Suvestinė redakcija nuo 2008-03-04 iki 2009-02-14

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 22-813, i. k. 1081100NUTA00000127

 

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

NUTARIMAS

DĖL FINANSINĖS PARAMOS VARTOTOJŲ ASOCIACIJOMS TEIKIMO

 

2008 m. vasario 13 d. Nr. 127

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 94-1833; 2007, Nr. 12-488) 13 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Finansinės paramos vartotojų asociacijoms teikimo taisykles (pridedama).

2. Pavesti iki šio nutarimo įsigaliojimo patvirtinti:

2.1. Teisingumo ministerijai:

2.1.1. vartotojų asociacijos paraiškos suteikti finansinę paramą vartotojų asociacijos vykdomų vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms įgyvendinti formą;

2.1.2. pavyzdinę finansinės paramos teikimo vartotojų asociacijos vykdomų vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms įgyvendinti sutarties formą;

2.1.3. vartotojų asociacijos paraiškos suteikti finansinę paramą vartotojų asociacijos administracinių gebėjimų stiprinimo programai įgyvendinti formą;

2.1.4. pavyzdinę finansinės paramos teikimo vartotojų asociacijos administracinių gebėjimų stiprinimo programai įgyvendinti sutarties formą.

2.2. Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai – Vartotojų asociacijų pateiktų paraiškų ir vartotojų teisių apsaugos priemonių programų vertinimo komisijos darbo reglamentą.

3. Nustatyti, kad prioritetinės kryptys, pagal kurias 2008–2010 metais remiamos vartotojų teisių apsaugos priemonių programos, yra šios:

3.1. vartotojų teisių apsauga energijos ir komunalinių paslaugų teikimo srityje;

3.2. vartotojų teisių apsauga maisto ir ne maisto produktų srityje;

3.3. vartotojų teisių apsauga statybos paslaugų srityje;

3.4. vartotojų teisių apsauga finansinių paslaugų teikimo srityje;

3.5. tikslinių vartotojų grupių švietimas.

4. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. liepos 15 d. nutarimą Nr. 789 „Dėl finansinės paramos vartotojų teises ginančioms asociacijoms teikimo“ (Žin., 2005, Nr. 88-3318).

5. Nustatyti, kad:

5.1. Teikiant finansinę paramą vartotojų asociacijoms 2008 metais, taikomas kitas terminas, nei nurodyta Finansinės paramos vartotojų asociacijoms teikimo taisyklių, patvirtintų šiuo nutarimu, 6 punkte, – kovo 10 diena.

5.2. Šis nutarimas, išskyrus 2 punktą, įsigalioja praėjus 10 dienų po jo paskelbimo „Valstybės žiniose“.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                      Gediminas Kirkilas

 

Teisingumo ministras                                                                                             Petras Baguška

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2008 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 127

 

 

FINANSINĖS PARAMOS VARTOTOJŲ ASOCIACIJOMS

TEIKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Finansinės paramos vartotojų asociacijoms teikimo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) reguliuoja finansinės paramos vartotojų asociacijoms teikimą iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir atsiskaitymo už gautas lėšas tvarką.

2. Finansinė parama vartotojų asociacijoms teikiama taip:

2.1. 50 procentų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, skirtų vartotojų asociacijoms finansiškai remti, pagal šių Taisyklių nuostatas paskirstoma vartotojų asociacijų vykdomoms vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms (toliau vadinama – vartotojų teisių apsaugos priemonių programos), parengtoms pagal Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos tvirtinamas vartotojų teisių apsaugos priemonių programų temas, įgyvendinti;

2.2. 50 procentų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, skirtų vartotojų asociacijoms finansiškai remti, pagal šių Taisyklių nuostatas paskirstoma vartotojų asociacijų vykdomoms vartotojų asociacijų administracinių gebėjimų stiprinimo programoms (toliau vadinama – administracinių gebėjimų stiprinimo programos) įgyvendinti.

3. Finansinė parama gali būti teikiama vartotojų asociacijoms, atitinkančioms Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 94-1833; 2007, Nr. 12-488) 31 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas ir pateikusioms vartotojų asociacijos veiklos atstovaujant vartotojų teisėms ir teisėtiems interesams ir juos ginant praėjusių finansinių metų ataskaitą, atitinkančią Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo (Žin., 2004, Nr. 25-745) 10 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus (toliau vadinama – veiklos ataskaita). Veiklos ataskaitoje taip pat turi būti nurodyta išsami ir pagrįsta informacija apie Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje nurodytų vartotojų asociacijų teisių įgyvendinimą.

4. Finansinė parama neteikiama:

4.1. pastatams rekonstruoti arba kapitališkai remontuoti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

4.2. reprezentacinėms išlaidoms dengti;

4.3. jeigu ankstesnėms vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms finansinę paramą gavusi vartotojų asociacija už finansinės paramos panaudojimą neatsiskaitė atitinkamoje sutartyje, sudarytoje su šia vartotojų asociacija, nustatyta tvarka arba jeigu nustatyta, kad ankstesnei vartotojų teisių apsaugos priemonių programai finansuoti gautos lėšos buvo panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį.

5. Lėšos vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms ir administracinių gebėjimų stiprinimo programai įgyvendinti skiriamos biudžetiniams metams.

 

 

II. FINANSINĖ PARAMA VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS PRIEMONIŲ PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI

 

6. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba kasmet, iki vasario 15 d., atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimus, skirtus Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai strateginiame veiklos plane numatytai vartotojų asociacijų rėmimo priemonei įgyvendinti, patvirtina vartotojų teisių apsaugos priemonių programų temas pagal kiekvieną iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų remiamų vartotojų teisių apsaugos priemonių programų prioritetinių krypčių ir priima sprendimą, kiek Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų skirti kiekvienai iš remiamų vartotojų teisių apsaugos priemonių programų temų. Šis sprendimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto tinklalapyje. Kartu paskelbiama apie paraiškų priėmimą iki šių Taisyklių 7 punkte nustatyto termino.

7. Vartotojų asociacijos per mėnesį nuo šių Taisyklių 6 punkte nurodyto termino pabaigos pateikia Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai teisingumo ministro patvirtintos formos paraišką suteikti finansinę paramą vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms įgyvendinti (toliau vadinama – paraiška). Pasibaigus paraiškų pateikimo terminui, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba savo interneto svetainėje paskelbia visų paraiškas pateikusių vartotojų asociacijų sąrašą.

8. Vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms skiriama ne daugiau kaip 75 procentai visos vartotojų teisių apsaugos priemonių programos sąmatos. Vartotojų asociacijos privalo užtikrinti vartotojų teisių apsaugos priemonių programos sąmatos likusios dalies finansavimą iš kitų finansavimo šaltinių.

9. Vartotojų teisių apsaugos priemonių programos administracinės išlaidos (darbuotojų atlyginimai, patalpų nuomos mokestis, užmokestis už komunalines paslaugas, transporto išlaidos ir panašiai) negali būti didesnės kaip 25 procentai visos vartotojų teisių apsaugos priemonių programos sąmatos.

10. Vartotojų asociacijos gali teikti paraiškas dėl vienos ar kelių vartotojų teisių apsaugos priemonių programų įgyvendinimo. Vartotojų asociacijos gali teikti bendras kelių vartotojų asociacijų parengtas vartotojų teisių apsaugos priemonių programas vienos iš jų vardu.

11. Kartu su paraiška Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai raštu pateikiami šie dokumentai:

11.1. vartotojų teisių apsaugos priemonių programa;

11.2. vartotojų teisių apsaugos priemonių programos sąmata;

11.3. vartotojų asociacijos įstatų kopija;

11.4. išrašas iš Juridinių asmenų registro, kuriame nurodyta informacija apie vartotojų asociacijos įregistravimą ir asmenis, turinčius teisę veikti vartotojų asociacijų vardu;

11.5. veiklos ataskaita;

11.6. dokumentai, patvirtinantys vartotojų teisių apsaugos priemonių programos sąmatos likusios dalies finansavimą. Jeigu vartotojų teisių apsaugos priemonių programos sąmatos likusi dalis finansuojama nepiniginiais įnašais (vartotojų asociacijos narių darbo sąnaudomis ir kitaip), pateikiamas jų įvertinimas ir pagrindimas.

12. Paraiškų ir vartotojų teisių apsaugos priemonių programų vertinimą atlieka Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtinta Vartotojų asociacijų pateiktų paraiškų ir vartotojų teisių apsaugos priemonių programų vertinimo komisija (toliau vadinama – Vertinimo komisija), sudaryta iš Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis.

13. Vertinimo komisijos pirmininku skiriamas vienas iš jos narių. Vertinimo komisijos sekretorius yra Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus paskirtas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Jis nėra Vertinimo komisijos narys.

14. Vertinimo komisija savo darbe vadovaujasi Vartotojų asociacijų pateiktų paraiškų ir vartotojų teisių apsaugos priemonių programų vertinimo komisijos darbo reglamentu (toliau vadinama – Darbo reglamentas), kurį tvirtina Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius.

15. Gautas paraiškas ir dokumentus Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pateikia Vertinimo komisijos pirmininkui.

16. Vertinimo komisijos pirmininkas šaukia Vertinimo komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja Darbo reglamento nustatyta tvarka.

17. Pirmasis etapas – dokumentų vertinimas. Jo metu Vertinimo komisija vertina, ar vartotojų asociacijos pateikė visus šių Taisyklių 11 punkte nurodytus dokumentus.

18. Jeigu vartotojų asociacija pateikia ne visus šių Taisyklių 11 punkte nurodytus dokumentus, Vertinimo komisija nustato 3 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti. Jeigu vartotojų asociacija per nustatytą terminą nurodytų trūkumų nepašalina, Vertinimo komisija atsisako nagrinėti dokumentus ir grąžina juos vartotojų asociacijai.

19. Vertinimo komisija, nustačiusi, kad vartotojų asociacija pateikė visus reikalaujamus dokumentus, vertina, ar vartotojų asociacija atitinka šių Taisyklių 3 punkte nustatytas sąlygas.

20. Vertinimo komisija, nustačiusi, kad vartotojų asociacija neatitinka šių Taisyklių 3 punkte nustatytų sąlygų, priima sprendimą paraišką atmesti. Sprendimas, kuriame nurodomos paraiškos atmetimo priežastys, įforminamas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus įsakymu ir per 3 darbo dienas išsiunčiamas vartotojų asociacijai.

21. Tolesnis etapas – vartotojų teisių apsaugos priemonių programų vertinimas balais. Jo metu kiekvienas komisijos narys vertina kiekvieną šių Taisyklių 22 punkte nustatytą kriterijų nuo 1 iki 10 balų. Gauti balai susumuojami.

22. Vartotojų teisių apsaugos priemonių programų vertinimo balais kriterijai yra šie:

22.1. vartotojų teisių apsaugos priemonių programos tikslo ir uždavinių konkretumas;

22.2. vartotojų teisių apsaugos priemonių programos atitiktis vartotojų teisių apsaugos priemonių programų temai;

22.3. vartotojų teisių apsaugos priemonių programos įgyvendinimo realumas (asociacijos finansinis, organizacinis ir ekspertinis pajėgumai);

22.4. vartotojų teisių apsaugos priemonių programos rezultatų prieinamumas vartotojams (šalies, apskrities, savivaldybės, vietos bendruomenės mastu);

22.5. vartotojų teisių apsaugos priemonių programos veiksmingumas;

22.6. vartotojų teisių apsaugos priemonių programos sąmatos išsamumas ir pagrįstumas;

22.7. vartotojų asociacijos patirtis pagal teikiamos vartotojų teisių apsaugos priemonių programos temą.

23. Finansinė parama teikiama vartotojų asociacijoms, kurių vartotojų teisių apsaugos priemonių programos surinko daugiausia balų pagal kiekvieną iš patvirtintų vartotojų teisių apsaugos priemonių programų temų. Kiekvienai vartotojų teisių apsaugos priemonių programų temai išrenkama po vieną nugalėtoją.

24. Jeigu vartotojų teisių apsaugos priemonių programos įvertinamos vienodai, pirmenybė teikiama prioriteto mažėjimo tvarka:

24.1. vartotojų teisių apsaugos priemonių programai, apimančiai kelių savivaldybių teritorijas;

24.2. vartotojų teisių apsaugos priemonių programai, kurią pateikė vartotojų asociacija, turinti daugiausia patirties, kaip atstovauti vartotojų teisėms ir teisėtiems interesams ir juos ginti.

25. Jeigu pagal vartotojų teisių apsaugos priemonių programos temą nepateikiama nė viena vartotojų asociacijos paraiška, Vertinimo komisijos sprendimu finansinė parama teikiama tai vartotojų asociacijai, kurios pateikta vartotojų teisių apsaugos priemonių programa surinko daugiausia balų iš visų vartotojų teisių apsaugos priemonių programos temų po nugalėtojų, nurodytų šių Taisyklių 23 punkte.

26. Vertinimo komisija, atsižvelgdama į galutinius vertinimo balus, priima sprendimą dėl vartotojų teisių apsaugos priemonių programos rėmimo. Priėmusi teigiamą sprendimą, ji numato remiamai vartotojų teisių apsaugos priemonių programai įgyvendinti teiktinos finansinės paramos dydį (sumą).

27. Vertinimo komisijos sprendimai, nurodyti šių Taisyklių 26 punkte, priimami per 20 darbo dienų nuo šių Taisyklių 7 punkte nurodyto termino pabaigos ir įforminami Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus įsakymu.

28. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba per 3 darbo dienas nuo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus įsakymo dėl finansinės paramos teikimo vartotojų asociacijų pateiktoms vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms įgyvendinti priėmimo išsiunčia visoms pateikusioms paraiškas vartotojų asociacijoms šio įsakymo kopiją ir informuoja vartotojų asociacijas, kurių vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms įgyvendinti skirta finansinė parama, apie finansinės paramos teikimo sutarties sudarymo tvarką.

 

 

III. FINANSINĖ PARAMA ADMINISTRACINIŲ GEBĖJIMŲ STIPRINIMO PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI

 

29. Vartotojų asociacijos, siekiančios gauti finansinę paramą administracinių gebėjimų stiprinimo programoms įgyvendinti, per mėnesį nuo šių Taisyklių 6 punkte nurodyto termino pabaigos pateikia Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai teisingumo ministro patvirtintos formos paraišką suteikti finansinę paramą vartotojų asociacijų administracinių gebėjimų stiprinimo programai įgyvendinti (toliau vadinama – paraiška). Pasibaigus paraiškų pateikimo terminui, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba savo interneto svetainėje paskelbia visų paraiškas pateikusių vartotojų asociacijų sąrašą.

30. Kartu su paraiška Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai raštu pateikiama vartotojų asociacijos administracinių gebėjimų stiprinimo programa ir šių Taisyklių 11.3–11.5 punktuose nurodyti dokumentai. Vartotojų asociacijos, siekiančios gauti finansinę paramą, nurodytą šių Taisyklių 37.2–37.4 punktuose, pateikia papildomus dokumentus ir (ar) informaciją, pagrindžiančią vartotojų asociacijos atitiktį šių Taisyklių 37.2–37.4 punktuose nurodytiems reikalavimams: vartotojų asociacijų veiklos atstovaujant vartotojų teisėms ir teisėtiems interesams ir juos ginant praėjusių 4 kalendorinių metų laisvos formos ataskaitą ir (ar) informaciją apie vartotojų asociacijos narėmis esančių kitų vartotojų asociacijų skaičių, ir (ar) informaciją apie vartotojų asociacijos interneto tinklalapį.

31. Gautas paraiškas, dokumentus ir (ar) informaciją Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pateikia Vertinimo komisijos pirmininkui.

32. Jeigu vartotojų asociacija pateikia ne visus šių Taisyklių 30 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) informaciją, Vertinimo komisija nustato 3 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti. Jeigu vartotojų asociacija per nustatytą terminą nurodytų trūkumų nepašalina, Vertinimo komisija atsisako nagrinėti dokumentus ir grąžina juos vartotojų asociacijai.

33. Vertinimo komisija, nustačiusi, kad vartotojų asociacija pateikė visus reikalaujamus dokumentus ir (ar) informaciją, vertina veiklos ataskaitos išsamumą ir pagrįstumą. Veiklos ataskaitos vertinamos teigiamai arba neigiamai.

34. Veiklos ataskaita vertinama neigiamai, jeigu ji neatitinka šių Taisyklių 3 punkte nurodytų reikalavimų.

35. Veiklos ataskaita vertinama teigiamai, jeigu ji atitinka šių Taisyklių 3 punkte nurodytus reikalavimus.

36. Vertinimo komisija, veiklos ataskaitą įvertinusi neigiamai, priima sprendimą paraišką atmesti. Sprendimas, kuriame nurodomos paraiškos atmetimo priežastys, įforminamas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus įsakymu ir per 3 darbo dienas išsiunčiamas vartotojų asociacijai.

37. Vartotojų asociacijoms, kurios, siekdamos gauti finansinę paramą administracinių gebėjimų stiprinimo programoms įgyvendinti, yra pateikusios šių Taisyklių 30 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) informaciją ir kurių veiklos ataskaitos įvertintos teigiamai, Vertinimo komisija paskirsto finansinę paramą, skirtą administracinių gebėjimų stiprinimo programoms įgyvendinti:

37.1. 60 procentų šios finansinės paramos lygiomis dalimis paskirsto vartotojų asociacijoms, atitinkančioms šių Taisyklių 3 punkte nustatytas sąlygas;

37.2. 30 procentų šios finansinės paramos lygiomis dalimis paskirsto vartotojų asociacijoms, kurios ne mažiau kaip 4 metus atstovauja vartotojų teisėms ir teisėtiems interesams, juos gina ir yra pateikusios praėjusių 4 kalendorinių metų laisvos formos ataskaitas;

37.3. 5 procentus šios finansinės paramos lygiomis dalimis paskirsto vartotojų asociacijoms, turinčioms savo interneto tinklalapį;

37.4. 5 procentus šios finansinės paramos lygiomis dalimis paskirsto vartotojų asociacijoms, kurių narės yra kelios vartotojų asociacijos.

38. Finansinę paramą, skirtą administracinių gebėjimų stiprinimo programoms įgyvendinti, Vertinimo komisija paskirsto per 15 darbo dienų nuo šių Taisyklių 29 punkte nurodyto termino pabaigos.

39. Vertinimo komisijos sprendimai dėl finansinės paramos teikimo administracinių gebėjimų stiprinimo programoms įgyvendinti įforminami Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus įsakymu.

40. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba per 3 darbo dienas nuo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus įsakymo dėl finansinės paramos teikimo administracinių gebėjimų stiprinimo programoms įgyvendinti priėmimo išsiunčia visoms pateikusioms paraiškas vartotojų asociacijoms minėto įsakymo kopiją ir informuoja vartotojų asociacijas, kurioms skirta finansinė parama, apie finansinės paramos teikimo sutarties sudarymo tvarką.

 

 

IV. SUTARČIŲ SUDARYMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ GAUTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMĄ

 

41. Vartotojų asociacijos įgaliotas atstovas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus įsakymo dėl finansinės paramos teikimo vartotojų asociacijų pateiktoms vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms įgyvendinti kopijos išsiuntimo turi atvykti į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir pasirašyti su ja finansinės paramos vartotojų asociacijoms teikimo sutartį pagal teisingumo ministro patvirtintą pavyzdinę formą.

42. Jeigu vartotojų asociacijos įgaliotas atstovas per šių Taisyklių 41 punkte nurodytą terminą neatvyksta pasirašyti finansinės paramos teikimo vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms įgyvendinti sutarties, finansinė parama teikiama kitai vartotojų asociacijai, kurios vartotojų teisių apsaugos priemonių programa pagal tą pačią vartotojų teisių apsaugos priemonių programų temą surinko daugiausia balų po vartotojų asociacijos, kurios įgaliotas atstovas per šių Taisyklių 41 punkte nurodytą terminą neatvyko pasirašyti sutarties.

43. Finansinės paramos teikimo vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms įgyvendinti sutartyje turi būti numatyta:

43.1. tikslinė lėšų naudojimo paskirtis;

43.2. vartotojų asociacijos įsipareigojimas lėšas naudoti tik pagal tikslinę paskirtį;

43.3. vartotojų asociacijos įsipareigojimas užtikrinti vartotojų teisių apsaugos priemonių programos sąmatos likusios dalies finansavimą;

43.4. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos teisė kontroliuoti, kaip vykdoma vartotojų teisių apsaugos priemonių programa;

43.5. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos teisė nutraukti sutartį ir pareikalauti grąžinti pervestas lėšas, jeigu paaiškėja, kad vartotojų asociacija skirtas lėšas naudoja ne pagal tikslinę paskirtį arba sutartyje nustatyta tvarka neatsiskaitė už gautas lėšas;

43.6. vartotojų asociacijos atsiskaitymo už gautą finansinę paramą tvarka ir šių Taisyklių 44 punkte nurodytų ataskaitų teikimas.

44. Vartotojų asociacijos, atsiskaitydamos už gautą finansinę paramą vartotojų teisių apsaugos priemonių programoms ar administracinių gebėjimų stiprinimo programoms įgyvendinti, privalo teikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai ataskaitas Valstybės ir savivaldybių biudžetų vykdymo, biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų sąmatų vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių, patvirtintų finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 (Žin., 2005, Nr. 2-21), nustatyta tvarka.

45. Finansinės paramos teikimo administracinių gebėjimų stiprinimo programoms įgyvendinti sutarčių sudarymui ir turiniui mutatis mutandis taikomos šio skyriaus nuostatos, išskyrus šių Taisyklių 42 ir 43.3 punktus. Jeigu vartotojų asociacijos įgaliotas atstovas per šių Taisyklių 41 punkte nurodytą terminą neatvyksta pasirašyti finansinės paramos teikimo administracinių gebėjimų stiprinimo programoms įgyvendinti sutarties, finansinė parama atitinkamai paskirstoma kitoms šių Taisyklių 37 punkte nurodytoms vartotojų asociacijoms.

46. Finansinė parama vartotojų asociacijai pervedama į vartotojų asociacijos nurodytą banko sąskaitą sutartyje nustatyta tvarka.

47. Kaip vykdomos sutartys, kontroliuoja Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.

 

V. Baigiamosios nuostatos

 

48. Ginčai dėl finansinės paramos vartotojų asociacijoms teikimo sprendžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

 

_________________