Redagavo: Ramunė Lūžaitė (1997.02.27)

 

Neoficialus įstatymo tekstas

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba-Atkuriamasis Seimas, Nutarimas

Nr.I-1626, 91.07.30

Dėl ŠVIETIMO ĮSTATYMO 17 STRAIPSNIO REDAKCIJOS

2.

Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas

Nr. I-241, 93.07.16, Žin., 1993, Nr.32-734 (93.07.28)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

3.

Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

4.

Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas

Nr. I-963, 95.06.22, Žin., 1995, Nr.57-1419 (95.07.12)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

*** Pabaiga ***

 

                       LIETUVOS RESPUBLIKOS

                       ŠVIETIMO ĮSTATYMAS

                     ( žin., 1991, Nr. 23-593)

 

     Švietimas  -   prioritetiška  valstybės   remiama   Lietuvos

Respublikos raidos  sritis. Jis grindžiamas humanistinėmis tautos

ir pasaulio  kultūros  vertybėmis,  demokratijos  principais  bei

visuotinai pripažintomis žmogaus teisėmis ir laisvėmis. Švietimas

lemia krašto kultūrinę, socialinę bei ekonominę pažangą, stiprina

žmonių ir  tautų solidarumą,  toleranciją, bendradarbiavimą.

     Šis  įstatymas   nustato  Lietuvos   Respublikos   švietimo

sistemos  sandaros,   švietimo   įstaigų   (išskyrus   aukštąsias

mokyklas) veiklos ir valdymo pagrindus.

 

Preambulės pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

 

                     I. Bendrieji nuostatai

 

          1 straipsnis. Švietimo sistemos uždaviniai

 

     Pagrindiniai švietimo sistemos uždaviniai yra:

     1) puoselėti  asmens  dvasines  ir  fizines  galias,  padėti

tvirtus  dorovės  ir  sveikos  gyvensenos  pagrindus,  ugdyti  jo

intelektą, sudarant sąlygas individualybės plėtotei;

     2)  suteikti   jaunajai   kartai   bendrąjį   ir   profesinį

išsilavinimą, atitinkantį dabarties mokslo ir kultūros lygį;

     3)  sudaryti   Lietuvos  gyventojams   tęstinio   lavinimosi

galimybes;

     4) ugdyti  pilietiškumą, asmens  teisių ir  pareigų  šeimai,

tautai, visuomenei  ir Lietuvos  valstybei sampratą  bei  poreikį

dalyvauti Respublikos  kultūriniame, visuomeniniame, ekonominiame

ir politiniame gyvenime.

 

     2 straipsnis. Lietuvos švietimo sistema

 

     Lietuvos  švietimo   sistema  apima   ikimokyklinį   ugdymą,

bendrąjį vaikų  ir jaunimo  lavinimą,  profesinį  ir  aukštesnįjį

mokymą, aukštąjį mokslą ir suaugusiųjų švietimą, įgyvendinamą šių

tipų švietimo įstaigose:

     ikimokyklinėse ugdymo įstaigose,

     bendrojo lavinimo mokyklose,

     profesinio mokymo įstaigose,

     aukštesniosiose mokyklose,

     aukštosiose mokyklose,

     papildomo ugdymo ir neformaliojo švietimo įstaigose.

     Lietuvos   švietimo    sistemoje   įgyvendinamas    mokymosi

perimamumas tarp atitinkamo tipo (lygio) švietimo įstaigų.

     Švietimo įstaiga - tai nuolat arba su pertraukomis veikianti

nesiekianti pelno institucija, vykdanti ir organizuojanti ugdymo,

mokymo arba savišvietos procesą pagal atitinkamas programas."

    

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

     3 straipsnis. Ikimokyklinis ugdymas

 

     Ikimokyklinio  amžiaus   vaikai,  jeigu   tėvai  (globėjai,

rūpintojai)  pageidauja,   ugdomi  lopšeliuose,   darželiuose  ir

darželiuose-mokyklose.  Našlaičiai  ir  beglobiai  vaikai  ugdomi

vaikų globos įstaigose.

     Valstybė remia ikimokyklinio amžiaus vaikų  ugdymą  namuose,

teikia kompensacines  išmokas. Šeimoms,  ugdančioms ikimokyklinio

amžiaus vaikus  namuose, švietimo  ir sveikatos apsaugos įstaigos

teikia metodinę, diagnostinę bei konsultacinę pagalbą.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

 

     4 straipsnis. Bendrasis vidurinis išsilavinimas

 

     Bendrasis vidurinis  išsilavinimas  įgyjamas  dvylikos  metų

trijų pakopų  bendrojo lavinimo  mokykloje. Mokyklos pakopos gali

sudaryti atskirus  administracinius vienetus: pradinę, pagrindinę

ir  vidurinę   mokyklas.  Mokymosi   trukmę  jose   reglamentuoja

vidurinės bendrojo lavinimo mokyklos nuostatai.

     Bendrojo  lavinimo   žinios  kartu   su  pradiniais   darbo

įgūdžiais yra teikiamos jaunimo mokyklose.

     Atskiras bendrojo lavinimo mokyklų tipas yra gimnazija.

     Bendrasis vidurinis  išsilavinimas  gali  būti  įgyjamas  ir

atitinkamo lygio profesinėje mokykloje.

     Suaugusieji bendrąjį  išsilavinimą gali  įgyti  suaugusiųjų

bendrojo lavinimo mokyklose (mokymo centruose), bendrojo lavinimo

mokyklų suaugusiųjų skyriuose (klasėse).

     Sanatorijose gydomi  moksleiviai bendrąjį išsilavinimą  gali

įsigyti sanatorinėse bendrojo lavinimo mokyklose. Ligoninėse,

namuose besigydantys moksleiviai, gydytojams leidus, yra  mokomi

Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

     Asocialaus elgesio moksleiviams steigiamos specialaus režimo

bendrojo lavinimo bei profesinės mokyklos.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

     5 straipsnis. Profesinis mokymas

    

     Profesinis išsilavinimas  įgyjamas ir tobulinamas profesinio

mokymo   įstaigose    (profesinėse   mokyklose,   aukštesniosiose

mokyklose (kolegijose),  suaugusiųjų mokymo  centruose ir  kitose

švietimo įstaigose).  Profesinis mokymas  siejamas  su  bendruoju

lavinimu.

     Į profesines  mokyklas priimami moksleiviai įgiję pagrindinį

ar bendrąjį vidurinį išsilavinimą. Šiose mokyklose mokomasi pagal

vieno ar kelių lygių programas. Švietimo ir mokslo   ministerijos

nustatyta  tvarka   mokytis  gali  būti  priimami  ir  neturintys

pagrindinio išsilavinimo  moksleiviai, bet  ne jaunesni  kaip  15

metų.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-241, 93.07.16, Žin., 1993, Nr.32-734 (93.07.28)

 

     6 straipsnis. Aukštesnysis išsilavinimas

 

     Specialistus   su    aukštesniuoju    išsilavinimu    rengia

aukštesniosios mokyklos  (kolegijos, konservatorijos  ir kt.).  Į

aukštesniąsias mokyklas stojantys asmenys privalo turėti vidurinį

išsilavinimą.

     Studijos šiose mokyklose trunka nuo dvejų iki ketverių metų.

     Aukštesniosios mokyklos  gali turėti  bendrojo  lavinimo  ir

profesinio rengimo skyrius.

     Aukštesniosios  mokyklos  gali  rengti  studentus  bakalauro

kvalifikaciniam laipsniui, kurį suteikia aukštosios mokyklos.

        

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

     6(1) straipsnis. Aukštasis išsilavinimas

 

     Aukštasis išsilavinimas įgyjamas aukštosiose mokyklose.

     Aukštųjų  mokyklų   steigimo,  reorganizavimo,  likvidavimo,

studijų tvarką  bei veiklos  ir valdymo  pagrindus  reglamentuoja

Lietuvos Respublikos  mokslo ir  studijų įstatymas  bei  aukštųjų

mokyklų statutai.

     Nevalstybines aukštąsias  mokyklas steigia, reorganizuoja ir

likviduoja Lietuvos  Respublikos juridiniai  ir fiziniai asmenys,

gavę Lietuvos  Respublikos  Vyriausybės  licenciją.  Į  mokyklas,

neturinčias tokios  licencijos, draudžiama  skelbti  priėmimą  ir

organizuoti jose mokymą.

 

Įstatymas papildytas straipsniu:

Nr. I-241, 93.07.16, Žin., 1993, Nr.32-734 (93.07.28)

 

     7 straipsnis. Papildomas mokymas

 

     Norintieji    papildomai    mokosi    įvairiomis    formomis

organizuotose  švietimo   institucijose:  meno,   sporto,  kalbų,

technikos bei kitokio profilio mokyklose, kursuose, būreliuose.

 

     8 straipsnis. Išsilavinimo cenzas

 

     Lietuvos Respublikoje  nustatomas toks  išsilavinimo cenzas:

pradinis, pagrindinis, vidurinis, aukštesnysis, aukštasis.

 

     9 straipsnis. Švietimo įstaigų steigimas, reorganizavimas

                   ir likvidavimas

 

     Valstybines  ir  savivaldybių  švietimo  įstaigas  steigia,

reorganizuoja ir  likviduoja Švietimo ir mokslo ministerija, taip

pat apskričių  valdytojai ir  savivaldybių  tarybos  Švietimo  ir

mokslo ministerijai ir apskričių valdytojams raštu sutikus.

     Valstybines švietimo  įstaigas  steigti,  reorganizuoti  ir

likviduoti  gali  kitos  ministerijos  bei  Lietuvos  Respublikos

Vyriausybės  įstaigos   Švietimo  ir  mokslo  ministerijai  raštu

sutikus.

     Nevalstybines švietimo  įstaigas  steigia,  reorganizuoja ir

likviduoja, Švietimo  ir  mokslo   ministerijai leidus,  Lietuvos

Respublikoje įregistruoti  juridiniai asmenys ar paskiri Lietuvos

piliečiai. Kitų  valstybių juridiniai  ir fiziniai  asmenys  gali

steigti  švietimo   įstaigas  ar  būti  bendrų  švietimo  įstaigų

steigėjai,  gavę    Švietimo ir  mokslo   ministerijos  kolegijos

leidimą.

     Valstybinės  švietimo  įstaigos  gali  steigti  bendras  su

užsieniu  švietimo   įstaigas,  gavusios  steigėjo  sutikimą  bei

Švietimo ir mokslo ministerijos leidimą.

     Jeigu  nevalstybinės   švietimo  įstaigos  veikla  pažeidžia

Lietuvos Respublikos  įstatymus, Švietimo  ir  mokslo ministerija

gali savo  iniciatyva sustabdyti  įstaigos veiklą, kol ginčas bus

išspręstas teismine tvarka.

    Švietimo įstaigos  turi  juridinio  asmens  teises  ir  yra

pavaldžios steigėjams.  Švietimo įstaigos registruojamos Lietuvos

Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

     Švietimo įstaigų  steigimo,  reorganizavimo  ir  likvidavimo

tvarką  reglamentuoja   bendrieji  nuostatai,   kuriuos  tvirtina

Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-241, 93.07.16, Žin., 1993, Nr.32-734 (93.07.28)

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

Nr. I-963, 95.06.22, Žin., 1995, Nr.57-1419 (95.07.12)

 

     10 straipsnis. Dėstomoji kalba

 

     Lietuvos Respublikos lietuvių mokyklose dėstomoji kalba  yra

lietuvių kalba.

     Gausioms ir  kompaktiškai gyvenančioms  Lietuvos Respublikos

tautinėms  mažumoms   sudaromos  sąlygos  turėti  valstybines  ar

valstybės  remiamas  ikimokyklines  įstaigas,  bendrojo  lavinimo

mokyklas ir pamokas gimtąja kalba.  Tėvai (globėjai,  rūpintojai)

parenka  vaikams ikimokyklinę įstaigą ar bendrojo lavinimo mokyklą

atitinkama dėstomąja kalba.

     Negausioms ir nekompaktiškai gyvenančioms tautinėms  grupėms

gimtajai  kalbai   išmokti  ir  tobulinti  valstybinėse  bendrojo

lavinimo mokyklose  gali būti steigiamos klasės bei fakultatyvai,

taip pat sekmadieninės mokyklos.

     Nelietuviškose  švietimo   įstaigose   lietuvių   kalba   ir

literatūra  dėstoma   lietuvių  kalba.   Tėvams  ar  moksleiviams

pageidaujant, sudaromos  sąlygos mokytis  ir kitų dalykų lietuvių

kalba.

     Visos vidurinės  bendrojo lavinimo  mokyklos turi užtikrinti

lietuvių kalbos  mokėjimą pagal Švietimo  ir  mokslo ministerijos

nustatytą standartą.

     Visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje sudaromos galimybės

mokytis lietuvių kalba.

 

     11 straipsnis. Sveikatos apsauga

 

     Švietimo įstaigose sudaromos sąlygos auklėtinių bei pedagogų

sveikatai išsaugoti  ir stiprinti. Ministerijos ir kitos Lietuvos

Respublikos Vyriausybės  įstaigos,  apskričių  valdytojai, vietos

savivaldos institucijos,  organizacijos  ir  piliečiai,  turintys

savo žinioje švietimo  įstaigas,  užtikrina  norminiuose  aktuose

nustatytas auklėtinių mokymosi, mitybos, kūno kultūros ir sporto,

poilsio, medicinos  bei  psichologinės pagalbos  teikimo  sąlygas

šiose mokyklose.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-963, 95.06.22, Žin., 1995, Nr.57-1419 (95.07.12)

 

     12 straipsnis. Vaikų ir moksleivių su fiziniais ir

                    psichiniais trūkumais ugdymas ir mokymas

 

     Visi ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikai su fiziniais

ar psichiniais  trūkumais ugdomi  namuose, ikimokyklinių  įstaigų

bendrosiose ar  korekcinėse grupėse,  specialiose  ikimokyklinėse

įstaigose, bendrojo  lavinimo mokyklų  bendrosiose ar korekcinėse

klasėse, specialiosiose  mokyklose kuo  arčiau tėvų  gyvenamosios

vietos.

     Korekciniam  ar   specialiajam  ugdymui   vaikus   nukreipia

specialiosios diagnostikos  komisijos, atsižvelgdamos  į  defekto

pobūdį, sunkumo  laipsnį  ir  sudėtingumą.  Tėvams  nesutikus  su

specialiosios diagnostikos  komisijos išvada,  apeliaciją svarsto

respublikinė diagnostikos komisija.

     Nukreipimas korekciniam  ar specialiajam ugdymui, korekcinės

pagalbos  teikimas,  priežiūra  ir  kontrolė  vykdoma Švietimo ir

mokslo   ministerijos   bei  Sveikatos   apsaugos   ministerijos

nustatyta tvarka.

 

     13 straipsnis. Apmokėjimas už mokymą

 

     Mokymas Lietuvos Respublikos valstybinėse bendrojo lavinimo,

profesinėse ir  aukštesniosiose mokyklose  yra nemokamas. Ugdymas

valstybinėse ikimokyklinėse  įstaigose (išskyrus  vaikų  globos),

mokymasis valstybės  išlaikomose ar  remiamose  papildomo  mokymo

institucijose yra iš dalies apmokamas.

     Už mokymą  nevalstybinėse švietimo  įstaigose  mokama  pagal

susitarimą.

 

      14 straipsnis. Materialinė parama moksleiviams ir

                     studentams

 

     Moksleiviams  ir  studentams,  kuriems  reikia  materialinės

paramos, valstybė teikia pašalpas bei skiria lėšų stipendijoms ir

kreditams.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

    

     15 straipsnis. Pedagogų darbo apmokėjimas

   

     Valstybinių švietimo  įstaigų  pedagogai  gauna  atlyginimą

pagal  pedagoginio   darbo  stažą,   turimą  išsilavinimą,  įgytą

kvalifikaciją ir atliktą darbą.

     Valstybinėse švietimo  įstaigose  pedagogams  apmokama    už

papildomą nepamokinį darbą.

     Materialiai   skatinami    pedagogai,   dirbantys   švietimo

įstaigose kaime,  taip pat  vietovėse bei švietimo srityse, kurių

plėtotei  būtina  speciali  valstybės  parama.  Šiems  pedagogams

teikiamos lengvatos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-241, 93.07.16, Žin., 1993, Nr.32-734 (93.07.28)

 

     15-1 straipsnis. Pedagogų rengimas

 

     Pedagogus Lietuvos  švietimo sistemai  rengia aukštosios  ir

aukštesniosios   mokyklos    Lietuvos   Respublikos   Vyriausybės

nustatyta tvarka.

     Aukštosiose    mokyklose    rengtinų    pedagogų    skaičių,

atsižvelgdama į  valstybės reikmes,  užsako Lietuvos  Respublikos

Vyriausybė Švietimo  ir  mokslo ministerijos teikimu.

     Aukštesniosiose  mokyklose  rengiamų  pedagogų  skaičių  bei

specialybes nustato Švietimo  ir  mokslo ministerija.

 

Įstatymas papildytas straipsniu:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

     16 straipsnis. Vaikų bei jaunimo organizacijos

 

     Lietuvos švietimo  įstaigose gali  veikti vaikų  ir  jaunimo

organizacijos,  kurių   veikla   skatina   moksleivių   dorovinę,

pilietinę,  kultūrinę,   fizinę  bei   socialinę  brandą,  padeda

tenkinti jų  saviugdos ir saviraiškos poreikius. Šių organizacijų

veikla grindžiama  nustatyta tvarka  įregistruotais  įstatais  ir

neturi  prieštarauti  Lietuvos   Respublikos   Konstitucijai   ir

įstatymams. Švietimo  įstaigose  veikiančioms  vaikų  ir  jaunimo

organizacijoms sudaromos palankios veiklos sąlygos.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-963, 95.06.22, Žin., 1995, Nr.57-1419 (95.07.12)

 

     17 straipsnis. Tikybos mokymas valstybinėse švietimo

                   įstaigose

 

     Valstybinėse švietimo  įstaigose tėvų  (globėjų,  rūpintojų)

pageidavimu dvasinės  vyresnybės įgaliotieji asmenys moko tikybos

(norimų konfesijų).

     Valstybės globojami moksleiviai tikėjimo dalykų mokomi pagal

jų šeimoje ar giminėje išpažintą religiją.

     Nelankantiems  tikybos  pamokų  tuo  metu  dėstomi  kiti  su

doroviniu ar pilietiniu ugdymu susiję dalykai.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr.I-1626, 91.07.30

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

 

  II. Moksleivių, tėvų, pedagogų teisės, pareigos ir atsakomybė

 

     18 straipsnis. Moksleivių teisės

 

     Moksleiviai turi teisę:

     1) stoti  į pageidaujamą švietimo įstaigą, jei išsilavinimas

ir kitos  aplinkybės (sveikata,  dėstomosios kalbos  mokėjimas ir

t.t.) atitinka priėmimo į ją sąlygas;

     2) sukakę  15 metų,  savarankiškai apsispręsti  dėl  tikybos

mokymosi;

     3) burtis  į vaikų  ir  jaunimo  organizacijas,  plėtoti  jų

veiklą, lavintis saviugdos ir saviveiklos būreliuose;

     4)  dalyvauti   švietimo   įstaigos   savivaldoje   įstaigos

nuostatuose numatyta tvarka;

     5)  eksternu  laikyti  bet  kurios  bendrojo  ir  profesinio

lavinimo mokyklos klasės (kurso) arba mokyklos baigimo egzaminus.

    

     19 straipsnis. Moksleivių pareigos

 

     Moksleiviai privalo:

     1) įgyti  pagrindinį išsilavinimą  arba mokytis iki 16 metų

bendrojo lavinimo arba kito tipo mokykloje;

     2) laikytis  švietimo įstaigos  taisyklių,  nuolat  lankyti

mokymo įstaigą.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-241, 93.07.16, Žin., 1993, Nr.32-734 (93.07.28)

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

     20 straipsnis. Tėvų (globėjų, rūpintojų) teisės

 

     Tėvai (globėjai, rūpintojai) turi teisę;

     1)   savo   vaikams   laisvai   parinkti   valstybinę   arba

nevalstybinę švietimo įstaigą:

     2) leisti  vaikus į  tėvų gyvenamajai  vietai priskirtą arba

kitą  pageidaujamą  ikimokyklinę  įstaigą  ar  bendrojo  lavinimo

mokyklą;

     3) dalyvauti švietimo įstaigų savivaldoje;

     4) gauti  iš švietimo  įstaigos informaciją  apie savo vaikų

mokymąsi, elgesį, taip pat mokymosi sąlygas.

 

     21 straipsnis. Tėvų (globėjų, rūpintojų) pareigos

 

     Tėvai (globėjai, rūpintojai) privalo:

     1)  sudaryti   vaikams   gyvenimo   ir   mokymosi   sąlygas,

laiduojančias sveiką  ir saugią  jų dvasinių  bei  fizinių  galių

plėtotę,   dorovinį  brendimą, atsakyti  už  vaikų  auklėjimą  ir

vystymąsi;

     2) leisti  į bendrojo  lavinima mokyklą vaikus nuo 6-7 metų,

jei jie  yra pakankamai  fiziškai ir psichiškai subrendę. Pateikę

vaiko psichofizinę  brandą liudijančius  dokumentus,  tėvai  gali

leisti į  mokyklą vaiką,  mokslo metų  pradžios dieną neturintį 6

metų, arba neleisti į mokyklą vaiko, kuriam yra sukakę 7 metai;

     3) bendrauti  su švietimo  įstaigomis sprendžiant vaikų bei

moksleivių    mokymosi    klausimus,    užtikrinti    pagrindinio

išsilavinimo įgijimą arba bendrojo lavinimo ar kito tipo mokyklos

lankomumą iki 16 metų. 

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

Nr. I-963, 95.06.22, Žin., 1995, Nr.57-1419 (95.07.12)

 

 

     22 straipsnis. Teisė dirbti pedagoginį darbą

 

     Teisę dirbti  pedagoginį  darbą  atitinkamo  tipo  (pakopos)

švietimo įstaigoje  turi asmenys,  įgiję pedagoginį aukštąjį arba

aukštesnįjį išsilavinimą,  taip pat  asmenys, įgiję  nepedagoginį

aukštąjį arba  aukštesnįjį išsilavinimą  ir  valstybės  nustatytą

pedagoginę kvalifikaciją.

     Teisę mokyti  profesijos profesinio mokymo įstaigose turi ir

asmenys tik su profesiniu išsilavinimu. Šie asmenys privalo įgyti

pedagoginę   kvalifikaciją   Švietimo  ir   mokslo   ministerijos

nustatyta tvarka.

    

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

     22-1 straipsnis. Pedagogų atestacija

 

     Pedagogams,   švietimo   įstaigų   vadovams,   inspektoriams

sudaromos sąlygos atestuotis. Atestavimo tvarką ir kvalifikacines

kategorijas nustato Švietimo ir mokslo   ministerijos patvirtinti

atestavimo nuostatai.

     Atestuotis privaloma ne rečiau kaip kas penkeri metai.

     Švietimo įstaigų  vadovai  ir  inspektoriai,  per  penkerius

darbo metus  nepatvirtinę žemiausios  kvalifikacinės kategorijos,

netenka teisės užimti šių pareigų. Pedagogai, per penkerius metus

nepatvirtinę  mokytojo   (pedagogo)  kvalifikacinės  kategorijos,

netenka teisės dirbti pedagoginį darbą.

 

Įsatatymas papildytas straipsniu:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

     23 straipsnis. Pedagogų teisės

 

     Pedagogas turi teisę:

     1) laisvai pasirinkti pedagoginės veiklos organizavimo būdus

ir formas;

     2) nustatyta  tvarka tobulinti  kvalifikaciją  ir  gauti  ją

atitinkantį atlyginimą;

     3) į tinkamas darbo sąlygas;

     4) į kasmetines pailgintas atostogas;

     5) dalyvauti valstybinių švietimo įstaigų savivaldoje;

     6) jungtis  į profesines  sąjungas  ir  kitas  visuomenines

organizacijas;

     7) gauti  iki vienerių  metų  mokamų  atostogų  vadovėliams

rašyti.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

     24 straipsnis. Pedagogų pareigos

 

     Pedagogai privalo:

     1) ugdyti tvirtas moksleivių dorovės normas, laiduoti saugią

ir sveiką jų asmenybės galių plėtotę;

     2) siekti, kad moksleiviai įsisavintų ugdymo programas;

     3) laikytis pedagoginės etikos normų;

     4) dalyvauti  nepamokinėje veikloje,  padedančioje  tenkinti

moksleivių  saviraiškos   bei  saviugdos  poreikius,  plėtoti  jų

kultūrinius interesus;

     5) tobulinti savo kvalifikaciją;

     6)  bendradarbiauti   su   auklėtinių   tėvais   (globėjais,

rūpintojais) sprendžiant vaikų mokymo ir auklėjimo klausimus.

 

     25  straipsnis. Moksleivių, tėvų (globėjų, rūpintojų)

                     ir pedagogų atsakomybė

 

     Moksleiviai,  nevykdantys   savo  pareigų,  atsako  švietimo

įstaigos nuostatuose numatyta tvarka.

     Tėvai (globėjai,  rūpintojai) ir  pedagogai, kurie neatlieka

savo pareigų, fiziškai, psichiškai ir morališkai žaloja auklėtinius,

atsako įstatymų numatyta tvarka.

 

         III. Švietimo proceso organizavimas ir valdymas

 

     26 straipsnis. Švietimo proceso organizavimas    

 

     Lietuvos Respublikos švietimo įstaigos dirba  pagal Švietimo

ir  mokslo  ministerijos  patvirtintus  arba jos nustatyta tvarka

suderintus mokymo  planus ir bendrąsias programas. Mokymo turinys

ir metodai  turi atitikti  švietimo įstaigai  keliamus uždavinius

bei visuomenės  poreikius. Atskirų  mokyklų tipų ir pakopų ugdymo

turinys derinamas tarpusavyje.

     Švietimo įstaigose  draudžiama propaguoti  rasinį,  tautinį,

religinį,  socialinį   priešiškumą  ir   išskirtinumą,   skleisti

militaristines  ir  kitas  idėjas,  prieštaraujančias  visuotinai

pripažintiems tarptautinės teisės ir humanizmo principams.

     Tautinių mažumų  švietimo įstaigose  ugdymo  programos  gali

būti papildomos etnokultūros elementais.

     Vidurinėse bendrojo  lavinimo mokyklose  be lietuvių  kalbos

taip pat mokoma kitų kalbų, derinant tėvų pasirinkimą ir mokyklos

galimybes.

     Bendrojo  lavinimo  mokykloje  nedėstomos  karinio  pobūdžio

disciplinos.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

     27 straipsnis. Mokslo metų pradžia

 

     Mokslo metai  švietimo  įstaigose  pradedami  rugsėjo  pirmą

dieną.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-241, 93.07.16, Žin., 1993, Nr.32-734 (93.07.28)

 

     28 straipsnis. Švietimo įstaigų veiklos nuostatai

 

     Valstybinės švietimo  įstaigos  savo  darbe  vadovaujasi  jų

savivaldos  institucijų  aprobuotais  ir  steigėjo  patvirtintais

įstaigos nuostatais,  kurie turi  neprieštarauti šiam  ir kitiems

Lietuvos Respublikos  įstatymams  bei  atitinkamo  tipo  švietimo

įstaigų bendriesiems veiklos nuostatams.

     Nevalstybinių švietimo  įstaigų veiklos  nuostatai  derinami

Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

     29 straipsnis. Švietimo įstaigų baigimo dokumentai

 

     Asmenims,  baigusiems  valstybines  švietimo  įstaigas  arba

atskiras jų pakopas, išduodamas Švietimo  ir  mokslo ministerijos

nustatyto   pavyzdžio    dokumentas,   liudijantis    jų    įgytą

išsilavinimą.

     Asmenims,  baigusiems   nevalstybines   švietimo   įstaigas,

analogiškas dokumentas  išduodamas, jeigu šių įstaigų suteikiamas

išsilavinimas  atitinka  valstybinį  standartą.  Mokyklų  baigimo

dokumentai  (brandos   atestatai,  diplomai   ir  kt.)  išduodami

Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

 

     30 straipsnis. Švietimo įstaigų pedagoginės

                    veiklos priežiūra

 

     Visų švietimo  įstaigų pedagoginę  veiklą prižiūri  vieninga

valstybinė švietimo  inspekcija, sudaryta iš Švietimo  ir  mokslo

ministerijos bei apskričių  valdytojų  administracijos   švietimo

inspektorių ir veikianti pagal Švietimo ir  mokslo   ministerijos

patvirtintus    nuostatus.   Valstybinė    švietimo    inspekcija

periodiškai  informuoja  visuomenę  apie Lietuvos ir atskirų  jos

regionų švietimo būklę, švietimo įstaigų teikiamo ugdymo   kokybę

Švietimo ir mokslo ministerijos  nustatyta tvarka.

     Stebėti pedagogo darbą turi teisę tik atestacinės komisijos,

valstybinės mokyklų inspekcijos bei švietimo įstaigos nuostatuose

numatyti asmenys.  Kiti asmenys  gali stebėti  pedagogo darbą tik

gavę jo sutikimą.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

Nr. I-963, 95.06.22, Žin., 1995, Nr.57-1419 (95.07.12)

 

     31 straipsnis. Švietimo  ir  mokslo ministerijos

                     kompetencija švietimo srityje

 

     Lietuvos Respublikos Švietimo  ir  mokslo ministerija:

     1)  steigia,  reorganizuoja  ar  likviduoja  jai  pavaldžias

švietimo įstaigas, skiria  ir  atleidžia  jų  vadovus,  kartu  su

Lietuvos Respublikos  vidaus  reikalų  ministerija  ir Socialinės

apsaugos  ir darbo ministerija bei kitomis Vyriausybės įstaigomis

užtikrina,  kad  visi  vaikai  iki  16  metų, nebaigę pagrindinės

mokyklos,  mokytųsi bendrojo lavinimo ar kitokio tipo mokykloje;

     2)  aprobuoja   nepavaldžių  valstybinių   ir  nevalstybinių

švietimo įstaigų steigimą ir reorganizavimą, išskyrus ikimokyklines

ugdymo įstaigas,  bendrojo lavinimo  pradines mokyklas, papildomo

ugdymo ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo įstaigas;

     3) gali  sustabdyti nevalstybinių  švietimo įstaigų  veiklą,

jeigu ji prieštarauja įstatymams;

     4) tvirtina  jos reguliavimo  sferai  priskirtų  valstybinių

arba jai pavaldžių švietimo įstaigų bendrosius veiklos nuostatus;

     5) teikia  išvadas  Teisingumo  ministerijai  dėl  vaikų  ir

jaunimo organizacijų nuostatų registravimo;

     6)  tvirtina   bendrąjį   mokymo   turinį  (mokymo   planus,

bendrąsias   programas,  vadovėlius) valstybinėms ir savivaldybių

švietimo įstaigoms;

     7)  organizuoja  mokymo  planų, programų, vadovėlių, įvairių

ugdymo priemonių ir literatūros rengimą, gamybą bei leidybą;

     8) kartu su darbdavių ir dirbančiųjų atstovais  nustato visų

lygių   (išskyrus    aukštąjį   išsilavinimą   ir   doktorantūrą)

išsilavinimo valstybinius standartus;

     9)  raštu  aprobuoja  apskričių  valdytojų  administracijos

švietimo padalinių  steigimą, reorganizavimą  ir likvidavimą,  tų

padalinių vadovų  skyrimą ir  atleidimą, apskričių valdytojams ar

savivaldybėms pavaldžių  švietimo įstaigų, išskyrus ikimokyklines

ugdymo  įstaigas,   pradines  mokyklas,   papildomo  ugdymo   bei

suaugusiųjų    neformaliojo    švietimo    įstaigas,    steigimą,

reorganizavimą ir  likvidavimą, jų  vadovų skyrimą  ir atleidimą.

Švietimo  įstaigų   vadovai  gali   būti  atleisti  ministerijos,

apskričių valdytojų  arba  savivaldybių  iniciatyva  Švietimo  ir

mokslo ministerijai sutikus;

     10) rūpinasi švietimo darbuotojų rengimu, jų  kvalifikacijos

tobulinimu bei perkvalifikavimu, organizuoja sistemingą pedagogų,

švietimo  įstaigų  vadovų  bei  Valstybinės  mokyklų  inspekcijos

inspektorių atestaciją;

     11)  aprobuoja   pedagoginio  funkcionalumo   požiūriu  savo

užsakytų   numatomų    statyti   valstybinių   švietimo   įstaigų

architektūrinius projektus;

     12) nostrifikuoja  užsienyje įgytus  vidurinį,  profesinį ir

aukštesnįjį išsilavinimą patvirtinančius dokumentus   (atestatus,

diplomus).

     13)  nustato   bendruosius  švietimo   įstaigų   finansavimo

principus;

     14) finansuoja valstybines švietimo programas;

     15) nustato pedagogų išsilavinimo standartą;

     16)  nustato  ir  teikia  Lietuvos  Respublikos  Vyriausybei

pasiūlymus, kiek  ir kokių  specialybių  pedagogų  turėtų  rengti

aukštosios mokyklos;

     17) derina  ir kartu  su aukštosiomis mokyklomis tvirtina jų

pedagogikos bakalauro ir pedagogikos magistro studijų planus;

     18) organizuoja  bendrojo vidurinio išsilavinimo pagrindinių

mokymo dalykų  baigiamuosius egzaminus, sudaro komisijas egzaminų

užduotims parengti, egzaminams prižiūrėti ir darbams vertinti;

     19)  organizuoja   švietimo  įstaigų   ir  aukštesniojo  bei

profesinio mokymo  specialybių registravimą  Lietuvos Respublikos

Vyriausybės nustatyta tvarka.

     20)   prižiūri    ir    koordinuoja    apskričių   valdytojų

administracijos   ir    savivaldybių   administracijos   švietimo

padalinių veiklą.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-241, 93.07.16, Žin., 1993, Nr.32-734 (93.07.28)

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

Nr. I-963, 95.06.22, Žin., 1995, Nr.57-1419 (95.07.12)

 

     32 straipsnis. Kitų ministerijų, Lietuvos  Respublikos

              Vyriausybės  įstaigų kompetencija švietimo srityje

 

     Kitos Lietuvos Respublikos ministerijos, Lietuvos Respublikos

Vyriausybės įstaigos:

     1) suderinę  su Švietimo  ir  mokslo  ministerija,  steigia,

reorganizuoja ir  likviduoja pavaldžias švietimo įstaigas, skiria

ir atleidžia jų vadovus;

     2) suderinę su Švietimo  ir  mokslo ministerija, tvirtina jų

reguliavimo  sferai   priskirtų  ar  pavaldžių  švietimo  įstaigų

bendruosius veiklos nuostatus;

     3)  tvirtina   pavaldžių  švietimo  įstaigų  mokymo  planus,

programas, vadovėlius, organizuoja jų rengimą ir leidybą;

     4) derina  su Švietimo  ir  mokslo   ministerija   pavaldžių

švietimo  įstaigų  bendrojo  lavinimo  dalykų  mokymo  planus  ir

programas;

     5)   dalyvauja    nustatant   pavaldžių    profesinių   bei

aukštesniųjų mokyklų  teikiamo išsilavinimo standartus;

     6)  rūpinasi   specialiųjų  dalykų   pedagogų  rengimu,   jų

kvalifikacijos tobulinimu, organizuoja sistemingą jų atestaciją.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

Nr. I-963, 95.06.22, Žin., 1995, Nr.57-1419 (95.07.12)

 

     33 straipsnis. Apskrities valdytojo kompetencija švietimo

                    srityje

 

     Apskrities valdytojas:

     1) Švietimo  ir mokslo  ministerijai raštu sutikus, steigia,

reorganizuoja ir  likviduoja apskrities valdytojo administracijos

švietimo padalinius, skiria ir atleidžia jų vadovus;

     2) Švietimo  ir mokslo  ministerijai raštu sutikus, steigia,

reorganizuoja  ir   likviduoja  apskrities  valstybines  švietimo

įstaigas, išskyrus aukštąsias mokyklas;

     3) raštu  aprobuoja apskrities teritorijoje esančių švietimo

įstaigų steigimą, reorganizavimą ir likvidavimą;

     4) Švietimo  ir mokslo ministerijai raštu sutikus, skiria ir

atleidžia pavaldžių valstybinių švietimo įstaigų vadovus;

     5)   raštu   aprobuoja   apskrities   teritorijoje   esančių

savivaldybei  pavaldžių   švietimo  įstaigų   vadovų  skyrimą  ir

atleidimą;

     6)  užtikrina   pavaldžių   valstybinių   švietimo   įstaigų

funkcionavimą ir išlaikymą;

     7) tvirtina  pavaldžių valstybinių  švietimo įstaigų veiklos

nuostatus;

     8)  prižiūri,   kaip  vykdoma   bendroji  švietimo  politika

apskrityje,   inspektuoja    apskrities   teritorijoje   esančias

valstybines ir nevalstybines švietimo įstaigas;

     9) prižiūri,  kaip savivaldybės  tvarko  mokyklinio  amžiaus

vaikų apskaitą  ir užtikrina,  kad visi  apskrities  teritorijoje

gyvenantys vaikai  iki 16  metų,  nebaigę  pagrindinės  mokyklos,

mokytųsi bendrojo  lavinimo ar  kitokio tipo  mokyklose, rūpinasi

vaiko teisių apsauga;

     10) sudaro  sąlygas apskrities  valstybinių švietimo įstaigų

vadovams  ir  pedagogams  tobulinti  kvalifikaciją,  Švietimo  ir

mokslo ministerijos nustatyta tvarka organizuoja jų atestavimą;

     11)  Lietuvos   Respublikos  Vyriausybės   nustatyta  tvarka

registruoja švietimo įstaigas;

     12)  inicijuoja   apskrities  švietimo   tarybos   ir   kitų

savivaldos institucijų kūrimąsi;

     13) nustatyta  tvarka teikia  informaciją Švietimo ir mokslo

ministerijai apie švietimo būklę ir problemas apskrityje.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

Nr. I-963, 95.06.22, Žin., 1995, Nr.57-1419 (95.07.12)

 

     33-1 straipsnis. Savivaldybės kompetencija švietimo srityje

 

     Savivaldybė:

     1) apskrities  valdytojui sutikus, steigia, reorganizuoja ir

likviduoja  ikimokyklines   ugdymo  įstaigas,  bendrojo  lavinimo

pradines mokyklas,  papildomo ugdymo bei suaugusiųjų neformaliojo

švietimo įstaigas, skiria ir atleidžia jų vadovus;

     2) Švietimo  ir mokslo ministerijai ir apskrities valdytojui

raštu sutikus,  steigia, reorganizuoja  ir likviduoja  visų  tipų

bendrojo lavinimo  pagrindines ir  vidurines mokyklas,  skiria ir

atleidžia šių švietimo įstaigų vadovus;

     3) Lietuvos  Respublikos Vyriausybės  nustatyta tvarka raštu

aprobuoja šio straipsnio 1 ir 2 punktuose išvardytų nevalstybinių

švietimo įstaigų,  esančių savivaldybės  teritorijoje,  steigimą,

reorganizavimą ir likvidavimą;

     4) tvirtina pavaldžių švietimo įstaigų veiklos nuostatus;

     5)  užtikrina  įstatymų,  Lietuvos  Respublikos  Vyriausybės

nutarimų, Švietimo  ir mokslo  ministerijos teisės  aktų bei kitų

institucijų  teisės   aktų  įgyvendinimą   pavaldžiose   švietimo

įstaigose;

     6) užtikrina  pavaldžių švietimo  įstaigų  funkcionavimą  ir

išlaikymą;

     7) tvarko  tikslią mokyklinio amžiaus vaikų apskaitą, sudaro

jų sąrašus  ir  užtikrina,  kad  visi  savivaldybės  teritorijoje

gyvenantys vaikai  iki 16  metų,  nebaigę  pagrindinės  mokyklos,

mokytųsi bendrojo  lavinimo ar  kitokio tipo  mokykloje, rūpinasi

vaiko teisių apsauga;

     8) organizuoja  kaimo bendrojo  lavinimo mokyklų moksleivių,

gyvenančių toliau  nuo mokyklos, nemokamą pavėžėjimą į mokyklą ir

atgal;

     9) sudaro  sąlygas pavaldžių  švietimo įstaigų  vadovams  ir

pedagogams   tobulinti    kvalifikaciją,   Švietimo   ir   mokslo

ministerijos nustatyta tvarka organizuoja jų atestavimą;

     10)  nustatyta   tvarka   teikia   informaciją   visuomenei,

apskrities valdytojui  ir Švietimo  ir mokslo  ministerijai  apie

švietimo būklę ir problemas.

 

Įstatymas papildytas straipsniu:

Nr. I-963, 95.06.22, Žin., 1995, Nr.57-1419 (95.07.12)

 

     34 straipsnis. Lietuvos švietimo taryba

 

     Lietuvos  švietimo   taryba  yra   institucija,   atliekanti

mokslinio   eksperto   bei   konsultanto   vaidmenį   sprendžiant

strateginius Respublikos švietimo plėtotės klausimus.

     Taryba sudaroma  ir veikia pagal nuostatus, kuriuos tvirtina

Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

     35 straipsnis. Valstybinių švietimo įstaigų

          savivalda

 

     Kiekvienoje valstybinėje  švietimo  įstaigoje  turi  veikti

savivaldos institucijos  - švietimo  įstaigos taryba  ir pedagogų

taryba, gali veikti ir kitos savivaldos institucijos.

     Savivaldos institucijos:

     1) aprobuoja švietimo įstaigos nuostatus;

     2) nustato  pagrindines švietimo  įstaigos finansinės-ūkinės

veiklos perspektyvas;

     3)  kontroliuoja   švietimo  įstaigos  finansinę-materialinę

veiklą.

     Savivaldos organai  pagal savo kompetenciją turi teisę gauti

iš administracijos informaciją apie švietimo įstaigos veiklą.

     Valstybinių švietimo  įstaigų savivaldos organų kompetencija

apibrėžiama   atitinkamo    tipo   (pakopos)   švietimo   įstaigų

bendruosiuose veiklos nuostatuose.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

     36 straipsnis. Švietimo įstaigų finansavimas

 

     Pagrindiniai  valstybinių   švietimo   įstaigų   finansavimo

šaltiniai yra   savivaldybių  ir Lietuvos  Respublikos  valstybės

biudžetai.   Valstybinis  finansavimas  užtikrina  normalias  šių

įstaigų  veiklos  sąlygas.  Kiti  jų  finansavimo  šaltiniai  yra

Lietuvos  švietimo fondas,  miestų ir  rajonų švietimo  fondai ir

švietimo įstaigų nebiudžetinės lėšos.

     Steigiant  bendras   su  užsieniu   švietimo  institucijas,

užsienio kapitalo dydis neribojamas.

     Nevalstybines   švietimo    įstaigas   išlaiko   steigėjai.

Nevalstybinėms   švietimo    įstaigoms   valstybinio    standarto

išsilavinimą  suteikiančioms   programoms   finansuoti   Lietuvos

Respublikos  Vyriausybės   nustatyta  tvarka  skiriamos  biudžeto

lėšos, kaip  atitinkamo profilio valstybinėms švietimo įstaigoms.

Lėšų dydis  nustatomas atsižvelgiant į išlaidas, numatytas vienam

vaikui,  moksleiviui   atitinkamo  profilio  valstybinėse  ugdymo

įstaigose.

     Nevalstybinėms  įstaigoms,   kurios   užtikrina   valstybinį

standartą   atitinkantį    išsilavinimą,   gali   būti   skiriami

biudžetiniai asignavimai Vyriausybės numatyta tvarka.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-381, 94.01.20, Žin., 1994, Nr.8-122 (94.01.28)

 

     37 straipsnis. Švietimo fondai

 

     Lietuvos švietimo fondo bei apskričių, savivaldybių švietimo

fondų sudarymo šaltiniai yra:

     1) savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai;

     2) pajamos iš paties fondo veiklos;

     3) užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat

tarptautinių  organizacijų   aukojamos  lėšos   ir   materialinės

vertybės.

     Lietuvos  švietimo   fondo  nuostatus  bei  miestų  (rajonų)

švietimo   fondų    bendruosius   nuostatus   tvirtina   Lietuvos

Respublikos Vyriausybė.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-963, 95.06.22, Žin., 1995, Nr.57-1419 (95.07.12)

 

                    IV. Tarptautiniai ryšiai

 

     38 straipsnis.  Lietuvos  gyventojų  teisė  mokytis  ir

        lietuvių   švietimo   įstaigos   užsienio   valstybėse.

 

     Lietuvos gyventojai turi teisę mokytis užsienio valstybėse.

     Ši   teisė   įgyvendinama   asmens   iniciatyva   arba   per

tarpvalstybinius susitarimus.

     Lietuvių    švietimo     įstaigos    užsienio     valstybėse

organizuojamos bei  finansinė-materialinė  parama  joms  teikiama

tarpvalstybiniais susitarimais nustatyta tvarka.

 

     39  straipsnis.   Užsienio piliečių ir asmenų be pilietybės

          pedagoginė  veikla ir  mokymasis Lietuvos Respublikoje

 

     Užsienio piliečiai ar asmenys be pilietybės turi teisę dirbti

pedagoginį darbą ir mokytis Lietuvos Respublikoje. Jų mokymosi ir

darbo sąlygas  Lietuvos  švietimo  įstaigose  nustato  atitinkami

Lietuvos Respublikos norminiai aktai bei tarptautinės sutartys.

 

          40 straipsnis. Tarptautinės sutartys

 

     Jeigu tarptautine sutartimi, kurioje dalyvauja Lietuvos

Respublika,  nustatytos  kitokios  taisyklės,  negu  tos,  kurias

numato šis  įstatymas, taikomos tarptautinėje sutartyje nurodytos

taisyklės.

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

AUKŠČIAUSIOSIOS TARYBOS

PIRMININKO PAVADUOTOJAS                      BRONISLOVAS KUZMICKAS

 

 

Vilnius, 1991 m. birželio 25 d.

          Nr. I-1489