Suvestinė redakcija nuo 2024-03-05

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 85-3890, i. k. 103301MISAK00000437

 

Nauja redakcija nuo 2024-03-05:

Nr. D1-67, 2024-03-04, paskelbta TAR 2024-03-04, i. k. 2024-03964

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2003 m. rugpjūčio 29 d. Nr. 437

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 2 straipsnio 2 dalimi ir 4 straipsnio 12 punktu:

1. Tvirtinu  Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojamų investicijų projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašą (pridedama).

2. Į g a l i o j u Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrą vykdyti Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojamų investicijų projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos apraše (toliau – Tvarkos aprašas) nurodytos administruojančiosios institucijos funkcijas.

3. N u s t a t a u, kad šiuo įsakymu patvirtintas Tvarkos aprašas taikomas projektams, kurių finansavimo sutartys pasirašytos iki 2023 m. gruodžio 31 d.

 

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                            ARŪNAS KUNDROTAS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. 437

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2024 m. kovo 4 d. įsakymo Nr. D1-67

redakcija)

 

 

APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojamų investicijų projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja aplinkos apsaugos investicijų projektų, finansuojamų pagal Aplinkos apsaugos  rėmimo  programą, finansavimo sąlygas, reikalavimus projekto išlaidoms, paraiškų priėmimo, vertinimo ir sprendimų dėl projektų finansavimo priėmimą, finansavimo sutartis, lėšų mokėjimo ir projektų priežiūrą, nustato pareiškėjų ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros (toliau –  APVA) teises ir pareigas.

2. Tvarkos aprašas taikomas oro ir vandens taršos mažinimo ir prevencijos investicijų projektams (toliau – projektas).

3.  APVA, vykdydama projektų vertinimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko projekto vykdytojų atstovų ir galutinių naudos gavėjų asmens duomenis.

4.  Projektų administravimo, vertinimo ir priežiūros tikslais tvarkomi šie asmens duomenys:

4.1. asmenį identifikuojantys duomenys (vardas, pavardė, asmens kodas, parašas);

4.2. kontaktiniai duomenys (veiklos vykdymo vietos adresas, telefono numeris, el. paštas);

4.3. kiti su finansavimo skyrimu susiję duomenys (unikalus individualaus gyvenamojo namo ir buto numeris (daugiau kaip vieno buto pastate), sklypo identifikacinis numeris, adresas).

5.  Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais . Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, skyrus finansavimą, tvarkomi ir saugomi 5 metus vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai ir tie, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Dokumentų ir archyvų įstatymą.

6. Finansavimas skiriamas atsižvelgus į valstybės pagalbos teikimo reikalavimus, nustatytus 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente Nr. 1407/2013 dėl Sutarties Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai.

7. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

7.1. Finansavimo sutartissutartis, kurią  APVA sudaro su pareiškėju ar projekto vykdytoju, įgyvendinančiu investicijų projektą.

7.2. Finansavimo kryptys aplinkos ministro įsakymu kasmet tvirtinamos metinės aplinkos apsaugos oro, vandens taršos mažinimo ir prevencijos veiklos rūšių, finansuojamų Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis, grupės.  

7.3. Įgyvendinimo ataskaitaįgyvendinus projekto veiklas projekto vykdytojo užpildyta ir įgyvendinančiajai institucijai pateikta APVA patvirtintos formos projekto įgyvendinimo ataskaita.

7.4. Paraiška – APVA nustatytos formos dokumentas, kurį užpildo pareiškėjas pateikdamas išsamius duomenis apie projektą, kurio įgyvendinimui prašo finansavimo pagal Tvarkos aprašą.

7.5 Projekto įgyvendinimo laikotarpisfinansavimo sutartyje nustatytas ne ilgesnis kaip 36 mėnesių laikotarpis, per kurį vykdoma projekto įgyvendinimo veikla (prekių, paslaugų įsigijimas, darbų atlikimas, įrenginių montavimas, derinimas, paleidimas, eksploatacija iki projekto įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo).

7.6. Kompensacinė išmoka – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros mokama išmoka pareiškėjui.

7.7. Techninio įgyvendinimo ataskaita – APVA nustatytos formos dokumentas, kurį užpildo pareiškėjas pateikdamas išsamius duomenis apie projekto įgyvendinimo eigą, įrenginių, kurių įsigijimui skirta išmoka, eksploatacijos pagal paskirtį pradžią ir projekto išlaidas.

7.8. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. kovo 6 d. įsakyme Nr. D1-259 „Dėl Taršos leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo“ vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

FINANSAVIMO SĄLYGOS

 

8. Lėšos skiriamos Lietuvos Respublikoje veikiantiems juridiniams asmenims arba Lietuvos Respublikoje įregistruotiems kitose Europos ekonominės erdvės valstybėse įsisteigusių įmonių filialams, įgyvendinantiems projektus Lietuvos Respublikos teritorijoje pagal aplinkos ministro įsakymu patvirtintas finansavimo kryptis, kurios skelbiamos APVA interneto svetainėje www.apva.lt.

9. Bendrieji reikalavimai pareiškėjui:

9.1. Pareiškėjas nėra sunkumus patirianti įmonė, kaip ši sąvoka apibrėžta 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, 2 straipsnio 18 punkte.

9.2. Pareiškėjas nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ir (arba) restruktūrizuojamas, neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui arba kitiems valstybės fondams (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Jeigu pareiškėjas yra įsiskolinęs, parama gali būti teikiama, kai pareiškėjas pateiks dokumentus, įrodančius, kad jis apmokėjo visus įsiskolinimus valstybei.

10. Didžiausia skiriama lėšų suma vienam pareiškėjui yra 200 000 eurų, tačiau ji negali viršyti 70 (septyniasdešimties) procentų projekto visų tinkamų finansuoti išlaidų. Finansavimo kryptyse gali būti įrašyta mažesnė skiriama suma.

11. Lėšos skiriamos laikantis šių sąlygų:

11.1. Pareiškėjui paprašius, gali būti išmokamas avansas – ne didesnis kaip 30 procentų skirtų lėšų pirmos dalies, projekto vykdytojui pateikus avansinio mokėjimo prašymą ir finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos (reikalavimas pateikti garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos netaikomas biudžetinėms įstaigoms, viešosioms įstaigoms, kurių savininkė yra valstybė arba savivaldybė). Sumokėta avansinė lėšų suma atskaitoma iš  skirtų lėšų pirmos dalies.

11.2. Kompensacinė išmoka mokama dalimis pareiškėjui pateikus ir APVA patvirtinus mokėjimo prašymus:

11.2.1. 60 procentų skirtų lėšų (toliau – lėšų pirma dalis) sumokama, kai pareiškėjas įsigyja, sumontuoja ir pradeda eksploatuoti pagal paskirtį projekte numatytus įrenginius;

11.2.2. 40 procentų skirtų lėšų (toliau – lėšų antra dalis) sumokama, kai pareiškėjas pateikia 7.3 papunktyje numatytą įgyvendinimo ataskaitą.

11.3. Projekto įgyvendinimo pradžia laikoma Finansavimo sutarties įsigaliojimo data. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaiga laikoma projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo APVA data.

12. Lėšų pirma dalis sumokama, jeigu įvykdomi šie reikalavimai:

12.1. teisės aktų nustatyta tvarka užbaigta statinio, kurio nauja statyba ar rekonstrukcija yra finansuojamo projekto dalis, statyba;

12.2. pateikiama tinkamai užpildyta techninio įgyvendinimo ataskaita;

12.3. pareiškėjas yra galutinai atsiskaitęs su rangovais, darbų ir paslaugų tiekėjais;

12.4. projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti;

12.5. pareiškėjas pažymėjo įgytą įrangą, nurodydamas, kad ji finansuojama Lietuvos aplinkos apsaugos rėmimo lėšomis ir paskelbė straipsnį visuomenės informavimo priemonėmis (elektroninėmis priemonėmis arba spaudoje) apie įgyvendintą projektą ir APVA suteiktą finansavimą;

12.6. išlaidos yra tinkamai apiformintos, t. y. visos pareiškėjų išlaidos turi būti pagrįstos ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.

13. Lėšų antra dalis sumokama, jeigu paraiškoje numatyti aplinkosaugos rodikliai įvykdomi ne mažiau kaip 95 proc. Kai projekte numatyti aplinkosaugos rodikliai įvykdomi  ne mažiau kaip 50 proc., bet mažiau kaip 95 proc., lėšų antra dalis mažinama sumą perskaičiuojant pagal APVA patvirtintą Aplinkos apsaugos investicinių projektų aplinkosaugos rodiklių vertinimo metodiką. Jeigu aplinkosaugos rodikliai įvykdomi mažiau kaip 50 proc. arba nepateikiama įgyvendinimo ataskaita, laikoma, kad aplinkos apsaugos efektas nepasiektas ir lėšų antra dalis nemokama. Šiuo atveju turi būti grąžintas išmokėtas avansas ir (arba) pirma lėšų dalis. Aplinkosaugos rodiklių įvykdymas procentais apskaičiuojamas palyginant paraiškoje įrašytus aplinkosaugos rodiklius su realiai pasiektais metiniais aplinkosaugos rodikliais.

14. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai aprašyti, patikimi, tinkami paraiškos pateikimo metu. Tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:

14.1. Kredito įstaigos paskola. Jei pareiškėjo planuojamas lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą.

14.2. Pareiškėjo piniginės lėšos. Su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (turinčios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriais nutarta projekto įgyvendinimui skirti atitinkamą lėšų sumą, ir (ar) informacija apie lėšų šaltinį (kredito įstaigos sąskaitos (-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie pareiškėjo lėšas, planuojamos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai).

15. Projekto vykdytojas darbų, paslaugų ir prekių pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai projekto vykdytojas yra perkančioji organizacija; Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu, – kai projekto vykdytojas yra perkantysis subjektas, kai projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija, – pagal Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašas). Pirkimai vykdomi laikantis žaliųjų pirkimų reikalavimų, kurie įtvirtinti Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punkte.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

16. Finansavimas skiriamas tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms kompensuoti. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos yra išlaidos, padarytos ir apmokėtos po paraiškos pateikimo APVA iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos ir skirtos įgyvendinant projektą įgyjamų įrenginių, jų transportavimo ir (ar) montavimo finansavimui, kuriuos įdiegus mažėja neigiamas ūkinės veiklos poveikis aplinkai ir užtikrinamas tęstinis aplinkos apsaugos efektas, išskyrus 14 punkte nurodytas išlaidas.

17. Netinkamomis finansuoti projekto išlaidomis laikoma:

17.1. žemės pirkimo arba nuomos ir su tuo susijusios išlaidos;

17.2. nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų) pirkimo, nuomos arba lizingo (finansinės nuomos) ir eksploatavimo, statybos, rekonstravimo, kapitalinio ir paprastojo remonto išlaidos;

17.3. įrangos, įrenginių ir kito turto lizingo (finansinės nuomos) išlaidos;

17.4. transporto priemonių pirkimo, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir su tuo susijusios išlaidos (išskyrus specialios paskirties transporto priemones tiesioginei projekto veiklai vykdyti);

17.5. paskolos suteikimas ar grąžinimas, palūkanos už gautą paskolą;

17.6. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);

17.7. naudoto turto įsigijimas;

17.8. nuostoliai ir užsienio valiutos keitimo išlaidos;

17.9. baudos, nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

17.10. išlaidos, kurios padidina projekto sąnaudas, proporcingai nesukurdamos pridėtinės vertės;

17.11. išlaidos, kurios apmokėtos anksčiau ar priimtas sprendimas jas apmokėti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;

17.12. gamybos priemonių ir (ar) įrenginių atnaujinimo, juos keičiant analogiškais naujais  su panašiomis funkcijomis, nekeičiant technologinio proceso, išlaidos;

17.13. sutarčių administravimo mokesčiai;

17.14. su projektu susijusios dokumentacijos parengimo išlaidos;

17.15. baldų įsigijimo, nuomos, lizingo (finansinės nuomos) ir su tuo susijusios išlaidos;

17.16. darbo santykiais su pareiškėju susijusių projektą administruojančių ir vykdančių asmenų darbo užmokesčio, komandiruočių išlaidos;

17.17. sukurto turto draudimo išlaidos, pastato (statinio) inventorizacijos, teisinės registracijos išlaidos ir pan.;

17.18. eksperimentinių, mokslo tiriamųjų darbų išlaidos;

17.19. eksperimentinės įrangos, laboratorinės įrangos, išskyrus įrangą, skirtą lėšų gavėjų, kaip ūkio subjektų, aplinkos stebėsenai vykdyti, įsigijimo išlaidos;

17.20. aplinkos atstatymo išlaidos (išskyrus atvejus, kai finansavimo kryptyse tokios išlaidos priskiriamos tinkamoms finansuoti);

17.21. išlaidos įsigyjant įrenginius, neatitinkančius esminių Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos ir (ar) Europos ekonominės erdvės valstybių nustatytų standartų (nesertifikuotos).

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PROJEKTO PARAIŠKOS PRIĖMIMAS IR VERTINIMAS

 

18. Kvietimas teikti paraiškas pagal einamųjų metų finansavimo kryptis skelbiamas APVA interneto svetainėje www.apva.lt ir kitomis visuomenės informavimo priemonėmis ne vėliau kaip per 30 dienų nuo einamųjų metų finansavimo krypčių patvirtinimo. Jeigu pagal paskelbtą kvietimą surinktose paraiškose prašoma lėšų suma mažesnė už numatytą paskirstyti einamųjų metų finansavimo kryptyse, APVA gali skelbti antrą kvietimą teikti paraiškas pagal einamųjų metų finansavimo kryptis.

19. Paraiška turi būti teikiama tik pagal paraiškos pateikimo momentu galiojančias finansavimo kryptis, paraiškų pateikimo ir atrankos būdus, pateikimo terminus ir finansavimo sąlygas.

20. Einamaisiais metais pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką kiekvienai einamųjų metų Lietuvos aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo finansavimo krypčiai.

21. Paraiškos ir privalomų dokumentų elektroninės versijos teikiamos per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS). Kvietime gali būti nustatyti kiti paraiškų pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) jos laikinai neužtikrinamos.

22. Apie gautą paraišką APVA informuoja pareiškėją per APVIS ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo.

23Paraiškas vertinant tikrinama:

23.1. tinkamumas finansuoti;

23.2. naudos ir kokybės vertinimas.

24. Paraiškoms, atitinkančioms tinkamumo finansuoti reikalavimus, atliekamas naudos ir kokybės vertinimas.

25.  Atliekant paraiškų vertinimą, turi būti laikomasi šių principų:

25.1. skaidrumo ir nešališkumo – visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą;

25.2.  konfidencialumo – turi būti užtikrintas paraiškoje ir kituose pareiškėjo pateiktuose dokumentuose esančios informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais.

26. Paraiškų vertinimas atliekamas vadovaujantis APVA patvirtinta tvarka. 

27. Jeigu atliekant paraiškų vertinimą nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (ar) paraiška užpildyta netinkamai, pareiškėjui el. paštu arba per APVIS siunčiamas pranešimas ir prašoma per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją. Jei per nurodytą terminą paraiška nepatikslinama ar nepateikiami trūkstami dokumentai ir priežastys, kodėl per nurodytą terminą nebuvo galima patikslinti paraiškos, nepripažįstamos svarbiomis, paraiška atmetama.

28. Nustačius, kad paraiška ir jos priedai (įvertinus ir patikslintą informaciją) neatitinka bent vieno vertinimo reikalavimo, APVA priima sprendimą atmesti paraišką ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo pareiškėjui raštu, el. paštu arba per APVIS siunčiamas pranešimas ir nurodoma, kodėl paraiška atmesta.

29.  Pateikus paraišką, joje nurodyti duomenys be APVA leidimo negali būti koreguojami ar tikslinami, išskyrus atvejus, kai APVA dėl paraiškoje esančių netikslumų (informacijos ar reikalingų dokumentų trūkumo) grąžina paraišką pareiškėjui patikslinti. 

30. Paraiškoms, atitinkančioms vertinimo reikalavimus, APVA, vadovaudamasi savo patvirtinta Aplinkos apsaugos investicinių projektų aplinkosaugos rodiklių vertinimo metodika ir projektų naudos ir kokybės vertinimo balų lentelėmis, patvirtintomis aplinkos ministro įsakymu, su einamųjų metų finansavimo kryptimis, suteikia balus ir jų mažėjimo tvarka sudaro paraiškų eilę. Paraiškų eilė sudaroma vadovaujantis informacija, kurią pareiškėjas nurodė paraiškoje ir jos prieduose. Atsižvelgiant į pateiktų paraiškų skaičių, jei pateiktų paraiškų bendra prašoma finansuoti lėšų suma viršija einamųjų metų finansavimo kryptyse patvirtintą sumą, pirmiausia gali būti atliekamas projektų naudos ir kokybės vertinimas ir tinkamumo vertinimas pagal sudarytą paraiškų eilę.

31. Paraiškos vertinimo metu APVA turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo vietos ir techninių sąlygų patikrinimą apsilankydama projekto įgyvendinimo vietoje ir patikrindama paraiškoje ir su ja pateiktuose dokumentuose esančios informacijos atitiktį esamai situacijai.

32. APVA turi užtikrinti, kad paraiškų  vertinimas truktų ne ilgiau kaip 30 darbo dienų pasibaigus APVA kvietime nurodytai paraiškų priėmimo datai. Atsižvelgiant į gautų paraiškų apimtį ir skaičių, šis terminas gali būti APVA motyvuotu sprendimu pratęstas, bet ne daugiau kaip 10 darbo dienų. APVA apie pratęstą paraiškų vertinimo terminą paskelbia interneto svetainėje www.apva.lt ir raštu informuoja Aplinkos ministeriją.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

33. Sprendimą skirti ar neskirti finansavimą priima APVA direktorius atsižvelgdamas į paraiškų vertinimo rezultatus. Sprendimas skirti finansavimą įforminamas APVA direktoriaus įsakymu, sprendimas neskirti finansavimo įforminamas APVA raštu, kurių turinys turi atitikti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nustatytus reikalavimus. Apie APVA sprendimą pareiškėjas informuojamas per APVIS ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo. 

34.  Informacija apie projektus, kuriems įgyvendinti skirtas finansavimas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos skelbiama APVA interneto svetainėje www.apva.lt.

35. Priėmus sprendimą skirti finansavimą, APVA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas skiriamą lėšų sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

 

IV SKYRIUS

FINANSAVIMO SUTARTYS, LĖŠŲ MOKĖJIMAS IR PROJEKTŲ PRIEŽIŪRA

 

PIRMASIS SKIRSNIS

FINANSAVIMO SUTARTIES SUDARYMAS IR KEITIMAS

 

36. Skyrus finansavimą projektui, APVA ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo parengia finansavimo sutarties projektą ir pateikia jį pareiškėjui derinti. Ši sutartis turi būti suderinta ir pasirašyta per 20 darbo dienų nuo pateikimo pareiškėjui derinti dienos. Per nustatytą terminą dėl pareiškėjo kaltės nepasirašius finansavimo sutarties, laikoma, kad pareiškėjas finansavimo atsisako.

37. Su APVA nesuderinus, negalima keisti projekto apimties, pratęsti įgyvendinimo laikotarpio ar kitaip keisti finansavimo sutartyje nustatytų projekto vykdytojo įsipareigojimų.

38. Finansavimo sutarties pakeitimai atliekami sutarties šalims pasirašant susitarimą dėl finansavimo sutarties pakeitimo, kai:

38.1. būtina pakeisti projekto įgyvendinimo laikotarpį;

38.2.  keičiasi pareiškėjo teisinė forma;

38.3. atsiranda nenumatytų aplinkybių, turinčių įtakos projekto įgyvendinimo nukrypimui nuo finansavimo sutarties sąlygų.

39. Jeigu projekto vykdytojas dėl objektyvių priežasčių nori pakeisti finansavimo sutartyje nustatytas projekto įgyvendinimo sąlygas, jis sutartyje nustatyta tvarka turi kreiptis į APVA. Sprendimą dėl finansavimo sutarties keitimo priima APVA. Priimant sprendimą dėl pakeitimo, pakeitimas negali prieštarauti Tvarkos aprašo nuostatoms. Finansavimo sutarties keitimui paprastai pritariama, jeigu nustatoma, kad pakeitus sutartį projektas galėtų duoti tiek pat arba daugiau aplinkosauginės naudos.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

LĖŠŲ MOKĖJIMAS IR PROJEKTŲ PRIEŽIŪRA

 

40. Projektų priežiūrą sudaro etapai:

40.1. parengiamasis etapas, kuriame priežiūra atliekama APVA nustatyta tvarka, šio etapo tikslas –  įvertinti pareiškėjo galimybes įgyvendinti projektą;

40.2. techninio įgyvendinimo etapas, kuriame priežiūra atliekama Tvarkos aprašo 44 punkte nustatyta tvarka, tikslas  –  įvertinti projekto techninio įgyvendinimo parametrus ir įgyvendinimo atitiktį paraiškoje pateiktai informacijai;

40.3. galutinio įgyvendinimo etapas, kuriame priežiūra atliekama Tvarkos aprašo 46 punkte nustatyta tvarka, tikslas  – įvertinti pareiškėjo įrenginių, kuriems įsigyti skirtos lėšos, pirmųjų vienų metų eksploatacijos rezultatus ir aplinkos apsaugos efektą;

40.4. įgyvendinto projekto tęstinio aplinkos apsaugos efekto vertinimo etapas, kuriame priežiūra atliekama Tvarkos aprašo 49 ir 50 punktuose nustatyta tvarka, tikslas – įvertinti tęstinumo įsipareigojimus.

41. Pasirašius finansavimo sutartį ir pareiškėjui paprašius avanso, APVA jį išmoka sutartyje numatytomis sąlygomis. Pareiškėjui nepradėjus vykdyti veiklos per 60 darbo dienų gavus avansą, jis turi būti grąžinamas. APVA mokėjimo prašymą sumokėti lėšų pirmą dalį pareiškėjas raštu teikia, kai pareiškėjas įsigyja, sumontuoja ir pradeda eksploatuoti pagal paskirtį projekte numatytus įrenginius. Įrenginių eksploatacijos pagal paskirtį pradžia laikoma įrenginių eksploatacijos pradžios akto pasirašymo data.

42. Su mokėjimo prašymu pareiškėjas turi pateikti užpildytą techninio įgyvendinimo ataskaitą ir Tvarkos aprašo 12.6 papunktyje išvardytus dokumentus.

43. APVA nustačius, kad pateikti ne visi su mokėjimo prašymu būtini dokumentai, paprašo pareiškėjo per skirtą terminą juos pateikti.

44. APVA, gavusi visus 41 ir 42 punktuose nurodytus dokumentus, atlieka projekto techninio įgyvendinimo patikrą vietoje. Patikros rezultatus APVA darbuotojas per 7 dienas po patikros apibendrina užpildydamas APVA patvirtintą ataskaitos formą įrašydamas, ar projekto metu įdiegtos technologijos ir gamybos parametrai atitinka paraiškoje numatytus ir projekto finansavimo ir priežiūros sutartyje įrašytus technologiją ir parametrus.

45. APVA patvirtintos formos mokėjimo prašymą sumokėti lėšų antrą dalį pareiškėjas pateikia APVA su įgyvendinimo ataskaita, kurioje pateikiami įrenginių, kuriems įsigyti skirtas finansavimas, pirmųjų 12 mėnesių eksploatacijos rezultatai ir juos pagrindžiantys dokumentai. Vandenų apsaugos būstų prijungimo prie centralizuotos nuotekų surinkimo priemonės projektams įgyvendinimo ataskaita gali būti teikiama nepraėjus 12 mėnesių terminui, jeigu projekto vykdytojas prijungia planuotus būstus prie nuotekų tinklų.

46. APVA, gavusi visus 45 punkte nurodytus dokumentus, gali atlikti projekto galutinio įgyvendinimo patikrą vietoje. Patikra atliekama, kai projektą tikrinantis APVA darbuotojas  nustato arba įtaria, kad pareiškėjas pateikė netikslią, neišsamią, klaidinančią informaciją apie projekto įgyvendinimą, arba kyla abejonių, ar projektas įgyvendintas laiku ir (arba) tinkamai; kai dėl projekto įgyvendinimo gautas skundas, pranešimas, prašymas arba sužinoma viešojoje erdvėje ar iš kitų šaltinių apie projekto įgyvendinimo galimus pažeidimus. Patikros metu nustačius neatitikimų, kurie nepažeidžia finansavimo sutarties ir gali būti pareiškėjo ištaisyti, APVA suformuluoja rekomendacijas neatitikimams pašalinti ir skiria terminą rekomendacijoms įgyvendinti. Patikros rezultatus APVA darbuotojas apibendrina ir pateikia išvadas užpildydamas APVA patvirtintos formos ataskaitą.

47. Projekto įgyvendinimo ataskaitą tvirtina APVA.

48. Lėšų antra dalis išmokama arba neišmokama ir imamasi priemonių avansui, taip pat lėšų pirmai daliai susigrąžinti remiantis APVA patvirtintos įgyvendinimo ataskaitos duomenimis, pagal Tvarkos aprašo 13 punkto nuostatas.

49. APVA bet kuriame projekto įgyvendinimo etape gali atlikti papildomą projekto priežiūrą, nenumatytą Tvarkos aprašo 31, 44 ir 46 punktuose, ir patikrinti projekto įgyvendinimo sąlygas. Papildomos projekto priežiūros rezultatus APVA darbuotojas apibendrina užpildydamas APVA patvirtintos formos ataskaitą.

50. Praėjus dvejiems metams nuo lėšų pirmos dalies gavimo dienos, pareiškėjas privalo per 30 dienų raštu APVA pateikti antrų veiklos metų aplinkosaugos rodiklių vykdymo ataskaitą.

51. Pareiškėjui planuotus antrų veiklos metų  aplinkosaugos rodiklius pasiekus mažiau kaip 70 proc., jis privalo APVA sumokėti baudą, lygią 5 procentams išmokėtos lėšų antros dalies vertės. Pareiškėjui per 1 mėnesį praėjus dvejiems metams po lėšų pirmos dalies išmokėjimo nepateikus antrųjų veiklos metų projekto aplinkos apsaugos efekto ataskaitos, taikomi 0,03 proc. delspinigiai nuo lėšų antros dalies už kiekvieną pavėluotą dieną. Nepateikus antrųjų veiklos metų projekto aplinkos apsaugos efekto ataskaitos ilgiau kaip 3 mėnesius, pareiškėjas privalo APVA sumokėti baudą, lygią 7 proc. išmokėtos lėšų antros dalies vertės.

52. Projekto vykdytojui iki finansavimo sutartyje nustatyto termino nebaigus projekto ir (arba) nepateikus APVA nustatytos formos projekto įgyvendinimo ataskaitos, ir (arba) mokėjimo prašymo su privalomais pateikti dokumentais, pervedamų lėšų suma mažinama 0,03 proc. numatytos lėšų sumos už kiekvieną pavėluotą dieną.

53. APVA ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo mėnesio 30 dienos apibendrina finansuojamų projektų įgyvendinimo duomenis, parengia APVA patvirtintos formos bendrą metinę finansuojamų projektų priežiūros ataskaitą ir ją pateikia Aplinkos ministerijai. Šioje ataskaitoje nurodomos projektų įvykdymo sąlygos, aplinkos apsaugos rodikliai, projektų neįvykdymo priežastys. Ši ataskaita per 7 dienas nuo jos pateikimo Aplinkos ministerijai dienos paskelbiama Aplinkos ministerijos ir APVA interneto svetainėse.

54. Įtarus, kad projekto vykdytojas pažeidžia finansavimo sutarties ar Tvarkos aprašo nuostatas ir tokių pažeidimų pasekmės neaptartos finansavimo sutartyje, APVA inicijuoja ir atlieka pažeidimo tyrimą APVA nustatyta tvarka. Šio tyrimo metu gali būti priimtas sprendimas sugrąžinti išmokėtas lėšas ar jų dalį.

55. Paaiškėjus, kad pagal Aprašą suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, pagalbos gavėjas privalo jam išmokėtą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

56. Už suteiktą finansavimą materialų turtą pareiškėjas įsigyja savo nuosavybėn ir naudoja savo veikloje finansavimo sutartyje nustatytais tikslais  ne trumpiau kaip 3 (trejus) metus nuo finansavimo sutartyje numatytų įrenginių įvedimo į eksploataciją akto pasirašymo datos arba statybos užbaigimą patvirtinančio dokumento pasirašymo datos be APVA sutikimo neperleidžiant, neparduodant, neįkeičiant ar kitokiu būdu nesuvaržant daiktinių teisių į turtą.

57. APVA veiksmai arba neveikimas, susijęs su paraiškos vertinimu; sprendimas skirti ar neskirti projektui finansavimą gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme nustatyta tvarka. 

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-402, 2004-07-16, Žin., 2004, Nr. 143-5237 (2004-09-25), i. k. 104301MISAK00D1-402

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-352, 2005-07-12, Žin., 2005, Nr. 92-3435 (2005-07-30), i. k. 105301MISAK00D1-352

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-19, 2006-01-13, Žin., 2006, Nr. 12-430 (2006-01-30), i. k. 106301MISAK000D1-19

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-540, 2007-10-25, Žin., 2007, Nr. 114-4650 (2007-11-08), i. k. 107301MISAK00D1-540

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-402, 2008-07-29, Žin., 2008, Nr. 89-3567 (2008-08-05), i. k. 108301MISAK00D1-402

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-475, 2008-09-12, Žin., 2008, Nr. 109-4165 (2008-09-23), i. k. 108301MISAK00D1-475

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-779, 2010-09-20, Žin., 2010, Nr. 112-5700 (2010-09-23), i. k. 110301MISAK00D1-779

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

8.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-303, 2011-04-12, Žin., 2011, Nr. 46-2206 (2011-04-16), i. k. 111301MISAK00D1-303

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Aplinkos apsaugos investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

9.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-798, 2011-10-14, Žin., 2011, Nr. 126-5995 (2011-10-20), i. k. 111301MISAK00D1-798

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

10.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-536, 2013-07-19, Žin., 2013, Nr. 80-4043 (2013-07-25), i. k. 113301MISAK00D1-536

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

11.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-1022, 2014-12-15, paskelbta TAR 2014-12-18, i. k. 2014-19978

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

12.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-221, 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-19, i. k. 2015-03991

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

13.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-861, 2016-12-07, paskelbta TAR 2016-12-15, i. k. 2016-28934

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

14.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-573, 2017-07-04, paskelbta TAR 2017-07-10, i. k. 2017-11838

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

15.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-264, 2018-04-04, paskelbta TAR 2018-04-06, i. k. 2018-05465

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

16.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-943, 2018-11-08, paskelbta TAR 2018-11-09, i. k. 2018-18171

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

17.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-449, 2019-07-31, paskelbta TAR 2019-07-31, i. k. 2019-12627

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

18.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-647, 2019-10-29, paskelbta TAR 2019-11-04, i. k. 2019-17487

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

19.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-199, 2020-04-07, paskelbta TAR 2020-04-08, i. k. 2020-07319

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

20.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-253, 2022-08-03, paskelbta TAR 2022-08-03, i. k. 2022-16586

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

21.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-67, 2024-03-04, paskelbta TAR 2024-03-04, i. k. 2024-03964

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo