Suvestinė redakcija nuo 2015-01-01

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2013, Nr. 63-3140, i. k. 1132230ISAK00A1-239

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŽMONIŲ, TURINČIŲ FIZINĘ NEGALIĄ, MOBILUMO IR SAVARANKIŠKO GYVENIMO ĮGŪDŽIŲ UGDYMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2013–2015 metais TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. birželio 7 d. Nr. A1-239

Vilnius

 

 

Vykdydama Nacionalinės neįgaliųjų socialinės integracijos 2013–2019 metų programos įgyvendinimo 2013–2015 metais priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. A1-43 (Žin., 2013, Nr. 15-740), 2.1.8 priemonę:

1. T v i r t i n u Žmonių, turinčių fizinę negalią, mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo projektų finansavimo 2013–2015 metais tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė     Algimanta Pabedinskienė


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. A1-239

 

Žmonių, TURINČIŲ FIZINĘ NEGALIĄ, mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo projektų finansavimo 2013–2015 METAIS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žmonių, turinčių fizinę negalią, mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo projektų finansavimo 2013–2015 metais tvarkos aprašas (toliau – šis aprašas) nustato žmonių, turinčių fizinę negalią, mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo projektų (toliau – projektai) finansavimo tvarką, reikalavimus organizacijoms, projektų paraiškoms, remiamą veiklą, tikslines asmenų grupes, tinkamas bei netinkamas finansuoti išlaidas, projektų paraiškų pateikimo, vertinimo ir atrankos organizavimo bei valstybės biudžeto lėšų skyrimo, sutarčių su projektų vykdytojais sudarymo, projektų finansavimo ir jų įgyvendinimo kontrolės tvarką.

2. Projektų finansavimo tikslas – projektuose numatytomis priemonėmis pagal aklųjų poreikį formuoti, atkurti, palaikyti jų savarankiškumą ir lavinti judėjimo sutrikimų turinčių asmenų transporto priemonės vairavimo įgūdžius, siekiant padėti neįgaliesiems greičiau socialiai adaptuotis visuomenėje ir dalyvauti aktyvioje veikloje.

3. Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų departamentas) šiame apraše nustatyta tvarka:

3.1. skelbia ir organizuoja projektų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų 2013–2015 metais konkursą;

3.2. finansuoja atrinktus projektus, kontroliuoja, kaip įgyvendinami šio aprašo reikalavimai ir kaip tikslingai naudojamos lėšos.

4. Projektų įgyvendinimo trukmė – 2013–2015 metai. Sutartys sudaromos vieniems kalendoriniams metams (2013 metams) numatant galimybę sutartį pratęsti 2014 metais, o po to ir 2015 metais šio aprašo 37 punkte nustatyta tvarka, neskelbiant naujo konkurso. Projektų vykdymo pabaiga – einamųjų kalendorinių metų gruodžio 31 d.

 

II. REIKALAVIMAI ORGANIZACIJOMS

 

5. Projektų paraiškas gali teikti Juridinių asmenų registre įregistruotos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje veikiančios asociacijos, labdaros ir paramos fondai, religinės bendruomenės ir bendrijos, viešosios įstaigos (toliau – organizacijos), turinčios ne mažesnę kaip 3 paskutinių metų veiklos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje patirtį bei ne mažesnę kaip 3 metų savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo ir (arba) transporto priemonių vairuotojų, turinčių judėjimo negalią, pirminio mokymo organizavimo arba vairavimo įgūdžių vertinimo ir lavinimo patirtį ir atitinkančios 6 ir 7 punktuose nustatytus reikalavimus.

6. Organizacijos, planuojančios vykdyti aklųjų savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo veiklą, privalo turėti kasdien naudoti reikalingus įrankius, priemones, įrangą bei priemonėms vykdyti reikalingus specialistus (psichologą, tiflopedagogą). Organizacijos, planuojančios vykdyti judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymo veiklą, privalo turėti suteiktą teisę vykdyti B kategorijos motorinių transporto priemonių vairuotojų pirminį mokymą, pritaikytas asmenims, turintiems judėjimo sutrikimų, mokymo patalpas ir aplinką, esant poreikiui užtikrinti kliento apgyvendinimą, neįgaliųjų specialiesiems poreikiams pritaikytus automobilius su rankiniu valdymu, funkcinio pajėgumo įvertinimo ir lavinimo įrangą bei priemones, specialistus (ergoterapeutą, kineziterapeutą, psichologą, vairavimo instruktorių, turintį judėjimo negalią), turinčius judėjimo sutrikimų turinčių asmenų funkcinio pajėgumo, reikalingo saugiai vairuoti automobilį, vertinimo ir lavinimo patirtį, bei atitikti reikalavimus, nustatytus Reikalavimų vairavimo mokykloms apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. rugpjūčio 1 d. įsakymu Nr. 3-293 (Žin., 2008, Nr. 91-3640; 2010, Nr. 99-5152).

7. Šio aprašo 5 punkte nurodytoms organizacijoms keliami šie administraciniai reikalavimai:

7.1. turi turėti pakankamai žmogiškųjų išteklių ir administracinių gebėjimų (organizacijos finansininkas turi turėti buhalterio ar auditoriaus kvalifikaciją arba buhalterinę apskaitą turi vesti buhalterines paslaugas teikianti įmonė (įstaiga);

7.2. turi turėti pakankamai materialinių išteklių (patalpas, reikalingą organizacinę įrangą (kompiuterį, telefoną, internetą ir kt.).

8. Organizacijų projektams neskiriamas finansavimas, jeigu:

8.1. organizacija yra likviduojama;

8.2. organizacija yra neįvykdžiusi mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

8.3. organizacija paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidingą arba melagingą informaciją;

8.4. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad organizacija pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;

8.5. praėjusiais metais, įgyvendinant iš valstybės biudžeto finansuotus organizacijos projektus, Neįgaliųjų reikalų departamentas buvo nustatęs tikslinio lėšų panaudojimo ar buhalterinės apskaitos pažeidimus, kurių organizacija per nurodytą laiką nepašalino;

8.6. organizacija bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką projektų vertinimo ir atrankos komisijos nariams.

 

III. PROJEKTŲ TIKSLINĖS ASMENŲ GRUPĖS

 

9. Projektų tikslinės asmenų grupės:

9.1. asmenys, kuriems sveikatos priežiūros specialistai nustatė aklumą (geriau matančios akies regėjimo aštrumas su korekcija iki 0,04 arba geriau matančios akies akipločio koncentrinis susiaurėjimas iki 10 laipsnių nuo fiksacijos taško), – vykdant aklųjų savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo veiklą;

9.2. judėjimo sutrikimų turintys asmenys, kuriems nustatytas 0–45 procentų darbingumo lygis, išduotoje Vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininėje pažymoje (F Nr. 083-1/a) nurodytas transporto priemonės pritaikymo apribojimas (taikomų apribojimų kodai 10–51), – vykdant judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymo veiklą.

10. Tas pats asmuo organizacijos ar kitos organizacijos tokio pat pobūdžio mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo veikloje gali dalyvauti ne daugiau kaip vieną kartą. Organizacija mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo veikloje dalyvavusius asmenis registruoja atskirame registracijos žurnale, kuriame nurodo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, telefoną, regos sutrikimo laipsnį arba darbingumo lygį.

 

IV. PROJEKTŲ REMIAMA VEIKLA

 

11. Projektų remiama veikla:

11.1. savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymas pagal aklo asmens individualų poreikį organizuojant teorinius ir praktinius užsiėmimus, tarpusavio pagalbos grupes, stovyklas. Šiai veiklai vykdyti organizacija turi turėti ne mažesnį kaip 10 procentų finansavimą iš kitų šaltinių. Organizuojant savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo veiklą, gali būti planuojamos šios priemonės:

11.1.1. asmens savarankiško gyvenimo įgūdžių ir socialinių įgūdžių įvertinimas bei individualaus savarankiško gyvenimo įgūdžių bei socialinių įgūdžių ugdymo plano parengimas;

11.1.2. mobilumo, orientacijos erdvėje įgūdžių ugdymas (mokymas savarankiškai vaikščioti naudojant baltąją lazdelę, orientuotis mieste, visuomeninės paskirties objektuose, artimiausioje aplinkoje (namuose, kieme), nuvykti į parduotuvę, į darbą ir kt., tinkamos laikysenos ir judėsenos mokymas);

11.1.3. savarankiško apsitarnavimo kasdienėje veikloje namuose bei viešosios paskirties vietose funkcijų ugdymas (savęs apsitarnavimas namuose (asmens higienos priemonių naudojimas, prausimasis, apsirengimas ir kt.), maisto produktų įsigijimas ir gamyba, naudojimasis maisto gamybos priemonėmis, valgymo įrankiais), naudojimasis namuose esančiais elektriniais prietaisais, maksimalus savo namų aplinkos, joje esančių daiktų prisitaikymas);

11.1.4. komunikacijos įgūdžių mokymas (rašymo reginčiųjų raštu naudojant specialias priemones, Brailio rašto mokymas, kompiuterio naudojimo įgūdžių ugdymas, naudojimosi elektronine bankininkyste, bankomatais, kalbančiais mobiliaisiais telefonais ir kitais informacinių technologijų prietaisais įgūdžių ugdymas);

11.1.5. individuali ir grupinė psichoterapija;

11.1.6. informacinės paskaitos, diskusijos, užsiėmimai higienos, pagalbinių apsitarnavimo priemonių, socialinės adaptacijos bei integracijos klausimais, supažindinimas su akliesiems tinkamais amatais;

11.2. judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymas. Organizuojant šią veiklą, gali būti planuojamos šios priemonės:

11.2.1. asmenų, turinčių judėjimo sutrikimų, funkcinio pajėgumo, reikalingo saugiai vairuoti automobilį, vertinimas ir lavinimas;

11.2.2. B kategorijos motorinių transporto priemonių vairuotojų pirminis mokymas. Mokymai turi būti organizuojami vadovaujantis Vairuotojų pirminio mokymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2010 m. rugpjūčio 12 d. įsakymu Nr. 3-493 (Žin., 2010, Nr. 99-5151), reikalavimais. Mokymų dalyviai apmoka ne mažiau kaip 50 procentų su mokymų organizavimu (parengimu egzaminams) susijusių išlaidų. Organizacija turi užtikrinti mokymų kokybę (ne mažiau kaip 40 procentų mokymų dalyvių turi išlaikyti vairavimo praktikos egzaminą iš pirmo karto, per metus po mokymų baigimo ne mažiau kaip 80 procentų mokymų dalyvių turi įgyti teisę vairuoti transporto priemonę).

 

V. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOS

 

12. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

13. Tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos:

13.1. projekto vykdytojų (išskyrus buhalterinę apskaitą tvarkančių asmenų), kurie tiesiogiai vykdo projektą, darbo užmokesčiui, valstybinio socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į Garantinį fondą. Jeigu projekto vykdytojo veikla, susijusi su projekto vykdymu, užima tik dalį projekto vykdytojo darbo laiko, į projekto išlaidas turi būti įskaičiuojamas tik darbo užmokestis už tą laiką, kuris bus skirtas projekto veiklai vykdyti. Projekto išlaidų detalioje sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba kasdieninė darbo laiko trukmė ir darbo trukmė mėnesiais);

13.2. autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis) ir atlygiui už suteiktas paslaugas (pagal atlygintinų paslaugų sutartis), kai autorinius atlyginimus gaunantys asmenys ir paslaugų teikėjai nėra organizacijos darbuotojai;

13.3. prekėms (kanceliarinėms, higienos, ūkinėms prekėms ir reikmenims, kitoms smulkioms prekėms, tiesiogiai reikalingoms aklųjų savarankiškumui ugdyti ir supažindinti su akliesiems tinkamais amatais) įsigyti, išskyrus ilgalaikio turto įsigijimo išlaidas;

13.4. telekomunikacijų (ryšių, interneto), pašto išlaidoms;

13.5. projekto vykdytojų ir dalyvių transporto išlaidoms (kurui, eksploatacijai, draudimui, transporto priemonių nuomai, transporto bilietams);

13.6. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, eksploatavimo išlaidoms (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų, kitoms patalpų priežiūros);

13.7. projekto vykdytojų ir dalyvių komandiruočių ir kelionių faktinėms išlaidoms (kelionių į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams (išskyrus taksi), dirbančiųjų projekte dienpinigiams bei apgyvendinimo išlaidoms komandiruočių metu);

13.8. projekto dalyviams maitinti ir apgyvendinti;

13.9. ilgalaikiam materialiajam turtui (patalpoms, technikai) nuomoti;

13.10. ilgalaikiam materialiajam turtui (išskyrus patalpoms) remontuoti.

14. Tinkamos finansuoti projekto administravimo išlaidos, kurioms gali būti planuojama ne daugiau kaip 10 procentų projektui skiriamų lėšų:

14.1. išlaidos projekto vadovo ir finansininko, kurie tiesiogiai administruoja projekto veiklas, darbo užmokesčiui, valstybinio socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į Garantinį fondą. Jei darbuotojas dalyvauja ne vien tik projekto administravimo veikloje, tinkamos finansuoti projekto administravimo išlaidos gali būti tik užmokestis už tą laiką, kuris bus skirtas projekto administracinei veiklai atlikti. Projekto išlaidų detalioje sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba kasdieninė darbo laiko trukmė ir darbo trukmė mėnesiais);

14.2. kanceliarinėms prekėms įsigyti;

14.3. projektą administruojančių darbuotojų telekomunikacijų (ryšių, interneto), pašto išlaidoms;

14.4. projektą administruojančių darbuotojų komandiruočių ir transporto išlaidoms (kurui, transporto priemonių nuomai, transporto bilietams), kelionių faktinėms išlaidoms (kelionių į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams (išskyrus taksi), dienpinigiams, apgyvendinimo išlaidoms komandiruočių metu);

14.5. įmonės teikiamų buhalterinių paslaugų išlaidoms, jeigu organizacijoje nėra finansininko.

15. Šio Aprašo 13.1 ir 14.1 punktuose nurodytų asmenų darbo apmokėjimo išlaidos ir projekto darbo užmokesčio fondas apskaičiuojamas vadovaujantis:

15.1. Biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų tarnybiniais atlyginimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655; 2012, Nr. 153-7858), taikant kitų biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų koeficientus ir vadovaujantis kitomis šiame nutarime nustatytomis darbo apmokėjimo sąlygomis;

15.2. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 280 „Dėl Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 24-992).

16. Projekto dalyvių maitinimo, kelionės į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal išlaidos negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimo Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžio nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 114-5152), Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 (Žin., 2003, Nr. 11-396; 2006, Nr. 72-2716), ir kitų teisės aktų nustatytų piniginių dydžių.

17. Visos projektui įgyvendinti reikalingos prekės, darbai ir paslaugos privalo būti perkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102).

18. Netinkamos finansuoti išlaidos:

18.1. nėra susijusios su remiama veikla;

18.2. dengiamos iš kitų nacionalinių, Europos Bendrijos ar kitų paramos lėšų ir dubliuojančios projekto išlaidas;

18.3. neužregistruotos organizacijos apskaitoje bei nepagrįstos patvirtinančių arba išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais;

18.4. reprezentacinės išlaidos, nurodytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo reprezentacinėms išlaidoms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 919 (Žin., 2002, Nr. 62-2511; 2004, Nr. 128-4597);

18.5. projekto paraiškos rengimo;

18.6. už paskolas bankui mokamos palūkanos, lizingo;

18.7. išperkamosios nuomos;

18.8. baudoms, finansinėms nuobaudoms ir byloms nagrinėti, delspinigiams;

18.9. patalpų, nuosavybės teise priklausančių organizacijai, nuomos projekto veiklai;

18.10. žemės ir nekilnojamojo turto pirkimo;

18.11. transporto priemonių įsigijimo;

18.12. mokymo įrangos, vaizdinės medžiagos (išskyrus smulkias prekes, tiesiogiai reikalingas aklųjų savarankiškumui ugdyti ir supažindinti su akliesiems tinkamais amatais) įsigijimo.

 

VI. Projektų PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

19. Kvietimas teikti projektų paraiškas skelbiamas Neįgaliųjų reikalų departamento interneto svetainėje adresu www.ndt.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo laikas, Neįgaliųjų reikalų departamento atsakingi darbuotojai.

20. Organizacija gali pateikti ne daugiau kaip vieną projekto paraišką.

21. Projekto paraiška susideda iš:

21.1. projekto, parengto pagal paraiškos formą (1 priedas), pasirašyto asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, patvirtinto antspaudu, jei jis privalo antspaudą turėti;

21.2. priedų, pateikiamų kartu su paraiška:

21.2.1. organizacijos įstatų (nuostatų) kopija;

21.2.2. asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, pasirašyta pažyma, kurioje nurodoma, kad nėra aplinkybių, nurodytų šio aprašo 8 punkte;

21.2.3. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos išduoto liudijimo apie suteiktą teisę vykdyti B kategorijos motorinių transporto priemonių vairuotojų pirminį mokymą kopija, jeigu organizacija planuoja vykdyti judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymo veiklą.

22. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba, pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, patvirtinta antspaudu, jei jis privalo antspaudą turėti, ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai susegta. Visi paraiškos ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka.

23. Organizacija pateikia vieną projekto paraiškos originalą, tituliniame lape pažymėtą įrašu „Originalas“, ir tris projekto paraiškos kopijas, tituliniame lape pažymėtas įrašu „Kopija“, bei tiek pat šio aprašo 21.2 punkte nurodytų dokumentų egzempliorių. Kartu su projekto paraiška kompiuterinėje laikmenoje pateikiama elektroninė projekto paraiškos versija (pridedamų dokumentų elektroninės versijos pateikti nebūtina). Ant kompiuterinės laikmenos turi būti nurodytas organizacijos pavadinimas.

24. Paraiška turi būti pateikta paštu registruotu laišku, įteikta pašto kurjerio arba pristatyta į Neįgaliųjų reikalų departamentą adresu: A. Vivulskio g. 13, LT-03162 Vilnius. Jeigu paraiška pateikiama paštu arba per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti atitinkamai ne vėlesnė, kaip nurodyta Neįgaliųjų reikalų departamento kvietime teikti projektų paraiškas. Kitais būdais, tai yra faksu, elektroniniu paštu, arba kitais adresais gautos paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos.

25. Įteikusiai ar atsiuntusiai projekto paraišką organizacijai nedelsiant išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimas. Jei organizacijos atstovas įteikė paraišką asmeniškai, toks patvirtinimas gali būti išduodamas pateikiant paraišką.

26. Visos paraiškos, gautos po Neįgaliųjų reikalų departamento kvietime teikti projektų paraiškas nustatytos datos, yra nenagrinėjamos. Organizacijai apie tai yra pranešama raštu per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo.

27. Organizacija, rengdama paraišką, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi Neįgaliųjų reikalų departamento darbuotojai. Informacija organizacijoms teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

VII. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

28. Paraiškos nevertinamos, jei nustatomas bent vienas iš šių trūkumų:

28.1. organizacija neatitinka šio aprašo nustatytų reikalavimų;

28.2. nepateiktas reikiamas paraiškos egzempliorių skaičius ir paraiškos versija kompiuterinėje laikmenoje;

28.3. paraiška nepasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, neantspauduota ir nesusegta kartu su pridedamais dokumentais;

28.4. paraiškos forma nėra užpildyta kompiuteriu ir lietuvių kalba;

28.5. projektas skirtas kitai tikslinei asmenų grupei.

29. Projektus vertina projektų vertinimo ir atrankos komisija, kurią sudaro Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos deleguoti specialistai. Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius tvirtina projektų vertinimo ir atrankos komisijos (toliau – komisija) sudėtį ir Projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašą, kuriuo vadovaujasi komisijos nariai. Jei reikia, Neįgaliųjų reikalų departamentas turi teisę projektams įvertinti kviesti nepriklausomus ekspertus.

30. Kiekvieną projektą įvertina ne mažiau kaip 3 komisijos nariai. Kiekvienas projektas įvertinamas balais (aukščiausias galimas įvertinimas yra 100 balų). Vertinimas atliekamas pildant projekto vertinimo anketą (2 priedas) ir projektui skiriant balus pagal nustatytus vertinimo kriterijus. Nuo 50 iki 100 balų įvertintas projektas finansuotinas, mažiau kaip 50 balų surinkęs projektas atmestinas.

31. Užpildytas projekto vertinimo anketas komisijos nariai pateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui, kuris apibendrina ir pateikia projektų vertinimo rezultatus komisijai svarstyti. Komisija turi teisę prašyti organizacijos pateikti papildomus paaiškinimus dėl ketinamo vykdyti projekto. Organizacija prašomą medžiagą turi pateikti per 5 kalendorines dienas nuo prašymo gavimo.

32. Komisija, apsvarsčiusi komisijos narių vertinimo rezultatus, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo projekto vertinimo anketų pateikimo Neįgaliųjų reikalų departamentui paskutinės dienos parengia rekomendacijas dėl projektų finansavimo.

33. Neįgaliųjų reikalų departamentas, vadovaudamasis komisijos rekomendacijomis, parengia projektams finansuoti skirtų valstybės biudžeto lėšų paskirstymo projektą ir teikia jį tvirtinti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministrui.

 

VIII. PROJEKTŲ FINANSAVIMAS, SUTARČIŲ SUDARYMAS IR PRATĘSIMAS

 

34. Socialinės apsaugos ir darbo ministrui patvirtinus projektams skirtų lėšų paskirstymą, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu per 15 darbo dienų informuoja organizacijas apie projektų finansavimą ir sutarčių sudarymą. Socialinės apsaugos ir darbo ministrui priėmus sprendimą dėl projektų, kuriems neskiriamas finansavimas, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu per 15 darbo dienų apie šį sprendimą informuoja organizacijas, nurodydamas motyvus.

35. Organizacija, gavusi informaciją apie skirtą finansavimą, per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo dienos pateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui patikslintą projektą, atsižvelgdama į skirtas lėšas bei gautas pastabas ir rekomendacijas. Per nustatytą laikotarpį gavus patikslintą projektą, su organizacija pasirašoma projekto finansavimo sutartis.

36. Jeigu organizacija per 30 kalendorinių dienų nuo informacijos apie skirtą finansavimą gavimo nepateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui patikslinto projekto, su ja projekto finansavimo sutartis nesudaroma.

37. Tinkamai įgyvendinus projektą 2013 metais, sutartis gali būti pratęsta 2014, o po to – ir 2015 metais tomis pačiomis sąlygomis. Tuo tikslu organizacija iki 2014 arba 2015 m. vasario 1 d. Neįgaliųjų reikalų departamentui pateikia prašymą pratęsti projekto finansavimą ir patikslintą projektą 2014 arba 2015 metų laikotarpiui. Prašymus pratęsti projektų finansavimą svarsto komisija. Komisija, remdamasi organizacijų pateiktomis praėjusių metų projektų vykdymo ataskaitomis, sprendžia, ar projektas įgyvendinamas tinkamai. Komisija, apsvarsčiusi prašymą ir pateiktus dokumentus, parengia rekomendacijas dėl projektų finansavimo. Neįgaliųjų reikalų departamentas, vadovaudamasis komisijos rekomendacijomis, parengia projektams finansuoti skirtų lėšų paskirstymo projektą ir pateikia jį socialinės apsaugos ir darbo ministrui tvirtinti.

38. Organizacijos informuojamos apie projektų finansavimo pratęsimą bei sutarčių sudarymą ir pratęsto finansavimo sutartys pasirašomos laikantis šio aprašo 34–36 punktuose nustatytos tvarkos.

39. Pratęstą finansavimą gavę projektai finansuojami, įgyvendinami ir kontroliuojami šio aprašo nustatyta tvarka.

40. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai skyrus papildomai lėšų projektams finansuoti arba organizacijoms atsisakius projektui finansuoti skirtų lėšų, arba Neįgaliųjų reikalų departamentui nutraukus projekto finansavimą ir dėl šių priežasčių likus nepanaudotų lėšų, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu informuoja projektus įgyvendinančias organizacijas, kurių projektai finansuojami iš dalies, apie galimybę skirti papildomai lėšų projektams įgyvendinti. Organizacija teikia motyvuotą prašymą bei detalią išlaidų sąmatą papildomam finansavimui gauti, nurodydama projekto veiklas, kurioms bus panaudotos prašomos lėšos. Organizacijos prašomos lėšos neturi viršyti atitinkamam projektui iki visiško finansavimo trūkstamos dalies. Papildomo finansavimo prašymus svarsto komisija. Įvertinusi organizacijų prašomų lėšų poreikio pagrįstumą, komisija pateikia siūlymą dėl papildomų lėšų paskirstymo, kurį tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

 

IX. PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ TIKSLINIMAS

 

41. Organizacija be Neįgaliųjų reikalų departamento leidimo gali tikslinti projekto išlaidų sąmatą tuo atveju, jeigu nėra įtraukiama nauja išlaidų rūšis ir išlaidų dydžio pakeitimai neviršija 10 procentų tikslinamos išlaidų rūšies kiekvienos eilutės dydžio arba išlaidų dydis mažėja.

42. Kitais, negu numatyta šio aprašo 41 punkte, atvejais organizacija turi pateikti Neįgaliųjų reikalų departamento direktoriui pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdama palyginamąją tikslinamo projekto išlaidų sąmatą. Organizacija gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

43. Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius, apsvarstęs pateiktą prašymą, priima sprendimą dėl projekto išlaidų sąmatos tikslinimo. Apie priimtą sprendimą organizacija informuojama raštu. Organizacija, gavusi leidimą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo privalo atitinkamai patikslinti projekto išlaidų sąmatą ir ją pateikti Neįgaliųjų reikalų departamentui.

44. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą teikiami iki einamųjų metų gruodžio 1 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

45. Organizacija privalo informuoti apie projekte numatytų priemonių vykdymo nutraukimą, sustabdymą arba apie teisės vykdyti numatytas priemones sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Neįgaliųjų reikalų departamentas sustabdo visą ar dalį projekto finansavimo. Organizacijai pašalinus pažeidimus, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Neįgaliųjų reikalų departamentui, atnaujinamas sustabdytas priemonių finansavimas.

 

X. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO KONTROLĖ

 

46. Organizacija teikia Neįgaliųjų reikalų departamentui projekto vykdymo, lėšų panaudojimo ir pasiektų rezultatų ataskaitas pagal Neįgaliųjų reikalų departamento direktoriaus patvirtintą tvarkos aprašą.

47. Asmuo, turintis teisę veikti projektą įgyvendinančios organizacijos vardu, atsako už projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų tikslinį panaudojimą.

48. Neįgaliųjų reikalų departamentas kontroliuoja finansuojamų projektų įgyvendinimą ir valstybės biudžeto lėšų tikslinį naudojimą, tai yra tikrina einamaisiais kalendoriniais metais (įgyvendinant projektą) ir (arba) pasibaigus kalendoriniams metams (baigus įgyvendinti projektą):

48.1. ar vykdomos priemonės atitinka šio aprašo reikalavimus;

48.2. kaip tikslingai organizacija naudoja projektui finansuoti skirtas lėšas, ar faktinės išlaidos atitinka sąmatose planuotas, ar teisingi ataskaitose teikiami duomenys, ar teisingai apskaitomos valstybės biudžeto lėšomis dengiamos išlaidos, ar valstybės biudžeto lėšos naudojamos efektyviai ir pasiekiamas planuotas rezultatas;

48.3. ar laikomasi teisės aktų ir projekto finansavimo sutarties nuostatų.

49. Neįgaliųjų reikalų departamentas, informavęs raštu organizaciją, turi teisę sustabdyti finansavimą ar nutraukti su ja sutartį, jeigu yra nustatyta, kad organizacija projektui skirtas valstybės biudžeto lėšas faktiškai panaudojo nesivadovaudama patvirtinta išlaidų sąmata, netinkamai vykdė projekto finansavimo sutarties sąlygas ar apskritai jų neįvykdė. Tokiu atveju Neįgaliųjų reikalų departamentas gali reikalauti, kad organizacija pašalintų nustatytus pažeidimus, vykdytų prisiimtus įsipareigojimus arba grąžintų visas ar dalį projektui įgyvendinti skirtų lėšų.

50. Neįgaliųjų reikalų departamentas kasmet iki birželio 1 d. teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai informaciją apie tikslinį valstybės biudžeto lėšų panaudojimą įgyvendinant projektus.

 

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51. Projektai finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas.

52. Sprendimai dėl finansavimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

53. Už pateiktos informacijos ir duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą organizacija atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

54. Informacija apie pateiktas projektų paraiškas bei atrinktus finansuoti projektus skelbiama Neįgaliųjų reikalų departamento interneto svetainėje adresu www.ndt.lt.

 

_________________


 

Žmonių, turinčių fizinę negalią, mobilumo ir

savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo

projektų finansavimo 2013–2015 metais

tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Žmonių, turinčių fizinę negalią, mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo projekto paraiškos forma)

 

__________________________________________________________________________

(paraišką teikiančios organizacijos pavadinimas, kodas, adresas, telefonas)

 

 

Neįgaliųjų reikalų departamentui

prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

2013–2015 metų Žmonių, TURINČIŲ FIZINĘ NEGALIĄ, mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo PROJEKTO PARAIŠKA

 

20_____ m. _______________ d. Nr.___________

 

Organizacijos pristatymas

Organizacijos įregistravimo data ir numeris, kodas

 

Adresas ir pašto indeksas

 

 

Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)

 

 

Faksas (su tarpmiestiniu kodu)

 

 

Elektroninis paštas, interneto svetainė

 

 

Banko pavadinimas, banko kodas, biudžetinės sąskaitos Nr.

 

 

Organizacijos veiklos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje patirtis

 

 

 

 

 

(aprašyti organizacijos veiklos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje patirtį, nurodyti trukmę metais, veiklos pobūdį, organizacijos įgyvendintus projektus neįgaliųjų socialinės integracijos srityje, nurodant jų finansavimo šaltinius, gautų lėšų dydį, pagrindinę veiklą, pasiektus rezultatus ir kt.)

Organizacijos savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo ir (arba) transporto priemonių vairuotojų, turinčių judėjimo negalią, pirminio mokymo organizavimo arba vairavimo įgūdžių vertinimo ir lavinimo patirtis

 

 

(aprašyti organizacijos savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo ir (arba) transporto priemonių vairuotojų, turinčių judėjimo negalią, pirminio mokymo organizavimo arba vairavimo įgūdžių vertinimo ir lavinimo patirtį, nurodyti šios veiklos trukmę metais, finansavimo šaltinius, gautų lėšų dydį, veiklose dalyvavusių neįgaliųjų skaičių, pasiektus rezultatus ir kt.)

 

Esama padėtis

(socialinės problemos įvardijimas, mastas, neįgaliųjų tikslinės grupės apibūdinimas – skaičius, amžius, specialieji poreikiai, kiek poreikius tenkina kiti teikėjai, projekte numatomų priemonių poreikis, prieinamumas, kokybė, siūlomi problemos sprendimo būdai)

 

 

 

Projekto tikslas ir uždaviniai

 

 

 

Projekto įgyvendinimo trukmė

 

 

Tikslinės asmenų grupės, kuriai skirtas projektas, apibūdinimas (projekto dalyvių skaičius, amžius, negalios pobūdis, regos sutrikimo laipsnis, darbingumo lygis)

 

 

 

Projektui vykdyti turimos patalpos (aprašyti patalpas, kuriose organizuojamos projekto veiklos, jų pritaikymą asmenims, turintiems judėjimo negalią, nurodyti jų plotą, kieno nuosavybė, išlaikymo kainą, pritaikymą neįgaliųjų specialiesiems poreikiams)

 

 

 

Projektui vykdyti turima įranga ir priemonės (ryšių, informacinių technologijų, organizacinės technikos, vaizdinės mokymo priemonės, funkcinio pajėgumo įvertinimo ir lavinimo įranga ir kt.)

 

 

 

Projektui vykdyti turimos transporto priemonės (kokios, pagaminimo metai, kieno nuosavybė, pritaikymo neįgaliesiems pobūdis)

 

 

 

Projektui administruoti ir vykdyti turimi darbuotojai

Eil. Nr.

Darbuotojo vardas, pavardė, pareigos projekte

Išsilavinimas, kvalifikacija

Projekte atliekamos funkcijos

(papildomai nurodyti, ar vairavimo instruktorius turi judėjimo negalią)

Darbo patirtis vykdant projekte numatytas funkcijas, asmenų, turinčių judėjimo sutrikimų, funkcinio pajėgumo, reikalingo saugiai vairuoti automobilį, vertinimo ir lavinimo darbo patirtis

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

Projekto biudžetas 2013–2015 m.

Eil. Nr.

Veiklos pavadinimas

Lėšos 2013 metais, tūkst. litais

Lėšos 2014 metais, tūkst. litais

Lėšos 2015 metais, eurais

Kiti finansavimo šaltiniai

Prašoma suma*

Kiti finansavimo šaltiniai

Prašoma suma*

Kiti finansavimo šaltiniai

Prašoma suma*

1.

Aklųjų savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymas

 

 

 

 

 

 

2.

Judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymas

 

 

 

 

 

 

* - nurodoma iš Neįgaliųjų reikalų departamento prašoma lėšų suma.

 

Detalus projekto biudžetas 2013–2015 m. (jeigu atskirais metais keičiasi projekto detalus biudžetas, pateikiamos atskiros kiekvienų metų detalaus projekto biudžeto lentelės)

Eil.Nr.

Veiklos pavadinimas

Reikalinga lėšų suma, iš viso

(eurais)

Iš jų:

Vieno asmens mokymų kaina (kartu su kitais finansavimo šaltiniais)

(eurais)

Dalyvių indėlis

(eurais)

Kiti finansavimo šaltiniai (nurodyti šaltinį)

(eurais)

Kiti finansavimo šaltiniai (nurodyti šaltinį)

(eurais)

1.

Aklųjų savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymas

 

 

 

 

 

2.

Judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymas, iš jų:

 

 

 

 

X

2.1.

asmens funkcinio pajėgumo vertinimas ir lavinimas

 

 

 

 

 

2.2.

B kategorijos motorinių transporto priemonių vairuotojų pirminis mokymas

 

 

 

 

 

 

Projekto įgyvendinimo 2013–2015 m. eiga ir planas (jeigu atskirais metais keičiasi projekto įgyvendinimo eiga ir planas, pateikiamas atskiras kiekvienų metų projekto įgyvendinimo eigos ir plano aprašymas)

 

(pagal kiekvieną planuojamą vykdyti veiklą nuoseklus ir išsamus planuojamų priemonių ir veiksmų aprašymas, konkrečios veiklos, priemonės, veiksmo pradžia ir pabaiga, trukmė valandomis, priemonių vykdymo vieta, dalyvių skaičius ir kt.)

 

 

 

Projekto išlaidų detali 2013–2015 m. sąmata ir pagrindimas (jeigu atskirais metais keičiasi projekto išlaidų detali sąmata ir pagrindimas, pateikiamos atskiros kiekvienų metų projekto išlaidų detalios sąmatos ir pagrindimo lentelės)

Eil. Nr.

Išlaidų rūšis ir skaičiavimai

Prašoma iš Neįgaliųjų reikalų departamento

(eurais)

Kiti finansavimo šaltiniai

(eurais)

Išlaidų pagrindimas

(pagrįsti ir nurodyti, kokiai veiklai planuojamos išlaidos)

I. Administracinės išlaidos

 

 

 

 

1.

Darbo užmokestis projekto vadovui ir finansininkui (nurodyti pavardes, darbo trukmę, taikomą koeficientą)

 

 

Nurodyti projekto vadovo ir finansininko išsilavinimą

2.

Valstybinio socialinio draudimo įmokos, įmokos į Garantinį fondą (nurodyti vienoje eilutėje)

 

 

 

3.

Kanceliarinės prekės

 

 

 

4.

Ryšių paslaugos

 

 

 

5.

Komandiruotės ir transporto išlaidos

 

 

 

6.

Įmonės teikiamų buhalterinių paslaugų apmokėjimas

 

 

 

7.

Iš viso

 

 

 

II. Projekto vykdymo išlaidos

 

 

 

 

8.

Darbo užmokestis projekto vykdytojams (nurodyti pareigas, pavardes, darbo trukmę, taikomą koeficientą)

 

 

Nurodyti išsilavinimą, vykdomą veiklą

9.

Valstybinio socialinio draudimo įmokos, įmokos į Garantinį fondą (nurodyti vienoje eilutėje)

 

 

 

10.

Apmokėjimas pagal autorines ir atlygintinų paslaugų sutartis

 

 

 

11.

Prekės

 

 

 

12.

Ryšių paslaugos

 

 

 

13.

Transporto išlaidos

 

 

 

14.

Patalpų eksploatavimo išlaidos

 

 

 

15.

Komandiruotės ir projekto dalyvių kelionės faktinės išlaidos

 

 

 

16.

Maitinimas

 

 

 

17.

Apgyvendinimas

 

 

 

18.

Ilgalaikio materialiojo turto nuoma

 

 

 

19.

Ilgalaikio materialiojo turto remontas

 

 

 

20.

Iš viso

 

 

 

21.

IŠ VISO PROJEKTO IŠLAIDŲ

(7 + 20)

 

 

 

 

Laukiami rezultatai 2013–2015 m. (jeigu atskirais metais keičiasi projekto laukiami rezultatai, pateikiamos atskiros kiekvienų metų laukiamų rezultatų lentelės)

Eil.Nr.

Vertinimo kriterijai

Veiklos pavadinimas, laukiami rezultatai

aklųjų savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymas

judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymas

1.

Suorganizuotų mokymų skaičius

 

 

2.

Mokymuose dalyvavusių neįgaliųjų skaičius, iš jų:

 

 

 

neįgalių vaikų skaičius

 

X

3.

Vairavimo praktikos egzaminą iš pirmo karto išlaikiusių asmenų skaičius

X

 

4.

Per metus po mokymų baigimo teisę vairuoti transporto priemonę įgijusių asmenų skaičius

X

 

Bendras projekte dirbančių asmenų skaičius (pagal sąrašą) _____, iš jų neįgaliųjų skaičius ______

 

 

 

 

Priedai:

1. Organizacijos įstatų (nuostatų) kopija, _____ lapai.

2. Pažyma, kurioje nurodoma, kad nėra aplinkybių, nurodytų aprašo 8 punkte, _____ lapai.

3. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos išduoto liudijimo apie suteiktą teisę vykdyti B kategorijos motorinių transporto priemonių vairuotojų pirminį mokymą kopija (teikiama, jeigu organizacija planuoja vykdyti judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymo veiklą), _____ lapai.

4. Elektroninė projekto paraiškos versija.

 

__________________

(pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

_______________

(vardas ir pavardė)

 

A.V.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr.  A1-644, 2014-12-12, paskelbta TAR 2014-12-15, i. k. 2014-19630

 


 

Žmonių, turinčių fizinę negalią, mobilumo ir

savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo

projektų finansavimo 2013–2015 metais

tvarkos aprašo

2 priedas

 

__________________________________________________________________________

(organizacijos pavadinimas)

 

2013–2015 METŲ Žmonių, TURINČIŲ FIZINĘ NEGALIĄ, mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo PROJEKTO VERTINIMo anketa

 

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijai

Maksimalus galimų balų skaičius

Rekomenduojamos balų ribos

Skirtų balų skaičius

1.

Ar projekto paraiška atitinka keliamus reikalavimus

(projekto paraiška pateikta kvalifikuotai, tvarkingai, pagal patvirtintą formą, yra reikalingi dokumentai)

10

 

 

– atitinka visus reikalavimus

 

10

– atitinka reikalavimus, bet yra nedidelių netikslumų

 

6–9

– iš dalies atitinka

 

1–5

– neatitinka

 

0

2.

Pareiškėjo veikla, numatyta projekte

(planuojama veikla veiksminga, planuojamos visos aprašo 11.1 arba 11.2 punktuose nurodytos priemonės, turės didelį poveikį neįgaliojo gyvenimo kokybei)

20

 

 

– veiksminga, planuojamos visos priemonės, turės didelį poveikį

 

15–20

– iš dalies veiksminga, planuojama didžioji dalis priemonių, turės poveikį

 

10–14

– iš dalies veiksminga, planuojama dalis priemonių, poveikis abejotinas

 

4–9

– neaiški, veiksmingumas ir poveikis abejotinas

 

0–3

3.

Projekto įgyvendinimas

(nuoseklus ir gerai parengtas projekto įgyvendinimo planas ir eiga)

15

 

 

– nuoseklus ir išsamus

 

13–15

– nuoseklus, tačiau trūksta detalumo

 

6–12

– trūksta nuoseklumo ir detalumo

 

 

1–5

– nedetalus ir nenuoseklus

 

0

4.

Reikalingų lėšų pagrindimas

(projekto lėšos yra aiškios, detalios, pagrįstos, realios, suplanuotos, atsižvelgiant į vidutines kainas)

15

 

 

– pagrįstos, realiai suplanuotos, pateikti apskaičiavimai

 

13–15

– iš dalies pagrįstos, trūksta detalesnių apskaičiavimų

 

6–12

– prastai planuojamos, pateiktos be detalių apskaičiavimų

 

1–5

– nepagrįstos

 

0

5.

Turimi žmogiškieji ištekliai projekto veiklai įgyvendinti

(projekto veikloms vykdyti turi kvalifikuotus specialistus)

15

 

 

– turi pakankamai

 

13–15

– turi pakankamai, tačiau trūksta išsamesnio specialistų kvalifikacijos aprašymo

 

6–12

– turi nepakankamai

 

1–5

neturi, reikalingi specialistai bus ieškomi gavus finansavimą

 

0

6.

Turimi materialiniai ištekliai projekto veiklai įgyvendinti

(projekto veikloms vykdyti turi patalpas, įrangą, vaizdines, transporto priemones ir kt.)

15

 

 

– turi pakankamai

 

13–15

– turi pakankamai, tačiau trūksta išsamesnio turimų išteklių aprašymo

 

6–12

– turi nepakankamai, reikalingos patalpos ir priemonės nuomojamos

 

0–5

7.

Kiti finansavimo šaltiniai

10

 

 

– skiriama daugiau kaip 30 procentų projektui įgyvendinti reikalingų lėšų

 

9–10

– skiriama nuo 21 iki 30 procentų projektui įgyvendinti reikalingų lėšų

 

5–8

– skiriama nuo 11 iki 20 procentų projektui įgyvendinti reikalingų lėšų

 

1–4

– skiriama iki 10 procentų projektui įgyvendinti reikalingų lėšų

 

0

Bendra balų suma

 

100

 

 

 

Projekto privalumai

 

 

 

Projekto trūkumai

 

 

 

Projekto veiklos, išlaidos, kurių siūloma nefinansuoti

 

Komisijos nario išvada

(projektą finansuoti, nefinansuoti)

 

 

Projekto įvertinimas

Nuo 50 iki 100 balų – projektas finansuotinas, mažiau kaip 50 balų – projektas atmestinas.

 

Komisijos narys

_________

(parašas)

_______________

(vardas ir pavardė)

 

_______________

(data)

 

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr.  A1-644, 2014-12-12, paskelbta TAR 2014-12-15, i. k. 2014-19630

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. birželio 7 d. įsakymo Nr. A1-239 „Dėl Žmonių, turinčių fizinę negalią, mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo projektų finansavimo 2013–2015 metais tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo