Suvestinė redakcija nuo 2010-11-14 iki 2011-02-26

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 52-2058, i. k. 1092330ISAK003D-306

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL SANKCIJŲ UŽ KOMPLEKSINĖS PARAMOS REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMĄ TAIKYMO METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2009 m. gegužės 4 d. Nr. 3D-306

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2009 m. sausio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 73/2009, nustatančiu bendrąsias tiesioginės paramos schemų ūkininkams pagal bendrą žemės ūkio politiką taisykles ir nustatančiu tam tikras paramos schemas ūkininkams, iš dalies keičiančiu Reglamentus (EB) Nr. 1290/2005, (EB) Nr. 247/2006, (EB) Nr. 378/2007 ir panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1782/2003 (OL 2009 L 30, p. 16), 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu EB Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. sausio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 74/2009 (OL 2009 L 30, p. 100), 2004 m. balandžio 21 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 796/2004, nustatančiu išsamias kompleksinio paramos susiejimo, moduliavimo ir integruotos administravimo ir kontrolės sistemos, numatytų Tarybos reglamente (EB) Nr. 1782/2003, nustatančiame bendrąsias tiesioginės paramos schemų pagal bendrąją žemės ūkio politiką taisykles ir nustatančiame tam tikras paramos schemas ūkininkams, įgyvendinimo taisykles (OL 2004 m. specialusis leidimas, 3 skyrius, 44 tomas, p. 243), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. gruodžio 16 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1266/2008 (OL 2008 L 338, p. 34), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimo Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839) 1, 2 ir 3.3 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 11 d. nutarimu Nr. 987 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio garantijų fondo priemonių įgyvendinimą (Žin., 2006, Nr. 110-4171) ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 (Žin., 1998, Nr. 83-2327; 2008, Nr. 46-1732), Valdymo reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. sausio 16 d. įsakymu Nr. 3D-23 (Žin., 2009, Nr. 42-1640),

tvirtinu Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodiką (pridedama).

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS                                                           KAZYS STARKEVIČIUS

 

 

 

SUDERINTA

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

2009-04-29 raštu Nr. B6-(1.19)-704


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2009 m. gegužės 4 d.

įsakymu Nr. 3D-306

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2010 m. spalio 4 d.

įsakymo Nr. 3D-392 redakcija)

 

SANKCIJŲ UŽ KOMPLEKSINĖS PARAMOS REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMĄ TAIKYMO METODIKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos (toliau – Metodika) tikslas – nustatyti sankcijų dėl valdymo reikalavimų, geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų ir Trąšų bei augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų nesilaikymo žemės ūkio veiklos subjektams, pateikusiems paraišką gauti tiesiogines išmokas, paramą pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos (toliau – Programa) priemones ir kompensacines išmokas už saugomų teritorijų žemės ūkio naudmenas, taikymo tvarką.

2. Pagrindinės šioje Metodikoje vartojamos sąvokos:

Geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės (toliau – GAAB) reikalavimai – reikalavimai, nustatyti vadovaujantis 2009 m. sausio 19 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 73/2009 6 straipsnio nuostatomis ir III priedu, patvirtinti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 3D-327 (Žin., 2007, Nr. 78-3157; 2010, Nr. 38-1822, Nr. 97-5049).

Kompleksinė parama – siekiant užtikrinti gerą ūkio agrarinę ir aplinkosaugos būklę mokamos išmokos, priklausančios nuo aplinkosaugos, maisto saugos, gyvūnų sveikatos ir gerovės, veterinarijos ir fitosanitarijos, trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų laikymosi žemės ūkio valdoje.

Netyčinis reikalavimų pažeidimas – pareiškėjo per aplaidumą sukelti veiksmai, kai nepadaroma didelės žalos aplinkai, nesukeliama pavojaus žmonių sveikatai, gyvūnų gerovei ir sveikatai.

Reikalavimų pakartotinis pažeidimas – bent vieno iš geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės ir (ar) valdymo reikalavimų pažeidimas daugiau negu vieną kartą per trejus metus iš eilės, nors žemės ūkio veiklos subjektas buvo informuotas apie ankstesnius nustatytus reikalavimų pažeidimus ir turėjo galimybę juos pašalinti.

Reikalavimų pažeidimo mastas – bent vieno iš geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės ir (ar) valdymo reikalavimų pažeidimo sukeltų padarinių dydis, nustatomas atsižvelgiant į tai, ar reikalavimo pažeidimo sukelti padariniai daro įtaką tik žemės ūkio valdai, ar turi platesnį poveikį.

Reikalavimų pažeidimo poveikio trukmė – bent vieno iš geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės ir (ar) valdymo reikalavimų pažeidimo sukeltų padarinių poveikio trukmė, įvertinama atsižvelgiant į galimybes tą poveikį nutraukti.

Reikalavimų pažeidimo sunkumas – bent vieno iš geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės ir (ar) valdymo reikalavimų pažeidimo sukeltų padarinių svarba, nustatoma atsižvelgiant į tai, kokių tikslų buvo siekiama nustatant tam tikrą reikalavimą, kuris buvo pažeistas.

Reikalavimų pažeidimo plotas – paramos paraiškoje nurodyto atskiro lauko, už kurį žemės ūkio veiklos subjektas prašo išmokų ir kuriame nustatytas bent vieno iš geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės ar valdymo reikalavimų pažeidimas, ploto dalis.

Tyčinis reikalavimų pažeidimas – pareiškėjo sąmoningi veiksmai, susiję su ketinimais neteisėtai gauti paramą, kai pareiškėjas sąmoningai neužtikrina net minimalios žemės ūkio naudmenų priežiūros arba sąmoningai aktyviais veiksmais daro žalą aplinkai, kelia pavojų žmonių sveikatai, gyvūnų gerovei ir sveikatai. Pakartotinis netyčinis reikalavimų pažeidimas taip pat priskiriamas tyčiniam reikalavimų pažeidimui.

Valdymo reikalavimai – reikalavimai, nustatyti vadovaujantis 2009 m. sausio 19 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 straipsnio nuostatomis ir patvirtinti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. sausio 16 įsakymu Nr. 3D-23 (Žin., 2009, Nr. 42-1640).

 

II. SANKCIJŲ UŽ GAAB ir valdymo REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMĄ TAIKYMAS

 

3. Už valdymo reikalavimų ir geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės, trąšų bei augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų (toliau – reikalavimai) pažeidimus taikomos sankcijos – išmokos sumažinimas procentiniu dydžiu.

4. Sankcijas taiko Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) pagal Agentūros ir kitų institucijų, atsakingų už kompleksinės paramos reikalavimų laikymosi kontrolę, patikros vietoje arba administracinės patikros būdu nustatytus pažeidimus.

5. Sankcijų dydis apskaičiuojamas įvertinus:

5.1. ar pažeidimas netyčinis ar tyčinis;

5.2. pagal masto, sunkumo ir poveikio trukmės kriterijus, vadovaujantis šios Metodikos 1, 2 ir 3 priedais;

5.3. pagal pasikartojimo kriterijų, t. y. nustatant, ar reikalavimų pažeidimas yra pakartotinis;

5.4. pagal reikalavimų priskyrimą kompleksinės paramos sritims.

6. Išskiriamos tokios kompleksinės paramos reikalavimų sritys:

6.1. aplinkos;

6.2. visuomenės, gyvūnų ir augalų sveikatos;

6.3. gyvūnų gerovės;

6.4. geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės.

7. Agentūros apskaičiuotu procentiniu dydžiu mažinamos visos pareiškėjo išmokos pagal priemones, kurioms taikomi kompleksinės paramos reikalavimai:

7.1. „Agrarinės aplinkosaugos išmokos“;

7.2. „Išmokos ūkininkams vietovėse, kuriose yra kliūčių, išskyrus kalnuotas vietoves“;

7.3. „NATURA 2000 išmokos ir su direktyva 2000/60/EB susijusios išmokos“;

7.4. „NATURA 2000 išmokos“;

7.5. „Pirmas žemės ūkio paskirties žemės apželdinimas mišku“;

7.6. „Miškų aplinkosaugos išmokos“;

7.7. Tiesioginės išmokos už pasėlius ir žemės ūkio naudmenas;

7.8. Atskiros tiesioginės išmokos už baltąjį cukrų;

7.9. Parama už braškes ir avietes, skirtas perdirbti;

7.10. Kompensacinės išmokos už valstybės ar savivaldybių įsteigtose saugomose teritorijose esančias žemės ūkio naudmenas.

 

III. SANKCIJŲ dydžio APSKAIČIAVIMAS NUSTAČIUS TIK netyčinį REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMą

 

8. Už netyčinį reikalavimų pažeidimą nustatoma 3 proc. dydžio sankcija, kuri atitinkamai padidinama ar sumažinama įvertinus reikalavimų pažeidimą pagal masto, sunkumo ir poveikio trukmės kriterijus vadovaujantis šios Metodikos 1, 2 ir 3 priedais:

8.1. jeigu reikalavimų pažeidimo mastas įvertinamas kaip didelis – sankcijos dydis didinamas 1 procentu;

8.2. jeigu reikalavimų pažeidimo sunkumas įvertinamas kaip sunkus – sankcijos dydis didinamas 1 procentu;

8.3. jeigu reikalavimų pažeidimo poveikio trukmė įvertinama kaip pastovi – sankcijos dydis didinamas 1 procentu;

8.4. jeigu reikalavimų pažeidimo mastas įvertinamas kaip mažas – sankcijos dydis sumažinamas 1 procentu;

8.5. jeigu reikalavimų pažeidimo sunkumas įvertinamas kaip nesunkus – sankcijos dydis sumažinamas 1 procentu;

8.6. jeigu reikalavimų pažeidimo poveikio trukmė įvertinama kaip nepastovi – sankcijos dydis sumažinamas 1 procentu;

9. Už vienoje srityje nustatytus netyčinius reikalavimų pažeidimus, įvertinus pažeidimą, kaip numatyta 8 punkte, sankcija apskaičiuojama taip:

9.1. mažiausias galimas sankcijos dydis – 1 proc., didžiausias galimas sankcijos dydis – 5 proc.;

9.2. jeigu pagal šios Metodikos 8.1 – 8.6 punktus paskaičiuotas dydis – 2 proc., taikomas sankcijos dydis – 3 proc.;

9.3. jeigu pagal šios Metodikos 8.1 – 8.6 punktus paskaičiuotas dydis – 4 proc., taikomas sankcijos dydis 5 proc.

10. Pažeidus kelis reikalavimus toje pačioje srityje, nustatyti pažeidimai laikomi vienu pažeidimu ir taikomas didžiausias sankcijos dydis iš nustatytųjų už šiuos reikalavimų pažeidimus.

11. Už skirtingose srityse nustatytus netyčinius reikalavimų pažeidimus sankcijos dydis apskaičiuojamas tokia seka:

11.1. apskaičiuojamas sankcijos dydis vienoje srityje, kaip tai numatyta 9 punkte;

11.2. sumuojami visų sričių reikalavimų pažeidimų sankcijų dydžiai, galima mažiausia sankcija– 2 proc.;

11.3. skaičiuojant bendrą sankcijų dydį už pažeidimus keliose srityse netaikomos 9.2 ir 9.3 punktų nuostatos.

12. Jeigu, susumavus visų sričių netyčinių pažeidimų sankcijų dydžius, suma viršija 5 proc. ribą, – taikoma 5 proc. dydžio sankcija.

13. Nustačius pakartotinį netyčinį reikalavimo toje pačioje srityje pažeidimo atvejį:

13.1. už to paties reikalavimo pažeidimą ankstesniaisiais metais taikytos sankcijos dydis padidinamas tris kartus;

13.2. nustačius pakartotinį netyčinį reikalavimo pažeidimą ir kito reikalavimo nepakartotinį pažeidimą toje pačioje srityje, sankcijų dydžiai sudedami. Jeigu sudėjus sankcijų dydžius, suma viršija 15 proc. ribą, – taikoma 15 proc. dydžio sankcija.

13.3. Nustačius vienoje srityje pakartotinius reikalavimų pažeidimus, nustatyti keli pažeidimai laikomi vienu pažeidimu ir taikomas didžiausias už šiuos pažeidimus paskaičiuotas sankcijos dydis.

14. Nustačius skirtingose srityse reikalavimų netyčinius ir pakartotinius pažeidimus, sankcija skaičiuojama tokia seka:

14.1. apskaičiuojamas sankcijos dydis už pirmą kartą nustatytus reikalavimų pažeidimus kiekvienoje srityje, kaip numatyta 9 punkte;

14.2. sudedami sankcijų dydžiai už pirmą kartą nustatytus reikalavimų pažeidimus skirtingose srityse apskaičiuoti, kaip numatyta 11.2–11.3 punktuose ir atsižvelgiant į 12 punkto nuostatą;

14.3. apskaičiuojami pakartotinių reikalavimų pažeidimų sankcijų dydžiai kiekvienoje srityje, tačiau tiek kiekvienoje srityje, tiek susumavus skirtingų sričių pakartotinius pažeidimus taikoma bendra sankcijų suma negali viršyti 15 proc. ribos;

14.4. sumuojami 14.2–14.3 apskaičiuoti sankcijų dydžiai.

15. Bendra sankcijų dydžių suma, apskaičiuota pagal 14 punktą nuostatas negali viršyti 15 proc.

16. Jeigu už konkretaus reikalavimo pažeidimą apskaičiuotos sankcijos dydis pasiekia 15 proc., pareiškėjas informuojamas, kad, nustačius pakartotinį to paties reikalavimo pažeidimo atvejį, bus laikoma, kad reikalavimas pažeistas tyčia ir taikomos sankcijos dydis apskaičiuojamas dauginant ankstesniaisiais metais už šio reikalavimo pažeidimą apskaičiuotos sankcijos dydį iš 3, neatsižvelgiant į jokius apribojimus.

 

Iv. SANKCIJŲ dydžio APSKAIČIAVIMAS NUSTAČIUS TIK tyčinį REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMą

 

17. Tyčiniams reikalavimų pažeidimams priskiriami atvejai, kai pareiškėjo valdoje:

17.1. nustatytas šios Metodikos 1 priedo 2 punkte nurodyto GAAB reikalavimo pažeidimas įvertinamas kaip sunkus (pagal šios Metodikos 1 priedo 2 punktą) ir laukų, kuriuose nustatytas šis pažeidimas, faktinis plotas sudaro daugiau kaip 50 proc. viso faktinio tinkamo paramai ploto;

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-999, 2010-11-11, Žin., 2010, Nr. 133-6816 (2010-11-13), i. k. 1102330ISAK003D-999

 

17.2. nustatomas šios Metodikos 1 priedo 4, 8, 9 ar 12 punktuose nurodytas GAAB reikalavimo pažeidimas, išskyrus atvejus, kai nustačius Metodikos 1 priedo 8 ar 9 punktuose nurodytą GAAB reikalavimo pažeidimą Agentūrai pateikiami dokumentai, įrodantys, kad ne dėl pareiškėjo kaltės buvo padaryti pažeidimai;

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-999, 2010-11-11, Žin., 2010, Nr. 133-6816 (2010-11-13), i. k. 1102330ISAK003D-999

 

17.3. nustatomas šios Metodikos 1 priedo 6 punkte nurodytas GAAB reikalavimo pažeidimas, kuris Agentūros nustatyta tvarka įvertintas kaip tyčinis;

Papildyta punktu:

Nr. 3D-999, 2010-11-11, Žin., 2010, Nr. 133-6816 (2010-11-13), i. k. 1102330ISAK003D-999

 

17.4. nustatomi šios Metodikos 2 priedo 2, 3, 9 ar 14 punktuose nurodytų valdymo reikalavimų pažeidimai;

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 3D-999, 2010-11-11, Žin., 2010, Nr. 133-6816 (2010-11-13), i. k. 1102330ISAK003D-999

 

17.5. nustatyto šios Metodikos 2 priedo 1 punkte nurodyto valdymo reikalavimo pažeidimo plotas sudaro daugiau kaip pusę faktinio lauko ploto.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 3D-999, 2010-11-11, Žin., 2010, Nr. 133-6816 (2010-11-13), i. k. 1102330ISAK003D-999

 

18. Jeigu nustačius Metodikos 1 priedo 2 punkte nurodyto GAAB reikalavimo pažeidimą laukų:

18.1. kuriuose nustatytas minėtas pažeidimas, faktinis plotas sudaro daugiau kaip 50 proc. viso faktinio tinkamo paramai ploto (išimtis „nerastas laukas“ – tokiu atveju faktiniu plotu laikomas deklaruotas plotas), sankcijos dydis apskaičiuojamas pagal 19 punktą.

18.2. kuriuose nustatytas, faktinis plotas sudaro 100 proc. viso faktinio tinkamo paramai ploto (išimtis „nerastas laukas“ – tokiu atveju faktiniu plotu laikomas deklaruotas plotas), einamaisiais metais parama neteikiama.

19. Nustačius tyčinį reikalavimo pažeidimą, išmoka sumažinama 20 proc. ir sankcijos dydis atitinkamai padidinamas ar sumažinamas įvertinus reikalavimų pažeidimą pagal masto, sunkumo ir poveikio trukmės kriterijus vadovaujantis šios Metodikos 1, 2 ir 3 priedais:

19.1. jeigu reikalavimų pažeidimo mastas įvertinamas kaip didelis – sankcijos dydis didinamas 1 procentu;

19.2. jeigu reikalavimų pažeidimo sunkumas įvertinamas kaip sunkus – sankcijos dydis didinamas 1 procentu;

19.3. jeigu reikalavimų pažeidimo poveikio trukmė įvertinama kaip pastovi – sankcijos dydis didinamas 1 procentu;

19.4. jeigu reikalavimų pažeidimo mastas įvertinamas kaip mažas – sankcijos dydis sumažinamas 1 procentu;

19.5. jeigu reikalavimų pažeidimo sunkumas įvertinamas kaip nesunkus – sankcijos dydis sumažinamas 1 procentu;

19.6. jeigu reikalavimų pažeidimo pastovumas įvertinamas kaip nepastovus – sankcijos dydis sumažinamas 1 procentu.

20. Už tyčinį reikalavimo pažeidimą vienoje srityje, įvertinus pažeidimą pagal masto, sunkumo ir poveikio trukmės kriterijus, sankcija apskaičiuojama taip:

20.1. jeigu toje pačioje srityje nustatyti du tyčiniai reikalavimų pažeidimai, jie laikomi vienu pažeidimu, taikant didžiausią iš nustatytųjų už šiuos reikalavimų pažeidimus;

20.2. jeigu toje pačioje srityje nustatyti trys ir daugiau tyčinių reikalavimų pažeidimų, taikoma sankcija – išmokos už einamuosius metus sumažinamos 100 proc.;

20.3. jeigu toje pačioje srityje nustatytas tyčinis reikalavimo pažeidimas ir pakartotinis netyčinis reikalavimo pažeidimas, sankcijų dydžiai sumuojami.

21. Jeigu tyčiniai reikalavimų pažeidimai nustatyti dviejose ir daugiau sričių, taikoma sankcija – pareiškėjui išmoka nemokama einamaisiais ir kitais metais.

22. Nustačius pakartotinį tyčinį reikalavimo pažeidimą, taikoma sankcija – išmokos suma sumažinama 100 proc., be to, parama neskiriama ir už kitus kalendorinius metus.

 

v. SANKCIJŲ dydžio APSKAIČIAVIMAS NUSTAČIUS netyčinius ir tyčinius PAŽEIDIMus

 

23. Nustačius vienoje srityje tyčinį kurio nors reikalavimo pažeidimą, kitiems reikalavimų pažeidimams toje pačioje srityje esant netyčiniams, taikomos tik už tyčinį pažeidimą apskaičiuotos sankcijos.

24. Nustačius tyčinį kurio nors reikalavimo pažeidimą vienoje srityje ir netyčinį reikalavimo pažeidimą kitoje srityje, sankcijų dydžiai sumuojami.

25. Nustačius skirtingose srityse tyčinius, netyčinius, pakartotinius reikalavimų pažeidimus, sankcijos dydis apskaičiuojamas tokia seka:

25.1. apskaičiuojamas sankcijos dydis kiekvienoje srityje, atsižvelgiant į šioje Metodikoje išdėstytus sankcijų dydžių skaičiavimo principus, taikomus, nustačius tyčinius ar netyčinius arba tyčinius ir netyčinius reikalavimų pažeidimus;

25.2. sumuojami skirtingų sričių sankcijų dydžiai;

25.3. apskaičiuojamas sankcijų dydis už pakartotinius reikalavimų pažeidimus, atsižvelgiant į šioje Metodikoje išdėstytus sankcijų dydžių skaičiavimo principus, taikomus esant pakartotiniams pažeidimas vienoje ar keliose srityse;

25.4. sumuojami pagal 25.2 ir 25.3 punktus apskaičiuoti sankcijų dydžiai (už nepakartotinius ir pakartotinius reikalavimų pažeidimus).

 

VI. Baigiamosios Nuostatos

 

26. Sankcijos dėl reikalavimų pažeidimo taikomos tam pareiškėjui, kuris pateikė paraišką tais kalendoriniais metais, kai buvo nustatytas reikalavimų pažeidimo atvejis.

27. Jei valda buvo perduota, o valdos perėmėjas prisiėmė iš valdos kylančius įsipareigojimus, bet nesiėmė priemonių reikalavimų pažeidimui likviduoti, valdos perėmėjas laikomas atsakingu ir jam taikomos sankcijos už nustatytą reikalavimų pažeidimo atvejį.

28. Kai nustatomi Metodikos 3 priedo 1 ir 2 punktuose nurodytų reikalavimų, taikomų pareiškėjams, dalyvaujantiems KPP priemonėje „Agrarinės aplinkosaugos išmokos“, pažeidimai, skaičiuojamos sankcijos išmokoms pagal visas KPP priemones, kurioms taikomi kompleksinės paramos reikalavimai. Sankcijos už šių reikalavimų nesilaikymą netaikomos tiesioginėms išmokoms.

29. Nustačius Metodikos 2 priedo 7 ir 8 punktuose nurodytų Valdymo reikalavimų pažeidimus, pareiškėjams suteikiama galimybė pasitaisyti. Pareiškėjas raštu informuojamas apie nustatytą pažeidimą ir per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo (informacinis pranešimas laikomas gautu praėjus 7 kalendorinėms dienoms nuo jo išsiuntimo) dienos turi teisę atsiųsti Agentūrai Metodikos 2 priedo 8 punkte nurodytą tręšimo planą ir (arba) atnaujinti duomenis Valdų registre pagal Metodikos 2 priedo 7 punktą.

30. Nustačius Metodikos 2 priedo 10, 11 punktuose nurodytų Valdymo reikalavimų pažeidimus, pareiškėjams suteikiama galimybė pasitaisyti. Apie nustatytus ūkinių gyvūnų registravimo ir ženklinimo reikalavimų pažeidimus pareiškėjas informuojamas raštu tikrinimo metu. Nustatytiems ūkinių gyvūnų registravimo ir ženklinimo reikalavimų pažeidimams pašalinti skiriamas ne ilgesnis kaip 14 kalendorinių dienų laikotarpis. Per nustatytą laikotarpį pareiškėjui pašalinus tikrinimo metu nustatytus ūkinių gyvūnų registravimo ir ženklinimo reikalavimų pažeidimus, pareiškėjui sankcijos už šiuos pažeidimus netaikomos. Nustačius pakartotinius ūkinių gyvūnų registravimo ir ženklinimo reikalavimų pažeidimus, pareiškėjams išmokos sumažinamos vadovaujantis šia Metodika.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-892, 2010-10-04, Žin., 2010, Nr. 120-6149 (2010-10-09), i. k. 1102330ISAK003D-892

 

Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos

1 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2010 m. spalio 4 d. įsakymo Nr. 3D-892 redakcija)

 

Geros agrarinės IR APLINKOSAUGOS būklės reikalavimų Pažeidimo įvertinimo pagal masto, sunkumo IR poVEIKIO TRUKMĖS kriterijus lentelė

 

GAAB reikalavimai

GAAB reikalavimų pažeidimo įvertinimas pagal kriterijus

GAAB reikalavimų pažeidimo kriterijų aprašymas

1. Siekiant išvengti dirvos erozijos, ariamoje žemėje turi būti auginami žemės ūkio augalai arba laikomas juodasis pūdymas. Juodąjį pūdymą iki kiekvienų metų lapkričio 1 d. būtina apsėti arba apsodinti žemės ūkio augalais (ši nuostata netaikoma Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Agrarinė aplinkosauga“ programoje „Ekologinis ūkininkavimas“ bei Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Agrarinės aplinkosaugos išmokos“ programoje „Ekologinis ūkininkavimas“ apsauginėse juostose deklaruojamuose juodojo pūdymo plotuose).

MASTAS

Mažas

Visada laikomas mažo masto.

SUNKUMAS

Sunkus

Jei lauke, kuriame nustatomas pažeidimas, jo plotas sudaro daugiau nei pusę faktinio lauko ploto.

Nesunkus

Jei lauke, kuriame nustatomas pažeidimas, jo plotas sudaro mažiau nei pusę faktinio lauko ploto.

POVEIKIO TRUKMĖ

Nepastovi

Visada laikoma nepastovi.

2. Ganyklos arba pievos, taip pat daugiametės ganyklos arba pievos turi būti geros agrarinės būklės, naudojamos gyvuliams ganyti (iki kiekvienų metų rugpjūčio 1 d. turi būti bent kartą nuganytos) arba ne rečiau kaip kartą per metus (iki kiekvienų metų rugpjūčio 1 d.) nušienaujamos. Soduose ir uogynuose, kurių tarpueiliuose laikoma veja ar pieva, turi būti laikomasi šiame punkte nurodytų šienavimo ar ganymo terminų.

MASTAS

Didelis

Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, ribojasi su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms turi tiesioginį neigiamą poveikį.

Mažas

Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, nesiriboja su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms neturi tiesioginio neigiamo poveikio.

SUNKUMAS

Sunkus

Jei lauke, kuriame nustatomas pažeidimas, jo plotas sudaro daugiau nei pusę faktinio lauko ploto.

Nesunkus

Jei lauke, kuriame nustatomas pažeidimas, jo plotas sudaro mažiau nei pusę faktinio lauko ploto.

POVEIKIO TRUKMĖ

Nepastovi

Visada laikoma nepastovi.

3. Šienas ar žalioji masė ganyklose arba pievose, taip pat daugiametėse ganyklose arba pievose turi būti sutvarkyta (išvežta iš lauko; žalioji masė šienavimo metu susmulkinta ir tolygiai paskleista ganyklų arba pievų, taip pat daugiamečių ganyklų arba pievų plotuose; šienas sudėtas į kūgius arba lauke paliekamas supresuotas šienas) iki kiekvienų metų rugpjūčio 1 d. Soduose ir uogynuose, kurių tarpueiliuose laikoma veja ar pieva, turi būti laikomasi šiame punkte nurodytų reikalavimų.

MASTAS

Mažas

Visada laikomas mažo masto.

SUNKUMAS

Nesunkus

Visada laikomas nesunkiu.

POVEIKIO TRUKMĖ

Nepastovi

Visada laikoma nepastovi.

4. Ariamoje žemėje, ganyklų arba pievų, taip pat daugiamečių ganyklų arba pievų plotuose neturi būti medžių ir krūmų, išskyrus pavienius medžius, kurie yra tradicinio kraštovaizdžio dalis.

MASTAS

Mažas

Visada laikomas mažo masto.

SUNKUMAS

Sunkus

Visada laikomas sunkiu.

POVEIKIO TRUKMĖ

Nepastovi

Visada laikoma nepastovi.


5. Žemės ūkio augalų laukuose neturi būti juos stelbiančių piktžolių.

MASTAS

Didelis

Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, ribojasi su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms turi tiesioginį neigiamą poveikį.

Mažas

Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, nesiriboja su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms neturi tiesioginio neigiamo poveikio.

SUNKUMAS

Sunkus

Visada laikomas sunkiu.

POVEIKIO TRUKMĖ

Nepastovi

Visada laikoma nepastovi.

6. Ariamos žemės, ganyklų arba pievų, taip pat daugiamečių ganyklų arba pievų plotuose, sodų ir uogynų tarpueiliuose neturi būti sustabarėjusių, taip pat sėklas subrandinusių arba išbarsčiusių piktžolių (kiečių, usnių, varnalėšų, dilgėlių ir kt.). Pavienių piktžolių ar žolės kupstų buvimas nelaikomas pažeidimu.

MASTAS

Didelis

Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, ribojasi su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms turi tiesioginį neigiamą poveikį.

Mažas

Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, nesiriboja su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms neturi tiesioginio neigiamo poveikio.

SUNKUMAS

Sunkus

Visada laikomas sunkiu.

POVEIKIO TRUKMĖ

Nepastovi

Visada laikoma nepastovi.

7. Juodąjį pūdymą bei sodų ir uogynų tarpueilius (išskyrus tuos tarpueilius, kuriuose laikoma veja ar pieva) reikia periodiškai įdirbti arba naudoti chemines kovos su piktžolėmis priemones.

MASTAS

Didelis

Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas ribojasi su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms turi tiesioginį neigiamą poveikį.

Mažas

Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, nesiriboja su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms neturi tiesioginio neigiamo poveikio.

SUNKUMAS

Sunkus

Jei lauke, kuriame nustatomas pažeidimas, jo plotas sudaro daugiau nei pusę faktinio lauko ploto.

Nesunkus

Jei lauke, kuriame nustatomas pažeidimas, jo plotas sudaro mažiau nei pusę faktinio lauko ploto.

POVEIKIO TRUKMĖ

Nepastovi

Visada laikoma nepastovi.

8. Žolė ganyklose arba pievose, taip pat daugiametėse ganyklose arba pievose negali būti deginama, išskyrus atvejus, numatytus Aplinkos apsaugos reikalavimuose deginant sausą žolę, nendres, šiaudus bei laukininkystės ir daržininkystės atliekas, patvirtintuose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. 269 (Žin., 1999, Nr. 75-2284).

MASTAS

Didelis

Visada laikomas didelio masto.

SUNKUMAS

Sunkus

Visada laikomas sunkiu.

POVEIKIO TRUKMĖ

Pastovi

Visada laikoma pastovi.

9. Kiti žemės ūkio augalai bei jų ražienos negali būti deginami, išskyrus atvejus, numatytus Aplinkos apsaugos reikalavimuose deginant sausą žolę, nendres, šiaudus bei laukininkystės ir daržininkystės atliekas.

MASTAS

Didelis

Visada laikomas didelio masto.

SUNKUMAS

Sunkus

Visada laikomas sunkiu.

POVEIKIO TRUKMĖ

Pastovi

Visada laikoma pastovi.

10. Statesniuose negu 12 proc. šlaituose neauginti kaupiamųjų žemės ūkio augalų (bulvių, kukurūzų, pašarinių ir cukrinių runkelių).

MASTAS

Mažas

Visada laikomas mažo masto.

SUNKUMAS

Nesunkus

Visada laikomas nesunkiu.

POVEIKIO TRUKMĖ

Nepastovi

Visada laikoma nepastovi.

11. Žemės ūkio veiklos subjektai privalo laikytis sėjomainos reikalavimų. Avižos, grikiai, kviečiai, kvietrugiai, miežiai, rugiai, rapsai tame pačiame lauke gali būti auginami ne ilgiau kaip 3 metus iš eilės. Žieminių ir vasarinių grūdinių, rapsų augalų pasėliai laikomi skirtingomis augalų rūšimis.

MASTAS

Mažas

Visada laikomas mažo masto.

SUNKUMAS

Sunkus

Visada laikomas sunkiu.

POVEIKIO TRUKMĖ

Nepastovi

Visada laikoma nepastovi.

12. Valstybės saugomi botaniniai gamtos paveldo objektai – medžiai ir krūmai, augantys deklaruotuose plotuose, negali būti iškertami, išskyrus atvejus, jei medžiai, krūmai yra nulaužti ar išversti vėjo ar sniego, taip pat nudžiūvę medžiai, krūmai, keliantys grėsmę žmonėms, pastatams, eismui.

MASTAS

Mažas

Visada laikomas mažo masto.

SUNKUMAS

Sunkus

Visada laikomas sunkiu.

POVEIKIO TRUKMĖ

Pastovi

Visada laikoma pastovi.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-892, 2010-10-04, Žin., 2010, Nr. 120-6149 (2010-10-09), i. k. 1102330ISAK003D-892

 

Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos

2 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2010 m. spalio 4 d. įsakymo Nr. 3D-892 redakcija)

 

VALDYMO REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMO ĮVERTINIMO PAGAL MASTO, POVEIKIO TRUKMĖS IR SUNKUMO KRITERIJUS LENTELĖ

 

Valdymo reikalavimai

Valdymo reikalavimų pažeidimų įvertinimas pagal kriterijus

Aprašymas

Laukinių paukščių, natūralių buveinių ir laukinės faunos, floros apsauga

1. Deklaruotame plote, kuris yra Natura 2000 teritorijoje, esančios natūralios pievos ir ganyklos neturi būti apartos, persėtos kultūrinėmis žolėmis ar apsodintos mišku. Taikoma tik toms teritorijoms, kuriose šios veiklos yra draudžiamos pagal Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymą (Žin., 1993, Nr. 63-1188; 2001, Nr. 108-3902).

MASTAS

MAŽAS

Nors viename iš pareiškėjo deklaruotų laukų yra užfiksuotas bent vienas iš šių valdymo reikalavimų pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

PASTOVI

Nors viename iš pareiškėjo deklaruotų laukų yra užfiksuotas bent vienas iš šių valdymo reikalavimų pažeidimas.

sunkumas

SUNKUS

Daugiau nei pusė faktinio lauko ploto, kuriame yra natūralios pievos ir ganyklos, patenkančios į Natura 2000 teritoriją, apartos, persėtos kultūrinėmis žolėmis ar apsodintos mišku.

NESUNKUS

Mažiau nei pusė faktinio lauko ploto, kuriame yra natūralios pievos ir ganyklos, patenkančios į Natura 2000 teritoriją, apartos, persėtos kultūrinėmis žolėmis ar apsodintos mišku.

2. Deklaruotame plote, kuris yra Natura 2000 teritorijoje, esančiose žemės ūkio naudmenose ar miškų teritorijose draudžiama eksploatuoti naudingąsias iškasenas, neturint tam leidimo. Taikoma toms teritorijoms, kuriose ši veikla yra draudžiama pagal Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymą.

MASTAS

MAŽAS

Nors viename iš pareiškėjo deklaruotų laukų yra užfiksuotas bent vienas iš šių valdymo reikalavimų pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

PASTOVI

Nors viename iš pareiškėjo deklaruotų laukų yra užfiksuotas bent vienas iš šių valdymo reikalavimų pažeidimas.

sunkumas

SUNKUS

Nors viename iš pareiškėjo deklaruotų laukų yra užfiksuotas bent vienas iš šių valdymo reikalavimų pažeidimas.

Požeminio vandens apsauga nuo taršos

3. Be Lietuvos geologijos tarnybos leidimo draudžiama nuotekas, užterštas pavojingomis medžiagomis, nurodytomis Požeminio vandens apsaugos nuo taršos pavojingomis medžiagomis taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. rugsėjo 21 d. įsakymu Nr. 472 (Žin., 2001, Nr. 83-2906; 2009, Nr. 24-981), I ir II prieduose, tiesiogiai išleisti į gruntinį vandenį.

MASTAS

DIDELIS

Pažeidimas turi poveikį kitoms valdoms, t. y. 500 m apie pažeidimo šaltinį yra gyvenamos teritorijos ir/ar kitų objektų, išgaunančių vandenį.

MAŽAS

Pažeidimas neturi poveikio kitoms valdoms, t. y. 500 m apie pažeidimo šaltinį nėra gyvenamos teritorijos ir/ar kitų objektų išgaunančių vandenį.

POVEIKIO TRUKMĖ

PASTOVI

Nuotekų, užterštų pavojingomis medžiagomis, tiesioginį išleidimą į gruntinį vandenį negalima nutraukti nedelsiant, t.y. nėra galimybės nuotekų nukreipti į valymo įrenginius ar nuotekų kaupimo talpyklas.

NEPASTOVI

Nuotekų, užterštų pavojingomis medžiagomis, tiesioginį išleidimą į gruntinį vandenį galima nutraukti nedelsiant, t.y. yra galimybė nuotekas nukreipti į valymo įrenginius ar nuotekų kaupimo talpyklas.

SUNKUMAS

SUNKUS

Nuotekų, užterštų pavojingomis medžiagomis, tiesioginis išleidimas į gruntinį vandenį vykdomas nuolat.

NESUNKUS

Nuotekų, užterštų pavojingomis medžiagomis, tiesioginis išleidimas į gruntinį vandenį vykdomas periodiškai.

Nuotekų dumblo naudojimas

4. Deklaruotame plote naudojant nuotekų dumblą tręšimui, būtina turėti su regiono aplinkos apsaugos departamentu, kurio administruojamoje teritorijoje bus vykdomas tręšimas, suderintą tręšimo planą, parengtą pagal Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos normatyvinį dokumentą LAND 20–2005 „Nuotekų dumblo naudojimo tręšimui bei rekultivavimui reikalavimai“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 349 (Žin., 2001, Nr. 61-2196; 2005, Nr. 142-5135).

MASTAS

DIDELIS

Nors vienas iš pareiškėjo deklaruotų laukų, kuriame naudojamas nuotekų dumblas tręšimui, neturint tręšimo plano, ribojasi su kitomis valdomis, vandens telkiniais.

MAŽAS

Nė vienas iš pareiškėjo deklaruotų laukų, kuriame naudojamas nuotekų dumblas tręšimui, neturint tręšimo plano, nesiriboja su kitomis valdomis, vandens telkiniais.

POVEIKIO TRUKMĖ

NEPASTOVI

Nors viename pareiškėjo deklaruotame lauke nuotekų dumblas naudojamas tręšimui, neturint su regiono aplinkos apsaugos departamentu, kurio administruojamoje teritorijoje bus vykdomas tręšimas, suderinto tręšimo plano.

SUNKUMAS

SUNKUS

Pareiškėjas naudoja nuotekų dumblą tręšimui, neturėdamas su regiono aplinkos apsaugos departamento, kurio administruojamoje teritorijoje bus vykdomas tręšimas, suderinto tręšimo plano daugiau kaip pusėje deklaruotų laukų.

NESUNKUS

Pareiškėjas naudoja nuotekų dumblą tręšimui, neturėdamas su regiono aplinkos apsaugos departamento, kurio administruojamoje teritorijoje bus vykdomas tręšimas, suderinto tręšimo plano mažiau kaip pusėje deklaruotų laukų.

Vandenų apsauga nuo taršos nitratais

5. Per metus į dirvą patenkančio azoto kiekis paraiškos vertinimo dieną negali viršyti 170 kg/ha.

MASTAS

DIDELIS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

NEPASTOVI

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

SUNKUMAS

SUNKUS

Per metus į dirvą patenkančio bendrojo azoto kiekis 10 proc. ir daugiau viršija 170 kg/ha.

NESUNKUS

Per metus į dirvą patenkančio bendrojo azoto kiekis ne daugiau kaip 10 proc. viršija 170 kg/ha.

6. Fermose, kuriose laikoma daugiau kaip 300 sutartinių gyvulių, turi būti įrengtos reikiamos talpos mėšlidės, kuriose tilptų 8 mėnesių kiaulių ir paukščių mėšlas, o galvijų, arklių, avių ir kitų gyvūnų – 6 mėnesių mėšlas, o fermose, kuriose laikoma nuo 10 iki 300 sutartinių gyvulių, tokios mėšlidės turi būti įrengiamos iki 2012 m. sausio 1 d. pagal Aplinkosaugos reikalavimus mėšlui tvarkyti.

MASTAS

DIDELIS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

NEPASTOVI

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

SUNKUMAS

SUNKUS

Mėšlidė neįrengta arba mėšlidės talpa mažesnė daugiau kaip 10 proc.

NESUNKUS

Mėšlidės talpa mažesnė ne daugiau kaip 10 proc.

7. Atnaujinant Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre įregistruotos žemės ūkio valdos duomenis, būtina pateikti duomenis apie joje naudotas trąšas vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. lapkričio 15 d. įsakymo Nr. 3D-452 „Dėl duomenų apie žemės ūkio valdose naudojamas trąšas teikimo“ (Žin., 2006, Nr. 125-4769; 2007, Nr.18-680) nuostatomis.

MASTAS

MAŽAS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

NEPASTOVI

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

SUNKUMAS

SUNKUS

Nustačius šio reikalavimo pažeidimą, pareiškėjui buvo suteikta galimybė per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo pasitaisyti, bet jis nepasitaisė.

8. Ūkiai, tręšiantys mėšlu daugiau kaip 150 ha žemės ūkio naudmenų per metus, taip pat ūkiai, kurie tręšimui naudoja 200 ir daugiau sutartinių gyvulių mėšlą, privalo turėti Aplinkosaugos reikalavimuose mėšlui tvarkyti nurodytus tręšimo planus, kurie turi būti patvirtinti ūkio subjekto parašu.

MASTAS

MAŽAS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

NEPASTOVI

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

SUNKUMAS

SUNKUS

Nustačius šio reikalavimo pažeidimą, pareiškėjui buvo suteikta galimybė per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo pasitaisyti, bet jis nepasitaisė.

9. Draudžiama paskleisti organines trąšas vandens telkinių pakrančių apsaugos juostose, kaip tai nustatyta Specialiosiose žemės ir miško naudojimo sąlygose, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 12 d. nutarimu Nr. 343 (Žin., 1992, Nr. 22-652).

MASTAS

DIDELIS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

NEPASTOVI

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

SUNKUMAS

SUNKUS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

Ūkinių gyvūnų registravimas ir ženklinimas

10. Ūkinių gyvūnų laikytojas ir ūkinių gyvūnų laikymo vieta (banda) turi būti registruota Ūkinių gyvūnų registro duomenų bazėje vadovaujantis Ūkinių gyvūnų registravimo ir ženklinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 3D-234 (Žin., 2003, Nr. 60-2734; 2008, Nr. 120-4568)

MASTAS

MAŽAS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

NEPASTOVI

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

SUNKUMAS

NESUNKUS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

11. Ūkinių gyvūnų apskaitos žurnale ir Ūkinių gyvūnų registro duomenų bazėje turi būti nurodyti teisingi duomenys apie laikomus ūkinius gyvūnus.

MASTAS

MAŽAS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

NEPASTOVI

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

SUNKUMAS

NESUNKUS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

12. Visi ūkyje laikomi galvijai turi turėti teisingai užpildytą galvijo pasą.

MASTAS

MAŽAS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

NEPASTOVI

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

SUNKUMAS

NESUNKUS

Iki 10 proc. imtinai ūkyje laikomų galvijų neturi galvijų paso arba galvijų pasas neužpildytas.

SUNKUS

Daugiau kaip 10 proc. ūkyje laikomų galvijų neturi galvijų paso arba galvijų pasas neužpildytas.

13. Ūkyje laikomi ūkiniai gyvūnai turi būti tinkamai ir laiku suženklinti ir užregistruoti.

MASTAS

MAŽAS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

NEPASTOVI

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

SUNKUMAS

NESUNKUS

Iki 10 proc. imtinai ūkyje laikomų ūkinių gyvūnų laiku nesuženklinti ir / ar neužregistruoti.

SUNKUS

Daugiau kaip 10 proc. ūkyje laikomų ūkinių gyvūnų laiku nesuženklinti ir / ar neužregistruoti.

14. Galvijai turi būti vežami su jų pasais.

MASTAS

DIDELIS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖS

PASTOVI

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

SUNKUMAS

SUNKUS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-892, 2010-10-04, Žin., 2010, Nr. 120-6149 (2010-10-09), i. k. 1102330ISAK003D-892

 


Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos

3 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2010 m. spalio 4 d. įsakymo Nr. 3D-892 redakcija)

 

AUGALŲ IR TRĄŠŲ APSAUGOS PRODUKTŲ REIKALAVIMŲ NAUDOJIMO PAŽEIDIMO ĮVERTINIMO PAGAL MASTO, POVEIKIO TRUKMĖS IR SUNKUMO KRITERIJUS LENTELĖ

 

Reikalavimai augalų bei trąšų apsaugos produktų naudojimui

Reikalavimų pažeidimų įvertinimas pagal kriterijus

Aprašymas

1. Asmenys, naudojantys profesionaliam naudojimui skirtus augalų apsaugos produktus, privalo turėti agronominio mokslo diplomą arba augalų apsaugos kursų baigimo pažymėjimą, išduotą Augalų apsaugos produktų įvežimo, sandėliavimo, prekybos ir naudojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 3D-564 (Žin., 2004, Nr. 15-481), nustatyta tvarka.

MASTAS

DIDELIS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

NEPASTOVI

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

sUNKUMAS

NESUNKUS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

2. Augalų apsaugos produktus leidžiama purkšti tik purkštuvais, kurių savininkai turi galiojančius purkštuvų pažymėjimus, išduotus Purkštuvų tikrinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2001 m. birželio 19 d. įsakymu Nr. 199 (Žin., 2001, Nr. 55-1967), nustatyta tvarka.

MASTAS

DIDELIS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

POVEIKIO TRUKMĖ

NEPASTOVI

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

SUNKUMAS

NESUNKUS

Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-892, 2010-10-04, Žin., 2010, Nr. 120-6149 (2010-10-09), i. k. 1102330ISAK003D-892

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-725, 2009-10-05, Žin., 2009, Nr. 122-5262 (2009-10-13), i. k. 1092330ISAK003D-725

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-858, 2009-11-11, Žin., 2009, Nr. 136-5947 (2009-11-14), i. k. 1092330ISAK003D-858

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-628, 2010-07-07, Žin., 2010, Nr. 82-4360 (2010-07-13), i. k. 1102330ISAK003D-628

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-764, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5220 (2010-08-26), i. k. 1102330ISAK003D-764

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-892, 2010-10-04, Žin., 2010, Nr. 120-6149 (2010-10-09), i. k. 1102330ISAK003D-892

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-999, 2010-11-11, Žin., 2010, Nr. 133-6816 (2010-11-13), i. k. 1102330ISAK003D-999

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo