Suvestinė redakcija nuo 2014-03-22

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2013, Nr. 101-5004, i. k. 1132330ISAK003D-630

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2012 m. LIEPOS 12 d. ĮSAKYMO Nr. 3D-585 „DĖL INFORMAVIMO APIE ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTUS IR JŲ PARDAVIMŲ SKATINIMO VIDAUS RINKOJE IR TREČIOSIOSE ŠALYSE PROGRAMŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ IR DARBO GRUPĖS SUDĖTIES PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. rugsėjo 16 d. Nr. 3D-630

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2012 m. liepos 12 d. įsakymą Nr. 3D-585 „Dėl Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse programų administravimo taisyklių ir darbo grupės sudėties patvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 84-4414) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL INFORMAVIMO APIE ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTUS IR JŲ PARDAVIMŲ SKATINIMO VIDAUS RINKOJE IR TREČIOSIOSE ŠALYSE PROGRAMŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ IR DARBO GRUPĖS SUDĖTIES PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis 2007 m. gruodžio 17 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 3/2008 dėl žemės ūkio produktams skirtų informavimo ir skatinimo priemonių vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse (OL 2008 L 3, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. vasario 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 153/2009 (OL 2009 L 51, p. 1) bei 2008 m. birželio 5 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 501/2008, kuriuo nustatomos išsamios Tarybos reglamento (EB) Nr. 3/2008 dėl žemės ūkio produktams skirtų informavimo ir skatinimo priemonių vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse taikymo taisyklės (OL 2008 L 147, p. 3), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. spalio 27 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 1085/2011 (OL 2011 L 281, p. 5):

1. S u d a r a u Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse darbo grupę:

Mindaugas Kuklierius – žemės ūkio viceministras, darbo grupės vadovas;

Daina Lipps – Žemės ūkio ministerijos Ekonomikos ir tarptautinio bendradarbiavimo departamento vyresnioji patarėja, darbo grupės pirmininko pavaduotoja;

Andrius Burlėga – Žemės ūkio ministerijos Teisės departamento direktorius (jo nesant – Algirdas Sereika – Teisės departamento direktoriaus pavaduotojas);

Kristina Dubikovaitė – Žemės ūkio ministerijos Ekonomikos ir tarptautinio bendradarbiavimo departamento Tarptautinio bendradarbiavimo ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė;

Vygantas Katkevičius – Žemės ūkio ministerijos Ekonomikos ir tarptautinio bendradarbiavimo departamento direktorius (jo nesant – Jekaterina Dmitrijeva – Ekonomikos ir tarptautinio bendradarbiavimo departamento direktoriaus pavaduotoja);

Dalia Kavoliūnienė – Žemės ūkio ministerijos Vidaus audito departamento direktorė (stebėtojo teisėmis (jos nesant – Artūras Ugenskas, Vidaus audito departamento direktoriaus pavaduotojas (stebėtojo teisėmis);

Rimutė Kėkštienė – Žemės ūkio ministerijos Ekonomikos ir tarptautinio bendradarbiavimo departamento Tarptautinio bendradarbiavimo ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja;

Darius Kondrotas – žemės ūkio ministro patarėjas;

Rimantas Krasuckis – Žemės ūkio ministerijos Žemės ūkio gamybos ir maisto pramonės departamento direktorius (jo nesant – Saulius Jasius – Žemės ūkio ministerijos Žemės ūkio gamybos ir maisto pramonės departamento direktoriaus pavaduotojas);

Germanas Lamsodis – VĮ Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūros generalinio direktoriaus pavaduotojas;

Regina Mininienė – Žemės ūkio ministerijos Finansų ir biudžeto departamento direktorė (jos nesant – Edita Lisinskaitė – Finansų ir biudžeto departamento Biudžeto skyriaus vedėjo pavaduotoja).“

2. T v i r t i n u Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse programų administravimo taisykles (pridedama).

3. N u s t a t a u, kad įsakymo 2 punkte patvirtintos Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse programų administravimo taisyklės taikomos paramos paraiškoms, pateiktoms po 2013 metų rugsėjo 30 d.

Papildyta punktu:

Nr. 3D-694, 2013-10-09, Žin., 2013, Nr. 107-5300 (2013-10-12), i. k. 1132330ISAK003D-694

 

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                     Vigilijus Jukna

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2013 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 3D-630

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2014 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. 3D-164)

 

INFORMAVIMO APIE ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTUS  IR JŲ PARDAVIMŲ SKATINIMO VIDAUS RINKOJE IR TREČIOSIOSE ŠALYSE PROGRAMŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse programų administravimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2007 m. gruodžio 17 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 3/2008 dėl žemės ūkio produktams skirtų informavimo ir skatinimo priemonių vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse (OL 2008 L 3, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. vasario 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 153/2009 (OL 2009 L 51, p. 1) Nr. 3/2008), ir 2008 m. birželio 5 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 501/2008, kuriuo nustatomos išsamios Tarybos reglamento (EB) Nr. 3/2008 dėl žemės ūkio produktams skirtų informavimo ir skatinimo priemonių vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse taikymo taisyklės (OL 2008 L 147, p. 3), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. liepos 30 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 737/2013 (OL 2013 L 204, p. 26).

2. Šios taisyklės reglamentuoja paramos už informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse programų administravimo tvarką.

3. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse programas administruoja valstybės įmonė Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra (toliau – Rinkos reguliavimo agentūra).

4. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1 Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo programa (toliau – programa) – visuma priemonių, kuriomis siekiama skleisti kuo platesnę informaciją apie produktus, skatinti jų pardavimą bei didinti žinomumą.

4.2 Paramos paraiška nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti pareiškėjas, siekiantis gauti paramą.

4.3 Pareiškėjas – tam tikram sektoriui atstovaujanti šakinė arba tarpšakinė organizacija, atsakinga už informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo programos įgyvendinimą, nustatyta tvarka teikianti paramos paraišką Rinkos reguliavimo agentūrai, išskyrus atvejus, numatytus reglamento (EB) Nr. 3/2008 9 straipsnyje, kai pareiškėjas yra Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – Ministerija) ar jos įgaliota institucija. Pareiškėjas turi būti įregistruotas Lietuvos Respublikoje teisės aktų nustatyta tvarka.

4.4 Vykdomoji institucijakonkurso būdu pareiškėjo pasirinkta institucija numatytos programos priemonėms įgyvendinti.

5. Parama skiriama iš dviejų šaltinių:

5.1. Europos žemės ūkio garantijų fondo (Europos Sąjungos parama) – paramos dydis nustatomas vadovaujantis reglamento (EB) Nr. 3/2008 13 straipsnio 1 ir 2 dalimis;

5.2. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto – atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 3/2008 13 straipsnio 3 dalį, iš valstybės biudžeto lėšų finansuojama:

5.2.1. iki 30 proc. programos faktinių išlaidų, bet ne daugiau kaip 3 mln. litų, išskyrus atvejus, numatytus 5.2.2 punkte;

5.2.2. iki 20 proc. programos faktinių išlaidų, bet ne daugiau kaip 2 mln. litų visoms programoms, skirtoms vidaus rinkai, vynų programoms su saugoma kilmės vietos nuoroda arba saugoma geografine nuoroda, vynų su vyninių vynuogių veislių nuoroda, spiritinių gėrimų su saugoma geografine nuoroda ir kitų vynų ir spiritinių gėrimų, kuriems gali būti taikomos reglamento (EB) Nr. 3/2008 3 straipsnio 1 ir 2 dalyje nurodytos įgyvendintinos priemonės, programoms.

6. Pridėtinės vertės mokestis, išskyrus mokesčius sumokėtus trečiosiose šalyse, nėra tinkamos finansuoti išlaidos iš programos paramos lėšų (Europos Sąjungos biudžeto ir valstybės biudžeto finansinių įnašų).

 

II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

7. Norėdamas gauti paramą, pareiškėjas Rinkos reguliavimo agentūrai pateikia:

7.1. paramos paraišką, kurioje turi būti nurodyta:

7.1.1. pareiškėjo pavadinimas, buveinė, el. paštas, telefono ir fakso numeriai;

7.1.2. informacija apie pareiškėjo atstovavimą atitinkamam sektoriui Lietuvoje ar Europos Sąjungoje (toliau ES);

7.1.3. informacija apie konkurso būdu atrinktą (jeigu yra atrinkta) vykdomąją instituciją. Pateikiamas konkurso procedūros aprašas ir konkurso vykdomajai institucijai atrinkti nuostatai;

7.2. programą, kurioje pateikiama išsami informacija apie:

7.2.1. atitinkamą reglamento (EB) Nr. 501/2008 prieduose minimą produktą bei jo savybes;

7.2.2. produkto būklę rinkoje;

7.2.3. programos trukmę;

7.2.4. tikslines valstybes;

7.2.5. programos tikslus bei jiems pasiekti planuojamą strategiją ir jos efektyvumą;

7.2.6. programos įgyvendinimo planą;

7.2.7. vykdomąją instituciją (jeigu yra atrinkta);

7.2.8. detalią programos sąmatą;

 

7.2.9. programos įvertinimo planą;

7.3. papildomus dokumentus:

7.3.1. dokumentą, kuriuo patvirtinamas pareiškėjo teisinis statusas (pareiškėjo registravimo pažymėjimo kopiją);

7.3.2. pareiškėjo dvejų paskutinių metų finansinių ataskaitų kopijas, naujai įregistruoti juridiniai asmenys pateikia ataskaitinių metų finansines ataskaitas (jei yra) arba veiklos pradžios balansą;

7.3.3. vykdomosios institucijos dvejų paskutinių metų finansinių ataskaitų kopijas (jeigu yra atrinkta);

7.3.4. programos rizikos ir ekonominės naudos vertinimą;

7.3.5. Valstybinės mokesčių inspekcijos ataskaitinių metų pažymą, kuria patvirtinama, kad pareiškėjas ir vykdomoji institucija neturi neįvykdytų mokestinių įsipareigojimų biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo valdybos pažymą apie atsiskaitymą fondui (teikia, jei registruotas draudėju);

7.3.6. pareiškėjo pasirašytą patvirtinimo dokumentą, kad programa ir (arba) pareiškėjas negauna finansavimo pagal 2008 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 555/2008, kuriuo nustatomos išsamios Tarybos reglamento (EB) Nr. 479/2008 dėl bendro vyno rinkos organizavimo įgyvendinimo taisyklių, taikomų vyno sektoriaus paramos programoms, prekybai su trečiosiomis šalimis, gamybos potencialui ir kontrolei (OL 2008 L 170, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. vasario 21 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 168/2014 (OL 2014 L 54, p. 14), ir iš kitų ES ar nacionalinės paramos šaltinių programoje numatytoms veikloms vykdyti.

7.3.7. dokumentų (sutarčių, susitarimų, protokolų, kt.), kuriais patvirtinama, kad pareiškėjas turi ūkio subjektų, kurių reprezentatyvumu jis remiasi paraiškoje, pateiktoje pagal reglamentą (EB) Nr. 501/2008, sutikimą būti atstovaujamiems, kopijas ar išrašus.

7.3.8. Rinkos reguliavimo agentūrai pareikalavus – kitus dokumentus, reikalingus įsitikinti, ar pareiškėjas atitinka reglamente (EB) Nr. 3/2008 ir reglamente (EB) Nr. 501/2008 keliamus reikalavimus.

8. Paramos paraiška su programa ir papildomais dokumentais turi būti pateikta trimis susegtais egzemplioriais reglamento (EB) Nr. 501/2008 8 straipsnyje nurodytais terminais.

9. Kvietimą dalyvauti konkurse vykdomajai institucijai atrinkti pareiškėjas skelbia šalies spaudoje.

10. Pareiškėjas turi užtikrinti, kad konkurse dalyvautų ūkio subjektai, kurie turi teisę užsiimti tam tikra veikla ir nėra susiję su konkursą organizuojančiu pareiškėju pavaldumo (turintys teisę kontroliuoti vienas kitą, daryti įtaką priimant sprendimus ūkinėje ir (ar) komercinėje veikloje, renkant valdymo organų narius, administracijos vadovą ir pan.), giminystės, šeimos (sutuoktinis, artimas giminaitis ar svainis) ryšiais. Pareiškėjas pasirenka vykdomąją instituciją vykdomosios institucijos atrankos konkurso nuostatuose nurodyta tvarka.

11. Pareiškėjas gali įgyvendinti kai kurias reglamento (EB) Nr. 3/2008 11 straipsnio 2 dalyje numatytas programos dalis, jei jis atitinka reglamento (EB) Nr. 501/2008 13 straipsnio 1 dalyje numatytus reikalavimus.

 

III. PARAMOS PARAIŠKų ATRANKOS TVARKA

 

12. Rinkos reguliavimo agentūra priima paramos paraiškas su programomis ir papildomais dokumentais bei įvertina, ar jos atitinka reikalavimus, nustatytus reglamente (EB) Nr. 3/2008 ir reglamente (EB) Nr. 501/2008.

13. Gavusi paramos paraišką su programa Rinkos reguliavimo agentūra per 7 darbo dienas atlieka pirminį paraiškos vertinimą ir per 3 darbo dienas po paramos paraiškos su programa pirminio vertinimo raštu pateikia Ministerijai informaciją apie gautą programą, nurodydama pareiškėjo pavadinimą, ūkio subjektų, kuriuos vienija pareiškėjas, sąrašą, produktus, kuriems numatomas pardavimo skatinimo ir žinomumo didinimas, produkto būklę rinkoje, tikslines valstybes, programos sąmatą, numatomą ES ir bendrojo finansavimo paramos mokėjimo grafiką, programos trukmę, programos įgyvendinimo planą ir numatomą pasiekti rezultatą.

14. Rinkos reguliavimo agentūra per 3 darbo dienas po pirminio paraiškų vertinimo informuoja pareiškėją apie programos atmetimą ir jos priežastis. Jeigu paramos paraiška su programa nėra atmetama, praneša apie reikalingus atlikti taisymus ir pateikia rekomendacijas.

15. Paramos paraiška su programa atmetama po pirmojo paraiškos vertinimo be teisės ją papildyti ar pataisyti:

15.1. jeigu programa yra pateikta pagal kitas, nei nustatyta reglamento (EB) Nr. 3/2008 4 straipsniu, temas, produktus ir šalis;

15.2. jeigu pareiškėjas vienija tuos pačius ūkio subjektus, kurie kito pareiškėjo sudėtyje yra pateikę programą pagal tas pačias temas, produktus ir šalis;

15.3. jeigu pareiškėjas yra bankrutavęs, likviduojamas, su kreditoriais sudaręs taikos sutartį, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą, jam yra iškelta restruktūrizavimo, bankroto byla arba vykdomas bankroto procesas ne teismo tvarka, yra siekiama priverstinio likvidavimo procedūros ar susitarimo su kreditoriais;

15.4. jeigu pareiškėjas turi neįvykdytų mokestinių įsipareigojimų biudžetui ir valstybinio socialinio draudimo įstaigai.

16. Programos pataisymus pareiškėjas turi pateikti per 14 kalendorinių dienų nuo Rinkos reguliavimo agentūros pastabų pateikimo dienos.

17. Rinkos reguliavimo agentūra, pagal nustatytą terminą gavusi iš pareiškėjo pataisytą paramos paraišką su programa ir (arba) kitais reikiamais dokumentais, per 10 kalendorinių dienų atlieka pakartotinį programos vertinimą balais, kurio rezultatai yra galutiniai.

18. Rinkos reguliavimo agentūra įvertina:

18.1. programos svarbą rinkai ar sektoriui – iki 20 balų:

18.1.1. jei programa apima pieno, mėsos, grūdų pridėtinės vertės produktus ar perdirbtus vaisius ir daržoves ir ją planuojama įgyvendinti trečiojoje šalyje – 20 balų;

18.1.2. jei programa apima pieno, mėsos, grūdų pridėtinės vertės produktus ar perdirbtus vaisius ir daržoves ir ją planuojama įgyvendinti daugiau nei vienoje valstybėje narėje – 15 balų;

18.1.3. jeigu programa apima daugiau kaip vieną kitų, nei nurodyta 19.1.1–19.1.2 papunkčiuose, žemės ūkio ir maisto produktų grupę ir ją planuojama įgyvendinti trečiojoje šalyje – 10 balų;

18.1.4. jeigu programa apima daugiau kaip vieną kitų, nei nurodyta 19.1.1–19.1.2 papunkčiuose, žemės ūkio ir maisto produktų grupę ir ją planuojama įgyvendinti daugiau nei vienoje valstybėje narėje – 5 balai;

18.2. programos svarbą tikslinėms grupėms – iki 10 balų:

18.2.1. jei įtrauktos kelios tikslinės grupės ir programos priemonių taikymo tikslingumas yra pagrįstas rinkos tyrimų rezultatais visoms programos tikslinėms grupėms – 10 balų;

18.2.2. jeigu programos priemonių taikymo tikslingumas pagrįstas rinkos tyrimų rezultatais bendrai, neišskiriant tikslinių grupių arba ne visoms programos tikslinėms grupėms – 5 balai.

18.3. tikslų, pranešimų, veiksmų ir informavimo suderinamumą – iki 10 balų;

18.3.1. jeigu tikslai, pranešimai ir veiksmai yra pagrįsti rinkos tyrimų rezultatais ir ekonominiu naudos vertinimu – 10 balų;

18.3.2. jeigu tikslai, pranešimai ir veiksmai yra bendrai pagrįsti ekonominiu vertinimu – 5 balai;

18.4. programos veiksmų taikymo sritį ir apimtį trukmės ir tikslinių grupių atžvilgiu (pvz., ES, nacionalinis arba regioninis mastas, numatomas sutarčių skaičius) – iki 10 balų:

18.4.1. jeigu programa apima kelių valstybių narių ar kitų šalių rinkas – 10 balų;

18.4.2. jeigu programa apima vienos valstybės narės ar kitos šalies rinką – 5 balai;

18.5. pranešimų kokybė (kūrybiškumas, patrauklumas) – iki 10 balų:

18.5.1. informatyviai pristatomos produkto savybės ir kiti parametrai – 10 balų;

18.5.2.  produkto savybės ir kiti parametrai pristatomi nepakankamai informatyviai – 5 balai;

18.6. poveikio nustatymo priemones – iki 5 balų:

18.6.1. jeigu pasirinktos poveikio nustatymo priemonės leidžia įvertinti programos tikslų pasiekiamumo rodiklius – 5 balai;

18.6.2. jeigu pasirinktos poveikio nustatymo priemonės leidžia tik iš dalies įvertinti programos tikslų pasiekiamumo rodiklius arba nėra pateikta pakankamai duomenų apie ES kilmės produkto, kuriam skirta programa, padėtį tikslinėje rinkoje – 3 balai;

18.7. pristatymo kokybė – iki 5 balų:

18.7.1. pranešimų pobūdis ir informacijos platinimo kanalai suderinti su tiksline auditorija ar tiksline šalimi – 5 balai;

18.7.2. pranešimų pobūdis ir informacijos platinimo kanalai iš dalies suderinti su tiksline auditorija ar tiksline šalimi – 3 balai;

18.8. ES aspektas (dalyvaujančių valstybių narių skaičius, produktų skaičius, programos svarba ES politikos atžvilgiu) – iki 10 balų:

18.8.1. jeigu programą vykdys Lietuva ir kitos valstybės narės arba pareiškėjas vienija Lietuvos ir kitų valstybių narių ūkio subjektus arba programa yra susijusi su keliomis žemės ūkio ir maisto produktų grupėmis – 10 balų;

18.8.2. jeigu programą vykdys Lietuva ir kitos valstybės narės arba pareiškėjas vienija Lietuvos ūkio subjektus ir kitų valstybių narių ūkio subjektus ir programa yra susijusi su viena žemės ūkio ir maisto produktų grupe – 5 balai;

18.8.3. jeigu programą vykdys Lietuva arba pareiškėjas vienija Lietuvos ūkio subjektus ir programa yra susijusi su viena arba keliomis žemės ūkio ir maisto produktų grupėmis – 3 balai;

18.9. programos ekonomiškumas (su programa susijusių sąnaudų tikslinės grupės, numatomų ryšių ir jų sąnaudų produkcijos kokybės arba vertės ir jų sąnaudų ar kitų rodiklių įvertinimas) – iki 20 balų:

18.9.1. jeigu programos biudžetas yra pagrįstas išlaidomis pagal kiekvieną išlaidų straipsnį ir straipsnio dalį, konkrečiais tikslinių vartotojų pasiekiamumo, vartotojų žinių gerinimo, kiekybinės ir kokybinės rinkos plėtros rodiklių ir sukuriamos naudos ES skaičiavimais, atsižvelgiant į tikslinės rinkos dydį, ES kilmės produkto, kuriam skirta programa, padėtį tikslinėje rinkoje ir biudžetus, ES skirtus panašiems tikslams panašioje rinkoje pasiekti – 20 balų;

18.9.2. jeigu programos biudžetas yra pagrįstas išlaidomis pagal kiekvieną išlaidų straipsnį ir straipsnio dalį, konkrečiais tikslinių vartotojų pasiekiamumo, vartotojų žinių gerinimo, kiekybinės ir kokybinės rinkos plėtros rodiklių ir sukuriamos naudos ES skaičiavimais, bet neatsižvelgiama į tikslinės rinkos dydį, ES kilmės produkto, kuriam skirta programa, padėtį tikslinėje rinkoje ir biudžetus, ES skirtus panašiems tikslams panašioje rinkoje pasiekti – 10 balų;

18.9.3. jeigu programos biudžetas pagrįstas išlaidomis ne pagal kiekvieną išlaidų straipsnį ir straipsnio dalį, konkrečiais tikslinių vartotojų pasiekiamumo, vartotojų žinių gerinimo, kiekybinės ir kokybinės rinkos plėtros rodiklių ir sukuriamos naudos ES skaičiavimais – 5 balai.

19. Rinkos reguliavimo agentūra, ne vėliau kaip likus trims savaitėms iki programų pateikimo Europos Komisijai termino, nurodyto reglamento (EB) Nr. 501/2008 11 straipsnio 1 dalyje, Ministerijai pateikia programų atrankos rezultatus, paramos paraiškų su programomis ir papildomais dokumentais kopijas, pažymą apie vertinimą bei atitiktį reglamento (EB) Nr. 3/2008 tikslams ir gairėms.

20. Ministerijai gavus informaciją apie programų atrankos rezultatus, organizuojamas Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse darbo grupės (toliau – darbo grupė) posėdis, kuriame Rinkos reguliavimo agentūra pristato pateiktų programų atrankos rezultatus.

21. Darbo grupė, apsvarsčiusi Rinkos reguliavimo agentūros pateiktą informaciją apie programų atrankos rezultatus, darbo grupės narių pasiūlymus ir išvadas bei kitą informaciją, susijusią su pateiktomis programomis, gali Ministerijai rekomenduoti:

21.1. skirti paramą programai įgyvendinti;

21.2. neskirti paramos programai įgyvendinti. Motyvai nurodomi darbo grupės posėdžio protokole;

21.3. skirti mažesnę, negu nurodyta pareiškėjo paramos paraiškoje, bendrojo finansavimo paramos dalį arba visai neskirti, kai tam nėra numatyta pakankamai lėšų valstybės biudžeto projekte ir (arba) kai programos bendras vertinimo balas mažesnis nei 60. Skiriant mažesnę bendrojo finansavimo lėšų dalį, trūkstamas lėšas pareiškėjas gali kompensuoti atitinkamai didindamas savo finansavimo dalį.

21.4. grąžinti programas Rinkos reguliavimo agentūrai pakartotinai vertinti, darbo grupės posėdžio protokole nurodant sprendimo motyvus ir nustatant pakartotinio vertinimo terminus. Sprendimas grąžinti pakartotinai vertinti gali būti priimtas, jei Rinkos reguliavimo agentūros pateiktoje informacijoje apie programų atrankos rezultatus nepateikta pakankamai informacijos sprendimui priimti arba posėdžio metu buvo gauta informacija, galinti turėti įtakos vertinimo rezultatams ir sprendimo priėmimui.

22. Patariamasis sprendimas dėl finansavimo dalies iš valstybės biudžeto lėšų priimamas darbo grupėje, galutinis sprendimas, remiantis darbo grupės posėdžio protokolu, priimamas žemės ūkio ministro įsakymu. Įsakyme numatyta bendrojo finansavimo parama programoms išmokama tik tuo atveju, kai programos yra patvirtinamos Europos Komisijos sprendimu.

23. Rinkos reguliavimo agentūra, gavusi žemės ūkio ministro įsakymą dėl bendrojo finansavimo lėšų skyrimo, vadovaudamasi reglamento (EB) Nr. 501/2008 11 straipsnio 1 dalyje nurodytais terminais, išsiunčia Europos Komisijai programų ir jas pasiūliusių organizacijų sąrašą, taip pat po vieną kiekvienos paramos paraiškos bei programos su papildomais dokumentais kopiją.

24. Europos Komisija, gavusi paraiškas su programomis ir papildomais dokumentais, įvertina jų atitiktį reglamento (EB) Nr. 3/2008 ir reglamento (EB) Nr. 501/2008 reikalavimams. Nustačiusi neatitikimų, Europos Komisija informuoja apie atitinkamos programos (ar jos dalies) keliamų reikalavimų pagal reglamento (EB) Nr. 501/2008 11 straipsnio 2 dalį neatitikimą.

25. Rinkos reguliavimo agentūra, gavusi Europos Komisijos pastabų, informuoja apie jas pareiškėją. Pareiškėjas privalo pataisytą programą pateikti Rinkos reguliavimo agentūrai ne vėliau kaip likus vienai savaitei iki reglamento (EB) Nr. 501/2008 11 straipsnio 3 dalyje nustatyto termino. Patikrinusi pataisytą programą, Europos Komisija priima sprendimą dėl jos finansavimo.

26. Rinkos reguliavimo agentūrai ir pareiškėjui sudarius programos finansavimo sutartį, Rinkos reguliavimo agentūra pateikia raštu Ministerijai realų ES ir bendrojo finansavimo paramos mokėjimo grafiką visam programų įgyvendinimo laikotarpiui.

 

IV. PARAMOS SKYRIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

 

27. Gauti paramą, vykdant informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse programas, turi teisę tik pareiškėjai, kurių programas patvirtino Europos Komisija ir su kuriais Rinkos reguliavimo agentūra sudarė atitinkamą sutartį.

28. Rinkos reguliavimo agentūros ir pareiškėjo programos finansavimo sutartis sudaroma reglamento (EB) Nr. 501/2008 16 straipsnio 1 dalyje numatytais terminais, pareiškėjui pateikus Rinkos reguliavimo agentūrai reglamento (EB) Nr. 501/2008 16 straipsnio 3 dalyje nustatyto dydžio sutarties įvykdymo užtikrinimą.

29. Programos finansavimo sutartis gali būti keičiama programos vykdymo metu. Pareiškėjas gali kreiptis motyvuotu prašymu į Rinkos reguliavimo agentūrą dėl finansavimo sutarties pakeitimo tais pačiais biudžetiniais metais kiekvienu atveju, jei viršijama 10 proc. atskiros biudžetų eilutės išlaidų suma. Rinkos reguliavimo agentūra, įvertinusi pateiktus argumentus, atlieka finansavimo sutarties pakeitimą ir apie tai informuoja Europos Komisiją.

30. Prieš pradėdamas gaminti programoje numatytą informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo medžiagą, pareiškėjas privalo pateikti Rinkos reguliavimo agentūrai planuojamų gaminti informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo medžiagos gamybos grafiką, maketus ar dizaino pavyzdžius. Užsakyti pagal programą gaminamą informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo medžiagą pareiškėjas gali tik turėdamas Rinkos reguliavimo agentūros maketo ar dizaino patvirtinimą raštu. Pagal programą gaminamoje informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo medžiagoje draudžiama reklamuoti prekės ženklus, tačiau reklama nelaikomas produktų pavyzdžių atvaizdavimas, jeigu jis sudaro ne daugiau kaip 10 proc. viso medžiagos ploto.

31. Paraiškos dėl išankstinių mokėjimų pateikiamos reglamento (EB) Nr. 501/2008 17 straipsnio 1 dalyje numatyta tvarka.

32. Išankstiniai mokėjimai atliekami reglamento (EB) Nr. 501/2008 17 straipsnio 3 dalyje numatytais atvejais.

33. Paraiškos dėl tarpinių mokėjimų pateikiamos reglamento (EB) Nr. 501/2008 18 straipsnio 1 dalyje numatyta tvarka.

34. Jeigu paraiška dėl tarpinio mokėjimo ir atitinkami dokumentai pateikiami pavėluotai, taikomos reglamento (EB) Nr. 501/2008 18 straipsnio 1 dalyje numatytos priemonės.

35. Tarpinių mokėjimų bendra suma negali viršyti reglamento (EB) Nr. 501/2008 18 straipsnio 3 dalyje numatytos sumos.

36. Prašymas dėl likučio išmokėjimo pateikiamas reglamento (EB) Nr. 501/2008 19 straipsnio 1 dalyje numatyta tvarka.

37. Prie kartu su prašymais teikiamos programos vykdymo ataskaitos pridedamas su programos vykdymu susijusių išlaidų, patirtų per ataskaitinį laikotarpį, sąrašas bei jų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintos kopijos. Jei programos vykdymas buvo susijęs su veikla kitoje valstybėje, turi būti pridedamos kelionės bilietų kopijos. Kelionės lėktuvu (ekonomine klase) atveju papildomai pridedamos įsėdimo paso šaknelės kopijos. Jeigu patirtų išlaidų, susijusių su programos vykdymu, apmokėjimo įrodymo patvirtintos dokumentų kopijos buvo pateiktos su tarpinių mokėjimų prašymais, pakartotinai jų teikti nereikia.

38. Su programos vykdymu susijusių išlaidų, patirtų per ataskaitinį laikotarpį, sąrašu pareiškėjas Rinkos reguliavimo agentūrai taip pat pateikia po vieną kiekvienos pagamintos informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo medžiagos pavyzdį, jeigu:

38.1. gaminama to paties pavadinimo skirtingo dizaino ar formos medžiaga, pateikiamas kiekvieno pagaminto dizaino ar formos pavyzdys;

38.2. gamyba vykdoma partijomis, pareiškėjas pateikia Rinkos reguliavimo agentūrai po vieną kiekvieno dizaino ar formos informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo medžiagos pavyzdį visų partijų ir kiekvienos partijos to paties dizaino ar formos pagamintos medžiagos vaizdinius įrodymus;

38.3. gaminamas stendas, pareiškėjas Rinkos reguliavimo agentūrai pateikia pagaminto stendo vaizdinius įrodymus. Vaizdiniais įrodymais pripažįstama nuotraukų ar vaizdo medžiagos originalų kopijos, pateikiamos su popierinėmis kopijomis, patvirtintomis vykdančiosios institucijos vadovo.

39. Jeigu gaminama garso arba vaizdo informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo medžiaga, pareiškėjas Rinkos reguliavimo agentūrai pateikia pagamintos garso ir (arba) vaizdo informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo medžiagos garsinius ir (arba) vaizdinius įrodymus. Garsiniais ir (arba) vaizdiniais įrodymais pripažįstamos garso ir (arba) vaizdo įrašų originalios kopijos, pateikiamos su popieriuje atspausdinta įrašo stenograma. Jei garso ir (arba) vaizdo informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo medžiaga yra ne Lietuvos Respublikos valstybine kalba, pridedamas popieriuje atspausdintas įrašo teksto vertimas į valstybinę kalbą.

40. Vertinant pagamintos apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo medžiagos arba garsinių ir (arba) vaizdinių įrodymų atitiktį patvirtintiems maketams, vadovautis protingumo kriterijais, bet nepažeidžiant teisės aktų reikalavimų, yra leidžiami nežymūs nukrypimai.

41. Rinkos reguliavimo agentūra informuoja Nacionalinę mokėjimo agentūrą prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Nacionalinė mokėjimo agentūra) apie paramos paraiškų teikimą, jų atranką ir patikras.

42. Visas pajamas, gautas įgyvendinat finansavimo sutartyje apibrėžtas priemones, pareiškėjas privalo pervesti į sutarties vykdymo sąskaitą. Pajamomis, gautomis įgyvendinant finansavimo sutartyje nurodytas priemones yra laikomos nuolaidos ir komisiniai, kurie nėra nurodyti atsiskaitymo sąskaitose, galimos palūkanos, gautos investavus ES paramos ir valstybės biudžeto lėšas. Šiomis sumomis sumažinamas ES ir Lietuvos Respublikos finansinis įnašas.

43. Rinkos reguliavimo agentūra iki einamųjų metų lapkričio 30 d. teikia Ministerijai raštu informaciją apie vykdomų programų eigą, organizuojamas veiklas, pasiektus rezultatus. 

44. Rinkos reguliavimo agentūra, priėmusi sprendimą dėl mokėjimo, ne vėliau kaip prieš 21 kalendorinę dieną iki mokėjimo termino pabaigos (jei mokėjimo termino pabaigos data yra ankstesnė nei kitų kalendorinių metų sausio 21 d. – ne vėliau kaip 20 darbo dienų iki kalendorinių metų pabaigos) pateikia Nacionalinei mokėjimo agentūrai elektroniniu būdu pagal jos nustatytą formą duomenis apie pareiškėją, mokėtiną paramą, taip pat kitus dokumentus, numatytus Nacionalinės mokėjimo agentūros ir Rinkos reguliavimo agentūros bendradarbiavimo sutartyje.

45. Nacionalinė mokėjimo agentūra atlieka iš Rinkos reguliavimo agentūros gautų dokumentų, susijusių su mokėjimu, patikrą, patvirtintus duomenis užfiksuoja apskaitoje ir nustačiusi, kad parama gali būti skiriama, užsako paramos lėšas.

46. Paramos lėšos užsakomos ir išmokamos Lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos žuvininkystės fondo priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio  ministro  2006 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 3D-403 „Dėl lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos žuvininkystės fondo priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Lėšos pareiškėjui išmokamos reglamento (EB) Nr. 501/2008 20 straipsnyje numatytais terminais.

47. Nacionalinė mokėjimo agentūra atlieka išmokėtų lėšų apskaitą bei informuoja Rinkos reguliavimo agentūrą apie atliktus bei nepavykusius atlikti mokėjimus.

48. Įsipareigojimų įvykdymo užtikrinimo priemones administruoja Nacionalinė mokėjimo agentūra.

49. Nacionalinė mokėjimo agentūra parengia finansines ataskaitas, susijusias su programomis, ir teikia jas Europos Komisijai, Ministerijai, Rinkos reguliavimo agentūrai ir LR Finansų ministerijai.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50. Rinkos reguliavimo agentūra vykdo programų įgyvendinimo priežiūrą bei lėšų panaudojimo kontrolę, planuoja ir inicijuoja techninius, administracinius ir apskaitos patikrinimus, siekdama  nustatyti, ar  pateikta  informacija ir dokumentai yra tikslūs ir ar vykdomi  visi  sutartiniai įsipareigojimai, bei reglamento (EB) Nr. 501/2008 22 straipsnyje nustatyta tvarka teikia ES Komisijai ir Ministerijai sutarties vykdymo ataskaitas.

51. Programų vykdymo patikra inicijuojama bent vieną kartą per programos vykdymo laikotarpį ir (arba) po prašymo dėl galutinio mokėjimo pateikimo.

52. Patikros aktas surašomas dviem egzemplioriais, vienas lieka patikros objektui, kitas –patikrą atlikusiam Rinkos reguliavimo agentūros darbuotojui. 

53. Pareiškėjai, gavę paramą neteisėtai, arba asmenys, prisidėję prie neteisėtos paramos gavimo (sąmoningai patvirtinę klaidingus duomenis), atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

54. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

55. Rinkos reguliavimo agentūra kasmet interneto svetainėje www.litfood.lt skelbia informaciją apie paramos paraiškų priėmimą ir nuolat konsultuoja  programų rengimo klausimais.

____________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-164, 2014-03-21, paskelbta TAR 2014-03-21, i. k. 2014-03356

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-694, 2013-10-09, Žin., 2013, Nr. 107-5300 (2013-10-12), i. k. 1132330ISAK003D-694

Dėl žemės ūkio ministro 2013 m. rugsėjo 16 d. įsakymo Nr. 3D-630 "Dėl žemės ūkio ministro 2012 m. liepos 12 d. įsakymo Nr. 3D-585 "Dėl Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse programų administravimo taisyklių ir darbo grupės sudėties patvirtinimo" pakeitimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-164, 2014-03-21, paskelbta TAR 2014-03-21, i. k. 2014-03356

Dėl žemės ūkio ministro 2013 m. rugsėjo 16 d. įsakymo Nr. 3D-630 „Dėl Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse programų administravimo taisyklių ir darbo grupės sudėties patvirtinimo“ pakeitimo