Įsakymas netenka galios 2020-04-03:

Lietuvos transporto saugos administracija, Įsakymas

Nr. 2BE-118, 2020-04-02, paskelbta TAR 2020-04-02, i. k. 2020-06848

Dėl Oro vežėjų, gabenančių krovinius arba paštą iš trečiosios šalies oro uosto į Europos Sąjungą, statuso suteikimo ir statuso galiojimo panaikinimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2016-03-10 iki 2020-04-02

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-07-07, i. k. 2014-09868

 

 

CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL oro vežėjų, gabenančių krovinius arba paštą iš trečiosios šalies oro uosto į europos sąjungą, skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2014 m. liepos 4 d. Nr. 4R-92

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 6 straipsnio 2 dalies nuostatomis ir įgyvendindamas 2015 m. lapkričio 5 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1998/2015, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės (OL 2015 L 299, p. 1), priedo 6.8 skyriaus nuostatas bei 2015 m. lapkričio 16 d. Komisijos sprendimo (ES) Nr. C(2015)8005, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės, kuriose pateikiama Reglamento (EB) Nr. 300/2008 18 straipsnio a punkte nurodyta informacija, priedo 6.8.1 punkto nuostatas.

Preambulės pakeitimai:

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

 

1. T v i r t i n u  Oro vežėjų, gabenančių krovinius arba paštą iš trečiosios šalies oro uosto į Europos Sąjungą, skyrimo tvarkos aprašą (pridedama);

2. N u s t a t a u, kad Europos Sąjungos valstybės narės atitinkamos institucijos paskirtas skrydžius iš trečiosios šalies oro uosto į Europos Sąjungą vykdantis krovinių arba pašto vežėjas prilyginamas skrydžius iš trečiosios šalies oro uosto į Europos Sąjungą vykdančiam krovinių arba pašto vežėjui, turinčiam Civilinės aviacijos administracijos (toliau – CAA ) suteiktą paskyrimą.

 

 

 

Laikinai einantis direktoriaus pareigas                                                                      Joris Gintilas


 

PATVIRTINTA

Civilinės aviacijos administracijos  laikinai einančio direktoriaus pareigas 2014 m.  liepos 4 d. įsakymu

Nr. 4R-92

 

 

oro vežėjų, gabenančių krovinius arba paštą iš trečiosios šalies oro uosto į europos sąjungą, skyrimo tvarkos aprašas

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOs

 

1. Aprašas nustato skrydžius iš trečiosios šalies oro uosto į Europos Sąjungą vykdančių krovinių arba pašto oro vežėjo (toliau – ACC3 vežėjas) paskyrimo tvarką ir sąlygas.

2. Šiame apraše vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys atitinka 2008 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 300/2008 dėl civilinės aviacijos saugumo bendrųjų taisyklių ir panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 2320/2002 (OL 2008 L 97, p. 72), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. sausio 8 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 18/2010 (OL 2010 L 7, p. 3), ir 2015 m. lapkričio 5 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1998/2015, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1998/2015), vartojamas sąvokas ir jų apibrėžtis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

 

3. Vežti krovinius ir paštą iš trečiosios šalies  į Europos Sąjungą gali oro vežėjas, turintis CAA Aviacijos saugumo skyriaus (toliau – Saugumo skyrius) išduotą skrydžius iš trečiosios šalies oro uosto į Europos Sąjungą vykdančio krovinių arba pašto oro vežėjo paskyrimą.

 

II SKYRIUS

ACC3 vežėjų paskyrimas

 

4. Oro vežėjas, norintis būti paskirtu ACC3 vežėju, Saugumo skyriui turi pateikti:

4.1. prašymą ACC3 paskyrimui gauti, kuriame turi būti nurodyta:

4.1.1. oro vežėjo pavadinimas, buveinės adresas, įmonės kodas, Tarptautinės oro transporto asociacijos (toliau – IATA) oro vežėjui suteiktas kodas;

4.1.2. oro uosto, kuriame bus rengiami kroviniai gabenti oro transportu, valstybė, adresas, IATA oro uostui suteiktas kodas;

4.1.3. asmens, kuris oro vežėjo vardu prisiima bendrąją atsakomybę įgyvendinti krovinių arba pašto saugumo nuostatas atitinkamos krovinių tvarkymo veiklos atžvilgiu, vardas, pavardė, telefonas, elektroninis paštas;

4.1.4. prašomo ACC3 paskyrimo laikotarpis (negali būti ilgesnis, nei 5 metai).

4.2. ES aviacijos saugumo tvirtinimo ataskaitą, atitinkančią Reglamento (ES) Nr. 1998/2015 priedo 6.8.2.5 punkto nuostatas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

 

5. ES aviacijos saugumo tvirtinimo ataskaita CAA gali būti neteikiama, jei ES aviacijos saugumo tvirtinimo nebuvo galima atlikti dėl nuo oro vežėjo nepriklausančių objektyvių priežasčių ir prašomas ACC3 paskyrimo laikotarpis yra ne ilgesnis nei 3 mėnesiai bei ACC3 paskyrimo pabaiga yra ne vėlesnė kaip 2016 m. birželio 30 d. Tokiu atveju oro vežėjas papildomai Saugumo skyriui pateikia:

5.1. paaiškinimą raštu, kuriame būtų nurodomos konkrečios aplinkybės, dėl kurių negalėjo būti atliktas ES aviacijos saugumo tvirtinimas;

5.2. užpildytą įsipareigojimų pareiškimą, kurį oro vežėjo vardu yra pasirašęs teisinis atstovas arba už saugumą atsakingas asmuo, parengtą pagal Reglamento (ES) Nr. 1998/2015 priedo 6-H1 priedėlį;

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

 

5.3. oro vežėjo saugumo programą, kuri turi būti užpildyta pagal Reglamento (ES) Nr. 1998/2015 6-G priedėlyje nurodytus punktus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

 

6. Gavęs oro vežėjo prašymą būti paskirtu ACC3 vežėju, Saugumo skyriaus atstovas patikrina, ar oro vežėjui būtina tapti ACC3 vežėju, kroviniams arba paštui gabenti iš paraiškoje nurodyto oro uosto į Europos Sąjungos oro uostus ir ar CAA yra atsakinga už oro vežėjo paskyrimą ACC3 vežėju. Tai yra, įsitikina, kad oro vežėjas atitinka Reglamento (ES) Nr. 1998/2015 priedo 6.8.1.1 punkto nuostatas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

 

7. Patikrinęs ir nustatęs, kad oro vežėjas negali būti skiriamas ACC3, Saugumo skyriaus atsakingas darbuotojas per 5 darbo dienas raštu oficialiai informuoja pateikusį prašymą oro vežėją ir nurodo priežastis, dėl kurių prašymas buvo atmestas.

8. Jei oro vežėjas atitinka Reglamento (ES) Nr. 1998/2015 priedo 6.8.1.1 punkto nuostatas, Saugumo skyriaus atstovas atlieka pirminį dokumentų patikrinimą, kurio metu patikrina:

8.1. ar prašyme pateikti visi duomenys;

8.2. ar su prašymu pateikti visi būtini dokumentai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

 

9. Jeigu pirminio patikrinimo metu nustatoma, kad pateikti ne visi šio aprašo 4 punkte išvardyti dokumentai ar duomenys arba duomenys nėra tikslūs, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos Saugumo skyrius informuoja pareiškėją apie trūkstamus duomenis ar dokumentus bei nurodo terminą, per kurį šie duomenys arba dokumentai turi būti pateikti.

10. Jei trūkstami duomenys ar dokumentai nėra pateikti per Saugumo skyriaus nustatytą terminą, prašymas toliau nenagrinėjamas ir dokumentai grąžinami pareiškėjui.

11. Jei per nustatytą terminą  trūkstami duomenys ar dokumentai pateikiami, Saugumo skyrius toliau detaliai nagrinėja visus pateiktus dokumentus ir patikrina:

11.1. ar pateiktas įsipareigojimų pareiškimas, užpildytas pagal nurodytą Reglamento (ES) Nr. 1998/2015 priedo 6-H1 priedėlį, ir ar šis pareiškimas pasirašytas oro vežėjo teisinio atstovo arba už saugumą atsakingo asmens;

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

 

11.2. ar pateiktą ES aviacijos saugumo patikrinimo ataskaitą pasirašęs ES aviacijos saugumo tikrintojas yra įtrauktas į Sąjungos tiekimo grandinės saugumo duomenų bazę ir ar jis yra pasirašęs nepriklausomumo deklaraciją tvirtinamo subjekto atžvilgiu, taip pat ar ši deklaracija atitinka Reglamento (ES) Nr. 1998/2015 priedo 11-A priedėlyje nurodytą deklaraciją;

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

 

11.3. ar ES saugumo tikrintojo pasirašytas kontrolinis sąrašas atitinka reikalavimus, pateiktus Reglamento (ES) Nr. 1998/2015 6-C3 priedėlyje;

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

 

11.4. ar oro vežėjo pateikti dokumentai įrodo, kad ES aviacijos saugumo tvirtinimo ataskaita negalėjo būti pateikta dėl nuo oro vežėjo nepriklausančių objektyvių priežasčių (jei ji nebuvo pateikta);

11.5. ar ES saugumo tikrintojo pasirašytame kontroliniame sąraše arba oro vežėjo saugumo programoje (priklausomai nuo to, kas buvo pateikta) esanti informacija patvirtina, kad oro vežėjo saugumo programoje deklaruojamos saugumo priemonės atitinka Reglamente (ES) Nr. 1998/2015 ir 2015 m. lapkričio 16 d. Komisijos sprendime (ES) Nr. C(2015)8005, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės, kuriose pateikiama Reglamento (EB) Nr. 300/2008 18 straipsnio a punkte nurodyta informacija (toliau – Sprendimas (ES) Nr. C(2015)8005), nustatytus aviacijos saugumo standartus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

 

12. Dokumentų patikrinimo metu Saugumo skyriaus atstovas nustatęs, kad visi pateikti dokumentai ir duomenys atitinka šiame apraše nustatytus reikalavimus bei yra visos apimties, ir tuose dokumentuose pateikta informacija patvirtina, kad oro vežėjo saugumo programoje deklaruojamos saugumo priemonės atitinka Reglamente (ES) Nr. 1998/2015 ir Sprendime (ES) Nr. C(2015)8005 nustatytus aviacijos saugumo standartus, per 10 darbo dienų nuo visų dokumentų ir duomenų gavimo dienos paskiria jį ACC3 vežėju.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

 

13. Saugumo skyrius priėmęs sprendimą skirti ACC3 vežėją ir išduoti jam šio statuso patvirtinimą, suteikia raidinį skaitmeninį identifikacijos kodą, pagal kurį identifikuojamas oro vežėjas ir trečiosios šalies oro uostas, kurio atžvilgiu oro vežėjas gavo paskyrimą vežti krovinius arba paštą į Europos Sąjungą.

14. Raidinis skaitmeninis identifikacijos kodas sudaromas prie LT/ACC3 pridedant oro vežėjo ir  trečiosios valstybės oro uosto IATA kodus. 

15. Paskirto ACC3 vežėjo duomenis Saugumo skyrius per 24 val. įdeda į Sąjungos tiekimo grandinės saugumo duomenų bazę ir apie paskyrimą raštu informuoja vežėją.

16. ACC3 nelaikomas patvirtintu tol, kol informacija apie jį neįdedama į Sąjungos tiekimo grandinės saugumo duomenų bazę.

17. ACC3 paskyrimas galioja penkerius metus nuo dienos, kai Saugumo skyrius įtraukia ACC3 duomenis į Sąjungos tiekimo grandinės saugumo duomenų bazę. Tais atvejais, kai oro vežėjas dėl objektyvių priežasčių CAA nebuvo pateikęs ES aviacijos saugumo tvirtinimo ataskaitos, ACC3 paskyrimas galioja 3 mėnesius, bet ne ilgiau kaip iki 2016 m. birželio 30 d.

18. Likus ne mažiau kaip 40 dienų iki ACC3 statuso galiojimo pabaigos, oro vežėjas, norintis pratęsti ACC3 paskyrimą, Saugumo skyriui turi pateikti visus šio aprašo 4 punkte nurodytus dokumentus.

 

III SKYRIUS

ACC3 vežėjo paskyrimo reikalavimų nesilaikymas

 

19. Jeigu Saugumo skyriaus atlikto patikrinimo metu yra nustatomas didelis su ACC3 vežėjo veikla susijęs trūkumas, turintis didelį poveikį bendram Europos Sąjungos aviacijos saugumo lygiui, Saugumo skyrius:

19.1. informuoja ACC3 vežėją ir prašo nedelsiant pateikti nustatyto trūkumo taisymo priemones;

19.2. nedelsdamas apie tai informuoja Europos Komisiją ir kitas valstybes nares.

20. Jei per nustatytą terminą ACC3 vežėjas trūkumus, kurie turėjo didelį poveikį bendram Europos Sąjungos aviacijos saugumo lygiui, ištaiso, Saugumo skyrius apie tai informuoja Europos Komisiją ir kitas valstybes nares.

 

IV SKYRIUS

ACC3 VEŽĖJO PASKYRIMO panaikinimas

 

21. Saugumo skyrius panaikina ACC3 vežėjo paskyrimą, jeigu:

21.1. to prašo oro vežėjas;

21.2. Europos Komisija, pasikonsultavusi su Civilinės aviacijos saugumo reguliavimo komitetu, nustatė, kad skrydžiams konkrečiu maršrutu arba visais maršrutais iš trečiųjų šalių į Europos Sąjungą oro vežėjas nebegali būti pripažįstamas ACC3 vežėju;

21.3. Saugumo skyrius nustatė trūkumus, kurie turėjo didelį poveikį bendram Europos Sąjungos aviacijos saugumo lygiui, ir ACC3 vežėjas neužtikrino nustatytų trūkumų taisymo priemonių;

21.4. gautas pranešimas apie subjekto likvidavimą ar reorganizavimą, kai jis baigia veiklą kaip savarankiškas ūkio subjektas;

21.5. pasibaigia paskyrimo galiojimo terminas ir jis laiku nepratęsiamas.

22. Saugumo skyrius, panaikinęs ACC3 vežėjo paskyrimą, pašalina informaciją apie ACC3 vežėją iš Sąjungos tiekimo grandinės saugumo duomenų bazės.

23. Jeigu ACC3 paskyrimas yra panaikintas vadovaujantis šio aprašo 21.2 arba 21.3 punktų nuostatomis, ACC3 vežėjo statusas iš naujo negali būti suteikiamas ir oro vežėjas  į Sąjungos tiekimo grandinės saugumo duomenų bazę negali būti įtraukiamas tol, kol per ES aviacijos saugumo tvirtinimo procedūrą nebus patvirtinta, kad didelis trūkumas ištaisytas ir apie tai nebus informuotas Civilinės aviacijos saugumo komitetas.

24. CAA sprendimai, priimti šiame apraše nustatytais atvejais, gali būti skundžiami įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Civilinės aviacijos administracija, Įsakymas

Nr. 4R-39, 2016-03-09, paskelbta TAR 2016-03-15, i. k. 2016-04870

Dėl Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2014 m. liepos 4 d. įsakymo Nr. 4R-92 „Dėl Oro vežėjų, gabenančių krovinius arba paštą iš trečiosios šalies oro uosto į Europos Sąjungą, skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo