Suvestinė redakcija nuo 2012-08-01 iki 2013-05-21

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2005, Nr. 47-1577, i. k. 1052270ISAK001R-105

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS TARNYBŲ STEIGIMO IR VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ VILNIAUS VIEŠOSIOS ADVOKATŲ KONTOROS BEI ŠIAULIŲ VIEŠOSIOS ADVOKATŲ KONTOROS PERTVARKYMO

 

2005 m. balandžio 5 d. Nr. 1R-105

Vilnius

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymo (Žin., 2005, Nr. 18-573) 5 straipsnio nuostatas ir vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) antrosios knygos VIII skyriaus nuostatomis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 1997, Nr. 66-1601) 3 straipsniu ir Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) 16 straipsniu:

1. Įsteigiu biudžetines įstaigas valstybės garantuojamai teisinei pagalbai teikti:

1.1. Kauno valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybą;

1.2. Klaipėdos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybą;

1.3. Panevėžio valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybą.

2. Pertvarkau:

2.1. viešąją įstaigą Vilniaus viešąją advokatų kontorą į biudžetinę įstaigą, pakeičiant jos pavadinimą ir vadinant Vilniaus valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba;

2.2. viešąją įstaigą Šiaulių viešąją advokatų kontorą į biudžetinę įstaigą, pakeičiant jos pavadinimą ir vadinant Šiaulių valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba.

3. Tvirtinu pridedamus:

3.1. Kauno valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos nuostatus;

3.2. Klaipėdos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos nuostatus;

3.3. Panevėžio valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos nuostatus;

3.4. Šiaulių valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos nuostatus;

3.5. Vilniaus valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos nuostatus.

4. Įgalioju Teisingumo ministerijos Registrų departamento vyriausiąją specialistę Daivą Dumčiuvienę teisės aktų nustatyta tvarka pateikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui visų šio įsakymo 1 punkte steigiamų biudžetinių įstaigų dokumentus ir atsiimti Juridinio asmenų registro tvarkytojo išduotus dokumentus.

 

 

 

TEISINGUMO MINISTRAS                                                                 GINTAUTAS BUŽINSKAS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 1R-105

(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2012 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 1R-208 redakcija)

 

KAUNO VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kauno valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (toliau – Tarnyba) yra įstaiga prie Teisingumo ministerijos.

2. Tarnybos paskirtis – pagal kompetenciją užtikrinti valstybės garantuojamos teisinės pagalbos teikimą ir valstybės politikos įgyvendinimą smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 30-827; 2005, Nr. 18-572), Lietuvos Respublikos smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. 85-3140; 2008, Nr. 137-5387), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, teisingumo ministro įsakymais, šiais nuostatais, kitais teisės aktais.

4. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas – Kęstučio g. 21, LT-44320 Kaunas, Lietuvos Respublika.

5. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas). Tarnyba gali turėti kitų įstatymuose nustatytų finansavimo šaltinių.

6. Tarnybos savininkė yra valstybė. Tarnybos savininko teises ir pareigas (išskyrus sprendimų dėl Tarnybos reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) įgyvendina Teisingumo ministerija, kuri formuoja valstybės politiką valstybės garantuojamos teisinės pagalbos ir smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityse, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą, tvirtina ir teisės aktų nustatyta tvarka keičia Tarnybos nuostatus, priima sprendimą dėl Tarnybos buveinės pakeitimo ir sprendžia kitus įstatymuose ir kituose teisės aktuose jos, kaip Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, kompetencijai priskirtus klausimus.

7. Tarnyba turi interneto tinklalapį (http://kaunas.teisinepagalba.lt/), kuriame skelbiami vieši pranešimai ir kita informacija. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

8. Tarnybos veiklos teritorija sutampa su Kauno apygardos teismo veiklos teritorija.

 

II. TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

9. Pagrindiniai Tarnybos veiklos tikslai yra:

9.1. užtikrinti antrinės teisinės pagalbos teikimą;

9.2. koordinuoti pirminės teisinės pagalbos teikimą;

9.3. dalyvauti įgyvendinant valstybės politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.

10. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų, atlieka šias funkcijas:

10.1. užtikrindama antrinės teisinės pagalbos teikimą:

10.1.1. organizuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;

10.1.2. priima sprendimus dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;

10.1.3. tikrina, ar asmuo turi teisę gauti antrinę teisinę pagalbą, kai teikiama antrinė teisinė pagalba trunka ilgiau kaip metus;

10.1.4. konkurso būdu atrenka antrinę teisinę pagalbą teikiančius advokatus ir sudaro su jais sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;

10.1.5. tvarko advokatų, kurie nuolat teikia antrinę teisinę pagalbą, ir advokatų, kurie prireikus teikia antrinę teisinę pagalbą, sąrašus;

10.1.6. pagal sutartis su advokatais, kurie teikia antrinę teisinę pagalbą, kontroliuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;

10.1.7. moka užmokestį antrinę teisinę pagalbą teikiantiems advokatams ir atlygina kitas jų turėtas antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidas;

10.1.8. moka užmokestį už antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimą;

10.1.9. teisingumo ministro nustatyta tvarka sudaro sutartis su advokatais dėl antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimo;

10.1.10. atstovauja valstybei, jeigu turi būti išieškomos antrinės teisinės pagalbos išlaidos;

10.1.11. informuoja gyventojus apie galimybes gauti valstybės garantuojamą teisinę pagalbą ir jos teikimo sąlygas;

10.1.12. nagrinėja asmenų skundus, pareiškimus dėl advokatų teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos;

10.1.13. dalyvauja tikrinant antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų veiklos kokybę pagal antrinės teisinės pagalbos kokybės vertinimo taisykles;

10.1.14. advokatams, nuolat teikiantiems antrinę teisinę pagalbą, jeigu sutartyje dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nenustatyta kitaip, užtikrina darbo vietą patalpose, kurios turi būti Tarnybos buveinėje ar kiek įmanoma arčiau jos, ir sudaro sąlygas naudotis kitu turtu, būtinu antrinei teisinei pagalbai teikti;

10.2. koordinuodama pirminės teisinės pagalbos teikimą:

10.2.1. Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo nustatytais atvejais organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą ir sudaro sutartis su viešosiomis įstaigomis ir (ar) advokatais, nuolat teikiančiais antrinę teisinę pagalbą, dėl pirminės teisinės pagalbos teikimo;

10.2.2. moka užmokestį už suteiktą pirminę teisinę pagalbą viešosioms įstaigoms ir (ar) advokatams, kai įstatymo nustatytais atvejais Tarnyba organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą;

10.2.3. teikia savivaldybių institucijoms metodinę pagalbą, įgyvendinant joms priskirtas funkcijas pirminės teisinės pagalbos srityje;

10.2.4. analizuoja savivaldybių institucijų veiklos organizuojant ir teikiant pirminę teisinę pagalbą ataskaitas, jas apibendrina ir teikia Teisingumo ministerijai informaciją apie pirminės teisinės pagalbos organizavimą ir teikimą Tarnybos veiklos teritorijoje;

10.2.5. teikia pasiūlymus savivaldybių institucijoms dėl pirminės teisinės pagalbos organizavimo ir teikimo tobulinimo;

10.3. dalyvaudama įgyvendinant valstybės politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje:

10.3.1. vykdo teisingumo ministro pavestas Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo administratoriaus funkcijas;

10.3.2. teikia informaciją gyventojams apie smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo tvarką ir sąlygas;

10.4. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

11. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

11.1. tikrinti advokatų, teikiančių antrinę teisinę pagalbą, pateiktus duomenis apie suteiktą (teikiamą) antrinę teisinę pagalbą;

11.2. tikrinti, ar advokatas, nuolat teikiantis antrinę teisinę pagalbą, neteikia teisinių paslaugų asmenims, neturintiems teisės į antrinę teisinę pagalbą, taip pat ar advokatas neteikia antrinės teisinės pagalbos už asmens, kuriam teikiama ši pagalba, advokatui mokamą užmokestį;

11.3. nagrinėdama asmenų skundus, pareiškimus dėl advokato teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos, reikalauti advokato paaiškinimų dėl skunde, pareiškime nurodytų aplinkybių, taip pat reikalauti iš advokato pateikti Tarnybai informaciją, reikalingą skundui, pareiškimui ištirti;

11.4. sudaryti komisijas, darbo grupes Tarnybos kompetencijos klausimams spręsti, įtraukti į jas kitų institucijų ir įstaigų atstovus ir specialistus susitarus su jų vadovais;

11.5. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų fizinių ir juridinių asmenų jų turimą informaciją, reikalingą Tarnybos funkcijoms atlikti;

11.6. pagal kompetenciją bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, užsienio valstybių institucijomis ir įstaigomis, mokslo įstaigomis, organizacijomis;

11.7. gauti paramą pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818).

12. Tarnyba turi ir kitų teisių, kurias jai suteikia įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

13. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro tvirtinamu metiniu veiklos planu. Tarnybos metinis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2313; 2010, Nr. 102-5279), ir skelbiamas Tarnybos interneto tinklalapyje. Tarnybos metinio veiklos plano vykdymą vertina Teisingumo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

14. Tarnybos veikla reguliuojama Tarnybos direktoriaus įsakymu tvirtinamais Tarnybos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymais.

15. Tarnybos administracijos struktūrą tvirtina teisingumo ministras.

16. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį ketverių metų kadencijai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka (ne politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu) priima į pareigas ir atleidžia iš jų teisingumo ministras. Tarnybos direktorius gali būti skiriamas eiti Tarnybos vadovo pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Tarnybos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas teisingumo ministrui.

17. Tarnybos direktorius:

17.1. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Tarnybai nustatytų veiklos tikslų pasiekimą ir funkcijų atlikimą;

17.2. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, organizacijose;

17.3. pagal kompetenciją užtikrina, kad Tarnyboje būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų;

17.4. kasmet teikia Teisingumo ministerijai Tarnybos metinę veiklos ataskaitą ir Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje nurodytą ataskaitą ir skelbia jas Tarnybos interneto tinklalapyje; teisingumo ministrui pareikalavus, atsiskaito už Tarnybos veiklą;

17.5. spręsdamas jo kompetencijai priskirtus klausimus, priima įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi, pasirašo įgaliojimus ir kitus vidaus administravimo dokumentus;

17.6. teikia teisingumo ministrui pasiūlymus dėl Tarnybos administracijos struktūros;

17.7. tvirtina Tarnybos administracijos padalinių nuostatus ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;

17.8. tvirtina valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašus, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Tarnybai patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;

17.9. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais priima į pareigas ir atleidžia iš jų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, skatina juos, skiria jiems nuobaudas ir pašalpas;

17.10. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, efektyvios Tarnybos vidaus kontrolės sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

17.11. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 77-3046) teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

17.12. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam pavestas funkcijas.

18. Tarnybos direktoriaus laikinai nesant, Tarnybos direktoriaus funkcijas atlieka jo įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.

 

V. TARNYBOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

19. Tarnybos finansų kontrolę atlieka Tarnybos direktoriaus paskirti Tarnybos valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų.

20. Tarnybos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Tarnybos vidaus auditą atlieka Teisingumo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Tarnybos metinio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka Tarnybos direktorius.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Tarnyba reorganizuojama, pertvarkoma arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 1R-105

(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2012 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 1R-208 redakcija)

 

KLAIPĖDOS VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klaipėdos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (toliau – Tarnyba) yra įstaiga prie Teisingumo ministerijos.

2. Tarnybos paskirtis – pagal kompetenciją užtikrinti valstybės garantuojamos teisinės pagalbos teikimą ir valstybės politikos įgyvendinimą smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 30-827; 2005, Nr. 18-572), Lietuvos Respublikos smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. 85-3140; 2008, Nr. 137-5387), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, teisingumo ministro įsakymais, šiais nuostatais, kitais teisės aktais.

4. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas – H. Manto g. 37, LT-92233 Klaipėda, Lietuvos Respublika.

5. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas). Tarnyba gali turėti kitų įstatymuose nustatytų finansavimo šaltinių.

6. Tarnybos savininkė yra valstybė. Tarnybos savininko teises ir pareigas (išskyrus sprendimų dėl Tarnybos reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) įgyvendina Teisingumo ministerija, kuri formuoja valstybės politiką valstybės garantuojamos teisinės pagalbos ir smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityse, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą, tvirtina ir teisės aktų nustatyta tvarka keičia Tarnybos nuostatus, priima sprendimą dėl Tarnybos buveinės pakeitimo ir sprendžia kitus įstatymuose ir kituose teisės aktuose jos, kaip Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, kompetencijai priskirtus klausimus.

7. Tarnyba turi interneto tinklalapį (http://klaipeda.teisinepagalba.lt/), kuriame skelbiami vieši pranešimai ir kita informacija. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

8. Tarnybos veiklos teritorija sutampa su Klaipėdos apygardos teismo veiklos teritorija.

 

II. TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

9. Pagrindiniai Tarnybos veiklos tikslai yra:

9.1. užtikrinti antrinės teisinės pagalbos teikimą;

9.2. koordinuoti pirminės teisinės pagalbos teikimą;

9.3. dalyvauti įgyvendinant valstybės politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.

10. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų, atlieka šias funkcijas:

10.1. užtikrindama antrinės teisinės pagalbos teikimą:

10.1.1. organizuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;

10.1.2. priima sprendimus dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;

10.1.3. tikrina, ar asmuo turi teisę gauti antrinę teisinę pagalbą, kai teikiama antrinė teisinė pagalba trunka ilgiau kaip metus;

10.1.4. konkurso būdu atrenka antrinę teisinę pagalbą teikiančius advokatus ir sudaro su jais sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;

10.1.5. tvarko advokatų, kurie nuolat teikia antrinę teisinę pagalbą, ir advokatų, kurie prireikus teikia antrinę teisinę pagalbą, sąrašus;

10.1.6. pagal sutartis su advokatais, kurie teikia antrinę teisinę pagalbą, kontroliuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;

10.1.7. moka užmokestį antrinę teisinę pagalbą teikiantiems advokatams ir atlygina kitas jų turėtas antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidas;

10.1.8. moka užmokestį už antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimą;

10.1.9. teisingumo ministro nustatyta tvarka sudaro sutartis su advokatais dėl antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimo;

10.1.10. atstovauja valstybei, jeigu turi būti išieškomos antrinės teisinės pagalbos išlaidos;

10.1.11. informuoja gyventojus apie galimybes gauti valstybės garantuojamą teisinę pagalbą ir jos teikimo sąlygas;

10.1.12. nagrinėja asmenų skundus, pareiškimus dėl advokatų teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos;

10.1.13. dalyvauja tikrinant antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų veiklos kokybę pagal antrinės teisinės pagalbos kokybės vertinimo taisykles;

10.1.14. advokatams, nuolat teikiantiems antrinę teisinę pagalbą, jeigu sutartyje dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nenustatyta kitaip, užtikrina darbo vietą patalpose, kurios turi būti Tarnybos buveinėje ar kiek įmanoma arčiau jos, ir sudaro sąlygas naudotis kitu turtu, būtinu antrinei teisinei pagalbai teikti;

10.2. koordinuodama pirminės teisinės pagalbos teikimą:

10.2.1. Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo nustatytais atvejais organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą ir sudaro sutartis su viešosiomis įstaigomis ir (ar) advokatais, nuolat teikiančiais antrinę teisinę pagalbą, dėl pirminės teisinės pagalbos teikimo;

10.2.2. moka užmokestį už suteiktą pirminę teisinę pagalbą viešosioms įstaigoms ir (ar) advokatams, kai įstatymo nustatytais atvejais Tarnyba organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą;

10.2.3. teikia savivaldybių institucijoms metodinę pagalbą, įgyvendinant joms priskirtas funkcijas pirminės teisinės pagalbos srityje;

10.2.4. analizuoja savivaldybių institucijų veiklos organizuojant ir teikiant pirminę teisinę pagalbą ataskaitas, jas apibendrina ir teikia Teisingumo ministerijai informaciją apie pirminės teisinės pagalbos organizavimą ir teikimą Tarnybos veiklos teritorijoje;

10.2.5. teikia pasiūlymus savivaldybių institucijoms dėl pirminės teisinės pagalbos organizavimo ir teikimo tobulinimo;

10.3. dalyvaudama įgyvendinant valstybės politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje:

10.3.1. vykdo teisingumo ministro pavestas Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo administratoriaus funkcijas;

10.3.2. teikia informaciją gyventojams apie smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo tvarką ir sąlygas;

10.4. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

11. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

11.1. tikrinti advokatų, teikiančių antrinę teisinę pagalbą, pateiktus duomenis apie suteiktą (teikiamą) antrinę teisinę pagalbą;

11.2. tikrinti, ar advokatas, nuolat teikiantis antrinę teisinę pagalbą, neteikia teisinių paslaugų asmenims, neturintiems teisės į antrinę teisinę pagalbą, taip pat ar advokatas neteikia antrinės teisinės pagalbos už asmens, kuriam teikiama ši pagalba, advokatui mokamą užmokestį;

11.3. nagrinėdama asmenų skundus, pareiškimus dėl advokato teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos, reikalauti advokato paaiškinimų dėl skunde, pareiškime nurodytų aplinkybių, taip pat reikalauti iš advokato pateikti Tarnybai informaciją, reikalingą skundui, pareiškimui ištirti;

11.4. sudaryti komisijas, darbo grupes Tarnybos kompetencijos klausimams spręsti, įtraukti į jas kitų institucijų ir įstaigų atstovus ir specialistus susitarus su jų vadovais;

11.5. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų fizinių ir juridinių asmenų jų turimą informaciją, reikalingą Tarnybos funkcijoms atlikti;

11.6. pagal kompetenciją bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, užsienio valstybių institucijomis ir įstaigomis, mokslo įstaigomis, organizacijomis;

11.7. gauti paramą pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818).

12. Tarnyba turi ir kitų teisių, kurias jai suteikia įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

13. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro tvirtinamu metiniu veiklos planu. Tarnybos metinis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2313; 2010, Nr. 102-5279), ir skelbiamas Tarnybos interneto tinklalapyje. Tarnybos metinio veiklos plano vykdymą vertina Teisingumo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

14. Tarnybos veikla reguliuojama Tarnybos direktoriaus įsakymu tvirtinamais Tarnybos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymais.

15. Tarnybos administracijos struktūrą tvirtina teisingumo ministras.

16. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį ketverių metų kadencijai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka (ne politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu) priima į pareigas ir atleidžia iš jų teisingumo ministras. Tarnybos direktorius gali būti skiriamas eiti Tarnybos vadovo pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Tarnybos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas teisingumo ministrui.

17. Tarnybos direktorius:

17.1. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Tarnybai nustatytų veiklos tikslų pasiekimą ir funkcijų atlikimą;

17.2. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, organizacijose;

17.3. pagal kompetenciją užtikrina, kad Tarnyboje būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų;

17.4. kasmet teikia Teisingumo ministerijai Tarnybos metinę veiklos ataskaitą ir Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje nurodytą ataskaitą ir skelbia jas Tarnybos interneto tinklalapyje; teisingumo ministrui pareikalavus, atsiskaito už Tarnybos veiklą;

17.5. spręsdamas jo kompetencijai priskirtus klausimus, priima įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi, pasirašo įgaliojimus ir kitus vidaus administravimo dokumentus;

17.6. teikia teisingumo ministrui pasiūlymus dėl Tarnybos administracijos struktūros;

17.7. tvirtina Tarnybos administracijos padalinių nuostatus ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;

17.8. tvirtina valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašus, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Tarnybai patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;

17.9. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais priima į pareigas ir atleidžia iš jų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, skatina juos, skiria jiems nuobaudas ir pašalpas;

17.10. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, efektyvios Tarnybos vidaus kontrolės sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

17.11. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 77-3046) teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

17.12. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam pavestas funkcijas.

18. Tarnybos direktoriaus laikinai nesant, Tarnybos direktoriaus funkcijas atlieka jo įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.

 

V. TARNYBOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

19. Tarnybos finansų kontrolę atlieka Tarnybos direktoriaus paskirti Tarnybos valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų.

20. Tarnybos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Tarnybos vidaus auditą atlieka Teisingumo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Tarnybos metinio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka Tarnybos direktorius.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Tarnyba reorganizuojama, pertvarkoma arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 1R-105

(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2012 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 1R-208 redakcija)

 

PANEVĖŽIO VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (toliau – Tarnyba) yra įstaiga prie Teisingumo ministerijos.

2. Tarnybos paskirtis – pagal kompetenciją užtikrinti valstybės garantuojamos teisinės pagalbos teikimą ir valstybės politikos įgyvendinimą smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 30-827; 2005, Nr. 18-572), Lietuvos Respublikos smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. 85-3140; 2008, Nr. 137-5387), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, teisingumo ministro įsakymais, šiais nuostatais, kitais teisės aktais.

4. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas – Klaipėdos g. 72, LT-35193 Panevėžys, Lietuvos Respublika.

5. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas). Tarnyba gali turėti kitų įstatymuose nustatytų finansavimo šaltinių.

6. Tarnybos savininkė yra valstybė. Tarnybos savininko teises ir pareigas (išskyrus sprendimų dėl Tarnybos reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) įgyvendina Teisingumo ministerija, kuri formuoja valstybės politiką valstybės garantuojamos teisinės pagalbos ir smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityse, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą, tvirtina ir teisės aktų nustatyta tvarka keičia Tarnybos nuostatus, priima sprendimą dėl Tarnybos buveinės pakeitimo ir sprendžia kitus įstatymuose ir kituose teisės aktuose jos, kaip Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, kompetencijai priskirtus klausimus.

7. Tarnyba turi interneto tinklalapį (http://panevezys.teisinepagalba.lt/), kuriame skelbiami vieši pranešimai ir kita informacija. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

8. Tarnybos veiklos teritorija sutampa su Panevėžio apygardos teismo veiklos teritorija.

 

II. TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

9. Pagrindiniai Tarnybos veiklos tikslai yra:

9.1. užtikrinti antrinės teisinės pagalbos teikimą;

9.2. koordinuoti pirminės teisinės pagalbos teikimą;

9.3. dalyvauti įgyvendinant valstybės politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.

10. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų, atlieka šias funkcijas:

10.1. užtikrindama antrinės teisinės pagalbos teikimą:

10.1.1. organizuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;

10.1.2. priima sprendimus dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;

10.1.3. tikrina, ar asmuo turi teisę gauti antrinę teisinę pagalbą, kai teikiama antrinė teisinė pagalba trunka ilgiau kaip metus;

10.1.4. konkurso būdu atrenka antrinę teisinę pagalbą teikiančius advokatus ir sudaro su jais sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;

10.1.5. tvarko advokatų, kurie nuolat teikia antrinę teisinę pagalbą, ir advokatų, kurie prireikus teikia antrinę teisinę pagalbą, sąrašus;

10.1.6. pagal sutartis su advokatais, kurie teikia antrinę teisinę pagalbą, kontroliuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;

10.1.7. moka užmokestį antrinę teisinę pagalbą teikiantiems advokatams ir atlygina kitas jų turėtas antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidas;

10.1.8. moka užmokestį už antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimą;

10.1.9. teisingumo ministro nustatyta tvarka sudaro sutartis su advokatais dėl antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimo;

10.1.10. atstovauja valstybei, jeigu turi būti išieškomos antrinės teisinės pagalbos išlaidos;

10.1.11. informuoja gyventojus apie galimybes gauti valstybės garantuojamą teisinę pagalbą ir jos teikimo sąlygas;

10.1.12. nagrinėja asmenų skundus, pareiškimus dėl advokatų teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos;

10.1.13. dalyvauja tikrinant antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų veiklos kokybę pagal antrinės teisinės pagalbos kokybės vertinimo taisykles;

10.1.14. advokatams, nuolat teikiantiems antrinę teisinę pagalbą, jeigu sutartyje dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nenustatyta kitaip, užtikrina darbo vietą patalpose, kurios turi būti Tarnybos buveinėje ar kiek įmanoma arčiau jos, ir sudaro sąlygas naudotis kitu turtu, būtinu antrinei teisinei pagalbai teikti;

10.2. koordinuodama pirminės teisinės pagalbos teikimą:

10.2.1. Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo nustatytais atvejais organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą ir sudaro sutartis su viešosiomis įstaigomis ir (ar) advokatais, nuolat teikiančiais antrinę teisinę pagalbą, dėl pirminės teisinės pagalbos teikimo;

10.2.2. moka užmokestį už suteiktą pirminę teisinę pagalbą viešosioms įstaigoms ir (ar) advokatams, kai įstatymo nustatytais atvejais Tarnyba organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą;

10.2.3. teikia savivaldybių institucijoms metodinę pagalbą, įgyvendinant joms priskirtas funkcijas pirminės teisinės pagalbos srityje;

10.2.4. analizuoja savivaldybių institucijų veiklos organizuojant ir teikiant pirminę teisinę pagalbą ataskaitas, jas apibendrina ir teikia Teisingumo ministerijai informaciją apie pirminės teisinės pagalbos organizavimą ir teikimą Tarnybos veiklos teritorijoje;

10.2.5. teikia pasiūlymus savivaldybių institucijoms dėl pirminės teisinės pagalbos organizavimo ir teikimo tobulinimo;

10.3. dalyvaudama įgyvendinant valstybės politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje:

10.3.1. vykdo teisingumo ministro pavestas Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo administratoriaus funkcijas;

10.3.2. teikia informaciją gyventojams apie smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo tvarką ir sąlygas;

10.4. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

11. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

11.1. tikrinti advokatų, teikiančių antrinę teisinę pagalbą, pateiktus duomenis apie suteiktą (teikiamą) antrinę teisinę pagalbą;

11.2. tikrinti, ar advokatas, nuolat teikiantis antrinę teisinę pagalbą, neteikia teisinių paslaugų asmenims, neturintiems teisės į antrinę teisinę pagalbą, taip pat ar advokatas neteikia antrinės teisinės pagalbos už asmens, kuriam teikiama ši pagalba, advokatui mokamą užmokestį;

11.3. nagrinėdama asmenų skundus, pareiškimus dėl advokato teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos, reikalauti advokato paaiškinimų dėl skunde, pareiškime nurodytų aplinkybių, taip pat reikalauti iš advokato pateikti Tarnybai informaciją, reikalingą skundui, pareiškimui ištirti;

11.4. sudaryti komisijas, darbo grupes Tarnybos kompetencijos klausimams spręsti, įtraukti į jas kitų institucijų ir įstaigų atstovus ir specialistus susitarus su jų vadovais;

11.5. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų fizinių ir juridinių asmenų jų turimą informaciją, reikalingą Tarnybos funkcijoms atlikti;

11.6. pagal kompetenciją bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, užsienio valstybių institucijomis ir įstaigomis, mokslo įstaigomis, organizacijomis;

11.7. gauti paramą pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818).

12. Tarnyba turi ir kitų teisių, kurias jai suteikia įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

13. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro tvirtinamu metiniu veiklos planu. Tarnybos metinis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2313; 2010, Nr. 102-5279), ir skelbiamas Tarnybos interneto tinklalapyje. Tarnybos metinio veiklos plano vykdymą vertina Teisingumo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

14. Tarnybos veikla reguliuojama Tarnybos direktoriaus įsakymu tvirtinamais Tarnybos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymais.

15. Tarnybos administracijos struktūrą tvirtina teisingumo ministras.

16. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį ketverių metų kadencijai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka (ne politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu) priima į pareigas ir atleidžia iš jų teisingumo ministras. Tarnybos direktorius gali būti skiriamas eiti Tarnybos vadovo pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Tarnybos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas teisingumo ministrui.

17. Tarnybos direktorius:

17.1. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Tarnybai nustatytų veiklos tikslų pasiekimą ir funkcijų atlikimą;

17.2. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, organizacijose;

17.3. pagal kompetenciją užtikrina, kad Tarnyboje būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų;

17.4. kasmet teikia Teisingumo ministerijai Tarnybos metinę veiklos ataskaitą ir Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje nurodytą ataskaitą ir skelbia jas Tarnybos interneto tinklalapyje; teisingumo ministrui pareikalavus, atsiskaito už Tarnybos veiklą;

17.5. spręsdamas jo kompetencijai priskirtus klausimus, priima įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi, pasirašo įgaliojimus ir kitus vidaus administravimo dokumentus;

17.6. teikia teisingumo ministrui pasiūlymus dėl Tarnybos administracijos struktūros;

17.7. tvirtina Tarnybos administracijos padalinių nuostatus ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;

17.8. tvirtina valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašus, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Tarnybai patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;

17.9. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais priima į pareigas ir atleidžia iš jų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, skatina juos, skiria jiems nuobaudas ir pašalpas;

17.10. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, efektyvios Tarnybos vidaus kontrolės sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

17.11. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 77-3046) teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

17.12. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam pavestas funkcijas.

18. Tarnybos direktoriaus laikinai nesant, Tarnybos direktoriaus funkcijas atlieka jo įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.

 

V. TARNYBOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

19. Tarnybos finansų kontrolę atlieka Tarnybos direktoriaus paskirti Tarnybos valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų.

20. Tarnybos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Tarnybos vidaus auditą atlieka Teisingumo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Tarnybos metinio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka Tarnybos direktorius.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Tarnyba reorganizuojama, pertvarkoma arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 1R-105

(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2012 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 1R-208 redakcija)

 

ŠIAULIŲ VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (toliau – Tarnyba) yra įstaiga prie Teisingumo ministerijos.

2. Tarnybos paskirtis – pagal kompetenciją užtikrinti valstybės garantuojamos teisinės pagalbos teikimą ir valstybės politikos įgyvendinimą smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 30-827; 2005, Nr. 18-572), Lietuvos Respublikos smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. 85-3140; 2008, Nr. 137-5387), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, teisingumo ministro įsakymais, šiais nuostatais, kitais teisės aktais.

4. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas – Dvaro g. 123A, LT-76208 Šiauliai, Lietuvos Respublika.

5. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas). Tarnyba gali turėti kitų įstatymuose nustatytų finansavimo šaltinių.

6. Tarnybos savininkė yra valstybė. Tarnybos savininko teises ir pareigas (išskyrus sprendimų dėl Tarnybos reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) įgyvendina Teisingumo ministerija, kuri formuoja valstybės politiką valstybės garantuojamos teisinės pagalbos ir smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityse, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą, tvirtina ir teisės aktų nustatyta tvarka keičia Tarnybos nuostatus, priima sprendimą dėl Tarnybos buveinės pakeitimo ir sprendžia kitus įstatymuose ir kituose teisės aktuose jos, kaip Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, kompetencijai priskirtus klausimus.

7. Tarnyba turi interneto tinklalapį (http://siauliai.teisinepagalba.lt/), kuriame skelbiami vieši pranešimai ir kita informacija. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

8. Tarnybos veiklos teritorija sutampa su Šiaulių apygardos teismo veiklos teritorija.

 

II. TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

9. Pagrindiniai Tarnybos veiklos tikslai yra:

9.1. užtikrinti antrinės teisinės pagalbos teikimą;

9.2. koordinuoti pirminės teisinės pagalbos teikimą;

9.3. dalyvauti įgyvendinant valstybės politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.

10. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų, atlieka šias funkcijas:

10.1. užtikrindama antrinės teisinės pagalbos teikimą:

10.1.1. organizuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;

10.1.2. priima sprendimus dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;

10.1.3. tikrina, ar asmuo turi teisę gauti antrinę teisinę pagalbą, kai teikiama antrinė teisinė pagalba trunka ilgiau kaip metus;

10.1.4. konkurso būdu atrenka antrinę teisinę pagalbą teikiančius advokatus ir sudaro su jais sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;

10.1.5. tvarko advokatų, kurie nuolat teikia antrinę teisinę pagalbą, ir advokatų, kurie prireikus teikia antrinę teisinę pagalbą, sąrašus;

10.1.6. pagal sutartis su advokatais, kurie teikia antrinę teisinę pagalbą, kontroliuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;

10.1.7. moka užmokestį antrinę teisinę pagalbą teikiantiems advokatams ir atlygina kitas jų turėtas antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidas;

10.1.8. moka užmokestį už antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimą;

10.1.9. teisingumo ministro nustatyta tvarka sudaro sutartis su advokatais dėl antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimo;

10.1.10. atstovauja valstybei, jeigu turi būti išieškomos antrinės teisinės pagalbos išlaidos;

10.1.11. informuoja gyventojus apie galimybes gauti valstybės garantuojamą teisinę pagalbą ir jos teikimo sąlygas;

10.1.12. nagrinėja asmenų skundus, pareiškimus dėl advokatų teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos;

10.1.13. dalyvauja tikrinant antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų veiklos kokybę pagal antrinės teisinės pagalbos kokybės vertinimo taisykles;

10.1.14. advokatams, nuolat teikiantiems antrinę teisinę pagalbą, jeigu sutartyje dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nenustatyta kitaip, užtikrina darbo vietą patalpose, kurios turi būti Tarnybos buveinėje ar kiek įmanoma arčiau jos, ir sudaro sąlygas naudotis kitu turtu, būtinu antrinei teisinei pagalbai teikti;

10.2. koordinuodama pirminės teisinės pagalbos teikimą:

10.2.1. Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo nustatytais atvejais organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą ir sudaro sutartis su viešosiomis įstaigomis ir (ar) advokatais, nuolat teikiančiais antrinę teisinę pagalbą, dėl pirminės teisinės pagalbos teikimo;

10.2.2. moka užmokestį už suteiktą pirminę teisinę pagalbą viešosioms įstaigoms ir (ar) advokatams, kai įstatymo nustatytais atvejais Tarnyba organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą;

10.2.3. teikia savivaldybių institucijoms metodinę pagalbą, įgyvendinant joms priskirtas funkcijas pirminės teisinės pagalbos srityje;

10.2.4. analizuoja savivaldybių institucijų veiklos organizuojant ir teikiant pirminę teisinę pagalbą ataskaitas, jas apibendrina ir teikia Teisingumo ministerijai informaciją apie pirminės teisinės pagalbos organizavimą ir teikimą Tarnybos veiklos teritorijoje;

10.2.5. teikia pasiūlymus savivaldybių institucijoms dėl pirminės teisinės pagalbos organizavimo ir teikimo tobulinimo;

10.3. dalyvaudama įgyvendinant valstybės politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje:

10.3.1. vykdo teisingumo ministro pavestas Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo administratoriaus funkcijas;

10.3.2. teikia informaciją gyventojams apie smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo tvarką ir sąlygas;

10.4. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

11. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

11.1. tikrinti advokatų, teikiančių antrinę teisinę pagalbą, pateiktus duomenis apie suteiktą (teikiamą) antrinę teisinę pagalbą;

11.2. tikrinti, ar advokatas, nuolat teikiantis antrinę teisinę pagalbą, neteikia teisinių paslaugų asmenims, neturintiems teisės į antrinę teisinę pagalbą, taip pat ar advokatas neteikia antrinės teisinės pagalbos už asmens, kuriam teikiama ši pagalba, advokatui mokamą užmokestį;

11.3. nagrinėdama asmenų skundus, pareiškimus dėl advokato teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos, reikalauti advokato paaiškinimų dėl skunde, pareiškime nurodytų aplinkybių, taip pat reikalauti iš advokato pateikti Tarnybai informaciją, reikalingą skundui, pareiškimui ištirti;

11.4. sudaryti komisijas, darbo grupes Tarnybos kompetencijos klausimams spręsti, įtraukti į jas kitų institucijų ir įstaigų atstovus ir specialistus susitarus su jų vadovais;

11.5. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų fizinių ir juridinių asmenų jų turimą informaciją, reikalingą Tarnybos funkcijoms atlikti;

11.6. pagal kompetenciją bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, užsienio valstybių institucijomis ir įstaigomis, mokslo įstaigomis, organizacijomis;

11.7. gauti paramą pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818).

12. Tarnyba turi ir kitų teisių, kurias jai suteikia įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

13. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro tvirtinamu metiniu veiklos planu. Tarnybos metinis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2313; 2010, Nr. 102-5279), ir skelbiamas Tarnybos interneto tinklalapyje. Tarnybos metinio veiklos plano vykdymą vertina Teisingumo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

14. Tarnybos veikla reguliuojama Tarnybos direktoriaus įsakymu tvirtinamais Tarnybos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymais.

15. Tarnybos administracijos struktūrą tvirtina teisingumo ministras.

16. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį ketverių metų kadencijai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka (ne politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu) priima į pareigas ir atleidžia iš jų teisingumo ministras. Tarnybos direktorius gali būti skiriamas eiti Tarnybos vadovo pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Tarnybos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas teisingumo ministrui.

17. Tarnybos direktorius:

17.1. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Tarnybai nustatytų veiklos tikslų pasiekimą ir funkcijų atlikimą;

17.2. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, organizacijose;

17.3. pagal kompetenciją užtikrina, kad Tarnyboje būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų;

17.4. kasmet teikia Teisingumo ministerijai Tarnybos metinę veiklos ataskaitą ir Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje nurodytą ataskaitą ir skelbia ją Tarnybos interneto tinklalapyje; teisingumo ministrui pareikalavus, atsiskaito už Tarnybos veiklą;

17.5. spręsdamas jo kompetencijai priskirtus klausimus, priima įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi, pasirašo įgaliojimus ir kitus vidaus administravimo dokumentus;

17.6. teikia teisingumo ministrui pasiūlymus dėl Tarnybos administracijos struktūros;

17.7. tvirtina Tarnybos administracijos padalinių nuostatus ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;

17.8. tvirtina valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašus, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Tarnybai patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;

17.9. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais priima į pareigas ir atleidžia iš jų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, skatina juos, skiria jiems nuobaudas ir pašalpas;

17.10. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, efektyvios Tarnybos vidaus kontrolės sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

17.11. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 77-3046) teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

17.12. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam pavestas funkcijas.

18. Tarnybos direktoriaus laikinai nesant, Tarnybos direktoriaus funkcijas atlieka jo įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.

 

V. TARNYBOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

19. Tarnybos finansų kontrolę atlieka Tarnybos direktoriaus paskirti Tarnybos valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų.

20. Tarnybos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Tarnybos vidaus auditą atlieka Teisingumo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Tarnybos metinio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka Tarnybos direktorius.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Tarnyba reorganizuojama, pertvarkoma arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 1R-105

(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2012 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 1R-208 redakcija)

 

VILNIAUS VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (toliau – Tarnyba) yra įstaiga prie Teisingumo ministerijos.

2. Tarnybos paskirtis – pagal kompetenciją užtikrinti valstybės garantuojamos teisinės pagalbos teikimą ir valstybės politikos įgyvendinimą smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 30-827; 2005, Nr. 18-572), Lietuvos Respublikos smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. 85-3140; 2008, Nr. 137-5387), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, teisingumo ministro įsakymais, šiais nuostatais, kitais teisės aktais.

4. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas – Odminių g. 3, LT-01122 Vilnius, Lietuvos Respublika.

5. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas). Tarnyba gali turėti kitų įstatymuose nustatytų finansavimo šaltinių.

6. Tarnybos savininkė yra valstybė. Tarnybos savininko teises ir pareigas (išskyrus sprendimų dėl Tarnybos reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) įgyvendina Teisingumo ministerija, kuri formuoja valstybės politiką valstybės garantuojamos teisinės pagalbos ir smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityse, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą, tvirtina ir teisės aktų nustatyta tvarka keičia Tarnybos nuostatus, priima sprendimą dėl Tarnybos buveinės pakeitimo ir sprendžia kitus įstatymuose ir kituose teisės aktuose jos, kaip Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, kompetencijai priskirtus klausimus.

7. Tarnyba turi interneto tinklalapį (http://vilnius.teisinepagalba.lt/), kuriame skelbiami vieši pranešimai ir kita informacija. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

8. Tarnybos veiklos teritorija sutampa su Vilniaus apygardos teismo veiklos teritorija.

 

II. TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

9. Pagrindiniai Tarnybos veiklos tikslai yra:

9.1. užtikrinti antrinės teisinės pagalbos teikimą;

9.2. koordinuoti pirminės teisinės pagalbos teikimą;

9.3. dalyvauti įgyvendinant valstybės politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje;

9.4. užtikrinti palankesnes tarpvalstybinio išlaikymo išmokų išieškojimo sąlygas.

10. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų, atlieka šias funkcijas:

10.1. užtikrindama antrinės teisinės pagalbos teikimą:

10.1.1. organizuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;

10.1.2. priima sprendimus dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;

10.1.3. tikrina, ar asmuo turi teisę gauti antrinę teisinę pagalbą, kai teikiama antrinė teisinė pagalba trunka ilgiau kaip metus;

10.1.4. konkurso būdu atrenka antrinę teisinę pagalbą teikiančius advokatus ir sudaro su jais sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;

10.1.5. tvarko advokatų, kurie nuolat teikia antrinę teisinę pagalbą, ir advokatų, kurie prireikus teikia antrinę teisinę pagalbą, sąrašus;

10.1.6. pagal sutartis su advokatais, kurie teikia antrinę teisinę pagalbą, kontroliuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;

10.1.7. moka užmokestį antrinę teisinę pagalbą teikiantiems advokatams ir atlygina kitas jų turėtas antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidas;

10.1.8. moka užmokestį už antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimą;

10.1.9. teisingumo ministro nustatyta tvarka sudaro sutartis su advokatais dėl antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimo;

10.1.10. atstovauja valstybei, jeigu turi būti išieškomos antrinės teisinės pagalbos išlaidos;

10.1.11. informuoja gyventojus apie galimybes gauti valstybės garantuojamą teisinę pagalbą ir jos teikimo sąlygas;

10.1.12. nagrinėja asmenų skundus, pareiškimus dėl advokatų teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos;

10.1.13. dalyvauja tikrinant antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų veiklos kokybę pagal antrinės teisinės pagalbos kokybės vertinimo taisykles;

10.1.14. advokatams, nuolat teikiantiems antrinę teisinę pagalbą, jeigu sutartyje dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nenustatyta kitaip, užtikrina darbo vietą patalpose, kurios turi būti Tarnybos buveinėje ar kiek įmanoma arčiau jos, ir sudaro sąlygas naudotis kitu turtu, būtinu antrinei teisinei pagalbai teikti;

10.2. koordinuodama pirminės teisinės pagalbos teikimą:

10.2.1. Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo nustatytais atvejais organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą ir sudaro sutartis su viešosiomis įstaigomis ir (ar) advokatais, nuolat teikiančiais antrinę teisinę pagalbą, dėl pirminės teisinės pagalbos teikimo;

10.2.2. moka užmokestį už suteiktą pirminę teisinę pagalbą viešosioms įstaigoms ir (ar) advokatams, kai įstatymo nustatytais atvejais Tarnyba organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą;

10.2.3. teikia savivaldybių institucijoms metodinę pagalbą, įgyvendinant joms priskirtas funkcijas pirminės teisinės pagalbos srityje;

10.2.4. analizuoja savivaldybių institucijų veiklos organizuojant ir teikiant pirminę teisinę pagalbą ataskaitas, jas apibendrina ir teikia Teisingumo ministerijai informaciją apie pirminės teisinės pagalbos organizavimą ir teikimą Tarnybos veiklos teritorijoje;

10.2.5. teikia pasiūlymus savivaldybių institucijoms dėl pirminės teisinės pagalbos organizavimo ir teikimo tobulinimo;

10.3. dalyvaudama įgyvendinant valstybės politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje:

10.3.1. vykdo teisingumo ministro pavestas Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo administratoriaus funkcijas;

10.3.2. teikia informaciją gyventojams apie smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo tvarką ir sąlygas;

10.4. užtikrindama palankesnes tarpvalstybinio išlaikymo išmokų išieškojimo sąlygas:

10.4.1. pagal kompetenciją atlieka 2008 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamente (EB) Nr. 4/2009 dėl jurisdikcijos, taikytinos teisės, teismo sprendimų pripažinimo ir vykdymo bei bendradarbiavimo išlaikymo prievolių srityje (OL L 7, 2009 1 10, p. 1) nustatytas centrinės institucijos funkcijas;

10.4.2. bendradarbiauja su Vaikų išlaikymo fondo administracija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, kai ši pagal Lietuvos Respublikos civilinį procesą reglamentuojančių Europos Sąjungos ir tarptautinės teisės aktų įgyvendinimo įstatymą (Žin., 2008, Nr. 137-5366) atlieka centrinės institucijos funkcijas;

10.5. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

11. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

11.1. tikrinti advokatų, teikiančių antrinę teisinę pagalbą, pateiktus duomenis apie suteiktą (teikiamą) antrinę teisinę pagalbą;

11.2. tikrinti, ar advokatas, nuolat teikiantis antrinę teisinę pagalbą, neteikia teisinių paslaugų asmenims, neturintiems teisės į antrinę teisinę pagalbą, taip pat ar advokatas neteikia antrinės teisinės pagalbos už asmens, kuriam teikiama ši pagalba, advokatui mokamą užmokestį;

11.3. nagrinėdama asmenų skundus, pareiškimus dėl advokato teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos, reikalauti advokato paaiškinimų dėl skunde, pareiškime nurodytų aplinkybių, taip pat reikalauti iš advokato pateikti Tarnybai informaciją, reikalingą skundui, pareiškimui ištirti;

11.4. sudaryti komisijas, darbo grupes Tarnybos kompetencijos klausimams spręsti, įtraukti į jas kitų institucijų ir įstaigų atstovus ir specialistus susitarus su jų vadovais;

11.5. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų fizinių ir juridinių asmenų jų turimą informaciją, reikalingą Tarnybos funkcijoms atlikti;

11.6. pagal kompetenciją bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, užsienio valstybių institucijomis ir įstaigomis, mokslo įstaigomis, organizacijomis;

11.7. gauti paramą pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818).

12. Tarnyba turi ir kitų teisių, kurias jai suteikia įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

13. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro tvirtinamu metiniu veiklos planu. Tarnybos metinis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2313; 2010, Nr. 102-5279), ir skelbiamas Tarnybos interneto tinklalapyje. Tarnybos metinio veiklos plano vykdymą vertina Teisingumo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

14. Tarnybos veikla reguliuojama Tarnybos direktoriaus įsakymu tvirtinamais Tarnybos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymais.

15. Tarnybos administracijos struktūrą tvirtina teisingumo ministras.

16. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį ketverių metų kadencijai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka (ne politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu) priima į pareigas ir atleidžia iš jų teisingumo ministras. Tarnybos direktorius gali būti skiriamas eiti Tarnybos vadovo pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Tarnybos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas teisingumo ministrui.

17. Tarnybos direktorius:

17.1. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Tarnybai nustatytų veiklos tikslų pasiekimą ir funkcijų atlikimą;

17.2. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, organizacijose;

17.3. pagal kompetenciją užtikrina, kad Tarnyboje būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų;

17.4. kasmet teikia Teisingumo ministerijai Tarnybos metinę veiklos ataskaitą ir Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje nurodytą ataskaitą ir skelbia jas Tarnybos interneto tinklalapyje; teisingumo ministrui pareikalavus, atsiskaito už Tarnybos veiklą;

17.5. spręsdamas jo kompetencijai priskirtus klausimus, priima įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi, pasirašo įgaliojimus ir kitus vidaus administravimo dokumentus;

17.6. teikia teisingumo ministrui pasiūlymus dėl Tarnybos administracijos struktūros;

17.7. tvirtina Tarnybos administracijos padalinių nuostatus ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;

17.8. tvirtina valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašus, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Tarnybai patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;

17.9. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais priima į pareigas ir atleidžia iš jų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, skatina juos, skiria jiems nuobaudas ir pašalpas;

17.10. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, efektyvios Tarnybos vidaus kontrolės sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

17.11. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 77-3046) teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

17.12. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam pavestas funkcijas.

18. Tarnybos direktoriaus laikinai nesant, Tarnybos direktoriaus funkcijas atlieka jo įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.

 

V. TARNYBOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

19. Tarnybos finansų kontrolę atlieka Tarnybos direktoriaus paskirti Tarnybos valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų.

20. Tarnybos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Tarnybos vidaus auditą atlieka Teisingumo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Tarnybos metinio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka Tarnybos direktorius.

 

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Tarnyba reorganizuojama, pertvarkoma arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Įsakymas

Nr. 1R-48, 2006-02-15, Žin., 2006, Nr. 23-772 (2006-02-23), i. k. 1062270ISAK0001R-48

Dėl teisingumo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. 1R-105 "Dėl Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybų steigimo ir viešųjų įstaigų Vilniaus viešosios advokatų kontoros bei Šiaulių viešosios advokatų kontoros pertvarkymo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Įsakymas

Nr. 1R-90, 2006-03-21, Žin., 2006, Nr. 33-1187 (2006-03-25), i. k. 1062270ISAK0001R-90

Dėl teisingumo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. 1R-105 "Dėl Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybų steigimo ir viešųjų įstaigų Vilniaus viešosios advokatų kontoros bei Šiaulių viešosios advokatų kontoros pertvarkymo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Įsakymas

Nr. 1R-11, 2008-01-07, Žin., 2008, Nr. 6-224 (2008-01-15), i. k. 1082270ISAK0001R-11

Dėl teisingumo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. 1R-105 "Dėl Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybų steigimo ir viešųjų įstaigų Vilniaus viešosios advokatų kontoros bei Šiaulių viešosios advokatų kontoros pertvarkymo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Įsakymas

Nr. 1R-312, 2008-07-30, Žin., 2008, Nr. 89-3590 (2008-08-05), i. k. 1082270ISAK001R-312

Dėl teisingumo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. 1R-105 "Dėl Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybų steigimo ir viešųjų įstaigų Vilniaus viešosios advokatų kontoros bei Šiaulių viešosios advokatų kontoros pertvarkymo" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Įsakymas

Nr. 1R-184, 2009-06-10, Žin., 2009, Nr. 70-2871 (2009-06-13), i. k. 1092270ISAK001R-184

Dėl teisingumo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. 1R-105 "Dėl Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybų steigimo ir viešųjų įstaigų Vilniaus viešosios advokatų kontoros bei Šiaulių viešosios advokatų kontoros pertvarkymo" pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Įsakymas

Nr. 1R-208, 2012-07-30, Žin., 2012, Nr. 91-4759 (2012-07-31), i. k. 1122270ISAK001R-208

Dėl teisingumo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. 1R-105 "Dėl Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybų steigimo ir viešųjų įstaigų Vilniaus viešosios advokatų kontoros bei Šiaulių viešosios advokatų kontoros pertvarkymo" pakeitimo