Suvestinė redakcija nuo 2017-03-28 iki 2017-11-07

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 149-6069, i. k. 1082213ISAK002B-515

 

Nauja redakcija nuo 2015-01-01:

Nr. 2B-195, 2014-09-15, paskelbta TAR 2014-09-17, i. k. 2014-12399

 

 

VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS

PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS

VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ, JŲ PRIEKABŲ GAMYBOS IR PERDIRBIMO IR TECHNINĖS EKSPERTIZĖS ATLIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 1, 4, 5, 6, 7 ir 18 punktais, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. sausio 21 d. įsakymo Nr. 3-13 „Dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo įgyvendinimo“ 2.3, 2.7, 2.9, 2.10, 2.12 ir 2.14 punktais, Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 3-169 „Dėl Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių patvirtinimo“, 1241 punktu,

t v i r t i n u Motorinių transporto priemonių, jų priekabų gamybos ir perdirbimo ir techninės ekspertizės atlikimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

 

INSPEKCIJOS VIRŠININKAS                                                VIDMANTAS ŽUKAUSKAS

 

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 2B-515

(Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2014 m. rugsėjo 15 d. įsakymo Nr. 2B-195 redakcija)

 

MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ, JŲ PRIEKABŲ GAMYBOS IR PERDIRBIMO IR TECHNINĖS EKSPERTIZĖS ATLIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Motorinių transporto priemonių, jų priekabų gamybos ir perdirbimo ir techninės ekspertizės atlikimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato pagrindinius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų (toliau – transporto priemonės) gamybos ir perdirbimo, techninės ekspertizės reikalavimus ir atlikimo tvarką, transporto priemonėms, sugadintoms eismo ar kitokio įvykio metu, kai motorinės transporto priemonės neatitinka techninių reikalavimų (deformuotas statramstis ar lonžeronas, ar rėmas, vairo ar stabdžių sistemos, ar pakaba ir (ar) kai suveikė oro pagalvių sistema), o priekabos negali būti velkamos ir nustatyta tvarka panaikintas privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas, kai joms atliekamas atkuriamasis remontas (toliau – transporto priemonės, sugadintos eismo ar kitokio įvykio metu), techninės ekspertizės atlikimo tvarką, reikalavimus ūkio subjektams, ketinantiems atlikti ar atliekantiems transporto priemonių techninę ekspertizę, ir teisės atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę šiems ūkio subjektams suteikimo, sustabdymo, atnaujinimo ir panaikinimo tvarką.

2. Tvarkos aprašas taikomas:

2.1. Lietuvos Respublikoje gaminamoms ir pagamintoms, perdirbamoms ir perdirbtoms transporto priemonėms;

2.2. Lietuvos Respublikoje įregistruotoms transporto priemonėms, kurios buvo sugadintos eismo ar kitokio įvykio metu, kai jos negali judėti sava eiga, ir kurioms uždrausta dalyvauti viešajame eisme, kai joms atliekamas atkuriamasis remontas;

2.3. iš Europos Sąjungos (toliau – ES), Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) ar trečiųjų šalių įvežamoms pagamintoms ir perdirbtoms transporto priemonėms, kurias ketinama įregistruoti Lietuvos Respublikoje, bei perdirbtoms transporto priemonėms, kai transporto priemonės duomenys neatitinka įrašų registracijos dokumentuose;

2.4. naudotoms transporto priemonėms, registruotoms ES šalyse, bet neturinčioms Europos Bendrijos (toliau – EB) tipo patvirtinimo, mažos serijos EB tipo patvirtinimo;

2.5. naudotoms transporto priemonėms, registruojamoms Lietuvos Respublikoje, kai transporto priemonių individualaus patvirtinimo, mažos serijos nacionalinio tipo patvirtinimo, nacionalinio tipo patvirtinimo, suteikto kitoje ES šalyje, techninės nuostatos nebuvo lygiavertės Lietuvos Respublikoje tuo metu galiojusioms individualaus patvirtinimo, mažos serijos nacionalinio tipo patvirtinimo ar nacionalinio tipo patvirtinimo nuostatoms;

2.6. transporto priemonėms, kai jos buvo pradėtos eksploatuoti ir kai nėra transporto priemonės registracijos dokumento, reikalingo norint jas įregistruoti Lietuvos Respublikoje;

2.7. naudotoms transporto priemonėms, apie kurias neturima duomenų arba kurių duomenys, reikalingi norint jas įregistruoti Lietuvos Respublikoje, nežinomi;

2.8. Lietuvos Respublikoje įregistruotoms transporto priemonėms, kurių įregistruoti duomenys yra netikslūs, ne visi ir (ar) neatitinka faktinių transporto priemonių duomenų;

2.9. ūkio subjektams, ketinantiems atlikti ar atliekantiems transporto priemonių techninę ekspertizę.

3. Techninės apžiūros įmonės privalomosios techninės apžiūros metu kontroliuoja pagamintas ir perdirbtas transporto priemones ir neišduoda techninę apžiūrą patvirtinančių dokumentų, jeigu transporto priemonė pagaminta ar perdirbta nesilaikant Tvarkos aprašo.

4. Pagamintų ir perdirbtų transporto priemonių konstrukcija ir techninė būklė turi atitikti Tvarkos aprašą ir Techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus, patvirtintus Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 2B-290 „Dėl Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų“ (toliau – Techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai).

5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

5.1. Gamyba – transporto priemonių projektavimas, konstravimas ir surinkimas. Gamyba laikomas transporto priemonių komplektavimas keliais etapais, naujų transporto priemonių perdirbimas.

5.2. Perdirbimas – transporto priemonių sudėtinių dalių, konstrukcijos, rėmo, kėbulo, paskirties, techninių savybių keitimas ir (arba) papildomų įtaisų įrengimas, dėl kurių keičiasi ar gali keistis transporto priemonės konstrukcija ir (arba) techninės bei eksploatacinės savybės, techniniai duomenys, taip pat transporto priemonės kėbulo, rėmo ar laikančiųjų transporto priemonės konstrukcijų keitimas ar modifikavimas, panaudojant kitų transporto priemonių dalis.

5.3. Savos gamybos transporto priemonė – vieno fizinio ar juridinio asmens transporto priemonės gamyba, kai jai nustatyta tvarka suteikiamas identifikavimo numeris.

5.4. Techninė dokumentacija – techniniai duomenys apie transporto priemonę, kuriais remdamasis techninę ekspertizę atliekantis ekspertas galėtų nustatyti konkrečios transporto priemonės parametrus ir duomenis, įvertinti, ar pagal šią techninę dokumentaciją gaminama, pagaminta arba perdirbama, perdirbta transporto priemonė galėtų atitikti jai taikomus techninius reikalavimus.

5.5. Techninė ekspertizė – pagamintos ar perdirbtos transporto priemonės, jos techninės dokumentacijos ir nustatytų reikalavimų pagamintai ar perdirbtai transporto priemonei atitikimo įvertinimas, taip pat transporto priemonės, sugadintos eismo ar kitokio įvykio metu, įvertinimas, transporto priemonės techninių parametrų ir duomenų nustatymas.

5.6. Techninė tarnyba – juridinis asmuo, turintis suteiktą teisę bandyti sertifikuojamų transporto priemonių ir (ar) transporto priemonių sudėtinių dalių tipų pavyzdžius pagal Jungtinių Tautų Europos ekonomikos komisijos (toliau – JT EEK) taisyklių ir (ar) ES direktyvų ir reglamentų reikalavimus.

5.7. Techninės ekspertizės įmonė – juridinis asmuo, turintis Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) suteiktą teisę atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę.

5.8. Techninės sąlygos – pagal supaprastintus techninius reikalavimus parengta reikalavimų santrauka, kuria vadovaujantis atliekamas transporto priemonės perdirbimas ar gaminama savos gamybos transporto priemonė.

5.9. Užsakovas – juridinis ar fizinis asmuo, sudaręs su techninės ekspertizės įmone sutartį atlikti techninę ekspertizę.

5.10. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme ir Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 3-169 „Dėl Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Atitikties įvertinimo taisyklės).

 

II. TRANSPORTO PRIEMONIŲ GAMYBOS REIKALAVIMAI

 

6. Gamindamas transporto priemones, gamintojas turi laikytis Tvarkos aprašo nuostatų.

7. Gaminant transporto priemones įrengiami vairavimo ir stabdžių sistemos elementai, ratai, degalų bakai, sergėjimo sistemos, spidometrai, priekabos ir vilkiko elektrinės jungtys turi atitikti transporto priemonių mases, geometrinius parametrus ir eksploatacines savybes.

8. Gaminant transporto priemones naudojamos sudėtinės dalys turi būti sertifikuotos ir įrengtos pagal atitinkamų ES direktyvų, reglamentų ar JT EEK taisyklių nuostatas, būti atitinkamai paženklintos sertifikavimo ženklais arba išbandytos techninėse tarnybose.

9. Prieš gaminant transporto priemones, išskyrus savos gamybos transporto priemones, Inspekcijoje reikia gauti transporto priemonės identifikavimo numerio pasaulinį gamintojo identifikavimo kodą.

10. Pagaminus transporto priemonę, iki jos registracijos reikia gauti EB tipo, mažos serijos nacionalinį tipo ar individualų patvirtinimą.

11. Juridiniai ir fiziniai asmenys per kalendorinius metus gali pagaminti 1 savos gamybos transporto priemonę. Savos gamybos transporto priemonės didžiausia techniškai leidžiama pakrautos transporto priemonės masė turi būti ne didesnė kaip 3500 kg, o sėdimų vietų skaičius – ne didesnis kaip 9 ir turi būti taikomas vienos pakopos tipo patvirtinimas.

12. Pradedant gaminti savos gamybos transporto priemonę, reikia parengti techninę dokumentaciją (bendro vaizdo brėžiniai, atsparumo skaičiavimai, naudojamų dalių sąrašas ir kt.) ir ją raštu suderinti su techninę ekspertizę atliksiančia įmone.

13. Savos gamybos transporto priemonių techniniai reikalavimai nurodyti Tvarkos aprašo 6 priede.

14. Gaminant savos gamybos transporto priemones papildomai turi būti laikomasi šių reikalavimų:

14.1. išvaizda turi skirtis nuo kitų gamintojų pagamintų transporto priemonių tiek, kad tai nepažeistų kitų gamintojų autorinių teisių;

14.2. kėbulo ar rėmo konstrukcija neturi būti kitos transporto priemonės kopija, taip pat negalima panaudoti kitos transporto priemonės kėbulo ar rėmo;

14.3. savos gamybos transporto priemonės negali būti gaminamos vienodais rėmais, negali būti panaudoti kitos savos gamybos transporto priemonės konstrukcija, konstrukciniai elementai, jų gamybos technologija;

14.4. savos gamybos transporto priemonę pagaminęs asmuo turi pateikti dokumentus, įrodančius, kad transporto priemonė buvo pagaminta naudojant to paties asmens įsigytas sudėtines dalis, komponentus, medžiagas (metalas, padangos, sukabintuvas, variklis, pavarų dėžė);

14.5. savos gamybos O1 klasės parengtos eksploatuoti transporto priemonės, skirtos kroviniams vežti, masė turi būti ne didesnė nei pusė didžiausios techniškai leistinos pakrautos šios klasės transporto priemonės masės.

15. Pagaminus savos gamybos transporto priemonę reikia atlikti techninę ekspertizę, o Inspekcijoje – individualų patvirtinimą.

16. Individualaus patvirtinimo procedūros Inspekcijoje atliekamos vadovaujantis Atitikties įvertinimo taisyklėmis ir Transporto priemonių atitikties įvertinimo procedūrų aprašu, patvirtintu Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2009 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 2B-250 „Dėl Transporto priemonių atitikties įvertinimo procedūrų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Atitikties įvertinimo aprašas).

17. Pagamintai savos gamybos transporto priemonei identifikavimo numerį suteikia Inspekcija.

18. Gaminamų elektrinių transporto priemonių papildomi reikalavimai nustatyti Tvarkos aprašo 3 priede.


III. TRANSPORTO PRIEMONIŲ PERDIRBIMO REIKALAVIMAI

 

19. Perdirbant transporto priemones, turi būti laikomasi Tvarkos aprašo nuostatų.

20. Perdirbant transporto priemones neturi sumažėti jų aktyvioji ir pasyvioji sauga, konstrukcijos sudedamųjų dalių, tvirtinimo atsparumas ir patikimumas, neturi pablogėti aplinkos apsaugos rodikliai, vairuotojo darbo vietos ergonomika, keleivių bei krovinių vežimo sąlygos.

21. Perdirbant transporto priemones įrengiami vairavimo ir stabdžių sistemos elementai, ratai, degalų bakai, sergėjimo sistemos, spidometrai, priekabos ir vilkiko elektrinės jungtys turi atitikti transporto priemonių mases, geometrinius parametrus ir eksploatacines savybes, o sudėtinės dalys turi būti sertifikuotos ir įrengtos pagal atitinkamų ES direktyvų, reglamentų ar JT EEK taisyklių nuostatas, atitinkamai paženklintos sertifikavimo ženklais arba išbandytos techninėse tarnybose.

22. Perdirbtos transporto priemonės turi atitikti Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimus, patvirtintus Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr.  2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“.

23. Perdirbant transporto priemones vadovaujamasi gamintojo parengtais perdirbimą ir kėbulų montavimą aprašančiais dokumentais.

24. Perdirbant transporto priemones draudžiama naudoti kitų transporto priemonių rėmo, laikančiojo kėbulo konstrukcijos elementus, išskyrus atvejus, kai tai leidžiama transporto priemonės gamintojo ir tai aprašyta transporto priemonės gamintojo parengtuose dokumentuose.

25. Draudžiama perdirbti transporto priemonės rėmą ar laikantįjį kėbulą, kai toks perdirbimas neaprašytas gamintojo parengtuose perdirbimo ar kėbulų montavimo dokumentuose ar perdirbimas gali turėti tiesioginės neigiamos įtakos rėmo ar kėbulo atsparumui.

26. Perdirbtoms transporto priemonėms negali pasikeisti transporto priemonės kėbulo (rėmo) identifikavimo numeris ir jo vieta, išskyrus atvejus, kai jis keičiamas Tvarkos apraše nustatyta tvarka.

27. Perdirbimas į M kategorijos transporto priemones:

27.1. N1 klasės transporto priemonę perdirbti į M1 klasės transporto priemonę galima, kai N1 klasės kėbulo kodas yra BB ar BBA ir kėbule yra įrengtos sertifikuotos sėdimos vietos. Kai sertifikuotos sėdimos vietos neįrengtos, perdirbti galima išbandant įrengtų sėdynių ir saugos diržų tvirtinimo vietas techninėse tarnybose;

27.2. perdirbant pirmą kartą po 2009 m. balandžio 29 d. registruotas N1 klasės transporto priemones į M1 klasės transporto priemones, techninės ekspertizės įmonei turi būti pateiktas transporto priemonės gamintojo arba jo įgaliotojo atstovo patvirtinimas, kad transporto priemonė ar tam tikro modelio transporto priemonių konstrukcija atitinka transporto priemonės, skirtos keleiviams vežti, techninius reikalavimus, pateikiant degalų sąnaudų, CO2 išlakų, variklio išmetamųjų teršalų, variklio skleidžiamo triukšmo, sėdynių, saugos diržų ir jų tvirtinimo vietų M1 klasės transporto priemonės sertifikatus arba bandymo protokolus. N2 ir N3 klasės  transporto priemones perdirbant į M1 klasės transporto priemones papildomai reikia pateikti sertifikatus, įrodančius, kad transporto priemonės stabdžių konstrukcija atitinka M1 klasės transporto priemonių reikalavimus;

27.3. N1 klasės transporto priemonių, pirmą kartą registruotų iki 2009 m. balandžio 29 d., perdirbimas į M1 klasės transporto priemones įvertinamas tik techninės ekspertizės įmonėje;

27.4. pirmą kartą po 2009 m. balandžio 29 d. registruotoms ir į M1 klasę perdirbtoms transporto priemonėms Inspekcijoje reikia gauti individualų patvirtinimą, išskyrus Tvarkos aprašo 27.7 punkte nurodytus perdirbimo atvejus;

27.5. M2 ar M3 klasės transporto priemonę galima perdirbti į M1 klasės transporto priemonę, jeigu M2 ar M3 klasės transporto priemonės bendroji masė yra ne didesnė negu 2800 kg;

27.6. N kategorijos transporto priemonė gali būti perdirbama į M2 ar M3 klasės transporto priemonę, kai techninės ekspertizės įmonei pateiktas transporto priemonės, skirtos keleiviams vežti, stabdžių sistemos sertifikatas ar bandymo protokolas. Taip pat pateikiami sėdynių, saugos diržų ir jų tvirtinimo vietų sertifikatai arba sudėtinių dalių bandymo protokolai, greičio ribotuvo ir tachografo sertifikatai ir M2, M3 klasei keliamų reikalavimų sertifikatai;

27.7. perdirbus N kategorijos transporto priemones į M kategorijos specialios paskirties transporto priemones (gyvenamąjį namą, greitosios medicinos pagalbos ir žmonių palaikams gabenti skirtas transporto priemones), jos įvertinamos tik techninės ekspertizės įmonėje, pateikiant tik papildomai įrengtų sėdynių, jų tvirtinimo vietų, saugos diržų ir diržų tvirtinimo vietų sertifikatus arba bandymo protokolus.

28. Perdirbimas į N kategorijos transporto priemones:

28.1. M1 klasės transporto priemonę perdirbti į N1 klasės transporto priemonę galima tik tada, kai M1 klasės transporto priemonės kėbulo kodas yra AF;

28.2. M2 klasės transporto priemonė gali būti perdirbta į N1 ar N2 klasės transporto priemonę.

 

29. Perdirbti transporto priemonę perstatant valdymo įtaisus iš dešinės pusės į kairę galima įvykdžius vieną iš šių sąlygų:

29.1. transporto priemonė perdirbama transporto priemonės gamintojo įgaliotame servise;

29.2. transporto priemonės savininkas turi transporto priemonės gamintojo technines sąlygas ir perdirbimą atlieka bet kuriame servise pagal šias technines sąlygas.

30. Perdirbti transporto priemones, keičiant rėmą ar kėbulą, galima tik ES registruotai transporto priemonei ES registruotos transporto priemonės rėmu ar kėbulu. Prieš keičiant rėmą ar kėbulą su techninės ekspertizės įmone turi būti raštu suderintos rėmo ar kėbulo keitimo techninės sąlygos.

31. Transporto priemonės rėmas ar kėbulas gali būti keičiamas vienu iš šių atvejų:

31.1. kai privalomosios techninės apžiūros metu nustatyta, kad dėl rėmo ar kėbulo techninių trūkumų transporto priemonę eksploatuoti draudžiama;

31.2. kai draudimo bendrovės ekspertai, nepriklausomi ekspertai ar gamintojo įgaliotieji atstovai nustato, kad apgadinto rėmo ar kėbulo remontas ekonomiškai netikslingas.

32. Transporto priemonės rėmas ar kėbulas gali būti keičiamas identišku arba techniškai artimos modifikacijos rėmu ar kėbulu. Identiškais laikomi rėmai ar kėbulai, kai transporto priemonių tipo patvirtinimo numeriai ir techniniai duomenys, nurodyti transporto priemonės identifikavimo lentelėje ar transporto priemonės registracijos liudijime, yra vienodi. Techniškai artimos modifikacijos kėbulai – kėbulai su vienodu tipo patvirtinimo numeriu, bet su skirtingais techniniais duomenimis, nurodytais transporto priemonės identifikavimo lentelėje.

33. Kai transporto priemonės kėbulas keičiamas į techniškai artimos modifikacijos kėbulą, techninės ekspertizės užsakovas pateikia gamintojo arba jo įgaliotojo atstovo Lietuvoje išduotą dokumentą, patvirtinantį kėbulo keitimo galimybę. Kai gamintojo atstovo Lietuvoje nėra, technines sąlygas būtina raštu suderinti su Inspekcija.

34. Kėbulas keičiamas šią paslaugą teikiančioje įmonėje, turinčioje reikiamą įrangą ir tinkamos kvalifikacijos specialistus.

35. Prieš atliekant transporto priemonių perdirbimą, kuris neaprašytas Tvarkos apraše ar nenurodytas Tvarkos aprašo 2 priede, techninę dokumentaciją ir technines sąlygas prieš perdirbimą būtina raštu suderinti su Inspekcija. Transporto priemonės savininkas Inspekcijai pateikia:

35.1. perdirbimo aprašymą;

35.2. perdirbamos transporto priemonės techninius duomenis, kurie pasikeis po transporto priemonės perdirbimo;

35.3. keičiamų sudedamųjų dalių aprašymą su gamykliniais dalių kodais (numeriais);

35.4. įmonės, atstovaujančios gamintojui, dokumentus, patvirtinančius, jeigu transporto priemonė perdirbama joje;

35.5. savos gamybos dalių atsparumo skaičiavimus;

35.6. dalių, kurias taip pat reikia keisti atliekant perdirbimą, kad būtų užtikrintos Tvarkos aprašo 20 punkto nuostatos, sąrašą.

36. Perdirbus transporto priemonę (ant važiuoklės sumontavus cisterną), vežančią pavojinguosius krovinius, ji turi atitikti Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) B techninio priedo 9.7 dalies reikalavimus.

37. Perdirbtoms transporto priemonėms reikia atlikti techninę ekspertizę.

38. Perdirbtą transporto priemonę būtina perregistruoti, jei ją perdirbant keitėsi transporto priemonės duomenys, įrašyti transporto priemonės registracijos liudijime.

39. Perregistruojant perdirbtas transporto priemones, išskyrus tas, kurioms nustatyta tvarka Inspekcijoje reikia gauti individualų patvirtinimą, pateikiamos techninės ekspertizės įmonės išduotos techninės ekspertizės pažymos apie atliktą perdirbimą.

40. Perregistruojant perdirbtas transporto priemones, kuriose įrengta suskystintų naftos dujų (toliau – SND), suslėgtųjų gamtinių dujų (toliau – SGD) arba suskystintų gamtinių dujų (toliau – LNG) įranga, sumontuoti papildomi pedalai vairavimo instruktoriui, sumontuota įranga, pritaikant transporto priemonę neįgaliems asmenims, pateikiama įmonės, turinčios Inspekcijos nustatyta tvarka suderintą įmonės standartą dėl įrangos montavimo, įrangos sumontavimo pažyma.

41. Perdirbus transporto priemones, kurios pirmą kartą įregistruotos netaikant atitikties įvertinimo po 2009 m. balandžio 29 d., reikia atlikti techninę ekspertizę, o Inspekcijoje gauti individualų patvirtinimą.

42. Perdirbamų elektrinių transporto priemonių papildomi reikalavimai nustatyti Tvarkos aprašo 3 priede.

 

IV. TECHNINĖS EKSPERTIZĖS ATLIKIMAS

 

43. Pagamintoms ar perdirbtoms transporto priemonėms turi būti atlikta techninė ekspertizė ir turi būti laikomasi Tvarkos aprašo nuostatų.

44. Transporto priemonių techninė ekspertizė atliekama tik techninės ekspertizės įmonėse.

45. Transporto priemonės techninė ekspertizė atliekama tik techninės ekspertizės įmonei ir užsakovui sudarius rašytinę sutartį. Sutartyje nurodomas techninės ekspertizės tikslas ir objektas, įrašomi užsakovo ir techninės ekspertizės įmonės rekvizitai ir sutarties sudarymo data.

46. Užsakovas turi teisę dalyvauti atliekant techninę ekspertizę ir gauti su ja susijusios informacijos.

47. Užsakovas techninei ekspertizei atlikti pateikia:

47.1. transporto priemonę;

47.2. transporto priemonės registracijos dokumentus (jei yra);

47.3. užsakovo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

47.4. panaudotų sertifikuotų sudedamųjų dalių, nurodytų Tvarkos aprašo 21 punkte, sertifikatus;

47.5. techninės tarnybos bandymo protokolus (jei tokie bandymai buvo atliekami).

48. Priklausomai nuo perdirbimo sudėtingumo, kuris nustatomas vadovaujantis Tvarkos aprašo 2 priede pateiktu Kelių transporto priemonių perdirbimo tipinių pavyzdžių katalogu, užsakovas papildomai pateikia:

48.1. vidutinio sudėtingumo perdirbimui (B) – transporto priemonės matmenų brėžinius, jei keičiasi jos matmenys, perdirbamų ar panaudotų sistemų (agregatų, mazgų) surinkimo (matmenų) brėžinius arba eskizus;

48.2. sudėtingam perdirbimui (C) – Tvarkos aprašo 48.1 punkte išvardytus dokumentus ir svarbiausių įtaisų sudedamųjų dalių surinkimo brėžinius, svarbiausių detalių atsparumo ir / arba gamintojo ar jo įgalioto atstovo parengtus perdirbimą aprašančius dokumentus.

49. Techninei ekspertizei atlikti užsakovas gali nepateikti Tvarkos aprašo 48 punkte išvardytų dokumentų, jeigu perdirbtai transporto priemonei naudojamos serijiniu būdu pagamintos dalys, kurių įrengimas neturi esminės įtakos transporto priemonės dinaminėms, važiavimo, aktyviojo ir pasyviojo saugumo savybėms, ar sertifikuotos sudedamosios dalys. Užsakovui nepateikus nurodytų dokumentų, ekspertas prie atliktos techninės ekspertizės dokumentų turi pridėti konkrečių dalių, mazgų ir komponentų nuotraukas, iš kurių būtų galima spręsti, kad tai nėra savos gamybos dalys.

50. Naujų ar naudotų transporto priemonių, nurodytų Tvarkos aprašo 2.4–2.8 punktuose, techninei ekspertizei atlikti užsakovas papildomai pateikia Lietuvoje transporto priemones registruojančios institucijos raštą (pažymą ar kitą dokumentą) apie galimybę registruoti transporto priemonę, jei ji atitiks techninius reikalavimus ir bus nustatyti visi reikiami techniniai duomenys ir / ar parametrai. Tokio rašto pateikti neprivaloma, jei transporto priemonės valdytojas pateikia pagal 1999 m. balandžio 29 d. Tarybos direktyvos 1999/37/EB dėl transporto priemonių registracijos dokumentų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 4 tomas, p. 351) (toliau – Direktyva 1999/37/EB) reikalavimus išduotą registracijos liudijimą,  kuriame yra nurodyti ne visi privalomi duomenys.

51. Techninei ekspertizei atlikti reikia pateikti transporto priemonių, kuriose sumontuoti potencialiai pavojingi įrenginiai, potencialiai pavojingų įrenginių registravimo pažymėjimą, išduotą Valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, ir įgaliotos įrenginių techninės būklės tikrinimo įstaigos techninės būklės tikrinimo ataskaitą, kuria suteikiama teisė toliau naudotis ant transporto priemonės sumontuotais didesnės kaip 1 t keliamosios galios strėlinio tipo kranais, kėlimo platformomis žmonėms kelti, taip pat I grupės takiųjų medžiagų talpyklomis ir didesnės kaip 1 m3 tūrio talpos cisternomis ir jų įranga, skirta pavojingiesiems kroviniams vežti.

52. Savos gamybos transporto priemonės techninei ekspertizei atlikti užsakovas papildomai pateikia bendro vaizdo brėžinį su matmenimis, sudedamųjų detalių brėžinius, svarbiausių detalių (rėmo, ašių ir kt.) atsparumo skaičiavimus, panaudotų savos gamybos svarbiausių detalių darbo brėžinius, eksploatavimo instrukciją. Priekaboms su inerciniais stabdžiais papildomai pateikia užsakovo pasirašytą stabdžių sistemos suderinamumo patikrinimo ataskaitą, o priekaboms su pneumatiniais, hidrauliniais, elektriniais stabdžiais – techninės tarnybos bandymo protokolą. Kai tokių dokumentų užsakovas pateikti negali, visus reikiamus dokumentus ir skaičiavimus ekspertas gali parengti pats.

53. Pakeisto rėmo ar kėbulo techninei ekspertizei atlikti užsakovas papildomai pateikia:

53.1. privalomosios techninės apžiūros rezultatų kortelę (ataskaitą), kurioje nurodyta, kad transporto priemonės rėmas ir (ar) kėbulas neatitinka Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų, arba draudimo bendrovės ekspertų, nepriklausomų ekspertų ar gamintojo įgaliotųjų atstovų išvadą, kai nustatoma, kad rėmo ar kėbulo remontas ekonomiškai netikslingas;

53.2. gamintojo ar jo įgaliotojo atstovo Lietuvoje išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad rėmą ar kėbulą galima keisti artimos modifikacijos rėmu ar kėbulu;

53.3. rėmo ar kėbulo įsigijimo dokumentą.

54. Atliekant techninę ekspertizę transporto priemonėms, sugadintoms eismo ar kitokio įvykio metu, užsakovas papildomai pateikia:

54.1. techninę dokumentaciją (apžiūros aktą, nuotraukas, draudimo bendrovės eksperto surašytą remonto sąmatą, vertinimo ataskaitą ir kitus dokumentus, įrodančius transporto priemonės būklę po eismo ar kitokio įvykio) apie transporto priemonės būklę po eismo ar kitokio įvykio, per kurį transporto priemonė buvo sugadinta;

54.2. transporto priemonės atkuriamąjį remontą atlikusios (-ių) įmonės (-ių) dokumentą (-us), kuriame (-iuose) būtų patvirtinta, kad transporto priemonė yra tinkamai suremontuota ir žmonių sveikatai bei saugumui nepavojinga;

54.3. techninę dokumentaciją, susijusią su atliktu transporto priemonės remontu (nuotraukas, kuriose matyti atlikto remonto technologinis procesas, atliktų remonto operacijų sąrašas ir jų apimtis, kiti dokumentai, susiję su atliktu transporto priemonės remontu ir jo eiga);

54.4. išvadą dėl ratų pastatymo parametrų atitikties gamintojo reikalavimams (tik M1 klasei);

54.5. išvadą dėl kėbulo (rėmo) geometrijos parametrų atitikties gamintojo reikalavimams;

54.6. išvadą dėl elektroninių saugos sistemų atitikties gamintojo reikalavimams.

55. Kai atliekant techninę ekspertizę transporto priemonėms, sugadintoms eismo ar kitokio įvykio metu, techninės ekspertizės užsakovas pageidauja, kad ratų pastatymo, kėbulo (rėmo) geometrijos parametrų atitikimas ir elektroninių saugos sistemų veikimas būtų tikrinami panaudojant techninės ekspertizės įmonėje turimą diagnostikos įrangą, neprivaloma pateikti Tvarkos aprašo 54.4–54.6 punktuose nurodytų dokumentų.

56. Perdirbant (keičiant) transporto priemonės variklį, techninės ekspertizės užsakovas ekspertui turi sudaryti galimybę nufotografuoti variklio kodą, kol dar variklis neįrengtas, jei to padaryti nebus galimybės, kai variklis jau bus perdirbtas (pakeistas).

57. Transporto priemonės techninės ekspertizės metu nustatoma ir / ar įvertinama:

57.1. ar techninė dokumentacija užtikrina transporto priemonei keliamus techninius reikalavimus;

57.2. ar transporto priemonė atitinka projektinę techninę dokumentaciją;

57.3. gaminimo ar perdirbimo darbų kokybė;

57.4. ar transporto priemonė atitinka Tvarkos aprašo nuostatas;

57.5. ar transporto priemonės duomenys atitinka duomenis, pateiktus dokumentuose;

57.6. užsakovo pateikta stabdžių sistemos suderinamumo patikrinimo ataskaita priekaboms su inerciniais stabdžiais.

58. Techninės ekspertizės metu perdirbtai transporto priemonei atliekamas parengtos eksploatuoti transporto priemonės masės nustatymas techninėje tarnyboje, kai masės pokytis viršija 3 proc. masės prieš perdirbimą. M1, N1, O1 ir O2 klasių transporto priemonių parengtos eksploatuoti transporto priemonės masę gali nustatyti ne tik techninė tarnyba, bet ir ūkio subjektai, svėrimus atliekantys metrologiškai patvirtintomis svarstyklėmis, dalyvaujant ekspertui.

59. Techninės ekspertizės metu transporto priemonė, kuriai atliekama techninė ekspertizė, fotografuojama. Turi būti padarytos transporto priemonės bendro vaizdo, identifikavimo lentelės, identifikavimo numerio nuotraukos, jei kituose teisės aktuose nenustatyta kitaip. Kai identifikavimo lentelės nėra, tai nurodoma techninės ekspertizės dokumentuose.

60. Techninės ekspertizės metu pagamintoms savos gamybos transporto priemonėms (išskyrus priekabas) atliekamas dinaminių savybių vertinimas ir važiavimo bandymas.

61. Techninės ekspertizės metu transporto priemonėms, sugadintoms eismo ar kitokio įvykio metu, nustatoma:

61.1. ar pateikta techninė dokumentacija atitinka atkurtos transporto priemonės techninę būklę;

61.2. ar sugadintos transporto priemonės remontas atliktas laikantis techniniu požiūriu pagrįstų ir priimtinų remonto technologijų;

61.3. ar atkurtas eismo saugumui svarbių sistemų ir mazgų veikimas;

61.4. ar atkurti transporto priemonės ratų pastatymo geometriniai parametrai (tik M1 klasei);

61.5. ar atkurti laikančiosios konstrukcijos (kėbulo, rėmo) geometriniai parametrai.

62. Techninę ekspertizę transporto priemonėms, sugadintoms eismo ar kitokio įvykio metu, atliekantis ekspertas, nustatęs faktinių duomenų ir dokumentuose pateiktų duomenų neatitikimą, gali motyvuotai pareikalauti, kad papildomai būtų pristatyti reikalingi dokumentai. Ekspertas taip pat turi teisę paskirti (jei nustatytas faktinių duomenų neatitikimas) transporto priemonės centrinių elektrinių valdymo sistemų (blokų) ir jų elektros grandinių patikrinimą (diagnostiką) šią paslaugą teikiančioje įmonėje arba tai atlikti techninės ekspertizės įmonėje (jei turi tam skirtą įrangą).

63. Techninės ekspertizės metu galingiesiems keturračiams nustatoma atitiktis Tvarkos aprašo 7 priede nurodytiems reikalavimams.

64. Techninės ekspertizės metu naudotoms transporto priemonėms, pirmą kartą registruotoms ES ir EEE šalyse iki 2009 m. balandžio 29 d., bet neturinčioms EB tipo patvirtinimo, mažos serijos EB tipo patvirtinimo, transporto priemonės atitiktis nustatoma pagal pirmos registracijos metu galiojusius reikalavimus, nurodytus Tvarkos aprašo 1 priede, taip pat nustatomi privalomi techniniai duomenys ir parametrai, nurodyti Direktyvoje 1999/37/EB, reikalingi transporto priemonės registracijos dokumentui užpildyti.

65. Techninės ekspertizės metu naudotoms transporto priemonėms, pirmą kartą registruotoms ES ir EEE šalyse po 2009 m. balandžio 29 d., bet neturinčioms EB tipo patvirtinimo, mažos serijos EB tipo patvirtinimo, įvertinama transporto priemonės atitiktis pirmosios registracijos metu Lietuvoje galiojusiems individualaus patvirtinimo reikalavimams.

66. Techninės ekspertizės metu naudotoms transporto priemonėms, pirmą kartą registruotoms ES ir EEE šalyse iki 2009 m. balandžio 29 d., kai transporto priemonių individualaus patvirtinimo, mažos serijos nacionalinio tipo patvirtinimo, nacionalinio tipo patvirtinimo, suteikto kitoje ES šalyje, techninės nuostatos nebuvo lygiavertės Lietuvos Respublikoje tuo metu galiojusioms individualaus patvirtinimo, mažos serijos nacionalinio tipo patvirtinimo ar nacionalinio tipo patvirtinimo nuostatoms, transporto priemonės atitiktis nustatoma pagal pirmos registracijos metu galiojusius reikalavimus, nurodytus Tvarkos aprašo 1 priede, taip pat nustatomi privalomi techniniai duomenys ir parametrai, nurodyti Direktyvoje 1999/37/EB, reikalingi transporto priemonės registracijos dokumentui užpildyti.

67. Techninės ekspertizės metu naudotoms transporto priemonėms, pirmą kartą registruotoms ES ir EEE šalyse po 2009 m. balandžio 29 d., kai transporto priemonių individualaus patvirtinimo, mažos serijos nacionalinio tipo patvirtinimo, nacionalinio tipo patvirtinimo, suteikto kitoje ES šalyje, techninės nuostatos nebuvo lygiavertės Lietuvos Respublikoje tuo metu galiojusioms individualaus patvirtinimo, mažos serijos nacionalinio tipo patvirtinimo ar nacionalinio tipo patvirtinimo nuostatoms, įvertinama transporto priemonės atitiktis pirmosios registracijos metu Lietuvoje galiojusiems individualaus patvirtinimo reikalavimams.

68. Techninės ekspertizės metu transporto priemonėms, kai jos buvo pagamintos ir pirmą kartą pradėtos eksploatuoti ES ir EEE šalyse iki 2009 m. balandžio 29 d. ir kai nėra transporto priemonės registracijos dokumento, reikalingo norint jas įregistruoti Lietuvos Respublikoje, transporto priemonės atitiktis nustatoma pagal pagaminimo ar eksploatacijos pradžios metu galiojusius reikalavimus, nurodytus Tvarkos aprašo 1 priede, taip pat nustatomi privalomi techniniai duomenys ir parametrai, nurodyti Direktyvoje 1999/37/EB, reikalingi transporto priemonės registracijos dokumentui užpildyti.

69. Techninės ekspertizės metu transporto priemonėms, kai jos buvo pagamintos ir pirmą kartą pradėtos eksploatuoti ES ir EEE šalyse po 2009 m. balandžio 29 d. ir kai nėra transporto priemonės registracijos dokumento, reikalingo norint jas įregistruoti Lietuvos Respublikoje, įvertinama transporto priemonės atitiktis pirmosios registracijos metu Lietuvoje galiojusiems individualaus patvirtinimo reikalavimams.

70. Techninės ekspertizės metu naudotoms transporto priemonėms, pirmą kartą registruotoms ES ir EEE šalyse iki 2009 m. balandžio 29 d., apie kurias neturima duomenų arba kurių duomenys, reikalingi norint jas įregistruoti Lietuvos Respublikoje, nežinomi, tačiau transporto priemonė turi EB tipo patvirtinimą, nustatomi privalomi techniniai duomenys ir parametrai, nurodyti Direktyvoje 1999/37/EB, reikalingi transporto priemonės registracijos dokumentui užpildyti.

71. Techninės ekspertizės metu naudotoms transporto priemonėms, pirmą kartą registruotoms ES ir EEE šalyse po 2009 m. balandžio 29 d., apie kurias neturima duomenų arba kurių duomenys, reikalingi norint jas įregistruoti Lietuvos Respublikoje, nežinomi, tačiau transporto priemonė turi EB tipo patvirtinimą, nustatoma, ar transporto priemonė nebuvo perdirbta, taip pat nustatomi privalomi techniniai duomenys ir parametrai (pagal EB tipo patvirtinimą, išskyrus atvejus, numatytus Tvarkos apraše), nurodyti Direktyvoje 1999/37/EB, reikalingi transporto priemonės registracijos dokumentui užpildyti.

72. Techninės ekspertizės metu naujoms transporto priemonėms įvertinama transporto priemonės atitiktis Lietuvoje galiojantiems individualaus patvirtinimo reikalavimams.

73. Techninės ekspertizės metu naudotoms transporto priemonėms, įregistruotoms Lietuvoje, kai joms nebuvo atliktas perdirbimas, gali būti nustatomi techniniai duomenys, reikalingi transporto priemonės registracijos liudijimui užpildyti.

74. Atlikus techninę ekspertizę, nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo techninės ekspertizės atlikimo, į Centralizuotąją techninės apžiūros duomenų bazę (toliau – CTADB) surašomi techninės ekspertizės duomenys ir sukeliamos transporto priemonės nuotraukos, užsakovui išduodami techninės ekspertizės dokumentai: Techninės ekspertizės pažyma (4 priedas), pasirašyta techninę ekspertizę atlikusio eksperto ir įmonės vadovo, ir Transporto priemonių techninių reikalavimų įvertinimo ataskaita (5 priedas).

75. Atlikus techninę ekspertizę transporto priemonių techninių reikalavimų įvertinimo ataskaita išduodama tik tais atvejais, kai Tvarkos apraše nustatyta tvarka transporto priemonės vertinamos pagal individualaus patvirtinimo reikalavimus.

76. Techninės ekspertizės pažyma galioja vienus metus nuo išdavimo dienos.

77. Atlikus techninę ekspertizę ir nustačius, kad transporto priemonės, sugadintos eismo ar kitokio įvykio metu, kai motorinės transporto priemonės neatitinka techninių reikalavimų (deformuotas statramstis ar lonžeronas, ar rėmas, vairo ar stabdžių sistemos, ar pakaba ir (ar) kai suveikė oro pagalvių sistema), o priekabos negali būti velkamos, po atkuriamojo remonto ir pateikta techninė dokumentacija atitinka atkurtos transporto priemonės techninę būklę, sugadintos transporto priemonės remontas atliktas laikantis techniniu požiūriu pagrįstų ir priimtinų remonto technologijų, atkurtas eismo saugumui svarbių sistemų ir mazgų veikimas, transporto priemonės ratų pastatymo geometriniai parametrai (tik M1 klasei) ir laikančiosios konstrukcijos (rėmo, kėbulo) geometriniai parametrai, pateiktas transporto priemonės atkuriamąjį remontą atlikusios įmonės dokumentas, kuriame patvirtinta, kad transporto priemonė yra tinkamai suremontuota ir žmonių sveikatai bei saugumui nepavojinga, išduodami techninės ekspertizės dokumentai, kuriais leidžiama transporto priemonei atlikti privalomąją techninę apžiūrą.

78. Atlikus techninę ekspertizę Tvarkos aprašo 65, 67, 69 ir 71 punktuose nurodytais atvejais užsakovui išduodama techninės ekspertizės pažyma, pasirašyta techninę ekspertizę atlikusio eksperto ir įmonės vadovo, dokumentai, nurodyti Atitikties įvertinimo apraše, o Inspekcijoje atliekamas individualus patvirtinimas.

79. Techninės ekspertizės dokumentais taip pat laikomi:

79.1. transporto priemonės bandymų protokolas (-ai) (jei tokie bandymai atliekami);

79.2. transporto priemonėje įrengiamų sudėtinių dalių sertifikatai arba transporto priemonės stabdžių sistemos, variklio išmetamųjų dujų kenksmingų medžiagų kiekio ir triukšmo lygio bandymo protokolai pagal ES direktyvas, reglamentus arba JT EEK taisykles;

79.3. atliktų skaičiavimų rezultatai;

79.4. priekabų su inerciniais stabdžiais suderinamumo patikrinimo ataskaita pasirašyta eksperto;

79.5. atitikties liudijimo kopija (atliekant transporto priemonės atitikties įvertinimą);

79.6. pagamintos dalies ar mazgo brėžiniai ir sudedamųjų detalių atsparumo skaičiavimo rezultatai;

79.7. keičiamo rėmo, kėbulo ar variklio įsigijimo dokumentai, kuriuose privalo būti nurodytas keičiamos dalies numeris;

79.8. techninės ekspertizės objekto nuotraukos, kuriose matyti atliktas transporto priemonės perdirbimas ir techniniai parametrai;

79.9. kita techninė dokumentacija, reikalinga vertinant transporto priemonę ir pagrindžianti techninės ekspertizės atlikimą ir priimtą techninės ekspertizės išvadą dėl transporto priemonės reikalavimų atitikimo.

80. Kai techninės apžiūros įmonei, transporto priemones registruojančiai įstaigai arba Inspekcijai pateikiami Tvarkos aprašo neatitinkantys techninės ekspertizės dokumentai, jie neturi būti priimami paslaugoms suteikti.

81. Techninės ekspertizės dokumentai laikomi nepriimtinais, kai:

81.1. techninė ekspertizė atlikta nesilaikant Tvarkos aprašo;

81.2. techninės ekspertizės pažyma nepasirašyta techninę ekspertizę atlikusio eksperto ir įmonės vadovo, nėra įmonės antspaudo arba techninės ekspertizės pažyma turi akivaizdžių klastojimo požymių;

81.3. techninės ekspertizės pažymoje nurodyti duomenys nesutampa su transporto priemonės duomenimis;

81.4. transporto priemonė neatitinka Tvarkos aprašo ar transporto priemonė neturi dokumentų, kuriais remiantis buvo atlikta techninė ekspertizė.

82. Techninės ekspertizės dokumentų apskaita vykdoma, o dokumentai saugomi įmonėje nustatyta tvarka, tačiau ne trumpiau kaip 10 metų ir pateikiami valstybinę priežiūrą vykdantiems pareigūnams pareikalavus.

83. Techninė ekspertizė neatliekama, kai transporto priemonės dokumentai registruoti ją Lietuvos Respublikoje yra nepriimtini.

 

V. REIKALAVIMAI ĮMONĖMS, ATLIEKANČIOMS TRANSPORTO PRIEMONIŲ TECHNINĘ EKSPERTIZĘ, IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ EKSPERTAMS, TEISĖS ŠIOMS ĮMONĖMS IR EKSPERTAMS ATLIKTI TRANSPORTO PRIEMONIŲ TECHNINĘ EKSPERTIZĘ SUTEIKIMAS

 

84. Įmonė, siekianti įgyti teisę atlikti transporto priemonių  techninę ekspertizę, privalo:

84.1. turėti metrologiškai patikrintą (kai įranga naudojama matavimams atlikti) įrangą, reikalingą techninei ekspertizei atlikti, arba bendradarbiavimo sutartis su įmonėmis, turinčiomis tokią įrangą. Techninei ekspertizei atlikti turi būti ši įranga:

84.1.1. apžiūros duobė arba keltuvas;

84.1.2. svarstyklės transporto priemonėms sverti;

84.1.3. ratų ir ratų ašių išdėstymo (ratų suvedimo, ratų išvirtimo, rato posūkio ašies išilginio posvyrio) nustatymo įranga;

84.2. turėti įdarbintą bent vieną ekspertą;

84.3. būti parengusi techninės (-ių) ekspertizės (-ių), kurią (-ias) ketina atlikti, atlikimo metodiką (-as);

84.4. turėti pasirašytą preliminarią sutartį dėl naudojimosi CTADB.

85. Įmonė, siekianti įgyti ar turinti teisę atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę, negali atlikti transporto priemonių techninės priežiūros, remonto, perdirbimo arba gaminti transporto priemonių.

86. Įmonės vadovas ir ekspertai negali būti techninės ekspertizės objektų, kuriuos tikrina, savininkai (bendraturčiai), gamintojai, perdirbėjai, tiekėjai, remontuotojai, montuotojai, pardavėjai, naudotojai, prižiūrėtojai ar įgaliotieji atstovai.

87. Įmonė, įdarbinusi naują (-us) ekspertą (-us) ar iš darbo atleidusi ekspertą (-us), ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo eksperto (-ų) įdarbinimo ar atleidimo iš darbo apie tai raštu informuoja Inspekciją.

88. Įmonė, atliekanti transporto priemonių techninę ekspertizę, privalo užtikrinti, kad eksperto sprendimams, susijusiems su techninės ekspertizės atlikimu, nebūtų daromas poveikis, galintis daryti įtaką eksperto sprendimų objektyvumui.

89. Įmonės, atliekančios transporto priemonių techninę ekspertizę, vadovas privalo turėti teisę atlikti techninę ekspertizę.

90. Įmonė, siekianti įgyti teisę atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę, Inspekcijai pateikia:

90.1. nustatytos formos Prašymą suteikti / panaikinti teisę atlikti motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninę ekspertizę (9 priedas), užpildytą pagal pateiktų dokumentų duomenis;

90.2. ekspertų, dirbančių įmonėje, sąrašą (vardai, pavardės);

90.3. turimos įrangos, reikalingos techninei ekspertizei atlikti, sąrašą ir (arba) sutartis su įmonėmis, turinčiomis tokią įrangą;

90.4. įrangos, reikalingos techninei ekspertizei atlikti, metrologinės patikros dokumentus;

90.5. ekspertizės (-ių), kurią (-ias) ketina atlikti, atlikimo metodiką (-as);

90.6. preliminarią sutartį dėl naudojimosi CTADB.

91. Įmonės atitiktį nustatytiems reikalavimams vertina Inspekcijos viršininko įsakymu sudaryta įmonės pasirengimo atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę vertinimo komisija (toliau – komisija).

92. Komisija ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos išnagrinėja pateiktus dokumentus ir įvertina įmonės pasirengimą atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę.

93. Komisija, įvertinusi įmonės pasirengimą atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę ir nustačiusi, kad įmonė atitinka Tvarkos aprašo nuostatas ir vertinimo akto išvados yra teigiamos, Inspekcijos viršininkui siūlo įmonei suteikti teisę atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę.

94. Komisija, įvertinusi įmonės pasirengimą atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę ir nustačiusi trūkumą (-ų), dėl kurio (-ių) vertinimo akto išvados yra neigiamos, apie tai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas informuoja įmonę raštu, nurodydama trūkumus.

95. Pašalinusi komisijos nustatytą (-us) trūkumą (-us), įmonė apie tai raštu informuoja Inspekciją.

96. Pakartotinį įvertinimą komisija atlieka ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo informacijos apie pašalintą (-us) trūkumą (-us) gavimo dienos.

97. Komisijai pakartotinai įvertinus įmonės pasirengimą atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę ir nustačius, kad pakartotinio įvertinimo metu įmonė atitinka Tvarkos aprašo nuostatas ir vertinimo akto išvados yra teigiamos, komisija Inspekcijos viršininkui siūlo įmonei suteikti teisę atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę.

98. Komisijai pakartotinai įvertinus įmonės pasirengimą atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę ir nustačius, kad trūkumas (-ai) nepašalintas (-i) arba yra naujų trūkumų ir vertinimo akto išvados yra neigiamos, procedūra, nurodyta Tvarkos aprašo 92 punkte, kartojama iš naujo.

99. Teisė įmonei atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę suteikiama Inspekcijos viršininko įsakymu tik tada, kai įmonė atitinka Tvarkos aprašo nuostatas ir komisijos vertinimo išvados yra teigiamos.

100. Įmonė, kuriai suteikta teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo šios teisės suteikimo privalo pasirašyti sutartį dėl naudojimosi CTADB ir pateikti ją Inspekcijai.

101. Pasikeitus įmonės, atliekančios transporto priemonių techninę ekspertizę, registracijos duomenims (pavadinimui, kodui, teisinei formai ar registracijos adresui), įmonė apie tai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo duomenų pasikeitimo privalo raštu informuoti Inspekciją ir pateikti pasikeitimo faktą įrodančius dokumentus. Tokiu atveju keičiamas Inspekcijos viršininko įsakymas, kuriuo įmonei suteikta teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę.

102. Asmuo, siekiantis įgyti teisę atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę, privalo:

102.1. turėti ne mažesnę kaip inžinieriaus kvalifikaciją, į kurią įeitų bent viena iš šių mechanikos inžinerijos studijų krypčių: transporto inžinerija, transporto priemonių inžinerija, mechanikos inžinerija, žemės ūkio technika;

102.2. turėti teisę vairuoti A, B, C kategorijų transporto priemones;

102.3. būti nepriekaištingos reputacijos; asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, jei jis turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 33 skyriuje numatytas veikas;

102.4. būti išklausęs transporto priemonių ekspertų mokymo kursą mokymo įstaigoje, įtrauktoje į valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo įstaigų registrą, ir išlaikęs egzaminus Inspekcijoje; mokymo programa turi būti suderinta su Inspekcija.

103. Asmuo, pageidaujantis, kad būtų įvertintos žinios ir suteikta teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę, Inspekcijai pateikia:

103.1. nustatytos formos Prašymą įvertinti žinias ir suteikti teisę atlikti motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninę ekspertizę (8 priedas), užpildytą pagal pateiktų dokumentų duomenis;

103.2. išsilavinimą patvirtinantį dokumentą;

103.3. galiojantį vairuotojo pažymėjimą;

103.4. pažymą dėl Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro duomenų apie fizinį asmenį, išduotą Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos;

103.5. eksperto mokymo kursų baigimą patvirtinantį dokumentą.

104. Kai pateikiami visi reikalingi ir nustatytus reikalavimus atitinkantys dokumentai, asmeniui leidžiama laikyti egzaminą. Inspekcijos darbuotojas ne vėliau kaip likus penkioms darbo dienoms iki egzamino datos apie paskirtą egzamino datą egzaminuojamąjį informuoja raštu.

105. Kai pateikti ne visi Tvarkos apraše nurodyti dokumentai arba dokumentai neatitinka nustatytų reikalavimų, Inspekcijos darbuotojas apie tai pažymi prašymo skiltyje „Tarnybinės žymos“. Inspekcijos darbuotojas ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo reikalavimų neatitinkančių dokumentų pateikimo datos apie pateiktų dokumentų neatitiktį nustatytiems reikalavimams egzaminuojamąjį informuoja raštu, nurodydamas konkrečius trūkumus.

106. Inspekcija egzaminą surengia ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo prašymo įvertinti žinias ir suteikti teisę atlikti motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninę ekspertizę pateikimo dienos.

107. Asmenis, siekiančius įgyti teisę atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę, egzaminuoja Inspekcijos viršininko įsakymu sudaryta egzaminų komisija.

108. Asmeniui, išlaikiusiam egzaminą, Inspekcijos viršininko įsakymu suteikiama teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę. Asmeniui neišlaikius egzamino, pakartotinai egzaminą galima laikyti: pirmą kartą – ne anksčiau kaip po 1 mėnesio, antrą ir kitus kartus – ne anksčiau kaip po 3 mėnesių.

109. Pasikeitus eksperto asmens duomenims (vardui, pavardei), ekspertas apie tai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo duomenų pasikeitimo privalo raštu informuoti Inspekciją ir pateikti pasikeitimo faktą įrodančius dokumentus. Tokiu atveju keičiamas Inspekcijos viršininko įsakymas, kuriuo ekspertui suteikta teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę.

110. Ekspertas privalo:

110.1. ne rečiau nei kartą per kiekvienus 3 kalendorinius metus nuo teisės atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę suteikimo dienos išklausyti su Inspekcija suderintą transporto priemonių ekspertų mokymo kursą mokymo įstaigoje, įtrauktoje į valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo įstaigų registrą, ir atlikti žinių patikrinimą, Inspekcijos nustatyta tvarka;

110.2. vykdyti teisėtus Inspekcijos pareigūnų reikalavimus.

111. Prašymai ir dokumentai, nurodyti Tvarkos aprašo 90 ir 103 punktuose, turi būti pateikiami, kaip nurodyta Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos taisyklėse, patvirtintose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2009 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 2B-217 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos taisyklių patvirtinimo“.

112. Teisė ūkio subjektams atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę suteikiama neterminuotai.

 

VI. TEISĖS ĮMONĖMS, ATLIEKANČIOMS TRANSPORTO PRIEMONIŲ TECHNINĘ EKSPERTIZĘ, IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ EKSPERTAMS ATLIKTI TRANSPORTO PRIEMONIŲ TECHNINĘ EKSPERTIZĘ SUSTABDYMAS, ATNAUJINIMAS IR PANAIKINIMAS

 

113. Ūkio subjektų ir ekspertų, atliekančių transporto priemonių techninę ekspertizę, veiklos priežiūrą vykdo Inspekcija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais.

114. Įmonei teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę sustabdoma, jeigu:

114.1. įmonė nevykdo teisėtų Inspekcijos pareigūnų reikalavimų;

114.2. įmonė neturi Tvarkos apraše nustatytos įrangos, reikalingos techninei ekspertizei atlikti, ir (arba) bendradarbiavimo sutarčių su įmonėmis, turinčiomis tokią įrangą, arba įranga yra metrologiškai nepatikrinta;

114.3. įmonės vadovas neturi suteiktos teisės atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę;

114.4. įmonė nėra įdarbinusi nei vieno eksperto;

114.5. įmonė atlieka techninę (-es) ekspertizę (-es), kuriai (-ioms) nėra parengusi atlikimo metodikos (-ų);

114.6. įmonė per 15 darbo dienų nuo teisės atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę suteikimo nesudaro sutarties dėl naudojimosi CTADB ir (ar) nepateikia sutarties Inspekcijai;

114.7. įmonė, įdarbinusi naują (-us) ekspertą (-us) ar iš darbo atleidusi ekspertą (-us), per 10 darbo dienų nuo eksperto (-ų) įdarbinimo ar atleidimo iš darbo, raštu neinformuoja Inspekcijos.

115. Įmonei teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę sustabdoma:

115.1. 60 kalendorinių dienų laikotarpiui remiantis Tvarkos aprašo 114.1 punktu;

115.2. remiantis Tvarkos aprašo 114.2–114.7 punktais, kol bus pašalintas (-i) nustatytas (-i) trūkumas (-ai).

116. Įmonei draudžiama atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę, kai tokia teisė yra sustabdyta.

117. Įmonei teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę atnaujinama:

117.1. kitą dieną, kai pasibaigia nustatytas sustabdymo terminas, jei teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę buvo sustabdyta remiantis Tvarkos aprašo 114.1 punktu;

117.2. Inspekcijos viršininko įsakymu, kai įmonė, kuriai teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę sustabdyta remiantis Tvarkos aprašo 114.2–114.7 punktais, nustatytus trūkumus pašalina. Apie pašalintą (-us) trūkumą (-us) įmonė raštu informuoja Inspekciją. Inspekcijos valstybės tarnautojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo informacijos apie pašalintą (-us) trūkumą (-us) gavimo dienos įvertina, ar trūkumas (-ai) pašalintas (-i). Jei trūkumas (-ai), dėl kurio (-ių) įmonei sustabdyta teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę, pašalintas (-i) ir neatsirado naujų trūkumų, Inspekcijos valstybės tarnautojai, įvertinę įmonę, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo įvertinimo Inspekcijos viršininkui pateikia sprendimo projektą dėl teisės įmonei atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę atnaujinimo.

118. Įmonei teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę panaikinama, kai:

118.1. įmonė likviduojama;

118.2. įmonė pateikia prašymą panaikinti teisę atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę;

118.3. nustatoma, kad įmonė siekdama įgyti teisę atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę pateikė klaidingus duomenis, kuriais remiantis buvo suteikta ši teisė;

118.4. įmonė išduoda techninės ekspertizės atlikimą patvirtinančius dokumentus neatlikusi transporto priemonės techninės ekspertizės;

118.5. nustatoma, kad įmonė atlieka transporto priemonių techninę priežiūrą, remontą, perdirbimą arba gamina transporto priemones;

118.6. nustatoma, kad įmonės vadovas arba ekspertai yra techninės ekspertizės objektų, kuriuos tikrina, savininkai (bendraturčiai), gamintojai, perdirbėjai, tiekėjai, remontuotojai, montuotojai, pardavėjai, naudotojai, prižiūrėtojai ar įgaliotieji atstovai;

118.7. įmonė atlieka transporto priemonių techninę ekspertizę, kai ši teisė yra sustabdyta.

119. Ekspertui teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę sustabdoma, jeigu ekspertas:

119.1. atliko techninę (-es) ekspertizę (-es), kuriai (-ioms) nėra parengta atlikimo metodika (-os);

119.2. atlikęs techninę ekspertizę, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo techninės ekspertizės atlikimo, į CTADB nesurašė techninės ekspertizės duomenų ir (ar) nesukėlė transporto priemonės nuotraukų;

119.3. gauna neigiamą žinių patikrinimo testo įvertinimą;

119.4. kartą per kiekvienus 3 kalendorinius metus nuo teisės atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę suteikimo dienos neišklauso kvalifikacijos tobulinimo kurso.

120. Ekspertui teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę sustabdoma:

120.1. 60 kalendorinių dienų laikotarpiui remiantis Tvarkos aprašo 119.1 ir 119.2 punktais;

120.2. remiantis Tvarkos aprašo 119.3 ir 119.4 punktais, kol bus pašalintas (-i) nustatytas (-i) trūkumas (-ai).

121. Ekspertui draudžiama atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę, kai tokia teisė yra sustabdyta.

122. Ekspertui teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę atnaujinama:

122.1. kitą dieną, kai pasibaigia nustatytas sustabdymo terminas, jei teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę buvo sustabdyta remiantis Tvarkos aprašo 119.1 ir 119.2 punktais;

122.2. Inspekcijos viršininko įsakymu, kai ekspertas, kuriam teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę sustabdyta remiantis Tvarkos aprašo 119.3 punktu, gauna teigiamą žinių patikrinimo testo įvertinimą;

122.3. Inspekcijos viršininko įsakymu, kai ekspertas, kuriam teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę sustabdyta remiantis Tvarkos aprašo 119.4 punktu, išklauso kvalifikacijos tobulinimo kursą ir Inspekcijai pateikia tai įrodančius dokumentus.

123. Ekspertams teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę panaikinama, kai:

123.1. ekspertas miršta;

123.2. ekspertas pateikia prašymą panaikinti teisę atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę;

123.3. nustatoma, kad asmuo siekdamas įgyti teisę atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę pateikė klaidingus duomenis, kuriais remiantis buvo suteikta ši teisė;

123.4. ekspertas yra nuteisiamas už veikos, numatytos Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 33 skyriuje, padarymą;

123.5. ekspertas praranda teisę vairuoti transporto priemones;

123.6. ekspertas per 12 mėnesių laikotarpį nuo sustabdytos teisės atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę atnaujinimo dienos pakartotinai padarė pažeidimą (-ų), dėl kurio (-ių) būtų stabdoma teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę;

123.7. ekspertas atlieka transporto priemonių techninę ekspertizę, kai ši teisė jam yra sustabdyta.

124. Ūkio subjektui teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę sustabdoma, atnaujinama, panaikinama Inspekcijos viršininko įsakymu.

125. Ūkio subjektas, kuriam buvo panaikinta teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę, gali teikti dokumentus dėl šios teisės suteikimo bendra tvarka ne anksčiau kaip po 2 metų nuo Inspekcijos viršininko įsakymo panaikinti teisę atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę įsigaliojimo dienos.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

126. Pagamintos ar perdirbtos transporto priemonės registruojamos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nustatyta tvarka.

127. Transporto priemonės, pagamintos ar perdirbtos nesilaikant Tvarkos aprašo nuostatų, neregistruojamos, jas eksploatuoti draudžiama.

128. Inspekcija tvarko duomenis ir kaupia informaciją apie įmones, kurioms buvo suteikta ar panaikinta teisė atlikti transporto priemonių techninę ekspertizę.

129. Už Inspekcijai ar techninės ekspertizės įmonei pateiktų duomenų teisingumą įstatymų nustatyta tvarka atsako duomenis pateikęs asmuo.

130. Inspekcija kontroliuoja, kaip atliekama techninė ekspertizė, ir kaupia informaciją apie techninės ekspertizės įmones ir įmones, gaminančias ar perdirbančias transporto priemones.

131. Inspekcija pagal savo kompetenciją konsultuoja ūkio subjektus dėl Tvarkos aprašo taikymo ir teikia ūkio subjektams metodinę pagalbą. Konsultacijos ir metodinė pagalba teikiama Ūkio subjektų konsultavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2010 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 2B-556 „Dėl Ūkio subjektų konsultavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

____________

Priedo pakeitimai:

Nr. 2B-195, 2014-09-15, paskelbta TAR 2014-09-17, i. k. 2014-12399

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1+priedas

Papildyta priedu:

Nr. 2B-195, 2014-09-15, paskelbta TAR 2014-09-17, i. k. 2014-12399

 

2 priedas

Papildyta priedu:

Nr. 2B-195, 2014-09-15, paskelbta TAR 2014-09-17, i. k. 2014-12399

Priedo pakeitimai:

Nr. 2BE-49, 2017-03-27, paskelbta TAR 2017-03-27, i. k. 2017-04913

 

3+priedas

Papildyta priedu:

Nr. 2B-195, 2014-09-15, paskelbta TAR 2014-09-17, i. k. 2014-12399

 

4+priedas

Papildyta priedu:

Nr. 2B-195, 2014-09-15, paskelbta TAR 2014-09-17, i. k. 2014-12399

 

5+priedas

Papildyta priedu:

Nr. 2B-195, 2014-09-15, paskelbta TAR 2014-09-17, i. k. 2014-12399

 

6+priedas

Papildyta priedu:

Nr. 2B-195, 2014-09-15, paskelbta TAR 2014-09-17, i. k. 2014-12399

 

7+priedas

Papildyta priedu:

Nr. 2B-195, 2014-09-15, paskelbta TAR 2014-09-17, i. k. 2014-12399

 

8+priedas

Papildyta priedu:

Nr. 2B-195, 2014-09-15, paskelbta TAR 2014-09-17, i. k. 2014-12399

 

9+priedas

Papildyta priedu:

Nr. 2B-195, 2014-09-15, paskelbta TAR 2014-09-17, i. k. 2014-12399

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Įsakymas

Nr. 2B-207, 2009-05-29, Žin., 2009, Nr. 66-2678 (2009-06-04); Žin., 2009, Nr. 67-0 (2009-06-06), i. k. 1092213ISAK002B-207

Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. 2B-515 "Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų gamybos ir perdirbimo bei motorinių transporto priemonių, priekabų, kurioms uždrausta dalyvauti viešajame eisme, remonto ir techninės ekspertizės reikalavimų ir atlikimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Įsakymas

Nr. 2B-216, 2011-05-27, Žin., 2011, Nr. 67-3205 (2011-06-02), i. k. 1112213ISAK002B-216

Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. 2B-515 "Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų gamybos ir perdirbimo bei motorinių transporto priemonių, priekabų, kurioms uždrausta dalyvauti viešajame eisme, remonto ir techninės ekspertizės reikalavimų ir atlikimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Įsakymas

Nr. 2B-389, 2011-10-10, Žin., 2011, Nr. 123-5873 (2011-10-13), i. k. 1112213ISAK002B-389

Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. 2B-515 "Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų gamybos ir perdirbimo bei motorinių transporto priemonių, priekabų, kurioms uždrausta dalyvauti viešajame eisme, remonto ir techninės ekspertizės reikalavimų ir atlikimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Įsakymas

Nr. 2B-143, 2012-04-16, Žin., 2012, Nr. 46-2280 (2012-04-19), i. k. 1122213ISAK002B-143

Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. 2B-515 "Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų gamybos ir perdirbimo bei motorinių transporto priemonių, priekabų, kurioms uždrausta dalyvauti viešajame eisme, remonto ir techninės ekspertizės reikalavimų ir atlikimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

5.

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Įsakymas

Nr. 2B-261, 2013-11-15, Žin., 2013, Nr. 120-6104 (2013-11-23), i. k. 1132213ISAK002B-261

Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. 2B-515 "Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų gamybos ir perdirbimo bei motorinių transporto priemonių, priekabų, kurioms uždrausta dalyvauti viešajame eisme, remonto ir techninės ekspertizės reikalavimų ir atlikimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

6.

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Įsakymas

Nr. 2B-195, 2014-09-15, paskelbta TAR 2014-09-17, i. k. 2014-12399

Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. 2B-515 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų gamybos ir perdirbimo bei motorinių transporto priemonių, priekabų, kurioms uždrausta dalyvauti viešajame eisme, remonto ir techninės ekspertizės reikalavimų ir atlikimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Įsakymas

Nr. 2BE-49, 2017-03-27, paskelbta TAR 2017-03-27, i. k. 2017-04913

Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. 2B-515 „Dėl Motorinių transporto priemonių, jų priekabų gamybos ir perdirbimo ir techninės ekspertizės atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo