Suvestinė redakcija nuo 2019-11-01 iki 2020-04-30
Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-12-30, i. k. 2016-30075
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL AZARTINIŲ LOŠIMŲ IR DIDŽIŲJŲ LOTERIJŲ ORGANIZATORIŲ PATIKRINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2016 m. gruodžio 30 d. Nr. DI-771
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktais ir Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 33 straipsnio 1 dalimi:
Preambulės pakeitimai:
Nr. DI-866, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-21047
1. T v i r t i n u Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizatorių patikrinimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos direktoriaus
2016 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. DI-771
(2019 m. balandžio 30 d. įsakymo Nr. DIE-227
redakcija)
AZARTINIŲ LOŠIMŲ, DIDŽIŲJŲ LOTERIJŲ IR ŽAIDIMŲ ŽAIDIMO AUTOMATAIS ORGANIZATORIŲ
PATIKRINIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Azartinių lošimų, didžiųjų loterijų ir žaidimų žaidimo automatais organizatorių patikrinimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) atliekamų azartinių lošimų organizatorių, didžiųjų loterijų ir žaidimų žaidimo automatais organizatorių (toliau – organizatorius) veiklos patikrinimų organizavimo, patikrinimo metu surinktos informacijos, nustatytų faktų įforminimo ir vertinimo procedūras.
2. Organizatorių patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymu (toliau – ALĮ), Lietuvos Respublikos loterijų įstatymu (toliau – LĮ), Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymu (toliau – Įstatymas), kitais norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais azartinių lošimų, didžiųjų loterijų ir žaidimų žaidimo automatais organizavimo veiklos priežiūrą ir šiomis taisyklėmis.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse (toliau – ANK), ALĮ, LĮ, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme ir Įstatyme.
II SKYRIUS
PATIKRINIMO PRADŽIA IR JO VYKDYMAS
4. Organizatoriaus veiklos patikrinimas (toliau – patikrinimas) pradedamas pavedimo patikrinti (1 priedas) surašymu.
5. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu patikrinimą atlieka įgalioti Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojai. Pavedimą patikrinti pasirašo Priežiūros tarnybos direktorius.
6. Pagal šias taisykles patikrinimus gali atlikti ne mažiau nei du Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojai (toliau – tikrintojai). Pirmasis pavedime patikrinti nurodytas tikrintojas yra atsakingas, kad patikrinimas būtų atliktas laiku ir kokybiškai. Jeigu pirmasis pavedime nurodytas tikrintojas patikrinimo metu keičiamas kitu tikrintoju, apie tai pažymima pavedime patikrinti.
7. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, atsižvelgiant į patikrinimo sudėtingumą ar jo apimtį, patikrinimui atlikti gali būti sudaroma patikrinimo grupė, kurią sudaro ne mažiau nei trys tikrintojai.
8. Pavedus patikrinimą atlikti patikrinimo grupei, šiai grupei vadovauti paskiriamas patikrinimo grupės vadovas. Patikrinimo grupės vadovas organizuoja patikrinimo grupės darbą ir yra atsakingas, kad patikrinimas būtų atliktas laiku ir atitiktų šių taisyklių ir kitų teisės aktų nustatytus reikalavimus. Jeigu grupės vadovas patikrinimo metu keičiamas kitu grupės vadovu, apie tai pažymima pavedime patikrinti. Atsižvelgiant į Priežiūros tarnybos organizacinę struktūrą ir tarnautojų darbo krūvį esant galimybei, pirmasis pavedime nurodytas tikrintojas ar grupės vadovas negali du kartus iš eilės vadovauti to paties organizatoriaus patikrinimui.
9. Atsižvelgiant į patikrinimo sudėtingumą ar jo apimtį, Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, patikrinimui atlikti gali būti paskirtas papildomas tikrintojas (-ai), taip pat, tikrintojui negalint toliau dalyvauti patikrinime, jis gali būti pakeičiamas kitu tikrintoju. Papildomas tikrintojas (-ai) paskiriamas (-i) arba vienas tikrintojas keičiamas kitu, papildant pavedimą patikrinti. Pakeitimai įrašomi pavedime patikrinti.
10. Patikrinimo veiksmus organizatoriaus lošimų organizavimo vietoje gali atlikti ne mažiau nei du tikrintojai.
11. Tikrintoju negali būti skiriamas asmuo, turintis asmeninį suinteresuotumą, t. y.:
11.1. yra tikrinimo organizatoriaus, jo vadovo, vyriausiojo buhalterio, valdybos ar stebėtojų tarybos narių artimas asmuo;
11.2. buvęs tikrinamo organizatoriaus darbuotojas, kai nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip 1 metai;
12. Patikrinimo metu tikrintojai įrodymus renka bei juos fiksuoja ANK nustatyta tvarka, siekiant nustatyti patikrinimui svarbias aplinkybes. Tikrintojai, atlikdami patikrinimus dėl galimų Įstatymo pažeidimų taip pat turi teises, numatytas Įstatymo 32 straipsnio 1 dalyje.
13. Patikrinimo metu tikrinant azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizatorių finansinę veiklą, vadovaujamasi Lošimus organizuojančių bendrovių finansinių ataskaitų sudėties ir jų pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Priežiūros tarnybos direktoriaus 2012 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. DI-4 „Dėl Lošimus organizuojančių bendrovių finansinių ataskaitų sudėties ir jų pateikimo Lošimų priežiūros tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Didžiųjų loterijų ataskaitų sudėtimi ir jų teikimo tvarka, patvirtinta Priežiūros tarnybos direktoriaus 2012 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. DI-8 „Dėl Didžiųjų loterijų ataskaitų pildymo taisyklių patvirtinimo“, pateiktomis finansinėmis ataskaitomis, atestuoto auditoriaus išvada, metinės finansinės atskaitomybės ataskaita, arba prašoma pateikti kitus dokumentus ar informaciją, susijusią su pateiktomis ataskaitomis.
14. Jei patikrinimo metu nustatomas teisės akto pažeidimas, tačiau visas organizatoriaus patikrinimas dar nėra baigtas, siekiant patikrinimą atlikti operatyviai, dėl nustatyto teisės akto pažeidimo gali būti surašomas patikrinimo aktas (2 priedas), o dėl likusių aplinkybių patikrinimas tęsiamas.
15. Jei patikrinimas atliekamas organizatoriaus lošimų organizavimo vietoje, patikrinimo metu užpildomi klausimynai pagal lošimų rūšis ir patikrinimo objektą (3 ir 4 priedai). Patikrinimo metu, tikrinant lošimo įrenginius, pildomas eksploatuojamų lošimo automatų elektroninių skaitiklių rodmenų fiksavimo aktas ir lošimo įrenginių patikrinimo aktas (5 ir 6 priedai). Patikrinimo metu, tikrinant žaidimo automatus, pildomas žaidimo automatų kontrolinis klausimynas (7 priedas).
16. Tikrinant nuotolinio lošimo įrenginį ir įrangą, naudojamą nuotoliniams lošimams organizuoti, ir juose saugomą informaciją, vadovaujamasi ALĮ antrojo1 skirsnio nuostatomis ir Prieigos prie nuotolinio lošimo įrenginio ir įrangos bei juose saugomos informacijos suteikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Priežiūros tarnybos direktoriaus 2015 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. DI-606 „Dėl Prieigos prie nuotolinio lošimo įrenginio ir įrangos bei juose saugomos informacijos suteikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Atsižvelgiant į prisijungimo prie nuotolinio lošimo įrenginio ir/ar įrangos metu surinktą ir užfiksuotą informaciją, taip pat į duomenis, įrašytus į Nuotolinio lošimo įrenginių registravimo žurnalą ir nurodytus akredituotos įstaigos (laboratorijos) šiam įrenginiui išduotame sertifikate, pildomas nuotolinio lošimo įrenginių kontrolinis klausimynas (8 priedas). Prie nuotolinio lošimo įrenginių kontrolinio klausimyno pridedamos prisijungimo prie nuotolinio lošimo įrenginio ir/ar įrangos metu užfiksuotos ekrano nuotraukos ir/ar vaizdo įrašai.
17. Jei patikrinimo eigoje dėl to paties organizatoriaus atžvilgiu atliekamo patikrinimo objekto ar susijusių aplinkybių gaunama naujos informacijos, surašomas tarnybinis pranešimas su siūlymu papildyti pavedimą patikrinti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą. Papildymai įrašomi pavedime patikrinti. Apie šį sprendimą organizatorius informuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Patikrinimo metu gaunami asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą, užtikrinant reikiamas technines ir organizacines asmens duomenų apsaugos priemones.
III SKYRIUS
KONTROLINIAI LOŠIMAI, ŽAIDIMAI ŽAIDIMO AUTOMATAIS IR DALYVAVIMAS LOTERIJOJE
19. Organizatorių patikrinimo metu, siekiant įvertinti faktines aplinkybes, susijusias su atliekamu patikrinimu arba siekiant patikrinti, kaip organizatorius laikosi teisės aktų reikalavimų, Priežiūros tarnybos direktoriaus pavedimu, gali būti atliekami kontroliniai lošimai, žaidimai žaidimo automatais ir dalyvaujama loterijoje (toliau – kontroliniai veiksmai).
20. Pagal tikrintojo ar patikrinimo grupės vadovo motyvuotą tarnybinį pranešimą Priežiūros tarnybos direktorius kiekvienu konkrečiu atveju patvirtina kontrolinių veiksmų sumą, kuri neplaninio patikrinimo metu negali viršyti 30 Eur, planinio patikrinimo metu – 60 Eur. Šios sumos tikrintojui grąžinamos pabaigus patikrinimą ir pateikus išlaidas patvirtinančius dokumentus darbuotojui, atsakingam už Priežiūros tarnybos buhalterinės apskaitos tvarkymą. Kontrolinių veiksmų suma, viršijanti 10 Eur sumą, tikrintojo prašymu gali būti išmokama tikrintojui ir patikrinimo metu.
21. Kontrolinio nuotolinio lošimo pradžioje tikrintojas perveda pinigines lėšas į tikrintojo lošėjo lošimų sąskaitą arba naudodamas lošimui grynuosius pinigus lošimų organizavimo vietoje įsigyja žetonus, lažybų korteles ar pan., ir, laikydamasis lošimo reglamento nuostatų, atlieka kontrolinį lošimą. Tikrintojas dalyvaudamas loterijoje, loterijos taisyklėse nustatyta tvarka, bilietų platinimo vietoje grynaisiais pinigais arba interneto svetainėje negrynaisiais pinigais, įsigyja loterijos bilietus. Atliekant kontrolinius žaidimus žaidimo automatais tikrintojas įsigyja žaidimo žetonus arba žaidimui žaidimo automatu naudoja grynuosius pinigus ir vadovaudamasis žaidimų žaidimo automatais taisyklėmis ir instrukcijomis atlieka kontrolinį žaidimą žaidimo automatu.
22. Atlikus kontrolinius nuotolinius lošimus arba įsigijus loterijos bilietus interneto svetainėje, esant galimybei, tikrintojas pinigines lėšas perveda į tikrintojo mokėjimo sąskaitą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikrinimo pabaigos nuotolinio lošimo reglamente arba loterijos taisyklėse nustatyta tvarka. Atlikus kontrolinius lošimus lošimų organizavimo vietoje, nepanaudoti (laimėti) žetonai iškeičiami lošimų organizavimo vietos kasoje į grynuosius pinigus (išduoti pinigų gavimą įrodantys dokumentai pagrindžia kontrolinio lošimo pajamas), laimėjimai pagal loterijos bilietus arba laimėjimai žaidimo automatu atsiimami atitinkamai loterijos taisyklėse ir žaidimų žaidimo automatais taisyklėse ir instrukcijose nustatyta tvarka.
23. Atsiskaitant už kontrolinių veiksmų metu laimėtas ir pralaimėtas sumas arba daiktinį prizą, laimėtą žaidžiant žaidimo automatu, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikrinimo pabaigos darbuotojui, atsakingam už Priežiūros tarnybos buhalterinės apskaitos tvarkymą, pateikiami kontrolinių veiksmų metu patirtas išlaidas ir gautas pajamas arba daiktinio prizą laimėjimą žaidžiant žaidimo automatu pagrindžiantys dokumentai ar kiti turimi įrodymai. Laimėjus piniginį prizą, piniginės lėšos, atskaičius išlaidas, susijusias su loterijos bilieto įsigijimu bei mokesčius, susijusius su prizo laimėjimu, grąžinamos į Valstybės biudžetą Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO PAGRINDAI IR TVARKA
24. Informacija apie planinius patikrinimus nurodoma Priežiūros tarnybos struktūrinių padalinių pusmečių veiklos planuose, kurie viešai skelbiami Priežiūros tarnybos interneto svetainėje. Pusmečio veiklos plane nurodomas konkretus organizatorius, kurio veiklą planuojama patikrinti, ir planuojamo atlikti patikrinimo laikotarpis.
25. Planiniai organizatorių patikrinimai planuojami pagal Priežiūros tarnybos direktoriaus patvirtintą prižiūrimų ūkio subjektų rizikos įvertinimo ir valdymo metodiką (toliau – rizikos įvertinimo ir valdymo metodika). Pagal rizikos įvertinimo ir valdymo metodiką yra nustatomi rizikingumo kriterijai, kuriais vadovaujantis yra atrenkami organizatoriai, kurie bus tikrinami.
26. Prieš pradedant planinį patikrinimą yra parengiamas patikrinimo planas, kurį tvirtina Priežiūros tarnybos direktorius. Patikrinimo plane nustatoma patikrinimo apimtis, apibrėžiamas patikrinimo tikslas, dalykas, numatomi atlikti veiksmai, laikotarpis ir pobūdis. Patikrinimo planas yra sudaromas atsižvelgiant į organizatoriaus rizikos vertinimo rezultatus.
27. Priežiūros tarnybos direktoriui patvirtinus patikrinimo planą, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas parengiamas pavedimas patikrinti.
29. Planinis patikrinimas atliekamas vadovaujantis Priežiūros tarnybos direktoriaus patvirtintu patikrinimo planu.
30. Patikrinimo grupės vadovas arba tikrintojai, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo pradžios, paštu arba elektroniniu būdu informuoja organizatorių apie priimtą sprendimą atlikti planinį patikrinimą, nurodo atliekamo patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką ir pateikia pavedimo patikrinti kopiją bei preliminarų dokumentų, kuriuos organizatorius turi pateikti Priežiūros tarnybai, sąrašą.
32. Planinio patikrinimo metu patikrinama ne mažiau kaip 70% organizatoriaus lošimų organizavimo vietų arba ne mažiau kaip 70% organizuojamų loterijų. Jeigu lošimų organizavimo vietoje yra eksploatuojami lošimo įrenginiai, patikrinama ne mažiau nei 20% toje vietoje organizatoriaus eksploatuojamų lošimo įrenginių. Eksploatuojami lošimo įrenginiai patikrinimui atrenkami vadovaujantis šiais kriterijais: lošimo įrenginys pagamintas prieš 10 metų ir daugiau; lošimo įrenginio sertifikatas išduotas prieš 3 metus ir daugiau; A kategorijos lošimo automato laimėjimo fondas mažesnis nei 90% arba didesnis nei 100%; B kategorijos lošimo automato laimėjimo fondas mažesnis nei 80% arba didesnis nei 100%.
33. Organizatoriaus lošimų organizavimo vietos patikrinimui atrenkamos atsižvelgiant į jų rizikingumą, kuris vertinamas pagal šiuos kriterijus:
33.1. lošimų organizavo vieta tiesiogiai ar netiesiogiai susijusi su neplaninių patikrinimų metu nustatytais pažeidimais ar kitomis aplinkybėmis, dėl kurių organizatorius, vadovaujantis rizikos įvertinimo ir valdymo metodika, buvo atrinktas planinio patikrinimo atlikimui;
33.2. dėl lošimų organizavimo vietos gauta pranešimų, nurodytų šių taisyklių 36.1 papunktyje ar kitų įspėjimų iš asmenų ar kitų valstybės kompetentingų institucijų;
33.3. lošimų organizavimo vieta įsikūrusi šalia ikimokyklinio ugdymo įstaigos, bendrojo lavinimo mokyklos, profesinio mokymo įstaigos, aukštesniosios mokyklos, aukštosios mokyklos, papildomo ugdymo ar neformaliojo švietimo įstaigos arba joje vykdoma restoranų, barų arba koncertinė veikla;
33.4. lošimų organizavimo vieta įsikūrusi vietoje, kurioje policija registruoja daugiau įvykių nei kitose vietose (pagal tinklalapyje www.epolicija.lt skelbiamus duomenis);
34. Planinio patikrinimo atlikimo terminas – 6 mėnesiai. Šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgiau kaip 2 mėnesių terminui dėl objektyvių aplinkybių (negavus patikrinimui būtinų dokumentų, paaiškinimų ar patikrinimo pabaigoje paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu), kurios nurodomos tikrintojo tarnybiniame pranešime. Planinio patikrinimo terminas pratęsiamas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, apie tai pažymint pavedime patikrinti. Apie šį sprendimą organizatorius informuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO PAGRINDAI IR TVARKA
35. Neplaninis patikrinimas atliekamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 12 dalyje nurodytu pagrindu ir Įstatymo 31 straipsnyje nustatytais pagrindais.
36. Neplaniniai patikrinimai skirstomi pagal rūšis:
36.1. specialusis – patikrinimas, kurio metu Priežiūros tarnybos iniciatyva arba pagal gautus lošėjų, žaidėjų, institucijų, piliečių ir kt. pranešimus tiriami faktai ir aplinkybės dėl organizatorių galimai padarytų ar daromų jų veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų;
36.2. kontrolinis – patikrinimas, kuris atliekamas siekiant įvertinti, ar organizatorius pašalino anksčiau atlikto patikrinimo metu nustatytus pažeidimus;
37. Prieš pradedant neplaninį specialųjį patikrinimą yra vertinama informacija dėl galimai daromų ar padarytų pažeidimų. Turima informacija privalo būti įvertinta per kuo trumpesnį terminą, bet ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų. Įvertinus turimą informaciją ne vėliau kaip kitą darbo dieną surašomas tarnybinis pranešimas su siūlymu pradėti neplaninį specialųjį patikrinimą arba atsisakyti jį pradėti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą. Tarnybiniame pranešime turi būti nurodytos visos žinomos aplinkybės, kurios pagrįstų sprendimą pradėti arba atsisakyti pradėti neplaninį specialųjį patikrinimą. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas atlikti neplaninį specialųjį patikrinimą arba jo neatlikti priimamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tarnybinio pranešimo pateikimo.
38. Neplaninis kontrolinis patikrinimas pradedamas kitą dieną nuo termino pabaigos, per kurį organizatorius privalo pašalinti anksčiau atlikto patikrinimo metu nustatytus pažeidimus arba gavus organizatoriaus pranešimą, kad nustatyti pažeidimai yra pašalinti.
39. Priežiūros tarnybos direktoriaus motyvuotu sprendimu, surašius patikrinimo aktą taisyklių 49 ir 51 punktuose nustatyta tvarka arba priėmus Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymą dėl atlikto patikrinimo, paaiškėjus naujoms aplinkybėms, faktams, kurie nebuvo žinomi ar paaiškėjo atlikus patikrinimą, jeigu nėra suėjęs ANK nustatytas nuobaudos skyrimo terminas, pagal tikrintojo ar patikrinimo grupės vadovo tarnybinį pranešimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tarnybinio pranešimo pateikimo, gali būti nuspręsta atlikti pakartotinį patikrinimą. Tarnybiniame pranešime turi būti nurodytos visos žinomos aplinkybės, kurios pagrįstų sprendimą pradėti arba atsisakyti pradėti neplaninį pakartotinį patikrinimą. Priėmus Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymą dėl atlikto patikrinimo dėl galimų Įstatymo pažeidimų, sprendimą dėl neplaninio pakartotinio patikrinimo dėl galimų Įstatymo pažeidimų atlikimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas priima Priežiūros tarnybos direktorius pagal pateiktą nuolatinės Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo pažeidimų nagrinėjimo komisijos (toliau – Komisija) siūlymą.
40. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas atlikti neplaninį patikrinimą arba jo neatlikti įforminamas surašant rezoliuciją valstybės tarnautojo tarnybiniame pranešime. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas atlikti neplaninį pakartotinį patikrinimą dėl galimų Įstatymo pažeidimų arba jo neatlikti įforminamas surašant rezoliuciją Komisijos siūlyme.
41. Priežiūros tarnybos direktoriui priėmus sprendimą pradėti neplaninį specialųjį arba pakartotinį patikrinimą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną parengiamas pavedimas patikrinti. Pavedimas atlikti neplaninį kontrolinį patikrinimą parengiamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po termino per kurį organizatorius privalo pašalinti anksčiau atlikto patikrinimo metu nustatytus pažeidimus, pabaigos arba ne vėliau kaip kitą dieną nuo organizatoriaus pranešimo, kad nustatyti pažeidimai yra pašalinti gavimo.
43. Patikrinimo grupės vadovas arba tikrintojas iki neplaninio patikrinimo pradžios paštu, elektroniniu būdu arba patikrinimo vietoje informuoja organizatorių apie sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą, pateikdami jam pavedimo patikrinti kopiją.
44. Neplaninio specialaus patikrinimo atlikimo terminas – 2 mėnesiai; neplaninio kontrolinio ir pakartotinio patikrinimo atlikimo terminas – 1 mėnuo. Neplaninio patikrinimo terminas gali būti pratęsiamas dėl objektyvių aplinkybių (negavus patikrinimui būtinų dokumentų, paaiškinimų ar patikrinimo pabaigoje paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu), kurios nurodomos tikrintojo tarnybiniame pranešime. Neplaninis specialusis patikrinimas negali tęstis ilgiau nei 6 mėnesius, o neplaninis kontrolinis ir pakartotinis patikrinimas – ilgiau nei 3 mėnesius. Neplaninio patikrinimo terminas pratęsiamas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu apie tai pažymint pavedime patikrinti. Apie šį sprendimą organizatorius informuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.
45. Neplaninio specialaus žaidimų žaidimo automatais organizatoriaus patikrinimo atlikimo terminas – 1 mėnuo; neplaninio kontrolinio ir pakartotinio žaidimų žaidimo automatais organizatoriaus patikrinimo atlikimo terminas – 1 mėnuo. Neplaninio žaidimų žaidimo automatais organizatoriaus patikrinimo terminas gali būti pratęsiamas dėl objektyvių aplinkybių (negavus patikrinimui būtinų dokumentų, paaiškinimų ar patikrinimo pabaigoje paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu), kurios nurodomos tikrintojo tarnybiniame pranešime. Neplaninis specialusis žaidimų žaidimo automatais organizatoriaus patikrinimas negali tęstis ilgiau nei 3 mėnesius, o neplaninis kontrolinis ir pakartotinis žaidimų žaidimo automatais organizatoriaus patikrinimas – ilgiau nei 2 mėnesius. Neplaninio žaidimų žaidimo automatais organizatoriaus patikrinimo terminas pratęsiamas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu apie tai pažymint pavedime patikrinti. Apie šį sprendimą organizatorius informuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.
46. Įvertinus informacijos apie pažeidimą pagrįstumą ir nustačius pakankamą pagrindą įtarti, kad buvo pažeisti teisės aktų reikalavimai, pagal tikrintojo arba patikrinimo grupės vadovo motyvuotą tarnybinį pranešimą patikrinimas nutraukiamas jeigu yra ANK 591 straipsnyje nurodytos aplinkybės.
VI SKYRIUS
PATIKRINIMO REZULTATŲ ĮFORMINIMAS
48. Patikrinimas laikomas baigtu:
49. Patikrinę organizatoriaus veiklos atitikimą nustatytiems licencijuojamos veiklos sąlygų reikalavimams, tikrintojai surašo patikrinimo aktą.
50. Patikrinimo akto dėstomojoje dalyje turi būti aprašytas organizatoriaus veiklos patikrinimo objektas, nurodomos nustatytos aplinkybės, asmenų, įpareigotųjų subjektų paaiškinimai, reikalavimai ar nuomonės, aiškiai, nedviprasmiškai suformuluota galimo pažeidimo esmė (licencijuojamos veiklos pažeidimo vieta, laikas, būdas, padariniai, kitos svarbios aplinkybės), surinktų įrodymų vertinimas, įvardytas galimai pažeisto įstatymo ar kito teisės akto straipsnis, dalis, punktas ir nurodyta, kokiais įrodymais tai grindžiama.
51. Patikrinimo aktą rengia pirmasis pavedime patikrinti nurodytas tikrintojas arba patikrinimo grupės vadovas. Patikrinimo aktą pasirašo visi tikrintojai.
52. Patikrinimo aktas surašomas ir pateikiamas registruoti:
53. Pasirašyto patikrinimo akto nuorašas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčiamas paštu arba elektroniniu būdu tikrintam organizatoriui. Siunčiamame rašte organizatoriui nurodomas terminas (ne trumpesnis nei 5 darbo dienos ir ne ilgesnis nei 10 darbo dienų), per kurį jis gali pateikti atsiliepimą į patikrinimo aktą. Šis terminas Priežiūros tarnybos direktoriaus motyvuotu sprendimu gali būti pratęstas vieną kartą (ne ilgiau kaip 5 darbo dienoms). Organizatoriui pateikus atsiliepimą į patikrinimo aktą, tačiau nepateikus arba pateikus ne visus atsiliepime nurodytus dokumentus ar informaciją, kuri nebuvo žinoma patikrinimo metu, tikrintojas arba patikrinimo grupės vadovas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas privalo kreiptis į organizatorių su prašymu pateikti papildomus dokumentus ir nustatyti ne ilgesnį nei 7 darbo dienų terminą šiems dokumentams pateikti.
54. Šių taisyklių 50 ir 52 punktuose nustatyta tvarka surašytas patikrinimo aktas ir atsiliepimas (jei jis pateikiamas) taip pat kita patikrinimo metu surinkta medžiaga, kartu su parengtu direktoriaus įsakymo dėl atlikto patikrinimo projektu, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo atsiliepimo ar dokumentų, nurodytų šių taisyklių 53 punkte gavimo arba suėjus terminui atsiliepimui pateikti, pateikiami Priežiūros tarnybos direktoriui sprendimui priimti. Jei dėl to paties patikrinimo objekto ar susijusių aplinkybių yra atliekami keli patikrinimai, dėl šių patikrinimų Priežiūros tarnybos direktorius gali priimti vieną įsakymą. Neplaninio patikrinimo dėl galimų Įstatymo pažeidimų medžiaga Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymu dėl atlikto patikrinimo yra perduodama Komisijai.
55. Priežiūros tarnybos direktoriaus motyvuotu sprendimu, pasibaigus patikrinimo terminui, bet ne vėliau kaip iki taisyklių 52.1 ir 52.2 papunktyje nustatyto termino pabaigos ir paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu, pagal tikrintojo ar patikrinimo grupės vadovo tarnybinį pranešimą, gali būti nuspręsta patikrinimą atnaujinti ir nustatyti ne ilgesnį kaip 1 mėnesio terminą patikrinimui atlikti. Apie patikrinimo atnaujinimą pažymima pavedime patikrinti.
VII SKYRIUS
ASMENŲ PRANEŠIMŲ PATEIKIMO TVARKA
57. Pranešimai, nurodyti šių taisyklių 36.1 papunktyje, Priežiūros tarnybai pateikiami raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į Priežiūros tarnybą, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį) ar elektroniniu būdu Priežiūros tarnybos elektroninio pašto adresu info@lpt.lt.
58. Pranešimas privalo būti:
58.1. pasirašytas, nurodytas asmens vardas, pavardė, adresas, (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo). Pranešimai, siunčiami elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu;
59. Elektroniniu būdu pateiktas pranešimas sudaromas taip, kad jį gavusi Priežiūros tarnyba galėtų:
59.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis institucijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;
60. Kai asmens pranešimą Priežiūros tarnybai paduoda asmens atstovas, jis privalo pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens pranešimą, kurio turinys atitinka šių taisyklių 58 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Priežiūros tarnybą kreipiasi asmens atstovas, jis savo pranešime turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą.
62. Pranešime, kuriuo kreipiamasi dėl galimo ALĮ 10 straipsnio 21 dalies pažeidimo nurodomas asmens, pateikusio prašymą neleisti lošti ir dalyvauti nuotoliniuose lošimuose dėl kurio galimo įleidimo į lošimų organizavimo vietą ar leidimo dalyvauti nuotoliniuose lošimuose teikiamas pranešimas, asmens kodas.
63. Pranešimas, neatitinkantis šių taisyklių 58.1 papunktyje ar 59 ir 60 punktuose numatytų reikalavimų, laikomas anoniminiu ir nenagrinėjamas. Ši nuostata netaikoma, kai gautų duomenų pakanka asmens tapatybei nustatyti.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Azartinių lošimų, didžiųjų loterijų ir žaidimų
žaidimo automatais organizatorių
patikrinimo taisyklių
1 priedas
(Pavedimo patikrinti formos pavyzdys)
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
PAVEDIMAS PATIKRINTI
201__ m. d.
Vilnius
Vadovaujantis_______________________________________________________________
(teisės akto pavadinimas)
Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos valstybės tarnautojai:
1. _________________________________________________(grupės vadovas),
(pareigos, vardas, pavardė, valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris)
2. _________________________________________________,
(pareigos, vardas, pavardė, valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris)
3. _________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris)
Skiriami atlikti _____________________________________________patikrinimą, kurio
(organizatoriaus pavadinimas/vardas, pavardė, adresas, įmonės kodas/asmens kodas)
rūšis – ___________;
vieta – ______________________________;
objektas – __________________________________;
laikotarpis – ____________________________________.
Patikrinimą pradėti: ____________, baigti ______________.
Direktorius
PAKEITIMAI, PAPILDYMAI: _______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Azartinių lošimų, didžiųjų loterijų ir žaidimų
žaidimo automatais organizatorių
patikrinimo taisyklių
2 priedas
(Patikrinimo akto formos pavyzdys)
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
PATIKRINIMO AKTAS
20___ m. ___________ ____ d. Nr. _____
Vilnius
Vykdydami 20___ m. ___________ ____ d. pavedimą patikrinti Nr. __________ , Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
________________________________________________________________________________
(tikrintojų pareigos, vardai, pavardės)
patikrino organizatorių _____________________________________________________________
( organizatoriaus pavadinimas/vardas, pavardė, adresas, įmonės kodas/asmens kodas)
patikrinimo vietoje_________________________________________________________________
(adresas)
Kiti duomenys (informacija): ________________________________________________________
(licencijos organizuoti lošimą/ loteriją numeris, išdavimo (perregistravimo) data, išduotos licencijos rūšis, patikrintų lošimų organizavimo vietų, galiojančių leidimų numeriai, jų išdavimo datos, patikrinime dalyvavusio organizatoriaus atstovo pareigos, vardas, pavardė ir kt.)
Patikrinimas pradėtas 20___ m. ___________ ____ d., baigtas 20___ m. ___________ ____ d.
Tikrinta:_________________________________________________________________________
(patikrinimo objektas)
NUSTATYTA: ________________________________________________________________________________
PRIDEDAMA:
1. _________________________________________________________, ____ lapai.
(priedo pavadinimas)
_________________ _______________________ ___________________________
(tikrintojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_________________ _______________________ ___________________________
(tikrintojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_________________ _______________________ ___________________________
(tikrintojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Azartinių lošimų, didžiųjų loterijų ir žaidimų
žaidimo automatais organizatorių
patikrinimo taisyklių
3 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
________________
(data, numeris)
________________
(vieta)
1. Bendrieji duomenys:
1.5. Lošimų organizavimo vietos (patalpų) adresas:_______________________________________
________________________________________________________________________________
1.7. Patikrinimo metu lošimų organizavimo vietoje dirbantys asmenys (vardas, pavardė, asmens kodas, dokumento Nr., dokumento galiojimo data):_______________________________________
1.8. Patalpose veikia (pažymimas vienas iš variantų):
Lošimo namai (kazino) □
B kategorijos automatų salonas □
Bingo salonas □
Totalizatoriaus punktas □
Lažybų punktas □
1.9. Eksploatuojamų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekis:
2. Kontroliniai klausimai:
2.1. Ar yra saugomas lošimų organizatoriaus reglamentas, kartu su įsakymais, kurie yra neatsiejama reglamento dalis? |
|
|||
2.2. Ar automatų, bingo salonas, lošimo namai (kazino) ar lažybų punktas (toliau – lošimų organizavimo vieta ar patalpos) yra įrengti izoliuotose patalpose, turinčiose atskirą įėjimą? |
|
|||
2.3. Ar yra Klientų, kurie įmoka, atsiima laimėjimus arba keičia grynuosius pinigus į žetonus arba žetonus į grynuosius pinigus, jeigu pinigų suma viršija 1 000 eurų arba ją atitinkančią sumą kita valiuta registracijos žurnalas? |
|
|||
2.4. Ar yra Pranešimų bei įtartinų piniginių operacijų ir sandorių registracijos žurnalas?
|
|
|||
2.5. Ar yra Klientų, įeinančių į lošimo namus (kazino), registracijos žurnalas?
|
|
|||
2.6. Ar yra Klientų, su kuriais sandoriai ar dalykiniai santykiai buvo nutraukti, registracijos žurnalas? |
|
|||
2.7. Ar lošimo namuose (kazino) visi asmenys yra užregistruoti Klientų, įeinančių į lošimo namus (kazino), registracijos žurnale? |
|
|||
2.8. Ar lošimų organizavimo vietoje be restoranų, barų, koncertinės veiklos ir valiutos keitimo yra vykdoma kita ūkinė komercinė veikla? |
|
|||
2.9. Ar automatų, bingo salone ar lošimo namuose (kazino) įrengta atskira kasa, kurioje pinigai keičiami į žetonus, o žetonai – į pinigus? |
|
|||
2.10. Ar lažybų punkto patalpose veikia įrengta tiesioginio ryšio sistema?
|
|
|||
2.11. Ar patalpose yra galimybė atsiskaityti banko (debeto, kredito) kortelėmis?
|
|
|||
2.12. Ar patalpose yra bankomatas?
|
|
|||
2.13. Ar lošimų organizavimo vietoje yra iškabinti (nurodyti) įspėjamieji užrašai? |
|
|||
2.14. Ar įspėjamieji užrašai, atitinka reikalavimus, nustatytus Įspėjamųjų užrašų pateikimo lošimų organizavimo vietose ir lošimus organizuojančių bendrovių interneto svetainėse taisyklėse? (Pateikiami Lietuvos Respublikos valstybine kalba, baltame fone, juodos ar raudonos spalvos raidėmis, 60 dydžio Times New Roman arba Arial paryškintuoju šriftu, didžiosiomis raidėmis, lošėjui gerai matomoje vietoje, yra ryškūs ir įskaitomi, tekstui skirtame plote nėra jokio papildomo teksto ar ženklų.) |
|
|||
2.15. Ar lošimų organizavimo vietoje yra nurodyta informacija apie asmens galimybę gauti pažymą apie lošimo laimėjimo išmokėjimą? |
|
|||
2.16. Ar lošimų organizavimo vietoje yra įrenginys, garantuojantis nuolatinį apšvietimą ir vientisą be sutrikimų lošimo procesą? |
|
|||
2.17. Ar patalpose įrengta skaitmeninio vaizdo įrašymo sistema (vaizdo kameros ir kita įranga, skirta vaizdo įrašams įrašyti, saugoti, perduoti, apdoroti ir peržiūrėti)? |
|
|||
2.17. Ar bingo salone ar lošimo namuose (kazino) įrengtos atskiros patalpos, skirtos valstybės pareigūnams ir tarnautojams, atliekantiems lošimų organizavimo priežiūrą ir kontrolę? |
|
Pastabos (pildo patikrinimą atliekantys asmenys): ________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pastabos (pildo lošimų organizatorių atstovaujantis asmuo):_________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Patikrino:
_______________________ _____________________ ________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_______________________ _____________________ ________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Su klausimynu susipažinau:
_______________________ ________________________ _______________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Priedo pakeitimai:
Nr. DIE-616, 2019-10-31, paskelbta TAR 2019-10-31, i. k. 2019-17373
Azartinių lošimų, didžiųjų loterijų ir žaidimų
žaidimo automatais organizatorių
patikrinimo taisyklių
4 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
LOŠIMO ĮRENGINIŲ KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
________________
(data, numeris)
________________
(miestas)
1. Bendrieji duomenys (pildo patikrinimą atliekantys asmenys):
1.7. Patalpose veikia (pažymimas vienas iš variantų):___________________________
Automatų salonas |
|
Lošimo namai (kazino) |
|
Bingo salonas |
|
Lažybų punktas |
|
Totalizatoriaus punktas |
|
1.8. Lietuvos lošimo įrenginių registro duomenimis patikrinimo vietoje įregistruotų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekiai (Nurodomas įregistruotų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekis. Jei lošimo įrenginiai ar lošimo stalai neįregistruoti, tai žymima „Neregistruota“):
1.9. Lošimų organizavimo vietoje eksploatuojamų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekiai (Jei lošimų organizavimo vietoje neeksploatuojami lošimo įrenginiai ar lošimo stalai, tai žymima „Neeksploatuojama“):
2. Kontroliniai klausimai:
2.1. Ar kiekvieno eksploatuojamo lošimo įrenginio tipas yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos priežiūrą atliekančios institucijos patvirtintas? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.2. Ar kiekvienas eksploatuojamas lošimo įrenginys turi akredituotos įstaigos (laboratorijos) išduotą sertifikatą, patvirtinantį, kad lošimo įrenginys atitinka šio įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytus reikalavimus? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.3. Ar kiekvienas lošimo įrenginys ar lošimo stalas paženklintas specialiu tapatumo ženklu? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
2.4. Ar kiekvienas specialus tapatumo ženklas, kuriuo yra paženklintas lošimo įrenginys, atitinka Lošimo įrenginių ženklinimo specialiu tapatumo ženklu tvarkos apraše nustatytus reikalavimus? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.5. Ar kiekvienas nepaženklintas specialiu tapatumo ženklu lošimo įrenginys ar lošimo įrenginys, kurio specialus tapatumo ženklas neatitinka Lošimo įrenginių ženklinimo specialiu tapatumo ženklu tvarkos apraše nustatytų reikalavimų yra neeksploatuojamas? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.6. Ar kiekvienam lošimo įrenginiui yra pildomas apskaitos žurnalas? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.7. Ar kiekvienas lošimų įrenginių apskaitos žurnalo pildymas atitinka Lošimo įrenginio apskaitos žurnalo pildymo taisyklių reikalavimus? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.8. Ar kartu su lošimo įrenginio apskaitos žurnalu saugomas aktualus akredituotos įstaigos (laboratorijos) išduotas lošimo įrenginio sertifikatas arba bendrovės antspaudu patvirtinta jo kopija? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.9. Ar apskaitos žurnalas saugomas jame apskaityto lošimo įrenginio viduje arba prie jo pritvirtintame specialiame dėkle? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.10. Ar lošimo įrenginių ir lošimo stalų, esančių lošimų organizavimo vietoje, skaičius sutampa su Lietuvos lošimo įrenginių registre įregistruotų lošimo įrenginių skaičiumi? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.11. Ar visi lošimų organizavimo vietoje esantys lošimo įrenginiai yra registruoti Lietuvos lošimo įrenginių registre? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.12. Ar visų lošimų organizavimo vietoje esančių lošimo įrenginių faktiniai duomenys sutampa su duomenimis, saugomais Lietuvos lošimo įrenginių registre? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
Pastabos (pildo patikrinimą atliekantys asmenys): ________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pastabos (pildo lošimų organizatorių atstovaujantis asmuo):_________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Patikrino:
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Su klausimynu susipažinau:
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Azartinių lošimų, didžiųjų loterijų ir žaidimų
žaidimo automatais organizatorių
patikrinimo taisyklių
5 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
EKSPLOATUOJAMŲ LOŠIMO AUTOMATŲ ELEKTRONINIŲ SKAITIKLIŲ RODMENŲ FIKSAVIMO AKTAS
____________________________
(data, numeris)
____________________________
(vieta)
Lošimų organizatoriaus pavadinimas: __________________________________________________
Lošimų organizavimo vietos (patalpų) adresas: __________________________________________
Patikrinimo pagrindas: _____________________________________________________________
Eil. Nr. |
Lošimo įrenginio spec. tapatumo ženklo serija ir Nr. |
Gaminio serija ir numeris |
Už dalyvavimą lošime įmokėti kredito vienetai |
Laimėti kredito vienetai |
Kasoje apmokėti kredito vienetai |
Loštų lošimų skaičius |
Pastabos |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
Patikrino:
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
Lošimo organizatoriaus atstovas:
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
Azartinių lošimų, didžiųjų loterijų ir žaidimų
žaidimo automatais organizatorių
patikrinimo taisyklių
6 priedas
(Lošimo įrenginių patikrinimo akto formos pavyzdys)
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
LOŠIMO ĮRENGINIŲ PATIKRINIMO AKTAS
201__ m. _________ ____d. Nr. IVL-_____
Vilnius
Bendrovės pavadinimas |
Lošimų organizavimo vietos adresas |
Lošimo įrenginių rūšys |
Patikrinimo metu fiksuotas lošimo įrenginių skaičius |
Lošimo įrenginių skaičius, pagal Lietuvos lošimo įrenginių registrą |
|
|
|
|
|
Eil. Nr. |
Įrenginio serijos Nr. |
Spec. tapatumo ženklas |
Sertifikato Nr. |
Sertifikavimo data |
Registro duomenų atitikimas |
Pastabos |
|
Atitinka |
Neatitinka |
||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
Patikrino:
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
Lošimo organizatoriaus atstovas:
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
Azartinių lošimų, didžiųjų loterijų ir žaidimų
žaidimo automatais organizatorių
patikrinimo taisyklių
7 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
ŽAIDIMO AUTOMATŲ KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
________________
(data, numeris)
________________
(miestas)
1. Bendrieji duomenys (pildo patikrinimą atliekantys asmenys):
1.5. Žaidimo automatų organizatoriaus pavadinimas/vardas, pavardė: _______________________________________________________________________
1.6. Žaidimo automatų organizatorių patikrinime atstovaujantys asmenys: _______________________________________________________________________
1.7. Eksploatuojamų žadimo automatų sąrašas: ___________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
2. Kontroliniai klausimai:
2.1. Ar žaidžiant kiekvienu žaidimo automatu yra išmokami piniginiai laimėjimai ar daiktiniai prizai keičiami į pinigus? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.2. Ar kiekvienas žaidimo automatas įrašytas į žaidimo automatų sąrašą? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.3. Ar kiekvienas žaidimo automatas paženklintas specialiuoju žaidimo automato ženklu? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.4. Ar kiekvienas žaidimo automato mechaninis skaitiklis yra užplombuotas arba elektroniniai skaitikliai specialiu slaptažodžiu ar kitu būdu yra apsaugoti nuo juose esančios informacijos pakeitimo? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.5. Ar kiekvienas žaidimo automatas savo išore arba funkcijomis, įdiegtomis programomis arba žaidimais neimituoja azartinių lošimų (lošimus lošimo automatais, bingą, stalo lošimus: ruletę, kortų arba kauliukų lošimus, lažybas, totalizatorių), įskaitant ir nuotolinius lošimus? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.6. Ar kiekvienas žaidimo automatas tiesiogiai neskatina arba nepropaguoja karo, žiauraus elgesio, smurto, pornografijos ar kitaip nekenkia asmenų dvasiniam ir doroviniam vystymuisi? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.7. Ar kiekvienas žaidimo automatas yra nedraudžiamose vietose organizuoti žaidimus žaidimo automatais (ikimokyklinio ugdymo mokyklose; bendrojo ugdymo mokyklose; profesinio mokymo įstaigose; aukštosiose mokyklose; neformaliojo vaikų švietimo mokyklose ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklose; neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokyklose; sveikatos priežiūros įstaigose; valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose.)? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.8. Ar žaidimų žaidimo automatais organizavimo vietoje žaidimų žaidimo automatais organizatorius viešai skelbia žaidimų žaidimo automatais taisykles ir instrukcijas? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.9. Ar kiekvienas žaidimo automatas turi specialią talpyklą pinigams arba žaidimo žetonams už suteiktas žaidimo galimybes kaupti, kurią galima atidaryti tik specialiu raktu? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.10. Ar kiekvienas žaidimo automatas atitinka elektromagnetinio suderinamumo ir elektrotechninių gaminių saugos reikalavimus? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
Pastabos (pildo patikrinimą atliekantys asmenys): ________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pastabos (pildo žaidimo automatų organizatorių atstovaujantis asmuo):________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Patikrino:
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Su klausimynu susipažinau:
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Azartinių lošimų, didžiųjų loterijų ir žaidimų
žaidimo automatais organizatorių
patikrinimo taisyklių
8 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
NUOTOLINIO LOŠIMO ĮRENGINIŲ
KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
________________
(data, numeris)
________________
(miestas)
1. Bendrieji duomenys:
1.5. Nuotolinio lošimo įrenginių registravimo žurnale (toliau – Žurnalas) įrašytų ir leidžiamų eksploatuoti lošimo organizatoriaus nuotolinio lošimo įrenginių (toliau – įrenginys) kiekis ir rūšys (kurios įrenginių rūšys neįregistruotos – žymima „Neregistruota“):
Nuotolinis lošimas A kategorijos automatu _____________ |
|
Neregistruota |
Nuotolinis lošimas B kategorijos automatu _____________ |
|
Neregistruota |
Nuotolinis stalo lošimas ____________________________ |
|
Neregistruota |
Nuotolinės lažybos ________________________________ |
|
Neregistruota |
Nuotolinis bingo lošimas ___________________________ |
|
Neregistruota |
1.6. Patikrinimo metu lošimo organizatoriaus interneto svetainėje nustatytų eksploatuojamų įrenginių kiekis ir rūšys (jei patikrinimo metu neeksploatuojami kitos rūšies įrenginiai – žymima „Neeksploatuojama“):
Nuotolinis lošimas A kategorijos automatu _____________ |
|
Neeksploatuojama |
Nuotolinis lošimas B kategorijos automatu _____________ |
|
Neeksploatuojama |
Nuotolinis stalo lošimas ____________________________ |
|
Neeksploatuojama |
Nuotolinės lažybos ________________________________ |
|
Neeksploatuojama |
Nuotolinis bingo lošimas ___________________________ |
|
Neeksploatuojama |
2. Kontroliniai klausimai:
2.1. Ar lošimo organizatoriaus interneto svetainėje eksploatuojamų įrenginių kiekis sutampa su Žurnale įrašytu įrenginių kiekiu? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
2.2. Ar tikrinamas įrenginys turi akredituotos įstaigos (laboratorijos) išduotą sertifikatą, patvirtinantį, kad įrenginys atitinka Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytus reikalavimus.
|
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
2.3. Ar tikrinamas įrenginys paženklintas specialiu tapatumo ženklu? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4. Ar tikrinamo įrenginio atliktų autentiškumo tikrinimų rezultatai yra saugomi įrenginio duomenų bazėje ne trumpiau kaip 90 kalendorinių dienų (tais atvejais, jei įrenginys eksploatuojamas trumpiau – nuo jo eksploatacijos pradžios)? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.5. Ar tikrinamą įrenginį sudarančių komponentų ir kitų komponentų, įtakojančių lošimo rezultatą, autentiškumas, naudojant skaitmeninį parašą (pavyzdžiui SHA kontrolinės sumos) ar kitus lygiaverčius metodus, sutampa su duomenimis, nurodytais akredituotos įstaigos (laboratorijos) įrenginiui išduotame sertifikate? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastabos: ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
PRIDEDAMA.
Prisijungimo metu užfiksuota informacija (ekrano nuotraukos, vaizdo įrašas, lapų skaičius):
________________________________________________________________________________
Patikrino:
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Azartinių lošimų, didžiųjų loterijų ir žaidimų
žaidimo automatais organizatorių
patikrinimo taisyklių
9 priedas
(Pranešimo formos pavyzdys)
Lošimų priežiūros tarnybai prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
PRANEŠIMAS
____________________________
(data)
____________________________
(vieta)
________________________________________________________________________________
(fizinio asmens vardas, pavardė, adresas (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas, tel. nr., el. pašto
_________________________________________________________________________________________________
adresas) pranešu__________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Prašau___________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
____________
Parašas
Pakeitimai:
1.
Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. DI-866, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-21047
Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. DI-771 ,,Dėl Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizatorių patikrinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. DI-375, 2018-07-11, paskelbta TAR 2018-07-12, i. k. 2018-11875
Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. DI-771 „Dėl Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizatorių patikrinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. DIE-227, 2019-04-30, paskelbta TAR 2019-04-30, i. k. 2019-07059
Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. DI-771 „Dėl Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizatorių patikrinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. DIE-616, 2019-10-31, paskelbta TAR 2019-10-31, i. k. 2019-17373
Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. DI-771 „Dėl Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizatorių patikrinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo