Suvestinė redakcija nuo 2019-03-05

 

Nutarimas paskelbtas: TAR 2014-03-06, i. k. 2014-02763

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO

 

2014 m. vasario 26 d. Nr. 204
Vilnius

 

 

Įgyvendindama Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 878 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos patvirtinimo“, nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinį veiklos planą (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                             Algimanta Pabedinskienė

 

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. gruodžio 3 d. nutarimo Nr. 1365
redakcija)

 

 

 

UŽIMTUMO DIDINIMO 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIS VEIKLOS PLANAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinis veiklos planas (toliau – Planas) skirtas Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 878 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), nustatytiems tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti.

2. Plano priemonės, nurodytos Plano 1 priede, ir vertinimo kriterijai, nurodyti Plano 2 priede, nustatyti atsižvelgiant į Programos tikslus, uždavinius ir jiems įgyvendinti parengtas priemones.

Plano priemonės atitinka Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015 „Dėl Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“ patvirtinimo“, ir 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1482 „Dėl 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos patvirtinimo“, 1 prioriteto „Visuomenės ugdymas, mokslas ir kultūra“ 1.1 tikslo „Skatinti mokytis visą gyvenimą“ 2 prioriteto „Veikli ir solidari visuomenė“ ir 3 prioriteto „Ekonomikos augimui palanki aplinka“ nuostatas. Plano įgyvendinimo rezultatai prisidės prie minėtuose strateginiuose dokumentuose numatytų valstybės pažangos vertinimo rodiklių pasiekimo.

Planas rengtas atsižvelgiant ir į Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) 2014 m. liepos 1 d. atliktos darbo rinkos situacijos (darbo jėgos pasiūlos ir paklausos) analizės šalyje duomenis. Lietuvoje 2014 m. liepos 1 d. registruota 156,5 tūkst. bedarbių, tai yra 30,9 tūkst., arba 16,5 procento mažiau nei 2013 metų tuo pat laikotarpiu. Vis dar dideli teritoriniai nedarbo lygio skirtumai tarp savivaldybių. Lietuvos darbo biržos duomenimis, 2014 m. liepos 1 d. didžiausias registruotas nedarbo lygis nustatytas šiose savivaldybėse: Alytaus rajono – 16,4 procento, Lazdijų rajono – 16,2 procento ir Ignalinos rajono – 16,1 procento; mažiausias nedarbas – Neringos savivaldybėje – 3,4 procento, Kretingos rajono savivaldybėje – 4,3 procento, Elektrėnų savivaldybėje – 4,8 procento ir Trakų rajono savivaldybėje – 5,3 procento. Tarp didžiųjų miestų didžiausias registruotas nedarbo lygis Panevėžyje – 9,6 procento, mažiausias – Šiauliuose – 5,9 procento. Alytaus apskrityje bedarbių buvo 1,3 procentinio punkto mažiau nei 2013 metais (iš visų darbingo amžiaus gyventojų). 2014 m. liepos 1 d. Alytaus skyriuje registruotas 6 901 bedarbis (4 334 Alytaus miesto savivaldybės gyventojai, 2 567 Alytaus rajono savivaldybės gyventojai), Druskininkų skyriuje – 1 204, Lazdijų skyriuje – 1 957 ir Varėnos skyriuje – 1 283 bedarbiai. Palyginti su 2013 metų tuo pat laikotarpiu, nedarbo lygis sumažėjo visose savivaldybėse. Labiausiai bedarbių sumažėjo Alytaus rajone – 1,8 procento, Druskininkuose – 1,6 procento, Alytaus mieste – 1,3 procento, Lazdijų rajone – 1,1 procento, Varėnos rajone – 0,8 procento.

Teritorinėse darbo biržose registruota 8,6 procento šalies darbingo amžiaus gyventojų, neturinčių darbo. Bedarbių per metus sumažėjo 1,6 procentinio punkto (2013 m. liepos 1 d. – 10,2 procento) visų darbingo amžiaus gyventojų. Registruoto nedarbo rodikliai mažėjo visose teritorinėse darbo biržose. Daugiausiai bedarbių aptariamą laikotarpį registruota Alytaus (12,5 procento darbingo amžiaus gyventojų), Utenos (11,4 procento darbingo amžiaus gyventojų) ir Tauragės (11,3 procento darbingo amžiaus gyventojų) teritorinėse darbo biržose. Mažiausia bedarbių registruota Klaipėdos (6,9 procento darbingo amžiaus gyventojų), Vilniaus (7,3 procento darbingo amžiaus gyventojų) ir Kauno (7,7 procento darbingo amžiaus gyventojų) teritorinėse darbo biržose. Skirtumas tarp didžiausio ir mažiausio nedarbo lygio 10 teritorinių darbo biržų 2014 m. liepos 1 d. sudarė 5,6 procentinio punkto (prieš metus – 5,9 procentinio punkto). Labiausiai nedarbo lygis (per 2 procentinius punktus) mažėjo Telšių ir Utenos teritorinėse darbo biržose. 67 procentai bedarbių, registruotų darbo biržoje, – darbo rinkoje papildomai remiami asmenys, 22,1 procento – vyresni nei 50 metų asmenys, 31,2 procento bedarbių gyvena kaimo vietovėse. Moterys sudarė 42,2 procento, vyrai – 57,8 procento visų įregistruotų bedarbių. Kas penktas bedarbiu tapęs asmuo – jaunesnis kaip 25 metų (19,9 procento, arba 24,8 tūkst.). Teritorinėse darbo biržose 2014 m. liepos 1 d. registruota 12,5 tūkst. jaunų iki 25 metų bedarbių, jie sudarė 8 procentus visų Lietuvos darbo biržoje registruotų bedarbių. Jaunimo nedarbo lygis 2014 m. liepos 1 d. buvo 1,7 procento mažesnis nei 2013 m. liepos 1 dieną.

Apie 40 procentų į teritorines darbo biržas besikreipiančių bedarbių neturi profesinio pasirengimo, 13,8 procento – niekur nedirbę, beveik 31,3 procento – įregistruoti pakartotinai po trumpesnės kaip metų pertraukos.

Per 2014 metų I pusmetį darbdaviai įregistravo beveik 116,8 tūkst. laisvų darbo vietų. 2014 metų sausį–birželį Lietuvos darbo biržos duomenų bazėje registruota 94,8 tūkst. laisvų neterminuoto darbo vietų ir 22 tūkst. terminuoto darbo vietų (2013 metais – 102,6 tūkst. neterminuoto darbo ir 25,3 tūkst. – terminuoto darbo vietų). Palyginti su 2013 metų tuo pat laikotarpiu, darbo paklausa sumažėjo 8,7 procento. Daugiausia darbo vietų, kurias Lietuvos darbo biržos specialistai 2014 metų sausį–birželį galėjo pasiūlyti ieškantiems darbo asmenims, buvo paslaugų sektoriuje (beveik 60 procentų). Per 2014 metų sausį–birželį laisvų darbo vietų padaugėjo pramonės (1,6 procentinio punkto) ir paslaugų (1 procentiniu punktu) sektoriuose, sumažėjo – žemės ūkio ir statybos (po 1,3 procentinio punkto) sektoriuose. Daugiau kaip pusė visų registruotų darbo pasiūlymų buvo skirta kvalifikuotiems, kas ketvirtas – nekvalifikuotiems darbininkams, kas penktas – specialistams.

 

II SKYRIUS

PLANO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

3. Planas skirtas siekti šių Programos tikslų: skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą; didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms; laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išsilaikyti.

4. Siekiant Plano tikslo – skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą, be Plane nurodytų priemonių, numatoma imtis kitų šio tikslo uždavinius atitinkančių veiksmų, jau numatytų kituose valstybės institucijų planavimo dokumentuose:

4.1. sudaryti galimybes tikslinėms jaunimo grupėms (pavyzdžiui, profesinių mokyklų absolventams, aukštųjų mokyklų technologinių specialybių absolventams) gauti Lietuvoje veikiančių finansų įstaigų, rizikos kapitalo fondų, bendrai investuojančio fondo („Verslo angelų“) atstovų ir verslininkų, sėkmingai išplėtojusių verslą, finansų inžinerijos priemonių pagalbą, bendras praktines konsultacijas verslo pradžios finansavimo (lėšų pritraukimo) klausimais specialiai organizuotuose renginiuose (organizuoja Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija);                                                                                                                       

4.2. remti kokybiškas nuolatinio pobūdžio konsultavimo verslo pradžios ir mokymo klausimais paslaugas, finansuoti biuro patalpų nuomą, ypač daug dėmesio skirti smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektams, veikiantiems regionuose (pirmųjų metų paslaugų krepšeliai SVV subjektams) (Ekonomikos ir inovacijų ministerija);

4.3. vadovaujantis čekio principu, teikti specializuotas konsultavimo ir mokymo paslaugas (verslo paslaugų krepšeliai (čekiai) SVV subjektams, veikiantiems nuo 1 iki 3 metų (Ekonomikos ir inovacijų ministerija);

4.4. plėtoti viešosios prieigos paslaugas verslui, pagal naują konsultavimo instrumentą finansuoti informacines, konsultacines ir ekspertų paslaugas mokesčių, teisės, finansų, technologijų, vadybos srityse ilgiau negu 3 metus veikiantiems SVV subjektams (Ekonomikos ir inovacijų ministerija);

4.5. parengti 12 ministerijų kompetencijai priklausančių teisės aktų pakeitimų projektus – atsisakyti nebūtinų, neproporcingų ūkinės-komercinės veiklos ribojimų, nepagrįstų leidimų išdavimo sąlygų ir taip skatinti verslo steigimąsi ir darbo vietų kūrimą (Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Ekonomikos ir inovacijų ministerija, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija);

4.6. plėsti Paslaugų ir gaminių kontaktinio centro veiklą, gerinti teikiamų paslaugų ir informacijos kokybę: įtraukti daugiau ekonominės veiklos sričių, peržiūrėti, atnaujinti ir papildyti teikiamą informaciją, tobulinti portalo www.verslovartai.lt informacijos išdėstymą, užtikrinti struktūrizuotą informacijos pateikimą vartotojams, nesudėtingą jos suradimą, paprastą naudojimąsi portalu, padaryti portalą patogesnį vartotojams (Ekonomikos ir inovacijų ministerija);

4.7. persvarstyti teisinį įmonių restruktūrizavimo reguliavimą, siekiant užtikrinti, kad restruktūrizavimo procesai būtų pradedami laiku (pasirodžius pirmiesiems finansinių sunkumų požymiams) ir valstybės pagalba finansinių sunkumų turinčioms įmonėms būtų taikoma veiksmingai (padaugėtų sėkmingų restruktūrizavimo atvejų) (Ekonomikos ir inovacijų ministerija);

4.8. formuoti teigiamą verslininko įvaizdį (viešinti sėkmės istorijas, skatinti verslininkų socialinį atsakingumą, remiant standarto SA8000 (Social Accountability 8000) diegimą; šis standartas apima tokias socialinio atsakingumo sritis kaip žmogaus teisės, darbdavystės praktika, etiškas verslas ir atitinkami organizacijos valdymo aspektai (Ekonomikos ir inovacijų ministerija);

4.9. siekiant atverti naujas verslo galimybes ir skatinti socialinių paslaugų teikėjų konkurenciją, parengti socialinio verslo koncepciją (Ekonomikos ir inovacijų ministerija);

4.10. išanalizuoti darbo užmokesčio kitimo tendencijas Lietuvoje ir įvertinti ryšį tarp mažą darbo užmokestį gaunančių gyventojų grupių ir bedarbių (ieškančių darbo asmenų) darbinės motyvacijos; pateikti pasiūlymus dėl teritorinėse darbo biržose (nuo 2018 m. spalio 1 d. – Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) užsiregistravusių asmenų darbinės motyvacijos didinimo kuriant darbo santykių ir valstybinio socialinio draudimo teisinio-administracinio modelio projektą (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

4.11. siekiant stiprinti klasterių plėtros procesus, remti investicijas į bendro naudojimo atviros prieigos infrastruktūrą, skleisti informaciją apie galimą klasterizacijos naudą, valdymo ypatumus ir verslo atstovų bendradarbiavimą kuriant vertės grandinę, siekiant įveikti socialinius visuomenės iššūkius, skatinti Lietuvos klasterius – plėtoti tarptautinę partnerystę (Ekonomikos ir inovacijų ministerija).

Punkto pakeitimai:

Nr. 206, 2019-02-27, paskelbta TAR 2019-03-04, i. k. 2019-03533

 

5. Plano tikslo – didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms – siekimas ir jo uždavinių įgyvendinimas taip pat bus grindžiami:

5.1. galimybių organizuoti daugiau mokymų darbo vietose sudarymu asmenims, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas, rekomendacijų, kaip diegti pameistrystę – vieną iš profesinio mokymo organizavimo formų, – parengimu ir įgyvendinimu (Švietimo, mokslo ir sporto ministerija);

5.2. profesinio mokymo įstaigose dirbančių profesijos mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos veiksmingumo didinimu, specialistų iš gamybos įmonių ir organizacijų pritraukimu dirbti profesinio mokymo įstaigose (Švietimo, mokslo ir sporto ministerija);

5.3. teisinių sąlygų aukštųjų mokyklų studentams atlikti ne tik praktiką, kuri yra studijų proceso dalis, bet ir papildomą praktiką, kurios metu jie galės įgyti papildomų kompetencijų ar konkrečiai darbo vietai būtinų gebėjimų, sudarymu (Švietimo, mokslo ir sporto ministerija);

5.4. programos, skirtos profesiniams įgūdžiams ir kompetencijoms pagal konkrečios darbo vietos poreikius, taip pat darbo vietos ar verslo kūrimo įgūdžiams absolventams suteikti, parengimu ir įgyvendinimu; verslumo ugdymo įtraukimu į pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo ir suaugusiųjų švietimo sistemas (Švietimo, mokslo ir sporto ministerija);

5.5. karjeros dienų mugių organizavimu regionuose, įtraukiant į jas darbdavius ir konkrečių specialybių atstovus, supažindinant juos su paklausiomis profesijomis, darbo rinkos situacija, prognozėmis ir įsidarbinimo galimybėmis (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija).

Punkto pakeitimai:

Nr. 206, 2019-02-27, paskelbta TAR 2019-03-04, i. k. 2019-03533

 

6. Siekiant Plano tikslo – laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti, be Plane nurodytų priemonių, numatoma imtis kitų šio tikslo uždavinius atitinkančių veiksmų, jau numatytų kituose valstybės institucijų planavimo dokumentuose:

6.1. parengti ir įgyvendinti karjeros kompetencijų tobulinimo programą, organizuoti mokymą naudojant šiuolaikines informacines technologijas, skirtą specialistams, dirbantiems su jaunimu (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

6.2. formuoti mokinių, pageidaujančių dirbti per vasaros atostogas, duomenų banką ir informuoti darbdavius (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

6.3. didinti jaunimo darbo centrų aprėptį – užtikrinti paslaugų teikimą kiekvienoje savivaldybėje (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

6.4. nekvalifikuotą jaunimą siųsti mokytis pagal pirminio darbo rinkos ir profesinio mokymo bendrojo ugdymo programas (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

6.5. skatinti jaunimą naudotis elektroninėmis paslaugomis, teikiamomis Užimtumo tarnybos interneto svetainėje (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

Punkto pakeitimai:

Nr. 206, 2019-02-27, paskelbta TAR 2019-03-04, i. k. 2019-03533

 

6.6. Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje sudaryti sąlygas jaunimui sužinoti apie darbo pasiūlymus, stažuotes ir praktiką įvairiose vietovėse, regionuose ir šalyse, skelbiamus Užimtumo tarnybos interneto svetainėje (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

Punkto pakeitimai:

Nr. 206, 2019-02-27, paskelbta TAR 2019-03-04, i. k. 2019-03533

 

6.7. plėsti Aukštos kvalifikacijos specialistų duomenų bazę „Talentų bankas“ (Aukštos kvalifikacijos specialistų duomenų bazė interneto svetainėje www.ldb.lt), įtraukti užsienyje studijuojančius jaunuolius, skatinti darbdavius naudotis šia svetaine ieškant darbuotojų (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija).

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

7. Užimtumą didinti padės Demografijos, migracijos ir integracijos politikos 2018–2030 metų strategijos įgyvendinimo 2019–2021 metų tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1216 „Dėl Demografijos, migracijos ir integracijos politikos 2018–2030 metų strategijos įgyvendinimo 2019–2021 metų tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, priemonės, susijusios su grįžtamosios migracijos ir proporcingo, valstybės interesus atitinkančio užsienio šalių piliečių atvykimo skatinimu, 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos horizontaliojo prioriteto „Regioninė plėtra“ tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 19 d. nutarimu Nr. 172 „Dėl 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos horizontaliojo prioriteto „Regioninė plėtra“ tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, priemonės, susijusios su infrastruktūros projektais, skirtais vietos verslui skatinti, per mažai naudojamai, apleistai infrastruktūrai ir teritorijoms parengti investicijoms (pritaikyti naujai komercinei veiklai), kurios, atsižvelgiant į tikslinės teritorijos specifiką, turės būti įtraukiamos į kiekvienos ministerijos kompetencijų srities verslumo skatinimo projektus, aktyvios darbo rinkos politikos priemonėmis, nustatytomis Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme (taikant integruotas teritorines investicijas pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013, L 347, p. 320), 36 straipsnį).

Punkto pakeitimai:

Nr. 206, 2019-02-27, paskelbta TAR 2019-03-04, i. k. 2019-03533

 

8. Plano įgyvendinimą koordinuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

––––––––––––––––––––

Priedo pakeitimai:

Nr. 1365, 2014-12-03, paskelbta TAR 2014-12-08, i. k. 2014-19148

 

 

Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos

įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano

1 priedas

 

UŽIMTUMO DIDINIMO 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO

2019–2020 METŲ TIKSLAI, UŽDAVINIAI, PRIEMONĖS, ASIGNAVIMAI IR ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS

 

Eil. Nr.

Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas

Numatomi 2019 metų asignavimai, tūkst. eurų

Numatomi 2020 metų asignavimai, tūkst. eurų

Įgyvendinančioji institucija

 

iš viso

iš jų

iš viso

iš jų

 

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

 

iš viso

iš jų darbo užmo-kesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokes-čiui

 

1.

Tikslas – skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą

 

1.1.

Uždavinys – užtikrinti palankią verslo aplinką

 

1.1.1.

Priemonė – tobulinti verslo priežiūros sistemą

342,8

342,8

35,8

0

150,3

150,3

32,1

0

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija

 

Priemonės veiklos: sukurti prielaidas įdiegti ir (ar) tobulinti pažangias ūkio subjektų veiklos priežiūros priemones; tobulinti priežiūrą atliekančių ir koordinuojančių asmenų kvalifikaciją

 

1.2.

Uždavinys – skatinti investicijas ir darbo vietų, kurios sukuria didesnę pridėtinę vertę ir kurioms reikia aukštesnės kvalifikacijos specialistų, kūrimą

 

1.2.1.

Priemonė – skatinti užsienio investuotojus investuoti į gamybos ir paslaugų sektorius ir kurti naujas darbo vietas Lietuvoje

19 400,0

19 400,0

0

0

24 400,0

24 400,0

0

0

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

 

Priemonės veikla teikti finansines paskatas užsienio investuotojams, kurie, įgyvendindami investicijų projektus, įsipareigoja kurti darbo vietas Lietuvoje

 

1.2.2.

Priemonė – plėtoti tvarią, inovatyvią ir konkurencingą akvakultūros įmonių ir žuvininkystės produktų perdirbimo įmonių veiklą

5 000,0

5 000,0

0

0

5 000,0

5 000,0

0

0

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija

 

 

Priemonės veiklateikti negrąžinamą paramą investicijoms į mažų ir vidutinių įmonių steigimą ir plėtrą, skatinant tvarų, inovatyvų ir konkurencingą verslą ir naujų darbo vietų kūrimą akvakultūros ir žuvininkystės produktų perdirbimo sektoriuose

 

1.3.

Uždavinys – ugdyti gyventojų verslumą ir remti verslo kūrimo iniciatyvas

 

1.3.1.

Priemonė – teikti paramą pradedantiesiems verslą, ypatingą dėmesį skirti su sunkumais darbo rinkoje susiduriantiems asmenims

7 700,0

7 700,0

0

0

2 650,0

2 650,0

0

0

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

Priemonės veiklos: teikti paskolas verslo pradžiai ir subsidijas, siekiant sudaryti sąlygas pradėti verslą, skatinti verslumą ir savarankišką užimtumą bei naujų darbo vietų kūrimą

 

1.3.2.

Priemonė – vykdyti verslumo skatinimo priemones

1 402,2

1 402,2

673,3

0

1 355,0

1 355,0

641,0

0

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

Priemonės veiklos: organizuoti ir administruoti Verslo konsultantų tinklo veiklą, rengti analitines smulkiojo ir vidutinio verslo sektoriaus apžvalgas, įgyvendinti priemones, susijusias su palankios verslo aplinkos startuoliams ir socialiniam verslui kūrimu, konsultuoti verslininkus dėl paslaugų teikimo ir gaminių pardavimo, sukurti priemonės „Kompetencijų vaučeris“ mokymo paslaugų teikėjų tinklą ir užtikrinti jo funkcionavimą bei tobulinimą

 

1.4.

Uždavinys – skatinti darbo vietų kūrimą regionuose, ypač teritorijose, kuriose aukštas nedarbo lygis

 

1.4.1.

Priemonė – remti alternatyviosios veiklos kūrimą ir plėtrą kaimo vietovėse

15 000,0

15 000,0

0

0

12 000,0

12 000,0

0

0

Žemės ūkio ministerija

Priemonės veiklos: įvairinti ūkininkų ir kitų žemės ūkio subjektų, kaimo gyventojų, labai mažų ir mažų įmonių veiklą, kad būtų plėtojama alternatyvioji veikla kaimo vietovėse

 

1.4.2.

Priemonė – remti jaunuosius ūkininkus

8 000,0

8 000,0

0

0

6 000,0

6 000,0

0

0

Žemės ūkio ministerija

Priemonės veiklos: teikti paramą jauniesiems ūkininkams, t. y. asmenims iki 40 metų, pradedantiems žemės ūkio veiklą, įsikurti, remti jaunųjų ūkininkų investicijas, reikalingas žemės ūkio veiklai vykdyti, investicijas į nekilnojamojo turto statybą ir (ar) rekonstravimą, taip pat padėti įsigyti kuriamam ūkiui reikalingą žemės ūkio techniką bei įrangą, daugiamečių augalų

 

1.4.3.

Priemonė – skatinti užimtumą žvejybos ir akvakultūros regionuose

1 477,0

1 477,0

0

0

1 231,0

1 231,0

0

0

Žemės ūkio ministerija

Priemonės veikla – teikti negrąžinamą paramą vietos projektams pagal žuvininkystės regionų vietos plėtros strategijas įgyvendinti, siekiant įvairinti veiklą, kurti pridėtinę vertę, darbo vietas ir skatinti inovacijas visuose verslinės žvejybos ir akvakultūros produkcijos tiekimo grandinės etapuose

 

2.

Tikslas – didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms

 

2.1.

Uždavinys – gerinti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugų prieinamumą ir kokybę

 

2.1.1.

Priemonė – teikti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugas realioje ir virtualioje aplinkoje

617,0

617,0

0

0

800,0

800,0

0

0

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Priemonės veiklos: parengti priemones, skirtas profesinio orientavimo (karjeros) paslaugoms teikti realioje ir virtualioje aplinkoje; derinti paslaugų naujoms tikslinėms grupėms – suaugusiesiems, nesimokančiam ir nedirbančiam jaunimui – teikimą tarp skirtingų švietimo ir darbo rinkos institucijų; informuoti, konsultuoti ir ugdyti karjerai asmenis, siekiant, kad jie sėkmingai pereitų iš vieno mokymosi lygmens į kitą, įsidarbintų ir tobulintų kvalifikaciją

 

2.1.2.

Priemonė – pagerinti užimtumo rėmimo politiką įgyvendinančių institucijų paslaugų kokybę ir prieinamumą

1 314,0

1 314,0

0

0

1 386,0

1 386,0

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba)

Priemonės veiklos: rengti mokymus Užimtumo tarnybos sistemos darbuotojams, siekiant tobulinti jų kompetenciją, suteikti jiems būtinų žinių, pagerinti jų darbo organizavimo, planavimo ir kitus gebėjimus, plėsti Užimtumo tarnybos infrastruktūrą, kad būtų užtikrintos kokybiškesnės šios įstaigos teikiamos paslaugos darbdaviams ir asmenims, ieškantiems darbo, ir padidintas jų prieinamumas; sukurti Jaunimo garantijų įgyvendinimo stebėsenos sistemą; didinti darbuotojų mobilumą Europos Sąjungoje

 

2.1.3.

Priemonė – kurti žmogiškųjų išteklių stebėsenos, prognozavimo ir plėtros mechanizmus

102,0

102,0

0

0

472,0

472,0

0

0

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

Priemonės veiklos: sukurti vidutinės trukmės žmogiškųjų išteklių paklausos prognozavimo sistemą ir užtikrinti jos funkcionalumo palaikymą bei tobulinimą, periodiškai atnaujinti žmogiškųjų išteklių paklausos darbo rinkoje informacinę bazę; vykdant profesinį orientavimą, apdoroti ir skleisti žmogiškųjų išteklių paklausos darbo rinkoje prognostinių tyrimų rezultatus; sukurti visavertį instrumentą, paremtą išplėstine Lietuvos profesijų klasifikatoriaus versija (ISCO-08 pagrindu), skirtą darbo rinkos profesinei struktūrai palyginti tarptautiniu ir šalies mastu, apimantį nuolat atnaujinamą profesijų sąrašą, visų profesijų aprašus ir jų sąsajas su išsilavinimo ir kvalifikacijų lygiais; sukurti darbo veikloje įgyjamų aukšto meistriškumo kvalifikacijų posistemio modelį bei bazines multiplikavimo prielaidas, užtikrinti tolesnį šio posistemio veikimą įvairiuose ūkio sektoriuose

 

2.2.

Uždavinys – užtikrinti kokybiškų įgūdžių įgijimą švietimo ir mokymo sistemoje

 

2.2.1.

Priemonė – populiarinti ir modernizuoti profesinį mokymą, užtikrinti jo atitiktį darbo rinkos poreikiams

2 208,0

2 208,0

0

0

1 197,0

1 197,0

0

0

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Priemonės veiklos: organizuoti nacionalinius profesinio mokymo įstaigų mokinių meistriškumo konkursus; populiarinti profesinio mokymo teikiamas galimybes jaunimui ir suaugusiesiems, plėtojant ryšius su visuomene, bendrojo ugdymo mokyklomis, mokiniais, tėvais, darbdaviais; bendradarbiaujant su darbdaviais, kurti profesinius standartus, kurti ir įgyvendinti modulines profesinio mokymo programas (jas išbandant), atlikti modulinių programų išbandymo stebėseną ir rengti joms skirtą mokymosi medžiagą, išbandžius vykdomas įregistruotas modulines programas, jas peržiūrėti ir tobulinti jų įgyvendinimą

 

2.2.2.

Priemonė – plėtoti profesinio mokymo įstaigų infrastruktūrą

2 327,0

2 327,0

0

0

6 728,0

6 728,0

0

0

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Priemonės veiklos: didinti sektorinių praktinio mokymo centrų funkcionalumą, vykdyti profesinio mokymo infrastruktūros plėtros (bendrabučių ir įrangos modernizavimo) projektus, atnaujinti mokyklų praktinio mokymo bazę – jas aprūpinti šiuolaikine įranga

 

2.2.3.

Priemonė – tobulinti žmogiškųjų išteklių kvalifikaciją, didinti jų kompetenciją ir ugdyti darbo jėgos įgūdžius

7 885,0

7 885,0

0

0

10 769,0

10 769,0

0

0

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

Priemonės veiklos: remti mokymus įmonėms, taikant „kompetencijų vaučerio“ sistemą, skirtą kvalifikacijos tobulinimo bei kompetencijų plėtros galimybių prieinamumui įmonių darbuotojams didinti; teikti paramą užsienio investuotojų žmogiškųjų išteklių kompetencijos didinimo ir sektorinių kompetencijų ugdymo projektams; remti įmonių darbuotojų mokymą pameistrystės forma bei įmonių darbuotojų mokymą darbo vietoje, skirtą kvalifikacijai tobulinti; remti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) veiklas vykdančių įmonių darbuotojų mokymą ir technologinių įgūdžių tobulinimą užsienio MTEPI centruose ir (arba) MTEPI veiklas vykdančiose užsienio įmonėse

 

2.3.

Uždavinys – plėtoti kompetencijų vertinimo ir pripažinimo sistemą

 

2.3.1.

Priemonė – parengti ir įgyvendinti neformaliuoju, darbo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų formalizavimo sistemą

1 558,0

1 558,0

0

0

1 600,0

1 600,0

0

0

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Priemonės veiklos: sudaryti sąlygas pripažinti įvairiomis formomis įgytas kompetencijas, plėsti mokymosi, darbo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų, taip pat užsienyje įgytų kvalifikacijų pripažinimo sistemą, įgyvendinti Europos kvalifikacijų sandarą ir Lietuvos kvalifikacijų sandarą, į praktinių kompetencijų vertinimą įtraukti darbdavius

 

 

2.3.2.

Priemonė – organizuoti kvalifikacijos egzaminus kompetentingose institucijose

184,0

184,0

0

0

184,0

184,0

0

0

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Priemonės veiklos: plėtoti kompetencijų vertinimo sistemą, stiprinti akredituotų kompetencijų vertinimo institucijų gebėjimus kokybiškai atlikti asmens įgytų kompetencijų vertinimą

 

2.4.

Uždavinys – plėsti mokymosi visą gyvenimą sistemą kaip išsilaikymo darbo rinkoje garantą

 

2.4.1.

Priemonė – įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą iniciatyvas

10,0

10,0

0

0

10,0

10,0

0

0

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Priemonės veiklos: įdiegti naujus neformaliojo suaugusiųjų švietimo finansavimo modelius, įgyvendinti Europos suaugusiųjų mokymosi darbotvarkės iniciatyvą, reglamentuoti andragogų rengimą ir tobulinti jų kvalifikaciją

 

2.4.2.

Priemonė – įgyvendinti projektus, skirtus naujoms kompetencijoms ir (ar) kvalifikacijoms suteikti mokantis pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas

40,0

40,0

0

0

40,0

40,0

0

0

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Priemonės veiklos: koordinuoti ir remti iniciatyvas, kurti institucijų partneryste grindžiamas mokymosi visą gyvenimą paslaugas, rengti ir įgyvendinti užsakomąsias mokymo ir (ar) studijų programas, mokymo įstaigoms bendradarbiaujant su darbdaviais

 

3.

Tikslas – laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti

 

3.1.

Uždavinys – užtikrinti greitą ir tvarų jaunimo perėjimą iš švietimo sistemos į darbo rinką

 

3.1.1.

Priemonė – įgyvendinti Jaunimo garantijų iniciatyvą ir kitas jaunimo užimtumą skatinančias programas

5 750,0

5 750,0

0

0

7 050,0

7 050,0

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

3.1.2.

Priemonė – stiprinti finansines paskatas įsidarbinti jauniems asmenims, įteisinant ir taikant laikinąsias mokesčių lengvatas

 

 

 

0

1 400,0

1 400,0

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: įtraukti nedirbančius, nesimokančius ir mokymuose nedalyvaujančius 15–29 metų asmenis (toliau – NEET) į Jaunimo užimtumo iniciatyvos remiamus projektus: per 4 mėnesių laikotarpį nuo darbo netekimo arba formaliojo mokymosi užbaigimo (nutraukimo) teikti NEET ankstyvos pagalbos ir aktyvumo skatinimo priemones ir paslaugas (papildomų gebėjimų ir kompetencijų ugdymo priemonės (verslumo, projektų valdymo ir pan.); psichologinės socialinės reabilitacijos priemonės; minimalios priežiūros paslaugos; pagalbos pažįstant save paslaugos; socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo paslaugos; motyvavimo paslaugos; informavimo apie jauno žmogaus galimybes paslaugos; tarpininkavimo švietimo įstaigose paslaugos; savanorystės vietos paieškos paslaugos; savanoriškos veiklos atlikimo organizavimas; mokymai savanoriškos veiklos metu; mentorystės paslaugos savanoriškos veiklos metu; kitos paslaugos) ir siekti, kad NEET gautų pasiūlymą dirbti, toliau mokytis (įskaitant pameistrystės profesinio mokymo organizavimo formą), atlikti stažuotę atviroje rinkoje, o tokio pasiūlymo negavusiems NEET teikti integracijos į darbo rinką priemones ir paslaugas (profesinis mokymas, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas; įdarbinimas subsidijuojant; darbo rotacija; teritorinis judumas; savanoriška praktika; darbo įgūdžių įgijimas pagal dvišalę darbo įgūdžių įgijimo sutartį; kitos paslaugos); pirmą kartą įdarbintus asmenis iki 29 metų vienus metus valstybiniu socialiniu draudimu drausti valstybės lėšomis

 

3.2.

Uždavinys – skatinti vyresnio amžiaus darbuotojus ilgiau likti darbo rinkoje

 

3.2.1.

Priemonė – organizuoti ieškančių darbo asmenų, įskaitant ir vyresnio amžiaus asmenis, profesinį konsultavimą ir motyvavimą

33,0

33,0

0

0

26,0

26,0

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: organizuoti ir teikti profesinio konsultavimo ir motyvavimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims, įskaitant ir vyresnio amžiaus asmenis, atsižvelgiant į jų poreikius, gebėjimus priimti informaciją bei darbo rinkos reikmes, teikti profesinio konsultavimo ir motyvavimo paslaugas asmenims individualiai arba grupėmis, gerinti profesinio konsultavimo paslaugų prieinamumą ir kokybę, orientuojantis į vyresnio amžiaus darbo ieškančių asmenų pasirengimą darbo rinkai bei individualius poreikius, teikti paketą konsultavimo paslaugų bedarbiams, įtraukiant pareigūnus ir karius, taikyti naujas konsultavimo priemones bei testuoti

 

3.2.2.

Priemonė – ugdyti vyresnio amžiaus asmenų kompetencijas ir suteikti jiems kvalifikaciją, siekiant didinti dalyvavimą darbo rinkoje ir savanoriškoje veikloje

1 790,0

1 790,0

0

0

750,0

750,0

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: ugdyti bendrąsias vyresnio amžiaus asmenų kompetencijas; juos įtraukti į savanorišką veiklą, sudarant jiems sąlygas panaudoti savo kompetencijas, gebėjimus ir patirtį; motyvuoti vyresnio amžiaus asmenis, didinti jų savivertę, siekiant padėti jiems ilgiau išlikti darbo rinkoje, o išėjusiems iš darbo rinkos – lengviau į ją sugrįžti ar įsitraukti į visuomeninę bei savanorišką veiklą, taip pat vykdyti mokymus ir informacijos sklaidą, skirtą vyresnio amžiaus asmenų potencialui skatinti, geresniam jų vertinimui ir motyvavimui aktyviai dalyvauti visuomenės gyvenime, padedant kurti teigiamą visuomenės ir darbdavių nuomonę apie vyresnio amžiaus asmenis

 

3.3.

Uždavinys – sudaryti galimybes bedarbiams, ypač ilgalaikiams ir žemos kvalifikacijos, grįžti į darbo rinką

 

3.3.1.

Priemonė – derinant darbo pasiūlą ir paklausą, remti bedarbių integraciją į darbo rinką

60 600,0

60 600,0

0

0

52 782,0

52 782,0

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: įgyvendinti profesinio mokymo, darbo įgūdžių įgijimo, įdarbinimo subsidijuojant ir kitas aktyvios darbo rinkos politikos priemones, prioritetus skirti neturintiems kvalifikacijos ir ilgalaikiams bedarbiams, pirmiausia suteikti paklausią darbo rinkoje kvalifikaciją ir ugdyti darbdavių reikalavimus atitinkančias kompetencijas, kad būtų sėkmingai integruojamasi į darbo rinką

 

3.3.2.

Priemonė – teikti finansines paskatas darbdaviams, kompensuoti dalį darbo užmokesčio, siekiant įdarbinti su sunkumais darbo rinkoje susiduriančius asmenis

1 100,0

1100,0

0

0

800,0

800,0

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veikla teikti paramą darbdaviams (dalies darbo užmokesčio kompensaciją), siekiant skatinti su sunkumais darbo rinkoje susiduriančių asmenų užimtumą (pvz., jaunimo, vyresnio amžiaus asmenų)

 

3.4.

Uždavinys – didinti neįgaliųjų dalyvavimą darbo rinkoje

 

3.4.1.

Priemonė – remti socialiai pažeidžiamų asmenų įdarbinimą socialinėse įmonėse

25 300,0

25 300,0

0

0

25 300,0

25 300,0

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: teikti valstybės pagalbą socialinėms ir neįgaliųjų socialinėms įmonėms subsidijų forma, įdarbinant asmenis, praradusius profesinį ir bendrąjį darbingumą, ekonomiškai neaktyvius, negalinčius lygiomis teisėmis konkuruoti darbo rinkoje, skatinti šių asmenų grįžimą į darbo rinką, jų socialinę integraciją ir mažinti socialinę atskirtį, tobulinti teisės aktus, užtikrinant valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms efektyvumą

 

3.4.2

Priemonė – teikti neįgaliesiems profesinės reabilitacijos paslaugas

2 930,0

2 930,0

0

0

2 930,0

2 930,0

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: teikti neįgaliesiems profesinės reabilitacijos programą (ciklą) sudarančias profesinių gebėjimų vertinimo, profesinio orientavimo ir konsultavimo, profesinių gebėjimų atkūrimo arba naujų ugdymo, pagalbos įsidarbinant, palaikymo darbo vietoje paslaugas

 

3.5.

Uždavinys – sudaryti galimybes grįžtantiems emigrantams integruotis į darbo rinką

 

3.5.1.

Priemonė – vykdyti informacinę šviečiamąją kampaniją apie darbo rinkos pokyčius, darbuotojų užimtumo, integracijos ir mobilumo galimybes

14,0

14,0

0

0

14,0

14,0

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

3.5.2.

Priemonė – skatinti Lietuvos darbdavius ieškoti darbuotojų užsienyje, remiant darbdavių muges ir kitus darbo užsienyje paieškos projektus (skatinant grįžtamąją migraciją)

 

 

 

 

60,0

60,0

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Užimtumo tarnyba

3.5.3.

Priemonė – užtikrinti nuotolinio darbo paieškos ir įdarbinimo priemonių naudojimą viešojo sektoriaus institucijose

5,0

5,0

0

0

 

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Užimtumo tarnyba

Priemonės veiklos: nuolat skleisti informaciją apie darbo rinkos pokyčius, įsidarbinimo galimybes emigraciją keičiant į mobilumo procesą, kai išvykstama siekiant pasinaudoti kitų šalių teikiamomis galimybėmis, kurios ateityje būtų panaudotos Lietuvoje jos naudai; patikslinti informacijos apie laisvą darbo vietą pateikimo tvarką Užimtumo tarnybos tinklalapyje, nustatant, kad informacija apie darbo vietą pateikiama su integruotais Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenimis apie įmonę (dydį, darbo užmokesčio vidurkį, darbuotojų kaitą, skolas), taip pat suteikiant galimybę darbdaviui pridėti žymą „pritaikyta įdarbinti nuotoliniu būdu“; organizuoti darbo muges, konferencijas, susitikimus su darbdaviais ir kitas darbo paieškos užsienyje iniciatyvas

 

4.

Iš viso iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų

172 031,8

172 031,8

699,9

0

167 061,7

167 061,7

668,2

0

4.1.

bendrojo finansavimo lėšos (BF)

7 871,5

7 871,5

0

0

7 155,6

7 155,6

0

0

4.2.

Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

113 689,3

113 689,3

58,9

0

72 987,1

72 987,1

27,2

0

4.3.

tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos

0

0

0

0

0

0

0

0

4.4.

valstybės biudžeto lėšos (VB)

50 471,0

50 471,0

641

0

86 919,0

86 919,0

641

0

5.

Kiti šaltiniai

57,2

57,2

9,2

0

22,6

22,6

4,9

0

6.

Iš viso programai finansuoti (4 + 5)

172 089,0

172 089

709,1

0

167 084,3

167 084,3

673,1

0

 

 

––––––––––––––––––––

Priedo pakeitimai:

Nr. 1321, 2015-12-16, paskelbta TAR 2015-12-22, i. k. 2015-20159

Nr. 462, 2016-05-11, paskelbta TAR 2016-05-12, i. k. 2016-12512

Nr. 206, 2019-02-27, paskelbta TAR 2019-03-04, i. k. 2019-03533

 

 

Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano
2 priedas

 

UŽIMTUMO DIDINIMO 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO 2019–2020 METŲ TIKSLAI, UŽDAVINIAI, VERTINIMO KRITERIJAI IR JŲ REIKŠMĖS

 

Vertinimo kriterijaus kodas

Tikslo ir uždavinio vertinimo kriterijaus pavadinimas ir matavimo vienetai

Vertinimo kriterijų reikšmės

Įgyvendinančioji institucija

2019 metų

2020 metų

 

 

1 tikslas – skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą

R-1-1

Gyventojų (15–64 metų) užimtumo lygis (procentais)

71,1

72

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

R-1-2

Verslo aplinkos indeksas; Pasaulio banko tyrimas „Doing Business“ (vieta)

12

10

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija

R-1-3

Lietuvos darbo produktyvumas per vieną dirbtą valandą, Europos Sąjungos vidurkio (procentais)

75

78,44

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

1 tikslo 1 uždavinys – užtikrinti palankią verslo aplinką

P-1-1-1

Ūkio subjektai, teigiamai vertinantys priežiūros institucijų veiklą, procentas nuo visų apklaustųjų

74

80

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

1 tikslo 2 uždavinys – skatinti investicijas ir darbo vietų, kurios sukuria didesnę pridėtinę vertę ir kurioms reikia aukštesnės kvalifikacijos specialistų, kūrimą

P-1-2-1

Padedant viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ pritrauktų užsienio investuotojų planuojamų sukurti darbo vietų vidutinės ir aukštos pridėtinės vertės sektoriuose skaičius (vienetais)

2 800

3 100

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

P-1-2-2

Sukurtų naujų darbo vietų žuvininkystės produktų perdirbimo ir akvakultūros sektoriuose skaičius (vienetais)

38

42

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija

1 tikslo 3 uždavinys – ugdyti gyventojų verslumą ir remti verslo kūrimo iniciatyvas

P-1-3-1

Asmenų ir įmonių, pasinaudojusių finansine parama verslo pradžiai, skaičius (vienetais)

150

150

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-1-3-2

Veikiančių mažų ir vidutinių įmonių (MVĮ) skaičius ir fizinių asmenų, vykdančių individualią veiklą (pagal verslo liudijimą ir pagal pažymą), skaičius 1 tūkstančiui gyventojų (vienetais)

105

107

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

1 tikslo 4 uždavinys – skatinti darbo vietų kūrimą regionuose, ypač teritorijose, kuriose aukštas nedarbo lygis

P-1-4-1

Naujų darbo vietų žvejybos ir akvakultūros regionuose skaičius (vienetais)

14

29

Žemės ūkio ministerija

2 tikslas – didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms

R-2-1

Aukštųjų mokyklų absolventų, registruotų Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) (po vienų metų nuo mokyklos baigimo), dalis (procentais)

5,3

5,2

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija

R-2-2

Profesinio mokymo įstaigų absolventų, registruotų Užimtumo tarnyboje (po vienų metų nuo mokymo įstaigos baigimo), dalis (procentais)

8,5

5

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

R-2-3

Profesinės kvalifikacijos neturinčių jaunų bedarbių dalis, palyginti su registruotų jaunų bedarbių skaičiumi (procentais)

33

30

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija,

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

R-2-4

Mokymosi visą gyvenimą lygis tarp 25–64 metų gyventojų („Eurostat“) (procentais)

8,2

9,0

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

2 tikslo 1 uždavinys – gerinti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugų prieinamumą ir kokybę

P-2-1-1

Asmenų, dalyvavusių ugdymui karjerai skirtose veiklose, skaičius (asmenimis)

1 000

4 000

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

P-2-1-2

Bedarbių, kurie dalyvavo aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse ir po 6 mėnesių dirba pagal darbo sutartį arba vykdo savarankišką veiklą, dalis nuo visų dalyvavusiųjų (procentais)

67

69

Užimtumo tarnyba

2 tikslo 2 uždavinys – užtikrinti kokybiškų įgūdžių įgijimą švietimo ir mokymo sistemoje

P-2-2-1

Modulinių profesinio mokymo programų dalis, palyginti su visomis formaliojo profesinio mokymo programomis (procentais)

35

40

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

2 tikslo 3 uždavinys – plėtoti kompetencijų vertinimo ir pripažinimo sistemą

P-2-3-1

Valstybinių profesinio mokymo įstaigų, kuriose vertintos neformaliuoju ir savišvietos būdu įgytos kompetencijos, dalis (procentais)

15

20

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

2 tikslo 4 uždavinys – plėtoti mokymosi visą gyvenimą sistemą kaip išsilaikymo darbo rinkoje garantą

P-2-4-1

Asmenų, patobulinusių kompetencijas ir (ar) kvalifikaciją, mokantis pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas, skaičius (asmenimis)

3 000

3 000

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

3 tikslas – laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti

R-3-1

Gyventojų darbo jėgos (15–64 metų) aktyvumo lygis (procentais)

76,8

77

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

R-3-2

Jaunimo (15–24 metų) nedarbo lygis (gyventojų užimtumo tyrimo duomenimis) (procentais)

13,1

12,5

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

R-3-3

Ilgalaikio nedarbo lygis (gyventojų užimtumo tyrimo duomenimis) (procentais)

3,3

3,2

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

3 tikslo 1 uždavinys – užtikrinti greitą ir tvarų jaunimo perėjimą iš švietimo sistemos į darbo rinką

P-3-1-1

Jaunimo garantijų iniciatyvos projektų dalyvių skaičius (asmenimis)

6 000

4 000

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-3-1-2

Jaunimo, kuris baigė dalyvauti Jaunimo garantijų iniciatyvos projektuose ir po 6 mėnesių dirba pagal darbo sutartį arba vykdo savarankišką veiklą, dalis nuo visų dalyvavusiųjų (procentais)

49,2

49,2

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

3 tikslo 2 uždavinys – skatinti vyresnio amžiaus darbuotojus ilgiau likti darbo rinkoje

P-3-2-2

Vyresnių nei 54 metų asmenų, dalyvavusių aktyviam senėjimui skirtose iš Europos socialinio fondo finansuojamose veiklose, skaičius (asmenimis)

2 500

2 300

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

3 tikslo 3 uždavinys – sudaryti galimybes bedarbiams, ypač ilgalaikiams ir žemos kvalifikacijos, grįžti į darbo rinką

P-3-3-1

Bedarbių, dalyvavusių aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse, dalis, nuo visų įregistruotų bedarbių (procentais)

9

7

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

3 tikslo 4 uždavinys – didinti neįgaliųjų dalyvavimą darbo rinkoje

P-3-4-1

Vidutinis socialinėse įmonėse dirbančių tikslinėms grupėms priklausančių asmenų skaičius per metus (asmenimis)

8 200

8 500

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-3-4-2

Profesinės reabilitacijos programą baigusių neįgaliųjų, įsidarbinusių per 6 mėnesius nuo programos pabaigos, dalis (procentais)

75

76

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

3 tikslo 5 uždavinys – sudaryti galimybes grįžtantiems emigrantams integruotis į darbo rinką

P-3-5-1

Parengtų informacinių pranešimų nacionalinėse ir regioninėse visuomenės informavimo priemonėse apie įsidarbinimo, profesinio mokymo, verslo steigimo ir plėtros sąlygas ir galimybes Lietuvoje skaičius (vienetais)

20

20

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

––––––––––––––––––––

Priedo pakeitimai:

Nr. 1321, 2015-12-16, paskelbta TAR 2015-12-22, i. k. 2015-20159

Nr. 206, 2019-02-27, paskelbta TAR 2019-03-04, i. k. 2019-03533

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1365, 2014-12-03, paskelbta TAR 2014-12-08, i. k. 2014-19148

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1321, 2015-12-16, paskelbta TAR 2015-12-22, i. k. 2015-20159

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ pakeitimo  

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 462, 2016-05-11, paskelbta TAR 2016-05-12, i. k. 2016-12512

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 206, 2019-02-27, paskelbta TAR 2019-03-04, i. k. 2019-03533

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ pakeitimo