Suvestinė redakcija nuo 2010-06-20 iki 2012-05-05

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 26-1066, i. k. 1032210ISAK00003-79

 

Nauja redakcija nuo 2010-06-20:

Nr. 3-370, 2010-06-11, Žin. 2010, Nr. 71-3605 (2010-06-19), i. k. 1102210ISAK0003-370

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

ĮSAKYMAS

 

DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO ĮVYKIŲ, KATASTROFŲ IR RIKTŲ TYRIMO IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2003 m. vasario 20 d. Nr. 3-79

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2010, Nr. 12-557) 26 straipsnio 3 dalimi ir įgyvendindamas 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/49/EB dėl saugos Bendrijos geležinkeliuose ir iš dalies pakeičiančią Tarybos direktyvą 95/18/EB dėl geležinkelio įmonių licencijavimo bei Direktyvą 2001/14/EB dėl geležinkelio infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo (Saugos geležinkeliuose direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 8 tomas, p. 227), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2008/110/EB (OL 2008 L 345, p. 62):

1. Tvirtinu Geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatus (pridedama).

2. Nustatau, kad Geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatai įsigalioja 2010 m. liepos 1 d.

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2003 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 3-79

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2010 m. birželio 11 d. įsakymo Nr. 3-370 redakcija)

 

GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO ĮVYKIŲ, KATASTROFŲ IR RIKTŲ TYRIMO IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato geležinkelių transporto eismo įvykių (toliau – eismo įvykiai), katastrofų ir riktų tyrimo, padarinių likvidavimo tvarką, eismo įvykių, katastrofų ir riktų apskaitą, eismo įvykių, katastrofų ir riktų ataskaitų rengimo tvarką, geležinkelių infrastruktūros valdytojų, geležinkelio įmonių (vežėjų), taip pat katastrofų tyrimų vadovo pareigas ir teises.

2. Šie Nuostatai taikomi visoms geležinkelio įmonėms (vežėjams), geležinkelių infrastruktūros valdytojams ir kitiems asmenims, susijusiems su eismo įvykiu, katastrofa ir riktu.

3. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:

Eismo saugos rekomendacija – katastrofų tyrimų vadovo pasiūlymas, pateiktas eismo saugos institucijai ar šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka valstybės įstaigoms bei institucijoms arba kitoms valstybėms, kitiems asmenims remiantis eismo įvykio tyrimo metu gauta informacija ir skirtas užtikrinti eismo įvykių prevenciją.

Specialiosios tarnybos – tarnybos (policijos, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo, greitosios medicinos pagalbos, aplinkos apsaugos, civilinės saugos, dujų, elektros tinklų ir kt.), kurios gali būti pasitelktos eismo įvykių, katastrofų ir riktų padariniams likviduoti.

4. Kitos šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžta Geležinkelių transporto kodekse (Žin., 2004, Nr. 72-2489; 2006, Nr. 72-2672), Geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2010, Nr. 12-557) ir kituose teisės aktuose.

 

II. PIRMINIO PRANEŠIMO APIE EISMO ĮVYKĮ, KATASTROFĄ AR RIKTĄ PATEIKIMO TVARKA IR PIRMINIAI VEIKSMAI

 

5. Asmenys, susiję su geležinkelių transporto eismo įvykiu, katastrofa ar riktu arba juos matę, informuoja apie tai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoją (toliau – geležinkelių infrastruktūros valdytojas), specialiąsias tarnybas, o kai eismo įvykis, katastrofa ar riktas įvyksta privažiuojamuosiuose geležinkelio keliuose – šių privažiuojamųjų geležinkelio kelių savininkus arba naudotojus. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas, įvykus eismo įvykiui ar katastrofai, nedelsdamas, įvykus riktui – ne vėliau kaip per 24 valandas informuoja apie tai Valstybinę geležinkelio inspekciją prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) ir kaip galima greičiau (nedelsiant) pateikia pirminį pranešimą apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą (1 priedas).

6. Jeigu eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietoje yra pavojingų krovinių arba čia esančių vagonų, konteinerių ar kitų pakuočių būklė tokia, kad likviduojant eismo įvykio, katastrofos ar rikto padarinius pavojingi kroviniai gali sukelti pavojų aplinkai, visuomenės sveikatai, arba yra žuvusių ar sužeistų žmonių, infrastruktūros valdytojas privalo apie tai pranešti specialiosioms tarnyboms.

7. Inspekcija, gavusi pranešimą apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą, informuoja apie tai katastrofų tyrimų vadovą.

 

III. EISMO ĮVYKIŲ, KATASTROFŲ IR RIKTŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMAS

 

8. Eismo įvykių, katastrofų ir riktų padarinių likvidavimą organizuoja geležinkelių infrastruktūros valdytojas, kurio geležinkelių infrastruktūroje įvyko katastrofa, eismo įvykis ar riktas.

9. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas, siekdamas pašalinti eismo įvykio, katastrofos ar rikto pasekmes:

9.1. skiria asmenį, atsakingą už atkuriamuosius darbus;

9.2. aptveria eismo įvykio, katastrofos ar rikto padarinių likvidavimo darbų vietą;

9.3. eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietoje užtikrina saugų geležinkelių transporto eismą.

10. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir geležinkelio įmonė (vežėjas) privalo skirti specialistus apžiūrėti vagonus, krovinį, patikrinti, ar taisyklingai pakrauti ir įtvirtinti kroviniai, organizuoti krovinių apsaugą bei atlikti kitus būtinus veiksmus, kad būtų likviduoti eismo įvykio, katastrofos ar rikto padariniai.

 

IV. IŠVADŲ, NUOMONIŲ IR VERSIJŲ PATEIKIMAS.

EISMO ĮVYKIŲ, KATASTROFŲ IR RIKTŲ TYRIMAS

 

11. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas šių Nuostatų nustatyta tvarka renka medžiagą apie eismo įvykius, katastrofas ir šiuos riktus:

11.1. geležinkelių riedmenys pravažiuoja draudžiamąjį signalą arba riboženklį, išskyrus leistinus atvejus, numatytus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro tvirtinamose Geležinkelių eismo taisyklėse;

11.2. lūžta aširačio ašis, ašies kakliukas, ratas, vežimėlio šoninė, viršlinginė sija;

11.3. signalizacijos įrenginiai signalizuoja klaidingai (vietoj draudžiamojo – leidžiamasis);

11.4. atlenkiamos iešmų smailės ar slankioji kryžmės šerdis;

11.5. lūžta bėgis, išmetama (bėgių) vėžė arba nutrūksta bėgių sandūra.

12. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas medžiagai rinkti privalo kviesti susijusių su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu geležinkelio įmonių (vežėjų) atstovus ir kitus asmenis, susijusius su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu.

13. Jeigu įtariama, kad eismo įvykis, katastrofa ar riktas įvyko dėl projektavimo, gamybos, statybos, montavimo ir remonto darbų defektų, geležinkelių infrastruktūros valdytojas privalo kviesti šiuos darbus atlikusių asmenų atstovus ir gauti jų paaiškinimus.

14. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas, rinkdamas medžiagą, turi teisę pakviesti kitus ekspertus ir specialistus.

15. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas per 10 darbo dienų po eismo įvykio, katastrofos ar rikto surašo geležinkelių transporto eismo įvykio, katastrofos ir rikto aktą (toliau – aktas) (2 priedas) ir perduoda jį Inspekcijai. Aktą turi pasirašyti geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir vežėjo atstovai.

16. Akte nurodyti duomenys turi būti pagrįsti prie akto pridedamais dokumentais, vaizdine ir garsine medžiaga. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas atsako už pateiktų duomenų teisingumą, pagrįstumą ir akto surašymą laiku.

17. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo akto surašymo pateikia jį ir prie jo pridedamą medžiagą Inspekcijai.

18. Inspekcija, išnagrinėjusi pateiktą aktą ir prie jo pridedamą medžiagą, atlieka tyrimą, nustato kaltus asmenis ir pagal savo kompetenciją traukia juos atsakomybėn. Inspekcija gali pareikalauti visų su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijusių asmenų pateikti papildomą tyrimui reikalingą informaciją ir dokumentus.

19. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas atsako už surinktų įrodymų, daiktų, dokumentų ar priemonių, reikalingų eismo įvykių, katastrofų ar riktų priežastims nustatyti, išsaugojimą iki šių įvykių tyrimo pabaigos.

20. Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susiję geležinkelių infrastruktūros valdytojai, geležinkelio įmonės (vežėjai), nukentėję fiziniai asmenys, asmenys, turintys giminystės ryšių su eismo įvykyje, katastrofoje ar rikte nukentėjusiais asmenimis, sugadinto turto savininkai, specialiųjų tarnybų, draudikų ir geležinkelių transporto paslaugų vartotojų atstovai turi teisę:

20.1. gauti informaciją apie eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimą ir jo rezultatus;

20.2. pareikšti nuomonę dėl eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimo;

20.3. pateikti skundus dėl eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimo.

21. Informacija apie eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimą ir jo rezultatus skelbiama Inspekcijos interneto svetainėje.

 

V. KATASTROFŲ TYRIMŲ VADOVO TEISĖS IR PAREIGOS

 

22. Katastrofas tiria Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro paskirtas katastrofų tyrimų vadovas, siekdamas pagerinti eismo saugą ir užtikrinti eismo įvykių, katastrofų ar riktų prevenciją, atlieka įvykių, susijusių su pavojingų krovinių vežimu geležinkelių transportu ir sukėlusių sunkias pasekmes, ekspertizę. Katastrofų tyrimų vadovas gali tirti ir eismo įvykius bei riktus (taip pat posistemių ar sąveikos sudedamųjų dalių techninius gedimus), kurie esant kitoms sąlygoms galėjo sukelti katastrofas. Šiuo tyrimu nesiekiama nustatyti kieno nors kaltės ar atsakomybės. Katastrofų tyrimų vadovas, tirdamas eismo įvykius, katastrofas ar riktus, vadovaujasi Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymu, šiais Nuostatais, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro patvirtintais Katastrofų tyrimų vadovo nuostatais ir kitais teisės aktais. Katastrofų tyrimų vadovo atliekamas tyrimas nesusijęs su teisminiu tyrimu.

23. Katastrofų tyrimų vadovas, gavęs pranešimą apie eismo įvykį ar riktą ir nustatęs, kad eismo įvykis ar riktas neturi katastrofos požymių, tačiau esant kitokioms sąlygoms būtų sukėlęs katastrofą, per 7 dienas nuo pranešimo gavimo gali pats nuspręsti pradėti eismo įvykio ar rikto tyrimą, atsižvelgdamas į:

23.1. eismo įvykio ar rikto rimtumą;

23.2. tai, kad eismo įvykis ar riktas turėjo įtakos kitiems eismo įvykiams ar riktams atsirasti;

23.3. eismo įvykio ar rikto poveikį Europos Sąjungos geležinkelių transporto eismo saugai; geležinkelių infrastruktūros valdytojų, geležinkelio įmonių (vežėjų), eismo saugos institucijų ar kitų Europos Sąjungos valstybių prašymus.

24. Katastrofų tyrimų vadovas, priėmęs sprendimą atlikti eismo įvykio ar rikto tyrimą, nedelsdamas informuoja apie tai geležinkelių infrastruktūros valdytoją, geležinkelio įmones (vežėjus), susijusias su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu, ir Inspekciją.

25. Katastrofų tyrimų vadovas nustato šių įvykių tyrimo apimtį, atsižvelgdamas į tyrimo tikslus ir siekius gerinti geležinkelių transporto eismo saugą.

26. Katastrofų tyrimų vadovas ne vėliau kaip po 7 kalendorinių dienų nuo sprendimo atlikti įvykio tyrimą priėmimo apie tai praneša Europos geležinkelių agentūrai (Bendrijos geležinkelių transporto eismo saugos ir sąveikos agentūrai). Pranešime turi būti nurodyta įvykio data, laikas ir vieta, įvykio rūšis ir pasekmės, susijusios su mirties atvejais, sužalojimais ir materialine žala.

27. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) turi teikti pagalbą katastrofų tyrimų vadovui, būtiną jo uždaviniams įgyvendinti.

28. Katastrofų tyrimų vadovas, atlikdamas eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimą, turi teisę:

28.1. apžiūrėti eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietą, su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijusius geležinkelių riedmenis, geležinkelių infrastruktūrą, traukinių eismo valdymo, kontrolės ir signalizacijos prietaisus;

28.2. sudaryti daiktinių įrodymų sąrašą ir paimti nuolaužas, geležinkelių infrastruktūros prietaisus ar komponentus apžiūrai ar analizei atlikti;

28.3. suderinęs su teisėsaugos institucijomis ir geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) vadovais, apžiūrėti ir naudotis traukinyje ir geležinkelių infrastruktūros valdytojo patalpose esančiais įrašymo prietaisais bei aparatūra, skirta pranešimams žodžiu įrašyti ir traukinio valdymo, signalizacijos, traukinių eismo valdymo ir kontrolės sistemos veiklai registruoti;

28.4. suderinęs su teisėsaugos institucijomis, susipažinti su žuvusiųjų kūnų apžiūros rezultatais;

28.5. suderinęs su teisėsaugos institucijomis, susipažinti su fizinių asmenų, susijusių su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu, apklausos rezultatais;

28.6. apklausti į eismo įvykį, katastrofą ar riktą patekusius fizinius asmenis ir kitus liudininkus;

28.7. susipažinti su bet kokia geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonių (vežėjų), susijusių su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu, ir Inspekcijos turima informacija ar įrašais;

28.8. gavęs eismo įvykio, katastrofos ar rikto tarnybinio tyrimo bylą ir nustatęs, kad joje yra ne visi katastrofų tyrimų vadovo ataskaitai parengti būtini duomenys, reikalauti iš geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) trūkstamų duomenų;

28.9. kreiptis į Lietuvos kompetentingas institucijas ar ekspertus bei specialistus;

28.10. prašyti kitų Europos Sąjungos eismo įvykių tyrimo įstaigų ar Europos geležinkelių agentūros (Bendrijos geležinkelių transporto eismo saugos ir sąveikos agentūros) pagalbos atliekant eismo įvykių, katastrofų ar riktų apžiūras, analizes ar vertinimus.

29. Katastrofų tyrimų vadovas, atlikdamas eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimą, privalo:

29.1. objektyviai atlikti eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimą;

29.2. teisingai įforminti eismo įvykio, katastrofos ar rikto dokumentus;

29.3. atlikti eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietos apžiūrą per kuo trumpesnį laiką, kad geležinkelių infrastruktūros valdytojas galėtų atnaujinti geležinkelių transporto eismą;

29.4. šių nuostatų 20 punkte išvardytų asmenų prašymu pateikti katastrofų tyrimų vadovo eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimo ataskaitos kopiją.

30. Katastrofų tyrimų vadovas turi ir kitų šiuose Nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatytų teisių bei pareigų.

 

VI. KATASTROFŲ TYRIMŲ VADOVO ATASKAITOS

 

31. Katastrofų tyrimų vadovas, atlikęs eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimą, ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo eismo įvykio, katastrofos ar rikto dienos parengia katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimo ataskaitą ir ją paskelbia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos interneto puslapyje www.transp.lt.

Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje turi būti:

31.1. eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimo ataskaitos santrauka, kurioje išdėstomi tyrimo tikslai, trumpai apibūdinamas eismo įvykis, katastrofa ar riktas, kada ir kur jie įvyko, nurodomos eismo įvykio, katastrofos ar rikto pasekmės, tiesioginės priežastys, kiti veiksniai ir tyrimo metu nustatytos netiesioginės priežastys. Taip pat santraukoje nurodomos pagrindinės rekomendacijos ir kam skirta ši ataskaita;

31.2. nurodyti tiesioginiai faktai apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą:

31.2.1. eismo įvykis, katastrofa ar riktas:

31.2.1.1. eismo įvykio, katastrofos ar rikto data, tikslus laikas ir vieta;

31.2.1.2. eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietos apibūdinimas;

31.2.1.3. informacija apie sprendimą atlikti eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimą, tyrimo eigą;

31.2.2. eismo įvykio, katastrofos ar rikto aplinkybės:

31.2.2.1. į eismo įvykį, katastrofą ar riktą patekę fiziniai asmenys ir liudininkai;

31.2.2.2. į eismo įvykį, katastrofą ar riktą patekusių traukinių duomenys, taip pat geležinkelių riedmenų registracijos numeriai;

31.2.2.3. geležinkelių infrastruktūros ir signalizacijos sistemos apibūdinimas (bėgių rūšys, iešmai, blokavimai, signalai, traukinių apsaugos sistemos);

31.2.2.4. ryšio priemonės;

31.2.2.5. eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietoje ar netoli jos atlikti darbai;

31.2.2.6. specialiųjų tarnybų iškvietimo priežastys ir jų veiksmai;

31.2.3. mirties atvejai, sužalojimai ir materialinė žala:

31.2.3.1. eismo įvykyje, katastrofoje ar rikte nukentėję fiziniai asmenys;

31.2.3.2. duomenys apie eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu sugadintus krovinius, bagažą ir kitą turtą;

31.2.3.3. duomenys apie įvykio metu sugadintus geležinkelių riedmenis, geležinkelių infrastruktūrą ir žalą aplinkai;

31.2.4. išorinės aplinkybės (oro sąlygos ir geografinės koordinatės);

31.3. tyrimo faktų aprašymas ir apklausos:

31.3.1. asmenų, susijusių su geležinkelių transporto eismu, ir liudininkų parodymų santrauka;

31.3.2. informacija apie eismo saugos valdymo sistemą:

31.3.2.1. organizacinės sistemos bei pavaldumo ir atskaitomybės aprašymas;

31.3.2.2. informacija apie reikalavimus darbuotojams, susijusiems su geležinkelių transporto eismu, ir jų vykdymą;

31.3.2.3. vidinių patikrinimų ir auditų atlikimo tvarka ir jų rezultatų aprašymas;

31.3.2.4. įvairių geležinkelių infrastruktūroje veikiančių subjektų sąveika;

31.3.3. su eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimu susiję Europos Sąjungos ir nacionaliniai teisės aktai;

31.3.4. geležinkelių riedmenų ir techninės įrangos funkcionavimas:

31.3.4.1. signalizacijos ir kontrolės komandų sistemos aprašymas, įskaitant įrašus iš automatinių duomenų įrašymo prietaisų;

31.3.4.2. geležinkelių infrastruktūros aprašymas;

31.3.4.3. ryšio įrangos aprašymas;

31.3.4.4. geležinkelių riedmenų aprašymas, įskaitant įrašus iš automatinių duomenų įrašymo prietaisų;

31.3.5. eksploatuojamos geležinkelių sistemos dokumentacija apie:

31.3.5.1. priemones, kurių ėmėsi darbuotojai, susiję su geležinkelių transporto eismu, eismui kontroliuoti ir signalams siųsti;

31.3.5.2. pasikeitimą žodinėmis žinutėmis, susijusiomis su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu, taip pat dokumentuoti įrašai;

31.3.5.3. priemones, kurių buvo imtasi siekiant apsaugoti ir išlaikyti saugią įvykio vietą;

31.3.6. žmogaus, įrenginio ir organizacijos sąveikos aprašymas:

31.3.6.1. informacija apie į eismo įvykį, katastrofą ar riktą patekusio darbuotojo, kurio darbas susijęs su geležinkelių transporto eismu, darbo laiką;

31.3.6.2. duomenys apie sveikatos ir asmeninio pobūdžio aplinkybes (taip pat fizinis ar psichologinis stresas), turėjusias įtakos įvykiui;

31.3.6.3. duomenys apie naudojamos įrangos ypatumus, darančius įtaką žmogaus ir įrangos sąveikai;

31.3.7. informacija apie anksčiau buvusius panašaus pobūdžio eismo įvykius, katastrofas ar riktus;

31.4. analizė ir išvados:

31.4.1. galutinė ataskaita, kurioje pateikiama eismo įvykio, katastrofos ar rikto seka, taip pat faktais grindžiamų išvadų dėl eismo įvykio, katastrofos ar rikto nustatymas;

31.4.2. faktų analizė, siekiant padaryti išvadas apie eismo įvykio, katastrofos ar rikto priežastis ir specialiųjų tarnybų veiklą;

31.4.3. tiesioginių eismo įvykio, katastrofos ar rikto priežasčių, taip pat jam įtakos turėjusių veiksnių, susijusių su veiksmais, kurių ėmėsi įvykyje dalyvavę asmenys, arba geležinkelių riedmenų ar techninės įrangos būklės aprašymas;

31.4.4. netiesioginių priežasčių, susijusių su darbuotojų, kurių darbas susijęs su geležinkelių transporto eismu, įgūdžiais, darbo procedūromis ir eksploatavimu, aprašymas;

31.4.5. pagrindinės priežastys, susijusios su eismo saugos valdymo sistemos taikymu;

31.4.6. kitos pastabos;

31.5. duomenys apie priemones, kurių jau buvo imtasi ar kurios buvo patvirtintos kaip eismo įvykio, katastrofos ar rikto pasekmė;

31.6. katastrofų tyrimų vadovo pasiūlymas, pateiktas eismo saugos institucijai ar šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka viešiesiems ir privatiems juridiniams asmenims arba kitoms valstybėms, fiziniams asmenims remiantis eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimo metu gauta informacija ir skirtas įvykių prevencijai (toliau – eismo saugos rekomendacija) užtikrinti.

32. Katastrofų tyrimų vadovas ataskaitos kopijas nusiunčia Inspekcijai, kitiems viešiesiems ir privatiems juridiniams asmenims, kuriems skirtos katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos, ir asmenims, pateikusiems prašymus gauti katastrofų tyrimų vadovo ataskaitą.

33. Draudžiama katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje nurodyti liudijusių, nukentėjusių eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu ar teikusių parodymus asmenų duomenis, pagal kuriuos būtų galima nustatyti jų tapatybę.

34. Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos nėra skirtos nustatyti kaltus asmenis arba patraukti juos atsakomybėn.

35. Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos skirtos Inspekcijai ir, atsižvelgiant į konkrečias rekomendacijas, kitiems Europos Sąjungos valstybių narių asmenims.

36. Inspekcija ir kiti asmenys, kuriems buvo skirtos eismo saugos rekomendacijos, iki kiekvienų metų birželio 30 d. pateikia katastrofų tyrimų vadovui ataskaitas, kuriose nurodo, kokių priemonių buvo imtasi arba planuojama imtis pagal eismo saugos rekomendacijas.

37. Kasmet, ne vėliau kaip iki rugsėjo 30 d., katastrofų tyrimų vadovas paskelbia metinę katastrofų tyrimų vadovo ataskaitą, kurioje nurodo praėjusiais metais atliktus eismo įvykių, katastrofų ar riktų tyrimus, išleistas eismo saugos rekomendacijas ir veiksmus, kurių buvo imtasi vadovaujantis anksčiau išleistomis eismo saugos rekomendacijomis.

38. Katastrofų tyrimų vadovas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo šių ataskaitų paskelbimo dienos nusiunčia Europos geležinkelių agentūrai (Bendrijos geležinkelių transporto eismo saugos ir sąveikos agentūrai) katastrofų tyrimų vadovo ataskaitos ir jo metinės ataskaitos kopijas.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39. Katastrofų tyrimų vadovas, siekdamas sukurti bendrus tyrimo metodus, nustatyti bendrus paskesnių eismo saugos rekomendacijų principus bei suderinti juos su mokslo ir technikos pažangos raida, keičiasi savo nuomone ir dalijasi patirtimi dėl eismo įvykių, katastrofų ir riktų įvykių tyrimų su kitomis Europos Sąjungos tyrimo komisijomis ar kompetentingomis institucijomis.

40. Katastrofų tyrimų vadovas gali tirti kitus nei eismo įvykiai, katastrofos ar riktai atvejus geležinkelių transporte tiek, kiek tai nekelia grėsmės jo nepriklausomumui.

41. Visų Lietuvos Respublikoje įvykusių eismo įvykių, katastrofų ar riktų apskaitą tvarko Inspekcija.

42. Eismo įvykių, katastrofų ar riktų tyrimo medžiaga saugoma teisės aktų nustatyta tvarka.

43. Katastrofų tyrimų vadovo ir Inspekcijos priimti sprendimai gali būti apskųsti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

44. Asmenys, žinoję apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą ir nepranešę apie šį faktą šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka, arba asmenys, trukdę atlikti tyrimą, atsisakę pateikti reikalingus įrašus, informaciją ir dokumentus arba slėpę, pakeitę ar sunaikinę juos, atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

45. Už šiuose Nuostatuose nustatytų reikalavimų nesilaikymą asmenys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 3-97, 2008-03-28, Žin., 2008, Nr. 38-1415 (2008-04-03), i. k. 1082210ISAK00003-97

 


Geležinkelių transporto eismo įvykių,

katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių

likvidavimo nuostatų

1 priedas

 

PIRMINIS PRANEŠIMAS APIE EISMO ĮVYKĮ, KATASTROFĄ AR RIKTĄ

Eismo įvykio, katastrofos ar rikto data ir laikas (val. min.)

 

Eismo įvykio, katastrofos ar rikto vieta (stotis, tarpstotis, km, pk., privažiuojamasis kelias)

 

Geležinkelio įmonė (vežėjas)

 

Geležinkelių infrastruktūros valdytojas

 

Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijęs manevrinis sąstatas ar traukinys (Nr. ir rūšis)

 

Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijęs traukos riedmuo (Nr., serija ir tipas)

 

Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijusio traukinio mašinisto vardas, pavardė, mobilusis telefonas

 

Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijusio manevrinio sąstato ar traukinio vagonų skaičius, iš jų su pavojingais kroviniais

 

Dėl eismo įvykio, katastrofos ar rikto užlaikyti traukiniai (skaičius, numeriai, rūšys ir užlaikymo trukmė)

 

Eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu sužaloti asmenys (skaičius, vardai, pavardės, amžius, lytis)

 

Eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu žuvę asmenys (skaičius, vardai, pavardės, amžius, lytis)

 

Eismo įvykio, katastrofos ar rikto trumpas aprašymas

 

Atsakingas už pranešimą apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą asmuo (vardas, pavardė, mobilusis telefonas)

 

 

_________________


Geležinkelių transporto eismo įvykių,

katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių

likvidavimo nuostatų

2 priedas

 

 

GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO ________________________

 

(eismo įvykio, katastrofos, rikto)

AKTAS

 

____________ Nr. ____________

(data)

____________

vieta

 

___________________________________________________________________________

(asmenų, dalyvavusių surašant aktą, pareigos, vardai, pavardės)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

surinkę medžiagą, susijusią su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu, nustatė:

 

I. BENDRIEJI DUOMENYS

 

1. Įvykio data: 20___ m. __________ d. Laikas: ___ val.___ min.

2. Įvykio vietovė:

 

Geležinkelio stotis, tarpstotis, privažiuojamasis geležinkelio kelias

Km, piketas

Ypatumai

Įkalnė, ‰

Nuokalnė, ‰

Kreivės spindulys, m

Tiesioji, m

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Meteorologinės sąlygos eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu:_______________________

___________________________________________________________________________

(temperatūra, rūkas, vėjas, sniegas, pūga, lietus ir kita)

 

4. Duomenys apie geležinkelio įmonę (vežėją):

 

Geležinkelio įmonė (vežėjas)

Licencijos (Nr.)

Saugos sertifikato A dalis (Nr.)

Saugos sertifikato B dalis (Nr.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Geležinkelių infrastruktūros valdytojo duomenys:

 

Geležinkelių infrastruktūros valdytojas

Įgaliojimai geležinkelių transporto eismo saugos srityje

A dalis (Nr. )

B dalis (Nr. )

 

 

 

 

 

 

 

6. Duomenys apie traukos riedmenų, dalyvavusių eismo įvykyje, katastrofoje ar rikte, valdymo brigadą:

 

Traukinio mašinistas, traukinio mašinisto padėjėjas

Traukinio mašinisto pažymėjimas (pavadinimas, Nr. ir išdavimo data)

Kita svarbi informacija (paskutinis sveikatos patikrinimas, blaivumas ir pan.)

 

 

 

 

 

 

 

7. Geležinkelių riedmenys, dalyvavę eismo įvykyje, katastrofoje ar rikte:

 

Traukinys

Traukos riedmenys

Kita svarbi informacija (geležinkelių riedmenų ypatumai, krovinys, krovinio tvirtinimas ir pan.)

Nr.

Rūšis

Serija

Registracijos Nr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Kiti duomenys: ____________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

9. Trumpas eismo įvykio, katastrofos ar rikto aprašymas: ______________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Pastaba. Prie akto turi būti pridėta geležinkelių riedmenų išsidėstymo eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietoje schema ir nuotraukos.

 

II. PADARINIAI

 

1. Nukentėję žmonės:

 

Sužeista

Žuvo

Lytis

Amžius

Vardas, pavardė

Blaivumas

Lytis

Amžius

Vardas, pavardė

Blaivumas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso sužeistų:

Iš viso žuvusių:

 

2. Sugadinta geležinkelių riedmenų:

 

Sugadinta geležinkelių riedmenų

Lokomotyvai

Savaeigiai sąstatai

Vagonai

Specialūs

Keleiviniai

Prekiniai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Sugadinta geležinkelių infrastruktūra:

 

Sugadinta geležinkelių infrastruktūra

Kelias, m

Iešmai, vnt.

Signalizacijos įrenginiai

Kita

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Eismo pertrauka:

 

Eismo pertrauka, val., min.

Abiejuose dvikelio ruožo keliuose

Viename dvikelio ruožo kelyje

Vienkeliame ruože

Stotyje

Kita

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Patirti materialiniai nuostoliai, litais:

 

Geležinkelio įmonės (vežėjo)

Geležinkelio infrastruktūros valdytojo

Kiti

Iš viso

 

 

 

 

 

Pastaba. Materialinė žala skaičiuojama įvertinus sugadintus geležinkelių riedmenis, geležinkelių infrastruktūrą, prarastą krovinį, atkūrimo darbų kainą, padarytą ekologinę ar kitą žalą ir pan. Jei visa patirtų nuostolių suma nėra žinoma, reikia nurodyti tik suskaičiuotus nuostolius, o tikslią sumą būtina pateikti, kai ji bus nustatyta.

 

III. APŽIŪROS REZULTATAI IR ĮVERTINIMAS

 

1. Geležinkelių infrastruktūros, kuri turėjo įtakos eismo įvykiui, katastrofai ar riktui, apžiūros rezultatai:

 

Apžiūrimas geležinkelių infrastruktūros objektas

Nustatyta būklė

Norma

Teisės aktas ir pažeistas punktas

Matavimo prietaisas, metrologinės patikros numeris, data

Kita

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba. Į lentelę surašomi visi geležinkelių infrastruktūros objektai (sankasa, viršutinė geležinkelio kelio konstrukcija, geležinkelio kelio statiniai, bėgiai, iešmai, geležinkelių sankirtos, pervažos ir prijungimai, geležinkelio kelio ir signaliniai ženklai, signalizacijos bei ryšių statiniai ir įrenginiai, elektros tiekimo įrengimai, įrenginiai ir kt.), kurie neatitinka teisės aktų reikalavimų ir (ar) turėjo ar galėjo turėti įtakos eismo įvykiui, katastrofai ar riktui įvykti, ir jų patikros rezultatai.

 

2. Geležinkelių riedmenų, dalyvavusių ir turėjusių įtakos eismo įvykiui, katastrofai ar riktui, apžiūros rezultatai:

 

Apžiūrimi geležinkelių riedmenys

Nustatyta būklė

Norma

Teisės aktas ir pažeistas punktas

Matavimo prietaisas, metrologinės patikros numeris, data

Kita

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Geležinkelių riedmenų, dalyvavusių ir turėjusių įtakos eismo įvykiui, katastrofai ar riktui, nustatytas ir faktinis važiavimo greitis, km/val.:

 

Nustatytas greitis

Dokumentas, kuriame nustatytas greitis

Faktinis greitis

Ar buvo įspėtas traukinio mašinistas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Eismo organizavimas eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu.

 

Darbuotojas

Veiksmai

Vertinimas ir analizė

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba: Į lentelę surašomi visi duomenys, susiję su eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu dalyvavusių asmenų veiksmais (geležinkelio stoties budėtojo, traukinių tvarkdario, derintojo, mašinisto ir kt. veiksmai, jų nuoseklumas; kas ir kokius davė signalus eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu?)

 

5. Kiti eismo įvykio, katastrofos ar rikto duomenys, turėję įtakos nustatant jų priežastis:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

6. Duomenys apie asmenis, kurie, manoma, sukėlė eismo įvykį, katastrofą ar riktą:

 

Vardas, pavardė, pareigos

Būtina kvalifikacija

Esama kvalifikacija

Kiti duomenys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. IŠVADOS, NUOMONĖS IR VERSIJOS

 

___________________________________________________________________________

(eismo įvykio, katastrofos ar rikto priežastys ir teisės aktų, reglamentuojančių geležinkelių transporto eismo saugą, reikalavimų pažeidimai (nurodyti teisės aktą, punktą ir citatą)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________

(daiktai ir dokumentai, paimti iš eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietos ir turintys daiktinių įrodymų reikšmę, matavimų aktai, nuotraukos, pareiginiai nuostatai ir kita pridedama medžiaga)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

 

_                                                                                                                                                   

(pareigų pavadinimas)                                     (parašas)                           (vardas, pavardė)

_                                                                                                                                                   

(pareigų pavadinimas)                                     (parašas)                           (vardas, pavardė)

_                                                                                                                                                   

(pareigų pavadinimas)                                     (parašas)                           (vardas, pavardė)

 

_________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-132, 2004-03-23, Žin., 2004, Nr. 49-1606 (2004-04-02), i. k. 1042210ISAK0003-132

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-378, 2006-10-02, Žin., 2006, Nr. 107-4075 (2006-10-06), i. k. 1062210ISAK0003-378

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 "Dėl Reikalavimų geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemoms patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-97, 2008-03-28, Žin., 2008, Nr. 38-1415 (2008-04-03), i. k. 1082210ISAK00003-97

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-3, 2009-01-07, Žin., 2009, Nr. 6-174 (2009-01-17), i. k. 1092210ISAK000003-3

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-370, 2010-06-11, Žin., 2010, Nr. 71-3605 (2010-06-19), i. k. 1102210ISAK0003-370

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" pakeitimo