Suvestinė redakcija nuo 2014-11-20 iki 2016-12-27

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-08-06, i. k. 2014-10921

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS METROLOGIJOS inspekcijos nuostatų patvirtinimo

 

2014 m. rugpjūčio 6 d. Nr. 4-527

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 30 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 20 d. nutarimo Nr. 1517 „Dėl įstaigų prie ministerijų“ 1.11.5 papunkčiu ir 2 punktu:

1. T v i r t i n u Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatus (pridedama).

2. Į g a l i o j u Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininką Algirdą Skripėtą atlikti visus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus veiksmus, susijusius su šio įsakymo 1 punktu patvirtintų Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų įregistravimu Juridinių asmenų registre.

3. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. balandžio 27 d. įsakymą Nr. 4-264 „Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimas ir papildymais.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                                 Evaldas Gustas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2014 m. rugpjūčio 6 d. įsakymu Nr. 4-527

 

LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS NUOSTATAI

 

I Skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos metrologijos inspekcija (toliau – Inspekcija) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ūkio ministerija).

2. Inspekcijos paskirtis – įgyvendinti valstybės politiką ūkio ministrui pavestoje metrologijos srityje ir vykdyti su šios politikos formavimu ir įgyvendinimu susijusias funkcijas.

3. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir kitais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Ministro Pirmininko potvarkiais, ūkio ministro įsakymais, Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatais (toliau – šie nuostatai) ir kitais teisės aktais.

4. Inspekcija yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis banko sąskaitą ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Inspekcijos buveinės adresas – Vilnius, Tilto g. 17 / Radvilų g. 4.

5. Inspekcija yra iš valstybės biudžeto ir kitų valstybės pinigų fondų išlaikoma biudžetinė įstaiga, kuriai lėšos skiriamos ir administruojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.

6. Inspekcijos savininkė yra valstybė. Inspekcijos savininko teises ir pareigas, išskyrus sprendimo dėl Inspekcijos reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą, įgyvendina Ūkio ministerija, ji koordinuoja ir kontroliuoja Inspekcijos veiklą, priima sprendimą dėl Inspekcijos buveinės pakeitimo, sprendžia kitus teisės aktuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

7. Inspekcijos vieši pranešimai skelbiami Inspekcijos interneto svetainėje (www.metrinsp.lt), o kitų teisės aktų nustatytais atvejais – ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

8. Inspekcijos nuostatai keičiami, pripažįstami netekusiais galios ūkio ministro įsakymu teisės aktų nustatyta tvarka.

 

II Skyrius

INSPEKCIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

9. Inspekcijos veiklos tikslai:

9.1. atlikti teisinę metrologinę priežiūrą;

9.2. atlikti Lietuvos matavimo priemonių valstybės registro tvarkytojo funkcijas.

10. Inspekcija, siekdama šių nuostatų 9 punkte nurodytų veiklos tikslų, atlieka šias funkcijas:

10.1. vykdo matavimo priemonių, priskirtų teisinei metrologijai, (toliau – matavimo priemonės) fasuotų prekių ir matavimo indų gamintojų, pardavėjų ir naudotojų priežiūrą, kaip jie laikosi Metrologijos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų teisinės metrologijos reikalavimų:

10.1.1. tiria ir nagrinėja Metrologijos įstatymo pažeidimus;

10.1.2. prižiūri, ar ūkio subjektai laikosi matavimo metodų, kuriuos nustato techniniai reglamentai ar kiti teisės aktai;

10.1.3. prižiūri, kad ūkio subjektai naudotų Lietuvos Respublikoje įteisintus matavimo vienetus, o jų pavadinimai, simboliai ir jų rašymo tvarka atitiktų Lietuvos standartų reikalavimus;

10.1.4. kitų priežiūros institucijų kvietimu bendruose patikrinimuose atlieka produktų kiekio matavimus;

10.1.5. prižiūri, ar matavimo priemonių patikrą ir (arba) produkto kiekio pakuotėje ir matavimo indų tūrio kontrolės procedūrų atitiktį teisės aktų nustatytiems reikalavimams atlieka paskirtosios įstaigos; prižiūri, ar matavimo priemonių atitiktį pagal Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus atlieka paskelbtosios įstaigos; prižiūri paskirtųjų įstaigų veiklą;

10.2. vykdo matavimo priemonių, fasuotų prekių ir matavimo indų rinkos priežiūrą:

10.2.1. prižiūri, kad rinkai tiekiamos matavimo priemonės, fasuotos prekės ir matavimo indai atitiktų teisinės metrologijos reikalavimus;

10.2.2. teisės aktų nustatytais atvejais praneša Europos Komisijai ir kitų valstybių narių įgaliotoms institucijoms apie priemones, taikomas uždraudžiant naudoti ar tiekti rinkai matavimo priemones, fasuotas prekes ar matavimo indus, ir tokių sprendimų priežastis;

10.3. vykdo matavimo priemonių būklės ir naudojimo priežiūrą:

10.3.1. prižiūri, ar ūkio subjektai, kurie tiekia rinkai, nuomoja, įrengia ir naudoja matavimo priemones, nustatyta tvarka pateikia jas teisinės metrologijos reikalavimų atitikčiai patvirtinti;

10.3.2. prižiūri, ar pagamintos, rinkai tiekiamos, nuomojamos, naudojamos matavimo priemonės turi techniniais reglamentais arba kitais teisės aktais nustatytus žymenis, ženklus, plombas, reikiamus sertifikatus ir kitus patikrą patvirtinančius dokumentus; prižiūri matavimo priemonių ženklų, patikros žymenų ir patikrą patvirtinančių dokumentų blankų atitiktį teisės aktų nustatytiems reikalavimams; organizuoja matavimo priemonių patikros žymenų ir patikros sertifikatų blankų gamybą ir kontroliuoja jų naudojimą;

10.3.3. prižiūri, kad matavimo priemonės ir jų programinė įranga būtų apsaugotos nuo rodmenų klastojimo;

10.3.4. prižiūri, ar įrengiamos ir naudojamos matavimo priemonės atitinka savo paskirtį ir gamintojo apibrėžtas normatyvines veikimo sąlygas; ar matavimo priemonių metrologinės charakteristikos atitinka teisės aktų, gamintojų techninių dokumentų nustatytus reikalavimus;

10.3.5. plombuoja etilo alkoholio tūrio matavimo prietaisus (skaitiklius) ir alkoholinių gėrimų gatavos produkcijos, išpilstytos į butelius ar kitas pakuotes, apskaitos skaitiklius ir daviklius bei etilo alkoholio matavimo prietaisų įrangą, kad matavimo priemonės būtų apsaugotos nuo neteisėto poveikio;

10.3.6. matavimo priemonėms, kurių tipus patvirtina Ūkio ministerija, išduoda tipo patvirtinimo sertifikatus; įrašo matavimo priemonių tipus į Lietuvos matavimo priemonių valstybės registrą;

10.4. vykdo fasuotų prekių kiekio ir matavimo indų atitikties teisinės metrologijos reikalavimams priežiūrą:

10.4.1. prižiūri, kad fasuotos prekės, kurių produkto kiekis yra nurodytas etiketėse arba ant pakuotės, būtų gaminamos, importuojamos, parduodamos, perduodamos, ženklinamos, saugomos laikant jose faktinį produkto kiekį, kuris atitiktų vardinį produkto kiekį su leidžiamu nuokrypiu ir tenkintų kitus teisinės metrologijos reikalavimus;

10.4.2. prižiūri, kad gaminami, ženklinami, naudojami, realizuojami ar laikomi parengti matavimo indai būtų su vardinio tūrio užrašais arba paženklinti ir pažymėti taip, kad būtų galima atpažinti gamintoją ir atitiktų kitus teisinės metrologijos reikalavimus;

10.4.3. teisės aktų nustatyta tvarka išduoda leidimus juridiniams arba fiziniams asmenims, norintiems ženklinti fasuotas prekes ir matavimo indus atitinkamai „e“ ir „ε“ ženklais;

10.5. vykdo sveriamų, skaičiuojamų, matuojamų ar dozuojamų prekių kiekio atitikties teisinės metrologijos reikalavimams priežiūrą;

10.6. atlikdama ūkio subjektų veiklos priežiūrą, bendradarbiauja su ūkio subjektais ir juos konsultuoja; nustatyta tvarka teikia įmonėms, įstaigoms, organizacijoms informaciją apie teisinės metrologijos normatyvinius dokumentus, kitas su teisine metrologija susijusias Inspekcijos teikiamas paslaugas ir vykdomą veiklą;

10.7. teikia valstybės institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus dėl įstatymų ir kitų teisės aktų projektų teisinės metrologijos srityje;

10.8. bendradarbiauja su Europos Sąjungos valstybių narių ir kitų valstybių institucijomis, tarptautinėmis organizacijomis, dalyvauja tarptautinių teisinės metrologijos organizacijų darbe;

10.9. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jai nustatytas funkcijas.

 

III Skyrius

INSPEKCIJOS TEISĖS

 

11. Inspekcija, siekdama šių nuostatų 9 punkte nurodytų veiklos tikslų ir atlikdama Inspekcijos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

11.1. savarankiškai planuoti veiklą, pasirinkdama tikrintinus ūkio subjektus, nustatydama tikrinimo mastą ir periodiškumą;

11.2. sudaryti komisijas, darbo grupes iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, mokslo ir studijų institucijų atstovų bei specialistų (suderinusi su šių institucijų ir įstaigų vadovais) ir kitų suinteresuotų asmenų klausimams, susijusiems su teisine metrologine priežiūra, nagrinėti;

11.3. nemokamai gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų tikrinamų ūkio subjektų dokumentus ir kitą informaciją, reikalingą teisinei metrologinei priežiūrai atlikti;

11.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka paimti tyrimui matavimo priemones, fasuotas prekes ar matavimo indus metrologijos reikalavimų atitikčiai nustatyti;

11.5. duoti privalomus tikrinamam ūkio subjektui vykdyti nurodymus dėl nustatytų Metrologijos įstatymo reikalavimų pažeidimų ir įpareigoti, kad tie nurodymai per nustatytą terminą būtų tinkamai įvykdyti;

11.6. uždrausti naudoti ar tiekti rinkai matavimo priemones, fasuotas prekes ar matavimo indus, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka nepašalinamas pažeidimas;

11.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

11.8. Inspekcija turi ir kitų teisių, kurias jai suteikia kiti teisės aktai.

 

IV Skyrius

INSPEKCIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

12. Inspekcijos veikla organizuojama vadovaujantis Inspekcijos metiniais veiklos planais, kuriuos tvirtina ūkio ministras. Inspekcijos metiniai veiklos planai rengiami vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“. Inspekcijos metinio veiklos plano vykdymo vertinimą atlieka Ūkio ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius. Inspekcijos metiniai veiklos planai skelbiami Inspekcijos interneto svetainėje.

13. Inspekcijos administracijos struktūrą tvirtina ūkio ministras.

14. Inspekcijos veikla reguliuojama Inspekcijos viršininko tvirtinamais Inspekcijos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, Inspekcijos administracijos padalinių ir teritorinių padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), pareigybių aprašymais.

15. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį ketverių metų kadencijai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka (ne politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu) priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų ūkio ministras. Inspekcijos viršininkas gali būti skiriamas eiti Inspekcijos viršininko pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Inspekcijos viršininkas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas ūkio ministrui. Ūkio ministras skatina Inspekcijos viršininką, prireikus skiria jam tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas.

16. Inspekcijos viršininkas:

16.1. organizuoja Inspekcijos darbą taip, kad būtų įgyvendinami Inspekcijos tikslai ir atliekamos Inspekcijai nustatytos funkcijos;

16.2. užtikrina, kad Inspekcijoje būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir šių nuostatų;

16.3. įstatymų nustatyta tvarka atstovauja Inspekcijai arba suteikia įgaliojimus Inspekcijos valstybės tarnautojams ar darbuotojams atstovauti jai teisme, kitose institucijose ir įstaigose, santykiuose su trečiaisiais asmenimis;

16.4. priima įsakymus, kontroliuoja, kaip jie vykdomi;

16.5. kasmet teikia Ūkio ministerijai Inspekcijos metinės veiklos ataskaitą; ūkio ministro reikalavimu atsiskaito už Inspekcijos veiklą;

16.6. kartą per ketvirtį informuoja Ūkio ministeriją apie teisinės metrologinės priežiūros rezultatus;

16.7. teikia ūkio ministrui tvirtinti Inspekcijos administracijos struktūrą, tvirtina Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašus, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytą lėšų ir ūkio ministro patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičiaus;

16.8. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, skatina juos, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas;

16.9. užtikrina racionalų ir taupų Inspekcijai skiriamų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą Inspekcijos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

16.10. užtikrina Inspekcijos teikiamų konsultacijų vienodumą, kompetentingumą ir kokybę;

16.11. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam pavestas funkcijas.

17. Inspekcijos viršininkas turi pavaduotoją, kurį priima į pareigas ir atleidžia iš jų Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Inspekcijos viršininko pavaduotojas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Inspekcijos viršininkui.

18. Inspekcijos viršininko pavaduotojas:

18.1. koordinuoja Inspekcijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų darbą teisinės metrologinės priežiūros srityje;

18.2. rengia Inspekcijos metų ir ketvirčių veiklos planų projektus;

18.3. rengia Inspekcijos metų ir ketvirčių veiklos ataskaitas;

18.4. organizuoja gaunamų skundų (prašymų) ir pareiškimų nagrinėjimą;

18.5. atlieka kitas Inspekcijos viršininko pavestas ir teisės aktuose nustatytas funkcijas.

19. Inspekcijos viršininko laikinai nesant, jo funkcijas atlieka Inspekcijos viršininko pavaduotojas.

20. Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas nustato Valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, kiti teisės aktai.

 

V Skyrius

INSPEKCIJOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

21. Inspekcijos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Už Inspekcijos finansų kontrolę atsakingi Inspekcijos viršininko paskirti Inspekcijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai.

23. Inspekcijos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Inspekcijos vidaus auditą atlieka Ūkio ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

24. Inspekcijos metinio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka Inspekcijos viršininkas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-832, 2014-11-19, paskelbta TAR 2014-11-19, i. k. 2014-17188

 

VI Skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Inspekcija reorganizuojama arba likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

___________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-832, 2014-11-19, paskelbta TAR 2014-11-19, i. k. 2014-17188

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 6 d. įsakymo Nr. 4-527 „Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo