Suvestinė redakcija nuo 2022-01-11

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2002, Nr. 4-97, i. k. 1021100NUTA00000013

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DARBUOTOJŲ SAUGOS IR SVEIKATOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2002 m. sausio 9 d. Nr. 13

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Preambulės pakeitimai:

Nr. 989, 2013-10-30, Žin., 2013, Nr. 115-5743 (2013-11-07), i. k. 1131100NUTA00000989

Nr. 65, 2015-01-28, paskelbta TAR 2015-02-01, i. k. 2015-01381

 

1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos komisijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. birželio 30 d. nutarimo Nr. 548 „Dėl Lietuvos Respublikos saugos darbe komisijos nuostatų ir Įmonių saugos darbe tarnybų pavyzdinių nuostatų“ (Žin., 1994, Nr. 53-1004) 1 punktą.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                               ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                               VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 13

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2022 m. sausio 5 d.

nutarimo Nr. 21

redakcija)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS DARBUOTOJŲ SAUGOS IR SVEIKATOS KOMISIJOS

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, teises, Komisijos sudarymo ir darbo organizavimo tvarką.

2. Komisijos paskirtis – derinti valstybės, darbdavių ir darbuotojų interesus darbuotojų saugos ir sveikatos srityje trišaliu socialinių partnerių (šalių) bendradarbiavimo principu. Komisijos sprendimai yra patariamojo pobūdžio.

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu, darbuotojų saugos ir sveikatos norminiais teisės aktais, Nuostatais ir kitais teisės aktais, susijusiais su Komisijos veikla.

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Darbuotojų saugos ir sveikatos įstatyme.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

5. Komisija vykdo šias funkcijas:

5.1. nagrinėja darbuotojų saugos ir sveikatos norminių teisės aktų projektus, teikia pastabas ir pasiūlymus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai, kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms, prireikus teikia atitinkamoms valstybės institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus dėl tikslingumo rengti naujus darbuotojų saugos ir sveikatos norminius teisės aktus, dėl galiojančių teisės aktų pakeitimo;

5.2. nagrinėja Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Valstybinė darbo inspekcija) parengtą metinę ataskaitą apie darbuotojų saugos ir sveikatos būklę ir Lietuvos Respublikos darbo kodekso, darbuotojų saugą ir sveikatą bei darbo santykius reglamentuojančių įstatymų ar kitų norminių teisės aktų vykdymą įmonėse, įstaigose, organizacijose ar kitose organizacinėse struktūrose (toliau kartu – įmonės), analizuoja darbuotojų saugos ir sveikatos būklę, teikia Valstybinei darbo inspekcijai pastabas ir pasiūlymus dėl šios ataskaitos tobulinimo, siūlo valstybės institucijoms ir įstaigoms, darbdavių organizacijoms ir darbuotojų organizacijoms (profesinėms sąjungoms), įmonėms priemones ir būdus, kaip gerinti darbuotojų saugos ir sveikatos būklę;

5.3. svarsto darbuotojų saugos ir sveikatos gerinimo priemonių ir programų projektus bei jų įgyvendinimo rezultatus, teikia valstybės institucijoms ir įstaigoms, darbdavių organizacijoms ir darbuotojų organizacijoms (profesinėms sąjungoms) pastabas ir pasiūlymus dėl darbuotojų saugos ir sveikatos gerinimo priemonių, programų tobulinimo, priėmimo ir (ar) įgyvendinimo.

6. Komisija, vykdydama Nuostatų 5 punkte nustatytas funkcijas, turi teisę:

6.1. svarstyti teisės aktų, susijusių su darbuotojų sauga ir sveikata, projektus, teikti valstybės institucijoms ir įstaigoms, darbdavių organizacijoms ir darbuotojų organizacijoms (profesinėms sąjungoms) pastabas, pasiūlymus dėl jų tobulinimo, priėmimo ir (ar) įgyvendinimo;

6.2. svarstyti Valstybinės darbo inspekcijos ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų parengtų rekomendacijų, susijusių su darbuotojų sauga ir sveikata, projektus ir teikti joms pastabas ir pasiūlymus;

6.3. nagrinėti Valstybinės darbo inspekcijos, darbdavių organizacijų ir darbuotojų organizacijų (profesinių sąjungų), įmonių informaciją apie tai, kaip laikomasi darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų reikalavimų, ir teikti joms pastabas ir pasiūlymus;

6.4. siūlyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Sveikatos apsaugos ministerijai, Valstybinei darbo inspekcijai, kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms, darbdaviams ir jų organizacijoms, darbuotojų organizacijoms (profesinėms sąjungoms), įmonėms įgyvendinti priemones darbuotojų saugai ir sveikatai gerinti;

6.5. teikti pasiūlymus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos dėl nelaimingų atsitikimų darbe socialinio draudimo įmokų tarifų diferencijavimo;

6.6. teikti Lietuvos Respublikos trišalei tarybai svarstyti klausimus, susijusius su darbuotojų sauga ir sveikata;

6.7. pasitelkti valstybės institucijų ir įstaigų bei kitus atitinkamų sričių specialistus. 

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMO TVARKA

 

7. Komisijos šalys (toliau – šalys) yra:

7.1. valstybės institucijos ir įstaigos;

7.2. darbdavių organizacijos;

7.3. darbuotojų organizacijos (profesinės sąjungos).

8. Komisija sudaroma iš vienodo šalių atstovų skaičiaus. Bendras Komisijos narių skaičius – 15 (po 5 atstovus iš kiekvienos šalies).

9. Valstybės institucijų ir įstaigų šalis sudaroma iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos ir Valstybinės darbo inspekcijos atstovų, kuriuos jų vadovų siūlymu į Komisiją skiria Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras.

10. Darbdavių organizacijas ir darbuotojų organizacijas (profesines sąjungas), kurios deleguoja savo atstovus į Komisiją, nustato Trišalė taryba. Darbdavių organizacijos ir darbuotojų organizacijos (profesinės sąjungos) atstovus į Komisiją deleguoja savo valdymo organų sprendimais.

11. Deleguodami atstovus į Komisiją (po vieną narį ir jo pakaitinį narį), valstybės institucijų ir įstaigų vadovai, darbdavių organizacijų ir darbuotojų organizacijų (profesinių sąjungų) valdymo organai turi pateikti šiuos duomenis: deleguojamo asmens vardą ir pavardę, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą, darbovietės pavadinimą ir pareigas joje.

12. Savo deleguotą atstovą (-us) valstybės institucija, įstaiga, darbdavių organizacija ar darbuotojų organizacija (profesinė sąjunga) gali bet kuriuo metu pakeisti, deleguodama kitą atstovą (-us). Jei Komisijos nario ar jo pakaitinio nario pareigos jį paskyrusioje valstybės institucijoje, įstaigoje, darbdavių organizacijoje ar darbuotojų organizacijoje (profesinėje sąjungoje) nutrūksta ar pasikeičia arba dėl kitų objektyvių aplinkybių jis nebegali eiti savo pareigų, jį paskyrusi valstybės institucija, įstaiga, darbdavių organizacija ar darbuotojų organizacija (profesinė sąjunga) per 10 darbo dienų deleguoja kitą atstovą.

13. Komisijai vadovauja Komisijos pirmininkas, renkamas pusės metų laikotarpiui iš šalių atstovų rotacijos principu, laikantis Nuostatų 7 punkte nurodyto šalių eiliškumo. Komisijos pirmininkas išrenkamas Nuostatų 26 punkte nustatyta tvarka. Jei pagal Nuostatų 12 punktą Komisijos narys, einantis Komisijos pirmininko pareigas, pakeičiamas kitu atstovu, iš tos pačios šalies atstovų išrenkamas naujas Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininko pareigas jis eina, iki pasibaigia šalies, kuriai jis atstovauja, pirmininkavimo laikotarpis.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

14. Komisijos darbą organizuoja ir techniškai ją aptarnauja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Socialinės apsaugos ir darbo ministras iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, ar valstybės tarnautojų skiria Komisijos sekretorių, kuris nėra Komisijos narys.

15. Komisijai svarstyti konkrečius klausimus teikia šalys ir Komisijos nariai.

16. Komisijos veiklos formos yra:

16.1. Komisijos posėdis (toliau – posėdis);

16.2. Komisijos narių apklausa elektroniniu paštu (toliau – apklausa).

17. Posėdžiai vyksta ne rečiau kaip kartą per 2 mėnesius, jeigu Komisija nenusprendžia kitaip. Posėdžio metu nustatoma kito posėdžio data. Komisijos pirmininko iniciatyva arba pasiūlius vienam iš Komisijos narių gali būti organizuojami neeiliniai posėdžiai.

18. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja bent 3 atstovai iš kiekvienos šalies. Jei Komisijos narys negali dalyvauti posėdyje, vietoje jo Komisijos nario (išskyrus Komisijos pirmininko) teisėmis dalyvauja jo pakaitinis narys. Posėdžiuose, suderinus su Komisijos pirmininku, gali dalyvauti suinteresuoti asmenys.

19. Jeigu nesusirinkus pakankamam Komisijos narių skaičiui posėdis neįvyksta, posėdis atidedamas arba jo darbotvarkės klausimai perkeliami į kitą posėdį.

20. Posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas. Jeigu Komisijos pirmininkas nedalyvauja posėdyje, posėdžiui pirmininkauja vienas iš tos pačios šalies Komisijos narių, už kurį balsuoja ne mažiau kaip pusė tame posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių.

21. Komisijos sekretorius, organizuodamas posėdį:

21.1. suderina klausimų pristatymą su pranešėjais, parengia posėdžio darbotvarkę ir suderina ją su Komisijos pirmininku;

21.2. parengia ir išsiunčia elektroniniu paštu Komisijos nariams, pranešėjams ir kitiems suinteresuotiems asmenims kvietimus dalyvauti posėdyje. Kartu su kvietimu dalyvauti posėdyje Komisijos nariams pateikiama posėdžio darbotvarkė;

21.3. organizuoja posėdžio klausimų medžiagos surinkimą iš pranešėjų ir išsiunčia ją Komisijos nariams elektroniniu paštu ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki posėdžio.

22. Šalys ir Komisijos nariai gali teikti siūlymus dėl posėdžio darbotvarkės papildymo ir (ar) pakeitimo ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki posėdžio arba posėdžio metu. Sprendimą dėl posėdžio darbotvarkės papildymo ir (ar) pakeitimo ne posėdžio metu priima Komisijos pirmininkas, o Komisijos posėdžio metu – Komisija Nuostatų 26 punkte nustatyta tvarka.

23. Posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu realiuoju laiku elektroninių ryšių priemonėmis, užtikrinant asmenų, dalyvaujančių posėdyje, tapatybės ir jų balsavimo rezultatų nustatymą.

24. Posėdžio protokolui surašyti daromas posėdžio garso įrašas (toliau – įrašas). Įrašas saugomas tol, kol surašomas ir pasirašomas posėdžio protokolas, po to sunaikinamas. Komisijos pirmininko motyvuotu sprendimu (pavyzdžiui, kai klausimas svarstomas Lietuvos Respublikos Seimo pavedimu, sprendžiama dėl klausimo svarstymo teikimo Trišalei tarybai arba posėdyje dalyvauja daugiau kaip 3 suinteresuoti asmenys) įrašas gali būti daromas posėdžio ar atskiro klausimo svarstymo eigai fiksuoti. Tokiu atveju įrašas yra laikomas sudedamąja protokolo dalimi ir perkeltas į skaitmeninę laikmeną saugomas kartu su protokolu, o skaitmeninis įrašas sunaikinamas. Apie daromą įrašą visais atvejais informuojami posėdyje dalyvaujantys asmenys.

25. Vykdant apklausą Komisijos nariams elektroniniu paštu (Nuostatų 11 punkte nurodytais elektroninio pašto adresais) pateikiamas klausimas (-ai), klausimo (-ų) medžiaga ir nurodomas nuomonės pateikimo ir (ar) balsavimo terminas. Siekiant identifikuoti Komisijos narius, dalyvaujančius apklausoje elektroniniu paštu, Komisijos narys įsipareigoja teikdamas nuomonę ar balsuodamas naudoti Nuostatų 11 punkte nurodytą elektroninio pašto adresą. Apklausą, suderinęs su Komisijos pirmininku, organizuoja Komisijos sekretorius.

26. Komisijos sprendimai priimami bendru sutarimu. Jeigu bendru sutarimu sprendimo nepavyksta priimti, vyksta atviras balsavimas. Komisijos sprendimai priimami, jei už juos balsuoja ne mažiau kaip pusė posėdyje ar apklausoje dalyvaujančių atstovų iš kiekvienos šalies.

27. Komisijos sprendimai įforminami protokolu. Protokolą surašo ir su Komisijos nariais, pagal esamą situaciją – su pranešėjais ir kitais posėdyje kalbėjusiais asmenimis suderina Komisijos sekretorius. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius. Pasirašytą protokolą komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po posėdžio arba apklausos elektroniniu paštu išsiunčia Komisijos nariams.

28. Jeigu Komisija sprendimo nepriima, klausimas teikiamas svarstyti pakartotinai. Jeigu svarstant klausimą pakartotinai sprendimas vis tiek nepriimamas, nutariama, kad šalių nuomonės išsiskyrė, ir pagal poreikį siūloma klausimą svarstyti Trišalei tarybai.

29. Jei Komisijos narys ar jo pakaitinis narys Komisijos veikloje nedalyvauja laikotarpį, apimantį 3 posėdžius iš eilės, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija apie tai raštu praneša juos skyrusios valstybės institucijos, įstaigos, darbdavių organizacijos ar darbuotojų organizacijos (profesinės sąjungos) vadovui, nurodydama asmens vardą, pavardę, nedalyvavimo faktą ir laikotarpį. Valstybės institucija, įstaiga, darbdavių organizacija ar darbuotojų organizacija (profesinė sąjunga), gavusi pranešimą, turi deleguoti kitą atstovą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. Komisijos veiklos dokumentai saugomi Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

31. Komisijos veikloje asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).

32. Informacija apie Komisijos veiklą (Komisijos paskirtį, funkcijas, sudėtį (vardas, pavardė, atstovaujamos valstybės institucijos, įstaigos, darbdavių organizacijos ar darbuotojų organizacijos (profesinės sąjungos) pavadinimas) skelbiama Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainėje.

33. Komisijos ir atitinkamos apskrities teritorinės darbuotojų saugos ir sveikatos komisijos sutarimu gali būti organizuojami bendri šių komisijų posėdžiai atskiriems klausimams nagrinėti.

34. Komisijos narių darbas Komisijoje nemokamas.

 

______________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1198, 2005-11-07, Žin., 2005, Nr. 133-4789 (2005-11-10), i. k. 1051100NUTA00001198

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. sausio 9 d. nutarimo Nr. 13 "Dėl Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos komisijos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 989, 2013-10-30, Žin., 2013, Nr. 115-5743 (2013-11-07), i. k. 1131100NUTA00000989

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. sausio 9 d. nutarimo Nr. 13 "Dėl Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos komisijos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 65, 2015-01-28, paskelbta TAR 2015-02-01, i. k. 2015-01381

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. sausio 9 d. nutarimo Nr. 13 „Dėl Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 21, 2022-01-05, paskelbta TAR 2022-01-10, i. k. 2022-00278

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. sausio 9 d. nutarimo Nr. 13 „Dėl Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo