Suvestinė redakcija nuo 2011-07-17 iki 2012-10-25

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 46-1539, i. k. 104301MISAK000D1-71

 

Nauja redakcija nuo 2011-07-17:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin. 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl vandenų taršos pavojingomis medžiagomis mažinimo PROGRAMOS patvirtinimo

 

2004 m. vasario 13 d. Nr. D1-71

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vandens įstatymo (Žin., 1997, Nr. 104-2615; 2003, Nr. 36-1544; 2009, Nr. 154-6955) 16 straipsnio 1, 2 ir 3 dalimis ir siekdamas įgyvendinti 2006 m. vasario 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/11/EB dėl tam tikrų į Bendrijos vandenis išleidžiamų pavojingų medžiagų sukeltos taršos (kodifikuota redakcija) (OL 2006 L 64, p. 52) nuostatas:

1. T v i r t i n u:

1.1. Vandenų taršos pavojingomis medžiagomis mažinimo programą (pridedama);

1.2. Vandenų taršos pavojingomis medžiagomis mažinimo programos įgyvendinimo priemonių planą (pridedama).

2. P a v e d u Vandenų departamentui kasmet iki kovo 1 d. peržiūrėti Vandenų taršos pavojingomis medžiagomis mažinimo programos įgyvendinimo priemonių planą ir pateikti pasiūlymus dėl priemonių plano koregavimo.

 

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos

ministro 2004 m. vasario 13 d.

įsakymu Nr. D1-71

 

Vandenų taršos pavojingomis medžiagomis mažinimo programa

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Taršos pavojingomis medžiagomis mažinimo programa (toliau – Programa) parengta siekiant įgyvendinti reikalavimus, numatytus 2006 m. vasario 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2006/11/EB dėl tam tikrų į Bendrijos vandenis išleidžiamų pavojingų medžiagų sukeltos taršos (kodifikuota redakcija) (OL 2006 L 64, p. 52) (toliau – Direktyva 2006/11/EB).

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

2. Programa parengta remiantis šiuo metu Lietuvoje egzistuojančia taršos vandens aplinkai pavojingomis medžiagomis mažinimo sistema bei priimtais teisės aktais, kurie sudaro teisinį šios sistemos pagrindą.

3. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Vandens įstatyme (Žin., 1997, Nr. 104-2515; 2003, Nr. 36-1544), Jūros aplinkos apsaugos įstatyme (Žin., 1997, Nr. 108-2731; 2010, Nr. 153-7780) ir Nuotekų tvarkymo reglamente, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 (Žin., 2006, Nr. 59-2103; 2007, Nr. 110-4522) (toliau – Nuotekų tvarkymo reglamentas), vartojamas sąvokas.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

2 skyrius. Neteko galios nuo 2011-07-17

Skyriaus naikinimas:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin. 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

III. Programos tikslas ir uždaviniai

 

5. Programos tikslas – atsižvelgiant į Direktyvos 2006/11/EB reikalavimus ir vadovaujantis Vandens įstatymo nuostatomis dėl priemonių rengimo ir įgyvendinimo vandensaugos tikslams pasiekti, optimaliai suderinti visas Lietuvoje taikomas taršos pavojingomis medžiagomis mažinimo priemones ir procese dalyvaujančių institucijų veiksmus, siekiant palaipsniui sumažinti ir nutraukti paviršinių vandens telkinių ir jūros rajono (toliau – Vandens telkinių) teršimą vandens aplinkai pavojingomis medžiagomis.

6. Programos uždaviniai – nustatyti priemones, už jų taikymą atsakingas institucijas ir terminus efektyviam teisės aktais įtvirtintų reikalavimų mažinti vandenų taršą pavojingomis medžiagomis įgyvendinimui, taip pat priemones reikalavimų laikymosi kontrolei bei vandens telkinių būklės (programos įgyvendinimo efektyvumo) vertinimui.

7. Siekiant tobulinti ir papildyti šiuo metu egzistuojančią taršos pavojingomis medžiagomis mažinimo sistemą, būtina atlikti naudojamų ir į vandens aplinką išleidžiamų pavojingų medžiagų inventorizaciją, nustatyti Lietuvai svarbias (darančias didžiausią poveikį ir keliančias didžiausią grėsmę vandens aplinkai) pavojingas medžiagas, patikslinti Lietuvos teisės aktuose reglamentuojamų pavojingų medžiagų sąrašus, nustatyti objektus, su nuotekomis išleidžiančius pavojingas medžiagas, užtikrinti, kad visiems pavojingas medžiagas išleidžiantiems objektams, atitinkantiems teisės aktų reikalavimus, Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, atnaujinimo ir panaikinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. 80 (Žin., 2002, Nr. 85-3684; 2005, Nr. 103-3829) (toliau – TIPK taisyklės), nustatyta tvarka būtų išduoti Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimai (toliau – TIPK leidimai), vykdoma juose nustatytų reikalavimų laikymosi kontrolė bei stebimas jų poveikis aplinkai.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

IV. Esamos būklės apžvalga

 

8. Iki 2005 m. Lietuvoje buvo atliekama tik kai kurių pavojingų medžiagų (metalų ir organinių medžiagų) taršos šaltiniuose ir aplinkoje kontrolė. Siekiant nustatyti iš Lietuvos pramonės įmonių su nuotekomis išleidžiamas pavojingas medžiagas, 2003 m. Aplinkos apsaugos agentūra (toliau – AAA) atliko specialius pavojingų medžiagų nuotekose tyrimus pasirinktose įmonėse (AB „Vilniaus Vingis“, AB „Grigiškės“, AB „Audėjas“, AB „Utenos trikotažas“, AB „Šiaulių stumbras“, VšĮ „Chemijos institutas“). Šių įmonių nuotekose buvo tiriamos 54 vandens aplinkai pavojingos medžiagos. Pasirenkant tiriamus parametrus, buvo atsižvelgiama į gamyboje naudojamas chemines medžiagas, kurios atsispindėjo įmonių pateiktuose saugos duomenų lapuose. Tyrimo metu nebuvo nustatyta nė viena pavojinga organinė medžiaga (išskyrus organinius alavo junginius), kurios koncentracija viršytų DLK. Daugumos tirtų metalų ir jų junginių koncentracijos taip pat buvo mažesnės nei DLK, tik cinko koncentracija AB „Vilniaus Vingio Gija“ nuotekose viršijo DLK. Šių tyrimų rezultatai buvo riboti tam, kad atspindėtų realią situaciją apie pavojingų medžiagų koncentraciją pagrindiniuose taršos šaltiniuose ir aplinkoje, todėl AAA, bendradarbiaudama su Suomijos aplinkos institutu, Baltijos aplinkos forumu ir Aplinkos apsaugos politikos centru, 2005–2007 m. vykdė projektą „Vandens aplinkai pavojingų medžiagų nustatymas Lietuvoje“. Projekto metu nustatyta, kad didžiausią susirūpinimą Lietuvos mastu vandens aplinkai kelia tokios medžiagos, kaip organiniai alavo junginiai, ftalatai ir fenoliai. Šių medžiagų buvo aptikta visose tirtose terpėse, t. y. nuotekose, nuotekų dumble, paviršiniuose vandenyse ir dugno nuosėdose, o jų koncentracijos dažnai viršijo esamas ar numatomas ribines vertes.

9. Į Lietuvos teisę perkelti Direktyvos 2006/11/EB reikalavimai.

V. Programos įgyvendinimas

 

10. Pagal Lietuvoje galiojančią taršos vandens aplinkai pavojingomis medžiagomis mažinimo sistemą nustatant nuotekų (pavojingų medžiagų) išleidimo į aplinką sąlygas, turi būti vadovaujamasi trimis pagrindiniais principais:

- neturi būti viršijami Nuotekų tvarkymo reglamento 2 priedo A ir B1 dalyse ir/arba konkrečiai veiklos rūšiai parengtame „Geriausių prieinamų gamybos būdų“ (toliau – GPGB) informaciniame dokumente (jei yra parengtas bei privalomas taikyti pagal kitus teisės aktus) nustatyti reikalavimai teršalų išleidimui į aplinką (DLK į gamtinę aplinką);

- negali būti viršijamas leistinas poveikis nuotekų priimtuvui, t. y. išleidžiamos nuotekos neturi paveikti paviršinio vandens telkinio tiek, kad jame būtų viršyti aplinkos kokybės standartai (toliau – AKS), nurodyti Nuotekų tvarkymo reglamento 2 priedo A dalyje, ir/arba DLK, nurodytos Nuotekų tvarkymo reglamento 2 priedo B1 dalyje ir AKS biotai, nurodyti Nuotekų tvarkymo reglamento 8.2.2 punkte;

- nustatyti reikalavimai neturi būti laisvesni už teršėjo technines galimybes (turima įranga ir kitos priemonės turi būti naudojamos aplinkai palankiausiu būdu).

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

11. Vandens aplinkai pavojingų medžiagų išleidimui į vandens telkinius būtina nustatyta tvarka gauti leidimą. Leidimus pavojingas medžiagas (nuotekas) išleisti į vandens telkinius (aplinką) išduoda Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai (toliau – RAAD) vadovaudamiesi TIPK taisyklėmis. Pagal TIPK taisykles kiekvienas teršėjas (asmuo, valdantis taršos objektą), išleidžiantis (planuojantis išleisti) vandens aplinkai pavojingas medžiagas, prieš gaudamas leidimą, privalo detaliai inventorizuoti išleidžiamas (planuojamas išleisti) pavojingas medžiagas ir įvertinti (skaičiavimais arba matavimais) jų poveikį priimančiam vandens telkiniui. Minėta informacija pateikiama leidimą išduodančiai institucijai. Leidime nustatomos ribinės pavojingų medžiagų koncentracijos ir per tam tikrą periodą leidžiamas išleisti pavojingų medžiagų kiekis.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

12. Išduodamame leidime turi būti nustatytos pavojingų medžiagų ribinės vertės, neviršijančios Nuotekų tvarkymo reglamento 2 priedo stulpelyje „DLK į gamtinę aplinką“ pateiktų didžiausių leidžiamų koncentracijų. Šios reikšmės gali būti įrašomos į leidimą, tik jeigu nustatoma, kad aplinkos (teršalus priimančio vandens telkinio) kokybės normos nebus viršytos. Be to, RAAD turi tikrinti, kad leidime nustatomos teršalų ribinės vertės nebūtų didesnės už tas vertes, kurios gali būti pasiekiamos efektyviai naudojant turimas priemones.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

13. Išleidžiant pavojingas medžiagas į kitiems asmenims priklausančias kanalizacijos sistemas, turi būti sudaromos sutartys, kuriose turi būti įrašytos pavojingų medžiagų ribinės vertės, neviršijančios Nuotekų tvarkymo reglamento 2 priedo, stulpelyje „DLK į nuotekų surinkimo sistemas“, pateiktų didžiausių leidžiamų koncentracijų.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

14. Nuotekas išleidžiantys asmenys privalo deklaruoti, kiek ir kokių pavojingų medžiagų su nuotekomis išleidžiama. Siekiant nustatyti pavojingų medžiagų patekimo į nuotekas galimybę, objekte turi būti sudaromas pavojingų medžiagų, nurodytų Nuotekų tvarkymo reglamento 2 priedo A ir B1 dalyse, balansas tiems gamybos procesams, kuriuose naudojamos pavojingos medžiagos.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

15. Leidimo dalis, kurioje nustatytos pavojingų medžiagų ribinės vertės ir sąlygos šioms medžiagoms išleisti su nuotekomis, turi būti peržiūrima ne rečiau kaip kas ketveri metai.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

16. Teršalų išleidimo ribinės vertės TIPK leidimuose, išduotuose pavojingų medžiagų išleidimui su nuotekomis, nustatomos vadovaujantis galiojančiais teisės aktais ir Europos Sąjungos atitinkamai veiklos rūšiai parengtais GPGB informaciniais dokumentais. Visais atvejais su nuotekomis išleidžiamos pavojingos medžiagos negali viršyti šioms medžiagoms nustatytų didžiausių leidžiamų koncentracijų priimančiame vandens telkinyje.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

17. Asmenys, turintys TIPK leidimus išleisti vandens aplinkai pavojingas medžiagas, privalo vykdyti tų pavojingų medžiagų monitoringą ir nuotekų srauto matavimus. Išleidžiamų į gamtinę aplinką nuotekų kontrolės dažnumą ir parametrus, išduodami TIPK leidimą, nustato RAAD.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

18. Vandens telkinių apsaugai nuo taršos vandens aplinkai pavojingomis medžiagomis turi būti taikomos priemonės taršos iš pasklidosios taršos šaltinių mažinimui:

- pavojingų cheminių medžiagų ir preparatų klasifikavimas ir ženklinimas;

- pavojingų cheminių medžiagų ir preparatų apskaita;

- augalų apsaugos priemonių naudojimo reglamentavimas.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

19. Pagal Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymą (Žin., 1999, Nr. 47-1469; 2002, Nr. 13-474) teršėjai, į aplinką išleidžiantys pavojingas medžiagas, privalo mokėti mokesčius už taršą. Mokesčių dydis priklauso nuo teršalo pavojingumo (kenksmingumo), nuo to, ar laikomasi ribinių verčių, be to, teršėjas turi mokėti baudas, jeigu nesilaiko TIPK leidimuose nustatytų sąlygų. Tokia mokesčių sistema skatina teršėjus laikytis nustatytų reikalavimų ir kiek įmanoma mažinti pavojingų medžiagų išleidimą į aplinką.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

20. Direktyvoje 2006/11/EB nustatytus kriterijus „II sąrašo“ medžiagoms atitinka Nuotekų tvarkymo reglamento 2 priedo A ir B1 dalyse nurodytų pavojingų medžiagų sąrašas (toliau „II sąrašas“).

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

21. Programos įgyvendinimui sudaromas ir aplinkos ministro įsakymu tvirtinamas priemonių planas. Kiekvienų metų pradžioje minėtas planas turi būti peržiūrimas ir, esant reikalui, tikslinamas. Jame turi būti įvardijami vandenų taršos „II sąrašo“pavojingomis medžiagomis mažinimo uždaviniai 2004-2015 metams, numatomos šių uždavinių sprendimo priemonės, nustatomi terminai bei paskiriamos atsakingos institucijos.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

______________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos

ministro 2004 m. vasario 13 d.

Nr. D1-71

 

Vandenų taršos pavojingomis medžiagomis mažinimo programos įgyvendinimo priemonių planas

 

Eil. Nr.

Uždaviniai

Priemonės

Terminai

Atsakinga institucija (padalinys)

1.

2.

3.

4.

5.

1.

Tikslinti Lietuvoje reglamentuojamų pavojingų medžiagų „II sąrašą“ ir joms nustatytus reikalavimus

1.1. Remiantis informacija apie pavojingas chemines medžiagas ir preparatus (duomenų bazė INFOCHEMA) bei informacija iš cheminės medžiagos registracijos pagal 2006 m. gruodžio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1907/2006 dėl cheminių medžiagų registracijos, įvertinimo, autorizacijos ir apribojimų (REACH), įsteigiantis Europos cheminių medžiagų agentūrą, iš dalies keičiantis Direktyvą 1999/45/EB bei panaikinantis Tarybos reglamentą (EEB) Nr. 793/93, Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1488/94, Tarybos direktyvą 76/769/EEB ir Komisijos direktyvas 91/155/EEB, 93/67/EEB, 93/105/EB bei 2000/21/EB (OL 2006 L 396, p. 1) dokumentacijos, nustatyti Lietuvoje gaminamas, importuojamas bei gamyboje naudojamas vandens aplinkai pavojingas medžiagas, identifikuoti objektus, kurių veikloje naudojamos šios medžiagos, ir informuoti atitinkamus RAAD.

nuolat

AAA

1.2. Pagal 1.1, 2.1, 2.2, 6.3 ir 6.4 priemonių įgyvendinimo rezultatus identifikuoti Lietuvoje išleidžiamas (arba pagal 1.1 priemonės rezultatus yra požymių, kad jos gali būti išleidžiamos) ir/arba aplinkoje aptinkamas vandens aplinkai pavojingas medžiagas, kurios neįtrauktos į „II sąrašo“ medžiagas, tačiau kurios atitinka „II sąrašo“ medžiagoms nustatytus kriterijus. Informaciją apie minėtas medžiagas (jeigu jos nustatytos) teikti AM Vandenų departamentui.

nuolat

RAAD

1.3. Pagal 1.2 priemonės įgyvendinimo rezultatus ir kitą informaciją (ES teisės aktų pasikeitimus, tarptautinius įsipareigojimus, specialių tyrimų rezultatus ir pan.), esant poreikiui, organizuoti „II sąrašo“ medžiagas reglamentuojančių teisės aktų koregavimą.

nuolat

AM, Vandenų departamentas

2.

Identifikuoti „II sąrašo“ medžiagų išleidimus

2.1. Vykdyti išduodamų leidimų išleisti nuotekas analizę ir identifikuoti objektus, kuriems leidžiama išleisti „II sąrašo“ medžiagas ir kitas vandens aplinkai pavojingas medžiagas (kurioms nėra nustatytų normų). Analizės rezultatus (objektai, išleidimo vietos, medžiagos, kiekis) teikti RAAD.

2005-02-15 ir kiekvienais vėlesniais metais iki 12-25

RAAD

2.2. Vykdyti ūkio subjektų metinių statistinių ataskaitų ir 2.3 priemonės įgyvendinimo rezultatų analizę ir identifikuoti „II sąrašo“ medžiagų ir teisės aktuose nereglamentuotų vandens aplinkai pavojingų medžiagų išleidimus į vandens telkinius, palyginti rezultatus su 1.1 ir 2.1 priemonių įgyvendinimo rezultatais.

2005-05-25 ir kiekvienais vėlesniais metais iki 05-25

AAA

2.3. Pagal valstybinės laboratorinės kontrolės rezultatus teikti AAA informaciją apie ūkio subjektus, kurių išleidžiamose nuotekose per praėjusius kalendorinius metus rasta TIPK leidimuose neįrašytų pavojingų medžiagų, ir (arba) apie nustatytus neatitikimus TIPK leidimuose nustatytoms sąlygoms.

kiekvienais metais iki 02-15

RAAD

3.

Įgyvendinti minimalius reikalavimus „II sąrašo“ medžiagų išleidimui

3.1. Derinant objektų, planuojančių išleisti pavojingas medžiagas, ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentus, užtikrinti, kad planuojamų „II sąrašo“ medžiagų išleidimų parametrai neviršytų Nuotekų tvarkymo reglamento 2 priede nustatytų užterštumo normų.

nuolat

RAAD

3.2. Užtikrinti, kad visi teršėjai, išleidžiantys „II sąrašo“ medžiagas į vandens telkinius, gautų TIPK leidimą.

nuolat

RAAD

3.3. Išduodant leidimus (3.2 priemonė) „II sąrašo“ medžiagų išleidimui į vandens telkinius, užtikrinti, kad leidimo sąlygos atitiktų nustatytas užterštumo normas pagal „II sąrašo“ medžiagas (Nuotekų tvarkymo reglamento 2 priedas, stulpelis DLK, į gamtinę aplinką arba DLK į nuotekų surinkimo sistemas).

nuolat

RAAD

3.4. Atlikti TIPK taisyklių pakeitimus pakeičiant paraiškos TIPK leidimui gauti formą, skirtą informacijai apie naudojamas žaliavas pateikti, kad leidimus išduodančioms institucijoms būtų įmanoma įvertinti galimas į aplinką išsiskiriančias pavojingas medžiagas bei jų kiekį.

2011-12-31

AAA

4.

Pasiekti vandenų kokybės tikslus pagal „II sąrašo“ medžiagas (aplinkos kokybės standartus)

4.1. Nustačius paviršinius vandens telkinius, kuriuose viršijami aplinkos kokybės standartai pagal „II sąrašo“ medžiagas (6.3 priemonė), nustatyti viršijimo priežastis (pvz., organizuoti papildomus tyrimus, pasinaudojant 2.1 ir 2.2 priemonių rezultatais, identifikuoti taršos šaltinius.

Per 12 mėn. nuo neatitikimo nustatymo

RAAD

4.2. Nustačius, kad jūros rajone viršijami aplinkos kokybės standartai pagal „II sąrašo“ medžiagas (6.4 priemonė), nustatyti viršijimo priežastis (pvz., organizuoti papildomus tyrimus), identifikuoti taršos šaltinius.

per 12 mėn. nuo neatitikimo nustatymo

AAA, RAAD

4.3. Pagal 4.1 ir 4.2 priemonių rezultatus, parengti ir įtraukti į atnaujinamus upių baseinų rajonų valdymo planus ir priemonių programas priemones „II sąrašo“ medžiagų kiekiams vandens telkiniuose mažinti.

2014-12-22

AAA

4.4. Derinant objektų, planuojančių išleisti pavojingas medžiagas, ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentus, užtikrinti, kad planuojamas taršos šaltinio poveikis vandens telkiniui neviršytų leistinų ribų ir netrukdytų pasiekti kokybės tikslų (normų) pagal „II sąrašo“ medžiagas. Taip pat užtikrinti, kad būtų įgyvendinami taršos mažinimo tikslai (4.3 priemonė).

nuolat

RAAD

 

 

4.5. Išduodant leidimus nuotekų išleidimui į vandens telkinius (3.2 priemonė), užtikrinti, kad taršos šaltinio taršos mažinimo programa (leidimo dalis), rengiama pagal Vandenų taršos pavojingomis medžiagomis mažinimo programų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 643 (Žin., 2002, Nr. 14-524), tenkintų teritorinius taršos mažinimo tikslus (4.4 priemonė).

nuolat

RAAD

5.

Stiprinti „II sąrašo“ medžiagų išleidimo kontrolę

5.1. Išduodant leidimus „II sąrašo“ medžiagų išleidimui į vandens telkinius (3.2 priemonė), užtikrinti, kad ūkio subjekto nuotekų laboratorinės kontrolės programa (leidimo dalis) leistų objektyviai įvertinti „II sąrašo“ medžiagų išmetimus ir jų daromą poveikį aplinkai..

nuolat

RAAD

5.2. Vykdyti valstybinę „II sąrašo“ medžiagų laboratorinę kontrolę išleidžiamose nuotekose.

nuolat

RAAD

5.3. Užtikrinti Lietuvoje taikomų „II sąrašo“ medžiagų nuotekose matavimo ir analizės metodų atitikimą pamatiniams metodams, nustatytiems ES direktyvose.

2005-06-15 ir vėliau atsiradus poreikiui

AAA

5.4. Koordinuoti „II sąrašo“ medžiagų kontrolei pakankamų laboratorinių pajėgumų sukūrimą.

2005-06-15 ir vėliau atsiradus poreikiui

AAA

5.5. Įvertinant 1.1, 1.2, 2.1 ir 2.2 priemonių įgyvendinimo rezultatus ir atsižvelgiant į ūkio subjektų (gaunančių leidimus pavojingas medžiagas išleisti į vandens telkinius) ir leidimus išduodančių institucijų (RAAD) keliamus klausimus, parengti rekomendacijas su nuotekomis išleidžiamų „II sąrašo“ medžiagų inventorizavimui.

2012-12-01

AAA

5.6. Pagal 1.2, 4.1 ir 4.2 priemonių vykdymo metu identifikuotas pavojingas medžiagas ir jų potencialius šaltinius atitinkamai parengti kasmetinius valstybinės laboratorinės kontrolės planus ir juos vykdyti.

kiekvienais metais

RAAD

6.

Vertinti „II sąrašo“ medžiagų kiekį vandens telkiniuose (aplinkoje)

6.1. Koordinuojant paviršinių vandens telkinių valstybinio ir kito monitoringo programų rengimą ir įgyvendinimą, užtikrinti, kad vykdomas monitoringas leistų objektyviai įvertinti „II sąrašo“ pavojingų medžiagų balansą vidaus paviršiniuose vandens telkiniuose, paviršinių vandens telkinių vandens kokybę, pagal „II sąrašo“ medžiagas

nuolat

AAA

6.2. Koordinuojant Kuršių marių ir Baltijos jūros monitoringo programų rengimą ir įgyvendinimą, užtikrinti, kad vykdomas monitoringas leistų objektyviai įvertinti „II sąrašo“ pavojingų medžiagų balansą teritoriniuose ir vidaus pakrančių vandenyse, jūros rajono vandens kokybę, pagal „II sąrašo“ medžiagas.

nuolat

AAA

6.3. Vertinti paviršinių vandens telkinių monitoringo, kitokių tyrimų rezultatus ir inventorizuoti aptinkamas „II sąrašo“ medžiagas bei normatyviniuose dokumentuose nereglamentuotas vandens aplinkai pavojingas medžiagas, taip pat identifikuoti vandens telkinius, kuriuose viršijamos aplinkos kokybės normos pagal „II sąrašo“ medžiagas.

nuolat

AAA

6.4. Vertinti Kuršių marių ir Baltijos monitoringo, kitokių tyrimų rezultatus ir inventorizuoti aptinkamas „II sąrašo“ medžiagas bei normatyviniuose dokumentuose nereglamentuotas vandens aplinkai pavojingas medžiagas, taip pat nustatyti, ar vandens kokybė atitinka aplinkos kokybės normas pagal „II sąrašo“ medžiagas.

nuolat

AAA

7.

Rengti ir teikti ataskaitas Europos Komisijai

7.1. Rengti ir teikti ataskaitas apie Europos Bendrijų Tarybos direktyvos 2006/11/EB įgyvendinimą.

2005-08-31 ir vėliau pagal direktyvos reikalavimus

AAA

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-259, 2008-05-20, Žin., 2008, Nr. 58-2186 (2008-05-22), i. k. 108301MISAK00D1-259

Dėl aplinkos ministro 2004 m. vasario 13 d. įsakymo Nr. D1-71 "Dėl Vandenų taršos pavojingomis medžiagomis mažinimo programos patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-553, 2011-07-08, Žin., 2011, Nr. 89-4294 (2011-07-16), i. k. 111301MISAK00D1-553

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. vasario 13 d. įsakymo Nr. D1-71 "Dėl Vandenų taršos pavojingomis medžiagomis mažinimo programos patvirtinimo" pakeitimo