Suvestinė redakcija nuo 2017-10-20 iki 2018-01-25

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2017-07-04, i. k. 2017-11396

 

PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. RUGPJŪČIO 27 D. SPRENDIMO NR. 1-229 (SU VĖLESNIAIS PAKEITIMAIS) PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2017 m. birželio 29 d. Nr. 1-244

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1, Panevėžio miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimą Nr. 1-229 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su vėlesniais pakeitimais).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                  Rytis Mykolas Račkauskas


 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-244

 

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir / arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, skiriamų Panevėžio miesto savivaldybei (toliau – Savivaldybė), mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, lėšų skyrimą ir panaudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

2. NVŠ lėšos skiriamos Savivaldybei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydis nustatomas pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785.

3. Šis Aprašas parengtas atsižvelgiant į Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1, reikalavimus.

 

II SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ SKYRIMAS IR JŲ PANAUDOJIMAS

 

4. Savivaldybė NVŠ lėšomis finansuoja vieną vaiko pasirinktą Savivaldybės teritorijoje įgyvendinamą NVŠ programą nepriklausomai, kurioje savivaldybėje vaikas gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.

5. Skirstant lėšas vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas mokinys, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir lygiateisiškumo principu, t. y. teisę gauti NVŠ lėšų turi kiekvienas Savivaldybės teritorijoje veikiantis NVŠ teikėjas.

6. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui finansuoti NVŠ programos įgyvendinimo laikotarpiams: einamųjų metų vasario–gegužės ir spalio–gruodžio mėnesiams.

7. NVŠ teikėjams NVŠ lėšos paskirstomos ir tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas ir sudariusių su NVŠ teikėjais dalyvavimo NVŠ programoje sutartis, skaičių, programos trukmę mėnesiais ir nustatytą Savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui dydį.

8. Siekiant užtikrinti įgyvendinamų NVŠ programų įvairovę ir paskatinti konkrečios krypties NVŠ programų atsiradimą, Savivaldybėje nustatomos prioritetinės NVŠ programų kryptys – techninė kūryba, medijos, informacinės technologijos, verslumo ugdymas, gamta ir ekologija. Prioritetas netaikomas NVŠ programoms, kurias įgyvendina Savivaldybės biudžetinės įstaigos.

9. NVŠ lėšų dydis vienam Savivaldybės biudžetinių įstaigų vykdomoje NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui yra 10 eurų per mėnesį.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542

 

10. Kitų NVŠ teikėjų (ne Savivaldybės biudžetinių įstaigų) NVŠ programas lankantiems vaikams NVŠ lėšų dydis nustatomas priklausomai nuo Savivaldybei NVŠ programoms finansuoti skirtų lėšų ir NVŠ programose norinčių dalyvauti vaikų skaičiaus pasirenkant vieną iš šių alternatyvų:

10.1. Aprašo 8 punkte išvardytų prioritetinių krypčių NVŠ programą pasirinkusiam vaikui skiriama 20 Eur/mėn., kitų krypčių NVŠ programą pasirinkusiam vaikui – 16 Eur/mėn.;

10.2. visiems NVŠ tikslines lėšas gaunantiems vaikams skiriama vienoda 15 Eur/mėn. suma;

10.3. Aprašo 8 punkte išvardytų prioritetinių krypčių NVŠ programą pasirinkusiam vaikui skiriama 15 Eur/mėn., kitų krypčių NVŠ programą pasirinkusiam vaikui – 10 Eur/mėn.;

10.4. visiems NVŠ tikslines lėšas gaunantiems vaikams skiriama vienoda 10 Eur/mėn. suma.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542

 

11. Jei vienam NVŠ teikėjų siūlomose NVŠ programose pageidaujančiam dalyvauti vaikui tenka mažiau nei 10 Eur/mėn., pirmumas skiriant NVŠ lėšas suteikiamas tiems vaikams, kurie:

11.1. tais pačiais mokslo metais pageidauja tęsti ugdymą toje pačioje programoje;

11.2. nelanko jokios Savivaldybės lėšomis finansuojamos NVŠ programos;

11.3. lanko Panevėžio miesto bendrojo ugdymo mokyklą (išskyrus vaikus, besimokančius nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542

 

12. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei NVŠ teikėjas už tuos mėnesius, kai skiriamas NVŠ finansavimas, sumažina Savivaldybės, valstybės ar NVŠ teikėjo nustatytą mokestį už vykdomą NVŠ programą tokiu dydžiu, koks skirtas NVŠ finansavimas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542

 

13. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

13.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

13.2. ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu (pvz., ugdymui būtinų patalpų nuoma, išlaidos NVŠ kokybei užtikrinti ir kt.).

14. NVŠ lėšų negalima naudoti:

14.1. pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su tuo susijusioms išlaidoms apmokėti;

14.2. NVŠ programoms, kai NVŠ teikėjas yra mokykla, teikianti bendrąjį ugdymą, finansuoti;

14.3. rekonstrukcijos, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

14.4. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

 

15. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi NVŠ teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:

15.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

15.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR);

15.3. turi NVŠ programai (-oms) įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

15.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

15.5. turi asmenų, kurie pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą gali dirbti NVŠ mokytojais: pedagogų; asmenų, įgijusių aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusių pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenų, baigusių profesinio mokymo programą, įgijusių vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčių 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusių pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenų, įgijusių vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusių pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

16. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas, turi:

16.1. atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 15.5 papunktyje;

16.2. teisės aktų nustatyta tvarka įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

16.3. kreiptis į Savivaldybės administracijos Švietimo ir jaunimo reikalų skyriaus vyriausiąjį specialistą – ŠMIR tvarkytoją – ir užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę (1 priedas).

17. NVŠ teikėjai, atitinkantys Aprašo 15–16 punktuose numatytus reikalavimus ir pageidaujantys gauti NVŠ lėšų, turi užpildyti NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraišką (2 priedas). NVŠ teikėjų atitikties Aprašo 15–16 punktuose numatytiems reikalavimams vertinimo tvarką nustato Savivaldybės administracijos direktorius.

18. NVŠ teikėjų atitiktis reikalavimams vertinama vieną kartą. Jei NVŠ teikėjo atitiktis reikalavimams jau patvirtinta kitoje savivaldybėje ir ŠMIR yra tai patvirtinanti žyma, NVŠ teikėjo atitiktis pripažįstama be atskiro jos įvertinimo.

19. NVŠ teikėjai iš ŠMIR išregistruojami švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

 

20. NVŠ programos turi atitikti kito Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto NVŠ paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 (su vėlesniais pakeitimais), nuostatas.

21. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai NVŠ teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.

22. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne mažiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.

23. Maksimalų vaikų skaičių NVŠ programos įgyvendinimo grupėje nustato Savivaldybės administracijos direktorius.

 

V SKYRIUS

NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA

 

24. NVŠ teikėjai, atitinkantys Aprašo 15–16 punktuose nurodytus reikalavimus, Savivaldybės administracijos Švietimo ir jaunimo reikalų skyriui pateikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (3 priedas). NVŠ teikėjai gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma.

25. Pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytą NVŠ programų atitikties, jų pateikimo ir vertinimo tvarką, NVŠ programas vertina iš 9 asmenų sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš Savivaldybės administracijos, kultūros, sporto institucijų, nevyriausybinių organizacijų atstovų, turinčių patirties NVŠ srityje. Komisija nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis, sprendžia kitus su NVŠ programų įgyvendinimu susijusius klausimus.

26. NVŠ programos vertinamos du kartus per metus – rugpjūčio ir gruodžio mėnesiais.

27. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl NVŠ programos akreditavimo.

28. Per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo priėmimo Savivaldybės atsakingas asmuo tai pažymi KTPRR. Atitinkančių reikalavimus NVŠ programų sąrašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (jų tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis dalyvauti NVŠ programoje.

29. Akreditavus programą, NVŠ teikėjas sudaro mokymo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka, per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį ir sudarydamas atskiras mokinių grupes, ir Savivaldybės administracijos Švietimo ir jaunimo reikalų skyriui pateikia iš Mokinių registro suformuotus ir NVŠ teikėjo patvirtintus NVŠ finansavimą gaunančių vaikų sąrašus. Savivaldybė turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programoje dalyvaujančius vaikus. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina finansavimo NVŠ lėšomis požymį.

30. Lėšos NVŠ teikėjams skiriamos pagal tarp NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo sutartis (toliau – Sutartis).

31. Esant pažeidimams dėl NVŠ programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, jei NVŠ teikėjas laiku ar visai nepateikia Savivaldybės reikalaujamų dokumentų, nustačius Aprašo ar Sutarties pažeidimus, Komisijos siūlymu Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl NVŠ programos akreditacijos panaikinimo. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.

32. Savivaldybė vykdo NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

33. NVŠ teikėjai už NVŠ lėšas atsiskaito pagal NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytos Sutarties nuostatas.

34. Pasibaigus kalendoriniams metams finansavimą gavę NVŠ teikėjai per 20 darbo dienų Švietimo valdymo informacinėje sistemoje pateikia NVŠ lėšų panaudojimo ataskaitą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

35. NVŠ teikėjai skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės sąskaitą iki Sutartyje nurodyto termino.

36. NVŠ teikėjams, laiku nepateikusiems lėšų panaudojimo ataskaitų ir suvestinių, NVŠ lėšos kitam finansavimo etapui neskiriamos.

37. NVŠ teikėjai gautų lėšų apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. NVŠ teikėjai užtikrina programos vykdymo kokybę ir lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį teisės aktų nustatyta tvarka. Ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas Savivaldybės biudžeto lėšas NVŠ teikėjai turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą.

39. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

40. Rekomenduojama NVŠ programas vykdyti kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi (bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose, tam tikslui pritaikytose vietose).

41. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi specialistai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia NVŠ teikėjams kitą informacinę ir metodinę pagalbą.

42. Savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas siekia, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.

43. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka.

44. Informacija apie NVŠ programas, kurios yra finansuojamos tikslinėmis NVŠ lėšomis, skelbiama Savivaldybės ir NVŠ teikėjų interneto svetainėse.

_________________________


 

Panevėžio miesto savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

LAISVOJO MOKYTOJO DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio reikšmė

Fizinio asmens vardas ir pavardė

 

 

Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data

 

Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies (-ių) kodai ir pavadinimai

 

Veiklos vykdymo vietos adresas (jei yra)

 

 

Telefono numeris

 

 

Fakso numeris

 

 

Elektroninio pašto adresas

 

 

Interneto svetainės adresas

 

 

Finansavimo šaltiniai

 

 

Mokymo kalbos

 

 

Mokymosi proceso organizavimo būdai

 

 

 

 

 

Tikslinant duomenis pildomi tik atnaujinami laukeliai

 

__________________         _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)


Panevėžio miesto savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS NUSTATYMO PARAIŠKOS FORMA

 

I.

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJĄ

1.

Pavadinimas / vardas ir pavardė, jei NVŠ teikėjas – fizinis asmuo)

 

2.

Juridinis statusas

□ Biudžetinė įstaiga

□ Viešoji įstaiga

□ Asociacija

□ Laisvasis mokytojas

□ Kita

3.

Juridinio asmens kodas

 

4.

Registracijos Juridinių asmenų registre pažymėjimo / individualios veiklos pažymos išdavimo data, numeris

 

5.

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite: švietimas, sportas, kultūra ar pan.)

 

6.

Adresas

 

7.

Telefono numeris

 

8.

El. pašto adresas

 

9.

Interneto svetainės adresas

 

II.

INFORMACIJA APIE VADOVĄ

1.

Vardas ir pavardė

 

2.

El. pašto adresas

 

3.

Telefono numeris

 

III.

INFORMACIJA APIE NUMATOMAS VYKDYTI NVŠ PROGRAMOS (-Ų) KRYPTIS

 

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti).............

IV.

NVŠ TEIKĖJO DEKLARUOJAMA INFORMACIJA

 

1.

NVŠ teikėjo nuostatuose ar kituose dokumentuose įteisinta švietimo veikla (jei NVŠ teikėjas – juridinis asmuo) arba NVŠ teikėjas turi teisę dirbti NVŠ mokytoju (atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 48 straipsnio nuostatas)

TAIP

 

 

Pridedama nuostatų / įstatų ar kt. kopija arba teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju pagrindžiančių dokumentų kopijos

Pateikta

2.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi lėšų NVŠ programų įgyvendinimo pradžiai

TAIP

3.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad programas įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

TAIP

4.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje

TAIP

5.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti

TAIP

V.

NVŠ TEIKĖJO PATIRTIS

1.

Teikėjas įgyvendina NVŠ programas

Taip

Ne

2.

Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ programų

Taip

Ne

3.

Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ projektų ar kitų su NVŠ susijusių veiklų

Taip

Ne

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

 

 

 

 

VI. 

NVŠ TEIKĖJO PATIRTIES IR VEIKLOS ĮRODYMAI, REKOMENDACIJOS

 

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti instituciją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį 

 

 

 

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

El. paštas

Rekomenduoja / bendradarbiauja

1.

 

 

 

 

R

B

2.

 

 

 

 

R

B

3.

 

 

 

 

R

B

 

 

 

Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas

A. V.

 

____________________

(parašas)

 

 

________________________

(vardas ir pavardė)

 


Panevėžio misto savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

3 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS

PARAIŠKOS FORMA

 

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

8.

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite: švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

 

9.

Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

 

11.

El. pašto adresas

 

12.

Telefono numeris

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

 

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono numeris, el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

Informacija apie teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

 

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

1)

 

 

2)

 

 

...

 

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

El. paštas

Rekomenduoja /

bendradarbiauja

 

1)

 

 

 

R

B

 

2)

 

 

 

R

B

 

...

 

 

 

 

 

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

 

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

 

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

7.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

8.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

 

10.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama daugiau informacijos apie programą)

http://

11.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti)........................

12.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

 

13.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos įgyvendinimo galimybes)

 

14.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos NVŠ uždavinius:

ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas tenkinant saviraiškos poreikį;

ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdų įvairovę;

ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

15.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybiškai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita – įrašykite:

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

16.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; prašome pateikti ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinį)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso val.:

 

17.

Programos apimtis ir trukmė (tai alternatyvos, žymėti vieną)

 

valandas per savaitę

 

valandas per mėnesį

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

18.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik spec. poreikių: 20 metų 21 metai

19.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukai   Mergaitės

20.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

21.

Numatomas grupės dydis

 

22. 

Numatomas grupių skaičius

 

23.

Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

24.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese)

 

25.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (konkrečiai įvardykite išsilavinimą, patirtį ir kvalifikaciją, kompetencijas)

 

 

26.

Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

·    savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi NVŠ teikėją ir jo siūlomas veiklas;

·    prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

·    individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

·    aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

·    demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

·    patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

·    ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

·    pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

27.

Patvirtinkite, kad:

·    vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių ir renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

·    vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos;

TAIP

Programos įgyvendinimo priemonės:

·    nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

·    jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

·    jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

·    jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais.

TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų ugdymo(si) aplinką.

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti.

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai.

TAIP

 

Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas

A. V.

________________________

(parašas)

 

________________________

(vardas ir pavardė)

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542

Dėl Savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-244, pakeitimo