Suvestinė redakcija nuo 2016-07-15 iki 2017-09-30

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-01-28, i. k. 2016-01677

 

Nauja redakcija nuo 2016-07-15:

Nr. 1K-284, 2016-07-08, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20546

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BANKROTO ADMINISTRATORIAUS, BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PADĖJĖJO, RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMŲ IR ĮMONIŲ BANKROTO, ĮMONIŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ASMENŲ SĄRAŠŲ

 

2016 m. sausio 25 d. Nr. 1K-34

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 112 straipsnio 6 dalimi, 115 straipsnio 2 dalimi, 116 straipsnio 1 dalimi, 37 straipsnio 6 dalies 4 punktu, Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo 16 straipsnio 5 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi ir 19 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 18, 21, 23, 26, 33, 35, 36, 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo 111 straipsniu ir trečiuoju1 skirsniu įstatymo 20 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 3 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 23 d. nutarimo Nr. 1407 „Dėl Valstybės institucijų įgaliotų asmenų atstovavimo įmonių bankroto ir restruktūrizavimo procesuose tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą ir Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymą“ 2.1, 2.2, 2.8 ir 2.9 papunkčiais,

t v i r t i n u pridedamas:

1. Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisykles.

2. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisykles.

3. Bankroto administratoriaus pažymėjimų ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimų, išduotų terminuotam laikotarpiui, keitimo taisykles.

4. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimų, išduotų terminuotam laikotarpiui, keitimo taisykles.

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                     Rimantas Šadžius

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2016 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. 1K-34

 

 

Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo tvarką, įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo (toliau – Sąrašas) sudarymo tvarką.

2Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įmonių restruktūrizavimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme.

 

II SKYRIUS

PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO TVARKA

 

PIRMASIS SKIRSNIS

DOKUMENTŲ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

3. Restruktūrizavimo administratoriaus veiklą prižiūrinčiai institucijai – Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – priežiūros institucija) – pateikia:

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-284, 2016-07-08, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20546

3.1. fizinis asmuo, siekiantis Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas:

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-284, 2016-07-08, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20546

3.1.1. prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimą (1 priedas) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytiems reikalavimams fiziniam asmeniui, siekiančiam įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas;

3.1.2. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją.

3.2.    juridinis asmuo, siekiantis Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, – prašymą įrašyti jį į Sąrašą (2 priedas) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytiems reikalavimams juridiniam asmeniui, siekiančiam įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas; 

3.3.    fizinis arba juridinis asmuo, siekiantis įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), – prašymą laikinai (vienkartinai) įrašyti jį į Sąrašą (3 ir 4 priedai) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytiems reikalavimams.

4Prašymas ir kiti dokumentai gali būti pateikiami asmeniškai, atvykus į priežiūros instituciją, registruotu laišku ar saugiomis elektroninėmis priemonėmis per atstumą tiesiogiai priežiūros institucijai arba per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą , kaip jis apibrėžtas Paslaugų įstatyme, ir pasiekiamas adresu www.verslovartai.lt.

5.  Taisyklių 3.1 papunktyje nustatytu atveju kartu su prašymu pateikiamos dokumentų kopijos. Kvalifikacijos egzamino laikymo dieną pateikiamos notaro patvirtintos dokumento kopijos arba dokumentų originalai, kurie sutikrinami su pateiktomis dokumentų kopijomis iki egzamino pradžios ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Nepateikusiems dokumentų originalų arba notaro patvirtintų dokumentų kopijų asmenims ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos neatitinka pateiktų dokumentų kopijų, kurios nepatvirtintos notaro, neleidžiama laikyti kvalifikacijos egzamino. Taisyklių 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nustatytais atvejais kartu su prašymu pateikiamų dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas prašymą teikiančio asmens. Šios dokumentų kopijos jas pateikusiam asmeniui negrąžinamos.

6.    Taisyklių 3 punkte nurodytiems prašymams tikrinti ir informuoti apie kvalifikacijos egzamino laikymą mutatis mutandis taikomos finansų ministro patvirtintos Bankroto administratorių pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių (toliau – Bankroto administratorių pažymėjimo išdavimo taisyklės) nuostatos.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

KVALIFIKACIJOS EGZAMINAS

 

7. Vykdydama kvalifikacijos egzaminą Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisija (toliau – Komisija) veikia vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintais Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatais.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-284, 2016-07-08, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20546

 

8.    Kvalifikacijos egzamino vykdymui mutatis mutandis taikomos Bankroto administratorių pažymėjimo išdavimo taisyklių nuostatos.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

SPRENDIMO DĖL PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO PRIĖMIMAS

 

9.    Priežiūros institucija, gavusi protokolinį nutarimą, priima sprendimą dėl pažymėjimo išdavimo, kuriuo pažymėjimas išduodamas arba atsisakoma jį išduoti ir ne vėliau kaip per 30 dienų nuo kvalifikacijos egzamino dienos informuoja kvalifikacijos egzaminą laikiusį asmenį apie priimtą sprendimą. Jeigu pažymėjimas neišduodamas, asmeniui pateikiamas sprendimas.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PAŽYMĖJIMO ATSIĖMIMAS

 

10.  Pažymėjimo originalas (5 priedas) perduodamas asmeniui, o priežiūros institucija pasilieka Pažymėjimo kopiją.

11Pažymėjimo atsiėmimui mutatis mutandis taikomos Bankroto administratorių pažymėjimo išdavimo taisyklių nuostatos.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

PAŽYMĖJIMO DUBLIKATO IŠDAVIMAS IR PAŽYMĖJIMO KEITIMAS

 

12Pažymėjimo dublikato išdavimui ir pažymėjimo keitimui mutatis mutandis taikomos Bankroto administratorių pažymėjimo išdavimo taisyklių nuostatos.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

PAŽYMĖJIMO GALIOJIMO PANAIKINIMAS

 

13Priežiūros institucija, kai pagal Įmonių restruktūrizavimo įstatymą sprendimui dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priimti nereikia Komisijos pritarimo, sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priima ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nurodytų atitinkamų aplinkybių paaiškėjimo dienos.

14Priežiūros institucija, kai pagal Įmonių restruktūrizavimo įstatymą sprendimui dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priimti reikia Komisijos pritarimo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nurodytų atitinkamų aplinkybių paaiškėjimo dienos kreipiasi į Komisiją dėl pritarimo jos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą.

15Priežiūros institucija ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki Komisijos posėdžio, kuriame bus svarstomas klausimas dėl pritarimo ar nepritarimo priežiūros institucijos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą, dienos praneša asmeniui posėdžio datą, laiką ir vietą. Šio Komisijos posėdžio metu turi būti naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis. Šio Komisijos posėdžio metu taip pat gali būti naudojamos vaizdo įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis.

16.  Pažymėjimo galiojimo panaikinimui mutatis mutandis taikomos Bankroto administratorių pažymėjimo išdavimo taisyklių nuostatos.

 

III SKYRIUS

ĮMONIŲ restruktūrizavimo ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ASMENŲ SĄrašo sudarymO tvarkA

 

17. Sąrašą sudaro ir tvarko priežiūros institucija.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-284, 2016-07-08, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20546

 

18. Apie įrašymą į Sąrašą ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešama į Sąrašą įrašytam asmeniui. Nuo asmens įrašymo į Sąrašą dienos jame nurodyti asmens duomenys Įmonių restruktūrizavimo ir bankroto informacinėje sistemoje (toliau ĮRBIS) tampa duomenų bazių duomenimis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-284, 2016-07-08, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20546

 

19.     Sąrašas žymimas raide „R“. Sąrašą sudaro du skyriai:

19.1I skyrius: fiziniai asmenys, teikiantys įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal fizinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:

19.1.1. Sąrašo numeris, susidedantis iš Sąrašo raidės „R“, brūkšnelio, Sąrašo I skyriaus žymos raidžių „FA“ ir šio skyriaus eilės numerio;

19.1.2. asmens, teikiančio įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, vardas, pavardė;

19.1.3. pažymėjimo numeris, jo išdavimo data (jei pažymėjimas išduotas);

19.1.4. darbo vietos adresas ir (arba) adresas korespondencijai, ryšio duomenys (telefono ir (arba) fakso numeris (-iai), elektroninio pašto adresas);

19.1.5. įrašymo į Sąrašą data.

19.2.    II skyrius: juridiniai asmenys, teikiantys įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal juridinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:

19.2.1. Sąrašo numeris, kuris susideda iš Sąrašo raidės „R“, brūkšnelio, Sąrašo II skyriaus žymos raidžių „JA“ ir šio skyriaus eilės numerio;

19.2.2. juridinio asmens, teikiančio įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, pavadinimas;

19.2.3. juridinio asmens kodas ar kiti identifikavimo duomenys;

19.2.4. leidimo teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas, galiojusio iki Sąrašo sudarymo dienos, numeris ir jo išdavimo data;

19.2.5. buveinė, ryšio duomenys ir adresas korespondencijai arba veiklos adresas;

19.2.6. įrašymo į Sąrašą data.

20.  Duomenys apie restruktūrizavimo administratorius, kaupti ĮRBIS duomenų bazėse iki Sąrašo sudarymo, nuo Sąrašo sudarymo pradžios yra laikomi Sąrašo duomenimis.

21.  Asmenys, iki Sąrašo sudarymo dienos turėję teisę teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas, laikomi įrašytais į Sąrašą nuo restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo ar leidimo teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas išdavimo dienos.

22Sąrašo duomenys nuolat atnaujinami. Pasikeitus Sąraše pateiktiems Taisyklių 19.1.2, 19.1.4, 19.2.2 ar 19.2.5 papunkčiuose nurodytiems duomenims, Sąrašo duomenys keičiami priežiūros institucijos direktoriaus įsakymu patvirtintų duomenų apie įmonės restruktūrizavimo procesą teikimo ir skelbimo taisyklių nustatyta tvarka.

23Išbraukus asmenį iš Sąrašo, jo eilės numeris kitam asmeniui ar tam pačiam asmeniui, pakartotinai suteikus teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, nesuteikiamas.

24Sąrašas skelbiamas priežiūros institucijos interneto svetainėje.

25Priežiūros institucija, išbraukusi asmenį iš Sąrašo, apie tai praneša asmeniui raštu ar elektroninėmis priemonėmis ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos ir nurodo jo Sąrašo numerį, išbraukimo iš Sąrašo datą ir išbraukimo priežastį.

26Priežiūros institucija, išbraukusi asmenį iš Sąrašo, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos apie tai raštu praneša teismui (teismams), nagrinėjančiam (nagrinėjantiems) įmonės (įmonių) restruktūrizavimo bylą (bylas), kurioje (kuriose) išbrauktas iš Sąrašo asmuo yra paskirtas restruktūrizavimo administratoriumi, ir įmonės (įmonių) kreditorių susirinkimo ar kreditorių komiteto pirmininkui (pirmininkams) ir nurodo asmens vardą, pavardę ar pavadinimą, Sąrašo numerį ir išbraukimo iš Sąrašo datą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

27Taisyklėse priežiūros institucijai priskirtus veiksmus gali atlikti tik restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros funkcijų nevykdančių priežiūros institucijos struktūrinių padalinių valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai.

28.  Negaliojančius ar sugadintus pažymėjimus, pažymėjimų registracijos žurnalus saugo priežiūros institucija vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu.

29.  Priežiūros institucijos ir Komisijos sprendimai skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2016 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. 1K-34

 

BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO IR BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PADĖJĖJO PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO IR ĮMONIŲ BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ASMENŲ SĄRAŠO

SUDARYMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo (toliau – pažymėjimas) išdavimo tvarką, įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo (toliau – Sąrašas) sudarymo tvarką.

 

2.  Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme ir Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme.

 

 

II SKYRIUS

PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO TVARKA

 

PIRMASIS SKIRSNIS

DOKUMENTŲ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

3.  Bankroto administratoriaus veiklą prižiūrinčiai institucijai – Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau –  priežiūros institucija) pateikia:

 

3.1.    fizinis asmuo, siekiantis Įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas:

 

3.1.1.   prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus pažymėjimą (1 priedas) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių bankroto įstatyme nustatytiems reikalavimams fiziniam asmeniui, siekiančiam įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas;

 

3.1.2.   asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją.

 

3.2.    juridinis asmuo, siekiantis Įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, – prašymą įrašyti jį į Sąrašą (2 priedas) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių bankroto įstatyme nustatytiems reikalavimams juridiniam asmeniui, siekiančiam įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas; 

 

3.3.    fizinis arba juridinis asmuo, siekiantis įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), – prašymą laikinai (vienkartinai) įrašyti jį į Sąrašą (3 ir 4 priedai) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių bankroto įstatyme nustatytiems reikalavimams.

 

3.4.    fizinis asmuo, siekiantis įgyti teisę dirbti bankroto administratoriaus padėjėju, pateikia prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimą (5 priedas) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių bankroto įstatyme nustatytiems reikalavimams asmeniui, siekiančiam įgyti teisę dirbti administratoriaus padėjėju.

 

4.  Prašymas ir kiti dokumentai gali būti pateikiami asmeniškai, išsiųsti registruotu laišku ar saugiomis elektroninėmis priemonėmis per atstumą tiesiogiai arba per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą, kaip jis apibrėžtas Paslaugų įstatyme, ir pasiekiamas adresu www.verslovartai.lt.

 

5.  Taisyklių 3.1 ir 3.4 papunkčiuose nustatytais atvejais kartu su prašymu pateikiamos dokumentų kopijos. Kvalifikacijos egzamino laikymo dieną pateikiamos notaro patvirtintos dokumentų kopijos arba dokumentų originalai, kurie sutikrinami su pateiktomis dokumentų kopijomis iki egzamino pradžios ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Nepateikusiems dokumentų originalų arba notaro patvirtintų dokumentų kopijų asmenims ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos neatitinka pateiktų dokumentų kopijų, kurios nepatvirtintos notaro, neleidžiama laikyti kvalifikacijos egzamino. Taisyklių 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nustatytais atvejais kartu su prašymu pateikiamų dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas prašymą teikiančio asmens. Šios dokumentų kopijos jas pateikusiam asmeniui negrąžinamos.

 

6.  Priežiūros institucija:

 

6.1.    per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo patikrina:

 

6.1.1.   prašymą ir kitus su juo gautus dokumentus, ir, jeigu yra trūkumų, paprašo jos nustatytu terminu, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, nurodytus trūkumus pašalinti. Prašymo pateikimo diena laikoma paskutinio tinkamai įforminto dokumento gavimo diena;

 

6.1.2.   ar prašymą pateikęs asmuo atitinka Įmonių bankroto įstatyme nustatytus reikalavimus, ir išsiunčia pranešimą prašymą pateikusiam asmeniui apie prašymo priėmimą arba atmetimą ir paaiškina jo atmetimo priežastis, kuriomis gali būti prašymo ir su juo pateiktų dokumentų trūkumų nepašalinimas per nustatytą terminą arba pateikusio prašymą asmens neatitikimas Įmonių bankroto įstatyme nustatytiems reikalavimams.

 

6.2. ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas  iki Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos (toliau – Komisija) posėdžio, kurio metu bus laikomas kvalifikacijos egzaminas, dienos pateikia Komisijai išvadą, kad prašymas priimtas ir toks asmuo gali būti kviečiamas laikyti kvalifikacijos egzaminą;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-284, 2016-07-08, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20546

 

6.3. informuoja asmenį, kuris kviečiamas laikyti kvalifikacijos egzaminą, apie kvalifikacijos egzamino laikymo datą, laiką ir vietą. Taip pat informuoja šį asmenį apie tai, kad jis turi atitinkamai išmanyti priežiūros institucijos interneto svetainėje skelbiamos Bankroto administratorių atestavimo programos arba Bankroto administratorių padėjėjų atestavimo programos temas, taip pat, kad turi sumokėti valstybės rinkliavą už kvalifikacijos egzamino laikymą ir kad jos nesumokėjęs asmuo negalės laikyti kvalifikacijos egzamino nurodytą kvalifikacijos egzamino dieną.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-284, 2016-07-08, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20546

 

ANTRASIS SKIRSNIS

KVALIFIKACIJOS EGZAMINAS

 

7.  Vykdydama kvalifikacijos egzaminą Komisija veikia vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintais Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatais.

 

8.  Komisija kvalifikacijos egzaminus organizuoja ne rečiau kaip kartą per 6 mėnesius, jeigu yra gautas nors vienas prašymas leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą.

 

9.    Kvalifikacijos egzaminas laikomas žodžiu.

 

10.  Asmenys į patalpą, kurioje vyksta Komisijos posėdis, laikyti kvalifikacijos egzaminą kviečiami abėcėlės tvarka.

 

11.  Kvalifikacijos egzamino metu turi būti naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis. Privaloma įrašyti visus Komisijos narių klausimus ir kvalifikacijos egzaminą laikančių asmenų atsakymus. Kvalifikacijos egzamino metu taip pat gali būti naudojamos vaizdo įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis.

 

12. Kiekvienas Komisijos narys pateikia po du klausimus atitinkamai iš Bankroto administratorių atestavimo programos arba Bankroto administratorių padėjėjų atestavimo programos. Visiems asmenims to paties egzamino metu pateikiami vienodi klausimai. Gali būti užduodami atsakymus patikslinantys klausimai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-284, 2016-07-08, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20546

 

13.  Atsakymus į pateiktus klausimus kiekvienas Komisijos narys vertina individualiai 10 (dešimties) balų sistema. Žemiausias įvertinimas yra 1 balas, aukščiausias – 10 balų. Visi pateikti klausimai ir atsakymų įvertinimo balai įrašomi kvalifikacijos egzamino vertinimo lentelėje (6 priedas), kuri yra pridedama prie posėdžio protokolo.

 

14.  Asmuo išlaikė kvalifikacijos egzaminą, jeigu balų vidurkis yra 7 arba daugiau balų. Skaičiuojant balų vidurkį, jis apvalinamas iki 1 skaitmens po kablelio (jeigu antras skaitmuo po kablelio yra didesnis arba lygus 5, apvalinama į didesniąją pusę; jeigu antras skaitmuo po kablelio yra mažesnis nei 5, apvalinama į mažesniąją pusę).

 

15.  Kvalifikacijos egzamino rezultatai asmeniui paskelbiami kvalifikacijos egzamino dieną.

 

16.  Kvalifikacijos egzamino rezultatai įforminami Komisijos posėdžio protokole nutarimais (dėl kiekvieno asmens priimamas atskiras nutarimas).

 

17.  Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio, kurio metu asmuo laikė kvalifikacijos egzaminą, protokolo pasirašymo dienos, priežiūros institucijai pateikia protokolinį nutarimą (protokolo išrašą), kuriame nurodyti konkretaus asmens laikyto kvalifikacijos egzamino rezultatai.

 

18.  Kvalifikacijos egzaminą laikę asmenys su savo kvalifikacijos egzamino įrašu turi teisę susipažinti pateikę motyvuotą prašymą.

 

 

TREČIASIS SKIRSNIS

SPRENDIMO DĖL PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO PRIĖMIMAS

 

19.  Priežiūros institucija, gavusi protokolinį nutarimą, priima sprendimą dėl pažymėjimo išdavimo, kuriuo pažymėjimas išduodamas arba atsisakoma jį išduoti ir ne vėliau kaip per 30 dienų nuo kvalifikacijos egzamino dienos informuoja kvalifikacijos egzaminą laikiusį asmenį apie priimtą sprendimą. Jeigu pažymėjimas neišduodamas, asmeniui pateikiamas sprendimas.

 

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PAŽYMĖJIMO ATSIĖMIMAS

 

20.  Pažymėjimo originalas (7 ir 8 priedai) perduodamas asmeniui, o priežiūros institucija pasilieka Pažymėjimo kopiją.

 

21.  Kai asmuo pažymėjimą pageidavo atsiimti asmeniškai, priežiūros institucija nurodo laiką, kada jį galima bus atsiimti, pažymėdama, kad pažymėjimą galima bus atsiimti tik sumokėjus valstybės rinkliavą už pažymėjimo išdavimą. Asmeniškai atsiimdamas pažymėjimą, asmuo turi pasirašyti priežiūros institucijos patvirtintos formos pažymėjimų registravimo žurnale (toliau – pažymėjimų registravimo žurnalas).

 

22.  Kai asmuo pažymėjimą pageidavo atsiimti registruotu laišku, priežiūros institucija nurodo, kad pažymėjimas bus išsiųstas registruotu laišku per 3 darbo dienas nuo valstybės rinkliavos už pažymėjimo išdavimą sumokėjimo. Pažymėjimą siunčiant registruotu laišku, pažymėjimų registravimo žurnale nurodoma pažymėjimo išsiuntimo data.

 

 

PENKTASIS SKIRSNIS

PAŽYMĖJIMO DUBLIKATO IŠDAVIMAS IR PAŽYMĖJIMO KEITIMAS

 

23.  Asmuo, praradęs ar sugadinęs pažymėjimo originalą ar pastebėjęs jame netikslumų, pateikia priežiūros institucijai prašymą išduoti pažymėjimo dublikatą arba pakeisti pažymėjimą, kuriame turi būti nurodytos pažymėjimo praradimo ar sugadinimo aplinkybės arba pastebėti netikslumai ir nurodyta, kaip pageidauja atsiimti pažymėjimą ar dublikatą (asmeniškai ar registruotu laišku nurodytu adresu).

 

24.  Jeigu asmuo prašo išduoti pažymėjimo dublikatą, jis sumoka valstybės rinkliavą už pažymėjimo dublikato išdavimą. Jeigu pažymėjimas yra sugadintas arba jame pastebėti netikslumai, kartu su prašymu asmuo pateikia ir sugadintą pažymėjimą arba pažymėjimą, kuriame pastebėti netikslumai.

 

25.  Ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 23 punkte nurodyto prašymo gavimo dienos patikrinami Įmonių restruktūrizavimo ir bankroto informacinėje sistemoje (toliau – ĮRBIS) esantys duomenys ir nustačius, kad asmeniui, prašančiam išduoti pažymėjimo dublikatą arba pakeisti pažymėjimą, kuriame pastebėti netikslumai, teisės aktų nustatyta tvarka buvo išduotas pažymėjimas ir jo galiojimas nepanaikintas, taip pat, kad sumokėta valstybės rinkliava už pažymėjimo dublikato išdavimą, kai prašoma išduoti pažymėjimo dublikatą, išduodamas atitinkamo pažymėjimo dublikatas arba pakeičiamas pažymėjimas, kuriame pastebėti netikslumai.

 

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

PAŽYMĖJIMO GALIOJIMO PANAIKINIMAS

 

26.  Priežiūros institucija, kai pagal Įmonių bankroto įstatymą sprendimui dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priimti nereikia Komisijos pritarimo, sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priima ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Įmonių bankroto įstatyme nurodytų atitinkamų aplinkybių paaiškėjimo dienos.

 

27.  Priežiūros institucija, kai pagal Įmonių bankroto įstatymą sprendimui dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priimti reikia Komisijos pritarimo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Įmonių bankroto įstatyme nurodytų atitinkamų aplinkybių paaiškėjimo dienos kreipiasi į Komisiją dėl pritarimo jos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą.

 

28.  Priežiūros institucija ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki Komisijos posėdžio, kuriame bus svarstomas klausimas dėl pritarimo ar nepritarimo priežiūros institucijos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą, dienos praneša asmeniui posėdžio datą, laiką ir vietą. Šio Komisijos posėdžio metu turi būti naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis. Šio Komisijos posėdžio metu taip pat gali būti naudojamos vaizdo įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis.

 

29.  Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 28 punkte nurodyto Komisijos posėdžio protokolo pasirašymo dienos, priežiūros institucijai pateikia protokolinį nutarimą (protokolo išrašą), kuriame suformuluotas Komisijos pritarimas arba nepritarimas priežiūros institucijos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą.

 

30.  Priežiūros institucija, gavusi protokolinį nutarimą, priima atitinkamą sprendimą – panaikina pažymėjimo galiojimą arba atsisako panaikinti pažymėjimo galiojimą, kai Komisija nepritarė priežiūros institucijos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą, ir apie tokį sprendimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo informuoja asmenį, dėl kurio pažymėjimo priimtas sprendimas. Priežiūros institucijos sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą pasirašymo diena yra pažymėjimo galiojimo panaikinimo diena.

 

 

III SKYRIUS

ASMENŲ, TEIKIANČIŲ ĮMONIŲ BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS,

SĄRAŠO SUDARYMO TVARKA

 

31.  Sąrašą sudaro ir tvarko priežiūros institucija.

 

32.  Apie įrašymą į Sąrašą ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešama į Sąrašą įrašytam asmeniui. Nuo asmens įrašymo į Sąrašą dienos jame nurodyti asmens duomenys tampa ĮRBIS duomenų bazių duomenimis.

 

33.  Sąrašas žymimas raide „B“. Sąrašą sudaro du skyriai:

 

33.1.    I skyrius: fiziniai asmenys, teikiantys įmonių bankroto administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal fizinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:

 

33.1.1. Sąrašo numeris, susidedantis iš Sąrašo raidės „B“, brūkšnelio, Sąrašo I skyriaus žymos raidžių „FA“ ir šio skyriaus eilės numerio;

 

33.1.2. asmens, teikiančio įmonių bankroto administravimo paslaugas, vardas, pavardė;

 

33.1.3. pažymėjimo numeris, jo išdavimo data (jei pažymėjimas išduotas);

 

33.1.4. darbo vietos adresas ir (arba) adresas korespondencijai, ryšio duomenys (telefono ir (arba) fakso numeris (-iai), elektroninio pašto adresas);

 

33.1.5. įrašymo į Sąrašą data.

 

33.2.    II skyrius: juridiniai asmenys, teikiantys įmonių bankroto administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal juridinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:

 

33.2.1. Sąrašo numeris, kuris susideda iš Sąrašo raidės „B“, brūkšnelio, Sąrašo II skyriaus žymos raidžių „JA“ ir šio skyriaus eilės numerio;

 

33.2.2. juridinio asmens, teikiančio įmonių bankroto administravimo paslaugas, pavadinimas;

 

33.2.3. juridinio asmens kodas ar kiti identifikavimo duomenys;

 

33.2.4. leidimo teikti bankroto administravimo paslaugas, galiojusio iki Sąrašo sudarymo dienos, numeris ir jo išdavimo data (jei leidimas teikti bankroto administravimo paslaugas buvo išduotas);

 

33.2.5. buveinės adresas, ryšio duomenys ir adresas korespondencijai arba veiklos adresas;

 

33.2.6. įrašymo į Sąrašą data.

 

34.  Duomenys apie bankroto administratorius kaupti nuo Sąrašo sudarymo pradžios ĮRBIS duomenų bazėse iki Sąrašo sudarymo yra laikomi Sąrašo duomenimis.

 

35.  Sąrašo duomenys nuolat atnaujinami. Pasikeitus Sąraše pateiktiems Taisyklių 33.1.2, 33.1.4, 33.2.2 ar 33.2.5 papunkčiuose nurodytiems duomenims, Sąrašo duomenys keičiami priežiūros institucijos direktoriaus nustatyta tvarka.

 

36.  Išbraukus asmenį iš Sąrašo, jo eilės numeris kitam asmeniui ar tam pačiam asmeniui, pakartotinai suteikus teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, nesuteikiamas.

 

37.  Sąrašas skelbiamas priežiūros institucijos interneto svetainėje.

 

38.  Priežiūros institucija, išbraukusi asmenį iš Sąrašo, apie tai praneša asmeniui raštu ar elektroninėmis priemonėmis ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos ir nurodo jo Sąrašo numerį, išbraukimo iš Sąrašo datą ir išbraukimo priežastį.

 

39.  Priežiūros institucija, išbraukusi asmenį iš Sąrašo, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos apie tai raštu praneša teismui (teismams), nagrinėjančiam (nagrinėjantiems) įmonės (įmonių) bankroto bylą (bylas), kurioje (kuriose) išbrauktas iš Sąrašo asmuo yra paskirtas bankroto administratoriumi, ir įmonės (įmonių) kreditorių susirinkimo ar kreditorių komiteto pirmininkui (pirmininkams) ir nurodo asmens vardą, pavardę ar pavadinimą, Sąrašo numerį ir išbraukimo iš Sąrašo datą.

 

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40.  Taisyklėse priežiūros institucijai priskirtus veiksmus gali atlikti tik bankroto administratorių veiklos planiniuose ir neplaniniuose patikrinimuose nedalyvaujantys priežiūros institucijos valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai.

 

41.  Negaliojančius ar sugadintus pažymėjimus, pažymėjimų registracijos žurnalus saugo priežiūros institucija vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu.

 

42.  Priežiūros institucijos ir Komisijos sprendimai skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2016 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. 1K-34 (Lietuvos Respublikos finansų ministro  2016 m. liepos 8 d. įsakymo Nr. 1K-284 redakcija)

 

bankroto ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMŲ IR bankroto ADMINISTRATORIAUS PADĖJĖJO PAŽYMĖJIMŲ, IŠDUOTŲ TERMINUOTAM LAIKOTARPIUI, KEITIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bankroto administratoriaus pažymėjimų ir bankroto administratoriaus padėjėjų pažymėjimų, išduotų terminuotam laikotarpiui, keitimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma bankroto administratoriaus pažymėjimų ir bankroto administratoriaus padėjėjų pažymėjimų, parengtų pagal Bankroto administratoriaus pažymėjimų ir bankroto administratoriaus padėjėjų pažymėjimų, išduotų terminuotam laikotarpiui, keitimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2012 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. 4-262 „Dėl Bankroto administratoriaus pažymėjimų ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimų, išduotų terminuotam laikotarpiui, keitimo taisyklių ir Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimų, išduotų terminuotam laikotarpiui, keitimo taisyklių patvirtinimo“, ir galiojusių 2012 m. kovo 1 d. (toliau – pažymėjimai), keitimo tvarka.

 

II SKYRIUS

pažymėjimų keitimo TVARKA

 

2. Pažymėjimus asmenys gali atsiimti vienu iš šių būdų:

2.1. asmeniškai atvykę į Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybą prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – priežiūros institucija);

2.2. atsiųsdami registruotu laišku priežiūros institucijai laisvos formos prašymą atsiimti pažymėjimą (toliau – prašymas).

3. Taisyklių 2.1 papunktyje nurodytu atveju asmuo pateikia priežiūros institucijai savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Gavęs pažymėjimą asmuo pasirašo priežiūros institucijos pažymėjimų keitimo registravimo žurnale (toliau – pažymėjimų keitimo registravimo žurnalas), o priežiūros institucijos atsakingas darbuotojas nurodo pažymėjimo pakeitimo datą.

4. Taisyklių 2.2 papunktyje nurodytu atveju asmuo kartu su prašymu priežiūros institucijai pateikia asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją. Priežiūros institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šiame punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos registruotu laišku išsiunčia pažymėjimą asmeniui jo prašyme nurodytu adresu. Šiuo atveju priežiūros institucijos atsakingas darbuotojas pažymėjimų keitimo registravimo žurnale pažymi, kad pažymėjimas pakeistas, nurodo pažymėjimo išsiuntimo datą ir pasirašo.

5. Priežiūros institucija paskelbia savo interneto svetainėje informaciją apie tai, kad asmenys Taisyklių 2 punkte nurodytus pažymėjimus Taisyklių 2.1 arba 2.2 papunktyje nustatyta tvarka gali atsiimti iki 2016 m. lapkričio 1 d.

6. Priežiūros institucija Taisyklių 5 punkte nustatytu laikotarpiu pažymėjimų neatsiėmusiems asmenims ne vėliau kaip per mėnesį nuo šio laikotarpio pabaigos išsiunčia Taisyklių 2 punkte nurodytus pažymėjimus registruotu laišku Įmonių restruktūrizavimo ir bankroto informacinėje sistemoje esančiais asmenų adresais. Priežiūros institucijos atsakingas darbuotojas pažymėjimų keitimo registravimo žurnale pažymi, kad pažymėjimas buvo išsiųstas, nurodo pažymėjimo išsiuntimo datą ir pasirašo.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

7. Visi dokumentai, susiję su pažymėjimų keitimu, ir pažymėjimų keitimo registravimo žurnalas saugomi priežiūros institucijos archyve teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų saugojimą, nustatyta tvarka.

_________________

Papildyta priedu:

Nr. 1K-284, 2016-07-08, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20546

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2016 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. 1K-34 (Lietuvos Respublikos finansų ministro  2016 m. liepos 8 d. įsakymo Nr. 1K-284    redakcija)

 

RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMŲ, IŠDUOTŲ TERMINUOTAM LAIKOTARPIUI, KEITIMO TAISYKLĖS

 

1. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimų, išduotų terminuotam laikotarpiui, keitimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma restruktūrizavimo administratorių pažymėjimų, parengtų pagal Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimų, išduotų terminuotam laikotarpiui, keitimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2012 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. 4-262 „Dėl Bankroto administratoriaus pažymėjimų ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimų, išduotų terminuotam laikotarpiui, keitimo taisyklių ir Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimų, išduotų terminuotam laikotarpiui, keitimo taisyklių patvirtinimo“, ir galiojusių 2010 m. spalio 1 d. (toliau – pažymėjimai), keitimo tvarka.

2. Pažymėjimų keitimui mutatis mutandis taikoma finansų ministro patvirtintose Bankroto administratoriaus pažymėjimų ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimų, išduotų terminuotam laikotarpiui, keitimo taisyklėse nustatyta pažymėjimų keitimo tvarka.

3. Visi dokumentai, susiję su pažymėjimų keitimu, ir pažymėjimų keitimo registravimo žurnalas saugomi Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybą prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos archyve teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų saugojimą, nustatyta tvarka.

 

_________________

Papildyta priedu:

Nr. 1K-284, 2016-07-08, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20546

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-284, 2016-07-08, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20546

Dėl finansų ministro 2016 m. sausio 25 d. įsakymo Nr. 1K-34 „Dėl Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių ir restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo