Nutarimas skelbtas: Žin., 2007, Nr. 110-4499

Neoficialus nutarimo tekstas

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

nutarimas

 

DĖL VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SUBJEKTŲ IR JŲ VEIKLOS STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2007 m. spalio 17 d. Nr. 1097

Vilnius

 

Siekdama užtikrinti tinkamą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) 10 straipsnio 2 dalies ir Viešojo administravimo plėtros iki 2010 metų strategijos įgyvendinimo 2007–2010 metų priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 6 d. nutarimu Nr. 1097 (Žin., 2006, Nr. 120-4568), 1.1.1 punkto įgyvendinimą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Viešojo administravimo subjektų ir jų veiklos stebėsenos tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Gediminas Kirkilas

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                  Raimondas Šukys

 

 

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2007 m.
spalio 17 d. nutarimu Nr. 1097

 

 

VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SUBJEKTŲ IR JŲ VEIKLOS STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešojo administravimo subjektų ir jų veiklos stebėsenos tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) nustato viešojo administravimo subjektų ir jų veiklos stebėsenos (toliau vadinama – viešojo administravimo stebėsena) tikslą, uždavinius, principus, organizavimą ir vykdymą.

2. Šiame Apraše vartojama sąvoka viešojo administravimo stebėsena – valstybės lygio viešojo administravimo kokybės valdymo būdas, kuriuo siekiama laiku pastebėti viešojo administravimo pokyčius, juos įvertinti ir numatyti neigiamų pasekmių prevencijos priemones.

Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) apibrėžtas sąvokas. 

 

 

II. viešojo administravimo STEBĖSENOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR PRINCIPAI

 

3. Viešojo administravimo stebėsenos tikslas – laiku pastebėti viešojo administravimo pokyčius, juos įvertinti ir numatyti neigiamų pasekmių prevencijos priemones.

4. Viešojo administravimo stebėsenos uždaviniai:

4.1. kaupti, analizuoti ir vertinti informaciją apie viešojo administravimo subjektų ir jų veiklos pokyčius, prognozuoti jų poveikį viešajam administravimui;

4.2. numatyti neigiamų pasekmių viešajam administravimui prevencijos priemones;

4.3. teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei informaciją apie viešojo administravimo subjektų ir jų veiklos pokyčius;

4.4. supažindinti visuomenę su viešojo administravimo stebėsenos rezultatais.

5. Viešojo administravimo stebėsenos principai yra šie:

5.1. Tikslingumas – viešojo administravimo stebėsenos metu kaupiama, analizuojama, apibendrinama ir vertinama tik ta informacija, kurios reikia viešojo administravimo stebėsenos tikslui ir uždaviniams įgyvendinti.

5.2. Nepertraukiamumas – viešojo administravimo stebėsena vykdoma nuolat.

5.3. Nešališkumas – viešojo administravimo stebėsenos metu informacija kaupiama, analizuojama ir vertinama be išankstinės nuostatos.

 

 

III. viešojo administravimo STEBĖSENOS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

6. Viešojo administravimo stebėseną valstybės lygmeniu organizuoja Vidaus reikalų ministerija.

 

7. Vidaus reikalų ministerija, organizuodama viešojo administravimo stebėseną valstybės lygmeniu:

7.1. nustato viešojo administravimo stebėsenai būtinų mokslinių tyrimų poreikį ir organizuoja jų vykdymą;

7.2. kasmet, iki sausio 10 dienos, nustato šio Aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytos informacijos, kurią Vidaus reikalų ministerijai turi pateikti viešojo administravimo subjektai, apimtį, pateikimo formą ir terminus;

7.3. apibendrina gautą iš kitų viešojo administravimo subjektų informaciją ir atsižvelgdama į tai nustato galimus viešojo administravimo pokyčius, numato neigiamų pasekmių viešajam administravimui prevencijos priemones;

7.4. kasmet, iki kovo 1 dienos, pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei viešojo administravimo stebėsenos praeitų kalendorinių metų ataskaitą;

7.5. Vidaus reikalų ministerijos tinklalapyje paskelbia viešojo administravimo stebėsenos ataskaitą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 208, 2013-03-13, Žin., 2013, Nr. 28-1327 (2013-03-16)

 

8. Viešojo administravimo subjektai, įgyvendindami viešojo administravimo subjekto lygmens viešojo administravimo kokybės valdymo būdus, nurodytus Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 3 dalyje, renka, fiksuoja  ir pateikia Vidaus reikalų ministerijai informaciją apie:

8.1. viešojo administravimo subjekto struktūros ir funkcijų pokyčius; 

8.2. viešojo administravimo subjekto personalo (valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų) skaičiaus pokyčius;

8.3. viešojo administravimo subjekto vidaus administravimui skirtų lėšų panaudojimą;

8.4. strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą.

 

9. Prireikus Vidaus reikalų ministerija turi teisę gauti iš viešojo administravimo subjektų informaciją apie jiems pavaldžių, atskaitingų ar jų valdymo srityje veikiančių kitų viešojo administravimo įgaliojimų neturinčių subjektų (biudžetinių įstaigų, įmonių ar viešųjų įstaigų, kurių savininkė, dalininkė ar daugiau kaip 1/2 akcijų savininkė yra valstybė ar savivaldybė) skaičiaus, juose dirbančių darbuotojų skaičiaus, jų vadovų bei darbuotojų vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio pokytį, darbo užmokesčio fondo pokytį, taip pat kitą viešojo administravimo stebėsenai vykdyti reikalingą informaciją.

Punkto pakeitimai:

Nr. 208, 2013-03-13, Žin., 2013, Nr. 28-1327 (2013-03-16)

 

10. Valstybinio administravimo ar savivaldybių administravimo subjektas į Vidaus reikalų ministerijai teikiamą šio Aprašo 8 punkte nurodytą informaciją įtraukia ir minėtame punkte nurodytą informaciją apie jam pavaldžius viešojo administravimo subjektus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 208, 2013-03-13, Žin., 2013, Nr. 28-1327 (2013-03-16)

 

11.  Informacijos, kurios reikia viešojo administravimo stebėsenai vykdyti, šaltiniai:

11.1. įstatymai ir kiti teisės aktai, susiję su viešojo administravimo subjektų steigimu, reorganizavimu, pertvarkymu, likvidavimu, jų struktūros, personalo skaičiaus kaita ar veikla;

11.2. strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo ataskaitos;

11.3. apklausų apie viešojo administravimo funkcijų atlikimo kokybę rezultatai;

11.4. registruose ir duomenų bazėse kaupiami duomenys.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

12. Už informacijos, kurios reikia viešojo administravimo stebėsenai vykdyti, pateikimą Vidaus reikalų ministerijai atsako šią informaciją teikiančio viešojo administravimo subjekto vadovas.

 

 

 

––––––––––––––––––––

 

 

Pakeitimai:

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 208, 2013-03-13, Žin., 2013, Nr. 28-1327 (2013-03-16)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2007 M. SPALIO 17 D. NUTARIMO NR. 1097 "DĖL VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SUBJEKTŲ IR JŲ VEIKLOS STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO" PAKEITIMO

 

*** Pabaiga ***

 

 

Redagavo Aušra Bodin (2013-03-18)

                  aubodi@lrs.lt