Suvestinė redakcija nuo 2003-06-21 iki 2004-02-03

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 22-941, i. k. 103301MISAK00000097

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PROJEKTO KONKURSO ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2003 m. vasario 25 d. Nr. 97

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 3 d. nutarimo Nr. 151 „Dėl Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų įgyvendinimo“ (Žin., 2003, Nr. 14-550) 2.1 punktu,

1. Tvirtinu Projekto konkurso organizavimo taisykles (pridedama).

2. Nustatau, kad šio įsakymo 1 punkte nurodytos taisyklės įsigalioja nuo 2003 m. kovo 1 d.

3. Aplinkos ministerijos informacijos kompiuterinėje sistemoje vadovautis reikšminiu žodžiu „statyba“.

 

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS

 

SUDERINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

direktorius Rimgaudas Vaičiulis

2003 m. vasario 24 d.

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 97

 

PROJEKTO KONKURSO ORGANIZAVIMO tAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios projekto konkurso organizavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja projekto konkurso organizavimą, šioje pirkimo procedūroje dalyvaujančių subjektų teises, pareigas ir atsakomybę bei ginčų sprendimo tvarką.

2. Šios taisyklės yra taikomos Viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809; 2002, Nr. 118-5296) 3 straipsnyje išvardytoms perkančiosioms organizacijoms, vykdančioms projekto konkursą.

3. Perkančioji organizacija, esant Viešųjų pirkimų įstatymo 52 straipsnyje numatytoms sąlygoms, gali vykdyti projekto konkursą. Perkančioji organizacija privalo užtikrinti, kad, vykdant projekto konkursą ir nustatant laimėtoją, būtų laikomasi Viešųjų pirkimų įstatymo 4 ir 5 straipsniuose nustatytų pagrindinių pirkimų principų ir konfidencialumo reikalavimų.

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

4. Projekto konkursas – pirkimo procedūra, kurios metu vertinimo komisija (toliau – Komisija) nustato geriausią teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo planą ar projektą pateikusį tiekėją (tiekėjus), kuris (kurie) apdovanojamas prizu, premija ar kitaip arba neapdovanojamas ir kviečiamas dalyvauti pirkimo procedūrose.

5. Tiekėjas – bet kuris suinteresuotas dalyvauti projekto konkurse ūkio subjektas – fizinis asmuo, privatusis juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė – galintis parengti ir pateikti teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo planą ar projektą.

6. Projektas – tai tiekėjo parengtas teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo planas ar projektas, išreiškiantis projektuojamo objekto pagrindinių sprendinių idėją.

7. Dalyvis – projektą pateikęs tiekėjas.

8. Kandidatas – tiekėjas, siekiantis būti pakviestas dalyvauti ribotame projekto konkurse.

9. Atviras projekto konkursas – tai pirkimo procedūra, kurioje dalyvauti ir pateikti projektus gali visi suinteresuoti tiekėjai.

10. Ribotas projekto konkursas – tai pirkimo procedūra, kai projektus konkursui gali pateikti tik perkančiosios organizacijos pakviesti tiekėjai.

11. Projekto konkurso dokumentai – tai perkančiosios organizacijos skelbiami ar pateikiami tiekėjams dokumentai, apibūdinantys perkamą objektą ir pirkimo sąlygas: išankstinis skelbimas, skelbimas, kvietimas, kiti dokumentai bei dokumentų paaiškinimai (patikslinimai).

12. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, apibrėžtas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme.

 

III. PROJEKTO KONKURSO SĄLYGOS

 

13. Projekto konkursas gali būti vykdomas, kai yra perkamos teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo paslaugos. Šiuo atveju perkančioji organizacija, prieš sudarydama sutartį dėl minėtų paslaugų pirkimo, savo iniciatyva arba įpareigota kompetentingos valstybės ar savivaldybės institucijos, priima sprendimą, visų pirma, išsiaiškinti geriausią teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo sprendinių idėją.

14. Perkančioji organizacija turi teisę projekto konkurso laimėtoją (laimėtojus) apdovanoti prizu, premija ar kitaip atsilyginti už dalyvavimą projekto konkurse.

15. Projekto konkursas vykdomas, jeigu:

15.1. su projekto konkurso laimėtoju numatyta sudaryti paslaugų pirkimo sutartį, arba

15.2. projekto konkurso laimėtojus ar dalyvius numatyta apdovanoti prizais ar kitaip atsilyginti už dalyvavimą. Šiuo atveju perkančioji organizacija turi teisę paslaugų pirkimą tęsti neskelbiamų derybų būdu, į derybas pakviesdama visus laimėtojus (pirmąsias vietas užėmusius dalyvius).

16. Projekto konkurse turi teisę dalyvauti fiziniai bei juridiniai asmenys ar tokių asmenų grupės.

17. Dalyvavimo projekto konkurse negalima riboti teritoriniu pagrindu ar kitaip diskriminuoti tiekėjų.

18. Perkančioji organizacija, gavusi Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą, turi teisę nutraukti projekto konkursą, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti (perkamos paslaugos tapo nereikalingos, nėra lėšų už jas apmokėti. Jeigu perkančioji organizacija projekto konkurso dokumentuose nustatė, kad, nutraukus projekto konkursą, ji tiekėjams moka kompensaciją, tiekėjas, pateikęs Komisijai konkurso reikalavimus atitinkantį projektą (jeigu projekto konkursas nutraukiamas iki nustatyto projektų pateikimo laiko – projekto dalį), įgyja teisę gauti kompensaciją. Perkančioji organizacija, rengdama projekto konkursą, privalo numatyti lėšas (kai tai nustatyta konkurso dokumentuose) kompensacijoms mokėti. Perkančiajai organizacijai nutraukus projekto konkursą, Komisija raštu praneša visiems tiekėjams terminą, iki kurio jie turi pateikti projektus ar parengtas projektų dalis. Komisija, įvertinusi kiekvieno tiekėjo atliktų darbų mastą (procentais lyginant su konkurso dokumentuose numatyta projekto apimtimi), priima sprendimą dėl kompensacijos šiam tiekėjui dydžio. Kompensacija nemokama tiekėjams, kurie neatitinka nustatytų kvalifikacijos reikalavimų.

19. Jeigu perkančioji organizacija nenumato vykdyti projekto konkurso, tuo atveju teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo paslaugos perkamos iš karto ir šių paslaugų pirkimas vykdomas Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytais pirkimo būdais.

 

IV. PROJEKTO KONKURSO SKELBIMAS

 

20. Perkančioji organizacija skelbimus (išankstinius skelbimus apie numatomus projekto konkursus, skelbimus apie projekto konkursus, skelbimus apie projekto konkurso rezultatus) skelbia Europos Bendrijų oficialių leidinių tarnybos specialiame leidinyje ir „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ bei interneto „Valstybės žinių“ tinklapyje. Perkančioji organizacija atskirais atvejais skelbimą apie projekto konkursą gali papildomai išspausdinti ir kitame tarptautiniu mastu populiariame ar specialiame leidinyje. Skelbimus perkančioji organizacija skelbia vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 18 ir 19 straipsnių nuostatomis.

21. Skelbiamos informacijos privalomuosius reikalavimus, standartines formas bei skelbimų teikimo tvarką nustato Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės.

 

V. PROJEKTO KONKURSO DOKUMENTAI

 

22. Perkančioji organizacija projekto konkurso dokumentuose pateikia visą informaciją apie projekto konkurso sąlygas bei procedūras. Projekto konkurso dokumentai rengiami lietuvių kalba. Papildomai šie dokumentai gali būti rengiami anglų, vokiečių ar prancūzų kalbomis. Perkančioji organizacija privalo projekto konkurso dokumentus pateikti per 6 dienas nuo tiekėjų prašymo pateikti konkurso dokumentus gavimo dienos. Projekto konkurso dokumentuose nurodoma:

22.1. projektuojamo objekto pavadinimas, darbų pobūdis bei charakteristikos (priklausomai nuo objekto specifikos);

22.2. projekto rengimo reikalavimai (projekto apimtis, techniniai, estetiniai, funkciniai bei kokybės reikalavimai priklausomai nuo projektuojamo objekto specifikos);

22.3. tiekėjų kvalifikacijos vertinimo reikalavimai įskaitant ir reikalavimus atskiriems bendrą paraišką ar projektą pagal jungtinės veiklos sutartį pateikiantiems tiekėjams;

22.4. tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų sąrašas;

22.5. projektų vertinimo tvarka, vertinimo kriterijai (priklausomai nuo projektuojamo objekto specifikos);

22.6. projektų pateikimo terminas, vieta ir būdas;

22.7. projekto galiojimo užtikrinimo reikalavimai bei data, iki kada turi galioti projekto konkursui pateiktas projektas;

22.8. perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų arba Komisijos narių (vieno ar kelių), kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais, vardai, pavardės, buveinių adresai, telefonų ir faksų numeriai, elektroninio pašto adresai;

22.9. informacija, ar projekto konkurso laimėtojas (laimėtojai) bus kviečiamas (kviečiami) dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose dėl paslaugų pirkimo;

22.10. informacija apie projekto konkurso laimėtojui (laimėtojams) skiriamą prizą, premiją ar kitą apdovanojimą (kai tai taikoma);

22.11. būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti projekto konkurso dokumentų paaiškinimų, sužinoti, ar perkančioji organizacija ketina rengti dėl to susitikimą su tiekėjais;

22.12. terminas, iki kada nelaimėję projektai turi būti grąžinti projekto konkurso dalyviams;

22.13. nuorodų į išankstinį projekto konkurso skelbimą (jeigu apie projekto konkursą buvo skelbta iš anksto), į skelbimą apie projekto konkursą Europos Bendrijų oficialių leidinių tarnybos specialiame leidinyje, „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, interneto „Valstybės žinių“ tinklapyje bei kituose leidiniuose;

22.14. informacija, ar tiekėjams bus mokama kompensacija, nutraukus projekto konkursą;

22.15. kiti Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyti reikalavimai.

 

VI. PROJEKTO KONKURSO VERTINIMO KOMISIJA

 

23. Perkančioji organizacija projekto konkursui organizuoti ir jam atlikti privalo sudaryti projekto konkurso vertinimo komisiją (toliau – Komisija), nustatyti jai užduotis ir suteikti visus įgaliojimus toms užduotims vykdyti, projektams vertinti bei projekto konkurso laimėtojams nustatyti.

24. Jeigu perkančioji organizacija projekto konkursui organizuoti ir jį atlikti įgalioja kitą perkančiąją organizaciją, šiuos veiksmus atlieka įgaliotoji organizacija. Įgaliojimai įforminami Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka. Komisija dirba pagal ją sudariusios organizacijos patvirtintą darbo reglamentą, yra atskaitinga ją sudariusiai organizacijai ir vykdo tik raštiškas jos užduotis bei įpareigojimus. Už Komisijos veiksmus atsako ją sudariusi organizacija.

25. Komisija sudaroma perkančiosios organizacijos arba jos įgaliotosios organizacijos vadovo įsakymu ar kitu tvarkomuoju dokumentu iš ne mažiau kaip 5 ir ne daugiau kaip 9 fizinių asmenų, nesusijusių su projekto konkurso dalyviais. Komisijos pirmininku skiriamas ją sudariusios organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Komisijos sekretoriumi skiriamas ją sudariusios organizacijos vadovo įgaliotas šios organizacijos darbuotojas. Komisijos nariais (išskyrus pirmininką) gali būti ir samdomi asmenys.

26. Komisijos pirmininku, sekretoriumi ir nariais skiriami tik nepriekaištingos reputacijos asmenys, pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą.

27. Jeigu projekto konkurso dalyviams keliami profesiniai reikalavimai, tai ne mažiau kaip trečdalis Komisijos narių turi būti tokios pačios arba artimos kvalifikacijos.

28. Komisija sprendimus priima savarankiškai. Komisijos veiklai vadovauja pirmininkas. Komisijos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai jos narių. Komisijos sekretorius dalyvauja Komisijos posėdžiuose be balsavimo teisės.

29. Komisija sprendimus posėdyje priima paprasta balsų dauguma, atviru vardiniu balsavimu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

30. Sprendimus Komisija gali priimti tik posėdyje. Visi Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Protokole nurodomi Komisijos sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai, kiekvieno Komisijos nario nuomonė. Protokolą pasirašo visi Komisijos posėdyje dalyvavę nariai.

31. Komisija turi teisę kviestis ekspertus.

32. Ekspertas gali dalyvauti Komisijos darbe tik prieš tai pasirašęs nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą.

 

ViI. TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJOS PATIKRINIMAS

 

33. Rengdama projekto konkursą perkančioji organizacija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus tinkamai parengti projektą. Perkančioji organizacija turi teisę nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos (teisės verstis atitinkama veikla, finansinio, ekonominio ir techninio pajėgumo) reikalavimus ir pareikalauti, kad kandidatai ar dalyviai pateiktų projekto konkurso dokumentuose nurodytus jų kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus.

34. Visiems kandidatams ar dalyviams turi būti taikomi vienodi ir pagrįsti kvalifikacijos reikalavimai. Perkančioji organizacija iš tiekėjo gali pareikalauti tik tokios informacijos, kuri yra būtina nustatyti, ar tiekėjas atitinka finansinius, ekonominius ir techninius reikalavimus. Kvalifikacijos bei dokumentų, kuriuos turi pateikti kandidatai ar dalyviai, reikalavimai nustatomi, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 29, 30, 31 ir 32 straipsnių nuostatomis.

35. Perkančioji organizacija turi teisę atmesti kandidato ar dalyvio paraišką ar projektą, jeigu jo kvalifikacija neatitinka projekto konkurso dokumentuose nustatytų kvalifikacijos reikalavimų arba jei kandidatas ar dalyvis, perkančiosios organizacijos prašymu, nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją.

36. Kandidatų ir dalyvių kvalifikacija vertinama, vadovaujantis jiems pateiktuose projekto konkurso dokumentuose nustatytais kvalifikacijos reikalavimais. Komisija priima sprendimą dėl kiekvieno paraišką ar projektą pateikusio kandidato ar dalyvio kvalifikacinių duomenų ir kiekvienam iš jų raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus. Teisę dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose turi tik tie kandidatai ar dalyviai, kurių kvalifikaciniai duomenys atitinka perkančiosios organizacijos keliamus reikalavimus.

 

VIiI. PROJEKTO KONKURSO DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

37. Perkančioji organizacija projekto konkurso dokumentus tiekėjui gali pateikti:

37.1. tiekėjo prašymu;

37.2. paskelbdama internete ar kitomis elektroninėmis priemonėmis.

38. Perkančioji organizacija privalo projekto konkurso dokumentus pateikti per 6 dienas nuo tiekėjų prašymo pateikti konkurso dokumentus gavimo. Perkančioji organizacija neturi teisės projekto konkurso dokumentus pateikti anksčiau, negu paskelbiama apie konkursą. Už pirkimo dokumentus perkančioji organizacija iš visų tiekėjų gali imti vienodo dydžio užmokestį. Jį sudaro dokumentų kopijavimo, pateikimo tiekėjams bei dokumentų vertimo į užsienio kalbą faktinės išlaidos.

 

Ix. PARAIŠKŲ IR PROJEKTŲ PATEIKIMAS

 

39. Perkančioji organizacija privalo skelbime apie projekto konkursą nustatyti paraiškų bei projektų pateikimo terminus, nurodydama datą ir valandą. Perkančioji organizacija privalo nustatyti ne trumpesnį kaip šių Taisyklių nustatytą paraiškų ir projektų pateikimo terminą, kad tiekėjai spėtų parengti ir pateikti paraiškas bei projektus. Nustatydama šį terminą, perkančioji organizacija turi atsižvelgti į projekto sudėtingumą ir laiką, reikalingą paraiškoms bei projektams parengti. Jeigu paraiška ar projektas gaunamas pavėluotai, tokiu atveju jie neatplėšti grąžinami jį atsiuntusiam tiekėjui.

40. Šių Taisyklių nustatyti mažiausi paraiškų ir projektų pateikimo terminai skaičiuojami nuo skelbimo apie projekto konkursą išsiuntimo iš Viešųjų pirkimų tarnybos Europos Bendrijų oficialių leidinių tarnybos specialiam leidiniui, „Valstybės žinių“ priedui „Informaciniai pranešimai“ ar nuo kvietimo pateikti projektus išsiuntimo kandidatams dienos.

41. Paraišką ar projektą gali pateikti ir jungtinės sutarties pagrindu ūkio subjektų grupė. Paraišką ar projektą pateikusi grupė neprivalo įsteigti naujo juridinio asmens.

42. Projekto konkursui projektas turi būti pateikiamas užklijuotoje pakuotėje su ant pakuotės užrašytu devizu (trumpu idėjos apibūdinimu). Kartu su projektu pateikiamas atskiras užklijuotas vokas su devizo šifru. Voke nurodomas tiekėjo pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai (devizo šifras) bei atviro konkurso atveju pridedami tiekėjo kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 302, 2003-06-11, Žin., 2003, Nr. 59-2686 (2003-06-20), i. k. 103301MISAK00000302

 

X. PROJEKTO KONKURSO VYKDYMO BŪDAI

 

43. Perkančioji organizacija projekto konkursą gali vykdyti šiais būdais:

43.1. atviro projekto konkurso;

43.2. riboto projekto konkurso.

44. Perkančioji organizacija atvirą projekto konkursą bei ribotą projekto konkursą gali vykdyti visais atvejais.

 

Xi. ATVIRO PROJEKTO KONKURSO VYKDYMAS

 

45. Dalyvių skaičius atvirame projekto konkurse neribojamas. Komisija vertina, palygina tuos tiekėjų projektus, kurie atitinka projekto konkurso dokumentuose nustatytus reikalavimus.

46. Atviras projekto konkursas laikomas įvykusiu, jeigu yra bent vienas projekto konkurso dokumentuose nustatytus reikalavimus atitinkantis projektas.

47. Projektų pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 52 dienos nuo skelbimo išsiuntimo iš Viešųjų pirkimų tarnybos dienos.

48. Jeigu perkančioji organizacija iš anksto paskelbė apie projekto konkursą ne mažiau kaip prieš 52 dienas ir ne daugiau kaip prieš 12 mėnesių iki projekto konkurso pradžios, projektų pateikimo terminas gali būti sutrumpintas iki 36 dienų.

 

XiI. RIBOTO PROJEKTO KONKURSO VYKDYMAS

 

49. Perkančioji organizacija ribotą projekto konkursą vykdo dviem etapais:

49.1. Viešųjų pirkimų įstatymo 18 ir 19 straipsniuose nustatyta tvarka skelbia apie ribotą projekto konkursą ir, vadovaudamasi paskelbtais išankstinės kvalifikacinės atrankos kriterijais, atrenka tuos kandidatus, kurie bus kviečiami pateikti projektus;

49.2. vadovaudamasi konkurso dokumentuose nustatyta projektų vertinimo tvarka, nagrinėja, vertina ir palygina pakviestų kandidatų pateiktus projektus.

50. Ribotas projekto konkursas laikomas įvykusiu, jeigu yra bent vienas projekto konkurso dokumentuose nustatytus reikalavimus atitinkantis projektas.

51. Paraiškų dalyvauti ribotame projekto konkurse pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 37 dienos nuo skelbimo išsiuntimo iš Viešųjų pirkimų tarnybos dienos.

52. Projektų pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 40 dienų nuo kvietimų pateikti pasiūlymus išsiuntimo tiekėjams dienos.

53. Jeigu perkančioji organizacija iš anksto paskelbė apie ribotą projekto konkursą ne mažiau kaip prieš 52 dienas ir ne daugiau kaip prieš 12 mėnesių iki pirkimo pradžios ir šiame skelbime informaciją pateikė taip, kaip nustatyta Viešųjų pirkimų įstatymo 18 straipsnio 3 dalyje, projektų pateikimo terminas gali būti sutrumpintas iki 26 dienų.

54. Perkančioji organizacija projekto konkurso dokumentuose (skelbime apie projekto konkursą) nurodo kandidatų, kurie bus atrinkti ir pakviesti pateikti projektus, skaičių ir kokie yra kandidatų išankstinės kvalifikacinės atrankos kriterijai.

55. Perkančioji organizacija, nustatydama atrenkamų kandidatų skaičių bei išankstinės kvalifikacinės atrankos kriterijus, privalo laikytis šių reikalavimų:

55.1. turi būti užtikrinta reali konkurencija;

55.2. išankstinės kvalifikacinės atrankos kriterijai turi būti aiškūs ir nediskriminuojantys;

55.3. išankstinės kvalifikacinės atrankos kriterijai turi būti nustatomi Viešųjų pirkimų įstatymo 31 ir 32 straipsnių pagrindu.

56. Projekto konkurso dokumentuose nurodomas kandidatų, kurie bus pakviesti pateikti projektus, skaičius negali būti mažesnis kaip 5.

57. Komisija, atrinkdama kandidatus, turi taikyti tik projekto konkurso dokumentuose nustatytus išankstinės kvalifikacinės atrankos kriterijus.

58. Kvietimus pateikti projektus raštu visiems atrinktiems kandidatams perkančioji organizacija išsiunčia vienu metu. Kvietime turi būti ši informacija:

58.1. buveinės adresas, kuriuo galima kreiptis norint gauti visus likusius projekto konkurso dokumentus, taip pat užmokesčio už konkurso dokumentus (jei nustatytas) dydis bei mokėjimo tvarka;

58.2. projektų pateikimo terminas, buveinės adresas, kuriuo pateikiami projektai, ir kalba ar kalbos, kuriomis projektai turi būti parengti;

58.3. nuoroda į skelbimą apie ribotą projekto konkursą;

58.4. kita, perkančiosios organizacijos nuomone, reikalinga informacija.

 

XiII. PROJEKTŲ NAGRINĖJIMAS, APTARIMAS IR ĮVERTINIMAS

 

59. Komisija vertina, palygina tik tuos projektus, kurie atitinka projekto konkurso dokumentuose išdėstytus reikalavimus. Projektai vertinami nedalyvaujant juos pateikusiems tiekėjams.

60. Vertinami tik anonimiškai (Komisijos nariai gali sužinoti, kas pateikė projektus tik Komisijai priėmus sprendimą dėl geriausio projekto) pateikti projektai.

61. Komisija privalo atmesti tuos projektus, kurie:

61.1. išsiųsti ar gauti po perkančiosios organizacijos nustatyto galutinio projektų pateikimo termino;

61.2. pateikti pažeidžiant anonimiškumą;

61.3. neatitinka projekto konkurso dokumentuose išdėstytų reikalavimų.

62. Pateikti projektai vertinami pagal projekto konkurso dokumentuose nustatytus kriterijus, kurie nebūtinai turi remtis mažiausia kaina ar ekonominiu naudingumu.

63. Projekto konkursui pateiktų projektų įvertinimui gali būti rengiamas viešas aptarimas, kuriame juos analizuoja Komisijos pakviesti ekspertai. Šio aptarimo išvados įforminamos protokolu. Komisijos nariai viešame aptarime savo nuomonės nepareiškia.

64. Projekto konkurso viešo aptarimo protokolas su ekspertų išvadomis pateikiamas Komisijai iki jos nustatyto termino. Ekspertai savo išvadas pateikia raštu. Ekspertų išvados Komisijai yra rekomendacinio pobūdžio.

65. Prieš atplėšiant vokus su devizų šifrais, Komisija privalo dalyviams ar kandidatams nedalyvaujant įvertinti visus projektus, kurie atitinka projekto konkurso dokumentuose išdėstytus reikalavimus, ir sudaryti projektų eilę, kurioje projektams Komisijos suteiktų įvertinimų mažėjimo tvarka nurodomi projektų devizų šifrai. Ši eilė paskelbiama viešame Komisijos posėdyje, apie kurio laiką ir vietą perkančioji organizacija kandidatams ar dalyviams privalo raštu pranešti ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas.

66. Vokai su devizų šifrais atplėšiami tame pačiame Komisijos posėdyje po to, kai buvo paskelbta apie projektų eilę. Šios procedūros metu kandidatams ar dalyviams paskelbiami visų projektų devizų šifrai. Vokų su devizų šifrais atplėšimo procedūrą Komisija įformina atskiru protokolu.

67. Po šio posėdžio perkančioji organizacija per 1 darbo dieną apie projektų eilę turi raštu pranešti visiems kandidatams ar dalyviams.

68. Atviro projekto konkurso atveju, paskelbus dalyvių devizų šifrus, Komisija privalo patikrinti dalyvių atitikimą projekto konkurso dokumentuose nustatytiems reikalavimams ir atmesti projektus tų dalyvių, kurie neatitinka keliamų reikalavimų. Dalyviui apie projekto atmetimą turi būti pranešta per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos.

69. Komisija galutinį sprendimą dėl projekto konkurso laimėtojo gali priimti tik tada, kai bus išnagrinėtos dalyvių ar kandidatų pretenzijos (jeigu tokių buvo gauta), bet ne anksčiau kaip po 5 darbo dienų nuo pranešimo apie konkurso laimėtoją išsiuntimo dalyviams ar kandidatams dienos. Pranešimas apie galutinį Komisijos sprendimą projekto konkurso laimėtojui ir visiems kitiems dalyviams ar kandidatams išsiunčiamas raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos galutinio sprendimo priėmimo dienos.

70. Po projekto konkurso perkančioji organizacija, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 45 straipsnio 3 dalies nuostatomis, teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo paslaugas turi teisę pirkti iš Komisijos išrinkto projekto konkurso laimėtojo neskelbiamų derybų būdu. Derybos vykdomos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

71. Tais atvejais, kai Komisija išrenka kelis projekto konkurso laimėtojus (pirmąsias vietas užėmusius dalyvius), perkančioji organizacija, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 45 straipsnio 3 dalies nuostatomis, teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo paslaugas turi teisę pirkti neskelbiamų derybų būdu. Šiuo atveju į derybas raštu kviečiami visi laimėtojai. Neskelbiamos derybos vykdomos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

72. Komisija gali ir neskirti pirmosios vietos, jeigu mano, kad pateikti projektai atitinka formalius reikalavimus, tačiau, atsižvelgiant į projekto konkurso dokumentuose nurodytus tikslus, perkančiajai organizacijai yra nepriimtini.

73. Perkančioji organizacija privalo grąžinti projekto konkurso dalyviams nelaimėjusius projektus iki konkurso dokumentuose nurodytos datos.

 

XIv. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

74. Perkančioji organizacija apie projekto konkurso rezultatus privalo per 14 dienų pateikti ataskaitą Viešųjų pirkimų tarnybai. Ataskaitos privalomuosius reikalavimus nustato Viešųjų pirkimų tarnyba.

75. Pretenzijos ir skundai dėl šių Taisyklių reikalavimų pažeidimų pateikiami ir nagrinėjami Viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka.

76. Perkančiosios organizacijos vadovai ar kiti įgalioti asmenys (Komisijos nariai ir ekspertai), pažeidę šias Taisykles atsako įstatymų nustatyta tvarka.

77. Šių Taisyklių 20 punkte išdėstyta nuostata dėl paskelbimo apie projekto konkursą Europos Bendrijų oficialių leidinių tarnybos specialiame leidinyje bei 22.13 punkto nuostata dėl nuorodų į šį leidinį įsigalioja nuo Lietuvos Respublikos narystės Europos Sąjungoje dienos.

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. 302, 2003-06-11, Žin., 2003, Nr. 59-2686 (2003-06-20), i. k. 103301MISAK00000302

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymo Nr. 97 "Dėl Projekto konkurso organizavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo