Suvestinė redakcija nuo 2023-08-24

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2019-09-27, i. k. 2019-15310

 

 

Pagėgių savivaldybės taryba

 

 

 

sprendimas

 

dėl pagėgių savivaldybės BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. rugsėjo 26 d. Nr. T-162

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis,  patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d.  nutarimu Nr. 543, Pagėgių savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti Pagėgių savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisykles (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2014 m. spalio 23 d. sprendimą Nr. T-175 „Dėl Pagėgių savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“.

3. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotiems asmenims dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                     Vaidas Bendaravičius


 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2019 m. rugsėjo 26 d.

sprendimu Nr. T-162

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagėgių savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis.

Taisyklės nustato Pagėgių savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto rengimo, tvirtinimo, tikslinimo, vykdymo ir atskaitomybės tvarką, asignavimų valdytojų teises, pareigas ir atsakomybę.

2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.

3. Savivaldybės biudžetas – Savivaldybės tarybos patvirtintas Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.

4. Biudžeto asignavimai – Savivaldybės biudžete patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti lėšų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš biudžete sukauptų lėšų pagal pateiktą paraišką savo patvirtintoms programoms finansuoti.

5. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra biudžetinių įstaigų ir Savivaldybės administracijos ir jos padalinių, nurodytų Pagėgių savivaldybės tarybos patvirtintame Savivaldybės biudžete, vadovai.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

6. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Savivaldybės tarybos patvirtintomis ekonominėmis ir socialinėmis programomis, kitais biudžeto rengimą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programomis ir jų programų sąmatų projektais bei šiomis Taisyklėmis, taikant strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principus.

7. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas Pagėgių savivaldybės mero (toliau – Meras) nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

8. Administracijos direktorius tvirtina Savivaldybės biudžeto programos sąmatos projekto ir duomenų apskaičiavimo, programos sąmatos, asignavimų valdytojų biudžeto vykdymo naudojamas formas, pažymos apie biudžeto asignavimų pakeitimus, paraiškos biudžeto lėšoms gauti ir kitas su  biudžeto sudarymu, vykdymu ir atskaitomybe susijusias formas, jei teisės aktai nenumato kitaip.

9. Savivaldybės biudžeto pajamas gali sudaryti:

9.1. pajamos iš mokesčių, gaunamos į Savivaldybės biudžetą pagal įstatymus ir kitus teisės aktus;

9.2. valstybės  biudžeto dotacijos ir kitos pervedamos lėšos;

9.3. pajamos, gautos už išnuomotą ir (ar) suteiktą naudotis valstybinę žemę bei įstatymu nustatyta tvarka paskirsčius lėšas už parduotus valstybinės žemės sklypus;

9.4. įmokos  už ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimą;

9.5. Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamos;

9.6. pajamos iš savivaldybių turto;

9.7. negrąžintina finansinė parama (lėšos);

9.8. kitos įstatymų nustatytos pajamos.

10. Savivaldybės biudžeto pajamos planuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetams atitinkamų metų finansiniais rodikliais, prognozuojamomis gauti pajamomis bei atsižvelgiant į praėjusių laikotarpių faktiškai gautų pajamų dinamiką.

11. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas ir rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės iždo sąskaitą per suderintus su Meru terminus.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

12. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos į Savivaldybės biudžetą biudžetiniams metams  nustatomos kiekvienai įstaigai pagal jų pateiktų atskirų programų sąmatų projektų duomenis.

13. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos sudaromos iš praėjusių metų biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka – iš planuojamo biudžeto pajamų. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos naudojamos pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką.

14. Biudžeto asignavimų valdytojai Savivaldybės administracijos Finansų skyriui (toliau – Finansų skyrius) pateikia programų sąmatų projektus Strateginio planavimo ir rodiklių informacinėje sistemoje (toliau - STRAPIS) ir popieriniame variante  suformuotus ir pasirašytus sąmatų projektus, kuriuose išlaidos nurodomos pagal finansavimo šaltinius, biudžeto ekonominę klasifikaciją ir biudžeto lėšų poreikio paskaičiavimus.

15. Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius (toliau – Švietimo, kultūros ir sporto skyrius) tikrina mokyklų ugdymo planus, mokytojų darbo krūvio sudarymo teisingumą.

16. Centralizuotas buhalterinės apskaitos skyrius apskaičiuoja lėšų poreikį švietimo įstaigų mokymo reikmėms finansuoti ir pateikia lėšų paskirstymo paskaičiavimus Finansų skyriui.

17. Finansų  skyrius analizuoja asignavimų valdytojų pateiktus programų sąmatų projektus ir tikrina, ar projektuose duomenys ir skaičiavimai yra tikslūs, ar laikytasi taupumo režimo, ar numatyti asignavimai susidariusiems įsiskolinimams padengti.

18. Finansų skyrius, atsižvelgdamas į Savivaldybės bendras finansines galimybes ir įvertinęs lėšų poreikio apskaičiavimo teisingumą, gali tikslinti (padidinti ar sumažinti) planuojamus biudžeto asignavimus asignavimų valdytojams pagal jų pateiktus programų sąmatų projektus, sistemina duomenis ir rengia Savivaldybės biudžeto projektą.

19. Neteko galios nuo 2023-08-24

Punkto naikinimas:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

20. Savivaldybės taryba Savivaldybės biudžetą turi patvirtinti ne vėliau kaip per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų atitinkamų metų finansinių rodiklių įstatymo patvirtinimo (įstatymo įsigaliojimo datos).

21. Savivaldybės biudžetas tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. Sprendime nurodoma:

21.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

21.2. bendra asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar Savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

 

22. Mero rezervas turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procento ir ne didesnis  kaip 1 procentas patvirtintų savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės biudžeto dotacijų savivaldybės biudžetui). Mero rezervas gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

23. Mero fondo dydis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais ir šio fondo lėšos gali būti naudojamos Savivaldybės tarybos patvirtinta fondo naudojimo tvarka.

24. Savivaldybės administracijos reprezentacinėms išlaidoms biudžeto asignavimai planuojami ne didesni kaip 1 procentas biudžeto asignavimų išlaidoms sumos, patvirtintos atitinkamų metų jos programų sąmatose.

25. Savivaldybės tarybos sprendimas, kuriuo buvo patvirtintas Savivaldybės biudžetas, pateikiamas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau – Finansų ministerija).

 

III SKYRIUS

BIUDŽETO PROGRAMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

26. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos atitinkamų metų programų sąmatos.

27. Mero nustatyta tvarka kiekviena Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojo vadovaujama įstaiga, kiekviena jam pavaldi biudžetinė įstaiga, vykdanti asignavimų valdytojo programas, sudaro savo programų sąmatų projektus pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Kiti subjektai, nepriskirti viešojo sektoriaus subjektams lėšas programų sąmatose planuoja nedetalizuojant pagal visus ekonominės klasifikacijos kodus. Savivaldybės biudžeto programų sąmatas pasirašo biudžetinių įstaigų vadovai, vyriausiasis finansininkas ir buhalteris atsakingas už jų sudarymą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

28. Asignavimų valdytojai po vieną egzempliorių patvirtintų programų sąmatų su asignavimų paskirstymu ketvirčiais pagal priemones, valstybės funkcijas, lėšų šaltinius ir ekonominės klasifikacijos kodus, pateikia Finansų skyriui.

29. Asignavimų valdytojai, sudarydami programų sąmatas, turi užtikrinti, kad jų praėjusių metų gruodžio 31 d. likę įsiskolinimai būtų padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų. Asignavimų valdytojų įsiskolinimai planuojamų metų sausio 1 d. negali būti didesni už buvusius praėjusių metų gruodžio 31 d.

30. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu Savivaldybės biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais, atsižvelgęs į asignavimų valdytojų pateiktas programų sąmatas, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją, kuris tvirtinamas Mero potvarkiu.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

31. Neteko galios nuo 2023-08-24

Punkto naikinimas:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

32. Patvirtintas Savivaldybės biudžetas per 30 darbo dienų pateikiamas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai pagal finansų ministro nustatytas ( patvirtintas) formas.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS  BIUDŽETO VYKDYMAS, 

ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

33. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, Finansų ministerijavalstybės biudžeto asignavimus išduoda finansų ministro nustatyta tvarka, o Savivaldybės administracija savivaldybės biudžeto asignavimus – Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

34. Savivaldybių biudžetų mokėjimo operacijų vykdymą organizuoja Savivaldybės administracija per finansų įstaigas arba valstybės iždą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

 

35. Savivaldybės iždo buhalterinę apskaitą tvarko Finansų skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, kitais apskaitą reglamentuojančiais teisės aktais bei Pagėgių savivaldybės iždo apskaitos vadovu.

36. Jeigu Savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, pervedami asignavimai kiekvienam asignavimų valdytojui metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų skirtų biudžeto lėšų šiam asignavimų valdytojui. Tokiu atveju lėšos skiriamos tik jų tęstinei veiklai, įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti ir įsiskolinimams dengti.

37. Į atitinkamų metų Savivaldybės biudžeto pajamas įskaitomos įmokos, kurios į Valstybinės mokesčių inspekcijos surenkamąsias sąskaitas bei Savivaldybės iždo sąskaitas, į kurias mokėtojai perveda įmokas tiesiogiai, patenka  iki gruodžio 31 d. įskaitytinai

38. Savivaldybės biudžeto gautos viršplaninės pajamos (išskyrus viršplanines pajamas, įstatymų nustatyta tvarka skirtas kitų savivaldybių negautoms pajamoms padengti) skirstomos Savivaldybės tarybos sprendimu.

39. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už atliekamas funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, ir pajamas už trumpalaikio bei ilgalaikio materialiojo turto nuomą kaupia atskirose sąskaitose. Šios pajamos įmokamos (pervedamos) į Savivaldybės iždo atitinkamas sąskaitas ne rečiau kaip kartą per mėnesį pagal patvirtintą pažymą.

391. Nepanaudotos biudžetinių įstaigų pajamų įmokos į atitinkamą biudžetą, skirtos programoms finansuoti, perkeliamos į kitus biudžetinius metus ir paliekamos asignavimų valdytojams bei gali būti naudojamos viršijant Seimo patvirtintą einamųjų biudžetinių metų bendrą asignavimų sumą.

Papildyta punktu:

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

 

392. Biudžetinių įstaigų pajamų viršplaninės įmokos į atitinkamą biudžetą ir Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų viršplaninės įmokos į valstybės biudžetą einamaisiais biudžetiniais metais paliekamos asignavimų valdytojams ir gali būti naudojamos programoms finansuoti viršijant Seimo patvirtintą einamųjų biudžetinių metų bendrą asignavimų sumą.

Papildyta punktu:

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

 

40. Meras per 2 darbo dienas nuo ataskaitinio mėnesio pabaigos pagal finansų ministro patvirtintą formą pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai duomenis apie tiesiogiai į Savivaldybės iždo sąskaitas pervestas lėšas. Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi mokesčių ir kitų įmokų į biudžetus apyskaitos duomenimis, per 5 darbo dienas nuo mėnesio pabaigos pateikia merui pajamų vykdymo ataskaitų rinkinį pagal pajamų rūšis.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

41. Į atitinkamų metų Savivaldybės biudžeto panaudotus asignavimus įskaitomos perduotinos lėšos, kurių mokėjimo pavedimų įvykdymo pradžia nustatyta iki gruodžio 31 d. įskaitytinai.

42. Biudžetinės įstaigos finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto, vadovaujantis Mero patvirtintu Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planu. Lėšos iš Savivaldybės biudžeto pervedamos asignavimų valdytojams padengti tik toms išlaidoms, kurios numatytos jų patvirtintose programų sąmatose ir yra faktinis poreikis šioms išlaidoms apmokėti.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

43. Asignavimų valdytojai per programą „Biudžetas VS“ Finansų skyriui pateikia   paraiškas lėšoms gauti iš Savivaldybės iždo . Biudžetinės įstaigos vadovas, vyriausiasis buhalteris (finansininkas) arba centralizuoto buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas bei buhalteris  pasirašo teikiamas paraiškas ir yra atsakingi už paraiškose nurodytų duomenų teisingumą. Finansų skyrius gali nepervesti lėšų, jeigu paraiškos netinkamai įformintos arba jeigu paraiškose yra nurodyta didesnė prašomų lėšų suma, negu patvirtinta pagal to ketvirčio programos sąmatą.

44. Jeigu Savivaldybės biudžeto pajamų planas nevykdomas, t. y. gaunama mažiau pajamų, negu buvo planuota ir nepakanka biudžeto apyvartinių lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, Savivaldybės biudžeto asignavimai programoms finansuoti turi būti mažinami biudžeto pajamų plano neįvykdymo procentu (neįvykdymo lygis nustatomas pagal pajamų plano įvykdymo rezultatus mėnesio 1 dieną už praėjusį laikotarpį nuo metų pradžios).

45. Asignavimų valdytojų finansavimas iš Savivaldybės biudžeto, atsižvelgiant į Savivaldybės biudžeto pajamų plano nevykdymą, vykdomas pagal nustatomą prioritetinį išlaidų eiliškumą (45.1–45.4 papunkčiuose nurodytos išlaidos finansuojamos 100 procentų, likusioms reikmėms – proporcingai pagal biudžeto pajamų plano neįvykdymo procentą):

45.1. paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti (pagal įsipareigojimus kredito įstaigoms);

45.2. darbo užmokesčiui biudžetinių įstaigų darbuotojams;

45.3. socialinio draudimo įmokoms;

45.4. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

45.5. atsiskaitymams už elektros ir šiluminę energiją, komunalines ir ryšių paslaugas;

45.6. komunalinio ūkio tvarkymo išlaidoms;

45.7. kitoms numatytoms biudžete priemonėms ir išlaidoms apmokėti.

46. Jeigu numatoma, kad nustatytas Savivaldybės biudžeto pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, Meras gali siūlyti Savivaldybės tarybai keisti ataskaitinių metų biudžete numatytų programų finansavimą (mažinti asignavimus atskiroms programoms ir asignavimų valdytojams).

Punkto pakeitimai:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

47. Specialiųjų tikslinių dotacijų valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, mokymo reikmėms, valstybės investicijų programoje numatytiems projektams  bei kitų dotacijų atskiroms priemonėms finansuoti lėšos asignavimų valdytojams pervedamos atsižvelgiant į faktiškai gautas lėšas iš Valstybės iždo.

48. Asignavimų valdytojai programų išlaidoms padengti pirmiausia naudoja asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į Savivaldybės biudžetą savo įstaigų pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui pagal teisės aktų nuostatas numatytas lėšas, kurių negalima naudoti kitiems tikslams.

49. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo, visuomenės sveikatos rėmimo ir kitų programų, kurių lėšų panaudojimo apimtis ir tikslinė paskirtis nurodyta atskiruose teisės aktuose,  pajamos ir išlaidos planuojamos ir vykdomos vadovaujantis šių teisės aktų nuostatomis arba Savivaldybės tarybos patvirtintomis tvarkomis ar taisyklėmis.

50. Asignavimų valdytojai Europos Sąjungos finansinės paramos, kitos gaunamos tarptautinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas gali naudoti tik projektams ir programoms finansuoti pagal sudarytas atitinkamas šių lėšų gavimo ir naudojimo sutartis.

51. Asignavimų valdytojai privalo:

51.1. naudoti skirtus asignavimus savo vadovaujamos įstaigos programoms vykdyti, paskirstyti juos pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms ir kitiems subjektams, kuriems galimybė biudžeto lėšas gauti numatyta jų veiklos sritį reglamentuojančiuose įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose, priimtuose vadovaujantis Strateginio valdymo įstatymu, arba Vyriausybės nutarimuose, priimtuose vadovaujantis tiesiogiai taikomais Europos Sąjungos teisės aktais ir tarptautinėmis sutartimis, nustatančiais Europos Sąjungos ar atskirų valstybių finansinės paramos, teikiamos Lietuvai, administravimo tvarką (toliau – kiti subjektai), programoms vykdyti;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

 

51.2. organizuoti iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą;

51.3. nustatyti ir tvirtinti vadovaujamos biudžetinės įstaigos ir (ar) pavaldžių biudžetinių įstaigų bei kitų subjektų programų sąmatas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius, neviršydami šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, sumų. Asignavimų valdytojai, kurių vadovaujamose biudžetinėse įstaigose yra kolegialus valdymo organas, programų sąmatas tvirtina gavę kolegialaus valdymo organo pritarimą;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

 

51.4. užtikrinti pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus teikiamų ataskaitų ir nustatytų statistinių ataskaitų duomenų teisingumą ir jų pateikimą laiku;

51.5. užtikrinti savo programų vykdymo ir paskirtų biudžeto asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

52. Asignavimų valdytojai metų eigoje turi analizuoti programų vykdymo duomenis, išlaidų pasikeitimus, nustatyti netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumas (sutaupytas lėšas) ir šią informaciją teikti Finansų skyriui.

521. kontroliuoti ir vykdyti savo vadovaujamų biudžetinių įstaigų įsipareigojimus, atlikti pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių analizę;

Papildyta punktu:

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

 

53. Asignavimų valdytojai, suderinę su Finansų skyriumi, turi teisę:

53.1. biudžetiniais metais keisti patvirtintų jo vadovaujamos įstaigos, jam pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vykdomoms programoms patvirtintų biudžetų lėšų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydamas patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, sumų;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

 

53.2. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį (ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos) keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti, suderinęs su Savivaldybės administracijos Finansų skyriumi;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

 

53.3. keisti asignavimų paskirstymą tarp atskirų programos priemonių, nekeisdami bendrų asignavimų programai sumos,

53.4. turimiems įsiskolinimams padengti skirti lėšas iš bendros patvirtintų  asignavimų išlaidoms ekonomijos (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos lėšas), nekeičiant patvirtintų sąmatų , nepriklausomai nuo asignavimų paskirstymo pagal funkcijas ir programas.

54. Asignavimų valdytojai Pranešimą apie asignavimų keitimą ar ketvirtinį paskirstymą teikia Finansų skyriui. Prašyme turi būti nurodoma konkreti asignavimų priežastis.

55. Asignavimai darbo užmokesčiui yra maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms ir darbdavių išmokoms, kurios pervedamos ne per socialinio draudimo sistemą, finansuoti. Nepanaudota asignavimų tęstinei veiklai, išskyrus asignavimus darbo užmokesčiui, suma, jeigu nėra įsiskolinimų (pirmiausia turi būti dengiami kreditoriniai įsiskolinimai), gali būti naudojama investicijų projektams, kurie finansuojami iš tęstinės veiklos lėšų, o kai investicijų projektų nėra, – pažangos priemonėms, jeigu investicijų projektams ar pažangos priemonėms numatyta skirti lėšų atitinkamų metų valstybės arba savivaldybių biudžetuose, papildomai finansuoti, išskyrus kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose savivaldybių biudžetų lėšų naudojimą, nustatytus atvejus;

Punkto pakeitimai:

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

 

56. Norint keisti asignavimus, Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius suderina su Finansų skyriumi  pranešimą apie asignavimų keitimą ir rengia  Administracijos direktoriaus įsakymo projektą. Per 5 darbo dienas pateikia Finansų skyriui patikslintas išlaidų sąmatas.

57. Finansų skyrius rengia Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl einamųjų metų Savivaldybės biudžeto tikslinimo.

58. Savivaldybės taryba Savivaldybės biudžetą tikslina (keičia) šiais atvejais:

58.1. gavus lėšas iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų, kurios skiriamos teisės aktuose nustatytoms savivaldybių savarankiškosioms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti;

58.2. dėl Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir kitų institucijų priimtų tam tikrų teisės aktų arba jų pakeitimų;

58.3. dėl didinamų ar mažinamų biudžeto asignavimų darbo užmokesčio išlaidoms ir turtui įsigyti;

58.4. dėl metų eigoje nustatytų netekusių tikslinės paskirties biudžeto asignavimų (lėšų ekonomijos) perskirstymo pagal programas ar atskirus asignavimų valdytojus;

58.5. dėl metų eigoje gautų viršplaninių biudžeto pajamų, skiriant jas asignavimų valdytojams papildomų priemonių vykdymui pagal jų gautus prašymus;

58.6. kai nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas.

59. Finansų skyrius kiekvieną ketvirtį rengia ataskaitinių metų Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo plano ketvirčiais patikslinimą, kurį teikia Administracijos direktoriui tvirtinti.

60. Asignavimų valdytojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už:

60.1. savo programų ir programų sąmatų projektų teisingą sudarymą, lėšų poreikio apskaičiavimą bei kitus Finansų skyriui teikiamus duomenis;

60.2. savalaikį atsiskaitymą su darbuotojais, mokesčių administravimo įstaigomis, paslaugų, prekių ir kitais tiekėjais;

60.3. buhalterinės apskaitos organizavimą, ataskaitų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus parengimą ir pateikimą.

61. Savivaldybės administracijos padaliniai turi suderinti su Finansų skyriumi rengiamų Savivaldybės tarybos sprendimų, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus, susijusius su Savivaldybės finansiniais įsipareigojimais, biudžetinių įstaigų etatų sąrašų koregavimu (naujų etatų įsteigimu ir pan.), galinčius turėti įtakos patvirtinto biudžeto asignavimams.

62. Savivaldybės administracijos padaliniai, biudžetinės įstaigos privalo pateikti Finansų skyriui prašomą papildomą informaciją (duomenis), reikalingą teisingam Savivaldybės iždo lėšų administravimui.

63. Asignavimų valdytojai metų pabaigoje likusias nepanaudotas biudžeto lėšas, skirtas programoms finansuoti,  grąžina ne vėliau kaip iki ataskaitinių metų gruodžio 31 dienos, pervesdami į Savivaldybės iždo atitinkamas sąskaitas, nurodydami nepanaudotų lėšų tikslinę paskirtį.

Ši nuostata netaikoma pervestoms biudžeto lėšoms ir nepanaudotoms biudžetinių įstaigų pajamų įmokoms, skirtoms programoms finansuoti

Punkto pakeitimai:

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

 

64. Finansų skyrius metų pabaigoje likusias nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas (išskyrus gautas Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų tarptautinių fondų lėšas), nustatytas Savivaldybės biudžetui priimant atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, taip pat lėšas, kurios metų eigoje buvo paskirtos Savivaldybei pagal atskirus Lietuvos Respublikos įstatymus ir Vyriausybės nutarimus,  arba panaudotas ne pagal savo tikslinę paskirtį, iki kitų metų sausio 10 dienos privalo grąžinti į valstybės biudžetą – perveda iš Savivaldybės iždo į Valstybės iždą, arba kitoms įstaigoms, iš kurių buvo gautos lėšos.

65. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas pagal Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nuostatas skirdamas biudžeto lėšas subjektui, kuris yra nepavaldi biudžetinė įstaiga arba nebiudžetinė įstaiga, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį ( priedas).

66. Savivaldybė gali skolintis Vyriausybės nustatyta tvarka, neviršydama atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų savivaldybių skolinimosi limitų. Savivaldybės administracija paskolas grąžina ir palūkanas moka pagal paskolų sutartyse nurodytas sąlygas.

661. Savivaldybė, laikydamasi Seimo patvirtintų skolos, skolinimosi ir garantijų limitų, Vyriausybės nustatyta tvarka gali teikti garantijas dėl savivaldybės valdomų įmonių prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolos sutartis, finansinės nuomos (lizingo) sutartis ir kitų įsipareigojamųjų dokumentų sutartis;

Papildyta punktu:

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

 

67. Savivaldybės biudžetinės įstaigos savo vardu negali skolintis lėšų ir prisiimti ilgalaikių skolinių įsipareigojimų.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS  BIUDŽETO ATASKAITŲ RINKINIAI

 

68. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius rengia Finansų skyrius pagal  Savivaldybės iždo apskaitos duomenis – į Savivaldybės biudžetą gautas pajamas ir panaudotus biudžeto asignavimus pagal pateiktas asignavimų valdytojų biudžeto vykdymo ataskaitas.

69. Savivaldybės biudžeto ataskaitų rinkiniai rengiami vadovaujantis  Lietuvos Respublikos Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų Lietuvos Respublikos teisių aktų nuostatomis.

70. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai teikia Finansų skyriui biudžeto vykdymo, finansinę ir kitą atskaitomybę Mero nustatyta tvarka ir terminais, vadovaujantis Finansų ministerijos nurodymais ir pagal jos patvirtintas atskaitomybės formas bei suveda duomenis į Savivaldybės kompiuterinęprogramą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

71. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų metinį ir ketvirtinius rinkinius sudaro ataskaitos, kurių formos patvirtintos finansų ministro įsakymu, aiškinamasis raštas ir kita reikalinga informacija, ataskaitų rinkinys teikiamas Finansų ministerijai jos nustatytais terminais. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitas pasirašo Meras.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

72. Savivaldybės iždo tarpinių finansinių ataskaitų rinkinius rengia Savivaldybės administracijos Finansų skyrius pagal Mero nustatytą tvarką ir terminus, vadovaujantis Finansų ministerijos patvirtintais viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais, taisyklėmis bei nurodymais ir pagal jos patvirtintas ataskaitų formas. Ši nuostata netaikoma pervestoms biudžeto lėšoms ir nepanaudotoms biudžetinių įstaigų pajamų įmokoms, skirtoms programoms finansuoti.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

 

73. Savivaldybės metinius konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius rengia Finansų skyrius, vadovaujantis Finansų ministerijos nustatytomis taisyklėmis, nurodymais ir pagal jos patvirtintas atskaitomybės formas. Visi viešojo sektoriaus subjektai privalo suvesti finansinių ataskaitų duomenis į Finansų ministerijos kompiuterinę programą jos nustatyta tvarka ir terminais.

74. Finansų skyriaus parengtus Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius  bei Savivaldybės metinius konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius tvirtina Savivaldybės taryba pagal Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatytą tvarką ir terminus.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

75. Savivaldybės biudžeto vykdymo, biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų, biudžeto lėšų apskaitos ir atskaitomybės bei Savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio duomenų auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

76. Informacija apie patvirtintą Savivaldybės biudžetą, biudžeto vykdymą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje ir vietinėje spaudoje, biudžeto vykdymo ir finansinės atskaitomybės ataskaitų rinkiniai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

 

_____________________________

part_88b079d291b94725bc8414a587aafcde_end


 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2019 m. rugsėjo 26 d.

sprendimu Nr. T-162

priedas

 

BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO

SUTARTIS

 

 

20_ m. .............................d. Nr. ............

Pagėgiai

 

Pagėgių savivaldybės administracija, įstaigos kodas 188746659, (toliau vadinama Asignavimų valdytoju), atstovaujama Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus...................................................., veikiančio pagal Pagėgių Savivaldybės administracijos nuostatus -  ir .............................   (subjekto pavadinimas, kodas), toliau vadinamas lėšų naudotoju, atstovaujamas .............................., sudarė šią sutartį.

 

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1.Vadovaudamasis ..................................................................................................................

(tarybos sprendimas / administracijos direktoriaus  įsakymas)

.......................................  asignavimų valdytojas įsipareigoja skirti lėšas, lėšų naudotojui šiam tikslui : ................................................................................................................................................, pagal patvirtintą Pagėgių savivaldybės tarybos biudžeto vykdymo  programą ....................................................................................“.. .                  

2. Veiklos, kuriai finansuoti skiriamos  lėšos, vertinimo kriterijus (ai)

..........................................................................................................................................   .

 

 

II. ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

3. ASIGNAVIMŲ VALDYTOJAS įsipareigoja:

3.1. pervesti lėšų naudotojui   .... Eur (00,00 eurų) šios sutarties 1 skyriuje nurodytam tikslui įgyvendinti  į  lėšų naudotojo nurodytą sąskaitą.

4. Asignavimų valdytojas turi teisę atlikti pagal šią sutartį skirtų lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo  vertinimą.                           

5. LĖŠŲ NAUDOTOJAS įsipareigoja:

5.1. naudoti skirtas lėšas šios sutarties 1 skyriuje nurodytam tikslui įgyvendinti.

5.2. asignavimų valdytojo reikalavimu pateikti jam visą informaciją apie veiklą, kuriai finansuoti skiriamos  lėšos ir jos vertinimų kriterijų įvykdymą.

5.3. Pagėgių savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyriui pateikti ataskaitą apie lėšų panaudojimą per 20 dienų nuo programos pabaigos, bet ne vėliau kaip iki einamų metų gruodžio 31 d. Ataskaitą pateikti pagal ekonominę išlaidų paskirtį, pridedant lėšas pateisinančius dokumentus ar jų kopijas. Nepanaudotą lėšų likutį grąžinti į asignavimų valdytojo sąskaitą ne vėliau kaip iki einamų metų gruodžio 20 d. 

5.4. nedelsiant raštu pranešti asignavimų valdytojui, kad negali vykdyti veiklos ar ją tęsti netikslinga, ir grąžinti skirtas lėšas į asignavimų valdytojo sąskaitą.

5.5. pašalinti dėl savo kaltės padarytus trūkumus, pažeidžiančius šios sutarties sąlygas.

 

III. SUTARTIES GALIOJIMO TERMINAS IR NUTRAUKIMAS

 

6. Ši sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki einamų metų  gruodžio 31 d. įskaitytinai.

7. Sutartis gali būti nutraukta šalių susitarimu, prieš tai įspėjus kitą šalį prieš 30 kalendorinių dienų.

8. Jeigu gavėjas nesilaiko šioje sutartyje numatytų sąlygų, Asignavimų valdytojas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį, įspėjant lėšų naudotoją apie sutarties nutraukimą ne mažiau kaip prieš 10 dienų.

 

IV. KITOS SUTARTIES SĄLYGOS

 

9. Sutartis laikoma įvykdyta, kai lėšų naudotojas pateikia  asignavimų valdytojui šios sutarties 5.3. punkte nurodytą ataskaitą ir suderina ją su asignavimų valdytoju. Biudžeto lėšų panaudota ataskaita yra neatsiejama šios sutarties dalis.  

10. Sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami raštišku šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis.

11. Sutartyje neaptartos sąlygos sprendžiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis.

12. Ginčai dėl šios sutarties sprendžiami tarpusavio susitarimu, o nesusitarus – įstatymų nustatyta tvarka.

13. Sutartis sudaryta dviem vienodą teisinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai.

V.ŠALIŲ  REKVIZITAI

 

ASIGNAVIMŲ VALDYTOJAS

Pagėgių  savivaldybės administracija,

Įstaigos kodas 188746659,

Vilniaus g. 9 , LT- 99288 Pagėgiai  ,  

A./s. Nr. LT807300010002596276

Swedbank , AB, banko kodas 70112

 

LĖŠŲ NAUDOTOJAS

...................................................................

(pavadinimas, kodas, adresas)

...................................................................

(A. s. Nr. , tel. el. paštas)

 

Administracijos direktorius

 

 

________________      

 

A.V.    

 

 

Įstaigos vadovas

 

 

________________                             

 

 

A.V.

 

 

part_170957c1523143978f811070ec4df243_end


 

Biudžeto lėšų naudojimo sutarties Nr......

sudarytos 20   m…………………….. d.

priedas

 

 

 

_______________________________________________________________________

(lėšų naudotojo  pavadinimas, registracijos kodas)

_________________________________________________________________________

                                                 Adresas, telefonas, faksas

 

 

BIUDŽETO LĖŠŲ PANAUDOJIMO

ATASKAITA

20... m.......................mėn.....d.

 

(litais/eurais)

Išlaidų ekonominės     klasifikacijos kodas

Išlaidų pavadinimas

Skirta lėšų

20_ m.

Faktiškai

panaudota

Pastaba

2

8

 

 

 

 

Kitos išlaidos

 

 

 

 

2

8

1

1

1

2

Kitiems einamiesiems

tikslams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso asignavimų

 

 

x

 

 

 

 

 

 

....................................................................................

Lėšų naudotojo  pavadinimas

 

...................................................         ...................................         ..............................     ....................

Pareigos                                       parašas                              vardas, pavardė                   data

 

A.V.          

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Pagėgių savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-58, 2022-05-26, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00731

Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos 2019 m. rugsėjo 26 d. sprendimo Nr. T-162 ,,Dėl Pagėgių savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“

 

2.

Pagėgių savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-141, 2023-08-21, paskelbta TAR 2023-08-23, i. k. 2023-16505

Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos 2019 m. rugsėjo 26 d. sprendimo Nr. T-162 ,,Dėl Pagėgių savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_b830553dda9344509f15b37e4e53ff27_end