Suvestinė redakcija nuo 2006-01-31 iki 2007-11-08

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 85-3890, i. k. 103301MISAK00000437

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO INVESTICINIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2003 m. rugpjūčio 29 d. Nr. 437

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo (Žin., 1992, Nr. 5-75) 28 ir 29 straipsniais, Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo (Žin., 1999, Nr. 47-1469; 2002, Nr. 13-474) 10 straipsniu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2002, Nr. 20-766, Nr. 60-2464) 6.5 punktu bei siekdamas užtikrinti viešajai įstaigai Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondui pervedamų Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatyme numatytų bei kitų viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo teisėtai įgytų lėšų panaudojimo tikslingumą ir kontrolę,

1. Tvirtinu Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarką (pridedama).

2. Pavedu Aplinkos ministerijos Aplinkos strategijos departamento Ekonomikos ir planavimo skyriui koordinuoti dotacijų teikimą pagal tvarkos, nurodytos šio įsakymo 1 punkte, nuostatas.

3. Šio įsakymo vykdymo kontrolę pavedu ministerijos valstybės sekretoriui Arvydui Dragūnui.

 

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. 437

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2004 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. D1-402 redakcija)

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDo

INVESTICINIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS

APRAŠAS

 

I skyrius. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo (toliau – Fondas) investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Fondo teikiamo aplinkos apsaugos investicinių projektų (toliau – Projektai) finansavimo sąlygas, reglamentuoja šių sąlygų laikymosi priežiūrą ir numato kitus su tuo susijusius reikalavimus.

2. Projektų finansavimo klausimus tiesiogiai neaptarus šiame Tvarkos apraše, reglamentuoja Lietuvos Respublikoje galiojantys teisės aktai ir Fondo įstatai.

3. Fondo lėšos – tai lėšos, teisės aktų nustatyta tvarka gautos kaip mokestis už aplinkos teršimą, ir kitos teisėtai disponuojamos lėšos.

4. Projektai Fondo lėšomis finansuojami teikiant subsidijas, dotacijas ir paskolas. Fondas turi teisę finansuoti Projektus teikdamas paskolas tik šio Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytais atvejais.

5. Projektai taip pat gali būti finansuojami ir kitų asmenų lėšomis. Fondui lėšas suteikiantis asmuo sutarties su Fondu pagrindu gali nustatyti kitokias Projektų finansavimo procedūras bei sąlygas, nei numatytos šiame Tvarkos apraše. Apie juos iš anksto informuojamas Pareiškėjas, ketinantis gauti finansinę paramą iš Fondo.

6. Fondo priežiūros taryba per kiekvienų metų pirmąjį Priežiūros tarybos posėdį Fondo administracijos pasiūlymu tvirtina Fondo lėšų panaudojimo prioritetus.

7. Fondo lėšomis dotacijos gali būti teikiamos tik Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (toliau – Aplinkos ministerija) įgyvendinamiems valstybinės reikšmės Projektams finansuoti.

8. Subsidija negali būti teikiama toms Paramos gavėjo išlaidoms kompensuoti, kurių sąrašą tvirtina Fondo priežiūros taryba.

9. Šiame Tvarkos apraše ir jo prieduose vartojamos sąvokos:

9.1. Bendradarbiavimo sutartis – sutartis, sudaryta tarp Fondo ir Kredito įstaigos, kurioje nustatomos pagrindinės bendradarbiavimo sąlygos, teikiant subsidijas ir/ar atskirais atvejais – paskolas Projektams finansuoti Fondo ir Kredito įstaigos lėšomis. Bendradarbiavimo sutarties tipinę formą tvirtina Fondo direktorius;

9.2. Dotacija – tikslinė negrąžintina pagalba Aplinkos ministerijai, skiriama Fondo lėšomis Aplinkos ministerijos įgyvendinamam Projektui finansuoti;

9.3. Dotacijos sutartis – sutartis, kurią Fondas sudaro su Aplinkos ministerija, suteikdamas Aplinkos ministerijai dotaciją Projektui įgyvendinti. Dotacijų sutarties tipinę formą tvirtina Fondo direktorius;

9.4. Kredito įstaiga – Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatyme (Žin., 2004, Nr. 54-1828) nurodyta kredito įstaiga, su kuria Fondas yra sudaręs sutartis dėl bendradarbiavimo, vykdant Projektų finansavimą Paskolos arba Subsidijos formomis;

9.5. Mokėjimai – Paramos gavėjo Projekto finansavimo sutartimi prisiimtų įsipareigojimų – palūkanų mokėjimo, dalies paskolos, suteiktos Finansinės institucijos Paramos gavėjui, grąžinimo, delspinigių, mokesčių, baudų ir kitų mokėjimų, susijusių su Projekto finansavimo sutartimi, vykdymas;

9.6. Nepriklausomas ekspertas – aplinkosaugos srities specialistas, turintis atitinkamą kvalifikacinį atestatą arba mokslinį laipsnį;

9.7. Paraiška investicijų projektui (toliau – PIP) – tai Fondo nustatytos formos dokumentas, kurį pildo Pareiškėjas, siekdamas gauti Projekto finansavimą subsidijos ir šiame Tvarkos apraše nustatytais atvejais – paskolos forma;

9.8. Paramos gavėjas Pareiškėjas, kuriam Fondas suteikia Projekto finansavimą subsidijos forma ir/ar paskolos forma šiame Tvarkos apraše nustatytais atvejais;

9.9. Pareiškėjas – Lietuvos Respublikoje ūkinę veiklą vykdantis viešasis arba privatusis juridinis asmuo, kuris šiame Tvarkos apraše nustatyta tvarka kreipiasi į Fondą dėl Projekto finansavimo subsidijos arba šiame Tvarkos apraše nustatytais atvejais – paskolos, forma;

9.10. Paskola – Projekto finansavimo būdas, pagal kurį piniginės lėšos suteikiamos Paramos gavėjui kaip paskola;

9.11. Paskolos gavėjas – Pareiškėjas, kuriam Fondas suteikia Projekto finansavimą paskolos forma;

9.12. Priežiūros taryba – Fondo valdymo organas, kuris vykdo šiame Tvarkos apraše, Fondo įstatuose ir kituose Fondo dokumentuose jam priskirtas funkcijas;

9.13. Prioritetai – Fondo administracijos nustatomi ir Fondo priežiūros tarybos kiekvienais metais patvirtinami aplinkosauginės investicijų srities prioritetai, į kuriuos atsižvelgiama vykdant Projektų finansavimą subsidijos forma;

9.14. Projektas – investicinis projektas, duosiantis aplinkosauginę naudą, užtikrinant aplinkosauginio efekto tęstinumą;

9.15. Aplinkos apsaugos priemonės – darbai, prekės ir paslaugos, kuriuos įdiegus pasiekiamas konkretus aplinkosauginis efektas;

9.16. Projekto informacinė forma (toliau – PIF) – forma, kurią pildo Pareiškėjas arba Aplinkos ministerija, pateikdami preliminarią bendro pobūdžio glaustą informaciją apie numatomą Projektą. PIF tvirtinama Fondo direktoriaus įsakymu;

9.17. Projekto finansavimo byla – visuma Pareiškėjo pateiktų bei Fondo vadybininko surinktų Projekto finansavimo dokumentų (PIF, PIP, Projekto apibendrinimas, sutartys, kiti su Projekto finansavimu susiję dokumentai);

9.18. Subsidija – tikslinė negrąžintina pagalba Paramos gavėjui, skiriama Projektų finansavimui.

 

II skyrius. subsidijų teikimo pagrindai ir sąlygos

 

10. Subsidijos Fondo lėšomis gali būti teikiamos Paramos gavėjams tik kartu su Kredito įstaigos teikiama paskola Paramos gavėjo įgyvendinamam Projektui finansuoti.

11. Teikiamos subsidijos suma vienam Paramos gavėjui negali viršyti 350 000 (trys šimtai penkiasdešimt tūkstančių) litų per trejus metus ir 70 (septyniasdešimt) procentų bendros investicijų sumos į aplinkos apsaugos priemones. Šiame punkte nustatytas trejų metų apribojimas netaikomas pagalbai, kuri skiriama Konsoliduotos Europos Bendrijos steigimo sutarties (Žin, 2004, Nr. 2-2) 87 straipsnio 3 punkte numatytais atvejais.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-19, 2006-01-13, Žin., 2006, Nr. 12-430 (2006-01-30), i. k. 106301MISAK000D1-19

 

12. Fondas gali teikti subsidijas tik Kredito įstaigos lėšomis suteiktos paskolos daliniam arba visiškam padengimui, laikantis šio Tvarkos aprašo 11 punkte nustatytų reikalavimų.

13. Subsidijos teikiamos Lietuvos Respublikos nacionaline valiuta.

14. Fondo mokėjimai Paramos gavėjui vykdomi Subsidijos sutarties pagrindu per Kredito įstaigą.

15. Kredito įstaigos suteiktos paskolos subsidijavimas vykdomas mažinant bendrąją Kredito įstaigai grąžintinos paskolos sumą, jeigu subsidijavimas yra dalinis arba grąžinant visą Kredito įstaigos suteiktos paskolos sumą šiai įstaigai, jeigu subsidijavimas yra visiškas. Subsidijavimo sąlygos nustatomos Bendradarbiavimo ir Subsidijos sutartyje.

16. Subsidija Paramos gavėjui teikiama per Kredito įstaigą, o šio Tvarkos aprašo 19 punkte nustatytais atvejais – gali būti teikiama tiesiogiai Paramos gavėjui, pagal Subsidijos sutartį, sumokant visą subsidijos sumą, kai Paramos gavėjas galutinai įvykdo Projektą. Projekto vykdymo baigtumą patvirtinantys dokumentai nurodomi Fondo, Kredito įstaigos ir/arba Paramos gavėjo sudaromose Subsidijų sutartyse, jeigu šiame punkte nenustatyta kitaip. Bet kokiu atveju Fondui draudžiama mokėti subsidiją Paramos gavėjui arba jo pavedimu Kredito įstaigai anksčiau, nei:

16.1. parengiama ir patvirtinama galutinė Projekto įgyvendinimo ataskaita 76 punkte nustatyta tvarka;

16.2. statinys yra pripažįstamas tinkamu naudoti teisės aktų nustatyta tvarka, jeigu finansuojama statinio statyba;

16.3. įranga yra pagaminta, sumontuota paskirties vietoje arba pradėta eksploatuoti pagal paskirtį, jeigu finansuojama įrangos gamyba ir/arba jos įsigijimas;

16.4. pateikiami šio Tvarkos aprašo punktuose numatyti dokumentai, patvirtinantys Projekto baigtumą.

17. Kredito įstaigos nustatytas įmokas už vykdomas operacijas moka Paramos gavėjas.

18. Gautą subsidiją Paramos gavėjas privalo registruoti savo veiklos finansinėje apskaitoje, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais.

19. Fondas turi teisę teikti subsidijas savivaldybėms ir jų įmonėms šio Tvarkos aprašo nustatytomis sąlygomis. Subsidijos savivaldybėms ir jų įmonėms gali būti teikiamos nepriklausomai nuo to, ar Kredito įstaiga finansuoja projektą. Tokiu atveju netaikomos šio Tvarkos aprašo nuostatos, reglamentuojančios Projekto finansavimo sąlygas naudojant Kredito įstaigos paskolą (šio Tvarkos aprašo 10, 15, 17, 29, 30 punktai). Subsidijavimo sąlygos nustatomos Subsidijos sutartyje.

20. Bendradarbiavimo ir/arba Subsidijos sutartyse nustatytais atvejais ir šių sutarčių šalims sutinkant, Fondas turi teisę sumokėti Kredito įstaigai depozitą, lygų subsidijos sumai. Depozitas sumokamas pagal Fondo ir Kredito įstaigos pasirašytą sutartį Indėlio trečiojo asmens naudai. Šiame punkte nurodytose sutartyse turi būti numatyta, jog Kredito įstaiga neturi teisės mokėti subsidijos (depozito) Paramos gavėjui, o Paramos gavėjas neturi teisės reikalauti depozito išmokėjimo, jei nėra raštiško Fondo sutikimo ir nurodymo. Fondo sutikimas dėl subsidijos (depozito) išmokėjimo gali būti sąlyginis. Indėlio trečiojo asmens naudai sutartyje turi būti nurodyta, kad Fondas netenka indėlininko teisių į depozitą, o Paramos gavėjas įgyja teises į depozitą ar jo dalį tiktai nuo tos dienos, kada Fondas raštiškai ir besąlygiškai nurodo Kredito įstaigai išmokėti subsidiją (depozitą) ar jos dalį Paramos gavėjui.

 

III skyrius. DOTACIJŲ teikimo pagrindai ir sąlygos

 

21. Teikiamos dotacijos suma vienam Projektui negali viršyti:

21.1. 3 (trijų) mln. litų per vienerius metus; ir

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-352, 2005-07-12, Žin., 2005, Nr. 92-3435 (2005-07-30), i. k. 105301MISAK00D1-352

 

21.2. 90 (devyniasdešimt) procentų visos Projekto vertės.

22. Už likusios Projekto dalies finansavimą atsakinga Aplinkos ministerija.

23. Priežiūros taryba, atsižvelgdama į Fondo lėšų išteklius, planuojamus gauti per einamuosius metus ir/arba ateinančius kalendorinius metus, kiekvienais metais nustato maksimalią dotacijos sumą, kurią Fondas gali išmokėti per vienerius kalendorinius metus.

24. Dotacija teikiama tiesiogiai Aplinkos ministerijai, pervedant lėšas į Dotacijų sutartyje nurodytą banko sąskaitą.

25. Dotacija teikiama Lietuvos Respublikos nacionaline valiuta.

26. Visi priklausantys mokėjimai atliekami Dotacijų sutarties pagrindu.

 

IV skyrius. Projektų finansavimo TVARKA TEIKIANT SUBSIDIJAS

 

27. Fondo priežiūros tarybai patvirtinus Fondo lėšų panaudojimo prioritetus ateinantiems metams, Fondas per visuomenės informavimo priemones ir/arba Fondo internetiniame tinklalapyje (http://www. laaif. lt) ne mažiau kaip du kartus per metus skelbia apie Projektų finansavimo galimybę.

28. Projektų finansavimo dokumentų priėmimas ir Projektų vertinimas vykdomas etapais. Fondo skelbimuose nurodomas laikotarpis, per kurį yra priimami Projekto finansavimo dokumentai. Projekto finansavimo dokumentai, pateikti po nurodytos datos, vertinami ir svarstomi su kito etapo Projekto finansavimo dokumentais. Apie tai Pareiškėjas informuojamas per 5 (penkias) darbo dienas nuo dokumentų pateikimo dienos.

29. Šiame Tvarkos apraše nurodyti Projekto finansavimo dokumentai priimami tik tada, kai Pareiškėjas pateikia Fondui rašytinį Kredito įstaigos patvirtinimą, kad jo Projektas bus finansuojamas, t. y. jog jam bus teikiama Kredito įstaigos paskola.

30. Fondas turi teisę savarankiškai nuspręsti, ar Kredito įstaigos teikiama paskola yra pakankama subsidijos teikimui.

31. Pareiškėjas kreipiasi į Fondą, pateikdamas užpildytą Fondui Projekto informacinę formą (PIF).

32. Minėtą formą (PIF) Pareiškėjas gali gauti Fonde, Kredito įstaigoje, su kuria sudaryta Bendradarbiavimo sutartis, arba ji gali būti atsiųsta paštu, faksu, elektroniniu paštu, paimta iš Fondo interneto tinklalapio (http://www. laaif. lt). PIF gali būti laisvai dauginama ir kopijuojama. Užpildyta PIF pateikiama Fondui paštu, faksu, elektroniniu paštu arba pristatoma į Fondą.

33. Gavęs užpildytą PIF, Fondo vadybininkas patikrina, ar pateikta visa reikiama informacija apie Projektą ir Pareiškėją, tvirtina raštu ir įregistruoja Pareiškėją Fondo duomenų bazėje.

34. Fondo atstovas išnagrinėja informaciją, kurią Pareiškėjas pateikė, užpildydamas PIF, nustato, ar būsimas Projektas ir pageidaujama jo finansavimo forma atitinka šio Tvarkos aprašo reikalavimus ir Fondo priežiūros tarybos patvirtintus Prioritetus.

35. Nustačius, kad Projektas ir jo finansavimo forma ir/arba sąlygos neatitinka šio Tvarkos aprašo reikalavimų bei Fondo priežiūros tarybos einamaisiais metais patvirtintų Prioritetų, Fondas apie tai informuoja Pareiškėją per 10 (dešimt) darbo dienų.

36. Jeigu Projektas atitinka šio Tvarkos aprašo reikalavimus bei Fondo priežiūros tarybos einamaisiais metais patvirtintus Prioritetus, Fondas per 10 (dešimt) darbo dienų pateikia Pareiškėjui atsakymą apie sutikimą svarstyti Projekto finansavimo galimybę. Kartu Pareiškėjui pateikiama Paraiška investiciniam projektui (PIP), kurioje nurodytas dokumentų, kuriuos Pareiškėjas privalo pateikti, norėdamas gauti Projekto finansavimą, sąrašas.

37. Dokumentų sąrašą (toliau – Dokumentai) tvirtina Fondo direktorius.

38. Dokumentai, kuriuos Pareiškėjas privalo pateikti Fondui, skelbiami Fondo interneto tinklalapyje.

39. Gavęs PIP bei Dokumentus Fondas per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų:

39.1. patikrina, ar pateikta visa reikiama informacija apie Projektą ir Pareiškėją;

39.2. patikrina, ar užpildytos Projektui aktualios aplinkosauginių rodiklių lentelės ir atlikti būtini skaičiavimai;

39.3. patikrina, ar nurodyti PIP lentelėse pateiktų duomenų šaltiniai;

39.4. patikrina, ar išdėstyti Projekto įgyvendinimo etapai ir nurodytos jų įgyvendinimui būtinos lėšos bei lėšų šaltiniai;

39.5. patikrina, ar pateikti visi reikalingi Dokumentai;

39.6. vyksta į Projekto įgyvendinimo vietą ir įvertina Projekto realizavimo galimybes;

39.7. PIF, PIP formą ir Dokumentus įregistruoja Fondo duomenų bazėje nepriklausomai nuo to, ar Projektas bus finansuojamas.

40. Kai iš pateiktų Dokumentų matyti, kad Projektas ir pateikta informacija neatitinka šio Tvarkos aprašo reikalavimų arba kai Pareiškėjas nepateikia visų Projekto finansavimui gauti reikalingų Dokumentų, Fondas per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo PIP ir Dokumentų gavimo dienos praneša Pareiškėjui, jog Fondas paraiškos nenagrinės.

41. Jeigu Projektas atitinka šio Tvarkos aprašo reikalavimus ir Pareiškėjas yra pateikęs visus Dokumentus subsidijai gauti, tai:

41.1. nepriklausomas ekspertas, vadovaudamasis Fondo pateiktu klausimynu, per 5 (penkias) darbo dienas atlieka aplinkosaugos techninį Projekto įvertinimą;

41.2. Fondo atstovas, gavęs Nepriklausomo eksperto pateiktas Projekto įvertinimo išvadas, per 5 (penkias) darbo dienas parengia Fondo priežiūros tarybos posėdžiui Projekto apibendrinimą. Projekto apibendrinimo tipinę formą tvirtina Fondo direktorius.

42. Jeigu subsidiją gauti siekia keli Pareiškėjai, o Fondo galimos skirti lėšos yra ribotos, tai Priežiūros taryba:

42.1. lygina Projektus tarpusavyje pagal aplinkosauginio efektyvumo balus. Aplinkosauginio efektyvumo balų skaičiavimo metodiką tvirtina Fondo priežiūros taryba;

42.2. pagal balų skaičių nustatomas projektų eiliškumas;

42.3. mažiau balų surinkę Projektai, Pareiškėjui raštu pageidaujant, yra perkeliami į kitą Projektų vertinimo etapą.

43. Jeigu Fondo turimų lėšų pakanka finansuoti visus aplinkosaugos – techniniu ir finansiniu – ekonominiu aspektu teigiamai įvertintus Projektus, Projektų lyginimas tarpusavyje ir Projektų atranka pagal surinktų balų skaičių nevykdomi.

44. Fondo priežiūros tarybai Projektą įvertinus neigiamai, Pareiškėjui raštu išdėstomos atsisakymo finansuoti Projektą priežastys.

45. Apie Fondo priežiūros tarybos sprendimą per 5 (penkias) darbo dienas Fondas raštu informuoja Pareiškėją ir Kredito įstaigą (išskyrus šio Tvarkos aprašo 19 punkte nustatytus atvejus, kuomet apie Fondo sprendimą informuojamas tik Pareiškėjas).

46. Priežiūros tarybai priėmus teigiamą sprendimą suteikti subsidiją, Fondas per 5 (penkias) darbo dienas perduoda Dokumentų kopijas Kredito įstaigai ir per 10 (dešimt) dienų parengia Bendradarbiavimo sutarties su Kredito įstaiga, jeigu ji nėra sudaryta, ir subsidijos sutarties projektus. Šio Tvarkos aprašo 19 punkte nustatytais atvejais Fondas per šiame punkte nurodytą terminą parengia Subsidijos sutarties projektą ir jį pateikia Pareiškėjui.

47. Fondo vardu visas sutartis sudaro Fondo direktorius, vadovaudamasis Priežiūros tarybos sprendimais.

48. Visi Paramos gavėjo pateikti bei Fondo atstovo surinkti PIF, PIP formos ir Dokumentai yra registruojami ir saugomi šio Tvarkos aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka.

 

V skyrius. Projektų finansavimo TVARKA TEIKIANT DOTACIJAS

 

49. Fondo priežiūros tarybai patvirtinus maksimalią dotacijos sumą, atsižvelgiant į einamųjų metų Fondo galimas skirti lėšas, Fondas per 10 (dešimt) darbo dienų raštu informuoja Aplinkos ministeriją apie galimybę skirti atitinkamo dydžio dotaciją Aplinkos ministerijos įgyvendinamam Projektui finansuoti.

50. Aplinkos ministerija, siekdama gauti dotaciją Projekto finansavimui, raštu kreipiasi į Fondą, pateikdama Fondui PIF, PIP formą ir investicinį projektą.

51. Aplinkos ministerija pildo PIF, PIP formą ir investicinį projektą konsultuodamasi su Fondo atstovu.

52. Gavęs užpildytą PIF, PIP formą ir investicinį projektą Fondas įregistruoja Aplinkos ministeriją Fondo duomenų bazėje per 5 (penkias) darbo dienas ir parengia Fondo priežiūros tarybos posėdžiui laisvos formos Projekto apibendrinimą.

53. Fondo priežiūros taryba protokolu nustato einamųjų metų paskirtos dotacijos sumos išmokėjimo terminus.

54. Apie Fondo priežiūros tarybos sprendimą Aplinkos ministerija raštu informuojama per 5 (penkias) darbo dienas.

55. Priežiūros tarybai priėmus sprendimą finansuoti Projektą, Fondo atstovas parengia Dotacijos sutartį.

56. Fondo vardu visas sutartis pasirašo Fondo direktorius, vadovaudamasis Fondo priežiūros tarybos priimtu sprendimu.

57. Aplinkos ministerijos pateiktas PIF, PIP forma ir investicinis projektas registruojami ir saugomi šio Tvarkos aprašo VIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

VI skyrius. Projektų priežiūra

 

I skirsnis. Bendrosios nuostatos

 

58. Projektų priežiūra vykdoma, siekiant užtikrinti Paramos gavėjų sutartinių įsipareigojimų vykdymą bei nustatyti konkrečią naudą aplinkosaugai.

59. Pagrindiniai Projekto priežiūros uždaviniai:

59.1. vertinti Pareiškėjo finansines ir ekonomines galimybes įgyvendinti Projektą;

59.2. stebėti Projekto įgyvendinimą;

59.3. sisteminti, vertinti ir prognozuoti Projekto įgyvendinimo rezultatus, Fondo skiriamo finansavimo panaudojimo efektyvumą, Projektų aplinkosauginį efektą;

59.4. kaupti, analizuoti ir teikti Fondo priežiūros tarybai informaciją apie Projekto įgyvendinimą bei Fondo suteiktų lėšų panaudojimą.

60. Projektų įgyvendinimo priežiūrai vykdyti Fonde naudojamos kontrolės priemonės, tai yra Fondo atstovas:

60.1. formuoja Projektų finansavimo bylas;

60.2. nuolat kontroliuoja, kaip Paramos gavėjas vykdo Projektą ir kitus įsipareigojimus pagal sutartis. Pastebėjęs pažeidimų, jis nedelsdamas apie tai informuoja Fondo direktorių, kuris imasi reikiamų priemonių, kad išvengtų ar sumažintų Fondo nuostolius;

60.3. kaupia, analizuoja ir teikia Fondo priežiūros tarybai informaciją apie Projektui skirtų lėšų panaudojimą;

60.4. įgyvendina kitas priemones, užtikrindamas Projekto vykdymą;

60.5. rengia ataskaitas.

61. Projektų priežiūros rezultatai turi būti analizuojami ir naudojami, siekiant nustatyti sėkmingus aplinkosaugai Fondo finansuojamus Projektus ir identifikuoti tuos Projektus, kurie nedavė planuoto aplinkosauginio efekto ir kurių finansavimas ateityje nebūtų tikslingas.

 

Ii skirsnis. PROJEKTŲ priežiūros VYKDYMas

 

62. Projektų priežiūrą vykdo Fondo paskirta Projekto įgyvendinimo priežiūros komisija (toliau – Priežiūros komisija), kurios sudėtyje turi būti Nepriklausomas ekspertas. Priežiūros komisija veikia pagal Fondo patvirtintus nuostatus.

63. Projektų priežiūra atliekama Projekto įgyvendinimo etapais: parengiamajame, baigiamajame ir poprojektiniame.

64. Projektų priežiūros objektai Projekto parengiamajame etape yra visi Pareiškėjai, kurie yra tinkamai užpildę PIP formą ir pateikę visus Dokumentus.

65. Kitų Projektų įgyvendinimo etapų objektai yra visi Paramos gavėjai, kurių pateiktiems Projektams Fondas skyrė finansavimą.

66. Kai Projektas yra įgyvendintas, Paramos gavėjas per 90 (devyniasdešimt) kalendorinių dienų po Projekto baigimo dienos pateikia Fondui užpildytą Projekto aplinkosaugos efekto ataskaitos formą. Šią formą tvirtina Fondo direktorius.

67. Projektas laikomas įgyvendintu, vertinant naudą aplinkosaugai, kai Paramos gavėjui įdiegus Projekto Dokumentuose numatytą technologiją yra pasiekiamas Dokumentuose nurodytas tikslas, kuriam pasiekti Fondas suteikė finansavimą, taip pat kai yra patvirtinama projekto įgyvendinimo galutinė ataskaita 76 punkte nustatyta tvarka.

68. Užpildytą projekto aplinkosaugos efekto ataskaitą dėl praėjusių kalendorinių metų Paramos gavėjas privalo pateikti Fondui kasmet iki einamųjų metų kovo 1 dienos dvejus kalendorinius metus po Projekto įgyvendinimo. Šios ataskaitos formą tvirtina Fondo direktorius.

 

IIi skirsnis. PROJEKTŲ priežiūros ORGANIZAVIMo

IR VYKDYMo TVARKA

 

69. Parengiamojo etapo priežiūros tikslas – palyginti Projekto Dokumentuose pateiktos informacijos atitikimą realiai padėčiai, Fondo atstovams apžiūrint Pareiškėjo nurodytą Projekto įgyvendinimo vietą. Projekto įgyvendinimo vietos apžiūra vykdoma ne vėliau, kaip per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų po to, kai Pareiškėjas pateikia užpildytą PIP formą ir pateikia Dokumentus, įskaitant rašytinį Finansinės institucijos patvirtinimą, kad jo Projektas bus finansuojamas, t. y. jog jam bus teikiama Finansinės institucijos paskola.

70. Po Projekto įgyvendinimo vietos apžiūros surinktų duomenų pagrindu rengiama parengiamojo etapo ataskaita, kurioje įvertinamos Projekto įgyvendinimo galimybės įgyvendinti planuojamus aplinkosauginius tikslus ir pateikiamas pasiūlymas raštu dėl tolesnio Paraiškos nagrinėjimo.

71. Parengiamojo etapo ataskaita turi būti parengta ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas po Projekto vietos apžiūros.

72. Vadovaujantis parengiamojo etapo ataskaita, Fondo direktorius sprendžia klausimą dėl tolesnio PIP formos nagrinėjimo.

73. Fondo priežiūros tarybai priėmus sprendimą finansuoti Projektą ir Paramos gavėjui įgyvendinus Projektą, atliekama baigiamoji Projekto įgyvendinimo etapo priežiūra.

74. Baigiamojo įgyvendinimo etapo priežiūros tikslas – nustatyti, ar Projektas baigtas nustatytais terminais ir ar suteiktos lėšos Paramos gavėjui panaudotos pagal paskirtį.

75. Gavus projekto aplinkosaugos efekto ataskaitos formą, Priežiūros komisija vyksta į vietą, kurioje:

75.1. tikrina duomenis apie Projekto įgyvendinimo baigtumą;

75.2. tikrina, ar nustatytais terminais atlikti visi Projekte numatyti darbai, įgyta, sumontuota ir pradėta eksploatuoti numatyta technika, įrengimai ir/arba kita įranga.

76. Priežiūros komisija, gavusi informacijos apie Projekto baigtumą, taip pat remdamasi ankstesnių Projekto įgyvendinimo etapų priežiūros metu gautais duomenimis, parengia galutinę ataskaitą apie Projekto įgyvendinimą. Šios ataskaitos formą tvirtina Fondo direktorius. Priežiūros komisijos parengta ir patvirtinta ataskaita yra Projekto įgyvendinimo baigtumą arba jo netinkamą vykdymą patvirtinantis dokumentas.

77. Ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo mėnesio 15 (penkioliktos) dienos Fondas apibendrina Projektų įgyvendinimo duomenis ir parengia bendrą metinę Fondo finansuojamų Projektų priežiūros ataskaitą bei teikia ją aprobuoti Priežiūros tarybai. Šioje ataskaitoje turi būti analizuojamas kiekvienas Fondo tais metais finansuotas Projektas, nurodomos jo įvykdymo sąlygos, aplinkosauginiai ir techniniai rezultatai, Projektų neįvykdymo priežastys, trūkumai, esminiai finansavimo sutarčių pažeidimai, pateikiamos išvados ir pasiūlymai trūkumams pašalinti.

78. Poprojektinio etapo tikslas yra nustatyti, ar pasiektas planuotas tikslas (aplinkosaugos efektas), ar technologijos, naudotos įgyvendinant Projektą, buvo veiksmingos. Šio etapo metu pastebėjus esminių nukrypimų nuo planuoto aplinkosauginio tikslo, apie juos per artimiausią posėdį informuojama Fondo priežiūros taryba.

79. Bendradarbiavimo ir/arba Subsidijos sutartyje gali būti nustatyta, kad Fondas turi teisę pareikalauti Paramos gavėjo grąžinti 100% suteiktos Subsidijos, jeigu poprojektinio etapo metu, remiantis Paramos gavėjo pateiktomis ataskaitomis ir atitinkamos srities ekspertų vertinimu, yra nustatoma, kad Fondo teiktas finansavimas buvo netikslingas dėl nepasiekto aplinkosaugos efekto.

 

VII skyrius. Projekto finansavimo dokumentų tvarkymas

 

80. Visi su Paramos gavėjo finansuojamu Projektu susiję dokumentai ir sutartys yra saugomi Fonde Projekto finansavimo byloje. Visose bylose yra sudaromi dokumentų aprašai.

81. Visi dokumentai yra segami į Projekto finansavimo bylą chronologine tvarka.

82. Už Projekto finansavimo bylos priežiūrą ir tvarkymą yra atsakingas Fondas.

83. Paramos gavėjui įgyvendinus Projektą ir visiškai atsiskaičius su Fondu, Paramos gavėjo Projekto finansavimo byla Fondo nustatyta tvarka yra perduodama saugoti į Fondo archyvą.

 

VIII skyrius. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

84. Asmenys, pažeidę šio Tvarkos aprašo reikalavimus, nevykdantys sutartyse nustatytų pareigų, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir sutarčių nustatyta tvarka.

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-402, 2004-07-16, Žin., 2004, Nr. 143-5237 (2004-09-25), i. k. 104301MISAK00D1-402

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-352, 2005-07-12, Žin., 2005, Nr. 92-3435 (2005-07-30), i. k. 105301MISAK00D1-352

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-19, 2006-01-13, Žin., 2006, Nr. 12-430 (2006-01-30), i. k. 106301MISAK000D1-19

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos patvirtinimo" pakeitimo