Įsakymas netenka galios 2024-02-01:

Lietuvos transporto saugos administracija, Įsakymas

Nr. 2BE-14, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-01-31, i. k. 2024-01800

Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos atliekamos ūkio subjektų priežiūros gairių patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2017-11-04 iki 2024-01-31

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2010, Nr. 146-7504, i. k. 110221SISAK000V-192

 

Lietuvos saugios laivybos administracijos Direktoriaus

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŪKIO SUBJEKTŲ, KURIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRA PRISKIRTA LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJAI, VEIKLOS PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMO IR ATLIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2010 m. gruodžio 9 d. Nr. V-192

Klaipėda

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2010, Nr. 81-4228) 364 straipsnio 2 dalimi:

1. T v i r t i n u Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra priskirta Lietuvos saugios laivybos administracijai, veiklos patikrinimų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Į p a r e i g o j u Organizavimo ir dokumentų valdymo skyriaus vyresn. specialistę Daivą Gubčenkienę su šiuo įsakymu supažindinti direktoriaus pavaduotoją ir padalinių vadovus.

3. Į p a r e i g o j u padalinių vadovus su šiuo įsakymu supažindinti pavaldžius darbuotojus pagal kompetenciją.

4. N u s t a t a u, kad šio įsakymo pirmas punktas įsigalioja 2011 m. sausio 1 d.

5. P a s i l i e k u įsakymo vykdymo kontrolę sau.

 

 

 

 

Direktorius                                                                        Evaldas Zacharevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos saugios laivybos

administracijos direktoriaus

2010 m. gruodžio 9 d.

įsakymu Nr. V-192

 

ŪKIO SUBJEKTŲ, KURIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRA PRISKIRTA LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJAI, VEIKLOS PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMO IR ATLIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra priskirta Lietuvos saugios laivybos administracijai, veiklos patikrinimų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja įmonių, vykdančių su saugia laivyba susijusias veiklas, įmonių, teikiančių laivų agentavimo paslaugas, asmenų, teikiančių paslaugas, susijusias su keleivių vežimu jūrų ir vidaus vandenų keliais, mokymo įstaigų, suteikiančių asmenims teorinį ir praktinį pasirengimą, būtiną jūrinio laipsnio diplomui, kvalifikacijos liudijimui ar jų patvirtinimui gauti, mokymo įstaigų, įmonių ir organizacijų, rengiančių motorinių pramoginių laivų ir kitų motorinių plaukiojimo priemonių laivavedžius bei vidaus vandenų transporto specialistus, krovinių vežimo krovininiais vidaus vandenų laivais, kurių dedveitas didesnis kaip 200 tonų esant didžiausiajai grimzlei, Lietuvos Respublikos ir tarptautiniais vidaus vandenų keliais, licencijų turėtojų, pramoginių ir asmeninių laivų ir jų sudedamųjų dalių gamintojo identifikacijos kodų turėtojų, vidaus vandenų uostų ir laivininkystės statinių, jūrų uosto ir laivininkystės statinių valdytojų (naudotojų), registruotų vidaus vandenų uostų ar vidaus vandenų komercinių prieplaukų (toliau – Ūkio subjektas) planinių ir neplaninių patikrinimų organizavimo ir atlikimo tvarką.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

2. Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) atliekama Ūkio subjekto veiklos priežiūra apima:

2.1. Ūkio subjekto konsultavimą Administracijos kompetencijos klausimais ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;

2.2. Ūkio subjekto veiklos patikrinimą;

2.3. teisės aktų nustatyta tvarka gautos informacijos apie Ūkio subjekto veiklą vertinimą;

2.4. poveikio priemonių Ūkio subjektui taikymą įstatymų ir jų pagrindu priimtų kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatytais reikalavimais, šiuo Aprašu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Ūkio subjektų veiklą.

4. Administracijos vykdomi patikrinimai apima Ūkio subjekto veiklos patikrinimą vietoje teisės aktų ir šio Aprašo nustatyta tvarka.

5. Patikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai. Planinių patikrinimų tikslas atitinka Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 1 dalyje numatytą tikslą – informacijos apie Ūkio subjektą vertinimas ir metodinės pagalbos ūkio subjektui teikimas. Šio Aprašo reikalavimai netaikomi, jeigu Administracijos darbuotojai kitų viešojo administravimo institucijų iniciatyva ar kvietimu dalyvauja jų organizuojamuose patikrinimuose arba patikrinimai reikalingi teikiant ikiteisminio tyrimo tyrėjams specialistų išvadas ar kitą informaciją, susijusią su ikiteisminiu tyrimu.

6. Planinis patikrinimas atliekamas Viešojo administravimo įstatymo ir šio Aprašo nustatyta tvarka.

7. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 12 dalyje numatytais pagrindais, išskyrus atvejus, kai kiti specialūs priežiūrą reglamentuojantys įstatymai įtvirtina privalomus Europos Sąjungos teisės aktų ar Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių reikalavimus, Administracijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu atlikti neplaninį patikrinimą.

8. Atlikti patikrinimus turi teisę Administracijos įgalioti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – Administracijos darbuotojas).

Punkto pakeitimai:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

 

II. ADMINISTRACIJOS DARBUOTOJO, ATLIEKANČIO PATIKRINIMĄ, TEISĖS IR PAREIGOS

 

9. Administracijos darbuotojas, atlikdamas patikrinimą, turi teisę:

9.1. gauti paaiškinimus žodžiu ir raštu iš tikrinamo Ūkio subjekto atstovų ar įgaliotų asmenų;

9.2. pateikęs Administracijos darbuotojo pažymėjimą, atlikti patikrinimą, laisvai įeiti į tikrinamo Ūkio subjekto teritoriją, objektą, patalpas darbo metu, tikrinti dokumentus bei kitus patikrinimui reikalingus informacijos šaltinius, turimas patalpas, technines priemones bei materialinę bazę;

9.3. gauti su tikrinama veikla susijusius dokumentus. Negalima reikalauti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose, tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis;

9.4. surašyti patikrinimo aktą ir, nustačius pažeidimus, nustatyti terminą jiems pašalinti ir/arba siūlyti Administracijos direktoriui taikyti teisės aktuose numatytas teisinio poveikio priemones;

9.5. patikrinimo metu nustačius administracinio nusižengimo sudėties požymius, Administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka surašyti administracinio nusižengimo protokolą (jeigu pagal kompetenciją priskirta surašyti).

Punkto pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

10. Administracijos darbuotojas, atlikdamas patikrinimą, privalo:

10.1. vadovautis Viešojo administravimo įstatymu, Ūkio subjektų veiklą reglamentuojančiais teisės aktais bei šio Aprašo nuostatomis;

10.2. surinkti patikrinimui būtiną informaciją apie Ūkio subjekto veiklą;

10.3. patikrinti, ar surinkta informacija teisinga;

10.4. būti objektyvus ir sąžiningas, iš anksto viešai nevertinti vykdomo patikrinimo rezultatų;

10.5. laikydamasis Viešojo administravimo įstatyme įtvirtintų principų ir reikalavimų, teikti metodinę pagalbą Ūkio subjektui pagal Administracijos kompetenciją.

 

III. TIKRINAMO ŪKIO SUBJEKTO TEISĖS IR PAREIGOS

 

11. Tikrinamas Ūkio subjektas privalo:

11.1. paskirti atsakingą(-us) asmenį(-is), kuris dalyvautų atliekant patikrinimą bei bendradarbiautų su Administracijos darbuotoju;

11.2. vykdyti Administracijos darbuotojo teisėtus nurodymus ir netrukdyti jam įgyvendinti teisės aktais suteiktų teisių;

11.3. pateikti visus patikrinimui atlikti būtinus dokumentus, kompiuteriu tvarkomus duomenis bei kitą informaciją, jeigu jos rinkimas ir/ar rengimas numatytas teisės aktuose;

11.4. sudaryti reikiamas patikrinimui atlikti sąlygas, kai patikrinimas atliekamas Ūkio subjekto vykdomos veiklos vietoje.

12. Tikrinamas Ūkio subjektas turi teisę:

12.1. teikti raštišką nuomonę, pastabas bei paaiškinimus dėl patikrinimo vykdymo bei patikrinimo akte nurodytos informacijos;

12.2. reikalauti, kad Administracijos darbuotojas laikytųsi teisės aktuose numatytų procedūrų ir neviršytų suteiktų įgaliojimų;

12.3. informuoti Administraciją apie neteisėtus Administracijos darbuotojo veiksmus;

12.4. neteikti Administracijos darbuotojui dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus jis yra pateikęs nors vienam priežiūrą atliekančiam viešojo administravimo subjektui. Atsisakydamas teikti dokumentus, Ūkio subjektas turi raštu nurodyti, kokiam priežiūrą atliekančiam viešojo administravimo subjektui šie dokumentai yra pateikti;

12.5. atsisakyti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose;

12.6. atsisakyti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis. Ūkio subjekto atsisakymas pateikti konkrečios prašomos formos duomenis ar dokumentus turi būti motyvuotas raštu.

13. Ūkio subjektai turi teisę kreiptis dėl Administracijos darbuotojų korupcinio pobūdžio ar kitų teisės aktų reikalavimų neatitinkančių veikų į Susisiekimo ministeriją, kitus aukštesnius pagal pavaldumą viešojo administravimo subjektus, Specialiųjų tyrimų tarnybą, kitas institucijas Viešojo administravimo įstatymo ir kitų įstatymų nustatyta tvarka.

 

IV. PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMO IR ATLIKIMO TVARKA

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

14. Ūkio subjektų planiniai patikrinimai atliekami pagal Administracijos direktoriaus patvirtintą ir viešai paskelbtą planuojamų tikrinti Ūkio subjektų sąrašą (toliau – Patikrinimų planas). Patikrinimų planas gali būti koreguojamas išimtiniais atvejais motyvuotu Administracijos direktoriaus sprendimu.

15. Patikrinimų planas sudaromas vienerių metų laikotarpiui.

16. Patikrinimų planas sudaromas atsižvelgiant į šiuos kriterijus: veiklos dokumento (leidimo, licencijos, liudijimo ar pan.) išdavimo datą, ankstesnių patikrinimų datą, jų rezultatus, Ūkio subjekto veiklos apimtis bei esminius įvykius, turėjusius įtakos jo vykdomai veiklai. Ypatingas dėmesys skiriamas Ūkio subjektui, kurio ankstesnių patikrinimų rezultatai buvo neigiami ir/arba buvo nustatyti esminiai pažeidimai ir/arba jie nebuvo laiku pašalinti per Administracijos nustatytą laiką; buvo taikytos teisės aktuose numatytos teisinio poveikio priemonės; gauta fizinių ar juridinių asmenų, viešojo administravimo institucijų skundų ar pranešimų dėl Ūkio subjekto veiklos sąlygų vykdymo pažeidimo; pagal Administracijos turimą informaciją, kurią Ūkio subjektas teikia vykdydamas teisės aktuose numatytas prievoles, kyla pagrįstų abejonių dėl jo veiklos atitikties teisės aktuose nustatytiems reikalavimams. Rengiant Patikrinimų planą, vadovaujamasi Viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais minimalios ir proporcingos priežiūros naštos bei nediskriminavimo principais.

17. Patikrinimų planą, atsižvelgiant į šio Aprašo 16 punkte numatytus kriterijus, sudaro Administracijos skyriai pagal kompetenciją, o tvirtina Administracijos direktorius. Patikrinimų planas tvirtinamas ne vėliau kaip per 20 dienų nuo einamųjų metų pradžios.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

 

171. Įmonių, vykdančių su saugia laivyba susijusias veiklas, įmonių, teikiančių laivų agentavimo paslaugas, krovinių vežimo krovininiais vidaus vandenų laivais, kurių dedveitas didesnis kaip 200 tonų esant didžiausiajai grimzlei, Lietuvos Respublikos ir tarptautiniais vidaus vandenų keliais, licencijų turėtojų, registruotų vidaus vandenų uostų ar vidaus vandenų komercinių prieplaukų patikrinimai planuojami įvertinus veiklos riziką.

Papildyta punktu:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

Punkto pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

18. Patikrinimų plane pateikiama tokia informacija:

18.1. tikrinamo Ūkio subjekto pavadinimas, teisinė forma;

18.2. paskutinio patikrinimo data;

18.3. numatyta patikrinimo data (mėnuo);

18.4. patikrinimo dalykas.

19. Patvirtintas Patikrinimų planas bei pakeitimai skelbiami Administracijos interneto svetainėje.

20. Planinis patikrinimas turi būti atliktas per Patikrinimų plane nurodytą laikotarpį, bet ne ilgiau kaip per 3 darbo dienas nuo planinio patikrinimo pradžios. Motyvuotu Administracijos direktoriaus sprendimu planinio patikrinimo terminas gali būti pratęstas iki 5 darbo dienų.

21. Ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo pradžios kompetentingas Administracijos skyrius privalo raštu arba elektroniniu būdu informuoti Ūkio subjektą apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą, nurodyti atliekamo planinio patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką ir apimtį, Administracijos darbuotojo (-ų), kuriam (-iems) pavesta atlikti planinį patikrinimą, pareigas, vardą (-us) ir pavardę (-es), kontaktinius duomenis; pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos Ūkio subjektas turi pateikti planinį patikrinimą atliekančiam Administracijos darbuotojui, sąrašą; nurodyti šio Aprašo 13 punkte nurodytas Ūkio subjekto teises.

 

V. NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMO IR ATLIKIMO TVARKA

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

22. Neplaninis patikrinimas atliekamas Administracijos iniciatyva, Administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 12 dalyje numatytais pagrindais, t. y.:

22.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Ūkio subjekto veiklos patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;

22.2. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl Ūkio subjekto veikos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;

22.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti Ūkio subjekto veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;

22.4. jeigu neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindą nustato įstatymas ar Vyriausybės priimtas teisės aktas.

23. Ūkio subjektų, dėl kurių gali būti atlikti neplaniniai patikrinimai, atrankos kriterijai: įvertinama, ar Administracija turi pakankamai informacijos ir/ar dokumentų, pagrindžiančių neplaninio patikrinimo pagrindą; įvertinama, ar būtinas neplaninis patikrinimas, ar priežiūros tikslus galima pasiekti raštu kreipiantis į Ūkio subjektą dėl informacijos, susijusios su galimu pažeidimu, pateikimo; įvertinama, ar yra rizikos, kad Ūkio subjektas gali paslėpti ar sunaikinti patikrinimui atlikti reikalingus dokumentus, kitus įrodymus; ar neplaninis patikrinimas būtinas siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui.

24. Jeigu neplaninį patikrinimą numatoma atlikti, siekiant įsitikinti, ar buvo pašalinti Ūkio subjekto veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai, neplaninis patikrinimas atliekamas tik tuo atveju, jeigu Ūkio subjektas po pakartotinio Administracijos rašytinio kreipimosi nepateikia dokumentų ar informacijos, pagrindžiančios, kad nustatyti pažeidimai pašalinti, o sprendimai įgyvendinti arba per Administracijos raštu nustatytą terminą nepaaiškina ir/ar nepapildo Ūkio subjekto Administracijai pateiktos informacijos ir/ar dokumentų, patvirtinančių, kad nustatyti pažeidimai pašalinti, o sprendimai įgyvendinti.

25. Administracijos darbuotojas, pradėdamas Ūkio subjekto neplaninį patikrinimą, pateikia tikrinamam Ūkio subjektui teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą kopiją.

26. Ūkio subjekto veiklos neplaninis patikrinimas pagal gautą anoniminį skundą dėl konkretaus Ūkio subjekto veiksmų ar neveikimo atliekamas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimas dėl konkretaus anoniminio skundo tyrimo. Ūkio subjektas Viešojo administravimo įstatymo ar kitų įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti Administracijos direktoriaus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą. Sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

 

VI. PATIKRINIMO ATLIKIMAS IR REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

27. Patikrinimas atliekamas vadovaujantis šiuo Aprašu.

28. Tikrintoju negali būti skiriamas Administracijos darbuotojas, turintis asmeninį suinteresuotumą, t. y. jeigu:

28.1. yra susijęs artimos giminystės arba svainystės ryšiais su tikrinamo Ūkio subjekto savininku ir/arba vadovu;

28.2. yra buvęs tikrinamo Ūkio subjekto darbuotojas ir nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip vieneri metai;

28.3. yra tikrinamo Ūkio subjekto akcininkas;

28.4. yra veikiamas kitų sąlygų, galinčių turėti įtakos patikrinimo objektyvumui;

28.5. vadovaujantis Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatomis (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 17-431), Administracijos valstybės tarnautojo dalyvavimas patikrinime sukeltų viešų ir privačių interesų konfliktą.

29. Jeigu, pavedus Administracijos darbuotojui atlikti patikrinimą, paaiškėja Aprašo 28 punkte nurodytos aplinkybės, Administracijos darbuotojas privalo apie jas nedelsdamas raštu informuoti Administracijos direktorių ir teisės aktų nustatyta tvarka nusišalinti ir atlikti kitus teisės aktuose numatytus veiksmus.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

30. Atvykę į patikrinimą, Administracijos darbuotojai pateikia Ūkio subjekto atstovui ar įgaliotam asmeniui tarnybinį pažymėjimą ir prisistato.

31. Administracijos darbuotojai, atliekantys patikrinimą, turi surinkti patikrinimui būtiną informaciją, susijusią su tikrinama sritimi, ir patikrinti, ar surinkta informacija teisinga.

32. Patikrinimas įforminamas patikrinimo aktu vietoje arba Administracijoje ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tikrinimo atlikimo datos (Aprašo 1, 2 priedai). Administracijos priežiūrai priskirtų susisiekimo komunikacijų ir su jomis susijusių kitų inžinerinių statinių, taip pat hidrotechnikos statinių Baltijos jūroje ir vidaus vandens telkiniuose naudojimo priežiūros patikrinimas įforminamas vietoje arba Administracijoje ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tikrinimo atlikimo datos Statybos techninio reglamento STR 1. 1.03.07:2017 „Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimo tvarka“ 8 priede nustatytu Statinio (-ių) techninės priežiūros patikrinimo aktu.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

321. Vykdant įmonių, vykdančių su saugia laivyba susijusias veiklas, įmonių, teikiančių laivų agentavimo paslaugas, asmenų, teikiančių paslaugas, susijusias su keleivių vežimo jūrų ir vidaus vandenų keliais, krovinių vežimo krovininiais vidaus vandenų laivais, kurių dedveitas didesnis kaip 200 tonų esant didžiausiajai grimzlei, Lietuvos Respublikos ir tarptautiniais vidaus vandenų keliais, licencijų turėtojų, pramoginių ir asmeninių laivų ir jų sudedamųjų dalių gamintojo identifikacijos kodų turėtojų, įregistruotų vidaus vandenų uostų ar vidaus vandenų komercinių prieplaukų planinius patikrinimus, naudojami Administracijos direktoriaus patvirtinti kontroliniai klausimynai.

Papildyta punktu:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

33. Patikrinimo akte bei kontroliniame klausimyne (jei klausimynas patvirtintas Administracijos direktoriaus įsakymu) pateikiama apibendrinta informacija apie patikrinimo rezultatus, nustatytus pažeidimus bei motyvuotas pasiūlymas taikyti teisės aktuose numatytas teisinio poveikio priemones ir/arba pasiūlymas nustatyti terminą pažeidimams pašalinti. Patikrinimo akte gali būti pateikiamos metodinės rekomendacijos ir/ar siūlomos prevencinės priemonės.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

34. Patikrinimo aktas bei kontrolinis klausimynas turi būti surašomi dviem egzemplioriais, tiksliai, aiškiai, suprantamai, visi teiginiai turi būti argumentuoti, pagrįsti dokumentų duomenimis ar kita informacija bei pridedami priedai.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

35. Patikrinimo aktas bei kontrolinis klausimynas pasirašomi Administracijos darbuotojo (-ų) bei įgalioto (-ų) ūkio subjekto atstovo (-ų).

Punkto pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

36. Vienas patikrinimo akto bei kontrolinio klausimyno egzempliorius pateikiamas Ūkio subjektui.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

37. Užfiksuotų pažeidimų pašalinimo kontrolę vykdo Administracijos darbuotojas (-ai), kuriam (-iems) buvo pavesta atlikti patikrinimą šio Aprašo nustatyta tvarka.

38. Pažeidimų pašalinimo kontrolė vykdoma įpareigojant Ūkio subjektą per nustatytą terminą pateikti Administracijai informaciją ir/ar dokumentus, patvirtinančius, kad nustatyti pažeidimai pašalinti. Pasibaigus patikrinimo akte bei kontroliniame klausimyne nustatytam terminui pažeidimams pašalinti, Administracijos darbuotojas (-ai) turi teisę šio Aprašo 24 punkte nustatyta tvarka atlikti neplaninį patikrinimą, siekdamas (-ami) įsitikinti, ar Ūkio subjektas pašalino nurodytus pažeidimus ir ėmėsi priemonių tokio pobūdžio pažeidimams išvengti ateityje.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

39. Jei per nustatytą terminą Ūkio subjektas nepašalina patikrinimo akte bei kontroliniame klausimyne nurodytų pažeidimų, vadovaujantis Ūkio subjektų veiklą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis, taikomos teisinio poveikio priemonės ir/arba siunčiamas pakartotinis raginimas, nurodant terminą pašalinti pažeidimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

391. Pirmaisiais metais nuo ūkio subjekto, kurio veiklos priežiūra atliekama, veiklos pradžios šiam subjektui už atlikto pirmojo planinio patikrinimo metu nustatytus pažeidimus negalima taikyti poveikio priemonių, susijusių su ūkio subjekto veiklos ribojimu (sustabdyti ar naikinti dokumentų, suteikiančių teisę užsiimti atitinkama veikla, galiojimo). Ši išlyga netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos, siekiant užkirsti kelią galimai didelei žalai visuomenei ar trečiųjų asmenų pagrįstiems interesams arba aplinkai.

Papildyta punktu:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

 

40. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 14 dalyje numatytą išimtį.

 

VII. ŪKIO SUBJEKTŲ KONSULTAVIMAS

 

41. Ūkio subjektų konsultavimas yra neatsiejama ūkio subjektų veiklos priežiūros dalis. Ūkio subjektams rašytinės konsultacijos teikiamos atsakant į asmenų paklausimus, pateiktus Administracijai raštu ar elektroninio pašto adresu msa@msa.lt, pasirašytus teisinę galią turinčiu saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo kūrimo programine įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, išduotu Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje akredituoto juridinio asmens (toliau – elektroninis parašas), taip pat pateiktus Administracijos interneto svetainės skyriuje „DUK“, užpildžius pateiktą elektroninę formą.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

 

411. Rašytiniai anoniminiai paklausimai (asmeniui nenurodžius vardo, pavardės ir adreso), elektroninio pašto adresu msa@msa.lt pateikti elektroniniu parašu nepasirašyti paklausimai, kitu nei elektroninio pašto adresu msa@msa.lt pateikti paklausimai, taip pat paklausimai, pateikti Administracijos interneto svetainės skyriuje „DUK“ neteisingai užpildžius elektroninės formos langelius, nagrinėjami ir rašytinės konsultacijos į tokius paklausimus teikiamos tik Administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu.

Papildyta punktu:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

 

412. Administracijos valstybės tarnautojas ir darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas), tarnybiniu elektroniniu paštu gavęs paklausimą, privalo siuntėjui pateikti el. paštu informaciją apie tai, kad paklausimas yra gautas bei nurodyti, kad nagrinėjami tik Aprašo 41 punkte nurodytu būdu pateikti paklausimai, išskyrus 411 punkte nurodytus atvejus.  Darbuotojui pačiam el. paštu ar žodžiu iš esmės atsakius į minėtą paklausimą, toks atsakymas nelaikomas rašytine konsultacija.

Papildyta punktu:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

 

413. Paklausime pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis. Asmeniui papildomai pateikus informaciją apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Administracijos rašytinės konsultacijos turinys.

Papildyta punktu:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

 

414. Rašytinės konsultacijos pateikiamos ūkio subjektams tokiu būdu, kokiu gautas paklausimas, jei asmuo nepageidavo kitaip. Konsultacijos, pateiktos atsakant į paklausimus, pateiktus Administracijos interneto svetainės skyriuje „DUK“, skelbiamos Administracijos interneto svetainėje.

Papildyta punktu:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

 

415. Rašytinės konsultacijos, pateiktos atsakant į asmenų paklausimus, pateiktus Administracijai raštu ar elektroninio pašto adresu msa@msa.lt, pasirašytus elektroniniu parašu, Administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu taip pat gali būti skelbiamos Administracijos interneto svetainėje.

Papildyta punktu:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

 

416. Ūkio subjektai taip pat turi teisę pateikti rašytinį prašymą patikrinti jo veiklą, siekiant konsultacijos, tokiu atveju ūkio subjektams taip pat taikomas planiniams patikrinimams skirtas reglamentavimas, išskyrus Aprašo 17 ir 171 punktų nuostatas. 

Papildyta punktu:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

 

417. Tikrinant ūkio subjekto veiklą, kai norima pasikonsultuoti, ir teikiant konsultacijas žodžiu, privaloma:

417.1. atidžiai išklausyti asmenį, prireikus paprašyti patikslinti paklausimo esmę;

417.2. konsultaciją žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, apie bendruosius reikalavimus, taikytinus paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikti tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Administracijos interesų;

417.3. trumpai ir suprantamai paaiškinti, ar Administracija yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, į kokią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodyti tos institucijos adresą, telefono numerį, paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą;

417.4. aiškiai ir tiksliai užduoti papildomus klausimus, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;

417.5. išsiaiškinti, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs paklausimo dalykas;

417.6. stengtis iš karto atsakyti į klausimą, o jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašyti asmens telefono numerio ar elektroninio pašto adreso ir nurodyti kito kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laiką (dieną, dienos metą, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, ūkio subjektui pageidaujant, suderinti kito susitikimo laiką (dieną, valandą, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų);

417.7. jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir / ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašyti asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas;

417.8. kalbėti mandagiai ir ramiai.

Papildyta punktu:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

 

42. Jeigu ūkio subjektas vadovaujasi rašytine konsultacija, kuri vėlesne tų pačių asmenų konsultacija, Susisiekimo ministerijos ar kito aukštesnio pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija ar kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga), ūkio subjektui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

 

43. Šio Aprašo 46 punkte nustatyta išlyga dėl klaidingos konsultacijos pasekmių netaikoma Viešojo administravimo įstatymo numatytais atvejais, t. y. jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:

43.1. po konsultacijos pateikimo buvo keičiamas teisinis reglamentavimas, dėl kurio buvo konsultuota;

43.2. Ūkio subjektas buvo informuotas, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informaciją, kad konsultacija klaidinga, ir terminas nuo šios informacijos gavimo iki Ūkio subjekto veiklos patikrinimo buvo pakankamas Ūkio subjekto pažeidimams, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija, ištaisyti;

43.3. jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui;

43.4. jeigu kituose įstatymuose vadovavimasis klaidinga konsultacija yra numatytas kaip Ūkio subjekto atsakomybę lengvinanti aplinkybė skiriant ir (ar) taikant poveikio priemones.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44. Patikrinimų aktai Administracijoje saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

45. Pasibaigus kalendoriniams metams, ne vėliau kaip iki gruodžio 20 d., Administracijos skyriai pagal kompetenciją parengia Susisiekimo ministerijai Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka teikiamos metinės ataskaitos projektą, kuriame pateikiama informaciją apie:

45.1. vykdytų patikrinimų skaičių, pobūdį, trukmę;

45.2. Ūkio subjektų įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo mastą, priežastis, taikytas prevencines ir poveikio priemones, dažniausiai pažeidžiamas teisės aktų nuostatas;

45.3. konsultavimo veiklą, išskiriant ataskaitinio laikotarpio aktualiausius Ūkio subjektų klausimus, daugiausia aiškinimo pareikalavusias teisės aktų nuostatas;

45.4. siūlomus keisti ar priimti naujus teisės aktus, išskirdami priemones, kuriomis šalinamos teisinio reglamentavimo spragos, efektyviau organizuojama Ūkio subjektų veiklos priežiūra, mažinama priežiūros našta Ūkio subjektams.

46. Nelaukdama ataskaitinio laikotarpio pabaigos, Administracija savo iniciatyva teikia informaciją, susijusią su Ūkio subjekto priežiūra, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo.

47. Administracija su kitais viešojo administravimo subjektais suteiktiems įgaliojimams įgyvendinti Vyriausybės nustatyta tvarka tarpusavyje keičiasi dokumentais, kuriuos Administracijai yra pateikę Ūkio subjektai.

48. Administracijos darbuotojai, pažeidę šio Aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Ūkio subjektai, nevykdantys teisėtų Administracijos darbuotojų nurodymų, traukiami atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

_________________

 

Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra

priskirta Lietuvos saugios laivybos

administracijai, veiklos patikrinimų

organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Patikrinimo akto formos pavyzdys)

 

LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJA

 

PATIKRINIMO AKTAS

________ Nr. ______

(surašymo data)     (eilės Nr.)

 

Vadovaudamasis(-iesi) _______________, Lietuvos saugios laivybos

(patikrinimo pagrindas)

administracijos (toliau – Administracija) ____________________________________

(Administracijos darbuotojo (-ų)

________________________________________________________________________

pareigos, vardas (-ai), pavardė(-ės))

atliko __________________________________________________________________

(tikrinamo Ūkio subjekto pavadinimas, kodas, buveinės adresas)

_______________________________ patikrinimą.

(patikrinimo terminas planinis/neplaninis patikrinimas)

 

Patikrinimo tikslas:

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

Patikrinimo metu nustatyta:

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

Siūloma:

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

Kita informacija:

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

______________________________

(Administracijos darbuotojo, dalyvavusio patikrinime, vardas, pavardė)

_______________

(parašas)

______________________________

(Administracijos darbuotojo, dalyvavusio patikrinime, vardas, pavardė)

_______________

(parašas)

______________________________

(Administracijos darbuotojo, dalyvavusio patikrinime, vardas, pavardė)

_______________

(parašas)

 

_________________

 

Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra priskirta

Lietuvos saugios laivybos administracijai, veiklos

patikrinimų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJA

 

Ūkio subjektų veiklos priežiūros SKYRIUS

 

 

ĮMONĖS PATIKRINIMO

 

AKTAS AT3 Nr.

 

20 .... m. ......................d.

 

 Mes,    patikrinimo grupės vadovas                   

(vardas, pavardė)

 

 nariai:               

(vardas, pavardė)  

 

 


vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos ........... įstatymu, ............ Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu Nr. ....., Lietuvos saugios laivybos administracijos nuostatų 10.2.27 p., Ūkio subjektų veiklos priežiūros skyriaus nuostatų 6 p., patikrinome                                                   

                                                   

(įmonės pavadinimas)

veiklą:

 

 


(įmonės veikla)  

 

Patikrinimo metu nustatyti pažeidimai, trūkumai (jei tokių nustatyta) pateikti prie įmonės patikrinimo akto pridedamame patikrinimo kontroliniame klausimyne Nr.       . Pažeidimai, trūkumai turi būti pašalinti iki                .      

Nepašalinus pažeidimų, trūkumų iki nustatyto termino, gali būti sustabdomas įmonės atestacijos galiojimas. Nesant pažeidimų, trūkumų arba juos laiku pašalinus, gali būti toliau vykdoma atestuota įmonės veikla.

 

Patikrinimo grupės vadovas                                                                            

(parašas)                                                                         (vardas, pavardė)

Nariai:

 

           (pareigos)                                               (parašas)                                                            (vardas, pavardė)

          

(pareigos)                                               (parašas)                                                            (vardas, pavardė)

Priedo pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

 

Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra

priskirta Lietuvos saugios laivybos

administracijai, veiklos patikrinimų

organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Papildomų reikalavimų sąrašo formos pavyzdys)

Neteko galios nuo 2017-11-04

Priedo pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra

priskirta Lietuvos saugios laivybos

administracijai, veiklos patikrinimų

organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Nustatytų neatitikčių, atliekant įmonės vertinimą, sąrašo formos pavyzdys)

Neteko galios nuo 2017-11-04

Priedo pakeitimai:

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos saugios laivybos administracija, Įsakymas

Nr. V-37, 2015-02-13, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02207

Dėl Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2010 m. gruodžio 9 d. įsakymo Nr. V-192 „Dėl Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra priskirta Lietuvos saugios laivybos administracijai, veiklos patikrinimų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos saugios laivybos administracija, Įsakymas

Nr. V-187, 2017-11-03, paskelbta TAR 2017-11-03, i. k. 2017-17439

Dėl Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2010 m. gruodžio 9 d. įsakymo Nr. V-192 ,,Dėl Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra priskirta Lietuvos saugios laivybos administracijai, veiklos patikrinimų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo