Suvestinė redakcija nuo 2016-03-26

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-04-02, i. k. 2015-05014

 

 

LIETUVOS DARBO BIRŽOS

prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
DIREKTORIUS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS DARBO BIRŽOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS KOVOS SU KORUPCIJA 2015-2018 METŲ PROGRAMOS IR JOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO TVIRTINIMO

 

 

2015 m. balandžio 2 d. Nr. V-202 

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015-2025 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015-2025 metų programos patvirtinimo“, 40 punktu:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kovos su korupcija 2015-2018 metų programą (toliau – programa);

1.2. Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kovos su korupcija 2015-2018 metų programos įgyvendinimo priemonių planą (toliau – priemonių planas).

2. Pavedu:

2.1. Teisės skyriui teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre ir Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) interneto svetainėje;

2.2. įsakymo rengėjui:

2.2.1. informuoti apie programos ir priemonių plano patvirtinimą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministeriją;

2.2.2. persiųsti šio įsakymo elektroninius nuorašus visiems Lietuvos darbo biržos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, teritorinių darbo biržų direktoriams;

2.2.3. iki einamųjų metų kovo 30 d. paruošti Lietuvos darbo biržos kovos su korupcija 2015-2018 metų programos įgyvendinimo priemonių ataskaitos (toliau – ataskaita) projektą už praėjusių metų numatytų priemonių įvykdymą ir pateikti jį Lietuvos darbo biržos direktoriui;

2.2.4. pasirašytą ataskaitą pateikti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai iki einamųjų metų balandžio 1 d.

3. Šio įsakymo kontrolę vykdo Lietuvos darbo biržos direktorius.

 

 

 

Direktorius                                                                                            Vidas Šlekaitis

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos darbo biržos prie Socialinės

apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 

2015 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. V-202

 

LIETUVOS DARBO BIRŽOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

KOVOS SU KORUPCIJA 2015-2018 METŲ PROGRAMA

 

I.          BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kovos su korupcija 2015-2018 metų programa (toliau – Programa) yra pagrįsta bendradarbiavimo su visuomene, korupcijos prevencijos ir antikorupcinio švietimo principais. Ši Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015-2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015-2025 metų programos patvirtinimo“, vykdant Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. spalio 5 d. įsakymo Nr. A1-267 „Dėl Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos antikorupcinės programos ir jos priemonių įgyvendinimo“ (toliau – SADM įsakymas) 3.4.1 papunkčio reikalavimus, atsižvelgiant į Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – LDB) 2014-10-03 išvadą Nr. Sd-2767 „Dėl Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo“, tęsiant Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kovos su korupcija 2011-2014 metų programoje numatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą.

2. Norint įgyvendinti efektyvias korupcijos prevencijos priemones, šalinant korupcijos socialinio reiškinio priežastis, būtina stiprinti LDB veiklos sistemą, skatinti glaudesnį jos bendradarbiavimą su visuomene, kitomis institucijomis, ugdyti visuomenės narių pilietinę sąmonę ir pasitikėjimą valstybės institucijomis, kreipti kovos su korupcija priemones ne į korupcijos padarinius, o į prielaidas, stiprinti antikorupcinį švietimą.

3. Programa orientuojama į du pagrindinius dalykus – korupcijos prielaidų ir sąlygų mažinimą bei šalinimą ir antikorupcinį švietimą. Programoje įvardytos prioritetinės LDB kovos su korupcija sritys, kuriose yra didžiausia korupcijos paplitimo galimybė.

4. LDB kovos su korupcija programa padės vykdyti kryptingą korupcijos prevencijos politiką, o šios programos įgyvendinimo priemonės padės užtikrinti skaidresnę, veiksmingesnę ir viešesnę LDB valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), veiklą.

 

II.        APLINKOS ANALIZĖ IR KORUPCIJOS PRIELAIDOS

 

5. Remiantis sociologinio tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2014“ duomenimis, galima daryti išvadą, kad antikorupcinė aplinka Lietuvoje gerėja. Jis taip pat atskleidžia, kad vis dar egzistuoja skirtumas tarp suvokiamos korupcijos ir korupcinės patirties, t. y., gyventojai dažnai neigiamai vertina korupcinę aplinką šalyje ar tam tikroje institucijoje, nors patys asmeniškai su korupcija nebuvo susidūrę.[1] Įvertinus visuomenės požiūrį į korupciją kaip rimtą problemą, nustatyta, kad 48 proc. gyventojų, 29 proc. valstybės tarnautojų ir 30 proc. verslo atstovų korupciją laiko labai rimta problema, ir šis skaičius yra mažiausias nuo 2005 m. (2011 m. korupciją labai rimta problema laikė 67 proc. gyventojų, 39 proc. verslo atstovų ir 42 proc. valstybės tarnautojų). Iš Lietuvos korupcijos žemėlapio matyti tendencijos, kad verslo sektorius antikorupcinę aplinką vertina daug geriau ir pozityviau, negu gyventojai ir valstybės tarnautojai. Tyrimas parodė, kad mažėja įmonių vadovų, kurie mano, kad norint sutvarkyti reikalus reikia „primokėti“ (2011 m. tokių asmenų buvo 40 proc., o 2014 metais – 21 proc.). Taip pat sumažėjo manančiųjų, kad kyšiai sutaupo laiko atliekant administracines procedūras (sumažėjimas nuo 50 proc. 2011 m. iki 27 proc. 2014 m.). 2014 metais vertindami korupcijos paplitimą LDB, 16 % apklaustų gyventojų manė, kad ši įstaiga labai korumpuota, 57 % - iš dalies, 12 % - visai nekorumpuota, 14 % respondentų nežinojo/neatsakė. Tuo tarpu tik 6 % apklaustų įmonių atstovų manė, kad LDB labai korumpuota, 47 % - iš dalies, 12 % - visai nekorumpuota, 34 % respondentų nežinojo/neatsakė. Lyginant su 2011 metų apklausos duomenimis, įmonių atstovų nuomonė, kad LDB labai korumpuota įstaiga sumažėjo net 5%.

6. Galima išskirti tokias bendrąsias korupcijos prielaidas: teisines, politines, ekonomines, socialines, visuomenės pilietiškumo stokos, sprendimų, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybių įstaigos patvirtinimo, priėmimo.

7. LDB korupcijos pasireiškimo tikimybė egzistuoja šiose veiklos srityse:

7.1. suteikiant juridiniams asmenims socialinės įmonės statusą ir skiriant valstybės pagalbą socialinėms įmonėms;

7.2. išduodant leidimus ir priimant sprendimus dėl užsieniečių teisėto darbo Lietuvos Respublikoje;

7.3. vykdant ūkio subjektų veiklos priežiūrą;

7.4. teikiant darbo rinkos paslaugas;

7.5. įgyvendinant užimtumo rėmimo priemones;

7.6. valdant personalą;

7.7. organizuojant ir vykdant viešųjų pirkimų procedūras;

7.8. koordinuojant profesinės reabilitacijos paslaugų teikimą;

7.9. įsisavinant valstybės biudžeto, Užimtumo, Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų lėšas bei valdant valstybės turtą.

 

III.       PRIORITETINIŲ LDB KOVOS SU KORUPCIJA SRIČIŲ APLINKOS ANALIZĖ

 

8. Pasiekti rezultatai ir problemos prioritetinėse srityse:

8.1. Socialinės įmonės statuso juridiniams asmenims teikimas ir valstybės pagalbos socialinėms įmonėms skyrimas.

Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad specialaus statuso neturinčioms įmonėms konkuruoti su socialinėmis įmonėmis tampa sudėtinga, ypatingai dalyvaujant viešuosiuose pirkimuose. Socialinės įmonės statusą turintiems asmenims, vadovaujantis Socialinių įmonių įstatymu, yra mokamos subsidijos darbo vietoms steigti, darbuotojų mokymui, padengiama dalis administracinių ir transporto išlaidų. Atsižvelgiant į tai, šioje LDB veiklos srityje yra galimos korupcijos apraiškos, todėl didelis dėmesys turėtų būtų skiriamas skaidriam socialinės įmonės statuso juridiniams asmenims teikimo užtikrinimui.

Siekiant užtikrinti valstybės pagalbos socialinėms įmonėms teikimo ir socialinės įmonės statuso suteikimo procedūrų vykdymo priežiūrą, 2011-2014 m. buvo patikrintos visos teritorinės darbo biržos (toliau – TDB), dalyvaujančios valstybės pagalbos socialinėms įmonėms teikimo procese ir vykdančios socialinės įmonės statuso suteikimo procedūras.

2012 m. pasikeitė valstybės pagalbą socialinėms įmonėms teikianti institucija. Įsigaliojus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 7 d. nutarimo Nr. 852 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymą“ naujai redakcijai, LDB buvo įgaliota teikti socialinėms įmonėms valstybės pagalbą (svarstyti socialinių įmonių paraiškas dėl kompensacijos, subsidijų skyrimo, subsidijuojamos dalies dydžio ir priimti atitinkamus sprendimus, sudaryti su socialinėmis įmonėmis sutartis dėl subsidijų išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos), priimti sprendimus dėl subsidijų grąžinimo. Nors valstybės pagalbą pradėjo teikti LDB, tačiau paraiškas valstybės pagalbai gauti socialinės įmonės teikia TDB. TDB, gavusi socialinės įmonės paraišką, patikrina, ar pateikti visi Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“,  nurodyti dokumentai ir ar juose nurodyta informacija atitinka subsidijai keliamus reikalavimus. Jeigu TDB nustato, kad pateikti visi šiame tvarkos apraše nurodyti dokumentai, juose nurodyta visa reikalinga informacija ir ši informacija, pagal TDB duomenis, yra teisinga, juos perduoda LDB. Pasitaiko atvejų, kai TDB prašo pateikti reikiamus dokumentus ne raštu, bet kreipiamasi į įmonę telefonu, pateikiami dokumentai per keletą kartų, vaikštoma į kabinetus pas darbuotojus, o nesinaudojama „vieno langelio principu“ pateikiant dokumentus per vieną kartą, dėl ko vėluojama laiku pateikti reikiamus dokumentus bei vilkinamas sprendimo dėl valstybės pagalbos teikimo priėmimas.    

8.2. Leidimų išdavimas ir sprendimų priėmimas dėl užsieniečių teisėto darbo Lietuvos Respublikoje.

Užsienietis negali teisėtai dirbti Lietuvos Respublikoje neturėdamas leidimo dirbti, kurį išduoda LDB, išskyrus išimtinius atvejus, nurodytus Lietuvos Respublikos įstatyme dėl užsieniečių teisinės padėties. Atkreiptinas dėmesys, kad nuo 2015-03-01 įsigaliojus Lietuvos Respublikos įstatymo dėl užsieniečių teisinės padėties pakeitimams nebeliko 58 straipsnio 2 dalies nuostatos, kad Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras nustato sąlygas, kuriomis užsienietis atleidžiamas nuo pareigos įsigyti leidimą dirbti. Laiku negavęs leidimo iš jį išduodančios institucijos, asmuo negalės teisėtai dirbti Lietuvos Respublikoje, todėl darbdavys, siekiantis įdarbinti užsienietį, yra suinteresuotas išnaudoti visas priemones, kad gautų reikalaujamą dokumentą, todėl korupcijos pasireiškimo tikimybė yra galima ir šioje LDB veiklos srityje.

2014 metais Lietuvoje iš viso priimtas 131 sprendimas dėl užsieniečio aukštos profesinės kvalifikacijos reikalaujančio darbo atitikties Lietuvos Respublikos darbo rinkos poreikiams. Daugiausia šių specialistų įsidarbino Lietuvos Respublikoje inžinieriais, informacinių technologijų specialistais, mokytojais, ekonomistais, teisininkais bei vadybininkais. Nuo 2014-11-01 įsigaliojo supaprastinta leidimų laikinai gyventi Lietuvoje išdavimo procedūra aukštos kvalifikacijos specialistams iš trečių valstybių. Kvalifikuoto darbuotojo imigracijos procedūra anksčiau galėjo trukti 2-4 mėnesius, o nuo 2014-11-01 aukštos profesinės kvalifikacijos specialisto įdarbinimo terminas trunka iki 1 mėnesio, jeigu tokiam specialistui iš trečiosios šalies darbdavys įsipareigos mokėti ne mažesnį nei trigubą šalies vidutinio bruto atlyginimo darbo užmokestį. Darbdavys, norėdamas įdarbinti aukštos profesinės kvalifikacijos specialistą iš užsienio, neprivalės skelbti laisvos darbo vietos bei kreiptis į LDB, kad ši patikrintų, ar iš tiesų Lietuvos darbo rinkoje trūksta reikiamos kvalifikacijos specialistų – sprendimą darbdavys galės priimti pats dėl tokio užsieniečio įdarbinimo. Tačiau tuo atveju, jeigu darbdavys aukštos profesinės kvalifikacijos specialistui mokės ne mažesnį nei dvigubą šalies vidutinio bruto atlyginimo darbo užmokestį, darbdavys, kaip ir anksčiau, 14 kalendorinių dienų privalo skelbti laisvą darbo vietą bei kreiptis į LDB, kad ši išduotų sprendimą, patvirtinantį, jog užsieniečio aukštos profesinės kvalifikacijos reikalaujantis darbas atitinka Lietuvos Respublikos darbo rinkos poreikius. Tokio sprendimo priėmimas užtrunka iki 2 savaičių.

8.3. Ūkio subjektų veiklos priežiūra.

Įgyvendinant LDB kovos su korupcija 2011-2014 metų programos priemones, kuriomis buvo siekiama orientuoti LDB ir TDB veiklą, vykdant ūkio subjektų veiklos priežiūrą, į metodinės pagalbos, konsultavimo paslaugų ūkio subjektams dėl teisės aktų laikymosi teikimą, buvo patvirtintos socialinių įmonių planinių ir neplaninių patikrinimų atlikimo taisyklės, patvirtinta Teisės aktų nustatyta tvarka gautos informacijos apie socialinių įmonių veiklą vertinimo pagal rizikos kriterijus metodika, patvirtintas LDB ir TDB priežiūros veiklos efektyvumo ir rezultatyvumo matavimo ir vertinimo tvarkos aprašas.

Siekiant suvienodinti TDB atliekamų subsidijos gavėjų, įgyvendinančių aktyvios darbo rinkos politikos priemones, patikrinimų procedūras, LDB patvirtino Pavyzdinį paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo patikrinimų atlikimo tvarkos aprašą, Pavyzdinį remiamojo įdarbinimo priemonių įgyvendinimo patikrinimų atlikimo tvarkos aprašą. Taip pat siekiant suvienodinti darbdavių, kurie įdarbina užsieniečius, patikrinimų procedūras buvo patvirtintas Pavyzdinis darbdavių, kurie įdarbina užsieniečius pagal leidimus dirbti Lietuvos Respublikoje, patikrinimų atlikimo tvarkos aprašas.

Siekiant informuoti ūkio subjektus apie priežiūrą atliekančio subjekto įgaliojimus ir apie reikalavimus ūkio subjektų veiklai, LDB direktoriaus įsakymais 2011-2014 metų laikotarpiu šešis kartus buvo atnaujintas Teisės aktų, reguliuojančių LDB ir TDB, susijusią su ūkio subjektų priežiūra, ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašas.

Užtikrinant išankstinį ūkio subjektų susipažinimą su jiems aktualaus teisinio reguliavimo pakeitimais, socialinių įmonių ateinančių metų I pusmečio ir einamųjų metų II pusmečio planinių patikrinimų grafikai LDB yra skelbiami atitinkamai einamųjų metų liepos ir sausio mėnesiais.

Pažymėtina, kad ūkio subjektų veiklos patikrinimus Lietuvoje atlieka 58 institucijos, kurios tikrina apie 212 tūkst. ūkio subjektų. Nors verslo organizacijos vis labiau linkusios teigiamai vertinti ūkio subjektų veiklos priežiūrą vykdančių inspektorių veiklą, 2013 m. buvo pradėti 3 ikiteisminiai tyrimai dėl galimos korupcijos teikiant ūkio subjektams administracines paslaugas ir 1 ikiteisminis tyrimas dėl korupcijos vykdant ūkio subjekto veiklos patikrinimą. Dabartinė verslo priežiūrą atliekančių institucijų sistema yra nepakankamai koordinuota. Kiekviena savarankiškai veikianti, savo veiksmų ir sprendimų su kitomis valstybės ar savivaldybių įstaigomis nederinanti institucija yra papildoma našta verslo sektoriui, prisidedanti prie neigiamo požiūrio į verslo priežiūrą vykdančias institucijas formavimo. Siekiant mažinti korupciją šioje LDB veiklos srityje, būtina didinti institucijų, atliekančių ūkio subjektų veiklos priežiūrą, bendradarbiavimą. Taip pat, siekiant optimizuoti veiklą, svarstoma dėl LDB atliekamų socialinių įmonių priežiūros funkcijų perdavimo Valstybinei darbo inspekcijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

8.4. Darbo rinkos paslaugų teikimas ir užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimas.

Užtikrinant darbo rinkos paslaugų teikimo kokybę ir skaidrumą bei siekiant išvengti išankstinių susitarimų dėl paslaugų teikimo nesilaikant teisės aktų nustatytos tvarkos TDB buvo vykdoma specialistų, teikiančių darbo rinkos paslaugas, rotacija. Įdiegus profiliuotą bedarbių aptarnavimą, perskirstyti specialistų aptarnaujami bedarbiai. Bedarbiui įgijus motyvaciją ar pasirengimą, keičiamas jį aptarnaujantis TDB specialistas.

Bedarbiui taikomos darbo rinkos paslaugos ir aktyvios darbo rinkos politikos priemonės turi būti numatytos jo individualiame užimtumo veiklos plane. LDB direktoriaus nustatyta tvarka vykdomos individualių užimtumo veiklos planų patikros, tai sumažina korupcijos prielaidas aptarnaujant bedarbius.  

Didinant darbuotojų kompetencijas ir atsakomybes bei gerinant darbo kokybę aptarnaujant klientus, nuo 2013 m. birželio 1 d. visose TDB įdiegti Tarpininkavimo įdarbinant ir Konsultavimo paslaugų teikimo kokybės standartai bei Pagrindinės klientų aptarnavimo taisyklės. Įdiegta į rezultatus orientuotos veiklos vertinimo ir skatinimo sistema visose TDB.

Tarpininkavimo įdarbinant standartas bei Bendradarbiavimo su darbdaviais tvarkos aprašas nustato laisvų darbo vietų užpildymo tvarką, tačiau nepakankamai užtikrina tinkamų kandidatų atrankos kontrolę bei palieka galimybę pasireikšti korupcijai.

Elektroninio valdymo plėtra yra vienas iš įrankių, siekiant skaidrumo, viešumo ir piliečių įtraukimo į valdymo ir demokratinius procesus. Pripažįstama, kad laisvų darbo vietų paieška pasižymi aukščiausiu perkėlimo į internetą brandos lygiu Lietuvoje.[2] Siekiant taupyti gyventojų ir verslo klientų laiką, teikiant jiems viešas elektronines paslaugas, užtikrinti geresnį paslaugų prieinamumą (ištisinis darbo laikas, pageidaujamo aptarnavimo būdo pasirinkimas), sudaryti efektyvaus bendravimo tarp darbo rinkos dalyvių galimybes, 2011 m. spalio 30 d. įgyvendintas Europos Sąjungos finansuojamas projektas „Elektroninių viešųjų paslaugų teikimo visuomenei perkėlimas į internetinę erdvę – eDbirža“, kurio tikslas – sukurti inovatyvias elektronines paslaugas darbo rinkos dalyviams, sudarant galimybę klientams pasinaudoti šiuolaikinėmis informacinių technologijų priemonėmis ieškant tinkamo darbo arba darbuotojų. Vykdant šį projektą buvo įdiegta atnaujinta TDB klientų aptarnavimo informacinė sistema, veikianti interneto technologijų principu, modernizuota techninė įranga, centralizuotos duomenų bazės.

8.5. LDB personalo valdymas.

LDB ir TDB personalo valdymas - sritis, kurioje egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė. Personalo valdymas yra labai svarbus organizuojant įstaigos veiklą, nes nuo tinkamai parinkto personalo priklauso teikiamų paslaugų kokybė ir administracinių procedūrų efektyvumas bei skaidrumas. Todėl personalo valdymo procesas turi būti kiek įmanoma labiau viešas, visuomenė turi teisę žinoti, kokiais būdais asmenys atrenkami dirbti valstybės institucijose.

Taip pat formuojant įstaigos personalą svarbu, kad valstybės įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų pareigas užimtų tik nepriekaištingos reputacijos asmenys, nes tai ypač svarbu institucijos teigiamo įvaizdžio formavimui.

8.6. LDB viešųjų pirkimų vykdymas.

Įgyvendinant LDB kovos su korupcija 2011-2014 metų programos priemones, iš per 2011-2014 metus LDB atliktų viešųjų pirkimų 96 proc. sudaro elektroniniai pirkimai nuo visų skelbiamų pirkimų skaičiaus.

Nors planuojami viešųjų pirkimų perkėlimo į elektroninę erdvę rezultatai per 2011-2014 metus buvo viršyti, tačiau reikia pastebėti, kad viešieji pirkimai, kuriems naudojamos valstybės biudžeto lėšos, priskiriami prie sričių, kuriose yra didesnė korupcijos tikimybė. Tam tikrais atvejais korupcijai pasireikšti vis dar turi įtakos neformalūs išankstiniai susitarimai, kvalifikacinių reikalavimų pritaikymas proteguojamoms įmonėms, nereikalingų prekių, paslaugų ar papildomų darbų pirkimas, netinkamas sutarčių vykdymas ir nepakankama jų vykdymo priežiūra, tiekėjų piktnaudžiavimas jiems suteikta teise ginti savo interesus, nepakankama socialinių įmonių konkurencija, neleistini tokių įmonių susitarimai ir piktnaudžiavimas socialinės įmonės statusu, konkurenciją ribojantys (karteliniai) susitarimai.

8.7. Profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo koordinavimas.

Profesinės reabilitacijos paslaugų poreikis nustatomas asmenims, kurie be šių paslaugų negali dirbti ankstesnio darbo pagal įgytą profesinę kvalifikaciją arba kito darbo, atitinkančio jų profesinę kvalifikaciją, arba įgyti naują profesinę kvalifikaciją, arba atlikti kitos profesinės kvalifikacijos reikalaujančius darbus dėl ligos, sveikatos būklės ar organizmo funkcijų sutrikimų. Lietuvoje 2009 m. buvo atliktas tyrimas, kuriuo objektu buvo profesinės reabilitacijos programos potencialių dalyvių nuomonės analizė.[3] Socialiniams veiksniams įvertinti respondentams buvo pateikti septyni teiginiai. Apibendrinant tyrimo rezultatus socialinių veiksnių aspektu, matyti, kad 94 proc. respondentų nesitiki, kad baigus programą jiems pavyks įsidarbinti. Atitinkamai 79 proc. respondentų mano, kad valstybės politika nėra palanki dirbantiems neįgaliesiems. Mažiau nei pusė apklaustųjų (42 proc.) mano, kad, nepaisant negalės, turima kvalifikacija leis susirasti kitą darbą, o 37 proc. tikisi likti toje pačioje darbovietėje. Pastebėta, kad tiek valstybės vykdoma politika dirbančių neįgaliųjų atžvilgiu, tiek darbdavių požiūris į neįgalų asmenį yra neigiamas. Be to, atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad 32 proc. apklaustųjų visai neketina dirbti, nors apklausoje dalyvavo neįgalieji, kuriems nustatytas 30–40 proc. darbingumo lygis, o tai iš dalies darbingi asmenys, kurie neturi sunkaus laipsnio funkcijų sutrikimų. Išanalizavus tyrimo rezultatus nustatyta, kad kuo ilgiau respondentai nedirba, tuo prasčiau vertina galimybę sėkmingai įsidarbinti, tačiau galimybė mokytis ir dalyvauti programoje yra atvirkščiai proporcinga respondentų nedirbamam laikotarpiui, t. y. kuo respondentai ilgiau nedirba, tuo geriau vertinama galimybė mokytis ir dalyvauti programoje.[4]

Atsižvelgiant į aukščiau pateiktas problemas, šioje LDB veiklos srityje turi būti kreipiamas dėmesys į korupcijos pasireiškimo tikimybę siuntimų dėl profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio nustatymo srityje. Atkreiptinas dėmesys, kad profesinės reabilitacijos paslaugų poreikis nenustatomas, kai asmuo neturi profesinės reabilitacijos motyvacijos (nesutinka dalyvauti profesinėje reabilitacijoje) ir neturi darbinės veiklos motyvacijos. Šiuo atveju būtina potencialius profesinės reabilitacijos programos dalyvius tinkamai informuoti apie profesinės reabilitacijos teikiamą naudą ir vėlesnes įsidarbinimo galimybes. Todėl labai svarbu per kuo trumpesnį laikotarpį nuo asmens pasitraukimo iš darbo rinkos įvairiomis priemonėmis ir per programas padėti įgyti atitinkančią jų poreikius profesinę kvalifikaciją ir grįžti į darbo rinką.

8.8. Valstybės biudžeto, Užimtumo, Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų lėšų įsisavinimas bei valstybės turto valdymas.

LDB interneto svetainėje skelbiama ir, esant poreikiui, atnaujinama informacija, kuri gali būti lengvai palyginama su einamųjų ar praėjusių metų pasirinkto ketvirčio informacija apie LDB vykdomus projektus, jų įgyvendinimą, lėšų panaudojimą. 2012 metais peržiūrėtas ir patobulintas LDB interneto svetainės skyrius „Europos Sąjungos parama“, kuriame talpinamos naujienos apie LDB vykdomų ir įgyvendintų projektų rezultatus.

Pastebėtina, kad užimtumo rėmimo politikos įgyvendinimui skiriamos ženklios lėšos iš valstybės biudžeto, Užimtumo, Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių bei kitų fondų. ES paramos skirstymas susijęs su korupcijos rizika, o korupcinių nusikalstamų veikų užfiksuojama (be viešųjų pirkimų) ES paramą administruojančiose institucijose (ministerijose, Nacionalinėje mokėjimo agentūroje, Lietuvos verslo paramos agentūroje, Europos socialinio fondo agentūroje, UAB „Investicijų ir verslo garantijos“, Transporto investicijų direkcijoje, Centrinėje projektų valdymo agentūroje, Aplinkos projektų valdymo agentūroje), kai sprendžiami klausimai dėl paramos skyrimo ar neskyrimo, kontrolės vykdymo. Nors LDB interneto svetainės skyriuje „ES parama“ skelbiama informacija apie ES lėšomis finansuojamus projektus, tačiau visuomenei trūksta suprantamo paaiškinimo, kodėl pasirinktos konkrečios finansavimo kryptys ir kokio rezultato siekiama. Visuomenė jai priimtinu būdu negauna informacijos apie LDB ir TDB pajamas ir išlaidas, trūksta skaidrumo ir viešumo dėl turto valdymo, naudojimo ir disponavimo.

Atsižvelgiant į tai, svarbu LDB interneto svetainės skyriuje „Europos Sąjungos parama“, viešinti visų LDB įgyvendinamų projektų tikslus ir uždavinius. Svarbu akcentuoti realią naudą darbo rinkai, nurodant ES struktūrinių ir kitų fondų lėšų dalį nuo bendro finansavimo, skirto užimtumo politikai įgyvendinti. Taip pat nurodyti lėšų apimtis atskirų tikslinių grupių paramai.

8.9. Antikorupcinis švietimas.

Didinant LDB, TDB valstybės tarnautojų ir darbuotojų atsakomybę ir atskaitomybę, ugdant jų dorą ir etišką elgesį, 2012 metais buvo nuspręsta pradėti į rezultatus orientuoto modelio diegimą, patvirtintas jo įdiegimo priemonių planas. Buvo nustatyti trys priemonių plano įgyvendinimo etapai, o bandomuoju etapu šį modelį pavesta vykdyti Alytaus, Kauno ir Marijampolės TDB. 2012 metų pabaigoje modelio diegimą pavesta vykdyti ir kitoms TDB. Taip pat 2013 metų viduryje patvirtintas LDB bei TDB valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, etikos kodeksas.

Valdžios institucijos be visuomenės pagalbos yra nepajėgios susidoroti su korupcijos reiškiniu, todėl kova su korupcija yra įmanoma tik kooperuojant bei integruojant „įvairius skaidrumo sistemos veiksnius – valstybę, pilietinę visuomenę ir privatų sektorių“.[5] Pilietinės visuomenės įtraukimas į kovą su korupcija yra vienas geriausių būdų, padedančių vyriausybėms taikyti antikorupcines priemones ir propaguoti nepakantumą korupcijai visuose visuomenės sluoksniuose. Jei valstybės valdžia ir gyventojai kartu kovos prieš korupciją, galimybės pasiekti gerų rezultatų labai padidės, pvz., bus greičiau ir efektyviau užtikrinta žmogaus teisių apsauga bei skaidrus ir aiškus sprendimų priėmimas, pagerinta valstybės tarnautojų darbo, viešojo administravimo kokybė, padidinta valstybės tarnautojų atsakomybė, piliečiai ims labiau pasitikėti valstybe, stabilizuosis rinkos mechanizmai ir pan. Todėl norint tikėtis efektyvios gyventojų paramos, būtina vykdyti antikorupcinį visuomenės švietimą, kuris yra bene pagrindinė priemonė, galinti užtikrinti kovos su korupcija ir privačiame, ir viešajame sektoriuose veiksmingumą.

 

 

IV.       PROGRAMOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

9. Kovos su korupcija programos tikslas - šalinti prielaidas korupcijos atsiradimui LDB veikloje, mažinti viešojo administravimo procedūrų ir priimamų sprendimų neskaidrumą, sustiprinti korupcijos prevenciją, antikorupcinį švietimą.

10. Programos uždaviniai prioritetinėse srityse:

                  10.1. mažinti korupcijos prielaidas teikiant juridiniams asmenims socialinės įmonės statusą ir skiriant valstybės pagalbą socialinėms įmonėms;

                  10.2. mažinti korupcijos prielaidas išduodant leidimus ir priimant sprendimus dėl užsieniečių teisėto darbo Lietuvos Respublikoje;

                  10.3. mažinti korupcijos prielaidas atliekant ūkio subjektų priežiūrą;

                  10.4. gerinti darbo rinkos paslaugų teikimo kokybę;

                  10.5. tobulinti užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimą;

                  10.6. didinti personalo valdymo skaidrumą;

                  10.7. mažinti korupcijos rizikos veiksnius atliekant viešųjų pirkimų procedūras;

                  10.8. tobulinti profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo kokybę;

                  10.9. didinti valstybės biudžeto, Užimtumo, Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų lėšų įsisavinimo skaidrumą;

                  10.10. viešinti valstybės turto valdymo veiksmus;

                  10.11. stiprinti valstybės tarnautojų, darbuotojų atsparumą korupcijai, skatinti laikytis profesinės etikos;

                  10.12. skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą.

                  11. Programoje nustatytų atskirų sričių uždavinių pasiekimas vertinamas pagal Programos įgyvendinimo priemonių plane nustatytus laukiamų rezultatų kriterijus. Už duomenų, reikalingų nustatyti, ar šie kriterijai pasiekti, surinkimą pagal kompetenciją atsako atitinkami Programos įgyvendinimo priemonių plane nurodyti vykdytojai.

 

V.        PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, ATSKAITOMYBĖ IR ATNAUJINIMAS

 

12. Programos įgyvendinimas vykdomas pagal LDB direktoriaus įsakymu patvirtintą LDB kovos su korupcija programos 2015-2018 metų įgyvendinimo priemonių planą.

13. Vadovaujantis SADM įsakymo 3.4.1 papunkčiu, LDB kasmet iki balandžio 1 d. turi pateikti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai šios Programos įgyvendinimo priemonių plano ataskaitą.

 

___________________________

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos darbo biržos prie Socialinės

apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 

2015 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. V-202

 

LIETUVOS DARBO BIRŽOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINSITERIJOS KOVOS SU KORUPCIJA

2015-2018 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

PRIORITETINĖS SRITYS

I. Socialinės įmonės statuso juridiniams asmenims teikimas ir valstybės pagalbos socialinėms įmonėms skyrimas

UŽDAVINYS

Mažinti korupcijos prielaidas teikiant socialinės įmonės statusą juridiniams asmenims ir skiriant valstybės pagalbą socialinėms įmonėms

Eil.

Nr.

Problemos

Priemonė

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato kriterijai

1.

Teritorinės darbo biržos (toliau – TDB) nepateikia Lietuvos darbo biržai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – LDB) visų reikiamų dokumentų, į kuriuos atsižvelgiant LDB priima sprendimą dėl socialinės įmonės statuso suteikimo ir valstybės pagalbos skyrimo, tinkamai neįvertina pateiktos informacijos teisingumo

 

1.1. Vykdyti TDB patikras dėl juridinių asmenų joms teikiamų prašymų socialinės įmonės statusui suteikti ir socialinių įmonių paraiškų bei prašymų valstybės pagalbai gauti dokumentų vertinimo

 

1.2. Vykdyti TDB patikras dėl socialinėms įmonėms suteiktos valstybės pagalbos išmokėjimo atitikties teisės aktų reikalavimams

 

1.3. Organizuoti TDB valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, (toliau – darbuotojai) mokymus dėl socialinės įmonės statuso suteikimo ir valstybės pagalbos socialinėms įmonėms skyrimo ir mokėjimo procedūrų tinkamo vykdymo

Užimtumo rėmimo skyrius

 

 

 

 

 

 

 

Užimtumo rėmimo skyrius

 

 

 

 

Užimtumo rėmimo skyrius

 

 

 

 

 

 

 

 

2015 – 2018 m. pagal sudarytą patikrų grafiką

 

 

2015 – 2018 m. pagal sudarytą patikrų grafiką

 

Pagal poreikį

Kasmet patikrinama 25 proc. TDB, dalyvaujančių socialinės įmonės statuso teikime ir valstybės pagalbos socialinėms įmonėms teikime.

Iki 2018 m. visos TDB patikrintos bent po vieną kartą

 

 

 

Kasmet patikrinama 25 proc. TDB, išmokančių valstybės pagalbą socialinėms įmonėms.

Iki 2018 m. visos TDB patikrintos bent po vieną kartą

 

Patobulinta TDB darbuotojų kvalifikacija

2.

Nepakankamas LDB priimamų sprendimų socialinių įmonių administravimo srityje viešumas

2.1. Viešinti LDB interneto svetainėje informaciją apie juridiniams asmenims suteiktą ar nesuteiktą socialinės įmonės statusą, skirtą ar neskirtą valstybės pagalbą socialinėms įmonėms

Užimtumo rėmimo skyrius

 

Nuolat

Visuomenei sudaryta galimybė susipažinti su LDB priimtais sprendimais socialinių įmonių administravimo srityje

3.

Juridinio asmens pateiktų dokumentų vertinimo ir vertinimo eigos dokumentavimo tvarka nėra tinkamai reglamentuota, teisės aktais suteikti per platūs, teisės normomis neapibrėžti diskreciniai įgaliojimai LDB darbuotojams, sprendimai dėl valstybės pagalbos skyrimo ar neskyrimo socialinei įmonei nepakankamai pagrįsti ir motyvuoti

3.1. Pateikti siūlymus LDB direktoriui dėl juridinių asmenų pateiktų dokumentų visapusiško ir tinkamo vertinimo bei vertinimo eigos dokumentavimo, priimamų sprendimų dėl valstybės pagalbos skyrimo ar neskyrimo socialinei įmonei tinkamo pagrindimo ir motyvavimo

 

 

Užimtumo rėmimo skyrius, Teisės skyrius

 

2016 m. IV ketvirtis

 

Sustiprintos juridinių asmenų pateikiamų dokumentų vertinimo ir vertinimo eigos dokumentavimo procedūros.

Užtikrinta, kad sprendimai dėl valstybės pagalbos skyrimo ar neskyrimo socialinei įmonei būtų tinkamai pagrįsti ir motyvuoti

 

4.

Teisės aktų, reglamentuojančių socialinės įmonės statuso suteikimą ir valstybės pagalbos socialinėms įmonėms skyrimą, nuostatų vienodo suvokimo nebuvimas, procedūrų, teikiant valstybės pagalbą socialinėms įmonėms netobulumas

4.1. Aktyviai bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – SADM) dėl LDB pateiktų siūlymų teisės aktų tobulinimui priėmimo

 

4.2. Organizuoti TDB darbuotojų mokymus dėl Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo Nr. IX-2251 pakeitimo įstatymo ir jį įgyvendinančių teisės aktų nuostatų taikymo

Užimtumo rėmimo skyrius, Teisės skyrius

 

 

 

 

 

 

Užimtumo rėmimo skyrius, Teisės skyrius

Nuolat

 

 

 

 

 

 

 

 

2017 m. I ketvirtis

Patobulinti poįstatyminiai teisės aktai, reglamentuojantys socialinės įmonės statuso suteikimą ir valstybės pagalbos skyrimą socialinėms įmonėms

 

 

 

 

 

Patobulinta TDB darbuotojų kvalifikacija

II. Leidimų išdavimas ir sprendimų priėmimas dėl užsieniečių teisėto darbo Lietuvos Respublikoje

UŽDAVINYS

Mažinti korupcijos prielaidas išduodant leidimus ir priimant sprendimus dėl užsieniečių teisėto darbo Lietuvos Respublikoje

3.

Nepakankamas laisvų darbo vietų užpildymas nacionaline darbo jėga

3.1. Tobulinti laisvų darbo vietų užpildymą LDB informacinėje sistemoje

 

3.2. Organizuoti profesinį mokymą darbo ieškantiems asmenims, orientuotą į sunkiausiai užpildomas laisvas darbo vietas

 

 

Darbo išteklių skyrius, TDB

 

 

TDB

2017 m.

 

 

 

Nuolat

Padidintas laisvų darbo vietų užpildymas nacionaline darbo jėga

III. Ūkio subjektų veiklos priežiūra

UŽDAVINYS

Mažinti korupcijos prielaidas atliekant ūkio subjektų priežiūrą

4.

Nepakankamas bendradarbiavimas tarp institucijų, atliekančių ūkio subjektų veiklos priežiūrą

 

4.1. Didinti institucijų, atliekančių ūkio subjektų veiklos priežiūrą LDB, Valstybinės darbo inspekcijos, Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos ir kt., bendradarbiavimą

Užimtumo rėmimo skyrius, Darbo išteklių skyrius, TDB

Pagal poreikį

Pateikti pasiūlymai LDB vadovui dėl glaudesnio priežiūros institucijų bendradarbiavimo

5.

Priežiūros institucijos orientuotos į nubaudimą, o ne į pagalbą, kas priežiūros sistemą daro ne tik neefektyvią (nes baudimas neužtikrina savaiminio teisės aktų laikymosi), bet ir sukuria korupcijos prielaidas

5.1. Skelbti naujo ar esamo ūkio subjektų veiklos teisinio reguliavimo keitimą prieš tris mėnesius iki teisės aktų įsigaliojimo, užtikrinant, kad jie įsigalioja gegužės 1 dieną arba lapkričio 1 dieną

 

Visi LDB struktūriniai padaliniai, TDB

Nuolat

Parengti ir priimti teisės aktai, užtikrinantys periodinį ūkio subjektams aktualių teisės aktų įsigaliojimą ir išankstinį jų paskelbimą, sudaro sąlygas ūkio subjektams tinkamai ir laiku įgyvendinti teisės aktų reikalavimus, mažiau prielaidų siekti nelegaliai išvengti sankcijų už reikalavimų nevykdymą

IV. Darbo rinkos paslaugų teikimas

UŽDAVINYS

Gerinti darbo rinkos paslaugų teikimo kokybę

6.

Nepakankamai užtikrinta tinkamų kandidatų laisvų darbo vietų užpildymui atranka

6.1. Tobulinti Tarpininkavimo įdarbinant standarto ir Bendradarbiavimo su darbdaviais tvarkos aprašo nuostatas

Darbo išteklių skyrius, TDB

2016 m.

Nustatytos atrankos ir kontrolės procedūros tinkamų kandidatų laisvų darbo vietų užpildymui

7.

Išliekanti galimybė išankstinių susitarimų tarp bedarbio ir TDB aptarnaujančio specialisto dėl paslaugų teikimo nesilaikant teisės aktų nustatytos tvarkos

7.1. Parengti ir išbandyti bandomąjį TDB darbuotojų rotacijos modelį pasirinktose TDB

 

7.2. Įdiegti  valstybės tarnautojų, darbuotojų ir suinteresuotų asmenų telefoninių pokalbių įrašymo sistemą

 

Darbo išteklių skyrius, TDB

 

 

 

Darbo išteklių skyrius, Finansų ir apskaitos skyrius, Viešųjų pirkimų skyrius, Informacinių technologijų skyrius

2015-2018 m.

 

 

 

 

2017 m.

Sumažinta išankstinių susitarimų galimybė tarp bedarbio ir TDB aptarnaujančio specialisto dėl paslaugų teikimo nesilaikant teisės aktų nustatytos tvarkos

 

Pagerinta klientų aptarnavimo telefonu kokybė

V. Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimas

UŽDAVINYS

Tobulinti užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimą

8.

Informacijos apie planuojamas panaudoti lėšas, skirtas užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimui, stoka

8.1. TDB interneto svetainėse teikti ir, esant poreikiui, atnaujinti informaciją apie į aktyvios darbo rinkos politikos priemones planuojamų nusiųsti asmenų skaičių ir planuojamas panaudoti lėšas per metus

TDB

 

 

Kasmet

Visuomenei pateikta informacija apie planuojamas užimtumo rėmimo priemones ir joms įgyvendinti skirtas lėšas

9.

Vietinių užimtumo iniciatyvų (toliau – VUI) projektų vertinimo kriterijų subjektyvumas

9.2. Įvertinti 2015 m. atliktą VUI projektų atranką ir, esant poreikiui, teikti SADM pasiūlymus dėl VUI projektų vertinimo kriterijų tobulinimo

Užimtumo rėmimo skyrius, Teisės skyrius, TDB

 

 

2016 m.

Pagerintos VUI projektų atrankos procedūros

VI. Personalo valdymas

UŽDAVINYS

Didinti personalo valdymo skaidrumą

10.

Nesikreipimas į Specialiųjų tyrimų tarnybą dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti  LDB direktoriaus pavaduotojo, TDB direktoriaus ir TDB direktoriaus pavaduotojo pareigas, pateikimo

10.1. Teikti Specialiųjų tyrimų tarnybai raštiškus prašymus dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti LDB direktoriaus pavaduotojo, TDB direktoriaus ir TDB direktoriaus pavaduotojo pareigas, pateikimo

 

Personalo ir administravimo skyrius, TDB

Pagal poreikį

LDB direktoriaus pavaduotojas ir visi TDB direktoriai bei TDB direktorių pavaduotojai (100 proc.) skiriami į pareigas tik gavus Specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktą informaciją ir tik nepriekaištingos reputacijos asmenys

11.

Interesų konfliktų prevencijos sistemos įgyvendinimo netobulumas

11.1. Vykdyti viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi priežiūrą Interesų deklaracijų informacinės sistemos pagalba

 

 

Personalo ir administravimo skyrius, TDB

Nuolat

Tinkamas interesų konfliktų prevencijos sistemos funkcionavimas

VII. Viešųjų pirkimų vykdymas

UŽDAVINYS

Mažinti korupcijos rizikos veiksnius atliekant viešųjų pirkimų procedūras

12.

Viešuosius pirkimus atliekant ne elektroniniu būdu, atsiranda prielaidos neskaidriems viešiesiems pirkimams ir korupcijai pasireikšti

 

 

12.1. Išlaikyti viešųjų pirkimų, atliekamų elektroninėmis CVPIS sistemos priemonėmis, apimtis

Viešųjų pirkimų skyrius

Nuolat

Išlaikytas 2011-2014 m. pasiektas elektroninių viešųjų pirkimų lygis (ne mažiau 90 proc.)

VIII. Profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo koordinavimas

UŽDAVINYS

Tobulinti profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo kokybę

13.

Nepagrįstas asmenų siuntimas į profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančias įstaigas

13.1. Atlikti kriterijų, turinčių įtakos asmens siuntimui į profesinę reabilitaciją bei jo įsidarbinimo galimybėms, analizę

 

13.2. Esant poreikiui, teikti pasiūlymus SADM dėl teisės aktų, reglamentuojančių profesinės reabilitacijos įgyvendinimą, tobulinimo

 

 

Užimtumo rėmimo skyrius

 

 

 

 

 

Užimtumo rėmimo skyrius, Teisės skyrius, TDB

Kasmet

 

 

 

 

 

 

Pagal poreikį

Profesinės reabilitacijos paslaugos teikiamos atsižvelgiant į paties asmens motyvaciją ir pasiryžimą sugrįžti į darbo rinką

IX. Valstybės biudžeto, Užimtumo, Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų lėšų įsisavinimas bei valstybės turto valdymas

1 UŽDAVINYS

Didinti valstybės biudžeto, Užimtumo, Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų lėšų įsisavinimo skaidrumą

14.

Nepakankamas lėšų panaudojimo viešumas

14.1. Už praėjusius kalendorinius metus skelbti informaciją LDB interneto svetainės skyriuje „ES parama“ apie projektų veiklų įgyvendinimui panaudotas lėšas

 

 

Užimtumo rėmimo skyrius

Kasmet

Užtikrintas lėšų, skiriamų LDB vykdomiems projektams įgyvendinti ir finansuoti, panaudojimo skaidrumas. Užtikrinta informacijos apie valstybės lėšų įsisavinimą sklaida

2 UŽDAVINYS

Viešinti valstybės turto valdymo veiksmus

15.

Nepakankamas turto valdymo, naudojimo ir disponavimo veiksmų viešumas

15.1. LDB interneto svetainėje skelbti atliekamus veiksmus su nekilnojamuoju LDB turtu

 

 

 

 

Viešųjų pirkimų skyrius, TDB

Kasmet

Visuomenei sudarytos sąlygos susipažinti ir matyti veiksmus atliekamus su LDB ir TDB valdomu nekilnojamuoju turtu

X. Antikorupcinis švietimas

1 UŽDAVINYS

Stiprinti valstybės tarnautojų, darbuotojų atsparumą korupcijai, skatinti laikytis profesinės etikos

16.

Nepakankamos valstybės tarnautojų, darbuotojų žinios vertinant sritis, kuriuose galima korupcijos pasireiškimo tikimybė

16.1. Organizuoti LDB ir TDB valstybės tarnautojų, darbuotojų mokymus, susijusius su antikorupcine veikla

 

16.2. Pateikti SADM korupcijos pasireiškimo tikimybės išvadą ir ataskaitas dėl kovos su korupcija programos priemonių plano įgyvendinimo.

Supažindinti LDB struktūrinių padalinių vadovus su korupcijos pasireiškimo tikimybės išvada

 

16.3. Kontroliuoti ir koordinuoti LDB kovos su korupcija programos ir jos priemonių plano įgyvendinimą, prireikus teikti pasiūlymus LDB vadovui dėl jos tobulinimo

Personalo ir administravimo skyrius

 

 

 

Teisės skyrius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teisės skyrius

2015 m.

2017 m.

 

 

 

 

Kasmet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nuolat

LDB ir TDB valstybės tarnautojams, darbuotojams sudarytos prielaidos nustatyti ir tinkamai įvertinti galimus korupcijos pasireiškimo atvejus

 

 

Nustatytos veiklos sritys, kuriose yra daugiausia rizikos veiksnių korupcijai atsirasti. Kasmet SADM pateiktos išvados dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės ir ataskaitos dėl kovos su korupcija programos priemonių plano įgyvendinimo. LDB struktūrinių padalinių vadovai supažindinti su korupcijos pasireiškimo tikimybės išvada

 

 

 

 

 

Užtikrintas kovos su korupcija programos ir jos priemonių plano įgyvendinimas, prireikus, pateikti siūlymai LDB vadovui dėl šių dokumentų tobulinimo

2 UŽDAVINYS

Skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą

17.

Nepakankamas visuomenės dalyvavimas antikorupcinėje veikloje

17.1. Skelbti viešai LDB kovos su korupcija programą, jos įgyvendinimo priemonių planą ir įgyvendinimo ataskaitas

 

17.2. Nagrinėti asmenų skundus, pranešimus, pareiškimus. Perduoti prašymus nagrinėti kompetentingoms institucijoms, nustačius galimus korupcijos pasireiškimo atvejus LDB ar TDB veikloje

Teisės skyrius

 

 

 

 

 

 

Visi LDB struktūriniai padaliniai, TDB

Kasmet

 

 

 

 

 

 

Nuolat

Visuomenė informuota apie LDB vykdomą kovą su korupcija, jos įgyvendinimo priemones. Sustiprintas LDB, kaip atviros įstaigos, įvaizdis

 

 

Vykdoma korupcijos prevencija, sukurta antikorupcinė kultūra didinant valstybės tarnautojų atsakomybę ir atskaitomybę

_____________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. V-206, 2016-03-25, paskelbta TAR 2016-03-25, i. k. 2016-06337

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. V-206, 2016-03-25, paskelbta TAR 2016-03-25, i. k. 2016-06337

Dėl Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2015 m. balandžio 2 d. įsakymo Nr. V-202 „Dėl Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kovos su korupcija 2015-2018 metų programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano tvirtinimo“ pakeitimo

 

 



[1] Prieiga per internetą: http://www.stt.lt/lt/menu/sociologiniai-tyrimai/

[2] Lietuvos Respublikos nacionalinė kovos su korupcija 2015-2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015-2025 metų programos patvirtinimo“.

[3] Staponkienė J., Šerikova A. Viešųjų programų įgyvendinimo problemos Lietuvoje: profesinės reabilitacijos programos potencialių dalyvių nuomonių tyrimas. Ekonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos. 2009. 1 (14). 256–262.

[4] Ten pat.

[5] Vaitiekus S. Korupcijos prevencijos sistema Lietuvoje: organizacijos ir veiksmų apžvalga. Vilnius: Transparency International Lietuvos skyrius, 2002.