Suvestinė redakcija nuo 2009-09-20 iki 2010-06-22

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 143-5232, i. k. 1041100NUTA00001213

 

TAR pastaba. Laikantis Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 (Žin., 2004, Nr. 143-5232; 2008, Nr. 36-1282), valstybės parama teikiama daugiabučių namų butų savininkams, įgyvendinantiems daugiabučių namų modernizavimo projektus, kuriems pagal šias taisykles pritarta iki 2009 m. rugsėjo 1 dienos.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1119, 2009-08-26, Žin., 2009, Nr. 112-4776 (2009-09-19), i. k. 1091100NUTA00001119

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimo Nr. 1213 "Dėl Daugiabučių namų modernizavimo programos ir Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

Nauja redakcija nuo 2008-03-30:

Nr. 243, 2008-03-05, Žin. 2008, Nr. 36-1282 (2008-03-29), i. k. 1081100NUTA00000243

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL DAUGIABUČIŲ NAMŲ ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PROGRAMOS IR VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS MODERNIZUOTI TEIKIMO IR INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ENERGINIO EFEKTYVUMO NUSTATYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO.

 

2004 m. rugsėjo 23 d. Nr. 1213

Vilnius

 

Pakeistas teisės akto pavadinimas:

Nr. 1119, 2009-08-26, Žin., 2009, Nr. 112-4776 (2009-09-19), i. k. 1091100NUTA00001119

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymu (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188; 2009, Nr. 93-3961), Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo įgyvendinimo įstatymu (Žin., 2002, Nr. 116-5189; 2009, Nr. 93-3962), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymu (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2006, Nr. 130-4889) ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programą, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. XI-52 (Žin., 2008, Nr. 146-5870), Lietuvos būsto strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 21 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2004, Nr. 13-387), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Preambulės pakeitimai:

Nr. 1119, 2009-08-26, Žin., 2009, Nr. 112-4776 (2009-09-19), i. k. 1091100NUTA00001119

 

1. Patvirtinti pridedamas:

1.1. Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1119, 2009-08-26, Žin., 2009, Nr. 112-4776 (2009-09-19), i. k. 1091100NUTA00001119

 

1.2. Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisykles.

2. Nustatyti, kad valstybės paramos, teikiamos daugiabučio namo savininkams pagal šio nutarimo 1.2 punktu patvirtintas taisykles, dydis vienam daugiabučio namo naudingojo ploto kv. metrui neturi būti didesnis, kaip:

2.1. 250 litų, kai daugiabučio namo naudingasis plotas – ne didesnis kaip 500 kv. metrų;

2.2. 200 litų, kai daugiabučio namo naudingasis plotas – nuo 501 iki 1500 kv. metrų;

2.3. 170 litų – aukštesniems kaip 5 aukštų daugiabučiams namams, kai namo naudingasis plotas – didesnis kaip 1500 kv. metrų;

2.4. 140 litų – iki 5 aukštų daugiabučiams namams, kai namo naudingasis plotas – didesnis kaip 1500 kv. metrų.

Papildyta punktu:

TAR pastaba. Taikomas visoms valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo sutartims, pasirašomoms po šio nutarimo įsigaliojimo.

Nr. 197, 2009-03-04, Žin., 2009, Nr. 34-1292 (2009-03-28), i. k. 1091100NUTA00000197

 

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                      ALGIRDAS BUTKEVIČIUS

 


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m.

rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m.

rugpjūčio 26 d. nutarimo Nr. 1119 redakcija)

 

DAUGIABUČIŲ NAMŲ ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programa (toliau vadinama – ši programa) parengta įgyvendinant Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymą (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188; 2009, Nr. 93-3961), Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programą, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. XI-52 (Žin., 2008, Nr. 146-5870), ir Lietuvos būsto strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 21 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2004, Nr. 13-387), tikslą – užtikrinti efektyvų esamo būsto naudojimą, priežiūrą, atnaujinimą ir modernizavimą, racionalų energijos išteklių naudojimą. Šios programos įgyvendinimo laikotarpis atitinka Lietuvos būsto strategijos įgyvendinimo laikotarpį – iki 2020 metų.

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

2. Lietuvoje daugiau kaip 60 procentų daugiabučių namų pastatyta per praėjusio amžiaus paskutinius keturis dešimtmečius. Tada vyravo stambiaplokščių daugiabučių namų statyba. Tokie daugiabučiai namai neekonomiški energijos vartojimo požiūriu, juos eksploatuoti žiemą brangu, todėl mažas pajamas gaunantys gyventojai neišgali sumokėti už šilumą. Dalį išlaidų šilumai ir karštam vandeniui nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims kompensuoja valstybė. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenimis, tokių gyventojų Lietuvoje yra apie 4 procentus. Didėjant energijos kainoms, vis daugiau Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų reikia skirti kompensacijoms. Daugelį energijos išteklių Lietuva importuoja, todėl tai neigiamai veikia jos mokėjimo balansą.

3. Senstant gyvenamųjų namų fondui ir brangstant energijos ištekliams, vis opesnė racionalaus energijos vartojimo problema. Jos negali išspręsti pavieniai butų savininkai: reikia kompleksiškai atnaujinti (modernizuoti) daugiabučius namus, pereiti prie gyvenamųjų namų rajonų (kvartalų) atnaujinimo (modernizavimo), įskaitant inžinerinės ir socialinės infrastruktūros atnaujinimą. Taigi tikslinga šį mechanizmą tobulinti naudojant Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) ir kitų fondų paramą, privačių finansuotojų lėšas, didinant savivaldybių vaidmenį.

4. Nuo 1996 metų Lietuvos Respublikoje buvo įgyvendinamas Energijos taupymo (būsto) demonstracinis projektas, pagal kurį sudarytos finansinės, teisinės, institucinės galimybės atnaujinti daugiabučius namus. Įgyvendinant šį projektą, daugiabučių namų modernizavimo investicijų projektai buvo finansuojami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau vadinama – valstybės biudžetas) ir Pasaulio banko įsteigto apyvartinio fondo lėšomis.

5. Nuo 2005 metų pagal šią programą įgyvendinami daugiabučių namų modernizavimo projektai finansuojami valstybės biudžeto, gyventojų ir komercinių bankų suteiktų paskolų be užstato lėšomis. Šiai programai įgyvendinti konkurso būdu atrinkti 7 komerciniai bankai, su kuriais būsto savininkai pasirašė apie 300 paskolų sutarčių už daugiau kaip 83 mln. litų.

6. Šios programos įgyvendinimo pradžioje norinčių pasinaudoti jos galimybėmis butų savininkų buvo gerokai mažiau negu skirta lėšų. Valstybės parama 2007 metais padidinta nuo 30 iki 50 procentų. Brangstanti šilumos energija paskatino daugiabučių namų gyventojus aktyviau pasinaudoti šios programos teikiamomis galimybėmis. Investicijų projektų gausėjo, tačiau dėl valstybės paramai skirtų lėšų stokos nuo 2008 metų birželio nauji daugiabučių namų modernizavimo projektai nebuvo priimami, todėl teko ieškoti naujų šios programos finansavimo galimybių. Europos Komisija 2008 metais pritarė, kad 86 mln. litų iš Ignalinos 2007–2013 metų programos lėšų būtų naudojama energijos efektyvumo priemonėms įgyvendinti daugiabučiuose namuose.

7. Sukurtas daugiabučių gyvenamųjų namų atnaujinimo (modernizavimo) finansavimo kreditavimo mechanizmas naudojant komercinių bankų ir kitų kredito įstaigų kreditinius išteklius, gyventojų lėšas, valstybės biudžeto, savivaldybių lėšas sudarė sąlygas gyventojams modernizuoti daugiabučius gyvenamuosius namus, kuriuose jie gyvena, tačiau valstybės paramai reikalingų lėšų stoka stabdė šios programos įgyvendinimą.

8. Šios programos įgyvendinimas skatintas ir didinant savivaldybių vaidmenį. Iš pradžių būsto atnaujinimo programą turėjo tik Vilniaus miesto savivaldybė, kuri kitų miestų savivaldybėms tapo geru pavyzdžiu, kaip rengti ir įgyvendinti būsto atnaujinimo (modernizavimo) programas. Šiuo metu apie pusė šalies savivaldybių papildomai skatina būsto savininkus – teikia jiems papildomą paramą daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) investicijų projektams parengti ir įgyvendinti.

9. Daug ekonomiškai išsivysčiusių valstybių įgyvendina valstybės remiamas pastatų atnaujinimo (modernizavimo) programas, kurios dažniausiai siūlo lengvatinį finansavimą, informacinę ir kitokią paramą daugiabučių namų savininkams, nepasiturinčioms šeimoms, savivaldybėms, švietimo ir mokslo institucijoms, ligoninėms ir kitoms įstaigoms. Programų dalyviams kompensuojama dalis projektų parengimo ir įgyvendinimo išlaidų. Paprastai tokios programos socialiai orientuotos.

10. Vienas iš svarbiausių Lietuvos būsto strategijos tikslų – užtikrinti efektyvų esamo būsto naudojimą, priežiūrą, atnaujinimą (modernizavimą) ir racionalų energijos išteklių vartojimą. Strategijoje numatyta, kad iki 2020 metų pagal galimybes ir ekonominį tikslingumą bus atnaujinti (modernizuoti) esami daugiabučiai namai, jų inžinerinė techninė įranga.

 

III. PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

11. Šios programos tikslas – skatinti daugiabučių namų butų savininkus atnaujinti (modernizuoti) daugiabučius namus, siekiant geresnės gyvenimo kokybės, racionalaus energinių išteklių naudojimo ir biudžeto išlaidų mažinimo būsto šildymo išlaidoms kompensuoti.

12. Šios programos uždaviniai:

12.1. užtikrinti, kad teikiama valstybės parama skatintų daugiabučių namų butų savininkus įgyvendinti energiniu požiūriu efektyvius atnaujinimo (modernizavimo) projektus;

12.2. skatinti daugiabučių namų atnaujinimą (modernizavimą) – viešinti jį, informuoti ir konsultuoti daugiabučių namų butų savininkus, rengti tipinius ir demonstracinius projektus, galimybių studijas, mokyti būsto sektoriaus dalyvius ir panašiai.

 

IV. SIEKIAMI REZULTATAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

13. Pagal šią programą valstybės paramos, taip pat savivaldybių, ES struktūrinių fondų, gyventojų ir kitomis lėšomis iki 2020 metų bus siekiama modernizuoti 70 procentų (24 000) daugiabučių namų, kurių statybos leidimai išduoti iki 1993 metų, šiluminės energijos sąnaudos modernizuotų daugiabučių namų naudingojo ploto vienetui sumažės iki 30 procentų, palyginti su šiluminės energijos sąnaudomis prieš namo atnaujinimą (modernizavimą), apie 400 tūkst. tonų per metus sumažės išmetamo į atmosferą anglies dioksido.

14. Šios programos tikslo įgyvendinimas bus vertinamas pagal šiuos kriterijus:

14.1. kiek daugiabučių namų per metus atnaujinta (modernizuota) pasinaudojus teikiama valstybės parama;

14.2. kiek sumažėjo šiluminės energijos sąnaudos atnaujintų (modernizuotų) daugiabučių namų naudingojo ploto vienetui (procentais);

14.3. kiek sumažėjo išmetamo į atmosferą anglies dioksido atnaujintų (modernizuotų) daugiabučių namų naudingojo ploto vienetui (procentais);

14.4. kiek skatinimo iniciatyvų įgyvendinta;

14.5. kiek paskatinta potencialių paramos gavėjų.

 

V. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA IR ATSKAITOMYBĖ

 

15. Šios programos įgyvendinimo priemonės planuojamos trejiems metams (1 priedas). Šių priemonių įgyvendinimo planus rengia ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikia Aplinkos ministerija.

16. Šios programos 1 priede nurodyti atsakingieji vykdytojai kasmet iki balandžio 15 d. rengia ir teikia Aplinkos ministerijai informaciją apie priemonių vykdymą.

17. Aplinkos ministerija koordinuoja šios programos įgyvendinimo priemonių vykdymą, organizuoja šios programos stebėseną, rengia ir kasmet iki gegužės 1 d. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei jų vykdymo ataskaitas.

18. Savivaldybėms rekomenduojama naudoti papildomas daugiabučių namų savininkų skatinimo atnaujinti (modernizuoti) daugiabučius namus priemones. Įgyvendinant veiksmingą regionų urbanistinę politiką, savivaldybėms rekomenduojama rengti grupės daugiabučių namų, pavienių gyvenamųjų rajonų (kvartalų) atnaujinimo programas, esant galimybėms finansiškai remti daugiabučių namų savininkus, rengiančius ir įgyvendinančius atnaujinimo (modernizavimo) projektus, teikti pirmenybę projektams, kurie įgyvendinami pagal savivaldybių parengtas šią programą atitinkančias grupės daugiabučių namų ar gyvenamųjų rajonų (kvartalų) atnaujinimo (modernizavimo) programas.

19. Daugiabučių namų butų savininkai, siekdami dalyvauti šioje programoje ar ją atitinkančiose savivaldybių patvirtintose programose, rengia atnaujinimo (modernizavimo) projektus. Šie projektai rengiami pagal Aplinkos ministerijos tvirtinamą tvarkos aprašą. Juose turi būti numatoma pasiekti ne mažesnę nei D pastato energinio naudingumo klasę, sumažinti skaičiuojamąsias šiluminės energijos sąnaudas ne mažiau kaip 20 procentų, palyginti su šiluminės energijos sąnaudomis iki projekto įgyvendinimo, ir užtikrinti, kad įgyvendinus projektą skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos, atsižvelgiant į namo dydį, neviršytų dydžių, nurodytų 2 priede.

 

VI. PROGRAMOS FINANSAVIMAS IR VALSTYBĖS PARAMA

 

20. Ši programa įgyvendinama daugiabučių namų butų savininkų, finansuotojų, valstybės ir savivaldybių biudžetų, ES struktūrinių fondų, Ignalinos 2007–2013 metų programos ir kitomis lėšomis.

21. Šiai programai įgyvendinti ir finansuoti steigiamas Kontroliuojantysis fondas (toliau vadinama – fondas), kuris formuojamas pagal Europos Komisijos, Europos investicijų banko ir Europos plėtros banko tarybos iniciatyvą JESSICA (Joint European Support for Susstainable Investment in City Areas) iš ES struktūrinių fondų, valstybės biudžeto, tarptautinių institucijų ir finansuotojų lėšų.

22. Daugiabučių namų butų savininkams, įgyvendinantiems pagal šią programą ar ją atitinkančias savivaldybių patvirtintas programas parengtus atnaujinimo (modernizavimo) projektus, teikiama Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme nustatyta valstybės parama valstybės remiamoms daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) priemonėms, nurodytoms 3 priede, įgyvendinti.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 686, 2005-06-21, Žin., 2005, Nr. 78-2839 (2005-06-23), i. k. 1051100NUTA00000686

Nr. 243, 2008-03-05, Žin., 2008, Nr. 36-1282 (2008-03-29), i. k. 1081100NUTA00000243

Nr. 1119, 2009-08-26, Žin., 2009, Nr. 112-4776 (2009-09-19), i. k. 1091100NUTA00001119

 

 

Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos

1 priedas

 

DAUGIABUČIŲ NAMŲ ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO ) PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO 2009–2011 METŲ PRIEMONĖS

 

Uždaviniai

Priemonės pavadinimas

Atsakingieji vykdytojai

Įvykdymo terminas (metai)

Numatomi finansavimo šaltiniai

 

 

1. Užtikrinti, kad teikiama valstybės parama skatintų daugiabučių namų butų savininkus įgyvendinti energiniu požiūriu efektyvius atnaujinimo (modernizavimo) projektus

1.1. Teikti ir (ar) administruoti valstybės paramą: lengvatinius kreditus atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti, kompensuoti 50 procentų atnaujinimo (modernizavimo) projektų parengimo ir statybos techninės priežiūros vykdymo išlaidų, kompensuoti 15 procentų investicijų į daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) priemones, kurios padės pasiekti ne mažesnę kaip C pastato energinio naudingumo klasę (pagal 2 priedą), apmokėti atnaujinimo (modernizavimo) projekto parengimo išlaidas ir kredito draudimo įmoką nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims, kompensuoti jiems lengvatinį kreditą ir palūkanas

Aplinkos ministerija, Finansų ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra

2009–2011

valstybės biudžeto, ES struktūrinės paramos ir kitos lėšos

2. Skatinti daugiabučių namų atnaujinimą (modernizavimą) – viešinti jį, informuoti ir konsultuoti daugiabučių namų butų savininkus, rengti tipinius ir demonstracinius projektus, galimybių studijas, mokyti būsto sektoriaus dalyvius ir panašiai

2.1. Parengti ir įgyvendinti daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) viešinimo priemones (pranešimai spaudai, radijo ir televizijos laidos ir reportažai, skrajutės ir kitos priemonės)

Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra, Aplinkos ministerija, Finansų ministerija

2009–2011

ES struktūrinės paramos lėšos

2.2. Teikti konsultacijas daugiabučių namų butų savininkams, organizuoti būsto sektoriaus dalyviams seminarus, mokymo ir kitus renginius daugiabučių namų priežiūros, atnaujinimo (modernizavimo), racionalaus energijos išteklių naudojimo klausimais

Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra, Aplinkos ministerija

2009–2011

ES struktūrinės paramos lėšos

2.3. Kasmet parengti ne mažiau kaip 5 tipinius daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektus

Aplinkos ministerija, Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra

2009–2011

valstybės biudžeto, ES struktūrinės paramos lėšos

2.4. Parengti alternatyvių energijos šaltinių ir rekuperacinių sistemų naudojimo modernizuojant daugiabučius namus galimybių studiją

Aplinkos ministerija, Energetikos ministerija, Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra

2010

ES struktūrinės paramos lėšos

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1119, 2009-08-26, Žin., 2009, Nr. 112-4776 (2009-09-19), i. k. 1091100NUTA00001119

 

 

Daugiabučių namų atnaujinimo

(modernizavimo) programos

2 priedas

 

DAUGIABUČIO NAMO SKAIČIUOJAMOSIOS ŠILUMINĖS ENERGIJOS SĄNAUDOS

 

1. Kai planuojama pasiekti D energinio naudingumo klasę, atnaujinimo (modernizavimo) projekte skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos, atsižvelgiant į namo dydį, turi būti ne didesnės kaip:

1.1. 110 kwh/m2/metus, kai daugiabučio namo naudingasis plotas – daugiau kaip 3000 kv. metrų;

1.2. 130 kwh/m2,/metus, kai daugiabučio namo naudingasis plotas – nuo 501 iki 3000 kv. metrų;

1.3. 145 kwh/m2/metus, kai daugiabučio namo naudingasis plotas – ne daugiau kaip 500 kv. metrų.

2. Kai planuojama pasiekti C energinio naudingumo klasę, atnaujinimo (modernizavimo) projekte šiluminės energijos sąnaudos, atsižvelgiant į namo dydį, turi būti ne didesnės kaip:

2.1. kai šildymui naudojama energija iš šilumos tinklų:

2.1.1. 80 kwh/m2/metus, kai daugiabučio namo naudingasis plotas – daugiau kaip 3000 kv. metrų;

2.1.2. 100 kwh/m2/metus, kai daugiabučio namo naudingasis plotas – nuo 501 iki 3000 kv. metrų;

2.1.3. 115 kwh/m2/metus, kai daugiabučio namo naudingasis plotas – ne daugiau kaip 500 kv. metrų;

2.2. 115 kwh/m2/metus, nesvarbu, koks daugiabučio namo naudingasis plotas, kai šildymui naudojama energija ne iš šilumos tinklų.

 

_________________

 

Papildyta priedu:

Nr. 1119, 2009-08-26, Žin., 2009, Nr. 112-4776 (2009-09-19), i. k. 1091100NUTA00001119

 

 


 

Daugiabučių namų atnaujinimo

(modernizavimo) programos

3 priedas

 

VALSTYBĖS REMIAMOS DAUGIABUČIŲ NAMŲ ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PRIEMONĖS

 

I.

Energinį efektyvumą didinančios priemonės

1.

Šildymo ir karšto vandens sistemų kapitalinis remontas ar rekonstravimas:

1.1.

šilumos punkto ar katilinės (individualių katilų) ir karšto vandens ruošimo įrenginių keitimas ar rekonstravimas

1.2.

balansinių ventilių stovams įrengimas

1.3.

vamzdynų šiluminės izoliacijos pagerinimas

1.4.

šildymo vamzdynų ir prietaisų keitimas

1.5.

individualios šilumos apskaitos, daliklių ir termostatinių ventilių įrengimas butuose

1.6.

karšto vandens sistemos vamzdynų ir įrenginių keitimas ar pertvarkymas

1.7.

ventiliacijos sistemos keitimas ar pertvarkymas

2.

Langų ir lauko durų keitimas:

2.1.

langų keitimas

2.2.

lauko durų keitimas

3.

Stogo šiltinimas, įskaitant naujo šlaitinio stogo įrengimą (išskyrus patalpų pastogėje įrengimą)

4.

Balkonų (lodžijų) įstiklinimas pagal vieną projektą

5.

Fasadinių sienų šiltinimas

6.

Rūsio perdangos šiltinimas

7.

Cokolio šiltinimas

8.

Alternatyvios energijos šaltinių (saulės, vėjo ir panašiai) įrangos įrengimas

II.

Kitos atnaujinimo (modernizavimo) priemonės

9.

Liftų kapitalinis remontas ar keitimas

10.

Kitų pastato bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų (nuotekų sistemos, elektros instaliacijos, priešgaisrinės saugos įrenginių, geriamojo vandens vamzdynų ir įrenginių keitimas ar pertvarkymas)

 

_________________

 

Papildyta priedu:

Nr. 1119, 2009-08-26, Žin., 2009, Nr. 112-4776 (2009-09-19), i. k. 1091100NUTA00001119

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. kovo 5 d. nutarimu Nr. 243

 

VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS MODERNIZUOTI TEIKIMO IR INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ENERGINIO EFEKTYVUMO NUSTATYMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) reglamentuoja investicijų projektų parengimo, jų energinio efektyvumo nustatymo, valstybės paramos teikimo ir šių projektų įgyvendinimo tvarką.

2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Daugiabučio namo modernizavimas – suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti bei daugiabučiams namams modernizuoti įstatyme (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188; 2005, Nr. 47-1554).

Daugiabučio namo modernizavimo investicijų projektas (toliau vadinama – investicijų projektas) – daugiabučio namo energinio audito ir namo, jo atskirų konstrukcijų ir inžinerinės įrangos techninių apžiūrų, atliekamų statybos techninio reglamento STR 1.12.05:2002 „Gyvenamųjų namų naudojimo ir priežiūros privalomieji reikalavimai ir jų įgyvendinimo tvarka“, patvirtinto aplinkos ministro 2002 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. 351 (Žin., 2002, Nr. 81-3504), nustatyta tvarka, duomenų ir išvadų pagrindu parengtas daugiabučio namo modernizavimo planas, numatantis namo energinių savybių ir fizinės būklės pagerinimo priemones, kurių bendras energinis efektyvumas – ne mažesnis kaip 10 balų, šių priemonių įgyvendinimo lėšų šaltinius ir investicijų atsipirkimo laiką.

Daugiabučio namo energinis auditas – daugiabučio namo atitvarų ir jame esančių inžinerinių sistemų patikrinimas ir įvertinimas efektyvaus energijos vartojimo požiūriu ir pagrįstų energijos taupymo priemonių parinkimas.

Gyvenamasis rajonas (kvartalas) urbanizuota Lietuvos teritorijos dalis, kurioje vyrauja gyvenamieji namai, iš visų pusių ribojama susisiekimo komunikacijų ir inžinerinių tinklų ar natūralių gamtinių elementų.

Investicijų projekto administratorius (toliau vadinama – projekto administratorius) – daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrija (toliau vadinama – bendrija) arba daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų jungtinės veiklos sutarties dalyvių įgaliotas asmuo ar šio namo butų ir kitų patalpų savininkų įgaliotas kitas juridinis asmuo, arba pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) (toliau vadinama – Civilinis kodeksas) 4.84 straipsnį paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius.

Investicijų projekto energinis efektyvumas – santykinis dydis, kuris parodo planuojamą energijos sąnaudų daugiabučiame name sumažėjimą įgyvendinus investicijų projekte numatytas daugiabučio namo modernizavimo priemones (nustatytas šių Taisyklių priede), palyginti su faktiniu energijos sunaudojimu.

Investicijų suma investicijų projekto pagrindu numatytų priemonių įgyvendinimo sąnaudos.

Nepasiturinčios šeimos (mažas pajamas gaunančios šeimos) arba vieni gyvenantys asmenys (toliau vadinama – nepasiturinčios šeimos arba vieni gyvenantys asmenys) – suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatyme (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2006, Nr. 130-4889).

Pradinis įnašas – investicijų sumos lyginamoji dalis, kuri sumokama daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų lėšomis. Pradinis įnašas turi būti ne mažesnis kaip 5 procentai visos investicijų projekto sumos.

Statinio projektuotojas, statinio statybos rangovas suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597).

Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 20-449; 2000, Nr. 56-1639).

 

II. INVESTICIJŲ PROJEKTO PARENGIMAS IR ĮGYVENDINIMAS

 

3. Sprendimą dėl energinio audito ir investicijų projekto parengimo priima daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai (toliau vadinama – butų ir kitų patalpų savininkai), vadovaudamiesi Civilinio kodekso 4.85 straipsniu arba bendrijos įstatuose ar jungtinės veiklos sutartyje nustatyta tvarka.

4. Rengiant ir įgyvendinant investicijų projektą, butų ir kitų patalpų savininkams atstovauja projekto administratorius. Projekto administratorius organizuoja investicijų projekto parengimą ir įgyvendinimą: projektavimo ir rangos darbų pirkimus, statybos techninę priežiūrą, investicijų projektui įgyvendinti surinktų ir skolintų lėšų apskaitą ir tvarkymą, valstybės paramos lėšų panaudojimą, rangos ir kredito sutarčių sudarymą, butų ir kitų patalpų savininkų priimtų kitų sprendimų, susijusių su investicijų projektu, įgyvendinimą. Projekto administratorius kiekvieno daugiabučio namo modernizavimo investicijų projektui įgyvendinti atidaro atskirą banko sąskaitą. Investicijų projekto administravimo išlaidas apmoka butų ir kitų patalpų savininkai.

5. Juridinis asmuo, išskyrus bendriją, atliekantis projekto administratoriaus funkcijas, turi būti atestuotas statybos techninio reglamento STR 1.02.10:2008 „Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimo įmonių atestavimas“, patvirtinto aplinkos ministro 2002 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 201 (Žin., 2002, Nr. 54-2146; 2008, Nr. 17-606), nustatyta tvarka ir turi būti apdraudęs savo veiklą daugiabučių namų administravimo srityje civilinės atsakomybės draudimu.

6. Tuo atveju, kai projekto administratoriaus funkcijas atlieka daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administratorius, paskirtas pagal Civilinio kodekso 4.84 straipsnį, butų ir kitų patalpų savininkai išrenka įgaliotąjį atstovą (atstovus) investicijų projekto įgyvendinimo priežiūrai vykdyti (toliau vadinama – įgaliotasis atstovas). Įgaliotasis atstovas teikia pasiūlymus rengiant investicijų projektą, dalyvauja projektavimo ir rangos darbų pirkimo komisijose priimant rangovo atliktus darbus, atlieka butų ir kitų patalpų savininkų pavestas kitas funkcijas, susijusias su investicijų projekto įgyvendinimu. Įgaliotojo atstovo teisės ir pareigos nustatomos butų ir kitų patalpų savininkų susirinkime.

7. Investicijų projektas rengiamas ir įgyvendinamas vadovaujantis šiomis Taisyklėmis, Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros patvirtintais Daugiabučių namų modernizavimo investicijų projektų bei jų įgyvendinimo procedūrų metodiniais reikalavimais (toliau vadinama – Metodiniai reikalavimai) ir kitais teisės aktais.

8. Investicijų projekte nurodomos daugiabučio namo energinio audito, techninių apžiūrų atlikimo, investicijų projekto, statinio techninio projekto ir kitų dokumentų parengimo, investicijų projekto įgyvendinimo administravimo, statybos darbų techninės priežiūros, statybos rangos darbų atlikimo ir kitos sąnaudos.

9. Parengus investicijų projektą, butų ir kitų patalpų savininkai Civilinio kodekso 4.85 straipsnio arba bendrijos įstatuose ar jungtinės veiklos sutartyje nustatyta tvarka priima sprendimą dėl investicijų projekto įgyvendinimo, lėšų skolinimosi ir grąžinimo (jeigu investicijų projektas finansuojamas kredito lėšomis).

Punkto pakeitimai:

Nr. 549, 2008-05-16, Žin., 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

 

10. Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra, atsižvelgdama į numatytus valstybės asignavimus ir kitas valstybės paramai skirtas lėšas, Metodinių reikalavimų nustatyta tvarka viešai skelbia kvietimus teikti paraiškas valstybės paramai gauti. Kvietimai skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros internetiniame tinklalapyje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 549, 2008-05-16, Žin., 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

 

11. Paskelbus 10 punkte numatytą kvietimą, projekto administratorius Metodinių reikalavimų nustatyta tvarka pateikia Būsto ir urbanistinės plėtros agentūrai paraišką valstybės paramai gauti kartu su investicijų projektu ir dokumento, kuriuo įformintas šių Taisyklių 9 punkte nurodytas butų ir kitų patalpų savininkų sprendimas, kopija. Paraiškų priimama tiek, kiek numatyta einamajam laikotarpiui biudžeto asignavimų ir kitų lėšų valstybės paramai teikti, ir atsižvelgiant į paraiškų pateikimo datą ir laiką sudaromas priimtų paraiškų sąrašas (toliau vadinama – sąrašas), kuris paskelbiamas Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros internetiniame tinklalapyje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 549, 2008-05-16, Žin., 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

 

111. Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra Metodinių reikalavimų nustatyta tvarka ir terminais įvertina sąraše esančias paraiškas kartu su jomis pateiktais dokumentais – ar jie atitinka šias Taisykles ir Metodinius reikalavimus. Jeigu Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra nustato, kad paraiška ir kartu pateikti dokumentai neatitinka šių Taisyklių ar Metodinių reikalavimų, ji siunčia projekto administratoriui pranešimą, kuriame nustato ne trumpesnį kaip 30 darbo dienų terminą (nuo pranešimo gavimo dienos), per kurį projekto administratorius turi pateikti patikslintus dokumentus ir (ar) papildomą informaciją. Jeigu tikslinant investicijų projektą padidėja butų ir kitų patalpų savininkų lėšų dalis, pakartotinai priimamas sprendimas dėl investicijų projekto įgyvendinimo šių Taisyklių 9 punkte nustatyta tvarka, o dokumento, kuriuo įformintas sprendimas, kopija pateikiama kartu su patikslintais dokumentais.

Papildyta punktu:

Nr. 549, 2008-05-16, Žin., 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

 

112. Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra per 10 darbo dienų nuo paraiškų įvertinimo dienos priima sprendimą suteikti valstybės paramą, o jeigu paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai neatitinka šių Taisyklių ar Metodinių reikalavimų ir jie nebuvo patikslinti per šių Taisyklių 111 punkte nurodytą terminą arba nebuvo priimtas tame punkte nurodytas pakartotinis butų ir kitų patalpų savininkų sprendimas, Būsto ir plėtros agentūra priima sprendimą atsisakyti suteikti valstybės paramą. Apie atsisakymą suteikti valstybės paramą projekto administratorius per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo informuojamas raštu, nurodžius sprendimo priėmimo priežastis. Priėmus sprendimą suteikti valstybės paramą, projekto administratoriui per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo išsiunčiamas pranešimas apie priimtą sprendimą suteikti valstybės paramą ir jame pateikiamas kvietimas atvykti sudaryti sutartį dėl valstybės paramos daugiabučiam namui modernizuoti teikimo ir pridedamas sutarties projektas.

Papildyta punktu:

Nr. 549, 2008-05-16, Žin., 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

 

12. Projekto administratorius, gavęs šių Taisyklių 112 punkte nurodytą kvietimą sudaryti sutartį dėl valstybės paramos daugiabučiam namui, per 10 darbo dienų nuo jo gavimo dienos pasirašo su Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra sutartį dėl valstybės paramos daugiabučiam namui modernizuoti teikimo (toliau vadinama – paramos teikimo sutartis). Paramos teikimo sutartis sudaroma pagal Metodiniuose reikalavimuose nustatytą pavyzdinę formą. Paramos teikimo sutartyje nurodomas valstybės paramos dydis, paramos skyrimo sąlygos ir investicijų projekto įgyvendinimo grafikas. Jeigu projekto administratorius iki šiame punkte numatyto termino nepasirašo paramos teikimo sutarties, Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros sprendimas dėl valstybės paramos suteikimo netenka galios.

Punkto pakeitimai:

Nr. 549, 2008-05-16, Žin., 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

 

121. Pagal šių Taisyklių 112 ir 12 punktų nuostatas atrinkus tinkamas finansuoti paraiškas ir priėmus sprendimus suteikti valstybės paramą, Būsto ir urbanistikos plėtros agentūra apskaičiuoja pagal sudarytas valstybės paramos sutartis projektams įgyvendinti skiriamą lėšų sumą ir nustačiusi, kad ši suma mažesnė nei valstybės paramai skirta lėšų suma, nurodyta kvietime dėl likusios valstybės paramos lėšų dalies, šių Taisyklių 10 punkte nustatyta tvarka skelbia naują kvietimą teikti paraiškas valstybės paramai gauti.

Papildyta punktu:

Nr. 549, 2008-05-16, Žin., 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

 

13. Iki rangos darbų pirkimo konkurso (toliau vadinama – konkursas) organizavimo parengtinas statinio techninis projektas rengiamas, jeigu jis numatytas pagal statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2005 „Statinio projektavimas“, patvirtinto aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 (Žin., 2005, Nr. 4-80), reikalavimus. Statinio techninį projektą rengia statinio projektuotojas, kuris parenkamas Metodiniuose reikalavimuose nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 549, 2008-05-16, Žin., 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

 

14. Konkursai vykdomi pagal Metodinius reikalavimus. Konkurso būdu atrinkus statinio statybos rangovą, projekto administratorius pateikia konkurso dokumentus ir konkurso organizavimo ataskaitą Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros peržiūrai. Agentūra per 10 darbo dienų nuo pateiktų dokumentų gavimo dienos įvertina konkurso dokumentų ir konkurso organizavimo ataskaitos atitiktį Metodiniams reikalavimams, taip pat pateiktų dokumentų atitiktį investicijų projekte nurodytiems darbams, priima sprendimą dėl konkurso rezultatų – pritarti konkurso rezultatams arba atsisakyti pritarti jiems (nurodoma atsisakymo priežastis) – ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos apie tai raštu praneša projekto administratoriui. Agentūrai priėmus sprendimą nepritarti konkurso rezultatams, jis turi būti organizuojamas iš naujo.

 

III. INVESTICIJŲ PROJEKTO ENERGINIS EFEKTYVUMAS

 

15. Investicijų projekto energinis efektyvumas išreiškiamas santykiniu dydžiu, kuris parodo planuojamą energijos sąnaudų daugiabučiame name sumažėjimą įgyvendinus investicijų projekte numatytas daugiabučio namo modernizavimo priemones (nustatytas šių Taisyklių priede), palyginti su faktiniu energijos sunaudojimu.

16. Investicijų projekto energinis efektyvumas nustatomas sumuojant atskirų modernizavimo priemonių, nurodytų šių Taisyklių priede, energinio efektyvumo balus. Įgyvendinus investicijų projektą, atliekamas pastato energinio naudingumo sertifikavimas pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymo reikalavimus.

 

IV. VALSTYBĖS PARAMOS TEIKIMAS

 

17. Valstybės parama teikiama modernizuoti daugiabučius namus, pastatytus pagal statybos leidimus, išduotus iki 1993 metų. Prie valstybės remiamų daugiabučių namų modernizavimo priemonių (toliau vadinama – valstybės remiamos priemonės) priskiriamos priemonės, nurodytos šių Taisyklių priede. Valstybės parama neteikiama investicijų daliai, tenkančiai negyvenamosioms (prekybos, administracinės, viešojo maitinimo ir kitos paskirties) patalpoms, taip pat juridiniams asmenims nuosavybės teise priklausančioms gyvenamosioms patalpoms, išskyrus gyvenamąsias patalpas, kurias nuosavybės ar patikėjimo teise valdo, naudoja ar disponuoja jomis valstybės institucijos ir savivaldybės.

Punkto pakeitimai:

Nr. 549, 2008-05-16, Žin., 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

 

18. Apskaičiuojant valstybės paramos dydį, iš investicijų sumos atimama savivaldybės suteiktos paramos dalis, tenkanti valstybės remiamoms priemonėms įgyvendinti. Jeigu investicijų projektai parengti pagal savivaldybių patvirtintas gyvenamųjų rajonų (kvartalų) modernizavimo programas, valstybės parama investicijų projektams įgyvendinti teikiama, jeigu jie atitinka šiose Taisyklėse nustatytus reikalavimus. Projektų atitiktį šiose Taisyklėse nustatytiems reikalavimams nustato Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra.

19. Valstybės parama investicijų projektams įgyvendinti teikiama šiais būdais:

19.1. apmokant investicijų projekto įgyvendinimo išlaidas, tenkančias nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims, nuo visos investicijų projekto sumos:

19.1.1. jiems tenkantį pradinį įnašą, tačiau ne daugiau kaip 10 procentų;

19.1.2. ir kredito draudimo įmoką;

19.1.3. ir kreditą ar jo dalį ir palūkanas ar jų dalį, kuri apskaičiuojama pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 9 straipsnį;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 549, 2008-05-16, Žin., 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

 

19.2. apmokant investicijų projekto įgyvendinimo išlaidų dalį, tenkančią valstybės remiamoms priemonėms, nurodytoms šių Taisyklių priede (neįskaičiuojant šių Taisyklių 19.1 punkte nurodytos valstybės paramos), atsižvelgiant į investicijų projekto energinį efektyvumą:

19.2.1. investicijų projektams, kurių energinis efektyvumas yra ne mažesnis kaip 10 balų ir mažesnis kaip 15 balų, apmokama nuo 0 iki 15 procentų valstybės remiamų priemonių investicijų sumos;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 197, 2009-03-04, Žin., 2009, Nr. 34-1292 (2009-03-28), i. k. 1091100NUTA00000197

 

19.2.2. investicijų projektams, kurių energinis efektyvumas yra ne mažesnis kaip 15 balų ir mažesnis kaip 30 balų, apmokama nuo 15 iki 30 procentų valstybės remiamų priemonių investicijų sumos;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 197, 2009-03-04, Žin., 2009, Nr. 34-1292 (2009-03-28), i. k. 1091100NUTA00000197

 

19.2.3. investicijų projektams, kurių energinis efektyvumas yra ne mažesnis kaip 30 balų ir būtinas visų išorės sienų apšiltinimas, apmokama nuo 30 iki 50 procentų valstybės remiamų priemonių investicijų sumos.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 197, 2009-03-04, Žin., 2009, Nr. 34-1292 (2009-03-28), i. k. 1091100NUTA00000197

 

20. Atlikus rangos darbus ir kitus veiksmus, nurodytus Metodiniuose reikalavimuose, projekto administratorius pateikia Metodiniuose reikalavimuose nustatytos formos prašymą dėl valstybės paramos įgyvendintam investicijų projektui suteikimo. Kartu su prašymu pateikiami šių Taisyklių nustatyta tvarka jose ir Metodiniuose reikalavimuose nurodyti dokumentai.

21. Pradinis įnašas, tenkantis nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims, kompensuojamas pateikus pradinio įnašo panaudojimo finansinius dokumentus ar jų kopijas ir pradinio įnašo, tenkančio nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims, dydžio apskaičiavimą, patvirtintą projekto administratoriaus parašu (kai projekto administratorius yra juridinis asmuo, apskaičiavimas tvirtinamas juridinio asmens vadovo parašu ir juridinio asmens antspaudu, jeigu juridinis asmuo privalo jį turėti). Pradinio įnašo lėšomis už atliktus darbus gali būti mokama dalimis per visą investicijų projekto įgyvendinimo laiką.

22. Kredito draudimo įmokos dalis, tenkanti nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims, kompensuojama projekto administratoriui pateikus kredito draudimo paslaugas ar paskolų garantijas teikiančios įmonės (organizacijos) (toliau vadinama – draudikas) išduotą draudimo liudijimo (poliso) kopiją, draudimo sutartyje nustatyto dydžio kredito draudimo įmokos sumokėjimą patvirtinančio dokumento kopiją ir kredito draudimo įmokos, tenkančios nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims, dydžio apskaičiavimą, patvirtintą projekto administratoriaus parašu (kai projekto administratorius yra juridinis asmuo, apskaičiavimas tvirtinamas juridinio asmens vadovo parašu ir juridinio asmens antspaudu, jeigu juridinis asmuo privalo jį turėti). Jeigu kredito draudimo įmoka pagal kredito draudimo sutartį yra nevienkartinė (jeigu mokama kasmet iki draudimo sutarties termino pabaigos), duomenys apie nepasiturinčias šeimas ir vienus gyvenančius asmenis ir jų teisę į būsto šildymo išlaidų, išlaidų šaltam ir karštam vandeniui kompensacijas ir jiems tenkančios kredito draudimo įmokos apskaičiavimas tikslinami kasmet, pateikiant nepasiturinčių šeimų ir vienų gyvenančių asmenų sąrašą su savivaldybės vykdomosios institucijos išduotomis pažymomis apie jų teisę į būsto šildymo išlaidų, išlaidų šaltam ir karštam vandeniui kompensacijas.

23. Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra, gavusi valstybės paramai pagrįsti būtinus dokumentus, nurodytus šių Taisyklių 20–22 punktuose, Metodiniuose reikalavimuose nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 10 darbo dienų priima ir pateikia projekto administratoriui sprendimą dėl teiktinos valstybės paramos dydžio arba projekto administratorių raštu informuoja apie būtinumą patikslinti apskaičiuotą valstybės paramos dydį ir (ar) pateikti papildomus dokumentus, būtinus apskaičiuotos valstybės paramos dydžiui pagrįsti, arba priima ir pateikia projekto administratoriui motyvuotą sprendimą atsisakyti pervesti lėšas. Lėšos pervedamos į projekto administratoriaus nurodytą sąskaitą.

24. Dėl valstybės paramos, kai ji teikiama šių Taisyklių 19.1.3 punkte nurodytu būdu, suteikimo projekto administratorius kreipiasi į savivaldybės vykdomąją instituciją, kartu pateikdamas Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros išduotą pažymą, patvirtinančią, kad butų ir kitų patalpų savininkai įgyvendina šių Taisyklių reikalavimus atitinkantį investicijų projektą, ir banko ar kitos kredito įstaigos išduotą pažymą, patvirtinančią, kad butų ir kitų patalpų savininkai, įgyvendindami investicijų projektą, pasinaudojo banko ar kitos kredito įstaigos kreditu.

25. Jeigu atskleidžiama, kad projekto administratorius pateikė klaidingus duomenis paramos dydžiui nustatyti, arba paaiškėja kitos aplinkybės, dėl kurių buvo išmokėta per didelė valstybės paramos suma, Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra priima sprendimą dėl permokėtų lėšų grąžinimo. Apie tai ji raštu praneša projekto administratoriui. Projekto administratorius privalo ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pranešimo gavimo dienos atlyginti nuostolius, pervesdamas Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros sprendime dėl permokėtų lėšų grąžinimo nurodytą sumą į sąskaitą, nurodytą šios agentūros pranešime. Per nustatytą terminą negrąžinus permokėtos sumos, ji iš projekto administratoriaus išieškoma Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

26. Neteko galios nuo 2008-06-15

Punkto naikinimas:

Nr. 549, 2008-05-16, Žin. 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

 

27. Pagal šias Taisykles priimti sprendimai gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

Papildyta priedu:

Nr. 243, 2008-03-05, Žin., 2008, Nr. 36-1282 (2008-03-29), i. k. 1081100NUTA00000243

 

 


 

Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisyklių

priedas

 

DAUGIABUČIŲ NAMŲ VALSTYBĖS REMIAMŲ MODERNIZAVIMO PRIEMONIŲ ENERGINIO EFEKTYVUMO RODIKLIAI

 

Eil. Nr.

Modernizavimo priemonė

Energinis efektyvumas (balais)

1.

Šildymo ir karšto vandens sistemų pertvarkymas:

 

1.1.

pastato šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimas ir (ar) rekonstravimas, įskaitant šilumos įrenginių modernizavimą ir (ar) rekonstravimą butuose (šilumos reguliavimo ir apskaitos prietaisų, kitų priemonių, būtinų sistemos efektyvumui padidinti, įrengimas, įskaitant dalį anksčiau įgyvendintų priemonių

12

1.2.

tik šilumos punkto ar katilinės (individualių katilų) modernizavimas ir (ar) rekonstravimas

8

2.

Langų keitimas:

 

2.1.

langų keitimas (jeigu keičiama arba pakeista ne mažiau kaip 80 % langų)

15

2.2.

langų keitimas (jeigu keičiama arba pakeista mažiau kaip 80 %, tačiau ne mažiau kaip 50 %langų)

8

2.3.

Neteko galios nuo 2008-06-15

3

3.

Balkonų (lodžijų) įstiklinimas pagal bendrą projektą stiklinant visus projekte numatytus balkonus (lodžijas)

3

4.

Stogų rekonstravimas juos papildomai apšiltinant, įskaitant naujų apšiltintų šlaitinių stogų įrengimą (išskyrus patalpų pastogėje įrengimą)

5

5.

Fasadinių sienų apšiltinimas:

5.1.

visų išorės sienų apšiltinimas

16

5.2.

galinių išorės sienų apšiltinimas

10

 

Pastaba. Energinio efektyvumo rodikliai priimti įvertinus techninius normatyvus ir duomenis, pateiktus:

respublikinėse statybos normose RSN 156-94 „Statybinė klimatologija“, patvirtintose Statybos ir urbanistikos ministerijos 1994 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. 76 (Žin., 1994, Nr. 24-394);

leidinyje „Vadovas energijos konsultantams“, 2000, užsakovas – viešoji įstaiga Būsto ir urbanistikos plėtros fondas;

statybos techniniame reglamente STR 2.09.04:2002 „Pastato šildymo sistemos galia. Energijos sąnaudos šildymui“, patvirtintame aplinkos ministro 2002 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. 552 (Žin., 2002, Nr. 118-5326);

statybos techniniame reglamente STR 2.01.03:2003 „Statybinių medžiagų ir gaminių šiluminių techninių dydžių deklaruojamosios ir projektinės vertės“, patvirtintame aplinkos ministro 2003 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. 372 (Žin., 2003, Nr. 80-3670);

statybos techniniame reglamente STR 2.05.01:2005 „Pastatų atitvarų šiluminė technika“, patvirtintame aplinkos ministro 2005 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. D1-156 (Žin., 2005, Nr. 100-3733);

statybos techniniame reglamente STR 2.09.02:2005 „Šildymas, vėdinimas ir oro kondicionavimas“, patvirtintame aplinkos ministro 2005 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. D1-289 (Žin., 2005, Nr. 75-2729).

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 549, 2008-05-16, Žin., 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 686, 2005-06-21, Žin., 2005, Nr. 78-2839 (2005-06-23), i. k. 1051100NUTA00000686

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimo Nr. 1213 "Dėl Daugiabučių namų modernizavimo finansavimo programos" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 243, 2008-03-05, Žin., 2008, Nr. 36-1282 (2008-03-29), i. k. 1081100NUTA00000243

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimo Nr. 1213 "Dėl Daugiabučių namų modernizavimo programos" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 549, 2008-05-16, Žin., 2008, Nr. 68-2590 (2008-06-14), i. k. 1081100NUTA00000549

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimo Nr. 1213 "Dėl Daugiabučių namų modernizavimo programos ir Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 197, 2009-03-04, Žin., 2009, Nr. 34-1292 (2009-03-28), i. k. 1091100NUTA00000197

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimo Nr. 1213 "Dėl Daugiabučių namų modernizavimo programos ir Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1119, 2009-08-26, Žin., 2009, Nr. 112-4776 (2009-09-19), i. k. 1091100NUTA00001119

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimo Nr. 1213 "Dėl Daugiabučių namų modernizavimo programos ir Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo