Suvestinė redakcija nuo 2022-04-09

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 56-2693, i. k. 11111RRISAK001V-460

 

Nauja redakcija nuo 2022-04-09:

Nr. (1.9E)1V-259, 2022-04-08, paskelbta TAR 2022-04-08, i. k. 2022-07404

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GALUTINIO PASLAUGŲ GAVĖJO TEISĖS IŠLAIKYTI ABONENTINĮ NUMERĮ UŽTIKRINIMO SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. balandžio 29 d. Nr. 1V-460

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 40 straipsnio 9 ir 16 dalimis ir įgyvendindamas 2018 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2018/1972, kuria nustatomas Europos elektroninių ryšių kodeksas,

tvirtinu Galutinio paslaugų gavėjo teisės išlaikyti abonentinį numerį užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                               Tomas Barakauskas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 29 d.

įsakymu Nr. 1V-460

(Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus

2022 m. balandžio 8 d. įsakymo Nr. (1.9E)1V-259

redakcija)

 

galutiniO paslaugų gavėjO TEISĖS IŠLAIKYTI ABONENTINĮ NUMERĮ UŽTIKRINIMO SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Galutinio paslaugų gavėjo teisės išlaikyti abonentinį numerį užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato galutinio viešųjų elektroninių ryšių paslaugų gavėjo (toliau – galutinis paslaugų gavėjas) teisės išlaikyti abonentinį numerį, kai yra keičiamas viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, šių paslaugų teikimo vieta arba būdas, užtikrinimo sąlygas ir tvarką, centrinės duomenų bazės administratoriaus išrinkimo tvarką, jo funkcijas ir jų vykdymo pabaigos sąlygas.

2. Apraše viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjams numatytos teisės ir pareigos yra taikomos viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjams, kurie Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Tarnyba) patvirtintame Nacionaliniame ryšio numeracijos plane nurodytus ir Tarnybos jiems skirtus ryšio numerius suteikia galutiniams paslaugų gavėjams.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Abonentinis numeris – Nacionaliniame ryšio numeracijos plane nurodytas fiksuotojo ryšio numeris, mobiliojo ryšio numeris, įrenginių tarpusavio sąveikos paslaugos ryšio numeris ar paslaugų ryšio numeris, kurį Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba yra paskyrusi viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjui.

3.2. Abonentinio numerio perkėlimas – galutinio viešųjų elektroninių ryšių paslaugų gavėjo teisės išlaikyti abonentinį numerį, kai yra keičiamas viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, šių paslaugų teikimo vieta arba būdas, įgyvendinimas.

3.3. Centrinės duomenų bazės administratorius – Galutinio paslaugų gavėjo teisės išlaikyti abonentinį numerį užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo nustatyta tvarka ir sąlygomis Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos išrinktas ūkio subjektas, kuris administruoja centrinę duomenų bazę, koordinuoja jos veiklą ir centralizuotu būdu valdo abonentinių numerių perkėlimo procesą.

3.4. Gavėjas – viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, kurio teikiamomis viešosiomis elektroninių ryšių paslaugomis galutinis viešųjų elektroninių ryšių paslaugų gavėjas pageidauja naudotis išlaikydamas abonentinį numerį, naudojamą ar naudotą kito viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo teikiamoms ar teiktoms viešosioms elektroninių ryšių paslaugoms gauti.

3.5. Perleidėjas – viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, kurio esamas ar buvęs galutinis viešųjų elektroninių ryšių paslaugų gavėjas pageidauja naudotis kito viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo teikiamomis viešosiomis elektroninių ryšių paslaugomis išlaikydamas abonentinį numerį, naudojamą ar naudotą šio viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo teikiamoms ar teiktoms viešosioms elektroninių ryšių paslaugoms gauti.

3.6. Viešosios fiksuotojo ryšio paslaugos – elektroninių ryšių paslaugos, teikiamos viešuoju fiksuotojo ryšio tinklu.

3.7. Viešosios mobiliojo ryšio paslaugos – elektroninių ryšių paslaugos, teikiamos viešuoju mobiliojo ryšio tinklu.

3.8. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme ir Tarnybos patvirtintuose Ryšio numerių skyrimo ir naudojimo taisyklėse bei Viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų aktyvavimo ir viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų teikėjo keitimo nuotoliniu būdu tvarkos apraše.

4. Tuo atveju, jeigu perleidėjas ir (arba) gavėjas viešąsias elektroninių ryšių paslaugas teikia naudodamiesi kito viešojo elektroninių ryšių tinklo teikėjo tinklu, viešojo elektroninių ryšių tinklo teikėjui, kurio tinklu yra naudojamasi, yra privalomos Apraše perleidėjui ir (arba) gavėjui numatytos pareigos ir jis turi atitinkamas perleidėjui ir (arba) gavėjui Apraše numatytas teises.

 

II SKYRIUS

BENDROSIOS ABONENTINIO NUMERIO perkėlimo SĄLYGOS

 

5. Viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai privalo savo lėšomis Apraše nustatytomis sąlygomis ir terminais užtikrinti abonentinio numerio perkėlimą, kai esamas ar buvęs galutinis paslaugų gavėjas keičia viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėją, šių paslaugų teikimo vietą arba būdą. Šis punktas netaikomas abonentinio numerio perkėlimui iš viešojo fiksuotojo ryšio tinklo į viešąjį mobiliojo ryšio tinklą ir iš viešojo mobiliojo ryšio tinklo į viešąjį fiksuotojo ryšio tinklą.

6. Viešojo fiksuotojo ryšio tinklo ir (arba) viešųjų fiksuotojo ryšio paslaugų teikėjas privalo užtikrinti fiksuotojo ryšio numerių, įrenginių tarpusavio sąveikos paslaugos ryšio numerių ir paslaugų ryšio numerių perkėlimą, kai keičiamas viešųjų fiksuotojo ryšio paslaugų teikėjas.

7. Viešojo mobiliojo ryšio tinklo ir (arba) viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų teikėjas privalo užtikrinti mobiliojo ryšio numerių, įrenginių tarpusavio sąveikos paslaugos ryšio numerių ir paslaugų ryšio numerių perkėlimą, kai keičiamas viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų teikėjas.

8. Viešojo fiksuotojo ryšio tinklo ir (arba) viešųjų fiksuotojo ryšio paslaugų teikėjas privalo užtikrinti abonentinio numerio perkėlimą, kai keičiama viešųjų fiksuotojo ryšio paslaugų teikimo vieta:

8.1. išlaikant fiksuotojo ryšio numerius Lietuvos Respublikos teritorijos, kuriai pagal Nacionalinį ryšio numeracijos planą priskirtas tas pats paskirties kodas, ribose;

8.2. išlaikant įrenginių tarpusavio sąveikos paslaugos ryšio numerius ir paslaugų ryšio numerius visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.

9. Viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai privalo užtikrinti abonentinio numerio perkėlimą, kai yra keičiamas viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo būdas (technologija) ar mokėjimo už viešąsias elektroninių ryšių paslaugas būdas.

10. Viešojo mobiliojo ryšio tinklo ir (arba) viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų teikėjas privalo, kai esamas ar buvęs galutinis paslaugų gavėjas naudojasi ar naudojosi jo teikiamomis viešosiomis mobiliojo ryšio paslaugomis galiniu įrenginiu su integruotu abonento identifikavimo moduliu ir keičia viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų teikėją išlaikydamas abonentinį numerį, užtikrinti abonentinio numerio perkėlimą nekeičiant abonento identifikavimo modulio galiniame įrenginyje ir be fizinės prieigos prie galinio įrenginio, išskyrus atvejus, kai galutinis paslaugų gavėjas aiškiai pareiškia pageidavimą pakeisti viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų teikėją ne belaidžiu būdu (angl. over-the-air provisioning). Šiame punkte nurodytu atveju galutiniam paslaugų gavėjui viešosios mobiliojo ryšio paslaugos nuotoliniu būdu aktyvuojamos Tarnybos patvirtintame Viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų aktyvavimo ir viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų teikėjo keitimo nuotoliniu būdu tvarkos apraše nustatyta tvarka.

 

TAR pastaba: 10 punktas įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

11. Viešojo fiksuotojo ryšio tinklo ir (arba) viešųjų fiksuotojo ryšio paslaugų teikėjai privalo užtikrinti bet kurią galutinio paslaugų gavėjo pageidaujamą Aprašo 6, 8 ir 9 punktuose nurodytų, o viešojo mobiliojo ryšio tinklo ir (arba) viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų teikėjai Aprašo 7 ir 9 punktuose nurodytų būdų kombinaciją.

12. Viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai neturi teisės riboti abonentinio numerio perkėlimo. Ši nuostata neriboja sutarties dėl elektroninių ryšių paslaugų teikimo šalių laisvės nustatyti sudaromos sutarties sąlygas, kiek jos nedraudžia perkelti abonentinį numerį, tačiau abonentinio numerio perkėlimas turi būti užtikrinamas net jei tai pažeistų su abonentu sudarytos sutarties dėl elektroninių ryšių paslaugų teikimo sąlygas. Perkėlus abonentinį numerį, su perleidėju sudaryta sutartis dėl elektroninių ryšių paslaugų teikimo perkeltu abonentiniu numeriu ir su šių paslaugų teikimu susiję kiti įsipareigojimai nutrūksta nuo abonentinio numerio perkėlimo dienos. Šios nuostatos neatleidžia abonento nuo civilinės atsakomybės už sutarties dėl elektroninių ryšių paslaugų teikimo sąlygų pažeidimą.

13. Galutiniam paslaugų gavėjui nutraukus su viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėju sudarytą sutartį dėl elektroninių ryšių paslaugų teikimo, šis teikėjas privalo 3 mėnesius po sutarties dėl elektroninių ryšių paslaugų teikimo nutraukimo užtikrinti buvusiam galutiniam paslaugų gavėjui galimybę perkelti abonentinį numerį, kurį jis naudojo šio teikėjo viešosioms elektroninių ryšių paslaugoms gauti, išskyrus atvejus, kai galutinis paslaugų gavėjas yra aiškiai atsisakęs šios teisės.

14. Perleidėjas privalo užtikrinti abonentinio numerio perkėlimą, išskyrus atvejus, kai:

14.1. gavėjo perleidėjui pateikti duomenys apie abonentą (abonentinis numeris, vardas, pavardė ir (ar) asmens kodas, juridinio asmens pavadinimas ir (ar) kodas), kurio abonentinį numerį norima perkelti, nesutampa su perleidėjo turimais duomenimis apie šį abonentą;

14.2. kai perleidėjas duomenų apie abonentą (abonentinio numerio, vardo, pavardės ir asmens kodo) neturi, nes abonentas nėra identifikavęsis, nors perleidėjas ir užtikrina abonentams viešai internete prieinamą galimybę nemokamai identifikuotis, nurodant savo abonentinį numerį, vardą, pavardę ir asmens kodą.

15. Perkėlus abonentinį numerį, kai keičiamas viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, Tarnybos perleidėjui suteikta teisė naudoti šį abonentinį numerį ir su tuo susiję įsipareigojimai pereina gavėjui.

16. Viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai neturi teisės imti iš galutinio paslaugų gavėjo jokio užmokesčio, susijusio su abonentinio numerio perkėlimu, kai yra keičiama viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo vieta ar būdas, o perleidėjas neturi teisės imti jokio užmokesčio, susijusio su abonentinio numerio perkėlimu, kai yra keičiamas viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas.

17. Gavėjas ir perleidėjas privalo bendradarbiauti tarpusavyje, siekdami, kad abonentinio numerio perkėlimas būtų įgyvendintas operatyviai ir ekonomiškai.

18. Perkeliamas visas Nacionaliniame ryšio numeracijos plane nurodytas ryšio numeris. Perkelto abonentinio numerio rinkimo tvarka turi atitikti Tarnybos patvirtintose Ryšio numerių skyrimo ir naudojimo taisyklėse nustatytą ryšio numerių rinkimo tvarką.

19. Perleidėjas privalo po abonentinio numerio perkėlimo grąžinti vartotojui, kuris naudojosi išankstinio mokėjimo viešosiomis elektroninių ryšių paslaugomis, jo iš anksto už viešąsias elektroninių ryšių paslaugas sumokėtos sumos likutį, t. y. sumą, už kurią šiam vartotojui nebuvo suteikta viešųjų elektroninių ryšių paslaugų (toliau – išankstinio mokėjimo sumos likutis), jei vartotojas, kuris naudojosi išankstinio mokėjimo viešosiomis elektroninių ryšių paslaugomis, pateikia tokį prašymą. Perleidėjas už išankstinio mokėjimo sumos likučio grąžinimą turi teisę taikyti užmokestį tik tuo atveju, jei tokio užmokesčio taikymas buvo numatytas su vartotoju sudarytoje sutartyje dėl elektroninių ryšių paslaugų teikimo. Šiame punkte nurodytas užmokestis, jei jis taikomas, turi būti proporcingas ir atitikti faktines perleidėjo išlaidas, patiriamas dėl išankstinio mokėjimo sumos likučio grąžinimo. 

20. Viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai privalo savo interneto svetainėje skelbti:

20.1. informaciją apie abonentinio numerio perkėlimo sąlygas, terminus ir kitą informaciją, turinčią įtakos galutinių paslaugų gavėjų apsisprendimui keisti viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėją, šių paslaugų teikimo vietą arba būdą išlaikant abonentinį numerį;

20.2. informaciją apie vartotojų, kurie naudojasi išankstinio mokėjimo viešosiomis elektroninių ryšių paslaugomis ir perkelia abonentinį numerį, teisę į išankstinio mokėjimo sumos likučio grąžinimą ir šios teisės įgyvendinimo tvarką bei sąlygas;

20.3. informaciją apie galutinio paslaugų gavėjo teisę į Apraše numatytą kompensaciją tuo atveju, jei viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas nevykdo ar netinkamai vykdo Elektroninių ryšių įstatyme ir (arba) Apraše nustatytų pareigų, susijusių su abonentinio numerio perkėlimu, įskaitant abonentinio numerio perkėlimo proceso vilkinimą arba piktnaudžiavimą juo.

 

III SKYRIUS

ABONENTINIO NUMERIO PERKĖLIMO, kai yra KEIČIAmas VIEŠŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIų PASLAUGŲ TEIKĖJas, TVARKA

 

21. Keičiant viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėją, pagrindas perkelti abonentinį numerį yra Aprašo priede pateiktos formos galutinio paslaugų gavėjo prašymas (toliau – prašymas perkelti abonentinį numerį), pateiktas gavėjui. Tuo atveju, jeigu prašymą perkelti abonentinį numerį pateikęs perleidėjo galutinis paslaugų gavėjas nėra jo abonentas, kuriam yra suteiktas norimas perkelti abonentinis numeris, galutinis paslaugų gavėjas privalo kartu su prašymu perkelti abonentinį numerį pateikti ir perleidėjo abonento, kuriam yra suteiktas norimas perkelti abonentinis numeris, sutikimą, kad galutinis paslaugų gavėjas perkeltų abonentui suteiktą abonentinį numerį (toliau – abonento sutikimas perkelti abonentinį numerį). Gavėjui pareikalavus, prašymą perkelti abonentinį numerį pateikęs galutinis paslaugų gavėjas privalo pateikti įrodymus, kad asmuo, davęs abonento sutikimą perkelti abonentinį numerį, yra su perleidėju sudarytos sutarties dėl elektroninių ryšių paslaugų teikimo šalis. Už tinkamo pagrindo perkelti abonentinį numerį buvimą atsako gavėjas.

22. Gavėjas, nepažeisdamas asmens duomenų ir privatumo apsaugą reglamentuojančių teisės aktų, turi teisę gauti iš perleidėjo informaciją, reikalingą galutinio paslaugų gavėjo pateiktų duomenų tikrumui nustatyti. Gavėjo prašomą informaciją perleidėjas privalo pateikti nedelsdamas po gavėjo prašymo gavimo.

23. Gavėjas, gavęs teisingai užpildytą prašymą perkelti abonentinį numerį, t. y. kuriame yra nurodyta visa abonentinio numerio perkėlimui būtina informacija ir prie kurio, jei reikia, yra pridėtas abonento sutikimas perkelti abonentinį numerį, nedelsdamas kreipiasi į centrinės duomenų bazės administratorių dėl abonentinio numerio perkėlimo įvykdymo.

24. Galutinis paslaugų gavėjas prašyme perkelti abonentinį numerį turi teisę nurodyti pageidaujamą abonentinio numerio perkėlimo datą. Tuo atveju, jeigu galutinis paslaugų gavėjas pasinaudoja šiame punkte nurodyta teise, jis turi teisę atsiimti prašymą perkelti abonentinį numerį likus ne mažiau kaip vienai darbo dienai iki jame nurodytos abonentinio numerio perkėlimo datos.

25. Abonentinio numerio perkėlimo procesas iki perkelto abonentinio numerio aktyvavimo turi užtrukti ne ilgiau kaip vieną darbo dieną nuo abonentinio numerio perkėlimo datos, nurodytos prašyme perkelti abonentinį numerį, arba, jeigu prašyme perkelti abonentinį numerį nėra nurodyta abonentinio numerio perkėlimo data, nuo prašymo perkelti abonentinį numerį pateikimo gavėjui datos.

26. Abonentinio numerio perkėlimo procesas turi būti atliktas taip, kad viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimas galutiniam paslaugų gavėjui nuo Aprašo 25 punkte nurodytos datos iki perkelto abonentinio numerio aktyvavimo būtų nutrauktas ne ilgiau kaip vieną darbo dieną. Šis punktas netaikomas, jei dėl abonentinio numerio perkėlimo buvo kreiptasi Aprašo 13 punkte nurodytu atveju.

27. Nepavykus perkelti abonentinio numerio, perleidėjas privalo prašymą perkelti abonentinį numerį pateikusiam galutiniam paslaugų gavėjui teikti viešąsias elektroninių ryšių paslaugas tol, kol pavyks užbaigti abonentinio numerio perkėlimo procesą. Šiame punkte nurodytu atveju perleidėjas privalo galutiniam paslaugų gavėjui teikti viešąsias elektroninių ryšių paslaugas tokiomis pačiomis sąlygomis, kokiomis buvo jam taikomos iki nepavykusio abonentinio numerio perkėlimo proceso pradžios. Šis punktas netaikomas, jei dėl abonentinio numerio perkėlimo buvo kreiptasi Aprašo 13 punkte nurodytu atveju.

28. Centrinės duomenų bazės administratorius privalo užtikrinti, kad abonentinio numerio perkėlimo procesas būtų įvykdytas per Aprašo 25 punkte nustatytą terminą. Centrinės duomenų bazės administratorius privalo informuoti gavėją ir perleidėją apie abonentinio numerio perkėlimo procesą ir nurodyti abonentinio numerio išjungimo ir aktyvavimo datą bei laiką ir reikalingas atlikti procedūras.

29. Perleidėjas ir gavėjas privalo vykdyti Aprašo 28 punkte nurodytus centrinės duomenų bazės administratoriaus nurodymus.

30. Gavėjas yra atsakingas už galutinio paslaugų gavėjo informavimą apie abonentinio numerio perkėlimą.

31. Centrinės duomenų bazės administratorius iki perkelto abonentinio numerio aktyvavimo privalo informuoti visus Lietuvos Respublikoje veikiančius viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjus, kurie naudojasi centrine duomenų baze, apie perkeltą abonentinį numerį ir perleidėjo bei gavėjo tinklų identifikavimo duomenis.

 

IV SKYRIUS

KOMPENSACIJA DĖL NEVYKDOMO AR NETINKAMAI VYKDOMO ABONENTINIO NUMERIO PERKĖLIMO

 

32. Viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, kuris nevykdo ar netinkamai vykdo Elektroninių ryšių įstatyme, Aprašo II ir (arba) III skyriuose nustatytų pareigų, įskaitant abonentinio numerio perkėlimo proceso vilkinimą arba piktnaudžiavimą juo, privalo išmokėti galutiniam paslaugų gavėjui, kurio teisė išlaikyti abonentinį numerį buvo pažeista, Aprašo 33 punkte nurodytą kompensaciją, išskyrus atvejus, kai viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas ir galutinis paslaugų gavėjas, kurio teisė išlaikyti abonentinį numerį buvo pažeista, susitaria dėl kitokios, nei Aprašo 33 punkte nurodyta, kompensacijos.

33. Kompensacija apskaičiuojama šia tvarka:

33.1. Tuo atveju, jeigu abonentinis numeris buvo perkeltas nesilaikant Aprašo 25 ir (arba) 26 punktuose nustatytų terminų, kompensacija apskaičiuojama abonentinio numerio perkėlimo vėlavimo dienų skaičių padauginus iš bazinio dydžio. Abonentinio numerio perkėlimo vėlavimo dienų skaičius yra dienų nuo abonentinio numerio perkėlimo datos, nurodytos prašyme perkelti abonentinį numerį, arba, jeigu prašyme perkelti abonentinį numerį nėra nurodyta abonentinio numerio perkėlimo data, nuo prašymo perkelti abonentinį numerį pateikimo gavėjui datos iki perkelto abonentinio numerio aktyvavimo datos, skaičius. Bazinis dydis yra Ryšių reguliavimo tarnybos skelbiamoje naujausioje metinėje elektroninių ryšių sektoriaus ataskaitoje nurodytos vidutinės pajamos (angl. Average Revenue per User) iš vieno abonento už viešąsias kalbinio ryšio paslaugas per mėnesį. Bazinis dydis parenkamas pagal viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo perkeliamu abonentiniu numeriu technologiją. Šiame papunktyje nurodyta kompensacija mokama už kiekvieną abonentinį numerį, kuris buvo perkeltas nesilaikant Aprašo 25 ir (arba) 26 punktuose nustatytų terminų.

33.2. Tuo atveju, jeigu abonentinis numeris nebuvo perkeltas, kompensacija apskaičiuojama Aprašo 33.1 papunktyje nurodytą bazinį dydį padauginus iš mėnesio, kurį turėjo būti perkeltas abonentinis numeris, kalendorinių dienų skaičiaus. Šiame papunktyje nurodyta kompensacija mokama už kiekvieną abonentinį numerį, kuris nebuvo perkeltas.

33.3. Kitais, nei Aprašo 33.1 ir 33.2 papunkčiuose nurodyti, atvejais galutiniam paslaugų gavėjui išmokama nuo 1 iki 10 Aprašo 33.1 papunktyje nurodytų bazinių dydžių kompensacija, atsižvelgiant į galutinio paslaugų gavėjo teisės išlaikyti abonentinį numerį pažeidimo pobūdį, trukmę, pasekmes ir kitas susijusias aplinkybes.

34. Galutinis paslaugų gavėjas, manantis, kad viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas pažeidė jo  teisę išlaikyti abonentinį numerį, privalo raštu kreiptis į atitinkamą viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimus.

35. Viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti galutinio paslaugų gavėjo kreipimąsi ir ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo galutinio paslaugų gavėjo kreipimosi gavimo dienos raštu atsakyti galutiniam paslaugų gavėjui.

36. Iškilus galutinio paslaugų gavėjo ir viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo ginčui, galutinis paslaugų gavėjas turi teisę kreiptis į Tarnybą, kad ši jo ginčą su viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėju išnagrinėtų ne teismo tvarka. Galutinis paslaugų gavėjas taip pat turi teisę kreiptis tiesiogiai į teismą.

 

V SKYRIUS

ABONENTINIO NUMERIO PERKĖLIMO, kai yra KEIČIAmas VIEŠŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIų PASLAUGŲ TEIKĖJas, ADMINISTRAVIMAS

 

37. Abonentinio numerio perkėlimas, kai yra keičiamas viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, vykdomas naudojant centrinę duomenų bazę, užtikrinančią galimybę nedelsiant bet kuriuo metu gauti apie bet kurį abonentinį numerį informaciją, kurios reikia perduodamai informacijai nukreipti į šį abonentinį numerį naudojančio viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo tinklą.

38. Centrinės duomenų bazės administratorius vadovaujasi Aprašu ir sutartimi su Tarnyba dėl centrinės duomenų bazės administravimo.

39. Centrinės duomenų bazės administratorius privalo užtikrinti galimybę Tarnybai nedelsiant elektroniniu būdu bet kuriuo metu gauti informaciją apie konkrečių viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjų perkeltus abonentinius numerius.

40. Centrinės duomenų bazės administratorius yra atsakingas už centrinės duomenų bazės sukūrimą ir administravimą. Centrinės duomenų bazės administratorius, konsultuodamasis su Lietuvos Respublikoje veikiančiais viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjais, parengia naudojimosi centrine duomenų baze sąlygas, įskaitant finansinius, techninius ir administracinius reikalavimus, kad būtų užtikrintas abonentinio numerio perkėlimas, kai yra keičiamas viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, naudojant centrinę duomenų bazę, ir suderina šias sąlygas su Tarnyba.

41. Centrinės duomenų bazės administratorius, nustatydamas techninius naudojimosi centrine duomenų baze reikalavimus, privalo vadovautis tarptautiniais, Europos ir kitų regioninių standartizacijos organizacijų standartais, taip pat techninėmis specifikacijomis ir rekomendacijomis.

42. Centrinės duomenų bazės administratorius privalo savo interneto svetainėje skelbti naudojimosi centrine duomenų baze sąlygas, įskaitant finansines, technines ir administracines sąlygas.

43. Viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai privalo, suderinę su centrinės duomenų bazės administratoriumi, atlikti visus būtinus techninius pakeitimus savo tinkle, kad galėtų užtikrinti abonentinių numerių perkėlimą, kai yra keičiamas viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, naudojant centrinę duomenų bazę.

44. Viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai finansuoja centrinės duomenų bazės administratoriaus veiklą reguliariai mokamais užmokesčiais, proporcingais jiems skirtų abonentinių numerių skaičiui.

45. Konkretūs užmokesčiai, mokėtini pagal Aprašo 44 punktą, taip pat kiti užmokesčiai už centrinės duomenų bazės administratoriaus teikiamas paslaugas nustatomi pagal centrinės duomenų bazės administratoriaus ir Tarnybos sudarytą sutartį dėl centrinės duomenų bazės administravimo.

46. Centrinės duomenų bazės administratorius kiekvienais metais, pasibaigus finansiniams metams, ne vėliau kaip per 5 mėnesius pateikia Tarnybai metinę veiklos, įskaitant ir finansinę, ataskaitą už praėjusius finansinius metus (įskaitant ir nepilnus finansinius metus).

47. Centrinės duomenų bazės administratorius privalo vykdyti visus Tarnybos nurodymus, susijusius su Aprašo įgyvendinimu, įskaitant ir nurodymus dėl centrinės duomenų bazės funkcijų vykdymo nutraukimo procedūros.

48. Tarnyba informuoja centrinės duomenų bazės administratorių apie naujai viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjams Tarnybos suteiktą ar panaikintą teisę naudoti abonentinius numerius.

 

VI SKYRIUS

CENTRINĖS DUOMENŲ BAZĖS ADMINISTRATORIAUS IŠRINKIMAS IR FUNKCIJŲ VYKDYMO PABAIGA

 

49. Tarnyba viešo konkurso tvarka išrenka centrinės duomenų bazės administratorių. Viešo konkurso sąlygas nustato Tarnyba.

50. Viešo konkurso sąlygose nurodoma:

50.1. konkurso pasiūlymų pateikimo vieta ir laikas, reikalaujamas pasiūlymo turinys;

50.2. konkurso dalyvių pasiūlymų įvertinimo laikas ir vertinimo kriterijai;

50.3. atvejai, kuriais pasiūlymai gali būti laikomi neatitinkančiais konkurso sąlygų reikalavimų;

50.4. sutarties, kuri bus pasirašyta su Tarnyba dėl centrinės duomenų bazės administravimo, projektas;

50.5. konkurso vykdymo ir konkurso laimėtojo išrinkimo tvarka;

50.6. kitos sąlygos.

51. Viešo konkurso sąlygų projektas skelbiamas Tarnybos interneto svetainėje. Viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai turi teisę per Tarnybos nustatytą terminą, kuris turi būti ne trumpesnis kaip 30 kalendorinių dienų nuo viešo konkurso sąlygų projekto paskelbimo Tarnybos interneto svetainėje dienos, pateikti savo pastabas dėl viešo konkurso sąlygų projekto.

52. Informacija apie viešą konkursą skelbiama Tarnybos interneto svetainėje www.rrt.lt.

53. Tarnyba viešo konkurso tvarka išrenka centrinės duomenų bazės administratorių 5 metų terminui. Pasibaigus šiam terminui, centrinės duomenų bazės administratorius savo funkcijų vykdymą nutraukia funkcijas perėmus šio skyriaus ir viešo konkurso sąlygų nustatyta tvarka išrinktam centrinės duomenų bazės administratoriui, išskyrus atvejus, kai Aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka ir sąlygomis sutartis dėl centrinės duomenų bazės administravimo pratęsiama.

54. Centrinės duomenų bazės administratorius turi teisę nutraukti Apraše nustatytų funkcijų vykdymą laikydamasis sutarties dėl centrinės duomenų bazės administravimo sąlygų ir tik perdavęs funkcijas centrinės duomenų bazės administratoriui, išrinktam Aprašo nustatyta tvarka. Tokiu atveju centrinės duomenų bazės administratorius, pageidaujantis nutraukti veiklą, privalo ne vėliau kaip prieš 8 mėnesius iki numatomo veiklos nutraukimo apie tai raštu informuoti Tarnybą ir nurodyti numatomo veiklos nutraukimo datą. Šis punktas netaikomas, kai veikla nutraukiama Aprašo 53 punkte nurodytu atveju.

 

 

VII SKYRIUS

SUTARTIES DĖL CENTRINĖS DUOMENŲ BAZĖS ADMINISTRAVIMO PRATĘSIMAS

 

55. Viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai, kurie naudojasi centrinės duomenų bazės paslaugomis ir kuriems yra suteikta teisė naudoti ne mažiau kaip 70 procentų visų Tarnybos paskirtų ryšio numerių, turi teisę raštu pateikti Tarnybai bendrą prašymą pratęsti su esamu centrinės duomenų bazės administratoriumi sudarytą sutartį dėl centrinės duomenų bazės administravimo. Šis prašymas turi būti pateiktas ne vėliau kaip prieš 8 mėnesius iki Aprašo 53 punkte nurodyto termino pabaigos.

56. Tarnyba, gavusi Aprašo 55 punkte nurodytą prašymą, apie tai raštu informuoja esamą centrinės duomenų bazės administratorių ir nustato ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų terminą raštu informuoti Tarnybą, ar jis pageidauja tęsti centrinės duomenų bazės administratoriaus funkcijų vykdymą su Tarnyba sudarytoje sutartyje dėl centrinės duomenų bazės administravimo nustatytomis sąlygomis.

57. Esamam centrinės duomenų bazės administratoriui per Tarnybos pagal Aprašo 56 punktą nustatytą terminą raštu informavus apie pageidavimą tęsti centrinės duomenų bazės administratoriaus funkcijų vykdymą su Tarnyba sudarytoje sutartyje dėl centrinės duomenų bazės administravimo nustatytomis sąlygomis, Tarnyba dėl sutarties su esamu centrinės duomenų bazės administratoriumi pratęsimo viešai konsultuojasi Tarnybos patvirtintose Viešo konsultavimosi taisyklėse nustatyta tvarka ir sąlygomis.

58. Tarnyba, įvertinusi viešo konsultavimosi metu gautas motyvuotas suinteresuotų asmenų pastabas ir (arba) pasiūlymus, turi teisę pratęsti sutartį dėl centrinės duomenų bazės administravimo 5 metų terminui. Sutarties dėl centrinės duomenų bazės administravimo pratęsimų, atliekamų mutatis mutandis taikant šiame skyriuje nustatytą tvarką, skaičius neribojamas.

59. Tuo atveju, jeigu Aprašo 55 punkte nurodytas prašymas yra pateiktas nesilaikant Aprašo 55 punkte nustatytos tvarkos ir (arba) sąlygų arba jei esamas centrinės duomenų bazės administratorius per Tarnybos pagal Aprašo 56 punktą nustatytą terminą raštu neinformuoja apie savo pageidavimą arba informuoja, kad nepageidauja su Tarnyba sudarytoje sutartyje dėl centrinės duomenų bazės administravimo nustatytomis sąlygomis tęsti centrinės duomenų bazės administratoriaus funkcijų vykdymą, centrinės duomenų bazės administratorius išrenkamas Aprašo VI skyriaus nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

60. Viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai už Aprašo nesilaikymą atsako Elektroninių ryšių įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.

61. Tarnybos veiksmai ar neveikimas, susiję su Aprašo nuostatų taikymu ir įgyvendinimu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

 

Galutinio paslaugų gavėjo teisės išlaikyti

abonentinį numerį užtikrinimo sąlygų ir tvarkos

aprašo

priedas

 

 

(Prašymo perkelti abonentinį numerį forma)

 

________________________________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė)

_______________________________________________________________________________________

(juridinio asmens arba fizinio asmens kodas)

_______________________________________________________________________________________

(juridinio asmens buveinės arba fizinio asmens nuolatinės gyvenamosios vietos adresas)

_______________________________________________________________________________________

(ryšio numeris, el. pašto adresas)

 

___________________________________________

(gavėjo* pavadinimas)

___________________________________________

(adresas)

___________________________________________

(ryšio numeris, el. pašto adresas)

 

 

PRAŠYMAS PERKELTI ABONENTINĮ (-IUS) NUMERĮ (-IUS)

 

______________ Nr. __________

(data)                          

 

1. Prašomas (-i) perkelti abonentinis (-iai) numeris (-iai):_______________________________

 

2. Perleidėjo** pavadinimas:_____________________________________________________

 

3. Pageidaujama abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo data***:______________________

 

4. Šį prašymą pateikiantis asmuo yra perleidėjo abonentas, t. y. su perleidėju yra sudaręs elektroninių ryšių paslaugų teikimo sutartį, pagal kurią jam yra suteiktas (-i) prašomas (-i) perkelti abonentinis (-iai) numeris (-iai):

 

TAIP   

 

NE

 

5. Tuo atveju, jeigu šio prašymo 4 punkte buvo pažymėta „NE“:

5.1. informacija apie perleidėjo abonentą, t. y. asmenį, su perleidėju sudariusį elektroninių ryšių paslaugų teikimo sutartį, pagal kurią jam yra suteiktas (-i) prašomas (-i) perkelti abonentinis (-iai) numeris (-iai):

_______________________________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas ir kodas arba

_______________________________________________________________________________________

fizinio asmens vardas, pavardė ir asmens kodas)

 

5.2. prie šio prašymo yra pridedamas šio prašymo 5.1 papunktyje nurodyto asmens sutikimas:

5.2.1. leisti perkelti jam perleidėjo suteiktą (-us) šio prašymo 1 punkte nurodytą (-us) abonentinį (-ius) numerį (-ius);

5.2.2. kad jo duomenys būtų perduoti centrinės duomenų bazės administratoriui abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo tikslais.

6. Esu supažindintas, kad:

6.1. šio prašymo 1 punkte nurodytas (-i) prašomas (-i) perkelti abonentinis (-iai) numeris (-iai) negali būti perkeltas (-i), jeigu:

6.1.1. šis (šie) abonentinis (-iai) numeris (-iai), juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, juridinio asmens arba fizinio asmens kodas nesutampa su perleidėjo turimais duomenimis apie abonentą, kuriam šie numeriai buvo suteikti;

6.1.2. šis (-ie) abonentinis (-iai) numeris (-iai) jau perkeliamas (-i);

6.2. šis prašymas gali būti atsiimtas likus ne mažiau kaip vienai darbo dienai iki šio prašymo 3 punkte nurodytos datos;

6.3. įvykdžius šio prašymo 1 punkte nurodyto (-ų) abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimą, perleidėjo viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimas bus nutrauktas;

6.4. šio prašymo 1 punkte nurodyto (-ų) abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo procesas iki perkelto (-ų) abonentinio (-ių) numerio (-ių) aktyvavimo turi užtrukti ne ilgiau kaip vieną darbo dieną nuo abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo datos;

6.5. šio prašymo 1 punkte nurodyto (-ų) abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimas neatleidžia nuo civilinės atsakomybės už su perleidėju sudarytos elektroninių ryšių paslaugų teikimo sutarties sąlygų pažeidimą.

7. Sutinku, kad mano duomenys būtų perduoti centrinės duomenų bazės administratoriui abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo tikslais.

8. Patvirtinu, kad šiame prašyme pateikta informacija yra teisinga (nemelaginga).

 

PRIDEDAMA. Šio prašymo 5.1 papunktyje nurodyto asmens sutikimas leisti perkelti jam perleidėjo suteiktą (-us) šio prašymo 1 punkte nurodytą (-us) numerį (-ius) ir kad jo duomenys būtų perduoti centrinės duomenų bazės administratoriui abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo tikslais, ______ l.

___________

_____________                                         ______________                 ______________________________      

(Juridinio asmens vadovo ar jo                                    (Parašas)                                             (Vardas ir pavardė)

įgalioto asmens pareigos)****

 

_________________________

* Gavėjas – viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, kurio teikiamomis viešosiomis elektroninių ryšių paslaugomis galutinis viešųjų elektroninių ryšių paslaugų gavėjas pageidauja naudotis išlaikydamas abonentinį numerį, naudojamą ar naudotą kito viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo teikiamoms ar teiktoms viešosioms elektroninių ryšių paslaugoms gauti.

** Perleidėjas – viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, kurio esamas ar buvęs galutinis viešųjų elektroninių ryšių paslaugų gavėjas pageidauja naudotis kito viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo teikiamomis viešosiomis elektroninių ryšių paslaugomis išlaikydamas abonentinį numerį, naudojamą ar naudotą šio viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo teikiamoms ar teiktoms viešosioms elektroninių ryšių paslaugoms gauti.

*** Nenurodžius abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo datos, abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo data laikoma šio prašymo pateikimo gavėjui data.

**** Nurodoma, jeigu prašymą pateikia juridinis asmuo.

 

___________

_________________

TAR pastaba. Nauja redakcija.

Nr. (1.9E)1V-259, 2022-04-08, paskelbta TAR 2022-04-08, i. k. 2022-07404

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-1086, 2011-11-07, Žin., 2011, Nr. 134-6392 (2011-11-10), i. k. 11111RRISAK01V-1086

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 1V-460 "Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-964, 2012-07-27, Žin., 2012, Nr. 91-4767 (2012-07-31), i. k. 11211RRISAK001V-964

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 1V-460 "Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-658, 2014-05-06, paskelbta TAR 2014-05-06, i. k. 2014-05134

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 1V-460 „Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. (1.9E)1V-310, 2020-03-26, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06101

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 1V-460 „Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. (1.9E)1V-259, 2022-04-08, paskelbta TAR 2022-04-08, i. k. 2022-07404

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 1V-460 „Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo