Suvestinė redakcija nuo 2003-02-08 iki 2003-05-09

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2002, Nr. 114-5127, i. k. 10220KTNUTA00000129

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS TARYBA

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS TARYBA DARBO REGLAMENTO

 

2002 m. lapkričio 14 d. Nr. 129

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 30-856) 19 straipsnio 1 dalies 7 punktu, 20 straipsnio 6 dalimi, 25 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba nutaria:

1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos darbo reglamentą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. 1999 m. lapkričio 5 d. Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos nutarimą Nr. 4 „Dėl laikinojo Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos posėdžių reglamento patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 98-2840; 2000, Nr. 34-971);

2.2. 2000 m. kovo 23 d. Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos nutarimą Nr. 27 „Dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos narių kompetencijos ir Konkurencijos tarybos įgalinimų perdavimo“ (Žin., 2000, Nr. 28-795, Nr. 55-1633, Nr. 1-43, Nr. 66-2752).

 

 

PIRMININKAS                                                                                     RIMANTAS STANIKŪNAS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2002 m. lapkričio 14 d. nutarimu Nr. 129

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS TARYBA DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDRIEJI KONKURENCIJOS TARYBOS VEIKLOS PRINCIPAI

 

1. Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos (toliau – Konkurencijos taryba) darbo reglamentas (toliau Reglamentas) nustato Konkurencijos tarybos veiklos principus, vidaus administravimo tvarką, Konkurencijos tarybos narių ir administracijos darbuotojų kompetenciją, Konkurencijos tarybos kompetencijai priklausančių klausimų tyrimo ir nagrinėjimo veiksmų atlikimo tvarką, kreipimosi į Konkurencijos tarybą ir sprendimų priėmimo Konkurencijos taryboje tvarką ir procedūras.

2. Konkurencijos taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymu (toliau – Konkurencijos įstatymas), Lietuvos Respublikos valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu, Lietuvos Respublikos kainų įstatymu, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos nuostatais, Reglamentu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Konkurencijos tarybos veiklą.

3. Konkurencijos taryba savo veikloje vadovaujasi šiais principais:

3.1. įstatymo viršenybės. Konkurencijos taryba, vykdydama jai pavestas funkcijas, negali viršyti įstatymuose jai nustatytų įgalinimų;

3.2. objektyvumo. Tyrimo ar nagrinėjimo veiksmai ir sprendimai turi būti nešališki ir objektyvūs;

3.3. proporcionalumo. Tyrimo ar nagrinėjimo veiksmų ir sprendimų mastas bei griežtumas turi būti proporcingi siekiamam tikslui;

3.4. nepiktnaudžiavimo valdžia. Įstatymu suteiktais įgaliojimais turi būti naudojamasi tik siekiant įstatyme numatytų tikslų.

 

II SKYRIUS

KONKURENCIJOS TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKA

 

I SKIRSNIS

KONKURENCIJOS TARYBOS FUNKCIJOS IR ĮGALINIMAI

 

4. Konkurencijos tarybą sudaro pirmininkas ir 4 nariai. Konkurencijos tarybos pirmininkas ir nariai skiriami ir atleidžiami Konkurencijos įstatymo nustatyta tvarka.

5. Konkurencijos tarybos funkcijoms vykdyti sudaroma Konkurencijos tarybos administracija. Jos struktūrą ir etatus tvirtina Konkurencijos taryba. Konkurencijos tarybos administracijos struktūrinių padalinių bei darbuotojų funkcijas nustato Konkurencijos tarybos administracijos nuostatai, kuriuos tvirtina Konkurencijos taryba.

6. Konkurencijos tarybos administracijos struktūrinių padalinių veiklą koordinuoja Konkurencijos tarybos nariai, kurių kompetencija nustatoma Konkurencijos tarybos nutarimu.

7. Svarbiausi Konkurencijos tarybos uždaviniai yra:

7.1. vykdyti valstybinę konkurencijos politiką;

7.2. kontroliuoti, kaip laikomasi Konkurencijos įstatymo bei kitų Konkurencijos tarybos priežiūrai pavestų teisės aktų.

8. Vykdydama jai pavestus uždavinius, Konkurencijos taryba:

8.1. pagal kompetenciją priima teisės aktus;

8.2. atlieka įstatymų ir kitų teisės aktų projektų ekspertizę, teikia Lietuvos Respublikos Seimui ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei išvadas dėl jų poveikio konkurencijai;

8.3. rengia pasiūlymus, rekomendacijas bei paaiškinimus, susijusius su Konkurencijos įstatymo įgyvendinimu ir konkurencijos politikos formavimu;

8.4. kontroliuoja, kaip ūkio subjektai, valstybės valdymo ir savivaldos institucijos laikosi Konkurencijos įstatymo nuostatų;

8.5. nagrinėja, ar valstybės valdymo ir savivaldos institucijų priimti teisės aktai ir kiti sprendimai atitinka Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus, ir, jeigu yra pagrindo, kreipiasi į valstybės valdymo ir savivaldos institucijas, reikalaudama pakeisti ar panaikinti teisės aktus ar kitus konkurenciją ribojančius sprendimus;

8.6. tiria ir nagrinėja Konkurencijos įstatymo pažeidimus bei taiko pažeidėjams sankcijas įstatymų nustatytais atvejais bei tvarka;

8.7. vykdo kitas įstatymais nustatytas funkcijas.

9. Vadovaudamasi Konkurencijos įstatymo 19 straipsnio 2 dalimi, Konkurencijos taryba dalį savo įgalinimų gali perduoti Konkurencijos tarybos pirmininkui, Konkurencijos tarybos administracijos vadovui arba Konkurencijos tarybos administracijos darbuotojui. Tokiu atveju Konkurencijos tarybos pirmininkas, Konkurencijos tarybos administracijos vadovas arba administracijos darbuotojas veikia Konkurencijos tarybos vardu.

10. Konkurencijos taryba priima sprendimus kolegialiai dėl:

10.1. patvirtinimo, kad susitarimas nepažeidžia Konkurencijos įstatymo;

10.2. patvirtinimo, kad susitarimas atitinka Konkurencijos tarybos nutarimų reikalavimus;

10.3. patvirtinimo, kad susitarimas atitinka bendrosios išimties sąlygas;

10.4. atskirosios išimties suteikimo, išimties galiojimo laiko pratęsimo ar suteiktos atskirosios išimties pakeitimo ar panaikinimo;

10.5. leidimo vykdyti koncentraciją, nutarimo dėl koncentracijos pakeitimo ar panaikinimo;

10.6. valstybės pagalbos atitikimo Europos sutarties, Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo ir kitų teisės aktų nuostatoms;

10.7. tyrimo dėl įstatymų pažeidimų pradėjimo, nutraukimo ar pratęsimo;

10.8. atsisakymo pradėti tyrimą ar nagrinėjimą, kai prašymas pradėti tyrimą ar nagrinėjimą atitinka Konkurencijos įstatyme ir Konkurencijos tarybos nutarimuose nustatytus reikalavimus;

10.9. tyrimo veiksmų, kuriems atlikti reikalinga teismo sankcija, atlikimo;

10.10. bylų nagrinėjimo;

10.11. įstatymų numatytų sankcijų taikymo;

10.12. teisės aktų priėmimo;

10.13. pritarimo įstatymų, kurie tiesiogiai ir reikšmingai susiję su sąžiningos konkurencijos apsauga, ekspertizės išvadoms.

11. Konkurencijos tarybai vadovauja Konkurencijos tarybos pirmininkas. Konkurencijos tarybos pirmininko nesant, jo pareigas eina vienas iš Konkurencijos tarybos narių, kurį skiria Konkurencijos tarybos pirmininkas.

12. Konkurencijos tarybos pirmininkas:

12.1. vadovauja Konkurencijos tarybos darbui ir atsako už tai, kad Konkurencijos taryba atliktų jai pavestas funkcijas;

12.2. atstovauja Konkurencijos tarybai Lietuvos Respublikoje ir užsienyje;

12.3. dalyvauja patariamojo balso teise Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiuose ir privalo pareikšti savo pastabas tuo atveju, jeigu siūlomi priimti sprendimai prieštarautų Konkurencijos įstatymui;

12.4. tvirtina strateginį Konkurencijos tarybos veiklos planą, pajamų ir išlaidų sąmatą bei metinę jos vykdymo apyskaitą;

12.5. priima ir atleidžia iš darbo Konkurencijos tarybos administracijos darbuotojus, išskyrus administracijos vadovą, skiria jiems drausmines nuobaudas ar juos skatina;

12.6. Reglamento nustatyta tvarka organizuoja Konkurencijos tarybos posėdžius ir jiems vadovauja;

12.7. pasirašo Konkurencijos tarybos priimtus nutarimus;

12.8. spręsdamas jo kompetencijai priskirtus klausimus, leidžia įsakymus;

12.9. priima sprendimus dėl tyrimo veiksmų atlikimo dėl Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio pažeidimų ir neteisėtos valstybės pagalbos;

12.10. Konkurencijos tarybos nario, kurio kompetencijai priklauso sprendžiamas klausimas, siūlymu priima sprendimus kitais Konkurencijos tarybos kompetencijai priklausančiais klausimais, kurie nėra paminėti Reglamento 10, 13 ir 16 punktuose, įskaitant:

12.10.1. integracijos į Europos Sąjungą ir kitus tarptautinio bendradarbiavimo klausimus;

12.10.2. įstatymų ir kitų teisės aktų projektų ekspertizę, išskyrus atvejus, nurodytus Reglamento 10.13 punkte;

12.10.3. Konkurencijos tarybos pozicijos atstovavimą teismuose ir kitose valstybės valdžios ir valdymo institucijose;

12.10.4. pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimo termino pratęsimą;

12.10.5. sprendimus dėl Lietuvos Respublikos kainų įstatymo laikymosi pagal Konkurencijos tarybai priskirtą kompetenciją.

13. Konkurencijos tarybos administracijos vadovas:

13.1. Konkurencijos tarybos pirmininko pavedimu supažindina Konkurencijos tarybos narius su Konkurencijos tarybos veiklos planu, pajamų ir išlaidų sąmata bei metine jos vykdymo apyskaita prieš juos patvirtinant;

13.2. priima sprendimus dėl atskirų pranešimo apie valstybės pagalbą nagrinėjimo veiksmų atlikimo;

13.3. priima sprendimus dėl Konkurencijos tarybos nutarimų vykdymo kontrolės;

13.4. priima sprendimus dėl Konkurencijos tarybos administracijos vidinės veiklos organizavimo ir kontrolės, įskaitant sprendimus dėl korespondencijos tvarkymo, raštų paskirstymo, bylų vedimo bei archyvavimo tvarkos;

13.5. priima sprendimus dėl Konkurencijos tarybos gaunamų ir siunčiamų raštų atitikimo įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytus terminus kontrolės.

14. Konkurencijos tarybos administracijos vadovas, prieš pradėdamas veikti Konkurencijos tarybos vardu, gali teikti klausimą svarstyti Konkurencijos tarybai, jei mano, kad būtinas Konkurencijos tarybos sprendimas ar pritarimas. Administracijos vadovas privalo teikti klausimą svarstyti Konkurencijos tarybai, jei numatomi atlikti veiksmai skiriasi nuo ankstesnės Konkurencijos tarybos ar jos administracijos padalinio veiklos praktikos.

Klausimas teikiamas svarstyti Konkurencijos tarybai per Konkurencijos tarybos pirmininką. Tais atvejais, kai sprendimas turi būti priimtas skubiai ir dėl tos priežasties jo apsvarstyti Konkurencijos tarybos posėdyje neįmanoma, sprendimą priima Konkurencijos tarybos pirmininkas Konkurencijos tarybos administracijos vadovo siūlymu. Apie priimtą sprendimą Konkurencijos tarybos nariai informuojami artimiausiame Konkurencijos tarybos tvarkomajame posėdyje.

15. Priimdamas Reglamento 13 punkte nurodytus sprendimus, Konkurencijos tarybos administracijos vadovas turi teisę duoti privalomus nurodymus, susijusius su šių sprendimų įgyvendinimu, Konkurencijos tarybos administracijos struktūriniams padaliniams.

16. Konkurencijos tarybos administracijos struktūrinio padalinio vadovas pagal struktūrinių padalinių kompetenciją, apibrėžtą Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2000 m. birželio 22 d. nutarime Nr. 67 „Dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 1999 m. spalio 22 d. patvirtintų Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos administracijos nuostatų pakeitimo ir išdėstymo nauja redakcija“ ir kitais Konkurencijos tarybos nutarimais, priima sprendimus dėl:

16.1. papildomos informacijos pareikalavimo iš pareiškėjo prieš pradedant tyrimą ar nagrinėjimą, jei prašymas pradėti tyrimą ar nagrinėjimą neatitinka Konkurencijos įstatyme, Reglamente, kituose Konkurencijos tarybos nutarimuose nustatytų reikalavimų;

16.2. tinkamo prašymo suteikti atskirąją išimtį įregistravimo ir nagrinėjimo pradėjimo;

16.3. tinkamo prašymo patvirtinti, kad susitarimas atitinka bendrosios išimties sąlygas įregistravimo ir nagrinėjimo pradėjimo;

16.4. tinkamo pranešimo apie koncentraciją įregistravimo ir nagrinėjimo pradėjimo;

16.5. tinkamo pranešimo apie valstybės pagalbą įregistravimo ir nagrinėjimo pradėjimo;

16.6. atskirų tyrimo ar nagrinėjimo veiksmų atlikimo, išskyrus veiksmus, kurie priskirti išimtinei Konkurencijos tarybos, jos pirmininko ar administracijos vadovo kompetencijai.

Tais atvejais, kai struktūrinio padalinio vadovo laikinai nėra ir šiame punkte išvardyti sprendimai turi būti priimti nedelsiant, sprendimus šiais klausimais priima Konkurencijos tarybos administracijos vadovas.

17. Administracijos struktūrinio padalinio vadovas, prieš pradėdamas veikti Konkurencijos tarybos vardu, gali teikti klausimą svarstyti Konkurencijos tarybai, jei mano, kad būtinas Konkurencijos tarybos sprendimas ar pritarimas. Administracijos struktūrinio padalinio vadovas privalo teikti klausimą svarstyti Konkurencijos tarybai, jei numatomi atlikti veiksmai skiriasi nuo ankstesnės Konkurencijos tarybos ar jos administracijos padalinio veiklos praktikos.

Klausimas teikiamas svarstyti Konkurencijos tarybai per administracijos struktūrinio padalinio veiklą koordinuojantį Konkurencijos tarybos narį.

Tais atvejais, kai sprendimas turi būti priimtas skubiai ir dėl tos priežasties jo apsvarstyti Konkurencijos tarybos posėdyje neįmanoma, sprendimą priima Konkurencijos tarybos pirmininkas administracijos struktūrinio padalinio veiklą koordinuojančio Konkurencijos tarybos nario siūlymu. Apie priimtą sprendimą Konkurencijos tarybos nariai informuojami artimiausiame Konkurencijos tarybos tvarkomajame posėdyje.

18. Priimdamas Reglamento 16 punkte nurodytus sprendimus, administracijos struktūrinio padalinio vadovas gali konsultuotis su šio padalinio veiklą koordinuojančiu Konkurencijos tarybos nariu.

 

II SKIRSNIS

KONKURENCIJOS TARYBOS VIDAUS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKA

 

19. Visi Konkurencijos taryboje gaunami prašymai, skundai ir kiti dokumentai registruojami Konkurencijos tarybos administracijos sekretoriate.

20. Konkurencijos tarybos administracijos sekretoriatas, gavęs ir įregistravęs dokumentus, perduoda juos Konkurencijos tarybos pirmininkui.

21. Konkurencijos tarybos pirmininkas Konkurencijos tarybos administracijos sekretoriate įregistruotus dokumentus nukreipia administracijos vadovui bei Konkurencijos tarybos nariams pagal jų koordinuojamas sritis. Administracijos vadovas bei Konkurencijos tarybos nariai šiuos dokumentus ir užduotis paskirsto administracijos struktūriniams padaliniams pagal jų kompetenciją. Struktūrinių padalinių vadovai paskirsto užduotis administracijos darbuotojams.

22. Jeigu Konkurencijos tarybos pirmininkas nenukreipia Konkurencijos tarybos administracijos sekretoriate įregistruotų dokumentų, bet perduoda juos administracijos vadovui, tai juos nukreipia administracijos vadovas.

 

III SKYRIUS

KONKURENCIJOS TARYBOS POSĖDŽIAI

 

III SKIRSNIS

BENDROJI KONKURENCIJOS TARYBOS POSĖDŽIŲ TVARKA

 

23. Konkurencijos tarybai įstatymais ar kitais teisės aktais suteikti įgalinimai įgyvendinami Konkurencijos tarybos nutarimais, kurie priimami Konkurencijos tarybos posėdžiuose, išskyrus Reglamento 12, 13, 16 ir 56 punktuose numatytus atvejus.

Konkurencijos tarybos posėdžiai yra tvarkomieji posėdžiai ir bylų dėl įstatymų pažeidimų nagrinėjimo posėdžiai.

24. Visi Konkurencijos tarybos posėdžiai vyksta Konkurencijos tarybos patalpose, nebent dėl svarbios priežasties Konkurencijos taryba nusprendžia kitaip.

25. Kiekvieno Konkurencijos tarybos posėdžio metu rašomas posėdžio protokolas. Konkurencijos tarybos sprendimu gali būti daromas posėdžio audio- ar videoįrašas. Bylų dėl įstatymų pažeidimų nagrinėjimo posėdžio protokolas rašomas atskirai kiekvienai nagrinėjamai bylai. Posėdžio protokolą pasirašo Konkurencijos tarybos pirmininkas ar jį pavaduojantis Konkurencijos tarybos narys ir posėdžio sekretorius.

Posėdžio metu Konkurencijos tarybos nariui pareiškus pageidavimą, protokolas, prieš teikiant jį pasirašyti Konkurencijos tarybos pirmininkui, suderinamas su tokį pageidavimą pareiškusiu Konkurencijos tarybos nariu.

26. Konkurencijos tarybos posėdžio protokole turi atsispindėti visi esminiai svarstomo klausimo momentai. Protokole nurodoma:

26.1. posėdžio data ir vieta;

26.2. Konkurencijos tarybos pirmininko, Konkurencijos tarybos narių, posėdžio sekretoriaus ir kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų vardai ir pavardės;

26.3. svarstomas klausimas;

26.4. Konkurencijos tarybos pirmininko, Konkurencijos tarybos narių, kitų dalyvaujančių posėdyje asmenų pareiškimai, paaiškinimai, išvados, nuomonės ir pasiūlymai;

26.5. Konkurencijos tarybos balsavimo rezultatai svarstomu klausimu;

26.6. Konkurencijos tarybos nutarimas svarstomu klausimu.

27. Konkurencijos tarybos pirmininkas, Konkurencijos tarybos nariai bei kiti dalyvaujantys Konkurencijos tarybos posėdyje asmenys turi teisę prašyti, kad į protokolą būtų įrašytos aplinkybės, kurias jie laiko esminėmis svarstomu klausimu.

28. Konkurencijos tarybos nariai bei kiti Konkurencijos tarybos posėdyje dalyvaujantys asmenys turi teisę susipažinti su protokolu ir per 2 darbo dienas nuo protokolo pasirašymo dienos pareikšti pastabas raštu bei prašyti pataisyti protokolą. Toks prašymas svarstomas artimiausiame Konkurencijos tarybos tvarkomajame posėdyje.

29. Konkurencijos tarybos posėdžių protokolai ir posėdyje svarstytų klausimų medžiaga, susegti eilės tvarka, saugomi Konkurencijos tarybos sekretoriate. Protokolai yra prieinami Konkurencijos tarybos nariams, administracijos darbuotojams, išskyrus protokolus, kuriuose yra valstybės paslapčių arba ūkio subjektų komercinių paslapčių.

 

IV SKIRSNIS

KONKURENCIJOS TARYBOS TVARKOMIEJI POSĖDŽIAI

 

30. Konkurencijos tarybos tvarkomajame posėdyje svarstomi:

30.1. teisės aktų priėmimo klausimai;

30.2. klausimai dėl pritarimo ar nepritarimo įstatymų ir kitų teisės aktų projektų ekspertizės išvadoms;

30.3. Konkurencijos tarybos teikiamų pasiūlymų, rekomendacijų ir paaiškinimų patvirtinimo klausimai;

30.4. įgalinimų perdavimo klausimai;

30.5. atskirųjų išimčių suteikimo, koncentracijos kontrolės, valstybės pagalbos kontrolės klausimai;

30.6. valstybės valdymo ir savivaldos institucijų priimtų teisės aktų atitikimo Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus klausimai;

30.7. tyrimo veiksmų atlikimo ir kiti su tyrimais susiję klausimai;

30.8. parengiamieji bylų dėl įstatymų pažeidimų nagrinėjimo klausimai;

30.9. vidaus darbo organizavimo klausimai;

30.10. kiti Konkurencijos tarybos kompetencijai priskiriami klausimai.

31. Konkurencijos tarybos tvarkomieji posėdžiai yra uždari. Posėdžiai gali būti vieši, jeigu to reikalauja įstatymas arba jeigu taip nusprendžia Konkurencijos taryba.

32. Konkurencijos tarybos tvarkomuosius posėdžius gali sušaukti Konkurencijos tarybos pirmininkas arba jie gali būti sušaukti mažiausiai dviejų Konkurencijos tarybos narių prašymu bei Konkurencijos tarybos sprendimu.

33. Konkurencijos tarybos tvarkomųjų posėdžių darbotvarkę tvirtina Konkurencijos tarybos pirmininkas. Tarybos narys gali siūlyti klausimus, kurie įtraukiami į darbotvarkės projektą, ne vėliau kaip prieš 4 dienas iki numatomo posėdžio. Kartu pateikiama ir siūlomų nagrinėti klausimų medžiaga. Papildomi klausimai Konkurencijos tarybos posėdyje gali būti svarstomi tik neatidėliotinais atvejais. Klausimai, kurie neišsprendžiami posėdyje, turi būti įtraukti į kito posėdžio darbotvarkę.

34. Darbotvarkės projektas ir siūlomų nagrinėti klausimų medžiaga pateikiama Konkurencijos tarybos nariams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Konkurencijos tarybos pirmininko ar Konkurencijos tarybos nario pasiūlytais posėdžio klausimais struktūrinio padalinio vadovo pavedimu yra paskiriamas pranešėjas – įgaliotas Konkurencijos tarybos pareigūnas, kuris pristato klausimą posėdyje.

35. Konkurencijos tarybos posėdžiui vadovauja Konkurencijos tarybos pirmininkas arba jį pavaduojantis Konkurencijos tarybos narys. Kiekvienu svarstomu darbotvarkės klausimu išklausomas pranešimas. Konkurencijos tarybos pirmininkas, Konkurencijos tarybos nariai ir kiti klausimo svarstyme dalyvaujantys asmenys gali pateikti klausimus pranešėjui. Svarstomu klausimu suteikiama teisė pasisakyti Konkurencijos tarybos pirmininkui, Konkurencijos tarybos nariams ir kitiems klausimo svarstyme dalyvaujantiems asmenims.

36. Konkurencijos tarybos tvarkomojo posėdžio darbotvarkės klausimo svarstymas baigiamas Konkurencijos tarybai priėmus nutarimą. Nutarimui priimti gali būti skelbiama uždara Konkurencijos tarybos posėdžio dalis. Tarp Konkurencijos tarybos posėdyje svarstomų klausimų gali būti skelbiama trumpa pertrauka.

 

V SKIRSNIS

BYLŲ DĖL ĮSTATYMŲ PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMO POSĖDŽIAI

 

37. Bylos dėl įstatymų pažeidimų, nustatytų Konkurencijos įstatymo 23 straipsnio 1 dalyje, taip pat kituose įstatymuose, kurių pažeidimų tyrimas priklauso Konkurencijos tarybos kompetencijai, nagrinėjamos Konkurencijos tarybos bylų dėl įstatymų pažeidimų posėdyje (toliau – bylų nagrinėjimo posėdis) po parengtinio bylos svarstymo Konkurencijos tarybos tvarkomajame posėdyje.

38. Bylų nagrinėjimo posėdžio data nustatoma Konkurencijos tarybos tvarkomajame posėdyje, atsižvelgus į įstatymais ir kitais teisės aktais nustatytus bylų nagrinėjimo terminus.

39. Bylų nagrinėjimo posėdžiai yra vieši. Konkurencijos taryba savo iniciatyva, įtariamo pažeidėjo arba kito suinteresuoto asmens prašymu gali paskelbti bylų nagrinėjimo posėdį arba jo dalį uždaru, jeigu tai būtina siekiant apsaugoti valstybės paslaptis arba ūkio subjektų komercines paslaptis.

40. Bylų nagrinėjimo proceso dalyviais yra:

40.1. proceso šalys:

40.1.1. pareiškėjas (tyrimo iniciatorius);

40.1.2. asmuo, įtariamas pažeidęs įstatymą (įtariamas pažeidėjas);

40.1.3. Konkurencijos tarybos sprendimu kiti ūkio subjektai, su kurių interesais tiesiogiai susijusi nagrinėjama byla;

40.2. valstybės valdymo ir savivaldos institucijų atstovai jų prašymu;

40.3. Konkurencijos tarybos sprendimu ekspertai, specialistai bei kiti asmenys.

41. Proceso dalyviams raštu pranešama apie bylų nagrinėjimo posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 7 dienas iki paskirtos bylos nagrinėjimo posėdžio datos. Pranešimus proceso dalyviams išsiunčia Konkurencijos tarybos sekretoriatas.

42. Bylų nagrinėjimo posėdyje bylos nagrinėjamos dalyvaujant proceso šalims ir kitiems proceso dalyviams. Nesant proceso šalių, byla gali būti išnagrinėta tik tais atvejais, kai yra duomenų, jog joms buvo laiku pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką ir buvo suteikta galimybė duoti paaiškinimus ir susipažinti su tyrimo išvadomis. Bylų nagrinėjimo posėdyje proceso šalims gali atstovauti jų atstovai ir advokatai.

43. Bylų nagrinėjimo posėdžiui vadovauja Konkurencijos tarybos pirmininkas ar jį pavaduojantis Konkurencijos tarybos narys (toliau – posėdžio pirmininkas).

44. Posėdžio pirmininkas užtikrina, kad būtų iš esmės, visapusiškai ir objektyviai išaiškintos visos bylos aplinkybės, ir šalina iš bylos nagrinėjimo visa tai, kas neturi ryšio su nagrinėjama byla. Posėdžio pirmininkas imasi reikiamų priemonių tvarkai bylų nagrinėjimo posėdyje užtikrinti. Jeigu bylų nagrinėjimo posėdžio metu asmenys pažeidžia tvarką, posėdžio pirmininkas įspėja juos, kad, pasikartojus minėtiems veiksmams, jie bus pašalinti iš posėdžio salės.

45. Paskirtu laiku posėdžio pirmininkas pradeda bylų nagrinėjimo posėdį ir paskelbia, kuri byla bus nagrinėjama.

46. Posėdžio sekretorius patikrina atvykusiųjų tapatybę, taip pat pareigūnų ir atstovų įgalinimus. Posėdžio sekretorius praneša Konkurencijos tarybai, kurie iš bylos nagrinėjimo proceso dalyvių yra atvykę, ar buvo pranešta neatvykusiems apie bylos nagrinėjimo vietą bei laiką ir kas yra žinoma apie jų neatvykimo priežastis.

47. Posėdžio pirmininkas pristato posėdyje dalyvaujančius bylų nagrinėjimo proceso dalyvius, išaiškina jiems jų teises ir pareigas bei suteikia teisę pasisakyti žodžiu posėdyje svarstomu klausimu.

48. Pirmasis pasisako tyrimą atlikęs įgaliotas Konkurencijos tarybos pareigūnas, pristatydamas pranešimą apie atliktą tyrimą. Po to teisė pasisakyti suteikiama pareiškėjui (tyrimo iniciatoriui), asmeniui, įtariamam įstatymo pažeidimu, kitiems proceso dalyviams. Po kiekvieno pasisakymo proceso dalyviams gali būti užduodami klausimai. Iš eilės klausimus užduoda Konkurencijos tarybos nariai, įgaliotas Konkurencijos tarybos pareigūnas, pareiškėjas (tyrimo iniciatorius), asmuo, įtariamas pažeidęs įstatymą, kiti proceso dalyviai.

49. Baigus pasisakymus, proceso šalims suteikiama replikos teisė. Paskutinis replikos teise pasisako asmuo, įtariamas įstatymo pažeidimu.

50. Konkurencijos taryba, išklausiusi visus pasisakymus, eina į pasitarimo kambarį priimti sprendimą.

51. Bylų nagrinėjimo posėdžio darbotvarkės klausimo svarstymas užbaigiamas Konkurencijos tarybai priėmus nutarimą:

51.1. taikyti įstatymo nustatytas sankcijas;

51.2. nesant įstatymo nustatyto pagrindo, atsisakyti taikyti sankcijas;

51.3. nesant įstatymo pažeidimo, bylą nutraukti;

51.4. grąžinti bylą papildomam tyrimui atlikti;

51.5. atidėti klausimo svarstymą ar sprendimo paskelbimą kitam bylų nagrinėjimo posėdžiui.

52. Konkurencijos taryba nutarimo rezoliucinę dalį paskelbia tuoj pat po jo priėmimo. Šalys informuojamos, kad joms bus įteiktas motyvuotas Konkurencijos tarybos nutarimas.

53. Posėdžio pirmininkas paskelbia bylų nagrinėjimo posėdį baigtu.

 

VI SKIRSNIS

KONKURENCIJOS TARYBOS NUTARIMAI

 

54. Konkurencijos taryba, spręsdama jos kompetencijai priskirtus klausimus, priima nutarimus. Visi Konkurencijos tarybos nutarimai yra vieši, išskyrus tuos atvejus, kai nutarimo viešas paskelbimas gali pakenkti Konkurencijos taryboje atliekamo tyrimo eigai. Tokiu atveju jis gali būti neskelbiamas viešai tol, kol bus priimtas galutinis sprendimas dėl įstatymo pažeidimo.

Konkurencijos tarybos nutarimų dėl įstatymų pažeidimų išsamūs tekstai skelbiami internetiniame Konkurencijos tarybos puslapyje.

55. Konkurencijos tarybos nutarimai priimami balsų dauguma Konkurencijos tarybos posėdyje.

56. Esant ypatingoms aplinkybėms, kai reikia sprendimą priimti skubiai, nutarimą (išskyrus Konkurencijos įstatymo 19 straipsnio 2 dalyje numatytus atvejus) priima Konkurencijos tarybos pirmininkas tarybos nario teikimu.

Apie Konkurencijos tarybos pirmininko priimtą nutarimą artimiausiame tvarkomajame posėdyje informuojami kiti Konkurencijos tarybos nariai.

57. Kai Konkurencijos tarybos nutarimas įstatymų nustatyta tvarka turi būti skelbiamas „Valstybės žiniose“ ar jų priede „Informaciniai pranešimai“ arba įteikiamas suinteresuotiems asmenims, jis parengiamas ir surašomas atskiru dokumentu.

58. Atskiru dokumentu Konkurencijos tarybos nutarimas turi būti surašomas priimant sprendimus dėl:

58.1. tyrimo dėl įstatymo pažeidimo pradėjimo;

58.2. atsisakymo pradėti tyrimą dėl įstatymo pažeidimo, jei prašymas atitinka Konkurencijos įstatyme ir Konkurencijos tarybos nutarimuose nustatytus reikalavimus;

58.3. tyrimo pratęsimo ar nutraukimo;

58.4. atskirosios išimties suteikimo, atsisakymo ją suteikti ar prašymo dėl atskirosios išimties suteikimo nagrinėjimo nutraukimo;

58.5. patvirtinimo, kad susitarimas atitinka bendrosios išimties reikalavimus, atsisakymo tai patvirtinti ar prašymo patvirtinti nagrinėjimo nutraukimo;

58.6. leidimo vykdyti koncentraciją, atsisakymo leisti vykdyti koncentraciją, pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimo termino pratęsimo, leidimo vykdyti atskirus koncentracijos veiksmus;

58.7. įstatymų pažeidimų;

58.8. kitais įstatymų ar kitų teisės aktų nustatytais atvejais.

59. Konkurencijos tarybos nutarimas rengiamas Konkurencijos tarybos posėdžio protokolo ir posėdyje svarstytos medžiagos pagrindu. Konkurencijos tarybos nutarimą pasirašo pirmininkas.

60. Konkurencijos tarybos nutarimas susideda iš:

60.1. Įžanginės nutarimo dalies, kurioje nurodoma:

60.1.1. nutarimo priėmimo laikas ir vieta;

60.1.2. Konkurencijos tarybos svarstomas klausimas.

60.2. Aprašomosios nutarimo dalies, kurioje nurodoma:

60.2.1. asmenų, susijusių su svarstomu klausimu prašymai, pareiškimai, reikalavimai ar nuomonės;

60.2.2. kitos su svarstomu klausimu susijusios aplinkybės.

60.3. Motyvuojamosios nutarimo dalies, kurioje nurodoma:

60.3.1. motyvai, kuriais Konkurencijos taryba grindžia savo nutarimą;

60.3.2. teisės normos, kuriomis vadovaujasi Konkurencijos taryba.

60.4. Rezoliucinės nutarimo dalies, kurioje nurodomas Konkurencijos tarybos sprendimas.

61. Konkurencijos tarybos nutarimas gali neturėti motyvuojamosios dalies, išskyrus tuos atvejus, kai to reikalauja įstatymas.

62. Konkurencijos tarybos nutarimų projektus, išskyrus nutarimus dėl įstatymų pažeidimų, rengia ir teikia svarstyti Konkurencijos tarybai tyrimą ar klausimo nagrinėjimą atliekantys įgalioti Konkurencijos tarybos administracijos pareigūnai. Konkurencijos tarybai priėmus nutarimą nagrinėjamu klausimu, įgaliotas pareigūnas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Konkurencijos tarybos posėdžio protokolo pasirašymo dienos atlieka šiuos veiksmus:

62.1. esant reikalui pakoreguoja parengtą nutarimo projektą;

62.2. gauna Teisės skyriaus vedėjo ar jo įgalioto skyriaus darbuotojo vizą;

62.3. teikia nutarimą pasirašyti Konkurencijos tarybos pirmininkui;

62.4. registruoja nutarimą Konkurencijos tarybos sekretoriate;

62.5. nutarimo originalą atiduoda Konkurencijos tarybos sekretoriatui;

62.6. išsiunčia Konkurencijos tarybos administracijos sekretoriate patvirtintas nutarimo kopijas suinteresuotoms šalims;

62.7. jei nutarimas turi būti skelbiamas „Valstybės žiniose“ ar jų priede „Informaciniai pranešimai“, įteikia nutarimo kopiją, lydraštį redakcijai ir magnetines laikmenas su įrašytu nutarimu Konkurencijos tarybos atstovui spaudai.

63. Konkurencijos tarybos nutarimas dėl įstatymo pažeidimo surašomas po bylos nagrinėjimo Konkurencijos tarybos bylų nagrinėjimo posėdyje. Konkurencijos tarybos nutarimus dėl įstatymų pažeidimų parengia Konkurencijos tarybos administracijos Teisės skyriaus darbuotojai.

Konkurencijos tarybai priėmus nutarimą dėl įstatymo pažeidimo, Konkurencijos tarybos administracijos Teisės skyriaus darbuotojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Konkurencijos tarybos posėdžio protokolo pasirašymo dienos atlieka šiuos veiksmus:

63.1. parengia Konkurencijos tarybos nutarimą;

63.2. teikia nutarimą pasirašyti Konkurencijos tarybos pirmininkui;

63.3. registruoja nutarimą Konkurencijos tarybos sekretoriate;

63.4. nutarimo originalą atiduoda Konkurencijos tarybos sekretoriatui;

63.5. įteikia nutarimo kopiją, lydraštį „Valstybės žinių“ redakcijai ir magnetines laikmenas su įrašytu nutarimu Konkurencijos tarybos atstovui spaudai.

Nutarimo kopijas proceso šalims išsiunčia Konkurencijos tarybos sekretoriatas.

64. Konkurencijos tarybos nutarimo vykdymą kontroliuoja tyrimą atlikęs įgaliotas Konkurencijos tarybos administracijos pareigūnas. Bendrą Konkurencijos tarybos nutarimų vykdymo kontrolę atlieka Konkurencijos tarybos administracijos vadovas.

 

IV SKYRIUS

KONKURENCIJĄ RIBOJANČIŲ VEIKSMŲ TYRIMO TVARKA

 

65. Konkurenciją ribojančių veiksmų tyrimo tvarka taikoma tiriant šiuos pažeidimus:

65.1. konkurenciją ribojančius susitarimus (Konkurencijos įstatymo 5 straipsnis);

65.2. išimties, suteiktos pagal Konkurencijos įstatymo 7 ir 8 straipsnius, sąlygų ir įpareigojimų pažeidimus;

65.3. piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi (Konkurencijos įstatymo 9 straipsnis);

65.4. neteisėtus koncentracijos veiksmus (Konkurencijos įstatymo 15 straipsnio 1 dalis);

65.5. nesąžiningą konkurenciją (Konkurencijos įstatymo 17 straipsnio 4 dalyje numatytais atvejais);

65.6. neleistiną lyginamąją reklamą (Reklamos įstatymo 6 straipsnis);

65.7. nurodymų pateikti informaciją nevykdymą, neteisingos ar ne visos informacijos pateikimą, kliudymą atlikti tyrimą ar Konkurencijos tarybos paskirtų sankcijų ir įpareigojimų nevykdymą.

66. Ši konkurenciją ribojančių veiksmų tyrimo tvarka mutatis mutandis (su atitinkamais pakeitimais) taip pat taikoma tiriant pažeidimus dėl neteisėtos valstybės pagalbos bei dėl valstybės valdžios ir savivaldos institucijų veiksmų, ribojančių ar galinčių riboti konkurenciją (Konkurencijos įstatymo 4 straipsnis).

 

VII SKIRSNIS

PAREIŠKIMŲ IŠTIRTI KONKURENCIJĄ RIBOJANČIUS VEIKSMUS PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

67. Kreiptis į Konkurencijos tarybą dėl konkurenciją ribojančių veiksmų tyrimo pradėjimo turi teisę ūkio subjektai ir institucijos, nurodyti Konkurencijos įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje, pateikdami Konkurencijos tarybai pareiškimą ar skundą (toliau – pareiškimą) raštu.

68. Pareiškime turi būti nurodyta:

68.1. pareiškėjo pavadinimas, buveinė, taip pat atstovo pavardė ir adresas;

68.2. ūkio subjekto, kurio veiksmai skundžiami, pavadinimas, buveinė;

68.3. trečiųjų suinteresuotų asmenų pavadinimai ir buveinės;

68.4. konkretūs skundžiami veiksmai, jų atlikimo data;

68.5. pareiškėjui žinomos faktinės pažeidimo aplinkybės, kuriomis jis grindžia savo reikalavimą, bei tas aplinkybes patvirtinantys įrodymai, liudytojų vardai, pavardės ir gyvenamosios vietos, kitų įrodymų buvimo vieta;

68.6. pareiškėjo reikalavimai;

68.7. pridedamų dokumentų sąrašas;

68.8. pareiškimo surašymo vieta ir data.

69. Prie pareiškimo pridedami dokumentai, patvirtinantys pareiškime nurodyto pažeidimo faktines aplinkybes.

70. Pareiškimą pasirašo ūkio subjekto ar institucijos vadovas arba įgaliotas atstovas. Prie atstovo pasirašyto pareiškimo turi būti pridedamas įgaliojimas ar kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgalinimus.

71. Pareiškimas pateikiamas Konkurencijos tarybos administracijos sekretoriatui. Pareiškimas ir pridedami dokumentai gali būti perduodami faksu, originalus pateikiant Konkurencijos tarybai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.

72. Priimamas nagrinėti pareiškimas registruojamas Konkurencijos tarybos administracijos sekretoriate, pradedant skaičiuoti Konkurencijos įstatymo 25 straipsnio 3 dalyje nustatytą pareiškimo nagrinėjimo terminą tą dieną, kai Konkurencijos tarybos administracijos sekretoriatui pateikiamas pareiškimas, atitinkantis Reglamento 68–71 punktų reikalavimus.

73. Jeigu pateiktas pareiškimas neatitinka Reglamento 68–71 punktuose nustatytų reikalavimų, Konkurencijos tarybos pareigūnas, kuriam pavesta nagrinėti pareiškimą, nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti pareiškimo trūkumai.

74. Konkurencijos tarybos pareigūnas, kuriam pavesta nagrinėti pareiškimą, turi teisę kreiptis į ūkio subjektus, valstybės valdymo ir savivaldos institucijas su prašymu pateikti dokumentus, paaiškinimus ir informaciją, reikalingus pareiškimo nagrinėjimui. Reikalavimą pateikti informaciją arba dokumentus pasirašo Konkurencijos tarybos pirmininkas.

75. Konkurencijos tarybos pareigūnas per 10 dienų nuo pareiškimo, atitinkančio Reglamento 67–70 punktų reikalavimus, įregistravimo išnagrinėja pareiškimą, parengia Konkurencijos tarybos nutarimo pradėti tyrimą arba atsisakyti pradėti tyrimą projektą ir perduoda jį svarstyti Konkurencijos tarybos tvarkomajame posėdyje.

76. Konkurenciją ribojančių veiksmų tyrimas gali būti pradėtas Konkurencijos tarybos iniciatyva. Konkurencijos tarybos pirmininkas, Konkurencijos tarybos narys arba bet kuris administracijos darbuotojas, turintis faktinių duomenų apie galimą Konkurencijos įstatymo pažeidimą, turi teisę siūlyti Konkurencijos tarybos tvarkomajame posėdyje priimti nutarimą pradėti tyrimą Konkurencijos tarybos iniciatyva.

 

VIII SKIRSNIS

NUTARIMAS DĖL TYRIMO PRADĖJIMO

 

77. Konkurencijos taryba, tvarkomajame posėdyje išnagrinėjusi pateiktą medžiagą, priima vieną iš šių nutarimų:

77.1. pradėti tyrimą, esant pakankamam pagrindui įtarti, kad tam tikras ūkio subjektas padarė pažeidimą, nurodytą Reglamento 65 ir 66 punktuose;

77.2. atsisakyti pradėti tyrimą, esant Konkurencijos įstatymo 25 straipsnio 4 dalyje nurodytiems pagrindams.

78. Nutarime ištirti konkurenciją ribojančius veiksmus nurodoma:

78.1. nutarimo priėmimo laikas ir vieta;

78.2. tyrimo pradėjimo pagrindas;

78.3. pareiškėjo pavadinimas ir buveinė;

78.4. ūkio subjekto, kurio veiksmus numatoma ištirti, pavadinimas ir buveinė;

78.5. aplinkybės, kuriomis grindžiamas sprendimas pradėti tyrimą;

78.6. įstatymo pažeidimas, kurio padarymu įtariamas ūkio subjektas;

78.7. Konkurencijos tarybos pareigūnas arba pareigūnų grupė (tyrimo grupė), kurie įgaliojami atlikti tyrimą (toliau – įgaliotas Konkurencijos tarybos pareigūnas).

79. Konkurenciją ribojančių veiksmų tyrimo terminų skaičiavimas pradedamas nuo nutarimo pradėti tyrimą datos.

80. Apie priimtą nutarimą pradėti tyrimą įgaliotas Konkurencijos tarybos pareigūnas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas praneša įtariamam ūkio subjektui ir pareiškėjui, išskyrus atvejus, kai nutarimo paskelbimas gali pakenkti tyrimo eigai ir turi būti viešai neskelbiamas iki priimant galutinį sprendimą dėl įstatymo pažeidimo.

 

IX SKIRSNIS

TYRIMO VEIKSMŲ ATLIKIMO TVARKA

 

81. Tyrimas dėl Reglamento 65 ir 66 punktuose nustatytų įstatymo pažeidimų vykdomas laikantis Konkurencijos įstatymo 25 straipsnio 6 dalyje numatytų terminų.

82. Tyrimo veiksmai, numatyti Konkurencijos įstatymo 26 straipsnio 1 dalyje, gali būti atliekami tik priėmus nutarimą pradėti tyrimą.

83. Įgaliotas pareigūnas, prieš atlikdamas Konkurencijos įstatymo 26 straipsnio 1 dalyje nurodytus tyrimo veiksmus, ūkio subjektų, kurių atžvilgiu atliekami tyrimo veiksmai, atstovams pateikia Konkurencijos tarybos nutarimo pradėti tyrimą kopiją bei nutarimą atlikti tam tikrus tyrimo veiksmus ir teismo sankciją, jei atliekami Konkurencijos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose numatyti veiksmai.

84. Įgaliotas pareigūnas turi raštu įspėti asmenis, susijusius su tyrimu, apie įstatymuose numatytą jų atsakomybę už kliudymą įgaliotiems pareigūnams atlikti jiems pavestas pareigas, jų reikalavimų nevykdymą, melagingų žinių suteikimą arba už atsisakymą suteikti žinias Konkurencijos tarybai.

85. Konkurencijos tarybai priėmus nutarimą dėl Konkurencijos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose numatytų tyrimo veiksmų atlikimo, įgaliotas pareigūnas ar kitas įgaliotas administracijos darbuotojas kreipiasi į Vilniaus apygardos administracinį teismą dėl sankcijos.

86. Įgaliotas pareigūnas atliekamus tyrimo veiksmus įformina raštu – surašo apklausos, apžiūros, poėmio protokolus, aktus ir kitus dokumentus, kurių formas patvirtino Konkurencijos taryba.

Įgaliotas pareigūnas turi teisę pats savo ranka užrašyti paaiškinimus arba pasiūlo tai padaryti apklausiamam asmeniui savarankiškai. Įgaliotas pareigūnas turi teisę patikrinimo metu padaryti duodamų paaiškinimų garso ar vaizdo įrašą, apie tai pažymėdamas patikrinimo protokole.

87. Patikrinimo metu įgaliotas pareigūnas turi teisę apieškoti patalpas, teritoriją arba transporto priemones ir paimti dokumentus ir daiktus, kurie, tiriant bylą, turi įrodomosios reikšmės. Įgaliotas pareigūnas savo nuožiūra gali kopijuoti dokumentus ir magnetinėse laikmenose esančią informaciją. Jeigu paimamas griežtos apskaitomybės dokumento originalas, patikrinimo vietoje turi būti paliekama jo kopija. Apie dokumentų paėmimą nurodoma patikrinimo protokole.

88. Patikrinimo metu įgaliotas pareigūnas turi teisę naudoti technines priemones, palengvinančias daryti patikrinimą.

89. Įgaliotas pareigūnas bet kurioje tyrimo stadijoje turi teisę pareikalauti, kad tiriamas ūkio subjektas pateiktų dokumentus ir duomenis, reikalingus tyrimui arba patvirtintas jų kopijas. Toks reikalavimas taip pat gali būti adresuojamas kitiems ūkio subjektams (tiekėjams, klientams, konkurentams, pareiškėjams ir pan.), fiziniams asmenims, visuomeninėms organizacijoms, valstybės valdymo ir savivaldos institucijoms.

90. Rašytinis reikalavimas pateikti dokumentus ar duomenis, reikalingus tyrimui, pateikiamas adresatui paštu arba faksu. Toks reikalavimas gali būti taip pat pateikiamas tikrinamo ūkio subjekto darbuotojams atliekant patikrinimą vietoje.

91. Reikalavime pateikti dokumentus ir duomenis nurodoma:

91.1. tiriamos bylos pavadinimas;

91.2. konkretūs dokumentai ir duomenys, kuriuos reikia pateikti, arba duomenų rūšis;

91.3. dokumentų pateikimo vieta, terminas ir forma;

91.4. teisinės pasekmės už pateikto reikalavimo nevykdymą arba netinkamą įvykdymą.

92. Įgaliotas pareigūnas turi teisę į Konkurencijos tarybą iškviesti tiriamo ūkio subjekto darbuotojus ir kitus asmenis, kurie gali turėti žinių apie įstatymo pažeidimą, duoti paaiškinimų. Šie asmenys kviečiami pateikiant reikalavimą atvykti raštu, kuriame išaiškinamos atsisakymo duoti paaiškinimus pasekmes. Reikalavimas atvykti duoti paaiškinimų gali būti siunčiamas į kviečiamo asmens darbovietę arba gyvenamosios vietos adresu.

93. Esant ūkio subjekto rašytiniam prašymui, įgaliotas pareigūnas, pabaigęs tyrimą, grąžina dokumentų originalus jų savininkui. Tokiu atveju į bylą segami šių dokumentų nuorašai.

 

X SKIRSNIS

TYRIMO TERMINO PRATĘSIMAS IR TYRIMO NUTRAUKIMAS

 

94. Įgaliotas Konkurencijos tarybos pareigūnas turi teisę kreiptis į Konkurencijos tarybą dėl tyrimo termino pratęsimo. Tokiu atveju Konkurencijos tarybos pareigūnas parengia pranešimą Konkurencijos tarybai (toliau – pranešimas), kuriame išdėstoma tyrimo eiga bei tyrimo termino pratęsimo motyvai, ir teikia klausimą svarstymui Konkurencijos tarybai. Kartu su pranešimu teikiamas ir Konkurencijos tarybos nutarimo projektas.

95. Konkurencijos tarybai priėmus nutarimą pratęsti tyrimo terminą, įgaliotas Konkurencijos tarybos pareigūnas, atliekantis tyrimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Konkurencijos tarybos nutarimo priėmimo raštu praneša apie priimtą nutarimą pareiškėjui ir ūkio subjektui, kuris įtariamas įstatymo pažeidimu.

96. Įgaliotas pareigūnas turi teisę kreiptis į Konkurencijos tarybą dėl tyrimo nutraukimo, esant šiems pagrindams:

96.1. nėra teisės pažeidimo įvykio arba sudėties;

96.2. pažeidimas nepadarė esminės žalos įstatymu saugomiems interesams, o ūkio subjektas, įtariamas įstatymo pažeidimu, geranoriškai nutraukė konkurenciją ribojančius veiksmus bei pateikė Konkurencijos tarybai rašytinį įsipareigoją tokių veiksmų neatlikti;

96.3. tyrimo metu paaiškėja, kad egzistuoja Konkurencijos įstatymo 25 straipsnio 4 dalyje nustatyti pagrindai.

97. Įgaliotas pareigūnas parengia Konkurencijos tarybos nutarimo projektą, kuriame išdėsto tyrimo nutraukimo motyvus ir perduoda klausimą svarstyti Konkurencijos tarybai.

98. Konkurencijos taryba, tvarkomajame posėdyje išnagrinėjusi pateiktą medžiagą, priima motyvuotą nutarimą nutraukti tyrimą arba atmeta įgalioto pareigūno siūlymą ir paveda tęsti tyrimą.

99. Konkurencijos tarybai priėmus nutarimą nutraukti tyrimą, atlikęs tyrimą įgaliotas Konkurencijos tarybos pareigūnas, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Konkurencijos tarybos nutarimo priėmimo raštu praneša apie priimtą nutarimą pareiškėjui ir ūkio subjektui, kuris įtariamas įstatymo pažeidimu, išaiškindamas jų teisę kreiptis į teismą dėl nutarimo apskundimo.

 

XI SKIRSNIS

TYRIMO BAIGIMAS

 

100. Konkurencijos tarybos įgalioti pareigūnai, atlikę tyrimą dėl įstatymo pažeidimo, paruošia ir teikia svarstyti Konkurencijos tarybai pranešimą apie atliktą tyrimą.

101. Pranešime Konkurencijos tarybai turi būti nurodyta:

101.1. pareiškėjo, asmens, įtariamo pažeidus įstatymą, rekvizitai;

101.2. tyrimo pradėjimo pagrindas ir data;

101.3. pagrindiniai byloje esantys įrodymai, kuriais grindžiama išvada;

101.4. nustatytos aplinkybės, turinčios ryšį su byla;

101.5. pareiškėjo, asmens, įtariamo pažeidus įstatymą ir kitų su byla susijusių asmenų paaiškinimai;

101.6. įstatymai ir kiti teisės aktai, kuriais vadovaujasi tyrėjas;

101.7. motyvai, kuriais tyrėjas grindžia savo išvadas;

101.8. įgalioto pareigūno išvados dėl įstatymo pažeidimo;

101.9. pasiūlymai Konkurencijos tarybai.

102. Kartu su pranešimu teikiama Teisės skyriaus išvada.

103. Konkurencijos taryba, apsvarsčiusi pranešimą, priima vieną iš šių sprendimų:

103.1. tyrimą dėl įstatymo pažeidimo nutraukti;

103.2. tyrimą dėl įstatymo pažeidimo papildyti;

103.3. tyrimą dėl įstatymo pažeidimo baigti;

103.4. atidėti klausimo svarstymą kitam tvarkomajam posėdžiui.

104. Jeigu Konkurencijos taryba nutaria tyrimą baigti, tai tyrimą atlikęs Konkurencijos tarybos administracijos pareigūnas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Konkurencijos tarybos posėdžio protokolo pasirašymo dienos išsiunčia pranešimo kopijas proceso šalims kartu su lydraščiu, kuriame nurodoma:

104.1. Konkurencijos tarybos posėdžio, kuriame Konkurencijos taryba nutarė baigti tyrimą, data;

104.2. proceso šalių teisės iki tyrimą atlikusio pareigūno nustatytos datos (paprastai suteikiamas 10 dienų terminas) pateikti savo nuomonę apie tyrimo išvadas bei kitos teisės pagal Konkurencijos įstatymo 34 straipsnį.

Lydraštį pasirašo struktūrinio padalinio vadovas.

105. Konkurencijos taryba, priimdama nutarimą tyrimą baigti, gali:

105.1. nutarti, kad byla bus nagrinėjama Konkurencijos tarybos bylų nagrinėjimo posėdyje ir nustatyti posėdžio datą; arba

105.2. nutarti, kad gavus proceso šalių paaiškinimus dėl tyrimo išvadų, byla bus dar kartą svarstoma tvarkomajame Konkurencijos tarybos posėdyje, o tik vėliau bylų nagrinėjimo posėdyje.

106. Jeigu Konkurencijos taryba priėmė nutarimą pagal 105.1 punktą, tai tyrimą atlikęs Konkurencijos tarybos administracijos pareigūnas pasirūpina, kad proceso šalių paaiškinimai būtų pateikti Konkurencijos tarybos nariams kartu su bylų dėl įstatymų pažeidimų posėdžio medžiaga.

107. Jeigu Konkurencijos taryba priėmė nutarimą pagal 105.2 punktą, tai tyrimą atlikęs Konkurencijos tarybos administracijos pareigūnas, gavęs proceso šalių paaiškinimus dėl tyrimo išvadų, pristato klausimą Konkurencijos tarybos posėdyje ir, remdamasis byloje esančiais įrodymais, pateikia savo argumentus dėl proceso šalių paaiškinimų.

1071. Konkurencijos taryba, gavusi proceso šalių paaiškinimus dėl tyrimo išvadų, gali nutarti nenagrinėti bylos bylų dėl įstatymų pažeidimų nagrinėjimo posėdyje, o tyrimą nutraukti tvarkomajame bylų nagrinėjimo posėdyje, jeigu:

1071.1. paaiškėja bent viena iš aplinkybių, nustatytų šio Reglamento 96.1–96.3 punkte; ir

1071.2. tyrimas buvo pradėtas Konkurencijos tarybos iniciatyva ir byloje nėra suinteresuotų asmenų, kurių interesai galėtų būti pažeisti tokiu Konkurencijos tarybos sprendimu.

Papildyta punktu:

Nr. 1S-4, 2003-01-30, Žin., 2003, Nr. 14-596 (2003-02-07), i. k. 10320KTNUTA00001S-4

 

V SKYRIUS

KITŲ KLAUSIMŲ SPRENDIMAS KONKURENCIJOS TARYBOJE

 

XII SKIRSNIS

PRANEŠIMŲ APIE KONCENTRACIJĄ, PRAŠYMŲ SUTEIKTI ATSKIRĄJĄ IŠIMTĮ IR KITŲ KONKURENCIJOS TARYBOS KOMPETENCIJAI PRIKLAUSANČIŲ KLAUSIMŲ NAGRINĖJIMAS

 

108. Pranešimai apie koncentraciją, prašymai suteikti atskirąsias išimtis bei kiti Konkurencijos tarybos kompetencijai priklausantys klausimai priimami nagrinėti ir nagrinėjami Konkurencijos taryboje įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

109. Konkurencijos tarybos įgalioti pareigūnai, išnagrinėję pranešimą apie koncentraciją ar prašymą suteikti atskirąją išimtį bei kitais Konkurencijos tarybos kompetencijai priklausančiais klausimais, paruošia ir teikia svarstyti Konkurencijos tarybai pažymą apie atliktą nagrinėjimą (toliau – pažyma).

110. Pažymoje Konkurencijos tarybai turi būti nurodyta:

110.1. pranešimą ar prašymą pateikusio asmens rekvizitai;

110.2. klausimo nagrinėjimo pradėjimo pagrindas ir data;

110.3. nagrinėjamo klausimo esmė, nustatytos aplinkybės, turinčios ryšį su nagrinėjamu klausimu;

110.4. įstatymai ir kiti teisės aktai, kuriais vadovaujasi Konkurencijos tarybos pareigūnas;

110.5. motyvai, kuriais Konkurencijos tarybos pareigūnas grindžia savo išvadas;

110.6. Konkurencijos tarybos pareigūno išvados dėl nagrinėjamo klausimo;

110.7. pasiūlymai Konkurencijos tarybai.

111. Pažymą pasirašo klausimo nagrinėjimą atlikęs pareigūnas ir administracijos struktūrinio padalinio vadovas.

112. Kartu su pažyma teikiamas ir Konkurencijos tarybos nutarimo projektas. Konkurencijos tarybos nutarimo projektą rengia ir teikia svarstyti Konkurencijos tarybai Konkurencijos tarybos įgaliotas pareigūnas, pristatantis klausimą tvarkomajame Konkurencijos tarybos posėdyje.

113. Jeigu Konkurencijos taryba, išnagrinėjusi pažymą tvarkomajame posėdyje, nutarė baigti pranešimo apie koncentraciją, prašymo suteikti atskirąją išimtį ar kito klausimo nagrinėjimą, Konkurencijos taryba galutinį sprendimą svarstomu klausimu priima tame pačiame posėdyje. Tam tikrais atvejais Konkurencijos taryba gali atidėti nutarimo priėmimą kitam tvarkomajam posėdžiui.

114. Nutarimo priėmimas visada atidedamas, jeigu pranešimo ar prašymo nagrinėjimą atlikęs Konkurencijos tarybos administracijos pareigūnas siūlo Konkurencijos tarybai nesuteikti atskirosios išimties ar neleisti vykdyti koncentracijos. Tokiu atveju pranešimo ar prašymo nagrinėjimą atlikęs Konkurencijos tarybos administracijos pareigūnas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Konkurencijos tarybos posėdžio protokolo pasirašymo dienos išsiunčia pažymos kopijas suinteresuotoms šalims kartu su lydraščiu, kuriame nurodoma:

114.1. Konkurencijos tarybos tvarkomojo posėdžio, kuriame Konkurencijos taryba svarstė klausimą dėl atskirosios išimties suteikimo ar leidimo vykdyti koncentraciją, data;

114.2. suinteresuotų šalių teisė per 10 dienų pateikti savo nuomonę apie pranešimo ar prašymo nagrinėjimą atlikusio Konkurencijos tarybos administracijos pareigūno išvadas bei teisė prašyti dalyvauti ir būti išklausytais Konkurencijos tarybos tvarkomajame posėdyje, kuriame svarstomas konkretus leidimo vykdyti koncentraciją ar atskirosios išimties suteikimo klausimas.

Lydraštį pasirašo struktūrinio padalinio vadovas.

 

XIII SKIRSNIS

Tyrimo medžiagos tvarkymas

 

115. Tyrimą ar nagrinėjimą atliekantis įgaliotas pareigūnas yra atsakingas už tyrimo bylos galutinį sutvarkymą. Visi dokumentai, esantys byloje, turi būti numeruojami. Kiekvienoje byloje daromas vidaus apyrašas.

116. Nepriklausomų ekspertų, specialistų išvados, rinkos tyrimo studijos, statistinių duomenų analizė ir kiti dokumentai segami į bylą, jeigu juose pateikti duomenys gali turėti įrodomosios reikšmės.

117. Konkurencijos tarybos įgaliotas pareigūnas, gavęs suinteresuoto asmens motyvuotą prašymą dėl komercinių paslapčių apsaugos, per 10 dienų priima sprendimą dėl ūkio subjekto pateiktos informacijos pripažinimo komercine paslaptimi ir imasi priemonių jai apsaugoti.

118. Prašymas dėl komercinių paslapčių apsaugos atmetamas, jeigu pateikta informacija negali būti pripažinta komercine paslaptimi pagal Konkurencijos įstatymo 3 straipsnio 19 dalį.

119. Įgaliotas pareigūnas turi teisę nurodyti terminą, iki kurio ūkio subjektas, padavęs prašymą dėl jo komercinių paslapčių apsaugos, turi pateikti dokumento išrašą be komercinių paslapčių. Jeigu ūkio subjektas tokio reikalavimo nevykdo, vėliau jis netenka teisės reikšti pretenzijas dėl jo komercinių paslapčių atskleidimo.

120. Įgaliotas pareigūnas yra atsakingas už tinkamą informacijos, pripažintos komercine paslaptimi, saugojimą. Tyrimo byloje laikomas dokumentų, pripažintų komercine paslaptimi, apyrašas. Jame negali būti naudojama informacija, pripažinta komercine paslaptimi.

______________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba, Nutarimas

Nr. 1S-4, 2003-01-30, Žin., 2003, Nr. 14-596 (2003-02-07), i. k. 10320KTNUTA00001S-4

Dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos darbo reglamento papildymo 107-1 punktu