir žymėjimas

X

X

X

X

X

Pavojingųjų krovinių vežimo dokumentai

X

-

-

-

-

Nedeklaruoti pavojingieji kroviniai

X

X

X

X

X

Keleivių ir įgulos vežami pavojingieji kroviniai

X

X

X

X

X

Avarinės procedūros

X

X

X

X

X

 

* Simbolis (X) reiškia, kad kursų tema yra privaloma.

 

**Darbuotojų kategorijų pavadinimai:

13 – orlaivių naudotojų, ir antžeminių paslaugų teikėjų darbuotojai, priimantys krovinius ir paštą, kurie nepriskiriami pavojingiesiems kroviniams;

14 – orlaivių naudotojų ir antžeminių paslaugų teikėjų darbuotojai, atsakingi už krovinių ir pašto, kurie nepriskiriami pavojingiesiems kroviniams, bei bagažo antžemines paslaugas, saugojimą ir krovimą;

15 – keleivius aptarnaujantys darbuotojai;

16 – skrydžio įgulos nariai (tarp jų ir vykdantys Reglamento ORO.GEN.110 (k) punkte nurodytus skrydžius), orlaivio krovos planuotojai ir ją prižiūrintys (kontroliuojantys) darbuotojai, skrydžių dispečeriai;

17 – orlaivio įgulos nariai (išskyrus skrydžio įgulos narius).

 

Lentelė Nr. 3. Pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu mokymo kursų temos pašto paslaugos teikėjui

 

Darbuotojų kategorijos**

 

 

 

 

 

 

Temos*

Pašto paslaugos teikėjas

A

B

C

Bendrosios nuostatos

X

X

X

Apribojimai

X

X

X

Bendrieji reikalavimai siuntėjams

X

-

-

Pavojingųjų medžiagų klasifikacija

X

-

-

Pavojingųjų medžiagų sąrašas

X

-

-

Pakavimo reikalavimai

X

-

-

Ženklinimas ir žymėjimas

X

X

X

Pavojingųjų krovinių vežimo dokumentai

X

X

-

Pavojingųjų krovinių, nurodytų Techninių instrukcijų 1 dalies 2.3.2 skyriuje, priėmimo tvarka

X

-

-

Nedeklaruoti pavojingieji kroviniai

X

X

X

Saugojimo ir krovos tvarka

-

-

X

Keleivių ir įgulos vežami pavojingieji kroviniai

X

X

X

Avarinės procedūros

X

X

X

 

* Simbolis (X) reiškia, kad kursų tema yra privaloma.

 

**Darbuotojų kategorijų pavadinimai:

A – pašto paslaugos teikėjo darbuotojai, priimantys pašto siuntas su pavojingaisiais kroviniais;

B – pašto paslaugos teikėjo darbuotojai, tvarkantys pašto siuntas, kuriose nėra pavojingųjų krovinių;

C – pašto paslaugos teikėjo darbuotojai, atsakingi už pašto siuntų paslaugas, saugojimą ir krovimą.

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 4R-73, 2015-04-27, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06469

Nr. 4R-64, 2017-04-20, paskelbta TAR 2017-04-24, i. k. 2017-06809

 


Pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu

mokymo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu mokymo instruktoriaus pažymėjimo forma)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJA

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ KROVINIŲ VEŽIMO ORO TRANSPORTU MOKYMO INSTRUKTORIAUS

PAŽYMĖJIMAS

 

________  Nr. _______

(data)

 

Vilnius

 

 

Pažymima, kad __________________________________________________________

(instruktoriaus vardas ir pavardė)

 

yra patvirtintas pavojingųjų krovinių instruktoriumi ir gali vykdyti pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu asmenų mokymus pagal kategorijas, nurodytas Civilinės aviacijos administracijos interneto svetainėje prie šio instruktoriaus pavardės.

Šis pažymėjimas galioja iki _____________________

(data)

 

Direktorius

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

(A. V.)

 

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Civilinės aviacijos administracija, Įsakymas

Nr. 4R-73, 2015-04-27, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06469

Dėl Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2013 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. 4R-134 patvirtinto Pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu mokymo tvarkos aprašo pakeitimo ir Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2015 m. balandžio 23 d. įsakymo Nr. 4R-69 „Dėl Pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu mokymo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios

 

2.

Civilinės aviacijos administracija, Įsakymas

Nr. 4R-64, 2017-04-20, paskelbta TAR 2017-04-24, i. k. 2017-06809

Dėl Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2013 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. 4R-134 patvirtinto Pavojingųjų krovinių vežimo oro transportu mokymo tvarkos aprašo pakeitimo