Suvestinė redakcija nuo 2010-05-05 iki 2014-05-26

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 131-4734, i. k. 1041100NUTA00001029

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. rugpjūčio 19 d. Nr. 1029

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 6 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. liepos 10 d. nutarimą Nr. 798 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos nuostatų ir Ryšių reguliavimo tarnybos tarybos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 57-1687);

2.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gruodžio 21 d. nutarimą Nr. 1619 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. liepos 10 d. nutarimo Nr. 798 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos nuostatų ir Ryšių reguliavimo tarnybos tarybos nuostatų patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2001, Nr. 108-3981);

2.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. vasario 7 d. nutarimą Nr. 187 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. liepos 10 d. nutarimo Nr. 798 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos nuostatų ir Ryšių reguliavimo tarnybos tarybos nuostatų patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 15-580).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2004 m. rugpjūčio 19 d.

nutarimu Nr. 1029

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (toliau vadinama – Tarnyba) yra elektroninių ryšių, pašto, pasiuntinių veiklą reguliuojanti ir Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382), Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004, Nr. 60-2125) nuostatų, išskyrus šių įstatymų nuostatas, už kurių įgyvendinimą ir laikymosi priežiūrą pagal kompetenciją atsakingos kitos valstybės institucijos, laikymąsi prižiūrinti ir jas įgyvendinanti savarankiška valstybės įstaiga. Tarnyba yra Lietuvos Respublikos nacionalinė reguliavimo institucija pagal Europos Sąjungos teisės aktus, reglamentuojančius visuomeninius santykius, susijusius su Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo ir Lietuvos Respublikos pašto įstatymo reguliavimo dalyku.

2. Savo veikloje Tarnyba vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 31-953), Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.

Savo funkcijas, kiek tai susiję su elektroninių ryšių, naudojamų valstybės gynybai, saugumui, viešajai tvarkai palaikyti, valstybės sienos apsaugai, laivybos saugumui, jūrų paieškos ir gelbėjimo darbams, naftos išsiliejimo likvidavimo darbams vykdyti, civilinei aviacijai, traukinių eismo saugumui, stabiliam ir patikimam energetikos sistemos darbui užtikrinti, veikla, Tarnyba vykdo atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje numatytus teisės aktus.

3. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis Tarnybos direktoriaus patvirtintais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879), ir derinamais su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, Valstybės ilgalaikės raidos strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029), kitais strateginio planavimo dokumentais.

Tarnybos strateginis veiklos planas skelbiamas Tarnybos interneto tinklalapyje. Tarnybos strateginio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka Tarnybos direktorius.

Punkto pakeitimai:

Nr. 407, 2009-05-13, Žin., 2009, Nr. 59-2297 (2009-05-21), i. k. 1091100NUTA00000407

 

4. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo (biudžetinė įstaiga), turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Lietuvos valstybės herbą Tarnyba gali naudoti ir savo iškabose, dokumentų blankuose, leidinių viršeliuose, tituliniuose lapuose. Tarnybos buveinės adresas: Algirdo g. 27A, Vilnius, Lietuvos Respublika.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1496, 2009-11-11, Žin., 2009, Nr. 137-6014 (2009-11-19), i. k. 1091100NUTA00001496

 

5. Tarnybos veiklos tikslas – veiksminga konkurencija elektroninių ryšių rinkose, efektyvus elektroninių ryšių išteklių naudojimas, elektroninių ryšių, pašto ir pasiuntinių paslaugų naudotojų teisių apsaugos užtikrinimas.

6. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme ir Lietuvos Respublikos pašto įstatyme.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

7. Svarbiausieji Tarnybos uždaviniai yra:

7.1. užtikrinti veiksmingos konkurencijos elektroninių ryšių rinkose sąlygas;

7.2. užtikrinti elektroninių ryšių, pašto ir pasiuntinių paslaugų naudotojų teisių ir teisėtų interesų apsaugą, ypač paprastas ir nebrangias ginčų sprendimo procedūras, skatinti elektroninių ryšių paslaugų teikimo sąlygų ir tarifų skaidrumą ir pagal kompetenciją užtikrinti galimybę naudotis universaliosiomis elektroninių ryšių ir pašto paslaugomis;

7.3. pagal kompetenciją skatinti efektyvias ilgalaikes investicijas ir elektroninių ryšių plėtrą;

7.4. užtikrinti efektyvų elektroninių ryšių išteklių naudojimą, taip pat kad būtų pakankamai nacionalinių telefono ryšio numerių išteklių, reikalingų viešosioms elektroninių ryšių paslaugoms teikti, numeracijos planai ir procedūros būtų taikomi tokiu būdu, kuris užtikrintų vienodas visų viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjų galimybes, ypač užtikrinti, kad ūkio subjektai, kuriems skirti nacionalinių telefono ryšio numerių ištekliai, nediskriminuotų kitų elektroninių ryšių paslaugų teikėjų, kiek tai susiję su numeracijos sekomis, naudojamomis jų paslaugoms pasiekti;

7.5. pagal kompetenciją užtikrinti, kad Lietuvos Respublikoje naudojama aparatūra ir įrenginiai atitiktų Lietuvos Respublikoje galiojančius privalomus reikalavimus, užtikrinti aparatūros ir įrenginių elektromagnetinį suderinamumą;

7.6. pagal kompetenciją skatinti Europos Bendrijos vidaus rinkos plėtrą ir suderintą elektroninių ryšių reguliavimą Europos Bendrijoje;

7.7. vykdant funkcijas, bendradarbiauti su kompetentingomis valstybės institucijomis;

7.8. užtikrinti, kad operatoriai ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjai vykdytų įpareigojimus, kurie gali būti nustatyti valstybės gynybos, nacionalinio saugumo ir viešosios tvarkos palaikymo interesais, taip pat ypatingų situacijų atvejais;

7.9. prižiūrėti, kaip laikomasi pašto ir pasiuntinių paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.

8. Tarnyba vykdo šias funkcijas:

8.1. kontroliuoja, įgyvendina Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo ir Lietuvos Respublikos pašto įstatymo, jų lydimųjų teisės aktų nuostatas ir šį įgyvendinimą prižiūri, išskyrus tas įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatas, kurių kontrolė, priežiūra ir įgyvendinimas pagal įstatymų nustatytą kompetenciją priklauso kitoms valstybės institucijoms;

8.2. priima teisės aktus, nustatančius bendrąsias sąlygas, kuriomis ūkio subjektai turi teisę verstis elektroninių ryšių veikla, tvirtina elektroninių ryšių veiklos, kuria norėdamas verstis ūkio subjektas privalo pranešti Ryšių reguliavimo tarnybai, rūšių sąrašą;

8.3. rengia ir tvirtina elektroninių ryšių infrastruktūros įrengimo ir naudojimo taisykles;

8.4. Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis valdo elektroninių ryšių išteklius;

8.5. rengia ir tvirtina elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisykles;

8.6. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisykles, rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausios ribos, nustato auditoriaus ar audito įmonės, tikrinsiančios, ar ūkio subjektas, įpareigotas teikti universaliąsias elektroninių ryšių paslaugas, vykdo jam nustatytus įpareigojimus, konkurso sąlygas ir tvarką;

8.7. nustato rinkos tyrimo taisykles ir atlieka rinkos tyrimą;

8.8. leidžia teisės aktus, nustatančius įpareigojimų didelę įtaką rinkoje turintiems ūkio subjektams vykdymo sąlygas ir tvarką;

8.9. nustato paslaugų teikėjo pagalbos paslaugų teikimo taisykles;

8.10. nustato viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjams abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, kai abonentas keičia telefono ryšio paslaugų teikėją ar paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo terminus ir sąlygas, įskaitant paslaugų, kurių reikia šiai abonento teisei užtikrinti, teikimo sąlygas, taip pat parenka tokių paslaugų teikėją, sudaro atitinkamą sutartį, prižiūri jos vykdymą ir taiko joje nustatytas sankcijas už atitinkamų įpareigojimų nevykdymą;

8.11. rengia ir tvirtina nacionalinį telefono ryšio numeracijos planą, jo diegimo tvarką ir sąlygas;

8.12. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti nacionalinę radijo dažnių paskirstymo lentelę ir pagal kompetenciją ją įgyvendina;

8.13. kartu su Lietuvos radijo ir televizijos komisija rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti radijo dažnių skyrimo radijo ir televizijos programoms transliuoti ir siųsti strategiją, ja vadovaudamasi kartu su Lietuvos radijo ir televizijos komisija rengia ir tvirtina radijo dažnių skyrimo radijo ir televizijos programoms transliuoti ir siųsti strateginį planą;

8.14. atlieka radijo stebėseną;

8.15. nustato radijo trukdžių pašalinimo arba jų lygio sumažinimo tvarką;

8.16. rengia ir tvirtina radijo ryšio įrenginių ir telekomunikacijų galinių įrenginių techninį reglamentą;

8.17. rengia ir tvirtina elektromagnetinio suderinamumo techninį reglamentą;

8.18. rengia ir tvirtina reikalavimus aparatūrai ir įrenginiams, jų naudojimo sąlygas, teisės aktų nustatytais atvejais išduoda leidimus naudoti aparatūrą ir įrenginius, įvežti ir naudoti radijo stebėsenos įrenginius;

8.19. rengia ir tvirtina pramonės, medicinos, mokslo reikmėms naudojamų aparatūros ir įrenginių, t.y. aparatūros ir įrenginių, kurie veikdami generuoja ir naudoja radijo bangų energiją ir yra skirti naudoti pramonės, medicinos, mokslo, namų ūkio ir panašiems tikslams, išskyrus elektroninių ryšių tikslus, naudojimo taisykles;

8.20. nustato teisės verstis radijo mėgėjų ir kitų radijo stočių naudotojų veikla suteikimo tvarką ir šios veiklos sąlygas, radijo mėgėjų ir kitų radijo stočių naudotojų leidimų išdavimo tvarką ir sąlygas;

8.21. pagal kompetenciją tiria ir nagrinėja Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo ir Lietuvos Respublikos pašto įstatymo pažeidimus, pažeidėjams taiko sankcijas teisės aktų nustatytais atvejais, sąlygomis ir tvarka, nustato ekonominių sankcijų skyrimo procedūrą reglamentuojančias taisykles;

8.22. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai pasiūlymus dėl valstybės strategijos ir politikos elektroninių ryšių srityje ir jos įgyvendinimo;

8.23. bendradarbiauja su Europos Sąjungos institucijomis, valstybėmis narėmis ir jų institucijomis, laikydamasi Europos Sąjungos teisės aktų ir tarpusavio susitarimų, taip pat su užsienio valstybių elektroninių ryšių veiklos reguliavimo ir pašto veiklos reguliavimo institucijomis, pagal kompetenciją dalyvauja tarptautinių organizacijų ir Europos Sąjungos institucijų, komitetų ir grupių, kurių veikla susijusi su elektroniniais ryšiais (telekomunikacijomis), radijo ryšio ir galiniais įrenginiais, elektromagnetiniu suderinamumu ir (ar) radijo spektro valdymu, veikloje, reikiamais atvejais skiria ekspertus dalyvauti atitinkamų komitetų ir grupių veikloje, atlieka tarptautinį radijo dažnių (kanalų) koordinavimą bei tarptautinę radijo stočių (radijo dažnių) apsaugą;

8.24. dalyvauja Europos tinklų ir informacijos saugumo agentūros, įkurtos 2004 m. kovo 10 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu Nr. 460/2004 dėl Europos tinklų ir informacijos saugumo agentūros įkūrimo, veikloje, atlieka šio reglamento 3 straipsnio (b) ir (c) punktuose, 6 straipsnyje, 10 straipsnio 2 dalies (c) punkte nurodytas ir kitas su šio reglamento įgyvendinimu susijusias funkcijas ir yra kompetentinga institucija pagal atitinkamas šio reglamento nuostatas;

8.25. įgyvendina 2004 m. balandžio 28 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 874/2004, kuriuo nustatomos .eu Aukščiausio lygio domeno įdiegimo ir funkcijų viešosios tvarkos taisyklės bei registracijai taikomi principai, atlieka šio reglamento 8 straipsnio 1 dalyje ir 13 straipsnio 2 dalyje nurodytas, taip pat kitas su šio reglamento įgyvendinimu susijusias funkcijas;

8.26. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka kaupia ir saugo informaciją apie tai, kokius techninių įvykių duomenis apie elektroninius ryšius fiksuoja ir saugo ūkio subjektai, teikiantys elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas;

8.27. nustato informacijos, susijusios su Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo įgyvendinimu, skelbimo tvarką, mastą ir sąlygas, skelbia šią informaciją ir įstatymų nustatyta tvarka teikia turimą informaciją kitoms valstybės ir (ar) savivaldybių institucijoms jų prašymu;

8.28. nustato informacijos, kurios reikia atvirai ir konkurencingai rinkai plėtoti, skelbimo taisykles, įskaitant teikiamos informacijos mastą, skelbia šią informaciją;

8.29. nustato konsultavimosi dėl Tarnybos rengiamų teisės aktų projektų taisykles, reglamentuojančias konsultacijų atvejus, tvarką ir sąlygas;

8.30. nustato ginčų sprendimo Tarnyboje taisykles ir pagal kompetenciją juos sprendžia;

8.31. priima teisės aktus, įpareigojančius laikytis tarptautinių, Europos ir Lietuvos standartų, specifikacijų ir (ar) rekomendacijų, susijusių su elektroninių ryšių tinklų, paslaugų, susijusių priemonių ir paslaugų teikimu, įskaitant radijo ir (ar) televizijos programų transliavimą, techninėmis sąsajomis ir (ar) tinklų funkcionavimu, galinių įrenginių, įskaitant radijo ir televizijos programų priėmimo įrangą, sąveika;

8.32. rengia ir tvirtina leidimų pašto paslaugų teikėjams išdavimo ir pašto paslaugų teikimo taisykles, išduoda leidimus;

8.33. rengia ir tvirtina bendrąsias pasiuntinių paslaugų teikimo sąlygas;

8.34. rengia ir teikia tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai universaliųjų pašto paslaugų teikimo taisykles;

8.35. rengia ir teikia tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai nuostolingų universaliųjų pašto paslaugų kompensavimo taisykles;

8.36. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai pasiūlymus dėl universaliųjų pašto paslaugų didžiausių tarifų;

8.37. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai pasiūlymus dėl universaliųjų pašto paslaugų teikėjo viešojo pašto tinklo charakteristikų;

8.38. nustato universaliųjų pašto paslaugų teikėjui pagrindinius sąnaudų apskaitos tvarkymo principus, sąnaudų apskaitos sistemai keliamus reikalavimus, taip pat kitus su sąnaudų apskaitos sistema susijusius reikalavimus, tarp jų reikalavimą atlikti auditą;

8.39. organizuoja nepriklausomą universaliųjų pašto paslaugų kokybės patikrinimą ir kartą per metus viešai skelbia šio patikrinimo rezultatus;

8.40. atlieka universaliųjų pašto paslaugų tarifų taikymo priežiūrą;

8.41. įstatymų ir kitų teisės aktų pagrindu priima kitus teisės aktus;

8.42. vykdo telekomunikacijų linijų ir įrenginių statinio saugos ir paskirties reikalavimų valstybinę priežiūrą ir kontrolę;

8.43. vykdo nacionalinio elektroninių ryšių tinklų ir informacijos saugumo incidentų tyrimo padalinio CERT (Computer Emergency Response Team) veiklą;

Papildyta punktu:

Nr. 678, 2008-07-09, Žin., 2008, Nr. 82-3257 (2008-07-19), i. k. 1081100NUTA00000678

 

8.44. užtikrina, kad operatoriai ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjai vykdytų su elektroninių ryšių srautų priežiūra ir stebėjimu susijusius įpareigojimus, kurie gali būti nustatyti valstybės gynybos, nacionalinio saugumo ir viešosios tvarkos palaikymo interesais, taip pat ypatingų situacijų atvejais

Papildyta punktu:

Nr. 476, 2010-04-28, Žin., 2010, Nr. 51-2504 (2010-05-04), i. k. 1101100NUTA00000476

 

8.45. įsigyja, valdo, prižiūri ir atnaujina įrangą, naudojamą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 77 straipsnio 1 ir (ar) 3 dalyse nurodytais tikslais su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija – operatyvinės veiklos subjektu suderinta tvarka;

Papildyta punktu:

Nr. 476, 2010-04-28, Žin., 2010, Nr. 51-2504 (2010-05-04), i. k. 1101100NUTA00000476

 

8.46. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 678, 2008-07-09, Žin., 2008, Nr. 82-3257 (2008-07-19), i. k. 1081100NUTA00000678

Nr. 476, 2010-04-28, Žin., 2010, Nr. 51-2504 (2010-05-04), i. k. 1101100NUTA00000476

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

9. Tarnyba turi teisę:

9.1. imtis tikslingų, skaidrių, proporcingų ir nediskriminuojančių veiksmų ir (ar) priemonių, kad būtų įgyvendintos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo, Lietuvos Respublikos pašto įstatymo ir jų lydimųjų teisės aktų nuostatos;

9.2. nustatyti reikalavimus, susijusius su elektroninių programų vadovų ir panašių sąrašų, navigacijos priemonių teikimu ir naudojimu;

9.3. nustatyti elektroninių ryšių sąveikos užtikrinimo priemonių, susijusių su elektroninių ryšių tinklų paslaugų teikimu, įskaitant radijo ir (ar) televizijos programų transliavimą, techninėmis sąsajomis ir (ar) tinklų funkcionavimu, galinių įrenginių, įskaitant radijo ir televizijos programų priėmimo įrangą, sąveika, techninius reikalavimus;

9.4. vertinti, ar aparatūra ir įrenginiai, radijo ryšio ir galiniai įrenginiai atitinka privalomuosius reikalavimus ir (ar) standartus;

9.5. atlikti matavimus ir kitus veiksmus, skirtus įvertinti, ar aparatūros ir įrenginių, radijo ryšio ir galinių įrenginių techniniai parametrai atitinka privalomuosius reikalavimus;

9.6. imtis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo numatytų priemonių, susijusių su įpareigojimų didelę įtaką rinkoje turintiems ūkio subjektams priežiūra;

9.7. pagal kompetenciją įgyvendinti tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų nuostatas;

9.8. pagal Lietuvos Respublikos pašto įstatymo 8 straipsnio 3 dalies 1 punktą nustatyti išskirtines aplinkybes;

9.9. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, elektroninių ryšių paslaugų teikėjų, pašto ir pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų, taip pat kitų asmenų visą jai reikalingą su pavestų uždavinių įgyvendinimu ir funkcijų vykdymu susijusią informaciją, taip pat finansinę, užtikrindama konfidencialios informacijos apsaugą;

9.10. atlikdama konkurencijos elektroninių ryšių rinkose priežiūrą, konsultuotis su Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba;

9.11. pasitelkti kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, organizacijų atstovus ir specialistus (suderinus su jų vadovais) sprendžiamoms problemoms nagrinėti, sudaryti komisijas, darbo grupes teisės aktų projektams rengti;

9.12. organizuoti pasitarimus, konferencijas ir kitus renginius;

9.13. steigti patariamąsias komisijas ir tvirtinti jų darbo reglamentus;

9.14. skelbti informaciją ir (ar) pranešimus „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“;

9.15. sudaryti sutartis, prisiimti įsipareigojimus, turėti kitokių civilinių teisių ir pareigų, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams.

10. Tarnyba turi ir kitų teisių, kurias jai suteikia įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. TARNYBOS STRUKTŪRA IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11. Tarnybai vadovauja direktorius.

12. Tarnybos direktorių penkeriems metams skiria Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu.

13. Tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, atostogas suteikia ir į tarnybines komandiruotes juos siunčia Tarnybos direktorius.

14. Tarnybos direktoriui vienkartines priemokas skiria ir jį skatina Tarnybos taryba. Šiais atvejais Tarnybos direktorius taryboje nebalsuoja. Tarnybos direktoriui kiekvienų metų pabaigoje už viršvalandinį darbą, darbą poilsio ir švenčių dienomis išmokama ne didesnė už jo pareiginę algą vienkartinė priemoka. Jos dydis tiesiogiai priklauso nuo šioje pastraipoje nurodyto darbo trukmės, fiksuojamos teisės aktų nustatyta tvarka Tarnybos darbo laiko apskaitos žiniaraštyje, neviršijant Tarnybai darbo užmokesčiui skirtų lėšų. Jeigu šių lėšų nepakanka, taip pat Tarnybos direktorius nėra išdirbęs Tarnyboje visų metų, priemoka apskaičiuojama proporcingai turimoms darbo užmokesčio lėšoms arba tais metais dirbtam laikui.

15. Tarnybos taryba yra kolegialus Tarnybos organas, susidedantis iš septynių asmenų. Tarnybos tarybos pirmininkas yra Tarnybos direktorius. Tarnybos tarybą penkeriems metams skiria Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu. Tarnybos tarybos nariai išsirenka Tarnybos tarybos pirmininko pavaduotoją. Tarnybos tarybos narių darbas neapmokamas. Tarnybos tarybos darbo tvarką, posėdžių organizavimo, nutarimų priėmimo tvarką nustato Tarnybos tarybos tvirtinamas Tarnybos tarybos darbo reglamentas. Tarnybos tarybą techniškai aprūpina Tarnyba iš savo lėšų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 407, 2009-05-13, Žin., 2009, Nr. 59-2297 (2009-05-21), i. k. 1091100NUTA00000407

 

16. Tarnybos direktorius leidžia įsakymus, o Tarnybos taryba – nutarimus.

17. Tarnybos direktorius sprendžia visus Tarnybos kompetencijos klausimus. Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo nustatytais atvejais Tarnybos direktorius priimamus sprendimus privalo suderinti su Tarnybos taryba.

18. Tarnybos direktorius:

18.1. atstovauja ir (ar) įgalioja atstovauti Tarnybai Lietuvos Respublikoje ir užsienyje;

18.2. suderinęs su Tarnybos taryba, tvirtina Tarnybos struktūrą, struktūrinių padalinių nuostatus;

18.3. tvirtina Tarnybos pareigybių sąrašus ir aprašymus;

18.4. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina ir skiria jiems nuobaudas;

18.5. tvirtina Tarnybos strateginius veiklos planus;

18.6. suderinęs su Tarnybos taryba, tvirtina Tarnybos biudžeto pajamų ir išlaidų sąmatą;

18.7. pasirašo Tarnybos tarybos priimtus nutarimus;

18.8. leidžia įsakymus, įsakymais tvirtina teisės aktus ir tikrina, kaip jie vykdomi;

18.9. užtikrina, kad Tarnybos veikloje būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų;

18.10. ne rečiau kaip kartą per metus iki kovo 31 dienos pateikia Tarnybos tarybai, o iki gegužės 1 dienos – Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir paskelbia viešai rašytinę Tarnybos veiklos ir finansinę ataskaitą;

18.11. vykdo kitus Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų jam suteiktus įgaliojimus.

19. Tarnybos direktorius gali turėti pavaduotojus, kuriuos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų Tarnybos direktorius. Direktoriaus nesant, jį laikinai pavaduoja vienas iš jo paskirtų pavaduotojų.

20. Tarnybos taryba:

20.1. svarsto radijo ryšio plėtros planus;

20.2. derina užmokesčio už Tarnybos teikiamas paslaugas ir atliekamus darbus objektus, dydžius ir mokėjimo tvarką;

20.3. derina Tarnybos biudžeto pajamų ir išlaidų sąmatą;

20.4. derina Tarnybos struktūrą, struktūrinių padalinių nuostatus;

20.5. derina rinkos tyrimo taisykles;

20.6. derina Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 29 ir 34 straipsniuose nurodytus teisės aktus;

20.7. derina informacijos, kurios reikia atvirai ir konkurencingai rinkai plėtoti, skelbimo taisykles, įskaitant skelbiamos informacijos mastą;

20.8. derina tvarką, kuria Tarnyba skelbia informaciją, susijusią su Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo įgyvendinimu, taip pat šios informacijos apimtį ir skelbimo sąlygas;

20.9. derina Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 11 straipsnio 4 dalyje numatytas konsultavimosi taisykles;

20.10. derina ginčų tarp ūkio subjektų sprendimo taisykles, tarpininkavimo ir (ar) taikinimo procedūrų taisykles;

20.11. derina galutinių paslaugų gavėjų ginčų su elektroninių ryšių paslaugų teikėjais sprendimo taisykles;

20.12. tvirtina Tarnybos tarybos darbo reglamentą ir derina Tarnybos vidaus darbo reglamentą;

20.13. išklauso Tarnybos direktoriaus teikiamą Tarnybos veiklos ataskaitą;

20.14. svarsto Tarnybos strateginių veiklos planų projektus;

20.15. svarsto ekonominių sankcijų skyrimo ūkio subjektams, kurie nesilaiko Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo reikalavimų, klausimus ir teikia pasiūlymus Tarnybos direktoriui;

20.16. svarsto Tarnybos rengiamų teisės aktų projektus;

20.17. analizuoja Tarnybos veiklą;

20.18. Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo nustatytais atvejais tvirtina kitus teisės aktus.

21. Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu Tarnybos direktorių ir (ar) Tarnybos tarybos narius atleidžia iš pareigų įstatymų nustatyta tvarka šiais atvejais:

21.1. direktoriaus ir (ar) tarybos nario noru;

21.2. pasibaigus įgaliojimų terminui;

21.3. dėl sveikatos būklės;

21.4. sulaukus pensinio amžiaus;

21.5. išrinkus į kitas pareigas arba direktoriaus ir (ar) Tarnybos tarybos nario sutikimu perkėlus į kitą darbą;

21.6. įsiteisėjus apkaltinamajam teismo nuosprendžiui;

21.7. savo poelgiu pažeminus Tarnybos direktoriaus ir (ar) Tarnybos tarybos nario vardą;

21.8. Tarnybos tarybos nariui nustojus eiti pareigas institucijoje, kurioje jis šias pareigas ėjo skyrimo metu.

22. Tarnybos administraciją sudaro departamentai, skyriai ir kiti padaliniai.

23. Tarnybos administracijos personalą sudaro Tarnybos direktorius, Tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis. Tarnybos administracijos darbo tvarką nustato Tarnybos direktoriaus tvirtinamas Tarnybos vidaus darbo reglamentas.

 

V. TARNYBOS FINANSAVIMAS

 

24. Tarnyba finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir atskiro Tarnybos biudžeto, kurį sudaro visos Tarnybos pajamos, gautos už teikiamas paslaugas ir atliekamus darbus.

25. Tarnyba iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto finansuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) ir biudžetinių įstaigų apskaitą reglamentuojančiais teisės aktais.

26. Tarnybos atskiro biudžeto lėšos tvarkomos atskirai nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, skiriamų Tarnybos veiklai finansuoti ne iš Tarnybos pajamų įmokų. Visos atskiro Tarnybos biudžeto lėšos skiriamos Tarnybos vykdomai specialiajai programai finansuoti ir tvarkomos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nustatyta specialiajai programai finansuoti skirtų lėšų tvarkymo tvarka. Viršplaninės Tarnybos pajamos į atskirą Tarnybos biudžetą, taip pat nepanaudotos atskiro Tarnybos biudžeto lėšos einamaisiais finansiniais metais arba perkeltos į kitus finansinius metus paliekamos Tarnybai ir gali būti naudojamos viršijant patvirtintas asignavimų sumas.

27. Tarnybai mokamo užmokesčio už teikiamas paslaugas ir atliekamus darbus, objektus, dydžius ir mokėjimo tvarką nustato Tarnyba, pagrįsdama juos Tarnybos sąnaudomis.

28. Už Tarnybos suteiktas paslaugas ir atliktus darbus pagal Tarnybos nustatytus tarifus ir jos nustatyta tvarka juridiniai asmenys ir fiziniai asmenys, kurie verčiasi ūkine komercine veikla, užmokestį sumoka į Tarnybos sąskaitą, o fiziniai asmenys, kurie nesiverčia ūkine komercine veikla, – į Tarnybos sąskaitą arba kasą.

 

VI. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS IR DARBO UŽMOKESČIO JIEMS MOKĖJIMAS

 

29. Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į pareigas tvarką, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

VII. TARNYBOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS

30. Tarnybos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė, vidaus auditą, įskaitant strateginių veiklos planų vykdymo vertinimą, atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskirtos ministerijos vidaus audito tarnyba teisės aktų nustatyta tvarka.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. 407, 2009-05-13, Žin., 2009, Nr. 59-2297 (2009-05-21), i. k. 1091100NUTA00000407

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Tarnyba gali būti reorganizuojama, pertvarkoma ir likviduojama įstatymų nustatytais pagrindais, tvarka ir sąlygomis.

______________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 678, 2008-07-09, Žin., 2008, Nr. 82-3257 (2008-07-19), i. k. 1081100NUTA00000678

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 19 d. nutarimo Nr. 1029 "Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos nuostatų patvirtinimo" papildymo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 407, 2009-05-13, Žin., 2009, Nr. 59-2297 (2009-05-21), i. k. 1091100NUTA00000407

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 19 d. nutarimo Nr. 1029 "Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1496, 2009-11-11, Žin., 2009, Nr. 137-6014 (2009-11-19), i. k. 1091100NUTA00001496

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 19 d. nutarimo Nr. 1029 "Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 476, 2010-04-28, Žin., 2010, Nr. 51-2504 (2010-05-04), i. k. 1101100NUTA00000476

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 19 d. nutarimo Nr. 1029 "Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo