Suvestinė redakcija nuo 2017-12-16

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-05-19, i. k. 2016-13658

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KOMPLEKSINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO VAIKAMS, NUKENTĖJUSIEMS NUO SMURTO AR NETIESIOGINIO ŠEIMYNINIO SMURTO AUKOMS (LIUDININKAMS) IR JŲ ŠEIMŲ NARIAMS, PROJEKTŲ FINANSAVIMO 20162018 METAIS ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ patvirtinimo ir projektų vertinimo komisijos sudarymo

 

2016 m.  gegužės 18  d. Nr. A1-259

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Vaiko gerovės 2016–2018 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. kovo 10 d. įsakymu  Nr. A1-132 „Dėl Vaiko gerovės 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.5 papunktį:

1. T v i r t i n u Kompleksinių paslaugų teikimo vaikams, nukentėjusiems nuo smurto ar netiesioginio šeimyninio smurto aukoms (liudininkams) ir jų šeimų nariams, projektų finansavimo 20162018 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties projektų vertinimo komisiją (toliau – komisija):

Jūratė Sinkevičienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktoriaus pavaduotoja (komisijos pirmininkė);

Ričardas Černiauskas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus patarėjas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

Evelina Firaitė – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Pagalbos vaikams skyriaus vedėja;

Aušrinė Garbačiauskienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės aprėpties departamento Socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė;

Daiva Junevičienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Irena Kiselienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-127, 2017-03-13, paskelbta TAR 2017-03-15, i. k. 2017-04346

Nr. A1-615, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20162

 

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                        Algimanta Pabedinskienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro 

2016 m. gegužės 18 d. įsakymu

Nr. A1-259

 

 

KOMPLEKSINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO VAIKAMS, NUKENTĖJUSIEMS NUO SMURTO AR NETIESIOGINIO ŠEIMYNINIO SMURTO AUKOMS (LIUDININKAMS) IR JŲ ŠEIMŲ NARIAMS, PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2016─2018 METAIS ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kompleksinių paslaugų teikimo vaikams, nukentėjusiems nuo smurto ar netiesioginio šeimyninio smurto aukoms (liudininkams) ir jų šeimų nariams, projektų finansavimo 2016–2018 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato finansavimo prioritetus, reikalavimus projektams, jų vertinimo, atrankos ir finansavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymą, vykdymą ir kontrolę, projektų vertinimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimą.

2. Projektų atrankos konkurso (toliau – konkursas) tikslas – teikti kompleksines paslaugas  vaikams, nukentėjusiems nuo smurto ar netiesioginio šeimyninio smurto aukoms (liudininkams) ir jų šeimų nariams (toliau kartu – smurto aukos ir jų šeimų nariai).

3. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas skelbiamas Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

4. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo iki einamųjų metų gruodžio 31 d. Projektų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Nuostatų VIII skyriuje nustatyta tvarka.

5. Konkurse turi teisę dalyvauti nevyriausybinės organizacijos, turinčios ne mažesnę kaip 3 metų darbo, teikiant kompleksines paslaugas smurto aukoms ir jų šeimų nariams patirtį (toliau – Pareiškėjas).

6. Mažiausia vienam projektui galima skirti suma – 2 000 eurų (du tūkstančiai eurų 00 centų). Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 12 000 eurų (dvylika tūkstančių eurų 00 centų).

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-615, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20162

 

7. Nuostatuose vartojama sąvoka kompleksinės paslaugos – psichologinės, socialinės, teisinės, medicininės ir kitos paslaugos teikiamos siekiant suteikti pagalbą smurto aukoms ir jų šeimų nariams, kai teikiamos ne mažiau kaip dvi šiame punkte išvardintos paslaugos.

8. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

FINANSAVIMO PRIORITETAI

 

9. Prioritetai teikiami projektams, kurių Pareiškėjai:

9.1. yra sudarę bendradarbiavimo sutartis su savivaldybių administracijų Vaiko teisių apsaugos skyriais, kurių nukreipimu bus teikiamos kompleksinės paslaugos smurto aukoms ir jų šeimų nariams projektų įgyvendinimo laikotarpiu;

9.2. turi ne mažesnį kaip 10 procentų finansavimą iš kitų šaltinių.

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ REIKALAVIMAI

 

10. Projektuose turi būti numatyta:

10.1. informacija apie Pareiškėją, Pareiškėjo vadovą ir projekto vadovą;

10.2. informacija apie projekto įgyvendinimo partnerius, t. y. valstybės ar savivaldybės įstaigas, savivaldybių administracijų Vaiko teisių apsaugos skyrius, policijos komisariatus, nevyriausybines organizacijas ir kt. (jeigu yra);

10.3. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

10.4. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

10.5. projekto tikslas ir uždaviniai;

10.6. projekto atitiktis finansavimo prioritetams;

10.7. tikslinės grupės;

10.8. planuojamas kompleksinių paslaugų gavėjų (smurto aukų ir jų šeimų narių, kuriems bus suteiktos kompleksinės paslaugos) skaičius;

10.9. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

10.10. projekto priemonių (veiklų) įgyvendinimo planas;

10.11. detali projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų asignavimų;

10.12. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai:

10.12.1. Pareiškėjo turimos patalpos, valdomos, naudojamos, disponuojamos nuosavybės ar patikėjimo teise, taip pat Pareiškėjo patalpos, turimos nuomos ar panaudos sutarties, galiosiančios projekto įgyvendinimo laikotarpiu, pagrindu;

10.12.2. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą, informacija apie Pareiškėjo buhalterį (tuo atveju, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, – informacija apie šiuos asmenis);

10.13. informacija apie Pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos ir kitų įstaigų organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

10.14. laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą;

10.15. kita, Pareiškėjo nuožiūra svarbi informacija;

10.16. pridedamų dokumentų sąrašas.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

11. Konkursui teikiami projektai aprašomi užpildant paraišką (Nuostatų 1 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta Pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti.

Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.

12. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

12.1. Pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties, statuto ar kt.) kopiją, patvirtintą Pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, parašu;

12.2. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopiją, patvirtintą Pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, parašu;

12.3. jei Pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti Pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

12.4. projekto vadovo ir asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, bei projekto vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymus, kuriuose nurodoma jų darbo patirtis, išsilavinimas, gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

12.5. projekto vadovo ir asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, bei projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją pagrindžiančių dokumentų kopijas;

12.6. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

12.7. bendradarbiavimo sutarčių su savivaldybių administracijų Vaiko teisių apsaugos skyriumi (skyriais) ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą (jei yra), kopijas;

12.8. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 14 punkte.

13. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 (du) paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 12 punkte nurodytų dokumentų (jų tinkamai patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji (arba jos pirmas ir paskutinis lapas) patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir Pareiškėjo antspaudu (jeigu Pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę, pareigas ir datą. Jei dokumentą sudaro daugiau nei vienas lapas, antro ir kitų lapų apatinėje dalyje esančiame laisvame plote nurodoma „Kopija tikra“ ir pasirašoma.

Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba, o užsienio kalba surašyti dokumentai pateikiami kartu su vertėjo parašu patvirtintais vertimais į lietuvių kalbą.

Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti tvarkingai susegti, puslapiai sunumeruoti vientisa tvarka.

Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi tiesiogiai į Ministeriją adresu: A. Vivulskio g. 11, 105 kab., LT 03610 Vilnius. Ant voko turi būti užrašyta „Kompleksinių paslaugų teikimo vaikams, nukentėjusiems nuo smurto ar netiesioginio šeimyninio smurto aukoms (liudininkams) ir jų šeimų nariams, projektų atrankos konkursui“. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei skelbime nurodytu adresu pateiktos paraiškos konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos.

Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta išsiuntimo ar pateikimo siųsti data turi būti ne vėlesnė kaip konkurso skelbime nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data.

Gautos paraiškos registruojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, numatyta tvarka.

Informacija, kad paraiška gauta ir paraiškai suteiktas numeris, skelbiama Ministerijos interneto svetainėje per 7 darbo dienas nuo paraiškos gavimo Ministerijoje.

Konkursui pasibaigus, projektų paraiškos jo dalyviams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienerius metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

14. Potencialūs Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

14.1. Pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

14.2. Pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

14.3. Pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

14.4. Pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Ministerijos darbuotojams, komisijai;

14.5. Pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų projektui įgyvendinti;

14.6. asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

14.7. Pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

15. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia Ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus specialistai. Informacija Pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

16. Konkurse dalyvaujančių Pareiškėjų pateiktas paraiškas ir kitus dokumentus vertina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaryta komisija.

17. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisijos sekretorių per pirmąjį komisijos posėdį iš komisijos narių skiria komisijos pirmininkas. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ ir Nuostatais.

18. Komisijos sekretorius:

18.1. rengia skelbimą apie konkursą ir organizuoja jo paskelbimą;

18.2. registruoja paraiškas konkurso paraiškų registre (kartu su vokais);

18.3. prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams įvertina, ar paraiškos atitinka Nuostatų 25 punkte nurodytus formaliuosius kriterijus;

18.4. komisijos pirmininko pavedimu nurodo Pareiškėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus ir patikslintus dokumentus ir juos teikia komisijai;

18.5. informuoja komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas konkursui organizuoti svarbias aplinkybes;

18.6. renka komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas;

18.7. komisijos pirmininko pavedimu Nuostatų 34 punkte nurodytu atveju informuoja Pareiškėjus apie skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių ir (ar) veiklų planą, renka Pareiškėjų patikslintus dokumentus ir juos teikia komisijai;

18.8. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo, dokumentų priėmimo–perdavimo aktų ir kitų komisijos veiklos dokumentų projektus;

18.9. informuoja Pareiškėjus apie Ministerijos priimtus sprendimus dėl jų pateiktų paraiškų;

18.10. techniškai aptarnauja komisijos veiklą, organizuoja ir protokoluoja komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus.

19. Komisijos pirmininkas, narys ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų komisijoje, jeigu:

19.1. jie įtariami pažeidę konkursui taikytinus teisės aktus;

19.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);

19.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz., savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusių ar esamų santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);

19.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo komisijos darbui, siekia paveikti konkurso eigą ir (ar) rezultatus;

19.5. yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jų nešališkumo, objektyvumo, tinkamo pareigų atlikimo.

20. Komisijos pirmininkas nuo pareigų komisijoje nušalinamas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

Kai nušalinamas ar nusišalina komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalina komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas komisijos pirmininkas perduoda įvertinti kitam komisijos nariui. Kai nušalinamas ar nusišalina komisijos sekretorius, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko paskirtas kitas komisijos narys arba Ministerijos administracijos padalinio, kuriame dirba nušalintas (nusišalinęs) komisijos sekretorius, vadovo sprendimu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

21. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

Klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

22. Pirmojo posėdžio metu, prieš pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys Pareiškėjai, suinteresuotų asmenų atstovai ir kiti asmenys.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) komisijos pirmininkui. Jeigu komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas komisijos narys.

Komisijos nariams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, komisijos pirmininkas trumpai supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.

23. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko balsas, jo nesant – pirmininko pavaduotojo.

24. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

VI Skyrius

Paraiškų atitiktis reikalavimams ir Projektų vertinimas

 

25. Prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams, komisijos sekretorius po paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina, ar:

25.1. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

25.2. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

25.3. paraiška atitinka Nuostatų 11 punkte nustatytus reikalavimus;

25.4. Pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 12 punkte reikalaujamus dokumentus, pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;

25.5. pateiktas reikalaujamas paraiškos egzempliorių ir dokumentų skaičius;

25.6. kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai susegti, puslapiai sunumeruoti vientisa tvarka;

25.7. paraiška ir dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai;

25.8. Pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka, gautas lėšas panaudojęs pagal tikslinę paskirtį.

26. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką projekto vertinimui, komisijos sekretorius apie tai informuoja komisiją ir komisija turi teisę raštu paprašyti Pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.

Jeigu kartu su paraiška nepateikti Nuostatų 12 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, pirmajame komisijos posėdyje sprendžiamas tokios paraiškos priėmimo klausimas. Komisija gali tokią paraišką atmesti arba nurodyti Pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

27. Paraiškos atmetamos, projektai nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

27.1. paraiška pateikta pasibaigus galutiniam paraiškos pateikimo terminui;

27.2. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

27.3. paraiška neatitinka Nuostatų 11 punkte nustatytų reikalavimų;

27.4. Pareiškėjas konkurso skelbime ir (ar) komisijos nustatytu laiku nepateikė visų Nuostatų 12 punkte reikalaujamų dokumentų ar jų reikalaujamo egzempliorių skaičiaus arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;

27.5. Pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;

27.6. Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų.

28. Vertintinus projektus komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino
2 komisijos nariai ir vertinimo rezultatai skiriasi daugiau kaip 15 balų, komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam komisijos nariui. 

Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų kiekį ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų arba paraiškas vertinimui paskirstyti iki paraiškų priėmimo termino pabaigos.

29. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami paraiškos vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais. Aukščiausias galimas projekto įvertinimas – 60 balų.

30. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

30.1. projekto atitiktį finansavimo prioritetams;

30.2. projekto priemonių (veiklų) įgyvendinimo plano nuoseklumą ir detalumą;

30.3. projekto įgyvendinimo detalios sąmatos pagrįstumą (realumą, būtinumą ir ekonomiškumą), atitiktį numatomoms veikloms ir (ar) priemonėms;  

30.4. veiklos vykdymą užtikrinančių išteklių pakankamumą;

30.5. laukiamus rezultatus ir naudą įgyvendinus projektą.

31. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama visų vertintojų kiekvienam projektui skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus mažėjimo tvarka. Lėšų siūloma skirti tiems projektams, kurie surinko daugiausia, tačiau ne mažiau negu 30 balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, surinkę mažiau nei 30 balų, nefinansuojami. Projektams iš rezervinio sąrašo finansavimas gali būti skirtas Nuostatų 55 punkte nustatyta tvarka.

Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodu balų skaičiumi, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidų dalis bus mažesnė.

32. Komisijos narys, vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba lėšų neskirti. 

33. Komisija atrenka finansuotinus projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo.

Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

34. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, Ministerija raštu informuoja Pareiškėją apie jam skirtų  lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių (veiklų) planą, o Pareiškėjas ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos patikslina sąmatą ir priemonių (veiklų) planą, nurodo, kokiu mastu bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintą sąmatą pateikia Ministerijai.

Gavęs Pareiškėjų patikslintus dokumentus, komisijos sekretorius ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia įvertinti tiems komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau nei per 3 darbo dienas.

Komisija ne vėliau nei per 3 darbo dienas po to, kai komisijos nariai įvertina patikslintus dokumentus, posėdyje įvertina Pareiškėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria Pareiškėjų suplanuotoms lėšoms ir jų veikloms (darbams) pagal projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas.

Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba komisijai nepritarus patikslintiems Pareiškėjų dokumentams, komisijos siūlymu sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių Pareiškėjų pateiktiems projektams finansuoti pripažįstamas netekusiu galios. Komisijos sekretorius ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos posėdžio parengia sprendimo dėl lėšų skyrimo pakeitimo projektą.

35. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis tarp Pareiškėjo ir Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas), sudaroma ne vėliau nei per 35 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos.

36. Ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos Departamentui perduodama po 1 egzempliorių paraiškų, kurioms skirtas finansavimas, ir komisijos protokolinių sprendimų kopijos. Jei paraiškos buvo tikslinamos Nuostatų 34 punkte nustatyta tvarka, paraiškų, patikslintų dokumentų ir komisijos protokolinių sprendimų kopijos Departamentui perduodamos ne vėliau nei per 3 darbo dienas po komisijos posėdžio, kuriame įvertinti patikslinti dokumentai, dienos.

Perdavimas įforminamas Ministerijos ir Departamento struktūrinių padalinių vadovų, atsakingų už konkurso koordinavimą, pasirašytu dokumentų perdavimo–priėmimo aktu.

37. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties dėl Pareiškėjo kaltės per Nuostatų 35 punkte nurodytą terminą, Departamentas teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

38. Pareiškėjai raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

39. Informacija apie konkurso rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

 

VII skyrius

Lėšų skyrimas projektams, projektų VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

40. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Konkursui numatytas biudžetas yra tvirtinamas Vaiko gerovės 2016–2018 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. kovo 10 d. įsakymu Nr. A1-132 „Dėl Vaiko gerovės 2016–2018  metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.5 papunktyje. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo su Departamentu dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos datos.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-615, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20162

 

41. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke ar kitoje kredito arba mokėjimo įstaigoje specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

42. Tinkamos finansuoti laikomos išlaidos:

42.1. Projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų lėšų) t. y. projekto vadovo, organizacijos buhalterio darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (arba užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) arba buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens).

42.2. Projekto įgyvendinimo išlaidos:

42.2.1. skirtos projekto veiklų vykdytojų telekomunikacijos (ryšio paslaugų, interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo telefono ryšio (neviršijant 15 Eur 1 projekto vykdytojui per mėnesį), pašto) išlaidoms apmokėti;

42.2.2. projekto vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas;

42.2.3. išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinama veikla reikalingoms prekėms ir priemonėms įsigyti;

42.2.4. išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinama veikla reikalingoms paslaugoms įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis negali viršyti daugiau kaip 25 Eur už 1 val.);

42.2.5. projekto vykdytojų faktinės transporto ir kelionių išlaidos, susijusios su projekto įgyvendinimu (degalai, automobilio nuoma, autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai);

42.2.6. komandiruočių (išskyrus tarptautinių komandiruočių) išlaidoms apmokėti.

43. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 procentų finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

44. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

44.1. Pareiškėjo, projekto vykdytojo ar kitų asmenų skoloms padengti ar investiciniams projektams finansuoti skirtos išlaidos;

44.2. pastatų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir einamojo remonto išlaidos;

44.3. finansinio lizingo įmokos, už paskolas mokamos palūkanos;

44.4. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigyti;

44.5. tarptautinių kelionių (komandiruočių) išlaidos;

44.6. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu iki pateikiant paraišką Ministerijai ir iki sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį;

44.7. patalpų, nuosavybės teise priklausančių Pareiškėjui, nuomos išlaidos;

44.8. baudos, finansinės nuobaudos, bylinėjimosi išlaidos, delspinigiai;

44.9. neužregistruotos Pareiškėjo apskaitoje ir nepagrįstos patvirtinančių arba išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais išlaidos;

44.10. išlaidos, dengiamos iš kitų nacionalinių, Europos Sąjungos ar kitų paramos lėšų ir dubliuojančios projekto išlaidas;

44.11. kitos su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

45. Pareiškėjas privalo raštu informuoti Ministeriją ir Departamentą, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti Pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis Pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

46. Pareiškėjas privalo raštu informuoti Ministeriją ir Departamentą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Ministerijai arba Departamentui, sustabdytas lėšų pervedimas atnaujinamas.

47. Norėdamas patikslinti detalią projekto įgyvendinimo sąmatą, Pareiškėjas Departamentui turi pateikti pagrįstą prašymą tikslinti detalią projekto įgyvendinimo sąmatą, kartu pateikdamas lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti detalią projekto įgyvendinimo sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus. Departamentas, išnagrinėjęs Pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl detalios projekto įgyvendinimo sąmatos tikslinimo ir apie tai Pareiškėją informuoja raštu. Gavęs leidimą, Pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti detalią projekto įgyvendinimo sąmatą ir ją pateikti Departamentui.

48. Prašymai tikslinti detalią projekto įgyvendinimo sąmatą teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

49. Pareiškėjas privalo:

49.1. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., Departamento Finansų skyriui pateikti projekto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinę ataskaitą, vykdant projektą patirtas išlaidas, nurodydamas cento tikslumu pagal Departamento direktoriaus patvirtintą formą;

49.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., pateikti Departamentui projekto veiklos įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas. Kartu su ketvirčių veiklos įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis turi būti pateikiama buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių lėšų panaudojimą, suvestinė, nurodant lėšų gavėjo pavadinimą, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties, žiniaraščio ir kt.) datą ir numerį, ūkinės operacijos turinį ir sumą;

49.3. biudžetiniams metams pasibaigus, iki kitų metų sausio 5 d., pateikti Departamentui metinę projekto veiklos įgyvendinimo ir finansines ataskaitas pagal Departamento patvirtintas formas. Prie ataskaitų gali būti pridėta turima rašytinė ir vaizdinė medžiaga, susijusi su projekto įgyvendinimu;

49.4. įgyvendinti projektą iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

49.5. už valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas, pasibaigus ataskaitiniams metams, iki kitų metų sausio 5 d., pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą, nurodydamas, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir (ar) priemonės kodą ir grąžinamą sumą;

49.6. viešinti projekto veiklą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, Pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad lėšų projektui skyrė Ministerija. Pareiškėjas, viešindamas projektą (skrajutėse, lankstinukuose, brošiūrose ir kt.) turi nurodyti lėšų šaltinį, įgyvendinamo projekto pavadinimą ir projekto įgyvendinimo metus.

50. Departamentas, nustatęs ar turintis pagrįstų įtarimų, kad Pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja Pareiškėją ir sustabdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Pareiškėjas raštu informuoja Departamentą apie pasirengimą tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Departamentas, įvertinęs iš Pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Jei Pareiškėjas neinformuoja Departamento apie pasirengimą tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų reikalavimų, Departamentas vienašališkai nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį apie tai Pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

51. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Pareiškėju ir Pareiškėjas privalo grąžinti skirtas lėšas, kai:

51.1. nustatoma, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

51.2. paaiškėja, kad Nuostatų 12.8 papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija;

51.3. nustatoma esminių valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimų.

52. Ministerijai arba Departamentui nustačius, kad Pareiškėjas skirtas biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, Pareiškėjas privalo jas grąžinti iki kitų metų sausio 5 d. Ministerijai arba Departamentui į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą, nurodant, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį ir grąžinamą sumą. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų Ministerijos programų trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai iš Pareiškėjo priteisiamos neteisėtai panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

53. Departamentas kiekvieno ketvirčio ir metinę projektų įgyvendinimo ataskaitas bei pasiūlymus pateikia Ministerijai kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 20 d., o metinę įgyvendinimo ataskaitą – iki kitų metų sausio 25 d.

54. Departamento ketvirčio ir metinėje projektų įgyvendinimo ataskaitose projektų veiklos rodikliai pateikiami atskirai aptariant kiekvieno projekto vykdytas veiklas, taip pat pateikiami apibendrinti visų projektų veiklos rezultatai, nurodomos vertinant projektų lėšų panaudojimą ir veiklą dažniausiai pasitaikiusios problemos, pateikiamos Departamento išvados ir pasiūlymai.

55. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties ar atsisakius dalies lėšų ar nutraukus valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Sprendimas priimamas per 5 darbo dienas nuo komisijos siūlymo pateikimo dienos.

Likus mažiau kaip mėnesiui iki einamųjų metų pabaigos, kai projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skirti finansavimą netikslinga, Ministerija papildomas lėšas gali skirti finansuotiems projektams įgyvendinti. Ministerija, skyrusi papildomų lėšų projektams įgyvendinti neskelbdama naujo konkurso, per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti papildomų lėšų priėmimo dienos apie tai informuoja Pareiškėjus, kurių pateiktiems projektams skirtas finansavimas, nurodo Ministerijos skirtų papildomų lėšų projektams įgyvendinti dydį ir paprašo patikslinti sąmatą bei priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą. Lyginamąją projekto išlaidų sąmatą ir patikslintą priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą Pareiškėjas turi raštu pateikti Ministerijai per 5 darbo dienas nuo Ministerijos nurodymo gavimo dienos. Papildomos lėšos skiriamos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu Ministerijos kanclerio potvarkiu.

Jei Pareiškėjai nepateikia patikslintų sąmatų ir priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planų arba pateikus minėtus dokumentus ir skyrus papildomą finansavimą projektams lieka nepanaudotų lėšų, komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu Ministerijos kanclerio potvarkiu, Ministerijos papildomai skirtos lėšos eilės tvarka gali būti skirtos projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-615, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20162

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRATĘSIMAS

 

56. Projektų finansavimas gali būti pratęstas kitiems kalendoriniams metams, bet ne ilgiau kaip iki kitų metų gruodžio 31 d. ir ne daugiau nei 2 kartus tomis pačiomis Nuostatuose ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projektų finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo atitinkamų metų, kuriems pratęstas projekto finansavimas, sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki atitinkamų metų, kuriems pratęstas projekto finansavimas, gruodžio 31 d. Prašydamas pratęsti finansavimą, Pareiškėjas iki einamųjų metų gruodžio 15 d. Ministerijai pateikia: 

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-127, 2017-03-13, paskelbta TAR 2017-03-15, i. k. 2017-04346

Nr. A1-615, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20162

56.1. laisvos formos prašymą pratęsti projekto finansavimą;

56.2. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 14 punkte;

56.3. patikslintą projekto įgyvendinimo veiklos planą ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą, nurodydamas lėšų šaltinius ir kiek lėšų, reikalingų projektui įgyvendinti kitiems metams, prašoma iš Ministerijos.

561. Kai Pareiškėjas Nuostatų 56 punkte nurodytus dokumentus pateikia suėjus nurodytame Nuostatų punkte nustatytam terminui pateikti dokumentus Ministerijai, kartu su nurodytais dokumentais turi būti pateikti Nuostatų 56 punkte nustatyto termino praleidimo motyvai ir juos pagrindžiantys įrodymai. Šiame punkte nurodytu atveju finansavimas gali būti pratęstas kitiems kalendoriniams metams, jei Nuostatų 56 punkte nurodyti dokumentai Ministerijai pateikti iki einamųjų metų gruodžio 25 d. ir, įvertinus Pareiškėjo pateiktus Nuostatų 56 punkte nustatyto termino praleidimo motyvus ir juos pagrindžiančius įrodymus, nustatyta, kad terminas pateikti dokumentus Ministerijai praleistas dėl objektyviai pateisinamų aplinkybių ar priežasčių.

Papildyta punktu:

Nr. A1-615, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20162

 

561. Kai pareiškėjas Nuostatų 56 punkte nurodytus dokumentus pateikia suėjus nurodytame Nuostatų punkte nustatytam terminui, kartu su nurodytais dokumentais turi būti pateikti Nuostatų 56 punkte nustatyto termino praleidimo motyvai ir juos pagrindžiantys įrodymai. Šiame punkte nurodytu atveju projektų finansavimas gali būti pratęstas kitiems kalendoriniams metams, jei Nuostatų 56 punkte nurodyti dokumentai Ministerijai pateikti iki einamųjų metų kovo 15 d. ir, įvertinus pareiškėjo pateiktus Nuostatų 56 punkte nustatyto termino praleidimo motyvus ir juos pagrindžiančius įrodymus, nustatyta, kad terminas praleistas dėl objektyviai pateisinamų aplinkybių ar priežasčių.

Papildyta punktu:

Nr. A1-127, 2017-03-13, paskelbta TAR 2017-03-15, i. k. 2017-04346

 

57. Ministerija, gavusi Nuostatų 56 punkte nurodytus dokumentus, per 5 darbo dienas nuo paskutinės prašymų pratęsti projektų finansavimą gavimo dienos apie gautus prašymus raštu (elektroniniu paštu) informuoja komisiją ir Departamentą.

58. Prašymus pratęsti finansavimą svarsto komisija.

Komisija, gavusi visus Nuostatų 56 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paskutinės prašymų pratęsti projektų finansavimą pateikimo Ministerijai termino dienos įvertina projektų veiklos I–III ketvirčių ataskaitų duomenis, projekto vykdytojo pateiktą ir kitą su projekto vykdymu susijusią turimą informaciją.

Kai svarstomas klausimas dėl finansavimo skyrimo ateinančių metų II–IV ketvirčiams, komisija, gavusi visus Nuostatų 56 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo metinių veiklos ir finansinės ataskaitų gavimo dienos įvertina metines veiklos ir finansinę ataskaitas, projekto vykdytojo pateiktą ir kitą su projekto vykdymu susijusią turimą informaciją.

Jei komisijai vertinant projekto vykdytojo prašymą pratęsti projekto finansavimą ateinančiais metais kyla neaiškumų, komisija privalo paprašyti projekto vykdytojo pateikti (patikslinti) atitinkamą informaciją, prašyme nurodydama ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą informacijai pateikti. Gavusi prašomą informaciją, komisija ją įvertina ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymą dėl projekto finansavimo pratęsimo. Jei projekto vykdytojas per komisijos nurodytą terminą ar jos nustatyta forma nepateikia prašomos informacijos, projekto vykdytojo prašymas toliau nesvarstomas.

Komisija, per šiame punkte nustatytą terminą įvertinusi projekto vykdytojo prašymą pratęsti projekto finansavimą ateinančiais metais, raštu pateikia siūlymus Ministerijos kancleriui dėl finansavimo skyrimo projektams ateinančių metų I ketvirčiui, o gavusi metinę veiklos ataskaitą, –  dėl finansavimo skyrimo ateinančių metų II–IV ketvirčiams.

Kartu su siūlymais dėl projektų finansavimo pratęsimo komisija pateikia Ministerijos kancleriui projektų vykdytojų einamųjų metų I–III ketvirčių veiklos ataskaitų (kai svarstomas klausimas dėl finansavimo skyrimo ateinančių metų II–IV ketvirčiams, pateikiami metinių veiklos ir finansinės ataskaitų įvertinimai) įvertinimą, kuriame nurodoma, ar projektas atitinkamais kalendoriniais metais buvo vykdomas nepažeidžiant Nuostatų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimų, o kai sprendžiamas klausimas dėl finansavimo skyrimo projektui ateinančių metų I ketvirčiui, taip pat nurodoma, ar projekto vykdytojas įgyvendino ne mažiau kaip 80 proc. visų tiems kalendoriniams metams suplanuotų rodiklių (veiklų), kartu nurodant konkretų rodiklių (veiklų) pasiekimo procentą.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-127, 2017-03-13, paskelbta TAR 2017-03-15, i. k. 2017-04346

Nr. A1-615, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20162

 

59. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl projektų finansavimo pratęsimo ir lėšų skyrimo, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

Projekto finansavimas gali būti pratęsiamas tik tuo atveju, kai nustatoma, kad projektas einamaisiais kalendoriniais metais buvo vykdomas nepažeidžiant Nuostatų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimų, o kai finansavimas skiriamas ateinančių metų I ketvirčiui, – kad projekto vykdytojas taip pat įgyvendino ne mažiau kaip 80 proc. visų tiems kalendoriniams metams suplanuotų rodiklių (veiklų).

Komisijos sekretorius Pareiškėjus raštu informuoja apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių projektai buvo atmesti ar jiems neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant prašymų netenkinimo ar atmetimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-615, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20162

 

60. Pratęsus projekto finansavimą, nauja Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo) tarp Pareiškėjo ir Departamento pasirašoma per 15 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos.

Nesudarius naujos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties (papildomo susitarimo dėl jau sudarytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo) per šiame punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą sutartį, komisija teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti lėšas.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-615, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20162

 

61. Pratęstą finansavimą gavę projektai finansuojami, įgyvendinami ir kontroliuojami Nuostatuose nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

62. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą Pareiškėjas atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

63. Sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į Departamento pateiktą metinę projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo tinkamumo ataskaitą arba pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skirti valstybės biudžeto asignavimai konkursui.

64. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

65. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

 

____________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-127, 2017-03-13, paskelbta TAR 2017-03-15, i. k. 2017-04346

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. gegužės 18 d. įsakymo Nr. A1-259 „Dėl Kompleksinių paslaugų teikimo vaikams, nukentėjusiems nuo smurto ar netiesioginio šeimyninio smurto aukoms (liudininkams) ir jų šeimų nariams, projektų finansavimo 2016–2018 m. atrankos konkurso organizavimo nuostatų patvirtinimo ir projektų vertinimo komisijos sudarymo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-615, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20162

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. gegužės 18 d. įsakymo Nr. A1-259 „Dėl Kompleksinių paslaugų teikimo vaikams, nukentėjusiems nuo smurto ar netiesioginio šeimyninio smurto aukoms (liudininkams) ir jų šeimų nariams, projektų finansavimo 2016–2018 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatų patvirtinimo ir projektų vertinimo komisijos sudarymo“ pakeitimo