Suvestinė redakcija nuo 2022-10-05 iki 2023-06-30

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-07-25, i. k. 2022-16116

 

Nauja redakcija nuo 2022-10-05:

Nr. D1-319, 2022-10-04, paskelbta TAR 2022-10-04, i. k. 2022-20121

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS APLINKOS APSAUGOS IR KLIMATO KAITOS VALDYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-04-01 „SKATINTI PASTATŲ RENOVACIJĄ“ ĮGYVENDINIMO

 

2022 m. liepos 25 d. Nr. D1-239

Vilnius

 

Įgyvendindamas Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 87 punktą, 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 30 d. nutarimu Nr. 318 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos patvirtinimo“, Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1059 „Dėl Modernizavimo fondo projektų atrankos komisijos sudarymo ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo“, 12 punktą, vykdydamas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymą Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 87 punktą ir atsižvelgdamas į Modernizavimo fondo nacionalines finansavimo kryptis 2021–2022 metams, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2021 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. D1-477/1-187 „Dėl Modernizavimo fondo nacionalinių finansavimo krypčių 2021–2022 metams patvirtinimo“,

tvirtinu pridedamus:

1. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ aprašą.

2. Plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ projektų finansavimo sąlygų aprašą „Modernizavimo fondo kompensacinių išmokų mokėjimo savivaldybių viešiesiems pastatams atnaujinti tvarkos aprašas“.

3. Plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ veiklos „Skaitmenizavimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą.

 

 

Aplinkos ministras                                                                                          Simonas Gentvilas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2022 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. D1-239

 

 

 

2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS valdytojos LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS 

APLINKOS APSAUGOS IR KLIMATO KAITOS VALDYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS

PRIEMONĖS NR. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI

 

Rodiklio kodas

Rodiklio tipas (rezultato / produkto)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė 2030 m.

1

2

3

4

5

6

7

8

R-02-001-06-04-01-01

rezultato

Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis (iš kurio: būstai, viešieji pastatai, įmonės, kita)

MWh/per metus

1.615.607

(2021 m.)

n/a

969.364

(2029 m.)

2021–2027 m. ES struktūriniai fondai (toliau – 2021–2027 IP), valstybės biudžetas (toliau – VB), Privačios lėšos (toliau – PL)

R-02-001-06-04-01-02

rezultato

Numatomas išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis

tonos CO2 ekvivalentu/per metus

161.561

(2021 m.)

n/a

96.936

(2029 m.)

 

P-02-001-06-04-01-03

produkto

Būstai, kurių energinis naudingumas pagerintas

būstai

0

0

(2024 m.)

107.707

(2029 m.)

 

P-02-001-06-04-01-04

produkto

Renovuotų daugiabučių skaičius

vnt.

0

0

(2024 m.)

3.590

(2029 m.)

R-02-001-06-04-01-05

rezultato

Daugiabučių namų gyventojų dalis, pritarianti daugiabučių namų modernizavimui

proc.

83

(2021 m.)

84

(2024 m.)

85

(2029 m.)

2021–2027 IP

P-02-001-06-04-01-06

produkto

Įgyvendintos daugiabučių namų modernizavimo viešinimo priemonės

vnt.

0

0

(2024 m.)

5

(2029 m.)

R-02-001-06-04-01-07

rezultato

Pirminės energijos suvartojimo suminis sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose

MWh/per metus

112.750

(2021 m.)

99.024

(pastaba)

90.200

(2027 m.)

(pastaba)

 

Modernizavimo fondas (toliau – MF)

R-02-001-06-04-01-08

rezultato

Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose

tonos CO2 ekvivalentu/per metus

11.275

(2021 m.)

9.902

(pastaba)

9.020

(2027 m.) (pastaba)

 

P-02-001-06-04-01-09

 

produkto

 

Renovuotų savivaldybių viešųjų pastatų skaičius

vnt.

0

(2021 m.)

70

115

(2027 m.)

P-02-001-06-04-01-10

produkto

Renovuotų savivaldybių viešųjų pastatų plotas

0

(2021 m.)

89.113

146 400

(2027 m.)

R-02-001-06-04-01-11

rezultato

Per metus sutaupytas pirminės energijos suvartojimo kiekis

n/a

n/a

n/a

n/a

 

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP), PL, VB (Grįžtančios finansinių priemonių) lėšos

 

R-02-001-06-04-01-12

rezultato

Paramą gavusios įmonės

n/a

n/a

n/a

n/a

R-02-001-06-04-01-13

rezultato

Įmonės, kurioms teikiama parama skaitmeniniams produktams, paslaugoms ir taikymo procesams kurti arba pritaikyti

n/a

n/a

n/a

n/a

R-02-001-06-04-01-14

rezultato

Pirminės energijos suminis suvartojimas organinėmis medžiagomis renovuotuose demonstraciniuose pastatuose

MWh/per metus

14.108

(2021 m.)

n/a

7.054

(2025 m. III k.)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP), PL, VB (Grįžtančios finansinių priemonių) lėšos

 

R-02-001-06-04-01-15

rezultato

Numatomas išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis organinėmis medžiagomis renovuotuose demonstraciniuose pastatuose

tonos CO2 ekvivalentu/per metus

1.411

(2021 m.)

n/a

705

(2025 m. III k.)

P-02-001-06-04-01-16

produkto

Atrinkti pastatus renovacijai

n/a

n/a

n/a

2023 m. III k.

P-02-001-06-04-01-17

produkto

Renovuotų demonstracinių pastatų plotas, siekiant pirminės energijos suvartojimą vidutiniškai sumažinti bent 30 %, kaip nurodyta Komisijos rekomendacijoje (ES) 2019/786 dėl pastatų renovacijos

0

(2021 m.)

n/a

22.000

(2025 m. III k.)

P-02-001-06-04-01-18

produkto

Renovuotų demonstracinių pastatų skaičius

vnt.

0

(2021 m.)

n/a

8

(2025 m. III k.)

R-02-001-06-04-01-19

rezultato

Pirminės energijos suminis suvartojimas organinėmis medžiagomis renovuotuose daugiabučiuose namuose

MWh/per metus

387.002

(2021 m.)

342.002

(2025 m. II k.)

193.501

(2026 m. II k.)

R-02-001-06-04-01-20

rezultato

Numatomas išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis organinėmis medžiagomis renovuotuose daugiabučiuose namuose

tonos CO2 ekvivalentu/per metus

38.700

(2021 m.)

34.200

(2025 m. II k.)

19.350

(2026 m. II k.)

P-02-001-06-04-01-21

produkto

Renovuotų daugiabučių namų plotas

0

(2021 m.)

n/a

150.000

(2024 m. IV k.)

P-02-001-06-04-01-22

produkto

Renovuotų daugiabučių namų plotas

0

(2021 m.)

150.000

(2024 m. IV k.)

300.000

(2025 m. II k.)

P-02-001-06-04-01-23

produkto

Renovuotų daugiabučių namų plotas

300.000

(2025 m. II k.)

n/a

1.290.000

(2026 m. II k.)

P-02-001-06-04-01-24

produkto

Renovuotų daugiabučių namų skaičius

vnt.

0

(2021 m.)

200

(2025 m. II k.)

860

(2026 m. II k.)

P-02-001-06-04-01-25

produkto

Projekto vykdymo pradžia

n/a

n/a

n/a

2023 m. I k.

P-02-001-06-04-01-26

produkto

Veikiantys modulinių konstrukcijų iš organinių medžiagų gamybos pajėgumai

/per metus

0

(2021 m.)

n/a

750.000

(2024 m. IV k.)

P-02-001-06-04-01-27

produkto

Veikia skaitmeninė metodinė priemonė, skirta ekologiškų ir inovatyvių energijos vartojimo efektyvumo priemonių planavimui renovuotuose pastatuose (investicinių projektų rengimui, tipinių techninių specifikacijų, skirtų projektavimui ir sutarčių sudarymui, pirkimui)

vnt.

0

(2021 m.)

n/a

1

(2023 m. I k.)

P-02-001-06-04-01-28

produkto

Veikia Lietuvos pastatų duomenų bankas

vnt.

0

(2021 m.)

n/a

1

(2025 m. II k.)

P-02-001-06-04-01-29

produkto

Pradėjusios veikti ir teikti paslaugas trys – pastatų renovacijos planavimo, renovacijos projektų administravimo ir Lietuvos pastatų duomenų banko – informacinės sistemos

vnt.

0

(2021 m.)

n/a

3

(2025 m. III k.)

P-02-001-06-04-01-30

produkto

Patvirtinti šiuos dokumentus:

-ilgalaikės pastatų renovacijos strategijos įgyvendinimo planą;

- statybos techninio reglamento „Pastatų energinio naudingumo projektavimas ir sertifikavimas” pakeitimą;

- statybos techninio reglamento STR 2.05.07: 2005 „Medinių konstrukcijų projektavimas” pakeitimą.

n/a

n/a

n/a

2022 m. III k.

P-02-001-06-04-01-31

produkto

Įsigalioję šie teisės aktai:

a) ilgalaikės pastatų renovacijos strategijos įgyvendinimo planas;

b) pakeistas Aplinkos ministro 2016-11-11 įsakymu Nr. D1-754 patvirtintas statybos techninis reglamentas „Pastatų energinio naudingumo projektavimas ir sertifikavimas“;

c)  Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas, kuriuo patvirtinamos tvarios miestų plėtros gairės;

d) pakeistas Aplinkos ministro 2005-02-10 įsakymu Nr. D1-79 patvirtintas statybos techninis reglamentas STR 2.05.07:2005 „Medinių konstrukcijų projektavimas“.

n/a

n/a

n/a

2023 m. I k.

P-02-001-06-04-01-32

produkto

Aplinkos projektų valdymo agentūros nuostatų pakeitimas, nustatant Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos administravimo funkcijas, kurias vykdytų Būsto energijos taupymo agentūra, ir Pastatų renovacijos kompetencijos centro įsteigimas

n/a

n/a

n/a

2021 m. IV k.

P-02-001-06-04-01-33

produkto

„Vieno langelio“ principu veikiančio pastatų renovacijai skirto kompetencijų centro veiklos pradžia

n/a

n/a

n/a

2022 m. II k.

P-02-001-06-04-01-34

produkto

Įsteigtas ir veikiantis Pastatų renovacijos kompetencijų centras

n/a

n/a

n/a

2022 m. IV k.

P-02-001-06-04-01-35

produkto

Atlikta analizė

vnt.

0

(2021 m.)

n/a

1

(2022 m.)

VB

P-02-001-06-04-01-36

produkto

Parengti ir patvirtinti teisės aktai

n/a

n/a

n/a

2024 m.

VB tęstinės lėšos

 

Pastaba. Savivaldybių viešųjų pastatų renovacija finansuojama lygiomis dalimis iš MF – 20 mln. Eur, kurio lėšos yra pažangos, ir Savivaldybių paskolų fondo (SPF) – 20 mln. Eur, kurio lėšos yra tęstinės. Tarpinės ir galutinės rodiklio reikšmės nurodytos vertinant tik MF pažangos lėšų indėlį rodikliui pasiekti. Bendras abiejų šaltinių rodiklių rezultatas toks: rodiklio „Pirminės energijos suvartojimo suminis sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose, MWh/per metus“ tarpinė reikšmė lygi 85.299, galutinė reikšmė – 67.60, rodiklio „Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose, tonos CO2 ekvivalentu/per metus“ tarpinė reikšmė lygi 8.530, galutinė – 6.765.

 

 

 

 

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

Lėšų poreikis (tūkst. eurų)

1

2

1.1. Valstybės biudžeto lėšos

733.081,526

1.1.1.1.1. Valstybės biudžeto lėšos

697.843,526 (pastaba)

1.1.1.1.2. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

35.238,000

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

-

1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

567.919,963

1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, iš jų:

330.119,963

2021–2027 m. Europos regioninės plėtros fondo lėšos (VVL regionas)

257.645,629

2021–2027 m. Sanglaudos fondo lėšos (Visa Lietuva)

72.474,334

1.3.3.1.57. Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

217.800,000

1.3.3.1.60. Modernizavimo fondo lėšos

20.000,000

1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos

-

2. Kitos lėšos

1.753.679,852

2.1.Savivaldybių biudžetų lėšos

-

2.2. Privačios lėšos

1.608.679,852

2.3. Kitos viešosios lėšos

145.000,000

IŠ VISO:

3.054.681,341

 

Pastaba. Nurodytas lėšų poreikis.

 

 

 

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

Veikla

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

Galimi pareiškėjai

Projektų

atrankos būdas

Tiesiogiai priside-dama prie HP

(Taip / Ne)

Finan-savimo forma

Finansavimo suma (tūkst. eurų)

Finansavimo šaltinis (-iai)

Rodiklio pavadinimas ir tipas

Siektina galutinė rodiklio reikšmė (ir metai)

Admi-nistruo-jančioji institucija

Dalyvau-janti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1. Įprasta renovacija

I

 

 

 

 

2.281.839,741

 

 

 

 

 

1.1. Paskolos daugiabučių namų renovacijos projektams įgyvendinti (Visa Lietuva)

I

EIB, VIPA (NPĮ)

-

Taip

FP

50.884,855

2021–2027 IP, Sanglaudos fondas

Būstai, kurių energinis naudingumas pagerintas, būstai (P)

 

Renovuotų daugiabučių sk. (P)

 

Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis (iš kurio: būstai, viešieji pastatai, įmonės, kita), MWh/metus (R)

 

Numatomas išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis, tonos CO2 ekvivalentu/per metus (R)

 

32.312

 

 

1.077

 

290.812

 

 

 

 

29.081

CPVA

FM

387.696,726

Privačios lėšos (PL), pritrauktos į paskolų fondą

46.098,363

Kitos viešosios lėšos

(Grįžtančios)

1.2. Dotacijos daugiabučių namų renovacijos projektams įgyvendinti (30 proc. rangos darbų, skirtų energijos efektyvumą didinančioms priemonėms ir techninės išlaidos, kurios sudaro iki 10 proc. rangos darbų) (Visa Lietuva)

 

I

Daugiabučių namų atnaujinimo projekto administratoriai

K

Taip

D

193.871,978 (pastaba 1)

Valstybės biudžetas (VB)

APVA

EM, SADM, savivaldybės

1.3. Paskolos daugiabučių namų renovacijos projektams įgyvendinti (Vidurio ir Vakarų Lietuva)

I

EIB, VIPA (NPĮ)

-

Taip

FP

200.235,108

2021–2027 IP, Europos regioninės plėtros fondas

Būstai, kurių energinis naudingumas pagerintas, būstai (P)

 

Renovuotų daugiabučių sk. (P)

 

Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis (iš kurio: būstai, viešieji pastatai, įmonės, kita), MWh/metus (R)

 

Numatomas išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis, tonos CO2 ekvivalentu/per metus (R)

75.395

 

 

2.513

 

678.552

 

 

 

 

67.855

CPVA

FM

831.783,126

PL, pritrauktos į paskolų fondą

98.901,637

Kitos viešosios lėšos

(Grįžtančios)

1.4. Dotacijos daugiabučių namų renovacijos projektams įgyvendinti (30 proc. rangos darbų, skirtų energijos efektyvumą didinančioms priemonėms ir techninės išlaidos, kurios sudaro iki 10 proc. rangos darbų) (Vidurio ir Vakarų Lietuva)

I

Daugiabučių namų atnaujinimo projekto administratoriai

K

Taip

D

452.367,948 (pastaba 1)

Valstybės biudžetas (VB)

APVA

EM, SADM, savivaldybės

1.5. Dotacijos savivaldybių viešųjų pastatų renovacijos projektams įgyvendinti

I

Savivaldybės administracija ar jos įgaliotas subjektas, ar savivaldybės administracijos viešojo pirkimo būdu įsigyta energijos taupymo paslaugų teikimo įmonė

T

Taip

D

20.000,0

Modernizavi-mo fondas (MF)

Renovuotų savivaldybių viešųjų pastatų skaičius, vnt. (P)

115

APVA

VIPA, savivaldy-bės

Renovuotų savivaldybių viešųjų pastatų plotas, m2 (P)

145 600

Pirminės energijos suvartojimo suminis sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose, MWh/per metus (R)

90.200

(pastaba 2)

Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose, tonos CO2 ekvivalentu/per metus (R)

9.020

(pastaba 2)

2. Organinė renovacija

I

 

 

 

 

612.208,0

 

 

 

 

 

2.1. Dotacijos pilotinių 4 daugiabučių ir 4 viešųjų pastatų renovacijos organinėmis medžiagomis projektams įgyvendinti

 

 

 

I

APVA

P

Taip

D

10.000,0

EGADP

Renovuotų demonstracinių pastatų plotas, siekiant vidutiniškai sumažinti bent 30 proc. pirminės energijos suvartojimą, kaip apibrėžta Komisijos rekomendacijoje (ES) 2019/786 dėl pastatų renovacijos, m² (P)

 

Renovuotų demonstracinių pastatų skaičius, vnt. (P)

 

Pirminės energijos suminis suvartojimas organinėmis medžiagomis renovuotuose demonstraciniuose pastatuose, MWh/per metus (R)

 

Numatomas išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis organinėmis medžiagomis renovuotuose demonstraciniuose pastatuose, tonos CO2 ekvivalentu/per metus (R)

22.000

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

7.054

 

 

 

 

 

705

CPVA

EM,  savivaldy-bės

 

 

 

 

 

 

 

2.100,0

VB netinkamam PVM

2.2. Paskolos daugiabučių namų renovacijos organinėmis medžiagomis projektams įgyvendinti

 

I

VIPA (NPĮ), EIB

-

Taip

 

FP

 

72.000,0, iš jų:

Sanglaudos fondo 14.589,479 (Visa Lietuva);  

Europos regioninės plėtros fondo 57.410,521   (Vidurio ir Vakarų Lietuva)

2021–2027 IP

Renovuotų daugiabučių namų plotas, m² (P)

 

Renovuotų daugiabučių namų skaičius (P)

 

Pirminės energijos suminis suvartojimas organinėmis medžiagomis renovuotuose daugiabučiuose namuose, MWh/per metus (R)

 

Numatomas išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis organinėmis medžiagomis renovuotuose daugiabučiuose namuose, tonos CO2 ekvivalentu/per metus (R)

1.290.000

 

 

860

 

 

193.501

 

 

 

 

 

19.350

 

 

CPVA

FM

289.200,000, iš jų:

Sanglaudos fondo 58.601,074 (Visa Lietuva);  

Europos regioninės plėtros fondo 230.598,926   (Vidurio ir Vakarų Lietuva)

PL, pritrauktos į paskolų fondą

2.3. Dotacijos daugiabučių namų renovacijos organinėmis medžiagomis projektams įgyvendinti (30 proc. rangos darbų, skirtų energijos efektyvumą didinančioms priemonėms ir techninės išlaidos, kurios sudaro iki 10 proc. rangos darbų)

 

I

JP vykdytojas: APVA.

 

 

JP projektų vykdytojai:

daugiabučių namų atnaujinimo projekto administratoriai.

 

JP vykdytojas atrenkamas Pj

 

JP projektai atrenkami K

Taip

D

154.800,0

EGADP

CPVA

SADM, savivaldy-bės

 

32.508,0

VB netinkamam PVM

51.600,0 (pastaba 1)

VB

APVA

3. Organinių medžiagų gamybinių pajėgumų sukūrimas

I

Statybų sektoriaus, medienos pramonės ir apdirbamosios pramonės MVĮ

 

K

 

Taip

D

50.000,0

EGADP

Veikiantys modulinių konstrukcijų iš organinių medžiagų gamybos pajėgumai, m2/metus (P)

750.000

CPVA

EIM

100.000,0

PL

4. Skaitmenizavimas

I

 

 

 

 

3.630,0

 

Pradėtos eksploatuoti ir teikti paslaugas pastatų renovacijos  planavimo, renovacijos projektų administravimo ir Lietuvos pastatų duomenų banko informacinės sistemos, vnt. (P)

3

 

 

4.1. Skaitmeninės metodinės priemonės žalių ir inovatyvių energinio efektyvumo priemonių planavimui renovuojamuose pastatuose ir renovacijos projektų administravimui sukūrimas ir įdiegimas

I

APVA

P

Taip

D

550,0

EGADP

Veikia skaitmeninė metodinė priemonė, skirta ekologiškų ir inovatyvių energijos vartojimo efektyvumo priemonių planavimui renovuotuose pastatuose (investicinių projektų rengimui, tipinių techninių specifikacijų, skirtų projektavimui ir sutarčių sudarymui, pirkimui), vnt. (P)

1

CPVA

EIM

115,5

VB netinkamam PVM

4.2. Lietuvos pastatų duomenų banko sukūrimas ir įdiegimas

I

VšĮ Statybos sektoriaus vystymo agentūra

P

Taip

D

2.450,0

EGADP

Veikia Lietuvos pastatų duomenų bankas, vnt. (P)

1

CPVA

EIM

514,5

VB netinkamam PVM

5. Daugiabučių namų renovacijos skatinimas (renovacijos viešinimas, pastatų savininkų ar valdytojų informavimas, konsultavimas, projektų įgyvendinimo priežiūra ir kontrolė)

 

M

APVA

P

Ne

D

7.000,0 Sanglaudos fondo (Visa Lietuva)

2021–2027 IP

Įgyvendintos daugiabučių namų modernizavimo viešinimo priemonės, vnt. (P)

5

CPVA

 

Daugiabučių namų gyventojų dalis, pritarianti daugiabučių namų modernizavimui, proc. (R)

85

6. Standartizuotų modulinių konstrukcijų iš organinių medžiagų gamybos pajėgumų sukūrimo projektų galimų pareiškėjų, reikalavimų jiems ir projektams, Valstybės pagalbai, atrankos kriterijų, išlaidų tinkamumo analizė

A

-

-

-

D

3,6

VB

Atlikta analizė (P)

1

-

-

7. Reguliacinė

R

-

-

Ne

-

-

-

Parengti ir patvirtinti teisės aktai, vnt. (P)

18

-

-

IŠ VISO

3.054.681,341

 

 

Pastaba 1. Nurodytas lėšų poreikis.

Pastaba 2. Savivaldybių viešųjų pastatų renovacija finansuojama lygiomis dalimis iš MF – 20 mln. Eur, kurio lėšos yra pažangos, ir Savivaldybių paskolų fondo (SPF) – 20 mln. Eur, kurio lėšos yra tęstinės. Tarpinės ir galutinės rodiklio reikšmės nurodytos vertinant tik MF pažangos lėšų indėlį rodikliui pasiekti. Bendras abiejų šaltinių rodiklių rezultatas toks: rodiklio „Pirminės energijos suvartojimo suminis sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose, MWh/per metus“ tarpinė reikšmė lygi 85.299, galutinė reikšmė – 67.60, rodiklio „Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose, tonos CO2 ekvivalentu/per metus“ tarpinė reikšmė lygi 8.530, galutinė – 6.765.

____________________________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2022 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. D1-239

 

 

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-04-01 „SKATINTI PASTATŲ RENOVACIJĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS „MODERNIZAVIMO FONDO KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ MOKĖJIMO SAVIVALDYBIŲ VIEŠIESIEMS PASTATAMS ATNAUJINTI TVARKOS APRAŠAS

Pakeistas priedo pavadinimas:

Nr. D1-319, 2022-10-04, paskelbta TAR 2022-10-04, i. k. 2022-20121

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ projektų finansavimo sąlygų aprašas „Modernizavimo fondo kompensacinių išmokų mokėjimo savivaldybių viešiesiems pastatams atnaujinti tvarkos aprašas“ (toliau – Aprašas) nustato paraiškų teikimo kompensacinei išmokai gauti, skirtą padengti dalį paramos gavėjo išlaidų atnaujinant savivaldybės viešąjį pastatą, kai kitos dalies išlaidoms padengti gauta Savivaldybių pastatų fondo paskola, jų vertinimo ir kompensacijos skyrimo sąlygas ir tvarką.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-319, 2022-10-04, paskelbta TAR 2022-10-04, i. k. 2022-20121

 

2.         Kompensacinės išmokos teikiamos iš Modernizavimo fondo, siekiant mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį viešojo sektoriaus pastatuose, didinti šių pastatų energinį naudingumą.

3.         Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) skelbia kvietimą teikti paraiškas kompensacinėms išmokoms gauti, vykdo paraiškų vertinimą, kompensacinių išmokų skyrimą, išmokėjimą ir įsipareigojimų pagal išlaidų kompensavimo sutartį priežiūrą vadovaudamasi Aprašu ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1059 „Dėl Modernizavimo fondo projektų atrankos komisijos sudarymo ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašas).

4.         Pareiškėjai, teikdami paraiškas ir reikiamą informaciją, paramos gavėjai, įgyvendindami projektus, ir Agentūra, registruodama, vertindama paraiškas, priimdama sprendimus dėl kompensacinių išmokų mokėjimo, vykdydama įsipareigojimų pagal išlaidų kompensavimo sutartį priežiūrą, naudojasi Aplinkos projektų valdymo informacine sistema (toliau – APVIS). Kai APVIS funkcinių galimybių nepakanka ar jos neužtikrinamos, atliekami atitinkami veiksmai teikiant ar kaupiant reikalingą informaciją Agentūros nustatyta tvarka. Elektroniniai dokumentai rengiami pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro patvirtintas ar su juo suderintas el. dokumento specifikacijas ir pasirašomi kvalifikuotu elektroniniu parašu.

5.         Agentūra savo interneto svetainėje skelbia informaciją, susijusią su kompensacinių išmokų skyrimu, įgyvendintų projektų pasiektais rezultatais.

6.         Paramos gavėjai, įgyvendinę projektus ir gavę kompensacinę išmoką iš Modernizavimo fondo, apie įgyvendintą projektą ir pasiektus rezultatus turi paskelbti savo interneto svetainėse.

7.         Jeigu projekto veiklos finansavimas atitinka visus Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatytus valstybės pagalbos požymius, pagal Aprašą teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba (toliau – de minimis pagalba), vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais(toliau – De minimis reglamentas), kaip nustatyta Aprašo VI skyriuje.

8.         Agentūra, vykdydama paraiškų vertinimą, kompensacinių išmokų skyrimą ir pareiškėjų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, projektų administravimo ir priežiūros tikslais tvarko ir saugo su projektų veiklomis susijusius duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 10 metų pasibaigus projektui, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai (ir kuriuose yra asmens duomenų), sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Dokumentų ir archyvų įstatymą.

9.         Apraše vartojamos sąvokos:

9.1.      Finansinės priemonės valdytojas (toliau – FPV) – uždaroji akcinė bendrovė Viešųjų investicijų plėtros agentūra (toliau – VIPA) arba jos 2018 m. gegužės 18 d. atrinktas 04.3.1-FM-F-002 finansinės priemonės „Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas“ valdytojas akcinė bendrovė Šiaulių bankas, kuris teikia paskolas iš Savivaldybių pastatų fondo savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių viešųjų pastatų energijos vartojimo efektyvumo didinimo projektams pagal Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programą (toliau – Programa) įgyvendinti.

9.2.      FPV kvietimas – akcinės bendrovės Šiaulių banko ir VIPA 2018 m. spalio 15 d. paskelbtas kvietimas pagal Programą teikti paraiškas gauti Savivaldybių pastatų fondo paskolas savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių viešųjų pastatų energijos vartojimo efektyvumo didinimo projektams pagal Programą įgyvendinti arba VIPA interneto svetainėje www.vipa.lt 2020 m. lapkričio 11 d. paskelbtas kvietimas teikti paraiškas.

9.3.      Išlaidų kompensavimo sutartisAgentūros ir pareiškėjo sutartis, kurioje nustatytos sąlygos padengti dalį paramos gavėjo išlaidų atnaujinant (modernizuojant) savivaldybei nuosavybės teise priklausantį viešąjį pastatą, kai kitos dalies išlaidoms padengti gauta Savivaldybių pastatų fondo paskola.

9.4.      Kompensacinė išmoka – Agentūros paramos gavėjui mokama išmoka padengti dalį išlaidų atnaujinant (modernizuojant) savivaldybei nuosavybės teise priklausantį viešąjį pastatą, padengti, kai jam atnaujinti gauta Savivaldybių pastatų fondo paskola.

9.5.      Modernizavimo fondas2021–2030 m. laikotarpiui steigiamas fondas, skirtas paramą gaunančių valstybių narių pasiūlytoms investicijoms, taip pat nedideliems investiciniams projektams finansuoti, energetikos sistemoms modernizuoti ir energijos vartojimo efektyvumui gerinti valstybėse narėse, kurių bendrasis vidaus produktas vienam gyventojui rinkos kainomis 2013 m. buvo mažesnis kaip 60 proc. Europos Sąjungos vidurkio.

9.6.      Paramos gavėjas – savivaldybės administracija, ar jos įgaliotas subjektas, su kuriuo pasirašyta išlaidų kompensavimo sutartis.

9.7.      Pareiškėjas – savivaldybės administracija ar jos įgaliotas subjektas arba savivaldybės administracijos viešojo pirkimo būdu įsigyta energijos taupymo paslaugų teikimo įmonė (toliau – ETPT įmonė), gavę įsipareigojimo raštą arba pasirašę sutartį dėl Savivaldybių pastatų fondo paskolos suteikimo. Pareiškėjas gali būti ir juridinis subjektas, nurodytas valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutartyje, atitinkančioje Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo ketvirtajame1 skirsnyje nustatytus reikalavimus ir kurią paramos gavėjas sudarė dėl projekto įgyvendinimo.

9.8.      Projektas – savivaldybei arba subjektui, kurio savininkas yra savivaldybė, nuosavybes teise (bent 51 proc. pastato ploto) priklausančio viešojo pastato atnaujinimo (modernizavimo) projektas, kuriuo, įgyvendinant Programos 2 priede nurodytas veiklas (priemones), pasiekiama ne mažesnė kaip B pastato energinio naudingumo klasė.

9.9.      Savivaldybių pastatų fondas (toliau – SPF) – 2017 metų birželio 27 d. pagal VIPA, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos pasirašytą finansavimo sutartį įsteigtas fondas savivaldybių viešiesiems pastatams modernizuoti (atnaujinti) siekiant didinti energijos vartojimo efektyvumą.

9.10.    SPF paskolos sutartis – FPV ir pareiškėjo sutartis dėl SPF paskolos ir FPV lėšų suteikimo projektui įgyvendinti.

9.11.    Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos kaip jos apibrėžtos Investicijų įstatyme, Programoje, Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos apraše

 

II SKYRIUS

SĄLYGOS GAUTI KOMPENSACINĘ IŠMOKĄ

 

10.       Kompensacinė išmoka teikiama pareiškėjui, pasirašiusiam SPF paskolos sutartį, pagal Programą įgyvendinančiam Projektą, kurio metu savivaldybei nuosavybės teise priklausantis viešasis pastatas atnaujinamas (modernizuojamas) paskolos iš SPF lėšomis, ir įgyvendinus projektą pasiekiama ne mažesnė kaip B pastato energinio naudingumo klasė.

11.       Projekto išlaidos turi būti padarytos iki 2023 m. gruodžio 31 d. Agentūrai galutinis mokėjimo prašymas turi būti pateiktas iki 2024 m. kovo 1 d.

12.       Kompensacinės išmoka yra ne didesnė kaip 50 procentų FPV nustatytų tinkamų išlaidų projektui įgyvendinti. Bendra paskolos iš SPF ir kompensacinės išmokos suma negali viršyti 100 proc. FPV nustatytų (pripažintų) tinkamų išlaidų.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS

 

13.       Kvietimas teikti paraiškas, nurodant paraiškų teikimo tvarką ir terminus, projektų finansavimo sąlygas, skelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt ir (arba) kitomis visuomenės informavimo priemonėmis.

14.       Paraiškos gauti kompensacines išmokas priimamos ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d. arba kol bus paskirstyta visa kvietimui teikti paraiškas skirta 20 mln. Eur suma. Pareiškėjas gali teikti ne vieną paraišką gauti kompensacinę išmoką skirtingiems projektams.

15.       Pareiškėjas, norintis gauti kompensacinę išmoką, pateikia Agentūrai Agentūros nustatytos formos paraišką, kurioje nurodoma:

15.1.    modernizuojamo pastato unikalus numeris;

15.2.    savivaldybei priklausančio modernizuojamo pastato plotas;

15.3.    siektini rodikliai, įrašyti preliminariame energinio naudingumo sertifikate (pateiktame su energetinio audito ataskaita);

15.4.    preliminarus metinis pirminės energijos suvartojimo sumažėjimas atnaujintuose pastatuose (kWh/metai);

15.5.    preliminarus bendras metinis šiltnamio efektą sukeliančių dujų sumažėjimas (tonos CO2 ekvivalentu);

16.       Su paraiška teikiami dokumentai:

16.1.    įgaliojimas, jei paraišką teikia ne savivaldybės administracija;

16.2.    sutartis su ETPT įmone arba valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutartis (kai taikoma);

16.3.    FPV įsipareigojimo raštas arba sutartis dėl paskolos suteikimo iš SPF lėšų projekto įgyvendinimui;

16.4.    pareiškėjo užpildyta nustatytos formos vienos įmonės deklaracija (kai taikoma), nurodyta Aprašo 37 punkte.

16.5.    Preliminarus energinio naudingumo sertifikatas, įrodantis, kad atnaujinus (modernizavus) pastatą bus pasiekta ne mažesnė kaip B energinio naudingumo klasė.

17.       Jei pasirašyta sutartis dėl paskolos suteikimo iš SPF lėšų projektui įgyvendinti nepateikta su paraiška, pareiškėjas privalo ją pateikti su mokėjimo prašymu.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI IŠLAIDOMS

 

18.       Išlaidos yra tinkamos finansuoti, kai:

18.1.    projektui suteikta paskola iš SPF įgyvendinti Programos 2 priedo 1–14 punktuose nurodytus viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmus (priemones);

18.2.    įgyvendinus projektą, viešojo pastato energijos vartojimo efektyvumas – planuojama pasiekti ne mažesnė kaip B pastato energinio naudingumo klasė;

18.3.    planuojama sumažinti metinį pirminės energijos suvartojimo kiekį kWh/metai;

18.4.    planuojama sumažinti bendrą metinį šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį CO2 ekvivalentu;

18.5.    nurodytas planuojamas modernizuoti savivaldybei priklausančio pastato plotas.

19.       Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos ne daugiau kaip 50 proc. FPV nustatytų tinkamų išlaidų įgyvendinant projektą, kuriam gauta paskola pagal SPF paskolos sutartį, sudarytą nuo 2021 m. gruodžio 6 d. iki 2023 m. spalio 31 d.

20.       Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, nepriskirtos prie tinkamų išlaidų, taip pat nurodytos Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos apraše.

21.       Visos projekto įgyvendinimo išlaidos turi būti pagrįstos projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, užtikrintas jų atsekamumas.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMAS DĖL KOMPENSACINĖS IŠMOKOS SKYRIMO

 

22.       Paraiškų vertinimą, projektų administravimą ir kompensacinės išmokos mokėjimo administravimą, vadovaudamasi Aprašu ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašu, vykdo Agentūra.

23.       Paraiškų atrankos būdas – tęstinis. Paraiškos registruojamos APVIS eilės tvarka pagal registracijos datą. Apie gautą paraišką Agentūra informuoja pareiškėją automatine žinute.

24.       Paraiškų atitiktį Aprašo reikalavimams Agentūra patikrina naudodamasi prieinamomis duomenų bazėmis ir registrais.

25.       Vertinant paraišką, atliekamas administracinės atitikties vertinimas ir tinkamumo finansuoti vertinimas.

26.       Paraiškas Agentūra vertina eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Vienos paraiškos administracinės atitikties vertinimo terminas – ne ilgesnis kaip 10 darbo dienų užregistravus paraišką.

27.       Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar pareiškėjas atitinka jam keliamus reikalavimus gauti kompensacinę išmoką.

28.       Paraiškos, neatitinkančios pareiškėjui keliamų reikalavimų, atmetamos.

29.       Paraiškos, atitinkančios administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, teikiamos tinkamumo finansuoti vertinimui. Šio vertinimo metu apskaičiuojama kompensacinės išmokos suma, įvertinami projekto tikslai, planuojami rodikliai. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimas vykdomas ne ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo atlikto paraiškos administracinės atitikties teigiamo įvertinimo.

30.       Agentūra, nustačiusi, kad paraiškoje pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (ar) paraiška užpildyta netinkamai ar iš dalies, pateikta klaidinga informacija arba trūksta informacijos, leidžiančios įvertinti pareiškėjo atitiktį Aprašo reikalavimams, pareiškėjui nustatomas ne ilgesnis kaip 10 darbo dienų terminas trūkumams pašalinti ir apie tai jis informuojamas. Jeigu per Agentūros nustatytą terminą trūkstamų dokumentų ar patikslintos paraiškos arba informacijos pareiškėjas nepateikia, Agentūros sprendimu paraiška atmetama. Agentūra, priėmusi sprendimą atmesti paraišką, per 5 darbo dienas apie tai raštu informuoja pareiškėją nurodydama atmetimo priežastis.

31.       Jei Agentūra negavo pasirašytos SPF sutarties dėl paskolos suteikimo iš SPF lėšų projekto įgyvendinimui ar sutartis nepasirašyta, Agentūra informuoja pareiškėją apie preliminarius paraiškos vertinimo rezultatus. Agentūra, gavusi pasirašytą SPF paskolos sutartį, patikslina kompensacinės išmokos sumą ir parengia sprendimą dėl finansavimo skyrimo.

32.       Sprendimą dėl kompensacinės išmokos skyrimo arba neskyrimo priima APVA direktorius atsižvelgdamas į paraiškų vertinimo rezultatus. Sprendimas dėl finansavimo skyrimo įforminamas APVA direktoriaus įsakymu. Sprendimas neskirti finansavimo įforminamas raštu, kuriame pareiškėjui pateikiama sprendimą pagrindžianti informacija, motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka. Apie APVA sprendimą pareiškėjas informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

33.       Išlaidų kompensavimo sutartyje nurodomi pareiškėjo įsipareigojimai, maksimali kompensacinės išmokos suma, planuojami rodikliai.

 

VI SKYRIUS

DE MINIMIS PAGALBOS TEIKIMAS

 

34.       Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma kiekvienoje valstybėje narėje negali viršyti 200 000 eurų per trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, teikiamos de minimis pagalbos suma kiekvienoje valstybėje narėje negali viršyti 100 000 eurų per trejų finansinių metų laikotarpį.

35.       Teikiant de minimis pagalbą, viena įmone laikomos visos įmonės, kurių tarpusavio santykiai atitinka De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas.

36.       Savivaldybei (ar valstybei) priklausantys juridiniai asmenys, kurių vienintelis tarpusavio ryšys yra kiekvieno iš jų tiesioginė sąsaja su ta pačia viešąja (valstybės, savivaldybės) įstaiga arba įstaigomis, nelaikomi viena įmone, tačiau konkrečiai valstybės ar savivaldybės įmonei priklausantys juridiniai asmenys gali būti laikomi tarpusavyje susijusiais, t. y. laikytini viena įmone, jeigu atitinka De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas.

37.       Įmonių tarpusavio santykiai vertinami pagal pareiškėjo užpildytą nustatytos formos vienos įmonės deklaraciją, paskelbtą interneto tinklalapyje https://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013.

38.       Pagal Aprašą teikiama de minimis pagalba sumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms pagal 04.3.1-FM-F-002 finansinę priemonę „Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas“, kuri įgyvendinama pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka, taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (toliau – Bendrosios išimties reglamentas) I skyriaus ir III skyriaus 7 skirsnio 39 straipsnio reikalavimus, jeigu dėl tokios pagalbos sumavimo neviršijamas Bendrosios išimties reglamente nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba nustatyta pagalbos suma. Pagal Aprašą teikiama de minimis pagalba taip pat sumuojama su de minimis pagalba, suteikta pagal kitus de minimis pagalbą reglamentuojančius reglamentus, neviršijant Aprašo 34 punkte nustatytos didžiausios sumos.

39.       Agentūra per 5 darbo dienas pateikia informaciją apie suteiktą de minimis pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro įsteigimo nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

40.       Jei pareiškėjas yra gavęs neteisėtą de minimis pagalbą ar valstybės pagalbą, nauja de minimis pagalba negali būti teikiama, kol bus sugrąžinta neteisėtai gauta de minimis pagalba ar valstybės pagalba, įskaitant palūkanas.

41.       Vadovaudamasi De minimis reglamento 6 straipsnio 4 punkto nuostatomis Agentūra dokumentus saugo 10 finansinių metų nuo paskutinės de minimis pagalbos pagal schemą suteikimo dienos.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS

 

42.       Kompensacinė išmoka mokama dalimis APVIS sistemoje pateikus tarpinį (-ius) ir galutinį mokėjimo prašymus, taip pat atitinkamus Aprašo 44–47 punktuose nurodytus dokumentus.

43.       Kompensacinė išmoka mokama į pareiškėjo nurodytą sąskaitą.

44.       Teikiant tarpinį (-ius) mokėjimo prašymą (-us), pateikiami:

44.1.    APVIS teisingai užpildytas mokėjimo prašymas;

44.2.    atliktų darbų priėmimo–perdavimo aktas ir PVM sąskaita faktūra;

44.3.    sąskaitos išrašas, įrodantis, kad ne mažiau kaip 50 proc. sąskaitos faktūros tinkamų išlaidų apmokėta SPF paskolos lėšomis.

45.       Teikiant galutinį mokėjimo prašymą, pateikiama:

45.1.    Aprašo 44.1–44.3 papunkčiuose nurodyti dokumentai;

45.2.    sąskaitos išrašas, įrodantis bendrą projekto tinkamų išlaidų sumą, išmokėtą SPF paskolos lėšomis;

45.3.    Lietuvos Respublikos statybos įstatyme įtvirtintas statybos užbaigimą įrodantis dokumentas (statybos užbaigimo aktas arba deklaracija).

46.       Galutiniame mokėjimo prašyme nurodomi pasiekti rodikliai pagal atnaujintam (modernizuotam) pastatui išduotą energinio naudingumo sertifikatą:

46.1.    metinis pirminės energijos suvartojimo sumažėjimas (kWh/metai);

46.2.    bendras metinis šiltnamio efektą sukeliančių dujų sumažėjimas (tonos CO2 ekvivalentu);

46.3.    atnaujinto (modernizuoto) savivaldybei priklausančio pastato bendras plotas (kv. m).

47.       Agentūra turi teisę prašyti papildomų dokumentų, kad būtų galima įvertinti  išlaidų tinkamą.

48.       Agentūra, gavusi tinkamai įformintą tarpinį mokėjimo prašymą ir 44 punkte nurodytus dokumentus, patvirtina ir apmoka jį ne vėliau kaip per 40 darbo dienų nuo pareiškėjo teisingai užpildyto mokėjimo prašymo registravimo dienos. Agentūra per 5 darbo dienas nuo kompensacinės išmokos sumokėjimo dienos apie tai raštu informuoja pareiškėją.

49.       Gavusi galutinį mokėjimo prašymą, Agentūra įvertina iš SPF apmokėtos paskolos dalį ir išmokėtą kompensacinę išmoką. Bendra paskolos iš SPF ir kompensacinės išmokos suma negali viršyti 100 proc. FPV nustatytų (pripažintų) tinkamų išlaidų ir išlaidų kompensavimo sutartyje numatytos maksimalios kompensacinės išmokos.

50.       Galutinis mokėjimo prašymas apmokamas, kai įgyvendinus projektą pasiektas viešojo pastato energijos vartojimo efektyvumas – ne mažesnė kaip B pastato energinio naudingumo klasė.

51.       Agentūra galutinį mokėjimo prašymą patvirtina ir apmoka ne vėliau kaip per 60 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo įregistravimo dienos. Agentūra per 5 darbo dienas nuo kompensacinės išmokos sumokėjimo dienos raštu informuoja pareiškėją apie sumokėtą kompensacinę išmoką.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

52.       Pareiškėjas turi teisę skųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, sprendimo dėl kompensacinės išmokos mokėjimo ar neišmokėjimo priėmimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

53.       Jeigu pareiškėjas įgyvendindamas projektą nesilaiko išlaidų kompensavimo sutartyje nustatytų sąlygų, Agentūra atlieka pažeidimo tyrimą pagal Agentūros patvirtintą tvarką ir priima sprendimą dėl išlaidų kompensavimo sustabdymo, nutraukimo, sumažinimo ir (ar) išmokėtų lėšų ar jų dalies susigrąžinimo arba netaikyti finansinių korekcijų.

54.       Agentūra prireikus gali prašyti FPV papildomos informacijos, duomenų ar dokumentų, susijusių su projekto įgyvendinimu.

______________________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2022 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. D1-239

(2022 m. spalio 4 d. įsakymo Nr. D1-319 redakcija)

 

 

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-04-01 „SKATINTI PASTATŲ RENOVACIJĄ“ VEIKLOS „SKAITMENIZAVIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Prioritetas ar kompo-nentas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar poveiklė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Para

mos formos kodas

Pagrindi

nės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonomi

nės veiklos kodas (-ai)

„Euro

pos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

1.1. poveiklė –skaitmeninės metodinės priemonės  žalių ir inovatyvių energinio efektyvumo priemonių planavimui renovuojamuose pastatuose ir renovacijos projektų administravimui sukūrimas ir įdiegimas;

 

Ekono-

mikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP) ir valstybės biudžeto lėšos

2

B.1.3.

 

B.1.3.2.

026a

-

-

-

-

-

-

 

 

Rodiklio pavadinimas  

Rodiklio kodas 

Matavimo vienetai 

Siektina reikšmė 

Veikia skaitmeninė metodinė priemonė, skirta ekologiškų ir inovatyvių energijos vartojimo efektyvumo priemonių planavimui renovuotuose pastatuose (investicinių projektų rengimui, tipinių techninių specifikacijų, skirtų projektavimui ir sutarčių sudarymui, pirkimui), produkto rodiklis

P-02-001-06-04-01-27

P.S.1051.1

Vienetai

1 (pasiekimo terminas – 2023 m. I ketv.)

Pradėjusios veikti ir teikti paslaugas trys – pastatų renovacijos planavimo, renovacijos projektų administravimo ir Lietuvos pastatų duomenų banko – informacinės sistemos, produkto rodiklis 

P-02-001-06-04-01-29

P.S.1051 

Vienetai

2 (pasiekimo terminas – 2025 m. III ketv.)

Naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai, bendrasis rodiklis

R-02-001-06-04-01-37

RRFCI07

Naudotojų skaičius per metus

 

 

Veiklos ar poveiklės pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Prioritetas ar kompo-nentas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar poveiklė

Interven

cinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Para

mos formos kodas

Pagrindi

nės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Euro

pos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

1.2. poveiklė –Lietuvos pastatų duomenų banko sukūrimas ir įdiegimas.

Ekono-

mikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP) ir valstybės biudžeto lėšos

2

B.1.3.

 

B.1.3.2.

026a

-

-

-

-

-

-

 

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Veikia Lietuvos pastatų duomenų bankas, produkto rodiklis 

P-02-001-06-04-01-28 

P.S.1051.2

Vienetai

1 (pasiekimo terminas ‒ 2025 m. II ketv.)

Pradėjusios veikti ir teikti paslaugas trys – pastatų renovacijos planavimo, renovacijos projektų administravimo ir Lietuvos pastatų duomenų banko – informacinės sistemos, produkto rodiklis 

P-02-001-06-04-01-29

P.S.1051 

Vienetai

1 (pasiekimo terminas 2025 m. III ketv.)

Naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai, bendrasis rodiklis

R-02-001-06-04-01-37

RRFCI07

Naudotojų skaičius per metus

 

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ veiklos „Skaitmenizavimas“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Aprašas) vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 1.1 ir 1.2 papunkčiuose nurodytuose teisės aktuose.

 

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projektų įgyvendinimo planą, priimant sprendimą dėl projektų finansavimo, sudarant projektų sutartis ir įgyvendinant projektus, finansuojamus pagal Aprašą:

1.1. bendrieji:

1.1.1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;

1.1.2. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimas CM4171/21 dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo (toliau – planas „Naujos kartos Lietuva“);

1.1.3. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;

1.2. specialieji:

1.2.1. Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymas;

1.2.2. Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymas;

1.2.3. Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas;

1.2.4. Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymas;

1.2.5. Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymas;

1.2.6. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;

1.2.7. Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

1.2.8. Organizacinių ir techninių kibernetinio saugumo reikalavimų, taikomų kibernetinio saugumo subjektams, aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 818 „Dėl Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymo įgyvendinimo“;

1.2.9. Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo patvirtinimo“;

1.2.10. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gegužės 13 d. nutarimas Nr. 498 „Dėl valstybės informacinių technologijų infrastruktūros konsolidavimo ir jos valdymo optimizavimo“;

1.2.11. Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašas ir Saugos dokumentų turinio gairių aprašas, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Elektroninės informacijos, sudarančios valstybės informacinius išteklius, svarbos įvertinimo ir valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo gairių aprašo patvirtinimo“;

1.2.12. Elektroninių paslaugų kūrimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. 3-416(1.5 E) „Dėl metodinių dokumentų patvirtinimo“ (toliau – Elektroninių paslaugų kūrimo metodika);

1.2.13. Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodika, patvirtinta Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. T-29 „Dėl Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodika);

1.2.14. Techninių valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2020 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. V-941 „Dėl techninių valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo ir Informacinių technologijų saugos atitikties vertinimo metodikos patvirtinimo“;

1.2.15. Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijos, patvirtintos Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. T-36 „Dėl Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų patvirtinimo“;

1.2.16. Neįgaliesiems pritaikytų interneto tinklalapių kūrimo, testavimo ir įvertinimo metodinių rekomendacijų, patvirtintų Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2013 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. T-72 „Dėl Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2004 m. kovo 31 d. įsakymo Nr. T-40 „Dėl Neįgaliesiems pritaikytų interneto tinklalapių kūrimo, testavimo ir įvertinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ pakeitimo“;

1.2.17. Kuriamų viešųjų ir administracinių elektroninių paslaugų tinkamumo naudotojams užtikrinimo priemonių metodinių rekomendacijų, patvirtintų Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2014 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. T-65 „Dėl Kuriamų viešųjų ir administracinių elektroninių paslaugų tinkamumo naudotojams užtikrinimo priemonių metodinių rekomendacijų patvirtinimo“;

1.2.18. 2019 m. balandžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2019/882 dėl gaminių ir paslaugų prieinamumo reikalavimų;

1.2.19. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).

2. Reikalavimai projektams

2.1. Galimi pareiškėjai:

2.1.1. poveiklei „Skaitmeninės metodinės priemonės  žalių ir inovatyvių energinio efektyvumo priemonių planavimui renovuojamuose pastatuose ir renovacijos projektų administravimui sukūrimas ir įdiegimas“ įgyvendinti – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra, galimi partneriai – viešieji juridiniai asmenys, kurių vienintelis savininkas yra Lietuvos Respublika;

2.1.2. poveiklei „Lietuvos pastatų duomenų banko sukūrimas ir įdiegimas“ įgyvendinti – VšĮ Statybos sektoriaus vystymo agentūra, galimi partneriai – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija ir kiti viešieji juridiniai asmenys, kurių vienintelis savininkas yra Lietuvos Respublika.

2.2. Projektų pagal Aprašą veikloms įgyvendinti numatyta skirti iki 3 630 000,00 (trijų milijonų šešių šimtų trisdešimt tūkstančių) eurų, iš jų 3 000 000,00 (trys milijonai) eurų – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos, 630 000,00 (šeši šimtai trisdešimt tūkstančių) eurų – valstybės biudžeto lėšos netinkamam PVM finansuoti:

2.2.1. poveiklei „Skaitmeninės metodinės priemonės  žalių ir inovatyvių energinio efektyvumo priemonių planavimui renovuojamuose pastatuose ir renovacijos projektų administravimui sukūrimas ir įdiegimas“ įgyvendinti – iki 665 500,00 (šešių šimtų šešiasdešimt penkių tūkstančių penkių šimtų) eurų, iš jų 550 000,00 (penki šimtai penkiasdešimt tūkstančių) eurų – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos, 115 500,00 (šimtas penkiolika tūkstančių penki šimtai) eurų – valstybės biudžeto lėšos netinkamam PVM finansuoti;

2.2.2. poveiklei „Lietuvos pastatų duomenų banko sukūrimas ir įdiegimas“ įgyvendinti – iki 2 964 500,00 (dviejų milijonų devynių šimtų šešiasdešimt keturių tūkstančių penkių šimtų) eurų, iš jų 2 450 000,00 (du milijonai keturi šimtai penkiasdešimt tūkstančių) eurų –  Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos, 514 500,00 (penki šimtai keturiolika tūkstančių penki šimtai) eurų – valstybės biudžeto lėšos netinkamam PVM finansuoti.

2.3. Jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu, partnerystė projekte turi būti pagrįsta, teikti naudą ir prisidėti prie projekto tikslo įgyvendinimo; iki pateikiant projekto įgyvendinimo planą, turi būti sudaryta partnerystės sutartis. Partnerystės sutartį pasirašo projekto vykdytojas ir projekto partneris. Partnerystės sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės dėl projekto (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai ir kita),  šalių atsakomybė, įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

2.3.1. Partneris turi būti perskaitęs projekto įgyvendinimo planą ir susipažinęs su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projekto įgyvendinimo planą.

2.3.2. Įgyvendindamas projektą projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriu ir nuolat jį informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą.

2.3.3. Visi projekto įgyvendinimo plano pakeitimai, turintys įtakos partnerio įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į administruojančiąją instituciją pirmiausia turi būti suderinti su partneriu.

2.4. Projekto finansavimo forma – dotacija.

2.6. Projektas turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede.

2.7. Informavimo apie projektą ir komunikacijos veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.

2.8. Projektų veiklos turi būti įgyvendintos iki 2025 m. rugsėjo 31 d. Tarpiniai stebėsenos rodikliai turi būti pasiekti: 1.1. poveiklės „Skaitmeninės metodinės priemonės žalių ir inovatyvių energinio efektyvumo priemonių planavimui renovuojamuose pastatuose ir renovacijos projektų administravimui sukūrimas ir įdiegimas“ – iki 2023 m. I ketv. pabaigos, 1.2. poveiklės „Lietuvos pastatų duomenų banko sukūrimas ir įdiegimas“ – iki 2025 m. II ketv. pabaigos.

2.9. Kartu su projekto įgyvendinimo planu administruojančiajai institucijai turi būti pateikta:

2.9.1. Partnerio deklaracija (taikoma, jei projektas bus įgyvendinamas su partneriu (-iais) (Partnerio deklaracija yra Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priedas); 

2.9.2. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (taikoma, jei projektas bus įgyvendinamas su partneriu (-iais) (informacija teikiama pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priedą); 

2.9.3. investicijų projektas, parengtas pagal Investicijų projektų rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337, kuri skelbiama interneto svetainėje http://www.ppplietuva.lt/, skiltyje „viešųjų investicijų projektų rengimas“, prie „rengimas ir vertinimas“ (jei taikoma). Investicijų projektas rengiamas ir teikiamas tik tais atvejais, jeigu įgyvendinant projektą planuojama investuoti į ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, reikalingo viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme, teikti ir (arba) viešojo administravimo funkcijoms vykdyti, sukūrimą, įsigijimą arba jo vertės padidinimą ir projekto vertė viršija vieną milijoną eurų, kaip nurodyta Strateginio valdymo metodikos 120.5 papunktyje;

2.9.4. atsižvelgiant į Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 30 straipsnio 1 dalies reikalavimus, papildomai – galimybių studija arba galimybių studijoje reikalaujama informacija investicijų projekte; ši informacija turi būti pateikta vadovaujantis Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodika ir jos 3 priede nustatytais reikalavimais (jei kuriama nauja valstybinė informacinė sistema);

2.9.5. projekto išlaidų pagrįstumą patvirtinantys dokumentai (sudarytų sutarčių kopijos, komerciniai pasiūlymai, taip pat pateikiamos nuorodos į rinkoje esančias kainas (pavyzdžiui, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje), jeigu išlaidos grindžiamos tiekėjų pasiūlymais – paklausimai tiekėjams; jeigu išlaidos, skirtos informacinei sistemai, registrui ar programinei įrangai kurti, modernizuoti, grindžiamos komerciniais pasiūlymais, juose turi būti detaliai, atsižvelgiant į informacinės sistemos, registro ar programinės įrangos kūrimo etapus, pateikta kaina, kūrimo laikas, būtini specialistai, jų įkainiai, išorinių sąsajų skaičius, įvertintos numatomos naudoti programinės įrangos licencijos, jų kaina ir pan.);

2.9.6. darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumą patvirtinantys dokumentai (veiklų sąrašas, kuriame nurodytos projektą vykdančių asmenų darbo valandos projekte, valandinis įkainis, jo pagrindimas) (jei taikoma).

2.10. Įgyvendinant projektą taikomi reikalavimai:

2.10.1. Atsižvelgiant į Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 30 straipsnio 2 dalies reikalavimus, steigdama valstybės informacinę sistemą, institucija turi parengti valstybės informacinės sistemos nuostatų ir valstybės informacinės sistemos saugos nuostatų projektus. Valstybės informacinė sistema laikoma įsteigta nuo valstybės informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo.

2.10.2. Sukūrus ar modernizavus elektronines paslaugas, turi būti atliktas atsparumo įsilaužimui testas, kaip nurodyta Elektroninių paslaugų kūrimo metodikoje; jei nustatoma kritinių klaidų, ištaisyti jas iki projekto veiklų pabaigos.

2.10.3. Sukūrus ar modernizavus elektronines paslaugas, turi būti patvirtintas kuriamos arba modernizuojamos informacinės sistemos priėmimo ir tinkamumo eksploatuoti aktas, kaip nustatyta Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodikoje.

2.10.4. Įgyvendinant projektą, elektroninės paslaugos turi būti kuriamos ar modernizuojamos taip, kad veiktų informacinių technologijų paslaugų teikėjo infrastruktūroje (vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gegužės 13 d. nutarimu Nr. 498 „Dėl valstybės informacinių technologijų infrastruktūros konsolidavimo ir jos valdymo optimizavimo“).

2.1. Reikalavimai jungtinio projekto projektams

Netaikoma.

3. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

Įgyvendinami projektai prisideda prie inovatyvumo (kūrybingumo) horizontalaus principo įgyvendinimo bent vienu iš šių būdų:

·    įgyvendinant projektą bus vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai;

·    įgyvendinant projektą bus numatytas bendradarbiavimas su tyrėjais arba tyrėjai bus įdarbinti projekte kaip darbuotojai;

·    įgyvendinant projektą bus remiamas skaitmeninių sprendimų diegimas, grįstas dirbtinio intelekto, kibernetinio saugumo, didelio našumo kompiuterijos (angl. High-performance computing) technologijomis (išskirtos būtent šios, nes jos yra prioritetinės Europos skaitmeniniuose inovacijų centruose).

3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

Projektai neprieštarauja Chartijos nuostatoms pagal 2016 m. liepos 23 d. Europos Komisijos pranešimą – Rekomendacijų, kaip užtikrinti, kad būtų laikomasi Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų skirstant Europos struktūrinių ir investicinių fondų (ESI fondų) paramą (2016/C 269/01) (III priedas).

4. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

5. Reikalavimai valstybės pagalbai

Pagal Aprašą, valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais nuostatas, neteikiama.

6. Projektų atrankos kriterijai

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi.

7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Papildomi reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas, kurie nenumatyti Taisyklėse ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, netaikomi.

8. Kiti reikalavimai

Kiti reikalavimai netaikomi.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai:

9.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

9.2. Pagal Aprašą, netinkamos finansuoti projekto lėšos:

9.2.1. žemės arba kito nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos;

9.2.2. transporto priemonių pirkimo, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir susijusios išlaidos;

9.2.3. įrangos, infrastruktūros ir programinės įrangos įsigijimo konsolidavimo ir optimizavimo procese dalyvaujančioms institucijoms (2015 m. gegužės 13 d. Nr. 498), kuri yra arba bus teikiama Valstybės debesijos paslaugų teikimo infrastruktūroje, išlaidos;

9.2.4. įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;

9.2.5. nepiniginis projekto vykdytojo ir (arba) projekto partnerio įnašas.

9.3. PVM netinkamas finansuoti EGADP lėšomis. PVM gali būti finansuojamas Lietuvos biudžeto lėšomis vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka.

9.4. Kryžminis finansavimas netaikomas.

9.5. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Netinkamos finansuoti išlaidos ir projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo lėšų.

9.6. Pareiškėjas savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

10. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

 

Indeksuojama

X Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

10.1. Netiesioginės projekto veiklos ir išlaidos joms apmokėti.

FN-01

01

7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma.

 

10.2. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos.

FS-01-04

01

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio fiksuotoji suma su PVM.

 

10.3. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos.

FS-01-03

01

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio fiksuotoji suma be PVM.

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-01

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-02

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-03

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-04

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-05

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-06

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-07

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

 

 

 

 

________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-319, 2022-10-04, paskelbta TAR 2022-10-04, i. k. 2022-20121

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. liepos 25 d. įsakymo Nr. D1-239 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ įgyvendinimo“ pakeitimo