Suvestinė redakcija nuo 2023-02-21 iki 2023-12-31

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-07-30, i. k. 2014-10665

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

VYRIAUSIASIS VALSTYBINIS DARBO INSPEKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos

ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo

 

2014 m. liepos 29 d. Nr. V-334

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 1 ir 6 punktais, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 30-38 straipsniais bei Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr.511 „Dėl Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“:

Preambulės pakeitimai:

Nr. EV-236, 2021-10-14, paskelbta TAR 2021-10-14, i. k. 2021-21500

 

1. T v i r t i n u   Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisykles (pridedama)

Punkto pakeitimai:

Nr. EV-236, 2021-10-14, paskelbta TAR 2021-10-14, i. k. 2021-21500

 

2. P a v e d u   įsakymo vykdymo kontrolę Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus pavaduotojui ir Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kancleriui pagal jų administravimo sritį.

Punkto pakeitimai:

Nr. EV-236, 2021-10-14, paskelbta TAR 2021-10-14, i. k. 2021-21500

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos vyriausiasis

valstybinis darbo inspektorius                                                                                     Vilius Mačiulaitis 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vyriausiojo

valstybinio darbo inspektoriaus

2014 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. V-334

(Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio

inspektoriaus 2022 m. lapkričio 24  d.

įsakymo Nr. EV-267 redakcija)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS DARBO INSPEKCIJOS ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMŲ TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – VDI) atliekamų ūkio subjektų veiklos patikrinimų rūšis, patikrinimų plano sudarymo ir atrankos planiniams patikrinimams atlikti kriterijus, šių patikrinimų atlikimo tvarką ir trukmę, taip pat ūkio subjektų atrankos neplaniniams patikrinimams atlikti kriterijus, šių patikrinimų atlikimo tvarką ir trukmę.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. gegužės 12 d. įsakymu Nr. A1-316 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, ir šiuos teisės aktus įgyvendinančių teisės aktų nuostatomis bei atsižvelgiant į Tarptautinės darbo organizacijos konvencijos Nr. 81 „Dėl Darbo inspekcijos pramonėje ir prekyboje“, ratifikuotos Lietuvos Respublikos Seimo 1994 m. birželio 23 d. nutarimu Nr. I-507 „Dėl Tarptautinės darbo organizacijos konvencijų ratifikavimo“, apibrėžtus pagrindinius tarptautinius šių inspekcijų veiklos principus.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo, Taisyklių 2 punkte nurodytų ir kitų darbuotojų saugą ir sveikatą bei darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų sąvokas.

 

II SKYRIUS

PATIKRINIMŲ RŪŠYS

 

4. Vykdydama nelaimingų atsitikimų darbe, profesinių ligų ir darbuotojų saugą ir sveikatą bei darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų prevenciją, taip pat šių teisės aktų reikalavimų įgyvendinimo kontrolę, VDI pagal kompetenciją atlieka šiuos ūkio subjektų veiklos planinius ir neplaninius patikrinimus:

4.1. nelegalaus ir nedeklaruoto darbo, nedeklaruotos savarankiškos veiklos, užsieniečių įdarbinimo tvarkos pažeidimų ir skaidriai dirbančių asmenų identifikavimo kontrolės (toliau – nelegalaus darbo kontrolė), esant poreikiui atliekant šių patikrinimų metu prekių ir paslaugų kontrolinius pirkimus;

4.2. darbuotojų saugą ir sveikatą bei darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų (toliau – teisės aktai) reikalavimų pažeidimų prevencijos ir laikymosi klausimais, įskaitant ir savarankiškai dirbančių asmenų, kuriems taikomi darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų reikalavimai, savarankiškos veiklos, taip pat psichologinio smurto darbe patikrinimus (toliau - darbuotojų saugos ir sveikatos ar/ir darbo teisės laikymosi patikrinimai).

5. Dėl reikšmingos žalos šalies ekonomikai, visuomenei ir konkretiems asmenims nelegalaus darbo kontrolė taip pat gali būti atliekama darbuotojų saugos ir sveikatos ar/ir darbo teisės laikymosi patikrinimų metu.

6. Taisyklių 4 punkte nurodytų patikrinimų metu atskirai problemai išgvildenti, galimo pažeidimo pobūdžiui nustatyti  ar/ir atitinkamų arba atskirų teisės aktų nuostatų įgyvendinimui įvertinti gali būti lygiagrečiai atliekami teminiai patikrinimai pagal specialiai šiam tikslui sukurtus kontrolinius klausimynus, temines ataskaitas, prevencines ar/ir apklausos anketas.

7. Kitų patikrinimų metu pagal Taisyklių 6 punkte nurodytus klausimynus, ataskaitas ar/ir anketas taip pat gali būti tikrinami psichologinio smurto darbe, darbuotojų neblaivumo ar apsvaigimo nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, darbo sutarčių, sudarytų su Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) siųstais asmenimis, laikymosi ir kiti su tuo susiję darbo teisės ar darbuotojų saugos ir sveikatos klausimai.

8. Planinių ir neplaninių patikrinimų atlikimas remiasi konkrečios įmonės, įstaigos, organizacijos ar kito darbdavio, konkretaus ekonominės veiklos sektoriaus ar konkretaus ekonominės veiklos objekto rizikos vertinimo principu, nukreipiant VDI veiksmus pirmiausia didžiausios rizikos nelegalaus darbo, nelaimingų atsitikimų darbe ar/ir profesinių ligų atvejams šalinti, riziką siejant su žalos teisės normų saugomoms vertybėms atsiradimo tikimybe ir šios žalos dydžiu bei mastu.

9. Atliekant planinius ir neplaninius patikrinimus taip pat vadovaujamasi minimalios ir proporcingos ūkio subjektų veiklos priežiūros naštos, nediskriminavimo, planavimo, funkcijų atskyrimo principais. Darbuotojų saugos ir sveikatos ar/ir darbo teisės laikymosi planiniams ir neplaniniams patikrinimams, be nurodytųjų principų, papildomai taikomi viešumo ir metodinės pagalbos suteikimo principai. 

III SKYRIUS

PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

ŪKIO SUBJEKTŲ ATRANKA PLANINIAMS PATIKRINIMAMS ATLIKTI BEI PLANINIŲ PATIKRINIMŲ SĄRAŠŲ FORMAVIMAS IR TVIRTINIMAS

 

10. Planiniai patikrinimai vykdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu VDI metiniu veiklos planu, kuriame nustatomos šių patikrinimų kryptys, specifika ir apimtys. Planinių patikrinimų skaičius nustatomas pagal VDI skiriamus finansinių ir žmogiškųjų išteklių resursus.

11. Didžiausios rizikos įmonių, įstaigų, organizacijų ir kitų darbdavių, įskaitant ir subsidijų gavėjus, įdarbinusius Užimtumo tarnybos siųstus asmenis, atranka planiniams patikrinimams atliekama ir jų planinių patikrinimų sąrašai formuojami automatiniu būdu Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo sistemoje. Ši atranka atliekama vadovaujantis Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo metodikoje ir konkretiems kalendoriniams metams planinių patikrinimų sąrašų automatinio formavimo nustatytais kriterijais.

Duomenys apie įmones, įstaigas ir organizacijas bei kitus darbdavius, kurie patenka į VDI prižiūrimų ūkio subjektų sąrašą, gaunami automatiniu būdu iš Juridinių asmenų registro, taip pat automatiniu būdu periodiškai atnaujinami, įskaitant ir po paskutinio duomenų atnaujinimo naujai registruotas įmones, įstaigas ir organizacijas bei kitus darbdavius. Šie duomenys kaupiami VDI Darbo sąlygų darbo vietose nuolatinės stebėsenos informacinėje sistemoje (DSS IS). Į šią informacinę sistemą pagal pasirašytas duomenų teikimo sutartis taip pat gaunami priežiūrai vykdyti reikalingi duomenys iš kitų valstybės įstaigų registrų ir informacinių sistemų. Tad įmonė, įstaiga ar organizacija arba kitas darbdavys, užsiregistravęs Juridinių asmenų registre, automatiniu būdu patenka į VDI prižiūrimų ūkio subjektų sąrašą. Įmonė, įstaiga ar organizacija arba kitas darbdavys, kuris, Juridinių asmenų registro duomenimis, bankrutuoja, reorganizuojamas, sustabdo savo veiklą ir pan., iš VDI Darbo sąlygų darbo vietose nuolatinės stebėsenos informacinės sistemos (DSS IS) nėra pašalinamas, bet šioje sistemoje automatiniu būdu pakeičiama jo būklė, privalomai išsaugant visus jo darbdavio kortelėje sukauptus duomenis. Tad tokios įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio rizikingumas nėra vertinamas ir į automatiniu būdu formuojamus planinių patikrinimų sąrašus šios įmonės, įstaigos ir organizacijos bei kiti darbdaviai nepatenka.

Didžiausios rizikos įmonių, įstaigų, organizacijų ir kitų darbdavių atranka planiniams patikrinimams atliekama ir jų planinių patikrinimų sąrašai formuojami automatiniu būdu naudojant VDI Darbo sąlygų darbo vietose nuolatinės stebėsenos informacinėje sistemoje (DSS IS) sukauptus duomenis, kurie automatiniu būdu perkeliami į Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo sistemą. Šiai atrankai automatiniu būdu vykdyti naudojami šie atrankos kriterijai, suprogramuoti Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo sistemoje:

1) įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio ekonominė veikla;

2) įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio darbuotojų skaičius;

3) įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio veiklos trukmė (mėn.);

4) įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio vidutinis darbuotojų atlyginimas;

5) įmonėje, įstaigoje ar organizacijoje arba kitame darbdavyje atlikti patikrinimai;

6) įmonėje, įstaigoje ar organizacijoje arba kitame darbdavyje neatlikti patikrinimai;

7) kiti Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įsakymais patvirtinti kriterijai, suprogramuoti Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo sistemoje.

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius būsimiems/ateinantiems kalendoriniams metams patvirtina įmonių, įstaigų ir organizacijų bei kitų darbdavių automatinės atrankos planiniams patikrinimams ir šių patikrinimų sąrašų automatinio formavimo kriterijus bei jų reikšmes. Po jų patvirtinimo Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo sistemoje centralizuotai suformuojami įmonių, įstaigų ir organizacijų bei kitų darbdavių automatinės atrankos planiniams patikrinimams moduliai, kurių kiti VDI darbuotojai koreguoti negali.

Punkto pakeitimai:

Nr. EV-33, 2023-02-20, paskelbta TAR 2023-02-20, i. k. 2023-02984

 

12. Įmonių, įstaigų, organizacijų ir kitų darbdavių rizikingumo vertinimo kriterijai, nustatyti Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo metodikoje, skelbiami viešai VDI interneto (www.vdi.lt) svetainės rubrikoje „Ūkio subjektų priežiūra“.

13. Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo sistemoje automatiniu būdu suformuotus didžiausios rizikos įmonių, įstaigų, organizacijų ir kitų darbdavių planinių patikrinimų sąrašus tvirtina:

13.1. Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius – VDI bendrinių planinių patikrinimų bei potencialiai pavojingų įrenginių nuolatinės priežiūros reikalavimų laikymosi planinių patikrinimų sąrašus. Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius tvirtina šių patikrinimų VDI interneto svetainėje viešai skelbiamus sąrašus artimiausiam vieno ketvirčio laikotarpiui, taip pat, esant objektyvioms priežastims, priima motyvuotą sprendimą dėl šių sąrašų tikslinimo. Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus patvirtinti sąrašai tikslinami, kai po jų patvirtinimo:

1) įmonė, įstaiga ar organizacija arba kitas darbdavys jau nebevykdo veiklos, tai yra, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SODRA) informacinės bazės duomenimis, jau nebeturi samdomų darbuotojų, draudžiamų valstybiniu socialiniu draudimu, arba lieka tik įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio vadovas ir/ar specialistas finansų klausimais;

2) atsirado poreikis įmonę, įstaigą ar organizaciją arba kitą darbdavį tikrinti neplanine tvarka Taisyklių 21 punkte nurodytais neplaninių patikrinimų atlikimo pagrindais;

3) Juridinių asmenų registro duomenimis, įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio buveinė registruota VDI teritorinio skyriaus administruojamoje teritorijoje, bet faktiškai įmonė, įstaiga ar organizacija arba kitas darbdavys veikia kitur;

4) Juridinių asmenų registro duomenimis, įmonei, įstaigai ar organizacijai arba kitam darbdaviui teisės aktų nustatyta tvarka pradėtas bankroto ar restruktūrizavimo procesas arba sustabdoma veikla;

5) įmonė, įstaiga ar organizacija arba kitas darbdavys jau nebevykdo ekonominės veiklos, dėl kurios jis pateko į automatiniu būdu suformuotus planuojamų tikrinti ūkio subjektų sąrašus;

6) tuo metu kitos priežiūros įstaigos jau atlieka įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio patikrinimus, nesusijusius su VDI priežiūros klausimais, tad bus padidinta priežiūros našta;

7) Užimtumo tarnyba teisės aktų nustatyta tvarka nutraukia ar sustabdo įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio subsidijavimą;

8)   įmonė, įstaiga ar organizacija arba kitas darbdavys jau nebevaldo potencialiai pavojingų įrenginių, dėl kurių jis buvo automatiniu būdu įtrauktas į planinių patikrinimų sąrašus;

9) kitais atvejais, jeigu tai nustatyta Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įsakymais.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. EV-33, 2023-02-20, paskelbta TAR 2023-02-20, i. k. 2023-02984

 

13.2. Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius, esant poreikiui, taip pat tvirtina specialius psichologinio smurto darbe prevencijos ar/ir kitais klausimais planinių patikrinimų sąrašus, kurie sudaromi šio inspektoriaus įsakyme nurodytam laikotarpiui bei skelbiami viešai VDI interneto svetainėje;

13.3. VDI teritorinių skyrių vedėjai – nelegalaus darbo kontrolės bei kitų, Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nenurodytų, darbuotojų saugos ir sveikatos ar/ir darbo teisės laikymosi planinių patikrinimų sąrašus, jeigu Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įsakymais nenustatyta kitaip. VDI teritorinių skyrių vedėjai tvirtina šių patikrinimų sąrašus artimiausiam vieno ketvirčio ar vieno mėnesio laikotarpiui, taip pat, esant objektyvioms priežastims, priima motyvuotą sprendimą dėl šių sąrašų tikslinimo. VDI teritorinių skyrių vedėjų patvirtinti sąrašai tikslinami, kai po jų patvirtinimo:

1) įmonė, įstaiga ar organizacija arba kitas darbdavys jau nebevykdo veiklos, tai yra, SODROS informacinės bazės duomenimis, jau nebeturi samdomų darbuotojų, draudžiamų valstybiniu socialiniu draudimu, arba lieka tik įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio vadovas ir/ar specialistas finansų klausimais;

2) atsirado poreikis įmonę, įstaigą ar organizaciją arba kitą darbdavį tikrinti neplanine tvarka Taisyklių 21 punkte nurodytais neplaninių patikrinimų atlikimo pagrindais;

3) Juridinių asmenų registro duomenimis, įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio buveinė registruota VDI teritorinio skyriaus administruojamoje teritorijoje, bet faktiškai įmonė, įstaiga ar organizacija arba kitas darbdavys veikia kitur;

4) Juridinių asmenų registro duomenimis, įmonei, įstaigai ar organizacijai arba kitam darbdaviui teisės aktų nustatyta tvarka pradėtas bankroto ar restruktūrizavimo procesas arba sustabdoma veikla;

5) įmonė, įstaiga ar organizacija arba kitas darbdavys jau nebevykdo ekonominės veiklos, dėl kurios jis pateko į automatiniu būdu suformuotus planuojamų tikrinti ūkio subjektų sąrašus;

6) tuo metu kitos priežiūros įstaigos jau atlieka įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio patikrinimus, nesusijusius su VDI priežiūros klausimais, tad bus padidinta priežiūros našta;

7) dėl įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio gautas skundas ar prašymas, dėl kurio įmonė, įstaiga ar organizacija arba kitas darbdavys Skundų ir prašymų, gaunamų Lietuvos Respublikos valstybinėje darbo inspekcijoje, atrankos tvarkos bei pažeidimų poveikio vertinimo kriterijų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2020 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. EV-82 Dėl Skundų ir prašymų, gaunamų Valstybinėje darbo inspekcijoje, atrankos tvarkos bei pažeidimų poveikio vertinimo kriterijų aprašo patvirtinimo“, turi būti įtraukas į planinių patikrinimų sąrašus;

8) dėl įmonės, įstaigos ar organizacijos arba kito darbdavio gautas kito VDI skyriaus vedėjo ar jo potvarkiu įgalioto priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojo arba kitos priežiūros įstaigos motyvuotas rašytinis prašymas atlikti planinį patikrinimą;

9) kitais atvejais, jeigu tai nustatyta Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įsakymais.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. EV-33, 2023-02-20, paskelbta TAR 2023-02-20, i. k. 2023-02984

 

14. VDI teritorinių skyrių vedėjai taip pat artimiausiam vieno ketvirčio ar vieno mėnesio laikotarpiui pagal Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus nustatytus kriterijus tvirtina planine tvarka tikrintinų didžiausios rizikos ekonominės veiklos objektų sąrašus bei, esant objektyvioms priežastims, priima motyvuotą sprendimą dėl šių sąrašų tikslinimo.

Patvirtinti planine tvarka tikrintinų įmonių, įstaigų ir organizacijų bei kitų darbdavių, taip pat tikrintinų objektų sąrašai tikslinami po jų patvirtinimo tik esant objektyvioms priežastims, nurodytoms Taisyklių 13.1 ir 13.3 papunkčiuose:

1) ketvirčio planine tvarka tikrintinų įmonių, įstaigų ir organizacijų bei kitų darbdavių sąrašai – pagal VDI teritorinių skyrių vedėjų ar jų potvarkiais įgaliotų priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojų motyvuotus rašytinius pranešimus dėl šių sąrašų tikslinimo, užregistruotus VDI Dokumentų valdymo sistemoje;

2) mėnesio planine tvarka tikrintinų įmonių, įstaigų ir organizacijų bei kitų darbdavių, taip pat tikrintinų objektų sąrašai - pagal kito VDI skyriaus vedėjo ar jo potvarkiu įgalioto priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojo, kitos priežiūros įstaigos ar/ir VDI teritorinių skyrių darbo inspektorių motyvuotus rašytinius pranešimus atitinkamų VDI teritorinių skyrių vedėjams, užregistruotus VDI Dokumentų valdymo sistemoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. EV-33, 2023-02-20, paskelbta TAR 2023-02-20, i. k. 2023-02984

 

ANTRASIS SKIRSNIS

DARBUOTOJŲ SAUGOS IR SVEIKATOS AR/IR DARBO TEISĖS LAIKYMOSI PLANINIAI PATIKRINIMAI

 

15. Didžiausios rizikos įmonių, įstaigų, organizacijų ir kitų darbdavių, kurie pagal Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo metodikos darbuotojų saugos ir sveikatos ir darbo teisės rizikingumo laipsnio reikšmes patenka į nustatytą rizikingumo intervalą „Tikrinti“, darbuotojų saugos ir sveikatos ar/ir darbo teisės laikymosi planiniai patikrinimai atliekami ne dažniau kaip vieną kartą per 3 metus, išskyrus šiuos atvejus:

15.1. pavojingų objektų veikla tikrinama pagal Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų tikrinimo programą, kurią tvirtina Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktorius;

15.2. įmonės, įstaigos, organizacijos ir kiti darbdaviai potencialiai pavojingų įrenginių nuolatinės priežiūros reikalavimų laikymosi klausimais tikrinami ne dažniau kaip vieną kartą per 2 metus;

15.3. įmonių, įstaigų, organizacijų ir kitų darbdavių, kurie Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus nustatyta tvarka deklaravo VDI duomenis (informaciją) apie teisės aktų reikalavimų laikymosi būklę pagal Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo 39 straipsnio 5 dalį, veikla netikrinama 3 metus, skaičiuojant nuo paskutinio deklaravimo (informacijos atnaujinimo) datos. Ši nuostata netaikoma, jei įmonė, įstaiga, organizacija ar kitas darbdavys patenka į VDI metiniame veiklos plane nurodytus specifinius patikrinimus bei kitais atvejais, kai vykdyti ūkio subjekto planinius patikrinimus reikalauja teisės aktai.

16. Apie bendrinius planinius patikrinimus, potencialiai pavojingų įrenginių nuolatinės priežiūros reikalavimų laikymosi planinius patikrinimus bei kitus darbuotojų saugos ir sveikatos ar/ir darbo teisės laikymosi planinius patikrinimus, kurių tikslas – tik nelaimingų atsitikimų darbe, profesinių ligų, psichologinio smurto darbe ir teisės aktų pažeidimų prevencija, įmonės, įstaigos, organizacijos ir kiti darbdaviai informuojami likus ne mažiau 10 darbo dienų iki patikrinimo, išsiunčiant oficialiuoju jų elektroninio pašto adresu (tam nesant techninių galimybių – faksu) Taisyklių priede nustatytos formos pranešimą. Taip pat šis pranešimas gali būti siunčiamas paštu įmonės, įstaigos, organizacijos ar kito darbdavio deklaruotu registracijos arba kitu žinomu veiklos adresu.

17. Pranešime apie planinį patikrinimą (Taisyklių 16 punktas) nurodomas atliekamo planinio patikrinimo pagrindas, terminas, dalykas ir pateikiamas preliminarus dokumentų, kuriuos turi pateikti darbdavys šį patikrinimą atliekančiam VDI inspektoriui (-iams), sąrašas. Planinis patikrinimas vykdomas nepaisant to, ar įmonė, įstaiga, organizacija arba kitas darbdavys patvirtino pranešimo gavimą, ar ne.

TREČIASIS SKIRSNIS

NELEGALAUS DARBO KONTROLĖS PLANINIAI PATIKRINIMAI

 

18. Didžiausios rizikos įmonių, įstaigų, organizacijų ir kitų darbdavių, kurie pagal Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo metodikos nelegalaus darbo rizikingumo laipsnio reikšmes patenka į nustatytą rizikingumo intervalą „Tikrinti“, planiniai patikrinimai, kurių tikslas arba vienas iš tikslų - nelegalaus darbo kontrolė, dėl reikšmingos žalos šalies ekonomikai, visuomenei ir konkretiems asmenims vykdomi nenustatant jų periodiškumo.

19. Taip pat dėl reikšmingos žalos šalies ekonomikai, visuomenei ir konkretiems asmenims planinių patikrinimų, kurių tikslas arba vienas iš tikslų - nelegalaus darbo kontrolė, sąrašai bei planine tvarka tikrintinų didžiausios rizikos ekonominės veiklos objektų sąrašai viešai neskelbiami. VDI inspektoriai apie šiuos patikrinimus praneša jų atlikimo metu, o jeigu šių patikrinimų metu atliekami prekių ar paslaugų kontroliniai pirkimai, - iš karto po jų atlikimo. 

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PLANINIŲ PATIKRINIMŲ TRUKMĖ

 

20. Vykdant darbuotojų saugos ir sveikatos ar/ir darbo teisės laikymosi planinius patikrinimus, VDI inspektorių buvimo patikros vietoje maksimali trukmė neturi viršyti 3 darbo dienų, o vykdant nelegalaus darbo kontrolės planinius patikrinimus, – 2 darbo dienų. Esant objektyvioms priežastims, buvimo patikros vietoje trukmė pailginama VDI teritorinio skyriaus vedėjo ar jo potvarkiu įgalioto priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojo sprendimu.

 

IV SKYRIUS

NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO PAGRINDAI

 

21. Neplaniniai patikrinimai atliekami tik esant Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus, VDI teritorinio skyriaus vedėjo ar jo potvarkiais įgaliotų priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojų arba VDI Psichologinio smurto darbe prevencijos skyriaus vedėjo motyvuotam sprendimui atlikti šį patikrinimą:

21.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti ūkio subjekto veiklos patikrinimą arba kitos valstybės kompetentingos institucijos, Darbo ginčų komisijos pirmininko, kito VDI teritorinio skyriaus vedėjo ar jo potvarkiu įgalioto priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojo prašymą;

21.2. gavus pranešimą, prašymą, skundą, visuomenės informavimo priemonėse publikuotą ar kitaip paviešintą arba kitais būdais gautą informaciją dėl teisės aktų pažeidimų, įvertinus turimą informaciją ir kilus įtarimų dėl ūkio subjekto veiklos, kuri gali kelti grėsmę teisės normų saugomoms vertybėms;

21.3. gavus anoniminį skundą dėl konkretaus ūkio subjekto veiksmų ar neveikimo, kai įvertinus turimą informaciją kyla įtarimų, kad ūkio subjekto veikla gali kelti grėsmę teisės normų saugomoms vertybėms;

21.4. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ūkio subjekto veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti VDI inspektorių nurodymai ar/ir rekomendacijos juos pašalinti;

21.5. jeigu neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindą nustato VDI vykdomą ūkio subjektų veiklos priežiūrą reglamentuojantys įstatymai bei juos įgyvendinantys teisės aktai:

21.5.1. gavus pranešimą apie įvykį darbe, dėl kurio darbuotojas patiria žalą sveikatai, nepaisant šio pranešimo gavimo būdo;

21.5.2. tiriant įvykį darbe, dėl kurio darbuotojas patiria žalą sveikatai, ar profesinės ligos priežastis, taip pat pakartotinai nustačius, kad įvykis darbe arba nelaimingas atsitikimas pakeliui į darbą ar iš darbo ištirtas ir (ar) tyrimo rezultatai įforminti pažeidžiant teisės aktų reikalavimus;

21.5.3. siekiant sumažinti įvykių darbe, dėl kurių darbuotojai patiria žalą sveikatai, profesinių ligų skaičių, darbo sutarčių, sudarytų su Užimtumo tarnybos siųstais asmenimis, psichologinio smurto darbe ir kitų galimų teisės aktų reikalavimų pažeidimų tikimybę tam tikruose ekonominės veiklos sektoriuose, regionuose, ūkio subjektų ar darbuotojų grupėse ar vadovaujantis kitais teisės aktuose, VDI metiniame veiklos plane, Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įsakymuose ar VDI teritorinių skyrių, atsižvelgiant į šių skyrių administruojamos teritorijos verslo specifiką, vedėjų potvarkiuose nurodytais tikslais;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. EV-33, 2023-02-20, paskelbta TAR 2023-02-20, i. k. 2023-02984

 

21.5.4. įgyvendinant Jungtinių operacijų centrų (JOC) priimtus protokolinius sprendimus dėl didžiausios rizikos ūkio subjektų neplaninių patikrinimų;

21.5.5. pastebėjus šiurkštų (-čius) teisės aktų pažeidimą (-us), galintį (-čius) turėti įtakos darbuotojų gyvybei ir sveikatai, bet tik ta apimtimi, kuri reikalinga šiam (-iems) pažeidimui (-ams) pašalinti.

ANTRASIS SKIRSNIS

ŪKIO SUBJEKTŲ ATRANKA NEPLANINIAMS PATIKRINIMAMS ATLIKTI

 

22. Ūkio subjektų atranka neplaniniams patikrinimams atlikti nėra vykdoma pagal pranešimus apie įvykį darbe, dėl kurio darbuotojas patiria žalą sveikatai, taip pat tiriant šio įvykio ar profesinės ligos priežastis arba pakartotinai nustačius, kad įvykis darbe arba nelaimingas atsitikimas pakeliui į darbą ar iš darbo ištirtas ir/ar tyrimo rezultatai įforminti pažeidžiant teisės aktų reikalavimus. Šiais atvejais VDI inspektorius (-iai) išvyksta į patikros vietą neplaniniam patikrinimui atlikti.

23. Neplaniniams patikrinimams (akcijoms) įvykių darbe, dėl kurių darbuotojai patiria žalą sveikatai, ir profesinių ligų skaičiui, darbo sutarčių, sudarytų su Užimtumo tarnybos siųstais asmenimis, psichologinio smurto darbe ir kitų galimų teisės aktų reikalavimų pažeidimų tikimybei sumažinti Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo sistemoje automatiniu būdu atrenkamos didžiausios rizikos įmonės, įstaigos, organizacijos ir kiti darbdaviai. Jų sąrašai formuojami automatiniu būdu vadovaujantis Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įsakyme dėl neplaninių patikrinimų (akcijos) nustatytais šių sąrašų automatinio formavimo kriterijais.

24. Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įsakymais gali būti nustatyta ir kita didžiausios rizikos ūkio subjektų bei didžiausios rizikos patikros objektų atrankos neplaniniams patikrinimams (akcijoms) atlikti tvarka.

Neplaniniai patikrinimai (akcijos) įvykių darbe, dėl kurių darbuotojai patiria žalą sveikatai, ir profesinių ligų skaičiui bei galimų teisės aktų reikalavimų pažeidimų tikimybei sumažinti atitinkamų regionų tam tikruose ekonominės veiklos sektoriuose, ūkio subjektų ar darbuotojų grupėse, kuriuos organizuoja VDI teritorinių skyrių vedėjai, atliekami pagal kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto, atitinkamų VDI administracijos skyrių, Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo sistemoje automatiniu būdu suformuotus ar kitais būdais atrinktų didžiausios rizikos ūkio subjektų bei didžiausios rizikos objektų sąrašus.

Punkto pakeitimai:

Nr. EV-33, 2023-02-20, paskelbta TAR 2023-02-20, i. k. 2023-02984

 

25. Tiriant kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti ūkio subjekto veiklos patikrinimą arba kitos valstybės kompetentingos institucijos, Darbo ginčų komisijos pirmininko, kito VDI teritorinio skyriaus vedėjo ar jo potvarkiu įgalioto priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojo prašymą, taip pat pranešimą, prašymą, skundą, įskaitant ir anoniminį, visuomenės informavimo priemonėse publikuotą ar kitaip paviešintą arba kitais būdais gautą informaciją dėl teisės aktų pažeidimų, prioritetas teikiamas jų tyrimui nuotoliniu būdu, neišvykstant į patikros vietą.

26. Neplaniniai patikrinimai, išvykstant į patikros vietą, pagal pranešimus, prašymus, skundus, įskaitant ir anoniminius, visuomenės informavimo priemonėse publikuotą ar kitaip paviešintą arba kitais būdais gautą informaciją dėl teisės aktų pažeidimų atliekami tik įvertinus šių pažeidimų grėsmę teisės normų saugomoms vertybėms pagal Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus nustatytus atrankos neplaniniams patikrinimams atlikti kriterijus. Į patikros vietą išvykstama tik esant galimoms nelegalaus darbo apraiškoms ar/ir tiesioginiam pavojui darbuotojų saugai ir sveikatai arba/ir nelaimingo atsitikimo darbe, ūmaus apsinuodijimo ar susirgimo ūmia profesine liga grėsmei.

27. Pranešimai, prašymai, skundai, įskaitant ir anoniminius, visuomenės informavimo priemonėse publikuota ar kitaip paviešinta arba kitais būdais gauta informacija dėl teisės aktų pažeidimų paliekami nenagrinėtais, jei įvertinus pagal Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus nustatytus atrankos neplaniniams patikrinimams atlikti kriterijus nustatoma, kad juose nurodyti teisės aktų pažeidimai sukelia nežymią žalą ar iš viso šios žalos nesukelia.

28. Pranešimų, prašymų, skundų, įskaitant ir anoniminius, visuomenės informavimo priemonėse publikuotos ar kitaip paviešintos arba kitais būdais gautos informacijos dėl teisės aktų pažeidimų atrankos neplaniniams patikrinimams atlikti kriterijai skelbiami VDI interneto (www.vdi.lt) rubrikoje „Ūkio subjektų priežiūra“.

29. Neplaniniai patikrinimai ankstesnio patikrinimo metu nustatytų teisės aktų pažeidimų pašalinimo ir VDI inspektorių nurodymų ar/ir rekomendacijų juos pašalinti įgyvendinimo kontrolei atlikti vykdomi, išvykstant į patikros vietą, tik išimtinais atvejais, jeigu ūkio subjektas VDI inspektoriaus nustatytais terminais nepranešė apie šių pažeidimų pašalinimą. Paprastai ši kontrolė atliekama šio ūkio subjekto kito planinio ar neplaninio patikrinimo metu.

30. Neplaniniai patikrinimai, įgyvendinant Jungtinių operacijų centrų (JOC) priimtus protokolinius sprendimus, atliekami ūkio subjektuose, kurių rizikingumas vertinamas pagal šiuose centruose dalyvaujančių priežiūros įstaigų rizikingumo vertinimo sistemas.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

MOTYVUOTŲ SPRENDIMŲ ATLIKTI NEPLANINIUS PATIKRINIMUS PRIĖMIMAS

 

31. Motyvuotus sprendimus atlikti neplaninius patikrinimus priima:

31.1. Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius ar VDI teritorinio skyriaus vedėjas – pagal Taisyklių 21.5.3 papunktį. Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius šiam sprendimui įgyvendinti pasirašo atitinkamą įsakymą, o VDI teritorinių skyrių vedėjai – atitinkamą potvarkį dėl neplaninių patikrinimų (akcijos) organizavimo ir atlikimo; 

Papunkčio pakeitimai:

Nr. EV-33, 2023-02-20, paskelbta TAR 2023-02-20, i. k. 2023-02984

 

31.2. VDI teritorinio skyriaus vedėjas ar jo potvarkiu įgaliotas priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojas – visais kitais atvejais, nurodytais Taisyklių 21 punkte, jeigu Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius nenustatė kitaip. Šis vedėjas ar jo potvarkiu įgaliotas priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojas šiam sprendimui įgyvendinti pasirašo pavedimą neplaniniam patikrinimui atlikti. Šis sprendimas Taisyklių 21.5.5 papunktyje numatytais atvejais priimamas pagal VDI inspektoriaus išankstinį pranešimą VDI teritorinio skyriaus vedėjui ar jo potvarkiu įgaliotam priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojui apie šio inspektoriaus pastebėtą (-us) šiurkštų (-čius) teisės aktų pažeidimą (-us), galintį (-čius) turėti įtakos darbuotojų gyvybei ir sveikatai;

31.3. VDI Psichologinio smurto darbe prevencijos skyriaus vedėjas - pagal Taisyklių 21.1-21.4  papunkčius. Šis vedėjas šiam sprendimui įgyvendinti šio skyriaus VDI inspektoriams pasirašo pavedimą neplaniniam patikrinimui psichologinio smurto darbe ir kitais su tuo susijusiais darbo teisės ar darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais atlikti.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMAS

 

32. Ūkio subjektams apie neplaninius patikrinimus pranešama Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 33 straipsnyje nustatyta tvarka, tai yra, VDI inspektorius (-iai) apie šį patikrinimą praneša atvykęs (-ę) jo atlikti, išskyrus nelegalaus darbo kontrolės neplaninius patikrinimus, kurių metu vykdomi prekių ar paslaugų kontroliniai pirkimai. Pastaraisiais atvejais apie neplaninį patikrinimą ūkio subjektas informuojamas iš karto po šių pirkimų atlikimo.

33. VDI inspektorius (-iai), įgaliotas (-i) atlikti neplaninį patikrinimą, pateikia tikrinamam ūkio subjektui VDI teritorinio skyriaus vedėjo ar jo potvarkiu įgalioto priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojo arba VDI Psichologinio smurto darbe prevencijos skyriaus vedėjo pasirašytą pavedimą atlikti neplaninį patikrinimą.

34. Neplaninio patikrinimo trukmė priklauso nuo faktinių tyrimo eigos aplinkybių.

35. Jeigu atsiranda poreikis atlikti neplaninį patikrinimą, bet ūkio subjekte jau numatyta atlikti planinį patikrinimą arba neplaninį patikrinimą dėl kitos priežasties, atliekamas tik vienas planinis ar neplaninis patikrinimas, kompleksiškai tikrinant visus klausimus.

36. Taisyklių 35 punkto  nuostatoms įgyvendinti VDI Psichologinio smurto darbe prevencijos skyriaus vedėjas glaudžiai bendradarbiauja su VDI teritorinių skyrių vedėjais bei jų potvarkiais įgaliotais priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojais. VDI Psichologinio smurto darbe prevencijos skyriaus vedėjas motyvuotą sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą psichologinio smurto darbe ir kitais su tuo susijusiais darbo teisės ar darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais priima tik tais atvejais, kai VDI teritorinio skyriaus vedėjas ar jo potvarkiu įgaliotas priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojas dar nėra numatęs ūkio subjekte planinio patikrinimo arba neplaninio patikrinimo dėl kitos priežasties. Jeigu toks patikrinimas jau numatytas, psichologinio smurto darbe ir kiti su tuo susiję klausimai tiriami VDI teritorinio skyriaus vedėjo ar jo potvarkiu įgalioto priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojo jau numatyto planinio patikrinimo arba neplaninio patikrinimo dėl kitos priežasties metu.

 

V SKYRIUS

PAVEDIMAS ATLIKTI ŪKIO SUBJEKTO VEIKLOS PATIKRINIMĄ

 

37. Taisyklių nustatyta tvarka priimtą sprendimą atlikti ūkio subjekto veiklos planinį ar neplaninį patikrinimą patvirtina pavedimas, kurį pasirašo VDI teritorinio skyriaus vedėjas ar jo potvarkiu įgaliotas priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojas arba VDI Psichologinio smurto darbe prevencijos skyriaus vedėjas. Planiniai ir neplaniniai patikrinimai, išskyrus Taisyklių 21.5.1 ir 21.5.5 papunkčiuose nurodytuosius atvejus, atliekami VDI inspektoriui (-iams) pateikus šį pavedimą, patvirtinantį sprendimą atlikti planinį ar neplaninį patikrinimą, ir valstybės tarnautojo pažymėjimą.

38. Neplaniniai patikrinimai pagal Taisyklių 21.5.1 ir 21.5.5 papunkčius atliekami pateikus tik valstybės tarnautojo pažymėjimą.

39. Pavedime atlikti ūkio subjekto patikrinimą nurodomi VDI inspektorių vardai, pavardės, pareigos, patikrinimo tikslas ir rūšis, sritis (-ys), vietovė (-ės), patikrinimo vykdymo data ar (ir) laikotarpis, ūkio subjekto pavadinimas (esant poreikiui – fizinio asmens vardas ir pavardė) ir buveinė ar ūkio subjekto registracijos adresas, kita su patikrinimu susijusi informacija. Vykdant nelegalaus darbo kontrolės planinius ar neplaninius patikrinimus, ūkio subjekto (-ų) pavadinimas (-ai) pavedime gali būti nenurodomas (-i).

40. Valstybės tarnautojo pažymėjimas ir pavedimas atlikti ūkio subjekto patikrinimą nepateikiami vykdant nelegalaus darbo kontrolę, kai šios kontrolės metu atliekamas prekių ar paslaugų kontrolinis pirkimas. Šie dokumentai tikrinamajam ūkio subjektui pateikiami iš karto po kontrolinio pirkimo atlikimo.

VI SKYRIUS

KONTROLINIŲ KLAUSIMYNŲ TAIKYMAS

 

41. Planiniai ir neplaniniai patikrinimai, jeigu Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius nenustatė kitaip, atliekami pagal šio inspektoriaus įsakymais patvirtintus kontrolinius klausimynus.

42. Į kontrolinius klausimynus įtraukti klausimai pagal pagrindinius teisės aktų reikalavimus, iš kurių bent vieno nesilaikymas gali labai padidinti riziką nelaimingiems atsitikimams darbe įvykti arba (ir) padaryti reikšmingos žalos ar sukelti realų pavojų darbuotojų saugai ir sveikatai, visuomenei, aplinkai, kitų asmenų interesams.

43. Kontroliniai klausimynai gali būti nenaudojami:

43.1. atliekant nelegalaus darbo kontrolę;

43.2. vykdant potencialiai pavojingų įrenginių nuolatinės priežiūros reikalavimų laikymosi kontrolę;

43.3. kontroliuojant ankstesnio patikrinimo metu duotų nurodymų pašalinti pažeidimus vykdymą ir (ar) vertinant pateiktų rekomendacijų įgyvendinimą;

43.4. dalyvaujant išorės kompetentingų institucijų ir įstaigų kvietimu jų neplaniniuose patikrinimuose;

43.5. atliekant neplaninį patikrinimą pagal Taisyklių 21.5.1 ir 21.5.5  papunkčius;

43.6. tikrinant ūkio subjektą per praėjusius iki tikrinimo dvylika mėnesių antrą ir daugiau kartų, jeigu atliktų tikrinimų metu buvo naudojami atitinkami kontroliniai klausimynai;

43.7. atliekant savarankiškai dirbančių asmenų savarankiškos veiklos planinius ir neplaninius patikrinimus, jeigu Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įsakymais nenustatyta kitaip;

43.8. kitais Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įsakymuose numatytais atvejais.

44. Esant poreikiui, Taisyklių 43 punkte numatytais atvejais, VDI inspektorius (-iai), atliekantis (-ys) planinį ar neplaninį patikrinimą, taip pat gali naudoti kontrolinius klausimynus ir pagal juos atlikti patikrinimą.

45. Planinio ar neplaninio patikrinimo metu naudojamas vienas ir, esant poreikiui, daugiau kontrolinių klausimynų.

 

VII SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ PAŽEIDIMAI, KURIE PATIKRINIMO METU LAIKOMI MAŽAREIKŠMIAIS

 

46. Ūkio subjekto veiklos atitiktis teisės aktų reikalavimams, neįtrauktiems į atitinkamus kontrolinius klausimynus, vertinama tik išimtiniais atvejais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 38 straipsnio nustatyta tvarka.

47. Planinio ar neplaninio patikrinimo metu pastebėjus teisės aktų reikalavimų, neįtrauktų į kontrolinius klausimynus, pažeidimus, žodžiu pareikalaujama juos pašalinti (pageidautina – iki patikrinimo pabaigos), įrašant dėl šių pažeidimų kontroliniame klausimyne probleminių klausimų sprendimo rekomendacijas.

48. Kai teisės akto reikalavimo, neįtraukto į kontrolinį klausimyną, pažeidimas gali padidinti riziką nelaimingiems atsitikimams darbe įvykti arba (ir) padaryti reikšmingos žalos ar sukelti realų pavojų darbuotojų saugai ir sveikatai, visuomenei, aplinkai, kitų asmenų interesams, taikomos teisės aktų numatytos poveikio priemonės.

 

VIII SKYRIUS

PATIKRINIMO UŽBAIGIMAS

 

49. Baigęs planinį ar neplaninį patikrinimą, VDI inspektorius įmonei, įstaigai, organizacijai ar kitam darbdaviui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo patikrinimo ar tyrimo užbaigimo elektroninio ryšio priemonėmis (tam nesant techninių galimybių – faksu ar paštu) išsiunčia užpildytus kontrolinius klausimynus, kuriuose pateikia probleminių klausimų sprendimo rekomendacijas, taip pat Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus nustatyta tvarka išsiunčia arba įteikia kitus ūkio subjekto patikrinimo metu surašytus dokumentus, jei šie dokumentai skirti ūkio subjektui.

50. Jeigu planinio ar neplaninio patikrinimo metu buvo nustatyta teisės aktų pažeidimų, dėl kurių surašytas reikalavimas juos pašalinti arba/ir Administracinių nusižengimų, Lietuvos Respublikos užimtumo ir Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymų pažeidimų protokolas, juose Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus nustatyta tvarka aiškiai ir nedviprasmiškai suformuluojama pažeidimo esmė, nurodant, kokiais įrodymais, faktinėmis aplinkybėmis tai grindžiama.

51. Ūkio subjektas, kurio atžvilgiu pradėtas poveikio priemonės taikymo procesas, turi teisę galimo pažeidimo nagrinėjimo metu susipažinti su surinkta medžiaga, pateikti įrodymus, duoti paaiškinimus raštu ar žodžiu, teikti prašymus. Jam suteikiama pakankamai laiko įrodymams pateikti ir paaiškinimams duoti.

52Subsidijų gavėjų, įdarbinusių Užimtumo tarnybos siųstus asmenis, planinių ir neplaninių patikrinimų rezultatai  Užimtumo tarnybai  pateikiami automatiniu būdu pagal Užimtumo tarnybos ir VDI pasirašytą duomenų mainų sutartį.

 

IX SKYRIUS

ŪKIO SUBJEKTŲ PIRMAISIAIS METAIS PO JŲ VEIKLOS PRADŽIOS

PRIEŽIŪROS YPATUMAI

 

53. Atliekant ūkio subjekto darbuotojų saugos ir sveikatos ar/ir darbo teisės laikymosi patikrinimą pirmaisiais jo veiklos metais, šiam ūkio subjektui įteikiama Deklaracija dėl pirmųjų verslo metų.

54. Juridinio asmens faktine veiklos pradžia laikoma gyventojų pajamų mokesčio deklaracijos pateikimo Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Finansų ministerijos pirmą kartą data, šios deklaracijos nesant – pirma įmonės gauta ir pateikta sąskaita – faktūra arba pirmas įmonės pateiktas važtaraštis. Tad juridinio asmens veiklos pradžiai nustatyti naudojami šios inspekcijos duomenys. Jeigu atitinkamai veiklai reikia gauti leidimą (teisės aktų nustatytais atvejais – licenciją), ūkio subjekto veiklos pradžia laikoma leidimo (licencijos) išdavimo data.

55. Pirmaisiais metais po ūkio subjekto veiklos pradžios prioritetas taikomas šių subjektų konsultavimui ir metodinės pagalbos teikimui darbuotojų saugos ir sveikatos bei darbo teisės klausimais. Šiems ūkio subjektams poveikio priemonės taikomos tik išimtinais atvejais, kaip paskutinė priemonė, visuomet iš anksto įvertinus, ar teisės aktų reikalavimų laikymasis negali būti užtikrintas konsultuojant ūkio subjektą ir tik tuomet, kai jos yra būtinos ir neišvengiamos, siekiant mažinti riziką nelaimingiems atsitikimams darbe įvykti ar susirgti profesinėmis ligomis, kad nebūtų pakenkta darbuotojų interesams ar padaryta žala aplinkai, kai ši žala ar galimi pakenkimai labai reikšmingi, jeigu:

55.1. nustatytas nelegalaus ar/ir nedeklaruoto darbo atvejis, taip pat užsieniečių įdarbinimo tvarkos pažeidimai taip, kaip nelegalus ir nedeklaruotas darbas bei užsieniečių įdarbinimo tvarkos pažeidimai apibrėžti Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme;

55.2. darbai sustabdomi ar/ir uždraudžiamos naudoti darbo ir asmeninės apsaugos priemonės siekiant apsaugoti darbuotoją ar darbuotojus nuo galimo pavojaus saugai ir sveikatai, kai negalima darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų reikalavimų pažeidimų ir pavojaus pašalinti nedelsiant, taip, kaip darbų sustabdymo atvejai apibrėžti Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo 22 straipsnio 9 dalyje.

X SKYRIUS

BENDRADARBIAVIMAS SU KITOMIS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOMIS PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ KLAUSIMAIS

 

56. VDI nevykdo planinių patikrinimų, jeigu paaiškėja, kad tuo metu ūkio subjekte kitos priežiūros įstaigos jau atlieka jo veiklos planinius tikrinimus, nesusijusius su VDI priežiūros klausimais, tad bus padidinta priežiūros našta ūkio subjektui.

57. VDI gali inicijuoti bendrą kartu su kitomis priežiūros įstaigomis planinį ar neplaninį patikrinimą, jeigu jų priežiūros dalykas ir forma yra tarpusavyje susiję ir taip bus sumažinama priežiūros našta ūkio subjektui.

58. Kai yra sudaryti dvišaliai ar daugiašaliai susitarimai, VDI vykdomuose patikrinimuose Lietuvos Respublikos teritorijoje taip pat gali dalyvauti užsienio valstybių darbo inspektoriai ir kiti pareigūnai. Šiems patikrinimams vadovauja VDI inspektorius.

59. Planiniai ir neplaniniai patikrinimai atliekami maksimaliai koordinuotai ir tiesiogiai arba per Jungtinius operacijų centrus (JOC) bendradarbiaujant su kitomis priežiūros įstaigomis, siekiant išvengti atvejų, kai tas pats objektas kelių priežiūros įstaigų tikrinamas atskirai. Taip pat VDI tiesiogiai arba per Jungtinius operacijų centrus (JOC) aktyviai keičiasi informacija apie atliktų patikrinimų rezultatus bei kitaip bendradarbiauja su kitomis priežiūros įstaigomis siekdama užtikrinti saugiai ir skaidriai veikiančių įmonių, įstaigų, organizacijų ir kitų darbdavių teisėtus interesus. 

 

XI SKYRIUS

VDI INSPEKTORIŲ VEIKSMŲ IR SPRENDIMŲ APSKUNDIMAS

 

60. VDI valstybės tarnautojų veiksmai (neveikimas) ir sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos vyriausiajam valstybiniam darbo inspektoriui arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui. Skundas turi būti paduotas per vieną mėnesį nuo skundžiamo dokumento paskelbimo ar pranešimo apie veiksmą (atsisakymą atlikti veiksmus) įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.

61. Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus sprendimas per vieną mėnesį nuo šio sprendimo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

62. VDI interneto svetainės (www.vdi.lt) rubrikoje „Ūkio subjektų priežiūra“ ir kitose rubrikose skelbiami kontroliniai klausimynai, Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo metodika, Pranešimų, prašymų, skundų, įskaitant ir anoniminius, visuomenės informavimo priemonėse publikuotos ar kitaip paviešintos arba kitais būdais gautos informacijos dėl teisės aktų pažeidimų atrankos neplaniniams patikrinimams atlikti kriterijai, Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus patvirtinti bendrinių planinių patikrinimų bei potencialiai pavojingų įrenginių nuolatinės priežiūros reikalavimų laikymosi planinių patikrinimų sąrašų aktualios redakcijos,   psichologinio smurto darbe  ir kitų planinių patikrinimų sąrašai, jeigu esant poreikiui šie sąrašai buvo suformuoti ir patvirtinti Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įsakymu, taip pat kita ūkio subjektams aktuali informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 34 straipsnyje.

63. VDI interneto svetainės (www.vdi.lt) rubrikoje „Ūkio subjektų priežiūra“ taip pat skelbiami Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus nustatyti atrankos neplaniniam patikrinimui psichologinio smurto darbe klausimais atlikti kriterijai.

64. Planinio ar neplaninio patikrinimo metu paaiškėjus, kad yra būtinybė tikrinti ir kitas sritis, kurios nebuvo nurodytos tiksluose ar pranešime apie patikrinimą, VDI inspektorius turi teisę išplėsti patikrinimo sritis bei patikrinimo laiką.

65. Jeigu patikros vietoje, kurioje vykdomas planinis ar neplaninis patikrinimas, randami savarankiškai dirbantys asmenys, jų savarankiškos veiklos patikrinimas atliekamas, pranešant jiems apie tai bei pateikiant valstybės tarnautojo pažymėjimą ir VDI teritorinio skyriaus vedėjo ar jo potvarkiu įgalioto priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojo pasirašytą pavedimą, patvirtinantį sprendimą atlikti planinį ar neplaninį patikrinimą šioje patikros vietoje.

66. VDI inspektoriai Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus nustatyta tvarka ūkio subjektų atžvilgiu, be jų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, gali atlikti ir kitus inspekcinius veiksmus: ūkio subjekto konsultavimą VDI kompetencijos klausimais jo veiklos vietoje jo ar darbuotojų atstovų kvietimu, teikiant prioritetą pirmuosius metus veikiantiems ūkio subjektams; konsultacinius renginius (konsultacinius seminarus ir švietėjiškus renginius); žinių darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais tikrinimą; dalyvavimą statybos užbaigimo komisijos darbe, nustatant, ar statinys pastatytas ar rekonstruotas pagal statinio projekto sprendinius, jei statinyje iki komisijos darbo pradžios įrengtos darbo vietos ir (ar) darbo priemonės; pranešimų, prašymų, skundų, įskaitant ir anoniminius, visuomenės informavimo priemonėse publikuotos ar kitaip paviešintos arba kitais būdais gautos informacijos dėl teisės aktų pažeidimų tyrimą, neišvykstant į patikros vietą; prašymų dėl darbo santykių pasibaigimo tyrimą; statybos darbų technologijos projektų tikrinimą; įvykių darbe ir profesinių ligų priežasčių, neišvykstant į patikros vietą, tyrimą; darbdavių prašymų nutraukti darbo sutartį su darbuotojų atstovais ar pakeisti jiems būtinąsias šios sutarties sąlygas tyrimą; dalyvavimą kitų priežiūros įstaigų vykdomose priemonėse; organizuoti susitikimus su įmonių atstovais psichologinio smurto darbe klausimais.

67. Pranešimų, prašymų, skundų, įskaitant ir anoniminius, visuomenės informavimo priemonėse publikuotos ar kitaip paviešintos arba kitais būdais gautos informacijos dėl teisės aktų pažeidimų tyrimas, neišvykstant į patikros vietą, gali būti atliekamas, esant poreikiui, pagal atitinkamą kontrolinį klausimyną, teminę ataskaitą, prevencinę ar/ir apklausos anketą.

68. VDI inspektoriai, pažeidę Taisykles, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

____________________________________

 

part_715780139d6c486395f5d5b8e83efbd9_end


 

Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos

ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių

priedas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS DARBO INSPEKCIJOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

 

 

 

 

SKYRIUS

 

 

(pavadinimas)

 

 

 

 

 

 

 

(adresas, telefonas, el. paštas, faksas)

 

Ūkio subjektui:

 

(įmonės, įstaigos ar organizacijos pavadinimas, adresas, vadovo vardas, pavardė, telefonas, el. paštas, faksas)

Kopija: ūkio subjekto atskiram padaliniui

 

(siunčiama, jei numatoma tikrinti įmonės, įstaigos ar organizacijos atskirą padalinį;

nurodomas pavadinimas, adresas, padalinio vadovo vardas, pavardė, telefonas, el. paštas, faksas)

 

 

PRANEŠIMAS APIE PATIKRINIMĄ

 

 

 

 

20

m.

 

 

 

d.

 

Nr.

 

 

 

 

 

1. Aš

 

 

 

(nurodomos pareigos, vardas, pavardė, telefonas, el. paštas)

 

informuoju, kad_________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

(nurodoma patikrinimo data (nuo.....iki.....ar patikrinimo laikotarpis)

(dėl konkrečios patikrinimo laiko pradžios Jus informuosiu papildomai telefonu arba elektroniniu  paštu) pagal Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus patvirtintas Lietuvos Respublikos darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisykles atliksiu patikrinimą darbuotojų saugą ir sveikatą bei darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų laikymosi klausimais, vadovaudamasis 

 

 

(nurodoma Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įsakymo data ir numeris arba VDI teritorinio skyriaus vedėjo ar jo potvarkiu įgalioto priimti sprendimus VDI valstybės tarnautojo pavedimo data ir numeris)

 

 

 

2. Patikrinimas bus atliekamas pagal Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus patvirtintus ūkio subjektų patikrinimo kontrolinius klausimynus (paskelbti Valstybinės darbo inspekcijos interneto svetainėje (www.vdi.lt), rubrika „Ūkio subjektų priežiūra“).

 

3. Patikrinime dalyvaus pareigūnai (pildoma kitų pareigūnų, įskaitant ir užsienio valstybių darbo inspektorius ir kitus užsienio pareigūnus, dalyvavimo atveju):

 

3.1. 

 

(nurodomos dalyvausiančių pareigūnų, taip pat iš kitų institucijų bei užsienio valstybių, pareigos, vardai, pavardės;

dėl nenumatytų aplinkybių ar priežasčių pareigūnai gali keistis)

 

 

 

 

4. Numatoma patikrinimo trukmė (tik planinio patikrinimo atveju):________________

 

5. Rekomenduoju apie patikrinimą informuoti ir pakviesti dalyvauti:

 

5.1. darbuotojų saugos ir sveikatos specialistą, dirbantį ūkio subjekte;

5.2. juridinį (fizinį) asmenį, pagal sutartį atliekantį darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybos funkcijas;

5.3. darbuotojų atstovą (iš profesinės sąjungos ar darbo tarybos);

5.4. darbuotojų saugos ir sveikatos komiteto (jeigu sudarytas) atstovą;

5.5. darbuotojų atstovą saugai ir sveikatai.

 

 

 

6. Prašau tikrinimo pradžiai pateikti šiuos dokumentus:

 

6.1.

 

(jeigu tikrinimo metu nustatoma, kad tikrinimui atlikti yra būtini ir kiti dokumentai, pareigūnai turi teisę pareikalauti juos pateikti)

 

 

 

7. Informacija apie Jūsų teises ir pareigas patikrinimo metu paskelbta Valstybinės darbo inspekcijos interneto svetainės (www.vdi.lt) rubrikoje „Ūkio subjektų priežiūra“, kurioje Jūs galite su ja susipažinti.

 

PASTABA. Prašau informuoti mane apie šio pranešimo gavimą  Jūsų pasirinkta ryšio priemonių forma.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inspektorius

 

 

 

 

 

(inspektoriaus spaudas)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. V-315, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17028

Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-151, 2016-05-16, paskelbta TAR 2016-05-16, i. k. 2016-12871

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr.V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-224, 2016-08-03, paskelbta TAR 2016-08-03, i. k. 2016-21262

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr.V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-38, 2017-05-25, paskelbta TAR 2017-05-26, i. k. 2017-08889

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-61, 2018-03-05, paskelbta TAR 2018-03-05, i. k. 2018-03529

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-288, 2018-11-08, paskelbta TAR 2018-11-14, i. k. 2018-18381

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-41, 2019-02-19, paskelbta TAR 2019-02-19, i. k. 2019-02626

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

8.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-112, 2019-04-12, paskelbta TAR 2019-04-12, i. k. 2019-06054

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr.V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

9.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-115, 2019-04-19, paskelbta TAR 2019-04-19, i. k. 2019-06530

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

10.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-12, 2020-01-15, paskelbta TAR 2020-01-15, i. k. 2020-00611

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

11.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-102, 2020-04-21, paskelbta TAR 2020-04-21, i. k. 2020-08269

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr.V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

12.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-238, 2020-09-03, paskelbta TAR 2020-09-03, i. k. 2020-18614

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

13.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-236, 2021-10-14, paskelbta TAR 2021-10-14, i. k. 2021-21500

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr.V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

14.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-24, 2022-01-26, paskelbta TAR 2022-01-26, i. k. 2022-01180

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

15.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-168, 2022-06-07, paskelbta TAR 2022-06-07, i. k. 2022-12280

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

16.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-178, 2022-06-20, paskelbta TAR 2022-06-20, i. k. 2022-13218

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

17.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-267, 2022-11-24, paskelbta TAR 2022-11-24, i. k. 2022-23633

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr.V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

18.

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. EV-33, 2023-02-20, paskelbta TAR 2023-02-20, i. k. 2023-02984

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2014 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. V-334 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_51d7b6d8e2ea4f98b669fd84e807a122_end