Suvestinė redakcija nuo 2023-05-01

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 19-787, i. k. 1092250ISAK0000V-97

 

Nauja redakcija nuo 2017-07-12:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ / FIZINIŲ ASMENŲ, turinčių ARBA siekiančių išlaikyti licenciją VERSTIS LICENCIJUOJAMA VISUOMENĖS SVEikatos priežiūros veikla, kvalifikacijos ir PROFESINIO TOBULINIMO KURSŲ PROGRAMŲ TURINIO REIKALAVIMŲ APRAŠo PATVIRTINIMO

 

2009 m. vasario 9 d. Nr. V-97

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 43 straipsnio 18 dalies 1 punkto a ir b papunkčiais ir 45 straipsniu bei siekdamas pagerinti visuomenės sveikatos priežiūros specialistų / fizinių asmenų, turinčių arba siekiančių išlaikyti licenciją verstis licencijuojama visuomenės sveikatos priežiūros veikla,  kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kokybę:

1.     T v i r t i n u Visuomenės sveikatos priežiūros specialistų / fizinių asmenų, turinčių arba siekiančių išlaikyti licenciją verstis licencijuojama visuomenės sveikatos priežiūros veikla, kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursų programų turinio reikalavimų aprašą (pridedama).

2.     N u s t a t a u, kad:

2.1. visuomenės sveikatos priežiūros specialistų / fizinių asmenų, turinčių arba siekiančių išlaikyti licenciją verstis licencijuojama visuomenės sveikatos priežiūros veikla, kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursų programos derinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro  2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-645 „Dėl Sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo taisyklių ir tobulinimo programų vertinimo komisijos nuostatų patvirtinimonustatyta tvarka;

2.2. visuomenės sveikatos priežiūros specialistų / fizinių asmenų, turinčių arba siekiančių išlaikyti licenciją verstis licencijuojama visuomenės sveikatos priežiūros veikla, kvalifikacijos ir profesinis tobulinimas vykdomas vadovaujantis  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. 132 „Dėl Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo ir jo finansavimo tvarkos“ nustatyta tvarka;

2.3. kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo organizatorius moko pagal visus kursų programoje numatytus modulius arba pagal atskirus kursų programos  modulius;

2.4. kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo grupėje negali būti daugiau nei 25 žmonės, o privalomojo mokymo apie alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo poveikį žmogaus sveikatai, alkoholizmo ir narkomanijos prevencijos programos grupėje – daugiau nei 12 žmonių;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. V-1385, 2022-08-30, paskelbta TAR 2022-08-30, i. k. 2022-17784

 

2.5. baigusiam kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursus pagal visus kurso programoje numatytus modulius ar atskirus kurso programoje numatytus modulius ir raštu išlaikiusiam teorinių žinių testą (teisingai atsakiusiam į ne mažiau kaip 70 proc. pateiktų klausimų) ir gavusiam teigiamą praktinės užduoties įvertinimą (jeigu pagal kurso programos modulius numatyta tokią užduotį atlikti), kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo organizatorius išduoda Kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursų baigimo pažymėjimą (toliau – Pažymėjimas) su priedu, kuriame nurodomas Pažymėjimo registracijos numeris, kurso programos ir (ar) modulių   (-io) pavadinimas, trukmė, kurso programos ar kurso programos modulių suderinimo su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija data;

2.6. pažymėjimas, pasirašytas kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo organizatoriaus, užregistruojamas  Kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursų baigimo pažymėjimų registracijos žurnale (toliau – Registracijos žurnalas), kuriame įrašomas Pažymėjimo registracijos numeris, registravimo data, kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo forma (kursai, seminaras, konferencija ir kt.), kurso programos pavadinimas (atskiro kurso programos modulio pavadinimas ir kodas), trukmė (akad. val.), įvertinto asmens vardas ir pavardė;

2.7. teorinių žinių vertinimą nenuotoliniu būdu galima vykdyti naudojantis elektroninių ryšių priemonėmis;

2.8. praradusiam ar sugadinusiam Pažymėjimą ir (ar) Pažymėjimo priedą, kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo organizatorius išduoda Pažymėjimo ir (ar) Pažymėjimo priedo dublikatą su žyma „Dublikatas“ ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo  dienos ir apie tai įrašo Registracijos žurnale;

2.9. kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo organizatorius informaciją Registracijos žurnale saugo 10 metų nuo informacijos įrašymo Registracijos žurnale dienos, teorinių žinių testų ir praktinių užduočių vertinimo dokumentus, pasirašytus Kursų programos dalyvio ir dėstytojo, tobulinimo organizatorius saugo 5 metus nuo dokumentų pasirašymo dienos;

2.10.  kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje išduoti dokumentai, patvirtinantys įgytas kvalifikacijos ir profesinio tobulinimosi žinias ir įgūdžius, yra prilyginami Pažymėjimams su priedu, jei siekiant tokius dokumentus gauti buvo įvykdyti tokie patys ar iš esmės panašūs reikalavimai siekiant gauti Pažymėjimą su priedu Lietuvos Respublikoje.

3. P a v e d u įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                   ALGIS ČAPLIKAS

 

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-07-12

Priedo naikinimas:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1023, 2009-12-14, Žin., 2009, Nr. 151-6800 (2009-12-22), i. k. 1092250ISAK00V-1023

 

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-07-12

Priedo naikinimas:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1023, 2009-12-14, Žin., 2009, Nr. 151-6800 (2009-12-22), i. k. 1092250ISAK00V-1023

 

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-07-12

Priedo naikinimas:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1023, 2009-12-14, Žin., 2009, Nr. 151-6800 (2009-12-22), i. k. 1092250ISAK00V-1023

 

Priedas. Neteko galios nuo 2017-07-12

Priedo naikinimas:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1023, 2009-12-14, Žin., 2009, Nr. 151-6800 (2009-12-22), i. k. 1092250ISAK00V-1023

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro

2009 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. V-97

(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro )

2017 m. liepos 5 d. įsakymo Nr. V-844 redakcija)

 

 

 

VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ / FIZINIŲ ASMENŲ, TURINČIŲ ARBA SIEKIANČIŲ IŠLAIKYTI LICENCIJĄ VERSTIS LICENCIJUOJAMA VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLA, KVALIFIKACIJOS IR PROFESINIO TOBULINIMO KURSŲ PROGRAMŲ TURINIO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

 

 

Eil.

Nr.

Kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursas

 

Kurso programą sudarantys moduliai

 

 

kurso programos pavadinimas

tikslinė grupė

modulio pavadinimas (kodas) ir kurso programų modulių turinys

trukmė

(akad. val.)

 

1.

Privalomojo pirmosios pagalbos mokymo pagrindai

Įvadiniai kursai specialistams, pradedantiems verstis privalomuoju pirmosios pagalbos mokymu

Bendrieji privalomojo sveikatos mokymo organizavimo klausimai (M-1)

·    Privalomąjį mokymą reglamentuojantys teisės aktai. Mokymo kursų rengimas.

·      Mokymo technologijos (būdai, formos, metodai).

·      Mokymų organizavimas ir kokybės užtikrinimas. Ataskaitų rengimas.

4

(teorija 2,

praktika 2)

 

Specialieji privalomojo pirmosios pagalbos mokymo klausimai (M-2)

·    Įvykio vietos saugumo ir nukentėjusiojo būklės įvertinimas. Pradinis gaivinimas. Pradinis gaivinimas naudojant išorinį širdies defibriliatorių.

·      Kraujavimo stabdymas. Žaizdų tvarkymas, pažeistos kūno dalies, esant lūžimui ar išnirimui, imobilizavimas, parengimas transportuoti.

·      Pirmosios pagalbos teikimas asmenims ūmių, gyvybei pavojingų būklių metu. Bendrieji iki stacionarinės pagalbos ypatumai.

·      Darbo vietos ar veiklos ypatumai, galimų nelaimingų atsitikimų prevencija. Apsinuodijimo nuodingosiomis medžiagomis simptomai.

·    Pirmosios pagalbos rinkiniai, individualios teikiančiojo pirmąją pagalbą apsaugos priemonės.

14

(teorija 4,

praktika 10)

 

2.

Aktualūs privalomojo pirmosios pagalbos mokymo klausimai

Kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursai specialistams, besiverčiantiems privalomuoju pirmosios pagalbos mokymu

Aktualūs bendrieji privalomojo sveikatos mokymo organizavimo klausimai (M-3)

·    Mokymus reglamentuojantys teisės aktai (jų pakeitimai, priimti nauji teisės aktai).

·      Naujų ir aktyvių mokymo metodų panaudojimas.

·    Mokymo kokybės ir efektyvumo vertinimas.

4

(teorija 2,

praktika 2)

 

Aktualūs specialieji privalomojo pirmosios pagalbos mokymo klausimai (M-4)

·    Įvykio vietos saugumo ir nukentėjusiojo būklės įvertinimas. Pradinis gaivinimas. Pradinis gaivinimas naudojant išorinį širdies defibriliatorių. Vaikų, nėščiųjų ir pagyvenusių žmonių gaivinimo ypatumai.

·      Pirmoji pagalba esant ūmioms ir neįprastoms būklėms.

·      Nukentėjusiojo parengimas transportuoti (kraujavimo stabdymas, žaizdų tvarstymas, nukentėjusiojo ištraukimas, šalmo nuėmimas, imobilizavimas), pagalbos teikimas gabenimo metu.

·      Gyvybei pavojingos psichikos būklės, pirmoji pagalba,  medicinos pagalbos organizavimas.

·    Pirmosios pagalbos teikimas apsinuodijimų, ūmių, gyvybei pavojingų būklių metu (temos turinys pritaikomas tiksliniam mokomų asmenų kontingentui pagal jų veiklos specifiką). Bendrieji ikistacionarinės pagalbos ypatumai.

·    Pirmosios pagalbos teikimo naujovės, naujų pirmosios pagalbos teikimo metodų mokymas.

32

(teorija 8,

praktika 24)

 

3.

Privalomojo higienos įgūdžių mokymo pagrindai

Įvadiniai kursai specialistams, pradedantiems verstis privalomuoju higienos įgūdžių mokymu

Bendrieji privalomojo sveikatos mokymo organizavimo klausimai (M-1)

·    Privalomąjį mokymą reglamentuojantys teisės aktai. Mokymo kursų rengimas.

·      Mokymo technologijos (būdai, formos, metodai).

·      Mokymų organizavimas ir kokybės užtikrinimas. Ataskaitų rengimas.

4

(teorija 2,

praktika 2)

 

Specialieji privalomojo higienos įgūdžių mokymo klausimai (M-5)

·    Teisės aktai, reglamentuojantys pagrindinius higienos ir sveikatos saugos reikalavimus.

·      Profilaktinių sveikatos tikrinimų reikšmė ligų profilaktikai.

·      Užkrečiamųjų ligų profilaktikos principai (asmens higiena, asmeninės saugos priemonės, užkrečiamųjų ligų sukėlėjai, plitimo keliai, imunitetas, skiepai, ypač pavojingos infekcijos, lytiškai plintančių ligų, ŽIV/AIDS, hepatito B ir hepatito C, pūslelinės, niežų, pedikuliozės, grybelinių ir bakterinių odos ligų profilaktika).

·    Aktualūs privalomojo higienos įgūdžių mokymo klausimai atskirų profesijų (veiklos sričių) darbuotojams.

14

(teorija 8,

praktika 6)

 

4.

Aktualūs privalomojo higienos įgūdžių mokymo klausimai

Kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursai specialistams, besiverčiantiems privalomuoju higienos įgūdžių mokymu

Aktualūs bendrieji privalomojo sveikatos mokymo organizavimo klausimai (M-3)

·    Mokymus reglamentuojantys teisės aktai (jų pakeitimai, priimti nauji teisės aktai).

·      Naujų ir aktyvių mokymo metodų panaudojimas.

·      Mokymo kokybės ir efektyvumo vertinimas.

4

(teorija 2,

praktika 2)

 

Aktualūs specialieji privalomojo higienos įgūdžių mokymo klausimai (M-6)

·    Teisės aktai, reglamentuojantys pagrindinius higienos ir sveikatos saugos reikalavimus (aktualios redakcijos, priimti nauji teisės aktai).

·      Aktualūs užkrečiamųjų ligų profilaktikos klausimai.

·      Aktualūs asmens higienos įgūdžių formavimo ir kontrolės klausimai (nauji reikalavimai, naujos priemonės ir kt.).

·      Aktualūs privalomojo higienos įgūdžių mokymo klausimai atskiroms profesijoms (veiklos sritims):

·           švietimo įstaigų, vykdančių asmenų iki 18 metų ugdymą pagal formaliojo ir (ar) neformaliojo švietimo programas, pedagoginių darbuotojų, auklėtojų padėjėjų, vaikų socialinės globos įstaigų socialinių darbuotojų, socialinių pedagogų, individualios priežiūros personalo, privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           socialinių darbuotojų, dirbančių suaugusių asmenų socialinės globos įstaigose, individualios priežiūros personalo, privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           kosmetikos gaminius gaminančių ir grožio paslaugas teikiančių darbuotojų, tiesiogiai susijusių su klientų aptarnavimu, galinčių daryti tiesioginę įtaką paslaugų vartotojų sveikatai, privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           soliariumų paslaugas teikiančių darbuotojų,   tiesiogiai susijusių su klientų aptarnavimu, galinčių daryti tiesioginę įtaką paslaugų vartotojų sveikatai, privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           sporto klubų, baseinų,  pirčių, sveikatingumo paslaugas teikiančių darbuotojų, tiesiogiai susijusių su klientų aptarnavimu, galinčių daryti tiesioginę įtaką paslaugų vartotojų sveikatai, privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           apgyvendinimo paslaugas teikiančių darbuotojų, tiesiogiai susijusių su klientų aptarnavimu, galinčių daryti tiesioginę įtaką paslaugų vartotojų sveikatai, privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           asmenų, siekiančių atitikti Lietuvos Respublikos nuodingųjų medžiagų priežiūros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytą kompetencijos reikalavimą, privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           keleivinio transporto darbuotojų, aptarnaujančio keleivius (konduktoriai, stiuardai, traukinių palydovai ir kt. darbuotojai), privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           vaikų poilsio stovyklų, vaikų žaidimų patalpų darbuotojų, prižiūrinčių vaikus, privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           laisvės atėmimo vietų ir teritorinių policijos įstaigų areštinių darbuotojų,  galinčių daryti tiesioginę įtaką laisvės atėmimo vietose, policijos areštinėse laikomų asmenų sveikatai, privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           vandens tiekimo įmonių darbuotojų, galinčių tiesiogiai daryti įtaką vandens vartotojų sveikatai, privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           darbuotojų, kurių veikla susijusi su maisto apdorojimu, perdirbimu, gabenimu, sandėliavimu, viešuoju ar kolektyvų maitinimu bei prekyba (išskyrus nuotolinę prekybą ir vaistines), privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           švietimo įstaigoms, vykdančioms asmenų iki 18 metų ugdymą pagal formaliojo ir (ar) neformaliojo švietimo programas, asmens sveikatos priežiūros, socialinės globos įstaigoms, maistą tvarkantiems subjektams, kosmetikos gaminius gaminančioms įmonėms, grožio, soliariumų, sporto klubų, baseinų, pirčių, sveikatingumo, apgyvendinimo, žmogaus palaikų laikymo, paruošimo šarvoti, šarvojimo, kremavimo, balzamavimo paslaugų teikėjams, skalbykloms ir sauso (cheminio) valymo valykloms, vaikų poilsio stovykloms, vaikų žaidimų patalpoms valymo paslaugas teikiantiems darbuotojams, minėtų ūkio subjektų valytojams, jeigu tokie yra, privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           skalbinių priėmimą, išdavimą, skalbimą, lyginimą, lankstymą, pakavimą ir sausą (cheminį) valymą atliekančių darbuotojų, privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           darbuotojams, kurių veikla susijusi su medicininių atliekų tvarkymu sveikatos priežiūros įstaigose (sveikatos priežiūros įstaigos vadovui arba jo paskirtam asmeniui, atsakingam už medicininių atliekų tvarkymo organizavimą įstaigoje, bei darbuotojams, dirbantiems prie įrenginių, skirtų medicininių atliekų kenksmingumui pašalinti), privalomasis higienos įgūdžių mokymas;

·           darbuotojų, kurių veikla susijusi su žmogaus palaikų laikymo, paruošimo šarvoti, šarvojimo, kremavimo, balzamavimo paslaugų teikimu, galinčių daryti tiesioginę įtaką paslaugos saugai, privalomasis higienos įgūdžių mokymas.

·          Pasidalinimas darbo patirtimi, gero darbo patirties pavyzdžių pristatymas ir nagrinėjimas.

44

(teorija 30,

praktika 14)

5.

Privalomojo mokymo apie alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo poveikį žmogaus sveikatai pagrindai

Įvadiniai kursai specialistams, pradedantiems verstis privalomuoju mokymu apie alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo poveikį žmogaus sveikatai

Bendrieji privalomojo sveikatos mokymo organizavimo klausimai (M-1)

· Privalomąjį mokymą reglamentuojantys teisės aktai. Mokymo kursų rengimas.

· Mokymo technologijos (būdai, formos, metodai).

· Mokymų organizavimas ir kokybės užtikrinimas. Ataskaitų rengimas.

4

(teorija 2,

praktika 2)

 

Specialieji privalomojo mokymo apie alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo poveikį žmogaus sveikatai klausimai (M-7)

· Įstatymai ir kiti teisės aktai, reglamentuojantys alkoholio,  narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų kontrolę, vartojimo prevenciją ir psichologinę, medicininę, socialinę pagalbą.

· Alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo žalingas poveikis elgsenai, psichikos, fizinei sveikatai ir artimai aplinkai (įskaitant vaikus); piktnaudžiavimo jomis socialiniai ir teisiniai padariniai, teisinė atsakomybė, galimų pažeidimų pasekmių bei atsakomybės analizė.

· Alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo tendencijos, vartojimo požymiai, tolerancija, priklausomybės išsivystymas. Alkoholio vartojimo įpročių vertinimui skirtų testų panaudojimas.

· Psichoaktyviųjų medžiagų nevartojimo (blaivybės) palaikymo įgūdžių ir palaikančios aplinkos kūrimo svarba ir galimybės, rizikos veiksnių valdymo principai.

· Pirmoji pagalba apsinuodijus alkoholiu, narkotinėmis ir psichotropinėmis ar kitomis psichiką veikiančiomis medžiagomis.

· Alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencija.  Psichologinės, medicininės, socialinės pagalbos asmenims, vartojantiems žalingai psichiką veikiančias medžiagas, galimybės (informacijos apie savivaldybėje prieinamos pagalbos surinkimas, parengimas ir pateikimas dalyviams).

· Elgesio pokyčiams skirtų metodų (motyvacinio interviu, diskusijos, atvejų analizės, mokymosi iš situacijos, vaidmenų atlikimo, probleminio mokymo, savipagalbos ir kt. įrodymais grįstų metodų) praktinis taikymas, kuriais siekiama:

·   išnagrinėti elgesį lemiančias priežastis ir aplinkybes, įvertinti motyvaciją elgesio keitimui, taikyti motyvacijos didinimo strategijas, paskatinti dalyvius suprasti elgesio keitimo svarbą ir galimybes;

·   suteikti žinių, kaip atpažinti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimą kaip problemą, suvokti jų poveikį asmens ir artimos aplinkos (šeimos narių) gyvenimo kokybei;

·   ugdyti emocijų ir elgesio valdymo įgūdžius, taikant problemų sprendimo, asmeninių rizikų valdymo ir psichoaktyviųjų medžiagų nevartojimo (blaivybės) palaikymo įgūdžių ir palaikančios aplinkos kūrimo technikas;

·   teikti konsultacijas dėl psichiką veikiančių medžiagų vartojimo įpročių ir gyvenimo būdo keitimo, dienos planavimo, darbo ir poilsio režimo koregavimo;

·   suteikti žinių, kaip atpažinti atkryčius ir ugdyti įgūdžius atkryčiams išvengti;

·   ugdyti savipagalbos įgūdžius ir paskatinti kreipimąsi pagalbai gauti.

· Programos baigiamojo pokalbio organizavimas ir vedimas, grįžtamojo ryšio gavimo, dalyvio įsivertinimo technikos, praktinių užduočių parengimas, atlikimo vertinimas ir aptarimas, rekomendacijų dalyviui pateikimas.

· Informacijos ir gerosios praktikos šaltiniai, naudingi alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo ir priklausomybių prevencijos, elgesio pokyčiams skirtiems praktiniams užsiėmimams  rengti,  organizuoti ir kokybei užtikrinti.

14

(teorija 9,

praktika 5)

 

 

6.

Aktualūs privalomojo mokymo apie alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo poveikį žmogaus sveikatai klausimai

Kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursai specialistams, besiverčiantiems privalomuoju mokymu apie alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo poveikį žmogaus sveikatai

Aktualūs bendrieji privalomojo sveikatos mokymo organizavimo klausimai (M-3)

· Mokymus reglamentuojantys teisės aktai (jų pakeitimai, priimti nauji teisės aktai).

· Naujų ir aktyvių mokymo metodų panaudojimas.

· Mokymo kokybės ir efektyvumo vertinimas.

4

(teorija 2,

praktika 2)

 

Aktualūs specialieji privalomojo mokymo apie alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo poveikį žmogaus sveikatai klausimai (M-8)

· Įstatymai ir kiti teisės aktai, reglamentuojantys alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų kontrolę, vartojimo prevenciją ir psichologinę, medicininę, socialinę pagalbą (teisės aktų pakeitimai, nauji teisės aktai). Alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų duomenų (žala sveikatai, socialiniai padariniai ir kt. aktualijų dalyviams) tendencijos.

· Aktualūs alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos klausimai.

· Aktualūs psichologinės, medicininės, socialinės pagalbos asmenims, vartojantiems žalingai psichiką veikiančias medžiagas, galimybių ir informacijos dalyviams atnaujinimo klausimai, dalyvių paskatinimas pasitelkti papildomą pagalbą.

· Psichoaktyviųjų medžiagų nevartojimo (blaivybės) palaikymo įgūdžių ir palaikančios aplinkos kūrimo, rizikos veiksnių valdymo praktiniai aspektai.

· Elgesio pokyčiams skirtų metodų (motyvacinio interviu, diskusijos, atvejų analizės, mokymosi iš situacijos, vaidmenų atlikimo, probleminio mokymo, savipagalbos ir kt. įrodymais grįstų metodų) praktinis taikymas, kuriais siekiama:

· išnagrinėti elgesį lemiančias priežastis ir aplinkybes, įvertinti motyvaciją elgesio keitimui, taikyti motyvacijos didinimo strategijas, paskatinti dalyvius suprasti elgesio keitimo svarbą ir galimybes;

· suteikti žinių, kaip atpažinti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimą kaip problemą, suvokti jų poveikį asmens ir artimos aplinkos (šeimos narių) gyvenimo kokybei;

· ugdyti emocijų ir elgesio valdymo įgūdžius, taikant problemų sprendimo, asmeninių rizikų valdymo ir psichoaktyviųjų medžiagų nevartojimo (blaivybės) palaikymo įgūdžių ir palaikančios aplinkos kūrimo technikas;

· teikti konsultacijas dėl psichiką veikiančių medžiagų vartojimo įpročių ir gyvenimo būdo keitimo, dienos planavimo, darbo ir poilsio režimo koregavimo;

· suteikti žinių, kaip atpažinti atkryčius ir ugdyti įgūdžius atkryčiams išvengti;

· ugdyti savipagalbos įgūdžius ir paskatinti kreipimąsi pagalbai gauti.

Šių metodų taikymo su įvairiomis tikslinėmis grupėmis specifika, sudėtingų atvejų aptarimas, programos vedimas pakartotinai dalyvaujantiems dalyviams.

· Programos baigiamojo pokalbio organizavimo ir vedimo tobulinimas, grįžtamojo ryšio iš dalyvių technikų taikymo tobulinimas, praktinių užduočių rengimo, atlikimo vertinimo, aptarimo ir rekomendacijų dalyviui pateikimo

tobulinimas.

· Tarptautinės ir nacionalinės gerosios praktikos pavyzdžiai, vykdant alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo ir priklausomybių prevenciją bei elgesio pokyčiams skirtas programas, praktinius užsiėmimus.

· Praktinėje veikloje pasitaikančių sunkumų, iššūkių aptarimas ir jų sprendimas, pasidalijimas gerąja patirtimi, programos turinio ir įgyvendinimo tobulinimas, aktualumo ir kokybės užtikrinimas.

32

(teorija 12,

praktika 20)

 

7.

Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo pagrindai

Įvadiniai kursai specialistams, pradedantiems verstis poveikio visuomenės sveikatai vertinimu

Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo pagrindai  (M-9)

·    Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo samprata; pagrindiniai teisės aktai, reglamentuojantys poveikio visuomenės sveikatai vertinimą.

·      Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo etapai ir procedūros.

·      Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo ataskaitos rengimas.

18

(teorija10,

praktika 8)

 

 

8.

 

Aktualūs poveikio visuomenės sveikatai vertinimo klausimai

Kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursai specialistams, besiverčiantiems poveikio visuomenės sveikatai vertinimu

Aktualūs poveikio visuomenės sveikatai vertinimo klausimai (M-10)

·    Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo aktualijos.

·      Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo reglamentavimo aktualijos.

·      Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo metodinės rekomendacijos.

·      Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo etapai ir procedūros.

·      Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo ataskaitos rengimas.

·      Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo pavyzdžių nagrinėjimas.

·      Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo įgūdžių formavimas.

36

(teorija 15,

praktika 21)

 

 

9.

Visuomenės sveikatos saugos ekspertizės pagrindai

Įvadiniai kursai specialistams, pradedantiems verstis visuomenės sveikatos saugos ekspertize

Visuomenės sveikatos saugos ekspertizės pagrindai (M-11)

·    Visuomenės sveikatos saugos ekspertizės samprata, teisiniai pagrindai.

·      Visuomenės sveikatos saugos ekspertizės atlikimo principai, tikslai ir uždaviniai.

·      Visuomenės sveikatos saugos ekspertizės objektai, užsakovai ir vykdytojai, jų teisės ir pareigos, bendradarbiavimas su laboratorijomis.

·      Visuomenės sveikatos saugos ekspertizės rūšys, metodai ir priemonės.

·      Laboratorinių mėginių atrinkimo klausimai.

·    Visuomenės sveikatos saugos ekspertizės programos sudarymas.

18

(teorija 10,

praktika 8)

 

 

10.

Aktualūs visuomenės sveikatos saugos ekspertizės klausimai

Kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursai specialistams, besiverčiantiems visuomenės sveikatos saugos ekspertize

Aktualūs visuomenės sveikatos saugos ekspertizės klausimai (M-12)

·    Visuomenės sveikatos saugos ekspertizę reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir jų pataisų apžvalga.

·    Sudėtingų visuomenės sveikatos saugos ekspertizės organizavimo klausimų nagrinėjimas.

·    Visuomenės sveikatos saugos specialioji ekspertizė, specialiosios ekspertizės sudėtingų atvejų nagrinėjimas.

·      Poveikio visuomenės sveikatai nustatymas, apibūdinimas ir vertinimas.

·      Visuomenės sveikatos saugos ekspertizės ir visuomenės sveikatos saugos kontrolės sąsajos.

·    Visuomenės sveikatos saugos ekspertizės naujienos.

36

(teorija 17,

praktika 19)

 

 

11.

Kenkėjų kontrolės (dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos) pagrindai

Įvadiniai kursai specialistams, pradedantiems verstis kenkėjų kontrole (dezinfekcija, dezinsekcija, deratizacija)

Kenkėjų kontrolės (dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos) pagrindai (M-13)

·    Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos teisės aktai kenkėjų kontrolės klausimais.

·    Sanitariniai-techniniai graužikų ir buitinių vabzdžių plitimo mažinimo patalpose reikalavimai.

·    Higienos reikalavimai įmonėje, kurioje atliekami dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos darbai.

·    Profilaktinės dezinfekcijos, dezinsekcijos ir deratizacijos organizavimas įstaigose, įmonėse ir kituose objektuose.

·    Profilaktinės dezinfekcijos, dezinsekcijos ir deratizacijos darbo kokybės įvertinimas.

·    Pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų epidemiologija ir profilaktika.

·      Užkrečiamųjų ligų, kurių šaltinis gali būti graužikai ir vabzdžiai, plitimo keliai.

·      Aplinkos kenksmingumo pašalinimas užkrečiamųjų ligų ir ypač pavojingų infekcijų židiniuose.

·      Privalomasis aplinkos kenksmingumo pašalinimas (dezinfekcija, dezinsekcija, deratizacija) užkrečiamųjų ligų židiniuose, įmonėse, įstaigose.

·    Dezinfekcijos, dezinsekcijos ir deratizacijos būdai ir priemonės; cheminės dezinfekcijos, dezinsekcijos ir deratizacijos priemonės ir jų naudojimas.

18

(teorija 10,

praktika 8)

 

 

12.

Aktualūs kenkėjų kontrolės (dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos) klausimai

Kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursai specialistams, besiverčiantiems kenkėjų kontrole (dezinfekcija, dezinsekcija, deratizacija) 

Aktualūs kenkėjų kontrolės (dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos) klausimai (M-14)

·    Kenkėjų kontrolę reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir jų pataisų apžvalga. Europos standartas „Kenkėjų kontrolės paslaugos. Reikalavimai ir kompetencijos“ LST EN 16636:206.

·      Profilaktinės dezinfekcijos, dezinsekcijos ir deratizacijos organizavimo ir vykdymo aktualijos.

·    Nauji dezinfekcijos, dezinsekcijos ir deratizacijos būdai ir priemonės.

·    Rizikos veiksnių analizės svarbiuose valdymo taškuose sistema ir kenkėjų kontrolės programa.

·      Pagrindiniai reikalavimai biocidinių produktų (dezinfekantų, insekticidų, rodenticidų) autorizacijai.

·      Aktuali informacija apie užkrečiamųjų ligų, kurių šaltinis gali būti graužikai ir vabzdžiai, paplitimą, jų kontrolės metodus ir priemones.

·      Higienos reikalavimai įmonėje, kurioje atliekami dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos darbai.

·      Privalomasis aplinkos kenksmingumo pašalinimas (dezinfekcija, dezinsekcija, deratizacija) užkrečiamųjų ligų židiniuose, įmonėse, įstaigose.

·      Objekto tyrimas prieš naudojant kenkėjų kontrolės priemones.

·      Dezinfekcijos, dezinsekcijos ir deratizacijos būdai ir priemonės. Baigiamoji dezinfekcija, dezinsekcija, deratizacija pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židiniuose.

·      Nauja dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos įranga ir jos naudojimas; darbuotojų sveikatos sauga ir darbo higiena.

·      Pirmoji pagalba apsinuodijus cheminiais dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos preparatais.

·      Aktualūs medicininės entomologijos klausimai

·      Nariuotakojų vaidmuo užkrečiamųjų ligų kontrolėje.

·    Pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų epidemiologijos ir profilaktikos naujovės.

36

(teorija 18,

praktika 18)

 

 

__________________________________________

 

Papildyta priedu:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1385, 2022-08-30, paskelbta TAR 2022-08-30, i. k. 2022-17784

 

part_116a7cd68f9249d5894814b29372ccad_end

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-07-12

Priedo naikinimas:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

 

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-07-12

Priedo naikinimas:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

 

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-07-12

Priedo naikinimas:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

 

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-07-12

Priedo naikinimas:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

 

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-07-12

Priedo naikinimas:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

 

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-07-12

Priedo naikinimas:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

 

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-07-12

Priedo naikinimas:

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-1023, 2009-12-14, Žin., 2009, Nr. 151-6800 (2009-12-22), i. k. 1092250ISAK00V-1023

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 9 d. įsakymo Nr. V-97 "Dėl visuomenės sveikatos priežiūros specialistų profesinio tobulinimo kursų programų tvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-844, 2017-07-05, paskelbta TAR 2017-07-11, i. k. 2017-11883

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 9 d. įsakymo Nr. V-97 "Dėl Visuomenės sveikatos priežiūros specialistų profesinio tobulinimo kursų programų turinio reikalavimų aprašų ir Profesinio tobulinimo kursų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-1385, 2022-08-30, paskelbta TAR 2022-08-30, i. k. 2022-17784

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 9 d. įsakymo Nr. V-97 „Dėl Visuomenės sveikatos priežiūros specialistų / fizinių asmenų, turinčių arba siekiančių išlaikyti licenciją verstis licencijuojama visuomenės sveikatos priežiūros veikla, kvalifikacijos ir profesinio tobulinimo kursų programų turinio reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo