Redagavo: Ramunė Lūžaitė (1999.01.25)

 

Įstatymas paskelbtas: Žin.,1996, Nr.109-2472

 

Neoficialus įstatymo tekstas

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas

Nr. VIII-272, 97.06.17, Žin., 1997, Nr.64-1501 (97.07.04)

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR VYRIAUSYBĖS VADOVŲ, SEIMO NARIŲ, VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ BEI ORGANIZACIJŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO PAGRINDŲ ĮSTATYMO 12 IR 13 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS

 

2.

Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas

Nr. VIII-1012, 98.12.29, Žin., 1999, Nr.7-140 (99.01.15)

LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINĖS TARNYBOS ĮSTATYMAS

 

*** Pabaiga ***

 

                

LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBėS IR VYRIAUSYBėS VADOVų, SEIMO NARIų, VALSTYBĖS IR   SAVIVALDYBIŲ

ĮSTAIGŲ BEI ORGANIZACIJŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO PAGRINDŲ

ĮSTATYMAS

 

1996 m. spalio 9 d. Nr. I-1581

Vilnius

 

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

     

     1 straipsnis. Įstatymo paskirtis

 

     Šis  įstatymas  nustato bendrą Lietuvos  Respublikos valstybės  ir Vyriausybės vadovų, Seimo narių, valstybės valdžios ir valdymo, teisminės valdžios institucijų bei visų kitų iš valstybės, savivaldybių ir valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei iš nebiudžetinių lėšų, Respublikos Prezidento,  Seimo  ar  Vyriausybės sprendimais  įsteigtų valstybės fondų finansuojamų įstaigų ir organizacijų bei Lietuvos banko vadovų, pareigūnų, specialistų, tarnautojų ir darbininkų (toliau - valstybės ir savivaldybių įstaigų bei organizacijų  darbuotojų)  pareigybių  (darbo)  vertinimo, tarifikavimo ir apmokėjimo sistemą, atsižvelgiant į darbo sudėtingumą, socialinę reikšmę, atsakomybę, darbo sąlygas ir kitus veiksnius, taip pat darbuotojų kvalifikaciją ir darbo rezultatus.

     

     2 straipsnis. Pagrindinės sąvokos

 

     1. Darbo užmokestis - darbo įvertinimas pinigais - pareiginė alga (tarnybinė alga, mėnesinė alga), priemokos, priedai bei premijos.

     2. Pareiginė alga (tarnybinė alga, mėnesinė alga) - fiksuotas pinigų kiekis už darbą einant konkrečias pareigas (darbo vietoje) per mėnesį, kai yra normalios darbo sąlygos.

     3. Tarifinis atlygis (valandinis, dienos) - fiksuotas pinigų kiekis už darbą einant konkrečias pareigas (darbo vietoje) per valandą, dieną, kai yra normalios darbo sąlygos.

     4.  Priemokos  -  kompensacinės išmokos,  tiesiogiai susijusios su darbo sąlygomis (jeigu yra nukrypimų  nuo normalių darbo sąlygų, darbas nakties metu, viršvalandžiai ir kitais įstatymų, teisės aktų numatytais atvejais), papildomų funkcijų (darbų, pareigų) atlikimu.

     5. Priedai - papildomos išmokos, numatytos įstatymų, kitų teisės aktų už darbuotojo profesionalumą, kvalifikaciją (už kategorijas, laipsnius, rangus ir pan.).

     6. Premija - materialinė paskata už labai gerą darbą, svarbių  ir  skubių užduočių vykdymą ar ypač reikšmingą įstaigai, organizacijai veiklą.

     

     3 straipsnis. Įstatymo taikymas

 

     1. Šio įstatymo nustatytos darbo apmokėjimo sąlygos pagal 13 straipsnio nuostatas taikomos :

     1) Seimo vadovybei ir Seimo nariams, Seimo kanceliarijos darbuotojams;

     2)   Respublikos  Prezidentui,  Prezidentūros  ir Prezidentūros kanceliarijos darbuotojams;

     3) Seimui ir Respublikos Prezidentui (Prezidentūrai) atskaitingų valstybės įstaigų darbuotojams;

     4) Konstitucinio Teismo darbuotojams;

     5) Lietuvos Aukščiausiojo Teismo, Lietuvos apeliacinio teismo, apygardų teismų, apylinkių teismų, Ūkinio teismo, Generalinės prokuratūros prie Lietuvos Aukščiausiojo Teismo ir prokuratūrų prie apygardų bei apylinkių teismų darbuotojams;

     6)  Vyriausybės nariams ir Vyriausybės kanceliarijos darbuotojams;

     7) Lietuvos banko darbuotojams;

     8)  ministerijų,  Vyriausybės įstaigų  (departamentų, tarnybų, inspekcijų) bei joms pavaldžių valstybės įstaigų darbuotojams;

     9) teisėtvarkos institucijų (Vidaus reikalų ministerijos ir Krašto apsaugos ministerijos sistemų, Valstybės saugumo departamento) darbuotojams, kariuomenės kariams  (išskyrus būtinosios tarnybos karius);

     10) apskričių valdytojų administracijos darbuotojams;

     11) Vyriausybės atstovų apskrityse tarnybų darbuotojams;

     12) savivaldybių darbuotojams;

     13)  kitų iš valstybės, savivaldybių ir valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei kitų valstybės fondų ir iš nebiudžetinių lėšų finansuojamų infrastruktūros šakų - mokslo  ir  studijų institucijų, švietimo, sveikatos  ir socialinės apsaugos, kultūros, meno, sporto, poilsio bei kitų įstaigų ir organizacijų darbuotojams;

     14)  valstybės valdžios ir valdymo institucijų (šio straipsnio  1  dalies 1-12 punktai) struktūrose  esančių aptarnaujančių organizacijų (padalinių), nevykdančių valstybės valdžios ir valdymo funkcijų, darbuotojams.

     2.  Šio įstatymo nustatyta darbo apmokėjimo sistema Vyriausybės patvirtinta tvarka taikoma:

     1) valstybės ir savivaldybių įmonių, kurių gaminamos produkcijos  kainų ir teikiamų paslaugų  tarifų  dydžius reguliuoja  steigėjai - Vyriausybė,  ministerijos,  kitos Vyriausybės  institucijos, savivaldybės ar  jų  įgaliotos pavaldžios institucijos, administracijos darbuotojams;

     2) ne pelno organizacijų, įsteigtų Seimo, Prezidentūros, Vyriausybės,  savivaldybių  bei  kitų  valstybės  įstaigų sprendimais, darbuotojams.

     3.  Šio  straipsnio  2 dalyje nurodytų  įmonių  ir organizacijų kolektyvinėse, jų nesant - darbo sutartyse gali būti numatomas papildomas apmokėjimas pagal darbo rezultatus.

     

ANTRASIS SKIRSNIS

DARBŲ (PAREIGYBIŲ) VERTINIMAS IR TARIFIKAVIMAS

     

     4 straipsnis. Darbų (pareigybių) vertinimas

 

     Valstybės ir savivaldybių įstaigose bei organizacijose visi darbai (pareigybės) vertinami pagal Darbų (pareigybių) vertinimo sistemą (1 priedėlis).

     

     5 straipsnis. Darbų (pareigybių) tarifikavimas

 

     1. Valstybės ir savivaldybių įstaigų bei organizacijų visi darbai (pareigybės) skirstomi į trisdešimt tarifinių grupių: I - žemiausia, XXX - aukščiausia.

     2.  Kiekvienam  darbui  (pareigybei)  pagal  Darbų (pareigybių) vertinimo sistemą nustatomi balai (arba jų ribos -  minimalus ir maksimalus dydis), pagal kuriuos darbas (pareigybė) priskiriamas tarifinei grupei (arba grupėms) (2 priedėlis).

     3. Aukščiausios - XXX tarifinės grupės darbas vertinamas koeficientu 15. Tai reiškia, kad šis darbas yra tiek kartų svaresnis (daugiau apmokamas) už mažiausio sudėtingumo - I tarifinės grupės darbą (3 priedėlis).

     

                              TREČIASIS SKIRSNIS

               VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ BEI ORGANIZACIJŲ

                DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO BENDROSIOS NUOSTATOS

     

     6 straipsnis. Tarifinių grupių nustatymo tvarka

 

     1. Konkrečių darbų (pareigybių) tarifines grupes nustato:

     1)  valstybės  ir Vyriausybės vadovų, Seimo  narių, Konstitucinio Teismo, valstybės valdžios ir valdymo, teisminės valdžios  institucijų bei prokuratūros vadovų, taip  pat teisėjų, Seimo kontrolierių, Prezidento, Seimo ir Vyriausybės patarėjų pareigybių - šio įstatymo 8 straipsnis;

     2)  visų  valstybės  ir  savivaldybių  įstaigų  bei organizacijų  (šio  įstatymo 3  straipsnis)  kitų  darbų (pareigybių),  nenurodytų šio įstatymo 8 straipsnyje,  - Vyriausybė sprendimais, priimtais vadovaujantis Seimo nutarimu "Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir Vyriausybės vadovų, Seimo  narių,  valstybės  ir  savivaldybių  įstaigų  bei organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo pagrindų įstatymo įgyvendinimo". Valstybės įstaigų bei organizacijų, pavaldžių (atskaitingų)  Seimui ar Respublikos  Prezidentui,  darbų (pareigybių) tarifinės grupės tvirtinamos bendru nutarimu arba suderinus atitinkamai su Seimo valdyba arba Prezidentūros kanceliarijos vadovu, o savivaldybių bei jiems pavaldžių (atskaitingų)  įstaigų ir organizacijų  -  suderinus  su Respublikine savivaldybių asociacija.

     2. Steigiant naują valstybės ar savivaldybės įstaigą (organizaciją), darbų (pareigybių) tarifinės grupės nustatomos vadovaujantis šiuo įstatymu. Įstaigos (organizacijos) vadovo pareigybės tarifinė grupė, atsižvelgiant į analogiškų darbų (pareigybių)  galiojančias  tarifines  grupes,  nurodoma atitinkamame teisės akte (įstatyme, Prezidento dekrete, Seimo ar Vyriausybės nutarime, savivaldybės tarybos ar valdybos sprendime), kuriuo įteisinama naujai steigiama valstybės ar savivaldybės įstaiga (organizacija).

     

     7 straipsnis. Kvalifikacinės kategorijos

 

     1.  Kvalifikacinės  kategorijos  taikomos  konkretaus darbuotojo  kvalifikacijai,  sugebėjimams  ir  įgūdžiams įvertinti. Kiekvienoje (nuo II iki XXV) tarifinėje grupėje nustatomos trys kvalifikacinės kategorijos: pirma - žemiausia, antra - vidutinė, trečia - aukščiausia.

     2.  Antra  ir  trečia  kvalifikacinės  kategorijos darbuotojams suteikiamos atestavimo būdu Vyriausybės nustatyta tvarka. Suteikus antrą kvalifikacinę kategoriją, mokamas 10 procentų pareiginės algos (atlygio) priedas, suteikus trečią kvalifikacinę kategoriją - 15 procentų priedas, palyginti su pirmos kvalifikacinės kategorijos pareigine alga (atlygiu).

     3. Kvalifikacinės kategorijos nenustatomos valstybės ir Vyriausybės vadovams, Seimo ir Vyriausybės nariams, Seimui, Prezidentui  (Prezidentūrai)  ir  Vyriausybei  atskaitingų (pavaldžių)  valstybės  įstaigų  vadovams  bei  apskričių valdytojams ir miestų bei rajonų merams, taip pat pareigūnams, kuriems už suteiktus karinius, tarnybos, pareigūnų laipsnius ar diplomatinius rangus šio įstatymo 11 straipsnyje nustatyta tvarka mokami priedai .

     

     8 straipsnis. Valstybės valdžios ir valdymo bei teisminės valdžios

                   institucijų pagrindinių pareigybių tarifinės grupės

 

     1. Nustatomos valstybės valdžios ir valdymo bei teisminės valdžios institucijų šių pareigybių tarifinės grupės:

     1) Respublikos Prezidentas XXX

     2) Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkas XXIX

     3) Seimo Pirmininko pavaduotojai XXVII

     4) Seimo kancleris XXVII

     5) Seimo komitetų pirmininkai XXVI

     6) Seimo frakcijų seniūnai XXV-XXVI

     7) Seimo komitetų pirmininkų pavaduotojai,

     Seimo pakomitečių ir komisijų pirmininkai XXV

     8) Seimo frakcijų seniūnų pavaduotojai XXIV-XXV

     9) kiti Seimo nariai XXIII

     10) Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas XXIX

     11) Lietuvos Respublikos ministrai, XXVI

     tarp jų - Seimo nariai ministrai XXVII

     12) Konstitucinio Teismo:

     pirmininkas XXVIII

     teisėjai XXV

     13) Lietuvos Aukščiausiojo Teismo:

     pirmininkas XXVII

     skyrių pirmininkai XXV

     teisėjai XXIV

     14) Lietuvos apeliacinio teismo:

     pirmininkas XXV

     skyrių pirmininkai XXIII

     teisėjai XXII

     15) Apygardos teismo:

     pirmininkas XXIII

     skyrių pirmininkai XXI

     teisėjai XX

     16) Ūkinio, apylinkės teismo:

     pirmininkas XXI

     pirmininko pavaduotojas XX

     teisėjai XIX

     17) Generalinės prokuratūros prie Lietuvos Aukščiausiojo Teismo:

     generalinis prokuroras XXVI

     generalinio prokuroro pavaduotojai XXV

     18) apygardų vyriausieji prokurorai XXIII

     19) apylinkių vyriausieji prokurorai XXI

     20) miestų, rajonų merai XVIII-XXIII

     21) Vyriausybės atstovai apskrityse XVIII- XXI

     22) apskričių valdytojai XXII-XXV

     23) Lietuvos banko valdybos pirmininkas XXVIII

     24) valstybės kontrolierius XXVIII

     25) valstybės kontrolieriaus pavaduotojai XXVI

     26) Vyriausiosios rinkimų

     komisijos pirmininkas XX

     27) Seimo kontrolierių įstaigos:

     vadovas XXII

     kontrolieriai XX

     28) Lietuvos Respublikos kariuomenės:

     vadas XXV

     vado pavaduotojas XXIII

     atskirų kariuomenės rūšių vadai XXII

     ginkluotųjų pajėgų generalinis inspektorius XXII

     29) Valstybės saugumo departamento

     generalinis direktorius XXVI

     30) Lietuvos Respublikos nepaprastieji ir

     įgaliotieji ambasadoriai XXIV

     31)  Seimui,  Respublikos Prezidentui (Prezidentūrai) pavaldžių (atskaitingų) bei Vyriausybės ir prie ministerijų, departamentų (joms pavaldžių) esančių, šio straipsnio 1 dalyje nenurodytų įstaigų vadovai:

     vykdančių kontrolės funkcijas XIX-XXVI

     kitų įstaigų XVII-XXIV

     32) Seimo kanceliarijos vadovasXXII

     33) Prezidentūros kanceliarijos vadovas XXII

     34) Vyriausybės sekretorius XXIII

     35) ministerijų sekretoriai XXII

     36) Seimo Pirmininko, komitetų ir

     komisijų patarėjai XVII-XIX

     37) Respublikos Prezidento patarėjai XVIII-XX

     38) Vyriausybės patarėjai XVIII-XIX

     39) Seimo narių padėjėjai-sekretoriaiXV

     2. Pareigybių, nurodytų šio straipsnio 1 dalies 6, 8, 20, 21, 22, 31, 36, 37 ir 38 punktuose, konkrečias tarifines grupes nustato vadovaujančioji institucija arba valstybės įstaigos vadovas.

     

     9 straipsnis. Tarifiniai koeficientai

 

     1. Tarifines grupes atitinkantys tarifiniai koeficientai nustatyti šio įstatymo 3 priedėlyje.

     2. Tarifinio koeficiento vieneto (1,0 ) vertė litais ir centais  lygi  valstybės  patvirtintam  minimaliam  darbo užmokesčiui: pareiginės algos tarifinio koeficiento vieneto (1,0) vertė lygi minimalios mėnesinės algos dydžiui,  o valandinio atlygio tarifinio koeficiento vieneto (1,0) vertė lygi minimalaus valandinio atlygio dydžiui.

     3.  Seimas,  tvirtindamas  metinį  biudžetą,  pagal Vyriausybės siūlymus numato lėšas, reikalingas minimaliam darbo užmokesčio dydžiui indeksuoti Gyventojų pajamų garantijų įstatymo  nustatyta tvarka bei valstybės ir savivaldybių įstaigų bei organizacijų darbuotojų darbo užmokesčiui didinti.

     

     10 straipsnis. Pareiginės algos ir valandinio atlygio nustatymas

 

     Pareiginė alga (valandinis atlygis) nustatoma atitinkamos tarifinės grupės pirmos kvalifikacinės kategorijos tarifinį koeficientą (3 priedėlis) padauginus iš minimalios mėnesinės algos (minimalaus valandinio atlygio) dydžio. Mažesnė kaip 1000 Lt pareiginė alga apvalinama vadovaujantis bendromis skaičių apvalinimo taisyklėmis lito tikslumu, o didesnė kaip 1000 Lt - suapvalinama taip, kad paskutinis skaitmuo būtų 0 arba 5. Valandiniai (dieniniai) atlygiai suapvalinami cento tikslumu.

     

     11 straipsnis. Priemokų, priedų, premijų, kitų išmokų nustatymas bei

                    mokėjimas

 

     Valstybės  ir  savivaldybių įstaigų bei organizacijų darbuotojams nustatomos ir mokamos:

      1) priemokos (didesnis apmokėjimas), numatytos Darbo apmokėjimo įstatymo, t.y. už darbą kenksmingomis ir labai kenksmingomis sąlygomis, už viršvalandinį darbą, už darbą nakties metu, už darbą poilsio ir švenčių dienomis, bei Žmonių saugos darbe įstatymo numatytos priemokos už pavojingus darbus mokamos  Vyriausybės patvirtinta tvarka.  Šios  priemokos (didesnis apmokėjimas) nemokamos šio įstatymo 8 straipsnyje nurodytas pareigas einantiems asmenims. Šiame punkte minėtos darbo sąlygos įvertinamos nustatant pareigybių tarifinę grupę;

     2) priedai už karinius, vidaus tarnybos ar pareigūno laipsnius mokami taikant šio įstatymo 4 priedėlyje nurodytus koeficientus kariuomenės kariams, krašto apsaugos bei vidaus tarnybos ir valstybės saugumo, prokuratūros bei muitinės pareigūnams, kuriems įstatymų nustatyta tvarka suteikiamas karinis, vidaus tarnybos ar pareigūno laipsnis;

     3) priedai už diplomatinius rangus mokami taikant šio įstatymo  5  priedėlyje nurodytus koeficientus  valstybės valdžios ir valdymo institucijų darbuotojams, dirbantiems diplomatinį darbą ir kuriems įstatymų nustatyta tvarka yra suteiktas diplomatinis rangas;

     4)  papildomas  darbo užmokestis Lietuvos  valstybės institucijų  darbuotojams,  nuolat  dirbantiems  užsienyje Lietuvos Respublikos diplomatinėse ir kitose atstovybėse, mokamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka ir dydžiais, atsižvelgiant į pragyvenimo kaštus atitinkamose šalyse;

     5) Respublikos Prezidentui, Seimo nariams, miestų, rajonų merams ir merų pavaduotojams, išrinktiems antrai kadencijai, mokamas  10  procentų dydžio pareiginės  algos  priedas; išrinktiems trečiai ir tolesnėms kadencijoms - 20 procentų pareiginės  algos  priedas. Kadencijos skaičiuojamos  nuo rinkimų, įvykusių po 1990 m. kovo 11 d. Kitiems valstybės ir savivaldybių įstaigų bei organizacijų darbuotojams už darbo (tarnybos) stažą (ištarnautus metus), išskyrus einančiuosius I tarifinės grupės pareigas (dirbančius darbus), mokami priedai pagal šias nuostatas:

     a) kai darbo (tarnybos) stažas yra nuo 2 iki 5 metų - 5 procentų pareiginės algos priedas;

     b) kai darbo (tarnybos) stažas yra didesnis, kaip 5 metų - priedas didinamas kasmet po 1 procentą, tačiau visa priedo suma neturi būti didesnė kaip 20 procentų;

     c)  į  darbo  (tarnybos) stažą (ištarnautus  metus) skaičiuojamas  darbo (tarnybos) toje pačioje  ir  kitose įstaigose, organizacijose, taip pat įmonėse laikas einant pareigas  (dirbant  darbą),  turinčias  teigiamos  įtakos darbuotojo profesionalumui ir kvalifikacijai. Darbo stažas skaičiuojamas  nuo 1990 m. kovo 11 d. Konkrečią  darbo (tarnybos) stažo (ištarnautų metų) skaičiavimo tvarką ir ypatumus  skirtingų  kategorijų ar institucijų  (įstaigų) darbuotojams nustato Vyriausybė;

     6) už laikinai nesančių darbuotojų pareigų ėjimą, darbų ar papildomų funkcijų atlikimą, kai yra darbuotojo raštiškas sutikimas  (jeigu  nesudaroma papildoma darbo  sutartis), Vyriausybės  patvirtinta tvarka mokamos iki 50  procentų pareigoms (darbo vietai), kurias pavedama eiti, nustatytos algos (valandinio atlygio) dydžio priemokos;

     7) premijos už labai gerą darbą, svarbių ir skubių užduočių vykdymą bei ypač reikšmingą įstaigai ar organizacijai veiklą,  vienkartinės skatinamosios išmokos asmeninių  ir valstybės švenčių proga, taip pat vienkartinės materialinės pašalpos esant sunkiai materialinei padėčiai gali būti mokamos darbuotojams tik iš įstaigos, organizacijos darbo užmokesčio fondo Vyriausybės nustatyta tvarka. Šiems tikslams per metus galima panaudoti ne daugiau kaip ketvirtadalį planinio metinio darbo užmokesčio fondo (įskaitant darbo apmokėjimui skirtas nebiudžetines lėšas).

     

KETVIRTASIS SKIRSNIS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

     

     12 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

 

     Šis įstatymas įsigalioja nuo 1998 m. sausio 1 d.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. VIII-272, 97.06.17, Žin., 1997, Nr.64-1501 (97.07.04)

 

     

     13 straipsnis. Įstatymo taikymo tvarka

 

     1.  Respublikos Prezidentui 1993-1998 m.  kadencijos laikotarpiu taikomos Lietuvos Respublikos Prezidento įstatymo patvirtintos darbo apmokėjimo sąlygos.

     2. Šis įstatymas laikinai netaikomas Konstitucinio Teismo, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo, Lietuvos apeliacinio teismo, apygardų ir apylinkių teismų bei Ūkinio teismo teisėjams, Generalinės prokuratūros prie Lietuvos Aukščiausiojo Teismo ir prokuratūrų prie apygardų ir apylinkių teismų pareigūnams, Seimo kontrolieriams, Valstybės saugumo departamento bei pavaldžių įstaigų pareigūnams, Vidaus reikalų ministerijos ir Krašto apsaugos ministerijos sistemų (tarp jų ir kariuomenių) pareigūnams bei kariams, Valstybės kontrolės pareigūnams, taip pat Muitinės departamento prie Finansų ministerijos, Revizijų departamento prie Finansų ministerijos bei Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos, Valstybės atominės energetikos saugos inspekcijos vadovams ir darbuotojams, vykdantiems šioms įstaigoms teisės aktų nustatytas funkcijas. Jiems įstatymas įsigalios 1998 - 1999 metais, Seimui priėmus atitinkamus įstatymus, kai šio įstatymo nustatyti apmokėjimo dydžiai pasieks šių įstaigų vadovų, teisėjų, pareigūnų, karių ir darbuotojų iki 1998 m. sausio 1 d. esamus darbo apmokėjimo dydžius. Iki tol šių įstaigų vadovams, teisėjams, pareigūnams, kariams ir darbuotojams taikoma iki 1998 m. sausio 1 d. galiojanti darbo (tarnybos) apmokėjimo tvarka. Teisės aktų šioms pareigybėms nustatyti pareiginių algų bei atlygių, priedų ir priemokų dydžiai nedidinami ir neindeksuojami (išskyrus būtinosios tarnybos kariams), taip pat nedidinamas jų darbo užmokesčio fondas (išskyrus atvejus, kai vadovaujantis teisės aktų patvirtintais normatyvais ir tvarka didinamas etatų skaičius ). Pareigybių, kurioms laikinai netaikoma šio įstatymo nustatyta darbo apmokėjimo tvarka, sąrašus tvirtina šioje dalyje nurodytų įstaigų vadovai.

     3. Šio įstatymo 9 straipsnio 2 dalies nuostata laikinai, tačiau  ne ilgiau kaip dvejus metus, iki Seimo atskiro nutarimo, netaikoma. Tais atvejais, kai Vyriausybės teikimu Seimo nustatyta tarifinio koeficiento vieneto (1,0) vertė yra mažesnė už patvirtintą minimalią mėnesinę algą (minimalų valandinį atlygį), Vyriausybė nustato kompensacinių priemokų dydžius ir mokėjimo tvarką. Aukštesnės tarifinės  grupės pareiginė alga (valandinis atlygis), apskaičiuota  pirmai kvalifikacinei  kategorijai šio  įstatymo  10  straipsnio nustatyta tvarka, kartu su kompensacine priemoka turi 5 procentais viršyti žemesnės tarifinės grupės pareiginės algos (valandinio atlygio) ir kompensacinės priemokos sumą. Visi teisės  aktuose numatyti priedai, priemokos bei didesnis apmokėjimas skaičiuojami imant pareiginės algos (tarifinio atlygio)  ir kompensacinės priemokos bendrą sumą.  Seimo nustatyta tarifinio koeficiento vieneto (1,0) vertė taip pat taikoma šio įstatymo 10 straipsnyje bei 11 straipsnio 2 ir 3 punktuose nurodytiems dydžiams apskaičiuoti.

     4. Priedai už kvalifikacines kategorijas, numatyti šio įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje, mokami nuo 1998 m. balandžio 1d.

     5. Priedai, numatyti šio įstatymo 11 straipsnio 5 punkte, mokami nuo 1998 m. liepos 1d.

     6. Jeigu pagal šio įstatymo nustatytą darbo apmokėjimo tvarką darbuotojo darbo užmokestis tampa mažesnis negu buvo paskutinį mėnesį iki šio įstatymo taikymo, šešis mėnesius nuo Įstatymo  taikymo  dienos jam mokamas  darbo  užmokesčio skirtumas. Ši nuostata taip pat taikoma darbdavio iniciatyva perkėlus darbuotoją į kitą darbą (kitas pareigas). Nustatant darbo užmokesčio skirtumą, į naują darbuotojo darbo užmokestį turi būti įtraukiama pareiginė alga kartu su priedais ir priemokomis, numatytais šio įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje, 11 straipsnio 2, 3, 4 ir 5 punktuose ir 13 straipsnio 3 dalyje. Iki Įstatymo taikymo buvusį darbo užmokestį sudaro pareiginė alga kartu su personaliniais priedais, atlygiu (priedu) už karinį, vidaus tarnybos ar pareigūno laipsnį, diplomatinį rangą, priedais (priemokomis) už kvalifikacinę kategoriją, už ištarnautus metus, už aukštą kvalifikaciją, mokslo ir studijų institucijų mokslo ir pedagoginiams darbuotojams už vadovo pareigas, taip pat už pedagoginį kūrybinį ir mokslinį kūrybinį aktyvumą  bei kitais priedais (priemokomis),  nustatytais norminiuose  teisės aktuose, išskyrus priemokas  (didesnį apmokėjimą), kurios yra numatytos Darbo apmokėjimo bei Žmonių saugos darbe įstatymuose (šio įstatymo 11 straipsnio  1 punktas).

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. VIII-272, 97.06.17, Žin., 1997, Nr.64-1501 (97.07.04)

 

     

     14 straipsnis. Darbo ginčų sprendimas

 

     Individualūs darbo ginčai dėl šio įstatymo pažeidimų sprendžiami teismuose, o kolektyviniai - Kolektyvinių ginčų reguliavimo įstatymo nustatyta tvarka.

     

     Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

     

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS           ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

                                                      Lietuvos Respublikos

                                                      1996 m. spalio 9 d.

                                                      įstatymo Nr.I-1581

                                                      1 priedėlis

     

                   DARBŲ (PAREIGYBIŲ) VERTINIMO SISTEMA

     

     Darbų (pareigybių) vertinimo sistema parengta naudojantis analitiniu  darbų  vertinimo metodu, kurio  pagrindas  - Tarptautinės darbo organizacijos priimta Ženevos  schema, modifikuota atsižvelgiant į kitų valstybių patirtį kuriant vienodas apmokėjimo sistemas bei valstybės ir savivaldybių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo ypatumus.

     1.  Darbai  ir  pareigybės  vertinami  pagal  Darbų (pareigybių) vertinimo schemą (šio priedėlio 1 lentelė). Vertinimo schemoje nustatyti 4 bendrieji veiksniai, kiekvienam jų numačius maksimaliai galimą vertę balais ir procentais:

     1. Darbo sudėtingumas        450 balų arba 45%

     2. Socialinė reikšmė    220 balų arba 22%

     3. Atsakomybė            180 balų arba 18%

     4. Darbo sunkumas ir sąlygos     150 balų arba 15%

                   ________________________

                   1000 balų arba 100%

     2. Kiekvienas bendrasis veiksnys susideda iš vienetinių veiksnių, kurių vertę lemia darbo reikalavimai ir  juos atitinkantys balai didėjančia tvarka. Pavyzdžiui, bendrasis veiksnys "Socialinė reikšmė" susideda iš dviejų vienetinių veiksnių: paskyrimo į darbo vietą (pareigas) tvarkos ir darbo reikšmės. Dirbant pagal darbo sutartį, suteikiami 5 balai, o Vyriausybės paskyrimu - 40 balų.

     3. Vienetinių veiksnių naudojimo tvarka.

     3.1. "Išsimokslinimas" apibūdina žinių, reikalingų ir pakankamų  konkrečiam  darbui  atlikti,  lygį.  Nustatant išsimokslinimo  lygį,  reikia  atsižvelgti  į  tai,  kad išsimokslinimas  atitiktų  atliekamo  darbo  (profesijos, pareigybės) specifiką.

     3.2. "Profesinė patirtis" apibūdina, kokia profesinė patirtis būtina ir pakankama efektyviam darbui. Vertinant reikia atsižvelgti į darbo stažą pagal profesiją einant tas pačias pareigas.

     3.3. "Sprendimų mastas" apibūdina sugebėjimą priimti sprendimus ar savarankiškai atlikti konkretų darbą. Be to, atsižvelgiama į problemų apibrėžtumą, darbo reikalavimus, žinių lygį.

     3.4. "Vadybos lygiai" apibūdina vadovaujančių darbuotojų pasiskirstymą valdymo lygiais.

     3.5. "Pareigų lygiai" rodo pareigų svarbos laipsnį pagal Lietuvos profesijų klasifikatorių.

     3.6. "Paskyrimo į darbo vietą (pareigas) tvarka" numato būdą (rinkimai, paskyrimai) bei lygį (šalies, regioniniai rinkimai; Seimo, Prezidento, Vyriausybės paskyrimai), kuriuo asmuo gali būti paskirtas į atitinkamas pareigas.

     3.7. "Darbo reikšmė" numato konkretaus darbo svarbą ir reikšmę pagal Lietuvos profesijų klasifikatoriuje nurodytas profesijų grupes.

     3.8. "Įtaka kitų asmenų saugumui" numato atsakomybės laipsnį už žmonių gyvybę ir sveikatą atliekant konkretų darbą.

     3.9.  "Materialinė  ir moralinė  atsakomybė"  numato atsakomybės laipsnį už materialines ir finansines vertybes bei moralinės atsakomybės laipsnį.

     3.10.  "Bendradarbiavimo su  kitomis  įstaigomis  ir organizacijomis  ryšiai" numato  atsakomybės  laipsnį  už tarnybinius ryšius, tiesiogiai turinčius įtakos vertinamo darbo procesui ir jo rezultatams.

     3.11.  "Protinis ir fizinis krūvis, nervinė įtampa" įvertina asmens ištvermės ir savitvardos laipsnį darbo procese esant intensyviam ir įtemptam protiniam (intelektiniam) bei fiziniam darbui, dažnoms konfliktinėms situacijoms. Įvertinant šį veiksnį, būtina turėti omenyje, kad protinė, fizinė ir nervinė įtampa priklauso nuo atliekamo darbo sudėtingumo ir atsakomybės laipsnio.

     3.12. "Darbo vieta" numato darbo vietos kitimą ("a" grupės vienetiniai veiksniai) ir gyvenamosios vietos įtaką gyvenimo kaštams skirtingose vietose ("b" grupės vienetiniai veiksniai). Kiekvienas veiksnys vertinamas atskirai.

     4.  Vyriausybės  nustatyta tvarka  įvertinamos  visų valstybės ir savivaldybių įstaigų bei organizacijų konkrečios pareigybės (darbo vietos). Rezultatai turi būti įrašyti Darbo (pareigybės) įvertinimo kortelėje (šio priedėlio 2 lentelė).

 

                                                       Lietuvos Respublikos

                                                       1996 m. spalio 9 d.

                                                       įstatymo Nr.I-1581

                                                   1  priedėlio  1 lentelė

                 

          DARBŲ (PAREIGYBIŲ) VERTINIMO SCHEMA

                   ______________________________________________________________ _____________ Bendrų-  Viene-                   Veiksnio vertė jų      ir       tinio          Veiksniai _____________ vieneti-veiks-                      balai proc. nių   nio veiks- lygio nių Nr. šifras ______________________________________________________________ _____________

 

1.       DARBO SUDĖTINGUMAS        450   45

 

1.1.      Išsimokslinimas         120   12

 

       1.1.1. Darbui atlikti nereikia fiksuoto

           išsimokslinimo          6    5

 

       1.1.2.  Vidurinis                 18 15

 

       1.1.3. Vidurinis ir specialus pasirengimas

           (kursai, stažuotės)            24 20

 

       1.1.4.  Vidurinis profesinis           36 30

 

       1.1.5. Aukštesnysis išsimokslinimas

           (specialus vidurinis)           48 40

 

       1.1.6.  Bakalauras                54 45

 

       1.1.7. Aukštasis (ne pagal specialybę)      60 50

 

       1.1.8. Aukštasis (pagal specialybę)        72 60

 

       1.1.9.  Magistras                 78 65

 

       1.1.10. Mokslų daktaras         102   85

 

         1.1.11.   Habilituotas   mokslų   daktaras 120       100

 

1.2.       Profesinė patirtis            80 8

       1.2.1. Darbui atlikti nereikia profesinės

            patirties                 4 5

 

       1.2.2. Būtinas 1-6 mėn. trukmės apmokymas

           darbo vietoje          12   15

 

       1.2.3. 1 metų profesinė darbo patirtis      16 20

 

       1.2.4. 2-3 metų profesinė darbo patirtis     24 30

 

       1.2.5. 4-5 metų profesinė darbo patirtis     32 40

 

       1.2.6. Darbui atlikti reikia nuolatinio

           tobulinimosi ir didesnės kaip 5 metų

           profesinės darbo patirties         40 50

 

       1.2.7. Darbui atlikti reikia nuolat teoriškai ir

           praktiškai tobulintis ir didesnės kaip

           5 metų profesinės darbo patirties bei

           darbo koordinavimo įgūdžių         48 60

 

       1.2.8. Darbe reikia apibendrinti praktinę

           patirtį ir pateikti ją kitų įgūdžiams ugdyti 56   70

 

       1.2.9. Sugebėjimas koordinuoti kolektyvų

           darbą arba savarankiškai atlikti

           mokslinį, kūrybinį darbą         64 80

 

       1.2.10. Vadovavimo dideliems kolektyvams

           arba moksliniams tyrimams patirtis.

           Ypatingi sugebėjimai, įgyti ilgalaikės

           profesinės veiklos dėka, unikaliems

           darbams atlikti         72   90

 

       1.2.11. Vadovavimo labai dideliems kolektyvams

           arba sudėtingų mokslinių tyrimų

           koordinavimo patirtis           80 100

 

1.3.      Sprendimų mastas         110   11

 

       1.3.1. Nesudėtingas darbas, atliekamas

               gavus    detalų    instruktažą 5,5   5

 

       1.3.2. Darbas, atliekamas keliomis stadijomis,

           išklausius detalų instruktažą ir

           kuriam reikia žinoti jo atlikimo

               metodus     bei     techniką 16,5  15

 

       1.3.3.  Darbas (taip pat kūrybinis), kai dažnai reikia priimti savarankiškus

           sprendimus ir vertinimus bei parinkti

             tinkamą   jo   atlikimo   metodą ²·¬µ  ²µ

 

       ±®³®´® Äįņāįó Ųōįéš šįō ėūrybinis), atliekamas

           visai savarankiškai, kontroliuojamas

           tik pagrindinis rezultatas (arba visai

           nekontroliuojamas). Problemos yra

            sudėtingos  ir  dažniausiai  apibrėžiamos 38,5  35

 

       1.3.5. Darbas (taip pat ir kūrybinis), atliekamas

           visai savarankiškai, kontroliuojamas

           kolektyvinis rezultatas. Problemas

           reikia analitiškai įvertinti ir

           apibendrinti           44   40

 

       1.3.6. Darbas, atliekamas visiškai savarankiškai,

           reikalia patirties, plačių ir

           nuodugnių žinių atitinkamose srityse,

           problemų analitinio įvertinimo ir

           apibendrinimo. Savarankiškai tenka

           parinkti darbo metodus          55 50

 

       1.3.7. Darbas, susijęs su planavimu, atlikimo

           metodų ir technikos tobulinimu,

           įvertinimų kontrole ir kitais elementais,

           kuriems reikia plačių ir nuodugnių

           atitinkamos srities žinių. Darbo

           reikalavimai ir problemos nėra aiškiai

            apibrėžtos                66 60

 

       1.3.8. Darbas, susijęs su šalies ūkio šakų ar

           veiklos sričių problemų sprendimu ir

           yra svarbus daugelio valstybės

           organizacijų veiklai. Problemos nėra

           apibrėžtos, reikia įvairių

           sprendimo būdų. Darbas, vertinamas

           kaip labai svarbus ir novatoriškas     77 70

 

       1.3.9. Darbas, susijęs su dalyvavimu

           nustatant valstybės lygio organizacijos

           tikslus, rengiant strategiją ir ilgalaikius

           planus bei užtikrinant jų įvykdymą,

           taip pat numatant darbo atlikimo

           metodus, reikiamus išteklius        88 80

 

       1.3.10. Darbas, susijęs su vadovavimu

           rengiant ir įgyvendinant vienos iš

           valstybės ūkio šakų organizacijos

            strategiją                99 90

 

       1.3.11. Darbas, susijęs su vadovavimu rengiant

           šalies ūkio plėtros strategiją ir

              formuojant    užsienio    politiką 110       100

 

1.4.      Vadybos lygiai          70   7

 

       1.4.1. Asmenys, kurie niekam nevadovauja,

            o  atlieka  konkretų  apibrėžtą  darbą 3,5   5

 

       1.4.2. Tiesiogiai atliekančių gamybos,

           paslaugų teikimo ar kitas funkcijas

           darbuotojų vadovai            28 40

 

       1.4.3. Aukščiausio lygio vadovų kanceliarijos

           padalinių vadovai, mokslinio tyrimo

           ir mokymo proceso vadovai    35   50

 

       1.4.4. Asmenys, koordinuojantys ir

           kontroliuojantys valdymo institucijų,

           įstaigų veiklą valstybės turto valdymo ir

           naudojimo srityse, valstybės, savivaldybės

           ir valstybinio socialinio draudimo bei

           įstaigų ir organizacijų ūkinę finansinę

           veiklą             42   60

 

       1.4.5. Asmenys, koordinuojantys ir

           kontroliuojantys kitų pavaldžių įstaigų

           ir organizacijų vadovų veiklą       49 70

 

       1.4.6. Aukščiausia organizacinė grandis -

           aukščiausio lygio vadovai, atsakingi už

           visą organizacijos veiklą arba visiškai

           atsakingi už atskirą jos dalį       56 80

 

       1.4.7. Aukščiausiųjų šalies kontrolės

           įstaigų vadovai         63   90

 

       1.4.8. Aukščiausiųjų šalies valdymo

           institucijų vadovai            70 100

 

1.5.      Pareigų lygiai          70   7

 

       1.5.1. Pareigos, neskirstomos pagal lygius,

           daugiau reikia fizinio darbo        7 10

 

       1.5.2. Neskirstomos pagal lygius intelektualaus

            darbo  ir  žemiausio  lygio  pareigos 17,5  25

 

       1.5.3. Jaunesnieji moksliniai bendradarbiai,

           inspektoriai, vyr. asistentai, mokytojai,

            specialistai               28 40

 

       1.5.4. Apylinkių ir Ūkinio teismo teisėjai,

           vyresnieji: mokytojai, inspektoriai,

            specialistai               42 60

 

       1.5.5. Moksliniai bendradarbiai, docentai,

           mokytojai metodininkai, vyriausieji

           gydytojai ir kiti vyriausieji

           specialistai, apygardų teisėjai      56 80

 

       1.5.6. Konstitucinio, Aukščiausiojo,

           Apeliacinio teismų teisėjai, mokslo ir

           mokymo įstaigų vyriausieji moksliniai

           bendradarbiai, profesoriai, mokytojai

           ekspertai, vyriausieji regiono

            gydytojai                 70 100

 

2.       SOCIALINĖ REIKŠMĖ    220   22

 

2.1.      Paskyrimo į darbo vietą (pareigas)

           tvarka             100   10

 

       2.1.1. Darbo sutartis          5    5

 

        2.1.2.  Priimti dirbti statutiniais  pagrindais 20   20

 

       2.1.3. Organizacijos tarybos (ar kito

           kolegialaus organo) paskyrimai, konkursai 30 30

 

       2.1.4.  Vyriausybės paskyrimai          40 40

 

       2.1.5. Viešas konkursas terminuotam

           laikui mokslininko pedagogo pareigoms

           mokslo ir mokymo institucijose       50 50

 

       2.1.6. Prezidento ir Seimo paskyrimai       60 60

 

       2.1.7.  Regioniniai rinkimai           75 75

 

       2.1.8. Šalies gyventojų visuotiniai

              rinkimai               100 100

 

2.2.      Darbo reikšmė          120   12

 

       2.2.1.  Elementarios profesijos          6 5

 

       2.2.2.  Operatoriai                12 10

 

       2.2.3.  Kvalifikuoti darbininkai         24 20

 

       2.2.4. Aptarnavimo ir prekybos darbuotojai    36 30

 

       2.2.5.  Tarnautojai                48 40

 

        2.2.6.  Technikai  ir  asocijuoti  specialistai 60   50

 

       2.2.7.  Specialistai               72 60

 

       2.2.8.  Valdytojai                84 70

 

           2.2.9.     Vyriausieji     valdytojai 102   85

 

         2.2.10.   Įstatymų   leidėjai,   vyriausieji pareigūnai                         120 100

 

3.       ATSAKOMYBĖ            180   18

 

3.1.       Įtaka kitų asmenų saugumui         80 8

 

       3.1.1. Laikantis saugos darbe taisyklių,

           nėra pavojaus kitų asmenų

           saugumui            4    5

 

       3.1.2. Laikantis saugos darbe taisyklių, galimas

           pavojus kitų asmenų saugumui        12 15

 

       3.1.3. Padidėjęs pavojus kitų asmenų sveikatai

           ir gyvybei. Darbas su vaikais, jaunimu

           ir kitais asmenimis, kuriems reikia

           priežiūros darbo metu           40 50

 

       3.1.4. Didelė atsakomybė už kitų asmenų

           sveikatą ir gyvybę. Sunku prognozuoti

           nelaimingų atsitikimų pasekmes       64 80

 

       3.1.5. Išimtinė teisė priimti tam tikrus

           tarpvalstybinius sprendimus, kurių

           pasekmės gali lemti žmonių gyvybę     80 100

 

3.2.       Materialinė ir moralinė atsakomybė     50 5

 

         3.2.1.    Nėra   materialiai   atsakingas 2,5   5

 

       3.2.2. Materialiai atsakingas už darbo

                             priemones 7,5   15

 

       3.2.3. Atsakomybė už materialines ir finansines

           vertybes, susijusi su maža nuostolių

           tikimybe            15   30

 

       3.2.4. Netiesioginė atsakomybė už dideles

           materialines vertybes, susijusi su

           įgaliojimais užkirsti kelius nuostoliams

           ar jų nuslėpimui         25   50

 

3.2.5. Atsakomybė už materialines ir finansines

           vertybes, susijusi su didele nuostolių

           tikimybe, įtaka šalies ekonominiam

            stabilumui                30 60

 

       3.2.6. Atsakomybė už visuomenės narių

           asmeninio turto saugą, teisių gynimą,

           išsimokslinimo lygį            35 70

 

       3.2.7. Atsakomybė už dideles materialines ir

           finansines vertybes, susijusi su didelių

           nuostolių tikimybe            40 80

 

       3.2.8. Atsakomybė už specialistų žinių lygį ir

           moralę, išimtinę teisę priimti teisinius

           sprendimus, gydyti ir mokyti žmones.

           Moralinė atsakomybė už meno ir

           mokslo pažangą, dvasinį ugdymą       45 90

 

       3.2.9. Atsakomybė už vertybes, susijusi su

           didele šalies socialinio-ekonominio

           nuostolio galimybe, priėmus

           nepagrįstus sprendimus ar nepriėmus

              reikiamų               50 100

 

       3.3.  Bendradarbiavimo su kitomis įstaigomis

           ir organizacijomis ryšiai    50   5

 

       3.3.1. Nėra su kitomis įstaigomis ir

             organizacijomis   tarnybinių   ryšių 2,5   5

 

       3.3.2. Galimi su kitomis įstaigomis ir

             organizacijomis   tarnybiniai   ryšiai 7,5   15

 

       3.3.3. Ryšiai su kitomis įstaigomis ir

           organizacijomis, būtini funkcijoms

           vykdyti             15   30

 

       3.3.4. Atliekant darbą, būtini nuolatiniai

           ryšiai su kitomis įstaigomis ir

           organizacijomis ir bendradarbiavimas

           su jomis            25   50

 

       3.3.5. Darbe būtinas konfidencialumas

           palaikant nuolatinius ryšius ir

           bendradarbiaujant su kitomis

           organizacijomis         30   60

 

       3.3.6. Organizacijos interesų reprezentavimas

           tarptautiniu lygiu, mokslas        35 70

 

       3.3.7. Organizacijos interesų reprezentavimas

           valstybės mastu         40   80

 

       3.3.8. Valstybės interesų reprezentavimas

           tarptautinėse organizacijose        45 90

 

       3.3.9. Atstovavimas valstybei. Valstybės

           aukščiausio lygio dokumentų ir

           tarptautinių sutarčių pasirašymo ir

           ratifikavimo teisė            50 100

 

4.       DARBO SUNKUMAS IR SĄLYGOS150   15

 

4.1.      Protinis ir fizinis krūvis, nervinė

           įtampa             100   10

 

       4.1.1.  Darbas nesukelia nervinės įtampos     5 5

 

       4.1.2. Nesudėtingas fizinis darbas        10 10

 

       4.1.3. Darbas epizodiškai sukelia nervinę

           įtampą             20   20

 

       4.1.4. Sunkus fizinis darbas normaliomis

           darbo sąlygomis         30   30

 

       4.1.5. Darbui atlikti reikalingas nuolatinis

           protinis krūvis ir nervinė įtampa     45 45

 

       4.1.6. Darbas, susijęs su sudėtingos

           informacijos apibendrinimu         50 50

 

       4.1.7. Sunkus fizinis darbas blogomis

           (nepalankiomis), padidėjusio

           pavojingumo darbo sąlygomis (kai

           įstatymų nustatyta tvarka už tai

           papildomai neapmokama)      60   60

 

       4.1.8. Intensyvus, didesnės protinės

           ir nervinės įtampos bei pavojingas

           nustatytu darbo laiku darbas        70 70

 

       4.1.9. Intensyvus, didesnės protinės

           ir nervinės įtampos bei pavojingas

           gyvybei ir ne darbo metu darbas      80 80

 

       4.1.10. Darbas, kuriam reikia didesnės

           protinės ir nervinės įtampos, didesnio

           susikaupimo, didelių fizinių pastangų   90 90

 

       4.1.11. Darbas, kuriam reikia ypatingo

           susikaupimo ir protinės įtampos

           rengiant ir priimant sprendimus,

            turinčius  ilgalaikes  pasekmes  šaliai 100       100

 

4.2.       Darbo vieta                50 5

 

       4.2.1. Darbas, susijęs su funkcijų vykdymu

           nustatytoje darbo vietoje    2,5   5

 

a    4.2.2. Darbas, susijęs su funkcijų vykdymu

           kintant darbo vietai           15 30

 

b    4.2.3. Darbas kaime ir miesto tipo

           gyvenvietėse           10   20

 

b    4.2.4.  Darbas šalies miestuose          20 40

 

b    4.2.5. Darbas stambiuose šalies miestuose

           ir kurortuose          35   70

 

                              Lietuvos Respublikos

                       1996 m. spalio 9 d.

                       įstatymo Nr.I-1581

                        1  priedėlio  2 lentelė

 

         DARBO (PAREIGYBĖS) ĮVERTINIMO KORTELĖ

 

Įstaigos,    organizacijos,    įmonės    pavadinimas _____________________________________ Pareigybė          (darbo           vieta) ______________________________________________________ Trumpas darbo aprašymas (esant reikalui, pratęsti antrojoje lapo pusėje) _____________ ______________________________________________________________ _____________ ______________________________________________________________ _____________ ______________________________________________________________ _____________ ______________________________________________________________ _____________

 

       Darbo (pareigybės) įvertinimas pagal veiksnius

     Bendrieji ir    Vienetini  Balų    Pastabos vienetiniai veiksniai    o   skaičius   (vienetinio

               veiksnio       veiksnio lygio

                lygio         parinkimo

                šifras        pagrindimas) 1. Darbo sudėtingumas 1.1. Išsimokslinimas 1.2. Profesinė patirtis 1.3. Sprendimų mastas 1.4. Vadybos lygis 1.5. Pareigų lygis 2. Socialinė reikšmė 2.1. Darbo vietos užėmimo

      tvarka 2.2. Darbo reikšmė 3. Atsakomybė 3.1. Įtaka kitų asmenų saugumui 3.2. Materialinė ir moralinė

      atsakomybė 3.3. Bendradarbiavimo su

      kitomis įstaigomis ir

      organizacijomis ryšiai 4. Darbo sunkumas ir sąlygos 4.1. Protinis ir fizinis krūvis bei

      nervinė įtampa 4.2. Darbo vieta 4.2.a 4.2.b

       Iš viso (1+2+3+4 p):

 

               Darbų (pareigybių) vertinimo ekspertų

               grupės parašai, pavardės:

 

               vadovas

               nariai:

 

     

     Lietuvos Respublikos

                       1996 m. spalio 9 d.

                       įstatymo Nr.I-1581

                       2 priedėlis

     

            TARIFINIŲ GRUPIŲ NUSTATYMAS

                 

     

      Balai, nustatyti pagal     Tarifinės grupės  Darbų (pareigybių) vertinimo

          sistemą

      nuo       iki     

     

       0        40       I

       41       73       II

       74       106       III

       107       139       IV

       140       172       V

       173       205       VI

       206       238       VII

       239       271       VIII

       272       304       IX

       305       337       X

       338       370       XI

       371       403       XII

       404       436       XIII

       437       469       XIV

       470       502       XV

       503       535       XVI

       536       568       XVII

       569       601       XVIII

       602       634       XIX

       635       667       XX

       668       700       XXI

       701       733       XXII

       734       766       XXIII

       767       799       XXIV

       800       832       XXV

       833       865       XXVI

       866       898       XXVII

       899       931       XXVIII

       932       964       XXIX

       965       1000      XXX

 

     

     Lietuvos Respublikos

                       1996 m. spalio 9 d.

                       įstatymo Nr.I-1581

                       3 priedėlis

     

        TARIFINĖS GRUPĖS IR TARIFINIAI KOEFICIENTAI

                 

          Tarifinės        I

           grupės     kvalifikacinės

                    kategorijos

                    tarifiniai

                   koeficientai

           I        1

           II       1,13

           III       1,28

           IV       1,43

           V        1,6

           VI       1,78

           VII       1,98

           VIII      2,18

           IX       2,4

           X        2,62

           XI       2,86

           XII       3,12

           XIII      3,37

           XIV       3,64

           XV       3,89

           XVI       4,16

           XVII      4,45

           XVIII      4,76

           XIX       5,09

           XX       5,45

           XXI       5,89

           XXII      6,42

           XXIII      7,06

           XXIV      7,84

           XXV       8,7

           XXVI      9,7

           XXVII      10,82

           XXVIII     12,06

           XXIX      13,45

           XXX       15

     

                                                   Lietuvos Respublikos

                       1996 m. spalio 9 d.

                       įstatymo Nr.I-1581

                       4 priedėlis

       PRIEDAI UŽ KARINIUS, VIDAUS TARNYBOS AR PAREIGŪNO LAIPSNIUS

                 

               (minimalios mėnesinės algos dydžiais)

       Laipsnis          Koeficientas

     Grandinis              0,1

     

     Jaunesnysis puskarininkis          0,15

     

     Puskarininkis                0,2

     

     Viršila               0,25

     Muitininkas

     

     Jaunesnysis leitenantas           0,5

     Trečiojo rango teisininkas

     Vyresnysis muitininkas

     

     Leitenantas             0,6

     Antrojo rango teisininkas

     Trečios klasės muitininkas

     

     Vyresnysis leitenantas            0,7

     Pirmojo rango teisininkas

     Antros klasės muitininkas

     

     Kapitonas              0,85

     Vyresnysis teisininkas

     Pirmos klasės muitininkas

     

     Majoras               1,0

     Justicijos patarėjas

     Trečiojo rango muitininkas

     

     Pulkininkas leitenantas           1,15

     Vyresnysis justicijos patarėjas

     Antrojo rango muitininkas

     

     Pulkininkas             1,3

     Valstybinis justicijos patarėjas

     Pirmojo rango muitininkas

     

     Generolas              1,5

     Vyriausiasis valstybinis justicijos patarėjas

     Vyriausiasis muitininkas

 

                              Lietuvos Respublikos

                       1996 m. spalio 9 d.

                       įstatymo Nr.I-1581

                       5 priedėlis

     

           PRIEDAI UŽ DIPLOMATINIUS RANGUS

          (neteko galios nuo 1999 m. sausio 15 d.)

  

Priedėlio pakeitimai:               

Nr. VIII-1012, 98.12.29, Žin., 1999, Nr.7-140 (99.01.15)