Suvestinė redakcija nuo 2015-11-28 iki 2018-07-31

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 137-5998, i. k. 1091100NUTA00001480

 

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL viešojo ir privaTAUS sektorių partnerystės

 

2009 m. lapkričio 11 d. Nr. 1480

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 10 punktu ir 152 straipsnio 8 dalimi, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo 281 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 22 straipsnio 15 punktu ir 27 straipsnio 1, 4 ir 5 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Preambulės pakeitimai:

Nr. 767, 2015-07-29, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11950

 

1. Patvirtinti Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisykles (pridedama).

2. Sudaryti Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų komisiją (toliau – Komisija):

Vyriausybės kancleris (Komisijos pirmininkas);

finansų viceministras (Komisijos pirmininko pavaduotojas);

Ministro Pirmininko patarėjas;

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos atstovas;

Finansų ministerijos atstovas;

Susisiekimo ministerijos atstovas;

Ūkio ministerijos atstovas;

Teisingumo ministerijos atstovas;

Lietuvos statistikos departamento atstovas;

viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros atstovas;

viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ atstovas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 178, 2014-02-26, paskelbta TAR 2014-02-27, i. k. 2014-02155

Nr. 1363, 2014-12-03, paskelbta TAR 2014-12-08, i. k. 2014-19146

 

3. Nustatyti, kad Komisija:

3.1. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymus dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės taikymo tikslingumo, įgyvendinant centrinės valdžios investicijų projektus;

3.2. svarsto Finansų ministerijos Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateiktą sudarytų viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarčių ir jų vykdymo metinę ataskaitą ir prireikus teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymus dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo;

3.3. prireikus teikia centrinės valdžios viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektus įgyvendinančioms institucijoms siūlymus dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1363, 2014-12-03, paskelbta TAR 2014-12-08, i. k. 2014-19146

 

4. Pavesti Komisijai patvirtinti savo darbo reglamentą.

5. Pavesti Ministrui Pirmininkui patvirtinti personalinę Komisijos sudėtį.

6. Pavesti Finansų ministerijai:

6.1. Neteko galios nuo 2015-01-01

Punkto naikinimas:

Nr. 1363, 2014-12-03, paskelbta TAR 2014-12-08, i. k. 2014-19146

 

6.2. techniškai aptarnauti Komisiją.

7. Pavesti Finansų ministerijai, Susisiekimo ministerijai, Ūkio ministerijai, Teisingumo ministerijai, Lietuvos statistikos departamentui, viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai, viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ skirti į Komisiją savo atstovus ir apie tai pranešti Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 178, 2014-02-26, paskelbta TAR 2014-02-27, i. k. 2014-02155

Nr. 1363, 2014-12-03, paskelbta TAR 2014-12-08, i. k. 2014-19146

 

8. Siūlyti viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektus įgyvendinančioms institucijoms dėl metodinės ir konsultacinės pagalbos rengiant ir įgyvendinant viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektus kreiptis į viešąją įstaigą Centrinę projektų valdymo agentūrą.

9. Šis nutarimas ir juo patvirtintos Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklės netaikomi Lietuvos Respublikos atominės elektrinės įstatyme numatyto strateginio investuotojo parinkimui Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo nustatyta tvarka ir koncesijos suteikimui Lietuvos Respublikos atominės elektrinės įstatyme nustatytai projekto įgyvendinimo bendrovei.

Papildyta punktu:

Nr. 1535, 2009-11-23, Žin., 2009, Nr. 141-6227 (2009-11-28), i. k. 1091100NUTA00001535

 

91. Šis nutarimas ir juo patvirtintos Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklės netaikomos energijos taupymo paslaugų teikėjo modelio pagrindu įgyvendinamiems projektams, kaip jie apibrėžti Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1328 „Dėl Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos patvirtinimo“.

Papildyta punktu:

Nr. 1210, 2015-11-18, paskelbta TAR 2015-11-27, i. k. 2015-18852

 

10. Šis nutarimas įsigalioja 2010 m. sausio 1 dieną.

 

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 1535, 2009-11-23, Žin., 2009, Nr. 141-6227 (2009-11-28), i. k. 1091100NUTA00001535

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                           INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2009 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1480
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. gruodžio 3 d. nutarimo Nr. 1363
redakcija)

 

 

VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ

RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja viešojo ir privataus sektorių partnerystės (toliau – partnerystė) projektų: valdžios ir privataus subjektų partnerystės projektų bei koncesijos projektų – rengimą, teikimą, vertinimą, sprendimų dėl projektų įgyvendinimo priėmimą, įgyvendinimą, partnerystės procese dalyvaujančių institucijų teises, pareigas ir atsakomybę.

2. Taisyklėmis vadovaujasi viešojo sektoriaus subjektai, turintys teisę sudaryti partnerystės sutartis: valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutartis ir koncesijų sutartis, ir privatūs subjektai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 767, 2015-07-29, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11950

 

3. Partnerystės projektas, įgyvendinamas kaip informacinės visuomenės plėtros investicijų projektas, turi būti suderintas su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Susisiekimo ministerijos.

4. Partnerystės projekto įgyvendinimas turi būti numatytas galiojančiuose strateginiuose veiklos planuose ir (arba) tarpinstituciniuose veiklos planuose, ir (arba) savivaldybių vidutinės arba trumpos trukmės strateginio planavimo dokumentuose.

41. Privatūs subjektai turi teisę inicijuoti (pasisiūlyti įgyvendinti) (toliau – inicijuoti) naujus ar pagal Taisyklių 4 punkte nustatytus reikalavimus numatomus įgyvendinti partnerystės projektus, kuriems neparengtas investicijų projektas, pateikdami partnerystės projekto inicijavimo pasiūlymą kompetentingai (atliekančiai teisės aktuose pavestas funkcijas) valstybės arba savivaldybės institucijai.

Papildyta punktu:

Nr. 767, 2015-07-29, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11950

 

5. Partnerystės projekto rengimui ir įgyvendinimui koordinuoti projektą įgyvendinanti institucija turi paskirti arba priimti, arba viešo konkurso būdu atrinkti atsakingą asmenį (projekto vadovą) ir, jeigu reikia, asmenų grupę (projekto valdymo grupę), atskaitingą projekto vadovui, kurie, be kitų priskirtų partnerystės projekto rengimo ir įgyvendinimo funkcijų, dalyvauja komisijų ir (ar) darbo grupių, sudarytų dėl partnerystės projekto įgyvendinimo (pavyzdžiui, reikalingų dokumentų parengimo, viešųjų pirkimų organizavimo), veikloje.

6. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

6.1. Partnerystės projekto inicijavimo pasiūlymas – privataus subjekto pildomas viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) patvirtintos formos dokumentas, kuriame pateikiama informacija apie inicijuojamą partnerystės projektą.

6.2. Partnerystės klausimynas – partnerystės projektą įgyvendinančios institucijos pildomas CPVA patvirtintos formos dokumentas, kuriame pateikiami klausimai dėl partnerystės taikymo ypatumų ir partnerystės teikiamos naudos.

6.3. Partnerystės projektą įgyvendinanti institucija – valdžios subjektas, kai dėl partnerystės projekto įgyvendinimo planuojama sudaryti valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutartį ar kai ji yra sudaryta, arba suteikiančioji institucija, kai dėl partnerystės projekto įgyvendinimo planuojama sudaryti koncesijos sutartį ar kai ji yra sudaryta.

6.4. Partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodiniai dokumentai (toliau – metodiniai dokumentai) – CPVA patvirtintos partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo rekomendacijos.

6.5. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme (toliau – Investicijų įstatymas), Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme (toliau – Koncesijų įstatymas), Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme.

Punkto pakeitimai:

Nr. 767, 2015-07-29, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11950

 

7. Neteko galios nuo 2015-08-05

Punkto naikinimas:

Nr. 767, 2015-07-29, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11950

 

II SKYRIUS

CENTRINĖS VALDŽIOS PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ RENGIMAS, TEIKIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIĖMIMAS

 

8. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, vadovaudamasi metodiniais dokumentais, parengia investicijų projektą ir įvertina, ar jis gali būti įgyvendinamas taikant partnerystę. Nustačius, kad investicijų projektas gali būti įgyvendinamas taikant partnerystę, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, vadovaudamasi metodiniais dokumentais, užpildo partnerystės klausimyną. Tokiu atveju, kai nėra numatomos investicijos, investicijų projektas nėra rengiamas, o centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, vadovaudamasi metodiniais dokumentais, pildo tik partnerystės klausimyną.

9. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, parengusi Taisyklių 8 punkte nurodytus dokumentus, juos suderina su steigėju, išskyrus atvejus, kai centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančios institucijos steigėjas yra Lietuvos Respublikos Seimas arba Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

10. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija pagal Taisyklių 8 punktą parengtą investicijų projektą ir užpildytą partnerystės klausimyną arba tik partnerystės klausimyną, kai nėra numatomos investicijos, teikia vertinti CPVA.

11. CPVA per 30 dienų nuo Taisyklių 10 punkte nurodytų dokumentų gavimo įvertina, ar jie buvo parengti vadovaujantis metodiniais dokumentais, ir savo nuomonę dėl dokumentų atitikties metodiniams dokumentams (toliau – CPVA nuomonė) teikia centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiai institucijai.

12. Jeigu CPVA nuomonėje nurodoma, kad pateikti dokumentai atitinka metodinius dokumentus, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija per 30 dienų nuo CPVA nuomonės gavimo teikia gautą nuomonę, investicijų projektą ir (arba) partnerystės klausimyną per Lietuvos Respublikos finansų ministeriją (toliau – Finansų ministerija) Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų komisijai (toliau – Komisija).

13. Jeigu CPVA nuomonėje nurodoma, kad pateikti dokumentai neatitinka metodinių dokumentų, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, atsižvelgdama į nuomonėje pateiktas rekomendacijas, juos tikslina ir teikia pakartotinai vertinti CPVA, o ši teikia nuomonę Taisyklių 11 punkte nustatyta tvarka.

14. Finansų ministerija, gavusi Taisyklių 12 punkte nurodytus dokumentus, parengia ir kartu su gautais dokumentais ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka teikia Komisijai informaciją apie centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančios institucijos finansines galimybes prisiimti įsipareigojimus pagal partnerystės sutartį ir organizuoja Komisijos posėdį.

15. Komisija nagrinėja Taisyklių 12 ir 14 punktuose nurodytus dokumentus ir informaciją ir savo darbo reglamente nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymą dėl partnerystės taikymo tikslingumo, įgyvendinant centrinės valdžios investicijų projektą. Komisijos siūlymas įforminamas Komisijos posėdžio protokole. Šio protokolo išrašą Finansų ministerija per 5 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio išsiunčia centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiai institucijai.

16. Komisijai pateikus siūlymą pritarti partnerystės taikymo tikslingumui, įgyvendinant centrinės valdžios investicijų projektą, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija arba atitinkamos valdymo srities ministerija, jeigu centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo nustatyta tvarka neturi teisės teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų projektų, per 30 dienų nuo Komisijos siūlymo priėmimo parengia sprendimo dėl partnerystės projekto įgyvendinimo projektą ir kartu su partnerystės klausimynu ir Komisijos siūlymu Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

17. Komisijai pateikus siūlymą nepritarti partnerystės taikymo tikslingumui, įgyvendinant centrinės valdžios investicijų projektą, toks partnerystės projektas nėra įgyvendinamas.

18. Sprendimą dėl partnerystės projekto įgyvendinimo priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė, išskyrus Taisyklių 17 punkte nurodytą atvejį.

19. Sprendimą dėl partnerystės projekto, pagal kurį valstybės turtiniai įsipareigojimai yra didesni negu Investicijų įstatyme arba Koncesijų įstatyme nustatyta suma, įgyvendinimo priima Lietuvos Respublikos Seimas Lietuvos Respublikos Vyriausybės siūlymu. Lietuvos Respublikos Vyriausybės siūlyme turi būti nurodyti šie duomenys: partnerystės projekto pavadinimas ir tikslas, partnerystės projektui taikomas partnerystės būdas ir valstybės galimi prisiimti didžiausi valstybės turtiniai įsipareigojimai, papildomai gali būti nurodytos kitos partnerystės projekto sąlygos.

20. Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendime dėl partnerystės projekto įgyvendinimo nurodoma:

20.1. partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, įgaliojama pasirašyti partnerystės sutartį;

20.2. partnerystės projekto pavadinimas ir tikslas;

20.3. partnerystės projektui taikomas partnerystės būdas;

20.4. ilgiausias partnerystės sutarties laikotarpis;

20.5. privačiam subjektui perduodama veikla, kai partnerystės projektas įgyvendinamas taikant valdžios ir privataus subjektų partnerystę, arba veikla, kurią vykdyti bus suteiktas leidimas koncesininkui, kai partnerystės projektas įgyvendinamas suteikiant koncesiją;

20.6. planuojami didžiausi valstybės turtiniai įsipareigojimai, kurie apskaičiuojami nominaliąja verte įvertinant investicijų projekto rizikos vertę, išreikšti diskontuotąja verte;

20.7. jeigu reikia, duomenys apie privačiam subjektui perduodamą valdyti ir naudoti turtą, reikalingą partnerystės projektui įgyvendinti;

20.8. kitos svarbios partnerystės projekto sąlygos.

21. Lietuvos Respublikos Vyriausybei arba Lietuvos Respublikos Seimui priėmus sprendimą dėl partnerystės projekto įgyvendinimo, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip per 120 dienų nuo tokio sprendimo priėmimo pradeda vykdyti pirkimus, reikalingus partnerystės projektui įgyvendinti, – paslaugų ir darbų pirkimą, vykdomą vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu, kai partnerystės projektas įgyvendinamas taikant valdžios ir privataus subjektų partnerystę, arba koncesijos suteikimą, vykdomą vadovaujantis Koncesijų įstatymu, kai partnerystės projektas įgyvendinamas suteikiant koncesiją (toliau – pirkimai). Šiame Taisyklių punkte nustatytas pirkimų, reikalingų partnerystės projektui įgyvendinti, vykdymo terminas motyvuotu centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančios institucijos vadovo sprendimu gali būti pratęstas ne ilgesniam nei vienų metų laikotarpiui. Jeigu centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija nepradeda vykdyti pirkimų per šiame Taisyklių punkte nustatytą laikotarpį, ji kreipiasi į Komisiją, o ši savo darbo reglamente nustatyta tvarka teikia siūlymus dėl tolesnio tokio partnerystės projekto įgyvendinimo. Šiame Taisyklių punkte nustatyta pirkimų, reikalingų partnerystės projektui įgyvendinti, vykdymo pradžia nedraudžia vykdyti partnerystės projektams įgyvendinti reikalingų pirkimų, vykdomų etapais, kai pirmiausia siekiama įsigyti dokumentų, reikalingų sprendimams dėl partnerystės projekto įgyvendinimo priimti, parengimo paslaugas, o kiti etapai vykdomi Lietuvos Respublikos Vyriausybei arba Lietuvos Respublikos Seimui priėmus sprendimus dėl partnerystės projekto įgyvendinimo.

22. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, vykdydama pirkimų procedūras, parengia pirkimų dokumentus ir teikia juos CPVA. CPVA, įvertinusi pirkimų dokumentų atitiktį metodiniams dokumentams, per 10 dienų nuo pirkimų dokumentų gavimo teikia centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiai institucijai nuomonę dėl dokumentų atitikties metodiniams dokumentams.

23. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, vykdydama pirkimų procedūras, parengia partnerystės sutarties projektą ir teikia jį Finansų ministerijai:

23.1. jeigu pirkimai organizuojami atviro konkurso arba riboto konkurso būdu, partnerystės sutarties projektas teikiamas prieš skelbiant informaciją apie pirkimą;

23.2. jeigu pirkimai organizuojami konkurencinio dialogo būdu, partnerystės sutarties projektas teikiamas iki baigiant dialogą;

23.3. jeigu pirkimai organizuojami derybų būdu, partnerystės sutarties projektas teikiamas iki baigiant derybas;

23.4. jeigu vykdomas konkursas dėl koncesijos suteikimo arba koncesijų suteikimas be konkurso, partnerystės sutarties projektas teikiamas iki baigiant derybas su konkurso dalyviu.

24. Finansų ministerija per 30 dienų nuo partnerystės sutarties projekto gavimo, vadovaudamasi Europos Sąjungos statistikos tarnybos (Eurostato) sprendimais ir šios tarnybos rengiamo Valdžios sektoriaus deficito ir skolos vadovo, skelbiamo interneto svetainėje http://epp.eurostat.ec.europa.eu, nuostatomis, įvertina partnerystės sutarties projekte nurodytas finansines sąlygas fiskalinės drausmės reikalavimų požiūriu ir teikia centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiai institucijai savo išvadą – pritarimą ar nepritarimą finansinėms sąlygoms (toliau – Finansų ministerijos išvada).

25. Jeigu Finansų ministerijos išvadoje pritariama partnerystės sutarties projekte nurodytoms finansinėms sąlygoms, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija toliau vykdo pirkimų procedūras ir tuo atveju, kai partnerystės sutarties projekte nurodytos finansinės sąlygos atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Lietuvos Respublikos Seimo sprendime dėl partnerystės projekto įgyvendinimo nustatytas sąlygas, pasirašo partnerystės sutartį ir įgyvendina partnerystės projektą. Jeigu Finansų ministerijos išvadoje nepritariama partnerystės sutarties projekte nurodytoms finansinėms sąlygoms, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija teikia Finansų ministerijai patikslintą partnerystės sutarties projektą pakartotinai vertinti arba nutraukia pirkimus. Jeigu partnerystės sutarties projekte nurodytos finansinės sąlygos neatitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Lietuvos Respublikos Seimo sprendime dėl partnerystės projekto įgyvendinimo nustatytų sąlygų, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija nutraukia pirkimus. Pirkimai nutraukiami Viešųjų pirkimų įstatymo arba Koncesijų įstatymo nustatyta tvarka.

26. Finansų ministerija, rengdama išvadą, turi teisę kviesti Lietuvos statistikos departamentą dalyvauti vertinant partnerystės sutarties projektą. Tokiu atveju Taisyklių 24 punkte nurodytas terminas parengti išvadą gali būti pratęsiamas iki 90 dienų, o motyvuotu Lietuvos statistikos departamento prašymu – ne ilgesniam nei 180 dienų laikotarpiui.

 

III SKYRIUS

VIETOS VALDŽIOS PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ RENGIMAS, TEIKIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIĖMIMAS

 

27. Vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, vadovaudamasi metodiniais dokumentais ir Taisyklių 8 punktu, parengia investicijų projektą ir užpildo partnerystės klausimyną arba tik užpildo partnerystės klausimyną, kai nėra numatomos investicijos, ir šiuos dokumentus teikia CPVA, kuri pagal Taisyklių 11 punktą atlieka vertinimą ir teikia nuomonę.

28. Vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, gavusi CPVA nuomonę dėl dokumentų atitikties metodiniams dokumentams, per 30 dienų nuo CPVA nuomonės gavimo parengia sprendimo dėl partnerystės projekto tikslingumo projektą ir teikia jį savivaldybės tarybai. Sprendimo dėl partnerystės projekto tikslingumo projekte pateikiami Taisyklių 20.1–20.8 papunkčiuose nurodyti duomenys.

29. Savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl partnerystės projekto tikslingumo, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija per 90 dienų nuo tokio sprendimo priėmimo parengia pirkimų dokumentus ir teikia juos CPVA, kuri pagal Taisyklių 22 punktą teikia nuomonę dėl dokumentų atitikties metodiniams dokumentams, ir, gavusi CPVA nuomonę, teikia savivaldybės tarybai tvirtinti partnerystės projekto pirkimų sąlygas, pagrindines partnerystės sutarties sąlygas ir pirkimų būdą, kai partnerystės projektas įgyvendinamas taikant valdžios ir privataus subjektų partnerystę, arba nustatyti konkurso etapus, kai partnerystės projektas įgyvendinamas suteikiant koncesiją. Šiame Taisyklių punkte nurodyti duomenys gali būti tvirtinami kartu su Taisyklių 28 punkte nurodytu sprendimu.

30. Savivaldybės tarybai patvirtinus Taisyklių 29 punkte nurodytus duomenis, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip per 120 dienų nuo tokio sprendimo priėmimo pradeda vykdyti pirkimus, reikalingus partnerystės projektui įgyvendinti, vadovaudamasi Taisyklių 23 punktu, parengia partnerystės sutarties projektą ir teikia jį Finansų ministerijai, o ši, vadovaudamasi Taisyklių 24 ir 26 punktais, teikia nuomonę dėl partnerystės sutarties projekte nurodytų finansinių sąlygų (toliau – Finansų ministerijos nuomonė). Jeigu vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija per 120 dienų nuo Taisyklių 29 punkte nurodyto sprendimo priėmimo nepradeda vykdyti pirkimų, savivaldybės taryba pratęsia šį laikotarpį arba, vadovaudamasi Taisyklių 29 punkte nustatyta tvarka, tvirtina naujas partnerystės projekto pirkimų sąlygas, pagrindines partnerystės sutarties sąlygas ir pirkimų būdą, kai partnerystės projektas įgyvendinamas taikant valdžios ir privataus subjektų partnerystę, arba nustato konkurso etapus, kai partnerystės projektas įgyvendinamas suteikiant koncesiją. Šiame Taisyklių punkte nustatyta pirkimų vykdymo pradžia nedraudžia vykdyti partnerystės projektams įgyvendinti reikalingų pirkimų, vykdomų etapais, kai pirmiausia siekiama įsigyti dokumentų, reikalingų sprendimams dėl partnerystės projekto įgyvendinimo priimti, parengimo paslaugas, o kiti etapai vykdomi savivaldybės tarybai priėmus Taisyklių 28 ir 29 punktuose nurodytus sprendimus.

31. Gavusi Finansų ministerijos nuomonę, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija partnerystės sutarties projektą kartu su Finansų ministerijos nuomone teikia savivaldybės tarybai.

32. Savivaldybės tarybai pritarus pateiktam partnerystės sutarties projektui, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija pasirašo partnerystės sutartį ir įgyvendina partnerystės projektą.

33. Savivaldybės tarybai nepritarus pateiktam partnerystės sutarties projektui, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija tikslina partnerystės sutarties projektą ir teikia jį pakartotinai vertinti Finansų ministerijai, o gavusi Finansų ministerijos nuomonę, teikia savivaldybės tarybai patikslintą partnerystės sutarties projektą arba nutraukia pirkimus. Pirkimai nutraukiami Viešųjų pirkimų įstatymo arba Koncesijų įstatymo nustatyta tvarka.

34. Savivaldybės taryba priima Taisyklių 29, 32 ir 33 punktuose nurodytus sprendimus, gavusi savivaldybės kontrolieriaus išvadą, kurioje, be kitų aspektų, turi būti įvertinti partnerystės taikymo teisėtumas ir partnerystės teikiama ekonominė ir socialinė nauda.

 

IV SKYRIUS

PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS

 

35. Partnerystės projektas pradedamas įgyvendinti įsigaliojus partnerystės sutarčiai.

36. Ginčai dėl partnerystės sutarties vykdymo sprendžiami partnerystės sutartyje nustatyta tvarka.

37. Partnerystės projekto įgyvendinimo laikotarpiu iškilus poreikiui keisti ar nutraukti pasirašytą partnerystės sutartį, ši sutartis keičiama ar nutraukiama pagal partnerystės sutartyje nustatytas sąlygas. Jeigu keičiamos partnerystės sutarties nuostatos, reglamentuojančios finansines sąlygas, dėl tokių pakeitimų turi būti gauta:

37.1. vadovaujantis Taisyklių 24–26 punktais teikiama Finansų ministerijos išvada, kai partnerystės projektą įgyvendina centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija;

37.2. vadovaujantis Taisyklių 30 punktu teikiama Finansų ministerijos nuomonė, kai partnerystės projektą įgyvendina vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija.

 

V SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SKELBIMAS

 

38. Partnerystės projektą įgyvendinanti institucija atsako už:

38.1. partnerystės projektų inicijavimą;

38.2. investicijų projekto parengimą, partnerystės klausimyno užpildymą, partnerystės sutarties parengimą ir šiuose dokumentuose nurodomų duomenų pagrįstumą;

38.3. pirkimų, reikalingų partnerystės projektui įgyvendinti, vykdymą;

38.4. partnerystės sutarties sudarymą ir jos sąlygų vykdymą;

38.5. informacijos apie partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo eigą pateikimą.

39. Partnerystės projektą įgyvendinanti institucija informaciją apie partnerystės projekto rengimo ir įgyvendinimo eigą teikia vadovaudamasi finansų ministro įsakymu patvirtintomis Informacijos apie viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo eigą teikimo taisyklėmis.

40. Finansų ministerija:

40.1. atsako už partnerystės sutarties projekto ir siūlomų partnerystės sutarties pakeitimų finansinių sąlygų įvertinimą;

40.2. kaupia, sistemina, saugo ir tvarko gautą informaciją apie partnerystės projektų įgyvendinimo eigą;

40.3. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei sudarytų partnerystės sutarčių ir jų vykdymo metinę ataskaitą, kurios formą tvirtina finansų ministras.

41. CPVA atsako už:

41.1. teisės aktus ir gerąją partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo praktiką atitinkančių metodinių dokumentų rengimą ir skelbimą interneto svetainėje www.ppplietuva.lt;

41.2. investicijų projektų, partnerystės klausimynų ir pirkimų dokumentų atitikties metodiniams dokumentams įvertinimą;

41.3. informacijos apie partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo eigą skelbimą interneto svetainėje www.ppplietuva.lt.

42. Lėšos, reikalingos partnerystės projektams įgyvendinti, planuojamos vadovaujantis valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų rengimą, tvirtinimą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais.

43. Išvadą dėl partnerystės sutartyje nurodytos rizikos pasidalijimo įtakos valdžios sektoriaus deficito ir skolos rodikliams Europos Sąjungos statistikos tarnybai (Eurostatui) teisės aktų nustatyta tvarka teikia Lietuvos statistikos departamentas.

 

––––––––––––––––––––

Priedo pakeitimai:

Nr. 1363, 2014-12-03, paskelbta TAR 2014-12-08, i. k. 2014-19146

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1535, 2009-11-23, Žin., 2009, Nr. 141-6227 (2009-11-28), i. k. 1091100NUTA00001535

Dėl įgaliojimų suteikimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1480 "Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės" papildymo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1587, 2010-11-10, Žin., 2010, Nr. 133-6799 (2010-11-13), i. k. 1101100NUTA00001587

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1480 "Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 178, 2014-02-26, paskelbta TAR 2014-02-27, i. k. 2014-02155

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1480 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės“ pakeitimo  

 

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1363, 2014-12-03, paskelbta TAR 2014-12-08, i. k. 2014-19146

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1480 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 767, 2015-07-29, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11950

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1480 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1210, 2015-11-18, paskelbta TAR 2015-11-27, i. k. 2015-18852

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1480 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės“ pakeitimo