Suvestinė redakcija nuo 2010-11-21 iki 2013-02-02

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 119-4540, i. k. 108301MISAK00D1-523

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL VP3-1.4-AM-01-V PRIEMONĖS „VANDENS APSAUGOS IR VALDYMO PRIEMONIŲ NUSTATYMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2008 m. spalio 8 d. Nr. D1-523

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 4-132), 18.2 punktu:

1. Tvirtinu VP3-1.4-AM-01-V priemonės „Vandens apsaugos ir valdymo priemonių nustatymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

2. Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę ministerijos sekretoriui Inesiui Kiškiui.

 

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                             ARTŪRAS PAULAUSKAS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. D1-523

 

VP3-1.4-AM-01-V PRIEMONĖS „VANDENS APSAUGOS IR VALDYMO PRIEMONIŲ NUSTATYMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ I APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priemonės „Vandens apsaugos ir valdymo priemonių nustatymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus ir sąlygas pareiškėjui ir projektams, finansuojamiems iš Europos Sąjungos fondų lėšų pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos 2007 m. liepos 30 d. Komisijos sprendimu Nr. K(2007)3738 (toliau – Sanglaudos skatinimo veiksmų programa), 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ priemonę „Vandens apsaugos ir valdymo priemonių nustatymas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 „Dėl Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 95-3720) (toliau – priemonė). Apraše pateikiama pagrindinė informacija, kurią turi žinoti pareiškėjas, norintis gauti finansavimą iš Europos regioninės plėtros fondo, ir vertintojai, kurie atliks paraiškų dėl projektų finansavimo vertinimą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006), Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132) (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), ir Metodiniais nurodymais dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).

3. Vadovaujantis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėmis, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija atlieka ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, kuri pagal kompetenciją yra atsakinga už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, ir tarpinės institucijos funkcijas, o Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) – įgyvendinančiosios institucijos funkcijas.

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, Vandens įstatyme (Žin., 1997, Nr. 104-2615; 2003, Nr. 36-1544) ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

5. Priemonės tikslas – įgyvendinant 2000 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2000/60/EB, nustatančios Bendrijos veiksmų vandens politikos srityje pagrindus (toliau – BVPD), reikalavimus, nustatyti vandensaugos tikslus ir priemones tiems tikslams pasiekti.

6. Pagal Aprašą remiama veikla – Nemuno, Ventos, Lielupės ir Dauguvos upių baseinų rajonų valdymo planų priemonių programų ir kitų reikiamų dokumentų vandensaugos tikslams nustatyti pagal BVPD reikalavimus parengimas.

7. Pagal Aprašą teikiamoms paraiškoms numatoma skirti iki 12 550 286 Lt, iš jų 10 667 743 Lt – Europos regioninės plėtros fondo lėšos, 1 882 543 Lt – bendrojo finansavimo lėšos.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-667, 2010-07-29, Žin., 2010, Nr. 94-4954 (2010-08-07), i. k. 110301MISAK00D1-667

 

8. Projektai atrenkami valstybės projektų planavimo būdu.

9. Valstybės projektų sąrašą sudaro Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija ir tvirtina ministro įsakymu per 1 mėnesį nuo Aprašo įsigaliojimo dienos.

10. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams neteikiama valstybės pagalba.

11. Be Aprašo, bus parengtas dar vienas projektų finansavimo sąlygų aprašas priemonės veiklai „Nemuno, Ventos, Lielupės ir Dauguvos upių baseinų rajonų preliminarus potvynių rizikos įvertinimas, potvynių grėsmės ir rizikos žemėlapių bei potvynių rizikos valdymo planų parengimas“.

 

II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI IR PARTNERIUI

 

12. Pareiškėju finansavimui gauti pagal Aprašą gali būti Aplinkos apsaugos agentūra.

13. Pareiškėjas gali gauti projekto finansavimą, jei organizaciniu požiūriu sugebės tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka Aprašo 2 priedo 7.1, 7.2.1, 7.2.2 ir 7.2.4 punktų reikalavimus.

14. Partneriu gali būti Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos. Partnerio įtraukimo į projektą būtinumas turi būti pagrįstas paraiškoje. Prie paraiškos turi būti pridedama jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija.

15. Partneriui keliami tie patys reikalavimai kaip ir pareiškėjui. Atsakomybė už projekto įgyvendinimą tenka pareiškėjui.

16. Jeigu paraiška teikiama kartu su partneriu, prie paraiškos turi būti pridedama partnerio pasirašyta deklaracija, kad partneris yra susipažinęs su teikiamu projektu, savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą. Deklaracijos forma pateikiama paraiškos dėl projekto finansavimo bendrojoje (A) dalyje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių įgyvendinimo“.

 

III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

17. Projektas turi atitikti reikalavimus, kurie nurodyti Aprašo 2 priedo 1–6, 7.2.3 ir 9.2.1 punktuose.

18. Projekto veiklos sričių įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 36 mėnesiai, išskyrus atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo, vertinimo ir Projekto finansavimo ir administravimo sutarties sudarymo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas ne ilgiau kaip iki 2015 m. sausio 1 d.

19. Projektas turi siekti bent vieno priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio, nustatyto Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede. Stebėsenos rodiklių matavimo metodika pateikta Aprašo 4 priede.

20. Reikalavimai, susiję su finansavimo pagal kitas ES finansuojamas programas atskyrimu:

20.1. Projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos bei suteikus paramą teikiamos finansuoti iš kitų programų finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų, kitų finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos), jei dėl to projektas ar projekto veiklos galėtų būti finansuotos kelis kartus.

20.2. Projektas ir projekto veiklos negali būti teikiamos finansuoti pagal kitas veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, priemones, jei dėl to projektas ar projekto veiklos galėtų būti finansuotos kelis kartus.

21. Projekte negali būti numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį horizontaliųjų sričių įgyvendinimui: darniam vystymuisi, lyčių lygybės ir nediskriminavimo skatinimui. Projektas turi atitikti Aprašo 2 priedo 4 ir 5 punktuose nustatytus reikalavimus.

 

IV. REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR FINANSAVIMO DYDŽIUI

 

22. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, atitinkančios Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių ir Aprašo reikalavimus, padarytos ir apmokėtos nuo 2007 m. sausio 1 d. iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos. Projekto veiklų įgyvendinimo data nustatoma Projekto finansavimo ir administravimo sutartyje.

23. Reikalavimai tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms ir finansavimo dydžiui išdėstyti šio Aprašo 2 priedo 8–9 punktuose.

24. Preliminari projekto vertė ir didžiausia skiriamų finansuoti lėšų suma nurodyta patvirtintame valstybės projektų sąraše.

25. Finansavimo lėšos sudaro 100 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, tačiau pareiškėjas savo iniciatyva ir savo arba kitų šaltinių lėšomis gali apmokėti tam tikrą dalį tinkamų projekto išlaidų.

26. Netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamų išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamas finansavimas, pareiškėjas ir (ar) partneris turi apmokėti savo lėšomis (kurios nėra pareiškėjo nuosavo įnašo dalis).

27. Be visų finansavimo reikalavimų neatitinkančių išlaidų, nustatytų Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, netinkamos finansuoti pagal Aprašą finansuojamų projektų išlaidos yra šios:

27.1. įrangos, įrenginių ir kt. turto išlaidos:

27.1.1. biuro baldų pirkimo, nuomos ir lizingo (finansinės nuomos) išlaidos;

27.1.2. kompiuterinės įrangos įsigijimo išlaidos;

27.2. projekto administravimo ir vykdymo išlaidos:

27.2.1. projektą administruojančių ir vykdančių asmenų komandiruočių išlaidos;

27.2.2. patalpų nuomos, patalpų tvarkymo ir eksploatavimo (komunalinių paslaugų ir pan.) išlaidos;

27.2.3. paraiškos dėl projekto finansavimo rengimo išlaidos;

27.2.4. reprezentacinės išlaidos (maitinimo išlaidos seminarų, mokymų metu, „verslo pietūs“ ir kt.);

27.3. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos.

28. Projektui reikiamo finansavimo suma turi būti nustatyta, atsižvelgiant į Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. Jeigu iš projekto numatoma gauti pajamų, jos turi būti įvertintos iš anksto pagal Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalies nuostatas, išskyrus tuos atvejus, kai bus gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto. Numatoma gauti grynųjų pajamų suma mažinamas projektui skiriamas finansavimas. Grynosios pajamos turi būti skaičiuojamos vadovaujantis Europos Komisijos parengtomis „Metodinėmis rekomendacijomis dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai“ (angl. Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects), „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairėmis“ (angl. Guide to Cost-Benefit Analysis of Investment Projects) ir „Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu“. Šie dokumentai pateikti interneto svetainėje www.esparama.lt. Tuo atveju, jei pajamos neįvertintos iš anksto, jos turi būti grąžintos į valstybės biudžetą per 5 metus po projekto pabaigos.

 

V. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS

 

29. Paraiškas dėl projektų finansavimo kartu su reikalaujamais priedais iš pareiškėjo priima ir registruoja Agentūra Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

30. Agentūra ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį iki valstybės projektų sąraše nurodytos galutinės paraiškos pateikimo Agentūrai dienos, išskyrus atvejus, kai valstybės projektų sąraše Aplinkos ministerijos, Agentūros ir pareiškėjo bendru sutarimu nustatomas trumpesnis paraiškų pateikimo terminas, projektų sąraše nurodytų projektų pareiškėjui išsiunčia pasiūlymą teikti paraišką. Agentūra informaciją apie išsiųstą pasiūlymą teikti paraišką skelbia interneto svetainėje www.esparama.lt.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-932, 2010-11-18, Žin., 2010, Nr. 136-6958 (2010-11-20), i. k. 110301MISAK00D1-932

 

31. Pareiškėjas pildo standartinę paraiškos formą. Paraišką sudaro bendroji (A) ir specialioji (B) dalių formos (toliau – paraiška) ir kartu pridedami papildomi dokumentai, kurie išvardinti Aprašo 3 priede. Pildymui parengtą paraiškos bendrosios (A) dalies elektroninę formą (Excel formatu) ir paraiškos pildymo instrukciją pareiškėjas gali rasti ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt. Paraiškos specialiosios (B) dalies forma yra sudėtinė Aprašo dalis.

32. Paraiškos forma turi būti užpildyta vadovaujantis paraiškos bendrosios (A) dalies pildymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių įgyvendinimo“, paraiškos specialiosios (B) dalies pildymo instrukcija (Aprašo 3 priedas), kurioje išsamiau pagrindžiamas projektas ir pateikiama svarbi informacija teikiamai paraiškai.

33. Kartu su paraiška pareiškėjas ir (ar) partneris turi pateikti priedus (dokumentus, nurodytus Aprašo 3 priede), įrodančius, kad projektas yra tinkamas finansuoti ir kuriais remiantis vertinimą atliekančios ir sprendimą dėl finansavimo priimančios institucijos gali priimti tinkamą sprendimą.

34. Paraiška ir jos priedai turi būti užpildyti lietuvių kalba kompiuteriu, išspausdinti ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai įrišti arba susegti. Ranka užpildytos paraiškos nenagrinėjamos ir neregistruojamos. Visi paraiškos ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka.

35. Pareiškėjas privalo pateikti vieną originalų paraiškos egzempliorių (paraiškos bendrąją (A), specialiąją (B) dalis ir priedus), kurio pirmojo lapo dešiniame kampe aiškiai nurodoma „ORIGINALAS“, 1 kopiją – ant kurios pirmojo lapo dešiniame kampe nurodoma „KOPIJA“, ir paraiškos versiją elektroninėje laikmenoje (ant elektroninės laikmenos turi būti aiškiai nurodytas projekto pavadinimas). Pateikiamos paraiškos su priedais originalas ir kopija turi būti įsegti į atskirus segtuvus.

36. Kiekvienas paraiškos ir jos priedų lapas turi būti patvirtintas paraišką teikiančios institucijos vadovo arba įgalioto atstovo parašu. Paraišką turi pasirašyti įstaigos vadovas arba jo raštišku sprendimu įgaliotas asmuo (tokiu atveju turi būti pridėta įgaliojimą patvirtinančio dokumento patvirtinta kopija).

37. Paraiškos originalo, kopijos ir elektroninės paraiškos versijų turinys turi būti identiškas. Nustačius neatitikimų tarp originalo, kopijos ir elektroninės paraiškos versijų vadovaujamasi paraiškos originaliame egzemplioriuje pateikta informacija.

38. Paraiška iki nustatyto termino gali būti išsiųsta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba pareiškėjas gali įteikti ją asmeniškai Agentūrai adresu: Labdarių g. 3, LT-01120 Vilnius. Praleidus šį terminą, sprendimą dėl paraiškos priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis ir galimybę atlikti paraiškos vertinimą nepažeidžiant Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyto paraiškų vertinimo termino, priima Agentūra.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-932, 2010-11-18, Žin., 2010, Nr. 136-6958 (2010-11-20), i. k. 110301MISAK00D1-932

 

39. Siunčiant paraišką paštu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip patvirtintame valstybės projektų sąraše nustatyta data. Ant voko turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas, pareiškėjo adresas, priemonė, pagal kurią teikiama paraiška. Kitoje voko pusėje nurodomas pareiškėjo asmens ryšiams vardas, pavardė, telefono ir fakso numeriai.

40. Agentūra ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškos gavimo dienos išsiunčia paraišką pateikusiam pareiškėjui paraiškos registravimo patvirtinimo raštą, kuriame taip pat nurodomas SFMIS paraiškai suteiktas unikalus kodas.

41. Agentūra ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos (paskutinės dienos) informaciją apie pateiktus valstybės projektus paskelbia interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.apva.lt, nurodydama pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, trumpą projekto aprašymą, paraiškos unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą.

42. Pareiškėjas raštu ir žodžiu gali teikti Agentūrai klausimus dėl valstybės projektų rengimo, paraiškos pildymo ir kitus susijusius klausimus. Agentūra privalo informuoti pareiškėją minėtais klausimais nuo pranešimo pareiškėjui, kad jo projektas įtrauktas į valstybės projektų sąrašą, dienos iki paskutinės paraiškų teikimo Agentūrai dienos. Į klausimus raštu Agentūra atsako ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo klausimo užregistravimo Agentūroje dienos. Informaciją apie aktualius ir dažniausiai užduodamus klausimus Agentūra skelbia interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.apva.lt.

43. Pareiškėjas, rengdamas paraiškas, dėl informacijos apie projekto idėją, tikslus, rezultatus, jų atitiktį nacionaliniams strateginio planavimo dokumentams gali kreiptis į Aplinkos ministeriją. Į klausimus raštu Aplinkos ministerija atsako ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo klausimo užregistravimo Aplinkos ministerijoje dienos, išsiųsdama atsakymo kopiją Agentūrai.

44. Visa pareiškėjui žinotina informacija, kuri yra gairės pareiškėjams iki pasiūlymo teikti paraiškas išsiuntimo valstybės projektų pareiškėjams dienos, paskelbiama interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.apva.lt.

 

VI. PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

45. Paraiškų vertinimas ir atranka atliekami Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

46. Paraiškų vertinimą sudaro šie etapai:

46.1. administracinės atitikties vertinimas;

46.2. projekto tinkamumo finansuoti vertinimas.

47. Pateiktų paraiškų administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka Agentūra.

48. Paraiškų dėl projekto finansavimo administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimui naudojamos administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės (Aprašo 1 ir 2 priedai).

49. Jeigu dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos Agentūra negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi raštu paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą pateikti papildomus duomenis ir dokumentus, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją.

50. Agentūra gali kreiptis į atitinkamas institucijas, kad jos pateiktų papildomą informaciją apie pareiškėją ir paraišką, ir vertindama pareiškėjo pateiktus duomenis bei informaciją naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.

51. Kiekvieno vertinimo etapo metu Agentūra gali kviesti pareiškėją pokalbio, taip pat prireikus įsitikinti, ar paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta, t. y. apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje. Pokalbyje su pareiškėju turi dalyvauti ne mažiau kaip 2 vertinimą atliekančios institucijos atstovai, pokalbis turi būti protokoluojamas ir, apie tai įspėjus pokalbio dalyvius, gali būti įrašomas.

52. Vertinimo metu nustačius, kad pareiškėjas paraiškoje pateikė klaidinančią informaciją arba pareiškėjas ar su paraiška susiję asmenys siekia gauti konfidencialią informaciją arba neteisėtai daryti įtaką vertinimo rezultatams ar vertintojams, vertinimą atliekanti institucija atmeta paraišką.

53. Paraiškos administracinės atitikties vertinimui Agentūra naudoja administracinės atitikties vertinimo lentelę (Aprašo 1 priedas). Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar su paraiška pateikti visi paraiškos formoje nurodyti dokumentai ir informacija.

54. Jeigu vertindama paraišką Agentūra nustato, kad laikomasi ne visų administracinės atitikties vertinimo reikalavimų, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame paprašoma pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) informaciją ir nustatomas terminas, per kurį pareiškėjas privalo pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) informaciją. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 15 darbo dienų, jeigu Agentūra ir pareiškėjas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip.

55. Jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą prašomų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, Agentūra turi teisę:

55.1. priimti sprendimą atmesti paraišką;

55.2. perduoti paraišką į tinkamumo finansuoti vertinimo etapą su sąlyga, kad trūkstami dokumentai ir (ar) informacija bus pateikti ne vėliau kaip iki tinkamumo finansuoti vertinimo etapo pabaigos, jei trūkstama informacija netrukdo pereiti į kitą vertinimo etapą;

55.3. Pagrįstais atvejais Agentūra gali priimti sprendimą dėl projekto tinkamumo finansuoti su išlyga, kad konkretūs veiksmai bus atlikti arba reikiamas dokumentas ar informacija pateikti iki projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos arba kito projekto finansavimo ir administravimo sutartyje konkrečiu atveju Agentūros nustatyto termino. Pareiškėjui nepateikus reikiamo dokumento ar informacijos iki nustatyto termino, projekto finansavimo ir administravimo sutartis nepasirašoma arba sudaryta projekto finansavimo ir administravimo sutartis gali būti nutraukta.

Papildyta punktu:

Nr. D1-932, 2010-11-18, Žin., 2010, Nr. 136-6958 (2010-11-20), i. k. 110301MISAK00D1-932

 

56. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką dėl administracinės atitikties vertinimo reikalavimų neatitikimo, Agentūra per 10 darbo dienų parengia ir išsiunčia pareiškėjui informacinį raštą apie paraiškos atmetimą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-932, 2010-11-18, Žin., 2010, Nr. 136-6958 (2010-11-20), i. k. 110301MISAK00D1-932

 

57. Jeigu per projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapą paaiškėja, kad trūksta su administracinės atitikties vertinimo reikalavimais susijusios informacijos ar dokumentų, jie yra netinkamai paruošti ar neišsamūs, Agentūra grąžina paraišką pakartotinai įvertinti administracinę atitiktį.

58. Vertindama projekto tinkamumą finansuoti, Agentūra naudoja projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę (Aprašo 2 priedas). Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu Agentūra nustato, ar projektas tinkamas finansuoti pagal Aprašo reikalavimus. Šio vertinimo metu nustatoma projekto atitiktis bendriesiems ir specialiesiems (atitikties) atrankos kriterijams, didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, didžiausia Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas projektui skiriamų lėšų dydis.

59. Jeigu Agentūra projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustato projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir didžiausią leistiną skirti lėšų dydį mažesnius už paraiškoje pateiktus projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomą projektui skirti lėšų dydį, Agentūra turi raštu apie tai informuoti pareiškėją ir raštu suderinti su pareiškėju, ar jis sutinka įgyvendinti projektą gavęs nustatyto dydžio skiriamų lėšų sumą. Jeigu pareiškėjas nesutinka, paraiška atmetama.

60. Tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projekto finansavimas, turi būti apmokėta projekto vykdytojo ir (ar) partnerio lėšomis. Šios lėšos kartu su projektui skirtomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų, kuriose numatytos bendrojo finansavimo lėšos veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemonėms finansuoti, laikomos nacionalinėmis projekto lėšomis.

61. Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai ir (ar) informacija projekto tinkamumo finansuoti vertinimui atlikti, Agentūra pareiškėjui siunčia raštą, kuriame prašoma pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) informaciją ir nustatomas terminas, per kurį pareiškėjas privalo pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) informaciją. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 15 darbo dienų, jeigu Agentūra ir pareiškėjas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip.

62. Valstybės projektų tinkamumo finansuoti vertinimą Agentūra organizuoja kaip derybas su pareiškėju, t. y. Agentūrai pateikus pastabas dėl paraiškos atitikties bendriesiems ir specialiesiems atitikties kriterijams, pareiškėjas gali paraišką patikslinti.

63. Jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą prašomų dokumentų ir informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, arba projektas neatitinka bent vieno projekto tinkamumui finansuoti keliamo reikalavimo, Agentūra turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką. Pagrįstais atvejais Agentūra gali priimti sprendimą dėl projekto tinkamumo finansuoti su išlyga, kad konkretūs veiksmai bus atlikti arba reikiamas dokumentas ar informacija pateikti iki projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos arba kito projekto finansavimo ir administravimo sutartyje konkrečiu atveju Agentūros nustatyto termino. Pareiškėjui nepateikus reikiamo dokumento ar informacijos iki nustatyto termino, projekto finansavimo ir administravimo sutartis nepasirašoma arba sudaryta projekto finansavimo ir administravimo sutartis gali būti nutraukta.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-932, 2010-11-18, Žin., 2010, Nr. 136-6958 (2010-11-20), i. k. 110301MISAK00D1-932

 

64. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, Agentūra turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus, papildomos informacijos, duomenų ir dokumentų nepateikimo aplinkybes ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė nustatytų darbo procedūrų. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką Agentūra informuoja pareiškėją per 10 darbo dienų nuo sprendimo atmesti paraišką priėmimo dienos – išsiunčia jam informacinį raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-932, 2010-11-18, Žin., 2010, Nr. 136-6958 (2010-11-20), i. k. 110301MISAK00D1-932

 

65. Įvertinę projekto tinkamumą finansuoti, vertintojai parengia išvadą, kurioje nurodo, ar projektas yra tinkamas gauti finansavimą, koks didžiausias finansavimas gali būti suteiktas ir ar pareiškėjas sutinka įgyvendinti projektą su Agentūros nustatytu finansavimu.

66. Agentūra informaciją apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapą praėjusias paraiškas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų skelbia interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.apva.lt, papildydama šio Aprašo 41 punkte nustatytą informaciją.

 

VII. SPRENDIMO DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

67. Sprendimas dėl projekto tinkamumo finansuoti priimamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

68. Sprendimą dėl projekto tinkamumo finansuoti iš ES fondų priima Agentūra, jį įformindama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitoje. Atsižvelgdama į šio sprendimo, projektų atrankos rezultatus ir patvirtintą valstybės projektų sąrašą, Aplinkos ministerija priima sprendimą dėl projekto finansavimo.

69. Sprendimą dėl projekto finansavimo Aplinkos ministerija priima per 10 darbo dienų nuo Agentūros pateiktos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitos gavimo dienos. Sprendimas dėl projekto finansavimo tvirtinamas ministro įsakymu.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-932, 2010-11-18, Žin., 2010, Nr. 136-6958 (2010-11-20), i. k. 110301MISAK00D1-932

 

70. Sprendimas dėl projekto finansavimo turi būti pripažintas netekusiu galios ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo raštu gautos iš Agentūros informacijos apie nepasirašymą arba pareiškėjo atsisakymą pasirašyti Projekto finansavimo ir administravimo sutartį gavimo dienos, jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą atsisako pasirašyti Projekto finansavimo ir administravimo sutartį.

71. Aplinkos ministerija interneto svetainėje www.esparama.lt skelbia informaciją apie priimtus sprendimus ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo šių sprendimų priėmimo dienos, papildydama Aprašo 41 punkte nustatytą informaciją.

 

VIII. PROJEKTO FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO SUTARTIES SUDARYMAS

 

72. Projekto finansavimo ir administravimo sutartis sudaroma Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

73. Su pareiškėju, kurio projektą nuspręsta bendrai finansuoti iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų, Agentūra sudaro dvišalę Projekto finansavimo ir administravimo sutartį, kuri pasirašoma tik su pareiškėju, pateikusiu paraišką. Su projekto partneriu Projekto finansavimo ir administravimo sutartis nėra sudaroma.

74. Projekto finansavimo ir administravimo sutartį sudaro bendrosios ir specialiosios sutarties sąlygos ir nustatytos formos sutarties priedai, patvirtinti Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių įgyvendinimo“ (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 50-1868).

75. Gavusi Aplinkos ministerijos sprendimą finansuoti projektą, Agentūra parengia ir elektroniniu paštu išsiunčia pareiškėjui Projekto finansavimo ir administravimo sutarties projektą bei faksu pranešimą, kuriame nurodo pasiūlymo pasirašyti Projekto finansavimo ir administravimo sutartį galiojimo terminą. Pasiūlymo pasirašyti Projekto finansavimo ir administravimo sutartį galiojimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 15 darbo dienų.

76. Pareiškėjui per rašte nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius Projekto finansavimo ir administravimo sutarties, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.

77. Jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą Projekto finansavimo ir administravimo sutarties nepasirašo, Agentūra per 5 darbo dienas nuo tokių aplinkybių išaiškėjimo dienos apie tai informuoja Aplinkos ministeriją.

78. Projekto finansavimo ir administravimo sutartį pasirašo Agentūros ir pareiškėjo įstaigos vadovas arba jo raštišku sprendimu įgaliotas asmuo (tokiu atveju turi būti pridėta įgaliojimą patvirtinančio dokumento patvirtinta kopija). Su pareiškėju sudarius Projekto finansavimo ir administravimo sutartį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju.

79. Projekto finansavimo ir administravimo sutartis sudaroma 2 egzemplioriais, kurie turi vienodą juridinę galią. Vienas Projekto finansavimo ir administravimo sutarties egzempliorius saugomas Agentūroje, kitas įteikiamas projekto vykdytojui.

80. Agentūra ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos paskelbia informaciją apie pasirašytą Projekto finansavimo ir administravimo sutartį interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.apva.lt, papildydama šio aprašo 41 punkte nustatytą informaciją.

 

IX. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

81. Projektų išlaidos apmokamos ir Projekto finansavimo ir administravimo sutarčių priežiūra atliekama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse bei Projekto finansavimo ir administravimo sutartyse nustatyta tvarka.

82. Projekto išlaidos gali būti apmokamos dviem būdais: išlaidų kompensavimo ir (ar) sąskaitų apmokėjimo.

83. Kiekvienam projektui taikytinas išlaidų apmokėjimo būdas nustatomas Projekto finansavimo ir administravimo sutartyje, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 138 ir 141 punktais. Viename projekte gali būti derinami abu projekto išlaidų apmokėjimo būdai.

84. Pagal Aprašą pateiktų projektų įgyvendinimui finansuoti Projekto finansavimo ir administravimo sutartyje gali būti numatytas avansas projektų vykdytojui. Avanso dydį nustato Agentūra Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-932, 2010-11-18, Žin., 2010, Nr. 136-6958 (2010-11-20), i. k. 110301MISAK00D1-932

 

85. Projekto finansavimas laikomas baigtu, kai Agentūra patvirtina galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą arba apmokamas galutinis mokėjimo prašymas, atsižvelgiant į tai, kuris veiksmas atliekamas vėliau.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-932, 2010-11-18, Žin., 2010, Nr. 136-6958 (2010-11-20), i. k. 110301MISAK00D1-932

 

86. Projekto vykdytojas nuo sutarties įsigaliojimo ir 5 metus po projekto pabaigos be Agentūros raštiško sutikimo negali keisti savo veiklos, kuriai skiriamos projekto finansavimo lėšos, pobūdžio ar įgyvendinimo sąlygų ir nenutraukti šios veiklos, nedalyvauti reorganizavime ir nesireorganizuoti, jeigu tai galėtų pažeisti reglamento (EB) Nr. 1083/2006 57 straipsnio nuostatas. Apie svarbias priežastis, kliudančias vykdyti veiklą ir galinčias sąlygoti reglamento (EB) Nr. 1083/2006 57 straipsnio nuostatų pažeidimą, projekto vykdytojas turi pranešti Agentūrai nedelsdamas joms paaiškėjus.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

87. Pareiškėjas ir projektų vykdytojas turi teisę apskųsti Agentūros, Aplinkos ministerijos, vadovaujančiosios ir tvirtinančiosios institucijų veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo arba nefinansavimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

88. Tai, ko nereglamentuoja Aprašas, reglamentuoja Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės.

89. Aprašas, suderinus su vadovaujančiąja institucija, gali būti keičiamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir tvirtinamas aplinkos ministro įsakymu.

90. Pasikeitus Apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

 

_________________


 

Priemonės „Vandens apsaugos ir

valdymo priemonių nustatymas“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

ADMINISTRACINES ATITIKTIES VERTINIMO LENTELE

 

Paraiškos pristatymo data

Pareiškėjo pavadinimas

Paraiškos unikalus kodas

Paraišką priėmė

Eil. Nr.

Kriterijus

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Paraiška pateikta (išsiųsta) iki pasiūlyme pateikti paraišką nurodyto galutinio pateikimo termino.

 

 

 

2.

Užpildytos visos paraiškos dalys.

 

 

 

3.

Paraiška atitinka paraiškos formą, nurodytą Aprašo 31 punkte.

 

 

 

4.

Paraiška ir jos priedai užpildyti lietuvių kalba kompiuteriu, išspausdinti ir kartu su pridedamais dokumentais įrišti arba susegti. Visi paraiškos ir pridedamų dokumentų lapai sunumeruoti eilės tvarka.

 

 

 

5.

Kiekvienas paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalių formų lapas pasirašytas pareiškėjo įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens.

 

 

 

6.

Pateiktas vienas originalus paraiškos egzempliorius, viena kopija ir paraiškos versija elektroninėje laikmenoje.

 

 

 

7.

Pateikta įgaliojimo pasirašyti paraišką patvirtinta kopija, jeigu paraiška pasirašyta įgalioto asmens.

 

 

 

8.

Pateikta pareiškėjo ir partnerio (jeigu projekte yra partneris) įstaigos įstatų kopija.

 

 

 

9.

Pateikta visų partnerių pasirašyta deklaracija paraiškos bendrojoje (A) dalyje, jei projekte yra partneris (-iai).

 

 

 

10.

Pateikta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis, jei projekte yra partneris (-iai).

 

 

 

11.

Pateikta priesaikos pažyma, kad pareiškėjas ir partneris (-iai) atitinka Aprašo 2 priedo 7.1.3.3–7.1.3.5 punktų reikalavimus.

 

 

 

12.

Pateikti dokumentai, pagrindžiantys planuojamas projekto išlaidas bei jų skaičiavimus, išdėstytus paraiškos specialiosios (B) dalies 5.3 punkte.

 

 

 

13.

Pateikti pareiškėjo ar partnerio darbuotojų, atsakingų už projekto koordinavimą ir įgyvendinimą (projekto vadovo, finansininko, atsakingo už projekto stebėseną asmens), gyvenimo aprašymai (CV) ir juose minimų diplomų kopijos.

 

 

 

14.

Pateiktas sąrašas su trumpa informacija apie vykdytus panašius projektus.

 

 

 

15.

Pateiktas viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo planas (taikoma, jeigu iki paraiškos pateikimo dienos viešieji pirkimai neatlikti).

 

 

 

16.

Priesaikos pažyma, kad projektas ir (arba) projekto veiklos nėra finansuojamos ir (arba) nebus teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų, kitų finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos), jei dėl to projektas ar projekto veiklos galėtų būti finansuotos kelis kartus.

 

 

 

17.

Pateiktas pareiškėjo ir (ar) partnerio įsipareigojimas padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamų išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamas finansavimas.

 

 

 

VERTINTOJO PASTABOS

Paraiškos vertintojas

(pareigos, parašas, vardas, pavardė)

Vertinimo data

 

_________________

 

 

Priemonės „Vandens apsaugos ir valdymo priemonių nustatymas“ projektų finansavimo sąlygų

aprašo

2 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO METODIKA

 

Bendrasis kriterijus

Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (ar) teiginiai

Įvertinimas

Paaiškinimai

Taip

Ne

Netaikoma

1

2

3

4

5

6

7

1. Projektas atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas.

1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu.

1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ tikslu ir uždaviniu „Gamtos išteklių išsaugojimas, sudarant sąlygas efektyviam jų pritaikymui gyventojų ir ūkio reikmėms“.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ tikslą ir uždavinį „Gamtos išteklių išsaugojimas, sudarant sąlygas efektyviam jų pritaikymui gyventojų ir ūkio reikmėms“, ryšys yra akivaizdus ir priežastinis.

1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ tikslui ir uždaviniui „Gamtos išteklių išsaugojimas, sudarant sąlygas efektyviam jų pritaikymui gyventojų ir ūkio reikmėms“ yra teigiamas.

 

 

 

Galima teigti, kad, įgyvendinus projektą, pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ tikslui ir uždaviniui „Gamtos išteklių išsaugojimas, sudarant sąlygas efektyviam jų pritaikymui gyventojų ir ūkio reikmėms“, atsižvelgiant į priemonės specifiką, bus teigiamas.

1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su priemonės aprašymu ir bent viena iš Apraše numatyta veiklos sritimi.

1.2.1. Projekto veiklos suderintos su Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede pateiktu priemonės aprašymu.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka bent vieną veiklą, nurodytą priemonės aprašyme.

1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka Aprašo 6 punkte numatytą veiklą.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka Aprašo 6 punkte numatytą veiklą.

1.2.3. Projektas atitinka reikalavimus, susijusius su finansavimo pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“).

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar laikomasi Sanglaudos skatinimo veiksmų programos V priede šiai priemonei nustatytų reikalavimų, susijusių su finansavimo pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu, ir reikalavimų, nustatytų Aprašo 20 punkte.

1.2.4. Projektas atitinka Stebėsenos komiteto patvirtintus (2007 m. gruodžio 21 d. Stebėsenos komiteto nutarimas Nr. 1) specialiuosius atrankos kriterijus: – atitinka Vandens įstatymo (Žin., 1997, Nr. 104-2615; 2003, Nr. 36-1544) ir LR aplinkos ministro 2003 m. rugsėjo 25 d. įsakymo Nr. 471 „Dėl upių baseinų rajonų sudarymo ir institucijos, atsakingos už jų administravimą vandensaugos tikslams pasiekti, paskyrimo“ (Žin., 2003, Nr. 99-4467) nuostatas.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projektas atitinka Stebėsenos komiteto patvirtintus specialiuosius atitikties kriterijus, t. y. ar juo siekiama parengti upių baseinų rajonų valdymo planus ir (ar) priemonių programas vandensaugos tikslams pasiekti, kaip nustatyta Vandens įstatymo 24 ir 25 straipsniuose ir LR aplinkos ministro 2003 m. rugsėjo 25 d. įsakyme Nr. 471.

 

 

 

 

 

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus.

2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginių dokumentų įgyvendinimo.

2.1.1. Projektas prisideda prie LR aplinkos ministro 2003 m. rugsėjo 25 d. įsakymo Nr. 471 „Dėl upių baseinų rajonų sudarymo ir institucijos, atsakingos už jų administravimą vandensaugos tikslams pasiekti, paskyrimo“ (Žin., 2003, Nr. 99-4467) nuostatų įgyvendinimo.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projektas yra susijęs su strateginių tikslų įgyvendinimu.

2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų, strategijų nuostatų įgyvendinimo.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamoms veikloms reikalavimas netaikomas.

 

 

 

 

 

 

 

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus.

3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos priemonės rodiklių įgyvendinimo.

3.1.1. Projektas siekia priemonės produkto rodiklio, nurodyto Aprašo 4 priede.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projektas prisideda prie bent vieno priemonėje numatyto produkto ir (ar) rezultato rodiklio įgyvendinimo, ir atlikus numatytas projekto veiklas šie rodikliai bus pasiekti. Projektas turi siekti Aprašo 4 priede nurodytą produkto rodiklį.

3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai.

3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų išdava, projekto veiklos – sudaryti prielaidas projekto uždaviniams pasiekti, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus.

3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, įgyvendinami, susieti ir iškelti laiku.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:

– yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas;

– išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami;

– įgyvendinami, t. y. realūs;

– susieti, t. y. adekvatūs vykdomoms projekto veikloms;

– iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data.

 

 

 

 

 

 

 

4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą.

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui ir atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga).

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projektas neturi apribojimų, darančių neigiamą įtaką aplinkosaugos srityje.

4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas).

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos socialinėje srityje.

4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas).

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos ekonomikos srityje.

4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas).

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos regionų vystymo srityje.

4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

4.2.1. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

4.2.2. Projektas atitinka kitus, su darnaus vystymosi principo įgyvendinimu susijusius, specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

 

 

 

 

 

 

 

5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus.

5.1. Projekte nenumatoma apribojimų kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projektas neprieštarauja lyčių lygybės ir nediskriminavimo principui ir jame įvykdomi visi priemonės projektams nustatyti reikalavimai:

– sudarytos vienodos dalyvavimo projekte ir naudojimosi projekto rezultatais galimybės vyrams ir moterims;

– sudarytos vienodos dalyvavimo projekte bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams.

5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą.

5.2.1. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

5.2.2. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

5.2.3. Projektas atitinka kitus, su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimu susijusius, specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

 

 

 

 

 

 

 

6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis.

6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis.

 

 

 

Būtina įvertinti, ar projekto vykdytojas (partneriai) yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavus projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, tokiu atveju, ar tikėtina, jog projekto veiklų plane numatyta veiklų trukmė nustatyta įvertinant pirkimų vykdymo terminus. Jei projekto vykdytojas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus.

6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų aplinkosaugos politikos nuostatomis.

 

 

 

Būtina įvertinti, ar:

– atsižvelgiant į projekto veiklas būtinas poveikio aplinkai vertinimas; ir jei taip, tai

– poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas ir gauta teigiama sprendimą priimančios institucijos išvada.

6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projektai finansuojami nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų (pvz., finansuojami pagal suderintą valstybės pagalbos schemą, laikantis nustatytų reikalavimų).

6.2. Projektas suderinamas su sektorinių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis, t. y. projektas atitinka 2000 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2000/60/EB, nustatančios Bendrijos veiksmų vandens politikos srityje pagrindus, nuostatas.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekte numatytos priemonės įgyvendina 2000 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2000/60/EB, nustatančios Bendrijos veiksmų vandens politikos srityje pagrindus, nuostatas ir joms neprieštarauja.

 

 

 

 

 

 

 

7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą.

7.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus.

7.1.1. Pareiškėjas (partneris) atitinka tinkamą pareiškėją (partnerį), numatytą Aprašo 12 ir 14 punktuose.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneris) atitinka Apraše nurodytą pareiškėją (partnerį).

7.1.2. Pareiškėjas (partneris) turi (ar turi galimybes įgyti) teisinį pagrindą vykdyti projekte numatytas veiklas.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneris) turi teisę verstis projekte numatyta veikla (pvz., reikiamos licencijos ir kt.).

7.1.3. Bendruoju atveju pareiškėjui gali būti skirtos finansavimo lėšos, jei:

7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas;

7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įnašų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

7.1.3.3. paraiškoje arba jos prieduose nepateikė klaidinančios informacijos;

7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;

7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad pateikti įrodantys dokumentai (informacija) dėl 7.1.3 p. nustatytą reikalavimų. Jei pareiškėjas (partneris) yra biudžetinės įstaigos, jis atitinka šio kriterijaus pirmoje ir antroje pastraipose išdėstytus reikalavimus, tada įrodantys dokumentai gali būti neteikiami ir netikrinami.

7.2. Pareiškėjas sugebės įgyvendinti projektą.

7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklos rūšis:

– pareiškėjas turi patirties įgyvendinant panašius (pagal projektų dydį ir veiklos sritis) projektus.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklos rūšis.

7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdant projektą (pakankama komanda):

– projekto vadovas – turi turėti aukštąjį neuniversitetinį arba universitetinį išsilavinimą patirties projektų valdyme;

– finansininkas – turi turėti aukštąjį neuniversitetinį arba universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 1 metų darbo buhalterinės apskaitos srityje patirtį; – atsakingas už projekto stebėseną ir vykdymą specialistas – turi turėti aukštąjį neuniversitetinį arba universitetinį išsilavinimą.

 

 

 

Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus projektui administruoti.

Turi būti įsitikinta, ar projekto vadovas, finansininkas, atsakingas už projekto stebėseną ir vykdymą specialistas atitinka keliamus reikalavimus (pateikiami CV ir juose nurodytų dokumentų kopijos).

7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį.

 

 

 

Įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) adekvatus projekto veiklų apimtims, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką, sezoniškumą ir pan.). Būtina įsitikinti, kad projekto trukmė, įgyvendinimo vieta ir parengimas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei projektas vykdomas su partneriu).

 

 

 

Siekiama įsitikinti, ar partneriai įtraukti pagrįstai, t. y. ar partnerystė sukuria papildomą pridėtinę vertę projekte (pvz., turi patirties, prisideda finansiškai, vykdo projekto veiklas, naudosis rezultatais ir pan.)

7.2.5. Projektas atitinka kitus specialiuosius atrankos kriterijus, susijusius su reikalavimais pareiškėjams, ir Apraše nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

 

 

 

 

 

 

 

8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

8.1. Užtikrintas projekto finansavimas

8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar:

– tenkinami Apraše nustatyti reikalavimai pareiškėjo ir (arba) partnerio įnašui;

– numatyti projekto išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai suplanuoti, atsižvelgiant į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį ir išlaidų apmokėjimo būdą;

– pateikti dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį (banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.).

Kai pareiškėjui netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo, šis kriterijus atitinka nustatytus reikalavimus.

8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar:

– projekte numatytoms netinkamoms finansuoti išlaidoms (tarp jų ir netinkamam finansuoti PVM, projekto grynosioms pajamoms ir kt.) užtikrinamas finansavimas;

– netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai suplanuoti, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projekto įgyvendinimui.

8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) tęstinumas.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto metu sukurtų rezultatų tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas jo tinkamas eksploatavimas.

 

 

 

 

 

 

 

9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

9.1. Sąnaudų-naudos analizės korektiškumas ir rezultatą priimtinumas.

9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

9.1.7. Įvertintos rizikos.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas.

 

 

 

Vadovaujantis analogiškais projektais ir (ar) veiklomis, būtina įvertinti projekto rezultatų atitiktis investicijoms.

9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams.

9.2.1. Projekte numatytos veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimčiai nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklėse ir Apraše nustatytus reikalavimus; taip pat specialiuosius atitikties atrankos kriterijus.

Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t. y. įvertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus, būtina įsitikinti, kad toms pačios veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai.

9.2.2. Išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas.

9.2.3. Užtikrinama lėšų įsisavinimo sparta.

 

 

 

Vadovaujantis analogiškais projektais ir (ar) veiklomis, būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų įsisavinimo spartą.

9.2.4. Projektas atitinka „kryžminio“ finansavimo reikalavimus.

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate).

 

 

 

Pagal Aprašą finansuojamai veiklai reikalavimas netaikomas.

9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus.

9.3.1. Projekto paraiškoje teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio:

9.3.1.1. negaunama pajamų;

9.3.1.2. gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto;

9.3.1.3. gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardintų kategorijų. Išsamios metodinės rekomendacijos Europos Komisijos parengtose „Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai“ („Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects“) http://www.esparama.lt/2007–2013/lt/gaires/pajamu.

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas finansavimo dydis.

 

 

 

Jeigu iš projekto gaunama pajamų, būtina įsitikinti, kad prašomas finansavimo dydis yra apskaičiuotas pajamų dydžiu sumažinus projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą.

 

_________________

 

 

 

Priemonės „Vandens apsaugos ir

valdymo priemonių nustatymas“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

 

PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO
SPECIALIOJI (B) DALIS

 

1. PAREIŠKĖJO TINKAMUMO IR PAJĖGUMO REIKALAVIMAI

 

Pareiškėjo patirtis panašiuose projektuose.

Nurodyti pareiškėjo įgyvendintu projektų skaičių. Prie projekto paraiškos turi būti pridėtas projektų sąrašas su trumpa informacija apie vykdytus panašius (pagal projektų apimtį ir veiklos sritis) projektus: įgyvendinto (-ų) projekto (-ų) pavadinimas, įgyvendinimo trukmė, trumpas projekto veiklos aprašymas, pasiekti rezultatai, projekto finansavimo šaltiniai.

 

Pareiškėjo gebėjimai administruoti projektą.

Nurodyti asmenis, kurie vykdys projekto vadovo, finansininko ir atsakingo už projekto stebėseną ir vykdymą specialisto pareigas. Pridėti jų gyvenimo aprašymus, įrodančius, kad jie turi pakankamus projektų administravimo įgūdžius ir (ar) reikiamą kvalifikaciją pavestoms užduotims atlikti, ir juose minimų dokumentų kopijas.

 

2. PROJEKTAS ATITINKA STEBĖSENOS KOMITETO PATVIRTINTUS SPECIALIUOSIUS ATITIKTIES KRITERIJUS

 

Trumpas projekto atitikties Stebėsenos komiteto patvirtintiems specialiesiems atitikties kriterijams aprašymas.

Parašyti, kaip projektas atitiks Lietuvos Respublikos vandens įstatymo (Žin,. 1997, Nr. 104-2615; 2003, Nr. 36-1544) ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugsėjo 25 d įsakymo Nr. 471 „Dėl upių baseinų rajonų sudarymo ir institucijos, atsakingos už jų administravimą vandensaugos tikslams pasiekti, paskyrimo“ (Žin., 2003, Nr. 99-4467) nuostatas.

 

3. PROJEKTAS PRISIDEDA PRIE STRATEGINIŲ DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO

 

Trumpas projekto atitikties strateginiams dokumentams aprašymas.

Parašyti, kaip projektas atitiks Darnaus vystymosi strategijos nuostatas.

 

4. PROJEKTAS SUDERINAMAS SU ES APLINKOSAUGOS POLITIKOS NUOSTATOMIS

 

Trumpas projekto atitikties ES aplinkosaugos politikos nuostatoms aprašymas.

Parašyti, kaip projektas atitiks 2000 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2000/60/EB, nustatančios Bendrijos veiksmų vandens politikos srityje pagrindus, nuostatas.

 

5. PROJEKTUI REIKIAMO FINANSAVIMO NUSTATYMAS

 

5.1. Trumpas ES finansavimo poreikio pagrindimas.

Pagrįsti, kad be finansavimo, naudojant banko paskolas arba kitas finansavimo priemones, projektas negalėtų būti įgyvendintas tokios pat apimties, per tokį patį laikotarpį ir tokios pat kokybės.

 

5.2. Projektui reikiamo finansavimo pagrindimas

Prašome pažymėti, kuriai kategorijai priskiriamas projektas, dėl kurio finansavimo teikiama paraiška:

negaunama pajamų;

gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto;

gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto.

Jeigu pažymimas 3 punktas, grynųjų pajamų skaičiavimai turi būti atliekami vadovaujantis Europos Komisijos parengtomis „Metodinėmis rekomendacijomis dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai“ (angl. Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects), „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinėmis gairėmis“ (angl. Guide to Cost-Benefit Analysis Of Investment Projects) ir „Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu“. Šie dokumentai pateikti interneto svetainėje www.esparama.lt. Tuo atveju, jei pajamos nebuvo įvertintos iš anksto, jos turi būti grąžintos į valstybės biudžetą per 5 metus po projekto pabaigos.

 

5.3. Trumpas išlaidų, kurios susijusios su projekto veiklų įgyvendinimu, pagrindimas

 

Projekto biudžeto eilutės Nr.*

Išlaidų pavadinimas

Suma, Lt

Išlaidų pagrindimas nurodant, kaip apskaičiuojama prašoma finansavimo suma kiekvienai veiklai atskirai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Iš paraiškos A dalies 8.1 lentelės.

 

6. PRIE PARAIŠKOS PRIDEDAMŲ DOKUMENTŲ SĄRAŠAS

 

1. Pareiškėjo ir partnerio (-ių), jei projekte yra partneris (-iai), įstaigos įstatų kopijos.

2. Įgaliojimą patvirtinančio dokumento patvirtinta kopija, jeigu paraiška pasirašyta pareiškėjo įgalioto asmens.

3. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija, jei projekte yra partneris.

4. Priesaikos pažyma, kad pareiškėjas ir partneris (-iai) atitinka Aprašo 2 priedo 7.1.3.3–7.1.3.5 punktų reikalavimus.

5. Dokumentai, pagrindžiantys planuojamas projekto išlaidas bei jų skaičiavimus, išdėstytus paraiškos specialiosios (B) dalies 5.3 punkte (kainų apklausos pažymos, komerciniai pasiūlymai, darbų sąmatiniai skaičiavimai, darbo užmokesčio apskaičiavimo pagrindimas, perkamų darbų, paslaugų ar prekių specifikacijos ir pan.).

6. Pareiškėjo (partnerio) įsipareigojimas padengti nenumatytas ar netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamų išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamas finansavimas.

7. Pirkimų organizavimo ir vykdymo planas (taikoma, jeigu iki paraiškos pateikimo dienos viešieji pirkimai neatlikti). Pirkimų organizavimo ir vykdymo plane turi būti nurodyta pirkimo dokumentacijos parengimo data, planuojama skelbimo apie pirkimą data ir planuojama sutarties su laimėtoju pasirašymo data.

8. Sąrašas su trumpa informacija apie vykdytus panašius projektus.

9. Pareiškėjo ar partnerio darbuotojų, atsakingų už projekto koordinavimą ir įgyvendinimą (projekto vadovo, finansininko, atsakingo už projekto stebėseną asmens), gyvenimo aprašymai (CV) ir juose minimų diplomų kopijos. Jeigu projekto administravimo paslauga perkama, – šios paslaugos pirkimo dokumentacija.

10. Priesaikos pažyma, kad projektas ir (arba) projekto veiklos nėra finansuojamos ir (arba) nebus teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų, kitų finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos), jei dėl to projektas ar projekto veiklos galėtų būti finansuotos kelis kartus.

 

Patvirtinu, kad šioje formoje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga.

 

_______________________________               _________               __________________

(Pareiškėjo atsakingo asmens pareigos)                 (Parašas)                   (Vardas ir pavardė)

 

A.V.

 

Pareiškėjo parašas ________________

 

_________________

 

 

 

Priemonės „Vandens apsaugos ir valdymo priemonių nustatymas“ projektų finansavimo sąlygų

aprašo

4 priedas

 

 

ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS RODIKLIO SKAIČIAVIMO METODIKA

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio paaiškinimas

Rodiklio skaičiavimo būdas

Dokumentai, pagrindžiantys rodiklio pasiekimą

Duomenų apie rodiklio pasiekimą teikimas

VP3-1.4-AM-01-V-P.NR. 01

Produkto rodiklis:

Parengti upių baseinų rajonų valdymo planai ar jų dalis

Upių baseinų rajonų valdymo planas – dokumentas, kuriame pateikiamas upių baseinų rajono apibūdinimas, žmogaus veiklos poveikio analizės rezultatai, informacija apie rizikos vandens telkinius, vandensaugos tikslus ir jų pagrindimą, priemones vandensaugos tikslams siekti ir kita informacija.

Parengtas upių baseino rajono valdymo planas – rodiklis laikomas pasiektu pasirašius galutinį paslaugos priėmimo–perdavimo aktą.

Parengta upių baseino rajono valdymo plano dalis – rodiklis laikomas pasiektu ir skaičiuojamas pasirašius galutinį paslaugos priėmimo–perdavimo aktą dėl upių baseino rajono valdymo plano dalies, kuri yra trūkstama plano parengimui užbaigti (kai kitų dalių parengimas nebuvo finansuojamas 2007–2013 m. ES fondų lėšomis).

Skaičiuojama parengtų planų ir dalių suma.

Parengtas upių baseino rajono valdymo planas = 1 vnt.

Parengta trūkstama upių baseino rajono valdymo plano dalis = 1 vnt.

Paslaugų priėmimo–perdavimo aktai

Visą projekto įgyvendinimo laikotarpį duomenys nurodomi mokėjimo prašymuose

 

_________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-667, 2010-07-29, Žin., 2010, Nr. 94-4954 (2010-08-07), i. k. 110301MISAK00D1-667

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. spalio 8 d. įsakymo Nr. D1-523 "Dėl VP3-1.4-AM-01-V priemonės "Vandens apsaugos ir valdymo priemonių nustatymas" projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-932, 2010-11-18, Žin., 2010, Nr. 136-6958 (2010-11-20), i. k. 110301MISAK00D1-932

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. spalio 8 d. įsakymo Nr. D1-523 "Dėl VP3-1.4-AM-01-V priemonės "Vandens apsaugos ir valdymo priemonių nustatymas" projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo" pakeitimo