Suvestinė redakcija nuo 2014-10-10

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-02-20, i. k. 2014-01828

 

 

HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GAIRIŲ PAREIŠKĖJAMS gauti paramą pagal 2009–2014 m. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS finansinio mechanizmo LT03 PROGRAMĄ „BIOLOGINĖ ĮVAIROVĖ IR EKOSISTEMŲ FUNKCIJOS“ patvirtinimo

 

2014 m. vasario 18 d. Nr. D1-155

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135, 13.8 punktu,

t v i r t i n u Gaires pareiškėjams gauti paramą pagal 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT03 programą „Biologinė įvairovė ir ekosistemų funkcijos“ (pridedama).

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                         Valentinas Mazuronis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros

2013-12-20  raštu Nr. 2013/2-11888


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2014 m. vasario 18 d. įsakymu Nr. D1-155

 

 

GAIRĖS PAREIŠKĖJAMS GAUTI PARAMĄ PAGAL 2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO LT03 PROGRAMĄ „BIOLOGINĖ ĮVAIROVĖ IR EKOSISTEMŲ FUNKCIJOS“

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Gairės skirtos pareiškėjams, partneriams ir institucijoms, kurios atliks projektų vertinimą ir atranką bendrai Lietuvos Respublikos ir 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT03 programos „Biologinė įvairovė ir ekosistemų funkcijos“ paramai gauti (toliau – Gairės).

2. Gairės parengtos vadovaujantis ir yra taikomos kartu su 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo reglamentu, patvirtintu Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo komiteto 2011 m. sausio 18 d. (toliau – Reglamentas), Lietuvos Respublikos ir Islandijos, Lichtenšteino Kunigaikštystės ir Norvegijos Karalystės 2011 m. gegužės 18 d. susitarimo memorandumu dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo (toliau – Susitarimo memorandumas), Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT03 programos „Biologinė įvairovė ir ekosistemų funkcijos“ paramos sutartimi, pasirašyta 2013 m. rugpjūčio 12 d., 2009–2014 Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo programos Nr. LT03 „Biologinė įvairovė ir ekosistemų funkcijos“ įgyvendinimo sutartimi, pasirašyta 2013 m. rugsėjo18 d. Nr. EEE-LT03-AM/1S-70/PS-2013-2/2013/4-9-9, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 18 d. nutarimu Nr. 57 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje“, Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 (toliau – Funkcijų aprašas), 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 (toliau – Programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklės), Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų, įgyvendinant 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektus, vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 (toliau – Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašas).

3. Gairėse vartojamos sąvokos:

3.1. atvira buveinė – medžiais ar krūmais neužaugusi buveinė (pavyzdžiui, pieva, viržynas);

3.2. biologinės įvairovės sritis – veikla susijusi su ekosistemų, buveinių ar gyvūnų, augalų ar grybų rūšių apsauga arba tyrimais;

3.3. dideli šlapynių kompleksai – viena ar kelios gretimos šlapynės, susijusios hidrologiniais ryšiais ir kartu užimančios didesnį kaip 500 ha plotą;

3.4. ekologinis tinklas – ekosistemų, buveinių ar atskirų kraštovaizdžio elementų visuma, sujungta ekologiniais koridoriais, skirtais gyvūnijos migracijai ir paplitimui, bei jungiamosiomis teritorijomis, kuriose gyvūnai gali laikinai apsistoti;

3.5. nevyriausybinė organizacija (NVO) – ne pelno siekianti savanoriškumo pagrindais veikianti organizacija, turinti juridinio asmens statusą, nesiekianti komercinių veiklos rezultatų, nepriklausoma nuo vietos, regioninės ir centrinės valdžios, viešųjų institucijų, politinių partijų ir verslo organizacijų. Religinės institucijos ir politinės partijos nelaikomos NVO;

3.6. saugoma rūšis – nykstanti, pažeidžiama, reta arba endeminė gyvūnų, augalų arba grybų rūšis, įrašyta į Lietuvos Respublikos saugomų gyvūnų, augalų ir grybų rūšių sąrašą ir (arba) Europos bendrijos svarbos gyvūnų ir augalų rūšių sąrašus arba saugoma pagal tarptautinius susitarimus, taip pat visos laukinių paukščių rūšys, natūraliai paplitusios Europos Sąjungos valstybių narių europinėje teritorijoje;

3.7. saugomų rūšių informacinė sistema (SRIS) – vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugomų gyvūnų, augalų, grybų rūšių ir bendrijų įstatymu sukurta informacinė sistema, skirta rinkti, sisteminti, analizuoti ir teikti duomenis apie saugomas gyvūnų, augalų ir grybų rūšis, jų augavietes ir radavietes;

3.8. šlapynės – natūralūs ar dirbtiniai, pastoviai ar laikinai užliejami pelkių, durpynų ar vandens plotai, išskyrus jūrines teritorijas.

4. Kitos Gairėse vartojamos sąvokos atitinka Gairių 2 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

5. 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) LT03 programos „Biologinė įvairovė ir ekosistemų funkcijos“ (toliau – Programa) tikslas – stabdyti biologinės įvairovės nykimą.

6. Pagal Gaires bus finansuojamos projektų veiklos, susijusios su:

6.1. didelių šlapynių kompleksų atkūrimo planavimo dokumentų parengimu ir praktiniu šlapynių atkūrimu įtraukiant vietos bendruomenes;

6.2. praktiniu šlapynių atkūrimu įtraukiant vietos bendruomenes;

6.3. atvirų buveinių geros būklės palaikymo mechanizmų sukūrimu įtraukiant vietos bendruomenes;

6.4.  ekologinio tinklo migracijos palaikymo funkcijų stiprinimu;

6.5. konfliktinių teritorijų, kurios plėtojant vėjo energijos gamybos pajėgumus yra jautrios biologinės įvairovės apsaugos požiūriu, nustatymu ir konfliktų valdymo rekomendacijų parengimu;

6.6. klimato kaitos poveikio biologinei įvairovei nustatymu ir prisitaikymo priemonių parengimu;

6.7.  istorinių ir išsklaidytai saugomų duomenų apie saugomų rūšių radavietes ir augavietes įvedimu į vieningą Saugomų rūšių informacinę sistemą.

7. Remiamos veiklos turi siekti šių tikslų:

7.1. Gairių 6.1 punkte nurodytos veiklos tikslas – sukurti organizacines ir technines sąlygas didelių šlapynių ir su jomis susijusių buveinių kompleksų geros būklės atkūrimui, jos apsaugai ir įgyvendinti pirminius geros būklės atkūrimo darbus.

7.2. Gairių 6.2 punkte nurodytos veiklos tikslas – įgyvendinti praktinius geros būklės atkūrimo darbus šlapynėse ir su jomis susijusiuose buveinių kompleksuose, kuriems yra parengti jų atkūrimo planai;

7.3. Gairių 6.3 punkte nurodytos veiklos tikslas – sukurti ekologiniu ir ekonominiu požiūriu tvarius ir ilgalaikius mechanizmus atvirų buveinių gerai būklei palaikyti įtraukiant vietos bendruomenes;

7.4.  Gairių 6.4 punkte nurodytos veiklos tikslas – mažinti ekosistemų ir jų funkcijų fragmentaciją sukuriant, atkuriant sunaikintas ar pagerinant esamas ekologines jungtis;

7.5. Gairių 6.5 punkte nurodytos veiklos tikslas – sudaryti organizacines prielaidas užtikrinti geresnę biologinės įvairovės apsaugą ir sumažinti galimų konfliktų riziką, kylančią biologinei įvairovei plėtojant vėjo energijos gamybos pajėgumus;

7.6. Gairių 6.6 punkte nurodytos veiklos tikslas – sudaryti metodines ir organizacines sąlygas geriau saugoti biologinę įvairovę vykstant klimato pokyčiams, parengiant kylančių rizikų prognozes, jas pagrindžiant ir parengiant prisitaikymo priemonių pasiūlymus;

7.7. Gairių 6.7 punkte nurodytos veiklos tikslas – pagerinti duomenų, reikalingų EB svarbos ir kitų saugomų rūšių apsaugos būklei vertinti ir apsaugos priemonėms planuoti, apdorojimo kokybę, konsoliduojant istorinius ir(ar) išsklaidytai tvarkomus duomenis į vieningą Saugomų rūšių informacinę sistemą.

8. Pagal Gaires projektams planuojama skirti iki 13 436 191,39 litų, iš jų 11 420 763,27 litų EEE finansinio mechanizmo lėšos; 2 015 428,12 litų bendrojo finansavimo lėšos (iki 3 891 390,00 EUR, iš jų 3 307 681,67 EUR EEE finansinio mechanizmo lėšos, 583 708,33 EUR bendrojo finansavimo lėšos):

8.1. pagal Gairių 6.1–6.4 punkte nurodytas veiklas projektams numatoma skirti iki 10 343 549,92 Lt, iš jų 8 792 018,02 Lt EEE finansinio mechanizmo lėšos, 1 551 531,90 Lt bendrojo finansavimo lėšos (iki 2 995 699,12 EUR, iš jų 2 546 344,42 EUR EEE finansinio mechanizmo lėšos, 449 354,70 EUR bendrojo finansavimo lėšos);

8.2. mažųjų schemų biudžetams:

8.2.1 pagal Gairių 6.5 punkte nurodytą veiklą teikiamiems projektams numatoma skirti iki 1 183 446,79 Lt, iš jų 1 005 929,77 Lt EEE finansinio mechanizmo lėšos, 177 517,02 Lt bendrojo finansavimo lėšos (iki 342 749,88 EUR, iš jų 291 337,40 EUR EEE finansinio mechanizmo lėšos, 51 412,48 EUR bendrojo finansavimo lėšos);

8.2.2  pagal Gairių 6.6 punkte nurodytą veiklą teikiamiems projektams numatoma skirti iki 1 218 634,68 Lt, iš jų 1 035 839,48 Lt EEE finansinio mechanizmo lėšos, 182 795,20 Lt bendrojo finansavimo lėšos (iki 352 941,00 EUR, iš jų 299 999,85 EUR EEE finansinio mechanizmo lėšos, 52 941,15 EUR bendrojo finansavimo lėšos);

8.2.3 pagal Gairių 6.7 punkte nurodytą veiklą teikiamiems projektams numatoma skirti iki 690 560,00 Lt, iš jų 586 976,00 Lt EEE finansinio mechanizmo lėšos, 103 584,00 Lt bendrojo finansavimo lėšos (iki 200 000,00 EUR, iš jų 170 000,00 EUR EEE finansinio mechanizmo lėšos, 30 000,00 EUR bendrojo finansavimo lėšos).

9. Projektai atrenkami konkurso būdu. Gairėse nurodyta informacija, kurią turi žinoti pareiškėjas teikdamas paraišką ir rengdamas projektą, skelbiama interneto svetainėse www.am.lt, www.eeagrants.lt ir www.cpva.lt.

10. Pagal Gaires valstybės pagalba projektams neteikiama.

 

 

 

II. TINKAMI PAREIŠKĖJAI IR PROJEKTO PARTNERIAI

 

11. Tinkami pareiškėjai finansavimui gauti pagal Gairių 6 punkte nurodytas veiklas yra visi juridiniai asmenys, įregistruoti Lietuvos Respublikoje.

12. Pareiškėjas paraišką gali teikti individualiai arba su partneriu (-iais). Jeigu paraišką pareiškėjas teikia su partneriu (-iais), tai turi būti nurodyta paraiškoje.

13.  Projekto partneris (-iai), pretenduojantis (-ys) gauti finansavimą, gali būti juridinis asmuo (-ys), registruotas (-i) Lietuvos Respublikoje arba valstybėje donorėje ir atitinkantis (-ys) visus Tinkamumo finansuoti vertinimo metodikos (Gairių 2 priedas) 1 ir 2 punktuose išvardytus reikalavimus, taikomus partneriui.

14. Projekte taip pat gali dalyvauti partneris (-iai) nepretenduojantis (-ys) gauti finansavimo, kuris (-ie) registruotas (-i) Lietuvos Respublikoje, valstybėje donorėje arba kitoje EEE finansinio mechanizmo paramą gaunančioje šalyje ir atitinkantis (-ys) visus Tinkamumo finansuoti vertinimo metodikos (Gairių 2 priedas) 1 ir 2 punktuose išvardytus reikalavimus, taikomus partneriui, išskyrus 1.1.2.5 punktą.

15. Atsakomybė už projekto įgyvendinimą tenka pareiškėjui.

16. Rinkdamasis partnerį (-ius), pareiškėjas turėtų atsižvelgti į partnerio (-ių) žinias, patirtį ir įgūdžius, susijusius su projekte numatomos veiklos atlikimu, partnerio sugebėjimu prisidėti prie projekto įgyvendinimo..

17. Projekto partneris (-iai) dalyvauja įgyvendinant projektą ir naudojasi jo rezultatais arba produktais, tačiau pagrindinė projektą įgyvendinanti ir atsakinga už projekto tinkamą įvykdymą, koordinavimą ir lėšų panaudojimą organizacija yra pareiškėjas. Įgyvendinant projektą, partnerių tinkamas finansuoti išlaidas kompensuoja pareiškėjas. Paramą, skirtą visam projektui įgyvendinti, tiesiogiai gauna tik pareiškėjas, kuris ir atsiskaito su partneriais. Partneriai tiesiogiai paramos negauna.

18. Jei paraiška teikiama kartu su partneriais (taikoma tiek pretenduojantiems, tiek nepretenduojantiems paramą gauti partneriams), pareiškėjas su jais sudaro jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį (toliau – jungtinės veiklos sutartis) ir pateikia ją kartu su paraiška.

19. Jeigu bent vienas projekto partneris (-iai) neregistruotas (-i) Lietuvos Respublikoje, jungtinės veiklos sutartis teikiama anglų kalba.

20. Jungtinės veiklos sutartis turi būti pasirašyta pareiškėjo ir visų projekto partnerių.

21.  Jungtinės veiklos sutartyje turi būti aptartos šios sąlygos:

21.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams) atstovaujantys asmenys;

21.2. šios sutarties tikslas, užduočių, įgyvendinant projektą, pasiskirstymas pareiškėjui ir partneriui (-iams);

21.3. projekto išsamus biudžetas (partnerystės projekto išsamus biudžetas turi atitikti Gairių 7 priede nurodytą formą), partnerio (-ių) išlaidų tinkamumas finansuoti ir jų apmokėjimas, tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų paskirstymas pareiškėjui ir partneriui (-iams) ir jų apmokėjimas, nuostatos dėl netiesioginių išlaidų ir jų apskaičiavimo metodas;

21.4. valiutos keitimo taisyklės;

21.5.  šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą, įskaitant intelektinę nuosavybę, projekto rezultatai ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių, nurodytų Gairių 22–24 punktuose;

21.6. nuostatos, kad įgyvendinant projektą partneris (-iai) iš valstybės (-ių) donorės (-ių) pretenduojantis (-ys) gauti finansavimą įsipareigos Programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka teikti projekto vykdytojui audito išvadas lietuvių arba anglų kalba dėl partnerio (-ių) iš valstybės (-ių) donorės (-ių) išlaidų tinkamumo finansuoti;

21.7. pareiškėjo ir partnerio (-ių) pareigos užtikrinant projekto rezultatų tęstinumą penkerius metus po projekto užbaigimo;

21.8. nuostatos, kad projekto partneris (-iai), registruotas (-i) donorų šalyje, privalo sudaryti sąlygas tikrinti ir audituoti projekto susijusius dokumentus institucijoms, turinčioms teisę tai daryti įgyvendinant Programą;

21.9. nuostatos dėl ginčų sprendimo.

22. Visi partneriai turi būti perskaitę paraišką ir raštu su ja susipažinę.

23. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriu (-iais) ir nuolat jį (juos) informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą.

24. Projekto vykdytojas partneriui (-iams) privalo persiųsti visų viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) teikiamų ataskaitų kopijas.

25. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį galima keisti iki ir po projekto įgyvendinimo sutarties sudarymo su sąlyga, kad pakeitimas neturėtų ar nebūtų turėjęs esminės įtakos atliekant projekto vertinimą ir (ar) priimant sprendimą dėl projekto finansavimo ir neprieštarautų Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklių, Gairių nuostatoms. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties pakeitimai turi būti suderinti su CPVA.

26. Pareiškėjas ir Lietuvos Respublikoje registruotas partneris (-iai), kurio (-ių) projektui skiriamas finansavimas, įgyvendinant projektą pirkimus turi vykdyti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ar Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu. Partneriai, kurie yra juridiniai asmenys, registruoti valstybėje donorėje, pirkimus projekte vykdo vadovaudamiesi šalies, kurioje yra registruoti teisės aktų nuostatomis. Įtraukti partnerį (-ius) į projektą, siekiant išvengti (viešųjų) pirkimų, yra neleidžiama.

27. Pareiškėjas gali į vieną paraišką įtraukti vieną ar kelias Gairių 6.1–6.3 punktuose nurodytas veiklas, o projektui įgyvendinti prašoma finansavimo suma turi atitikti Gairių 61 punkte nustatytą reikalavimą.

28. Pareiškėjas į vieną paraišką gali įtraukti tik vieną iš Gairių 6.4–6.7 punktuose nurodytų veiklų. Teikiant paraišką Gairių 6.4 punkte nurodytai veiklai įgyvendinti turi būti tenkinamas Gairių 62 punkte nurodytas reikalavimas finansavimo dydžiui, teikiant paraišką Gairių 6.5 punkte nurodytai veiklai įgyvendinti, turi būti tenkinamas Gairių 63 punkte nurodytas reikalavimas finansavimo dydžiui, teikiant paraišką Gairių 6.6 punkte nurodytą veiklai įgyvendinti, turi būti tenkinamas Gairių 64 punkte nurodytas reikalavimas finansavimo dydžiui, teikiant paraišką Gairių 6.7 punkte nurodytą veiklai įgyvendinti, turi būti tenkinamas Gairių 65 punkte nurodytas reikalavimas finansavimo dydžiui.

29. Galimybė partneriui teikti paraišką kartu su pareiškėju vienam projektui įgyvendinti neužkerta kelio partneriui (-iams) teikti paraišką su kitu pareiškėju kitiems projektams įgyvendinti.

30. Pareiškėjo teikiamų paraiškų skaičius neribojamas, tačiau pareiškėjas vienai veiklai gali teikti vieną paraišką. Jeigu pareiškėjas pateiks daugiau nei vieną paraišką į vieną veiklą, vertinama bus tik pirmoji (pagal jos pateikimo datą ir laiką) pateikta paraiška, o visos kitos paraiškos bus atmetamos ir grąžinamos pareiškėjui.

31. Jei projektui skiriamas finansavimas, projekto įgyvendinimo sutartis sudaroma su pareiškėju, kuris nuo projekto įgyvendinimo sutarties įsigaliojimo dienos tampa projekto vykdytoju.

32. Maksimalus partnerių skaičius projekte neribojamas, tačiau pareiškėjas partneriu (-iais) turi pasirinkti tik tą (tuos) juridinį (-ius) asmenį (-is), kuris (-ie) prisidės prie projekto veiklos vykdymo, aktyviai naudosis projekto metu sukurtais rezultatais. Pareiškėjas privalo įvertinti partnerio būtinumą projekte ir susijusius valdymo sunkumus.

33. Pareiškėjas, teikdamas paraišką dėl vienos ar kelių Gairių 6.1–6.3 punktuose nurodytų veiklų finansavimo, su paraiška privalo pateikti vietos bendruomenės įtraukimo veiksmų planą, kuriame turi būti nurodyti veiksmai, kurie bus atlikti siekiant įtraukti vietos bendruomenę. Bendruomenės įtraukimu laikomas bendruomenės narių gamtosauginio sąmoningumo ugdymas ir (arba) įtraukimas į projekto veiklos įgyvendinimą. Kartu su vietos bendruomenės įtraukimo veiksmų planu pareiškėjas pateikia rašytinį įsipareigojimą įgyvendinti vietos bendruomenių įtraukimo veiksmų plane numatytus veiksmus.

 

 

III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

 

34. Projektas tinkamas įgyvendinti pagal Gaires, jei:

34.1. atitinka Programos tikslą ir vykdo bent vieną iš veiklų, nurodytų Gairių 6 punkte;

34.2. Pagrindinės projekto veiklos (arba didžioji jų dalis) fiziškai vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje, o jeigu tai neįmanoma dėl projekto specifikos ir veiklos pobūdžio ir veikla (-os) vykdoma (-os) už Lietuvos Respublikos ribų, vykdomos (-ų) veiklos (-ų) metu sukurti rezultatai, produktai ir nauda (jei įmanoma atskirti jų dalis, – proporcinga finansavimo įnašui) naudojami pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) veikloje Lietuvos Respublikoje;

34.3. jo rezultatas naudojamas pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) veikloje mažiausiai 5 metus pasibaigus projekto įgyvendinimui;

34.4. įgyvendintas ne vėliau kaip iki Programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių 126 punkte nurodyto termino. Galutinis mokėjimo prašymas turi būti pateiktas iki Programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių 282 punkte nustatytos datos;

34.5. jei projekto metu numatoma statyba (statyba suprantama kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos statybos įstatyme) ir jei statinio projektui įsigyti numatoma vykdyti (viešąjį) pirkimą, statinio projekto pirkimas turi būti pradėtas vykdyti per 1 mėnesį nuo projekto įgyvendinimo sutarties pasirašymo datos. Jei projekte nėra numatoma statyba, projekto vykdytojas per 1 mėnesį nuo projekto įgyvendinimo sutarties pasirašymo datos turi pradėti bent vieną iš projekto įgyvendinimo metu numatomų vykdyti (viešųjų) pirkimų. Jei projekto vykdytojas nesilaiko šiame punkte nurodytų sąlygų, Aplinkos ministerija turi teisę nutraukti pasirašytą projekto įgyvendinimo sutartį;

34.6. į paraišką įtraukus vieną ar kelias Gairių 6.1–6.3 punktuose nurodytas veiklas, paraiškoje prašomo finansavimo dydis atitinka Gairių 61 punkte keliamus reikalavimus;

34.7. į paraišką įtraukus Gairių 6.4 punkte nurodytą veiklą, paraiškoje prašomo skirti finansavimo dydis atitinka Gairių 62 punkte keliamus reikalavimus;

34.8. į paraišką įtraukus Gairių 6.5 punkte nurodytą veiklą, paraiškoje prašomo skirti finansavimo dydis atitinka Gairių 63 punkte keliamus reikalavimus;

34.9. į paraišką įtraukus Gairių 6.6 punkte nurodytą veiklą, paraiškoje prašomo skirti finansavimo dydis atitinka Gairių 64 punkte keliamus reikalavimus;

34.10. į paraišką įtraukus Gairių 6.7 punkte nurodytą veiklą, paraiškoje prašomo skirti finansavimo dydis atitinka Gairių 65 punkte keliamus reikalavimus;

34.11. projekto išlaidos iki projekto įgyvendinimo sutarties įsigaliojimo datos, nefinansuojamos ir yra padengiamos paties pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių);

34.12. projektas parengtas atsižvelgiant į gero valdymo (socialiai ar kitaip atskirtų arba diferencijuotų visuomenės grupių galimybės naudotis tokiomis pačiomis teisėmis), darnaus vystymosi (ekonomikos, socialinės plėtros ir aplinkos apsaugos tikslų derinimas, atkreipiant dėmesį į daugialypę jų tarpusavio priklausomybę ir numatomus įgyvendinimo padarinius) ir lyčių lygybės bei lygių galimybių (moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimas ir bet kokios diskriminacijos etninės ar rasinės priklausomybės, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos, tikėjimo ar įsitikinimo pagrindu panaikinimas) principus. Projekto poveikis šiems principams negali būti neigiamas. Projekte turi būti skatinamas darnaus vystymosi principo įgyvendinimas;

34.13. atitinka visus bendruosius ir specialiuosius projektų atitikties projektų atrankos kriterijus, nustatytus Gairių 2 priede, ir turi atitikti specialiuosius prioritetinius projektų atrankos kriterijus, nustatytus Gairių 3 priede.

35. Projektų rezultatai skaičiuojami projekto rezultato ir produkto rodikliais, kurių skaičiavimo metodika pateikta Gairių 5 priede.

36. Projektų rezultato rodikliai:

36.1. ekosistemų, kurios atkurtos ar kurių būklė pagerinta, plotas (km2);

36.2. strateginių pasiūlymų rinkinių dėl ekosistemų atsparumo klimato kaitai didinimo skaičius (pagal ekosistemų tipus).

37. Projektų produkto rodikliai:

37.1. didelių šlapynių kompleksų, kurių atkūrimo planai parengti, skaičius;

37.2. bendras atkurtų šlapynių ir atvirų buveinių, kurių gerai būklei palaikyti sukurti mechanizmai įtraukiant vietos bendruomenes, plotas (km2);

37.3. sukurtų, atkurtų ar pagerintų ekologinių jungčių migruojančioms rūšims tarp šlapių ir kitų fragmentuotų buveinių ar vandentakiuose pašalintų migracijos kliūčių, skaičius;

37.4. šalies teritorijos dalis, kurioje nustatytos vėjo jėgainių plėtrai biologiniu požiūriu jautriausios vietovės, procentais;

37.5. ekosistemų tipų, kuriems įvertintas galimas klimato kaitos poveikis jų biologinei įvairovei, skaičius;

37.6. politikos sektorių, kuriems pasiūlytos prisitaikymo prie klimato kaitos priemonės, skaičius;

37.7. į Saugomų rūšių informacinę sistemą įvestų naujų duomenų, gautų iš privačių, mokslo kolekcijų, atskirų duomenų bazių, muziejų ir t. t., skaičius.

38. Gairių 6.1 punkte nurodyta projektų veikla turi siekti Gairių 36.1 ir 37.1–37.2 punkte nurodytų rodiklių;

39. Gairių 6.2 punkte nurodyta projektų veikla turi siekti 36.1 ir 37.2 punkte nurodytų rodiklių;

40. Gairių 6.3 punkte nurodyta projektų veikla turi siekti 36.1 ir 37.2 punkte nurodytų rodiklių;

41. Gairių 6.4 punkte nurodyta projektų veikla turi siekti 36.1 ir 37.3 punkte nurodytų rodiklių;

42. Gairių 6.5 punkte nurodyta projektų veikla turi siekti 37.4 punkte nurodyto rodiklio;

43. Gairių 6.6 punkte nurodyta projektų veikla turi siekti 36.2 ir 37.5–37.6 punkte nurodytų rodiklių;

44. Gairių 6.7 punkte nurodyta projektų veikla turi siekti 37.7 punkte nurodyto rodiklio.

45.  Kai CPVA pateikiama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita Programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka, per 14 darbo dienų Aplinkos ministerijai projekto vykdytojas teikia paviešinti projekto metu sukurtus rezultatus Aplinkos ministerijos interneto svetainėje www.am.lt, kurie bus pasiekti įgyvendinus Gairių 6.1, 6.5–6.6 punktuose numatytas veiklas. Gairių 6.1, 6.5–6.6 punktuose numatytų įgyvendinti veiklų rezultatais projekto vykdytojas suteikia neatlygintinai naudotis visiems Lietuvos Respublikoje registruotiems fiziniams ir juridiniams asmenims neribotą laikotarpį.

46. Prieš teikdamas paraišką pareiškėjas ir (arba) partneris gali būti pradėjęs vykdyti (viešuosius) pirkimus darbams ir (ar) prekėms, ir (ar) paslaugoms įsigyti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ar Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos apraše nustatyta tvarka. Projekto išlaidos iki projekto įgyvendinimo sutarties įsigaliojimo datos nefinansuojamos ir padengiamos paties pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių).

47. Projektas ir projekto veikla negali būti finansuota ar skyrus finansavimą pagal šias Gaires finansuojama iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto, Europos Sąjungos ar kitos tarptautinės paramos lėšomis (Šveicarijos Konfederacijos, Norvegijos finansinio mechanizmo ir kita) bei kitų EEE finansinio mechanizmo programų, jei dėl to projekto ar jo dalies tinkamos finansuoti išlaidos gali būti finansuotos kelis kartus.

48. Į projekto paraišką įtraukus abi Gairių 6.1 ir 6.2 punkte nurodytas veiklas, veiklų įgyvendinimo teritorija negali sutapti.

49. Nekilnojamas turtas, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, negali būti įkeistas ar areštuotas.

 

IV. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOS

 

50. Tinkamomis finansuoti projekto išlaidomis laikomos išlaidos, atitinkančios Reglamento, Programos paramos sutarties, Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklių ir Gairių reikalavimus. Išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis įgyvendinant projektą yra nuo Aplinkos ministro sprendimo dėl paramos ir bendrojo finansavimo lėšų projektui, atrinktam konkurso būdu, skyrimo įsigaliojimo dienos iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos datos nurodytos projekto įgyvendinimo sutartyje, bet ne ilgiau kaip iki 2016 m. balandžio 30 d. Visos projektų, kuriems įgyvendinti skiriamas finansavimas, veiklos turi būti įvykdytos, visi projekto išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai turi būti išrašyti ir visos išlaidos apmokėtos išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-817, 2014-10-08, paskelbta TAR 2014-10-09, i. k. 2014-13923

 

51. Išimtiniais atvejais išlaidos, kurioms sąskaita išrašyta paskutinį išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio mėnesį, yra taip pat laikomos tinkamomis, jei projekto išlaidas pagrindžianti sąskaita apmokama per 30 dienų nuo išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pabaigos.

52. Partnerio (-ių) išlaidos, atitinkančios Gairių 50 ir 51 punktuose nurodytas sąlygas, projektui įgyvendinti yra tinkamos finansuoti, bet jas kompensuoja projekto vykdytojas. Finansavimą, skirtą projektui įgyvendinti gauna tik projekto vykdytojas, kuris atsiskaito su partneriais.

53. Projekto vykdytojas privalo partneriams skirtą sumą pervesti per 5 darbo dienas nuo lėšų gavimo dienos. Projekto vykdytojas negali naudoti partneriui (-iams) skirtų lėšų.

54. Tinkamomis finansuoti išlaidomis gali būti pripažįstamos išlaidos, kurios:

54.1.  numatytos projekto įgyvendinimo sutartyje ir atitinka joje nustatytus reikalavimus;

54.2. padarytos išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu, nustatytu projekto įgyvendinimo sutartyje;

54.3. yra būtinos projektui įgyvendinti, naudojamos tik projekto tikslams ir rezultatams pasiekti, atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų pagrįstumo ir efektyvumo principus ir padarytos projekto vykdytojo ar partnerio (-ių);

54.4.  įtrauktos į projekto vykdytojo mokėjimo prašymus;

54.5. realios ir pagrįstos išlaidų pagrindimo dokumentais ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais (netiesioginės išlaidos, kurios apskaičiuojamos taikant vienodo dydžio normą teikiant mokėjimo prašymus, neturi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo dokumentais ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais);

54.6. avansinio mokėjimo atveju nurodytos prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo ar rangovo projekto vykdytojui arba partneriui (-iams) pateiktoje avansinio mokėjimo sąskaitoje ir kartu yra pateikta visą sutarties, pagal kurią įsigyjamos prekės ar paslaugos ar vykdomi darbai, galiojimo laikotarpį galiojanti avansinio mokėjimo sumos dydžio banko garantija ar kitos finansų įstaigos garantija arba draudimo įmonės laidavimo raštas, jeigu projekto įgyvendinimo sutartyje nenustatyta kitaip. Šios išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jeigu iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos bus pateiktos prekės arba suteiktos paslaugos arba atlikti darbai, dėl kurių šis avansas išmokėtas;

54.7. padarytos ir apmokėtos nepažeidžiant Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos, valstybių donorių teisės aktų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių reikalavimų, įtrauktos į pareiškėjo ar partnerio (-ių) apskaitą ir gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, arba lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais;

54.8. padarytos atliekant pirkimus vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ar Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu. Partneris (-iai), kuris (-ie) yra juridinis (-iai) asmuo (-enys), registruotas (-i) valstybėje donorėje, pirkimus projekte vykdo vadovaudamasis (-iesi) savo šalių teisės aktų nuostatomis;

54.9. nebuvo, nėra ir neturi būti pakartotinai kompensuotos iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės paramos lėšomis.

55. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) yra tinkamos finansuoti išlaidos, jei pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai), remdamiesi Lietuvos Respublikos ir (arba) valstybių donorių įstatymais, kitais teisės aktais, negali jo susigrąžinti arba atskaityti. PVM tinkamumas nustatomas vadovaujantis interneto svetainėje www.cpva.lt pateikta PVM atmintine.

56. Netiesioginės išlaidos yra tinkamos finansuoti išlaidos. Netiesioginėms išlaidoms priskiriamos būtinos projektui įgyvendinti išlaidos, kurios negali būti priskirtos projektui tiesiogiai, taip pat nėra, nebuvo ir nebus priskirtos prie projekto tiesioginių išlaidų. Netiesioginių išlaidų apskaičiavimui taikoma vienodo dydžio norma (flate rate metodika), kurios nustatymas pateikiamas Aplinkos ministerijos interneto svetainėje www.am.lt, www.eeagrants.lt ir CPVA interneto svetainėje www.cpva.lt.

57. Visas projekte įsigyjamas materialusis turtas iki jo įsigijimo turi būti naujas (nenaudotas). Visa naujos įrangos pirkimo kaina yra tinkamos išlaidos, jeigu perkama įranga yra integrali projekto dalis ir reikalingas komponentas projekto tikslui pasiekti. Jei perkama įranga nėra integrali projekto dalis ir būtinas komponentas projekto tikslui pasiekti, finansavimas skiriamas tik padengti projekto veikloms vykdyti įsigytos naujos įrangos nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudoms, projekto įgyvendinimo laikotarpiu, kurios turi būti apskaičiuotos pagal projekto vykdytojo ar partnerio patvirtintus nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus, parengtus remiantis Lietuvos Respublikos ar partnerio valstybės teisės aktais.

58. Projekto administravimui skirtos išlaidos (išskyrus audito išlaidas) negali sudaryti daugiau kaip 10 procentų numatytų tinkamų projekto išlaidų sumos.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-359, 2014-04-14, paskelbta TAR 2014-04-15, i. k. 2014-04462

 

59. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:

59.1. nustatytos Reglamento 7.6 straipsnyje;

59.2. naudoto materialiojo turto  įsigijimo ir jo nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos;

59.3.  įnašas natūra;

59.4. keleivinių transporto priemonių įsigijimas.

 

V. PROJEKTO FINANSAVIMO DYDIS

 

60. Projekto vykdytojas ir (ar) partneris (-iai), pretenduojantis (-ys) gauti finansavimą turi užtikrinti stabilius ir pakankamus finansų išteklius per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių), pretenduojančio (-ių) gauti finansavimą įnašai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, realūs ir pakankami projekto išlaidoms laiku apmokėti (Gairių 2 priedo 8.1.1 punktas).

61. Projektui, įgyvendinančiam vieną ar kelias Gairių 6.1–6.3 punktuose nurodytas veiklas mažiausias skiriamas finansavimas – iki 1 001 312 Lt (iki 290 000 EUR), didžiausias skiriamas finansavimas – iki 4 488 640 Lt (iki 1 300 000 EUR).

62. Projektui, įgyvendinančiam Gairių 6.4 punkte nurodytą veiklą, mažiausias skiriamas finansavimas – iki 1 001 312 Lt (iki 290 000 EUR), didžiausias skiriamo finansavimo dydis – iki 4 488 640 Lt (iki 1 300 000 EUR).

63. Projektui, įgyvendinančiam Gairių 6.5 punkte nurodytą veiklą, mažiausias skiriamas finansavimas – iki 172 640 Lt (iki 50 000 EUR), didžiausias skiriamas finansavimas – iki 863 200 Lt (iki 250 000 EUR).

64. Projektui, įgyvendinančiam Gairių 6.6 punkte nurodytą veiklą, mažiausias skiriamas finansavimas – iki 172 640 Lt (iki 50 000 EUR), didžiausias skiriamas finansavimas – iki 863 200 Lt (iki 250 000 EUR).

65. Projektui, įgyvendinančiam Gairių 6.7 punkte nurodytą veiklą, mažiausias skiriamas finansavimas – iki 172 640 Lt (iki 50 000 EUR), didžiausias skiriamas finansavimas – iki 690 560 Lt (iki 200 000 EUR).

66. Projekto vykdytojas ir (ar) partneris (-iai) pretenduojantis (-ys) gauti finansavimą turi užtikrinti projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalies, kurios nepadengia finansavimo lėšos, ir projekto netinkamų finansuoti išlaidų finansavimą savo lėšomis.

67.  Finansavimo intensyvumas nustatomas kaip procentinė finansavimo išraiška, skaičiuojama nuo bendros tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Finansavimo intensyvumas partneriui nustatomas atsižvelgiant į pareiškėjui taikomą intensyvumą. Finansavimo intensyvumas gali siekti:

67.1. iki 100 procentų – viešiesiems juridiniams asmenims (išskyrus nevyriausybines organizacijas);

67.2. iki 90 procentų – nevyriausybinėms organizacijoms ir privatiems juridiniams asmenims.

68. Projekto vykdytojui nepasiekus jo paraiškoje įsipareigoto pasiekti produkto ir (arba) rezultato rodiklio, Aplinkos ministerija turi teisę pareikalauti iš projekto vykdytojo grąžinti nepasiektiems rodikliams proporcingą suteikto finansavimo dalį.

 

VI. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS, PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

69. Pagal Gaires numatoma skelbti ne trumpiau kaip 2 mėnesius galiojantį kvietimą (toliau – Kvietimas) teikti paraiškas Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka. Paraiškų pateikimo pabaiga – 2014 m. balandžio 28 d. Kvietimų teikti paraiškas skaičių nustato Aplinkos ministerija.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-359, 2014-04-14, paskelbta TAR 2014-04-15, i. k. 2014-04462

 

70. Kvietimas lietuvių kalba skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir bent viename iš Lietuvos Respublikoje platinamų dienraščių. Kvietimas lietuvių ir anglų kalbomis skelbiamas interneto svetainėse www.eeagrants.lt, www.am.lt, www.cpva.lt, www.finmin.lt.

71. Visa pareiškėjui žinotina informacija apie Kvietimą ir organizuojamus mokymus skelbiama interneto svetainėse www.eeagrants.lt, www.am.lt, www.cpva.lt, www.finmin.lt.

72. Pareiškėjas Kvietime nurodytais CPVA telefonais, raštu, elektroniniu paštu ir žodžiu gali teikti klausimų dėl pagal Programą numatytų finansuoti projektų finansavimo skyrimo sąlygų, taip pat su paraiškos pildymu bei kitų su finansavimo skyrimu susijusių klausimų.

73. Atsakymas į raštu arba elektroniniu paštu pateiktą klausimą pateikiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paklausimo gavimo CPVA dienos.

74. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami interneto svetainėse www.eeagrants.lt ir www.cpva.lt.

75. Paraiškos teikiamos CPVA užklijuotame voke. Paraiškos iki Kvietime nurodyto termino gali būti išsiųstos naudojantis registruoto pašto (išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip galutinė paraiškų pateikimo data) ir (arba) pasiuntinių teikiamomis paslaugomis (ant voko nurodyta paraiškos įteikimo pasiuntiniui data turi būti ne vėlesnė kaip galutinė paraiškų pateikimo data) arba pristatytos asmeniškai CPVA adresu: Vilnius, S. Konarskio g. 13. Kitais būdais išsiųstos, kitais adresais pristatytos arba po Kvietime teikti paraiškas nustatyto termino pateiktos paraiškos atmetamos.

76. Siunčiant paraišką registruotu paštu ir (ar) per pasiuntinius ar pristatant asmeniškai, ant voko turi būti užrašytas Kvietimo pavadinimas ir numeris, pareiškėjo pavadinimas ir adresas.

77. Paraišką sudaro bendroji (A) dalis – Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklių 9 priedas (toliau – paraiškos (A) dalis) ir specialioji (B) dalis – Gairių 4 priedas (toliau – paraiškos (B) dalis) ir pridedami dokumentai, išvardinti paraiškos (B) dalyje. Pildyti parengtos elektroninės paraiškos (A) dalies ir paraiškos (B) dalies formos ir jų pildymo instrukcijos pateikiamos interneto svetainėse www.eeagrants.lt ir www.cpva.lt.

78. CPVA turi būti pateikiamos kokybiškos paraiškos, tiksliai laikantis paraiškos formų.

79. Pareiškėjas su paraiška gali pateikti papildomų dokumentų, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.

80. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomas dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva po jų pateikimo CPVA, išskyrus aritmetinių klaidų taisymą, pažymų ir (ar) kitų dokumentų, dėl kurių išdavimo kreiptasi į kompetentingas institucijas ir atsakymas negautas pareiškėjui teikiant paraišką CPVA, neleidžiamas.

81. Pareiškėjas turi pateikti vieną paraiškos originalą, vieną paraiškos kopiją ir elektroninę paraiškos versiją kompiuterinėje laikmenoje. Paraiškos originalo ir elektroninio paraiškos variantų turinys turi būti vienodas. Nustačius, kad elektroninio paraiškos varianto turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale pateikta informacija.

82. Paraiškos formos ir jos priedai turi būti užpildyti kompiuteriu, atspausdinti ir susegti į lengvai išardomą segtuvą nenaudojant spiralinio ar terminio įrišimo priemonių, įmaučių. Visi byloje pateikiami dokumentai turi būti A4 formato, išskyrus atvejus, kai kitų institucijų ar įstaigų išduotų dokumentų formatas yra kitoks. Paraiškos lapai sunumeruojami. Paraiška turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.

83. Priimta paraiška registruojama Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

84. Pateikusiam paraišką pareiškėjui ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškos gavimo dienos CPVA išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimo pranešimas (raštu, faksu arba elektroniniu paštu), kuriame nurodomas paraiškai suteiktas unikalus kodas.

85.  Informacija apie pagal Kvietimą registruotas paraiškas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos skelbiama interneto svetainėse www.eeagrants.lt ir www.cpva.lt – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos unikalus kodas, prašoma paramos ir bendrojo finansavimo suma.

 

VII. PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

86. Projektų vertinimas ir atranka yra atliekama Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka.

87. Projektų vertinimą organizuoja ir atlieka CPVA pildydama Gairių 1, 2, 3 prieduose nustatytos formos vertinimo lenteles. Projektai įvertinami per 2 mėnesius pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, kai CPVA užregistruoja visas laiku pateiktas paraiškas. CPVA turi teisę pradėti vertinti paraiškas nuo jų užregistravimo dienos.

88. Pareiškėjas turi teisę atsiimti paraišką.

89. Administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo etape nustatoma:

89.1. ar su paraiška pateikti visi Gairėse nurodyti dokumentai ir ar jie atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, nurodytus Gairių 1 priede;

89.2. ar projektas atitinka visus bendruosius ir specialiuosius projektų atitikties projektų atrankos kriterijus, nurodytus Gairių 2 priede;

89.3. didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, didžiausias leistinas skirti projektui finansavimo dydis ir intensyvumas.

90. Jei administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo etape nustatoma, kad pareiškėjas neatitinka bent vieno Gairių 2 priedo 1.1.1.1–1.1.1.2 punktuose, 1.1.3–1.1.5 punkte nustatyto kriterijaus ir 1.1.2.1–1.1.2.9 punktuose nustatytų bendrųjų ir (arba) specialiųjų projektų atitikties atrankos kriterijų, paraiška atmetama, o kiti Gairių 1 ir 2 prieduose nustatyti kriterijai nevertinami.

91. Priėmus sprendimą atmesti paraišką dėl administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti reikalavimų neatitikimo, CPVA per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo parengia ir išsiunčia pareiškėjui raštą apie paraiškos atmetimą ir išsamiai paaiškina paraiškos atmetimo priežastis.

92. Informacija apie administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatų ataskaitos (Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo 13 priedas) patvirtinimo skelbiama interneto svetainėse www.eeagrants.lt ir www.cpva.lt – nurodomas pareiškėjo ir projekto pavadinimai, paraiškos kodas, prašomas finansavimas, nurodomas bendras registruotų paraiškų ir paraiškų, perėjusių administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo etapą, skaičius.

93. Nustačius, kad projektas atitinka visus projekto administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo reikalavimus, paraiška teikiama naudos ir kokybės vertinimui, kurio metu nustatoma projekto atitiktis Gairių 3 priede nurodytiems specialiesiems prioritetiniams projektų atrankos kriterijams. Projekto naudos ir kokybės vertinimo etape projektui suteikiamas balas, lygus balus suteikusių vertintojų balų vidurkiui. Jei projektui naudos ir kokybės vertinimo metu suteikiama mažiau kaip 30 balų, projektas atmetamas ir nefinansuojamas.

94. Informacija apie projektų naudos ir kokybės vertinimo etapo rezultatus – patvirtinta projektų, gautų konkurso būdu, naudos ir kokybės vertinimo ataskaita (Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklių 14 priedas) – kartu su Projektų atrankos komiteto posėdžio protokolo nutariamąja dalimi ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo jos pasirašymo dienos skelbiama interneto svetainėse www.eeagrants.lt ir www.cpva.lt – nurodomi pareiškėjo ir projekto pavadinimai, paraiškos kodas ir prašomas finansavimas, paraiškai suteiktų balų skaičius, taip pat nurodomas bendras registruotų paraiškų ir paraiškų, perėjusių projektų naudos ir kokybės vertinimo etapą, skaičius.

95. CPVA naudos ir kokybės vertinimą gali atlikti ir prieš administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimą arba atlikti šiuos vertinimus kartu. Toks pasirinkimas taikomas atsižvelgiant į gautų paraiškų pagal kvietimą kiekį. Jei naudos ir kokybės vertinimas atliekamas prieš administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimą arba šie vertinimai atliekami vienu metu, informacija apie projektų naudos ir kokybės vertinimo etapo rezultatus bei administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimo etapo rezultatus skelbiama svetainėse www.eeagrants.lt ir www.cpva.lt. kartu su Projektų atrankos komiteto posėdžio protokolo nutariamąja dalimi ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo Projektų atrankos komiteto posėdžio protokolo nutariamosios dalies pasirašymo dienos.

96. Jeigu projekto vertinimo metu nustatoma, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai, yra netinkamos kokybės ir (ar) dėl paraiškoje pateiktos informacijos vertintojai negali tinkamai įvertinti paraiškos, CPVA raštu paprašo pareiškėjo per jos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo etape ir 5 darbo dienos naudos ir kokybės vertinimo etape, jeigu CPVA ir pareiškėjas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip, pateikti trūkstamus dokumentus ar papildomą informaciją. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą prašomų dokumentų ir (ar) papildomos informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, CPVA turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką projektų administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo etape ar vertinti paraišką remiantis turima informacija projektų naudos ir kokybės vertinimo etape.

97. Projekto vertinimo metu gali būti atliekama patikra paraiškoje nurodytoje projekto įgyvendinimo vietoje, organizuojami pokalbiai su pareiškėju CPVA vidaus procedūrų vadove nustatyta tvarka.

98. Įvertinus visas gautas paraiškas, CPVA teikia Aplinkos ministerijai administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatų ataskaitą, projektų, gautų konkurso būdu, naudos ir kokybės vertinimo ataskaitą, atskirų paraiškų vertinimo ataskaitas (toliau – paraiškos vertinimo ataskaita) (Gairių 6 priedas), kurios teikiamos svarstyti aplinkos ministro įsakymu sudarytam Projektų atrankos komitetui.

99. Projektų atrankos komitetas, remdamasis CPVA parengtomis projektų paraiškų vertinimo ataskaitomis, atsižvelgdamas į CPVA parengtas išvadas dėl projektų tinkamumo finansuoti, kitą pateiktą informaciją bei paaiškinimus, socialinių ir ekonominių partnerių, kitų institucijų ir įstaigų atstovų bei ekspertų pateiktus argumentus ir informaciją, priima rekomendacijas dėl finansavimo skyrimo (neskyrimo) svarstomiems projektams.

100. Jei atlikus projektų naudos ir kokybės vertinimą kelių projektų įvertinimas balais sutampa ar nepakanka pagal Kvietimą planuotų paskirstyti lėšų sumos, Projektų atrankos komitetas gali išdėstyti projektus kita, nei projektų, gautų konkurso būdu, naudos ir kokybės vertinimo ataskaitoje nurodyta, prioritetiškumo tvarka, atsižvelgdamas į projekto svarbą Lietuvos socialinei ir ekonominei plėtrai, socialinės ekonominės sanglaudos skirtingiems Lietuvos regionams didinimui.

101. Sprendimą dėl projekto finansavimo (nefinansavimo) per kuo trumpesnį laiką, bet ne vėliau kaip per 30 darbo dienų, kai pasirašoma Projektų atrankos komiteto protokolo nutariamoji dalis, priima aplinkos ministras atsižvelgdamas į Projektų atrankos komiteto rekomendacijas.

102. Projektų atrankos komiteto protokolo nutariamoji dalis skelbiama interneto svetainėse www.eeagrants.lt ir www.am.lt ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo jos pasirašymo dienos.

103. Jeigu Projektų atrankos komitetas rekomenduoja skirti finansavimą projektui, bet iki sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo dienos paaiškėja aplinkybių, dėl kurių finansavimas projektui negali būti skirtas, aplinkos ministras gali priimti sprendimą atsisakyti skirti finansavimą projektui ir, suderinęs šį sprendimą su koordinavimo institucija, grąžinti projektą Projektų atrankos komitetui svarstyti pakartotinai.

104. Informacija apie aplinkos ministro priimtus sprendimus skirti ar neskirti finansavimą projektams skelbiama interneto svetainėse www.eeegrants.lt ir www.am.lt ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos kodas ir skirtas finansavimas.

 

VIII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

105. Su pareiškėjais, kurių įgyvendinamiems projektams nuspręsta skirti finansavimą, Aplinkos ministerija ir CPVA sudaro (trišales) projektų įgyvendinimo sutartis. Projekto įgyvendinimo sutartis sudaroma su pareiškėju, pateikusiu paraišką. Su projekto partneriais projekto įgyvendinimo sutartis nesudaroma. Projekto įgyvendinimo sutartis sudaroma pagal Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo 16 priede nustatytą pavyzdinę formą.

106. Pareiškėjas prieš projekto įgyvendinimo sutarties pasirašymą privalo atsidaryti banke atskirą sąskaitą finansavimo lėšoms (išskyrus atvejus, kai projekto vykdytojo ir (ar) jo partnerio išlaidoms apmokėti numatoma taikyti tik išlaidų kompensavimo būdą be avanso, ir jei pareiškėjas turi tuščią, nenaudojamą kitiems tikslams banko sąskaitą), CPVA raštu pateikti preliminarų mokėjimo prašymų teikimo CPVA grafiką, jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties pakeitimus, jei tokių buvo.

107. CPVA, suderinusi su pareiškėju ir Aplinkos ministerija projekto įgyvendinimo sutarties projektą, išsiunčia jį pareiškėjui ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto įgyvendinimo sutartį galiojimo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų nuo projekto įgyvendinimo sutarties projekto išsiuntimo dienos, jei pasirašančios šalys nenurodo svarbių priežasčių pratęsti šį terminą.

108. Jei pareiškėjas be pateisinamos priežasties per CPVA rašte nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą projekto įgyvendinimo sutarties nepasirašo, CPVA apie tai informuoja Aplinkos ministeriją ir siūlo pripažinti sprendimą dėl finansavimo projektui skyrimo netekusiu galios.

109. Projekto įgyvendinimo sutartį pasirašo pareiškėjo, CPVA ir Aplinkos ministerijos įgalioti atstovai. Projekto įgyvendinimo sutartis sudaroma 3 egzemplioriais, turinčiais vienodą teisinę galią.

110.  Projekto įgyvendinimo sutartis įsigalioja nuo dienos, kai ją pasirašo paskutinė projekto įgyvendinimo sutarties šalis. Projekto įgyvendinimo sutartis galioja, kol šalys įvykdo visus projekto įgyvendinimo sutartyje nurodytus įsipareigojimus, arba projekto įgyvendinimo sutartis nutraukiama.

111. Projekto įgyvendinimo sutartis gali būti keičiama ar nutraukiama Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir būdais laikantis projekto įgyvendinimo sutarties nuostatų.

112. CPVA ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paskutinės pagal Kvietimą projekto įgyvendinimo sutarties pasirašymo dienos informaciją apie pasirašytas projektų įgyvendinimo sutartis skelbia interneto svetainėse www.eeagrants.lt ir www.cpva.lt – nurodo projekto vykdytojo pavadinimą, projekto pavadinimą, projekto kodą, trumpą projekto aprašymą, bendrą projekto vertę ir projektui skirtą finansavimą.

113. Tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir būdais laikantis projekto įgyvendinimo sutarties nuostatų.

114. Projekto įgyvendinimo sutarties priežiūra ir projekto įgyvendinimo ir administravimo patikros vietoje atliekamos Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka ir laikantis projekto įgyvendinimo sutarties nuostatų.

115. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą, Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklėse ir projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka privalo CPVA teikti ataskaitas po projekto užbaigimo.

116. Projekto vykdytojas ir (ar) jo partneris (-iai) nuo projekto įgyvendinimo sutarties įsigaliojimo dienos ir 5 metus po projekto pabaigos be CPVA ir Aplinkos ministerijos raštiško sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos finansavimo lėšos, ir turi toliau jį naudoti projekto tikslams pasiekti, jei projekto įgyvendinimo sutarties specialiosiose sąlygose nenumatyta kitaip. Šis turtas turi būti įtrauktas į projekto vykdytojo ir (ar) jo partnerio (-ių) turto apskaitą.

117. Projekto vykdytojas ir (ar) jo partneris (-iai) nuo projekto įgyvendinimo sutarties įsigaliojimo dienos ir ne trumpiau kaip 5 metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos negali keisti savo veiklos, kuriai skiriamos finansavimo lėšos, pobūdžio ar įgyvendinimo sąlygų ir nutraukti šios veiklos, dalyvauti reorganizavime ir reorganizuotis, taip pat likviduotis, jeigu tai galėtų pažeisti Reglamento 7.15 straipsnį, jei projekto įgyvendinimo sutarties specialiosiose sąlygose nenumatyta kitaip, turi užtikrinti, kad finansavimo lėšomis įsigytas ar sukurtas turtas nebūtų sugadintas, sunaikintas ar kitaip prarastas dėl projekto vykdytojo ir (ar) jo partnerio (-ių) aplaidumo ar kaltės. Apie svarbias priežastis, kliudančias vykdyti veiklą ir galinčias lemti Reglamento 7.15 straipsnio nuostatų pažeidimą, projekto vykdytojas įsipareigoja pranešti CPVA nedelsdamas joms paaiškėjus.

118. Projekto vykdytojas įsipareigoja, kad finansavimo lėšomis projekto įgyvendinimo metu įsigytas visas turtas ar įranga, kurie yra projekto dalis ir reikalingi komponentai projekto tikslui pasiekti, 5 metus po projekto užbaigimo nebus perleidžiami kitų asmenų nuosavybėn, nebus sugadinti, sunaikinti ar kitaip prarasti dėl projekto vykdytojo aplaidumo ar kaltės ir toliau naudojami projekto bendram tikslui pasiekti. Projekto vykdytojas apdraus visą ilgalaikį materialųjį turtą ar įrangą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą naudotos finansavimo lėšos, maksimaliu turto atkuriamosios vertes draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir netrumpiau kaip 5 metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos. Projekto vykdytojas skirs reikiamų resursų įsigyto ilgalaikio turto ar įrangos priežiūrai ir jį prižiūrės 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos. Konkrečios pastarojo įsipareigojimo įgyvendinimo priemonės nustatomos projekto įgyvendinimo sutartyje

119. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo imtis visų būtinų projekto veiklos viešinimo veiksmų, kaip nustatyta Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklėse ir projekto įgyvendinimo sutartyje.

120. Partnerio (-ių), registruoto valstybėje donorėje, dalyvaujančio projekte išlaidos privalo būti audituotos dėl išlaidų tinkamumo finansuoti ir teikdamas mokėjimo prašymus CPVA, projekto vykdytojas turi pateikti audito išvadą dėl projekto partnerio, registruoto valstybėje donorėje, išlaidų tinkamumo finansuoti lietuvių arba anglų kalba. Už audito atlikimą Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka atsakingas projekto vykdytojas.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

121. Gairės gali būti keičiamos aplinkos ministro įsakymu Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

122. Pareiškėjų ir projektų vykdytojų skundai teikiami ir nagrinėjami Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.

123. Kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo CPVA ir (arba) Aplinkos ministerija negali vykdyti Gairėse nurodytų savo funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, finansavimo teikimas (taip pat ir veiksmai iki projekto įgyvendinimo sutarties sudarymo) nutraukiamas be jokių pasekmių CPVA ir (arba) Aplinkos ministerijai.

124. Projektų vykdytojai ir partneriai privalo užtikrinti visų su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą ir prieinamumą Programų ir projektų įgyvendinimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

D1-155 (2 priedas)

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-261, 2014-03-06, paskelbta TAR 2014-03-12, i. k. 2014-02983

 

D1-155 (7 priedas)

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-359, 2014-04-14, paskelbta TAR 2014-04-15, i. k. 2014-04462

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-261, 2014-03-06, paskelbta TAR 2014-03-12, i. k. 2014-02983

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. vasario 18 d. įsakymo Nr. D1-155 „Dėl gairių pareiškėjams gauti paramą pagal 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT03 programą „Biologinė įvairovė ir ekosistemų funkcijos“ patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-359, 2014-04-14, paskelbta TAR 2014-04-15, i. k. 2014-04462

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. vasario 18 d. įsakymo Nr. D1-155 „Dėl Gairių pareiškėjams gauti paramą pagal 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT03 programą „Biologinė įvairovė ir ekosistemų funkcijos“ patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-817, 2014-10-08, paskelbta TAR 2014-10-09, i. k. 2014-13923

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. vasario 18 d. įsakymo Nr. D1-155 „Dėl Gairių pareiškėjams gauti paramą pagal 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT03 programą „Biologinė įvairovė ir ekosistemų funkcijos“ patvirtinimo“ pakeitimo