Suvestinė redakcija nuo 2012-01-01 iki 2012-08-31

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2001, Nr. 57-2040, i. k. 1011100NUTA00000785

 

Nauja redakcija nuo 2010-01-01:

Nr. 1748, 2009-12-23, Žin. 2009, Nr. 158-7134 (2009-12-31), i. k. 1091100NUTA00001748

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

NUTARIMAS

 

DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR PASKIRSTYMO METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2001 m. birželio 27 d. Nr. 785

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 67 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Preambulės pakeitimai:

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

Patvirtinti Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką (pridedama).

 

 

 

L. e. ūkio ministro pareigas,

l. e. Ministro Pirmininko pareigas                                       Eugenijus Gentvilas

 

 

 

L. E. ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO PAREIGAS                ALGIRDAS MONKEVIČIUS

 

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. gruodžio 23 d.

nutarimo Nr. 1748 redakcija)

 

MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR PASKIRSTYMO METODIKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika (toliau – ši metodika) reglamentuoja mokinio krepšelio dydžio nustatymą, mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimą ir paskirstymą mokinių, besimokančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio arba vidurinio ugdymo programą (toliau – mokiniai), mokymo reikmėms tenkinti. Ši metodika taikoma skirstant mokinio krepšelio lėšas valstybinėms, savivaldybių ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms bendrąjį ugdymą, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą (toliau kartu – mokyklos), taip pat pedagoginėms psichologinėms tarnyboms ir neformaliojo švietimo įstaigoms.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

2. Šioje metodikoje vartojama sąvoka „mokinio krepšelis“ – lėšos, skiriamos vienam sutartiniam mokiniui vienų metų mokymo reikmėms. Kitos šioje metodikoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804).

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

II. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS

 

3. Mokinio krepšelis (MK) apskaičiuojamas bazinį mokinio krepšelio koeficientą (Kb) padauginus iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto bazinės mėnesinės algos (BMA) dydžio (q) ir 12 mėnesių, t. y. MK = Kb x q x 12.

4. Bazinis mokinio krepšelio koeficientas (Kb) – mokinio krepšelio koeficientas (Kn), apskaičiuotas šios metodikos 5 punkte nustatyta tvarka, laikant, kad klasės, klasės komplekto ar grupės (toliau – klasė) pedagoginio darbo valandų skaičius per savaitę lygus 1–10 klasių tarifikuojamų pedagoginio darbo valandų skaičiaus vidurkiui, o klasės mokinių skaičiaus vidurkis (s) – 25 mokiniai. Bazinio mokinio krepšelio koeficiento (Kb) dydis nurodytas šios metodikos 1 priede.

5. Mokinio krepšelio koeficientas (Kn) apskaičiuojamas sudėjus šiuos koeficientus:

5.1. Koeficientą darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą, mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti (k1).

Šį koeficientą sudaro 3 dedamosios: ugdymo programų įgyvendinimo (kug); ugdymo proceso organizavimo ir valdymo, mokyklos bibliotekos darbuotojų išlaikymo, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ir socialinės pedagoginės pagalbos organizavimo (kv); socialinio draudimo (ksoc).

Ugdymo programų įgyvendinimo dedamoji (kug) apskaičiuojama vidutinį sąlyginį pedagogo tarifinio atlygio koeficientą (R) padauginus iš pedagoginių normų skaičiaus klasei (n) ir padalijus iš klasės mokinių skaičiaus vidurkio (s), nustatyto šios metodikos 1 priede, t. y. kug = Rn/s.

Vidutinis sąlyginis pedagogo tarifinio atlygio koeficientas (R) nustatomas apskaičiavus atskirų mokytojų pareigybių (mokytojo, kuriam nesuteikta kvalifikacinė kategorija, mokytojo, kuriam suteikta kvalifikacinė kategorija, vyresniojo mokytojo, mokytojo metodininko ir mokytojo eksperto) tarifinių atlygių koeficientų, nustatytų atsižvelgiant į pedagoginio darbo stažą, vidurkius ir išvedus šių vidurkių svertinį vidurkį pagal statistinę atitinkamų pareigybių mokytojų dalį, tenkančią bendram mokytojų skaičiui. Šis koeficientas gali būti tikslinamas atsižvelgiant į lėšas, gaunamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Vidutinio sąlyginio pedagogo tarifinio atlygio koeficiento (R) dydis nurodytas šios metodikos 1 priede.

Pedagoginių normų skaičius klasei (n) apskaičiuojamas klasės pedagoginio darbo valandų skaičių per savaitę padalijus iš 18 valandų. Tam tikrai klasei taikomas pedagoginio darbo valandų (jas sudaro kontaktinės valandos ir kartu pertraukos tarp pamokų bei papildomos valandos) skaičius per savaitę nustatomas atsižvelgiant į kontaktinių ir papildomų valandų skaičių, nustatytą švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose, Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos apraše ir Priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių apraše.

Ugdymo proceso organizavimo ir valdymo, mokyklos bibliotekos darbuotojų išlaikymo, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ir socialinės pedagoginės pagalbos organizavimo dedamoji (kv) sudaro vidutiniškai 14 procentų (nuo 8 iki 20 procentų) ugdymo programų įgyvendinimo dedamosios (kug) dydžio.

Socialinio draudimo dedamoji (ksoc) apskaičiuojama dedamosioms kug ir kv taikant teisės aktų nustatytą socialinio draudimo įmokos tarifą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

5.2. Koeficientą kitoms mokymo reikmėms (k2), kurį sudaro šios metodikos 2 priede nurodytų mokymo reikmių koeficientų suma.

6. Mokinio krepšelio lėšų suma, tenkanti tam tikros klasės mokiniui (L), apskaičiuojama tam mokiniui nustatytą sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientą (Ks) padauginus iš mokinio krepšelio dydžio (MK), t. y. L = Ks x MK.

7. Sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientas (Ks) apskaičiuojamas tam tikros klasės mokiniui nustatytą mokinio krepšelio koeficientą (Kn) padalijus iš bazinio mokinio krepšelio koeficiento (Kb), t. y. K= Kn/Kb, išskyrus tuos atvejus, kai šio koeficiento dydis tikslinamas siekiant užtikrinti bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įvairovę ir prieinamumą. Sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai nurodyti šios metodikos 1 priede.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

8. Bendras mokyklos mokinio krepšelio lėšų poreikis apskaičiuojamas jos sutartinių mokinių skaičių padauginus iš mokinio krepšelio dydžio. Sutartinių mokinių skaičius gaunamas sudėjus mokiniams taikomus sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientus.

 

III. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS

 

9. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Palangos, Alytaus miestų, Marijampolės ir Visagino savivaldybės 5 procentus atitinkamiems metams joms skirtų mokinio krepšelio lėšų, o kitos savivaldybės – 6 procentus atitinkamiems metams joms skirtų mokinio krepšelio lėšų savo nustatyta tvarka naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:

9.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti;

9.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti;

9.3. bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų išorės vertinimui organizuoti;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

9.4. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti;

9.5. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;

9.6. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

9.7. finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

 

10. Šios metodikos 9.1 punkte nurodytai mokymo reikmei tenkinti savivaldybės turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o 9.5 punkte – ne mažiau kaip 50 procentų šios metodikos 2 priede atitinkamai mokymo reikmei nurodytos rekomenduojamos mokinio krepšelio lėšų sumos. Šios metodikos 9.2, 9.3, 9.4, 9.6 ir 9.7 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti savivaldybės skiria lėšų pagal poreikį.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

11. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Palangos, Alytaus miestų, Marijampolės ir Visagino savivaldybės 95 procentus atitinkamiems metams joms skirtų mokinio krepšelio lėšų, o kitos savivaldybės – 94 procentus atitinkamiems metams joms skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirsto savivaldybių ir nevalstybinėms mokykloms proporcingai kiekvienai mokyklai šios metodikos 8 punkte nustatyta tvarka apskaičiuotam mokinio krepšelio lėšų poreikiui.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

 

12. Mokinio krepšelio lėšos tarp mokyklų perskirstomos vadovaujantis atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo nuostatomis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

13. Mokyklos skirtas mokinio krepšelio lėšas naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:

13.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir apmokėti už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti; ne mažiau kaip 3 procentai šių lėšų turi būti skiriama psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti; iš šiame punkte nurodytų mokinio krepšelio lėšų gali būti mokama už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro 2003 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. ĮSAK-1407 (Žin., 2003, Nr. 97-4367), taip pat už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

13.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms;

13.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui;

13.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti;

13.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, apmokėti už darbą IKT aptarnaujantiems darbuotojams ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

 

14. Šios metodikos 13.2–13.5 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti mokyklos skiria šios metodikos 2 priede atitinkamoms mokymo reikmėms nurodytų rekomenduojamų mokinio krepšelio lėšų sumų tiek, kad būtų užtikrintas šių lėšų poreikis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, ir atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro tvirtinamas lėšų naudojimo atitinkamoms mokymo reikmėms tenkinti rekomendacijas.

16. Iš mokinio krepšelio lėšų gali būti mokamos teisės aktų nustatytos privalomos su pedagoginių ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių darbuotojų darbo santykiais susijusios valstybinio socialinio draudimo, sveikatos draudimo įmokos ir išmokos šiems darbuotojams.

17. Savivaldybėms ateinantiems biudžetiniams metams skiriama mokinio krepšelio lėšų suma apskaičiuojama pagal mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dieną, o ligoninių mokykloms (taip pat paskirtoms ar kitoms mokykloms, su kuriomis gydomas mokinys yra sudaręs mokymo sutartį) ir sanatorijų mokykloms (kuriose mokomi mokiniai, atvykę trumpai gydytis į sanatoriją) – pagal vidutinį metinį mokinių (gydomų) skaičių. Vidutinis metinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus praėjusių mokslo metų kiekvieno mėnesio vidutinį mokinių skaičių ir šią sumą padalijus iš to laikotarpio mėnesių, kuriais buvo mokinių, skaičiaus. Vidutinis mėnesinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus kiekvieną dieną buvusius mokinius ir šį bendrą skaičių padalijus iš mėnesio dienų, kuriais buvo mokinių, skaičiaus. Į mokinių skaičių įskaičiuojami tik tie mokiniai, kurie buvo mokomi. Vidutinis mokinių skaičius, gautas 1–4, 5–8, 9–10 (I–II gimnazijos) ir 11–12 (III–IV gimnazijos) klasių grupėse, kiekvienoje grupėje apvalinamas iki sveiko skaičiaus.

Papildyta punktu:

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

Punkto pakeitimai:

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

18. Informacija, kurios reikia mokinio krepšelio lėšų sumai apskaičiuoti, teikiama Švietimo informacinių technologijų centrui švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka

Papildyta punktu:

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

 

19. Tarptautinio bakalaureato klasėms iš mokinio krepšelio gali būti mokamas tarptautinis mokestis.

Papildyta punktu:

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1947, 2002-12-11, Žin., 2002, Nr. 119-5339 (2002-12-18), i. k. 1021100NUTA00001947

Nr. 1748, 2009-12-23, Žin., 2009, Nr. 158-7134 (2009-12-31), i. k. 1091100NUTA00001748

 

 

Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir

paskirstymo metodikos

1 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. gruodžio 28 d. nutarimo Nr. 1542 redakcija)

 

SUTARTINIŲ MOKINIŲ APSKAIČIAVIMO KOEFICIENTAI iki 2012 m. rugpjūčio 31 d.

 

Eil. Nr.

Mokyklos (klasės, grupės, mokymosi formos) apibūdinimas

Klasės mokinių skaičiaus vidurkis

Sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai

Pastabos

1–4 klasės

5–8 klasės

9–10
(I–II gimnazijos) klasės

11–12
(III–IV gimnazijos) klasės

1.

Miestelyje arba kaime:

 

 

 

 

 

 

pradinė mokykla (filialas*, skyrius*), kurioje (kuriame) mokosi iki 40 mokinių**

10

1,9177

x

x

x

* jeigu filialas ar skyrius yra toje pat vietovėje kaip ir bazinė mokykla, jam taikomi bazinės mokyklos sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai

** tik bendrųjų klasių mokiniai pagal Klasių tipų klasifikatorių, patvirtintą švietimo ir mokslo ministro 2009 m. rugsėjo 21 d. įsakymu Nr. ISAK-1889 (Žin., 2009, Nr. 117-5058)

pagrindinė mokykla (progimnazija) (filialas*, skyrius*), kurioje (kuriame) mokosi iki 80 mokinių**

10

1,8264

2,2644

2,7438

x

2.

Miestelyje arba kaime:

 

 

 

 

 

pradinė mokykla (filialas*, skyrius*), kurioje (kuriame) mokosi nuo 41 iki 50 mokinių**

12

1,5644

x

x

x

pagrindinė mokykla (progimnazija), kurioje mokosi nuo 81 iki 120 mokinių**

12

1,5644

1,9095

2,4028

x

vidurinė mokykla (gimnazija), kurioje mokosi iki 300 mokinių**

15

1,2435

1,5276

1,9222

1,9993

3.

Miestelyje arba kaime:

 

 

 

 

 

 

 

pradinė mokykla, kurioje mokosi nuo 51 iki 80 mokinių**

15

1,2435

x

x

x

 

 

pagrindinė mokykla (progimnazija), kurioje mokosi nuo 121 iki 200 mokinių**

15

1,2435

1,5276

1,9222

x

 

 

vidurinė mokykla (gimnazija), kurioje mokosi nuo 301 iki 500 mokinių**

20

0,9792

1,3634

1,4417

1,4995

 

4.

Miestelyje arba kaime:

20/22/25

 

 

 

 

 

pradinė mokykla, kurioje mokosi 81 ir daugiau mokinių**

20

0,9792

x

x

x

 

pagrindinė mokykla (progimnazija), kurioje mokosi 201 ir daugiau mokinių**

25, išskyrus:
1–4 kl. – 20,
5–8 kl. – 22

0,9792

1,2685

1,4077

x

 

vidurinė mokykla (gimnazija), kurioje mokosi 501 ir daugiau mokinių**

25, išskyrus:
1–4 kl. – 20,
5–8 kl. – 22

0,9792

1,2685

1,4077

1,4345

 

5.

Mieste:

22/25

 

 

 

 

 

pradinė mokykla

22

0,9792

x

x

x

 

pagrindinė mokykla (progimnazija)

25, išskyrus
1–4 kl. – 22

0,9461

1,2064

1,4077

x

 

vidurinė mokykla ir gimnazija, turinti
I–IV gimnazijos klases ir 1–8 arba
5–8 klases

25, išskyrus
1–4 kl. – 22

0,9461

1,1274

1,4077

1,4345

 

vidurinės mokyklos (gimnazijos) tarptautinio bakalaureato klasės

25

x

x

x

1,6568

 

gimnazija, turinti tik
I–IV gimnazijos klases

25

x

x

1,4359

1,4632

 

6.

Mokyklos, skirtos mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių*:

 

 

 

 

 

13 klasei taikomas sutartinio mokinio apskaičiavimo koeficientas – 2,5908

* taikoma tik bendrojo ugdymo mokykloms, skirtoms mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, vykdančioms Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre

bendrajam ugdymui

 

0,7501

0,8938

1,1160

1,1373

meniniam ugdymui:

 

 

 

 

 

dailei

 

0,8098

0,9650

1,2048

1,2278

muzikai

 

1,9097

2,2757

2,8414

2,8955

baletui

 

2,4047

2,8655

3,5779

3,6460

 

choreografijai

 

1,1568

1,3785

1,7212

1,7540

įregistruotas specializuoto ugdymo krypties programas, jeigu jų vykdymas raštu suderintas su švietimo ir mokslo ministru

 

neakivaizdiniam mokymui

 

1,2016

1,4318

1,7878

1,8219

 

7.

Jaunimo iki 18 metų mokyklos (klasės)

10

1,8264

2,1565

2,7438

x

 

8.

Suaugusiųjų mokykla (klasė, centras), 16–17 metų dirbančio jaunimo klasė, nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ar (ir) pataisos įstaigos mokykla, kuriose taikoma mokymosi forma:

 

 

 

 

 

* išskyrus 16–17 metų dirbantį jaunimą 

dieninė, vakarinė

20

0,6528*

0,8020*

1,0092

1,0497

neakivaizdinė, savarankiško mokymosi, nuotolinė

 

0,4663*

0,5729*

0,7209

0,7498

9.

Mokomi namie, mokomasi savarankiškai ir mokoma ligoninių ir sanatorijų mokyklose:

 

 

 

 

 

pagal 9 punktą didinami tik ligoninių ir sanatorijų mokyklose esančių integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai

 

mokomi namie (dėl ligos ar patologinės būklės)

x

1,5805

2,2830

2,5757

2,6927

 

mokomasi savarankiškai:

 

 

 

 

 

 

savarankiškai (tiesioginės konsultacijos sudaro ne mažiau kaip 2/3 visų konsultacijų)

1–4 kl. – 22,
5–12 kl. – 25

0,4661

0,5581

0,6945

0,7173

 

nuotoliniu būdu (nuotolinės konsultacijos sudaro ne mažiau kaip 2/3 visų konsultacijų)

1–4 kl. – 24,
5–12 kl. – 30

0,4273

0,4651

0,5788

0,5977

 

mokoma ligoninių ir sanatorijų mokyklose

10

1,8264

2,1565

2,7438

1,9993

10.

Profesinės mokyklos

25

x

x

1,2420

1,3041*

0,8694

0,9781*

* tautinės mažumos kalba

11.

Specialiosios mokyklos, specialiosios klasės, išlyginamosios klasės, vaikų socializacijos centrai:

 

 

 

 

 

* taikoma mokiniams, kurie mokosi pagal socialinių įgūdžių (darbinio) ugdymo programą

** taikoma ne ilgiau kaip vienus mokslo metus (ilgiau – jeigu nėra numatytų mokymosi pasiekimų) mokiniui, kuris mokosi ne daugiau kaip 28 pamokas per savaitę

*** vaikų socializacijos centruose specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, integruotiems bendrojo ugdymo klasėse, bendrosios paskirties ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupėse sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai papildomai nėra didinami

 

specialiosios klasės (išskyrus toliau išvardytąsias)

8

2,2830

2,6956

3,4298

2,4991

 

specialiosios klasės akliesiems, silpnaregiams ir kurtiesiems, neprigirdintiesiems (parengiamosios klasės)

7

2,7396

3,2348

4,1157

2,9990

 

lavinamosios klasės:

 

 

 

 

 

 

turinčiųjų intelekto sutrikimą (vidutinį, žymų ir labai žymų protinį atsilikimą)

6

4,036

4,036

4,036*

x

 

turinčiųjų kompleksinių sutrikimų, kurių derinio dalis yra intelekto sutrikimas (vidutinis, žymus ir labai žymus protinis atsilikimas)

4–6

4,4396

4,4396

4,4396

 

 

išlyginamosios klasės, sudarytos iš mokinių, nutraukusių mokymąsi ar nesimokiusių kai kurių bendrojo ugdymo dalykų**

10

1,8732

1,8732

1,8732

1,8732

 

vaikų socializacijos centrai***

4

4,4112

5,2092

6,6279

6,6279

12.

Priešmokyklinio ugdymo grupės:

darbo laikas

20 valandų per savaitę*

 

 

 

* iš mokinio krepšelio lėšų finansuojamas ne mažesnis kaip 20 valandų (kontaktinių) per savaitę ugdymas

 

miestelio arba kaimo pradinė mokykla, kurioje mokosi iki 80 mokinių, ir pagrindinė mokykla, kurioje mokosi iki 130 mokinių

10

1,3529

 

x

x

 

miestelio arba kaimo pradinė mokykla, kurioje mokosi 81 ir daugiau mokinių, pagrindinė mokykla, kurioje mokosi 131 ir daugiau mokinių, kito tipo mokykla ir ikimokyklinio ugdymo įstaiga

15

0,9211

 

x

x

 

 

miesto bendrojo ugdymo mokykla ir ikimokyklinio ugdymo įstaiga

20

0,6908

 

x

x

 

 

specialiosios grupės

10

2,5326

 

x

x

 

13.

Ikimokyklinio ugdymo grupės

darbo laikas

20 valandų per savaitę*

 

 

 

* iš mokinio krepšelio lėšų finansuojamas ne mažesnis kaip 20 valandų (kontaktinių) per savaitę ugdymas

x

0,7720

x

x

x

14.

Sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai didinami:

 

 

* išskyrus mokinius, turinčius kalbos ir komunikacijos sutrikimų

 

specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių*:

 

35 procentai

 

integruotų bendrojo ugdymo klasėse, bendrosios paskirties ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupėse

 

 

ugdomų specialiosiose ikimokyklinio ugdymo įstaigose, specialiosiose ikimokyklinio ugdymo grupėse

 

 

užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių iš užsienio gyventi ir dirbti Lietuvoje, kurie mokosi bendrojo ugdymo klasėse (migrantai)*

 

30 procentų

* koeficientas taikomas ne ilgiau kaip vienus mokslo metus (ilgiau – jeigu nėra numatytų pasiekimų) mokiniui, kuriam skiriama daugiau bendrojo ugdymo dalykų / pamokų nei tos klasės mokiniui

 

mokinių, besimokančių daugiakalbėje aplinkoje esančiose mokyklose (skyriuose) lietuvių mokomąja kalba**

 

10 procentų, integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių – iš viso 35 procentai, o migrantų – iš viso 30 procentų*

* mokiniui, kuris turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra migrantas, didinama 35 procentais

 

tautinių mažumų, mišrių mokyklų (skyrių, klasių) mokinių**

 

20 procentų, mokinių, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą, – iš viso 5 procentai, integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių – iš viso 35 procentai, o migrantų – iš viso 30 procentų*

** išskyrus mokinius, kurie mokosi pagal ikimokyklinio ugdymo programą

15.

Mokyklose, kuriose mokosi jungtinės klasės, atitinkamo ugdymo turinio koncentro sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai mažinami, kai koncentre yra*:

 

 

* šis punktas taikomas bendrųjų klasių mokiniams pagal Klasių tipų klasifikatorių, kurie mokosi jungtinėse klasėse (pagal 9 punktą taikomas tik mokiniams ligoninių ir sanatorijų mokyklose), taip pat mokiniams pagal 7 ir 8 punktus, neatsižvelgiant į koncentrą ir šių mokinių mokymosi formas

viena jungtinė klasė

 

15 procentų

dvi ir daugiau jungtinių klasių

 

20 procentų

 

Pastabos:

1. Bazinis mokinio krepšelio koeficientas K= 2,2609.

2. Vidutinis sąlyginis pedagogo tarifinio atlygio koeficientas R = 12,75.

3. Mišri mokykla – mokykla, kurioje yra ne mažiau kaip vienas pilnas klasės komplektas, mokomas tautinės mažumos mokomąja kalba.

4. Vienintelėms mieste tokio tipo mokykloms, kuriose mokoma tautinės mažumos kalba, keliomis mokomosiomis kalbomis, ar daugiakalbėje aplinkoje esančiai mokyklai (skyriui) lietuvių mokomąja kalba, kurių sąrašus tvirtina švietimo ir mokslo ministras, taikomi miestelio arba kaimo mokyklų sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai (kai klasės mokinių skaičiaus vidurkis – 15 mokinių). Ši nuostata taikoma, jeigu pagal ją mokyklos finansinė būklė neblogėja.

5. Vienintelėms mieste savitos pedagoginės sistemos mokykloms (klasėms), kurių sąrašą tvirtina švietimo ir mokslo ministras, taip pat Vilniaus „Vilnies“ pagrindinei mokyklai, Vilniaus Panerių pagrindinei mokyklai, Vilniaus Liudvinavo pagrindinei mokyklai, Vilniaus Pavilnio pagrindinei mokyklai, Vilniaus Dvarčionių pradinei mokyklai, Vilniaus „Kregždutės“ pradinei mokyklai, Šiaulių Rėkyvos pagrindinei mokyklai, Tauragės rajono Tarailių pagrindinei mokyklai, Ukmergės Pašilės pagrindinei mokyklai, Palangos Šventosios bendrojo lavinimo pagrindinei mokyklai, Juodkrantės Liudviko Rėzos jūrų kadetų mokyklai, Klaipėdos Tauralaukio pagrindinei mokyklai, Pagėgių savivaldybės Pagėgių pradinei mokyklai, Birštono gimnazijai, Nidos vidurinei mokyklai, Vilniaus Trakų Vokės vidurinei mokyklai, Vilniaus rajono Platiniškių pagrindinei mokyklai, Kauno Rokų vidurinei mokyklai, Kauno Vaišvydavos pagrindinei mokyklai, Mažeikių darželiui-mokyklai „Kregždutė“, Šiaulių Zoknių pagrindinei mokyklai taikomi miestelio arba kaimo mokyklų sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai. Ši nuostata taikoma, jeigu pagal ją mokyklos finansinė būklė neblogėja.

6. Miesto mokyklomis laikomos tik mokyklos, esančios savivaldybių centruose.

7. Mokyklų, kuriose mokoma tautinės mažumos kalba, keliomis mokomosiomis kalbomis, ar daugiakalbėje aplinkoje esančių mokyklų (skyrių) lietuvių mokomąja kalba sąrašus tvirtina švietimo ir mokslo ministras. 

8. Į mokinių skaičių mokyklose pagal šios metodikos 1 priedo 1–5 punktus neįtraukiami mokiniai pagal šios metodikos 1 priedo 7, 8, 10, 11, 12 ir 13 punktus.  

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

Nr. 870, 2011-07-13, Žin., 2011, Nr. 91-4350 (2011-07-19), i. k. 1111100NUTA00000870

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

 


 

Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos

2 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2010 m. gruodžio 22 d. nutarimo Nr. 1823 redakcija)

 

MOKYMO REIKMIŲ KOEFICIENTAI IR REKOMENDUOJAMOS MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ SUMOS

 

Mokymo reikmės

Mokymo reikmių koeficientai
(BMA dydžiais)

Rekomenduojamos mokinio krepšelio lėšų sumos*

1. Mokymo reikmės, finansuojamos iš savivaldybių skirstomų mokinio krepšelio lėšų:

 

 

1.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti

0,0130

19 Lt/sut. mok./m.

1.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti

0,0040

5,8 Lt/mok.**/m.

1.3. bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų išorės vertinimui organizuoti

0,0026

3,8 Lt/mok.**/m.

1.4. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti

0,0026

3,8 Lt/mok.**/m.

1.5. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas

0,0410

5 Lt/mok.**/mėn.

2. Mokymo reikmės, finansuojamos iš mokyklų skirstomų mokinio krepšelio lėšų (pagal šios metodikos 13.2–13.5 punktus):

 

 

2.1. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms

0,0478

70 Lt/mok./m.

(tautinių mažumų mokyklose – 80 Lt/mok./m.)

2.2. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui

0,0071

10,4 Lt/mok./m.

2.3. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti

0,0130

19 Lt/sut. mok./m.

2.4. IKT diegti ir naudoti

0,0137

20 Lt/mok./m.

 

* Lt/mok./mėn. – litai vienam mokiniui per mėnesį; Lt/mok./m. – litai vienam mokiniui per metus; Lt/sut. mok./m. – litai vienam sutartiniam mokiniui per metus.

** Lėšos mokiniams, kurie mokosi pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, skiriamos šios metodikos 9.6 punkte nurodytoms reikmėms – ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1947, 2002-12-11, Žin., 2002, Nr. 119-5339 (2002-12-18), i. k. 1021100NUTA00001947

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1947, 2002-12-11, Žin., 2002, Nr. 119-5339 (2002-12-18), i. k. 1021100NUTA00001947

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1471, 2003-11-25, Žin., 2003, Nr. 112-5026 (2003-11-28), i. k. 1031100NUTA00001471

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1617, 2003-12-16, Žin., 2003, Nr. 119-5434 (2003-12-18), i. k. 1031100NUTA00001617

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1561, 2004-12-03, Žin., 2004, Nr. 177-6537 (2004-12-09), i. k. 1041100NUTA00001561

Dėl bazinio moksleivio krepšelio koeficiento nustatymo 2005 metams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gruodžio 14 d. nutarimo Nr. 1520 "Dėl Bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos nuostatų patvirtinimo" ir 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl Bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1428, 2005-12-28, Žin., 2005, Nr. 152-5604 (2005-12-30), i. k. 1051100NUTA00001428

Dėl bazinio moksleivio krepšelio koeficiento nustatymo 2006 metams ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo" pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1332, 2006-12-22, Žin., 2006, Nr. 144-5476 (2006-12-30), i. k. 1061100NUTA00001332

Dėl bazinio Moksleivio krepšelio 2007 metų koeficiento nustatymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo" pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1385, 2007-12-17, Žin., 2007, Nr. 137-5608 (2007-12-28), i. k. 1071100NUTA00001385

Dėl bazinio moksleivio krepšelio 2008 metų koeficiento nustatymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo" pakeitimo

 

8.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 794, 2008-08-20, Žin., 2008, Nr. 98-3783 (2008-08-28), i. k. 1081100NUTA00000794

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl Bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo" pakeitimo

 

9.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1343, 2008-12-24, Žin., 2008, Nr. 149-6055 (2008-12-30), i. k. 1081100NUTA00001343

Dėl bazinio moksleivio krepšelio 2009 metų koeficiento nustatymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo" pakeitimo

 

10.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 875, 2009-08-19, Žin., 2009, Nr. 102-4257 (2009-08-27), i. k. 1091100NUTA00000875

Dėl bazinio moksleivio krepšelio 2009 metų koeficiento nustatymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo" pakeitimo

 

11.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1169, 2009-09-16, Žin., 2009, Nr. 116-4957 (2009-09-29), i. k. 1091100NUTA00001169

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo" pakeitimo

 

12.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1748, 2009-12-23, Žin., 2009, Nr. 158-7134 (2009-12-31), i. k. 1091100NUTA00001748

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl Bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo" pakeitimo

 

13.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1823, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7872 (2010-12-30), i. k. 1101100NUTA00001823

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo

 

14.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 870, 2011-07-13, Žin., 2011, Nr. 91-4350 (2011-07-19), i. k. 1111100NUTA00000870

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo

 

15.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1542, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 165-7861 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001542

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 "Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo