Suvestinė redakcija nuo 2015-09-30 iki 2021-05-06

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2010, Nr. 135-6896, i. k. 1102210ISAK0003-655

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LAIVŲ, KURIEMS REIKIA PAGALBOS, PRIĖMIMO Į PRIEGLOBSČIO VIETAS

 

2010 m. lapkričio 5 d. Nr. 3-655

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo 3 straipsnio 3 dalimi ir įgyvendindamas 2002 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/59/EB, įdiegiančios Bendrijos laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemą ir panaikinančios Tarybos direktyvą 93/75/EEB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 7 tomas, p. 12), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. spalio 28 d. Komisijos direktyva 2014/100/ES (OL 2014 L 308, p. 82), nuostatas:

Preambulės pakeitimai:

Nr. 3-402(1.5 E), 2015-09-29, paskelbta TAR 2015-09-29, i. k. 2015-14395

 

1. N u s t a t a u, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto krantinės Nr. 1–6 arba Klaipėdos valstybinio jūrų uosto išorinio reido inkaravietė yra vietos, skirtos jūroje nelaimės ištiktiems laivams priimti (toliau – prieglobsčio vietos).

2. P a v e d u Lietuvos saugios laivybos administracijai (toliau – Administracija) kartu su Klaipėdos regioniniu aplinkos apsaugos departamentu ir Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centru iki 2011 m. liepos 1 d. parengti ir patvirtinti laivų, kuriems reikia pagalbos, priėmimo į prieglobsčio vietas planą (toliau – planas) ir jį patvirtinti.

3. Skiriu:

3.1. Administraciją pagrindine kompetentinga institucija, kuri, įvertinusi Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento, Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centro ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitono siūlymus ir  nustačiusi, kad priimti laivą į prieglobsčio vietą yra geriausia, ką galima padaryti siekiant išsaugoti žmonių gyvybes ar jūros aplinką, priima sprendimą dėl laivo, kuriam reikia pagalbos, priėmimo į prieglobsčio vietą;

3.2. Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentą, Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centrą ir VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją pagalbinėmis kompetentingomis institucijomis, kurios pagal plane numatytą kiekvienos jų kompetenciją įvertina padėtį ir teikia siūlymus dėl laivo, kuriam reikia pagalbos, priėmimo į prieglobsčio vietą, taip pat kartu su pagrindine kompetentinga institucija:

3.2.1. ne rečiau kaip kartą per metus arba bet kuriuo metu, atsižvelgdamos į konkrečias aplinkybes, rengia reguliarius tarpusavio susitikimus, siekdamos pasikeisti žiniomis ir pagerinti priemones, taikomas priimant į prieglobsčio vietas laivus, kuriems reikia pagalbos;

3.2.2. užtikrina, kad laivas būtų priimtas į prieglobsčio vietą, jei Administracija priima sprendimą dėl laivo, kuriam reikia pagalbos, priėmimo į prieglobsčio vietą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3-402(1.5 E), 2015-09-29, paskelbta TAR 2015-09-29, i. k. 2015-14395

 

4. N u r o d a u, kad Administracija, priimdama sprendimą dėl laivo, kuriam reikia pagalbos, priėmimo į prieglobsčio vietą, gali pareikalauti, kad laivo valdytojas, agentas arba kapitonas pateiktų draudimo dėl civilinės atsakomybės pažymėjimą ar pažymėjimus pagal tarptautinių konvencijų, prie kurių Lietuvos Respublika yra prisijungusi, reikalavimus. Draudimo pažymėjimo nepateikimas nėra pakankama priežastis šio įsakymo 3 punkte nurodytoms institucijoms atsisakyti vertinti padėtį, pateikti siūlymus ir (ar) priimti sprendimą dėl laivo, kuriam reikia  pagalbos, priėmimo į prieglobsčio vietą, taip pat nėra pakankamas pagrindas atsisakyti priimti laivą į prieglobsčio vietą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3-402(1.5 E), 2015-09-29, paskelbta TAR 2015-09-29, i. k. 2015-14395

 

5. T v i r t i n u Laivų, kuriems reikia pagalbos, priėmimo į prieglobsčio vietas plano rengimo gaires (pridedama). 

Punkto pakeitimai:

Nr. 3-402(1.5 E), 2015-09-29, paskelbta TAR 2015-09-29, i. k. 2015-14395

 

6. Į p a r e i g o j u Administraciją:

6.1. skelbti šio įsakymo 3 punkte nurodytų kompetentingų institucijų ir institucijų, plane paskirtų priimti pavojaus signalus ir į juos reaguoti, pavadinimus ir kontaktinius adresus;

6.2. gavus prašymą, kaimyninių valstybių kompetentingoms institucijoms pateikti reikiamą informaciją apie planą;

6.3. užtikrinti, kad visa reikiama informacija būtų prieinama operacijose dalyvaujančioms šalims;

6.4. kartu su šio įsakymo 3 punkte nurodytomis kompetentingomis institucijomis, jei yra valstybių narių kompetentingų institucijų prašymas, laikytis konfidencialumo;

6.5. iki 2010 m. lapkričio 30 d. informuoti Europos Komisiją apie veiksmus, kurių imtasi rengiant planą.

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministro 2010 m. lapkričio 5 d.

įsakymu Nr. 3-655

 

LAIVŲ, KURIEMS REIKIA PAGALBOS, PRIĖMIMO Į PRIEGLOBSČIO VIETAS PLANO RENGIMO GAIRĖS

 

1. Laivų, kuriems reikia pagalbos, priėmimo į prieglobsčio vietas plano rengimo gairės nustato laivų, kuriems reikia pagalbos, priėmimo į prieglobsčio vietas plano (toliau – planas) paskirtį ir struktūrą.

2. Planas rengiamas, siekiant suderinti kompetentingų institucijų veiksmus tais atvejais, kai reikia spręsti dėl Lietuvos jurisdikcijai priklausančiuose jūrų vandenyse esančių laivų, kuriems reikia pagalbos, priėmimo į prieglobsčio vietas, tam kad būtų pašalinta ar kiek įmanoma sumažinta grėsmė žmonių gyvybei, laivybos saugumui ir išvengta žalingo poveikio aplinkai.

3. Planas rengiamas po konsultacijų su suinteresuotomis šalimis, remiantis Tarptautinės jūrų organizacijos (IMO) rezoliucijomis A.949(23) ir A.950(23), ir jame turi būti aprašyti kompetentingų institucijų veiksmai ir sprendimų priėmimo procedūros. Plane taip pat pateikiama:

3.1. institucijos (-ų), atsakingos (-ų) už pavojaus signalų gavimą ir reagavimą į juos, identifikavimo duomenys;

3.2. kompetentingų institucijų, kurioms pavesta įvertinti padėtį ir priimti sprendimą dėl laivo, kuriam reikia pagalbos, priėmimo arba atsisakymo priimti į pasirinktą prieglobsčio vietą, identifikavimo duomenys;

3.3. informacija apie Lietuvos jūros pakrantę ir duomenys, kurie padėtų įvertinti ir nedelsiant priimti sprendimą dėl prieglobsčio vietos laivui parinkimo, įskaitant aplinkos, ekonominių ir socialinių veiksnių ir gamtos sąlygų aprašymą;

3.4. įvertinimo procedūros, skirtos priimti ar atsisakyti priimti į prieglobsčio vietą laivą, kuriam reikia pagalbos;

3.5. pagalbai, gelbėjimo darbams ir kovai su tarša tinkami ištekliai ir įrenginiai;

3.6. tarptautinio koordinavimo ir sprendimų priėmimo procedūros;

3.7. finansinių garantijų ir atsakomybės procedūros, skirtos laivams, priimtiems į prieglobsčio vietą.

_________________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministro 2010 m. lapkričio 5 d.

įsakymu Nr. 3-655

 

LAIVŲ PRIĖMIMO PRIEGLOBSČIO VIETOSE LAIKINASIS TVARKOS APRAŠAS

 

1. Laivų priėmimo prieglobsčio vietose laikinasis tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja laivų priėmimo į prieglobsčio vietas Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančiuose vandenyse sąlygas.

2. Tvarkos aprašas taikomas prieglobsčio Lietuvos Respublikos teritorinėje jūroje ar išskirtinėje ekonominėje zonoje prašantiems laivams, siekiant pašalinti grėsmę saugiai laivybai, žmonių gyvybei ar išvengti žalingo poveikio aplinkai.

3. Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (toliau – Centras) ar kita kompetentinga institucija, gavę laivo kapitono informaciją apie prieglobsčio prašantį laivą Lietuvos Respublikos teritorinėje jūroje ar išskirtinėje ekonominėje zonoje, nedelsdami informuoja Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) vadovą, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitoną, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Pakrančių apsaugos rinktinės Nacionalinio jūros sienos apsaugos koordinavimo centro vyresnįjį specialistą, Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento atstovą, jei vežamas pavojingasis, aplinką teršiantis krovinys, gresia pavojus aplinkai.

4. Pirminį operatyvų situacijos įvertinimą ir rizikos laivo padėčiai, laivybai, žmonių gyvybei ar aplinkai laipsnio nustatymą dėl laivo priėmimo į prieglobsčio vietą atlieka Administracija kartu su Centru.

5. Administracijos vadovas, įvertinęs pirminę situaciją, kartu su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonu ir Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento atstovu turi:

5.1. patarti laivo kapitonui atlikti pirminius laivo stabilizavimo veiksmus;

5.2. išanalizuoti laivo incidento veiksnius ir planuoti laivo priėmimą į prieglobsčio vietą;

5.3. jei reikia, organizuoti vertinimo grupės nuvykimą į laivą nustatyti rizikos dydį.

6. Administracijos vadovas, įvertinęs turimą informaciją apie laivo būklę, Centro ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitono siūlymus, priima sprendimą dėl prieglobsčio prašančio laivo priėmimo į prieglobsčio vietą. Jeigu laive vežamas pavojingasis arba aplinką teršiantis krovinys, toks sprendimas priimamas jį suderinus su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonu bei Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento atstovu. Esant būtinybei, Administracijos vadovas apie susiklosčiusią situaciją ir priimamą sprendimą informuoja Klaipėdos miesto savivaldybės Ekstremalių situacijų komisiją.

7. Priimant sprendimą, turi būti vadovaujamasi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. 3-327 (Žin., 2008, Nr. 109-4169), ir atsižvelgiama į šias aplinkybes:

7.1. galimybę priimti prieglobsčio prašantį laivą, atsižvelgiant į meteorologines sąlygas, laivo matmenis, grimzlę;

7.2. grėsmę žmonių gyvybei, saugiai laivybai, jūrinei aplinkai, pakrantei ir su tuo susijusiems interesams, kuri kiltų atsisakius priimti laivą į prieglobsčio vietą;

7.3. įtaką krovos operacijoms ir laivybai uoste, įskaitant potencialų akvatorijos užteršimą;

7.4. galimybę išsaugoti kiek įmanoma nepažeistą laivo korpusą ir krovinį;

7.5. kitas svarbias aplinkybes.

8. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonas, gavęs Administracijos vadovo sprendimą suteikti laivui prieglobsčio vietą uoste, organizuoja laivo įplaukimą į uostą ir jo pastatymą prie krantinės.

9. Uosto kapitonas privalo neleisti prieglobsčio prašančiam laivui įplaukti į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą, jei:

9.1. laive vežami pavojingieji kroviniai ir yra reali grėsmė, jog kils pavojus Klaipėdos miesto gyventojams ar aplinkai;

9.2. dėl to būtų ilgam sutrikdytas uosto darbas;

9.3. pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių nuostatas laivui, atsižvelgiant į jo matmenis, grimzlę, meteorologines sąlygas: matomumą, vėjo greitį ir kt., yra nustatyti apribojimai įplaukti į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą.

10. Jeigu Administracijos vadovas, įvertinęs turimą informaciją apie laivo būklę, nusprendžia, jog nėra galimybės laivui suteikti prieglobsčio vietos Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančiuose vandenyse, nurodo Centrui apie priimtą sprendimą nedelsiant informuoti laivo kapitoną ir kaimyninių valstybių, kurių interesai dėl nelaimę patyrusio laivo gali būti pažeisti, koordinacinius gelbėjimo centrus.

11. Prieglobsčio paprašiusio ir jį gavusio laivo savininkas (valdytojas) apmoka išlaidas ir nuostolius, patirtus suteikiant prieglobstį laivui, įskaitant atitinkamus draudimo ir kitų finansinių garantijų reikalavimus.

12. Prieglobsčio paprašiusio ir jį gavusio laivo savininkas (valdytojas) Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonui pateikia garantijas, kad išlaidos ir nuostoliai, patirti suteikiant prieglobstį laivui, bus atlyginti.

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-402(1.5 E), 2015-09-29, paskelbta TAR 2015-09-29, i. k. 2015-14395

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2010 m. lapkričio 5 d. įsakymo Nr. 3-655 „Dėl laivų, kuriems reikia pagalbos, priėmimo į prieglobsčio vietas“ pakeitimo