Suvestinė redakcija nuo 2018-10-04

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-08-02, i. k. 2016-21224

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS energetikos MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 6 PRIORITETO „DARNAUS TRANSPORTO IR PAGRINDINIŲ TINKLŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“ 06.3.1-LVPA-K-107 PRIEMONĖS GAMTINIŲ DUJŲ SKIRSTYMO SISTEMŲ MODERNIZAVIMAS IR PLĖTRA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO Nr. 1 PATVIRTINIMO

 

2016 m. liepos 29 d. Nr. 1-221

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu,

Preambulės pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.3.1-LVPA-K-107 priemonės „Gamtinių dujų skirstymo sistemų modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

 

 

 

Energetikos ministras                                                                                                  Rokas Masiulis

 

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2016 m. liepos 1 d. raštu

Nr. ((24.37)-5K-1611699)-6K-1604918

SUDERINTA

Viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros

2016 m. birželio 3 d. raštu

Nr. R4-3120(3.14)

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2016 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 1-221

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 6 PRIORITETO „DARNAUS TRANSPORTO IR PAGRINDINIŲ TINKLŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“ 06.3.1-LVPA-K-107 PRIEMONĖS GAMTINIŲ DUJŲ SKIRSTYMO SISTEMŲ MODERNIZAVIMAS IR PLĖTRA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.3.1-LVPA-K-107 priemonės „Gamtinių dujų skirstymo sistemų modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – Veiksmų programa), 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.3.1-LVPA-K-107 priemonės „Gamtinių dujų skirstymo sistemų modernizavimas ir plėtra“ (toliau – priemonė) remiamas veiklas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija), atliekanti paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

2. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:

2.1. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr.1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320);

2.2. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr.1301/2013, dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006 (OL 2013 L 347, p. 289);

2.3. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2017 L 187, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/1084 (OL 2017 L 156, p. 1) (toliau – Reglamentas);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

2.4. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“;

2.5. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“;

2.6. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K–316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);

2.7. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.8. 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2014 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 1-298 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

2.9. 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2014 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 1-298 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

Papildyta papunkčiu:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

2.10. Gamtinių dujų pažangiųjų tinklų diegimo principų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2015 m. birželio 5 d. įsakymu Nr.1-146 „Dėl Gamtinių dujų pažangiųjų tinklų diegimo principų aprašo patvirtinimo“.

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

2.11. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams).

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose ir Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme.

4. Šio Aprašo tikslais išmanioji apskaita suprantama kaip dujų apskaita, leidžianti vartotojui nuotoliniu būdu stebėti, kiek suvartojama dujų per pasirinktą laikotarpį, taip pat leidžianti palyginti santykį tarp suvartojamo dujų kiekio ir aplinkos temperatūros ir kurią įdiegus mažėja skaitiklių patikrinimo sąnaudos.

Gamtinių dujų skirstymo sistemos operatorius suprantamas taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 2 straipsnio 30 dalyje. Gamtinių dujų skirstymo sistemos operatorius taip pat vadinamas gamtinių dujų skirstymo operatoriumi.

Gamtinių dujų skirstymo sistema suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 2 straipsnio 29 dalyje. Gamtinių dujų skirstymo sistema taip pat vadinama skirstymo sistema, skirstomuoju dujotiekiu, gamtinių dujų skirstymo infrastruktūra.

Gamtinių dujų skirstymo sistemos priklausiniai suprantami kaip statiniai, įrenginiai ir priemonės žemo slėgio vamzdynams veikti.

Gamtinių dujų vartotojas suprantamas kaip asmuo, perkantis gamtines dujas Lietuvos Respublikos teritorijoje.

Lokali gamtinių dujų skirstymo sistema suprantama kaip gamtinių dujų skirstymo operatoriaus valdoma gamtinių dujų skirstymo sistemos dalis, kuria gamtinės dujos skirstomos vartotojams nuo gamtinių dujų perdavimo sistemos išėjimo taško(-ų) (dujų skirstymo stoties(-čių)) iki vartotojo sistemų. Gamtinių dujų skirstymo operatorius lokalią gamtinių dujų sistemą nustato apibrėžtoje (ribotoje) valdomos gamtinių dujų skirstymo sistemos teritorijoje.

Modernizavimas suprantamas kaip turto modernizavimas, kuris apibrėžtas Energetikos įmonių investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. liepos 10 d. nutarimu Nr. O3-100 „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2003 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. O3-35 „Dėl Energetikos įmonių investicijų projektų derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“, 4.11 papunktyje.

Nuotolinio duomenų surinkimo ir valdymo sistema suprantama kaip sistema, kuriai padedant stebimi, surenkami ir analizuojami duomenys apie technologinius ir kitus parametrus, atliekami reikalingų parametrų pakeitimai, bei įtaisai reikalingi šių parametrų fiksavimui (davikliai, ryšio sistemos ir kt.).

Pasirengimo projektui veiklos suprantamos kaip projekto veiklos, apimančios parengiamuosius projekto darbus (techninis projektavimas).

Pažangioji gamtinių dujų skirstymo sistema suprantama kaip gamtinių dujų skirstymo sistema, kurioje įdiegti pažangiosios infrastruktūros elementai ir (ar) pažangioji programinė ir technologinė įranga. Pažangioji gamtinių dujų skirstymo sistema  taip pat vadinama gamtinių dujų pažangiaisiais tinklais, pažangiąją skirstymo sistema.

Pažangiosios infrastruktūros elementus sudaro išmanioji apskaita, nuotolinio duomenų surinkimo ir valdymo sistemos, skirstomų dujų slėgio parametrų palaikymo ir kontrolės įranga.

Pažangioji programinė įranga suprantama kaip programinė įranga – informacijos apdorojimo sistemos programų, procedūrų, taisyklių visuma arba tos visumos dalis kartu su atitinkama dokumentacija.

Poveikio aplinkai vertinimo procesas suprantamas taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme (toliau – Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas).

Skirstomų dujų slėgio parametrų palaikymo ir kontrolės įranga – įranga, skirta dujų slėgio parametrams reguliuoti, nustatytam lygiui palaikyti ir (ar) prietaisai įrangos funkcionalumo kontrolei.

Sunkumus patirianti įmonė suprantama taip, kaip apibrėžta Reglamento I skyriaus 2 straipsnio 18 punkte.

Technologinė įranga suprantama kaip gamtinių dujų perdavimo arba skirstymo sistemoje montuojami davikliai, duomenų perdavimo moduliai ir kita įranga, skirta duomenų surinkimui, kaupimui, perdavimui.

Vamzdynas suprantamas kaip sujungtos viena su kita vamzdyno sudedamosios dalys, siekiant sudaryti slėginę sistemą, kuria tiekiamos takiosios medžiagos. Vamzdynui priskiriami vamzdžiai ar jų sistema su armatūra, kompensacinėmis jungtimis, lanksčiaisiais vamzdžiais ir kitais vamzdyno elementais. Technologiniame procese vamzdynai sujungia įrenginių grupes į bendrą technologinę schemą.

Veiklos pelnas suprantamas taip, kaip apibrėžta Reglamento I skyriaus 2 straipsnio 39 punkte.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos energetikos ministerija (toliau – Ministerija) ir įgyvendinančioji institucija.

6. Pagal priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7. Projektų atranka pagal priemonę bus atliekama projektų konkurso vienu etapu būdu.

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 17 582 700 eurų (septyniolikos milijonų penkių šimtų aštuoniasdešimt dviejų tūkstančių septynių šimtų eurų), iš jų iki 17 582 700 eurų (septyniolikos milijonų penkių šimtų aštuoniasdešimt dviejų tūkstančių septynių šimtų eurų) Europos regioninės plėtros fondo lėšų, iš kurių 2 353 386 Eur (du milijonai trys šimtai penkiasdešimt trys tūkstančiai trys šimtai aštuoniasdešimt šeši eurai) Europos regioninės plėtros fondo lėšų rezervas. Įsipareigojimai pasirašant projektų sutartis dėl projektams įgyvendinti numatomos skirti Europos regioninės plėtros fondo lėšų dalies, kurią sudaro veiklos lėšų rezervas, gali būti prisiimami ir šiame punkte nurodytos veiklos lėšų rezervo lėšos projektams įgyvendinti išmokamos tik tada, kai pasiekiamos veiklos peržiūros plane nustatytos visų Veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ ir Europos regioninės plėtros fondo rodiklių tarpinės reikšmės.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

9. Priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo Ministerija turi teisę Aprašo 8 punkte nurodytą sumą padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių.

10. Priemonės tikslas – kuriant pažangią gamtinių dujų skirstymo sistemą, stiprinti vidinį gamtinių dujų tinklą, užtikrinti suskystintų gamtinių dujų terminalo ir tarpvalstybinių jungčių efektyvų naudojimą, taip pat sudaryti sąlygas integruoti Lietuvos gamtinių dujų sistemą į Europos gamtinių dujų vidaus rinką.

11. Pagal Aprašą šios priemonės remiamos veiklos:

11.1. Pažangios programinės įrangos ir jos funkcionalumui užtikrinti reikalingos technologinės įrangos, skirtos efektyviam gamtinių dujų skirstymo sistemos eksploatavimui ir valdymui bei leidžiančios kurti pažangią gamtinių dujų skirstymo infrastruktūrą, diegimas;

11.2. Esamų gamtinių dujų skirstymo sistemų ir jų priklausinių modernizavimas, diegiant pažangiosios infrastruktūros elementus;

11.3. Naujų pažangiųjų skirstymo sistemų įrengimas, siekiant užtikrinti dujų skirstymo saugumą ir patikimumą.

12. Pagal Apraše nurodytas priemonės remiamas veiklas kvietimus teikti paraiškas numatoma paskelbti (informacija apie planuojamus skelbti kvietimus taip pat pateikiama kvietimų teikti paraiškas skelbimo, projektų sąrašų ir finansavimo sutarčių plane, kuris skelbiamas Ministerijos svetainės skyriaus „Veiklos sritys“ srities „Europos Sąjungos parama“ dalyje „2014–2020 m. Europos Sąjungos investicijos“ arba Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje http://www.esinvesticijos.lt (toliau – ES struktūrinių fondų svetainė)):

12.1. Aprašo 11.1 papunktyje nurodytai veiklai 2018 metų II-III ketvirtį;

12.2. Aprašo 11.2 papunktyje nurodytai veiklai 2016 m. III ketvirtį, 2017 m. II ketvirtį;

12.3. Aprašo 11.3 papunktyje nurodytai veiklai 2016 m. IV ketvirtį, 2017 m. I ketvirtį, 2017 m. IV ketvirtį, 2018 m. II ketvirtį.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-181, 2018-06-20, paskelbta TAR 2018-06-20, i. k. 2018-10118

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

13. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai – gamtinių dujų skirstymo sistemos operatoriai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

14. Pagal Aprašą partneriai negalimi.

15. Valstybės pagalba neteikiama sunkumus patiriančioms įmonėms.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

16. Projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

17Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2018 m. rugsėjo 20 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 44 P – 4 (34):

17.1. Projektas turi prisidėti prie Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos 60.1.4 papunkčio įgyvendinimo. Projektu turi būti stiprinamos ir plėtojamos šalies gamtinių dujų skirstymo sistemos, diegiant pažangiojo tinklo elementus. Gamtinių dujų pažangiųjų tinklų diegimo principus nustato Gamtinių dujų pažangiųjų tinklų diegimo principų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2015 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 1–146 „Dėl Gamtinių dujų pažangiųjų tinklų diegimo principų aprašo patvirtinimo“;

17.2. įmonės investicijų planus, suderintus su Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau – VKEKK). Laikoma, kad projektas atitinka įmonės investicijų planus, jei projektų atrankos metu projektui numatytos investicijos yra suderintos su VKEKK jos nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-265, 2018-10-02, paskelbta TAR 2018-10-03, i. k. 2018-15681

 

18. Projektu turi būti prisidedama prie bent vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, patvirtintos 2012 m. kovo 23 d. Europos Komisijos komunikatu Nr. COM(2012) 128, tikslo įgyvendinimo pagal Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos veiksmų plane, patvirtintame 2017 m. kovo 20 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. SWD(2017)118, numatytą politinę sritį ar horizontalųjį veiksmą. Dokumentai skelbiami Europos Komisijos svetainėje http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-181, 2018-06-20, paskelbta TAR 2018-06-20, i. k. 2018-10118

 

19. Projektų atranka vykdoma vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 2 priede. Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai. Maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų ir privaloma surinkti minimali balų suma nurodyti Aprašo 2 priede:

19.1. projektams pagal Aprašo 11.1 papunktyje nurodytą veiklą minimali balų suma – 30 balų;

19.2. projektams pagal Aprašo 11.2 papunktyje nurodytą veiklą minimali balų suma – 15 balų;

19.3. projektams pagal Aprašo 11.3 papunktyje nurodytą veiklą minimali balų suma – 30 balų.

20. Jei projekto naudos ir kokybės vertinimo metu projektas nesurenka Aprašo 19 punkte nurodytos minimalios balų sumos, paraiška atmetama. Jeigu projektai surenka vienodą balų skaičių ir jiems finansuoti nepakanka kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšų sumos, tuomet projektai išdėstomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 151 punkte nustatyta tvarka.

21. Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai.

22. Teikiamų pagal Aprašą projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 48 mėnesiai nuo iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties (toliau – projekto sutartis) pasirašymo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-181, 2018-06-20, paskelbta TAR 2018-06-20, i. k. 2018-10118

 

23.  Tam tikrais atvejais, dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

24. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

25. Projektu turi būti siekiama bent vieno iš toliau išvardytų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

25.1. produkto specialiojo rodiklio „Nutiestų skirstomųjų dujotiekių ilgis, kodas P.S. 348;

25.2. nacionalinio produkto rodiklio „Gamtinių dujų vartotojai, kurie skaičiuojamu laikotarpiu patiria naudą, įdiegus pažangiosios infrastruktūros elementus“, kodas P.N.110;

25.3. nacionalinio produkto rodiklio „Prie pažangiųjų skirstymo sistemų prijungti gamtinių dujų vartotojai“, kodas P.N.105;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

25.4. nacionalinio produkto rodiklio „Gamtinių dujų vartotojai, kurie skaičiuojamu laikotarpiu patiria naudą, įdiegus programinę įrangą ir jos funkcionalumui užtikrinti reikalingą technologinę įrangą“, kodas P.N.106;

26. Aprašo 25.1 papunktyje nurodyto priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio skaičiavimui taikomas Veiksmų programos rodiklių skaičiavimo aprašas. Aprašo 25.2, 25.3, 25.4 papunkčiuose nurodytų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimui taikomas Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Visų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami ES struktūrinių fondų svetainėje, skyriuje „Dokumentai“, srityje „Finansavimo skyrimas“, dalyje „Stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai“.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

27. Projekto vykdytojui nepasiekus įsipareigotų pasiekti priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių reikšmių, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 22 skirsnio nuostatos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

28. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:

28.1. pareiškėjas iki paraiškos pateikimo turi būti parengęs investicijų projektą (jame turi būti nurodyti ir aprašyti visi diegiami pažangiosios infrastruktūros elementai) su Sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuokle vienai siūlomai įgyvendinti projekto alternatyvai. Investicijų projektas su Sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuokle rengiamas pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 (toliau – Investicijų projektų metodika), kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės skyriuje „Dokumentai“, srityje „Finansavimo skyrimas“, dalyje „Metodikos“  arba ppplietuva.lt svetainės (http://www.ppplietuva.lt/) skyriuje „Teisinė ir metodinė informacija“ srityje „Metodiniai dokumentai“;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

28.2. jei, vadovaujantis Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, pareiškėjas iki paraiškos pateikimo turi būti parengęs Poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir turėti atsakingos institucijos galiojantį teigiamą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių arba galiojančią atrankos išvadą, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas, kai pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas nustatyta tvarka turi būti atliktos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūros;

28.3. jei vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nenumatytų poveikio visuomenės sveikatai vertinimo atlikimo atvejų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. V-474 „Dėl Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nenumatytų poveikio visuomenės sveikatai vertinimo atlikimo atvejų nustatymo ir tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo“, privaloma atlikti poveikio visuomenės sveikatai vertinimą, pareiškėjas iki paraiškos pateikimo turi būti parengęs Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo ataskaitą ir turėti atsakingos institucijos (visuomenės sveikatos centro apskrityje) galiojančią teigiamą išvadą, kad planuojamos ūkinės veiklos sąlygos atitinka visuomenės sveikatos saugos teisės aktų reikalavimus ir pritarimą dėl siūlomo sanitarinės apsaugos zonos ribų dydžio nustatymo;

28.4. pareiškėjas iki paraiškos pateikimo turi būti parengęs rašytinį paaiškinimą dėl jo planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, kai pareiškėjo planuojamai ūkinei veiklai netaikomi reikalavimai dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo, ir dėl jo planuojamos ūkinės veiklos poveikio visuomenės sveikatai, kai pareiškėjo planuojamai ūkinei veiklai netaikomi reikalavimai dėl poveikio visuomenės sveikatai vertinimo;

28.5. kai planuojama ūkinė veikla (arba planų ar programų įgyvendinimas) susijusi(-ęs) su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka, pareiškėjas iki paraiškos pateikimo turi būti atlikęs „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymą, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis ir turėti atsakingos institucijos Planų ar programų įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvadą;

28.6. pareiškėjas iki paraiškos pateikimo turi būti pradėjęs projektui numatytų investicijų derinimą su VKEKK jos nustatyta tvarka.

29. Rengiant viešųjų pirkimų dokumentus rekomenduojama įvertinti galimybę prisidėti prie Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 11 punkte nustatytų energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų taikymo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

30. Projekto veiklos, kurioms prašoma finansavimo, gali būti pradėtos įgyvendinti ne anksčiau nei po paraiškos registravimo įgyvendinančioje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo paraiškos registravimo iki projekto sutarties sudarymo yra patiriamos pareiškėjo rizika. Jeigu projekto veiklos, išskyrus pasirengimo projektui veiklas, pradedamos įgyvendinti iki paraiškos registravimo įgyvendinančioje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

31. Projekte negali būti numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

32. Projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo ekonomikos ir aplinkosaugos srityse, t. y. įgyvendinant projekto veiklas turi būti prisidedama prie Nacionalinės darnaus vystymosi strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 „Dėl Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos patvirtinimo ir įgyvendinimo“, aprašytų ilgalaikių energetikos tikslų ir jų uždavinių įgyvendinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

33. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, paskelbtose ES struktūrinių fondų svetainės skyriuje „Dokumentai“, srityje  „Finansavimo skyrimas“ dalyje „Gairės ir rekomendacijos“, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

34. Projekto tinkamos finansuoti išlaidos yra projekto veiklų išlaidos, patirtos nuo paraiškos registravimo įgyvendinančioje institucijoje dienos iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

35. Mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 300 000 eurų (trys šimtai tūkstančių eurų), didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra:

35.1. Aprašo 11.1 papunktyje nurodytai veiklai 6 000 000 eurų (šeši milijonai eurų), vertinama vadovaujantis 4 priedu;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-181, 2018-06-20, paskelbta TAR 2018-06-20, i. k. 2018-10118

 

35.2. Aprašo 11.2 papunktyje nurodytai veiklai 2 000 000 eurų (du milijonai eurų), vertinama vadovaujantis 4 priedu;

35.3. Aprašo 11.3 papunktyje nurodytai veiklai 1 500 000 eurų (vienas milijonas penki šimtai tūkstančių eurų), vertinama vadovaujantis 4 priedu.

36. Pagal Aprašą projekto veiklos(-ų) finansavimas yra valstybės pagalba, teikiama pagal Reglamentą. Valstybės pagalbos energetikos infrastruktūrai teikimo sąlygos, kurios atitinka Reglamento nuostatas yra suderinamos su vidaus rinka.

37. Įgyvendinančioji institucija tikrina projekto atitiktį Reglamento I skyriuje nustatytiems bendriesiems reikalavimams ir Reglamento III skyriaus 48 straipsnyje nustatytiems valstybės pagalbos energetikos infrastruktūrai teikimo reikalavimams pagal projekto atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą (pildomas Aprašo 5 priedas).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

38. Valstybės pagalba turi būti skaidri, kaip nurodyta Reglamento 5 straipsnio 1 dalyje.

39. Vadovaudamasis Reglamento 48 straipsnio 5 dalimi, pareiškėjas turi parengti informaciją apie valstybės pagalbą projektui, t. y. prognozuojamus finansinius srautus (pildomas Aprašo 4 priedas).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

40. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų ir negali viršyti tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo. Pareiškėjas privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau nei 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

41. Projekto pajamomis laikomos visos dėl projekto įgyvendinimo gaunamos pajamos iš reguliuojamų paslaugų (produktų) teikimo bei nereguliuojamų paslaugų (produktų) teikimo. Kai rengiant Aprašo 28.1 papunktyje nurodytus dokumentus  prognozuojamos pajamos iš reguliuojamų paslaugų (produktų) teikimo dėl projekto įgyvendinimo, vadovaujamasi projektinio pasiūlymo teikimo metu galiojančiais reguliuojamų paslaugų tarifais. Į projekto pajamas taip pat turėtų būti įskaičiuojami sutaupymai atsiradę dėl projekto įgyvendinimo.

42. Projektas negali būti dirbtinai išskaidomas, kaip nurodyta Reglamento I skyriaus 4 straipsnio 2 dalyje.

43. Pagal Aprašą valstybės pagalba nėra teikiama pareiškėjui, jeigu jis nėra grąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.

44. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne nei reikalaujama lėšų suma.

45. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamos finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.

46. Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.

47. Pagal Aprašą ir Reglamento 7 ir 48 straipsnius tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos:

47.1. Aprašo 11.1 papunktyje nurodytai veiklai yra šios:

47.1.1. 4 išlaidų kategorija „Įranga, įrenginiai ir kt. turtas“ – tiesiogiai projekto veikloms vykdyti reikalinga įranga, įrenginiai ir kt. turtas: kompiuterinės technikos, kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto įsigijimo arba finansinės nuomos (išperkamosios nuomos) išlaidos (įskaitant jų transportavimo, projektavimo, sumontavimo, vietos (aikštelės) paruošimo, instaliavimo, paruošimo naudoti, išbandymo, apmokymo naudotis, saugos instruktažo, techninės priežiūros ir susijusias išlaidas), taip pat programinės įrangos kūrimo, informacinių sistemų kūrimo ir (ar) modernizavimo išlaidos (įskaitant informacinių sistemų projektavimo, techninės priežiūros ir kitas susijusias išlaidas). Finansinės nuomos (išperkamosios nuomos) laikotarpis negali būti ilgesnis už projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį, tai yra finansinės nuomos (išperkamosios nuomos) būdu įsigytas ilgalaikis turtas iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos turi tapti projekto vykdytojo nuosavybe;

47.1.2. 6 išlaidų kategorija „Informavimas apie projektą“ – išlaidos privalomiems informavimo apie projektą veiksmams, kaip nurodyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 37 skirsnyje. Jei privalomo informavimo apie projektą priemonės perkamos kartu su kitais darbais, paslaugomis ar prekėmis (pavyzdžiui, jei perkant statybos darbus kartu perkamas ir informacinių stendų įrengimas), tokios išlaidos gali būti priskirtos ir kitoms biudžeto kategorijoms;

47.2. Aprašo 11.2 ir 11.3 papunkčiuose nurodytoms veikloms yra šios:

47.2.1. 3 išlaidų kategorija „Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai“ – statybos, rekonstravimo, remonto, griovimo ir kt. darbai, tiesiogiai susiję su projekto veiklomis;

47.2.2. 3 išlaidų kategorija „Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai“ – projektavimo ir inžinerinės paslaugos, techninės priežiūros ir projekto vykdymo priežiūros, ekspertizių paslaugos, tiesiogiai susiję su projekto veiklomis;

47.2.3. 4 išlaidų kategorija „Įranga, įrenginiai ir kt. turtas“ – tiesiogiai projekto veikloms vykdyti reikalinga įranga, įrenginiai ir kt. turtas: kompiuterinės technikos, kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto įsigijimo ir finansinės nuomos (išperkamosios nuomos) išlaidos (įskaitant jų transportavimo, projektavimo, sumontavimo, vietos (aikštelės) paruošimo, instaliavimo, paruošimo naudoti, išbandymo, apmokymo naudotis, saugos instruktažo, techninės priežiūros ir susijusias išlaidas), taip pat programinės įrangos kūrimo, informacinių sistemų kūrimo ir (ar) modernizavimo išlaidos (įskaitant informacinių sistemų projektavimo, techninės priežiūros  ir kitas susijusias išlaidas). Finansinės nuomos (išperkamosios nuomos) laikotarpis negali būti ilgesnis už projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį, tai yra finansinės nuomos (išperkamosios nuomos) būdu įsigytas ilgalaikis turtas iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos turi tapti projekto vykdytojo nuosavybe;

47.2.4. 6 išlaidų kategorija „Informavimas apie projektą“ – išlaidos privalomiems informavimo apie projektą veiksmams, kaip nurodyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 37 skirsnyje. Jei privalomo informavimo apie projektą priemonės perkamos kartu su kitais darbais, paslaugomis ar prekėmis (pavyzdžiui, jei perkant statybos darbus kartu perkamas ir informacinių stendų įrengimas), tokios išlaidos gali būti priskirtos ir kitoms biudžeto kategorijoms.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

48. Darbų, projektavimo ir kitų paslaugų, numatytų Aprašo 47 punkte, įkainiai nustatomi vadovaujantis naujausios redakcijos Statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijomis arba rinkoje egzistuojančiomis darbų ar paslaugų kainomis. Pareiškėjas privalo turėti dokumentus, įrodančius projekto biudžeto pagrįstumą (projektinės sąmatos arba techniniai projektai, arba tiekėjų komerciniai pasiūlymai, arba nuorodos į rinkoje galiojančias kainas, arba galimybių studijos ir panašiai).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

49. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad visi su projekto įgyvendinimu susiję viešieji pirkimai būtų vykdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymu, šio įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais. Įsigyjamas turtas turi būti naujas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

50. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

51. Pagal šį Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

51.1. išlaidos, neišvardytos šio Aprašo 47 punkte;

51.2. Neteko galios nuo 2017-12-23

Papunkčio naikinimas:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

51.3. išlaidos, aprašytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 34 skirsnyje;

51.4. paraiškos ir investicijų projekto rengimo išlaidos.

52. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:

52.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos priemonės yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;

52.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma, pagal Reglamentą taikoma tai pagalbai.

53. Pagal Aprašą teikiama valstybės pagalba nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, nustatytas Reglamento III skyriaus 48 straipsnio 5 dalyje.

54. Projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą. Pareiškėjas pildo Aprašo 3 priedą, kuriame nurodo informaciją apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą ir kitus finansavimo šaltinius.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, TEIKIMAS, VERTINIMAS, SPRENDIMAS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS IR KONSULTAVIMAS

 

55. Įgyvendinančioji institucija kvietimą teikti paraiškas skelbia ES struktūrinių fondų svetainėje Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 82 punkte nustatyta tvarka.

56. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma (.pdf formatu) skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės skyriuje „Dokumentai“, srityje „Finansavimas“ paskelbto kvietimo teikti paraiškas dalyje „Susiję dokumentai“.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

57. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 62 punkte nurodytais priedais iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją įgyvendinančiajai institucijai per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS).

58. Jei paraiškos gali būti teikiamos per DMS, pareiškėjas,  jei iki paraiškos teikimo nėra registruotas DMS naudotoju, prieš pateikdamas paraišką, turi užsiregistruoti DMS naudotoju naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma. DMS naudojimosi tvarka nustatyta Duomenų teikimo per DMS tvarkos apraše (Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedas).

59. Tuo atveju, kai DMS funkcinės galimybės nepakankamos ar neužtikrinamos, paraiška su priedais įgyvendinančiajai institucijai teikiami Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka, pasirašyti raštu popierinėje laikmenoje arba pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu (tik elektroninėje laikmenoje). Kai paraiška teikiama kaip elektroninis dokumentas, kartu su paraiška teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami. Kartu su paraiška teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos teikiami tokiu pat būdu, kaip paraiška, išskyrus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 16 punkte nustatytas išimtis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

60. Jei paraiška kartu su Aprašo 62 punkte nurodytais priedais teikiama popierinėje laikmenoje, įgyvendinančiajai institucijai teikiamas paraiškos originalas, pasirašytas raštu, ir jos priedai, kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus. Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas. Įgyvendinančioji institucija, nustačiusi, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujasi paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

61. Jei paraiška kartu su Aprašo 62 punkte nurodytais priedais teikiama elektroninėje laikmenoje, įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas paraiškos originalas, pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

62. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti:

62.1. Investicijų projektą (.docx formatu) su Sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuokle (.xlsx formatu) kaip nurodyta Aprašo 28.1 papunktyje;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

62.2. informaciją apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą ir kitus finansavimo šaltinius, kaip nurodyta Aprašo 54 punkte (Aprašo 3 priedas);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

62.3. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo” (netaikoma, jei pareiškėjas yra didelė įmonė);

62.4. dokumentus, jų nuorašus arba kopijas apie projektui taikomus aplinkosauginius ir visuomenės sveikatos apsaugos reikalavimus, kaip nurodyta Aprašo 28.2, 28.3, 28.4 ir 28.5 papunkčiuose;

62.5. informaciją apie valstybės pagalbą projektui, kaip nurodyta Aprašo 39 punkte (Aprašo 4 priedas);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

62.6. VKEKK nutarimą dėl investicijų sąrašo derinimo arba nutarimą dėl investicijų projekto derinimo, apimantį projekte numatytas investicijas. Teikiamas su paraiška arba ne vėliau kaip per 1 mėn. nuo paraiškos pateikimo;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

62.7. projektui numatytų investicijų derinimo su VKEKK pradžią pagrindžiančius dokumentus (jų kopijas, ar nuorašus), kaip nurodyta Aprašo 28.6 papunktyje;

62.8. jei taikoma, dokumentus, įrodančius projekto biudžeto pagrįstumą, kaip nurodyta Aprašo 48 punkte;

62.9. Neteko galios nuo 2017-02-22

Papunkčio naikinimas:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

62.10. numatomų modernizuoti statinių ir (ar) įrenginių amžių ir vertę pagrindžiančių buhalterinės apskaitos dokumentų ir (ar) Nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos dalių, susijusių su numatomais modernizuoti statiniais ir (ar) įrenginiais, išrašus ar kopijas;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

62.11. pareiškėjo patvirtintų paskutinių dvejų ataskaitinių metų finansinių ataskaitų rinkinius (netaikoma, jeigu pareiškėjas yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

62.12. įrodymus, kad turi stabilius ir pakankamus finansų išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis. Pareiškėjo nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:

62.12.1. banko paskola. Tokiu atveju su paraiška pateikiama pažyma, kurioje nurodytas banko sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, esant ar įvykdžius tam tikras sąlygas. Pasirašytos kredito sutarties kopija turi būti pateikta iki projekto sutarties pasirašymo datos;

62.12.2. pareiškėjo piniginės lėšos. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio(-ios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriais nutarta projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą juridinio asmens lėšų sumą;

62.12.3. savininko ir (ar) dalyvių piniginiai įnašai. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas savininko ir (ar) dalyvių sprendimas (susirinkimo protokolo kopija) skirti konkrečią lėšų sumą projektui įgyvendinti bei dokumentai, patvirtinantys savininko ir (ar) dalyvių finansinius pajėgumus skirti lėšas (patvirtintos finansinės atskaitomybes dokumentų kopijos, aktuali pajamų deklaracija, patvirtinta VMI žyma ir (ar) kt.).

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

63. Paraiškų pateikimo terminas nustatomas kvietimo teikti paraiškas skelbime. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos, išskyrus priedą, nurodytą Aprašo 62.6 papunktyje. Jei teikdamas paraišką pareiškėjas Aprašo 62 punkte nurodytus priedus yra pateikęs įgyvendinančiajai institucijai su ankstesne paraiška, juos teikti pakartotinai neprivalo, bet turi nurodyti rašto, kuriuo pateiktas (-i) priedas (-ai), pavadinimą, numerį ir išsiuntimo datą. Jei informacija pateikta rašto priede – priedo pavadinimą ir (ar) numerį. Jeigu ankstesnė paraiška teikta per DMS, nurodo jų pateikimo per DMS datą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

64. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo(-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai paskelbia Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 82 punkte nustatyta tvarka.

65. Įgyvendinančioji institucija   ne vėliau kaip per 7 dienas nuo paraiškos gavimo dienos per DMS arba raštu, jei nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės, informuoja pareiškėją apie paraiškos registravimą ir jai suteiktą unikalų paraiškos kodą.

66. Įgyvendinančioji institucija, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 99 punktu, ne vėliau kaip per 7 dienas nuo paraiškos pateikimo termino paskutinės dienos ES struktūrinių fondų svetainėje paskelbia informaciją apie registruotas paraiškas.

67. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 4 ir 5 skirsniuose nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta kvietimo teikti paraiškas skelbime, kaip nurodyta Aprašo 55 punkte.

68. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projektų tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus, taip pat projekto naudos ir kokybės vertinimą Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 14 ir 16 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 2 priede „Projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.

69. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti prašomą informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 14, 15 ir 16 skirsniais.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

70. Paraiškos vertinamos įgyvendinančios institucijos ne ilgiau kaip 90 kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

71. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, taip pat kai buvo gauta paraiškų, kurių suma didesnė, nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS, arba raštu jei nėra užtikrintas DMS funkcionalumas.

72. Paraiška atmetama, jei pareiškėjas laiku nepateikia Aprašo 62.1 ir 62.6 papunkčiuose nurodytų priedų, taip pat dėl priežasčių, nustatytų Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 14, 15 ir 16 skirsniuose, pagal juose nustatytą tvarką. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos per DMS, jei nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės – raštu, ir paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

73. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

74. Paraiškų baigiamąjį vertinimo aptarimą organizuoja ir Paraiškų baigiamojo vertinimo aptarimo grupės sudėtį tvirtina įgyvendinančioji institucija Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 146 punkte nustatyta tvarka. Paraiškų vertinimo aptarimo grupės veiklos principai nustatomi įsakyme, kuriuo tvirtinama grupės sudėtis, arba šios grupės darbo reglamente.

75. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka. Priėmusi sprendimą dėl projekto finansavimo Ministerija, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre. Tais atvejais, kai vienam pagalbos gavėjui vienu sprendimu skiriama pagalbos suma viršija Reglamento 9 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytas ribas, priėmusi sprendimą finansuoti projektą, Ministerija per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia informaciją apie skirtą pagalbą per Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo modulį.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

76. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS, o jei nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės – raštu, pateikia sprendimą dėl projekto finansavimo jame nurodytiems pareiškėjams.

77. Paskutinio mokėjimo prašymo tikrinimo metu projektui suteikta valstybės pagalba bus diskontuojama vadovaujantis Reglamento 7 straipsnio 3 dalies nuostatomis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

78. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp pareiškėjų ir įgyvendinančiosios institucijos ne vėliau kaip per 60 dienų nuo sprendimo dėl projektų finansavimo priėmimo dienos.

79. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka ir pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą bei nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 7 dienos, jei projekto sutarties šalys nesusitaria kitaip.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

80. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas iki įgyvendinančios institucijos nustatyto pasiūlymo galiojimo termino pabaigos turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą.

81. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašymo priežastis ir atsižvelgdama į Aprašo 78 punkte nustatytą projektų sutarčių sudarymo terminą, turi teisę pratęsti sutarties pasirašymo terminą, ir apie savo sprendimą informuoti pareiškėją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

82. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas:

82.1. arba pasirašytas raštu popierinėje laikmenoje;

82.2. arba pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu (tik elektroninėje laikmenoje).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

83. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Apraše nustatytus reikalavimus.

84. Projekto vykdytojas privalo informuoti apie įgyvendinamą ar įgyvendintą projektą Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 37 skirsnyje nustatyta tvarka.

85. Projekto vykdytojas teisės aktų nustatyta tvarka turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą naudotas finansavimas pagal šią priemonę, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir ne mažiau kaip 5 metus nuo projekto finansavimo pabaigos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

86. Projekto užbaigimo reikalavimai nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 27 skirsnyje.

87. 5 (penkerius) metus po projekto finansavimo pabaigos turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka.

88. Neteko galios nuo 2017-02-22

Punkto naikinimas:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

89. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 42 skirsnyje ir Reglamento 9 straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka.

90. Gamtinių dujų skirstymo infrastruktūrai taikomos trečiųjų asmenų prieigos taisyklės vadovaujantis Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 20 straipsnio 9 dalies 4 punktu ir 34 straipsniu.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

91. Aprašo keitimo tvarka yra nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 11 skirsnyje.

92. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės.

 

_________________

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

PFSA Priedas 1 - Tinkamumo lentele

Priedo pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

Nr. 1-181, 2018-06-20, paskelbta TAR 2018-06-20, i. k. 2018-10118

 

PFSA Priedas 2 - Naudos kokybes vertinimo lentele

Priedo pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

 

PFSA Priedas 4 - Pelno skaiciavimo lentele

Priedo pakeitimai:

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

PFSA Priedas 5 - VP Patikros_lapas

Priedo pakeitimai:

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas

Nr. 1-43, 2017-02-15, paskelbta TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02815

Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2016 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. 1-221 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.3.1-LVPA-K-107 priemonės „Gamtinių dujų skirstymo sistemų modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas

Nr. 1-326, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20859

Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2016 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. 1-221 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.3.1-LVPA-K-107 priemonės „Gamtinių dujų skirstymo sistemų modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas

Nr. 1-181, 2018-06-20, paskelbta TAR 2018-06-20, i. k. 2018-10118

Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2016 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. 1–221 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.3.1-LVPA-K-107 priemonės „Gamtinių dujų skirstymo sistemų modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas

Nr. 1-265, 2018-10-02, paskelbta TAR 2018-10-03, i. k. 2018-15681

Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2016 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. 1-221 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.3.1-LVPA-K-107 priemonės „Gamtinių dujų skirstymo sistemų modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ pakeitimo