Suvestinė redakcija nuo 2013-08-24 iki 2015-08-24

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2013, Nr. 10-481, i. k. 11323MAISAK00BR1-83

 

NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL SANKCIJŲ PARAMOS GAVĖJAMS, PAŽEIDUSIEMS PIRKIMŲ VYKDYMO TVARKĄ, TAIKYMO METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2013 m. sausio 23 d. Nr. BR1-83

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2012, Nr. 18-830; 2013, Nr. 5-181), 197.4 punktu,

t v i r t i n u Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodiką (pridedama).

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

pavaduojantis direktorių                                                    Mindaugas Mincė

 


 

PATVIRTINTA

Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus  2013 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. BR1-83

 

Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodika

 

1. Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodika (toliau – Metodika) nustato Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2012, Nr. 18-830), ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2013, Nr. 60-2979), nurodytų sankcijų taikymo taisykles paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, siekiant, jog sankcijos būtų proporcingos nustatytiems pažeidimams.

Punkto pakeitimai:

Nr. BR1-894, 2013-08-20, Žin., 2013, Nr. 90-4504 (2013-08-23), i. k. 11323MAISAK0BR1-894

 

2. Metodika skirta nustatyti paramos sumažinimo sumą, išreiškiant ją konkrečiais sankcijų dydžiais.

3. Metodika taikoma Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) vertinant pirkimo procedūras, atliktas perkančiųjų organizacijų, vykdančių pirkimus pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (1 priedas), ir neperkančiųjų organizacijų, vykdančių pirkimus pagal Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 3D-150 (Žin., 2007, Nr. 41-1559; 2009, Nr. 21-835) (2 priedas).

4. Metodika nustato principus, kriterijus bei požymių skalę, kuriais turi vadovautis Agentūros valstybės tarnautojai bei darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, nustatydami tikslų sankcijos dydį tais atvejais, kai paramos gavėjai vykdė pirkimus nesilaikydami pirkimų tvarkos.

5. Didžiausia sankcija už nustatytą (-us) pirkimo pažeidimą (-us) – 100 proc. nuo pirkimo sutarties vertės.

6. Jei nustatomas daugiau nei vienas pirkimo pažeidimas, taikoma didžiausia iš galimų taikyti sankcija.

7. Sankcijos dydis skaičiuojamas nuo pirkimo sutarties vertės su PVM. Taikomos išimtys:

7.1. jei PVM netinkamas finansuoti iš paramos lėšų[1]1, tai sankcijos dydis skaičiuojamas nuo pirkimo sutarties vertės be PVM;

 

7.2. jei pirkimo sutartis finansuojama ir iš kitų finansavimo šaltinių (pvz., paramos gavėjo, kitų paramos fondų lėšos), sankcijos dydis skaičiuojamas nuo priskaičiuotos paramos sumos konkrečiai investicijai;

Punkto pakeitimai:

Nr. BR1-894, 2013-08-20, Žin., 2013, Nr. 90-4504 (2013-08-23), i. k. 11323MAISAK0BR1-894

 

7.3. Neteko galios nuo 2013-08-24

Punkto naikinimas:

Nr. BR1-894, 2013-08-20, Žin. 2013, Nr. 90-4504 (2013-08-23), i. k. 11323MAISAK0BR1-894

 

7.4. kitais šioje Metodikoje nurodytais atvejais.

8. Jei pirkimas suskaidytas į dalis ir dalyvis gali pateikti pasiūlymą dėl atskiros (-ų) dalies (-ių), o pažeidimas susijęs tik su konkrečia (-iomis) dalimi (-is), sankcijos dydis skaičiuojamas ir taikomas tai konkrečiai (-ioms) pirkimo daliai (-ims).

9. Pirkimų dokumentus vertinantys Agentūros valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, arba nepriklausomi ekspertai (jei pastariesiems suteiktas įgaliojimas atlikti šią funkciją), pirkimų dokumentų vertinimo metu nustatę pirkimų tvarkos pažeidimų, turi nustatyti ir nurodyti siūlomos taikyti sankcijos dydį (procentais)

Punkto pakeitimai:

Nr. BR1-894, 2013-08-20, Žin., 2013, Nr. 90-4504 (2013-08-23), i. k. 11323MAISAK0BR1-894

 

10. Konkretų nekompensuojamos sumos dydį apskaičiuoja Agentūros valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, tikrinantys mokėjimo prašymus, arba nepriklausomi ekspertai (jei pastariesiems suteiktas įgaliojimas atlikti šią funkciją).

Punkto pakeitimai:

Nr. BR1-894, 2013-08-20, Žin., 2013, Nr. 90-4504 (2013-08-23), i. k. 11323MAISAK0BR1-894

 

11. Jeigu nustatoma Metodikoje neaprašytų pirkimų pažeidimų, pirkimų dokumentus vertinantys Agentūros valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, turėtų elgtis vadovaudamiesi analogiškais principais, taikydami artimiausią pagal turinį pažeidimo aprašymą, taip pat atsižvelgdami į pažeidimo pobūdį ir pasekmes.

12. Gavęs pranešimą apie Agentūros ketinamas taikyti sankcijas, projekto vykdytojas iki atitinkamo mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos (sprendimo dėl sankcijų pritaikymo priėmimo Agentūroje) turi teisę iš naujo tinkamai įvykdyti pirkimą ir pateikti vertinti šio pirkimo dokumentus. Tokiu atveju sankcijos nėra taikomos.

 

_________________

 


 

Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodikos

1 priedas

 

SANKCIJŲ DYDŽIAI, KAI PIRKIMAS ATLIEKAMAS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ

 

Nr.

 

Pažeidimas

 

Pažeidimo turinys

 

Rekomenduojamas sankcijos dydis

 

1.

 

Pirkimo būdo pasirinkimo/ paskelbimo/kreipimosi į tiekėjus reikalavimų nesilaikymas

 

Pirkimas įvykdytas nesilaikant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) ar perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklėse (toliau – Supaprastintų pirkimų taisyklės) numatytų pirkimo būdo pasirinkimo /paskelbimo/kreipimosi į tiekėjus procedūrų, įskaitant skaidrumo principo pažeidimus (pvz., sudaromos sąlygos laimėti pirkimą susijusiam asmeniui), išskyrus 2 punkte nurodytus atvejus.

 

50 proc. dydžio sankcija.

Jei pirkimas vykdytas kreipiantis tik į vieną tiekėją, kai tokios galimybės nenumatė galiojanti viešųjų pirkimų vykdymo tvarka, taikoma 100 proc. dydžio sankcija.

2.

 

Papildomi darbai, paslaugos ar prekės perkami nevykdant Viešųjų pirkimų įstatymo/Supaprastintų pirkimų taisyklių nustatytų pirkimo procedūrų

 

Pagrindinė pirkimo sutartis sudaryta laikantis Viešųjų pirkimų įstatymo/Supaprastintų pirkimų taisyklių, tačiau vėliau sudaryta viena ar daugiau papildomų sutarčių/susitarimų (nepriklausomai nuo to, ar tai buvo įforminta raštu) nesilaikant Viešųjų pirkimų įstatymo/Supaprastintų pirkimų taisyklių nuostatų, reguliuojančių papildomų darbų, paslaugų ar prekių pirkimų vykdymą.

 

50 proc. dydžio sankcija.

 

3.

 

Pirkimo dokumentuose nurodyti ne visi kvalifikaciniai ir/ar pirkimo sutarties pasirašymo kriterijai arba jie netiksliai apibrėžti

 

Pirkimo procedūra įvykdyta laikantis paskelbimo reikalavimų, nurodytų Viešųjų pirkimų įstatyme/Supaprastintų pirkimų taisyklėse, bet pirkimo dokumentuose nurodyti ne visi kvalifikaciniai ir/ar pirkimo sutarties pasirašymo kriterijai arba jie netiksliai apibrėžti, arba pirkimo procedūros metu pritaikyti kvalifikaciniai ir/arba pirkimo sutarties pasirašymo reikalavimai, neatitinkantys tų, kuriuos perkančioji organizacija nurodė pirkimo dokumentuose.

Pastaba. Jeigu toks neatitikimas yra tik formalaus pobūdžio, sankcijos nėra taikomos.

25 proc. dydžio sankcija. Šis dydis gali būti sumažintas iki 10 proc., jei pirkimo dokumentuose kriterijai nurodyti, bet jie netiksliai apibrėžti.

 

4.

 

Neteisėtų kvalifikacinių ir/arba pirkimo sutarties pasirašymo kriterijų taikymas vykdant pirkimo procedūrą

 

Pirkimas buvo įvykdytas taikant neteisėtus kriterijus (t. y. tiekėjai negali dalyvauti pirkimo procedūrose dėl neteisėtų apribojimų, nustatytų pirkimo dokumentuose (pvz., neproporcingas pirkimo objektui kvalifikacinis reikalavimas ir t. t.)) arba šių kriterijų nustatymas buvo klaidingas ir/ar diskriminuojantis.

 

25 proc. dydžio sankcija.

Nustačius išankstinį/

sąmoningą ketinimą pašalinti tam tikrus tiekėjus, gali būti taikoma 100 proc. dydžio sankcija.

5.

 

Netikslus arba diskriminacinio pobūdžio perkamo objekto aprašymas

 

Skelbime arba pirkimo sąlygose pateiktas perkamo objekto aprašymas yra diskriminacinio pobūdžio (pvz., reikalavimas atitikti per daug specifinius techninius parametrus, standartus) arba nepakankamai tikslus, kad tiekėjai galėtų nustatyti perkamą objektą ar perkančioji organizacija sudaryti pirkimo sutartį.

 

25 proc. dydžio sankcija, jei pirkimo objektas yra diskriminacinio pobūdžio.

Jei pirkimo objektas aprašytas nepakankamai tiksliai, taikoma 5 proc. dydžio sankcija.

Nustačius išankstinį/sąmoningą ketinimą pašalinti tam tikrus tiekėjus, gali būti taikoma 100 proc. dydžio sankcija.

6.

 

Neleistinos derybos pirkimo procedūros metu

 

Pirkimas buvo vykdomas atviros arba ribotos procedūros būdu, bet perkančioji organizacija derėjosi su dalyviais, išskyrus atvejus, kai diskusijos vyko išskirtinai dėl pateiktų pasiūlymų paaiškinimo arba patikslinimo arba perkančiosios organizacijos įpareigojimų paaiškinimo.

 

5 proc. dydžio sankcija.

 

7.

 

Netinkamas tiekėjų kvalifikacijos vertinimas

 

Pirkimo laimėtoju paskelbtas kvalifikacinių reikalavimų neatitinkantis tiekėjas (t. y. nepakankamai patikrinta tiekėjo kvalifikacija).

 

25 proc. dydžio sankcija.

Ši sankcija gali būti sumažinta iki 5 proc., jei nustatomos ne mažiau kaip 2 iš paminėtų aplinkybių:

- jei pasiūlymus pirkime pateikė daugiau nei vienas tiekėjas;

- jei vykusioje pirkimo procedūroje pirkimo laimėtoju nebūtų nustatytas kitas tiekėjas;

- jei buvo įgyvendintas racionalaus lėšų panaudojimo principas.

8.

 

Netinkamas tiekėjų pasiūlymų vertinimas

 

Vertinant tiekėjo (-ų) pasiūlymus nesilaikyta Viešųjų pirkimų įstatymo/Supaprastintų pirkimų taisyklių nustatytų procedūrų/reikalavimų (pvz., pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas pripažintas atitinkančiu pirkimo dokumentų reikalavimus, prašyta pateikti papildomus dokumentus, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas tampa juos atitinkančiu, perkančioji organizacija taiko lengvatines sąlygas vienam iš kandidatų, skirtingai traktuoja vienodas situacijas vieno iš tiekėjų naudai, taisoma pasiūlyme pateikta informacija ir pan.).

Pastaba. Jeigu toks neatitikimas yra tik formalaus pobūdžio, sankcijos nėra taikomos.

25 proc. dydžio sankcija.

Ši sankcija gali būti sumažinta iki 5 proc., jei nustatomos ne mažiau kaip 3 iš paminėtų aplinkybių:

- jei pasiūlymas turėjo būti atmestas tik dėl pasiūlymo formos užpildymo trūkumų ar tiekėjo sąžiningumo deklaracijos nepateikimo;

- jei pasiūlymus pirkime pateikė daugiau nei vienas tiekėjas;

- jei turėjęs būti atmestas pasiūlymas atitiko kvalifikaciją;

- jei vykusioje pirkimo procedūroje pirkimo laimėtoju nebūtų nustatytas kitas tiekėjas;

- jei buvo įgyvendintas racionalaus lėšų panaudojimo principas.

 

9.

 

Netinkamas tiekėjų kainų vertinimas

 

Vertinant tiekėjo (-ų) nustatytą kainą (-as) nesilaikyta Viešųjų pirkimų įstatymo/Supaprastintų pirkimų taisyklių nustatytų procedūrų/reikalavimų (pvz., neprašyta pagrįsti neįprastai mažos kainos, ištaisyti kainos aritmetines klaidas ir pan.).

 

5 proc. dydžio sankcija.

 

10.

 

Pasirašyta viešojo pirkimo sutartis neatitinka pirkimo dokumentų/tiekėjo pasiūlymo

 

Į pasirašytą viešojo pirkimo sutartį perkeltos ne visos pirkimo dokumentų sutartinės nuostatos ir/ar tiekėjo pasiūlymo duomenys ir/arba pakeisti pirkimo sąlygose/tiekėjo pasiūlyme pateikti duomenys ir nepateiktas susitarimas dėl viešojo pirkimo sutarties sąlygų atitaisymo.

Pastaba. Sankcija netaikoma, jei buvo sumažinta perkamo objekto apimtis, proporcingai sumažinant sutarties vertę, nors tokios galimybės nebuvo numatyta sutartyje.

Jei buvo neperkeltos ir/ar pakeistos esminės pirkimo sutarties sąlygos (pvz., objektas, kiekis), taikoma 25 proc. dydžio sankcija.

Jei buvo neperkeltas ir/ar pakeistas įvykdymo terminas, taikoma 10 proc. dydžio sankcija.

Jei buvo neperkelta ir/ar pakeista atsiskaitymo tvarka, taikoma 5 proc. dydžio sankcija.

Kitais atvejais, jei buvo neperkeltos ir/ar pakeistos pirkimo sutarties sąlygos, kurios nepagerina tiekėjo padėties, taikoma 5 proc. dydžio sankcija.

11.

 

Viešojo pirkimo sutartis pakeista nesilaikant nustatytų reikalavimų

 

Nesilaikyta Viešųjų pirkimų įstatyme bei Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymuose ir/ar viešojo pirkimo sutartyje nustatytų būtinų sąlygų keičiant viešųjų pirkimų sutartį/negautas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas keisti sutartį.

Pastaba. Sankcija netaikoma, jei buvo sumažinta perkamo objekto apimtis, proporcingai sumažinant sutarties vertę, nors tokios galimybės nebuvo numatyta sutartyje.

Jei buvo pakeistos esminės pirkimo sutarties sąlygos (pvz., objektas, kiekis), taikoma 25 proc. dydžio sankcija.

Jei buvo pakeistas įvykdymo terminas, taikoma 10 proc. dydžio sankcija.

Kitais atvejais, jei buvo neperkeltos ir/ar pakeistos pirkimo sutarties sąlygos, kurios nepagerina tiekėjo padėties, taikoma 5 proc. dydžio sankcija.

12.

 

Viešojo pirkimo sutartyje apibrėžto perkamo objekto apimties sumažinimas

 

Pirkimas įvykdytas laikantis Viešųjų pirkimų įstatymo/Supaprastintų pirkimo taisyklių, tačiau vėliau buvo sumažinta perkamo objekto apimtis, proporcingai nesumažinus sutarties vertės.

(Sankcija taikoma ir tais atvejais, kai sutaupyta suma skiriama kitoms projekto tikslus atitinkančioms investicijoms atlikti.)

 

Nekompensuojama 100 proc. perkamo objekto dalies, kurios buvo atsisakyta, vertės plius 10 proc. dydžio sankcija, jei atsisakytos objekto dalies vertė sudaro daugiau kaip 25 proc. visos pirkimo objekto vertės; jei atsisakytos objekto dalies vertė sudaro ne daugiau kaip 25 proc. visos pirkimo objekto vertės, taikomas 5 proc. sankcijos dydis (plius atsisakytos objekto dalies vertės suma); jei atsisakytos objekto dalies vertė sudaro ne daugiau kaip 5 proc. visos pirkimo objekto vertės, nekompensuojama 100 proc. atsisakytos objekto dalies vertės.

 

13.

 

 

Informavimo apie pirkimo procedūros rezultatus trūkumai ir/ar atidėjimo termino nesilaikymas

 

Pirkimas įvykdytas laikantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų, tačiau tiekėjas (-ai) neinformuotas (-i) apie pirkimo procedūros rezultatus, sudarytą sutartį, netaikytas atidėjimo terminas ir pan.

Pastaba. Jeigu toks neatitikimas yra tik formalaus pobūdžio, sankcijos nėra taikomos.

5 proc. dydžio sankcija.

 

14.

 

Nesilaikyta tiekėjų pretenzijų nagrinėjimo procedūrų

 

Nesilaikyta Viešųjų pirkimų įstatymo/Supaprastintų pirkimų taisyklių nustatytų procedūrų nagrinėjant pretenzijas (pvz., neišnagrinėta laiku, tiekėjai neinformuoti apie pretenzijos išnagrinėjimą, nenukeltos pirkimo procedūros datos ir pan.).

Pastaba. Jeigu toks neatitikimas yra tik formalaus pobūdžio, sankcijos nėra taikomos.

5 proc. dydžio sankcija.

 

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. BR1-894, 2013-08-20, Žin., 2013, Nr. 90-4504 (2013-08-23), i. k. 11323MAISAK0BR1-894

 

 


 

Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodikos

2 priedas

 

SANKCIJŲ DYDŽIAI, KAI PIRKIMĄ ATLIEKA NE PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS1

 

Nr.

 

Pažeidimas

 

Pažeidimo turinys

 

Rekomenduojamas sankcijos dydis

 

1.

 

Pirkimo būdo pasirinkimo/paskelbimo/

kreipimosi į tiekėjus reikalavimų nesilaikymas

 

Pirkimas įvykdytas nesilaikant Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 3D-150 (Žin., 2007, Nr. 41-1559; 2009, Nr. 21-835) (toliau – Pirkimų taisyklės), numatytų pirkimo būdo pasirinkimo/ paskelbimo/kreipimosi į tiekėjus procedūrų.

 

50 proc. dydžio sankcija.

Jei pirkimas vykdytas kreipiantis tik į vieną tiekėją, kai tokios galimybės nenumatė galiojanti pirkimų vykdymo tvarka, taikoma 100 proc. dydžio sankcija.

2.

 

Papildomi darbai, paslaugos ar prekės perkami nevykdant Pirkimų taisyklių nustatytų pirkimo procedūrų

 

Pagrindinė pirkimo sutartis sudaryta įvykdžius tinkamas pirkimo procedūras, tačiau vėliau sudaryta viena ar daugiau papildomų sutarčių (nepriklausomai nuo to, ar jos buvo įformintos raštu) nesilaikant pirkimų procedūrų.

 

50 proc. dydžio sankcija.

 

3.

 

Neteisėtų kvalifikacinių ir/arba pirkimo objekto kriterijų taikymas

 

Pirkimas buvo įvykdytas taikant neteisėtus kriterijus (t. y. tiekėjai negali dalyvauti pirkimo procedūrose dėl neteisėtų apribojimų, nustatytų pirkimo dokumentuose (pvz., neproporcingas pirkimo objektui kvalifikacinis reikalavimas ir t. t.) arba šių reikalavimų nustatymas buvo klaidingas ir/ar diskriminuojantis.

 

25 proc. dydžio sankcija.

Nustačius išankstinį/sąmoningą ketinimą pašalinti tam tikrus tiekėjus, gali būti taikoma 100 proc. dydžio sankcija.

4.

 

Skelbime ir/ar pirkimo sąlygose ir/ar kvietime pateikti pasiūlymus nurodyti ne visi kvalifikaciniai ir pirkimo objekto/sutarties pasirašymo kriterijai arba jie netiksliai apibrėžti

 

Pirkimo procedūra įvykdyta laikantis paskelbimo reikalavimų (jei taikomi), nurodytų Pirkimų taisyklėse, bet skelbime arba pirkimo sąlygose nurodyti ne visi kvalifikaciniai ir/ar pirkimo objekto, ir/ar sutarties pasirašymo kriterijai arba jie nėra pakankamai tiksliai aprašyti.

Pastaba. Jeigu toks neatitikimas yra tik formalaus pobūdžio, sankcijos nėra taikomos.

25 proc. dydžio sankcija. Šis dydis gali būti sumažintas iki 10 proc., jei pirkimo dokumentuose kriterijai nurodyti, tačiau jie netiksliai apibrėžti.

 

5.

 

Neteisėtų kvalifikacinių ir/ar pirkimo sutarties pasirašymo kriterijų taikymas vykdant pirkimo procedūrą

 

Pirkimas buvo įvykdytas taikant neteisėtus kriterijus (pvz., pirkimo procedūros metu buvo pritaikyti kvalifikaciniai reikalavimai, neatitinkantys tų, kurie nurodyti skelbime ar pirkimo sąlygose, arba šių reikalavimų taikymas buvo klaidingas ir/ar diskriminuojantis).

 

25 proc. dydžio sankcija.

Nustačius išankstinį/

sąmoningą ketinimą pašalinti tam tikrus tiekėjus, gali būti taikoma 100 proc. dydžio sankcija.

6.

 

Netikslus arba diskriminacinio pobūdžio perkamo objekto aprašymas

 

Skelbime ir/ar pirkimo sąlygose, ir/ar kvietime teikti pasiūlymus pateiktas perkamo objekto aprašymas yra diskriminacinio pobūdžio (pvz., reikalavimas atitikti per daug specifinius techninius parametrus, standartus) arba nepakankamai tikslus, kad tiekėjai galėtų nustatyti perkamą objektą ar perkančioji organizacija sudaryti pirkimo sutartį.

 

25 proc. dydžio sankcija, jei pirkimo objektas yra diskriminacinio pobūdžio.

Jei pirkimo objektas aprašytas nepakankamai tiksliai, taikoma 5 proc. dydžio sankcija.

Nustačius išankstinį/sąmoningą ketinimą pašalinti tam tikrus tiekėjus, gali būti taikoma 100 proc. dydžio sankcija.

________________

1 Perkančiosios organizacijos požymiai apibrėžti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 4 str.

7.

 

Neleistinos derybos pirkimo procedūros metu

 

Nesant teisėto pagrindo derėtasi su dalyviais, išskyrus Pirkimų taisyklių 26 punkte nurodytą atvejį.

 

5 proc. dydžio sankcija.

 

8.

 

Netinkamas tiekėjų kvalifikacijos vertinimas

 

Pirkimo laimėtoju paskelbtas kvalifikacinių reikalavimų neatitinkantis tiekėjas (t. y. nepakankamai patikrinta tiekėjo kvalifikacija).

 

25 proc. dydžio sankcija.

Ši sankcija gali būti sumažinta iki 5 proc., jei nustatomos ne mažiau kaip 2 iš paminėtų aplinkybių:

- jei pasiūlymus pirkime pateikė daugiau nei vienas tiekėjas;

- jei vykusioje pirkimo procedūroje pirkimo laimėtoju nebūtų nustatytas kitas tiekėjas;

- jei buvo įgyvendintas racionalaus lėšų panaudojimo principas.

 

9.

 

Netinkamas tiekėjų pasiūlymų vertinimas

 

Vertinant tiekėjo (-ų) pasiūlymus nesilaikyta Pirkimų taisyklių nustatytų procedūrų/reikalavimų (pvz., pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas pripažintas atitinkančiu pirkimo dokumentų reikalavimus, prašyta pateikti papildomus dokumentus, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas tampa juos atitinkančiu, perkančioji organizacija taiko lengvatines sąlygas vienam iš kandidatų, skirtingai traktuoja vienodas situacijas vieno iš tiekėjų naudai, taisoma pasiūlyme pateikta informacija ir pan.).

Pastaba. Jeigu toks neatitikimas yra tik formalaus pobūdžio, sankcijos nėra taikomos.

25 proc. dydžio sankcija.

Ši sankcija gali būti sumažinta iki 5 proc., jei nustatomos ne mažiau kaip 3 iš paminėtų aplinkybių:

- jei pasiūlymas turėjo būti atmestas tik dėl pasiūlymo formos užpildymo trūkumų ar tiekėjo sąžiningumo deklaracijos nepateikimo;

- jei pasiūlymus pirkime pateikė daugiau nei vienas tiekėjas;

- jei turėjęs būti atmestas pasiūlymas atitiko kvalifikaciją;

- jei vykusioje pirkimo procedūroje pirkimo laimėtoju nebūtų nustatytas kitas tiekėjas;

- jei buvo įgyvendintas racionalaus lėšų panaudojimo principas.

 

10.

 

Pasirašyta pirkimo sutartis neatitinka pirkimo dokumentų/tiekėjo pasiūlymo

 

Į pasirašytą pirkimo sutartį perkeltos ne visos pirkimo dokumentų sutartinės nuostatos ir/ar tiekėjo pasiūlymo duomenys, ir/arba pakeisti pirkimo sąlygose/tiekėjo pasiūlyme pateikti duomenys bei nepateiktas susitarimas dėl pirkimo sutarties sąlygų atitaisymo.

Pastaba. Sankcija netaikoma, jei buvo sumažinta perkamo objekto apimtis, proporcingai sumažinant sutarties vertę, nors tokios galimybės nebuvo numatyta sutartyje.

Jei buvo neperkeltos ir/ar pakeistos esminės pirkimo sutarties sąlygos (pvz., objektas, kiekis), taikoma 25 proc. dydžio sankcija.

Jei buvo neperkeltas ir/ar pakeistas įvykdymo terminas, taikoma 10 proc. dydžio sankcija.

Jei buvo neperkelta ir/ar pakeista atsiskaitymo tvarka, taikoma 5 proc. dydžio sankcija.

Kitais atvejais, jei buvo neperkeltos ir/ar pakeistos pirkimo sutarties sąlygos, kurios nepagerina tiekėjo padėties, taikoma 5 proc. dydžio sankcija.

11.

 

Pirkimo sutartis pakeista nesilaikant nustatytų reikalavimų

 

Nesilaikyta Pirkimų taisyklėse ir/ar pirkimo sutartyje nustatytų būtinų sąlygų (pvz., gauti Agentūros pritarimą pirkimo sutarties keitimui) keičiant pirkimo sutartį.

Pastaba. Sankcija netaikoma, jei buvo sumažinta perkamo objekto apimtis, proporcingai sumažinant sutarties vertę, nors tokios galimybės nebuvo numatyta sutartyje.

Jei buvo pakeistos esminės pirkimo sutarties sąlygos (pvz., objektas, kiekis), taikoma 25 proc. dydžio sankcija.

Jei buvo pakeistas įvykdymo terminas, taikoma 10 proc. dydžio sankcija.

Kitais atvejais, jei buvo neperkeltos ir/ar pakeistos pirkimo sutarties sąlygos, kurios nepagerina tiekėjo padėties, taikoma 5 proc. dydžio sankcija.

12.

 

Pirkimo sutartyje apibrėžto perkamo objekto apimties sumažinimas

 

Pirkimas įvykdytas laikantis Pirkimų taisyklių, tačiau vėliau buvo sumažinta perkamo objekto apimtis, proporcingai nesumažinus pirkimo sutarties vertės.

(Sankcija taikoma ir tais atvejais, kai sutaupyta suma skiriama kitoms projekto tikslus atitinkančioms investicijoms atlikti.)

 

Nekompensuojama 100 proc. perkamo objekto dalies, kurios buvo atsisakyta, vertės plius 10 proc. dydžio sankcija, jei atsisakytos objekto dalies vertė sudaro daugiau kaip 25 proc. visos pirkimo objekto vertės; jei atsisakytos objekto dalies vertė sudaro ne daugiau kaip 25 proc. visos pirkimo objekto vertės, taikomas 5 proc. sankcijos dydis (plius atsisakytos objekto dalies vertės suma); jei atsisakytos objekto dalies vertė sudaro ne daugiau kaip 5 proc. visos pirkimo objekto vertės, nekompensuojama 100 proc. atsisakytos objekto dalies vertės.

 

13.

 

Informavimo apie pirkimo procedūros rezultatus trūkumai

 

Pirkimas įvykdytas laikantis Pirkimų taisyklių nuostatų, tačiau tiekėjas (-ai) neinformuotas (-i) apie pirkimo procedūros rezultatus, sudarytą pirkimo sutartį ir pan.

Pastaba. Jeigu toks neatitikimas yra tik formalaus pobūdžio, sankcijos nėra taikomos.

5 proc. dydžio sankcija.

 

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. BR1-894, 2013-08-20, Žin., 2013, Nr. 90-4504 (2013-08-23), i. k. 11323MAISAK0BR1-894

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, Įsakymas

Nr. BR1-894, 2013-08-20, Žin., 2013, Nr. 90-4504 (2013-08-23), i. k. 11323MAISAK0BR1-894

Dėl Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2013 m. sausio 23 d. įsakymo Nr. BR1-83 "Dėl Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo

 

 



[1] Paramos lėšos – Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos lėšos.