Sprendimas netenka galios 2019-08-31:

Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-164, 2019-08-29, paskelbta TAR 2019-08-30, i. k. 2019-13802

Dėl Joniškio rajono savivaldybės etikos komisijos nuostatų patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2019-06-04 iki 2019-08-30

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-05-27, i. k. 2015-08111

 

herbas_jb_sm

Joniškio rajono savivaldybės TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ETIKOS KOMISIJOS SUDARYMO IR

JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. gegužės 21 d. Nr. T-68

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 1, 5, 6 dalimis, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 6 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir atsižvelgdama į Joniškio rajono savivaldybės mero teikimą, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Neteko galios nuo 2019-06-04

Punkto naikinimas:

Nr. T-74, 2019-05-30, paskelbta TAR 2019-06-03, i. k. 2019-08815

Punkto pakeitimai:

Nr. T-198, 2018-09-27, paskelbta TAR 2018-09-28, i. k. 2018-15228

 

2. Patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės etikos komisijos nuostatus (pridedama).

3. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 26 d. sprendimą Nr. T-80 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės etikos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo ar Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Gediminas Čepulis

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. gegužės 21 d. sprendimu Nr. T-68

 

 

Joniškio rajono savivaldybės etikos komisijos

NUOSTATAI

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Joniškio rajono savivaldybės etikos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Joniškio rajono savivaldybės etikos komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, darbo ir sprendimų priėmimo tvarką, Komisijos teises ir pareigas.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.

3. Komisiją iš 6 narių sudaro Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) taryba savo įgaliojimų laikui.

4. Komisiją sudaro komisijos pirmininkas, pirmininko pavaduotojas ir nariai. Komisijos nariais gali būti savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ir bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės bendruomenės nariai. Gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.

5. Savivaldybės taryba Komisijos pirmininką mero teikimu skiria iš savivaldybės tarybos narių. Jei yra paskelbta savivaldybės tarybos mažuma (opozicija), Komisijos pirmininko kandidatūrą meras teikia savivaldybės tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka. Jeigu savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Komisijos pirmininko kandidatūros, Komisijos pirmininką savivaldybės taryba skiria mero teikimu.

6. Pirmininko pavaduotojas Komisijos pirmininko teikimu renkamas iš gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovų visų Komisijos narių balsų dauguma.

7. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą. Atsakingasis sekretorius nėra Komisijos narys.

 

II. KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

8. Komisija:

8.1. prižiūri, kaip savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės meras, mero pavaduotojas (toliau – valstybės politikai) laikosi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių valstybės politikų veiklą ir elgesį, reikalavimų.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-51, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-04, i. k. 2016-07044

 

8.2. analizuoja valstybės politikų nedalyvavimo savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

8.3. nagrinėja gautą informaciją dėl valstybės politiko veiklos ar jo viešųjų ir privačių interesų nesuderinamumo;

8.4. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl valstybės politikų veiklos skaidrumo;

8.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties.

8.6. Tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia valstybės politikams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

Papildyta punktu:

Nr. T-51, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-04, i. k. 2016-07044

 

8.7. Komisija, veikdama pagal šių nuostatų 8.1, 8.2, 8.3, 8.5 papunkčius, rengia posėdžius ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

 

Papildyta punktu:

Nr. T-51, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-04, i. k. 2016-07044

 

III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Komisijos darbui vadovauja Komisijos pirmininkas.

10. Komisija, atlikdama savo funkcijas, rengia posėdžius. Posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų Komisijos narių. Posėdyje Komisija priima Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ir šiuose nuostatuose numatytus sprendimus, taip pat protokolinius nutarimus organizaciniais ar kitais klausimais.

11. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas. Dėl svarbių priežasčių pirmininkui negalint dalyvauti, posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininko pavaduotojas.

12. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami, ir posėdžių protokolai yra saugomi įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų pavadinimai, svarstymo eiga ir svarstyti dokumentai bei priimti sprendimai. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir atsakingasis sekretorius.

13. Komisijos pirmininkas:

13.1. šaukia Komisijos posėdžius, sudaro jų darbotvarkę, vadovauja Komisijos posėdžiams;

13.2. išklauso Komisijos narių ir kitų posėdžio dalyvių nuomones, skiria nariams pavedimus;

13.3. kviečia į Komisijos posėdžius asmenis, susijusius su nagrinėjamu klausimu;

13.4. skaito pranešimus savivaldybės tarybos posėdžiuose Komisijos veiklos klausimais;

13.5. kiekvienais metais už Komisijos veiklą atsiskaito savivaldybės tarybai.

14. Atsakingasis sekretorius:

14.1. praneša Komisijos nariams ir asmenims, susijusiems su Komisijos nagrinėjamu klausimu, apie posėdžio laiką ir vietą;

14.2. rengia ir ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio pateikia Komisijos nariams posėdžio medžiagą;

14.3. rašo posėdžių protokolus ir kitus reikalingus dokumentus, susijusius su Komisijos veikla;

14.4. vykdo Komisijos pirmininko pavedimus.

15. Komisijos narys turi teisę:

15.1. dalyvauti Komisijai rengiant ir svarstant klausimus, balsuoti dėl svarstomų klausimų;

15.2. siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius reikalingus asmenis;

15.3. susipažinti prieš posėdį su posėdžio medžiaga;

15.4. pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl Komisijos posėdžio protokolo per tris dienas po jo pasirašymo.

16. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui. Dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje Komisijos narys gali raštu pateikti savo nuomonę dėl svarstomų klausimų, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą.

17. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties nedalyvavus Komisijos posėdžiuose daugiau kaip 3 kartus, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti savivaldybės tarybai jį pakeisti.

18. Komisijos nariai sprendimą dėl svarstomo klausimo priima atviru balsavimu, jei už jį balsavo dauguma posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių. Balsuojant kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas.

19. Komisijos narys negali balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu yra galimas viešųjų ar privačių interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo.

20. Jeigu dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą

 

IV. Valstybės politikų elgesio tyrimas

 

21. Valstybės politiko elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

21.1. fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – skundas) apie valstybės politiko galimai padarytą Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);

21.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie valstybės politiko galimai padarytą pažeidimą.

22. Valstybės politiko elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo Nuostatų 21 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip 1 metai.

23. Anoniminiai skundai nenagrinėjami.

24. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę.

25. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip dviem mėnesiams, pratęsti Nuostatų 24 punkte nustatytą tyrimo terminą.

26. Komisija per 3 dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja valstybės politiką apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo valstybės politiko iki pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą valstybės politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia paštu.

27. Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima Nuostatų 37 punkte numatytus sprendimus.

28. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta valstybės politikui. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą.

29. Valstybės politikas, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

29.1. teikti Komisijai paaiškinimus, prašymus ir įrodymus;

29.2. baigus tyrimą susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

29.3. dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

30. Valstybės politikas, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius.

31. Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos valstybės politikas savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veikla ir dėl to viešai atsiprašė.

32. Kartotiniai skundai apie galimą politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas gali būti neteisingas. Dėl kartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti kartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal Nuostatuose nustatytas procedūras.

 

V. Komisijos teisės ir pareigos

 

33. Atlikdama tyrimą, Komisija turi teisę:

33.1. apklausti valstybės politiką, kurio elgesys tiriamas, ir kitus asmenis, susijusius su valstybės politiko tiriamu elgesiu ar politine veikla;

33.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti jo žinomą informaciją apie valstybės politiko galimai padarytą pažeidimą;

33.3. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) ir kitą tyrimui reikalingą informaciją;

33.4. prireikus nuvykti į įvykio vietą;

33.5. pasitelkti kitus specialistus.

34. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:

34.1. vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

34.2. laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

34.3. nenaudoti Nuostatų 34.2 punkte nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

34.4. kol Komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

35. Nuostatų 34 punkto nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems  darbuotojams, ir pasitelktiems specialistams.

36. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir jos pasitelkti specialistai netrikdo valstybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų ir išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

 

VI. Komisijos sprendimai ir jų paskelbimas

 

37. Valstybės politiko elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

37.1. konstatuoti, kad valstybės politikas nepažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politiko elgesio principų ar reikalavimų;

37.2. Neteko galios nuo 2016-04-05

Punkto naikinimas:

Nr. T-51, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-04, i. k. 2016-07044

 

37.3. konstatuoti, kad valstybės politikas pažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

37.4. rekomenduoti valstybės politikui suderinti savo elgesį ar veiklą su Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje valstybės politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;

37.5. rekomenduoti viešai atsiprašyti;

37.6. įtarusi, kad yra nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai.

38. Neteko galios nuo 2016-04-05

Punkto naikinimas:

Nr. T-51, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-04, i. k. 2016-07044

 

39. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-51, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-04, i. k. 2016-07044

 

40. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija.

41. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.

42. Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-51, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-04, i. k. 2016-07044

 

43. Komisijos priimtas sprendimas dėstomas taip:

43.1. įžanginėje dalyje nurodoma: sprendimo priėmimo data ir vieta; Komisijos pavadinimas; posėdyje dalyvaujantys asmenys; Komisijos sekretorius; valstybės politiko, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos; tiriami valstybės politiko veiksmai;

43.2. aprašomojoje (motyvuojamojoje) dalyje nurodoma: Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; valstybės politiko, kurio veikla tiriama, paaiškinimai; įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados; argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri teiginiai; nuorodos į konkrečias teisines normas, kurios buvo taikomos tiriant;

43.3. rezoliucinėje dalyje nurodoma: Komisijos išvada dėl svarstomo valstybės politiko veiksmų ir teisės aktas, kuriuo vadovaujantis priimtas sprendimas.

431. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.

 

Papildyta punktu:

Nr. T-51, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-04, i. k. 2016-07044

 

VII. baigiamosios nuostatos

 

44. Komisijos nariai už Nuostatuose nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

45. Komisija ne rečiau kaip kartą per metus pateikia metų veiklos ataskaitą savivaldybės tarybai.

46. Nuostatai gali būti keičiami, pildomi pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

____________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-51, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-04, i. k. 2016-07044

Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 21 d. sprendimo Nr. T-68 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės etikos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo ir papildymo

 

2.

Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-198, 2018-09-27, paskelbta TAR 2018-09-28, i. k. 2018-15228

Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 21 d. sprendimo Nr. T-68 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės etikos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-74, 2019-05-30, paskelbta TAR 2019-06-03, i. k. 2019-08815

Dėl Joniškio rajono savivaldybės etikos komisijos sudarymo