Suvestinė redakcija nuo 2024-03-15

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2019-10-10, i. k. 2019-16096

 

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. spalio 8 d. Nr. T-328

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu, Šiaulių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-120 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 169.3 papunkčiu, Šiaulių  rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

Preambulės pakeitimai:

Nr. T-126, 2024-03-12, paskelbta TAR 2024-03-14, i. k. 2024-04704

 

1. Patvirtinti Šiaulių rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos veiklos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių  rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimą Nr. T-50 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas,

pavaduojantis savivaldybės merą                                                                   Česlovas Greičius

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2019 m. spalio 8 d. sprendimu Nr. T-328

(Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2024 m. kovo 12 d. sprendimo Nr. T-126

redakcija)

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių rajono savivaldybės tarybos Etikos komisija (toliau – Komisija) yra sudaroma Šiaulių rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) sprendimu.

2. Komisijos veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Komisijos sudarymą, Komisijos narių teises, pareigas, funkcijas, Komisijos darbo organizavimo, posėdžių šaukimo ir vadovavimo jiems, sprendimų priėmimo tvarką, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso (toliau – Elgesio kodeksas), Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo (toliau – Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymas), Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau – Vietos savivaldos įstatymas), Šiaulių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento (toliau – Tarybos veiklos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių tarybos narių veiklą ir elgesį, (toliau – kiti teisės aktai) pažeidimų tyrimo ir vertinimo procedūrą.

3. Komisijos paskirtis – tirti ir vertinti Elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Vietos savivaldos įstatymo, Tarybos veiklos reglamento, Nuostatų, kitų teisės aktų pažeidimus, įgyvendinti pažeidimų prevencijos priemones.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Elgesio kodeksu, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

5. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo principu, asmenine narių atsakomybe. Komisija laikosi pagarbos žmogui ir valstybei, teisingumo, sąžiningumo, skaidrumo ir viešumo, padorumo, nesavanaudiškumo, nešališkumo ir atsakomybės principų esant skirtingoms politinėms pažiūroms ir įsitikinimams.

6. Komisijos veiklos techninį aptarnavimą atlieka Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracija.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS TIKSLAS IR FUNKCIJOS

 

7. Komisijos tikslas – plėtoti demokratinį valdymą, didinti visuomenės pasitikėjimą  Savivaldybės institucijomis, skatinti Tarybos narių, mero atsakomybę už savo elgesį, veiklą ir atskaitomybę visuomenei.

8. Komisija atlieka šias funkcijas:

8.1. prižiūri, kaip meras ir Tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

8.2. analizuoja Tarybos narių nedalyvavimo savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir šio įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

8.3. tiria ir priima sprendimus dėl mero ir Tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį,  nuostatoms;

8.4. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl mero ir Tarybos narių veiklos skaidrumo;

8.5. analizuoja Vietos savivaldos įstatymo nustatytų mero pareigų nevykdymo priežastis;

8.6. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą priimti sprendimą dėl Tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo, jeigu šis Tarybos narys yra praleidęs iš eilės 3 Tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

8.7. Tarybos narių, mero ir savo iniciatyva teikia Tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo;

8.8. Tarybos narių ir savo iniciatyva teikia merui rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS

 

9. Komisija sudaroma per du mėnesius nuo pirmojo Tarybos posėdžio Tarybos įgaliojimų laikui.

10. Dėl Komisijos narių skaičiaus nusprendžia Taryba. Komisija sudaroma laikantis proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo.

11. Komisija ar Komisijos narius į Komisiją delegavę subjektai gali inicijuoti Komisijos sudėties pakeitimą (Komisijos papildymą naujais nariais, atšaukimą iš Komisijos narių ir pan.), tačiau sprendimą dėl Komisijos sudėties pokyčių priima Taryba.

12. Komisijos nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai.

13. Komisijos pirmininką iš šios komisijos narių – Tarybos narių – deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui. Jeigu Tarybos opozicija per 2 mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos nedeleguoja Komisijos pirmininko arba deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Komisijos pirmininką Taryba Komisijos narių siūlymu skiria iš šios Komisijos narių – Tarybos narių mažumos. Jeigu visi Tarybos nariai sudaro Tarybos daugumą, Komisija, sudaryta iš Tarybos daugumos atstovų, veikia tol, kol Taryboje susidaro Tarybos mažuma ar Tarybos opozicija.

14. Jeigu Komisijos pirmininkas neatitinka Vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų, jis netenka įgaliojimų nesuėjus terminui Komisijos narių siūlymu Tarybos sprendimu, o jeigu Komisijos pirmininkas buvo deleguotas Tarybos opozicijos, – jį Tarybos opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio Tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame Tarybos posėdyje Tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito Tarybos nario ar deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Komisijos pirmininko skyrimo Komisijos narių siūlymu priima Taryba.

15. Komisijos pirmininko pavaduotoją Komisijos narių siūlymu iš šios Komisijos narių – Tarybos narių daugumos – skiria Taryba.

16. Komisijos nariai, kurie nėra Tarybos nariai, Komisijos posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą ir už darbą Komisijoje jiems apmokant Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo nustatyta tvarka.

17. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės mero  paskirtas valstybės tarnautojas, ši funkcija įrašoma į jo pareigybės aprašymą. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR KOMISIJOS NARIŲ STATUSAS

 

18. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Komisijos posėdžių metu nėra daromas garso ir vaizdo įrašas. Motyvuotu Komisijos sprendimu, Komisijos posėdis gali būti uždaras – žmogaus asmeninio ar šeiminio gyvenimo slaptumui apsaugoti, taip pat kai svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas. Tokiu atveju viešai paskelbiama tik Komisijos priimto sprendimo rezoliucinė dalis.

19. Komisijos posėdis gali vykti nuotoliniu būdu arba daliai komisijos narių fiziškai susirenkant į Komisijos posėdį, o kitai Komisijos narių daliai dalyvaujant nuotoliniu būdu (toliau –  mišrusis būdas). Nuotoliniu būdu ar mišriuoju būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų Vietos savivaldos įstatymo 22 straipsnyje nustatytų reikalavimų.

20. Sprendimą organizuoti posėdį nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu priima Komisijos pirmininkas savo iniciatyva arba gavęs Komisijos nario prašymą dalyvauti posėdyje nuotoliniu būdu. Apie priimtą sprendimą Komisijos posėdį organizuoti nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu nedelsiant elektroninių ryšių priemonėmis turi būti pranešta Komisijos nariams ir kitiems posėdžio dalyviams. Mišriuoju būdu organizuojamame posėdyje kiti Komisijos nariai ir kiti posėdžio dalyviai savo pasirinkimu gali dalyvauti nuotoliniu būdu arba atvykę į Komisijos posėdžių salę.

21. Komisijos posėdžiai nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vykti negali, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių, išskyrus:

21.1. kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdžiai negali vykti Tarybos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai;

21.2. artimiausią numatytą nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vyksiantį Komisijos posėdį.

22. Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių.

23. Komisijos narių dalyvavimas posėdyje yra privalomas, neatvykimas pateisinamas tik svarbia priežastimi, t. y. dėl laikino Komisijos nario nedarbingumo, artimo jo šeimos nario mirties, ar išimtiniu atveju dėl atostogų, kai Komisijos posėdis nėra iš anksto suplanuotas.

24. Komisijos posėdžius šaukia, jų datą, laiką nustato ir darbotvarkę sudaro Komisijos pirmininkas (jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas). Posėdžio darbotvarkė parengiama ir Komisijos sprendimų projektai bei kita medžiaga pateikiama Komisijos nariams susipažinti raštu arba elektroninėmis priemonėmis prieš dvi darbo dienas iki posėdžio. Ši taisyklė netaikoma, jeigu klausimo, dėl kurio turi būti priimtas Komisijos sprendimas, svarstymo būtinybė atsirado vėliau nei likus vienai darbo dienai iki Komisijos posėdžio. Komisijos nariai turi teisę siūlyti pakeisti ar papildyti darbotvarkę.

25. Komisijos posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jei jo nėra arba Komisijos pirmininkas nusišalina – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nėra nei Komisijos pirmininko, nei pirmininko pavaduotojo, Komisijos narių sutarimu posėdžiui pirmininkauja Komisijos narys.

26. Komisijos pirmininkas (jo nesant – pavaduotojas arba kitas posėdžiui pirmininkaujantis Komisijos narys):

26.1. šaukia Komisijos posėdžius, sudaro jų darbotvarkę, vadovauja Komisijos posėdžiams;

26.2. pasirašo Komisijos protokolus ir sprendimus;

26.3. atstovauja Komisijai;

26.4. skiria Komisijos narį surinkti medžiagą ir parengti siūlymus pagal gautą informaciją apie politiko elgesio atitiktį Elgesio kodekso ir kitų teisės aktų normų reikalavimams;

26.5. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties nedalyvavus daugiau kaip trijuose Komisijos posėdžiuose iš eilės, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti Tarybai jį pakeisti kitu Tarybos nariu ar atšaukti kitą Komisijos narį (valstybės tarnautoją, darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartis, ekspertą, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovą – seniūnaitį, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguotą atstovą, visuomenės atstovą (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgaliotą atstovą), bendruomeninių organizacijų atstovą, kitus savivaldybės gyventojus);

26.6. turi teisę gauti Komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.

26.7. kviečia susijusius su svarstomu klausimu asmenis atvykti į Komisijos posėdį;

26.8. atsako į Komisijai skirtus informacinius raštus, kurie nereikalauja priimti Komisijos sprendimo;

26.9. daro pranešimus Tarybos posėdžiuose Komisijos kompetencijos klausimais;

26.10. vykdo kitus šiuose Nuostatuose ir kituose teisės aktuose suteiktus įgaliojimus.

27. Komisijos pirmininko pavaduotojas atlieka Komisijos pirmininko pareigas, kai šis negali jų atlikti dėl laikinojo nedarbingumo, atostogų, išvykimo į tarnybinę komandiruotę ar kitų svarbių priežasčių.

28. Komisijos narys:

28.1. dalyvauja Komisijos posėdžiuose. Jei Komisijos narys negali atvykti į posėdį, apie tai turi iš anksto pranešti Komisijos pirmininkui, o jo nesant – pavaduotojui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį;

28.2. Komisijos narys, dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, gali  svarstomais klausimais raštu pateikti savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą, tačiau ji neįskaitoma į balsavimo rezultatus; 

28.3. Komisijos pirmininko pavedimu renka medžiagą ir rengia siūlymus Komisijos posėdžiui;

28.4. laiko paslaptyje žinias ar duomenis, kuriuos sužinojo vykdydamas tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

28.5. negali naudoti 28.4 papunktyje nurodytų duomenų ar žinių savo ar kitų asmenų naudai;

28.6. Komisijai nebaigus tyrimo, niekam neteikia informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

29. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Posėdžius protokoluoja Komisijos atsakingasis sekretorius. Komisijos posėdžio protokolas surašomas ir pasirašomas ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas po posėdžio. Protokole turi būti nurodyta posėdžio data, vieta, pradžios ir pabaigos laikas, posėdžio dalyviai, posėdžio darbotvarkė, trumpa svarstymo eiga, balsavimas, priimti sprendimai arba nutarimai organizaciniais bei kitais klausimais, Komisijos narių atskiroji nuomonė. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir Komisijos atsakingasis sekretorius. Komisijos protokolus ir su jais susijusią medžiagą saugo Komisijos sekretorius.

30. Komisijos nariai sprendimą svarstomu klausimu priima atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

31. Komisijos narys Komisijos posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia konfliktą, privalo informuoti Komisiją apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Komisija nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Komisija gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Komisijos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Duomenys apie sprendimą nepriimti arba priimti pareikštą nusišalinimą fiksuojami Komisijos posėdžio protokole.

32. Jei dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į protokolą arba, jeigu ji yra pateikiama raštu, pridedama prie posėdžio protokolo.    

33. Komisijos atsakingasis sekretorius:

33.1. praneša Komisijos nariams ir asmenims, susijusiems su Komisijoje nagrinėjamu klausimu, apie posėdžio laiką ir vietą;

33.2. rašo Komisijos posėdžių protokolus;

33.3. tvarko dokumentų valdymą ir saugo Komisijos posėdžių dokumentus;

33.4. Komisijos pirmininko pavedimu teikia tretiesiems asmenims informaciją apie Komisijos priimtus sprendimus;

33.5. daro Komisijos posėdžių garso įrašus (protokolui), posėdžių garso įrašai saugomi informacijos laikmenose iki Tarybos kadencijos pabaigos.

34. Komisijos pirmininko, jo pavaduotojo, nario įgaliojimai baigiasi:

34.1. pasibaigus Tarybos įgaliojimų laikui;

34.2. Tarybos sprendimu atšaukus jį iš Komisijos.

35. Komisijos pirmininko, jo pavaduotojo, nario įgaliojimai sustabdomi:

35.1. sustabdžius įgaliojimus jų veiklos tyrimo laikotarpiu;

35.2. nusišalinus nuo elgesio pažeidimo tyrimo ar atskiro klausimo svarstymo.

 

V SKYRIUS

ETIKOS PAŽEIDIMŲ TYRIMAS

 

36. Komisijos sprendimu Tarybos nario elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

36.1. fizinio ar juridinio asmens skundui, kreipimuisi ar pranešimui (toliau – pranešimas) apie Tarybos nario galimai padarytą Elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, Nuostatų ar Tarybos veiklos reglamente Tarybos nariui nustatytų reikalavimų pažeidimą ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas). Pavyzdinė pranešimo forma nustatyta šių Nuostatų priede;

36.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie Tarybos nario galimai padarytą pažeidimą.

37. Tarybos nario elgesio tyrimas, jei skunde yra pakankamas pagrindas pradėti galimo pažeidimo tyrimą, pradedamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šių Nuostatų 36 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo.

38. Jei pranešime nėra pakankamai duomenų, kurių pagrindu būtų galima suformuluoti aiškų kaltinimą, Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šių Nuostatų 36 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo gali priimti motyvuotą sprendimą nepradėti galimo pažeidimo tyrimo. Toks Komisijos sprendimas gali būti skundžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.

39. Pranešimai gali būti nenagrinėjami, jeigu:

39.1. nėra galimybės skundą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti pranešimo autentiškumo;

39.2. jis grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba jeigu jo turinys nekonkretus ir nesuprantamas.

40. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip vieni metai.

41. Anoniminiai pranešimai nenagrinėjami.

42. Gavus informaciją, kad Vyriausioji tarnybinės etikos komisija pradėjo tyrimą dėl to paties asmens, tuo pačiu klausimu, Komisijoje klausimo svarstymas sustabdomas, kol bus gautas Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimas.

43. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas Tarybos nario laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai Tarybos narys yra išvykęs į komandiruotę. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip vienam mėnesiui pratęsti šioje dalyje nustatytą tyrimo terminą.

44. Atlikdama tyrimą, Komisija turi teisę:

44.1. apklausti Tarybos narį, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su Tarybos nario tiriamu elgesiu ar politine veikla;

44.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti apie jo žinomą informaciją apie Tarybos nario galimai padarytą Elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą;

44.3. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

44.4. prireikus išvykti į įvykio vietą;

44.5. pasitelkti specialistų.

45. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:

45.1. vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

45.2. laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

45.3. nenaudoti 45.2 papunktyje nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

45.4. kol Komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

46. Nuostatų 45.4 papunkčio nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams, ir pasitelktiems specialistams.

47. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir jos pasitelkti specialistai netrikdo valstybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

48. Komisijos nariai už šiuose Nuostatuose nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

49. Tarybos narys, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

49.1. teikti Komisijai paaiškinimus, prašymus ir įrodymus;

49.2. baigus tyrimą susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

49.3. dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

50. Tarybos narys, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius.

51. Komisija per 3 dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja Tarybos narį apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo Tarybos nario iki šiame pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą Tarybos nariui įteikia asmeniškai arba išsiunčia paštu.

52. Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima Nuostatų 56 punkte numatytus sprendimus. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta Tarybos nariui. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą.

53. Pakartotiniai pranešimai apie galimą Tarybos nario padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame pranešime yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokio pranešimo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal šiame skyriuje nustatytas procedūras.

54. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija.

55. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją patys.

 

VI SKYRIUS

SPRENDIMŲ RŪŠYS

 

56. Tarybos nario elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

56.1. konstatuoti, kad Tarybos narys nepažeidė šių Nuostatų ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politiko elgesio principų ar reikalavimų;

56.2. konstatuoti, kad Tarybos narys pažeidė šių Nuostatų ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

56.3. rekomenduoti Tarybos nariui suderinti savo elgesį ar veiklą su šių Nuostatų ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;

56.4. rekomenduoti viešai atsiprašyti;

56.5. įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai.

57. Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos Tarybos narys savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė arba kai Vyriausioji tarnybinės etikos komisija priėmė sprendimą dėl to paties asmens tuo pačiu klausimu.

58. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, Tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

59. Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliuraj.lt.

60. Komisijos sprendimas įforminamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po priėmimo, kurio:

60.1. įžanginėje sprendimo dalyje nurodoma: sprendimo priėmimo data ir vieta; Komisijos pavadinimas; Komisijos sudėtis; asmens, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos; tiriami asmens veiksmai (tyrimo dalykas); teisės aktai ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl asmens veiksmų;

60.2. aprašomojoje-motyvuojamojoje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; asmens, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teikti paaiškinimai, prašymai ir pan.; įrodymai, kuriais grindžiamos komisijos išvados; argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo asmens išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodos į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatas, kurios buvo taikomos tiriant;

60.3. rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos išvada dėl svarstomo asmens veiksmų, teisės aktas ir konkreti teisės akto nuostata, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas; informacija apie Komisijos išvados paskelbimo būdą ir vieta bei įteikimas suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarka.

60.4. Komisijos sprendimus pasirašo Komisijos pirmininkas arba priimant sprendimą Komisijos posėdžiui pirmininkavęs Komisijos narys. Šie Komisijos sprendimai įforminami jų priėmimo data, suteikiamas registracijos numeris pagal bendrąją numeraciją nuo kalendorinių metų pradžios iki pabaigos. Šie Komisijos sprendimai teikiami Tarybos nariams, kurių veika buvo tiriama, ir pareiškėjams.

61. Komisijos priimti sprendimai gali būti skundžiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo Tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.

62. Kiti Komisijos posėdyje priimti sprendimai įforminami posėdžio protokolu. Apie priimtus sprendimus atitinkami adresatai informuojami raštu. Protokolu įforminti sprendimai atitinkamų adresatų prašymu taip pat gali būti jiems išsiųsti kaip protokolų išrašai. 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

63. Komisija sudaroma, keičiama, panaikinama ir jos Nuostatai tvirtinami, keičiami, Tarybos sprendimu.

 

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. T-262, 2020-07-07, paskelbta TAR 2020-07-09, i. k. 2020-15362

Nr. T-126, 2024-03-12, paskelbta TAR 2024-03-14, i. k. 2024-04704

 

 

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

Etikos komisijos nuostatų

priedas

 

(Pranešimo apie galimą pažeidimą formos pavyzdys)

 

_______________________________________________________________________________________________

(pareiškėjo vardas, pavardė)

 

_______________________________________________________________________________________________

(pareiškėjo elektroninio pašto adresas ir (ar) kiti kontaktiniai duomenys)

 

 

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

Etikos komisijai

 

 

PRANEŠIMAS APIE GALIMĄ PAŽEIDIMĄ

 

___________________

(data)

 

 

1. Nurodykite vardą, pavardę tarybos nario, kuris galbūt pažeidė Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo (toliau – VPIDĮ), Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso (toliau – VPEK) ar kito teisės akto nustatytus valstybės politikų elgesio principus ar reikalavimus ir kurio veiklą prašote ištirti.

______________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________

 

2. Nurodykite konkrečius asmens veiksmus (ar neveikimą), šių veiksmų padarymo laiką (datą) ir kitas aplinkybes, kurios įvardija galimą pažeidimą.

______________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________

 

3. Nurodykite, jeigu žinote, kurį (-iuos) VPIDĮ ir (ar) VPEK straipsnį (-ius) Jūsų nurodytas  asmuo galbūt pažeidė.

______________________________________________________________________________________________

 

4. Pateikite, jei galite, pažeidimą pagrindžiančius rašytinius ar kitus duomenis (dokumentus, garso, vaizdo įrašus, nuotraukas su užfiksuotu pažeidimu, galimą pažeidimą patvirtinančias kompiuterio ekrano langų kopijas, žinučių, elektroninio pašto pranešimų vaizdus, nuorodas į viešojoje erdvėje esančią informaciją ir t. t.), galinčius padėti įvertinti Jūsų skunde nurodomas aplinkybes.

 

Pridedama:

1) ____________________________________________________________________________________________

2) ____________________________________________________________________________________________

 

5. Nurodykite, ko prašote Šiaulių rajono savivaldybės tarybos  Etikos komisijos.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Patvirtinu, kad visa mano pateikta informacija yra tiksli ir teisinga.

 

Informuojame,  kad:

1. Šiaulių rajono savivaldybės administracija (toliau – Administracija), buveinės adresas: Vilniaus g. 263, 76337 Šiauliai, el. pašto adresas prim@siauliuraj.lt., tvarkys šiame skunde nurodytus Jūsų asmens duomenis, įskaitant skundo registravimo duomenis. Pateikti asmens duomenys bus tvarkomi skundo nagrinėjimo, raštvedybos tvarkymo bei dokumentų valdymo tikslais.

2. Asmens duomenų tvarkymo teisinis pagrindas – 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) 6 straipsnio 1 dalies c punktas.

3. Jūsų asmens duomenys gali būti perduoti:

3.1. teismui, teisėsaugos įstaigoms ar valstybės institucijoms tiek, kiek tokį teikimą nustato teisės aktų reikalavimai (pvz.: antstoliams, teismams ir kt.);

3.2. kitiems fiziniams / juridiniams asmenims su Jūsų sutikimu, jei toks sutikimas gaunamas dėl konkretaus atvejo.

4.  Jūsų  asmens duomenys bus saugomi 5 metų laikotarpį ir po to sunaikinami arba saugomi nuolat (jei dėl skundžiamo asmens būtų atliktas tyrimas ir priimtas sprendimas). Šis terminas gali būti pratęstas, jei asmens duomenys yra naudojami arba gali būti naudojami kaip įrodymai ar informacijos šaltinis ikiteisminiame ar kitokiame tyrime, įskaitant ir Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos vykdomame tyrime, civilinėje, administracinėje ar baudžiamojoje byloje ar kitais įstatymų nustatytais atvejais. Tokiu atveju asmens duomenys gali būti saugomi tiek, kiek reikalinga šiems duomenų tvarkymo tikslams, ir sunaikinami nedelsiant, kai tampa nebereikalingi.

5. Jūs turite teisę susipažinti su Administracijoje tvarkomais savo asmens duomenimis. Daugiau informacijos apie savo teises galite rasti www.siauliuraj.lt pasirinkdami asmens duomenų apsaugos skiltį.

6. Visais klausimais, susijusiais su asmens duomenų tvarkymu, asmens duomenų apsaugos užtikrinimu ar asmens duomenų saugumo pažeidimais, galite kreiptis į Administracijos Teisės ir personalo skyriaus vyriausiąjį specialistą (duomenų apsaugai) šiais kontaktais: tel. +370 612 93 407, el. pašto adresu dap@siauliuraj.lt, adresu – Vilniaus g. 263, 76337 Šiauliai.

7. Jūs turite teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai (L. Sapiegos g. 17, 10312 Vilnius, tel.: (+370 5) 271 2804, 279 1445, el. p. ada@ada.lt), jeigu manote, kad Administracija neteisėtai tvarko Jūsų asmens duomenis arba neįgyvendina Jūsų teisių.

 

 

_______________________________________________________________________________________________

(prašymą teikiančio asmens vardas, pavardė, parašas ir data)

 

 

_____________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. T-126, 2024-03-12, paskelbta TAR 2024-03-14, i. k. 2024-04704

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šiaulių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-262, 2020-07-07, paskelbta TAR 2020-07-09, i. k. 2020-15362

Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. spalio 8 d. sprendimo Nr. T-328 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Šiaulių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-264, 2021-09-07, paskelbta TAR 2021-09-08, i. k. 2021-18967

Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. spalio 8 d. sprendimo Nr. T-328 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Šiaulių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-280, 2022-07-05, paskelbta TAR 2022-07-08, i. k. 2022-15041

Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. spalio 8 d. sprendimo Nr. T-328 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Šiaulių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-390, 2022-11-15, paskelbta TAR 2022-11-17, i. k. 2022-23172

Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. spalio 8 d. sprendimo Nr. T-328 ,,Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Šiaulių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-126, 2024-03-12, paskelbta TAR 2024-03-14, i. k. 2024-04704

Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. spalio 8 d. sprendimo Nr. T-328 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo