VALSTYBĖS TARNYBOS DEPARTAMENTO

DIREKTORIUS

 

įsakymas

DĖL VALSTYBĖS TARNYBOS DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS 2013 M. SAUSIO 10 D. ĮSAKYMO NR. 27V-23 „DĖL Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų įgyvendinimo valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2014 m. sausio 17 d. Nr. 27V-16

Vilnius

 

P a k e i č i u  Valstybės tarnybos departamento direktoriaus 2013 m. sausio 10 d. įsakymą Nr. 27V-23 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų įgyvendinimo valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

„VALSTYBĖS TARNYBOS DEPARTAMENTO
DIREKTORIUS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų įgyvendinimo valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose PRIEŽIŪROS tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Valstybės tarnybos įstatymo 49 straipsnio 4 dalies 1 punktu:

t v i r t i n u Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų įgyvendinimo valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose priežiūros tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

Direktorius                                                                                                           Osvaldas Šarmavičius

 

 

PATVIRTINTA

Valstybės tarnybos departamento direktoriaus

2013 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. 27V-23

(Valstybės tarnybos departamento direktoriaus

2014 m. sausio 17 d. įsakymu Nr. 27V-16

redakcija

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO IR SU JUO SUSIJUSIŲ TEISĖS AKTŲ ĮGYVENDINIMO VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJOSE IR ĮSTAIGOSE PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų įgyvendinimo valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Valstybės tarnybos departamento atliekamų Valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų įgyvendinimo valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose (toliau – įstaigos) planinių ir neplaninių patikrinimų pagrindus, tvarką, taip pat nustato kitus įstaigų veiklos priežiūros būdus.

2. Valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų įgyvendinimo įstaigose priežiūra (toliau – Priežiūra) – tai Valstybės tarnybos departamento veikla, kuria siekiama užtikrinti tinkamą Valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų įgyvendinimą įstaigose, nustatyti padarytus šių teisės aktų pažeidimus ir juos pašalinti, taip pat užtikrinti šių teisės aktų pažeidimų prevenciją,  teikti metodinę pagalbą šių teisės aktų taikymo klausimais.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Valstybės tarnybos įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

ĮSTAIGŲ PRIEŽIŪROS BŪDAI IR FORMOS

 

4. Priežiūros būdai:

4.1. patikrinimai;

4.2. stebėsena;

4.3. dalyvavimas pretendentų į valstybės tarnautojo pareigas konkursų komisijų darbe ir pakaitinių valstybės tarnautojų atrankose stebėtojų teisėmis;

4.4. konsultavimas.

5. Priežiūros atlikimo formos:

5.1. įstaigoje:

5.1.1. reikalingoms konsultacijoms, konkretiems patarimams bei metodinei pagalbai suteikti;

5.1.2. atlikti įstaigos planinį ir neplaninį patikrinimą šio Aprašo numatytais atvejais ir tvarka;

5.1.3. dalyvauti pretendentų į valstybės tarnautojo pareigas konkursų komisijų darbe ir pakaitinių valstybės tarnautojų atrankose stebėtojų teisėmis;

5.1.4. kitais teisės aktų numatytais atvejais Valstybės tarnybos departamento veiklos tikslams pasiekti;

5.2. Valstybės tarnybos departamente:

5.2.1. rengiant ir skleidžiant prevencinę informaciją:

5.2.1.1. Valstybės tarnybos departamento interneto svetainėje;

5.2.1.2. laiškais įstaigoms elektroninio ar kitokio ryšio priemonėmis;

5.2.1.3. publikuojant straipsnius, informacijas spaudoje;

5.2.1.4. dalyvaujant radijo ir televizijos laidose;

5.2.2. konsultuojant įstaigas telefonu, raštu, priimant Valstybės tarnybos departamente;

5.2.3. organizuojant konsultacinius seminarus;

5.2.4. rengiant ir platinant rekomendacijas ir metodikas;

5.2.5. atliekant įstaigos neplaninį patikrinimą šio Aprašo numatytais atvejais ir tvarka;

5.2.6. stebint ir analizuojant įstaigų pateiktus duomenis Valstybės tarnautojų registrui, Valstybės tarnybos valdymo informacinei sistemai, duomenis įstaigų interneto svetainėse bei kitus duomenis;

5.2.7. kitais teisės aktų numatytais atvejais Valstybės tarnybos departamento veiklos tikslams pasiekti.

 

III SKYRIUS

PATIKRINIMŲ ATLIKIMAS

 

6. Patikrinimai atliekami:

6.1. pagal planus – pagal Valstybės tarnybos departamento direktoriaus ne rečiau kaip kas pusmetį tvirtinamus patikrinimų planus, kuriuose nurodomos tikrinamos įstaigos ir patikrinimo dalykas ir vykdysiantys skyriai;

6.2. neplanuotai – Valstybės tarnybos departamento direktoriaus sprendimu pagal Valstybės tarnybos departamente gautą skundą, pranešimą, prašymą, pavedimą ar viešąją informaciją.

7. Apie numatomą patikrinimo atlikimą Valstybės tarnybos departamentas privalo raštu pranešti tikrinamai įstaigai, išskyrus atvejus, kai pranešus patikrinimas taptų neįmanomas, nurodant Valstybės tarnybos departamento valstybės tarnautojų, kurie atliks patikrinimą, pareigas, vardus bei pavardes.

8. Patikrinimus atliekantys valstybės tarnautojai privalo:

8.1. nusišalinti patys arba būti nušalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu paaiškėja, kad jie yra tikrinamos įstaigos vadovo (ar įstatymų nustatytais atvejais jo įgalioto įstaigos personalą valdyti asmens) ar personalo administravimo funkcijas atliekančių asmenų sutuoktiniai, sugyventiniai, įstatymų nustatyta tvarka įregistravę partnerystę, artimieji giminaičiai ar yra su šiais asmenimis susiję svainystės ryšiais Lietuvos Respublikos Civiliniame kodekse, arba jeigu valstybės tarnautojų nešališkumu pagrįstai abejojama dėl kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą;

8.2. būti objektyvūs ir sąžiningi, iš anksto viešai nevertinti atlikto patikrinimo rezultatų;

8.3. išanalizuoti patikrinimo metu surinktą medžiagą ir įvertinti, ar nėra pažeisti Valstybės tarnybos įstatymas ir su juo susiję teisės aktai. Patikrinimo rezultatai įforminami pažymoje (toliau – Pažyma).

9. Patikrinimą atliekantys valstybės tarnautojai turi teisę:

9.1. atlikti patikrinimus įstaigose jų darbo laiku;

9.2. susipažinti su įstaigos dokumentais, susijusiais su patikrinimo dalyku, ir gauti šių dokumentų kopijas ar nuorašus, esant galimybei taip pat gauti kitą informaciją, susijusią su patikrinimu.

10. Valstybės tarnautojai ne vėliau kaip per 20 darbo dienų po patikrinimo atlikimo parengia ir pateikia Valstybės tarnybos departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui susipažinti Pažymą. Jeigu, įvertinus atlikto patikrinimo apimtį, sudėtingumą ir kitas objektyvias priežastis, 20 darbo dienų nepakanka Pažymai parengti, šis terminas gali būti pratęstas Valstybės tarnybos departamento direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu.

11. Pažymoje turi būti nurodyta:

11.1. pažymos data, numeris, vieta.

11.2. patikrinimo atlikimo pagrindas, jei yra – pavedimo atlikti patikrinimą data ir numeris;

11.3. patikrinimą atlikusių valstybės tarnautojų pareigos, vardai ir pavardės;

11.4. tikrintos įstaigos pavadinimas;

11.5. patikrinimo dalykas;

11.6. patikrinimo metu nustatyti Valstybės tarnybos įstatymo ir/ar su juo susijusių teisės aktų pažeidimai arba nurodyta, kad pažeidimų nenustatyta;

11.7. dokumentai (ar kita informacija), kuriais remiantis konstatuotas pažeidimas, ir pridedamos jų kopijos ar nuorašai;

11.8. kita informacija, kuri, Pažymą rengiančių valstybės tarnautojų nuomone, yra būtina.

12. Pažymą turi pasirašyti ją parengę valstybės tarnautojai.

13. Įstaigai, kurioje atliktas patikrinimas, per 5 darbo dienas nuo Pažymos dėl šioje įstaigoje atlikto patikrinimo surašymo raštu pranešama apie patikrinimo rezultatus ir nurodomas protingas terminas patikrinimo metu nustatytiems trūkumams pašalinti, jei trūkumai nustatyti ir įmanoma juos ištaisyti.

 

IV SKYRIUS

STEBĖSENOS ATLIKIMAS

 

14. Valstybės tarnautojų registro, Valstybės tarnybos valdymo informacinės sistemos, įstaigų interneto svetainėse bei kiti duomenys stebimi ir analizuojami pagal planus – pagal Valstybės tarnybos departamento direktoriaus ne rečiau kaip kas pusmetį tvirtinamus stebėsenos planus, kuriuose nurodomos stebimos įstaigos, stebėjimo dalykas ir vykdysiantys skyriai.

Šiame punkte nurodyti duomenys taip pat gali būti stebimi bei analizuojami ir neplanuotai.

15. Stebėseną atliekantys valstybės tarnautojai turi Aprašo 8.1, 8.2 ir 8.3 punktuose nustatytas pareigas ir 9.2 punkte nustatytas teises.

16. Atlikus stebėseną, laikantis Aprašo 10, 11 ir 12 punktų reikalavimų, surašoma Pažyma. Įstaigai per 5 darbo dienas nuo Pažymos surašymo raštu pranešama apie stebėsenos rezultatus tik tuo atveju, kai nustatomi Valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų pažeidimai.

 

V SKYRIUS

DALYVAVIMAS pretendentų į valstybės tarnautojo pareigas konkursų komisijų darbe ir pakaitinių valstybės tarnautojų atrankose STEBĖTOJŲ TEISĖMIS

 

17. Valstybės tarnybos departamento valstybės tarnautojai pretendentų į valstybės tarnautojo pareigas konkursų komisijų darbe stebėtojų teisėmis dalyvauja Konkursų į valstybės tarnautojo pareigas organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 24 d. nutarimu Nr. 966, nustatyta tvarka.

18. Valstybės tarnybos departamento valstybės tarnautojai pakaitinių valstybės tarnautojų atrankose stebėtojų teisėmis dalyvauja Atrankos į pakaitinio valstybės tarnautojo pareigas organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 7 d. nutarimu Nr. 1344, nustatyta tvarka.

19. Pretendentų į valstybės tarnautojo pareigas konkursų komisijų darbe ir pakaitinių valstybės tarnautojų atrankose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys valstybės tarnautojai turi Aprašo 8.1, 8.2 ir 8.3 punktuose nustatytas pareigas ir 9.2 punkte nustatytas teises.

 

VI SKYRIUS

KONSULTAVIMAS

 

20. Valstybės tarnybos departamentas bendradarbiauja su įstaigomis, konsultuoja Valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų įgyvendinimo klausimais ir atlieka kitus prevencinius veiksmus, skirtus užkirsti kelią galimiems teisės pažeidimams.

21. Atsižvelgiant į valstybės tarnybos santykių aktualijas, Valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų pakeitimus bei įstaigų pateiktus klausimus, Valstybės tarnybos departamentas organizuoja metodines konsultacijas.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Priežiūros metu nustatęs Valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų pažeidimus įstaigose Valstybės tarnybos departamentas atlieka Valstybės tarnybos įstatymo 49 straipsnio 5 dalyje nustatytus veiksmus.

23. Įstaigai neįsileidžiant į savo patalpas, nepateikiant prašomų dokumentų ar kitaip kliudant atlikti Priežiūrą, valstybės tarnautojai, atliekantys Priežiūrą, tarnybiniu pranešimu apie tai informuoja Valstybės tarnybos departamento direktorių ir praneša aukštesnės pagal pavaldumą institucijos ar įstaigos vadovui, o savivaldybių institucijų ar įstaigų atveju – Vyriausybės atstovui.

24. Nustačius galimus teisės aktų pažeidimus, nagrinėtinus kitų viešojo administravimo subjektų arba atitinkamų teisėsaugos institucijų, Priežiūros metu gautus dokumentus ir kitą informaciją Valstybės tarnybos departamentas perduoda nagrinėti pagal kompetenciją.

25. Priežiūros metu gauti dokumentai ir kita informacija saugoma Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

26. Valstybės tarnautojų, kurie atlieka Priežiūrą, veiksmai, neveikimas ir sprendimai, kuriais pažeidžiamos Aprašo nuostatos, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

____________________________