Suvestinė redakcija nuo 2018-05-24

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 16-645, i. k. 1092330ISAK0003D-60

 

Nauja redakcija nuo 2018-05-24:

Nr. 3D-327, 2018-05-23, paskelbta TAR 2018-05-23, i. k. 2018-08259

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VYNO RĖMIMO VEIKSMŲ TREČIŲJŲ VALSTYBIŲ RINKOSE ADMINISTRAVIMO IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. vasario 5 d. Nr. 3D-60

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1308/2013, kuriuo nustatomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas ir panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 922/72, (EEB) Nr. 234/79, (EB) Nr. 1037/2001 ir (EB) Nr. 1234/2007 (OL 2013 L 347, p. 671), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2017/2393 (OL 2017 L 350, p. 15), 2016 m. balandžio 15 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2016/1149, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatos dėl nacionalinių vyno sektoriaus paramos programų ir iš dalies keičiamas Komisijos reglamentas (EB) Nr. 555/2008 (OL 2016 L 190, p. 1), 2016 m. balandžio 15 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2016/1150, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatų dėl nacionalinių vyno sektoriaus paramos programų taikymo taisyklės (OL 2016 L 190, p. 23), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. vasario 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2017/256 (OL 2017 L 38, p. 37), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 11 d. nutarimu Nr. 987 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio garantijų fondo priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ ir atsižvelgdamas į Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2014–2018 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. 3D-727 „Dėl Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2014–2018 metų programos patvirtinimo ir dėl žemės ūkio ministro 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymo Nr. 3D-654 „Dėl Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2009–2013 metų programos patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“,

t v i r t i n u Vyno rėmimo veiksmų trečiųjų valstybių rinkose administravimo ir kontrolės taisykles (pridedama).

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS                                                           KAZYS STARKEVIČIUS

 

SUDERINTA                                                   SUDERINTA

Lietuvos Respublikos valstybinės                     Lietuvos Respublikos finansų

maisto ir veterinarijos tarnybos                         ministerijos 2009-01-27 raštu

2009-01-27 raštu Nr. B6-(1.19)-152                 Nr. (1.16-0203)-5K-

0901602)-6K-0900874

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2018 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. 3D-327

 

VYNO RĖMIMO VEIKSMŲ TREČIŲJŲ VALSTYBIŲ RINKOSE

ADMINISTRAVIMO IR KONTROLĖS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vyno rėmimo veiksmų trečiųjų valstybių rinkose administravimo ir kontrolės taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1308/2013, kuriuo nustatomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas ir panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 922/72, (EEB) Nr. 234/79, (EB) Nr. 1037/2001 ir (EB) Nr. 1234/2007 (OL 2013 L 347, p. 671), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2017/2393 (OL 2017 L 350, p. 15), 2016 m. balandžio 15 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2016/1149, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatos dėl nacionalinių vyno sektoriaus paramos programų ir iš dalies keičiamas Komisijos reglamentas (EB) Nr. 555/2008 (OL 2016 L 190, p. 1), 2016 m. balandžio 15 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2016/1150, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatų dėl nacionalinių vyno sektoriaus paramos programų taikymo taisyklės (OL 2016 L 190, p. 23), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. vasario 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2017/256 (OL 2017 L 38, p. 37), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 11 d. nutarimu Nr. 987 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio garantijų fondo priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ ir atsižvelgiant į Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2014–2018 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. 3D-727 „Dėl Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2014–2018 metų programos patvirtinimo ir dėl žemės ūkio ministro 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymo Nr. 3D-654 „Dėl Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2009–2013 metų programos patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“.

2. Šių taisyklių tikslas – nustatyti Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2014–2018 metų programos administravimo tvarką.

 

II SKYRIUS

TAISYKLĖSE VARTOJAMI SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

3. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai:

3.1. ES Europos Sąjunga.

3.2. Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

3.3. Nacionalinė mokėjimo agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

3.4. Rinkos reguliavimo agentūra – valstybės įmonė Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra.

3.5. VMVT – Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Finansiniai metai – Europos žemės ūkio garantijų fondo (toliau – EŽŪGF) ataskaitinis laikotarpis, kuris prasideda praėjusių kalendorinių metų spalio 16 d. ir baigiasi einamųjų kalendorinių metų spalio 15 d.

4.2. Paramos gavėjaspareiškėjas, kuris atitinka visus taisyklėse nustatytus reikalavimus paramai gauti ir su kuriuo pasirašoma paramos sutartis.

4.3. Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2014–2018 metų programa (toliau – Nacionalinė vyno programa) – pagal reglamento (ES) Nr. 1308/2013 41 straipsnyje nustatytą tvarką Ministerijos parengta ir Europos Komisijai pateikta bei įsigaliojusi programa Lietuvoje gaminamo vyno pardavimo skatinimui 2014–2018 metais trečiųjų valstybių rinkose remti.

4.4. Paramos paraiška pagal Nacionalinę vyno programą (toliau – paramos paraiška) – taisyklių 1 priede nustatytos formos dokumentas, kurį pareiškėjas, siekiantis gauti paramą pagal Nacionalinę vyno programą, šių taisyklių nustatyta tvarka teikia Rinkos reguliavimo agentūrai.

4.5. Paramos sutartis – paramos gavėjo ir Rinkos reguliavimo agentūros pasirašomas dokumentas, kuriame nustatomos šalių teisės, pareigos ir sąlygos, susijusios su parama, skiriama paramos gavėjui taisyklių 13 punkte nustatytai veiklai įgyvendinti.

4.6. Pareiškėjas – Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre įregistruotas juridinis asmuo (vyno gamintojas, vyno sektoriui atstovaujanti profesinė, gamintojų arba tarpšakinė organizacija, vyno gamintojų organizacijų asociacija, laikinoji dviejų ar daugiau gamintojų asociacija), teikiantis paramos paraišką pagal Nacionalinę vyno programą.

4.7. Vyno gamintojas – Lietuvos Respublikoje įregistruota įmonė, turinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento išduotą alkoholio produktų gamybos licenciją ir gaminanti vyną.

4.8. Vyno metaiEuropos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 6 straipsnio d) punkte nurodytas prekybos metų vyno sektoriuje laikotarpis (nuo rugpjūčio 1 d. iki kitų metų liepos 31 d.).

III SKYRIUS

PAREIŠKĖJUI KELIAMI REIKALAVIMAI

 

5. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

5.1. pateikti paramos paraišką, kurioje turi būti numatytos veiklos priemonės vyno pardavimo skatinimui trečiųjų valstybių rinkose, siekiant didinti konkurencingumą vyno:

5.1.1. kuriam suteikta vyninės vynuogių veislės nuoroda, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 2 dalyje;

5.1.2. kuris pagamintas įmonėje, turinčioje Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento išduotą alkoholio produktų gamybos licenciją.

5.2. neturėti mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas ir nėra priimtas galutinis sprendimas), ir įsiskolinimų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui bei vykdyti įsipareigojimus Lietuvos Respublikos muitinei;

5.3. nebūti gavęs paramos toms pačioms priemonių biudžete ir finansavimo plane numatytoms išlaidoms finansuoti iš Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse programos, nurodytos 2014 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 3/2008 (OL 2014 L 317, p. 56), (toliau – Informavimo ir pardavimo skatinimo programa) ir jokių kitų nacionalinių bei ES programų;

5.4. nebūti nariu ir nedalyvauti veikloje gamintojų organizacijos, asociacijos ar panašaus darinio, kuris yra pateikęs paraišką gauti paramą tose pačiose trečiųjų valstybių rinkose pagal Informavimo ir pardavimo skatinimo programą arba bet kokią kitą nacionalinę ar ES programą panašiai ar tokiai pat veiklai ar veiksmams, kaip numatyta pagal Nacionalinę vyno programą;

5.5. nebūti gavęs paramos veiklai, kurios neįgyvendino arba neužbaigė, galiojančios Nacionalinės vyno programos laikotarpiu. Ši nuostata taikoma tiems paramos gavėjams, kurie turi (turėjo) pasirašytą paramos sutartį su Rinkos reguliavimo agentūra ir kurie nepateikė mokėjimo prašymo ar šį prašymą už atitinkamą tuo laikotarpiu veiklą pateikė pavėluotai ir (ar) nusprendė neįgyvendinti veiklos, kuriai buvo paskirta parama, arba ją nutraukti;

5.6. turėti VMVT išduotą sertifikatą, vadovaujantis Įmonių, gaminančių vynus iš nurodytų vyninių vynuogių veislės ar derliaus metų, sertifikavimo ir kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. rugpjūčio 20 d. įsakymu Nr. 3D-768 „Dėl Įmonių, gaminančių vynus iš nurodytų vyninių vynuogių veislės ar derliaus metų, sertifikavimo ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“.

IV SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKOS IR KITŲ DOKUMENTŲ TEIKIMO TVARKA IR REIKALAVIMAI

 

6. Norėdamas gauti paramą, pareiškėjas Rinkos reguliavimo agentūrai pateikia paramos paraišką (1 priedas), pasirašytą pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens. Paramos paraiška pateikiama asmeniškai pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens arba siunčiama registruotu laišku, arba įteikiama pašto kurjerio (atspausdinta ir įrašyta į kompiuterinę laikmeną Microsoft Word ir PDF formatais), arba elektroniniu paštu (Microsoft Word ir PDF formatais) kvietime teikti paramos paraiškas nurodytais adresais.

7. Rinkos reguliavimo agentūrai pareikalavus pareiškėjas pateikia ir kitus dokumentus, reikalingus įsitikinti, ar pareiškėjas atitinka Reglamentuose (ES) Nr. 1308/2013, 2016/1149, 2016/1150 ir šiose taisyklėse keliamus reikalavimus.

8. Rinkos reguliavimo agentūra, suderinusi su Ministerija, kvietimą teikti paramos paraiškas pagal galiojančią Nacionalinę vyno programą interneto svetainėje www.litfood.lt skelbia vieną kartą per metus. Paramos paraiškų priėmimo laikotarpis yra 30 kalendorinių dienų. Rinkos reguliavimo agentūra kvietime nurodo paramos paraiškų priėmimo laikotarpio pradžios ir pabaigos datas.

9. Pareiškėjai dėl papildomos informacijos gali kreiptis skelbime teikti paramos paraiškas nurodytu adresu, telefonais, faksu ar elektroniniu paštu.

10. Rinkos reguliavimo agentūra, gavusi paramos paraišką, ją užregistruoja, suteikdama registracijos numerį ir nurodydama jos gavimo datą.

11. Paramos paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam laikotarpiui, nepriimamos.

12. Pateiktų ir užregistruotų paramos paraiškų atsiėmimas nesibaigus paramos paraiškų teikimo laikotarpiui vykdomas laisva forma kreipiantis raštu į Rinkos reguliavimo agentūrą su prašymu atsiimti paramos paraišką, priežasčių nurodymas neprivalomas. Jei pareiškėjas nusprendė atsiimti priimtą ir užregistruotą paramos paraišką pasibaigus paramos paraiškų teikimo laikotarpiui, jis nedelsdamas privalo kreiptis į Rinkos reguliavimo agentūrą raštu, nurodydamas tokio sprendimo priežastis.

V SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA, JOS PRIEMONĖS IR PARAMOS PARAIŠKŲ TINKAMUMO REIKALAVIMAI

 

13. Veikla, kuriai skiriama parama, yra Lietuvoje gaminamo vyno pardavimo skatinimas trečiosiose valstybėse, taip siekiant didinti tų vynų konkurencingumą, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 1 dalies b) punkte.

14. Kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 2 dalyje, vykdant veiklą ES vynų pardavimo skatinimas trečiųjų valstybių rinkose gali būti sudarytas tik iš vienos ar daugiau toliau išvardytų priemonių:

14.1. viešųjų ryšių, pardavimo skatinimo arba reklamos priemonės, kuriomis pirmiausia  pabrėžiami aukšti Sąjungos produktų standartai, ypač kalbant apie kokybės, maisto saugos arba aplinkos aspektus;

14.2. dalyvavimas tarptautinės svarbos renginiuose, mugėse arba parodose;

14.3. informavimo kampanijos, ypač susijusios su Sąjungos sistemomis, taikomomis kilmės vietos bei geografinėmis nuorodomis ir ekologinei gamybai;

14.4. naujų rinkų tyrimai, reikalingi prekybos rinkoms plėsti;

14.5. tyrimai informavimo ir pardavimo skatinimo priemonių taikymo rezultatams įvertinti.

15. Kaip nurodyta Reglamento (ES) 2016/1149 9 straipsnyje, vykdant veiklą ir ją sudarančias priemones, trečiųjų valstybių rinkose skatinamas ES vynų pardavimas su sąlyga, kad:

15.1. produktai skirti tiesiogiai vartoti ir yra galimybių juos eksportuoti ar pateikti galimoms naujoms realizavimo rinkoms trečiosiose valstybėse;

15.2. remiama veikla yra aiškiai apibrėžta, įskaitant nuorodą į produktus, kuriuos galima įtraukti, rinkodaros veiksmus ir numatomas išlaidas;

15.3. informaciniai arba pardavimo skatinimo pranešimai grindžiami vynui būdingomis savybėmis ir atitinka trečiosiose valstybėse, kurioms jie skirti, taikomus teisės aktus.

16. Gavusi įmonės paraišką, Rinkos reguliavimo agentūra:

16.1. Licencijų informacinėje sistemoje patikrina informaciją, o jos neaptikęs raštu (elektroninėmis priemonėmis ar laišku) kreipiasi į Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentą, prašydamas pateikti informaciją, kad pareiškėjas turi šio departamento nustatyta tvarka išduotą alkoholio produktų gamybos licenciją;

16.2. VMVT kompetencijoje esančiose valstybės informacinėse sistemose patikrina informaciją, o jos neaptikęs raštu (elektroninėmis priemonėmis ar laišku) kreipiasi į VMVT, prašydamas pateikti informaciją, kad pareiškėjas turi šios tarnybos nustatyta tvarka išduotą sertifikatą pagal Įmonių, gaminančių vynus iš nurodytų vyninių vynuogių veislės ar derliaus metų, sertifikavimo ir kontrolės taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. rugpjūčio 20 d. įsakymu Nr. 3D-768 „Dėl Įmonių, gaminančių vynus iš nurodytų vyninių vynuogių veislės ar derliaus metų, sertifikavimo ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“.

17. Kaip nurodyta Reglamento (ES) 2016/1149 10 straipsnyje, Rinkos reguliavimo agentūra, vertindama paraiškų atitiktį reikalavimams, patikrina, ar paraiškos atitinka šiuos tinkamumo reikalavimus:

17.1. pareiškėjo paramos paraiškoje nurodyta veikla ir ją sudarančios priemonės yra aiškiai apibrėžtos, detaliai aprašant pardavimo skatinimo veiklą, ją sudarančius veiksmus ir numatomas išlaidas;

17.2. pareiškėjo pateikti įrodymai, kad siūlomos veiklos išlaidos neviršija įprastų rinkos normų;

17.3. pareiškėjo pateikti dokumentai, pagrindžiantys, kad jam pakanka techninių pajėgumų prisitaikyti prie konkrečių prekybos su trečiosiomis valstybėmis apribojimų ir išteklių kuo veiksmingesniam veiklos įgyvendinimui užtikrinti;

17.4. pareiškėjo pateikti dokumentai, įrodantys, kad kokybiškų produktų kiekio pakaks numatomai padidėjusiai rinkos paklausai tenkinti vėlesniais metais po to, kai bus užbaigta pardavimo skatinimo veikla;

17.5. pareiškėjo siūlomų strategijų ir nustatytų tikslų suderinamumas, taip pat tikėtinas poveikis ir pažanga, padaryta didinant atitinkamų produktų paklausą.

VI SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR PIRMUMO KRITERIJAI

 

18. Rinkos reguliavimo agentūra per 20 darbo dienų nuo paraiškų priėmimo laikotarpio pabaigos atlieka paramos paraiškose pateiktų duomenų tikrinimą ir paramos paraiškų tinkamumo vertinimą pagal taisyklių 15, 16 ir 17 punktuose nurodytus reikalavimus.

19. Jeigu Rinkos reguliavimo agentūra nustato, kad paramos paraiška neatitinka tinkamumo reikalavimų ir (arba) yra netinkamai užpildyta ir (arba) pateikti netinkamai užpildyti susiję dokumentai, ir (arba) pateikti ne visi susiję dokumentai, ir (arba) numatytos patirti išlaidos neatitinka reikalavimų, ji išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie paramos paraiškoje nustatytus neatitikimus, nustatydama terminą (iki 10 darbo dienų), per kurį pareiškėjas privalo pateikti tinkamai užpildytą paramos paraišką ir (arba) dokumentus.

20. Rinkos reguliavimo agentūra, per pranešime nustatytą terminą gavusi iš pareiškėjo pataisytą paramos paraišką ir (arba) kitus reikiamus dokumentus, per 5 darbo dienas atlieka pakartotinį paraiškos vertinimą, kurio rezultatai yra galutiniai.

21. Jeigu pareiškėjas per pranešime nustatytą terminą nepateikia prašomos informacijos ir (arba) dokumentų ar pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, arba paramos paraiška neatitinka Reglamentų (ES) Nr. 1308/2013, (ES) 2016/1149 ir (ES) 2016/1150 bei šių taisyklių reikalavimų, ji atmetama. Rinkos reguliavimo agentūra apie priimtą sprendimą atmesti paramos paraišką, nurodydama paramos paraiškos atmetimo priežastis, pareiškėją informuoja raštu per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

22. Atlikus paramos paraiškų tinkamumo vertinimą, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2016/1149 11 straipsnyje, pirmenybė teikiama ir atitinkami vertinimo balai suteikiami:

22.1. naujiems paramos gavėjams, kurie galiojančios Nacionalinės vyno programos laikotarpiu nėra gavę Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 1 dalies b punkte nurodytos paramos, jiems suteikiant 20 balų;

22.2. paramos gavėjams, kurie siekia vykdyti veiklą naujoje trečiojoje valstybėje arba naujoje trečiosios valstybės rinkoje, kuriai jie galiojančios Nacionalinės vyno programos laikotarpiu  nėra gavę Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 1 dalies b punkte nurodytos paramos, jiems suteikiant 20 balų;

22.3. paramos gavėjams, kurie galiojančios Nacionalinės vyno programos  laikotarpiu yra gavę paramą, teikiantiems paramos paraišką jų veiklos pratęsimui toje pačioje trečiojoje valstybėje, jiems suteikiant 10 balų.

23. Minimalus balų skaičius paramai gauti yra 10 balų.

24. Rinkos reguliavimo agentūra, po to, kai atlieka paramos paraiškose pateiktų duomenų tikrinimą ir paramos paraiškų vertinimą pagal taisyklių 16, 17 ir 22 punktuose nurodytus tinkamumo reikalavimus ir pirmumo kriterijus, sudaro atrinktų paramos paraiškų sąrašą suteiktų balų mažėjimo tvarka (pirma sąraše – daugiausia balų įvertinta paramos paraiška, paskutinė – mažiausiai balų įvertinta, bet reikalavimus atitinkanti paramos paraiška). Jei bendra prašomų lėšų suma kiekvieniems finansiniams metams yra mažesnė arba lygi, negu nustatyta Nacionalinės vyno programos priede, lėšos skiriamos visiems į sąrašą įtrauktiems pareiškėjams.

25. Jei bendra sąraše esančiose paramos paraiškose prašomų lėšų suma kiekvieniems finansiniams metams yra didesnė, negu nustatyta Nacionalinės vyno programos priede, lėšos, kol jų užteks, yra skiriamos proporcingai pagal balų sumą. Daugiausia balų surinkusiam pareiškėjui skiriama 100 procentų jo prašomų lėšų sumos. Jei yra du ar daugiau po lygiai balų surinkusių pareiškėjų, jiems skiriamos lėšos mažinamos proporcingai po lygiai. Pareiškėjai, kuriems paramos lėšų neužteko, gali vėl teikti paramos paraiškas kitais metais, tačiau dėl to pirmenybė jiems nebus suteikiama ir jų paramos paraiškos kartu su naujai teikiamomis dalyvaus vertinime ir atrankoje bendra tvarka.

VII SKYRIUS

PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

26. Rinkos reguliavimo agentūra per 10 darbo dienų nuo paraiškų vertinimo proceso pabaigos priima galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo.

27. Apie priimtą sprendimą Rinkos reguliavimo agentūra raštu informuoja pareiškėjus per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

28. Jei paramai skiriamos sumažintos lėšos, pareiškėjas, įvertinęs, ar šių lėšų pakaks įgyvendinti jo paramos paraiškoje numatytai veiklai ir jos priemonėms bei norimiems rezultatams pasiekti:

28.1. turi teisę atsiimti paramos paraišką ir toliau nedalyvauti Nacionalinėje vyno programoje, o apie tokį savo sprendimą turi nedelsdamas informuoti raštu Rinkos reguliavimo agentūrą;

28.2. turi informuoti Rinkos reguliavimo agentūrą apie apsisprendimą toliau dalyvauti Nacionalinėje vyno programoje bei per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo dienos jai pateikti patikslintą paramos paraišką ir joje nurodytas paramos priemones ir veiksmus, atsižvelgdamas į jam skiriamą sumažintą lėšų sumą.

29. Rinkos reguliavimo agentūra ir pareiškėjai, dėl kurių priimtas sprendimas skirti paramą, per 30 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos pasirašo paramos sutartį.

30. Per taisyklių 29 punkte nurodytą laikotarpį dėl pareiškėjo kaltės nepasirašius paramos sutarties, sprendimas skirti paramą tam pareiškėjui panaikinamas.

31. Rinkos reguliavimo agentūra per 2 darbo dienas nuo paramos sutarties pasirašymo jos kopiją bei priimtos paramos paraiškos kopiją elektroniniu būdu pateikia Ministerijai, Nacionalinei mokėjimo agentūrai ir išsiunčia pranešimą VMVT. Pranešime VMVT turi būti nurodyti vynų, kurių rėmimas trečiųjų valstybių rinkose numatytas paramos paraiškoje, pavadinimai, gamintojai bei laikotarpis, per kurį bus remiamos konkrečios vynų rūšys pagal konkrečias priemones trečiųjų valstybių rinkose.

VIII SKYRIUS

LĖŠOS PARAMAI ĮGYVENDINTI IR JŲ KOMPENSAVIMAS

 

32. Patvirtintų paramos paraiškose numatytų priemonių vykdymas finansuojamas paramos gavėjo ir EŽŪGF lėšomis. EŽŪGF lėšomis kompensuojama ne daugiau kaip 50 procentų patvirtintos paramos paraiškos reikalavimus atitinkančių išlaidų, kaip tai yra numatyta Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 3 dalyje, ir neviršijant šio Reglamento VI priede Lietuvai atitinkamiems finansiniams metams nustatytos sumos.

33. Reikalavimus atitinkančių ir neatitinkančių išlaidų pavyzdžiai pateikiami šių taisyklių 2 priede.

34. Kompensuojamos tik tokios paramos gavėjo išlaidos, kurios patirtos nuo paramos sutarties ir (arba) patikslintos dėl paramos gavimo laikotarpio pratęsimo ar dėl paramos paraiškos keitimo paramos sutarties pasirašymo iki jos galiojimo pabaigos.

IX SKYRIUS

PARAMOS GAVIMO LAIKOTARPIO PRATĘSIMAS

 

35. Paramos gavimo laikotarpis gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgiau kaip dvejiems metams arba du kartus ne ilgiau kaip vieniems metams kiekvieno pratęsimo atveju, jei toks pratęsimas pagrįstas atsižvelgiant į veiklos poveikį.

36. Paramos gavėjas, norėdamas pratęsti paramos gavimo laikotarpį, ne vėliau kaip likus 2 mėnesiams iki paramos sutarties galiojimo pabaigos Rinkos reguliavimo agentūrai šių taisyklių 6 punkte nurodytais būdais pateikia laisvos formos prašymą dėl paramos pratęsimo ir patikslintą pirminę paramos paraišką, nurodydamas norimo pratęsimo laikotarpį. Paramos gavėjas privalo pagrįsti paramos gavimo laikotarpio pratęsimo poreikį bei pateikti informaciją apie jau atliktų veiksmų rezultatus.

37. Rinkos reguliavimo agentūra užregistruoja gautą prašymą ir per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos atlieka paramos gavimo laikotarpio pratęsimo poreikio, patikslintos paramos paraiškos, paramos gavėjo jau atliktų veiksmų bei jų rezultatų ir kitos susijusios informacijos vertinimą.

38. Jeigu Rinkos reguliavimo agentūra,  atlikusi taisyklių 37 punkte nurodytą vertinimą, nustato trūkumų, ji išsiunčia paramos gavėjui pranešimą apie nustatytus neatitikimus, nurodydama terminą (iki 10 darbo dienų), per kurį paramos gavėjas privalo pateikti prašomą informaciją ir (arba) dokumentus.

39. Rinkos reguliavimo agentūra, per pranešime nustatytą terminą gavusi iš paramos gavėjo prašomą informaciją ir (arba) kitus reikiamus dokumentus, per 5 darbo dienas atlieka pakartotinį vertinimą dėl paramos gavimo laikotarpio pratęsimo, kurio rezultatai yra galutiniai.

40. Jeigu paramos gavėjas per pranešime nustatytą terminą nepateikia prašomos informacijos ir (arba) kitų dokumentų ar pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, arba patikslinta paramos paraiška neatitinka nustatytų reikalavimų, prašymas dėl paramos pratęsimo atmetamas. Rinkos reguliavimo agentūra apie priimtą sprendimą nepratęsti paramos gavimo laikotarpio, nurodydama tokio sprendimo priežastis, paramos gavėją informuoja raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

41. Rinkos reguliavimo agentūra per 2 darbo dienas nuo vertinimo proceso pabaigos priima galutinį sprendimą dėl paramos teikimo laikotarpio pratęsimo.

42. Apie priimtą sprendimą Rinkos reguliavimo agentūra raštu informuoja paramos gavėją per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

43. Rinkos reguliavimo agentūra ir paramos gavėjas, dėl kurio priimtas sprendimas pratęsti paramos gavimo laikotarpį, per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos pasirašo patikslintą paramos sutartį.

44. Per taisyklių 43 punkte nurodytą laikotarpį dėl pareiškėjo kaltės nepasirašius patikslintos paramos sutarties, sprendimas pratęsti paramos gavimo laikotarpį tam paramos gavėjui panaikinamas.

45. Rinkos reguliavimo agentūra per 2 darbo dienas nuo patikslintos paramos sutarties pasirašymo jos kopiją bei patikslintos paramos paraiškos kopiją elektroniniu būdu pateikia Ministerijai, Nacionalinei mokėjimo agentūrai ir išsiunčia pranešimą VMVT.

X SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKOS KEITIMAS

 

46. Apie bet kokius paramos gavėjo patvirtintos paramos paraiškos keitimus turi būti iš anksto pranešama ir dėl jų pagal šių taisyklių reikalavimus derinama su Rinkos reguliavimo agentūra.

47. Paramos gavėjas gali kreiptis dėl patvirtintos paramos paraiškos pakeitimo ne daugiau kaip 2 kartus per finansinius metus iki gruodžio 31 d. ir (arba) iki balandžio 30 d. Šiuo tikslu paramos gavėjas pateikia Rinkos reguliavimo agentūrai šių taisyklių 6 punkte nurodytais būdais laisvos formos prašymą pakeisti paramos paraišką ir patikslintą paramos paraišką, nurodydamas keitimo priežastis ir jas pagrįsdamas.

48. Šie pakeitimai negali padidinti anksčiau patvirtintos paramos paraiškos bendros išlaidų sumos. Jokios papildomos ar didesnės išlaidos, dėl kurių gali padidėti bendra Rinkos reguliavimo agentūros anksčiau patvirtinta išlaidų suma, nekompensuojamos, ir už jas yra atsakingas pats paramos gavėjas.

49. Rinkos reguliavimo agentūra užregistruoja gautą prašymą ir per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos įvertina, ar prašomi pakeitimai nekeičia pradinės paramos paraiškos, kuri buvo įvertinta kaip tinkama finansuoti, veiklos tikslų, jei pakeitimai susiję su pirmumo kriterijais – ar jų nekeičia, ar pakeitimai atitinka tinkamumo ir kitus taisyklėse nustatytus reikalavimus.

50. Jeigu Rinkos reguliavimo agentūra,  atlikusi taisyklių 49 punkte nurodytą vertinimą, nustato trūkumų, ji išsiunčia paramos gavėjui pranešimą apie nustatytus neatitikimus, nurodydama terminą (iki 10 darbo dienų), per kurį paramos gavėjas privalo pateikti prašomą informaciją ir (arba) dokumentus.

51. Rinkos reguliavimo agentūra, per pranešime nustatytą terminą gavusi iš paramos gavėjo prašomą informaciją ir (arba) kitus reikiamus dokumentus, per 5 darbo dienas atlieka pakartotinį vertinimą dėl prašomų paramos paraiškos pakeitimų, kurio rezultatai yra galutiniai.

52. Jeigu paramos gavėjas per pranešime nustatytą terminą nepateikia prašomos informacijos ir (arba) dokumentų ar pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, arba patikslinta paramos paraiška neatitinka nustatytų reikalavimų, prašymas pakeisti paramos paraišką atmetamas. Rinkos reguliavimo agentūra apie priimtą sprendimą atmesti prašymą pakeisti paramos paraišką, nurodydama tokio sprendimo priežastis, paramos gavėją informuoja raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

53. Rinkos reguliavimo agentūra per 2 darbo dienas nuo vertinimo proceso pabaigos priima galutinį sprendimą dėl paramos paraiškos pakeitimo.

54. Apie priimtą sprendimą Rinkos reguliavimo agentūra raštu informuoja paramos gavėją per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

55. Rinkos reguliavimo agentūra patikslina su paramos gavėju sudarytą paramos sutartį ir per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos pasirašo patikslintą paramos sutartį.

56. Jei per taisyklių 55 punkte nurodytą laikotarpį dėl paramos gavėjo kaltės patikslinta paramos sutartis nepasirašoma, sprendimas pakeisti to paramos gavėjo pateiktą paramos paraišką panaikinamas.

57. Rinkos reguliavimo agentūra per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos patikslintos paramos paraiškos kopiją elektroniniu būdu pateikia Ministerijai, Nacionalinei mokėjimo agentūrai ir išsiunčia pranešimą VMVT.

XI SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMAS

 

58. Prašymai dėl tarpinio mokėjimo priemonių vykdymo metu Rinkos reguliavimo agentūrai pateikiami per 60 kalendorinių dienų nuo paramos paraiškoje numatytų metinių (skaičiuojama finansinių metų laikotarpiais) priemonių įgyvendinimo, o prašymas dėl galutinio mokėjimo – per 60 kalendorinių dienų nuo visų paramos paraiškoje numatytų priemonių įgyvendinimo pabaigos. Paramos gavėjas, pavėlavęs pateikti mokėjimo prašymą dėl svarbios priežasties, gali jį pateikti per papildomas 10 kalendorinių dienų kartu su prašymu jį priimti ir vėlavimo priežasties pagrindimo dokumentais. Rinkos reguliavimo agentūra, pripažinusi vėlavimo priežastį pateisinama, t. y., kad paramos gavėjas dėl svarbios priežasties negalėjo pateikti mokėjimo prašymo per 60 kalendorinių dienų, priima mokėjimo prašymą. Mokėjimo prašymai, pateikti po 70 kalendorinių dienų nuo metinių ar visų paramos paraiškoje numatytų priemonių įgyvendinimo pabaigos, nepriimami.

59. Kartu su mokėjimo prašymais turi būti pateikiama finansinė ataskaita, kurioje pateikiami visų patirtų išlaidų sąrašai, išlaidų pagrindimo dokumentų kopijos ir atliktos veiklos ataskaita. Rinkos reguliavimo agentūrai informavus paramos gavėją apie patvirtinimo dokumentų ir (arba) duomenų trūkumą, tikslinimo dokumentai ir (arba) informacija turi būti pateikti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo paramos gavėjo informavimo apie nustatytus trūkumus.

60. Turi būti pridedami visų patirtų išlaidų įrodymai (originalūs dokumentai ar jų patvirtintos kopijos), pvz., kelionės bilietų kopijos, kelionės lėktuvu atveju papildomai pridedamos įsėdimo paso kopijos, viešbučių sąskaitos, įrangos ir priemonių nuomos ar pirkimo dokumentai, transportavimo, renginių, reklamos, kitų leidinių, vertimų, personalo, administravimo išlaidų dokumentai, kiti įrodymai.

61. Paramos gavėjas turi pateikti įrodymus, kad darant išlaidas, buvo vertinami pasiūlymai iš skirtingų tiekėjų. Atsižvelgiant į patirtų atskirų išlaidų pobūdį, pateikiami trijų skirtingų tiekėjų pasiūlymai kiekvienai išlaidai, kurie įrodytų, kad buvo pasirinkti geriausi kainos ir kokybės santykį atitinkantys pasiūlymai.

62. Jeigu patirtų išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai ar jų patvirtintos kopijos buvo pateikti su prašymais dėl tarpinio mokėjimo, pakartotinai jų teikti nereikia.

63. Su veiklos vykdymu susijusių išlaidų, patirtų per ataskaitinį laikotarpį, sąrašu paramos gavėjas Rinkos reguliavimo agentūrai taip pat pateikia po vieną kiekvienos pagamintos informavimo apie vynus ir jų pardavimų skatinimo medžiagos pavyzdį. Šioje medžiagoje turi būti užrašas, kad tai yra Europos Sąjungos finansuojama priemonė. Jeigu:

63.1. gaminama to paties pavadinimo skirtingo dizaino ar formos medžiaga, pateikiamas kiekvieno pagaminto dizaino ar formos pavyzdys;

63.2. gaminamas stendas, paramos gavėjas Rinkos reguliavimo agentūrai pateikia pagaminto stendo ir jo panaudojimo vykdant patvirtintą veiklą vaizdinius įrodymus. Vaizdiniais įrodymais pripažįstamos nuotraukų ar vaizdo medžiagos originalų kopijos, patvirtintos paramos gavėjo.

64. Jeigu kuriama garso arba vaizdo informavimo apie vynus ir jų pardavimų skatinimą medžiaga, paramos gavėjas Rinkos reguliavimo agentūrai pateikia sukurtos garso ir (arba) vaizdo informavimo apie vynus ir jų pardavimų skatinimą medžiagos garsinius ir (arba) vaizdinius įrodymus. Garsiniais ir (arba) vaizdiniais įrodymais pripažįstamos garso ir (arba) vaizdo įrašų originalios kopijos, pateikiamos su įrašo stenograma. Jei garso ir (arba) vaizdo informavimo apie vynus ir jų pardavimų skatinimą medžiaga yra ne lietuvių kalba, pridedamas įrašo teksto vertimas į lietuvių kalbą.

65. Paramos gavėjas pateikia Rinkos reguliavimo agentūrai vaizdinius įrodymus apie vykdytus renginius arba dalyvavimą juose, leidžiančius įsitikinti vykdytų veiksmų tikrumu.

66. Paramos gavėjui kartu su tarpinio ar galutinio mokėjimo prašymais nepateikus bent vieno šiose taisyklėse nurodytų išlaidų ir tinkamą paramos paraiškoje nurodytų priemonių įgyvendinimą pagrindžiančių dokumentų/pavyzdžių/įrodymų/vaizdinių ar garsinių įrodymų, paramos gavėjui nekompensuojama prašomų kompensuoti atitinkamų išlaidų dalis.

67. Paramos gavėjui paramos paraiškoje numatytų priemonių įgyvendinimo metu nesilaikant bet kurio šiose taisyklėse, Nacionalinėje vyno programoje ir šių taisyklių 1 punkte nurodytais teisės aktais nustatyto reikalavimo, paramos gavėjui nekompensuojama prašomų kompensuoti atitinkamų išlaidų dalis.

XII SKYRIUS

PATIKROS IR KONTROLĖ

 

68. Rinkos reguliavimo agentūra imasi visų priemonių užtikrinti, kad būtų laikomasi ir vykdomas dvigubo finansavimo draudimas ir jo prevencija.

69. Rinkos reguliavimo agentūra užtikrina kontrolės principų, nurodytų Reglamento (ES) 2016/1150 29 - 41 straipsniuose, įgyvendinimą, įskaitant:

69.1. išankstinius (ex-ante) patikrinimus, siekiant įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka jam keliamus reikalavimus;

69.2. vėlesnius (ex-post) paramos gavėjo atliktų veiksmų patikrinimus, siekiant įsitikinti, kad paramos gavėjas laikosi dvigubo finansavimo draudimo ir kad jo atliekami ar atlikti veiksmai atitinka nustatytus reikalavimus.

Tam Rinkos reguliavimo agentūra patikrina, ar pareiškėjas arba paramos gavėjas nėra pateikęs paramos paraiškos ar negauna paramos pagal Informavimo ir pardavimo skatinimo programą toms pačioms rinkoms tiems patiems veiksmams, atlieka administracinius patikrinimus ir patikrinimus vietoje, įsitikina atliktų veiksmų tikrumu (t. y., ar jie tikrai buvo įvykdyti), tikrina sąskaitas ir lygina juose esančius duomenis su kitais dokumentais ir vizualiais įrodymais ir kt.

70. Rinkos reguliavimo agentūra vykdo remiamos veiklos vykdymo priežiūrą bei lėšų panaudojimo kontrolę, planuoja ir inicijuoja techninius, administracinius ir apskaitos patikrinimus, siekdama  nustatyti, ar  pateikta  informacija ir dokumentai yra tikslūs ir ar vykdomi  visi  sutartiniai įsipareigojimai.

71. Remiamos veiklos vykdymo patikra vietoje inicijuojama bent vieną kartą per veiklos vykdymo laikotarpį ir (arba) po mokėjimo prašymo dėl tarpinio ar galutinio mokėjimo pateikimo.

72. Po kiekvienos patikros vietoje parengiama kontrolės ataskaita, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2016/1150 35 straipsnyje.

73. VMVT atlieka vynų, kurių rėmimas trečiųjų valstybių rinkose numatytas paraiškoje, patikrinimus. Nustačiusi pažeidimų ir (ar) sustabdžiusi arba panaikinusi paramos gavėjui išduotą sertifikatą, nurodytą šių taisyklių 5.6 papunktyje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pažeidimų nustatymo dienos apie juos informuoja Rinkos reguliavimo agentūrą. 

74. Rinkos reguliavimo agentūra, gavusi pranešimą apie nustatytus pažeidimus arba pati savo atliekamų patikrinimų metu nustačiusi pažeidimų, imasi būtinų priemonių, kad šie pažeidimai būtų tinkamai įvertinti, svarstant pažeidimus padariusio paramos gavėjo pateiktą paramos mokėjimo prašymą.

XIII SKYRIUS

PARAMOS MOKĖJIMAS

 

75. Parama išmokama paramos gavėjui per Reglamento (ES) 2016/1150 25 straipsnyje  nustatytą terminą, t. y., per dvylika mėnesių nuo datos, kurią pateiktas galiojantis išsamus tarpinis arba galutinis mokėjimo prašymas.

76. Rinkos reguliavimo agentūra, patikrinusi mokėjimo prašymą ir su juo gautus dokumentus, pateiktų išlaidų pagrįstumą, realumą ir priėmusi sprendimą dėl mokėjimo, ne vėliau kaip prieš 21 kalendorinę dieną iki mokėjimo termino pabaigos (jei mokėjimo termino pabaigos data yra ankstesnė nei kitų kalendorinių metų sausio 21 d. – ne vėliau kaip 20 darbo dienų iki kalendorinių metų pabaigos) pateikia Nacionalinei mokėjimo agentūrai elektroniniu būdu pagal jos nustatytą formą duomenis apie paramos gavėją, mokėtiną paramą, taip pat kitus dokumentus, numatytus Nacionalinės mokėjimo agentūros ir Rinkos reguliavimo agentūros bendradarbiavimo sutartyje.

77. Paramos lėšos užsakomos ir išmokamos Lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos Sąjungos žuvininkystės fondų priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 3D-403 „Dėl Lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos Sąjungos žuvininkystės fondų priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

XIV SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ UŽ PAŽEIDIMUS IR PRIEŠTARAVIMAS

 

78. Asmenys, pažeidę šių taisyklių reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

79. Nepagrįstai paramos gavėjams išmokėtų sumų susigrąžinimui taikomas Reglamento (ES) 2016/1150 40 straipsnis.

80. Jeigu pareiškėjas arba paramos gavėjas nesutinka su Rinkos reguliavimo agentūros sprendimais, jis turi teisę savo pasirinkimu juos skųsti Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka administracinių ginčų komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui.

XV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

81. Rinkos reguliavimo agentūra teikia Europos Komisijai ataskaitas, pranešimus ir informaciją, nurodytus Reglamento (ES) 2016/1150 19 straipsnyje (kopijas – Ministerijai).

82. Ministerija teikia Europos Komisijai pranešimus ir informaciją, nurodytus Reglamento (ES) 2016/1150 1 ir 2 straipsniuose.

83. Visa Europos Komisijai pateikta informacija saugoma ne trumpiau kaip dešimt vyno metų nuo vyno metų, kuriais informacija pateikta, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2016/1150 22 straipsnio 3 punkte.

84. Paramos gavėjai su gauta parama ir vykdyta veikla susijusius dokumentus saugo ne trumpiau kaip dešimt vyno metų nuo vyno metų, kuriais buvo gauta parama.

85. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

86. Informacija, susijusi su šių taisyklių taikymu, teikiama interneto tinklalapiuose www.litfood.lt ir www.zum.lt.

_______________

 

Vyno rėmimo veiksmų trečiųjų

valstybių rinkose administravimo ir

kontrolės taisyklių

1 priedas

 

(Paramos paraiškos pagal Nacionalinę vyno programą

forma)

 

 

___________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

 

 

Valstybės įmonei Lietuvos žemės ūkio ir

maisto produktų rinkos reguliavimo agentūrai

 

 

 

PARAMOS PARAIŠKA PAGAL NACIONALINĘ VYNO PROGRAMĄ

 

_____________Nr. ____________

(data)

______________________

(dokumento sudarymo vieta)

 

 

 

1. veiklos pavadinimas

 

 

2. pasiūlymą teikianti (-ČIOS) įmonė (-ės) ar organizacija (-os)

 

2.1. Pareiškėjo duomenys

Pareiškėjo teisinė forma ir pavadinimas__________________________________________________

 

Įmonės kodas_______________________________________________________________________

 

Adresas___________________________________________________________________________

 

El. paštas__________________________________________________________________________

 

Telefonas, faksas____________________________________________________________________

 

Asmuo ryšiams______________________________________________________________________

 

Banko pavadinimas ir kodas____________________________________________________________

 

Banko atsiskaitomosios sąskaitos Nr._____________________________________________________

 

2.2. Pareiškėjo reprezentatyvumas veiklos srities (-čių) požiūriu

(Pateikiama informacija apie pareiškėjo reprezentatyvumą atitinkamos (-ų) veiklos srities (-čių) požiūriu nacionaliniu ir (arba) Europos mastu, pvz., užimama rinkos dalis, produktai ir (arba) regionai, kuriems taikoma veikla.)

 

2.3. Techninės kompetencijos ir gebėjimų, finansinio pajėgumo įgyvendinti veiklos priemones patvirtinimas

(Išsamus pareiškėjo techninių gebėjimų ir finansinio pajėgumo aprašymas. Patvirtinimas apie turimus priemonėms tinkamai įgyvendinti reikalingus techninius ir finansinius išteklius. Pateikiami šiam tikslui tinkamiausi dokumentai, pvz., finansinės atskaitomybės ir (arba) metinės trejų paskutinių metų ataskaitos. Valstybės ar regiono mastu anksčiau įgyvendintų programų patirtis.)

 

 

3. Išsami su veiklA susijusi informacija

 

3.1. Tam tikras (-i) produktas (-ai)

(Atitinkamas Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 2 dalyje nurodytas vynas bei jo savybės)

 

3.2. Veiklos tipas

 

3.3. Atsakinga (-os) valstybė (-ės) narė (-ės)

(Tuo atveju, kai pasiūlymą teikia kelios valstybės narės, nurodyti koordinuojančios valstybės narės pavadinimą.)

 

3.4. Tikslinė (-ės) rinka (-os), kurioje (-iose) planuojama vykdyti veiklą

 

3.5. Veiklos trukmė

(pasirinkti vieną: 12, 24 arba 36 mėnesiai)

 

 

4. VEIKLOS PRIEMONIŲ aprašymas

 

4.1. Bendra padėtis – rinkos padėtis ir produkto (-ų) paklausa

 

4.2. Nustatytos rinkos problemos

 

4.3. Tikslai

(Kiekybiniai ir kokybiniai tikslai bei jiems pasiekti planuojama strategija ir rodikliai)

 

4.4. Veiklos strategija

 

4.5. Tikslinė (-ės) grupė (-ės)

 

4.6. Pagrindinė informacija, kuri turi būti paskleista

 

4.7. Atskirų veiklos priemonių aprašymas

(Priemonės, nurodytos Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 2 dalyje. Kiekvienai priemonei pasiūlyto biudžeto pagrindimas. Priemonių ir tikslų pagrindimas ekonominiu naudos vertinimu. Priemonių įgyvendinimo plano pateikimas. Priemonių įvykdymo vertinimo plano pateikimas.)

 

 

5. Numatomas VEIKLOS poveikis IR REZULTATAI

(Patikslinti ir, kai įmanoma, skaičiais įvertinti numatomus poveikio rezultatus. Išsamiai išdėstyti, kaip bus išmatuojami rezultatai ir (arba) poveikis, pateikti ekonominį naudos vertinimą, sukuriamos naudos ES ir Lietuvai kokybinę analizę.)

 

 

6. EUrOPINIS Priemonių taikymo mastas

(Pvz., nurodyti privalumus, kuriuos suteikia veikimas ES lygmeniu.)

 

 

7. Biudžetas

(Pateikti apibendrinamąją lentelę pagal tikslines šalis, veiklos rūšis (priemones) ir finansinius metus.)

 

 

 

 

8. FINANSAVIMO PLANAS

FINANSA-VIMAS*

2014 m.

2015 m.

2016 m.

2017 m.

2018 m.

IŠ VISO

eurai

%

eurai

%

eurai

%

eurai

%

eurai

%

eurai

%

Europos bendrija

(ne daugiau nei 50 proc. )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pareiškėjas

(ne mažiau nei 50 proc.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO

 

100

 

100

 

100

 

100

 

100

 

100

* Išlaidos nurodomos be pridėtinės vertės mokesčio. Nurodomi finansiniai metai (EŽŪGF metai).

 

 

9. PRIEDAI PRIE PARAIŠKOS

 

9.1. Pareiškėjo registracijos pažymėjimo kopija.

 

9.2. Pareiškėjo steigimo dokumentų kopija.

 

9.3. Pareiškėjo pasirašytas įsipareigojimas užtikrinti finansavimą visą veiklos įgyvendinimo laikotarpį.

 

9.4. Dokumentas (-ai), įrodantis (-ys), kad pareiškėjo gaminamam vynui yra suteikta vyninių vynuogių veislės nuoroda, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 2 dalyje.

 

 

10. KITA SVARBI INFORMACIJA

(Kita prašoma arba pareiškėjui svarbi informacija.)

 

 

11. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

11.1. Patvirtinu, kad:

11.1.1. paramos paraiškoje ir prie jos pridedamuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga;

11.1.2. prie paramos paraiškos pateiktų dokumentų kopijos yra tikros;

11.1.3. neturiu mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas) bei vykdau įsipareigojimus Lietuvos Respublikos muitinei;

11.1.4. nesu skolingas Valstybiniam socialinio draudimo fondui;

11.1.5. nėra iškeltos bylos dėl bankroto, nesu likviduojamas;

11.1.6. Veiklos priemonių biudžete ir finansavimo plane numatytos išlaidos tuo pat metu nefinansuojamos iš jokių kitų nacionalinių ir ES programų;

11.1.7. esu susipažinęs su 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1308/2013, kuriuo nustatomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas ir panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 922/72, (EEB) Nr. 234/79, (EB) Nr. 1037/2001 ir (EB) Nr. 1234/2007 (OL 2013 L 347, p. 671), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2017/2393 (OL 2017 L 350, p. 15), 2016 m. balandžio 15 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2016/1149, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatos dėl nacionalinių vyno sektoriaus paramos programų ir iš dalies keičiamas Komisijos reglamentas (EB) Nr. 555/2008 (OL 2016 L 190, p. 1), 2016 m. balandžio 15 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2016/1150, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatų dėl nacionalinių vyno sektoriaus paramos programų taikymo taisyklės (OL 2016 L 190, p. 23), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. vasario 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2017/256 (OL 2017 L 38, p. 37), Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2014–2018 metų programos, Vyno rėmimo veiksmų trečiųjų valstybių rinkose administravimo ir kontrolės taisyklių ir kitų teisės aktų, nustatančių vyno rėmimo veiksmus trečiųjų valstybių rinkose, nuostatomis, jomis vadovausiuosi ir nepažeisiu;

11.1.8. esu informuotas, kad duomenys apie gautą paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms, siekiant apsaugoti Europos Bendrijos finansinius interesus, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

11.1.9. esu informuotas, kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis, reikalauti juos ištaisyti, sunaikinti asmens duomenis arba sustabdyti tvarkymo veiksmus, jei duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų;

11.1.10. esu informuotas, kad duomenų tvarkytoja yra Nacionalinė mokėjimo agentūra.

11.2. Sutinku:

11.2.1. pateikti reikiamą papildomą informaciją, susijusią su veiklos priemonių įgyvendinimu;

11.2.2. atsakingų institucijų įgaliotiems asmenims leisti atlikti dokumentų patikras bei patikras vietoje, susijusias su veiklos priemonių įgyvendinimu;

11.2.3. pareikalavus grąžinti neteisėtai gautą paramą ir priskaičiuotas palūkanas.

 

 

 

________________________________                       ______________                     ___________________

 

(vadovo ar įgalioto asmens pareigos)                    (parašas)                                 (vardas, pavardė)

 

            A.        V

 

 

Vyno rėmimo veiksmų trečiųjų

valstybių rinkose administravimo ir

kontrolės taisyklių

2 priedas

 

REIKALAVIMUS ATITINKANČIŲ AR NEATITINKANČIŲ IŠLAIDŲ PAVYZDŽIAI

 

1.  Reikalavimus atitinkančių išlaidų pavyzdžiai (nebaigtinis sąrašas):

1.1. Viešųjų ryšių, skatinimo ar reklamos veiksmai žiniasklaidoje:

- reklama spaudoje;

- reklama televizijoje ir radijuje;

- reklama, informacija internete, internetinėse socialinėse platformose, tinklalapių sukūrimas;

- su renginiais susiję pranešimai (spaudoje, televizijoje, radijuje, internete, kt.);

- tinklalaidė (angl. podcast).

1.2. Dalyvavimas renginiuose, mugėse ar parodose, įskaitant pramoginius renginius (šou), vyno degustacijas, pardavimų skatinimą, susitikimus su pirkėjais, pietūs su žiniasklaidos atstovais, kelionės:

- stendų nuoma;

- priemonių nuoma, pav., indai, baldai, reikalingi renginio organizavimui, įskaitant reklamą;

- ekranų ir kitos įrangos, reikalingos pardavimų skatinimui, nuoma;

- kitos įrangos pirkimas;

- vynų ir kitų reikmenų vežimas;

- vyno ir maisto pirkimas;

- pietūs, vakarienės ir renginiai su ekspertais, pav., žurnalistais, importuotojais, pardavimų koordinatoriais;

- kelionės į trečiąsias valstybes; kelionės lėktuvu ekonomine klase;

- su renginio organizavimu susiję viešieji ryšiai.

1.3. Informavimo kampanijos reklaminės ar skatinimo medžiagos (lankstinukai, spaudos pranešimai, mokomoji medžiaga, prietaisėliai (angl. gadget), skaitmeniniai vaizdo diskai (DVD), plakatai):

- kūrimas ir gamyba;

- turinio vertimas;

- išlaidos, susijusios su skatinimo medžiagos siuntimu paštu.

1.4. Naujų rinkų tyrimai ir įvertinimas:

- rinkos tyrimai, įskaitant, pav., viešas diskusijas ir išankstinius bandymus prieš pradedant prekybą naujais produktais naujoje trečiojoje valstybėje ar naujoje trečiosios valstybės rinkoje;

- skatinimo priemonių rezultatų įvertinimo studijos.

1.5. Personalo ir administracinės išlaidos:

Išlaidos personalui privalo būti susijusios su vykdomai veiklai skirtomis specialiomis paslaugomis (pasirengimas priemonėms, jų įgyvendinimas, tolesnė susijusi veikla), įskaitant vertinimus.

Išlaidos personalui yra tinkamos, jei paramos gavėjas pateikia dokumentus, kuriuose patvirtinamos iš tiesų atlikto darbo, skirto konkrečiai remiamai veiklai, detalės.

Administracinės išlaidos neturi viršyti 4 proc. visų reikalavimus atitinkančių išlaidų, patirtų įgyvendinant remiamą veiklą, šios išlaidos turi būti kompensuojamos remiantis faktinėmis išlaidomis.

1.6. Kelionių ir pragyvenimo išlaidos.

Tik tokios išlaidos yra atitinkančios reikalavimus:

- kurios gali būti patikrintos;

- kuriose nepateikiama išlaidų, įtrauktų į kitą išlaidų kategoriją;

- kurios nėra finansuojamos pagal kitą priemonę ar veiklą.

2.    Reikalavimus neatitinkančių išlaidų pavyzdžiai (nebaigtinis sąrašas):

2.1.  Lėšos, atidėtos bet kokiems būsimiems praradimams ar skoloms padengti.

2.2.  Taksi ir viešojo transporto išlaidos, dengiamos iš dienpinigių.

2.3.  Kelionės lėktuvu verslo klase išlaidos.

2.4.  Komercinės nuolaidos skatintiems vynams arba kitos išlaidos, kurios turėtų būti vertinamos kaip tiesioginė parama gamintojui.

2.5.  Bankinės išlaidos, bankinės palūkanos (procentai) ir draudimo įmokos.

2.6.  Valiutos keitimo nuostoliai.

2.7.  Išlaidos, nepatenkančios į vykdomos veiklos apimtį.

2.8.  Prekės ženklo kūrimas ir plėtojimas.

To paties pareiškėjo teikiamos naujos paraiškos atveju arba veiklos pratęsimo atveju Rinkos reguliavimo agentūra privalo patikrinti, kad naujai pateikiamos išlaidos (pav., tokios, kaip tinklalapių kūrimas, televizijos ir (ar) radijo reklama, garso ir vaizdo medžiaga, rinkos tyrimai, kt.) nebuvo įtrauktos į pirmąją (ankstesniąją) paraišką.

2.9.  Pridėtinės vertės mokestis (PVM), išskyrus pridėtinės vertės mokestį, kuris negali būti atskaitomas.

PVM atitiktis reikalavimams nurodyta Reglamento (ES) 2016/1149 48 straipsnyje.

________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-1039, 2010-11-30, Žin., 2010, Nr. 141-7221 (2010-12-02), i. k. 1102330ISAK03D-1039

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. 3D-60 "Dėl vyno rėmimo veiksmų trečiųjų šalių rinkose" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-477, 2012-06-21, Žin., 2012, Nr. 71-3672 (2012-06-26), i. k. 1122330ISAK003D-477

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. 3D-60 "Dėl vyno rėmimo veiksmų trečiųjų šalių rinkose" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-861, 2013-12-19, Žin., 2013, Nr. 133-6810 (2013-12-21), i. k. 1132330ISAK003D-861

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. 3D-60 "Dėl vyno rėmimo veiksmų trečiųjų šalių rinkose" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-201, 2014-04-08, paskelbta TAR 2014-04-09, i. k. 2014-04278

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. 3D-60 „Dėl vyno rėmimo veiksmų trečiųjų šalių rinkose“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-111, 2017-02-17, paskelbta TAR 2017-02-17, i. k. 2017-02723

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. 3D-60 ,,Dėl vyno rėmimo veiksmų trečiųjų šalių rinkose“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-327, 2018-05-23, paskelbta TAR 2018-05-23, i. k. 2018-08259

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. 3D-60 ,,Dėl Vyno rėmimo veiksmų trečiųjų valstybių rinkose administravimo ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo