Redagavo: Ramunė Lūžaitė (1996.12.13)

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas

Nr. I-1624, 96.11.19, Žin., 1996, Nr.115-2667(96.11.29)

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS ĮSTATYMO 13 STRAIPSNIO

PAKEITIMO ĮSTATYMAS

 

2.

Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas

Nr. VIII-16, 96.12.03, Žin., 1996, Nr.120-2819 (96.12.13)

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS ĮSTATYMO 23 IR 29 STRAIPSNIŲ

PAKEITIMO ĮSTATYMAS

 

3.

Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas

Nr. VIII-25, 96.12.05, Žin., 1996, Nr.121-2850 (96.12.14)

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS ĮSTATYMO 13 IR 16 STRAIPSNIŲ

PAKEITIMO ĮSTATYMAS

 

***Pabaiga***

 

                      LIETUVOS RESPUBLIKOS

                           VYRIAUSYBĖS

                            ĮSTATYMAS

 

                 1994 m. gegužės 19 d. Nr.I-464

                             Vilnius

 

                           I skirsnis

                       BENDRIEJI NUOSTATAI

 

 

     1 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudėtis

 

     Lietuvos Respublikos Vyriausybę sudaro Ministras Pirmininkas

ir ministrai.

 

     2 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės galios

 

     Lietuvos Respublikos Vyriausybė įgyvendina vykdomąją valdžią

Lietuvoje.

     Vyriausybės   galias    apibrėžia    Lietuvos    Respublikos

Konstitucija ir įstatymai.

 

     3 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos

               teisiniai pagrindai

 

     Lietuvos Respublikos  Vyriausybė savo  veikloje  vadovaujasi

Lietuvos   Respublikos    Konstitucija,   Lietuvos    Respublikos

įstatymais, kitais  Seimo priimtais  teisės aktais ir Respublikos

Prezidento dekretais, taip pat šiuo įstatymu.

 

     4 straipsnis. Svarbiausieji Lietuvos Respublikos

               Vyriausybės veiklos principai

 

     Lietuvos  Respublikos   Vyriausybė  savo   veikloje  remiasi

demokratijos, teisėtumo ir viešumo principais.

 

     5 straipsnis.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės

               atsakomybė ir atskaitomybė

 

     Lietuvos Respublikos  Vyriausybė solidariai atsako Seimui už

bendrą Vyriausybės  veiklą. Vyriausybė  ne rečiau  kaip kartą per

metus  pateikia   Seimui   Vyriausybės   programos   įgyvendinimo

ataskaitą.

     Lietuvos  Respublikos   ministrai  yra   atsakingi   Seimui,

Respublikos  Prezidentui   ir   tiesiogiai   pavaldūs   Ministrui

Pirmininkui.

     Seimo reikalavimu  Seimo statuto nustatyta tvarka Vyriausybė

arba atskiri ministrai atsiskaito Seime už savo veiklą.

 

                           II skirsnis

           LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS SUDARYMAS

 

     6 straipsnis.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudarymo

               tvarka ir Vyriausybės programa

 

     Lietuvos Respublikos  Ministrą  Pirmininką  Seimo  pritarimu

skiria ir atleidžia Respublikos Prezidentas.

     Ministrus skiria  ir atleidžia  Ministro Pirmininko  teikimu

Respublikos  Prezidentas.   Laikinai   pavaduodamas   Respublikos

Prezidentą, Seimo  Pirmininkas negali atleisti ar skirti ministrų

be Seimo sutikimo.

     Jeigu Respublikos  Prezidentas pateiktąjį kandidatą atsisako

skirti ministru,  Ministras Pirmininkas  ne vėliau  kaip  per  10

dienų pateikia kitą ministro kandidatūrą.

     Ministras Pirmininkas  ne vėliau  kaip per  15 dienų  nuo jo

paskyrimo pristato Seimui savo sudarytą ir Respublikos Prezidento

patvirtintą Vyriausybę ir pateikia svarstyti jos programą. Seimui

motyvuotu   nutarimu   nepritarus   šiai   programai,   Ministras

Pirmininkas naują programą pateikia svarstymui ne vėliau kaip per

15  dienų   nuo  nepritarimo   dienos.  Ministerijos   ir   kitos

valstybinės institucijos  privalo teikti  paskirtiems naujiesiems

ministrams šių prašymu medžiagą, reikalingą Vyriausybės programai

parengti, bei prisidėti prie programos rengimo.

     Nauja  Vyriausybė   gauna  įgaliojimus  veikti,  kai  Seimas

posėdyje  dalyvaujančių   narių  balsų   dauguma   pritaria   jos

programai. Kai sudaromas biudžeto įstatymo projektas, atitinkamai

tikslinama ir Vyriausybės programa.

 

     7 straipsnis. Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko ir

               ministrų prisaikdinimas

 

     Pradėdami  eiti  savo  pareigas,  Ministras  Pirmininkas  ir

ministrai prisiekia Seimo posėdyje. Nustatomas toks jų priesaikos

tekstas:

     "Aš (vardas, pavardė),

     prisiekiu būti ištikimas Lietuvos Respublikai;

     prisiekiu gerbti  ir vykdyti  jos Konstituciją ir įstatymus,

saugoti jos žemių vientisumą;

     prisiekiu    visomis     išgalėmis    stiprinti     Lietuvos

nepriklausomybę,  sąžiningai   tarnauti  Tėvynei,   demokratijai,

Lietuvos žmonių gerovei.

     Tepadeda man Dievas!"

     Prisiekti leidžiama ir be paskutiniojo sakinio.

     Ministras Pirmininkas ir ministrai prisiekia Seimo posėdyje,

dalyvaujant  Respublikos   Prezidentui.  Priesaiką  priima  Seimo

Pirmininkas,  o   jo  nesant  -  Seimo  Pirmininko  pavaduotojas,

laikinai einantis Seimo Pirmininko pareigas.

     Ministras  Pirmininkas  ir  kiekvienas  ministras  prisiekia

stovėdamas  priešais   Seimo  Pirmininką   ar  Seimo   Pirmininko

pavaduotoją, skaitydamas  priesaikos  tekstą  padėjęs  ranką  ant

Lietuvos Respublikos  Konstitucijos. Baigęs  skaityti  priesaikos

tekstą,  Ministras  Pirmininkas  ar  ministras  pasirašo  vardinį

priesaikos lapą.

     Priesaikos   tekstas,    išskyrus    leidžiamą    neskaityti

(išbraukti) paskutinįjį  sakinį, netaisomas  ir nekeičiamas. Šios

nuostatos  nesilaikymas,   kaip  ir   atsisakymas  prisiekti   ar

pasirašyti vardinį  priesaikos lapą  arba pasirašymas  su išlyga,

reiškia, kad  Ministras Pirmininkas  ar ministras  neprisiekė  ir

negali eiti tų pareigų.

     Vardiniai priesaikos lapai perduodami Seimo Pirmininkui.

 

                          III skirsnis

     LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS ĮGALIOJIMŲ GRĄŽINIMAS

                       IR ATSISTATYDINIMAS

 

     8 straipsnis.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės

                    įgaliojimų grąžinimas

 

     Po Seimo  rinkimų Lietuvos  Respublikos Vyriausybė ne vėliau

kaip  per   3  dienas   grąžina  savo   įgaliojimus   Respublikos

Prezidentui. Išrinkus  naują Respublikos  Prezidentą,  Vyriausybė

savo įgaliojimus grąžina ne vėliau kaip per 5 dienas.

 

     Respublikos  Prezidentas   priima   Vyriausybės   grąžinamus

įgaliojimus ir  paveda jai  eiti pareigas, kol bus sudaryta nauja

Vyriausybė.

 

     9 straipsnis.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės

                    atsistatydinimas

 

     Lietuvos  Respublikos   Vyriausybė  turi   teisę   pareikšti

Respublikos   Prezidentui   apie   savo   atsistatydinimą.   Toks

pareiškimas pateikiamas raštu.

     Vyriausybė  turi  iš  naujo  gauti  Seimo  įgaliojimus,  kai

pasikeičia    daugiau     kaip    pusė     ministrų,    įskaitant

atsistatydinusius ir  atstatydintus ministrus,  taip  pat  naujai

steigiamų ar  reorganizuojamų  ministerijų  ministrus.  Priešingu

atveju Vyriausybė turi atsistatydinti.

     Vyriausybė privalo atsistatydinti taip pat šiais atvejais:

 

     1) kai Seimas du kartus iš eilės nepritaria naujai sudarytos

Vyriausybės programai;

     2)  kai   Seimas  visų  Seimo  narių  balsų  dauguma  slaptu

balsavimu  pareiškia   nepasitikėjimą  Vyriausybe   ar   Ministru

Pirmininku;

     3) kai Ministras Pirmininkas atsistatydina ar miršta;

     4) po Seimo rinkimų, kai sudaroma nauja Vyriausybė;

     5) kai  Respublikos Prezidentas  Seimo  pritarimu  atleidžia

Ministrą Pirmininką.

     Vyriausybės atsistatydinimą  priima Respublikos  Prezidentas

ir prireikus  paveda jai  toliau eiti pareigas arba paveda vienam

iš ministrų  eiti Ministro  Pirmininko pareigas, kol bus sudaryta

nauja Vyriausybė.

 

     10 straipsnis. Lietuvos Respublikos ministro

                    atsistatydinimas

 

     Kiekvienas ministras  turi teisę  atsistatydinti. Apie  savo

atsistatydinimą ministras praneša Respublikos Prezidentui raštu.

     Ministras   taip    pat    privalo    atsistatydinti,    kai

nepasitikėjimą juo  slaptu balsavimu  pareiškia daugiau kaip pusė

visų Seimo narių.

     Ministro atsistatydinimą  priima Respublikos  Prezidentas ir

gali  pavesti   jam  eiti  pareigas,  kol  bus  paskirtas  naujas

ministras.

 

     11 straipsnis. Interpeliacijos pateikimas Ministrui

                    Pirmininkui ar ministrui arba nutarimo

                    projekto dėl nepasitikėjimo Vyriausybe

                    pateikimas

 

     Seimo sesijos  metu ne  mažesnė kaip  1/5 Seimo  narių grupė

gali pateikti  interpeliaciją Ministrui Pirmininkui ar ministrui,

taip  pat   pateikti   nutarimo   projektą   dėl   nepasitikėjimo

Vyriausybe.

     Seimas, apsvarstęs  Ministro Pirmininko ar ministro atsakymą

į  interpeliaciją   arba  Vyriausybės  atsakymą  į  nutarimo  dėl

nepasitikėjimo  projektą,   gali  nutarti,   jog  atsakymas  esąs

nepatenkinamas, ir  daugiau kaip  pusės visų  Seimo  narių  balsų

dauguma  slaptu   balsavimu  pareikšti   nepasitikėjimą  Ministru

Pirmininku ar ministru arba Vyriausybe.

     Pareiškus nepasitikėjimą  Ministru  Pirmininku  ar  ministru

arba Vyriausybe, jie privalo tuoj pat atsistatydinti.

     Kai Seimas  pareiškia  nepasitikėjimą  Ministru  Pirmininku,

Respublikos Prezidentas  paveda laikinai eiti Ministro Pirmininko

pareigas kuriam  kitam Vyriausybės nariui, kol bus sudaryta nauja

Vyriausybė.  Kai   Seimas  pareiškia   nepasitikėjimą   ministru,

Respublikos Prezidentas paveda laikinai eiti šias pareigas kuriam

kitam ministrui,  kol bus  patvirtintas ir  prisaikdintas  naujas

ministras. Šiuo  atveju Ministras  Pirmininkas ne vėliau kaip per

15  dienų   pateikia  Respublikos   Prezidentui  naują   ministro

kandidatūrą.

 

                           IV skirsnis

        LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NARIŲ GARANTIJOS

 

     12 straipsnis. Ministro Pirmininko ir ministrų

                    neliečiamumo garantijos

 

     Ministras Pirmininkas  ir ministrai  negali  būti  patraukti

baudžiamojon atsakomybėn, suimti, negali būti kitaip suvaržyta jų

laisvė be  išankstinio Seimo  sutikimo, o  tarp Seimo sesijų - be

išankstinio Respublikos Prezidento sutikimo.

 

     13 straipsnis. Ministro Pirmininko ir ministrų socialinės

                    garantijos

 

     Ministro  Pirmininko   ir  ministrų   sveikata   ir   gyvybė

apdraudžiami valstybės lėšomis.

     Pasibaigus Ministro Pirmininko ar ministrų kadencijai, jiems atsistatydinus arba atleidus juos iš pareigų dėl ministerijų panaikinimo ar reorganizavimo, taikomos šios socialinės garantijos:

     1) esant galimybei, suteikiamas iki darbo Vyriausybėje dirbtas ar tolygus darbas arba pareigos valstybės įstaigoje, organizacijoje, valstybės ar savivaldybės įmonėje, išskyrus renkamas pareigas arba pareigas, į kurias skiriama konkurso būdu. Jei buvusios pareigos panaikintos arba įmonė, įstaiga, organizacija likviduota, asmens sutikimu esant galimybei jam suteikiamas tolygus darbas arba pareigos kitoje valstybės įstaigoje, organizacijoje, valstybės ar savivaldybės įmonėje;

     2) pasibaigus pareigų perdavimui, Ministrui Pirmininkui ar ministrui išmokama vieno jo vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio dydžio išeitinė pašalpa, o dirbusiems Vyriausybėje (įskaitant ir ankstesniąsias Vyriausybes) be pertraukos ilgiau kaip vienerius metus išmokama dviejų vidutinių mėnesinių darbo užmokesčių dydžio išeitinė pašalpa.

     Ministro Pirmininko  ar ministro, kurie žuvo eidami tarnybą,

šeimai išmokama  vienkartinė penkerių  metų tarnybinio atlyginimo

dydžio  kompensacija.  Jie  laidojami  valstybės  lėšomis.  Jeigu

Ministras  Pirmininkas   ar  ministras,   eidami  tarnybą,   buvo

sužaloti,  jiems   išmokama  nuo   vienerių  iki   penkerių  metų

tarnybinio  atlyginimo   dydžio  kompensacija   atsižvelgiant   į

sužalojimų sunkumo laipsnį.

     Šio straipsnio 2 dalyje numatytos socialinės garantijos netaikomos asmenims, atsistatydinusiems dėl jiems pareikšto nepasitikėjimo šio įstatymo 11 straipsnio nustatyta tvarka, taip pat dėl to, kad šie asmenys paskirti arba išrinkti į kitas pareigas valstybės įstaigoje, organizacijoje, valstybės ar savivaldybės įmonėje.

     Lėšos socialinėms garantijoms mokamos iš valstybės biudžeto.

     Vyriausybės nariai negali turėti socialinių privilegijų.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-1624, 96.11.19, Žin., 1996, Nr.115-2667(96.11.29)

Nr. VIII-25, 96.12.05, Žin., 1996, Nr.121-2850 (96.12.14)

 

     14 straipsnis. Draudimas Ministrui Pirmininkui ir

                    ministrams užimti kitas renkamas ar

                    skiriamas pareigas ir užsiimti kitokia

                    darbine veikla

 

     Ministras Pirmininkas  ir ministrai negali užimti jokių kitų

renkamų ar  skiriamų pareigų, išskyrus Seimo nario pareigas, taip

pat dirbti  verslo, komercijos  ar kitokiose privačiose įstaigose

ar įmonėse,  taip  pat  gauti  kitokį  atlyginimą,  išskyrus  jam

nustatytą pagal  pareigas Vyriausybėje  bei užmokestį už kūrybinę

veiklą. Vyriausybės  nario atlyginimu už kūrybinę veiklą laikomas

autorinis  honoraras   už  meno  kūrinius  bei  jų  atlikimą,  už

publikacijas bei  knygas, už  dalyvavimą radijo  bei  televizijos

laidose,  taip   pat  atlygis   už   pedagoginį,   mokslinį   bei

konsultacinį  darbą  ne  Vyriausybės  ir  jos  sudarytų  komisijų

posėdžių metu.

 

 

 

                           V skirsnis

     YPATINGIEJI LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS SANTYKIAI

               SU SEIMU IR RESPUBLIKOS PREZIDENTU

 

     15 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisė

                    teikti siūlymą dėl pirmalaikių Seimo

                    rinkimų

 

     Lietuvos Respublikos  Vyriausybė turi  teisę teikti  siūlymą

Respublikos Prezidentui  paskelbti pirmalaikius  Seimo  rinkimus,

jeigu Seimas pareiškia tiesioginį nepasitikėjimą Vyriausybe.

 

     16 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisė

                    paskelbti Respublikos Prezidento rinkimus

 

     Lietuvos Respublikos  Konstitucijos 89  straipsnio pirmojoje

dalyje  numatytais   atvejais  Seimui   negalint  susirinkti   ir

paskelbti  Respublikos   Prezidento  rinkimų,   rinkimus  skelbia

Vyriausybė.

     Šio nutarimo vykdymas pavedamas Vyriausiajai rinkimų komisijai.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. VIII-25, 96.12.05, Žin., 1996, Nr.121-2850 (96.12.14)

 

     17 straipsnis. Ministro Pirmininko ir ministrų

                    dalyvavimas Seimo darbe

 

     Ministras Pirmininkas  ir ministrai turi teisę Seimo statuto

nustatyta tvarka  dalyvauti  Seimo,  jo  komitetų,  komisijų  bei

frakcijų  posėdžiuose   ir  pareikšti  savo  nuomonę  svarstomais

klausimais.

 

     18 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės narių 

                    atsakymų į Seimo  narių paklausimus tvarka

 

     Ministras Pirmininkas  arba ministras, kuriam Seimo sesijoje

pateiktas Seimo nario paklausimas dėl Vyriausybės, ministerijų ar

kitų Vyriausybės  įstaigų veiklos,  privalo  atsakyti  žodžiu  ar

raštu Seimo statuto nustatyta tvarka.

     Ministras  Pirmininkas   ir  ministrai  Seimo  sesijos  metu

nustatyta tvarka atsakinėja į Seimo narių klausimus.

     Seimo komiteto ar komisijos kvietimu Seimo statuto nustatyta

tvarka  ministrai   ar  ministro   įgaliotas  pareigūnas  privalo

dalyvauti komiteto ar komisijos posėdyje ir pateikti paaiškinimus

komitete svarstomais klausimais.

 

     19 straipsnis. Ministro Pirmininko ir ministrų pareiga

                    kontrasignuoti Respublikos Prezidento

                    dekretus

 

     Ministras Pirmininkas  arba atitinkamas  ministras  Lietuvos

Respublikos Konstitucijos 85 straipsnyje nurodytais klausimais ne

vėliau kaip  per  tris  dienas  pasirašo  Respublikos  Prezidento

dekretus. Atsakomybė  už  tokį  dekretą  tenka  jį  pasirašiusiam

Ministrui Pirmininkui arba ministrui.

    

     20 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymų

                    leidybos iniciatyvos teisė

 

     Lietuvos  Respublikos   Vyriausybė  turi  įstatymų  leidybos

iniciatyvos teisę Seime.

     Vyriausybė dėl  Seimui  teikiamų  įstatymų  projektų  priima

nutarimą.

 

                           VI skirsnis

          LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS KOMPETENCIJA

 

     21 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės

                    pagrindiniai įgaliojimai

 

     Lietuvos Respublikos Vyriausybė:

     1) saugo  konstitucinę  santvarką  ir  Lietuvos  Respublikos

teritorijos neliečiamybę,  tvarko krašto  reikalus,    garantuoja

valstybės saugumą ir viešąją tvarką;

     2)  vykdo   įstatymus  ir   Seimo  nutarimus   dėl  įstatymų

įgyvendinimo, taip pat Respublikos Prezidento dekretus;

     3)  koordinuoja  ministerijų  ir  kitų  Vyriausybės  įstaigų

veiklą;

     4) rengia  valstybės biudžeto  projektą ir teikia jį Seimui;

vykdo  valstybės   biudžetą,  teikia  Seimui  valstybės  biudžeto

įvykdymo apyskaitą;

     5) įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka valdo, naudoja ir

disponuoja valstybiniu turtu;

     6) rengia ir teikia Seimui svarstyti įstatymų ir kitų teisės

aktų projektus;

     7)  teikia  Seimui  siūlymus  dėl  ministerijų  steigimo  ir

panaikinimo;

     8) prireikus steigia ir panaikina Vyriausybės įstaigas;

     9)  tvirtina   ministerijų  ir   kitų  Vyriausybės   įstaigų

nuostatus;

     10) užmezga  diplomatinius santykius  ir palaiko  ryšius  su

užsienio valstybėmis  ir tarptautinėmis  organizacijomis,  teikia

Respublikos  Prezidentui   siūlymus  dėl   Lietuvos   Respublikos

diplomatinių atstovų  užsienio valstybėse  ir  prie  tarptautinių

organizacijų skyrimo ir atšaukimo;

     11)   organizuoja    įstatymo   nustatyta   tvarka   valdymą

aukštesniuosiuose administraciniuose vienetuose;

     12)  siūlo   įstatymo  numatytais   atvejais  Seimui  įvesti

tiesioginį valdymą savivaldybės teritorijoje;

     13)  vykdo   kitas  pareigas,   kurias  Vyriausybei   paveda

Konstitucija, šis ir kiti įstatymai;

     14)   turi teisę  kreiptis į  Konstitucinį Teismą su prašymu

ištirti, ar  neprieštarauja  Lietuvos  Respublikos  Konstitucijai

Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti Seimo priimti aktai.

 

     22 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės santykiai

                    su savivaldybėmis

 

     Lietuvos Respublikos Vyriausybė:

     1) per  skiriamus atstovus prižiūri, ar savivaldybės laikosi

Lietuvos  Respublikos   Konstitucijos  ir   įstatymų,  ar   vykdo

Vyriausybės sprendimus;

     2) kartu  su savivaldybėmis  nustato  bendrąsias  socialinės

apsaugos, sveikatos, švietimo ir kultūros plėtojimo kryptis.

 

                          VII skirsnis

           LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS STRUKTŪRA

 

     23 straipsnis. Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas

 

     Lietuvos  Respublikos   Ministras   Pirmininkas   atstovauja

Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir vadovauja jos veiklai.

     Ministras Pirmininkas:

     1)  sudaro   Vyriausybę  ir   teikia  jos  sudėtį  tvirtinti

Respublikos Prezidentui;

     2) teikia  siūlymus  Respublikos  Prezidentui  dėl  ministrų

skyrimo ir atleidimo;

     3) skiria ir atleidžia iš pareigų Vyriausybės sekretorių;

     4)  kviečia   Vyriausybės  posėdžius   ir  jiems   vadovauja

(pirmininkauja);

     5) skiria ir atleidžia iš pareigų Vyriausybės įstaigų vadovus, ministrų teikimu skiria ir atleidžia iš pareigų ministerijų viceministrus, taip pat skiria Vyriausybės įstaigų vadovams ir ministrų teikimu ministerijų viceministrams drausmines nuobaudas;

     6) materialiai skatina Vyriausybės įstaigų vadovus;

     7) sudaro įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo darbo grupes;

     8) Lietuvos  Respublikos Konstitucijos  numatytais  atvejais

teikia  Respublikos   Prezidentui  siūlymus   pavesti  vienam  iš

ministrų pavaduoti Ministrą Pirmininką;

     9) vykdo kitas pareigas, kurias Ministrui Pirmininkui paveda

Lietuvos Respublikos Konstitucija, šis ir kiti įstatymai.

     Ministras   Pirmininkas,    nesutikdamas    su    ministrais

principiniais Vyriausybės veiklos klausimais, turi teisę pateikti

Respublikos Prezidentui siūlymus dėl atskirų ministrų atleidimo.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. VIII-16, 96.12.03, Žin., 1996, Nr.120-2819 (96.12.13)

 

     24 straipsnis. Ministro, einančio Ministro Pirmininko

                    pareigas ar pavaduojančio Ministrą

                    Pirmininką, įgaliojimai

 

     Ministras, einantis  Ministro Pirmininko pareigas, turi tuos

pačius įgaliojimus, kuriuos turi Ministras Pirmininkas.

     Ministras,  pavaduojantis  Ministrą  Pirmininką,  turi  tuos

pačius įgaliojimus,  kuriuos turi Ministras Pirmininkas, išskyrus

šio įstatymo  9 straipsnyje  ir 23  straipsnio 1  ir 2  punktuose

numatytus įgaliojimus.

     Ministras,  einantis   Ministro   Pirmininko   pareigas   ar

pavaduojantis  Ministrą   Pirmininką,  dokumentuose  nurodo  savo

pareigas ir daro įrašą "einantis Ministro Pirmininko pareigas" ar

"pavaduojantis Ministrą Pirmininką".

    

     25 straipsnis. Lietuvos Respublikos ministrai

 

     Lietuvos Respublikos  ministrai yra  asmeniškai atsakingi už

jiems pavestas valdymo sritis.

     Ministrą gali  laikinai pavaduoti  tik  Ministro  Pirmininko

paskirtas kitas Vyriausybės narys.

     Ministras:

     1) atsako  už tai,  kad  ministerija  vykdytų  jai  pavestus

uždavinius;

     2)  užtikrina   įstatymų,  Respublikos  Prezidento  dekretų,

Vyriausybės  nutarimų,  Ministro  Pirmininko  potvarkių  ir  kitų

teisės aktų vykdymą;

     3) teikia  Vyriausybei jos darbo reglamento nustatyta tvarka

įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

     4) vykdo Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimus;

     5) leidžia  įsakymus ir  įsakymais patvirtintus kitus teisės

aktus, tikrina,  kaip jie vykdomi. Ministro leidžiami įsakymai ir

kiti teisės  aktai  registruojami  Vyriausybės  darbo  reglamento

nustatyta tvarka.

     Prireikus keli  ministrai gali  leisti bendrus įsakymus arba

įsakymu patvirtintus kitus teisės aktus;

     6) teikia  Vyriausybei ir Ministrui Pirmininkui ministerijos

veiklos ataskaitas  ir Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito

už savo veiklą;

     7)  teikia   Ministrui  Pirmininkui   savo  pasiūlymus   dėl

ministerijų sekretorių  skyrimo ir atleidimo iš šių pareigų, taip

pat pasiūlymus dėl drausminių nuobaudų skyrimo jiems;

     8)  tvirtina   ministerijos  struktūrą   ir  etatų   sąrašą,

neviršijant nustatyto metinio darbo apmokėjimo fondo;

     9)    tvirtina    ministerijos    struktūrinių    padalinių,

departamentų, tarnybų  ir inspekcijų  prie ministerijos, kitų jai

pavaldžių įstaigų  bei organizacijų  ir  jos  reguliavimo  sferai

priskirtų valstybinių įmonių nuostatus (įstatus);

     10) skiria ir atleidžia ministerijos struktūrinių padalinių,

departamentų, tarnybų  ir inspekcijų  prie ministerijos, kitų jai

pavaldžių  įstaigų   bei  organizacijų,  jos  reguliavimo  sferai

priskirtų valstybinių įmonių vadovus;

     11) vykdo kitus įstatymų jam suteiktus įgaliojimus.

 

     26 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės komisijos

 

     Lietuvos  Respublikos  Vyriausybė  prireikus  gali  sudaryti

nuolatines ir laikinąsias komisijas.

     Komisijos   darbui    vadovauja    Ministras    Pirmininkas,

Vyriausybės skiriamas ministras arba kitas asmuo.

     Komisijų   uždavinius,    funkcijas,   veiklos   tvarką   ir

finansavimą  nustato   Lietuvos  Respublikos   Vyriausybė.  Lėšos

nuolatinių komisijų  finansavimui pagal  tikslinę  paskirtį  turi

būti numatytos rengiamame valstybės biudžeto įstatymo projekte.

 

 

                          VIII skirsnis

    LIETUVOS RESPUBLIKOS MINISTERIJOS IR VYRIAUSYBĖS ĮSTAIGOS

 

     27 straipsnis. Lietuvos Respublikos ministerijos

 

     Lietuvos Respublikoje yra šios ministerijos:

     Aplinkos apsaugos ministerija;

     Ekonomikos ministerija;

     Energetikos ministerija;

     Finansų ministerija;

     Krašto apsaugos ministerija;

     Kultūros ministerija;

     Miškų ūkio ministerija;

     Pramonės ir prekybos ministerija;

     Ryšių ir informatikos ministerija;

     Socialinės apsaugos ir darbo ministerija;

     Statybos ir urbanistikos ministerija;

     Susisiekimo ministerija;

     Sveikatos apsaugos ministerija;

     Švietimo ir mokslo ministerija;

     Teisingumo ministerija;

     Užsienio reikalų ministerija;

     Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija;

     Vidaus reikalų ministerija;

     Žemės ūkio ministerija.

     Ministerijas  Vyriausybės   siūlymu  steigia   ir  panaikina

Lietuvos Respublikos Seimas, priimdamas įstatymą.

 

     28 straipsnis. Lietuvos Respublikos ministerijų

                    uždaviniai, funkcijos ir teisės

 

     Ministerijos  sprendžia   jų  kompetencijai   priklausančius

klausimus, taip pat vykdo kitas įstatymų numatytas funkcijas.

     Ministerijų  uždaviniai,   funkcijos  ir   teisės  nustatomi

įstatymuose ir ministerijų nuostatuose.

 

     29 straipsnis. Lietuvos Respublikos ministerijų                        viceministrai ir sekretoriai

 

     Ministro teikimu Ministras Pirmininkas skiria  ir atleidžia iki 3 viceministrų - politinių pareigūnų. Ministerijos sekretorių - karjeros pareigūną - skiria ir atleidžia ministras.

     Ministras vadovauja ministerijos padaliniams tiesiogiai ar per ministerijos viceministrus ir ministerijos sekretorių, o departamentams, tarnyboms ir inspekcijoms prie ministerijos, kitoms ministerijai pavaldžioms įstaigoms bei organizacijoms - per šių institucijų vadovus.

     Ministerijos viceministras (viceministrai) ir sekretorius yra tiesiogiai atsakingi ministrui. Ministras nustato jų kompetenciją.

     Ministerijos viceministras rūpinasi jam skirtu ministerijos darbo baru, teikia ministrui įsakymų ir kitų teisės aktų projektus.

     Ministerijos vidaus reikalų tvarkymą, personalo darbą ir raštvedybą organizuoja ministerijos sekretorius.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. VIII-16, 96.12.03, Žin., 1996, Nr.120-2819 (96.12.13)

 

     30 straipsnis. Lietuvos Respublikos ministerijų struktūra

 

     Ministerijos  susideda   iš  departamentų,  skyrių  ir  kitų

struktūrinių padalinių.

     Prie ministerijų  gali būti įsteigti departamentai, tarnybos

ir inspekcijos.

 

     31 straipsnis. Lietuvos Respublikos ministerijų kolegijos

 

     Lietuvos  Respublikos   ministerijoje  gali   būti  sudaroma

kolegija, kuri  yra ministro  patariamoji  institucija.  Kolegiją

sudaro   ministras    (kolegijos    pirmininkas),    ministerijos

sekretorius,   kiti    ministerijos   darbuotojai,    taip    pat

departamento, tarnybos,  inspekcijos prie ministerijos vadovai. Į

kolegijos posėdžius  gali būti  kviečiami ir  kitų ministerijų ir

valstybinių institucijų atstovai bei mokslininkai, šiems sutikus.

     Kolegijos narių  skaičių nustato  ir jos  personalinę sudėtį

tvirtina ministras.

     Ministerijos kolegija  svarsto svarbiausiuosius ministerijos

veiklos klausimus,  svarbiausiųjų ministro įsakymų ir kitų teisės

aktų  projektus,išklauso   ministerijos  struktūrinių  padalinių,

departamentų, tarnybų  ir inspekcijų  prie ministerijos  bei kitų

ministerijai pavaldžių  įstaigų vadovų  ataskaitas, svarsto, kaip

parenkami ir  ugdomi  tinkami  darbuotojai  bei  kaip  tikrinamas

sprendimų vykdymas.

 

     32 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigos

 

     Ministerijų  funkcijoms  nepriskirtiems  klausimams  spręsti

Lietuvos Respublikos  Vyriausybė, nedidindama  valstybės valdymui

skirtų lėšų,  gali steigti  Vyriausybės įstaigas  (departamentus,

tarnybas ir inspekcijas).

     Vyriausybės  įstaigai   vadovauja  vadovas   (departamentui,

tarnybai -  direktorius,  inspekcijai  -  viršininkas).  Jis  yra

tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.

     Vyriausybės    įstaigos     vadovas    sprendžia    įstaigos

kompetencijai priskirtus klausimus, taip pat vykdo kitas įstatymų

ir Vyriausybės nutarimų numatytas funkcijas. Vyriausybės įstaigos

vadovas  yra  asmeniškai  atsakingas,  kad  įstaiga  spręstų  jai

pavestus uždavinius.

     Vyriausybės  įstaigos   vadovas  gali   turėti   pavaduotoją

(pavaduotojus).

     Lietuvos Respublikos  Vyriausybės įstaigos  vadovas  leidžia

įsakymus ir  įsakymu patvirtintus  kitus teisės  aktus,  tikrina,

kaip jie vykdomi.

 

     33 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės vykdoma

                    ministerijų ir kitų Vyriausybės įstaigų

                    kontrolė ir jų teisės aktų įsigaliojimo

                    tvarka

 

     Lietuvos  Respublikos   Vyriausybė  koordinuoja  ministerijų

veiklą per  ministrus. Vyriausybė  turi teisę panaikinti ministrų

ir ministerijoms  pavaldžių įstaigų, taip pat Vyriausybės įstaigų

teisės  aktus,   jeigu  šie   prieštarauja  Lietuvos  Respublikos

Konstitucijai,  įstatymams,   kitiems  Seimo   priimtiems  teisės

aktams, Respublikos  Prezidento dekretams,  Lietuvos  Respublikos

Vyriausybės nutarimams ir Ministro Pirmininko potvarkiams.

     Ministerijų ir  Vyriausybės įstaigų  teisės aktai,  kuriuose

nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės

normos,  įsigalioja   kitą  dieną  po  jų  paskelbimo  "Valstybės

žiniose", jeigu  pačiuose teisės  aktuose nenustatoma  vėlesnė jų

įsigaliojimo diena.

 

                           IX skirsnis

     LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

     34 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo

                    reglamentas

 

     Lietuvos  Respublikos   Vyriausybės  darbo   tvarką  nustato

Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentas.

 

     35 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiai

 

     Lietuvos Respublikos  Vyriausybė valstybės  valdymo reikalus

sprendžia posėdžiuose visų Vyriausybės narių balsų dauguma.

     Vyriausybės posėdžiuose  gali  dalyvauti  pareigūnai,  kurių

teisę   dalyvauti   Vyriausybės   posėdžiuose   numato   Lietuvos

Respublikos Konstitucija ir kiti įstatymai.

     Į Vyriausybės posėdžius gali būti kviečiami ir kiti asmenys.

 

     36 straipsnis. Dokumentų pateikimo Lietuvos Respublikos

                    Vyriausybei tvarka

 

     Lietuvos Respublikos  Vyriausybei teikiamus nutarimų ir kitų

teisės aktų projektus turi pasirašyti ministras.

     Tais  atvejais,  kai  ministro  kompetencijai  priklausantis

klausimas apima  ir kito  ministro valdymo sritį, iki pateikdamas

tokį  klausimą   Vyriausybei,  ministras   suderina  jį  su  kitu

ministru. Jeigu  kyla nesutarimų,  ministras kreipiasi į Ministrą

Pirmininką, kuris priima sprendimą.

 

     37 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžių

                    dienotvarkės sudarymo ir klausimų

                    svarstymo tvarka

 

     Lietuvos Respublikos  Vyriausybės nutarimų  ir  kitų  teisės

aktų  projektai   rengiami,  svarstomi  ir  priimami  Vyriausybės

posėdžiuose Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

     Vyriausybės  sekretorius   pateikia  Ministrui   Pirmininkui

siūlymus dėl  Vyriausybės nutarimo  ar kito  teisės akto projekto

nagrinėjimo Vyriausybės posėdyje.

     Vyriausybės   sekretorius    sudaro   Vyriausybės   posėdžio

dienotvarkės projektą,  nurodo pranešėjus  ir pateikia  Ministrui

Pirmininkui kartu su atitinkama medžiaga.

     Ministrui  Pirmininkui   patvirtinus  posėdžio  dienotvarkę,

Vyriausybės sekretorius  ne vėliau  kaip prieš  tris  dienas  iki

posėdžio  išsiunčia  posėdžio  medžiagą  Vyriausybės  nariams  ir

pranešėjams.

     Ministras  Pirmininkas   turi  teisę  pasiūlyti  įtraukti  į

dienotvarkę Vyriausybės posėdžio metu ir naujus klausimus.

     Vyriausybės posėdyje  išklausomas pranešimas  ir Vyriausybės

narių nuomonė.  Posėdžio pirmininkui  leidus, savo  nuomonę  gali

pareikšti ir kiti posėdyje dalyvaujantys asmenys.

 

     38 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai

 

     Lietuvos Respublikos  Vyriausybės  nutarimai  ir  sprendimai

priimami Vyriausybės  posėdžiuose visų  Vyriausybės  narių  balsų

dauguma.

     Vyriausybės  nutarimus  pasirašo  Ministras  Pirmininkas  ir

atitinkamos  valdymo   srities  ministras.   Tais  atvejais,  kai

nutarimas apima  kelias valdymo  sritis,  jį  pasirašo  Ministras

Pirmininkas ir projektą pateikęs ministras. Vyriausybės nutarimai

pasirašomi  per   tris  darbo   dienas  nuo  jų  priėmimo,  jeigu

Vyriausybės nenustatytas kitas pasirašymo terminas.

     Vyriausybės nutarimai,  kuriuose  nustatomos,  keičiamos  ar

pripažįstamos netekusiomis  galios teisės normos, įsigalioja kitą

dieną po  to, kai juos Ministro Pirmininko ir atitinkamo ministro

pasirašytus,  paskelbia   "Valstybės  žinios",   jeigu   pačiuose

nutarimuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo diena.

     Vyriausybės nutarimai,  kuriuose nėra  nustatomos, keičiamos

arba pripažįstamos  netekusiomis galios teisės normos, įsigalioja

jų  pasirašymo  dieną,  jeigu  pačiuose  nutarimuose  nenustatyta

vėlesnė jų įsigaliojimo diena.

 

     39 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžių

                    protokolai

 

     Vyriausybės   posėdžiai    yra   protokoluojami.   Protokole

nurodomas posėdžio eilės numeris, taip pat asmenys, dalyvaujantys

posėdyje.  Protokole   nurodomas  svarstomą   klausimą   pateikęs

pranešėjas bei pasisakiusieji ir pateikiamas priimtas sprendimas.

Protokolą pasirašo Ministras Pirmininkas.

 

     40 straipsnis. Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko

                    potvarkiai

 

     Ministras Pirmininkas  pagal savo  kompetenciją  Vyriausybės

darbo   organizavimo   ir   personaliniais   klausimais   leidžia

potvarkius.

     Ministro  Pirmininko  potvarkiai  įsigalioja  jų  pasirašymo

dieną,  jeigu   pačiuose  potvarkiuose   nenustatyta  vėlesnė  jų

įsigaliojimo diena.

 

 

 

                           X skirsnis

 

          LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJA

 

     41 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės

                    kanceliarija

 

     Lietuvos  Respublikos  Vyriausybė  turi  kanceliariją,  kuri

aptarnauja Ministrą Pirmininką ir Vyriausybę.

     Vyriausybės  kanceliarijos   struktūrą  tvirtina   Ministras

Pirmininkas Vyriausybės sekretoriaus teikimu.

     Vyriausybės kanceliarijai vadovauja Vyriausybės sekretorius.

     Vyriausybės kanceliarijos  struktūrinių padalinių vadovus ir

patarėjus atskiriems  klausimams skiria  ir  atleidžia  Ministras

Pirmininkas Vyriausybės sekretoriaus teikimu.

 

 

     42 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės

                    sekretorius

 

     Vyriausybės sekretorius  rengia Vyriausybės posėdžius, juose

dalyvauja  ir   užtikrina  posėdžių   protokolavimą,  Vyriausybės

nutarimų ir  Ministro Pirmininko  potvarkių  skelbimą  "Valstybės

žiniose".

     Vyriausybės sekretorius yra Vyriausybės antspaudo saugotojas

ir yra atsakingas už jo naudojimą.

     Vyriausybės  sekretorius  skiria  ir  atleidžia  Vyriausybės

kanceliarijos darbuotojus  ir Vyriausybę  aptarnaujančių  įstaigų

vadovus, išskyrus  šio įstatymo 41 straipsnio ketvirtojoje dalyje

numatytus atvejus.

 

 

     43 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės dokumentų

                    saugojimo tvarka

 

     Vyriausybės  kanceliarijoje   saugomi  Lietuvos  Respublikos

įstatymai,  Seimo  nutarimai,  Respublikos  Prezidento  dekretai,

Konstitucinio Teismo sprendimai, Vyriausybės nutarimų ir Ministro

Pirmininko  potvarkių   projektai   ir   originalai,   taip   pat

Vyriausybės posėdžių protokolai.

 

     Vyriausybės kanceliarija  užtikrina Vyriausybės  nutarimų ir

Ministro  Pirmininko  potvarkių  vertimą  į  užsienio  kalbas  ir

vertimo autentiškumą.

 

     Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS            ALGIRDAS BRAZAUSKAS