Suvestinė redakcija nuo 2023-12-20

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-01-14, i. k. 2022-00555

 

Nauja redakcija nuo 2023-12-20:

Nr. V-1580, 2023-12-19, paskelbta TAR 2023-12-19, i. k. 2023-24501

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO SRITIES INFRASTRUKTŪROS ATNAUJINIMO IR PLĖTROS PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2022 m. sausio 14 d. Nr. V-84

Vilnius

 

 

Siekdamas įgyvendinti Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir vadovaudamasis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 133 ir 136 punktais, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punktu:

1Tvirtinu Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.  P a v e d u Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos kancleriui atlikti šio įsakymo 1 punktu patvirtinto Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašo įgyvendinimo priežiūrą.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                          Jurgita Šiugždinienė

 

 

 

PATVIRTINTA

 

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro

2022 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. V-84

(Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro

2023 m. gruodžio 19 d. įsakymo Nr. V-1580

redakcija)

 

ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO SRITIES INFRASTRUKTŪROS ATNAUJINIMO IR PLĖTROS PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (toliau – Ministerija) skirtų valstybės biudžeto asignavimų švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimui ir plėtrai – ilgalaikiam materialiajam ar nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, planavimo, finansavimo, administravimo, tikslinimo, panaudojimo ir atsiskaitymo tvarką.

2.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakyme Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“, Statybos techniniame reglamente STR 1.03.01:2016 „Statybiniai tyrimai. Statinio avarija“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. D1-748 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.03.01:2016 „Statybiniai tyrimai. Statinio avarija“ patvirtinimo“, nurodytas sąvokas.

3.  Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros politika formuojama 2021–2030 metų Nacionaliniame pažangos plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programoje, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, atitinkamų metų Valstybės investicijų bei Valstybės skolinimosi programose, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos ūkio ir ekonominės bei socialinės raidos prognozes ir į  2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Ministerijos Švietimo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1016 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos patvirtinimo“, 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Ministerijos mokslo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 67 „Dėl 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos patvirtinimo“, 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Ministerijos sporto plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 240 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sporto plėtros programos patvirtinimo“ (toliau – Ministerijos plėtros programos), Ministerijos programas ar priemones, skirtas tęstinės veiklos uždaviniams įgyvendinti (toliau – Ministerijos programos).

4Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektai (toliau – Projektai) finansuojami pagal Ministerijos programas ir Ministerijos plėtros programas, atsižvelgiant į šalies finansines galimybes iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete atitinkamų metų Ministerijai patvirtintų bendrųjų asignavimų.

5Pagal įgyvendinamas Ministerijos programas finansuojami Projektai turi atitikti atitinkamų metų Valstybės investicijų programą arba Švietimo, mokslo ir sporto sritims atitinkamiems metams numatytų išlaidų, skirtų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui, kuriam lėšos neplanuojamos Valstybės investicijų programoje, įsigyti, paskirstymu, kuris tvirtinamas Ministro įsakymu.

6.  Atsižvelgiant į Projektų pobūdį ir siekiamą rezultatą, Projektų atranka gali būti organizuojama konkurso būdu, planavimo būdu arba tęstinės atrankos būdu.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PLANŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

7.  Projektus gali vykdyti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro valdymo srities įstaigos ir savivaldybių administracijos (toliau – Pareiškėjai).

8.  Projektai vykdomi pagal Ministerijos kvietimus, kurie skelbiami Ministerijos interneto svetainėje www.smsm.lrv.lt (toliau – Ministerijos interneto svetainė), išskyrus Aprašo 19 punktą. Apie kvietimą teikti Prašymus Ministerija informuoja galimus Pareiškėjus oficialiu raštu ir (arba) elektroniniu paštu:

9.  Pareiškėjai pagal Ministerijos kvietimą turi pateikti:

9.1. Prašymą ir kvietime nurodytus dokumentus, kai įgyvendinama Ministerijos programa (toliau – Prašymas);

9.2. Projekto įgyvendinimo planą, parengtą pagal Aprašo 1 priede numatytą formą, kai įgyvendinama Ministerijos plėtros programos pažangos priemonė (toliau – Projekto įgyvendinimo planas).

10.  Pareiškėjai turi teisę kreiptis į Ministeriją dėl lėšų poreikio Ministerijos programai įgyvendinti.

11.  Prašymai arba Projektų įgyvendinimo planai teikiami oficialiu raštu arba elektroniniu būdu (pasirašius saugiu elektroniniu parašu) Ministerijos kvietime nurodytais terminais, išskyrus Aprašo 20 punkte numatytus atvejus.

12Prašymus ir Projektų įgyvendinimo planus nagrinėja Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų atrankos komisija arba Ministerijos programų, arba Ministerijos plėtros programos projektų atrankos komisijos (toliau – Komisija), kurių sudėtį ir darbo reglamentus tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras (toliau – Ministras).

13.  Kai įgyvendinama Ministerijos programa, Komija vertina pateiktų Prašymų atitiktį:

13.1.   Aprašo 2 priede numatytiems Švietimo, mokslo ir sporto ministro srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų atrankos kriterijams ir jų reikšmėms (toliau – Atrankos kriterijai);

13.2.   atitinkamos Ministerijos programos atrankos kriterijams.

14Kai įgyvendinama Ministerijos plėtros programa, Projektų įgyvendinimo planų vertinimą sudaro šie etapai:

14.1. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimas, taikomas visiems Projektams, kai Projektai atrenkami planavimo būdu, konkurso būdu arba vykdoma tęstinė Projektų atranka;

14.2. Projekto naudos ir kokybės vertinimas, atliekamas tik tuo atveju, kai projektai atrenkami konkurso būdu.

15.  Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu Komisija:

15.1įvertina Projekto atitiktį Projektų bendriesiems atrankos kriterijams (įskaitant Projekto atitiktį projektų finansavimo sąlygų apraše arba kvietime, kai nerengiamas Projektų finansavimo sąlygų aprašas), užpildydama Projekto atrankos kriterijų sąrašo ir jų vertinimo ataskaitą pagal Projekto atrankos kriterijų sąrašo ir jų vertinimo ataskaitos formą (Aprašo 3 priedas);

15.2įvertina projekto atitiktį specialiesiems atrankos kriterijams, jei tokie kriterijai buvo nustatyti Projektų finansavimo sąlygų apraše arba kvietime, kai nerengiamas Projektų finansavimo sąlygų aprašas;

15.3nustato didžiausią Projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir didžiausią Projektui įgyvendinti galimą skirti finansavimo lėšų sumą, užpildydama formą, pateiktą Aprašo 4 priede.

16.  Kai projektai atrenkami konkurso būdu, atrenkami tinkami finansuoti, atrankos kriterijus atitinkantys Projektai, kurie naudos ir kokybės vertinimo etape surinko Projektų finansavimo sąlygų apraše ne mažesnę nei minimalią balų sumą ir kuriems įgyvendinti pagal Ministerijos nustatytą didžiausią Projektui įgyvendinti galimą skirti finansavimo lėšų sumą užtenka kvietime nurodytos pagal konkretų kvietimą skirtos finansavimo lėšų sumos.

17.  Projektų įgyvendinimo planų vertinimui atlikti arba prireikus papildomos informacijos Komisija turi teisę kreiptis į kitas įstaigas ir (ar) organizacijas su prašymu pateikti informaciją apie Pareiškėją ir (ar) Projekto įgyvendinimo planą, susijusią su Projekto atitikties Projektų bendriesiems, specialiesiems ir (arba), kai Projektai atrenkami konkurso būdu, prioritetiniams atrankos kriterijams vertinimu, ir, vertindama Pareiškėjo pateiktus duomenis ir informaciją, naudotis kitais informacijos šaltiniais.

18.  Kai atliekant Projekto tinkamumo finansuoti vertinimą ir (ar) Projekto naudos ir kokybės vertinimą Komisijai prireikia papildomų specialiųjų žinių tam tikroje srityje tikrinant Projekto atitiktį konkretiems Projektų bendriesiems, specialiesiems ir (arba), kai Projektai atrenkami konkurso būdu, prioritetiniams atrankos kriterijams, ji gali pasitelkti tinkamos kompetencijos (t. y. turinčius vertinamos srities kvalifikaciją arba ne mažesnę kaip 3 metų darbo patirtį toje srityje), nešališkus (t. y. ne mažiau kaip vienus metus iki ekspertinio vertinimo pradžios neturinčius darbo santykių arba jų esmę atitinkančių santykių su pareiškėju ar partneriu, taip pat neturinčius interesų konflikto pareiškėjo ar partnerio atžvilgiu priimant sprendimą, susijusį su projekto atitikties Projektų bendriesiems ir (arba) specialiesiems ir (arba), kai Projektai atrenkami konkurso būdu, prioritetiniams atrankos kriterijams vertinimu) specialistus, turinčius specialiųjų žinių tam tikroje srityje.

19.  Komisija, atlikusi Projektų įgyvendinimo planų vertinimą sudaro siūlomų ir (arba) nesiūlomų finansuoti Projektų sąrašą, kuris patvirtinamas Komisijos protokolu Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka, ir kartu su Projekto atrankos kriterijų sąrašo ir jų vertinimo ataskaita ir Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaita teikia jį Ministrui sprendimui dėl Projektų finansavimo priimti Aprašo 35 punkte nustatyta tvarka.

20.  Einamaisiais metais iš Ministerijos vykdomų priemonių lėšų gali būti sudaromas rezervas, kurio lėšos Komisijos siūlymu gali būti skiriamos einamaisiais metais gautiems Pareiškėjų prašymams patenkinti. Prioriteto tvarka lėšos skiriamos tais atvejais, kai dėl aplinkybių, kurių iš anksto nebuvo galima numatyti, reikalingas finansavimas, siekiant apsaugoti įstaigos turtą ar žmones (statinio būklė kelia pavojų statinyje ar arti jo gyvenančių, dirbančių ar kitais tikslais būnančių žmonių sveikatai, gyvybei ar aplinkai, kurio nesutvarkius, gali atsirasti žala kitam turtui ir (ar) žmonių sveikatai, gyvybei).

21.  Aprašo 20 punkte numatytais atvejais pateiktus Prašymus Komisija vertina atsižvelgdama į Pareiškėjų kartu su Prašymu oficialiu raštu pateiktus lėšų poreikį pagrindžiančius dokumentus.

22.  Ministerijos programas kuruojančių padalinių lėšų poreikio prašymai vertinami pagal Ministerijos programų atrankos kriterijus.

23.  Prašymai ir Projektų įgyvendinimo planai, pateikti praleidus Aprašo 11 punkte nustatytą terminą, nenagrinėjami, išskyrus Aprašo 20 punkte nurodytus atvejus.

24.  Projektai turi būti įgyvendinami pasirenkant geriausią Projekto įgyvendinimo alternatyvą ir racionaliai paskirstant finansinius išteklius. Tuo tikslu:

24.1kartu su Prašymu Pareiškėjas turi pateikti šiuos dokumentus:

24.1.1. lydraštį, kuriame nurodomi Projekto inicijavimo duomenys (sprendžiamos problemos, tikslinė grupė, galimi teisiniai apribojimai, Projekto tikslas ir rezultatai (rodikliai) ir kt.);

24.1.2. investicijų projektą:

24.1.2.1. parengta vadovaujantis Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašu;

24.1.2.2. kartu su investicijų skaičiuokle (taikoma tik tais atvejais, jeigu įgyvendinant Projektą planuojama investuoti į ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, reikalingo viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, teikti ir (arba) viešojo administravimo funkcijoms vykdyti, sukūrimą, įsigijimą arba jo vertės padidinimą ir Projekto vertė viršija vieną milijoną eurų, vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika, patvirtinta Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus (dokumentas skelbiamas interneto svetainėje www.finmin.lrv.lt);

24.1.3. kitus dokumentus, kurie paaiškina Projekto įgyvendinimo būtinumą.

24.1.4. dokumentus, kuriais pagrindžiamas finansavimo poreikis (pateikiamos sąmatos, rangovų / tiekėjų / teikėjų pasiūlymai, apklausų kopijos ar kita finansavimo poreikį pagrindžianti informacija);

24.1.5. dokumentus, kuriais pagrindžiamas alternatyvų gauti finansavimą iš kitų finansavimo šaltinių įvertinimas;

24.1.6. dokumentus, kuriais pagrindžiami sprendimai skirti Pareiškėjo nuosavų lėšų (yra tarybos sprendimas) ir (arba) įmonių, įstaigų nuosavų lėšų, taip pat pritraukti privačių vidaus ir (arba) užsienio investicijų;

24.1.7. jei teikiamas Prašymas dėl sporto infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros atitinkamos (-ų) sporto šakos (-ų) federacijos (-ų) įvertinimą dėl objekto lygio ir patvirtinimą dėl Projekto objekto atitikties tarptautinės sporto šakos federacijos nustatytiems standartiniams infrastruktūros reikalavimams;                 

24.1.8. kiti dokumentai;

24.2kartu su Projekto įgyvendinimo planu Pareiškėjas turi pateikti:

24.2.1.      projekto investicijų projektą kartu su investicijų skaičiuokle (taikoma tik tais atvejais, jeigu įgyvendinant projektą planuojama investuoti į ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, reikalingo viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme, teikti ir (arba) viešojo administravimo funkcijoms vykdyti, sukūrimą, įsigijimą arba jo vertės padidinimą ir projekto vertė viršija vieną milijoną eurų, vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika, patvirtinta viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus (dokumentas skelbiamas interneto svetainėje www.finmin.lrv.lt)). 

24.2.2.      dokumentus, nurodytus Projektų finansavimo sąlygų apraše (kai toks aprašas yra rengiamas) arba kvietime (kai Projektų finansavimo sąlygų aprašas nerengiamas).

25.     Kai teikiami Prašymai pastatui modernizuoti (renovuoti), su Prašymu, esant poreikiui, teikiamas pastato energinio naudingumo sertifikatas ir energetinis auditas (šis reikalavimas netaikomas savivaldybių administracijoms, taip pat C ir aukštesnės nei C energinio naudingumo klasės Ministro valdymo srities įstaigų valdomiems pastatams).

26.    Švietimo, mokslo ir sporto srities informacinės visuomenės plėtros projektai turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, vadovaujantis Informacinių ir ryšių technologijų investicijų projektų derinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2009 m. balandžio 17 d. įsakymu Nr. T-30 „Dėl Informacinių ir ryšių technologijų investicijų projektų derinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Kartu su Prašymu pateikiamas suderinimą patvirtinantis raštas.

27.    Pareiškėjams, rengiant Projektus, apskaičiuojant lėšų poreikį, rekomenduojama vadovautis statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijomis, parengtomis pagal šių kainų nustatymo principus, išdėstytus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“ patvirtintame statybos techniniame reglamente STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“. Informacija apie juridinius, fizinius asmenis ir mokslo įstaigas, rengiančius minėtas rekomendacijas skelbiama Valstybės įmonės Statybos produkcijos sertifikavimo centras interneto svetainėje (www.spsc.lt).

28.    Jei po techninio Projekto parengimo Projekto vertė išauga – Projekto vertės didėjimo rizika tenka Projekto vykdytojui (Pareiškėjui) ir Ministerija įvertinusi galimybes gali, bet neįsipareigoja skirti papildomų lėšų. Jei Projekto vykdytojas (Pareiškėjas) siūlytų didinti Projekto, kuriam jau buvo skirtas finansavimas, vertę, kartu turi būti pateikti argumentai, skaičiavimai ir dokumentai, pagrindžiantys šį pasiūlymą. Projekto bendrąją vertę galima padidinti dėl į Projektą jau įtrauktų darbų, turto ir numatomų gauti paslaugų vertės padidėjimo, dėl Rangos sutartyse numatyto kainos perskaičiavimo, dėl Projekto sprendinių tikslinimo, Projektui įgyvendinti būtinų papildomų darbų atsiradimo ir dėl kitų su įgyvendinamu Projektu susijusių objektyvių ir pagrįstų priežasčių ar pasikeitusių aplinkybių. Jeigu siūloma atlikti naujus darbus, įsigyti papildomo turto arba numatoma gauti papildomų paslaugų, nesusijusių su jau pradėto įgyvendinti Projekto darbais, turi būti rengiamas naujas Projektas ir jis nustatyta tvarka teikiamas Ministerijai. Prašymą dėl papildomų lėšų skyrimo vertina Komisija ir teikia siūlymą Ministrui. Galutinį sprendimą priima Ministras.

29.    Ministerijos Ekonomikos departamento Investicijų skyrius (toliau – Investicijų skyrius), atsakingas už Ministerijos programų įgyvendinimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Prašymų gavimo dienos atlieka pirminį Prašymų ir Aprašo 13–15 punkte nurodytų pateiktų dokumentų vertinimą ir susistemina Prašymus. Prireikus pateikti dokumentai gali būti grąžinti Pareiškėjams tikslinti. Pareiškėjai patikslinimus turi pateikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Investicijų skyriaus kreipimosi. Jei grąžintas tikslinti dokumentas nepatikslinamas per nustatytą terminą – jis nėra teikiamas svarstyti Komisijai.

30.    Minimalūs reikalavimai, kad pateiktas Prašymas, kai įgyvendinama atitinkama Ministerijos programa, būtų tenkinamas ir būtų teikiamas svarstyti Komisijai:

30.1. turi būti planuojama skirti Pareiškėjo nuosavų lėšų (yra tarybos sprendimas) ir (arba) įmonių, įstaigų nuosavų lėšų, taip pat pritraukti privačių vidaus ir (arba) užsienio investicijų;

30.2. jei teikiamas Prašymas dėl sporto infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros, privaloma pateikti atitinkamos (-ų) sporto šakos (-ų) federacijos (-ų) įvertinimą dėl objekto lygio ir patvirtinimą dėl Projekto objekto atitikties tarptautinės sporto šakos federacijos nustatytiems standartiniams infrastruktūros reikalavimams.

31.    Investicijų skyrius, atsakingas už Ministerijos programų įgyvendinimą, susistemina Prašymus atskirais Projektų sąrašais pagal Ministro valdymo sritis ir Pareiškėjų grupes ir teikia svarstyti Komisijai, kuriai taip pat pateikiama informacija apie Prašymus, pateiktus praleidus Aprašo 11 punkte nustatytą terminą, apie grąžintus tikslinti Prašymus, kaip numatyta Aprašo 24 punkte, apie minimalių reikalavimų neatitikusius Prašymus, kaip numatyta Aprašo 30 punkte.

32.    Komisija nesvarsto Prašymų, jeigu Prašymai pateikti vėliau, nei nustatyta Ministerijos kvietime teikti Prašymus, jei jie buvo grąžinti tikslinti ir nebuvo patikslinti per nustatytą terminą, arba jei jie neatitinka Aprašo 30 punkte nustatytų minimalių reikalavimų.

33.    Atsižvelgdama į Investicijų skyriaus pateiktą informaciją, Komisija vertina pateiktus Prašymus:

33.1. pagal Atrankos kriterijus ir pagal gautą balų skaičių sudaro Prašymų eilę. Jei vertinimo metu keli Prašymai surenka vienodą balų sumą, pirmenybė teikiama Pareiškėjui, kuris planuoja didesnį prisidėjimą iš kitų finansavimo šaltinių (savivaldybės biudžeto (yra savivaldybės tarybos sprendimas) ir (arba) įmonių, įstaigų nuosavos lėšos, taip pat pritraukti privačių vidaus ir (arba) užsienio investicijų). Jei planuojamas prisidėjimas iš kitų finansavimo šaltinių yra vienodas – prioritetas teikimas Projektui, kurio ekonominis naudos ir išlaidų santykis (ENIS) yra didesnis.

33.2. Aprašo 20 punkte numatytais atvejais pagal atskirus Pareiškėjų prašymus, kai dėl aplinkybių, kurių iš anksto nebuvo galima numatyti, reikalingas finansavimas, siekiant apsaugoti įstaigos turtą ar žmones (statinio būklė kelia pavojų statinyje ar arti jo gyvenančių, dirbančių ar kitais tikslais būnančių žmonių sveikatai, gyvybei ar aplinkai, kurio nesutvarkius, gali atsirasti žala kitam turtui ir (ar) žmonių sveikatai, gyvybei), taip pat kitais atvejais.

34.    Pagal šalies finansines galimybes ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžete atitinkamais metais Ministerijai patvirtintą bendrųjų asignavimų sumą Komisija vertina galimybę teikti siūlymą Ministrui skirti šimtą procentų Pareiškėjo Prašyme nurodytos prašomos skirti valstybės biudžeto lėšų sumos. Finansuojamų Projektų sąrašas sudaromas neviršijant Ministerijai nurodytų maksimalių asignavimų Ministro valdymo sritims limito. Prioritetine tvarka pagal vertinimo metu surinktus balus sudaromas trejų metų laikotarpiui planuojamų finansuoti Projektų sąrašas.

35.    Komisija, įvertinusi Prašymus, sudaro siūlomų finansuoti ir (arba) nefinansuoti (nurodant siūlymo nefinansuoti Projekto priežastį) Projektų sąrašą, kuris patvirtinamas Komisijos protokolu Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

36.    Sprendimą dėl finansavimo priima Ministras, atsižvelgdamas į Komisijos siūlomų finansuoti ir (arba) nefinansuoti Projektų sąrašą. Sprendimas įforminamas Ministro įsakymu.

37.    Ministro įsakyme dėl Projektų finansavimo nurodoma:

37.1teisinis pagrindas finansuoti Projektą (-us) arba jo (jų) nefinansuoti;

37.2Projektas arba sąrašas Projektų, kuriems skiriamas valstybės biudžeto finansavimas ir skiriama lėšų suma, nurodant Projektą (-us) įgyvendinančius Pareiškėjus, planuojamą finansavimo paskirstymą pagal  metus (bet ne ilgiau nei trejų metų laikotarpiui), jei Projektas vykdomas ilgiau nei vienus metus;

37.3Projektas arba sąrašas Projektų, kuriems neskiriamas finansavimas (nurodoma tokio sprendimo priėmimo priežastis);

37.4Sprendimo dėl Projekto finansavimo apskundimo tvarka;

38.    Sprendimas dėl finansavimo priimamas šiais terminais:

38.1ne vėliau kaip iki einamųjų metų balandžio 1 d., kai sprendimas priimamas dėl Projekto, kuriuo įgyvendinama Ministerijos programa;

38.2per 3 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos, kai priimamas sprendimas dėl Projektų, kuriais įgyvendinama Ministerijos plėtros programos priemonė;

38.3ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 20 d., kai priimamas sprendimas dėl Aprašo 10 punkte nurodytų atvejų.

39.     Investicijų skyrius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministro sprendimo priėmimo informuoja Pareiškėjus apie priimtą sprendimą, bei paskelbia jį Ministerijos interneto svetainėje.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR ATSISKAITYMAS

40.    Įsigaliojus Ministro įsakymui dėl Projektų finansavimo:

40.1Investicijų skyrius, atsakingas už Ministerijos programą, parengia lėšų naudojimo sutartį ir sąmatą pagal pavyzdines Lėšų naudojimo sutarties ir Sąmatos formas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. V-75 „Dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lėšų planavimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“;

40.2atitinkamas Ministerijos padalinys, atsakingas už Ministerijos plėtros programos priemonę, parengia Projekto sutartį, pagal Aprašo 5 priede nustatytą Projekto sutarties formą.

41.  Pareiškėjas lėšų naudojimo sutartį arba Projekto sutartį (toliau – Sutartis) su Ministerija turi pasirašyti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Ministro įsakymo dėl finansavimo priėmimo dienos. Sutartį pasirašo Prašymą arba Projekto įgyvendinimo planą teikusio Pareiškėjo vadovas arba jo įgaliotas asmuo ir Ministras arba jo įgaliotas asmuo, o sąmatą – tvirtina Ministras arba jo įgaliotas asmuo. Nuo Sutarties įsigaliojimo arba nuo lėšų naudojimo sąmatos patvirtinimo Pareiškėjas tampa Projekto vykdytoju.

42.    Po Sutarties sudarymo Projekto finansavimas, įgyvendinimas ir atsiskaitymas už Projekto rezultatų pasiekimą vykdomas Sutartyje nustatyta tvarka.

43.    Pasirašius lėšų naudojimo sąmatas, Projekto vykdytojas baigęs įgyvendinti Projektą Investicijų skyriui Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. gegužės 15 d. įsakyme Nr. V-731 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų naudojimo Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžiose biudžetinėse įstaigose“ nustatyta tvarka pateikia finansavimą pagrindžiančius dokumentus (rangovų, paslaugų teikėjų sutartis, sąskaitą faktūrą, pažymas apie atliktų darbų ir išlaidų vertę ar kitus išlaidas pateisinančius dokumentus).

44.    Valstybės biudžeto lėšos Projektų vykdytojams pervedamos vadovaujantis Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lėšų planavimo ir naudojimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. V-75 „Dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lėšų planavimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“, ir Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“.

45.    Kai projekto vykdytojas yra vienas iš šių subjektų – įstaiga, kurios vadovas yra valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, ministro valdymo srities įstaiga ar jai pavaldi biudžetinė įstaiga, jis, teikdamas veiklos ataskaitą, deklaruojamų apmokėti išlaidų nenurodo ir šių išlaidų pagrindimo dokumentų Ministerijai neteikia, o mokėjimo prašymus teikia į Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemą Valstybės biudžeto lėšų išdavimo taisyklėse nustatyta tvarka. Šių projekto vykdytojų lėšos įtraukiamos į jų sąmatas, kai pagal Aprašo 51 punktą priimamas sprendimas dėl projekto finansavimo.

46.    Projektų vykdytojai teisės aktų nustatyta tvarka atsako už atliekamus darbus, viešųjų pirkimų organizavimą ir jų atitiktį Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymui ir kitų teisės aktų, reguliuojančių viešuosius pirkimus, reikalavimams, taip pat skirtų lėšų skaidrų, ekonomišką ir efektyvų panaudojimą pagal paskirtį, projekto vertės didėjimo ar mažėjimo kontrolę ir sutartyse su rangovais (prekių tiekėjais / paslaugų teikėjais) numatytų kainų kitimą.

47.    Projektų vykdytojai, gavę valstybės biudžeto lėšų sporto infrastruktūrai atnaujinti ir plėtrai, privalo užtikrinti:

47.1. jos prieinamumą vienodomis sąlygomis visų tipų įstaigoms (savivaldybių įstaigos, klubai, federacijos, kt.), nediskriminuojant jų dėl teisinio statuso;

47.2. pagal poreikį dalis sporto infrastruktūros objektų naudojimo laiko būtų rezervuota aukšto meistriškumo sportininkams, įgyvendinantiems sporto šakų federacijų aukšto meistriškumo programas.

48.    Projektų įgyvendinimą koordinuoja ir įgyvendinimo stebėseną atlieka Investicijų skyrius, atsakingas už Ministerijos programų įgyvendinimą, arba atitinkamas Ministerijos padalinys, atsakingas už Ministerijos plėtros programos priemonę, kurie turi teisę:

48.1. pareikalauti iš Projekto vykdytojo pateikti papildomą informaciją apie atliekamų darbų eigą ir skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimą;

48.2. teikti siūlymą Komisijai vertinti galimybę sumažinti Projektui skirtą finansavimą (dėl Projektų, kuriais įgyvendinama Ministerijos programa) ir siūlyti padidinti tos pačios Ministro valdymo srities, tos pačios grupės kitam Projekto vykdytojui skirtą finansavimą Projektui vykdyti, nekeičiant bendros Projekto vertės, jeigu Projekto vykdytojas:

48.2.1. raštu informavo Investicijų skyrių ir nurodė aplinkybes, dėl kurių neįmanoma įvykdyti lėšų naudojimo sutartyje numatytų įsipareigojimų;

48.2.2. nepasirašo lėšų naudojimo sutarties per Aprašo 41 punkte nustatytą terminą;

48.3. teikti siūlymą Komisijai svarstyti klausimą dėl pasirašytos lėšų naudojimo sutarties nutraukimo ir vertinti galimybę padidinti tos pačios Ministro valdymo srities, tos pačios grupės kitam Projekto vykdytojui skirtą finansavimą Projektui vykdyti, nekeičiant bendros Projekto vertės, jeigu Investicijų skyrius nustatė, kad Projekto vykdytojas pažeidė teisės aktus, reglamentuojančius lėšų naudojimo sutartyje numatytų įsipareigojimų vykdymą.

49.    Perskirstyti lėšas galima tik tarp tos pačios Ministro valdymo srities Projektų vykdytojų, neviršijant Projektui numatyto skirti finansavimo per visą Projekto vykdymo laikotarpį ir tik esant kito tos pačios valdymo srities Projekto vykdytojo motyvuotam prašymui. Prašymus vertina ir siūlymus Ministrui dėl lėšų perskirstymo teikia Komisija. Prašymas laikomas motyvuotu, jei jame pagrindžiama galimybė einamaisiais metais panaudoti gautas papildomas valstybės biudžeto lėšas.

50.    Komisija teikia siūlymus Ministrui perskirstyti lėšas Projektams vadovaujantis šiais kriterijais:

50.1. atliekamų darbų pabaigos data (metai). Tais atvejais, kai planuojama darbų pabaigos data (metai) sutampa, – vertinama, kuriam Projektui reikia mažiau valstybės biudžeto lėšų;

50.2. galimybė einamaisiais metais panaudoti gautas papildomas valstybės biudžeto lėšas Projektui įgyvendinti, nedidinant bendros projekto vertės.

51.    Sprendimą dėl lėšų perskirstymo priima Ministras, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą. Komisijos siūlymas patvirtinamas Komisijos protokolu Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka, o Ministro sprendimas – Ministro įsakymu. Investicijų skyrius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministro sprendimo priėmimo informuoja Projekto vykdytojus apie lėšų perskirstymą bei paskelbia jį Ministerijos interneto svetainėje.

 

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

52.    Pareiškėjai (Projektų vykdytojai) Investicijų skyriui arba Ministerijos padaliniui, atsakingam už Ministerijos plėtros programos priemonę, su Projekto vykdymu susijusius dokumentus teikia elektroniniu būdu (pasirašius saugiu elektroniniu parašu). Investicijų skyrius arba Ministerijos padalinys, atsakingas už Ministerijos plėtros programos priemonę, pateiktus dokumentus saugo dokumentų valdymo sistemoje, jos veiklą reglamentuojančių teisės aktų, bei Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.

53.    Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1777 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“. Asmens duomenų tvarkymas vykdomas valstybės biudžeto asignavimų švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimui ir plėtrai – ilgalaikiam materialiajam ar nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, planavimo, finansavimo, administravimo, tikslinimo, panaudojimo ir atsiskaitymo procedūrų užtikrinimo, specialiųjų sutarčių sudarymo  ir jų įgyvendinimo stebėsenos tikslais. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis Duomenų subjekto teisių įgyvendinimo Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-768 „Dėl dokumentų, reglamentuojančių duomenų subjektų teises, patvirtinimo“.

 

____________________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

2 priedas

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1580, 2023-12-19, paskelbta TAR 2023-12-19, i. k. 2023-24501

 

1 priedas

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1580, 2023-12-19, paskelbta TAR 2023-12-19, i. k. 2023-24501

 

3 priedas

Papildyta priedu:

Nr. V-1580, 2023-12-19, paskelbta TAR 2023-12-19, i. k. 2023-24501

 

4 priedas

Papildyta priedu:

Nr. V-1580, 2023-12-19, paskelbta TAR 2023-12-19, i. k. 2023-24501

 

5 priedas

Papildyta priedu:

Nr. V-1580, 2023-12-19, paskelbta TAR 2023-12-19, i. k. 2023-24501

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-1580, 2023-12-19, paskelbta TAR 2023-12-19, i. k. 2023-24501

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. sausio 14 d. įsakymo Nr. V-84 „Dėl Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo