Suvestinė redakcija nuo 2015-10-08

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-06-18, i. k. 2015-09710

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

GENERALINIS PROKURORAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PROKURATŪROS KORUPCIJOS PREVENCIJOS

20152016 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2015 m. birželio 18 d. Nr. I-174

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu, 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537, nuostatomis:

1. T v i r t i n u  pridedamą Lietuvos Respublikos prokuratūros korupcijos prevencijos 2015–2016 metų programą.

2. S k e l b i u  šį įsakymą Teisės aktų registre.

3. P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro 2015 m. birželio 15 d. įsakymą Nr. I-168 „Dėl Lietuvos Respublikos prokuratūros korupcijos prevencijos 2015–2016 metų programos patvirtinimo“.

4. P a v e d u  Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui apie įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre pranešti Generalinės prokuratūros ir teritorinių prokuratūrų prokurorams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis.

 

 

 

Generalinio prokuroro pavaduotojas,

einantis generalinio prokuroro pareigas                                                             Darius Raulušaitis

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos generalinio

prokuroro 2015 m. birželio 18 d.

įsakymu Nr. I-174

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS PROKURATŪROS KORUPCIJOS PREVENCIJOS

2015–2016 METŲ PROGRAMA

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos prokuratūros korupcijos prevencijos 20152016 metų programa (toliau – programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, atsižvelgiant į aplinkos analizę, Lietuvos Respublikos nacionalinę kovos su korupcija 2015–2025 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 (toliau – Nacionalinė kovos su korupcija programa), šešioliktosios Vyriausybės 2012–2016 metų programą, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XII-51, Europos Tarybos valstybių prieš korupciją grupės (GRECO) ketvirtojo vertinimo etapo „Parlamento narių, teisėjų ir prokurorų korupcijos prevencija“ Lietuvos vertinimo ataskaitą, priimtą 2014 m. gruodžio 8–12 d., Europos Komisijos 2014 metų Europos Sąjungos kovos su korupcija ataskaitą.

2. Programos paskirtis – užtikrinti veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos ir kontrolės sistemą Lietuvos Respublikos prokuratūroje (toliau – prokuratūra) 2015–2016 metais.

3. Programoje nustatomi korupcijos prevencijos prokuratūroje tikslai ir uždaviniai, korupcijos prevencijos priemonės, programos įgyvendinimo veiksmingumo vertinimo kriterijai ir administravimo tvarka.  

4. Programa įgyvendinama pagal Lietuvos Respublikos prokuratūros korupcijos prevencijos 2015–2016 metų programos įgyvendinimo priemonių planą (toliau – priemonių planas) (priedas), kuriame numatytos korupcijos prevencijos priemonės, už jų įgyvendinimą atsakingi vykdytojai, įvykdymo terminai ir laukiamo rezultato kriterijai. Priemonių planas yra neatskiriama programos dalis. 

5. Programoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II. APLINKOS ANALIZĖ

 

6. 2014 m. balandžio–gegužės mėn. atlikto sociologinio tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2014“ duomenimis, atsakydami į atvirą klausimą apie korupcijos paplitimą institucijose 9 proc. apklaustų gyventojų ir 6 proc. apklaustų valstybės tarnautojų prokuratūrą įvardino kaip vieną labiausiai korumpuotų institucijų Lietuvoje (2011 m. atlikto tyrimo metu taip maniusių gyventojų ir valstybės tarnautojų buvo atitinkamai 8 proc. ir 7 proc.).

Uždavus klausimą apie korupcijos paplitimą konkrečiai prokuratūros sistemoje, 29 proc. apklaustų gyventojų prokuratūrą įvardijo kaip labai korumpuotą, 42 proc. – kaip iš dalies korumpuotą, 7 proc. – kaip visai nekorumpuotą, 22 proc. nurodė nežinantys atsakymo arba į klausimą neatsakė.

Kartu būtina pažymėti, kad šio tyrimo rezultatai taip pat atskleidė, kad egzistuoja skirtumas tarp suvokiamos korupcijos ir korupcinės patirties, t. y. respondentai dažnai neigiamai vertino korupcinę aplinką tam tikroje institucijoje, nors patys asmeniškai su korupcija joje nebuvo susidūrę.

7. GRECO ketvirtojo vertinimo etapo „Parlamento narių, teisėjų ir prokurorų korupcijos prevencija“ Lietuvos vertinimo ataskaitoje pažymima, kad, atsižvelgus į su prokurorų patikimumu susijusių incidentų skaičių ir jų rimtumą, akivaizdu, kad tarp suvokimo apie korupcijos mastą Generalinėje prokuratūroje ir realybės yra didelė spraga. Prokuratūra visuomenės laikoma uždara institucija, nepasitikima prokurorų priėmimo į darbą ir jų skatinimo tvarka. Prokuratūra privalo pašalinti šią spragą gerindama bendravimą su visuomene ir didindama prokurorų skyrimo tvarkos skaidrumą ir objektyvumą. Didesnį dėmesį darbuotojų sąžiningumo klausimams reikėtų skirti rengiant praktines gaires, keliant prokurorų sąmoningumą ir skatinant jų diskusijas apie bendras etikos vertybes.

8. Nacionalinėje kovos su korupcija programoje aptariant korupcijos rizikos veiksnius teisėsaugos institucijų veikloje yra pažymėta, kad prokuratūros sistemoje kasmet fiksuojama pavienių korupcijos atvejų, o dėl išteisinamų asmenų, nutraukiamų ikiteisminių tyrimų skaičiaus preziumuojama ikiteisminio tyrimo subjektų kvalifikacijos ir žinių stoka atskleidžiant ir tiriant korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus.

9. 2013 m. 2 prokurorams, 2014 m. 3 prokurorams buvo pradėti ikiteisminiai tyrimai dėl jų galimai padarytų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų. 2013–2014 metais nebuvo pradėta ikiteisminių tyrimų prokuratūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis.

2013–2014 metais pirmosios instancijos teismuose nebuvo nuteistas nei vienas prokuroras, prokuratūros valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.

10. Dėl Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo 8 ir 9 straipsniuose nustatytų Generalinės prokuratūros ir teritorinių apygardų prokuratūrų vykdomų funkcijų specifikos iš esmės visos prokuratūros veiklos sritys atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje nurodytus kriterijus ir yra priskiriamos prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė. Dėl šios priežasties prokuratūroje būtina užtikrinti nuolatinę veiksmingą korupcijos prevenciją ir kontrolę – vykdyti prokuratūros veiklos situacijos analizę antikorupciniu požiūriu, parinkti efektyvias korupcijos prevencijos priemones, atskleidžiančias ir šalinančias korupcijos pasireiškimo tikimybę prokuratūros veiklos srityse, tobulinti prokuratūros veiklos sričių teisinį reglamentavimą, stiprinti darbuotojų antikorupcinės elgsenos paskatas.

11. 2012 m. Generalinėje prokuratūroje atlikus korupcijos rizikos vertinimą prokuratūros veiklos srityse: 1) ikiteisminio tyrimo organizavimas ir vadovavimas jam; 2) ikiteisminio tyrimo pareigūnų veiklos baudžiamajame procese kontrolė, nustatyta, kad egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, ir parengta išvada, kurioje konstatuotas teisinio reglamentavimo šioje srityje tobulinimo poreikis.

2013 m. atlikus korupcijos rizikos vertinimą nuosprendžių pateikimo vykdyti ir jų vykdymo kontrolės srityje, išvadoje pripažinta tikslinga parengti įgyvendinamąjį teisės aktą, reglamentuojantį prokuroro pareigas šioje srityje. 

2014 m. korupcijos rizikos aspektu įvertinus ikiteisminį tyrimą organizuojančio ir aukštesniojo prokuroro procesinėmis ir administracinėmis priemonėmis vykdomos ikiteisminio tyrimo kontrolės sritis, prieita prie išvados, kad prokuratūros vidiniais teisės aktais būtina įtvirtinti papildomą kai kurių ikiteisminį tyrimą organizuojančio prokuroro vienašališkai priimamų sprendimų kontrolės mechanizmą, kuris sudarytų realias prielaidas mažinti korupcijos riziką analizuotoje srityje.    

12. Prokuratūra dalyvauja įgyvendinant Nacionalinę kovos su korupcija programą.

 

III. LIETUVOS RESPUBLIKOS PROKURATŪROS KORUPCIJOS PREVENCIJOS

2013–2014 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO REZULTATAI

 

13. Lietuvos Respublikos prokuratūros korupcijos prevencijos 2013–2014 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro 2013 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. I-161 (toliau – 2013–2014 metų programa), įgyvendinimo veiksmingumas vertintinas atsižvelgiant į šios programos 14 ir 15 punktuose nurodytų rodiklių reikšmes:

13.1. Įvertintų prokuratūros veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, skaičius. 2013–2014 metais buvo įvertintos 2 šį kriterijų atitinkančios prokuratūros veiklos sritys.

13.2. Įvykdytų ir neįvykdytų 20132014 metų programos įgyvendinimo priemonių plano priemonių skaičius. Iš 2013–2014 metų programos įgyvendinimo priemonių plane numatytų 13 korupcijos prevencijos priemonių buvo įvykdytos 9 priemonės, neįvykdytos 4 priemonės. Visos neįvykdytos priemonės buvo skirtos įgyvendinti pirmajam 2013–2014 metų programos uždaviniui – atskleisti ir šalinti korupcijos pasireiškimo tikimybę prokuratūros veiklos srityse – ir iš esmės susijusios su teisinio reglamentavimo nustatymu ar jo tobulinimu.

Neįvykdytos 2013–2014 metų programos įgyvendinimo priemonių plano 1.2 ir 1.3 priemonės perkeltos į Korupcijos pasireiškimo tikimybės prokurorų ir aukštesniųjų prokurorų procesinėmis ir administracinėmis priemonėmis vykdomos ikiteisminio tyrimo kontrolės srityse šalinimo planą Nr. 17.9-274, 2015-01-20 patvirtintą Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro, todėl į priemonių planą papildomai neįtraukiamos.

Neįgyvendintos 2013–2014 metų programos įgyvendinimo priemonių plano 1.5 priemonės aktualumas nėra išnykęs, todėl ji perkelta į priemonių planą kaip 1.2 priemonė.

Neįgyvendintos 2013–2014 metų programos įgyvendinimo priemonių plano 1.6 priemonės tolesnis vykdymas Generalinės prokuratūros vadovų sprendimu pripažintas netikslingu dėl teisėkūros iniciatyvų atsisakyti teisės aktuose įtvirtintų prokuroro funkcijų nuosprendžių pateikimo vykdyti ir jų vykdymo kontrolės srityje.

1.7 priemonė, pagal 2013–2014 metų programos įgyvendinimo priemonių planą turėjusi būti įgyvendinta patvirtinus prokuratūros norminį teisės aktą, kuriame būtų nustatyta profesinio skaidrumo deklaravimo galimybė, atvejai ir tvarka, Generalinės prokuratūros vadovų vertinimu, buvo įgyvendinta kitu būdu – pakeitus Prokurorų etikos komisijos nuostatus, nustatant, kad prokuroras turi teisę kreiptis į Prokurorų etikos komisiją su prašymu ištirti jo poelgio, veiksmų ir sprendimų atitiktį Etikos kodekso principams ir normoms.

Visos 2013–2014 metų programos įgyvendinimo priemonių plano priemonės, skirtos įgyvendinti antrąjį šios programos uždavinį gerinti prokuratūros veiklą, tobulinti teisinį reguliavimą, yra įvykdytos.

Prokuratūroje įdiegta ISO 9001 standarto reikalavimus atitinkanti kokybės vadybos sistema, pagerinusi prokuratūros teikiamų administracinių paslaugų kokybę ir kontrolę, parengtas ir prokurorams bei ikiteisminio tyrimo pareigūnams išplatintas apibendrinimas dėl išteisinimų korupcinio pobūdžio bylose, organizuoti darbuotojų antikorupciniai mokymai.

Vertinant šių priemonių veiksmingumą paminėtina, kad, Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos duomenimis, 2012–2014 metais ištirtų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų skaičius nuosekliai augo, o tai rodo gerėjančius prokuratūros veiklos rezultatus: 2012 m. buvo ištirtos 928 korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos, kvalifikuotos pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 225–2281 straipsnius, 2013 m. – 1249 veikos, 2014 m. – 1267 veikos (duomenų šaltinis: Ataskaitų grupė – statistika pagal ikiteisminio tyrimo įstaigas; duomenys apie nusikalstamų veikų tyrimo rezultatus Lietuvos Respublikos prokuratūrose (Forma_LRGP).

Taip pat įvykdytos 2013–2014 metų programos įgyvendinimo priemonių plano trečiojo uždavinio didinti antikorupcinio švietimo sklaidą, stiprinti prokuratūros darbuotojų antikorupcinės elgsenos paskatas įgyvendinimo priemonės – organizuoti darbuotojų mokymai korupcijos prevencijos ir kontrolės, korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų tyrimo srityse, prokuratūros interneto svetainėje skelbiama informacija apie korupcijos valdymą prokuratūroje.

Kartu pažymėtina, kad, siekiant nustatytų tikslų ir uždavinių korupcijos prevencijos srityje, priemonės, užtikrinančios darbuotojų patikimumą, sąžiningumą ir kompetenciją, didinančios viešumą ir atskaitingumą visuomenei, privalo būti tęstinės. Todėl priemonių plane numatytos naujos priemonės, susijusios su prokuratūros darbuotojų kvalifikacijos kėlimu, prokurorų veiklos apibendrinimų rengimu, antikorupcinės veiklos viešinimu.

13.3. Prokuratūros darbuotojų padarytų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų skaičius. 2013–2014 metais nė vienas prokuratūros darbuotojas (prokuroras, valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį) teismo nebuvo pripažintas kaltu dėl korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos padarymo.

13.4. Antikorupciniu požiūriu įvertintų prokuratūros vidinių teisės aktų ir jų projektų skaičius. 2013–2014 metais antikorupciniu požiūriu nebuvo įvertintas nei vienas prokuratūros norminis ar vidaus administravimo teisės aktas ar jo projektas.

13.5. Kursus korupcijos prevencijos tema išklausiusių ar kituose renginiuose šia tema dalyvavusių prokuratūros darbuotojų skaičius; kursų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam darbuotojui. Su mokymais susijusios 2013–2014 metų programos įgyvendinimo priemonių plano priemonės 2013 m. nebuvo įgyvendintos dėl asignavimų trūkumo. 2014 m. kvalifikacijos kėlimo renginiuose antikorupcijos tema iš viso dalyvavo 84 prokuratūros darbuotojai; vienam kursus išklausiusiam darbuotojui vidutiniškai teko 7 mokymų valandos.

13.6. Išaugęs pasitikėjimas prokuratūra. „Vilmorus“ visuomenės ir rinkos tyrimų centro vykdomų apklausų duomenys rodo nuosekliai augantį pasitikėjimą prokuratūra: 2012 m. prokuratūra vidutiniškai pasitikėjo 17,4 proc. respondentų, 2013 m. – 20,1 proc. respondentų, 2014 m. – 22,3 proc. respondentų.

14. Atsižvelgiant į tai, kad pagal 2013–2014 metų programą pagrindinis jos įgyvendinimo rodiklis yra išaugęs pasitikėjimas prokuratūra, 2013–2014 metų programa laikytina įgyvendinta, jos tikslas iš esmės pasiektas.

 

IV. PROGRAMOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI, JOS ĮGYVENDINIMO VEIKSMINGUMO VERTINIMO KRITERIJAI

 

15. Programos tikslas – užtikrinti veiksmingos ilgalaikių korupcijos prevencijos priemonių sistemos veikimą prokuratūroje, didinti prokuratūros veiklos skaidrumą, viešumą ir efektyvumą, stiprinti prokuratūros kaip institucijos ir jos darbuotojų atsparumą korupcijai. 

16. Uždaviniai programos tikslui pasiekti:

16.1. Pirmasis uždavinys – atskleisti ir šalinti korupcijos pasireiškimo tikimybę prokuratūros veiklos srityse, tobulinti teisinį reguliavimą.

16.1.1. Pirmojo uždavinio rezultato kriterijai:

16.1.1.1. Korupcijos prevencijos įstatymo nustatyta tvarka įvertintų prokuratūros veiklos sričių skaičiaus didėjimas (lyginant su praėjusiais metais);

16.1.1.2. visuomenės pasitikėjimo prokuratūra didėjimas;

16.1.1.3. respondentų, sociologinio tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis“ metu įvardijusių prokuratūrą kaip korumpuotą, procentinės dalies mažėjimas.

16.1.2. Pirmasis uždavinys bus įgyvendinamas:

16.1.2.1. atliekant korupcijos rizikos vertinimą prokuratūros veiklos srityse;

16.1.2.2. atliekant prokuratūros norminių ir vidaus administravimo teisės aktų antikorupcinį vertinimą;

16.1.2.3. priimant teisės aktus, kuriais užpildomos teisinio reglamentavimo spragos ir didinamas priimamų sprendimų skaidrumas bei objektyvumas.

16.2. Antrasis uždavinys – gerinti prokuratūros veiklą, stiprinti prokurorų gebėjimus atskleidžiant, tiriant korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, palaikant valstybinį kaltinimą šio pobūdžio bylose.

16.2.1. Antrojo uždavinio rezultato kriterijai:

16.2.1.1. ištirtų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų skaičiaus didėjimas;

16.2.1.2. dėl korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų visiškai išteisintų asmenų procentinės dalies mažėjimas.

16.2.2. Antrasis uždavinys bus įgyvendinamas:

16.2.2.1. organizuojant ikiteisminio tyrimo pareigūnų ir prokurorų mokymus;

16.2.2.2. rengiant teismų praktikos korupcinio pobūdžio bylose apibendrinimus, supažindinant su jais prokurorus ir ikiteisminio tyrimo pareigūnus;

16.2.2.3. vertinant asmenų, dalyvaujančių atskleidžiant korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus, apsaugos mechanizmo pakankamumą.

16.3. Trečiasis uždavinys – didinti prokuratūros darbuotojų atsparumą korupcijai ir darbo etikos lygį, užtikrinti prokuratūros antikorupcinės veiklos viešumą.

16.3.1. Trečiojo uždavinio rezultato kriterijai:

16.3.1.1. dėl Prokurorų etikos kodekso pažeidimų nubaustų prokurorų skaičiaus mažėjimas;

16.3.1.2. dėl tarnybos ir darbo drausmės pažeidimų nubaustų prokuratūros valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičiaus mažėjimas.

16.3.2. Trečiasis uždavinys bus įgyvendinamas:

16.3.2.1. parengiant Prokurorų etikos kodekso taikymo praktinį vadovą;

16.3.2.2. organizuojant prokurorų mokymus tarnybinės etikos srityje;

16.3.2.3. skelbiant visuomenei informaciją apie korupcijos prevenciją ir kontrolę prokuratūroje.

17. Programos tikslo ir uždavinių siekiama vykdant priemonių plane numatytas programos įgyvendinimo priemones.

 

V. PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS

 

18. Priemonių plane numatytų priemonių įgyvendinimas vertinamas pagal priemonių plane nurodytus laukiamo rezultato kriterijus.

19. Programos įgyvendinimo veiksmingumas įvertinamas pagal programos uždavinių rezultato kriterijų pasiekimą.

20. Programos įgyvendinimą analizuoja ir kontroliuoja Lietuvos Respublikos prokuratūros korupcijos prevencijos komisija (toliau – Komisija).

21. Už priemonių plane numatytų priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako kaip vykdytojai numatyti asmenys ar darbo grupių vadovai (pirmininkai).

22. Siekiant nuosekliai vertinti pasiektą pažangą, nustatyti kliūtis ir problemas įgyvendinant programą:

22.1. Priemonių plane nurodytas priemonės vykdytojas, įvykdęs numatytą priemonę, ne vėliau kaip per 7 dienas pateikia Komisijai informaciją apie priemonės įgyvendinimą. Matydamas, kad priemonių plane numatyta priemonė nebus įgyvendinta per priemonių plane nustatytą terminą, vykdytojas ne vėliau kaip iki šio termino pabaigos informuoja apie tai Komisiją, nurodydamas priežastis ir pateikdamas pasiūlymus dėl tolimesnės priemonės vykdymo eigos.

22.2. Komisija vykdo nuolatinę priemonių plano įgyvendinimo stebėseną, prireikus rengia priemonių plano pakeitimo ar papildymo projektą ir teikia jį tvirtinti generaliniam prokurorui.

22.3. Komisija kiekvienų kalendorinių metų pradžioje analizuoja praėjusių metų veiklą, vertina programos įgyvendinimo veiksmingumą. Komisija parengia ir generaliniam prokurorui, Generalinės prokuratūros Vidaus audito skyriui iki 2016 m. vasario 20 d. pateikia tarpinę ataskaitą apie programos įgyvendinimą 2015 metais, o iki 2017 m. vasario 20 d. pateikia galutinę programos įgyvendinimo ataskaitą.

23. Programa finansuojama iš prokuratūros biudžeto ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gautų lėšų.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Priemonių planas gali būti keičiamas, pildomas ar atnaujinamas atsižvelgiant į programos tarpinio įgyvendinimo rezultatus, atlikto korupcijos rizikos vertinimo išvadas, kintančius aplinkos veiksnius, teisinio reglamentavimo kaitą ir kitas reikšmingas aplinkybes.

25. Programa ir galutinė jos įgyvendinimo ataskaita skelbiamos prokuratūros interneto svetainėje ir Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje.

______________

 

Lietuvos Respublikos prokuratūros

korupcijos prevencijos 2015–2016 metų

 programos priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS PROKURATŪROS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2016 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

 

1 UŽDAVINYS

atskleisti ir šalinti korupcijos pasireiškimo tikimybę prokuratūros veiklos srityse, tobulinti teisinį reguliavimą

 

Uždavinio rezultato kriterijai:

1) Korupcijos prevencijos įstatymo nustatyta tvarka įvertintų prokuratūros veiklos sričių skaičiaus didėjimas (lyginant su praėjusiais metais);

2) visuomenės pasitikėjimo prokuratūra didėjimas;

3) respondentų, sociologinio tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis“ metu įvardijusių prokuratūrą kaip korumpuotą, procentinės dalies mažėjimas.

 

Eil.

Nr.

Priemonė

Vykdytojai

Įgyvendinimo terminas

Laukiamo rezultato kriterijai

1.1.

 

 

 

Korupcijos prevencijos įstatymo nustatyta tvarka atlikti korupcijos rizikos vertinimą ne mažiau kaip dviejose pasirinktose prokuratūros veiklos srityse, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė.

Darbo grupė

 

Kiekvienų metų

III ketvirtis

Atliktas vertinimas ir identifikuotos korupcijos rizikos prielaidos.  

 

 

1.2.

Vykdyti prokuratūros norminių ir vidaus administravimo teisės aktų ir jų projektų antikorupcinį vertinimą.

Generalinio prokuroro paskirtas asmuo

 

 

Nuolat

Kasmet antikorupciniu požiūriu įvertinti ne mažiau kaip 5 prokuratūros norminiai ir vidaus administravimo teisės aktai ar jų projektai.

1.3.

Įvertinti esamą teisinį reglamentavimą ir prireikus parengti Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo ir (arba) Prokurorų atrankos komisijos nuostatų, Vyriausiųjų prokurorų atrankos komisijos nuostatų pakeitimo projektus.

Darbo grupė

2016-04-01

Atlikta analizė dėl teisinio reguliavimo tobulinimo, siekiant padidinti asmenų skyrimo į prokurorus tvarkos skaidrumą bei objektyvumą, prireikus parengti ir kompetentingiems subjektams perduoti tvirtinti teisės aktų projektai.

 

2 UŽDAVINYS

Gerinti prokuratūros veiklą, stiprinti prokurorų gebėjimus atskleidžiant, tiriant korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, palaikant valstybinį kaltinimą šio pobūdžio bylose

 

Uždavinio rezultato kriterijai:

1) ištirtų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų skaičiaus didėjimas;

2) dėl korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų visiškai išteisintų asmenų procentinės dalies mažėjimas.

 

2.1.

Organizuoti ikiteisminio tyrimo pareigūnų ir prokurorų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų atskleidimo, tyrimo ir valstybinio kaltinimo palaikymo šios kategorijos bylose mokymus.

Komunikacijos skyriaus vedėjas

 

2016-12-31

Kursus išklausiusių ikiteisminio tyrimo pareigūnų ir prokurorų skaičius.

Kursų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam asmeniui.

2.2.

 

 

Parengti apibendrinimą dėl didelės neturtinio pobūdžio žalos požymio turinio aiškinimo apeliacinės ir kasacinės instancijų teismų sprendimuose bylose dėl piktnaudžiavimo ir tarnybos pareigų neatlikimo.

Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamento vyriausiojo prokuroro padėjėja

R. Vinterytė

2016 m.

I ketvirtis

 

Parengtas apibendrinimas, leidžiantis identifikuoti gerąją praktiką bei  ikiteisminio tyrimo subjektų veiklos tiriant korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas trūkumus ir imtis atitinkamų priemonių jiems šalinti.

2.3.

Apsvarstyta ir įvertinta teisės aktais numatyta galimybė atleisti nuo baudžiamosios atsakomybės asmenį, padariusį korupcinio pobūdžio nusikalstamą veiką, tačiau pranešusį apie kito asmens padarytą sunkesnę korupcinio pobūdžio nusikalstamą veiką.

Darbo grupė

2016-12-31

 

Atlikta analizė įvertinant galimybę atleisti asmenį nuo baudžiamosios atsakomybės nurodytu pagrindu ir prireikus parengtas teisės akto projektas.

2.4.

Organizuoti komunikacijos srityje dirbančių prokuratūros darbuotojų ir prokurorų mokymus.

 

Komunikacijos skyriaus vedėjas

 

2016-04-01

Kursus išklausiusių prokuratūros darbuotojų skaičius.

Kursų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam prokuratūros darbuotojui.

 

 

 

 

3 UŽDAVINYS

DIDINTI PROKURATŪROS DARBUOTOJŲ ATSPARUMĄ KORUPCIJAI ir darbo etikos lygį, UŽTIKRINTI PROKURATŪROS ANTIKORUPCINĖS VEIKLOS VIEŠUMĄ

 

Uždavinio rezultato kriterijai:

1) dėl Prokurorų etikos kodekso pažeidimų nubaustų prokurorų skaičiaus mažėjimas;

2) dėl tarnybos ir darbo drausmės pažeidimų nubaustų valstybės tarnautojų ir darbuotojų skaičiaus mažėjimas.

 

3.1.

Parengti Prokurorų etikos kodekso taikymo praktinio vadovo projektą.

Prokurorų etikos komisijos pirmininkas

2016-04-01

Parengtos praktinės gairės su komentarais ir (arba) praktiniais interesų konfliktų ir etikos problemų pavyzdžiais.

3.2

Organizuoti prokurorų mokymus tarnybinės etikos srityje.

Komunikacijos skyriaus vedėjas

 

2016-04-01

Kursus išklausiusių prokurorų skaičius.

Kursų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam prokurorui.

 

3.3.

Lietuvos Respublikos prokuratūros interneto svetainėje skelbti informaciją apie korupcijos prevenciją ir kontrolę prokuratūroje.

Komunikacijos skyriaus vedėjas

 

Nuolat

Užtikrintas prokuratūros veiklos korupcijos prevencijos ir kontrolės srityje viešumas. 

______________________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. I-257, 2015-10-07, paskelbta TAR 2015-10-07, i. k. 2015-14846

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra, Įsakymas

Nr. I-257, 2015-10-07, paskelbta TAR 2015-10-07, i. k. 2015-14846

Dėl Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro 2015 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. I-174 „Dėl Lietuvos Respublikos prokuratūros korupcijos prevencijos 2015–2016 metų programos patvirtinimo“ pakeitimo