Suvestinė redakcija nuo 2020-12-12 iki 2021-03-05

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 83-3018, i. k. 1041100NUTA00000610

 

Nauja redakcija nuo 2020-04-10:

Nr. 356, 2020-04-08, paskelbta TAR 2020-04-09, i. k. 2020-07502

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL UŽMOKESČIO UŽ MINIMALŲJĮ PRIEIGOS PRIE VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAKETĄ IR UŽMOKESČIO UŽ SKIRTUS, BET NEPANAUDOTUS VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAJĖGUMUS APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. gegužės 19 d. Nr. 610

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 25 straipsnio 2 dalimi, 252 straipsnio 4 dalimi, perkeldama ir įgyvendindama 2012 m. lapkričio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2012/34/ES, kuria sukuriama bendra Europos geležinkelių erdvė (OL 2012 L 343, p. 32), Lietuvos Respublikos Vyriausybė  n u t a r i a:

Patvirtinti Užmokesčio už minimalųjį prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros paketą ir užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus apskaičiavimo ir mokėjimo taisykles (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                               ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                    ZIGMANTAS BALČYTIS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 610

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2020 m. balandžio 8 d. nutarimo Nr. 356

redakcija)

 

 

UŽMOKESČIO už MINIMALųJĮ PRIEIGOS PRIE VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAKETĄ IR UŽMOKESČIO UŽ skirtus, bet nepanaudotus VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAJĖGUMus APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Užmokesčio už minimalųjį prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros paketą ir užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus apskaičiavimo ir mokėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato užmokesčio už minimalųjį prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros paketą (toliau – užmokestis už MPP) sudedamąsias dalis, šį užmokestį sudarančių įmokų tarifų, mokėtino užmokesčio už MPP ir užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus (toliau – pajėgumai) apskaičiavimo ir mokėjimo tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse (toliau – Kodeksas).

 

II SKYRIUS

UŽMOKESČIO UŽ MPP SUDEDAMOSIOS DALYS, ŠĮ UŽMOKESTĮ SUDARANČIŲ ĮMOKŲ TARIFŲ APSKAIČIAVIMAS

 

3. Užmokestį už MPP sudaro šios įmokos:

3.1. traukinių eismo įmoka;

3.2. keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmoka;

3.3. krovinių vežimo tranzitu įmoka;

3.4. keleivių, bagažo ir (ar) krovinių, priskirtų vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, kuriame gali būti taikomas antkainis (toliau – segmentas), vežimo įmokos (-a);

3.5. kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmoka.

4. Traukinių eismo įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

t – traukinių eismo įmokos tarifo dydis, eurais (toliau – Eur) už bendrąjį bruto tonkilometrį (toliau − Eur/tkm bruto);

I – faktinės paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, tiesiogiai patirtos teikiant minimalųjį prieigos paketą sudarančias paslaugas (Eur);

A – faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų visų traukinių darbo apimtis, išreiškiama bendraisiais bruto tonkilometriais (toliau – tkm bruto).

5. Keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:

                                     , kur:     

ttranz. keleiv.. – keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas (Eur/tkm bruto);

V – valstybės lėšos (valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių lėšos), vidutiniškai per metus skiriamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Eur); vidutinė metinė valstybės lėšų suma nustatoma pagal planinius ir faktinius 5 metų duomenis: tai yra pagal 2 kalendorinių metų iki metų, kuriais skaičiuojamas keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas, kalendorinių metų, kuriais skaičiuojamas keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas, ir 2 kalendorinių metų po metų, kuriais skaičiuojamas keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas, duomenis;

Akeleiv. – faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų keleivinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

A – faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų visų traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

Atranz.keleiv. – faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų tranzitinių keleivinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto).

6. Krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

ttranz. krov. – krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas Eur už tonkilometrį (toliau – Eur/tkm neto);

V – valstybės lėšos (valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių lėšos), vidutiniškai per metus skiriamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Eur); vidutinė metinė valstybės lėšų suma nustatoma pagal planinius ir faktinius 5 metų duomenis: tai yra pagal 2 kalendorinių metų iki metų, kuriais skaičiuojamas krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas, kalendorinių metų, kuriais skaičiuojamas krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas, ir 2 kalendorinių metų po metų, kuriais skaičiuojamas krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas, duomenis;

Akrov. – faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų prekinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

A – faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų visų traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

K – faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų visų krovinių vežimo apimtis, išreiškiama tonkilometriais (toliau – tkm neto);

Ktranz. faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, vežtų tranzitu, vežimo apimtis (tkm neto).

7. Keleivių, bagažo ir (ar) krovinių, priskirtų segmentui, vežimo įmokų (-os) tarifų (-o) apskaičiavimo tvarka:

7.1.   Jeigu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas nustatytame ir Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatuose paskelbtame segmentų sąraše išskiria keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentą, tai  keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:

 

;

 

Segkeleiv. – keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo įmokos tarifas (Eur/tkm bruto);

Paji.keleiv. – geležinkelio įmonių (vežėjų) vidutinės faktinės paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų pajamos vežant keleivius, bagažą, priskirtą segmentui (Eur);

Sani.keleiv. – geležinkelio įmonių (vežėjų) vidutinės faktinės paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų sąnaudos vežant keleivius, bagažą, priskirtą segmentui (Eur), neįtraukiant sąnaudų, kurios patirtos mokant Taisyklių 3.1–3.5 papunkčiuose nurodytas įmokas;

Ki.keleiv. – geležinkelio įmonių (vežėjų) vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo apimtis (tkm bruto);

ti.keleiv. – kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, vidutinis traukinių, kuriais vežami keleiviai, bagažas, priskirtas segmentui, eismo įmokos dydis (Eur/tkm bruto), apskaičiuotas pagal Taisyklių 8.1 papunktį;

tranzi.keleiv. – kalendorinių metų, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, vidutinis keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo tranzitu įmokos tarifas (Eur/tkm bruto), apskaičiuotas pagal Taisyklių 9.1 papunktį;

ei.keleiv. – kalendorinių metų, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, vidutinis kontaktinio elektros tinklo naudojimo vežant keleivius, bagažą, priskirtą segmentui,  įmokos tarifas (Eur/tkm bruto), apskaičiuotas pagal Taisyklių 10.1 papunktį.

7.2. Jeigu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas segmentų sąraše išskiria krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentą, tai krovinių, priskirtų segmentui, vežimo įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:


kur:

Segkrov. – krovinių, priskirtų segmentui, vežimo įmokos tarifas (Eur/tkm neto);

– geležinkelio įmonių (vežėjų) vidutinės faktinės paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų pajamos vežant krovinius, priskirtus segmentui (Eur);

– geležinkelio įmonių (vežėjų) vidutinės faktinės paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų sąnaudos vežant krovinius, priskirtus segmentui (Eur), neįtraukiant sąnaudų, kurios patirtos mokant  Taisyklių 3.1–3.5 papunkčiuose nurodytas įmokas;

– geležinkelio įmonių (vežėjų) vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, priskirtų segmentui, vežimo apimtis (tkm neto);

– kalendorinių metų, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, vidutinis traukinių, kuriais vežami kroviniai, priskirti segmentui, eismo įmokos dydis (Eur/tkm neto), apskaičiuotas pagal Taisyklių 8.2  papunktį;

– kalendorinių metų, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, vidutinis krovinių, priskirtų segmentui, vežimo tranzitu įmokos tarifas (Eur/tkm neto), apskaičiuotas pagal Taisyklių 9.2 papunktį;

– kalendorinių metų, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, vidutinis kontaktinio elektros tinklo naudojimo vežant krovinius, priskirtus segmentui, įmokos tarifas (Eur/tkm neto), apskaičiuotas pagal Taisyklių 10.2 papunktį.

8. Vidutinio traukinių eismo įmokos tarifo apskaičiavimo tvarka:

8.1. Vidutinis traukinių, kuriais vežami keleiviai, bagažas, priskirtas segmentui, eismo įmokos tarifas (Eur/tkm bruto) apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

 

ti.keleiv. – vidutinis traukinių, kuriais vežami keleiviai, bagažas, priskirtas segmentui,  eismo įmokos dydis (Eur/tkm bruto);

t – traukinių eismo įmokos tarifas (Eur/tkm bruto).

8.2. Vidutinis traukinių, kuriais vežami kroviniai, priskirti segmentui, eismo įmokos tarifas (Eur/tkm neto) apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

– vidutinis traukinių, kuriais vežami kroviniai, priskirti segmentui, eismo įmokos dydis (Eur/tkm neto);

t – traukinių eismo įmokos tarifas (Eur/tkm bruto);

Vikrauti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krauto vagono, naudojamo kroviniams, priskirtiems segmentui, vežti, svoris bruto (t bruto);

Vitušti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų tuščio vagono, naudojamo kroviniams, priskirtiems segmentui, vežti, svoris (t bruto);

ai – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krautų vagonų, naudojamų kroviniams, priskirtiems atitinkamam segmentui, vežti, ridos dalis, vertinant visą šių vagonų ridą (koeficientas, kuris nustatomas dalijant faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krautų vagonų, priskirtų segmentui, ridos apimtį iš visos faktinės paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų šių vagonų ridos apimties).

9. Vidutinių keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo tranzitu įmokų (-os) tarifų (-o) apskaičiavimo tvarka:

9.1. Vidutinis keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo tranzitu įmokos tarifas (Eur/tkm bruto) apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

 

ttranz. keleiv. – keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas (Eur/tkm bruto);

ci.keleiv. – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų  keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo tranzitu dalis, vertinant visą atitinkamo segmento keleivių, bagažo vežimą (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinių vežimų skaičių iš visų atitinkamo keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų vežimų skaičiaus).

9.2. Vidutinis krovinių, priskirtų segmentui, vežimo tranzitu tarifas (Eur/tkm neto) apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

 

ttranz. krov. – krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas (Eur/tkm neto), apskaičiuotas pagal Taisyklių 6 punktą;

ci.krov – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų  krovinių, priskirtų segmentui, vežimo tranzitu dalis, vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinių vežimų skaičių iš visų atitinkamam krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų vežimų skaičiaus).

10. Vidutinio kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos tarifo apskaičiavimo tvarka:

10.1. Vidutinis kontaktinio elektros tinklo naudojimo vežant keleivius, bagažą, priskirtą segmentui, įmokos tarifas (Eur/tkm bruto) apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

 

– vidutinis kontaktinio elektros tinklo naudojimo vežant keleivius, bagažą, priskirtą segmentui, įmokos tarifas (Eur/tkm bruto);

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos tarifas, Eur už traukinio kilometrą (toliau – Eur/trauk. km), apskaičiuotas pagal Taisyklių 11 punktą;

di – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų  keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežtų naudojant elektros trauką, dalis, vertinant visus atitinkamo segmento keleivių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant faktinį vežimų naudojant elektros trauką skaičių iš visų atitinkamam keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų vežimų skaičiaus);

Ts – geležinkelio įmonių (vežėjų) vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų  vagonų, naudojamų keleiviams, bagažui, priskirtam segmentui, vežti, svoris (t bruto).

10.2. Vidutinis kontaktinio elektros tinklo naudojimo vežant krovinius, priskirtus segmentui, įmokos tarifas (Eur/tkm neto) apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos tarifas, Eur už traukinio kilometrą (toliau – Eur/trauk. km), apskaičiuotas pagal Taisyklių 11 punktą;

di – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų  krovinių, priskirtų segmentui, vežtų naudojant elektros trauką, dalis, vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant faktinį krovinių, priskirtų segmentui, vežtų naudojant elektros trauką, vežimų skaičių iš visų atitinkamam krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų vežimų skaičiaus);

Vikrauti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų  krauto vagono, naudojamo kroviniams, priskirtiems segmentui, vežti, svoris bruto (t bruto);

Vitušti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų tuščio vagono, naudojamo kroviniams, priskirtiems segmentui, vežti, svoris (t bruto);

ai – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų  krautų vagonų, naudojamų kroviniams, priskirtiems segmentui, vežti, ridos dalis, vertinant visą šių vagonų ridą (koeficientas, kuris nustatomas dalijant krautų vagonų ridos apimtį iš visos šių vagonų ridos apimties);

b – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų  vagonų, sudariusių prekinio traukinio sąstatą, skaičius (vnt.).

11. Kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos tarifas (Eur/trauk. km);

Te – faktinės paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, tiesiogiai patirtos teikiant naudojimosi kontaktiniu elektros tinklu paslaugą (Eur);

Re – faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų traukinių, kuriuose naudojama elektros trauka, rida (trauk. km).

12. Geležinkelio įmonės (vežėjai) likus ne mažiau kaip 14 mėnesių iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio, kurio galiojimo laikotarpiu būtų mokamas skaičiuojamas užmokestis už MPP, įsigaliojimo viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui turi pateikti informaciją apie jų veiklos teikiant keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugas Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūros tinkle rodiklius (toliau –  veiklos rodikliai):

12.1. faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo apimtį (tkm bruto);

12.2. faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, priskirtų segmentui,  vežimo apimtį (tkm neto);

12.3. faktines paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų geležinkelio įmonės (vežėjo) pajamas už keleivių, bagažo ir (ar) krovinių, priskirtų segmentui, vežimą (Eur);

12.4. faktines paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų geležinkelio įmonės (vežėjo) vežtų keleivių, bagažo ir (ar) krovinių, priskirtų segmentams, vežimo sąnaudas be Taisyklių 3.1–3.5 papunkčiuose nurodytų įmokų (Eur);

12.5. vidutinį faktinį geležinkelio įmonės (vežėjo) paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krauto vagono, naudojamo kroviniams, priskirtiems segmentui, vežti, svorį (t bruto);

12.6. vidutinį faktinį geležinkelio įmonės (vežėjo) paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų tuščio vagono, naudojamo kroviniams, priskirtiems segmentui, vežti, svorį (t bruto);

12.7. vidutinį faktinį geležinkelio įmonės (vežėjo) paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų vagonų, naudojamų keleiviams, bagažui,  priskirtam segmentui, vežti, svorį (t bruto);

12.8. geležinkelio įmonės (vežėjo) faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krautų vagonų, naudojamų kroviniams, priskirtiems segmentui, vežti, ridos dalį, vertinant visą šių vagonų ridą (koeficientą, kuris nustatomas dalijant krautų vagonų ridos apimtį iš visos šių vagonų ridos apimties);

12.9. vidutinį faktinį geležinkelio įmonės (vežėjo) paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų vagonų, sudarančių prekinio traukinio sąstatą, skaičių (vnt.);

12.10. vidutinę faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų keleivių, bagažo, priskirto segmentui, tranzito dalį, vertinant visą atitinkamo segmento keleivių, bagažo vežimą (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinių vežimų skaičių iš visų atitinkamam keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų keleivių, bagažo vežimų skaičiaus);

12.11. vidutinę faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, priskirtų segmentui, tranzito dalį, vertinant visą atitinkamo segmento krovinių vežimą (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinių vežimų skaičių iš visų atitinkamam krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų krovinių vežimų skaičiaus);

12.12. faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų keleivių, bagažo ir (ar) krovinių, priskirtų segmentui, vežimo naudojant elektros trauką dalį, vertinant visus atitinkamo krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant vežimų skaičių iš visų atitinkamam krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų vežimų skaičiaus).

13. Jeigu geležinkelio įmonės (vežėjai) viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui nepateikia visų Taisyklių 12 punkte nurodytų veiklos rodiklių arba pateikia juos vėliau Taisyklių 12 punkte nurodyto termino, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, apskaičiuodamas tarnybinio traukinių tvarkaraščio keleivių, bagažo ir (ar) krovinių, priskirtų segmentui, įmokų (-os) tarifus (-ą), remiasi paskutiniais geležinkelio įmonių (vežėjų) pateiktais veiklos rodikliais.

14. Jeigu veiklos rodiklius pateikia daugiau kaip viena geležinkelio įmonė (vežėjas), viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, apskaičiuodamas keleivių, bagažo ir (ar) krovinių, priskirtų segmentui, vežimo įmokų (-os) tarifus (-ą), vertina vidutinius geležinkelio įmonių (vežėjų) atitinkamo segmento faktinius duomenis, kurie apskaičiuojami svertinio vidurkio pagrindu, įvertinus kiekvienos geležinkelio įmonės (vežėjo) atitinkamame vežimo geležinkelių transporto rinkos segmente užimamą Lietuvos geležinkelių transporto paslaugų teikimo rinkos dalį (procentinė užimamos Lietuvos geležinkelių transporto paslaugų rinkos dalis apskaičiuojama pagal konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) vežtų keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo apimtį tkm bruto arba vežtų krovinių, priskirtų segmentui, vežimo apimtį tkm neto).

 

III SKYRIUS

MOKĖTINO UŽMOKESČIO UŽ MPP APSKAIČIAVIMAS IR MOKĖJIMAS

 

15. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio, kurio galiojimo laikotarpiu gali būti naudojami pareiškėjui skirti pajėgumai, įsigaliojimo, priima sprendimą dėl geležinkelio įmonės (vežėjo), kuri galės naudoti pareiškėjui skirtus pajėgumus, kiekvieno tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo mėnesio užmokesčio už MPP dalies – traukinių eismo įmokos, kurią viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas apskaičiuoja pagal pareiškėjui skirtus pajėgumus kiekvieną tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo mėnesį, ir apie šį sprendimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuoja geležinkelio įmonę (vežėją).

16. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 15 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) sąskaitą faktūrą sumokėti 50 procentų apskaičiuotos traukinių eismo įmokos už pareiškėjui skirtus pajėgumus, kuriuos galės naudoti geležinkelio įmonė (vežėjas) pirmą tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo mėnesį.

Punkto pakeitimai:

TAR pastaba. Taikoma mokant traukinių eismo įmokos dalis 2020–2021 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu ir vėlesniais tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiais.

Nr. 356, 2020-04-08, paskelbta TAR 2020-04-09, i. k. 2020-07502

 

17. Sąskaitą faktūrą sumokėti 50 procentų apskaičiuotos traukinių eismo įmokos už pareiškėjui skirtus pajėgumus kiekvieną kitą tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo mėnesį, kurį geležinkelio įmonė (vežėjas) galės naudoti pareiškėjui skirtus pajėgumus, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki mėnesio, kurį pagal tarnybinį traukinių tvarkaraštį geležinkelio įmonės (vežėjas) galės naudoti pareiškėjui skirtus pajėgumus, pradžios.

Punkto pakeitimai:

TAR pastaba. Taikoma mokant traukinių eismo įmokos dalis 2020–2021 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu ir vėlesniais tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiais.

Nr. 356, 2020-04-08, paskelbta TAR 2020-04-09, i. k. 2020-07502

 

18. Taisyklių 16 ir 17 punktuose nurodytą  traukinių eismo įmokos dalį geležinkelio įmonė (vežėjas) turi sumokėti į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktoje sąskaitoje faktūroje nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą per 5 darbo dienas nuo sąskaitos faktūros gavimo dienos.

19. Jeigu pajėgumai pareiškėjui skirti pagal paskutinės minutės paraišką skirti pajėgumus (toliau – paskutinės minutės paraiška), viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas sprendimą dėl geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtinos (kas mėnesį, jeigu pajėgumai skirti daugiau kaip vienam tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo mėnesiui) traukinių eismo įmokos, apskaičiuotos pagal paskutinės minutės paraišką, priima ir apie šį sprendimą informuoja geležinkelio įmonę (vežėją) per 3 darbo dienas nuo sprendimo skirti pajėgumus pagal paskutinės minutės paraišką priėmimo dienos.

20. Tuo atveju, kai sprendimas skirti pajėgumus pagal paskutinės minutės paraišką priimamas likus daugiau kaip 15 darbo dienų iki mėnesio, kurį pagal tarnybinį traukinių tvarkaraštį geležinkelio įmonė (vežėjas) galės naudoti pareiškėjui pagal paskutinės minutės paraišką skirtus pajėgumus, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 19 punkte nurodyto sprendimo priėmimo pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) sąskaitą faktūrą sumokėti 50 procentų jai apskaičiuotos traukinių eismo įmokos už visus pareiškėjui pagal paskutinės minutės paraišką skirtus pajėgumus, jeigu pajėgumai pareiškėjui skirti vienam tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo mėnesiui, arba už pareiškėjui skirtus pajėgumus pirmą pajėgumų naudojimo mėnesį, jeigu pajėgumai pareiškėjui skirti daugiau kaip vienam tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo mėnesiui. Šią traukinių eismo įmokos dalį geležinkelio įmonė (vežėjas) turi sumokėti į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktoje sąskaitoje faktūroje nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą per 3 darbo dienas nuo sąskaitos faktūros gavimo.

Punkto pakeitimai:

TAR pastaba. Taikoma mokant traukinių eismo įmokos dalis 2020–2021 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu ir vėlesniais tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiais.

Nr. 356, 2020-04-08, paskelbta TAR 2020-04-09, i. k. 2020-07502

 

21. Sąskaitą faktūrą sumokėti 50 procentų apskaičiuotos traukinių eismo įmokos už pareiškėjui pagal paskutinės minutės paraišką skirtus pajėgumus kiekvieną kitą tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo mėnesį viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki mėnesio, kurį geležinkelio įmonė (vežėjas) turės naudoti pagal paskutinės minutės paraišką skirtus pajėgumus, pradžios. Šią traukinių eismo įmokos dalį geležinkelio įmonė (vežėjas) turi sumokėti mutatis mutandis Taisyklių 18 punkte nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

TAR pastaba. Taikoma mokant traukinių eismo įmokos dalis 2020–2021 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu ir vėlesniais tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiais.

Nr. 356, 2020-04-08, paskelbta TAR 2020-04-09, i. k. 2020-07502

 

22. Geležinkelio įmonei (vežėjui) Taisyklių 18 punkte nustatyta tvarka nesumokėjus atitinkamai Taisyklių 16 ar 17 punkte nurodytos traukinių eismo įmokos dalies, nesumokėjus atitinkamai Taisyklių 20 ar 21 punkte nurodytos traukinių eismo įmokos dalies šiuose punktuose nurodyta tvarka, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas kitą darbo dieną po termino sumokėti užmokesčio už MPP dalį pabaigos raštu įspėja geležinkelio įmonę (vežėją) ir pareiškėją, už kuriam skirtus pajėgumus turi sumokėti geležinkelio įmonė (vežėjas), kad per 5 darbo dienas nuo įspėjimo gavimo dienos geležinkelio įmonei (vežėjui) nesumokėjus atitinkamai Taisyklių 16, 17, 20 ar 21 punkte nurodytos traukinių eismo įmokos dalies, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas priims sprendimą panaikinti pareiškėjui skirtus pajėgumus, už kuriuos nebus sumokėta atitinkamai Taisyklių 16, 17, 20 ar 21 punkte nurodyta traukinių eismo įmokos dalis.

23. Geležinkelio įmonė (vežėjas) neturi sumokėti atitinkamai Taisyklių 16, 17, 20 ar 21 punkte nurodytos traukinių eismo įmokos dalies, jeigu pareiškėjas Kodekso nustatyta tvarka atsisako jam skirtų pajėgumų.

24. Jeigu pareiškėjas Kodekso nustatyta tvarka atsisako jam skirtų pajėgumų, už kuriuos geležinkelio įmonė (vežėjas) sumokėjo atitinkamai Taisyklių 16, 17, 20 ar 21 punkte nurodytą traukinių eismo įmokos dalį, geležinkelio įmonės (vežėjo) sumokėtą traukinių eismo įmokos dalį viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas grąžina į geležinkelio įmonės (vežėjo) nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pareiškėjo prašymo atsisakyti jam skirtų pajėgumų gavimo dienos.

25. Geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtinas užmokestis už MPP už paskutinį pasibaigusį kalendorinį mėnesį, kurį buvo naudoti skirti pajėgumai (toliau šiame skyriuje – ataskaitinis mėnuo), apskaičiuojamas pagal šią formulę:

 

UMPP = (T-Tišankst )+Ttranz. keleiv. + Ttranz. krov. + Skeleiv. + Skrov. + E, kur:

 

UMPP – mokėtinas užmokestis už MPP (Eur);

T – mokėtina traukinių eismo įmoka (Eur), apskaičiuota pagal Taisyklių 26 punktą;

Tišankst. – pagal atitinkamai Taisyklių 16, 17, 18 ar 21 punktą sumokėta traukinių eismo įmokos dalis (Eur);

Ttranz. keleiv. – mokėtina keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmoka (Eur), apskaičiuota pagal Taisyklių 27 punktą;

Ttranz. krov. – mokėtina krovinių vežimo tranzitu įmoka (Eur), apskaičiuota pagal Taisyklių 28 punktą;

Skeleiv. – mokėtina keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo įmoka (Eur), apskaičiuota pagal Taisyklių 29 punktą;

Skrov. – mokėtina krovinių, priskirtų segmentui, vežimo įmoka (Eur), apskaičiuota pagal Taisyklių 30 punktą;

E – mokėtina kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmoka (Eur), apskaičiuota pagal Taisyklių 31 punktą.

26. Mokėtina traukinių eismo įmoka apskaičiuojama pagal faktinę traukinių darbo apimtį per ataskaitinį mėnesį (tkm bruto):

, kur:

T – mokėtina traukinių eismo įmoka (Eur);

A – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) traukinių darbo apimtis per ataskaitinį mėnesį (tkm bruto);

t – traukinių eismo įmokos tarifas (Eur/tkm bruto).

27. Mokėtina keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmoka apskaičiuojama pagal tranzitinių keleivinių traukinių darbo apimtį per ataskaitinį mėnesį (tkm bruto):

, kur:

 

Ttranz. keleiv. – mokėtina keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmoka (Eur);

Atranz. keleiv. – faktinė tranzitinių keleivinių traukinių darbo apimtis per ataskaitinį mėnesį (tkm bruto);

ttranz. keleiv. – keleivių, bagažo vežimo tranzitu įmokos tarifas (Eur/tkm bruto).

28. Mokėtina krovinių vežimo tranzitu įmoka apskaičiuojama pagal tranzitinių krovinių vežimo apimtį per ataskaitinį mėnesį (tkm neto):

, kur:

Ttranz. krov. – mokėtina krovinių vežimo tranzitu įmoka (Eur);

Ktranz. krov. – faktinė tranzitinių krovinių vežimo apimtis per ataskaitinį mėnesį (tkm neto);

ttranz. krov. – krovinių vežimo tranzitu įmokos tarifas (Eur/tkm neto).

29. Mokėtina keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo įmoka apskaičiuojama pagal keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo apimtį per ataskaitinį mėnesį (tkm bruto):

, kur:

Skeleiv. – mokėtina keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo įmoka (Eur);

Keli – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) vežtų keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo apimtis per ataskaitinį mėnesį (tkm bruto);

keli – keleivių, bagažo, priskirto segmentui, vežimo tarifas (Eur/tkm bruto).

30. Mokėtina krovinių, priskirtų segmentui, vežimo įmoka apskaičiuojama pagal krovinių, priskirtų segmentui, vežimo apimtį per ataskaitinį mėnesį (tkm neto):

 

, kur:

Skrov. – mokėtina krovinių, priskirtų segmentui, vežimo įmoka (Eur);

Kri – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) vežtų krovinių, priskirtų segmentui, vežimo apimtis per ataskaitinį mėnesį (tkm neto);

kri – krovinių, priskirtų segmentui, vežimo įmokos tarifas (Eur/tkm neto).

31. Mokėtina kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmoka apskaičiuojama pagal traukinių su elektrine trauka faktiškai nuvažiuotus kilometrus per ataskaitinį mėnesį:

, kur:

E – mokėtina kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmoka (Eur);

Re – faktiškai nuvažiuoti traukinių, kuriuose  naudojama elektrinė trauka, kilometrai per ataskaitinį mėnesį (el. trauk. km);

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos tarifas (Eur/trauk. km).

32. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas mokėtiną užmokestį už MPP apskaičiuoja, sprendimą dėl geležinkelio įmonės (vežėjo) ataskaitinį mėnesį mokėtino užmokesčio už MPP priima, apie šį sprendimą geležinkelio įmonę (vežėją) informuoja ir jai sąskaitą faktūrą pateikia iki mėnesio, einančio po ataskaitinio mėnesio, 10 dienos.

33. Jeigu apskaičiuodamas mokėtiną užmokestį už MPP viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas nustato, kad geležinkelio įmonės (vežėjo) atitinkamai pagal Taisyklių 16, 17, 18, 20 ar 21 punktą sumokėta traukinių eismo įmokos dalis yra didesnė nei geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtinas užmokestis už MPP, apskaičiuotą užmokesčio už MPP permoką viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas grąžina į geležinkelio įmonės (vežėjo) nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą iki mėnesio, einančio po ataskaitinio mėnesio, 10 dienos.

34. Ataskaitinį mėnesį mokėtiną užmokestį už MPP geležinkelio įmonė (vežėjas) turi sumokėti mutatis mutandis Taisyklių 18 punkte nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

UŽMOKESČIO UŽ SKIRTUS, BET NEPANAUDOTUS PAJĖGUMUS APSKAIČIAVIMAS IR MOKĖJIMAS

 

35. Jeigu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas Kodekso 252 straipsnio 1 dalyje nurodytu atveju nustato užmokestį už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus, taip pat tuo atveju, kai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas nustato, kad pajėgumai ar jų dalis tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu buvo nepanaudojami reguliariai, užmokestis už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus pasibaigusio tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu (toliau šiame skyriuje – ataskaitinis laikotarpis) apskaičiuojamas pagal šią formulę:

 

UNP = tNP × (0,9 Askirti-A) - Tišankst, kur:

 

UNP – mokėtinas užmokestis už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus už ataskaitinį laikotarpį (Eur);

tNP – užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus tarifas (Eur/tkm bruto), kuris lygus atitinkamą tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpį apskaičiuotam traukinių eismo įmokos tarifui:

tNP = t ;

Askirti – planuota geležinkelio įmonės (vežėjo) traukinių darbo apimtis pagal pareiškėjui skirtus pajėgumus per ataskaitinį laikotarpį (tkm bruto);

A – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) traukinių darbo apimtis per ataskaitinį laikotarpį (tkm bruto);

Tišankst – pagal Taisyklių 16, 17, 20 ar 21 punktą geležinkelio įmonės (vežėjo) sumokėta traukinių eismo įmokos dalis (Eur).

36. Apskaičiuojant geležinkelio įmonės (vežėjo) traukinių darbo apimtį pagal pareiškėjui skirtus pajėgumus per ataskaitinį laikotarpį, pareiškėjui skirtais pajėgumais per ataskaitinį laikotarpį laikytini pareiškėjui pagal paraiškas ir (ar) paskutinės minutės paraiškas skirti pajėgumai juos sumažinant šiais pajėgumais:

36.1. pareiškėjo Kodekso nustatyta tvarka atsisakytais pajėgumais;

36.2. pajėgumais, kurių geležinkelio įmonė (vežėjas) nepanaudojo dėl nenugalimos jėgos aplinkybių;

36.3. pajėgumais, kuriais geležinkelio įmonė (vežėjas) negalėjo pasinaudoti, kadangi geležinkelio įmonės (vežėjo) traukiniai buvo atšaukti dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo kaltės;

36.4. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo Kodekso 296 straipsnio 4 dalies 6 punkte nustatytu atveju panaikintais pareiškėjui skirtais pajėgumais.

37. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas užmokestį už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus apskaičiuoja, sprendimą dėl pareiškėjo, kuriam buvo skirti pajėgumai, mokėtino užmokesčio už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus dydžio priima, apie šį sprendimą pareiškėją, kuriam buvo skirti pajėgumai, informuoja ir jam sąskaitą faktūrą pateikia per 20 darbo dienų po tarnybinio traukinių tvarkaraščio, kurio galiojimo laikotarpiu pajėgumai buvo nepanaudoti, galiojimo laikotarpio pabaigos. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas kartu su šiame punkte nurodytu sprendimu pareiškėjui pateikia pareiškėjui skirtų, bet nepanaudotų pajėgumų panaudojimo ataskaitą.

38. Užmokestį už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus pareiškėjas, kuriam skirti pajėgumai, turi sumokėti į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktoje sąskaitoje faktūroje nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą per 20 darbo dienų nuo sąskaitos faktūros gavimo dienos.

 

V SKYRIUS

Baigiamosios nuostatos

 

39. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui draudžiama tretiesiems asmenims atskleisti geležinkelio įmonių (vežėjų) pateiktą informaciją, kurią geležinkelio įmonės (vežėjai) nurodo kaip konfidencialią, išskyrus atvejį, kai tokia informacija tretiesiems asmenims privalo būti pateikta įstatymų nustatyta tvarka.

40. Taisyklės mutatis mutandis taikomos apskaičiuojant įmonės, kuri važiuoja į geležinkelių infrastruktūros objektų statybos, remonto ir (ar) techninės priežiūros darbų atlikimo vietą ir iš jos, mokėtiną užmokesčio už MPP ir (ar) užmokesčio už skirtus, be nepanaudotus pajėgumus dydį (-ius), taip pat mokant šį (šiuos) užmokestį (-ius).

________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 75, 2007-01-24, Žin., 2007, Nr. 11-445 (2007-01-26), i. k. 1071100NUTA00000075

Nr. 1474, 2012-12-05, Žin., 2012, Nr. 143-7388 (2012-12-11), i. k. 1121100NUTA00001474

Nr. 1226, 2016-12-07, paskelbta TAR 2016-12-09, i. k. 2016-28533

TAR pastaba. 2. pagal Taisyklių II skyriaus nuostatas apskaičiuojami užmokestį už minimalųjį prieigos paketą (toliau – užmokestis už MPP) sudarančių įmokų – traukinių eismo įmokos, keleivių tranzito įmokos, krovinių tranzito įmokos ir kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos (toliau kartu – įmokos) tarifai 2021–2022 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu ir vėlesniais tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiais; 3. pagal šiuo nutarimu patvirtintų Taisyklių II skyriaus nuostatas užmokestį už MPP sudarančių (-ios) keleivių, bagažo ir (ar) krovinių, priskirtų vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, kuriame gali būti taikomas antkainis, vežimo įmokų (-os) tarifai apskaičiuojami 2021–2022 m. ir 2022–2023 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui; 4. pagal Taisyklių III skyriaus nuostatas mokamas užmokestis už MPP 2019–2020 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu ir vėlesniais tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiais, išskyrus 3.1 papunktyje nurodytą išimtį; 5. 2019–2020 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu geležinkelio įmonės (vežėjo) ir įmonės, kuri važiuoja į geležinkelių infrastruktūros objektų statybos, remonto ir (ar) techninės priežiūros darbų atlikimo vietą ir iš jos (toliau – remonto įmonė), mokėtiną užmokestį už MPP viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas apskaičiuoja vadovaudamasis iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos galiojusiose Užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą apskaičiavimo ir skelbimo, konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtino užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydžio apskaičiavimo ir mokėjimo taisyklėse (toliau – Užmokesčio taisyklės) nustatytomis mokėtino užmokesčio už MPP apskaičiavimo formulėmis; 6. pagal Taisyklių IV skyriaus nuostatas apskaičiuojamas ir mokamas užmokestis už skirtus, bet nepanaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus 2020–2021 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu ir vėlesniais tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiais; 7. 2018–2019 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio už MPP įmokų tarifus ir 2018–2019 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) ir remonto įmonė mokėtiną užmokestį už MPP viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas perskaičiuoja pagal: 7.1. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo duomenis apie: 7.1.1. faktines 2019 metų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas (Eur), tiesiogiai patirtas teikiant minimalųjį prieigos paketą sudarančias paslaugas, išskiriant išlaidas, tiesiogiai patirtas teikiant kontaktinio elektros tinklo naudojimo paslaugas; 7.1.2. faktinę traukinių, kuriuose naudojama elektros trauka, ridą 2019 metais (trauk. km); 7.1.3. faktinę keleivinių traukinių, tranzitinių keleivinių traukinių, prekinių traukinių darbo apimtį 2019 metais (tkm bruto); 7.1.4. faktinę krovinių (tarp jų ir tranzitinių krovinių) vežimo apimtį 2019 metais (tkm neto); 7.1.5. faktinę krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo apimtį 2019 metais (tkm neto); 7.1.6. valstybės lėšas (valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių biudžetų lėšas), skirtas vidutiniškai 2017, 2018, 2019 metais viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Eur) ir 2020, 2021 metais planuojamas skirti  viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Eur); 7.2. šiuos geležinkelio įmonių (vežėjų) duomenis, kuriuos geležinkelio įmonės (vežėjai) privalo pateikti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui ne vėliau kaip iki 2020 m. rugsėjo 30 d., apie: 7.2.1. faktines geležinkelio įmonių (vežėjų) pajamas 2019 metais už krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimą (Eur); 7.2.2. faktines 2019 metų geležinkelio įmonių (vežėjų) krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo sąnaudas be įmokų (Eur); 7.2.3. vidutinį faktinį 2019 metais geležinkelio įmonių (vežėjų) krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, vežti, svorį (t bruto); 7.2.4. vidutinį faktinį 2019 metų geležinkelio įmonių (vežėjų) tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, vežti, svorį (t bruto); 7.2.5. faktinę 2019 metais geležinkelio įmonių (vežėjų) krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, vežti, ridos dalį, vertinant visą šių vagonų ridą (koeficientas, kuris nustatomas dalijant krautų vagonų ridos apimtį iš visos atitinkamam krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskirtos vagonų ridos apimties); 7.2.6. vidutinį faktinį 2019 metų geležinkelio įmonių (vežėjų) vagonų, sudarančių prekinio traukinio sąstatą, skaičių (vnt.); 7.2.7. vidutinę faktinę 2019 metų krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, tranzito dalį, vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinių vežimų skaičių iš visų atitinkamam krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų vežimų skaičiaus); 7.2.8. faktinę 2019 metų krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežamų traukiniais, kuriuose naudojama elektros trauka, dalį, vertinant visus atitinkamo krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinius vežimus iš visų atitinkamam segmentui priskiriamų vežimų, kai naudojama elektros trauka); 8. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, įvertinęs šio nutarimo 3.7.1 ir  3.7.2  papunkčiuose nurodytus duomenis, likus ne mažiau kaip 30 kalendorinių dienų iki 2020–2021 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo perskaičiuoja 2018–2019 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio įmokų tarifus ir 2018–2019 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu geležinkelio įmonių (vežėjų) ir remonto įmonių sumokėtą užmokestį už MPP, vadovaudamasis Užmokesčio taisyklėse nustatytomis užmokesčio už MPP įmokų tarifų apskaičiavimo formulėmis; jeigu geležinkelio įmonės (vežėjai) šio nutarimo 7.2 papunktyje nustatyta tvarka nepateikia šio nutarimo 3.7.2 papunktyje nurodytų duomenų, 2018–2019 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio už MPP įmokų tarifai perskaičiuojami remiantis duomenimis, kuriuos geležinkelio įmonės (vežėjai) buvo pateikusios 2018–2019 m. tarnybinio taukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio už MPP įmokų tarifams apskaičiuoti; 9. 2019–2020 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio už MPP įmokų tarifus ir 2019–2020 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) ir remonto įmonės mokėtiną užmokestį už MPP viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas perskaičiuoja pagal: 9.1. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo duomenis apie: 9.1.1. faktines 2020 metų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas (Eur), tiesiogiai patirtas teikiant minimalųjį prieigos paketą sudarančias paslaugas, išskiriant išlaidas, tiesiogiai patirtas teikiant kontaktinio elektros tinklo naudojimo paslaugas; 9.1.2. faktinę traukinių, kuriuose naudojama elektros trauka, ridą 2020 metais (trauk. km); 9.1.3. faktinę keleivinių traukinių, tranzitinių keleivinių traukinių, prekinių traukinių darbo apimtį 2020 metais (tkm bruto); 9.1.4. faktinę krovinių (tarp jų ir tranzitinių krovinių) vežimo apimtį 2020 metais (tkm neto); 9.1.5. faktinę krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo apimtį 2020 metais (tkm neto); 9.1.6. valstybės lėšas (valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių lėšas), skirtas vidutiniškai 2018, 2019 ir 2020 metais ir 2021, 2022 metais planuojamas skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Eur); 9.2. šiuos geležinkelio įmonių (vežėjų) duomenis, kuriuos geležinkelio įmonės (vežėjai) privalo pateikti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui ne vėliau kaip iki 2021 m. rugsėjo 30 d., apie: 9.2.1. faktines geležinkelio įmonių (vežėjų) pajamas 2020 metais už krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimą (Eur); 9.2.2. faktines 2020 metų geležinkelio įmonių (vežėjų) krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo sąnaudas be įmokų (Eur); 9.2.3. vidutinį faktinį 2020 metais geležinkelio įmonių (vežėjų) krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, vežti, svorį (t bruto); 9.2.4. vidutinį faktinį 2020 metų geležinkelio įmonių (vežėjų) tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, vežti, svorį (t bruto); 9.2.5. faktinę 2020 metais geležinkelio įmonių (vežėjų) krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, vežti, ridos dalį, vertinant visą šių vagonų ridą (koeficientas, kuris nustatomas dalijant krautų vagonų ridos apimtį iš visos atitinkamam krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskirtos vagonų ridos apimties); 9.2.6. vidutinį faktinį 2020 metų geležinkelio įmonių (vežėjų) vagonų, sudarančių prekinio traukinio sąstatą, skaičių (vnt.); 9.2.7. vidutinę faktinę 2020 metų krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, tranzito dalį, vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinių vežimų skaičių iš visų atitinkamam krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų vežimų skaičiaus); 9.2.8. faktinę 2020 metų krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežamų traukiniais, kuriuose naudojama elektros trauka, dalį, vertinant visus atitinkamo krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinius vežimus iš visų atitinkamam segmentui priskiriamų vežimų, kai naudojama elektros trauka); 10. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, įvertinęs šio nutarimo 3.9.1 ir  3.9.2  papunkčiuose nurodytus duomenis, likus ne mažiau kaip 30 kalendorinių dienų iki 2021–2022 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo perskaičiuoja 2019–2020 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio įmokų tarifus ir 2019–2020 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu geležinkelio įmonių (vežėjų) ir remonto įmonių sumokėtą užmokestį už MPP, vadovaudamasis Užmokesčio taisyklėse nustatytomis užmokesčio už MPP įmokų tarifų apskaičiavimo formulėmis; jeigu geležinkelio įmonės (vežėjai) šio nutarimo 9.2 papunktyje nustatyta tvarka nepateikia šio nutarimo 3.9.2 papunktyje nurodytų duomenų, 2019–2020 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio už MPP įmokų tarifai perskaičiuojami remiantis duomenimis, kuriuos geležinkelio įmonės (vežėjai) buvo pateikusios 2019–2020 m. tarnybinio taukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio už MPP įmokų tarifams apskaičiuoti; 11. 2020–2021 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio už MPP įmokų tarifus ir 2020–2021 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) ir remonto įmonės mokėtiną užmokestį už MPP viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas perskaičiuoja pagal: 11.1. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo duomenis apie: 11.1.1. faktines 2021 metų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas (Eur), tiesiogiai patirtas teikiant minimalųjį prieigos paketą sudarančias paslaugas, išskiriant išlaidas, tiesiogiai patirtas teikiant kontaktinio elektros tinklo naudojimo paslaugas; 11.1.2. faktinę traukinių, kuriuose naudojama elektros trauka, ridą 2021 metais (trauk. km); 11.1.3. faktinę keleivinių traukinių, tranzitinių keleivinių traukinių, prekinių traukinių darbo apimtį 2021 metais (tkm bruto); 11.1.4. faktinę krovinių (tarp jų ir tranzitinių krovinių) vežimo apimtį 2021 metais (tkm neto); 11.1.5. faktinę krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo apimtį 2021 metais (tkm neto); 11.1.6. valstybės lėšas (valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių lėšas), vidutiniškai 2019, 2020, 2021 metais skirtas ir 2022, 2023 metais planuojamas skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Eur); 11.2. šiuos geležinkelio įmonių (vežėjų) duomenis, kuriuos geležinkelio įmonės (vežėjai) privalo pateikti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui ne vėliau kaip iki 2022 m. rugsėjo 30 d., apie: 11.2.1. faktines geležinkelio įmonių (vežėjų) pajamas 2021 metais už krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimą (Eur); 11.2.2. faktines 2021 metų geležinkelio įmonių (vežėjų) krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo sąnaudas be įmokų (Eur); 11.2.3. vidutinį faktinį 2021 metais geležinkelio įmonių (vežėjų) krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, vežti, svorį (t bruto); 11.2.4. vidutinį faktinį 2021 metų geležinkelio įmonių (vežėjų) tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, vežti, svorį (t bruto); 11.2.5. faktinę 2021 metais geležinkelio įmonių (vežėjų) krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, vežti, ridos dalį, vertinant visą šių vagonų ridą (koeficientas, kuris nustatomas dalijant krautų vagonų ridos apimtį iš visos atitinkamam krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskirtos vagonų ridos apimties); 11.2.6. vidutinį faktinį 2021 metų geležinkelio įmonių (vežėjų) vagonų, sudarančių prekinio traukinio sąstatą, skaičių (vnt.); 11.2.7. vidutinę faktinę 2021 metų krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, tranzito dalį, vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinių vežimų skaičių iš visų atitinkamam krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų vežimų skaičiaus); 11.2.8. faktinę 2021 metų krovinių, kurie pagal Užmokesčio taisyklių priedą priskirtini krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentams, vežamų traukiniais, kuriuose naudojama elektros trauka, dalį, vertinant visus atitinkamo krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinius vežimus iš visų atitinkamam segmentui priskiriamų vežimų, kai naudojama elektros trauka); 12. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, įvertinęs šio nutarimo 3.11.1 ir  3.11.2  papunkčiuose nurodytus duomenis, likus ne mažiau kaip 30 kalendorinių dienų iki 2022–2023 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo perskaičiuoja 2020–2021 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio įmokų tarifus ir 2020–2021 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu geležinkelio įmonių (vežėjų) ir remonto įmonių sumokėtą užmokestį už MPP, vadovaudamasis Užmokesčio taisyklėse nustatytomis užmokesčio už MPP įmokų tarifų apskaičiavimo formulėmis; jeigu geležinkelio įmonės (vežėjai) šio nutarimo 11.2 papunktyje nustatyta tvarka nepateikia šio nutarimo 11.2 papunktyje nurodytų duomenų, 2020–2021 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio už MPP įmokų tarifai perskaičiuojami remiantis duomenimis, kuriuos geležinkelio įmonės (vežėjai) buvo pateikusios 2020–2021 m. tarnybinio taukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio už MPP įmokų tarifams apskaičiuoti; 13. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po šio nutarimo 3.8, 3.10 ir 3.12 papunkčiuose nurodyto užmokesčio už MPP įmokų tarifų, geležinkelio įmonės (vežėjų) ir remonto įmonių mokėtino užmokesčio už MPP perskaičiavimo informaciją apie perskaičiuotus užmokesčio už MPP įmokų tarifus paskelbia savo interneto svetainėje, apie perskaičiuotą geležinkelio įmonės (vežėjo) ir remonto įmonės mokėtiną užmokestį už MPP ir užmokesčio už MPP permoką, jeigu tokia buvo nustatyta, raštu praneša konkrečiai geležinkelio įmonei (vežėjui) ir remonto įmonei. Užmokesčio už MPP permoką į geležinkelio įmonės (vežėjo) ir remonto įmonės nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas grąžina per 20 darbo dienų po šiame papunktyje nurodyto viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pranešimo pateikimo dienos. Užmokesčio už MPP nepriemoką geležinkelio įmonės (vežėjai) į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo nurodytą finansų įstaigos  (skyriaus, filialo) sąskaitą sumoka per 20 darbo dienų po šiame papunktyje nurodyto viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pranešimo pateikimo dienos.

Nr. 356, 2020-04-08, paskelbta TAR 2020-04-09, i. k. 2020-07502

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 75, 2007-01-24, Žin., 2007, Nr. 11-445 (2007-01-26), i. k. 1071100NUTA00000075

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 "Dėl Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 277, 2010-03-10, Žin., 2010, Nr. 33-1554 (2010-03-23), i. k. 1101100NUTA00000277

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 "Dėl Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1474, 2012-12-05, Žin., 2012, Nr. 143-7388 (2012-12-11), i. k. 1121100NUTA00001474

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 "Dėl Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 864, 2014-09-03, paskelbta TAR 2014-09-08, i. k. 2014-12004

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „Dėl Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 444, 2015-04-29, paskelbta TAR 2015-05-05, i. k. 2015-06735

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „Dėl Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1226, 2016-12-07, paskelbta TAR 2016-12-09, i. k. 2016-28533

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „Dėl Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 356, 2020-04-08, paskelbta TAR 2020-04-09, i. k. 2020-07502

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „Dėl Užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą apskaičiavimo ir skelbimo, konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtino užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydžio apskaičiavimo ir mokėjimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo