LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTO, SKIRTO ATSTOVAVIMUI ŠEIMOS INTERESAMS STIPRINTI IR STIGMATIZUOTAM VISUOMENĖS POŽIŪRIUI Į TAM TIKRAS ŠEIMAS KEISTI, atrankos konkurso organizavimo 2023–2024 metais

NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. spalio 19 d. Nr. A1-699

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu
Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, 15.9 papunkčiu, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-06 „Stiprinti atstovavimą šeimos interesams ir keisti stigmatizuotą visuomenės požiūrį į tam tikras šeimas“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. A1-423 „Dėl
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-06 „Stiprinti atstovavimą šeimos interesams ir keisti stigmatizuotą visuomenės požiūrį į tam tikras šeimas“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 3 veikla „Stiprinti valstybės ir savivaldybių institucijų, šeimų organizacijų ir su šeimomis dirbančių darbuotojų bendradarbiavimo gebėjimus, siekiant ilgalaikės strateginės partnerystės šeimos gerovės srityje:

1. T v i r t i n u  Projekto, skirto atstovavimui šeimos interesams stiprinti ir stigmatizuotam visuomenės požiūriui į tam tikras šeimas keisti, atrankos konkurso organizavimo
2023–2024 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                    Monika Navickienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. spalio 19 d.

įsakymu Nr. A1-699

 

 

 

PROJEKTO, SKIRTO

ATSTOVAVIMUI ŠEIMOS INTERESAMS STIPRINTI IR

STIGMATIZUOTAM VISUOMENĖS POŽIŪRIUI Į TAM TIKRAS ŠEIMAS KEISTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2023–2024 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projekto, skirto atstovavimui šeimos interesams stiprinti ir stigmatizuotam visuomenės požiūriui į tam tikras šeimas keisti, atrankos konkurso organizavimo 2023–2024 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projekto, skirto atstovavimui šeimos interesams stiprinti ir stigmatizuotam visuomenės požiūriui į tam tikras šeimas keisti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetą ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projekto veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projekto vykdytojų įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projekto vykdymo ir stebėsenos tvarką, projekto finansavimo pratęsimo tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1 Informacinė sistemaSocialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma Socialinių programų, priemonių ir projektų atrankos, administravimo ir vertinimo informacinė sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099.

2.2. Pareiškėjas Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus ir siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti.

2.3. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs Sutartį su SPPD.

2.4. Partneris – Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, su kuriuo pareiškėjas (projekto vykdytojas) kartu vykdo projekto veiklas (yra sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį). Projekto partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjas, prekių ir (ar) daiktų tiekėjas (pvz., rėmėjas), taip pelno siekiantis verslo subjektas.

2.5. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ (toliau – metodika), ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės).

3. Konkursas organizuojamas įgyvendinant Nacionalinio pažangos plano uždavinį
Nr. NPP-02-05 „Gerinti aplinką šeimai, siekiant didinti gimstamumą ir gyvenimo kokybę bei sudaryti sąlygas derinti darbo ir šeiminius įsipareigojimus“ ir vykdant 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 09-004-02-05-06 „Stiprinti atstovavimą šeimos interesams ir keisti stigmatizuotą visuomenės požiūrį į tam tikras šeimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. A1-423 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-06 „Stiprinti atstovavimą šeimos interesams ir keisti stigmatizuotą visuomenės požiūrį į tam tikras šeimas“.

4. Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis ir metodika. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.

5. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), kuri vykdo Taisyklėse, metodikoje ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

6. Projekto atranką ir administravimą užtikrina SPPD, kuris vykdo Taisyklėse, metodikoje ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerija.

8. Konkurso tikslas – stiprinti valstybės ir savivaldybių institucijų, šeimų organizacijų ir su šeimomis dirbančių organizacijų darbuotojų bendradarbiavimą šeimos gerovės srityje, konkurso būdu atrenkant ir finansuojant projektą, skirtą atstovavimui šeimos interesams stiprinti ir stigmatizuotam visuomenės požiūriui į tam tikras šeimas keisti.

9. Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas ir finansuotas vienas geriausiai įvertintas projektas, kurio vykdytojas organizuos mokymus valstybės ir savivaldybių institucijų, šeimų organizacijų ir su šeimomis dirbančių organizacijų atstovams ir vykdys projekto rezultatų sklaidą.

 

II SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

10. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d., pratęsus finansavimą 2024 metams – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d.

11. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2023 metais – 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) eurų, 2024 metais – 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) eurų:

11.1. didžiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2023 metais – 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) eurų, 2024 metais – 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) eurų;

11.2. mažiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2023 metais – 35 000 (trisdešimt penki tūkstančiai) eurų, 2024 metais –35 000 (trisdešimt penki tūkstančiai) eurų.

12. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 14 punkte nurodytos veiklos. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, tiek 2023 metais, tiek 2024 metais Lietuvos Respublikos teritorijoje vykdo visas Nuostatų 14 punkte nurodytas veiklas.

 

III skyrius

Finansavimo prioritetaS IR finansuotinos veiklos

 

13. Finansavimo prioritetas teikiamas ir papildomi balai skiriami projektui, kurio pareiškėjas turi ne mažesnę nei 5 metų patirtį:

13.1. teikiant paslaugas vaikams ir šeimoms;

13.2. organizuojant mokymus vaiko ir šeimos gerovės srityje.

14. Konkurso būdu finansuotinos projekto veiklos:

14.1. mokymų valstybės ir savivaldybių institucijų darbuotojams (atvejo vadybininkams, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriams, visuomenės sveikatos specialistams), šeimų organizacijų ir su šeimomis dirbančių organizacijų atstovams, siekiant stiprinti institucinius bendradarbiavimo gebėjimus, taip pat siekiant ilgalaikės strateginės partnerystės šeimos gerovės srityje, organizavimas;

14.2. mokymų savivaldybių administracijų, kuriose neįsisteigusios savivaldybių šeimos tarybos, atstovams apie savivaldybių šeimų tarybų veiklą, jų gerąsias patirtis ir įgalinimą atstovauti šeimos interesams, organizavimas;

14.3. mokymų dalyvių kompetencijų pokyčio vertinimas.

15. Pareiškėjas privalo paraiškoje numatyti vykdyti, o projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo įgyvendinti visas veiklas, nurodytas Nuostatų 14 punkte.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINTOJAMS

 

16. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

16.1. turi ne mažesnę nei 3 metų darbo su šeimomis socialinių paslaugų srityje patirtį vienoje iš sričių, pavyzdžiui: dalyvavimo rengiant ir vertinant teisės aktų projektus, pastabų ir pasiūlymų teikimo atsakingoms institucijoms, dalyvavimo darbo grupėse, komisijose, tarybose, tikslinių projektų įgyvendinimo;

16.2. turi ne mažesnę nei 3 metų mokymų patirtį šeimos gerovės srityje;

16.3. yra Lietuvos Respublikoje registruota nevyriausybinė organizacija (toliau – NVO), iki konkurse nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos Juridinių asmenų registre įregistravusi žymą, kad yra NVO;

16.4. nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

16.5. paraiškos formaliųjų kriterijų vertinimo dieną atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus pagal Mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnį (pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos tinklalapyje pateiktą informaciją apie mokesčių mokėtoją);

16.6. paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

16.7. teisės aktų nustatytais terminais yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinį (-ius), veiklos ataskaitą ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai skelbia informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;

16.8. jo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 11 punkte nurodyta mažiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už numatytą didžiausią projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

17. Projekto partneris turi atitikti šiuos reikalavimus:

17.1. yra Lietuvos Respublikoje registruota NVO, iki konkurse nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos Juridinių asmenų registre įregistravusi žymą, kad yra NVO;

17.2. nėra kito (kitų) konkurse dalyvaujančio (-čių) pareiškėjo (-ų) partneris;

17.3. turi ne mažesnę nei 3 metų mokymų šeimos gerovės srityje patirtį.

18. Projekto veiklų įgyvendintojas (-ai) turi atitikti šiuos reikalavimus:

18.1. turi reikiamą mokymų lektorių kvalifikaciją – socialinių mokslų srities psichologijos krypties aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą arba socialinio darbo krypties aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą, arba ugdymo mokslų srities edukologijos krypties aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą;

18.2. turi ne mažesnę kaip 3 metų mokymų, skirtų socialiniams darbuotojams, atvejo vadybininkams, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriams, visuomenės sveikatos specialistams, šeimų organizacijų ir su šeimomis dirbančių organizacijų atstovams ar kitiems asmenims (darbuotojams), pagalbos vaikui ir šeimai temomis organizavimo vienai iš išvardytų grupių patirtį.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTO VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus įsipareigojimus.

20. Vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus projekto finansavimą 2024 metams – iki 2024 m. gruodžio 31 d. pasiekti šiuos projekto įgyvendinimo rodiklius:

20.1. esminius kiekybinius:

20.1.1. iki 2023 m. liepos 1 d. parengti valstybės ir savivaldybių institucijų, šeimų organizacijų ir su šeimomis dirbančių organizacijų bendradarbiavimo gebėjimų stiprinimo šeimos gerovės srityje mokymų programą ir ją suderinti su Ministerija;

20.1.2. iki 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2024 metams – iki 2024 m. gruodžio 31 d. kasmet pagal Nuostatų 20.1.1 papunktyje numatytą parengti mokymų programą surengti mokymus valstybės ir savivaldybių institucijų darbuotojams (atvejo vadybininkams, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriams, visuomenės sveikatos specialistams), šeimų organizacijų ir su šeimomis dirbančių organizacijų atstovams, kurie organizuoja ir (ar) teikia paslaugas šeimai;

20.1.3. iki 2023 m. liepos 1 d. parengti šeimos tarybų veiklos organizavimo, su šeimos tarybų veiklos organizavimu susijusios gerosios patirties sklaidos, jų įgalinimo atstovauti šeimos interesams mokymų programą ir ją suderinti su Ministerija;

20.1.4. iki 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2024 metams – iki 2024 m. gruodžio 31 d. kasmet pagal Nuostatų 20.1.3 papunktyje numatytą parengti mokymų programą organizuoti mokymus savivaldybių, kuriose neįsisteigusios savivaldybių šeimos tarybos, administracijų padalinių atstovams, atsakingiems už šeimos stiprinimo politikos funkcijų vykdymą;

20.1.5. iki 2023 m. spalio 15 d., o pratęsus finansavimą 2024 metams – iki 2024 m. spalio
15 d. kasmet pristatyti ir aptarti Nuostatų 20.1.1 ir 20.1.3 papunkčiuose nurodytų mokymų programų įgyvendinimą su Ministerija;

20.2. kiekybinius:

20.2.1. 2023 metais iki 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2024 metams – iki 2024 m. gruodžio 31 d. kasmet pagal Nuostatų 20.1.1 papunktyje nurodytą mokymų programą surengti bent po 2 mokymų ciklus (vieno mokymų ciklo trukmė – ne trumpesnė kaip 20 akad. val.) valstybės ir savivaldybių institucijų darbuotojams (atvejo vadybininkams, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriams, visuomenės sveikatos specialistams), šeimų organizacijų ir su šeimomis dirbančių organizacijų atstovams, organizuojantiems ir (ar) teikiantiems paslaugas šeimai, užtikrinant, kad kasmet būtų apmokyta mažiausiai po 5 asmenis iš kiekvienos savivaldybės, o per kiekvienus projekto įgyvendinimo metus būtų apmokyta ne mažiau kaip 300 asmenų;

20.2.2. 2023 metais iki 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2024 metams – iki 2024 m. gruodžio 31 d. kasmet pagal Nuostatų 20.1.3 papunktyje nurodytą mokymų programą surengti bent po 1 mokymų ciklą (vieno mokymo ciklo trukmė – ne trumpesnė kaip 20 akad. val.) visų šalies savivaldybių, kuriose neįsisteigusios savivaldybių šeimos tarybos, administracijų padalinių atstovams, atsakingiems už šeimos stiprinimo politikos funkcijų vykdymą;

20.3. kokybinius:

20.3.1. kasmet užtikrinti mokymų dalyvių kompetencijų vertinimą;

20.3.2. kasmet užtikrinti savivaldybėse šeimos tarybų plėtros padidėjimą.

21. Projekto vykdytojas per Nuostatų 20 punkte nustatytus projekto įgyvendinimo terminus privalo pasiekti Nuostatų 20.1 papunktyje ir jo papunkčiuose nustatytus esminius kiekybinius rodiklius, kurių neįvykdžius gali būti taikomos sankcijos, nurodytos Nuostatų 48 punkte ir jo papunkčiuose.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

22. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Jei projekto finansavimas Nuostatų XII skyriuje nustatyta tvarka pratęsiamas 2024 metams, tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

23. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

23.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų):

23.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį ir jei buhalterinės apskaitos paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

23.1.2. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų teikimo sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinei apskaitai tvarkyti pagal darbo sutartį);

23.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte numatyto konkurso tikslo ir Nuostatų 9 punkte nurodyto siektino konkurso rezultato įgyvendinimu bei Nuostatų 14 punkte numatytų veiklų vykdymu:

23.2.1. projekto vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei projekto vykdytojai įdarbinami pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartis; jei partnerio organizacijos darbuotojai įdarbinami pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje ir (arba) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio organizacijoje pagal darbo sutartį);

23.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti:

23.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto), įsigijimo išlaidos;

23.2.2.2. transporto išlaikymo (transporto priemonės nuomos be vairuotojo Lietuvos Respublikoje, degalų, tepalų) ir transporto paslaugų (transporto priemonės nuomos su vairuotoju ar viešojo transporto Lietuvos Respublikos teritorijoje bilietų) išlaidos;

23.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai ir kt.) (taikoma tik Lietuvos teritorijoje ir tik pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos ir (arba) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio organizacijos darbuotojams, ir (arba) partnerio darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);

23.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, biuro patalpų, patalpų projekto veikloms vykdyti nuoma);

23.2.2.5. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir konsultantų (teisininkų, psichologų ir pan.) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis, jei šias paslaugas teikia asmenys, įgiję atitinkamos srities išsilavinimą, negali būti didesnė kaip 50 Eur už vieną valandą);

23.2.2.6. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, skirtos apšvietimui, šildymui ir kitoms reikmėms, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų, šiukšlių išvežimo) išlaidos;

23.2.2.7. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

23.2.2.7.1. kitos Nuostatų 23.2.2.1–23.2.2.6 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos, t. y. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui (pvz.: kanceliarinėms, ūkio prekėms, maisto prekėms, apsaugos priemonėms (medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniam skysčiui) įsigyti, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikio turto, nurodyto Nuostatų 25.5 papunktyje, įsigijimo išlaidas;

23.2.2.7.2. kitos Nuostatų 23.2.2.1–23.2.2.6 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, lektorių, mokymų vadovų paslaugų, projekto viešinimo paslaugų išlaidos, mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas), tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti.

24. Darbo užmokesčio išlaidos, nurodytos Nuostatų 23.1.1 ir 23.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti iki 80 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

25. Netinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, skirtos:

25.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo ir kitų fizinių ar juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

25.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų, teritorijos aplinkos priežiūrai ir tvarkymui;

25.3. išperkamajai nuomai;

25.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių projekto vykdytojui ir (ar) partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

25.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;

25.6. kelionių ir komandiruočių užsienyje išlaidoms padengti;

25.7. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

25.8. netinkamomis finansuoti laikomos ir išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki paraiškos pateikimo konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2022 m. gruodžio 31 d. imtinai, o pratęsus finansavimą 2024 metams – po 2024 m. gruodžio 31 d. Jeigu finansavimas nebuvo pratęstas, netinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstamos išlaidos, patirtos ir apmokėtos po 2023 m. gruodžio 31 d.;

25.9. kitos su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

26. Projektas aprašomas informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

27. Paraiškoje pateikiama Taisyklių 16 punkte nurodyta informacija.

28. Pareiškėjas kartu su paraiška informacinėje sistemoje privalo pateikti Taisyklių 17 punkte numatytų šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas:

28.1. dokumentų, įrodančių pareiškėjo atitiktį Nuostatų 16.1 ir 16.2 papunkčiuose nurodytiems reikalavimams (pateikiama vykdyto projekto sutartis ar veiklos ataskaita, ar kiti atitiktį reikalavimams pagrindžiantys dokumentai, pvz., pažyma ar kitas lygiavertis dokumentas, kuriame nurodyta darbo patirtis, funkcijos ir jų vykdymo trukmė);

28.2 dokumentų, įrodančių projekto partnerio atitiktį Nuostatų 17.3 papunktyje nurodytiems reikalavimams (projekto partnerio patirtį patvirtinantys dokumentai, pvz.: pažyma iš darbovietės, darbo sutartis, pareigybės aprašymas ar kitas lygiavertis dokumentas, kuriame nurodyta darbo patirtis, funkcijos ir jų vykdymo trukmė);

28.3. informacija apie pagrindinio (-ių) veiklų įgyvendintojo (-ų) kvalifikaciją (turima kvalifikacija, jos įgijimo data), patirtį (kiek metų kuriose srityse dirbo), gebėjimus ir žmogiškuosius išteklius, reikalingus numatytoms veikloms vykdyti, baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį (ši informacija pateikiama informacinėje sistemoje užpildant asmenų korteles).

29. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi Taisyklių IV skyriuje nurodyti reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

30. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

31. Projektas, kuriam siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkamas laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

32. Ekspertas paraiškas vertina, užpildydamas informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą pagal Nuostatų 33 punkte nurodytus vertinimo kriterijus.

33. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

33.1. projekto atitiktį nustatytam finansavimo prioritetui (Nuostatų 13 punktas), vertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais: 0 – neatitinka finansavimo prioriteto; 5 – atitinka finansavimo prioritetą;

33.2. numatyto projekto tikslo, uždavinių, problemos iškėlimo ir pagrindimo bei trumpo projekto aprašymo (santraukos) aiškumą, atitiktį konkurso tikslui (Nuostatų 8 punktas ir Taisyklių 16.616.9 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo; 1–9 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą; 10 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą;

33.3. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, tinkamumą projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti (Nuostatų 8 punktas ir Taisyklių 16.12 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti; 1–9 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti; 10 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti;

33.4. projekto vertinimo rodiklių ir laukiamų rezultatų aiškumą ir konkretumą (Nuostatų 18 punktas ir Taisyklių 16.13, 16.15 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs ir nekonkretūs; 1–9 – iš dalies aiškūs ir konkretūs; 10 – aiškūs ir konkretūs;

33.5. projekto sąmatos tikslumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą, atitiktį
ir proporcingumą projekte numatytoms veikloms (Nuostatų 22–24 punktai ir Taisyklių
16.17 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – netiksli, neaiški, nedetali, neracionali, nepagrįsta, neatitinka projekte numatytų veiklų ir joms neproporcinga; 1–9 – iš dalies tiksli, iš dalies aiški, iš dalies detali, iš dalies racionali, iš dalies pagrįsta, iš dalies atitinka projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga; 10 – tiksli, aiški, detali, racionali, pagrįsta, atitinka projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga;

33.6. pareiškėjo ir jo projekto veiklos (-ų) įgyvendintojo (-ų) tinkamumą ir kvalifikaciją, reikalingą projektui įgyvendinti (Nuostatų 17 punktas ir Taisyklių 16.18 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–4 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 5 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti.

34. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 50. Privaloma surinkti minimali balų suma – 30. Projektai, kurių paraiškos nesurinko šiame punkte nustatytos minimalios balų sumos, nefinansuojami.

35. Įvertinti projektai reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

36. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Valstybės biudžeto lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Taisyklių 64 punkte nustatytais atvejais. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami ekspertų skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

37. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio paraiškos sąmatoje bendra projekto administravimo išlaidoms skirta lėšų dalis yra mažesnė.

38. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 33 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 33 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 33 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.

39. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 33 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja arba nurodo, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

40. Komisijos darbas organizuojamas Taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

41. Sutartis pasirašoma Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

42. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama Taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

43. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., pratęsus finansavimą 2024 metams – ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. projekto vykdytojas SPPD informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, taip pat, pirmajam pusmečiui pasibaigus, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 dienos SPPD informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas. Teikiamos šios ataskaitos:

43.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);

43.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);

43.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodyta valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, Sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);

43.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama pasibaigus pirmajam ataskaitinių metų pusmečiui iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

43.4.1. informacija apie projekto veiklas, vykdytas įgyvendinant projektą;

43.4.2. informacija apie Nuostatų 20 punkte išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą;

43.4.3. informacija apie projekto viešinimą.

44. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas, Sutarties numeris ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto išlaidų sąmatą), kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

45. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, bet ne vėliau nei likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

46. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas, Sutarties numeris ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto veiklų planą), kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas ir projekto kodas). Ministerijos paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas ir projekto kodas). Apie sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo, suderintą su Ministerijos paskirtu asmeniu, SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo patikslinti veiklų planą gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei iki gruodžio 5 d.

47. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas, Sutarties numeris ir reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

48. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 20.1 papunktyje nustatytais esminiais kiekybiniais rodikliais, t. y. esminių rodiklių ar jų dalies nepavyksta pasiekti, Taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:

48.1. jeigu projekto vykdytojas atitinkamais ataskaitiniais metais nepasiekė bent vieno iš Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų ataskaitiniais metais jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.2. jeigu projekto vykdytojas atitinkamais ataskaitiniais metais nepasiekė visų Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų ataskaitiniais metais jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

TĘSTINIS PROJEKTO FINANSAVIMAS

 

49. Tinkamai įgyvendinus projektą 2023 metais, projekto finansavimas gali būti pratęstas 2024 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d., tomis pačiomis Nuostatuose ir Sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projekto finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje Sutartyje numatytos galutinės projekto įgyvendinimo datos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Jei Sutartis dėl finansavimo pratęsimo 2024 metams nepasirašoma arba nutraukiama, išlaidos, projekto vykdytojo patirtos ar apmokėtos vykdant projekto veiklas 2024 metais, nekompensuojamos.

50. Prašydamas pratęsti projekto finansavimą 2024 metams, projekto vykdytojas iki 2023 m. lapkričio 15 d. informacinės sistemos priemonėmis SPPD turi pateikti:

50.1. projekto vykdytojo vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą prašymą pratęsti projekto finansavimą 2024 metams (pagal Nuostatų 1 priedo formą);

50.2. asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą deklaraciją (pagal Nuostatų 2 priedo formą);

50.3. pasikeitusių (jeigu keitėsi) projekto vadovo ir (ar) projekto veiklų įgyvendintojų gyvenimo aprašymus, patvirtintus jų parašais, kitus pasikeitusius paraiškoje nurodytus duomenis ar dokumentus.

51. Prašymai pratęsti projekto finansavimą nagrinėjami ir sprendimai dėl projekto finansavimo priimami Taisyklių X skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

52. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

53. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

54. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per
14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

55. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

56. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar ) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu. Pareiškėjas, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų privalo informuoti SPPD atstovus apie pasikeitusius pareiškėjo, projekto vykdytojo kontaktinius duomenis.

57. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

58. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

59. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.

 

__________________________________

part_3b0fb77a97e841a79b4a1bffce39a58c_end